Equator schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:00:
[...]
Laat ik dat gevoel dan even zachtjes doch dringend platslaan. Ik reageerde hier als Admin van GoT, om de soms zeer stompzinnige inzichten van gebruikers te sturen teneinde de developers (wat overigens ook gewoon mensen zijn) te ondersteunen. Ik heb nergens gezegd dat een nachtmodus geen goed idee is. Ik ben persoonlijk ook van mening dat dit als optie toegevoegd moet worden en centraal onderhouden. Maar ik heb geen directe invloed in de backlog van de devvers.
Daarbij komt echter dat, wat de developers ook maken, het nooit goed genoeg is voor iedereen. En de Tweakers community (ja, wij met zijn allen) zijn erg goed in het zeiken om dingen naar ons zin te krijgen.
Dus probeer de rol van moderators en admins niet te zien als spreekbuis van het MT, want dat zijn we niet.
Het gevoel onstaat niet door jou of andere mods/admins, maar juist door de algehele houding er niet(s) in te willen investeren. Mocht je dat zo opgevat hebben, excuus.
Dit is by far de meest ondersteunde en gevraagde feature die gewoon aan de kant wordt geschoven, waar - destijds - best argumenten voor waren, maar waar 3 jaar na de eerste vraag nog niets mee gedaan is.
En maar blijven wijzen naar “de community” die het probleem wel zal fixen. Gratis en er toch aan weten te verdienen. Qua bedrijfsplan de meest ideale zet natuurlijk. 0 investering, 100% profit. Immers, de custom-css optie in je profiel is een betaalde optie. Met Karma - te behalen door hier actief te zijn en de adds te zien - of door een abo te nemen. Om dan het werk van een buitenstaander te kunnen gebruiken. Dat wringt, dat klopt niet.
Wat het beeld versterkt is dat andere community-picks wel snel gebouwd en opgeleverd kunnen worden, er is dus blijkbaar wel tijd en geld beschikbaar.
Met alle respect, maar als een hobbyist hier in 10 minuten een eerste css in elkaar kan zetten en er een weekje op gaat zitten om het af te maken - dan moet een team dev’ers hier dat ook zo in elkaar geklust hebben. Tis een .css met een voorkeur-optie in je settings. De techniek is er al binnen de site, nu nog voor iedereen default beschikbaar maken met een door tweakers gemaakte .css. Heeft niks met “20 jaar oude code” te maken, want dan zou het met custom ook niet werken.
En ik ben het zeker met je eens, we zijn met veel en je kan nooit iedereen tevreden stellen. Maar *dan* kan je alsnog met je eigen thema aan de slag.
Brainfart om 09:30:
Wat ze hier zouden kunnen doen, al is het ter overbrugging naar een officiele versie:
* vraag aan een van de css-bouwers of ze zijn/haar .css mogen gebruiken als “officiele” tweakers dark-mode. Geef hem/haar eventueel als dank gratis een full-options-abo.
* maak een schakelaartje “dark mode on/off” in het profiel/menu
* gebruik de bestaande custom-css optie om darkmode aan/uit te zetten, zonder mogelijkheid hem aan te passen.
* via de karma/abo opties blijft de mogelijkheid de css te overrulen, waardoor de liefhebber alsnog zijn eigen css kan blijven gebruiken.
Simpele oplossing. Hoeft volgens mij niet heel erg moeilijk te zijn om zoiets te bouwen.
En dan uiteraard wel zelf ontwikkelen aan een officieel eigen ondersteunde dark mode