Feature Tweakers.net Nachtmodus. Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 70.379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-05 19:51
We Are Borg schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:19:
Donker != darkmode. Tweakers heeft dat officieel niet, wel met custom css
kan iemand mij de css sturen.
2020 +1 != dark mode == SAD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@tweakn00b Ik heb je topic samengevoegd met het bestaande topic, omdat hier al wat antwoorden vermeld staan.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Maar hier heeft tweaknoob toch niets aan? Hij kan geen custom CSS kopen met zijn hoeveelheid karmapunten?

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

cleef schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:12:
[...]

Maar hier heeft tweaknoob toch niets aan? Hij kan geen custom CSS kopen met zijn hoeveelheid karmapunten?
Hoezo niet? In die links staat ook de CSS code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:05

Laguna

Connaisseur

Yorinn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:26:
[...]

Als je het gebruik van custom CSS niet kan activeren heb je er niet zoveel aan ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Laguna Gelukkig zijn er browseraddons waarmee je die CSS code kan gebruiken ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:05

Laguna

Connaisseur

Raven schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:53:
Ok mooi, daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Yorinn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:26:
[...]

Weet je zeker dat je daar kan komen als je de custom css feature nog niet geactiveerd hebt (al dan niet door het ontbreken van de benodigde hoeveelheid karma)?

Iemand die dat kan verifiëren?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:59

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:14:
[...]

Weet je zeker dat je daar kan komen als je de custom css feature nog niet geactiveerd hebt (al dan niet door het ontbreken van de benodigde hoeveelheid karma)?

Iemand die dat kan verifiëren?
Ja, snippets zijn publiek toegankelijk, ook als je zelf de custom css feature niet hebt.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Vind het wel jammer dat Tweakers.net dit jaar weer geen kerstmodus heeft (met aan/uitknop):

Femme in "[FP] Kerst-thema?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Raven schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:53:
Dat wist ik ook niet, maar zit voornamelijk op mobiel dus dan heb je dat niet zoveel aan. Op Chrome forceer ik de dark mode overigens (Chrome://flags, zoek op dark) maar dan kan je het forum niet meer lezen ;-) dus daar gebruik ik nu Firefox op Android voor.

Lekker handig -O-

Edit: bedacht me met daar Firefox wel addons heeft, darkreader op Android doet het wel ok met het forum dus gebruik die maar nu. Misschien hebben meer mensen er wat aan

[ Voor 15% gewijzigd door cleef op 12-12-2020 00:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

CyberMania schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:45:
Vind het wel jammer dat Tweakers.net dit jaar weer geen kerstmodus heeft (met aan/uitknop):

Femme in "[FP] Kerst-thema?"
Met custom css kun je het nog enigszins kerstachtig maken:

custom css snippet: Kerstversie Menubalk

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

cleef schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 00:02:
Dat wist ik ook niet, maar zit voornamelijk op mobiel dus dan heb je dat niet zoveel aan. Op Chrome forceer ik de dark mode overigens (Chrome://flags, zoek op dark) maar dan kan je het forum niet meer lezen ;-) dus daar gebruik ik nu Firefox op Android voor.

Lekker handig -O-

Edit: bedacht me met daar Firefox wel addons heeft, darkreader op Android doet het wel ok met het forum dus gebruik die maar nu. Misschien hebben meer mensen er wat aan
Je kan je hele Firefox profiel op de PC/Laptop synchroniseren met de Android versie van Firefox en dus ook alle Add-ons als het goed is! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

nero355 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:17:
[...]

Je kan je hele Firefox profiel op de PC/Laptop synchroniseren met de Android versie van Firefox en dus ook alle Add-ons als het goed is! :)
Zover ik kon achterhalen werken er maar een paar add-ons op Firefox voor Android

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49

jdh009

FP ProMod
Kan een door Tweakers ondersteunde dark mode niet toegevoegd worden in het (premium) abonnement? Lijkt me een mooie perk die mensen over kan halen om er een te nemen.

[ Voor 26% gewijzigd door jdh009 op 13-12-2020 20:26 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 09:01

basdej

OutSystems Consultant

Zijn er momenteel nog steeds geen plannen voor dark mode?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

basdej schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:27:
Zijn er momenteel nog steeds geen plannen voor dark mode?
Ik denk niet dat ze zo snel van mening zullen veranderen :?

Het heeft minstens een jaar gekost om de heren van Hardware.Info daarvan te overtuigen dus ik gok dat het hier minstens net zo lang zal duren! :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 07-06 19:30
nero355 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:35:
[...]
Het heeft minstens een jaar gekost om de heren van Hardware.Info daarvan te overtuigen dus ik gok dat het hier minstens net zo lang zal duren! :P :+
Goed dat je dit benoemd! HWI had echt een omslachtig manier voor de dark mode. Als je OS op dark mode stond dan was de site ook dark mode. Helaas had ik toentertijd, bijvoorbeeld omdat Dark Mode pas in Android 10 officieel ondersteuning was, niet altijd dus dark mode.

Herinner me Koen Crijns die dan toen de comments beantwoorde met "ja maar als je dark mode wilt dan werkt het toch zo" en "Waarom wil je dark mode op je mobiel als je geen AMOLED hebt?" of iets in die trant.

Dus, als dark mode ooit komt. Maak gewoon een knopje of instelling ervoor. Ik kan me echt niet voorstellen dat zo'n instelling meer moeite is dan lezen of je op OS level dark mode hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-05 22:48
Super oude thread, maar: even Stylish installeren:

https://userstyles.org/st...tweakers-dark-v2-by-jooch

Edit: Mega trage server op dit moment, maar uiteindelijk kom je er wel.

[ Voor 24% gewijzigd door JJnl op 04-01-2021 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Server traag op dit moment? Ik heb die site nooit snel meegemaakt. Het internet van 20 jaar geleden is in mijn herinneringen nog sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gusted
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-05 18:50
JJnl schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:07:
Super oude thread, maar: even Stylish installeren:

Edit: Mega trage server op dit moment, maar uiteindelijk kom je er wel.
Ik hoop dat je Stylus bedoelde. Stylish blijf ik ver van weg

Persoonlijk raad ik aan om de USO archive USO Archive te gebruiken. Het archiveert alle user styles van openstyles en host het op github.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een feature request uit 2017 die nog steeds openstaat..... sluit ‘m dan gewoon en zeg dat dit niet gaat gebeuren Tweakers..... dit slaat natuurlijk helemaal nergens op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Joop schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 00:38:
Ik weet niet of dit daadwerkelijk serieus wordt overwogen (zal mogelijk deels afhangen van de resultaten uit de enquête), maar dan is iig iedereen op de hoogte die deze enquête niet heeft gehad.
Ik schat de crew van T.net wel beter in dan dat. In sommige gevallen is dark mode een accessibility-instelling (ligt eraan wat je doel ermee is). Dus dit achter een paywall stoppen is niet anders dan rolstoelers een toeslag te laten betalen voor het gebruik van de lift.
ikloon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:58:
[...]

Als het voor ons echt zo gemakkelijk was hadden we het natuurlijk allang gedaan. Maar zo is het helaas niet.
Het is natuurlijk nooit zo makkelijk als je denkt. Maar zou je met ons kunnen delen welke frontend tools jullie gebruiken? Misschien dat iemand een aanzet kan doen, dan is het voor jullie misschien wel minder werk dan je denkt :)

日本!🎌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@_Thanatos_ het is niet alleen het eenmalig neerzetten. Bij elke nieuwe feature heb je potentieel een tweede stylesheet bij te houden en te testen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Bizar dat een site als tweakers anno 2021 geen dark modus heeft, en dat noemt zichzelf een tech site. Daarnaast de meest gevraagde feature door de tweakers. Waar blijft dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

We Are Borg schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:18:
@_Thanatos_ het is niet alleen het eenmalig neerzetten. Bij elke nieuwe feature heb je potentieel een tweede stylesheet bij te houden en te testen :)
Theoretisch wel ja, maar ook in theorie niet :)
In principe heb je zoiets als een theme, en dat theme bepaalt wat voor soort elementen welke kleur krijgen. Dus voor de meeste features heb je 1 design nodig, wat door een theme volautomatisch naar een andere kleurstelling kan vertalen. Alleen echt grote nieuwe dingen (en dat is natuurlijk subjectief) hebben wellicht 2 designs nodig.

Ik vind een dark mode ook tegelijkertijd een goeie test om te bewijzen dat je theme goed in elkaar steekt. Want ik neem aan dat er een theme in T.net zit, ergens in de code, tenzij je het leuk vind om al je kleuren te hardcoden :)

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 28-01-2021 09:54 ]

日本!🎌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

_Thanatos_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Want ik neem aan dat er een theme in T.net zit, ergens in de code, tenzij je het leuk vind om al je kleuren te hardcoden :)
Dat is dus precies wel het probleem... 20 jaar legacy doet dat, en dat betekent dus feitelijk dat dat eigenlijk helemaal opnieuw opgezet moet worden.

We zijn een aantal jaren terug wel overgestapt op SASS en zijn toen variabelen gaan gebruiken, maar ook toentertijd is er eigenlijk geen echt nieuw begin gemaakt waardoor het nog steeds een rommetje is met veel CSS files die eigenlijk enkel gerenamed zijn naar SCSS :/

We zijn druk bezig om onze frontend te vernieuwen, maar dat is een aardige klus en gaat dus nog wel even duren.

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 28-01-2021 10:41 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

crisp schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Dat is dus precies wel het probleem... 20 jaar legacy doet dat, en dat betekent dus feitelijk dat dat eigenlijk helemaal opnieuw opgezet moet worden.

We zijn een aantal jaren terug wel overgestapt op SASS en zijn toen variabelen gaan gebruiken, maar ook toentertijd is er eigenlijk geen echt nieuw begin gemaakt waardoor het nog steeds een rommetje is met veel CSS files die eigenlijk enkel gerenamed zijn naar SCSS :/

We zijn druk bezig om onze frontend te vernieuwen, maar dat is een aardige klus en gaat dus nog wel even duren.
Legacy kan een bitch zijn ja, ik ken het probleem. Maar de website is al een paar keer opnieuw gebouwd toch? Een beetje legacy kan blijven bestaan, maar het is dan ook zaak om die legacy tijdig op te ruimen, want vroeg of laat gaat het in de weg zitten. Gewoon wegflikkeren en kijken wat er omvalt :)

Maargoed een nieuwe frontend voor zo'n website als dit is idd een flinke klus, dat begrijp ik wel. Goed dat jullie daarmee bezig zijn, maar ik denk wel echt dat het het overwegen waard is om de website themeable te maken, o.a. om een dark mode aan te kunnen bieden (maar ook bijv een christmas mode, een rainbow mode, of een heatwave mode :P) maar ook om toekomstige design-wijzigingen makkelijk site-wide te kunnen doorvoeren. Gelukkig zijn daar legio oplossingen voor.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

_Thanatos_ schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:49:
Goed dat jullie daarmee bezig zijn, maar ik denk wel echt dat het het overwegen waard is om de website themeable te maken, o.a. om een dark mode aan te kunnen bieden (maar ook bijv een christmas mode, een rainbow mode, of een heatwave mode :P)
Ik kan me zelfs Lemmings herinneren dus dat komt vast wel goed! 8) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mouze88 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:18:
Bizar dat een site als tweakers anno 2021 geen dark modus heeft, en dat noemt zichzelf een tech site. Daarnaast de meest gevraagde feature door de tweakers. Waar blijft dit?
bhartman schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:34:
Een feature request uit 2017 die nog steeds openstaat..... sluit ‘m dan gewoon en zeg dat dit niet gaat gebeuren Tweakers..... dit slaat natuurlijk helemaal nergens op 8)7
Ah, daar gaan we weer... De zijlijn roepers... Lees RobIII in "Feature Tweakers.net Nachtmodus." voor de gein eens.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
  • Nu online
RobIII schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:43:
Ah, daar gaan we weer... De zijlijn roepers... Lees RobIII in "Feature Tweakers.net Nachtmodus." voor de gein eens.
Waar heb jij het nou weer over? Zijlijn roepers? |:(

En die post die jij linkt slaat kant noch wal, want volgens dit topic is een nachtmodus toch echt wel de meest gewaardeeerde feature request onder de tweakers:
Meest gewaardeerde feature requests

Dus ik val misschien een beetje in herhaling, maar waar blijft die dark modus? Kom op zeg, het is 2021...... De smoesjes hebben we nu wel allemaal gehoord ondertussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mouze88 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:53:
En die post die jij linkt slaat kant noch wal, want volgens dit topic is een nachtmodus toch echt wel de meest gewaardeeerde feature request onder de tweakers:
Meest gewaardeerde feature requests
2016.
En het kan wel meest gewaardeerd (geweest) zijn, dat wil niet zeggen dat 't prioriteit heeft. Er zijn soms belangrijker dingen die je moet prioriteren boven 'nice to have' zaken als een dark mode.

All I'm saying is: jij bepaalt de prioriteiten niet en jij hebt niet de kennis / inzichten die de mensen die er over gaan wél hebben. Dus dat is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn ja. Ook ik zou ontzettend blij worden van een dark mode maar tot op heden heb ik nog altijd (of iig meestal) de zaken die opgeleverd werden belangrijker bevonden dan die dark mode.

Daarbij was de manier waarop je postte bijzonder weinig constructief.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 30-01-2021 00:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mouze88
  • Nu online
RobIII schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:58:
2016.
En het kan wel meest gewaardeerd (geweest) zijn, dat wil niet zeggen dat 't prioriteit heeft. Er zijn soms belangrijker dingen die je moet prioriteren boven 'nice to have' zaken als een dark mode.
Moet je nagaan, sinds 2016 al inderdaad, 5 jaar! Dat het geen prioriteit heeft is wel duidelijk ja.....

En met het een 'nice to have' noemen vind ik dat je het probleem omdraait. Het ontbreken van een dark modus is tegenwoordig gewoon een gebrek en dik minpunt van een site.

Anyway, hopelijk dat het er is voordat we voor premium artikelen moeten gaan betalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:43:

Zo dan... de arrogante spat eraf. Kan duidelijk zien dat de admins dus ook niet meer opjectief zijn hier op tweakers...

<en nu weer ontopic>
Als een feature request meer dan 5 jaar openstaat, wie houdt tweakers dan voor de gek.... de community die denkt dat ze nog enig invloed hebben op de development van de website. Sluit dan gewoon dit topic en wees eerlijk!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:06
RobIII schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:58:
[...]

2016.

All I'm saying is: jij bepaalt de prioriteiten niet en jij hebt niet de kennis / inzichten die de mensen die er over gaan wél hebben.
Wat doet die 2016 er toe? Wat doet het er toe wat de prioriteiten van @Mouze88 zijn? Ik dat topic staat duidelijk:
De populairste feature gaan we bouwen en de twee minst verkozen features verwijderen we uit onze backlog.
Deze feature was toen al de populairste, dus volgens jullie eigen topic zou er aan gebouwd gaan worden.

Indien achteraf dan blijkt dat het geen mogelijkheid is om een nachtmodus te bouwen, staat er in datzelfde topic ook precies wat er moet gebeuren:
Als we een feature request om wat voor reden dan ook niet wenselijk vinden zullen we het bijbehorende topic sluiten. De feature verdwijnt dan uit de lijst.
Prioriteiten is hier inderdaad een belangrijk woord. Zeker, mensen met verstand moeten hier over beslissen. Zo is het blijkbaar belangrijk om premium abonnementen de wereld in te slingeren onder de noemer "daar worden onze gebruikers beter van", maar als diezelfde gebruikers al 5 jaar om een nachtmodus vragen, is die vraag te lastig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijken jullie allemaal niet verder dan de eerste reactie in dit topic? Er is meerdere keren door verschillende mensen van het kantoor uitleg gegeven waarom het er niet is en hoe lastig het maken van een dark mode is. Het staat op de roadmap, maar er is gewoonweg te veel 'troep' om dit fatsoenlijk te doen. De tijd die het kost is het nu gewoon niet waard, omdat er een (groot?) deel verspilde tijd zal zijn. Die kosten wegen verre van op tegen de baten.

Er zijn non-native oplossingen beschikbaar. Wil je het echt donkerder hebben, dan kan je tot de werkelijke implementatie die gebruiken. Vind ik persoonlijk dat een acceptabele oplossing? Niet echt. Maar Tweakers is niet de enige site die geen donkere modus heeft (ik heb die op Reddit niet snel gezien bijvoorbeeld).

Blijven klagen en argumenten blijven herhalen die jaren geleden al zijn gezegd helpen echt niet in het hoger op de prioriteitenlijst te krijgen. Dus voor de vrede, houd het commentaar aub voor je.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dit staat wel degelijk op onze prioriteitenlijst hoor (nog steeds), maar om dit fatsoenlijk te faciliteren is een vernieuwing van onze front-end code (css) noodzakelijk, en dat is geen klein projectje. Het is lastig om voor zo'n groot project de tijd en resources vrij te krijgen; de 'pijn' van een verouderde front-end setup werd tot nog toe onvoldoende gevoeld door de business. Dat is echter wel aan het veranderen, dus ik heb goede hoop dat we hier eerdaags toch echt aan kunnen beginnen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hero of Time schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:48:
(ik heb die op Reddit niet snel gezien bijvoorbeeld).
Zit er gewoon in hoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7B-7aCI8moX1NWGGRrqHYZWuTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPwaa8uztMKowIAWHZ0DZsYc.jpg?f=fotoalbum_large

Tweakers begint echt een beetje achter te lopen op dit gebied en als techsite is dat wel een beetje schrijnend, vind ik ook wel.
Hero of Time schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:48:
Blijven klagen en argumenten blijven herhalen die jaren geleden al zijn gezegd helpen echt niet in het hoger op de prioriteitenlijst te krijgen. Dus voor de vrede, houd het commentaar aub voor je.
Ik zie het niet als klagen maar het onder de aandacht blijven brengen. Juist omdat het een zakelijke beslissing is. Een afweging van kosten vs baten en daarbij is het niet slecht om aan te tonen dat veel mensen er baat bij hebben.

Maar heel tof te horen van @crisp dat het misschien toch kan gebeuren!

Ik gebruik nu Dark Reader dus ben wel uit de brand maar het is niet optimaal. Met name de icoontjes in de menubalk zijn nog steeds kapot. Echter is dat een klein dingetje, verder ben ik er wel tevreden mee. Zeker nu ik het op de mobiel ook heb (Firefox mobile).

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 30-01-2021 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GekkePrutser schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:24:
[...]

Zit er gewoon in hoor:
[Afbeelding]

Tweakers begint echt een beetje achter te lopen op dit gebied en als techsite is dat wel een beetje schrijnend, vind ik ook wel.
Ah, daar dus. Maar mijn hemel, wat een gedrocht is dat. :r Het gooit elk beetje accent wat op de site aanwezig is voor de verschillende elementen en schiet dat naar Jupiter. Als dat de uitwerking is die je wilt, ja, dan is het vast super simpel te doen. Maar ik zie liever een fatsoenlijke implementatie, dan zo'n hacky, fugly, afgrijselijke "oplossing" die daar is.
[...]

Ik zie het niet als klagen maar het onder de aandacht blijven brengen. Juist omdat het een zakelijke beslissing is. Een afweging van kosten vs baten en daarbij is het niet slecht om aan te tonen dat veel mensen er baat bij hebben.
De enige reacties die ik de laatste tijd heb gezien, is "het is 20xx, waarom is het er nog niet" en "voor een tech site blablabla". Elke. keer. weer. Er is geen enkele variatie in het commentaar. Niets opbouwend, alleen maar klagend en verwijtend dat het er nog niet is.
Maar heel tof te horen van @crisp dat het misschien toch kan gebeuren!
Je denkt dat pas met de laatste reactie van 'm dat het er komt? Maanden geleden is er al wat over gezegd en daarvoor werd er ook al naar gehint dat het op de planning staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Hero of Time schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Ah, daar dus. Maar mijn hemel, wat een gedrocht is dat. :r Het gooit elk beetje accent wat op de site aanwezig is voor de verschillende elementen en schiet dat naar Jupiter. Als dat de uitwerking is die je wilt, ja, dan is het vast super simpel te doen. Maar ik zie liever een fatsoenlijke implementatie, dan zo'n hacky, fugly, afgrijselijke "oplossing" die daar is.
Ik vind het prima te doen met reddit eigenlijjk. Het gaat me om de leesbaarheid 's nachts / 's avonds.

Ik denk dat een van de redenen dat dit tegenwoordig nodig is, de enorme drang is van bedrijven naar helderheid. Met name gedreven door de HDR standaarden. Cool hoor dat je scherm naar 1000 nits kan, maar wat er keihard vergeten wordt is de ondergrens van de schermen. Die gaat net zo hard omhoog en daar zit hem het probleem. Maarja dat is geen bullet puntje op de spec sheet.

'Vroeger' kon je 's avonds je scherm wat lager zetten en dan was je er ook. Maar nu zijn mijn schermen zelfs bij 0% veel te fel, waardoor ik het contrast ook bijna helemaal naar 0 moet draaien als het om wit beeld gaat. Mijn nieuwe 4K scherm heeft tussen 0% en 100% helderheid veel te weinig verschil. En dat contrast naar 0 is gewoon niet te doen, dan ben je je hele kleurdiepte ook kwijt. Vandaar dat ik naar dark mode grijp, wat ik ook een stuk prettiger aan de ogen vind 's avonds. Veel belangrijker ook voor het slapen dan zo'n 'blauw licht filter'. Helemaal weinig licht is nog beter :P
[...]
De enige reacties die ik de laatste tijd heb gezien, is "het is 20xx, waarom is het er nog niet" en "voor een tech site blablabla". Elke. keer. weer. Er is geen enkele variatie in het commentaar. Niets opbouwend, alleen maar klagend en verwijtend dat het er nog niet is.
Dat is inderdaad jammer en kort door de bocht. Maar ik hoop wel dat bijv. het aantal reacties in het topic wordt meegenomen in de overwegingen. Het is duidelijk dat dit een zware inzet vereist, en het blijven aantonen van de noodzaak vanuit gebruikersperspectief lijkt me dan wel handig om dit te onderschrijven. Juist als het om een zware taak gaat, lijkt het me belangrijk aan te tonen hoeveel gebruikers hier baat bij hebben zodat de waarde van de investering hierin aangetoond kan worden.
[...]
Je denkt dat pas met de laatste reactie van 'm dat het er komt? Maanden geleden is er al wat over gezegd en daarvoor werd er ook al naar gehint dat het op de planning staat.
Die eerdere post had ik niet opgemerkt, sorry!

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 30-01-2021 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Het werkt opzich wel prima, maar ik vind Reddit voor de rest gewoon vreselijk irritant om te gebruiken omdat zowat elke reactie ingeklapt wordt en je die dus apart moet openen om te lezen wat er staat, want soms is "het vervolg" wel degelijk nuttig, ondanks wat de moderators/gebruikers daar vinden! :F

Om over Reddit vanaf een telefoon/tablet bezoeken maar niet te beginnen... iets met een app en een verplicht account en zo... :r

Kortom : Het maakt uiteindelijk geen reet uit wat Reddit doet! })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:07:
[...]
Het werkt opzich wel prima, maar ik vind Reddit voor de rest gewoon vreselijk irritant om te gebruiken omdat zowat elke reactie ingeklapt wordt en je die dus apart moet openen om te lezen wat er staat, want soms is "het vervolg" wel degelijk nuttig, ondanks wat de moderators/gebruikers daar vinden! :F
Dat is waar, Reddit is behoorlijk shit in het gebruik. Als je te diep reacties open klapt dan moet hij ook de hele pagina verversen, en het 'nieuwe' design zit zo vol geramd met javascript dat het zelfs een moderne i7 op zijn knieen brengt.

Wat dat betreft is Reddit zeker een voorbeeld hoe het niet moet :) Helemaal mee eens :P Tweakers doet het enorm goed op dit gebied vind ik, de site is zeer licht en makkelijk in gebruik. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 30-01-2021 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
  • Nu online
We raken een beetje offtopic, de dark mode van Reddit is meer dan prima en als dit een eerste snelle implementatie op tweakers zou kunnen zijn ben ik dolgelukkig. Dat een meer sophisticated dark mode dan een jaartje later zou komen lijkt mij geen probleem!
Het is toch gewoon zo? Wat moet ik dan zeggen? Kan het moeilijk zelf doen toch? Wil je een donatie om het op touw te zetten? Maak een crowd-fund aan en zet het op de front page, dan heb je gegarandeerd binnen een week genoeg donaties om die dark mode erdoorheen te jassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38
Is het een idee om met de community hier het Minimum Viable Product van deze feature te bepalen?

Ik snap dat @Hero of Time aangeeft dat de ‘oplossing’ van Reddit verre van chique is. En tegelijkertijd is de behoefte van bijvoorbeeld @GekkePrutser om in ieder geval iets aan de leesbaarheid ‘s nachts te doen.

Er zijn toch vast middenwegen te bedenken waardoor je al 1e stappen kan gaan zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

cs-tweak schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:13:
Is het een idee om met de community hier het Minimum Viable Product van deze feature te bepalen?

Ik snap dat @Hero of Time aangeeft dat de ‘oplossing’ van Reddit verre van chique is. En tegelijkertijd is de behoefte van bijvoorbeeld @GekkePrutser om in ieder geval iets aan de leesbaarheid ‘s nachts te doen.

Er zijn toch vast middenwegen te bedenken waardoor je al 1e stappen kan gaan zetten?
Als tussenoplossing hebben we een tijdje geleden al Custom CSS snippets geïntroduceerd ;) Er zijn hier al verschillende darkmodes beschikbaar gemaakt door andere Tweakers.

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 30-01-2021 23:21 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
cs-tweak schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:13:

Nou, zoals ik al zei: Dark Reader brengt je al 80% op weg. Voor mij een acceptabele oplossing, dus ik ben eigenlijk persoonlijk al uit de brand, zeker nu Dark Reader ook in firefox op mobiel werkt. Maar native zou mooier zijn (al helemaal met autodetectie zodat dark reader het gewoon in kan schakelen in plaats van zijn eigen ding bedenken). Ik zie mezelf niet echt (meer) als klager hoewel ik het wel jammer vind dat het er niet in zit. Hoe Dark Reader het precies doet weet ik eigenlijk niet, maar het werkt best subliem. Alleen een enkele site wordt stuk gemaakt. O365 bijvoorbeeld, die gaat bij mij dan enorm knipperen, maar O365 heeft tegenwoordig gewoon een eigen dark mode. Oh en de remote console van Scaleway gaat echt compleet over de zeik. Maargoed, dat is klein fruit.

Ik geef de voorkeur aan Dark Reader boven custom CSS. Ik heb er diverse geprobeerd. Want elke keer als er wat verandert worden dingen weer licht omdat er andere elementen bij komen of de CSS class verandert.

Het enige dat met Dark Reader op Tweakers bij mij niet goed werkt zijn de iconen en logo's in de bovenste balk, en de avatars op GoT. Op een mobiel worden ze in stukjes gehakt, op de PC verdwijnen ze gewoon soms, op de frontpage worden ze ook verknipt. De ontwikkelaar van Dark Reader was hier ook actief en die zou er naar kijken maar het gebeurt nog steeds bij mij :)

PS: Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGaAzdfiOBeaH2bzNNCrb2ySxAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LyiyK9CYh38Fh8WOD1MRS4l4.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 30-01-2021 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had Dark Reader op m'n pc in FF, maar het verkloot Google Sheets waardoor het onmogelijk is het te gebruiken. Het uitschakelen was domweg onmogelijk omdat het maar bleef staan op 'loading'.
Het zit ook met z'n poten aan pagina's die al donker zijn, zoals de Dark theme van Domoticz. Heb 'm daarom maar weer verwijdert. Voor Tweakers heb ik 't toch niet nodig, heb m'n eigen css.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Dit topic loopt al 5 jaar en de wens is er zelfs al langer. Dat er allerlei redenen zijn waarom het "niet zo simpel" is geloof ik absoluut. Ik ben zelf developer en heb (helaas) ook veelvuldig te maken met legacy. Maar op een gegeven moment is het geduld van gebruikers gewoon op.

Als je verbetering wilt, dan begint het met een duidelijk plan, wat gedragen wordt door de héle organisatie. En na zoveel jaren is dat er nog steeds niet. In dit topic reageren (van Tweakers) volgens mij vooral ontwikkelaars. Die willen wel, maar worden aan handen gebonden door de "business".

Al met al klinkt het als een klassiek probleem van technical debt. De trieste realiteit is echter vaak dat de business dit nooit gaat oplossen, totdat het écht niet langer kan en de site in feite op instorten staat.

Ik raad de ontwikkelaars en beheerders aan, de slechte keuzes niet langer te verdedigen. Laat dat maar over aan de mensen die ook de besluiten nemen. (Die zien we hier echter niet, waardoor mensen logischerwijs het gevoel krijgen dat ze niet serieus worden genomen.) En ondertussen moet je intern een discussie aan gaan in de trant van "the line must be drawn here". De business dwingen om te investeren in fatsoenlijk life cycle management, zodat code verantwoord kan worden onderhouden.

Als dat niet gebeurt wordt het alleen maar erger en erger. Tot het punt dat mensen uiteindelijk zelfs ander werk gaan zoeken, omdat ze zat zijn van de situatie. (Ook dit heb ik helaas me gemaakt.) Ik hoop dat het niet zo erg wordt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, er zijn wel meer features waar gebruikers al jaren om vragen, zoals 2FA, shopfilter en een reportfunctie voor de frontpage. Daarentegen hebben we vorig toch ook een aantal grote zaken opgeleverd zoals een sterk verbeterde foto-upload, verbeteringen aan V&A en hebben we gewerkt aan spambestrijding. Daarbij is ook een hoop techdebt in de serversidecode weggewerkt.

Helaas kunnen we simpelweg niet alles tegelijk, en moet ondertussen de schoorsteen ook blijven roken, dus wordt er ook tijd besteed aan bijvoorbeeld het opzetten van de nieuwe premium abonnementen.

Techdebt is zeker iets waar aandacht voor is, maar dat is wel een kwestie van lange adem (onze codebase is meer dan 20 jaar oud). Ik heb goede hoop dat we daar dit jaar op front-endgebied een grote slag kunnen slaan. Ook hoop ik dat we weer minstens 1 van de grotere wensen kunnen inwilligen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:25
Ik vind het ook niet nodig om hier energie in te steken. Als je niet kunt slapen, omdat er geen nachtmodus op Tweakers zit, dan moet je eerder van je computer afgaan.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

JukeboxBill schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:23:
Ik vind het ook niet nodig om hier energie in te steken. Als je niet kunt slapen, omdat er geen nachtmodus op Tweakers zit, dan moet je eerder van je computer afgaan.
Ja en nee. Genoeg mensen die overdag ook geen zon in hun gezicht willen. Mijn OS interface is donker, de tools die ik gebruik hebben waar mogelijk een donker uiterlijk. Waarom moet dan Tweakers als uitzondering een schijnwerper zijn en blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als jij liever in light mode werk, prima, power to you. Maar niet zo denigerend richting dark mode aanhangers. Ik vind dark mode gewoon fijner kijken. 's ochtends, 's middags, en 's avonds. In vol zonlicht en in de schaduw. Of ik nou moe of fris ben, honger of dorst, bril of geen bril, maakt niet uit. Sommige mensen wisselen tussen dark en light, andere werken altijd in light mode, en weer anderen werken altijd in dark mode.

Persoonlijke voorkeur behoor je te respecteren, niet de grond in te stampen.

Los daarvan, voor bepaalde soorten gebruikers/bezoekers is dark mode te zien als een accessibility-instelling.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusted
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-05 18:50
GekkePrutser schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:21:
[...]

Het enige dat met Dark Reader op Tweakers bij mij niet goed werkt zijn de iconen en logo's in de bovenste balk, en de avatars op GoT. Op een mobiel worden ze in stukjes gehakt, op de PC verdwijnen ze gewoon soms, op de frontpage worden ze ook verknipt. De ontwikkelaar van Dark Reader was hier ook actief en die zou er naar kijken maar het gebeurt nog steeds bij mij :)

PS: Voorbeeldje:

[Afbeelding]
Dat klopt ik heb er inderdaad naar gekeken en toen ook een _fix_ ervoor gemaakt. Maar het lijkt erop dat jij die nooit hebt gekregen of bij jouw simpel weg niet doet. Ik ben maar met een tandenborstel over de fix heen gegaan en wat aanpassingen gedaan en hopelijk nu wel werkt _/-\o_ . Tip: Je kan de fix lokaal aanbrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop
Heeft voor mij niks te maken met niet kunnen slapen, maar ik vind het gewoon rustiger voor de ogen als ik 's avonds alleen wat sfeer verlichting aan heb, is tegen een fel witte website aankijken gewoon veel minder prettig.

Ik heb gister een lifetime license voor de Night Eye extension gekocht (€33). Voor de mensen die dit niet kennen; dit is een fijne extensie die heel veel legacy sites (;)) zonder dark mode toch dark kan maken. Je hebt diverse opties om het te customizen, zoals alleen onder bepaalde tijden, icons regeneren in ander kleuren, etc. Er is ook een gratis versie van (met wat beperkingen na 3 maanden gebruik), of subscriptions.

Wel een aanrader. Op Tweakers werkt het ook prima. (Paar kleine schoonheidsfoutjes, maar niks serieus.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ts9NcAx.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LLJhV3b.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouze88
  • Nu online
Ziet er goed uit! Je zou toch denken, als je dat met een extensie van 33 euro voor elkaar kan krijgen, ........ :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Joop Wat maakt Night Eye (33 euro) beter dan bijv Dark Reader?
(oprechte vraag, ik gebruik nog geen van beiden)

[ Voor 48% gewijzigd door anandus op 04-02-2021 17:00 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Nou, dat weet ik eerlijk gezegd niet (meer). Ik heb een klein jaar geleden beide extensies een tijdje geprobeerd, maar ik vond Night Eye beter en ben die blijven gebruik. In de gratis mode, dan kan je na 3 maanden echter slechts 5 sites (zelf in te stellen zo vaak je wilt). Ik had de paar voor mij belangrijkste gedaan en daarna beetje vergeten.

Gisteravond stoorde ik me echter weer aan een site, die toegevoegd aan het lijstje en zag er weer prima acceptabel uit. Toen de knoop gewoon doorgehakt en deze aangeschaft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:02
Mouze88 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:57:
Ziet er goed uit! Je zou toch denken, als je dat met een extensie van 33 euro voor elkaar kan krijgen, ........ :X
Er wordt nogal vaak lacherig om gedaan, maar je onderschat echt hoe idioot veel werk het is.

De hoofdpagina en een nieuwspagina omzetten is ook niet zoveel werk. Maar je gaat een miljard uitzonderingen tegenkomen en dat kost echt debiel veel werk. Denk je nou echt dat het onwil is dat het er nog niet is?

Het feit dat er nog redelijk veel pagina's niet eens responsive zijn zegt wel wat denk ik.

(Ik reageer misschien een beetje uit emotie omdat ik zelf front end dev ben en 'hoe moeilijk kan het zijn' opmerkingen nogal vervelend zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 04-02-2021 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Joop, vind je het omdraaien van de kleuren wat een standaard css functie is, die €33 waard? Kijk eens op je screenshot naar het land icoontje. Dat is gewoon de inverse van de kleuren. Ook de kleur van de titel van een artikel is domweg het inverse.

Met de twee screenshots die je laat zien, zie ik alleen maar een addon dat simpel is te maken, een beetje intelligentie doet om te zorgen dat reeds donkere sites niet aangepast worden en voornamelijk tijd en moeite is gestoken in het beperken van functionaliteit tenzij je betaald.

Pak je mobiel eens, installeer Opera en zet daar Night Mode aan. Zie wat dat doet. En dat kost geen €33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Ja, dat van dat land vlaggetje had ik ook gezien ja. :) Maar hij doet niet simpelweg een (CSS) Invert. Er wordt een mapping gedaan die rekening houdt met bepaalde kleur bereiken en brightness, zodat het (over het algemeen) wel contrasterende kleuren op levert en er toch ook nog redelijk aantrekkelijk uit blijft zien in het thema van de site.

Maar ja, je punt dat het op zich niet super ingewikkeld is misschien klopt wel. En dan is €33 best wat geld er voor ja. Over de andere kant 1x eten bestellen voor 2 man dan zit je hier ook aan. :)

Maar het gaat om het resultaat, en dat is gewoon behoorlijk effectief. En het is in één klap voor alle websites. Ter vergelijking overigens, met puur een invert zou het 2e screenshot er zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ePL7cLW.png

Dat is toch heel wat anders dan dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LLJhV3b.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
  • Nu online
Goed artikel >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Joop, ik zei er nog specifiek bij dat het enige intelligentie bevat om alleen die elementen te inverten die ook echt nodig zijn. Simpel om op kleurcodes te selecteren en die elementen te veranderen. En voor plaatjes draai je het gewoon nogmaals om zodat het er correct uit ziet.

De werking is echt geen hogere wiskunde. Voor wat het doet, vind ik de prijs absurd. Had het een tiende geweest, dan kan je het nog verdedigen dat het een kleine vergoeding is voor de tijd die er in gestoken is en bij genoeg verkopen is het kosten dekkend. Met €33,- is het een uurtje werk, hooguit 2. Net afhankelijk van je uurtarief.

Er zijn meer add-ons voor Firefox en Chrome beschikbaar die vergelijkbare dingen doet. Je zou zelfs Stylus kunnen installeren en op userstyles.org css vinden voor de sites die je liever donker hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:32
Zou het dan? _/-\o_ _/-\o_ 🌓 🌗 🌝🌚
Maak nu gebruik van Custom CSS snippet van @EotT welke het goed doet.
Toch is het prettiger als het standaard zit ingebouwd.

Gezien het maantje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCV8GwCSE2Au0kzm7O1kPrxiK0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2G5srK2zoZ3L9w0yb6eRISI0.png?f=fotoalbum_large
plan: Denk mee over de nieuwe frontpage

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

walterworld schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:21:
Zou het dan? _/-\o_ _/-\o_ 🌓 🌗 🌝🌚
Maak nu gebruik van Custom CSS snippet van @EotT welke het goed doet.
Toch is het prettiger als het standaard zit ingebouwd.

Gezien het maantje.
[Afbeelding]
plan: Denk mee over de nieuwe frontpage
Daar is ook al een reactie op de FP op gekomen door de devvers;

bozhoyo in 'plan: Denk mee over de nieuwe frontpage'
Je hebt de easter egg gevonden :) Inderdaad, darkmode (en andere soorten theming) maken deel uit van onze visie op het ontwerp waar we technisch nog op aan het voorbereiden zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Yorinn schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:23:
[...]

Daar is ook al een reactie op de FP op gekomen door de devvers;

bozhoyo in 'plan: Denk mee over de nieuwe frontpage'

[...]
Met de nadruk op het woordje 'visie'. Technisch moet er nog heel wat grondwerk verzet worden voordat theming op een voor ons onderhoudbare manier mogelijk is, dus dit is iets voor op de langere termijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mouze88
  • Nu online
Een nog langere termijn? Wordt dit een soort 20-jaren plan ofzo? Tweakers in 2035: Eindelijk dark modus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop
crisp schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:35:
[...]

Met de nadruk op het woordje 'visie'. Technisch moet er nog heel wat grondwerk verzet worden voordat theming op een voor ons onderhoudbare manier mogelijk is, dus dit is iets voor op de langere termijn.
Visie is prima, zonder goed voornemens komt er sowieso niks van. Al met al vind ik dit dus echt positief nieuws! En door dit te implementeren wordt er, afgaand op alle eerdere reacties, ook heel veel technical debt afbetaald, daar zal het hele ontwikkelteam, en uiteindelijk iedereen die iets met T.net doen heeft (prive of zakelijk) uiteindelijk baat bij hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toysoldier91
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-06 03:35
Ik heb niet alle pagina's door gespit, dus wellicht dat het al eens benoemd is, maar ik vond de volgende oplossing voor Chrome (android):

1. Open Chrome.
2. In the address bar, type chrome://flags.
3. In the search bar, type Dark.
4. Under the Force Dark Mode for Web Contents, tap on Default and switch to Enabled when the pop-up menu appears.
5. Tap Relaunch at the bottom.

Werkt aardig goed op de voorpagina, maar niet lekker op het forum. Ik ga nog even met de verschillende opties spelen. Scheelt me iig koppijn als ik in bed lig te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Toysoldier91 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:53:
Ik heb niet alle pagina's door gespit, dus wellicht dat het al eens benoemd is, maar ik vond de volgende oplossing voor Chrome (android):
Dan pak je de Search bovenaan erbij! ;)
1. Open Chrome.
2. In the address bar, type chrome://flags.
3. In the search bar, type Dark.
4. Under the Force Dark Mode for Web Contents, tap on Default and switch to Enabled when the pop-up menu appears.
5. Tap Relaunch at the bottom.

Werkt aardig goed op de voorpagina, maar niet lekker op het forum. Ik ga nog even met de verschillende opties spelen. Scheelt me iig koppijn als ik in bed lig te lezen. :)
Dat is allemaal leuk en aardig, totdat Google weer voor de zoveelste keer een chrome://flag verwijdert of aanpast... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik irriteer me eignelijk ook aan de light mode van Tweakers. Ik werk op een ultra wide curved scherm en dan is het gewoon erg fel aan je ogen. Sowieso ben ik voorstander van dark mode, zowel op de PC als tablet/telefoon. Ik begrijp dat er dus nog geen optie voor is?

Ik zit ook wel op een ander forum en daar kan je met 1 druk op de knop switchen tussen light en dark, is een soort van extensie die ze erop gezet hebben zodat je als gebruiker zelf kan kiezen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Juancho schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:53:
Ik irriteer me eignelijk ook aan de light mode van Tweakers.

Ik werk op een ultra wide curved scherm en dan is het gewoon erg fel aan je ogen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je daarop surft met een gemaximaliseerd venster van je browser hé :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
nero355 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:42:
[...]

Je gaat me toch niet vertellen dat je daarop surft met een gemaximaliseerd venster van je browser hé :? :X
Het forum van Tweakers niet nee, dan wordt je letterlijk verblind. Maar bijv. een ander forum heeft een setting dat je je eigen formaat kan kiezen. En dan heb je maar een klein stukje links en rechts over wat ook nog eens donker is. Scheelt scrollen, scheelt fel licht aan je ogen.

En dat is dan een voetbalclub forum die een beetje als hobby is gemaakt en onderhouden wordt door een persoon of 2. Ik heb geen idee wie achter Tweakers zit eigenlijk, gaat me ook niks aan verder, maar sinds ik Tweakers ken ziet het er wel een beetje hetzelfde uit eigenlijk :). Terwijl je tegenwoordig volgens mij met leuke extensies best wat moet kunnen. Waaronder dark mode. Maargoed, ik weet ook de techniek achter dit forum niet natuurlijk.

Neemt niet weg dat dark mode wel echt een grote wens van mij is voor tweakers.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HexaDroid
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-08-2022
Waarom moet ik karma hebben om css te unlocken? Wat achterhaald systeem is dat zeg. Dus mijn ogen mogen uitbranden omdat ik nieuw ben, leuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HexaDroid schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:06:
Waarom moet ik karma hebben om css te unlocken? Wat achterhaald systeem is dat zeg. Dus mijn ogen mogen uitbranden omdat ik nieuw ben, leuk!
Je kunt ook een abo nemen. Hoef je niks te unlocken. Graag gedaan :>

Over mij

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HexaDroid
RobIII schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:58:
[...]

Je kunt ook een abo nemen. Hoef je niks te unlocken. Graag gedaan :>
Dark mode achter een abbo. 8)7 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan neem je geen abbo. Niemand die je dwingt 8)7 Dan verdien je er gewoon met karma je custom CSS, ook prima. Duurt wat langer, tja. Dat wel.

Over mij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mouze88
  • Nu online
Of je maakt gewoon een dark mode haha 7(8)7

• Mouze88
  • Nu online
https://tweakers.net/nieu...nepaginas-op-desktop.html

Wel lullig als je dan googled op tweakers in je mooie dark mode en meteen verblind wordt haha ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Mouze88
Ik gok dat de CSS van Google.com "ietsje kleiner" is dan die van Tweakers.net ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
  • Nu online
In de comments van dat artikel noemde iemand de add on dark reader, dat werkt echt goed! Ik ben helemaal blij

• BaggerDeBagger
  • Laatst online: 09:01
Als alternatief voor de addon Dark reader vind ik zelf de addon Night eye een beter resultaat geven. Onder andere het tweakers logo linksboven blijft nu wel zichtbaar en zijn de kleuren naar mijn idee beter 'gekozen'.

Nadeel is wel dat deze beperkt gratis te gebruiken is na de eerste 3 maanden: dan gelimiteerd tot 5 sites.
Maar dat moet geen probleem zijn, want ik verwacht dat Tweakers na 3 maanden toch wel native dark mode bezit O-)
Dan kan straks deze addon gelukkig weer uitgeschakeld worden. Het grootste nadeel is met dergelijke 'oplossingen' dat het laden van een pagina merkbaar trager verloopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GreenScyth
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-02 15:49
BaggerDeBagger schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:31:
...
Maar dat moet geen probleem zijn, want ik verwacht dat Tweakers na 3 maanden toch wel native dark mode bezit O-)
...
Had je al gezien dat dit topic al meer dan 4 jaar oud is?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 13:15
GreenScyth schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:13:
[...]

Had je al gezien dat dit topic al meer dan 4 jaar oud is?
Maar nog steeds relevant toch?

Tweakers, waar blijft de darkmode???

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2024
Belachelijk dat dit jaren moet duren voor zo'n tech site als dit. Een goede reden om minder vaak op tweakers te zitten: spaart m'n batterij met oled. :w daaggg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterworld
MrOizo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 07:52:
Belachelijk dat dit jaren moet duren voor zo'n tech site als dit. Een goede reden om minder vaak op tweakers te zitten: spaart m'n batterij met oled. :w daaggg
Bedankt voor je bijdrage, daaggg.

OT: Dit is een keuze van Tweakers, hoe jammer het ook is.
Zie dat je ondertussen voldoende Karma bij elkaar hebt verzameld voor een custom CSS.
In de tussentijd todat Tweakers zelf met een fatsoenlijke oplossing komt zullen we het moeten doen met wat mede Tweakers in elkaar geknutseld hebben.
Zelf gebruik ik naar volle tevredenheid :) custom css snippet: Tweakers Dark van @EotT

Bij mij worden automatisch de cookies verwijderd na elke sessie, hierdoor moet ik mij telkens opnieuw inloggen. 's Avonds is dit niet prettig omdat het aanmeldscherm wit :o is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mouze88
  • Nu online
Is toch ook achterlijk dat je daar karma punten voor nodig hebt |:(
walterworld schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:19:
[...]
Zie dat je ondertussen voldoende Karma bij elkaar hebt verzameld voor een custom CSS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterworld
Mouze88 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:29:

[...]
Jullie hebben allemaal gelijk, ik wil het zeker niet goed praten wat Tweakers hier doet.

We zullen moeten roeien met de riemen die we nu hebben.
Zie anders volgende reactie. We blijven maar hoop houden :F
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66725928

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 11:45

Prx

Mouze88 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:29:

[...]
Het is achterlijk dat je punten kunt inwisselen voor extra features? Dat concept bestaat volgens mij al heel lang, om vaste bezoekers wat extra's te kunnen geven en niet gelijk iedereen op één grote hoop te gooien, of ze gewoon te oormerken (hoi zwitsals).

Geen idee hoeveel karmapunten je eigenlijk in moet wisselen voor die functie (gezien ik hem al jaren heb), wat staat er nu voor dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mouze88
  • Nu online
Prx schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Het is achterlijk dat je punten kunt inwisselen voor extra features? Dat concept bestaat volgens mij al heel lang, om vaste bezoekers wat extra's te kunnen geven en niet gelijk iedereen op één grote hoop te gooien, of ze gewoon te oormerken (hoi zwitsals).

Geen idee hoeveel karmapunten je eigenlijk in moet wisselen voor die functie (gezien ik hem al jaren heb), wat staat er nu voor dan?
Dat is helemaal prima, maar deze feature kunnen ze toch wel gewoon open zetten? Ze slaan nogal de plank mis met het ontbreken van een dark mode en dan maken ze het verdomd lastig het via een custom css te doen waar je karma punten voor nodig hebt.

Daarnaast ben ik al sinds 19 december 2005 lid van tweakers en een dagelijkse, vaste bezoeker. Nog nooit een karma punt uitgegeven en ik heb er nu 2541 van de benodigde 4096.... Laat maar zitten dan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• walterworld
Mouze88 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Dat is helemaal prima, maar deze feature kunnen ze toch wel gewoon open zetten? Ze slaan nogal de plank mis met het ontbreken van een dark mode en dan maken ze het verdomd lastig het via een custom css te doen waar je karma punten voor nodig hebt.

Daarnaast ben ik al sinds 19 december 2005 lid van tweakers en een dagelijkse, vaste bezoeker. Nog nooit een karma punt uitgegeven en ik heb er nu 2541 van de benodigde 4096.... Laat maar zitten dan
Karma punten kan je relatief simpel verdienen door wat reacties te plussen en te minnen op homepage of op het forum likes uit te delen.
Nogmaals ik praat het hier niet goed wat Tweakers doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 11:45

Prx

https://addons.mozilla.or...ferral&utm_content=search
https://chrome.google.com...flepgmgfhcdegkbkekifodacd
https://microsoftedge.mic...kkgkbmnfojgicnicdnmimfhoo

Daarmee kun je het zelf in je browser oplossen (heb zomaar 3 random gepakt hoor, misschien nog betere beschikbaar).

Weet niet of je deze pagina kunt bereiken:
https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/zoeken/

Maar anders paste ik de CSS voor de "Perfect Dark" snippets wel ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal reacties om hulp bij karma farming zijn verwijderd. Dit is niet de bedoeling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walterworld
Prx schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:54:
https://addons.mozilla.or...ferral&utm_content=search
https://chrome.google.com...flepgmgfhcdegkbkekifodacd
https://microsoftedge.mic...kkgkbmnfojgicnicdnmimfhoo

Daarmee kun je het zelf in je browser oplossen (heb zomaar 3 random gepakt hoor, misschien nog betere beschikbaar).

Weet niet of je deze pagina kunt bereiken:
https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/zoeken/

Maar anders paste ik de CSS voor de "Perfect Dark" snippets wel ergens.
https://add0n.com/stylus.html
https://userstyles.org/st.../tweakers-dark-v2-by-eott

Eventueel is dit ook nog een mogelijk. Dat we zelf moeite moeten doen om een techwebsite van een dark/black modus te voorzien. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mouze88
  • Nu online
RoD schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:09:
[modbreak]Een aantal reacties om hulp bij karma farming zijn verwijderd. Dit is niet de bedoeling.[/]
Nou ze hadden wel geteld 0,0 karma punten opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat is helemaal prima, maar deze feature kunnen ze toch wel gewoon open zetten?
Ehm...

NEE, want dan ga je aan het hele concept voorbij :?
Ze slaan nogal de plank mis met het ontbreken van een dark mode en dan maken ze het verdomd lastig het via een custom css te doen waar je karma punten voor nodig hebt.

Tja, blijkbaar ben je vooral een lurker en dan levert het je uiteindelijk niks op :
Aantal reacties : 157 (0,03 per dag)
Forumreacties : 122 (0,02 per dag)
;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mouze88
  • Nu online
Das discriminatie tegen de lurkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mouze88 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:07:
Misschien kan je een modje eens lief aankijken en vragen of je genoeg Karma kan krijgen voor je verjaardag :? :+

offtopic:
GEFELICITEERD!!! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HexaDroid
Mouze88 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:07:
Idd. Kunnen ze echt niks beter verzinnen om hun 'actieve' mensen te belonen. Een dark mode is een basis feature dat voor iedereen moet beschikbaar zijn. Ik kom oprecht minder op tweakers omdat ik geen dark mode kan aanzetten. En nee ik ga geen third party crap installeren daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-06 15:53
[...]

Dan ben je dus eigenlijk gewoon een lurker. Ik bedoel het niet gemeen, maar ik ben pas lid sinds 2016 en alles wat ik doe is een beetje kleppen over desktop hardware op het forum en reageren op de frontpage. Daar heb ik in relatieve no-time 60K+ karmapunten mee "verdiend". Volgens het grafiekje had ik na 8 maanden ofzo al 4K punten.

Daarna is het dood eenvoudig, je klikt in de custom css snippet browser van tweakers de bovenste 5-10 snippets aan en drukt op save. Werkt heel mooi

[ Voor 11% gewijzigd door youridv1 op 09-08-2022 16:07 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dark mode is in ontwikkeling. De laatste updates hierover lees je in onze development-iteraties.