Feature Tweakers.net Nachtmodus. Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 70.370 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Mast schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:34:
Aangezien ik niet veel vertrouwen heb in de Stylish extensie (https://arstechnica.com/i...tracking-every-site-visit), dacht ik maar te beginnen aan een aparte Tweakers Darkmode extensie. De CSS file is meer een soort "proof of concept" en is zeker te vervangen door een ander bestaand uitgebreider / netter brouwsel.

Het leek mij i.i.g. verstandig om het collectief te doen: https://github.com/martinstork/tweakersnight
Mooi werk, maar daarom gebruik Stylus, niet Stylish. Stylus focust zich op privacy en is een fork van Stylish: https://add0n.com/stylus.html

https://chrome.google.com...pkpeebahjckkjfobafhncgmne

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Biedt prefers-color-scheme via OS/browser instelling geen uitkomst? (werkt in Safari, binnenkort ook ondersteund in Firefox en Chrome)

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
@media (prefers-color-scheme: dark) {
    body { 
        background-color: #121212;
    }
}

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Toshin schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:44:
Biedt prefers-color-scheme via OS/browser instelling geen uitkomst? (werkt in Safari, binnenkort ook ondersteund in Firefox en Chrome)

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
    body { 
        background-color: #121212;
    }
}
Zou kunnen, maar dan moet je alsnog alle CSS hiervoor schrijven om het juist te stylen. Kan je het net zo goed optioneel maken zonder voorkeur van de browser.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:11:
[...]

Zou kunnen, maar dan moet je alsnog alle CSS hiervoor schrijven om het juist te stylen. Kan je het net zo goed optioneel maken zonder voorkeur van de browser.
De voorkeur van de browser meenemen is wel heel erg fijn moet ik zeggen, want niet iedereen gebruikt de dark mode 24/7. Ik gebruik overdag als het erg zonnig is meestal de gewone mode en 's avonds dark mode. Dan vind ik het lagere contrast prettiger en de mimimale helderheid van mijn monitor is bovendien een beetje te hoog voor 's avonds.

Als je de browser instelling meepakt dan gaat je site naadloos mee in deze keuze en dat is wel heel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GekkePrutser schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:26:
[...]

De voorkeur van de browser meenemen is wel heel erg fijn moet ik zeggen, want niet iedereen gebruikt de dark mode 24/7. Ik gebruik overdag als het erg zonnig is meestal de gewone mode en 's avonds dark mode. Dan vind ik het lagere contrast prettiger en de mimimale helderheid van mijn monitor is bovendien een beetje te hoog voor 's avonds.

Als je de browser instelling meepakt dan gaat je site naadloos mee in deze keuze en dat is wel heel erg prettig.
We hebben al de voorkeur bij achtergrond om automatisch aan te passen afhankelijk van de tijd. Volg dat dan, ipv je browser keuze. Want als je de browser laat bepalen of je een donkere pagina krijgt of niet, krijg je dat iedereen die wel een donkere site wil, maar niet op elke site of als de browser het niet ondersteund gaat klagen. Want die kunnen dan nooit de donkere weergave krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:30:
[...]

We hebben al de voorkeur bij achtergrond om automatisch aan te passen afhankelijk van de tijd. Volg dat dan, ipv je browser keuze. Want als je de browser laat bepalen of je een donkere pagina krijgt of niet, krijg je dat iedereen die wel een donkere site wil, maar niet op elke site of als de browser het niet ondersteund gaat klagen. Want die kunnen dan nooit de donkere weergave krijgen.
De tijd vind ik ook niet handig eigenlijk. Dit moet je per site instellen (en de meesten hebben dit toch al niet), en ik schakel de dark mode juist in op basis van de omstandigheden (vooral op mijn werk heb ik vroeg in de middag veel tegenlicht uit het raam waardoor de dark mode echt te donker is). Je kan altijd nog een 'override' maken voor browsers die het niet hebben. Je kan er een aan/uit voor maken misschien? (accepteer de browser dark mode instelling ja/nee).

Overigens lijken browsers die het niet ondersteunen me geen probleem: Die geven als het goed is helemaal geen prefers-color-scheme mee en die kan je dan dus op een andere manier activeren?

Ik denk trouwens dat nu dark modes steeds meer gemeengoed worden in mainstream OSen veel meer sites zich aan deze instelling gaan houden omdat de OS dark mode nogal nutteloos is zonder support van websites. Uiteindelijk wordt het wel een industry standard denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 16-05-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En daarom dus niet afhankelijk gaan worden van iets wat niet elke browser ondersteund, maar gewoon een toggle maken. Je hebt met je eigen omstandigheden de argumenten om de browser te volgen al teniet gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:37:
En daarom dus niet afhankelijk gaan worden van iets wat niet elke browser ondersteund, maar gewoon een toggle maken. Je hebt met je eigen omstandigheden de argumenten om de browser te volgen al teniet gedaan. ;)
Dat snap ik niet helemaal? Die browserondersteuning komt er wel. Er is een enorme opmars van de dark mode optie gaande. Elk groot OS heeft er nu een of gaat er een krijgen dus de browsers zijn druk bezig dit te volgen.

Persoonlijk zou ik een toggle niet het handigste vinden, dan moet je dit voor elke website gaan micromanagen (en lopen zoeken waar die toggle nu zit).

Op zich zou ik met een simpele toggle voorlopig wel blij zijn want nu hebben we helemaal geen dark mode. Maar als 'end-game' is het voor mij wel het ideaal dat elke website zich gewoon aan je OS instelling houdt.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 16-05-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@GekkePrutser, de ontwikkelaars hier houden helemaal niet van functionaliteit dat niet wijdverspreid ondersteund wordt. Zie de pushnotificaties. Er wordt een standaard gebruikt waardoor de meeste browsers ermee overweg kunnen. Enkele iOS gebruikers hebben pech, omdat Apple het anders doet.

Met de 'volg de browser setting' is dat net zo. Je wilt zo min mogelijk gebruikers uitsluiten en met een toggle kan je elke gebruiker bedienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:18
Het één sluit natuurlijk het ander niet uit. Gewoon meerdere opties geven:

1. Dark mode
2. Light mode
3. Tijdgebaseerd
4. Houdt browservoorkeur aan

Daarmee bedien je iedereen. Die schakelaar is, in vergelijking met het daadwerkelijke stylen, het spannende niet. :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbiesheuvel
  • Laatst online: 05-04 23:11
Ik zit hier al maanden over te denken en dacht ik zoek eens via Google. Vind het apart dat dit nog steeds een feature request is die al stampt uit 2014.

Waarom moet dit zo lang duren voordat dit er is. Doordat deze feature er nog niet is onthoud ik mij zelf van het kijken op tweakers als de zon onder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:06

ikloon

Product Owner
mbiesheuvel schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:13:
Ik zit hier al maanden over te denken en dacht ik zoek eens via Google. Vind het apart dat dit nog steeds een feature request is die al stampt uit 2014.

Waarom moet dit zo lang duren voordat dit er is. Doordat deze feature er nog niet is onthoud ik mij zelf van het kijken op tweakers als de zon onder is.
Hoewel ik de wens begrijp staat het niet op de planning om dit op korte termijn te bouwen. Misschien kun je wat met de eerder genoemde suggesties of het gebruik van custom CSS?

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbiesheuvel
  • Laatst online: 05-04 23:11
ikloon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:08:
[...]

Hoewel ik de wens begrijp staat het niet op de planning om dit op korte termijn te bouwen. Misschien kun je wat met de eerder genoemde suggesties of het gebruik van custom CSS?
Ik zie dat je dat kan kopen via de karma store maar ik heb niet genoeg karma.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geitenslachter
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-06 02:48
Ik vind het toch apart dat tweakers nog steeds geen nachtmodus geimplementeerd heeft. Beetje fatsoenlijke sites met veel leeswerk hebben dit al vrij lang..

Ryzen 7 5800X | Asus TUF RTX 3080 Ti | 32GB G.Skill Ram 3600 MHz |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Ik wil gewoon een knopje, zoals bij oa Twitter. Waarmee ik kan schakelen.
Ik wil niet bijdehand doen, maar van een site als Tweakers zou ik zo een optie zeker wel verwachten.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05
CrazyFool schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:09:
+1 ik lig vaak in bed naast mijn vrouw nog op mijn mobiel even te bladeren op tweakers. Dit zou echt een hele mooie optie zijn als dit er zou komen!!
2 jaar later, dit moet toch kunnen?
Het is echt wel een serieus gemis, alle oplossingen zijn leuk bedacht door andere tweakers maar zijn het allemaal net niet.

Darkmode is anno 2019 helemaal hip! Jullie toch ook? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darth_Roel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 11:17
+1 zou dit erg fijn vinden 's avonds in bed, leest veel rustiger en is beter voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zo in de zomer, wanneer de warmte het slapen lastig maakt... graag een +1 voor dark mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:25

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ondertussen staat deze feature req al een tijdje op nummero uno. Valt er iets te zeggen of dit al enigzins aandacht heeft in jullie sprints/iteraties?

Timeboxed onderzoeks-taakje wellicht?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 17:04
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit... maar op mijn samsung galaxy a40 heb ik telkens dat de site in een dark-modus schiet... Zelfs als ik deze uit heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Mic2000, dat is dan iets van je toestel zelf en niet van Tweakers. Niet toevallig een of andere add-on in gebruik in je browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 17:04
@Hero of Time Ah oke.. heb de telefoon net ;). Mogelijk is het ook een bug... want soms pakt deze wel de darkmodus... soms niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
NosferatuX schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:08:
Ik wil gewoon een knopje, zoals bij oa Twitter. Waarmee ik kan schakelen.
Weg met die knopjes. De nieuwste Firefox en Chrome versies kunnen detecteren of je OS in dark mode staat, waarna je met nieuwe media queries een website kan laten aanpassen aan je theme.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    body {
        backgorund: #333;
    }
}

@media (prefers-color-scheme: light) {
    body {
        backgorund: #fff;
    }
}

Automagisch FTW :9

De overheid heeft dit al geïmplementeerd voor bijvoorbeeld https://digid.nl/inloggen (Firefox 67 / Chrome 76, en zet je OS op dark voor het resultaat).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:13

GieltjE

Niks te zien...

Alleen jammer dat bij digid dan de app de QR code niet meer wil scannen......

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
XWB schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:24:
[...]

Weg met die knopjes. De nieuwste Firefox en Chrome versies kunnen detecteren of je OS in dark mode staat, waarna je met nieuwe media queries een website kan laten aanpassen aan je theme.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    body {
        backgorund: #333;
    }
}

@media (prefers-color-scheme: light) {
    body {
        backgorund: #fff;
    }
}

Automagisch FTW :9

De overheid heeft dit al geïmplementeerd voor bijvoorbeeld https://digid.nl/inloggen (Firefox 67 / Chrome 76, en zet je OS op dark voor het resultaat).
Om eerlijk te zijn hou ik liever zelf de controle, middels een optie/knopje/schuifje.
Stel je wilt je OS niet in darkmode maar een bepaalde site wel. Dan heb je hetzelfde probleem weer. Keuze is beter dan een beperking of een keuze die voor jou bepaald wordt.

Edit

Om nog eerlijker te zijn, vind ik dat echt een hele slechte en extreme manier van een darkmode implementeren. :P

[ Voor 8% gewijzigd door NosferatuX op 29-07-2019 12:48 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:04
Om nog maar weer een beetje aandacht te krijgen voor deze feature even een reactie. Dit moet toch makkelijk te implementeren zijn door Tweakers?

Chookity-pok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EotT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-04 20:46
Je kan altijd een dark style van Userstyles gebruiken, bv diegene die ik gemaakt hebt: https://userstyles.org/st.../tweakers-dark-v2-by-eott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ikloon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:08:
[...]

Is er inmiddels al een verandering in de prioriteit om deze functie te bouwen?

Nu iOS 13 zojuist beschikbaar is gekomen, en een dark mode bevat, zijn er steeds meer apps en websites met een dark mode. Wanneer ik naar het Tweakersforum surf licht echter de hele kamer op.

Ik ben eerst bij de instellingen in mijn profiel gaan zoeken of ik ergens een optie kon inschakelen voor een dark mode tussen bepaalde tijden, maar kon helaas niets vinden. En toen zag ik dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon

ikloon

Product Owner
Fraggar schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 00:20:
[...]

Is er inmiddels al een verandering in de prioriteit om deze functie te bouwen?
Nee, ik heb helaas niks nieuws te melden hierover.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azbest
  • Laatst online: 21-05 20:01
ikloon schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:40:
[...]

Nee, ik heb helaas niks nieuws te melden hierover.
Is er ook een limiet aan de omvang van de CSS snippets? Anders zou ik eventueel mijn CSS stijl ook als snippet kunnen delen :)

Voor de mensen met Stylus/Stylem add-on, ik heb de eerste alpha versie van mijn CSS stijl af, wat inhoud dat bijna de gehele site nu gestyled en bruikbaar is:
https://userstyles.org/styles/121883/tweakers-dark-v2-by-jooch

Afbeeldingslocatie: https://userstyles.org/style_screenshots/121883_after.jpeg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het blijft roepen tegen dovemansoren. Een standaard donkere modus zonder met CSS te moeten klooien (dit topic dus, geeft het nog een duimpje) staat al heel lang bovenaan Meest gewaardeerde feature requests ,
De lijst helpt ons bij het bepalen van de prioriteiten van onze backlog en bij het selecteren van van de tickets voor de community pick in de iteratie .plans.
Niet dus.

Zelfs iets simpels als Kan het slidertje voor achtergrondkleur niet wat verder? waarbij ik
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PDkCZvy.jpg zou willen is al te moeilijk lijkt het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 04-10-2019 07:05 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon

ikloon

Product Owner
Azbest schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 04:18:
[...]

Is er ook een limiet aan de omvang van de CSS snippets? Anders zou ik eventueel mijn CSS stijl ook als snippet kunnen delen :)
Ja, er zit een limiet aan de omvang van een snippet van 64kb, maar daar blijf je wel binnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Resistor schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:01:
Het blijft roepen tegen dovemansoren. Een standaard donkere modus zonder met CSS te moeten klooien (dit topic dus, geeft het nog een duimpje) staat al heel lang bovenaan Meest gewaardeerde feature requests ,
[...]
Niet dus.

Zelfs iets simpels als Kan het slidertje voor achtergrondkleur niet wat verder? waarbij ik
[Afbeelding] zou willen is al te moeilijk lijkt het wel.
Dit dus inderdaad. Ik wil niet rommelen met CSS en dat soort ongein. Het zou gewoon een optie op de website moeten kunnen zijn.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Resistor schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:01:
[...]
Niet dus.
Dat het aantal stemmen op een feature request helpt bij het stellen van prioriteiten wil natuurlijk niet zeggen dat dat wat de meeste duimpjes krijgt ook per sé bovenaan de prioriteitenlijst komt om te implementeren.

Er is al meermalen door crisp uitgelegd dat het helemaal niet zo simpel is om dit goed te doen en het behoorlijk onderhoudsgevoelig is en daarmee andere aanpassingen op de site belemmert. Wat ook wel blijkt uit hoeveel moeite het een aantal gebruikers kost om een goed werkende custom CSS te knutselen en werkend te houden.
crisp in "Feature Tweakers.net Nachtmodus."

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickyVDP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-05 14:36
Ik zou het heel erg waarderen, Mijn Nightmodus add on verpest de site namelijk.

Fuck Plan B We Have Plan AA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Er zijn ook steeds meer sites die dit automatisch implementeren (gerelateerd aan de night mode setting van je OS). Zag het van de week toegevoegd zijn aan bijvoorbeeld https://forums.macrumors.com . Maar er zijn er veel meer.

Ik denk dat het vanzelf een 'industry standard' aan het worden is om het zo te doen en dat het hard op weg is om zo op de radar te komen.
Orion84 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:11:
[...]
Wat ook wel blijkt uit hoeveel moeite het een aantal gebruikers kost om een goed werkende custom CSS te knutselen en werkend te houden.
Dat is niet helemaal vergelijkbaar vind ik. Die custom CSS wordt door gebruikers gemaakt die elke keer bij een scrum iteratie weer de hele boel na moeten lopen en uitvogelen wat er allemaal weer veranderd is in de CSS en hoe. Voor zover ik weet is dat niet gedocumenteerd. Die hebben bovendien ook niet zoveel tijd als het Tweakers devteam.

Ik denk dat het wel meevalt met testen als het eenmaal uitgerold is, en wellicht kan er een andere minder populaire combinatie weggelaten worden?

Maar ik denk wel dat de eerste implementatie lastig gaat worden. Heel veel grafische assets zullen aangepakt moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

GekkePrutser schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:25:
[...]
Dat is niet helemaal vergelijkbaar vind ik.
Helemaal vergelijkbaar niet nee, in de zin dat de devvers niet steeds de boel hoeven reverse engineeren. Maar het geeft wel aan dat het zowel complex is om het overal (en in alle display modes) goed werkend te krijgen en er regelmatig aanpassingen gedaan worden aan de site waar dan ook de darkmode layout weer op aangepast moet worden. Wat dus betekent dat heel veel ontwikkel werk extra complex wordt en daardoor meer tijd kost en meer risico op bugs heeft.

En dat was vooral mijn punt: voordat je hier komt klagen waarom dit er nog niet is, met daarbij vaak opmerkingen in de trant van "how hard can it be", lees even de uitleg van crisp waarom dit niet even snel gebouwd kan worden en daardoor dus helaas niet zo hoog op de prio lijst staat als dat de community graag zou willen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GekkePrutser schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:25:
[...]

Dat is niet helemaal vergelijkbaar vind ik. Die custom CSS wordt door gebruikers gemaakt die elke keer bij een scrum iteratie weer de hele boel na moeten lopen en uitvogelen wat er allemaal weer veranderd is in de CSS en hoe. Voor zover ik weet is dat niet gedocumenteerd. Die hebben bovendien ook niet zoveel tijd als het Tweakers devteam.
Ehm, de ontwikkelaars hebben over 't algemeen juist minder tijd omdat ze nog zo veel meer moeten doen dan wat css kloppen. Daarbij, er is eerder al gezegd dat er zo veel in de css staat, dat er genoeg zaken zijn die niet meer van toepassing is en helemaal niet meer nodig is.

Als er dus adhv de bestaande css een 'dark mode' gemaakt wordt, zal dat veel meer code zijn dan strikt noodzakelijk. Wij vrijwilligers die zelf de site aanpassen doen dit via de browser dev tools en halen zo de div classes en id's op. Het kost wat meer tijd, maar is wel efficiënter qua code wat eruit voort vloeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 22:43
Hero of Time schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:33:
[...]

Ehm, de ontwikkelaars hebben over 't algemeen juist minder tijd omdat ze nog zo veel meer moeten doen dan wat css kloppen. Daarbij, er is eerder al gezegd dat er zo veel in de css staat, dat er genoeg zaken zijn die niet meer van toepassing is en helemaal niet meer nodig is.

Als er dus adhv de bestaande css een 'dark mode' gemaakt wordt, zal dat veel meer code zijn dan strikt noodzakelijk. Wij vrijwilligers die zelf de site aanpassen doen dit via de browser dev tools en halen zo de div classes en id's op. Het kost wat meer tijd, maar is wel efficiënter qua code wat eruit voort vloeit.
Helemaal mee eens, echter "hebben minder tijd" is natuurlijk niet geheel correct.

1.) Devvers worden er voor betaald
2.) Devvers doen dit onder werktijd

tov

1.) Members krijgen hier 0 inkomen uit
2.) Members doen dit vaak in hun vrije tijd na hun werk. Momenten dat er ook andere dingen spelen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
  • Laatst online: 21-05 20:01
Orion84 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:33:
[...]
Helemaal vergelijkbaar niet nee, in de zin dat de devvers niet steeds de boel hoeven reverse engineeren. Maar het geeft wel aan dat het zowel complex is om het overal (en in alle display modes) goed werkend te krijgen en er regelmatig aanpassingen gedaan worden aan de site waar dan ook de darkmode layout weer op aangepast moet worden. Wat dus betekent dat heel veel ontwikkel werk extra complex wordt en daardoor meer tijd kost en meer risico op bugs heeft.

En dat was vooral mijn punt: voordat je hier komt klagen waarom dit er nog niet is, met daarbij vaak opmerkingen in de trant van "how hard can it be", lees even de uitleg van crisp waarom dit niet even snel gebouwd kan worden en daardoor dus helaas niet zo hoog op de prio lijst staat als dat de community graag zou willen.
Eens, en om hier nog wat aan toe te voegen, ik hack nu zo'n 7 jaar CSS code en kan verzekeren dat het zelden zo makkelijk is.

In de laatste 7 jaar moet ik tweakers nageven dat er nauwelijks code overhoop is gegooid, toevoegingen wel. Dus als je eenmaal in de code zit, valt het allemaal wel mee. Dit is voornamelijk te danken aan het feit dat tweakers zijn code juist goed georganiseerd heeft en niet een bootstrap heeft die de CSS code steeds door elkaar gooit. _/-\o_
Websites die op plugins draaien maken doorgaans wel gebruik van bootstraps en dan kun je CSS hacks al snel vergeten.

Nog wel een opmerking is het gebruik van inline CSS. Ik zou willen vragen om dat niet te doen, of als dat echt niet anders kan er een naampje aan te geven zodat een hack nog steeds mogelijk blijft. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-06 11:11
Duimpje erbij vanuit mij!
Vroeger op de pc custom css. Maar ik consumeer en meer op smartphone/tablets.
Zelfs docs.microsoft.com kan ik met een simpele “tap” op donker zetten voor de content. Onbegrijpelijk dat dit er niet is. Andere apps voor nieuws te lezen hebben of krijgen dit ook. (Zelfs nu.nl!)

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yow
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 11:32

Yow

Ik zou een 'Dark Mode' voor Tweakers.net ook zeer waarderen.
Uiteraard kan men door de CSS te manipuleren, er een 'dark mode' van maken, maar dat is onderhevig aan veranderingen van de site.
Het zou fijn zijn als dit wordt aangeboden vanuit Tweakers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:21

Auredium

Informaticus Chaoticus

Een nachtmodus ou fijn zijn. Tweakers is nu bijna een lichtbak waar je etsjes op kunt belichten. XD

Maar ik begrijp dat het wel een feature is die erg moeilijk te implementeren is qua werk. Vooral omdat de Frontpage behoorlijk wat onderdelen heeft.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05
Bump! Het gemis is groot :(
Is er al een beslissing over genomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Voor wie ook een Samsung toestel heeft: Samsung's eigen internet browser heeft een dark mode die verbazend goed werkt. Zelfs beter dan de verschillende stylus profielen. Ik vraag me af hoe ze dit doen...

Zelfs in Desktop mode (DeX) werkt het verbazend goed. Misschien een tipje voor wie er interesse in heeft. helaas weet ik zo gauw geen optie voor de gewone desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0sz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 18:37
[...]

Voor de mensen met Stylus/Stylem add-on, ik heb de eerste alpha versie van mijn CSS stijl af, wat inhoud dat bijna de gehele site nu gestyled en bruikbaar is:

[Afbeelding]
Werkt perfect, ook op Firefox for Android!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blizz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-04 13:28
Voor iedereen met custom CSS, ik heb vanmiddag Tweakers' favoriete dark mode snippet en de verschillende aanvullende snippets in 1 snippet samengevoegd met de media queries die hier zo te zien ook al besproken werden. Ik post er hier over omdat ik niet zo gauw een css verzameldraadje zag staan, maar deze tegenkwam op pagina 1 van dit subforum. :)

custom css snippet: Auto Tweakers Perfect Dark + Add-ons

Klachten over mijn reacties kunnen naar /dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Blizz, verzamelingtopic is [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'. :) Maar dark mode/nachtmodus past ook wel hier om te noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

[...]

[Afbeelding]
goddome wat fijn werkt dit thanks <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik zag zojuist dat zelfs nu.nl nu aan een nachtmodus doet. Als zelfs zij het al kunnen moet het Tweakers toch ook wel lukken? :P Nu.nl is nou niet bepaald een hoogstaande site qua features, maar wel behoorlijk mainstream. Dat betekent dat het wel steeds een gewenstere functie wordt, niet alleen onder ons nerds :)

Overigens hebben zij voor een knopje gekozen - we hebben hier al eerder verschillende methoden besproken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wRIqBvAHDfzbiWoVQ7ONnIf0/full.png

Maar wat over het algemeen handiger werkt is als je gewoon de instellingen van het OS respecteert. Sites als macrumors.org doen dat bijvoorbeeld (ook bij een bezoek vanaf Windows). Dan hoef je niet elke site apart te switchen.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 28-12-2019 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 22:25

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Geniet al een tijdje van deze custumCSS:

custom css snippet: Toekomstbestendige nachtmodus

Bevalt mij tot nu toe prima.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Falcon schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:22:
Geniet al een tijdje van deze custumCSS:

custom css snippet: Toekomstbestendige nachtmodus

Bevalt mij tot nu toe prima.
Deze gebruik ik ook, zet alleen ook de video tag erin anders worden video's ook geinventeerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

aangezien ik helemaal geen idee heb hoe css überhaupt werkt, en een nachtmodus toch wel steeds meer mainstream in apps/sites/os wordt hoop ik oprecht dat tweakers hun besluit om een nachtmodus niet te implementeren herziet.

waar tweakers qua features en mogelijkheden altijd voorop lopen, lopen ze met het gebrek aan een nachtmodus toch wel achter.

ik blijf hopen. dat witte is veel te fel in de nacht. :)

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 09-01-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
dawg schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:27:
ik blijf hopen. dat witte is veel te fel in de nacht. :)
Inderdaad. Ik denk dat wat er ook een beetje mee te maken heeft, is dat leveranciers steeds meer voor enorme maximale helderheden gaan op hun schermen. Zodat ze de HDR categorie kunnen halen (meestal slechts HDR400 wat eigenlijk weinig voorstelt) en weer een extra puntje op de speclijst hebben.

Maar helaas wordt de minimale helderheid hierbij vaak over het hoofd gezien. Met veel van mijn schermen waaronder mijn 4K 24" scherm is de minimale helderheid veel te laag. Overdag werk ik al met de brightness op 0% en 's avonds moet ik het contrast enorm terugdraaien waardoor het kleurbereik erg terugvalt.

Daarom is dit volgens mij een groter probleem dan vroeger.

Edit: En natuurlijk ook dat Google met hun grote invloed hun nieuwe "wit wit WIT WIT" design populariseert :-(

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 09-01-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Zou voor mij ook een grote must zijn als de donkere modus beschikbaar komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Jongens, kunnen we niet met z'n allen bijdrage aan 1 universele dark mode voor Tweakers op userstyles.org ofzo? :p Dat is toch veel efficiënter?

Zoveel verschillende soorten uitvoeringen ook: https://userstyles.org/st...terms=tweakers&type=false

@ikvanwinsum Jij bent Anne Heijink toch? Wordt deze nog geüpdatet? https://cssgenerator.anneheijink.com/

[ Voor 46% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-01-2020 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Tja, ik voeg me maar bij de velen die al hebben gezegd dat het wel erg tegen valt dat er nog steeds geen standaard donker thema is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 07:36

ikvanwinsum

/dev/null

Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:54:
Jongens, kunnen we niet met z'n allen bijdrage aan 1 universele dark mode voor Tweakers op userstyles.org ofzo? :p Dat is toch veel efficiënter?

Zoveel verschillende soorten uitvoeringen ook: https://userstyles.org/st...terms=tweakers&type=false

@ikvanwinsum Jij bent Anne Heijink toch? Wordt deze nog geüpdatet? https://cssgenerator.anneheijink.com/
Ja, dat ben ik inderdaad. Het is al wel een tijdje terug dat ik dat geüpdatet heb. Inmiddels zijn er meerdere blokjes die niet helemaal correct worden weergegeven. Als er behoefte aan is wil ik het wel een update geven, laat maar weten.

Wel is de noodzaak om zoiets extern te hosten verminderd sinds de komst van CSS snippets, al is het nog steeds handig om samen aan iets te werken / voor extra functionaliteit zoals tijdgebaseerde CSS.

Wat betreft het onderhouden van 1 universele dark mode: helemaal mee eens. al zie ik de XKCD-clan alweer komen :) Userstyles ben ik zelf niet heel erg fan van, aangezien ze graag willen dat je daarvoor een plugin gebruikt.

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Laatst online: 22:07
Welke Userstyles gebruiken jullie?

@Azbest
Laatste update op: October 9, 2019
https://userstyles.org/st...tweakers-dark-v2-by-jooch
of
@EotT
Laatste update op: December 11, 2019
https://userstyles.org/st.../tweakers-dark-v2-by-eott

Misschien krachten bundelen? Een universle master maken zoals ook @Anonymoussaurus aangeeft.
Gebruik zelf die van @EotT, simpel gezegd opdat deze als laatste een update heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

walterworld schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:35:
Welke Userstyles gebruiken jullie?

@Azbest
Laatste update op: October 9, 2019
https://userstyles.org/st...tweakers-dark-v2-by-jooch
of
@EotT
Laatste update op: December 11, 2019
https://userstyles.org/st.../tweakers-dark-v2-by-eott

Misschien krachten bundelen? Een universle master maken zoals ook @Anonymoussaurus aangeeft.
Gebruik zelf die van @EotT, simpel gezegd opdat deze als laatste een update heeft gekregen.
Ben ik helemaal voor. Ikzelf gebruik inderdaad ook die laatstgenoemde, ook vanwege de laatste update. Misschien kunnen we een public repository maken op GitHub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:49:
[...]

Ben ik helemaal voor. Ikzelf gebruik inderdaad ook die laatstgenoemde, ook vanwege de laatste update. Misschien kunnen we een public repository maken op GitHub.
Daar heb ik dan weer weinig kaas van gegeten van GitHub, maar goed voorstel :)
Als @EotT en @Azbest hun akkoord kunnen geven zou ik zeggen gelijk doorpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

walterworld schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:54:
[...]

Daar heb ik dan weer weinig kaas van gegeten van GitHub, maar goed voorstel :)
Als @EotT en @Azbest hun akkoord kunnen geven zou ik zeggen gelijk doorpakken!
Ik kan het je wel in PM (eventueel) uitleggen. Er zijn ook genoeg video's te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:59:
[...]

Ik kan het je wel in PM (eventueel) uitleggen. Er zijn ook genoeg video's te vinden.
Ja, ik kan het allemaal gaan uitzoeken. Nu geen tijd voor. Zou jij de GitHub willen opstarten anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

walterworld schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:02:
[...]

Ja, ik kan het allemaal gaan uitzoeken. Nu geen tijd voor. Zou jij de GitHub willen opstarten anders?
Zou ik kunnen doen, maar ben zelf niet zo goed met CSS. Kan het allemaal wel 'lezen' maar from scratch wordt wat lastig. Ik kan de repository aanmaken en dat anderen Pull Requests aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EotT
Gewoon samenvoegen gaat natuurlijk niet lukken, we zullen dan van 1 van de thema's moeten vertrekken (of weer vanaf nul, maar dat is niet echt logisch).
Probleem is dat iedereen een eigen smaak heeft. Ik ben zelf een thema beginnen te ontwikkelen, omdat ik er een wou die me helemaal aanstond.

Een thema heeft onderhoud nodig, telkens Tweakers iets veranderd. Met meerdere personen is dit natuurlijk gemakkelijker en kan dit sneller aangepast worden. Maar aangezien ik meermaals per dag op tweakers kom, en me stoor aan dingen die niet goed zijn, lost ik problemen meestal dezelfde dag meteen op.

In theorie kan het wel, maar of het er in de praktijk van zal komen? Geen idee. De voordelen zijn op dit moment niet zo groot denk ik. En er komen toch weer wat moeilijkheden bij: overeenkomen over bepaalde keuzes, wie bepaald welke pull requests gemerged worden, welk thema wordt de basis, etc.

Zolang ik van plan ben om dit zeer actief te ondersteunen, blijf ik gewoon aan mijn eigen thema werken. Ik sta ook altijd open voor opmerkingen en verbeteringen. Verschillende mensen hebben me al een PM gestuurd wanneer ze iets waren tegengekomen dat niet ok was, en meestal was dit dezelfde dag nog opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Deels mee eens. Probleem vaak is dat het op een gegeven niet meer bijgehouden wordt. Als je dan meerdere personen aan 1 project hebt werken, heb je dat probleem ook niet.

En wat betreft smaken: je kan ook weer een middenweg vinden, in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:40
@EotT

Hoe is het voor mij mogelijk jou thema te gebruiken?

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EotT
Jampot007 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:11:
@EotT

Hoe is het voor mij mogelijk jou thema te gebruiken?
Ofwel installeer je het vanaf https://userstyles.org/st.../tweakers-dark-v2-by-eott. Hiervoor heb je een browserextensie nodig, bv Stylus (bv voor chrome: https://chrome.google.com...ahjckkjfobafhncgmne?hl=en).

Ofwel activeer je de custom css op tweakers: custom css snippet: Tweakers Dark

Voor het beste resultaat, zet de slider voor "Achtergrond" (in instellingen) op 'donker'.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 08:26

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Raar dat een populaire website die meerdere prijzen heeft gewonnen en qua informatie en tech voorop loopt achter loopt op het gebied van gebruikerswensen zoals een nachtmodus. De vraag staat al ruim 3 jaar uit, kom op zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mja, als ze zoiets leuks als de Night Mode van HWI kunnen bouwen of de Dark Theme van mijn Kubuntu installatie : Prima! :)

Als alles één grote zwarte toestand wordt alsof het een webpagina uit 1996 is : Laat maar! :/

En totdat er wat leuks in elkaar is geknutseld voldoet de oude "Alles wordt een beetje grijzig" instelling prima! :Y)

Now we wait... :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Laatst online: 16:00

DaFeliX

Tnet Devver
CartmanMMA schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:21:
Raar dat een populaire website die meerdere prijzen heeft gewonnen en qua informatie en tech voorop loopt achter loopt op het gebied van gebruikerswensen zoals een nachtmodus. De vraag staat al ruim 3 jaar uit, kom op zeg...
Wat wil je zeggen met het feit dat de vraag al 3 jaar uit staat? Als je dit topic doorleest, zie je dat er genoeg redenen zijn om andere dingen te bouwen dan dark mode.

Zo is er de ontwikkeltijd voor dark mode zelf. Sure, stel een donkere achtergrond in (die voor sommigen natuurlijk te licht is, voor anderen net te donker...) en het halve werk is gedaan. Maar de ontwikkeltijd daarna voor alle pagina's, met grafieken, graphics en user generated content... Brrr

Verder zal darkmode een eeuwige invloed hebben op de ontwikkeltijd van alle features die we daarna ontwikkelen. Want er komt extra tijd voor het ontwerp, implementatie en testen voor alle nieuwe features.

We bouwen dus veel liever dingen waar iedereen iets aan heeft, zoals custom css zodat je zelf je eigen layout kunt maken; of andermans dark mode kan inladen 8)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:04
Of zet deze badboy op.

pricewatch: Tweakers Zonnebril

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DaFeliX schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:02:
[...]

Wat wil je zeggen met het feit dat de vraag al 3 jaar uit staat? Als je dit topic doorleest, zie je dat er genoeg redenen zijn om andere dingen te bouwen dan dark mode.

Zo is er de ontwikkeltijd voor dark mode zelf. Sure, stel een donkere achtergrond in (die voor sommigen natuurlijk te licht is, voor anderen net te donker...) en het halve werk is gedaan. Maar de ontwikkeltijd daarna voor alle pagina's, met grafieken, graphics en user generated content... Brrr

Verder zal darkmode een eeuwige invloed hebben op de ontwikkeltijd van alle features die we daarna ontwikkelen. Want er komt extra tijd voor het ontwerp, implementatie en testen voor alle nieuwe features.

We bouwen dus veel liever dingen waar iedereen iets aan heeft, zoals custom css zodat je zelf je eigen layout kunt maken; of andermans dark mode kan inladen 8)
dit geldt natuurlijk voor elke website met een darkmode, en die laten het ook niet na.

maar ik begrijp uit je reactie dat een darkmode er definitief niet komt? ondanks dat dit de meest gevraagde feature is? het blijft dat geneuzel met css? dat zou erg teleurstellend zijn. want css heeft dus niet iedereen iets aan, een darkmode vanuit tweakers aangeboden wel. en conservatief ook om er anno 2020 nog steeds vanuit te gaan dat elke bezoeker van een techsite dat zelf wel even kan regelen.

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 25-02-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:53
heel erg triest dat een techwebsite zo achterloopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop
[...]

Zoals met alle features, moet je eenmalig investeren in de bouw, en moet je het daarna periodiek onderhouden. Bij deze feature hoort ook dat je bij het opleveren van andere features eventuele resources in twee thema's worden opgeleverd. Als je dat echter van te voren weet, en het een standaard workflow wordt, dan valt dat ook wel weer mee. Wat de initiële oplevering betreft kan er ook nog gebruik worden gemaakt van het voorwerk wat al door diverse gebruikers is gedaan.

Dit is volgens mij verreweg de meest gevraagde feature vanuit gebruikers, en dat is ook al lange tijd zo. Die periode is wel relevant, hieruit blijkt namelijk dat er een structurele behoefte hieraan is.

Dat er in elke development iteratie, waar jullie uitgebreid over schrijven (op zich positief), allerlei andere features worden gebouwd waar veel minder vraag naar is, geeft duidelijk aan dat de prioriteiten niet bij de gebruikers liggen, maar meer bij jullie eigen behoefte. Ik vind dat toch jammer.

Helaas kunnen wij als gebruikers niet veel anders doen dan onze wensen kenbaar maken. We zijn uiteindelijk natuurlijk niet verplicht om Tweakers te gebruiken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54

P_Tingen

omdat het KAN

Wie wil mag mijn css gebruiken.
Ik heb hem zelf gekregen van iemand hier op Tweakers (weet niet meer wie) en zelf eea aan verbeterd.

Voorpagina
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sZr7zrb.png
 Forum
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dFhgW4L.png

Forumtopic
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/znDMh3U.png
 Pricewatch
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Rlj54M.png

Voor verbeteringen hou ik me uiteraard aanbevolen

Edit: verbetering hier

[ Voor 5% gewijzigd door P_Tingen op 25-02-2020 16:00 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

P_Tingen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:04:
Wie wil mag mijn css gebruiken.
Ik heb hem zelf gekregen van iemand hier op Tweakers (weet niet meer wie) en zelf eea aan verbeterd.

Voorpagina
[Afbeelding]
 Forum
[Afbeelding]

Forumtopic
[Afbeelding]
 Pricewatch
[Afbeelding]

Voor verbeteringen hou ik me uiteraard aanbevolen
Nog effe het pure zwarte eruit halen en je bent er wel redelijk denk ik :)

Het is ook een mooi voorbeeld van waarom je liever donkergrijs hebt dan het pure zwart dat men op de meeste websites gebruikt als Dark Mode : Het slingert de website niet direct terug naar de jaren '90 :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54

P_Tingen

omdat het KAN

nero355 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:28:
[...]
Nog effe het pure zwarte eruit halen en je bent er wel redelijk denk ik :)

Het is ook een mooi voorbeeld van waarom je liever donkergrijs hebt dan het pure zwart dat men op de meeste websites gebruikt als Dark Mode : Het slingert de website niet direct terug naar de jaren '90 :+
Goed punt; aangepast

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eF7wRo0.png

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Laatst online: 16:00

DaFeliX

Tnet Devver
dawg schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:39:
[...]

maar ik begrijp uit je reactie dat een darkmode er definitief niet komt? ondanks dat dit de meest gevraagde feature is? [...]
Nee, dat begrijp je niet goed. Ik weet niet of er definitief geen dark mode komt, wat ik zeg is dat er andere zaken zijn; de combinatie van de impact van dark mode icm met de hoeveelheid tijd dat 't kost om 't te bouwen, zorgt er voor dat we eerst andere dingen bouwen.
Joop schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:59:
[...]

Dit is volgens mij verreweg de meest gevraagde feature vanuit gebruikers, en dat is ook al lange tijd zo. Die periode is wel relevant, hieruit blijkt namelijk dat er een structurele behoefte hieraan is.

Dat er in elke development iteratie, waar jullie uitgebreid over schrijven (op zich positief), allerlei andere features worden gebouwd waar veel minder vraag naar is, geeft duidelijk aan dat de prioriteiten niet bij de gebruikers liggen, maar meer bij jullie eigen behoefte. Ik vind dat toch jammer.

Helaas kunnen wij als gebruikers niet veel anders doen dan onze wensen kenbaar maken. We zijn uiteindelijk natuurlijk niet verplicht om Tweakers te gebruiken...
Er is inderdaad een kleine groep die heel veel vraagt om dark mode. Dat weet iedereen hier en het is niet zo dat het een kwestie is van niet willen doen, maar dat het enorm veel werk is om 't wel te doen. En ik denk dat als je 't gaat doen, je het maar beter ook gewoon goed kunt doen. De tijd die we steken in dark mode, is tijd die we niet kunnen steken in andere features.

[ Voor 0% gewijzigd door DaFeliX op 26-02-2020 08:24 . Reden: dat -> die ]

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-06 13:28
[...]

Precies dit, heb de NOS app op mijn iPhone in dark mode, en dan komt er een grafiek oid voorbij die pijn aan je ogen doet vanwege de witte achtergrond.
Doe het goed, of doe het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@sbruynis Grafiek van derden misschien? Ga er maar eens aanstaan om alles dan aan te passen, zeker als je het originele bestand niet krijgt met de data maar alleen het plaatje,
Ben erg benieuwd wat jouw oplossing zou zijn als jij de verantwoordelijke redacteur bent en de tijd druk ook nog mogelijk groot is.
Lang leve de creativiteit...maar elke andere oplossing kost tijd en dus ook geld....En gaat zoals @DaFeliX al schreef ten koste van de rest.

[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 26-02-2020 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-06 13:28
@route99 misschien heb ik het verkeerd verwoord. Ik deel de mening van @DaFeliX daar ik vind dat je moet zorgen dat alles goed werkt, daarom ook mijn opmerking: doe het goed of doe het niet.
PS. Het is geen verwijt naar NOS, alleen een constatering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:19
De add on "Dark reader" is voor mij een uitkomst. Deze is beschikbaar voor diverse browsers en werkt op de meeste websites goed.

https://darkreader.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

sbruynis schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:05:
@route99 misschien heb ik het verkeerd verwoord. Ik deel de mening van @DaFeliX daar ik vind dat je moet zorgen dat alles goed werkt, daarom ook mijn opmerking: doe het goed of doe het niet. PS. Het is geen verwijt naar NOS, alleen een constatering
Tnx voor de benodigde toelichting!
Maar dat kan zijn dat deze relatief kleine doelgroep (= eerder genoemd) wel de kosten van zo de echte dark mode mogelijk flink doet verhogen want het genoemde grafiekje is wel een goed exemplarisch voorbeeld dat genoemd werd. En hoe staat de doelgroep daar tegenover. En wat doet dit met de haalbaarheid van het echt streven naar 100% dark mode ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

DaFeliX schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:24:
Er is inderdaad een kleine groep die heel veel vraagt om dark mode. Dat weet iedereen hier
Kijk uit met zulke uitspraken, want HWI heeft zich daar heeeel lelijk in vergist! ;)

Maar uiteindelijk hebben ze wel een verdomd mooie Dark Mode gebouwd! _O_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DaFeliX schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:24:
[...]

Nee, dat begrijp je niet goed. Ik weet niet of er definitief geen dark mode komt, wat ik zeg is dat er andere zaken zijn; de combinatie van de impact van dark mode icm met de hoeveelheid tijd dat 't kost om 't te bouwen, zorgt er voor dat we eerst andere dingen bouwen.

[...]

Er is inderdaad een kleine groep die heel veel vraagt om dark mode. Dat weet iedereen hier en het is niet zo dat het een kwestie is van niet willen doen, maar dat het enorm veel werk is om 't wel te doen. En ik denk dat als je 't gaat doen, je het maar beter ook gewoon goed kunt doen. De tijd die we steken in dark mode, is tijd die we niet kunnen steken in andere features.
wat een vreemde redenatie. alle tijd die je in features stopt kun je niet in het bouwen van een dark mode stoppen. en alles wat je doet moet je goed doen lijkt me, dat gaat niet alleen op voor een dark mode.

ik denk dat je onderschat hoe 'klein' die groep daadwerkelijk is, gezien het feit dat steeds meer websites én apps én zelfs complete besturingssystemen een dark mode beschikbaar hebben. dat is niet voor niets natuurlijk.

maar goed. kennelijk ziet tweakers het anders. zeer teleurstellend, ik blijf afwachten. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joop
Misschien is het tijd voor een Poll op de frontpage? Dan kunnen we zien hoeveel animo er voor is.
Zou je graag een Nachtmodus willen op Tweakers?
  • Ja, graag!
  • Maakt me niet uit
  • Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maak de CSS beschikbaar voor de community (desnoods met extra clausules zoals geheimhouding oid) en laat 'ons' de boel ombouwen. Het resultaat hoeft dan alleen maar gecontroleerd te worden, bij het kiezen van dark mode komt een disclaimer bij dat eventuele externe content of afbeeldingen en grafieken mogelijk niet 100% zijn en je hebt bijna iedereen blij gemaakt.

• GekkePrutser
  • Niet online
CSS is nooit geheim aangezien de browser het moet parsen dus elke gebruiker kan deze gewoon inzien ;)

Maar het probleem met community oplossingen is dat je altijd achter de feiten aanloopt. Dat zie ik nu al met custom CSS. Elke paar iteraties moet ik weer aan het knutselen en dat is alleen maar voor de frontpage.

En als je de in-ontwikkeling-zijnde code beschikbaar maakt, moet er maar net iemand zijn in de community die tijd heeft om het binnen die run aan te passen en te testen.

[ Voor 66% gewijzigd door GekkePrutser op 27-02-2020 00:30 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

GekkePrutser schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 00:28:
CSS is nooit geheim aangezien de browser het moet parsen dus elke gebruiker kan deze gewoon inzien ;)
Maar Tweakers maakt in hun code geen gebruik van css, maar iets als less, dat uiteindelijk de browser geschikte css maakt. Dat moet dan beschikbaar gemaakt worden en dat is natuurlijk heel wat anders om vrij te geven dan het standaard al te downloaden .css bestanden.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11

sus

is druk :+

Nu lees ik hier af en toe eens hoe het er mee staat. Een topic van bijna 3 jaar oud, waar allerlei redenen worden gegeven waarom Tweakers toch maar vooral niet een dark mode theme gaat bouwen. Wel allerlei andere “handigheidjes”, maar 400+ “likes” worden toch enigszins genegeerd. Het probleem wordt naar mijn idee over de schutting gegooid en bij de community neergelegd. Lekker makkelijk. Die klussen er wel op los, maar moeten elke nieuwe itteratie weer op zoek naar wat er aangepast moet worden.

En dan zit ik hier. Loop al mee sinds het vroege begin. BC2 en 3 meegemaakt. GoT-kroegen, huiskamers die dicht gingen en terug open. Tot laat achter de computer. Vroeger veel gereageerd, tegenwoordig meer een lurker met af en toe eens een berichtje. Maar, ik bezoek de site dagelijks, meerdere keren. Vooral op m’n telefoon. En dus ben ik voor css-darkmode opties gebonden aan de karma store. Helaas, te weinig punten dus “jammer joh”.

Hoe moeilijk is het nou om na zoveel jaar gewoon eens te doen wat Tweakers zegt te zijn: de beste IT site van Nederland die luistert naar zijn community. De een na de andere app of site komt met een darkmode optie. Groots aangekondigd hier op de FP - gisteren nog van WhatsApp. Maar Tweakers geeft niet thuis. Want, het ontwikkelen van een “handig knopje” ergens op de site heeft voorrang.

Ik baal serieus van de instelling om er gewoon niks mee te (willen) doen, terwijl je *juist* bij Tweakers zou verwachten dat ze vooraan staan om dit soort dingen te ontwikkelen en te laten zien hoe je dit het beste aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 11:29
Ik gebruik ook een custom css voor een dark thema. Is het ook mogelijk om de custom css alleen binnen bepaalde tijden te activeren zodat het s' avonds alleen actief is?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 21:38

Zeror

Ik Henk 'm!

Tiwazz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:22:
Ik gebruik ook een custom css voor een dark thema. Is het ook mogelijk om de custom css alleen binnen bepaalde tijden te activeren zodat het s' avonds alleen actief is?
Je zou je CSS extern kunnen hosten samen met een begeleidend script dat de css file wisselt. En dan die CSS file met @import invoegen hier op Tweakers.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

sus schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:36:
ik bezoek de site dagelijks, meerdere keren. Vooral op m’n telefoon. En dus ben ik voor css-darkmode opties gebonden aan de karma store. Helaas, te weinig punten dus “jammer joh”.
Dat is heel makkelijk op te lossen : https://tweakers.net/info/abonnementen/hero-abonnement/ d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11

sus

is druk :+

Voor €3,75 per maand verwacht ik dat dit een basisfunctionaliteit is. Ik ga natuurlijk niet betalen om daarna het - met alle respect - hobbyproject van een andere tweaker te kunnen gebruiken. Geen enkel negatief woord over de inzet, maar ik ga Tweakers hier niet voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:53
sus schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:35:
[...]

Voor €3,75 per maand verwacht ik dat dit een basisfunctionaliteit is. Ik ga natuurlijk niet betalen om daarna het - met alle respect - hobbyproject van een andere tweaker te kunnen gebruiken. Geen enkel negatief woord over de inzet, maar ik ga Tweakers hier niet voor betalen.
helemaal mee eens. Wat ik voor 3,75 per maand al niet voor nuttigers kan krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Zeror schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Je zou je CSS extern kunnen hosten samen met een begeleidend script dat de css file wisselt. En dan die CSS file met @import invoegen hier op Tweakers.
Perfect idee!
Ik heb de CSS file die ik gebruik op mijn NAS gehost maar krijg het niet voor elkaar om die te importeren op tweakers.
Mijn kennis niveau van html, css is extreem basis. Met de voorbeelden die ik online vind hoe een import zou moeten werken krijg ik het niet aan de praat. Kan iemand me helpen?

Ik heb een nieuwe snippet aangemaakt met de volgende CSS regel:

code:
1
@import url('http://url.nl/tweakers/css/tweakers-dark.css');

Fout die dan terug komt is:
CSS: Het gebruik van @import is niet toegestaan (op regel 1).
Het zal vast en zeker een simpel syntax ding zijn maar met wat ik op internet lees kom ik er niet aan uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 23:41

crisp

Devver

Pixelated

@Tiwazz je mag in snippets geen externe includes gebruiken vanwege privacy en security-redenen. Je kan een @import wel gebruiken in het 'extra css' veld voor je eigen gebruik.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@crisp
Bedankt, dat verklaard dat :) .
Het werkt nu zoals ik het zou willen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 21:38

Zeror

Ik Henk 'm!

crisp schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:39:
@Tiwazz je mag in snippets geen externe includes gebruiken vanwege privacy en security-redenen. Je kan een @import wel gebruiken in het 'extra css' veld voor je eigen gebruik.
In het Instellingen-menuutje (tandwieltje bovenaan) staat achtergrond aanpassen aan tijd. Is dat een instelling die ik met CSS kan pakken?
Zo nee, dat zou een mooie toevoeging zijn om wel te hebben.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dark mode is in ontwikkeling. De laatste updates hierover lees je in onze development-iteraties.