Feature Tweakers.net Nachtmodus. Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 70.373 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52

crisp

Devver

Pixelated

Zeror schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:51:
[...]

In het Instellingen-menuutje (tandwieltje bovenaan) staat achtergrond aanpassen aan tijd. Is dat een instelling die ik met CSS kan pakken?
Zo nee, dat zou een mooie toevoeging zijn om wel te hebben.
Nee, dat voegt geen selectable class of iets dergelijks toe, het past puur de inhoud aan van een stukje inline style (<style id="customBgCss">). We zouden daar misschien wel iets mee kunnen doen met een extra class op de body (daytime/nighttime bijvoorbeeld).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 17:13

GieltjE

Niks te zien...

Voor de non abbonees is er met firefox op android nu de optie om dark reader te gebruiken, samen met wat andere plugins weer eens een echte verademing na alle jaren gewoon sommige sites niet te kunnen bezoeken in de avonduren.

Hell / 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23

Zeror

Ik Henk 'm!

crisp schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:14:
[...]

Nee, dat voegt geen selectable class of iets dergelijks toe, het past puur de inhoud aan van een stukje inline style (<style id="customBgCss">). We zouden daar misschien wel iets mee kunnen doen met een extra class op de body (daytime/nighttime bijvoorbeeld).
Dat zou heel fijn zijn als dat toegevoegd kan worden. Ik denk dat je daarmee een groot deel van de vragen omtrent nachtmodus al kunt oplossen. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-04 12:43
if only... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tw4T99avyqeIJQ_9HWrphnWdBFI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/GDfce04zWOpFKcTh0MBizD4d.jpg?f=fotoalbum_large

How low-code can you go?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als ik daarop click dan wordt de hele website naar 1996 gegooid door het pure zwart! :F

Dit is echt veeeel mooier en fijner om naar te kijken :
P_Tingen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:04:
Wie wil mag mijn css gebruiken.
Ik heb hem zelf gekregen van iemand hier op Tweakers (weet niet meer wie) en zelf eea aan verbeterd.

Voorpagina
[Afbeelding]
 Forum
[Afbeelding]

Forumtopic
[Afbeelding]
 Pricewatch
[Afbeelding]

Voor verbeteringen hou ik me uiteraard aanbevolen

Edit: verbetering hier
Dark Mode done right! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:02

P_Tingen

omdat het KAN

nero355 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:37:
[...]
Als ik daarop click dan wordt de hele website naar 1996 gegooid door het pure zwart! :F
Dit is inderdaad wel errug donker. Maar alsnog beter dan die bouwlamp van een witte layout.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Vooruitstrevend, maar geen donkere modus willen implementeren.

Dat is wel hoogst bijzonder te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 19:11

sus

is druk :+

nero355 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:37:

Dit is echt veeeel mooier en fijner om naar te kijken :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2cMk698.png

Dark Mode done right! d:)b
Die laatste zin, die bedoel je als grap natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

sus schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:50:
Die laatste zin, die bedoel je als grap natuurlijk...
Oww... dat lichtblauwe inderdaad... nou ja... fixt @P_Tingen vast wel effe een keer! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

nero355 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:05:
[...]
Oww... dat lichtblauwe inderdaad... nou ja... fixt @P_Tingen vast wel effe een keer! ;)
Hmm, zat mij niet zo op mijn rug geloof ik, maar ik kan wel even spitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

sus schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:50:
[...]Die laatste zin, die bedoel je als grap natuurlijk...
Of is het iets anders wat je bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus

sus

Bedoel in deze afbeelding inderdaad het vak met de filters, zowel links als boven de producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Nou, zo beter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e11vGDqZXWfZD4dur0j26ZWcB0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P2VSqoRrrrxIgRkJzdzlGcAf.png?f=fotoalbum_large

Nog genoeg te verbeteren, maar CSS is niet echt mijn hobby :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 00:25
Is er een snippet dat werkt in aanvulling op Chrome's donkeremodus-flag? Want als ik die activeer, dan zijn sommige berichten onder reviews en op het forum wit.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom is deze functie er na zo een lange tijd nog steeds niet? Zelfs de ING bank APP heeft nu dark modus...

Ondertussen heeft de TS 420 thumbs up en laat je de community het nog steeds maar zelf oplossen?

De nummer 2 in de "most wanted" lijst heeft >240 stemmen minder!

Je kan mij niet vertellen dat je in 3 jaar tijd wel tijd hebt gehad voor een project a la Elect website, een aanpassing van Usericons, wederom een verhuizing en weet ik het allemaal, maar niet de tijd hebt (kunnen) vrijmaken voor een Dark Modus?

@Moonsugar @Femme @crisp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 08:51
Vorkie schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:40:
Waarom is deze functie er na zo een lange tijd nog steeds niet? Zelfs de ING bank APP heeft nu dark modus...

Ondertussen heeft de TS 420 thumbs up en laat je de community het nog steeds maar zelf oplossen?

De nummer 2 in de "most wanted" lijst heeft >240 stemmen minder!

Je kan mij niet vertellen dat je in 3 jaar tijd wel tijd hebt gehad voor een project a la Elect website, een aanpassing van Usericons, wederom een verhuizing en weet ik het allemaal, maar niet de tijd hebt (kunnen) vrijmaken voor een Dark Modus?

@Moonsugar @Femme @crisp
Voor de degene onder ons die al wat langer meelopen, dit is t gewoon de trend een flink aantal jaar geleden is ingezet met het door de strot duwen van tweakers 7, waar de halve community van heeft geroepen deze niet op die manier te implementeren, maar toch gedaan heeft, met alle gezeik en maanden lang repareren van de site op de koop toe.

Nu popt ie weer een andere vorm op, we zeggen wel dat wel naar de community luisteren, maar we doen er niks mee en handelen er ook niet naar.

Zonde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Basement schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:11:
Nu popt ie weer een andere vorm op, we zeggen wel dat wel naar de community luisteren, maar we doen er niks mee en handelen er ook niet naar.

Zonde!
Ik ben gestopt met 'zonde' vinden. Dark Reader is een plugin die het prima doet al moet je soms wat kleine issues op de koop toenemen. Voor op de mobiel (tablet of telefoon) zou native darkmode wel handig zijn al is dit voor mij op zich niet heel erg een noodzaak.

Ik wil nooit meer in de avond een website bezoeken vanachter een tweetal 32" schermen die vervolgens wit blijken te zijn. Ik ben er zoëen die gedesoriënteerd raakt van felle flitsen dus surfen op het internet is soms gelijk aan Russisch roulette. Dark Reader staat altijd aan en voorkomt een hoop narigheid.

Dat is de reden dat ik ben gestopt met het erg vinden dat websites (Tweakers, ik kijk boos naar jullie) na vele jaren de moeite nog niet hebben genomen om dit native te implementeren.

Het is niet zomaar een rage ofzo, mensen willen gewoon geen witte pagina's meer zien in de avonduren.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat CSS doet wonderen, niet alleen voor het zelf maken van een donker thema maar ook voor het weghalen van bloat. De Samsung browser op Android kan trouwens standaard websites voorzien van een donker thema, dat werkt nog aardig ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aem1M50UHOCXB2thr2JmHMQwiZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R4eQe5KKpOeBDUyApsmKPBwe.png?f=fotoalbum_large
(links: Mijn versie van Tweakers. Rechts: Tweakers zoals een nieuwe bezoeker deze te zien krijgt)

Een out-of-the-box donker thema zou fijn zijn maar die hoop heb ik ondertussen al lang opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Als ik mag vragen: waar zit nu precies de weerstand tegen de huidige 'crowd-sourced' oplossing met behulp van Custom CSS in? Is dat omdat Custom CSS niet voor iedereen beschikbaar is, of heeft dat nog andere redenen?

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:57
crisp schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:05:
Als ik mag vragen: waar zit nu precies de weerstand tegen de huidige 'crowd-sourced' oplossing met behulp van Custom CSS in? Is dat omdat Custom CSS niet voor iedereen beschikbaar is, of heeft dat nog andere redenen?
Volgens mij wordt dat hier wel aardig uitgelegd toch? sus in "Feature Tweakers.net Nachtmodus."

Je blijft als gebruiker zijnde eigenlijk altijd achter de feiten aanlopen en daarnaast is de CSS die ik nu gebruik ook niet echt flawless wat betreft dark mode. Maar ik heb ook 0 kennis om dit verder aan te passen, daarom zou het ergens prettig zijn om dit vanuit Tweakers zelf te zien.

[ Voor 16% gewijzigd door arjen9551 op 14-04-2020 12:18 ]

n.a.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Geen integrale dark mode (automatische keuze a.d.h.v. de huidige instelling in het OS), geen up2date integratie, elke kleine wijziging die Tweakers doet in de code sloopt mogelijk de CSS, geen integrale icons die meekleuren, simpelere gebruikers willen geen CSS toepassen / onderhouden of de mogelijkheid aanschaffen, passerende gebruikers die nieuws willen lezen gaan dat al helemaal niet doen, die willen alleen lezen, maar in de avond zullen zij vast wegklikken.

Verder is de tracker al in Dark Mode, dus de intentie was er wel....

Deze vraag stellen is in mijn ogen ook weer een manier om (een soort van) uitstel te creëren, gooi dat ding op de agenda, bespreek de aanpak, raam je uren en begin er mee, stop met de vraag (steeds) teruggooien naar de "klagers" in dit topic en zie gewoon aan de hand van ongeveer elke website en app om je heen dat dit gewoon een geaccepteerde en algemene standaard is en dit er moet zijn, al helemaal op een techsite zoals Tweakers...

AMP is ook zo'n functie, ook algemeen geaccepteerd en een (redelijke) standaard, kan je zelf hosten, maar heb nog geen AMP pagina gezien vanaf Tweakers (geweldig om even snel een nieuwsbericht te lezen, zoals NOS doet) Dit hoeft geen community request te zijn...dit is juist iets voor de eigenaar van de site om zijn publiek zo snel en best mogelijk te bereiken)
crisp schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:30:
[...]

Daar heb ik in ieder geval wel 2 dingen tegenin te brengen:

Wat betreft 'achter de feiten' aanlopen: dat is een fair punt, maar de consequenties van een oplossing vanuit onszelf zijn tweeërlei:
• het zal ons dan meer tijd gaan kosten om features te ontwikkelen waardoor we minder snel dingen kunnen opleveren en per saldo ook minder nieuwe features kunnen ontwikkelen
• wij kunnen maar 1 interpretatie leveren van een darkmode die wellicht niet zal aansluiten bij ieders' wensen

Wat betreft 'flawless' denk ik dat je niet de illusie moet hebben dat wij dit zelf wel kunnen garanderen. We hebben helaas te maken met veel techdebt door legacy code wat het gewoon erg lastig maakt om overal rekening mee te houden. Je ziet dat ook nog steeds in het feit dat nog steeds niet alle pagina's en features van onze website responsive zijn (mobile-friendly) terwijl dat toch erg hoog op onze priolijst staat. Juist een crowd-sourced functie is in deze denk ik flexibeler en in veel gevallen wellicht ook sneller als het gaat om functies/pagina's die bij ons laag op de priolijst staan.
Punt 1; Ja, die functie kost meer tijd, mag ook wel... Flawless ga je niet redden... nee, maar al die jaren stilstaan op deze manier kom je helemaal nergens...

Punt 2, Ja, die mensen kunnen dan lekker zelf prutsen, als een UI designer van Tweakers / websites heb je de klankbordgroepen, wereldwijde standaarden etc... dat er dan nog steeds mensen zijn, vaak al de wat gebruikers met meer kennis van zaken, kunnen ze lekker met CSS prutsen. Dus nee, dit is geen reden om het maar niet te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Vorkie op 14-04-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

arjen9551 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:16:
[...]

Volgens mij wordt dat hier wel aardig uitgelegd toch? sus in "Feature Tweakers.net Nachtmodus."

Je blijft als gebruiker zijnde eigenlijk altijd achter de feiten aanlopen en daarnaast is de CSS die ik nu gebruik ook niet echt flawless wat betreft dark mode. Maar ik heb ook 0 kennis om dit verder aan te passen, daarom zou het ergens prettig zijn om dit vanuit Tweakers zelf te zien.

Wat betreft 'achter de feiten' aanlopen: dat is een fair punt, maar de consequenties van een oplossing vanuit onszelf zijn tweeërlei:
• het zal ons dan meer tijd gaan kosten om features te ontwikkelen waardoor we minder snel dingen kunnen opleveren en per saldo ook minder nieuwe features kunnen ontwikkelen
• wij kunnen maar 1 interpretatie leveren van een darkmode die wellicht niet zal aansluiten bij ieders' wensen

Wat betreft 'flawless' denk ik dat je niet de illusie moet hebben dat wij dit zelf wel kunnen garanderen. We hebben helaas te maken met veel techdebt door legacy code wat het gewoon erg lastig maakt om overal rekening mee te houden. Je ziet dat ook nog steeds in het feit dat nog steeds niet alle pagina's en features van onze website responsive zijn (mobile-friendly) terwijl dat toch erg hoog op onze priolijst staat. Juist een crowd-sourced functie is in deze denk ik flexibeler en in veel gevallen wellicht ook sneller als het gaat om functies/pagina's die bij ons laag op de priolijst staan.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
crisp schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:30:
[...]

Goed, ik ben geen programmeur (verre van zelfs); maar wat betreft dat eerste punt: ik snap dat het in eerste instantie (veel) tijd gaat kosten om zo'n darkmode te implementeren. Maar waarom zou dat later de verdere ontwikkeling van nieuwe features moeten beperken? Ik snap dat het niet een simpele overlay over je bestaande website/code is, maar dat zou het idealiter wel moeten zijn toch? En anders iig beperkt invloed moeten hebben op de verdere ontwikkeling.

Wat betreft het flawless zijn: ik heb ook zeker niet de illusie dat jullie dit wel kunnen garanderen. Maar ik neem aan dat jullie de quirks van de legacy code beter kennen dan menig ander en dus waarschijnlijk ook makkelijker een elegantere oplossing kunnen schrijven voor bepaalde bugs.

n.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-06 15:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
arjen9551 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:34:
[...]

Maar waarom zou dat later de verdere ontwikkeling van nieuwe features moeten beperken?
Redelijk simpel: er moeten voor elke feature nu 2 designs komen ipv 1

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

arjen9551 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:34:
[...]

Goed, ik ben geen programmeur (verre van zelfs); maar wat betreft dat eerste punt: ik snap dat het in eerste instantie (veel) tijd gaat kosten om zo'n darkmode te implementeren. Maar waarom zou dat later de verdere ontwikkeling van nieuwe features moeten beperken? Ik snap dat het niet een simpele overlay over je bestaande website/code is, maar dat zou het idealiter wel moeten zijn toch? En anders iig beperkt invloed moeten hebben op de verdere ontwikkeling.
Het is wel iets dat je bij elke visuele aanpassing en ontwikkeling van elke nieuwe feature moet meenemen, zowel qua development als qua testing, dus het is sowieso een extra component dat toch elke keer weer (iig iets) aan extra tijd gaat kosten. En je moet het meenemen in je proces want anders gaan er zeker bugs in ontstaan.

feitelijk wentelen we dit nu dus af op de custom-css-makers :P
Wat betreft het flawless zijn: ik heb ook zeker niet de illusie dat jullie dit wel kunnen garanderen. Maar ik neem aan dat jullie de quirks van de legacy code beter kennen dan menig ander en dus waarschijnlijk ook makkelijker een elegantere oplossing kunnen schrijven voor bepaalde bugs.
Ik denk dat zelfs de devvers met de langste ervaring (waaronder ikzelf) dat niet helemaal op de radar hebben. Juist de legacy van soms meer dan 10 jaar oud is voor ons ook een zwart gat want daar is gewoon al die tijd vaak niets meer aan gedaan, dus hoe dat in elkaar zit zijn wij ook grotendeels alweer vergeten :P

De eerste reactie als we daar iets voor moeten doen is bij ons altijd: dat herschrijven we liever (maar daar hebben we dan helaas meestal ook de tijd niet voor...)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
TheVivaldi schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:12:
Is er een snippet dat werkt in aanvulling op Chrome's donkeremodus-flag? Want als ik die activeer, dan zijn sommige berichten onder reviews en op het forum wit.
Iemand die het antwoord weet op mijn vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kees schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:52:
[...]

Redelijk simpel: er moeten voor elke feature nu 2 designs komen ipv 1
Hier ben ik het niet volledig mee eens. Design is waar welk element komt met welke afmetingen. Kleurstelling valt hier niet onder, want dat is je huisstijl. Dat heeft al beslist of iets wit, lichtgrijs, iets donkerder grijs of anders is.

Er is dus maar 1 design voor een feature. Echter krijg je met een dark mode te maken met twee huisstijlen: default en donker. Dat is wat anders dan twee designs.

@crisp, ik heb het eerder al gezegd hier, maar herhaal het nogmaals: maak de CSS code die gebruikt wordt bij jullie (semi)openbaar en laat de community er aan sleutelen.

Er wordt nu al constant gewezen naar custom css en community based oplossingen. Maak het dan een native community oplossing.
TheVivaldi schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:03:
[...]

Klagen bij Google dat ze een bug hebben in hun functie. Want het is blijkbaar iets dat de browser zelf doet, daar kan je met custom css weinig mee doen anders dan een andere basiskleur opgeven zodat de browser dit weer negeert en z'n eigen ding er overheen kwakt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:19:
[...]

@crisp, ik heb het eerder al gezegd hier, maar herhaal het nogmaals: maak de CSS code die gebruikt wordt bij jullie (semi)openbaar en laat de community er aan sleutelen.
Ik denk dat dat niet veel zal helpen. Onze CSS is voor een groot deel (helaas) legacy, ongestructureerd en ongedocumenteerd. Daarbij is het ook niet opgezet met de ondersteuning voor een andere 'huisstijl' in gedachten. To be honest: als wij zelf een darkmode zouden willen ontwikkelen zouden we denk ik eerst onze CSS volledig op de schop moeten gooien...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:43:
[...]

Ik denk dat dat niet veel zal helpen. Onze CSS is voor een groot deel (helaas) legacy, ongestructureerd en ongedocumenteerd. Daarbij is het ook niet opgezet met de ondersteuning voor een andere 'huisstijl' in gedachten. To be honest: als wij zelf een darkmode zouden willen ontwikkelen zouden we denk ik eerst onze CSS volledig op de schop moeten gooien...
Is het erg om dat ook crowdsourced te doen? Twee vliegen in 1 klap. Scheelt tijd voor de devs, de community wordt er in betrokken én er vloeit een dark mode uit. Enige waar tijd in gestoken gaat worden is het verifiëren of het klopt. Iets wat hoe dan ook gedaan moet worden als je in de code gaat snijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Puntje bij paaltje,

Wij negeren deze wens, beroepen ons op "legacy code", laten de community het alsnog oplossen en gaan gewoon door met andere zaken. Als je dit trouwens wilt, gooi je code dan helemaal open, als je zo op de community wilt bouwen.

O ja, haal hem dan ook van de lijst af, als er toch niet serieus iets mee gedaan wordt, waarom zou die dan open blijven al die jaren.

Ook niet geheel netjes gewoon mijn post te negeren.

Fijne zondag he...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Ik vulde recent de enquête in Tweakers verstuurde naar abonnees. Eén van de opties die daarin werd genoemd was om een Dark Mode achter een paywall te stoppen, door dit toe te voegen aan het Hero abo (á €3,75/maand).

Ik weet niet of dit daadwerkelijk serieus wordt overwogen (zal mogelijk deels afhangen van de resultaten uit de enquête), maar dan is iig iedereen op de hoogte die deze enquête niet heeft gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-06 20:29
TheVivaldi schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:03:
[...]

Is dit misschien wat? Ik gebruik deze al een tijdje en ben er zeer tevreden over. custom css snippet: Tweakers Perfect Dark

Als aanvulling daarop gebruik ik ook deze. custom css snippet: Addon voor Perfect Dark snippet

[ Voor 19% gewijzigd door MustacheNick op 21-04-2020 01:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:44
Ik lees echt vol verbazing de reacties van de ontwikkelaar(s).
Niks meedenken, ik lees vooral: 'Verandering is eng, daar gaan we niet aan beginnen'
Ook niet in kleine stapjes denken, maar meteen beren op de weg zien en hakken in het zand. Lijkt me een leuk team/organisatie om voor te werken als ontwikkelaar (niet echt dus). Lekker Agile zeg maar. Problemen in iteraties aanpakken in plaats van roepen "Ja maar da's oude code dus daar beginnen we niet aan"

Ook de houding als er door de community alternatieve opties worden aangeboden (zoals het helpen met een basis opzetten voor een goede CSS) verbaasd me echt.. Dat had ik niet verwacht van échte Tweakers.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DonJunior schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 06:21:
Niks meedenken, ik lees vooral: 'Verandering is eng, daar gaan we niet aan beginnen'
Ook niet in kleine stapjes denken, maar meteen beren op de weg zien en hakken in het zand. Lijkt me een leuk team/organisatie om voor te werken als ontwikkelaar (niet echt dus). Lekker Agile zeg maar. Problemen in iteraties aanpakken in plaats van roepen "Ja maar da's oude code dus daar beginnen we niet aan"

Ook de houding als er door de community alternatieve opties worden aangeboden (zoals het helpen met een basis opzetten voor een goede CSS) verbaasd me echt.. Dat had ik niet verwacht van échte Tweakers.
Dan lees je het toch echt verkeerd ;) Waar het op neerkomt is dat we maar beperkte developmentcapaciteit hebben, en als we dat moeten besteden aan het ontwikkelen van een darkmode, wat helaas o.a. door techdebt geen triviaal iets is, dan kunnen we die tijd niet besteden aan andere zaken die ook belangrijk worden gevonden.

Daarbij hebben we vorig jaar Custom CSS ontwikkeld wat ingezet kan worden als eenncrowd-sourced oplossing voor onder andere darkmode, waar dus ook verschillende versies vannzijn inmiddels.

Ik denk dat de vraag waarom dat niet voldoet gewoon een eerlijke vraag is. Als we dat biivoorbeeld helemaal vrij zouden geven (dus geen minimale karma benodigd), zou dat dan al soelaas bieden? Zijn er misschien eenvoudige zaken die wij als Tweakers nog kunnen doen om het mensen die darkmode via Custom CSS ontwikkelen en bijhouden makkelijker te maken?

Als wij zelf niet zoveel last zouden hebben van alle legacy in onze code dan zou deze discussie denk ik een hele andere zijn, maar helaas is de situatie anders. Uiteraard willen we die situatie wel graag verbeteren, maar dat kost ook tijd en daardoor moeten we gewoon keuzes maken...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:39

DaFeliX

Tnet Devver
Vorkie schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:29:
[...]

Deze vraag stellen is in mijn ogen ook weer een manier om (een soort van) uitstel te creëren, gooi dat ding op de agenda, bespreek de aanpak, raam je uren en begin er mee, stop met de vraag (steeds) teruggooien naar de "klagers" in dit topic en zie gewoon aan de hand van ongeveer elke website en app om je heen dat dit gewoon een geaccepteerde en algemene standaard is en dit er moet zijn, al helemaal op een techsite zoals Tweakers...
Vorkie schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:55:
Puntje bij paaltje,

Wij negeren deze wens, beroepen ons op "legacy code", laten de community het alsnog oplossen en gaan gewoon door met andere zaken. Als je dit trouwens wilt, gooi je code dan helemaal open, als je zo op de community wilt bouwen.

O ja, haal hem dan ook van de lijst af, als er toch niet serieus iets mee gedaan wordt, waarom zou die dan open blijven al die jaren.
DaFeliX schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:24:
[...]en het is niet zo dat het een kwestie is van niet willen doen, maar dat het enorm veel werk is om 't wel te doen. En ik denk dat als je 't gaat doen, je het maar beter ook gewoon goed kunt doen. De tijd die we steken in dark mode, is tijd die we niet kunnen steken in andere features.

Vorkie schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:55:
[...]

Ook niet geheel netjes gewoon mijn post te negeren.

[...]
:? je vragen zijn beantwoord (zie ook mijn reacties boven jouw post). Wat wil je nog meer weten?
:'( niet lief

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sus

sus

Serieus? Na een topic van zoveel jaar oud deze vraag nog moeten stellen? Volgens mij zijn *alle* argumenten al meerdere keren aangehaald en bevestig je hiermee juist een eerder standpunt - dat Tweakers graag zegt naar de gebruikers te luisteren, maar dat effectief niet doet en gewoon haar eigen plan trekt (zie ook de cookie wall bv).

Dark Mode staat al jaren op #1, dat zou al voldoende moeten zijn om er mee aan de slag te gaan.
crisp schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:43:
[...]

Met andere woorden, Tweakers heeft zelf de basis niet in orde en daarom moeten de gebruikers het zelf maar uitzoeken. Zie daar dus ook de problemen die elke keer weer de kop op steken: er wordt wat gemaakt en de custom CSS is kapot. Frustratie bij de gebruikers, die gaan lopen “klagen” bij de ontwikkelaar.

En daar zou ìk dan een abo voor moeten nemen, omdat het bij jullie in de basis al mis gaat?

[ Voor 37% gewijzigd door sus op 21-04-2020 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:09
Oke, blijkbaar vinden de devs het onmogelijk om een dark mode te integreren.

Bij het sales team snappen ze de wil uit de gebruiker blijkbaar wel. Heb vrijdag nog een enquete ingevuld die ik middels DM had gekregen als Supporter-abonnee (adfree) met wat vragen of/waarom ik geen Hero abonnement zou willen.

Daar staat specifiek dark mode genoemd als eventuele feature :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lZFTIy43PyJHcPYO5H8wAK6g7A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zxoE7ctVAGao8DqT1myHONhu.png?f=fotoalbum_large

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-04 12:43
Het blijft treurig hoe een 'tech'-website nog niet eens de moeite neemt om achter de kudde aan te hobbelen als het gaat om relevante trends de techwereld.

Lekker de kaken stijf op elkaar houden en doen alsof de wereld rondom tweakers.net niet veranderd.. 8)7

How low-code can you go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Jammer dat inmenging vanuit ons devvers in deze discussie blijkbaar niet wordt gewaardeerd en gezien wordt als onwil. Ik zal me verder wel afzijdig houden...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
MustacheNick schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 01:13:
[...]

Is dit misschien wat? Ik gebruik deze al een tijdje en ben er zeer tevreden over. custom css snippet: Tweakers Perfect Dark

Als aanvulling daarop gebruik ik ook deze. custom css snippet: Addon voor Perfect Dark snippet
Die is inderdaad mooi, maar werkt helaas niet in combinatie met de ingebouwde donkere modus van op Chromium-gebaseerde browsers, waar ik specifiek naar vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:16

De Nelis

en anders maar niet...

TheVivaldi schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:26:
[...]

Die is inderdaad mooi, maar werkt helaas niet in combinatie met de ingebouwde donkere modus van op Chromium-gebaseerde browsers, waar ik specifiek naar vroeg ;)
Ik gebruik Perfect Dark css hier in combinatie met de dark-modus van Edge chromium en werkt voor mijn gevoel prima. Wat gaat er mis dan volgens jou?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
De Nelis schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:32:
[...]

Ik gebruik Perfect Dark css hier in combinatie met de dark-modus van Edge chromium en werkt voor mijn gevoel prima. Wat gaat er mis dan volgens jou?
Zoals ik al aangaf zijn bepaalde berichten, zoals op het forum en onder reviews, wit. Dus witte achtergrond + witte tekst (behalve citaten, die zijn dan wel weer donker met witte tekst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

TheVivaldi schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:35:
[...]

Zoals ik al aangaf zijn bepaalde berichten, zoals op het forum en onder reviews, wit. Dus witte achtergrond + witte tekst (behalve citaten, die zijn dan wel weer donker met witte tekst).
Ah zo, dat stukje had ik gemist, ja dat klopt inderdaad. Persoonlijk vind ik het niet heel storend, maar kan me voorstellen dat het niet prettig kijkt als de rest wel donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
Ik heb ook problemen met Modbreaks als Perfect Dark CSS aanstaat, die dan een rare lichtroze kleur zijn waardoor de letters die in het grijs/wit zijn bijna niet leesbaar zijn.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-06 11:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Erdinger schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:21:
Het blijft treurig hoe een 'tech'-website nog niet eens de moeite neemt om achter de kudde aan te hobbelen als het gaat om relevante trends de techwereld.

Lekker de kaken stijf op elkaar houden en doen alsof de wereld rondom tweakers.net niet veranderd.. 8)7
Het blijft ook treurig om te zien dat gebruikers van een platform niet lijken te beseffen dat het toevoegen van een dergelijke feature heel makkelijk is als je net gestart bent met een project, maar dat als je met soms 20 jaar oude code te maken hebt dit niet zo makkelijk is.

En laten we dan maar de developpers er op aanvallen, lekker makkelijk vanachter je PC.

Er wordt netjes antwoord gegeven door onder andere @crisp en @DaFeliX. Dus de kaken worden helemaal niet op elkaar gehouden. Dat de antwoorden niet datgene zijn wat je verwacht, is geen reden om te zeggen dat de kaken op elkaar worden gehouden.

Als er tijd vrij wordt gemaakt om dit op te nemen in een roadmap, dan kan er dev-tijd aan worden besteed. tot die tijd helaas niet. Dat bepalen wij niet, daar is de Product Owner verantwoordelijk voor. Wij kunnen hooguit onze wens uitspreken dat er tijd aan een dark-mode moet worden besteed.

Daarnaast hebben 100.000 tweakers ook 100.000 ideeën over hoe deze dark-mode eruit moet komen te zien, dus ga je met een T.Net ontwikkelde dark-mode waarschijnlijk alsnog een X aantal mensen telerstellen.

Dus hebben we met Custom CSS snippets de boel open gegooid. Je kan het allemaal zelf. Loop je nu tegen dingen aan die je niet voor elkaar krijgt, dan zou je wellicht, mits je het vriendelijk vraagt, een devver hier antwoord op kunnen laten geven. Het zal niet de eerste keer zijn dat er iets een class heeft gekregen (of juist niet) om custom CSS beter te ondersteunen.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
Equator schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:27:
[...]

Het blijft ook treurig om te zien dat gebruikers van een platform niet lijken te beseffen dat het toevoegen van een dergelijke feature heel makkelijk is als je net gestart bent met een project, maar dat als je met soms 20 jaar oude code te maken hebt dit niet zo makkelijk is.

En laten we dan maar de developpers er op aanvallen, lekker makkelijk vanachter je PC.

Er wordt netjes antwoord gegeven door onder andere @crisp en @DaFeliX. Dus de kaken worden helemaal niet op elkaar gehouden. Dat de antwoorden niet datgene zijn wat je verwacht, is geen reden om te zeggen dat de kaken op elkaar worden gehouden.

Als er tijd vrij wordt gemaakt om dit op te nemen in een roadmap, dan kan er dev-tijd aan worden besteed. tot die tijd helaas niet. Dat bepalen wij niet, daar is de Product Owner verantwoordelijk voor. Wij kunnen hooguit onze wens uitspreken dat er tijd aan een dark-mode moet worden besteed.

Daarnaast hebben 100.000 tweakers ook 100.000 ideeën over hoe deze dark-mode eruit moet komen te zien, dus ga je met een T.Net ontwikkelde dark-mode waarschijnlijk alsnog een X aantal mensen telerstellen.

Dus hebben we met Custom CSS snippets de boel open gegooid. Je kan het allemaal zelf. Loop je nu tegen dingen aan die je niet voor elkaar krijgt, dan zou je wellicht, mits je het vriendelijk vraagt, een devver hier antwoord op kunnen laten geven. Het zal niet de eerste keer zijn dat er iets een class heeft gekregen (of juist niet) om custom CSS beter te ondersteunen.
Als je 3.5 jaar later nog weinig verder bent kan je wel kijken naar de prioritering. Ik werk ook bij een groot bedrijf maar iets heeft nog nooit zo lang mogen duren.

Ik ben het met de meeste leden eens. Legacy en oude code snappen we allemaal wel als we bij tweakers zitten, maar als je bijna 3,5 jaar later nog steeds niets hebt opgeleverd waar heel veel eindgebruikers (waar je vooral voor werkt lijkt mij) blij van worden zou ik mij persoonlijk ernstig afvragen hoe de prioritering exact zit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 07:51:
Daarbij hebben we vorig jaar Custom CSS ontwikkeld wat ingezet kan worden als eenncrowd-sourced oplossing voor onder andere darkmode, waar dus ook verschillende versies vannzijn inmiddels.

Ik denk dat de vraag waarom dat niet voldoet gewoon een eerlijke vraag is. Als we dat biivoorbeeld helemaal vrij zouden geven (dus geen minimale karma benodigd), zou dat dan al soelaas bieden?
Dat is iets wat ik bij het aankondigen van de snippets feature al direct bij Product voorstelde. Want er blijft maar telkens naar custom css verwezen worden als heilige graal oplossing, maar het blijft maar voor alleen de echt actieve tweaker beschikbaar. De lurker heeft er niets aan, want geen karma.

Zal iedereen het accepteren als oplossing? Nee. Je moet het ook niet gaan brengen als oplossing. Maar het maakt wel een dark mode, al dan niet via snippets, breder beschikbaar. Iemand die alleen leest kan dat dan ook in de avond nog doen.

Het uiteindelijke doel zal denk ik een optie moeten zijn voor iedereen, ook als je niet bent ingelogd. Er zijn al opties voor prijzen voor BE of NL en of de menubalk altijd zichtbaar moet zijn. Dat is iets dat in een cookie wordt opgeslagen en voor bezoekers zonder account onthouden wordt. Dark mode zou hier heel mooi bij kunnen passen. Dat is bij o.a. Youtube ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Geen idee wat hij wil weten, maar ik kreeg wel ineens een idee :

Zou het mogelijk zijn om bij de volgende grote "makeover" van Tweakers en GoT meteen de boel zo aan te pakken dat er een Dark Mode komt :?

Dus een vers design met een verse CSS layout die meteen met dergelijke dingen rekening houdt ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
html,
img,
#menubar,
#tracker,
.ankeiler .title,
.ankeiler .meta,
iframe,
.popup,
.scoreButton,
video,
#heroBlock,
#bottom
{
    filter: invert(95%)hue-rotate(180deg);
}

iframe[id*="datawrapper"] {
  filter: hue-rotate(180deg);
}

body {
    background: #343535;
}

#heroBlock {
    opacity: 0.5;
}

.scoreButton {
    opacity: 0.8
}

body div.fpAnkeiler {
    background-color: #d5e5f9;
}

#bottom div.hr {
    background-color: #343535;
}

En je hebt darkmode tadaaaaaaaaaaa echt al sinds januari actief en bijna nergens zitten fouten in de CSS. Enigste wat nog wit is is als je de notificatie belletje (rechts boven open klapt, die is wit). Dit is gewoon een skin die iemand in dit topic posten.

En anders heb je nog altijd DarkReader https://chrome.google.com...cbfnmbkopoojfekhnkhdbieeh

of Stylus https://chrome.google.com...pkpeebahjckkjfobafhncgmne

Legio aan mogelijkheden dus 🤷‍♂️
DonJunior schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 06:21:

Hier reageren ontwikkelaars tenminsten nog. Bij andere sites heb je niets te willen.

[ Voor 38% gewijzigd door Chip. op 21-04-2020 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
Chip. schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:44:

[...]

Hier reageren ontwikkelaars tenminsten nog. Bij andere sites heb je niets te willen.
.. andere websites zijn niet zo tech georiënteerd en community-driven als Tweakers.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:59:
[...]

.. andere websites zijn niet zo tech georiënteerd en community-driven als Tweakers.
Zoals ik zeg er zijn legio aan mogelijkheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

nero355 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:59:
[...]

Geen idee wat hij wil weten, maar ik kreeg wel ineens een idee :

Zou het mogelijk zijn om bij de volgende grote "makeover" van Tweakers en GoT meteen de boel zo aan te pakken dat er een Dark Mode komt :?

Dus een vers design met een verse CSS layout die meteen met dergelijke dingen rekening houdt ??
Na Tweakers 7 hebben we eigenlijk besloten om vooral geen grote makeovers meer te doen, maar juist te proberen releases klein te houden en gradueel dingen op te leveren. Dat wil echter niet zeggen dat we niet onze CSS eens goed willen refactoren waarbij we dit soort wensen dan ook in het achterhoofd zullen houden. Ik denk echter niet dat daar op korte termijn tijd voor is...

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Pompi schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:37:
Ik heb ook problemen met Modbreaks als Perfect Dark CSS aanstaat, die dan een rare lichtroze kleur zijn waardoor de letters die in het grijs/wit zijn bijna niet leesbaar zijn.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
/* Modbreaks, topic warnings en report scherm beter leesbaar */
.mbr {
  color: #1497e3 !important;
}
.modbreak, #messageBox.report {
  background: #633d42 !important;
  border: 1px solid #754853 !important;
}

Of:
custom css snippet: Aanvullingen Tweakers Perfect Dark

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

crisp schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:46:
[...]

Na Tweakers 7 hebben we eigenlijk besloten om vooral geen grote makeovers meer te doen, maar juist te proberen releases klein te houden en gradueel dingen op te leveren. Dat wil echter niet zeggen dat we niet onze CSS eens goed willen refactoren waarbij we dit soort wensen dan ook in het achterhoofd zullen houden. Ik denk echter niet dat daar op korte termijn tijd voor is...
Je hoeft niet de hele layout om te gooien, alleen alles wat nu licht is een donkere tint geven. Gewoon beginnen met het slidertje om de achtergrondkleur naar zwart laten doorlopen (3 stappen meer), de rest kan dan nog wel via de CSS.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geitenslachter
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-06 02:48
Ik blijf het toch zeer spijtig vinden dat hier nog weinig werk van gemaakt wordt. Kan iemand mij verder vertellen hoeveel karma nodig is voor een custom ccs?
Blijkbaar ben ik namelijk genoodzaakt nog te gaan spammen op de forums, om met een halve-bak oplossing te komen voor deze zeer basale functionaliteit..

Ryzen 7 5800X | Asus TUF RTX 3080 Ti | 32GB G.Skill Ram 3600 MHz |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geitenslachter schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:24:
Kan iemand mij verder vertellen hoeveel karma nodig is voor een custom ccs?
Kan je zelf prima vinden op https://tweakers.net/my.tnet/karmastore/. Link staat gewoon in je gebruikersmenu, net onder de link naar 'Mijn topics'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Weer klein beetje anders...

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
html,
img,
#menubar,
#tracker,
.ankeiler .title,
.ankeiler .meta,
iframe,
video,
.popup,
.scoreButton,
#heroBlock,
#bottom {
    filter: invert(95%)hue-rotate(180deg);
}

:not(html5-video-player) {}

iframe[id*="datawrapper"] {
    filter: hue-rotate(180deg);
}

#heroBlock {
    opacity: 0.5;
}

.scoreButton {
    opacity: 0.8
}

body div.fpAnkeiler {
    background-color: #d5e5f9;
}

#bottom div.hr {
    background-color: #343535;
}

iframe:fullscreen { filter: none; }

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Ik heb mijn darkmode weer aangepast. Nu is die ook veel beter op de mobiele versie. Heb ook een snippet gemaakt. FYI; ben geen CSS expert.

custom css snippet: Tweakers Dark Mode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-06 02:42

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ik gebruik de plugin dark reader, maakt alle websites darkmode, beschikbaar voor de meeste desktop browsers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sus

sus

Equator schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:27:
[...]
Het blijft ook treurig om te zien dat gebruikers van een platform niet lijken te beseffen dat het toevoegen van een dergelijke feature heel makkelijk is als je net gestart bent met een project, maar dat als je met soms 20 jaar oude code te maken hebt dit niet zo makkelijk is
NU.nl bestaat sinds 1999 en heeft keurig darkmode in zowel de app als op hun website. Ik vraag me serieus af welke code er binnen tweakers 20 jaar oud is die niet te vervangen is of aangepast kan worden. 20 jaar is antiek in ons wereldje.

Ik blijf er bij dat het gewoon domweg onwil is om hier iets mee te doen, omdat “het op laten lossen door de community” veel goedkoper is *en* dat de big boss dan kan pochen met “kijk eens hoe goed we luisteren naar onze bezoekers, ze kunnen zélfs de website helemaal aanpassen”. Dat met elk nieuw knopje die externe CSS meteen om zeep is wordt even snel vergeten, daar hebben we het niet over.

Die site aanpassen kan al jaaaren met diverse plugins, daarvoor hóef je niet naar de community te luisteren. Die gaan dat sowieso wel doen. De truc is dat tweakers het *zelf* doet - zodat het native ondersteund wordt. Gewoon, vanuit mijn profiel, op elk device waar ik inlog.

Schermen met een Abo voor custom CSS is dan ook een dingetje. Dan betaal ik tweakers om de code van PietjePuk te kunnen gebruiken. Ik zou hém eigenlijk moeten betalen.

Begint het al duidelijk te worden hoe krom de houding is van tweakers inzake Dark Mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

sus schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:12:
NU.nl bestaat sinds 1999 en heeft keurig darkmode in zowel de app als op hun website. Ik vraag me serieus af welke code er binnen tweakers 20 jaar oud is die niet te vervangen is of aangepast kan worden. 20 jaar is antiek in ons wereldje.
Echter hebben die een shitload aan onuitputtelijke geldbronnen en hebben ze in die tijd meerdere keren de hele website volledig opnieuw ontworpen ;)
Ik blijf er bij dat het gewoon domweg onwil is om hier iets mee te doen, omdat “het op laten lossen door de community” veel goedkoper is *en* dat de big boss dan kan pochen met “kijk eens hoe goed we luisteren naar onze bezoekers, ze kunnen zélfs de website helemaal aanpassen”.
Ik gok dat die insteek totaal niet bij Tweakers en de GoT Crew speelt ;)
Dat met elk nieuw knopje die externe CSS meteen om zeep is wordt even snel vergeten, daar hebben we het niet over.
Shit happens... deal with it! :)
Die site aanpassen kan al jaaaren met diverse plugins, daarvoor hóef je niet naar de community te luisteren. Die gaan dat sowieso wel doen. De truc is dat tweakers het *zelf* doet - zodat het native ondersteund wordt. Gewoon, vanuit mijn profiel, op elk device waar ik inlog.

Schermen met een Abo voor custom CSS is dan ook een dingetje. Dan betaal ik tweakers om de code van PietjePuk te kunnen gebruiken. Ik zou hém eigenlijk moeten betalen.

Begint het al duidelijk te worden hoe krom de houding is van tweakers inzake Dark Mode?
Hoeveel andere websites ken je nog meer die zoiets aanbieden :?

HINT : Weinig tot waarschijnlijk geen! B)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

nero355 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:30:
[...]

Onlyfans bied het aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

nero355 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:30:Echter hebben die een shitload aan onuitputtelijke geldbronnen en hebben ze in die tijd meerdere keren de hele website volledig opnieuw ontworpen ;)
Hier is de site al 7x opnieuw ontworpen ;)
Ik gok dat die insteek totaal niet bij Tweakers en de GoT Crew speelt ;)
Het gevoel begint wel te ontstaan
Shit happens... deal with it! :)
Nee, niet als je dat als argument gebruikt om het zelf niet aan te bieden.

Eh, alle sites waar je met een browserplugin je eigen css laadt - precies zoals je dat hier ook kan doen. Enige verschil is dat je hier die css ook in je profiel kan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

_O- :D
sus schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:37:
Hier is de site al 7x opnieuw ontworpen ;)
Nee, want anders zaten ze niet met al die oude code...
Eh, alle sites waar je met een browserplugin je eigen css laadt - precies zoals je dat hier ook kan doen. Enige verschil is dat je hier die css ook in je profiel kan plakken.
Dat is dus een meerwaarde waarvoor er een bepaald bedrag wordt gevraagd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 16-06 11:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

Het gevoel begint wel te ontstaan
Laat ik dat gevoel dan even zachtjes doch dringend platslaan. Ik reageerde hier als Admin van GoT, om de soms zeer stompzinnige inzichten van gebruikers te sturen teneinde de developers (wat overigens ook gewoon mensen zijn) te ondersteunen. Ik heb nergens gezegd dat een nachtmodus geen goed idee is. Ik ben persoonlijk ook van mening dat dit als optie toegevoegd moet worden en centraal onderhouden. Maar ik heb geen directe invloed in de backlog van de devvers.

Daarbij komt echter dat, wat de developers ook maken, het nooit goed genoeg is voor iedereen. En de Tweakers community (ja, wij met zijn allen) zijn erg goed in het zeiken om dingen naar ons zin te krijgen.

Dus probeer de rol van moderators en admins niet te zien als spreekbuis van het MT, want dat zijn we niet.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sus

sus

Equator schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:00:
[...]

Laat ik dat gevoel dan even zachtjes doch dringend platslaan. Ik reageerde hier als Admin van GoT, om de soms zeer stompzinnige inzichten van gebruikers te sturen teneinde de developers (wat overigens ook gewoon mensen zijn) te ondersteunen. Ik heb nergens gezegd dat een nachtmodus geen goed idee is. Ik ben persoonlijk ook van mening dat dit als optie toegevoegd moet worden en centraal onderhouden. Maar ik heb geen directe invloed in de backlog van de devvers.

Daarbij komt echter dat, wat de developers ook maken, het nooit goed genoeg is voor iedereen. En de Tweakers community (ja, wij met zijn allen) zijn erg goed in het zeiken om dingen naar ons zin te krijgen.

Dus probeer de rol van moderators en admins niet te zien als spreekbuis van het MT, want dat zijn we niet.
Het gevoel onstaat niet door jou of andere mods/admins, maar juist door de algehele houding er niet(s) in te willen investeren. Mocht je dat zo opgevat hebben, excuus.

Dit is by far de meest ondersteunde en gevraagde feature die gewoon aan de kant wordt geschoven, waar - destijds - best argumenten voor waren, maar waar 3 jaar na de eerste vraag nog niets mee gedaan is.

En maar blijven wijzen naar “de community” die het probleem wel zal fixen. Gratis en er toch aan weten te verdienen. Qua bedrijfsplan de meest ideale zet natuurlijk. 0 investering, 100% profit. Immers, de custom-css optie in je profiel is een betaalde optie. Met Karma - te behalen door hier actief te zijn en de adds te zien - of door een abo te nemen. Om dan het werk van een buitenstaander te kunnen gebruiken. Dat wringt, dat klopt niet.

Wat het beeld versterkt is dat andere community-picks wel snel gebouwd en opgeleverd kunnen worden, er is dus blijkbaar wel tijd en geld beschikbaar.

Met alle respect, maar als een hobbyist hier in 10 minuten een eerste css in elkaar kan zetten en er een weekje op gaat zitten om het af te maken - dan moet een team dev’ers hier dat ook zo in elkaar geklust hebben. Tis een .css met een voorkeur-optie in je settings. De techniek is er al binnen de site, nu nog voor iedereen default beschikbaar maken met een door tweakers gemaakte .css. Heeft niks met “20 jaar oude code” te maken, want dan zou het met custom ook niet werken.

En ik ben het zeker met je eens, we zijn met veel en je kan nooit iedereen tevreden stellen. Maar *dan* kan je alsnog met je eigen thema aan de slag.

Brainfart om 09:30:
Wat ze hier zouden kunnen doen, al is het ter overbrugging naar een officiele versie:

* vraag aan een van de css-bouwers of ze zijn/haar .css mogen gebruiken als “officiele” tweakers dark-mode. Geef hem/haar eventueel als dank gratis een full-options-abo.
* maak een schakelaartje “dark mode on/off” in het profiel/menu
* gebruik de bestaande custom-css optie om darkmode aan/uit te zetten, zonder mogelijkheid hem aan te passen.
* via de karma/abo opties blijft de mogelijkheid de css te overrulen, waardoor de liefhebber alsnog zijn eigen css kan blijven gebruiken.

Simpele oplossing. Hoeft volgens mij niet heel erg moeilijk te zijn om zoiets te bouwen.

En dan uiteraard wel zelf ontwikkelen aan een officieel eigen ondersteunde dark mode

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
sus schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:22:
Dit is by far de meest ondersteunde en gevraagde feature die gewoon aan de kant wordt geschoven
Heb je de mensen in V&A al eens horen roepen om te kunnen filteren op zakelijke accounts? Enig benul hoe hard daar om geschreeuwd en voor gevochten is? Heb je al eens met man-en-macht tot diep in de nacht spam lopen ruimen van bots die met de honderden posts tegelijkertijd hun ding komen doen terwijl je om elke post te verwijderen 5 muiskliks moet doen? Heb je meegekregen hoeveel mensen al jaren schreeuwden om een fatsoenlijke manier om foto's te uploaden? Het aantal klachten gezien over dubbelposts? Ben je wel eens slachtoffer geweest van oplichting?

Ja, een dark-mode is een véél-gevraagde feature maar het is zéker niet de meestgevraagde, laat staan "by far", en al helemaal niet een met de hoogste prioriteit. De devvers van T.net zitten écht niet stil en ik denk dat je stiekem de zaken een beetje simpeler voorstelt dan ze zijn. Je weet nog maar 't topje van de ijsberg en ik haal nog maar een klein percentage daarvan aan. Laten we gewoon even realistisch blijven; ja, de wens voor een darkmode is gehoord (en, geloof me, ik zou er óók super blij van worden), maar er zijn soms nou eenmaal belangrijker zaken. Er wordt iedere iteratie zorgvuldig gekeken naar wat er voor de volgende iteratie op de planning moet komen. En je kunt veel zeggen van de ontwikkelafdeling (en alles wat daaromheen hoort) van T.net (en ook daar ben ik 't soms mee eens), maar dat er 'zomaar wat gedaan wordt' of 'alleen maar wat gedaan wordt wat geld in 't laatje brengt' of weet-ik-veel-voor-kul-argumenten mensen er nog meer altijd bij halen is gewoon pertinent niet waar.

Als het al de meestgevraagde feature is dan is 't dat -nu- omdat andere belangrijker zaken eerst zijn opgepakt in eerdere iteraties.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 25-06-2020 22:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Meanwhile, is het een idee om de community theme op Github te plaatsen? Ik zie dat er iedere keer een kleine update wordt doorgevoerd. Dan lijkt Git me best handig.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had de mijne op Github en dat had beroerd weinig animo. Heb 'm uiteindelijk verwijdert, want te veel moeite om telkens een kleine change te pushen naar git.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hero of Time schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:05:
Ik had de mijne op Github en dat had beroerd weinig animo. Heb 'm uiteindelijk verwijdert, want te veel moeite om telkens een kleine change te pushen naar git.
git push

:?

Maar het kan toch ook gewoon als CSS snippet? Iedereen die de snippet gebruikt krijgt dan automatisch de wijzigingen. Of mis ik nu iets?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@RobIII, lokaal wijzigen, die pushen, terwijl ik het ook al in m'n profiel had aangepast. Telkens op 2 plekken wijzigen en dan ook nog eens pushen terwijl niemand er naar keek was uiteindelijk gewoon tijdverspilling dus nam ik de moeite er ook niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10-2023
Chip. schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:29:
Ik heb mijn darkmode weer aangepast. Nu is die ook veel beter op de mobiele versie. Heb ook een snippet gemaakt. FYI; ben geen CSS expert.

custom css snippet: Tweakers Dark Mode
Bedankt hiervoor! Ik had blijkbaar nog genoeg Karma om custom css te activeren, bij deze nu ook in dark mode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
[...]

Dat is toch wel anders hoor. Kan ook wel een CSS plugin installeren. Alleen je ziet toch dat bij het begin van het laden van de website hij dan heel kortstondig de originele website laat zien. Zeer irritant als je aan het browsen bent (vind ik dan).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nord1n
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:31
Erg jammer dat een officiele darkmode functie nog op zich laat wachten.
Een site als Tweakers hoort dit gewoon te hebben zonder custom css of een andere omweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enterprise1701
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 11:04
Nord1n schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 03:32:
Erg jammer dat een officiele darkmode functie nog op zich laat wachten.
Een site als Tweakers hoort dit gewoon te hebben zonder custom css of een andere omweg.
Ben het met je eens, maar ben er niet blij mee dat je karma nodig heb om een feature te moeten unlocken, jammer, nu hebben we gelukkig dark reader maar die werkt niet geheel vlekkeloos voor tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nord1n
Enterprise1701 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:39:
[...]

Ben het met je eens, maar ben er niet blij mee dat je karma nodig heb om een feature te moeten unlocken, jammer, nu hebben we gelukkig dark reader maar die werkt niet geheel vlekkeloos voor tweakers
Heb de Dark Reader extensie ook aan maar vind het toch niet prettig werken op Tweakers dus gebruik het alleen s'avonds. Ben al bijna 15 jaar lid van Tweakers en heb nog niet genoeg Karma.. :/ Dat komt gewoon omdat ik hier vaak ben om te lezen en zelden reageer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nord1n schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:06:
Heb de Dark Reader extensie ook aan maar vind het toch niet prettig werken op Tweakers dus gebruik het alleen s'avonds. Ben al bijna 15 jaar lid van Tweakers en heb nog niet genoeg Karma.. :/ Dat komt gewoon omdat ik hier vaak ben om te lezen en zelden reageer.
Als je al zo lang lid bent dan is Tweakers voor jou vast wel € 3,75 per maand waard : https://tweakers.net/info/abonnementen/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Jacobs
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-09-2023
Is er een timing of planning voor een officiële tweakers dark mode? Tweakers is een fantastische site die ik dagelijks meerdere keren bezoek, maar het ontwerp begint er wel erg outdated uit te zien (en dat voor een technologie website).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nord1n schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:06:
[...]
Dark Reader heeft voor mij met name dit probleem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaLBU9AAYaAGseYSr_j9cvddhrc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rgQVHWUJqiiJpDwk37aztzFz.png?f=user_large

Verder werkt het wel goed, beter dan de custom CSS opties. Ik gebruik om deze reden nu ook Firefox op mijn mobiel (niet alleen voor Tweakers overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:50
Overigens kan dit op een Samsung telefoon ook automatisch of wellicht op elke Android toestel.

Met Apple geen ervaring

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nord1n
GekkePrutser schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:14:
[...]

[Afbeelding]

Verder werkt het wel goed, beter dan de custom CSS opties. Ik gebruik om deze reden nu ook Firefox op mijn mobiel (niet alleen voor Tweakers overigens)
Precies en dit iriteert mij gewoon helaas.. :/
MdO82 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:53:
Overigens kan dit op een Samsung telefoon ook automatisch of wellicht op elke Android toestel.

Met Apple geen ervaring
Jazeker! Samsung smarthphones werkt hij echt uitstekend door je telefoon alleen al in dark mode te zetten ziet Tweakers er heerlijk uit alsof ze het zelf hebben ingevoegd. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Nord1n schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:32:
[...]
Jazeker! Samsung smarthphones werkt hij echt uitstekend door je telefoon alleen al in dark mode te zetten ziet Tweakers er heerlijk uit alsof ze het zelf hebben ingevoegd. :o
Ja maar alleen met Samsung Internet. Ik gebruik die alleen niet omdat ik op alle apparaten firefox gebruik (ivm de sync).

Maar hij lijkt exact dezelfde methode te gebruiken als dark reader want het ziet er vrijwel hetzelfde uit, buiten die header die bij samsung wel goed gaat.

Niettemin zou het als zo'n app het al zo eenvoudig doet (zonder speciale aanpassingen voor Tweakers ;) ) het voor de site zelf toch ook niet zo lastig moeten zijn. Maar eerlijk gezegd maakt het me nu minder uit. Ik heb Dark Reader nu ook zo ingesteld dat hij met het OS mee switched en zo kan ik alle sites tussen licht en donker schakelen (en bijna de rest van het hele OS en apps ook).

[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 18-09-2020 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nord1n
GekkePrutser schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:46:
[...]
Ja maar alleen met Samsung Internet. Ik gebruik die alleen niet omdat ik op alle apparaten firefox gebruik (ivm de sync).

Maar hij lijkt exact dezelfde methode te gebruiken als dark reader want het ziet er vrijwel hetzelfde uit, buiten die header die bij samsung wel goed gaat.

Niettemin zou het als zo'n app het al zo eenvoudig doet (zonder speciale aanpassingen voor Tweakers ;) ) het voor de site zelf toch ook niet zo lastig moeten zijn. Maar eerlijk gezegd maakt het me nu minder uit. Ik heb Dark Reader nu ook zo ingesteld dat hij met het OS mee switched en zo kan ik alle sites tussen licht en donker schakelen (en bijna de rest van het hele OS en apps ook).
Is inderdaad alleen met Samsung Internet te gebruiken, gebruik zelf Brave en daar heb ik zo een fijne optie dus niet. Misschien is dit een tip voor je, heb alleen voor Tweakers een app icoon gemaakt dat direct doorlinkt naar Tweakers (in darkmode). Klik dus gewoon op het Tweakers logo en het voelt aan alsof het een app is (geen url balk enzo).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTOyHu8NdHItqFWO8C706JoNtmo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8Zl509Wh2aPvu8fHX5n9EyBg.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nog niet perfect, maar het werkt voor mij.
Haal er je inspiratie uit ;)
custom css snippet: Dark in progress zonder !important

[ Voor 21% gewijzigd door DJMaze op 19-09-2020 02:44 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:17

Laguna

Connaisseur

Wel bijzonder eigenlijk dat de grootste tech site in Nederland niet simpelweg een toggle heeft voor dark mode. De OP heeft inmiddels al 460 likes, oftewel waar blijft deze feature?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

ikloon

Product Owner
Tom.Jacobs schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:23:
Is er een timing of planning voor een officiële tweakers dark mode? Tweakers is een fantastische site die ik dagelijks meerdere keren bezoek, maar het ontwerp begint er wel erg outdated uit te zien (en dat voor een technologie website).
Helaas moet ik je teleurstellen, maar nee, er is nog geen officiële planning voor. Met onze huidige capaciteit en prioriteiten moeten we keuzes maken en een dark mode bouwen binnen de huidige site-structuur is geen kleine klus. Uiteraard melden we het zodra er wel iets officieels te melden is.

Dark mode is wat mij betreft wel iets anders dan het ontwerp dat je outdated vindt. Maar een grote restyling staat ook niet op de planning. ;)

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
ikloon schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:05:
een dark mode bouwen binnen de huidige site-structuur is geen kleine klus.
Apart, mijn css snippet was paar uur werk.

Gebruiken jullie less, scss of anders om het complex te maken ofzo?

Ik ken jullie dev stack niet, maar de wereld van css var() staat niet still.
Heb je maar twee css bestanden nodig:

<link id="mode"> waarin je vars zitten.
<link id="styles"> die de vars gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Nu online

ikloon

Product Owner
DJMaze schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:45:
[...]

Apart, mijn css snippet was paar uur werk.
Als het voor ons echt zo gemakkelijk was hadden we het natuurlijk allang gedaan. Maar zo is het helaas niet.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik weet dankzij eerdere posts in SB en MF dat er nog een hoop legacy meuk in de css code zit en men het niet 'eventjes' opgeschoond heeft. Dit maakt het, denk ik, ook zo erg lastig.

@ikloon, ik heb het in dit topic al vaker geopperd, maar is het niet mogelijk om dit een community ding te maken? Een paar gedreven vrijwilligers krijgen toegang tot de css code (met NDA desnoods) en kuisen de boel op en maken daarbij ook een dark mode.

• ikloon
  • Nu online

ikloon

Product Owner
Hero of Time schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:38:
Ik weet dankzij eerdere posts in SB en MF dat er nog een hoop legacy meuk in de css code zit en men het niet 'eventjes' opgeschoond heeft. Dit maakt het, denk ik, ook zo erg lastig.

@ikloon, ik heb het in dit topic al vaker geopperd, maar is het niet mogelijk om dit een community ding te maken? Een paar gedreven vrijwilligers krijgen toegang tot de css code (met NDA desnoods) en kuisen de boel op en maken daarbij ook een dark mode.
Ja, dat heb ik meegelezen en ook de reacties vanuit de devvers daarop. Maar we werken nu aan andere prioriteiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ikloon schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:45:
[...]

Ja, dat heb ik meegelezen en ook de reacties vanuit de devvers daarop. Maar we werken nu aan andere prioriteiten.
Welke reacties? Ik kan mij geen antwoord herinneren over dit plan. Of het te doen is, een goed idee is, of wat dan ook. Het enige dat ik mij kan herinneren, is een opmerking over de controle of wat er opgeleverd zou worden wel allemaal goed is en dat dat ook tijd kost.

Dat laatste zal het hoe dan ook zijn. Maar het zou aardig zijn als iemand die werkelijk over de backlog van de devvers gaat iets kan zeggen over m'n idee. Wat de prioriteiten nu zijn is niet relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gusted
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-05 18:50
GekkePrutser schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:14:
[...]

[Afbeelding]

Woops en das gefixt, wel rare indeling van Tweakers op hun `scaling CSS` of hoe het ook intern wordt genoemt.

Dark reader developer hier, ben heel rustig elke comment op deze thread aan het bekijken en vraag me af waarom er (in mijn ogen) zoveel gecommandeerd wordt. Het is geen functie dat 1.2.3. kan worden gemaakt en daarbij ook nog de nodige ondersteuning nodig zal hebben, want elke UI verandering moet ook werken in de nachtmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Tweakers was toch bezig met het zoeken naar een CSS-framework? Wat is de status daarvan? Zou dit een gestroomlijndere mogelijkheid geven voor een dark-mode?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Gusted schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:13:
[...]
Woops en das gefixt, wel rare indeling van Tweakers op hun `scaling CSS` of hoe het ook intern wordt genoemt.

Dark reader developer hier, ben heel rustig elke comment op deze thread aan het bekijken en vraag me af waarom er (in mijn ogen) zoveel gecommandeerd wordt. Het is geen functie dat 1.2.3. kan worden gemaakt en daarbij ook nog de nodige ondersteuning nodig zal hebben, want elke UI verandering moet ook werken in de nachtmodus.
Bedankt voor het fixen! _/-\o_ En heel erg bedankt voor Dark Reader! 8)

Maar aan de andere kant, als het voor zoiets als jouw app (of de Samsung Internet app) zo makkelijk te doen is zonder voorkennis van de site, moet het toch niet zo moeilijk zijn? Dat was mijn gedachte erbij in ieder geval.

Maar hoe dan ook: Ik was een van de 'klagers' maar ik ben nu met Dark Reader wel helemaal uit de brand, zeker nu ik op mobiel nu ook Firefox gebruik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:05:
Tweakers was toch bezig met het zoeken naar een CSS-framework? Wat is de status daarvan? Zou dit een gestroomlijndere mogelijkheid geven voor een dark-mode?
Dat zit nog steeds in de researchfase, en ongeacht of we een framework gaan gebruiken of op een andere manier onze CSS willen gaan herstructuren vereist het nog steeds een bijna volledige rewrite (waarbij ook legacy markup betrokken is) voordat we een punt bereiken waarop het inderdaad eenvoudig(er) wordt om een theme als darkmode te implementeren.

Vooralsnog staat dit nog op een laag pitje en verwacht ik dat we pas volgend jaar echt kunnen beginnen aan het refactoren van onze CSS.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusted
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-05 18:50
GekkePrutser schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 00:13:
[...]
Maar aan de andere kant, als het voor zoiets als jouw app (of de Samsung Internet app) zo makkelijk te doen is zonder voorkennis van de site, moet het toch niet zo moeilijk zijn? Dat was mijn gedachte erbij in ieder geval.
Daar tegen over staan wel andere nadelen, zoals alle CSS/Stylesheets analyseren. En daar voor elke CSS declaration een `modified` kleur maken. Dit is een dynamisch dark modus hebben, hiermee hebben sites meestal een implementatie zoals https://github.com/darkre...ader/#using-for-a-website. Hoewel verruit de meeste sites met een dark mode implementatie alle CSS al hebben `gemodified` naar een `dark modus kleur`. En heel simpel op basis van een setting of de een of de andere CSS aanleveren bij de user. Ookwel een statische modus, wat voor in mijn opzicht het meest logische is om niet elke keer bij de user alle kleuren on-the-fly nog te veranderen.

Voor de klagers:
Hoi!
Laten we eens kijken hoeveel werk dat nou echt is voor tweakers.net
En voor het gemak alleen de homepage. Na een snelle export van Dark reader generated CSS.
Kom ik uit op 4000 lijntjes van CSS die te maken hebben met kleurtjes. En hier het bewijs voor de hypocrieten :) https://pastebin.com/raw/aQPi8CW8. En ik kan je zeggen na heel wat lijntjes CSS te zien en die allemaal van kleur handmatig te veranderen is niet fijn en zal ik zelfs met alle liefde overslaan.

BTW: Is er al ergens custom-CSS gemaakt gebaseerd op Dark Reader generated CSS? Omdat bijv het Forum en de pricewatch nog meer CSS hebben die hierboven niet is meegerekend.

Groeten,
Gusted

[ Voor 6% gewijzigd door Gusted op 29-09-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

DJMaze schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 02:43:
Nog niet perfect, maar het werkt voor mij.
Gast!! Hij is echt mooi!

Complimenten, zeer strak. Ik zie div. opmerkingen over Dark Reader en da's allemaal goed en aardig, maar dit is veel beter. Dank!

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
TucanoItaly schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:15:
Gast!! Hij is echt mooi!

Complimenten, zeer strak. Ik zie div. opmerkingen over Dark Reader en da's allemaal goed en aardig, maar dit is veel beter. Dank!
Dank je!

Met hulp van wat PM opmerkingen ben ik een heel eind.
Op mijn PC met dark theme kom ik nog wel wat bugs tegen op form velden (op bijna elke website).

Dark Reader heeft het over 4000 regels, maar daar ben ik nog lang niet.

Probleem zit vooral in afbeeldingen met witte achtergrond. Ze zouden allemaal transparante png/webp moeten worden, maar dat is pas een berg werk. Vraag is of dat naast de pricewatch relevant is voor oude artikelen en forum posts ;)

In ieder geval heeft Tweakers nu twee goede opties om daadwerkelijk te zien waar de schoen echt wringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-05 19:51
Hallo,
waarom kan ik nog steeds geen dark mode activeren....
--Hopelijk-- doe ik iets fout anders is het Tweakers

in mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rle7OcDYYbMzWTSftRiWmC7M0fA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YHYxujsZ4a8Q8RiL8sjSBmyP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Donker != darkmode. Tweakers heeft dat officieel niet, wel met custom css
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dark mode is in ontwikkeling. De laatste updates hierover lees je in onze development-iteraties.