Feedbacktopic voor dark & light mode Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

• watcher46
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-06 08:19

watcher46

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 17:09

bozhoyo

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-06 07:18

Marvellanius

Tweakers heeft vanaf nu een native dark mode. Je kunt dit thema inschakelen via de weergaveopties in het tandwieltje rechtsboven of, als je ingelogd bent, via je profiel. Standaard worden de instellingen van je apparaat of besturingssysteem overgenomen. Dark mode is beschikbaar voor alle gebruikers op Tweakers, ongeacht of je een abonnement hebt, in-of uitgelogd bent of de hoeveelheid karma die je hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4MdkKGcgm18U9XYPIuHdsCkkq0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C6NFsdjqasCOzAPOuVRY3l3q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsg1IYi5qmSA5D6BaqnR9RDdH3E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBNSQAehIxC3TWYIE6fGq9Hx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MO-9iod2mudPX4hIZyVLIJ73UBA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zvNJmh6042RxKDOg2f6jA7m.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdnrQxml7lB6X9d3-HBuu4mGkr0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bi9yuBXiRVI3ClkkPdAiIemP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVR6M66p_jnemBBI_eAChpTcV_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYn4oYzvv5pCjxpgc97ddNzQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seED_DBHPNeBVnT3WgKxcHxQ60U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6voWWiWWvU2fruvBXXNH88ts.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook nieuwe light mode
Dark mode is niet het enige dat visueel is veranderd. Het lichte thema van Tweakers is ook in een nieuw jasje gestoken, onlosmakelijk verbonden met de ontwikkeling van dark mode. Om dark mode op een efficiënte manier te kunnen implementeren én in de toekomst twee thema's te kunnen onderhouden, was het immers essentieel dat we kleuren zouden consolideren. Dat betekent dat er kleuren zijn 'samengevoegd' en er veel minder verschillende kleuren worden gebruikt dan voorheen. Door het gebruik van css-variabelen hebben we nu een consistent kleurgebruik over de hele site in bijvoorbeeld tekst en knoppen. Ook de tracker en footer hebben daarom nu dezelfde achtergrondkleur gekregen. De uitstraling is daarmee op sommige pagina's net iets anders geworden, maar met het oog op de toekomst ook veel beter te onderhouden.

Ontwikkeling van dark mode
Aangezien dark mode al jaren de meest gevraagde feature op Tweakers is en er ook al geruime tijd custom-css-snippets voor beschikbaar zijn, is het natuurlijk de vraag waarom de ontwikkeling ervan zo lang op zich heeft laten wachten. Daarvoor moeten we terug in de tijd. In 2012 werd Tweakers 7 gelanceerd. Dit ontwerp bevatte meer witruimte, wat door velen als onprettig werd ervaren. Als reactie hierop kwamen er onder andere instellingen om een achtergrondkleur in te stellen. Vanaf 2016 werd dark mode steeds populairder in software, apps en besturingssystemen, en kwam dit als native instelling beschikbaar in Windows (2016) en macOS (2018). In 2019 volgden Android en iOS.

In die periode werd ook gevraagd om een 'nachtmodus' in een topic dat met 688 thumb-ups tot op de dag van vandaag veruit de populairste feature request is. In eerste instantie hebben we deze ontwikkelingen aangekeken; met de kennis van toen kon dark mode een hype zijn die weer zou overwaaien en bovendien waren we benieuwd naar native ondersteuning vanuit browsers. De uitdaging voor Tweakers was echter ook direct duidelijk; de legacy van oude code en de onderhoudbaarheid ervan maakten dark mode al gauw tot een gigantisch project. Tweakers bestaat uit enorm veel pagina's en elementen, zowel populaire als obscure, die allemaal aangepast moesten worden met een implementatie die ook in de toekomst eenvoudig te onderhouden zou zijn.

Frontendvernieuwing
De introductie van custom-css-snippets in 2019 maakte het mogelijk om eenvoudig custom-css met elkaar te delen. Dit betekende dan ook de geboorte van Tweakers Perfect Dark, nog altijd de populairste snippet. In deze periode waren er wat ontwikkeling betreft andere prioriteiten dan dark mode en ging er veel tijd en aandacht naar bijvoorbeeld de verdere ontwikkeling van de Pricewatch. In 2020 begonnen we met een vernieuwing van de frontend, met als belangrijkste doel om oude code te refactoren en de set-up te moderniseren. Herbruikbare componenten maakten daar deel van uit en we keken ook naar de technische werking van het instellen van verschillende thema's, zoals een donker thema.

Bij de vernieuwing van de frontpage werd dark mode echter buiten de scope gelaten, omdat we geen donkere modus wilden op slechts één pagina van de site. We wilden dark mode pas introduceren zodra het grootste deel van de site vernieuwd zou zijn. Toen de nieuwe frontpage live ging, beseften we echter dat het nog jaren zou duren als we met dark mode moesten wachten op de frontendvernieuwing van de rest van de site. In usabilitytests, enquêtes en de kwartaalonderzoeken die we deden, klonk de roep om dark mode steeds luider, ook als het onderzoek niet-designgerelateerd was. Daarom besloten we begin dit jaar om dark mode los te trekken van de frontendvernieuwing en verder te ontwikkelen in een nieuw project.

Feedback en doorontwikkeling
Dark mode als apart project was het startschot voor het inlossen van 25 jaar aan design- en stylingdebt op Tweakers. Het resultaat hiervan is nu zichtbaar en gebaseerd op wensen vanuit de community (reacties onder .plans en forumposts door de jaren heen), een poll op de frontpage, een voorkeurstest met meer dan 11.000 reacties en een langdurige alfatest onder de crew en HQ. Desondanks kan het zijn dat we ergens iets over het hoofd hebben gezien of dat je wensen of suggesties hebt ten aanzien van de vormgeving. Daarvoor kun je terecht in dit speciale feedbacktopic.

Gebruik je custom-css? Controleer dan eerst of dit niet de boosdoener is voordat je een bug bij ons meldt. Custom-css-snippets worden door de community gemaakt en onderhouden. Met meer dan vijfhonderd beschikbare snippets is het voor ons onmogelijk om hier rekening mee te houden. Werkt er iets niet meer goed, dan kun je via de pagina van de css-snippet contact opnemen met de maker. We hebben de makers van de populairste aan dark mode gerelateerde snippets vooraf geïnformeerd. Dankzij de consolidatie van kleuren en het gebruik van css-variabelen is custom-css nu ook eenvoudiger te implementeren en onderhouden.

Tijdens de ontwikkeling van dark mode zijn we tot slot ook aangelopen tegen oude code en elementen die wat ingrijpender zijn om aan te passen. Daarom zitten in deze release nog niet alle verbeteringen die we voor ogen hadden, bijvoorbeeld het vernieuwen van de smileys. Updates daarover kun je volgen in toekomstige development-iteraties.

Tot slot
  • We zien in dit topic graag constructieve feedback die voor iedereen prettig is om te lezen. Net als elders op Tweakers, zijn ook hier de Huisregels van toepassing.
  • Dit topic is niet bedoeld om andere zaken dan dark mode en light mode te bespreken, zoals het reilen en zeilen van Tweakers.
  • Alles in dit topic wordt gelezen door Tweakers HQ. We doen ons best om vragen zo snel mogelijk te beantwoorden, maar ook wij hebben vrije tijd, weekend en vakanties. Het kan dus soms even duren voordat we reageren.
  • Om de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen, nemen admins en moderators niet inhoudelijk deel aan de discussie. Zij zijn alleen actief in dit topic om te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzldyoTFul90fej5oRdsyl6xyno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1zjcbjClJmBENwjnDzShev5.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wat systeem voorkeuren mijn geeft. Niet alles komt donker mee.

[ Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 17-07-2023 11:11 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:02
Hier hetzelfde... niet echt een vooruitgang op de telefoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jz2696Y9F6cdEEIfHMfOnjpuEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvQnbArcVucjEDXHXYFfTlNO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
We hebben nog wat caching / loadbalancer issues, zijn ermee bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Idem hier: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fc7Xl4zdj9BhzfDPMWb43CMBRbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wfr1gJ7uIXw43AHsBlYSxozf.png?f=fotoalbum_large

Maar in incognito: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7leD5Wf-omS16-Ssp3jKzLmdPzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VDPWzKuUCuAKJ9bAMsx83Yem.png?f=fotoalbum_large

NB alle CSS staan uit.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:54
Licht ziet er goed uit. Dark is niet te lezen en nog steeds veel meer licht dan op de screenshots?

AdBlock Plus staat uit voor Tweakers (en ik heb een abo), en ik heb mijn custom CSS ook uitgezet. Ctrl-F5 geprobeerd maar helpt niet. Incognito werkt wel?
Edit: Ondertussen werkt het, top :)

[ Voor 42% gewijzigd door Paul op 17-07-2023 11:19 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QFXHv81FveC6YnwKddwt7BEyh8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jWk9EETQkrVPkvT84y62xlTq.png?f=fotoalbum_large

Ook hier gaat iets nog niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

* True snapt ook niet helemaal waarom de avatars nog met een witte rand omringt zijn en test de /me functie ook direct even

edit: de /me is niet meer zo mooi duidelijk als die geweest is :(

[ Voor 24% gewijzigd door True op 17-07-2023 11:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrNick.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 22:00
Een Ctrl+F5 loste bovenstaande problemen voor mij op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11

Roozzz

Plus ultra

Ook de lightmodus ziet er hier wat dubieus uit. Ik wacht nog wel even rustig af.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 09:01

basdej

OutSystems Consultant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRHhEHuYFhZTEXdH_ttiQYzdeng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOMKyg0ZpkxlHpF5u0tbmYFe.jpg?f=fotoalbum_large

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

En de oude coole icons hebben een witte omranding :( O-) |:(
Dit ziet er niet uit heren, sorry dat ik het zo bruusk breng. O-)

[ Voor 31% gewijzigd door True op 17-07-2023 11:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
De loadbalancer heeft inmiddels een subtiele schop gekregen, daarmee worden in elk geval geen oude styles meer uitgeleverd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57

vhal

ಠ_ಠ

Mijn hemel, kan dit teruggezet worden? 🫠Momenteel ziet dit er uit (systeeminstelling en dark - mobiel - ios) alsof dark en light in een blender zijn gestopt en random terecht zijn gekomen op de site

Lightmode werkt overigens goed

Ok, na wat gehannes in de settings van safari lijkt het wel weer op orde te zijn

[ Voor 51% gewijzigd door vhal op 17-07-2023 11:35 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
True schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:15:
* True snapt ook niet helemaal waarom de avatars nog met een witte rand omringt zijn en test de /me functie ook direct even
Hier zie ik verder niet direct problemen, maar die witte rand steekt inderdaad wel heel erg af. Dus die zou ik graag wat donkerder zien in het darktheme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Bold is bijna niet te herkennen t.o.v. normale tekst.
Bold is bijna niet te herkennen t.o.v. normale tekst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daveytje
DrNick. schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:16:
Een Ctrl+F5 loste bovenstaande problemen voor mij op.
Nu wel inderdaad, daarnet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:05

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Heerlijk dit, hulde!

kleine feedbackdingetjes: de randen om de usericons heen zijn nog wit, en hier en daar wat wit bij de emoji. Verder top.

[ Voor 75% gewijzigd door _Mystikal_ op 17-07-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De witte randen om de avatars zijn wel erg bleh en "in your face" ja.

Ik weet dat het huisstijl is en alles, maar een donkerdere headerbar-ding zou ook wel fijn zijn, nu knalt dat rood alsnog wel een beetje.

Fijn dat het nu native is, maar Perfect Dark samen met de addons is imho nog altijd beter.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
True schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:17:
En de oude coole icons hebben een witte omranding :( O-) |:(
Dit ziet er niet uit heren, sorry dat ik het zo bruusk breng. O-)
Laat ook gelijk zien dat de emoji's niet helemaal lekker zijn :D

(Kunnen we overigens niet over naar standaard emoji's?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

XWB schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:18:
De loadbalancer heeft inmiddels een subtiele schop gekregen, daarmee worden in elk geval geen oude styles meer uitgeleverd.
Check, 10 minuten geleden nog light mode geforceerd omdat het er niet uit zag, nu dark weer aangezet, Ctrl-F5 en het ziet er goed uit :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoC9mPh9ZFi0qEJTwh_ku35-6kM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mr1yXy5XueLWAC1jIzcrS8Sr.png?f=user_large

De smilies zien er nog niet heel fijn uit. Blijft natuurlijk lastig met gif's

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat is er met het lichte thema gebeurd? Het is wel erg knallend wit geworden. Volgens mij had ik voorheen een slider om de achtergrond wat grijzig te maken. Kan dit niet meer? Ik wil namelijk graag weer de grijzige achtergrond instellen. Wit is te fel, zwart is veel te donker.

Daarnaast zien reacties onder artikelen er vreemd uit, de borders hebben nauwelijks contrast en gaan op in de witte pagina.

[ Voor 41% gewijzigd door stin00 op 17-07-2023 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:48
Erg blij met de dark mode & UI updates, hulde tweakers team O+ _/-\o_

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Het verschil tussen light en dark is qua bold tekst op GoT wel groot.
Het verschil tussen light en dark is qua bold tekst op GoT wel groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhsMfayxisf9pinw3dymTwQ0AGw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vRiXrqZAtxiJ7ZiJ0E9U1ZLt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THIRIrjic16U03LZfb-VmMZyJgs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y6D6FsaadDO3gmcp7uLxjXJt.png?f=user_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Cheesy schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:24:
[...]

Laat ook gelijk zien dat de emoji's niet helemaal lekker zijn :D

(Kunnen we overigens niet over naar standaard emoji's?)
Nee, juist die old-skool emoticons zijn tof.

Emoji's zuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
Darkmode ziet er hier nu ook goed uit.

De styling van GoT lijkt wel vereenvoudigd te zijn. Persoonlijk vond ik de oude styling mooier dan de huidige licht-modus. Het is nu wel erg basic. :+ Of ligt dit aan mij?

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
LordSinclair schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:25:
[Afbeelding]

De smilies moeten een keer omgezet worden naar SVG, maar dat wordt een apart project en beschouwen we 'out of scope' voor het dark mode project.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Met betrekking tot het nieuwe lichte thema valt het mij wel op dat het contrast op sommige punten wat tekort schiet. Met name de borders rondom de reacties onder nieuws-artikelen hebben heel weinig contrast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
LordSinclair schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:25:
[Afbeelding]

Jep, dit staat nog op de planning om te vernieuwen, binnenkort meer nieuws daarover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Laatst online: 22:59

Detmer

Professioneel prutser

Is er een optie om het in te stellen op basis van tijdstip? Overdag in de volle zon wil ik het licht hebben en 's avonds donker.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:41

Metalfreak

Hoije woh!

Ik mis de grijze achtergrond op de lightmode. Dit kijkt heel onrustig zo. Darkmode vind ik dan weer té dark.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

XWB schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:27:
[...]

De smilies moeten een keer omgezet worden naar SVG, maar dat wordt een apart project en beschouwen we 'out of scope' voor het dark mode project.
jelle. schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Jep, dit staat nog op de planning om te vernieuwen, binnenkort meer nieuws daarover :)
Ik kan mij voorstellen dat het meepakken van het vernieuwen van de smileys out-of-scope is voor dit project, maar hoe lang moeten we in dark mode tegen deze smileys aankijken?
Ze zijn nu niet alleen meer gedateerd (en cool) maar nu ook best lelijk. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daveytje
Detmer schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:27:
Is er een optie om het in te stellen op basis van tijdstip? Overdag in de volle zon wil ik het licht hebben en 's avonds donker.
Dat kun je instellen op je telefoon toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Detmer schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:27:
Als je 'Systeemvoorkeur gebruiken' aanzet dan verandert dit automatisch op basis van je apparaat, in de meeste besturingssystemen is dit een functie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Ik weet niet of er nieuwe iconen voor de duimpjes zijn, of dat het me nu pas opvalt, maar de "duimpjes" van de hand vind ik te kort lijken in vergelijking met de "vingers". Net alsof het duimpje geamputeerd/half omhoog gestoken is...

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
True schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:31:
[...]

[...]

Ik kan mij voorstellen dat het meepakken van het vernieuwen van de smileys out-of-scope is voor dit project, maar hoe lang moeten we in dark mode tegen deze smileys aankijken?
Ze zijn nu niet alleen meer gedateerd (en cool) maar nu ook best lelijk. :|
Zoals Jelle hierboven al zei: "binnenkort meer" :) We hebben wat ideeën over de smilies maar één en ander moet nog uitgewerkt worden.

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
cleef schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:32:
Ik weet niet of er nieuwe iconen voor de duimpjes zijn, of dat het me nu pas opvalt, maar de "duimpjes" van de hand vind ik te kort lijken in vergelijking met de "vingers". Net alsof het duimpje geamputeerd/half omhoog gestoken is...
Ik zou ook zeggen het hele icoon is erg klein voor zijn vakje.

En vooral:
Metalfreak schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:28:
Ik mis de grijze achtergrond op de lightmode. Dit kijkt heel onrustig zo. Darkmode vind ik dan weer té dark.
Net als dat in dark mode niet als pik zwart hoeft te zijn, hoeft in light mode ook niet alles fel wit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zie dat de omranding van avatars/afbeeldingen hier wel in leuke grijstint kan: https://tweakers.net/info/over-tweakers/wie/ kan dit ook voor de avatars op GoT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vind het grijze blok op het forum juist onrustig. Ik heb liever een zee van wit zoals hier bij het schrijven van deze reactie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eceR8LCFi6L4VJ9q1Q0vrRX5aeA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gHD3dj8OWhfjrSD1RKt504LZ.png?f=fotoalbum_large

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Fotocollage's hebben een text-overlay die in een bepaalde kleur is waardoor de tekst zelf niet goed leesbaar is: https://tweakers.net/info/over-tweakers/onafhankelijkheid/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMIHt2vBYr4bXKzFUx5ufxYdjsk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rzNaXohKcqFc86MZMuf8cvK6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Nog een keer lijkt mij met deze update toch wel iets urgenter geworden.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Wanneer de smileys een restyle krijgen hoop ik wel dat deze hetzelfde blijven qua vormgeving :Y

Upgrade smileys naar hogere resolutie: *O*

Compleet nieuwe set emoticons: -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Eindelijk! Grote verbetering en het ziet er goed uit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
True schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:35:
Fotocollage's hebben een text-overlay die in een bepaalde kleur is waardoor de tekst zelf niet goed leesbaar is: https://tweakers.net/info/over-tweakers/onafhankelijkheid/
[Afbeelding]
Ik was er toch echt van overtuigd dat we die gefixt hadden :P Dank voor het melden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
RobinHood schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:22:
Ik weet dat het huisstijl is en alles, maar een donkerdere headerbar-ding zou ook wel fijn zijn, nu knalt dat rood alsnog wel een beetje.
Van de headerbar kan ik in in elk geval zeggen dat de kleur niet aangepast zal worden. Ongeacht het thema moeten de kleuren van de huisstijl wel herkenbaar blijven, anders doet het teveel afbreuk aan het merk.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Helemaal top dat darkmode er dan eindelijk is! Alleen ik zou @CH4OS niet zijn als ik toch iets op te merken had. ;)

Ik snap best dat een artikel met een (achtergrond) afbeelding opgeleukt kan worden, maar moet de tekst daarvoor echt zoveel voor wijken naar beneden? Nu is er echt een sloot aan witruimte voordat überhaupt de tekst van het artikel te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q83SDKx.png

EDIT1:
En voor mij (als kleurenblinde) is het contrast in de +1 moderatie (witte tekst met de gele achtergrondkleur) erg slecht leesbaar.

EDIT2:
En ik mag blijkbaar custom CSS niet tijdelijk uitschakelen om te testen of het zonder custom CSS ook het geval is (van de witruimte).

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2023 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er verder goed uit, zit momenteel mobiel maar alles lijkt netjes te werken.

Hou hem zelf licht en dat is nog even wennen, maar wel mooi geworden en fijn voor de darkmode liefhebbers dat het zover is! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-06 00:25
Er zit zo te zien wel een kleurverschil tussen desktop en mobiel. Op mijn telefoon is het zwart heel lichtzwart en op mijn desktop donkerder zwart. Het zijn allebei (niet al te dure) lcd-panelen, dus in principe zou het weinig verschil moeten maken. Het enige verschil is, is dat mijn desktopscherm mat is.

Ik vind het op mobiel qua kleuren iets prettiger ogen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:16

D4NG3R

kiwi

:)

Houd de smileys wel het zelfde qua stijl ja, vind het juist leuk om hier nog die "klassieke" smileys tegen te komen. Een paar nieuwe er bij zou wel leuk zijn. :)

Anyway, feedback over de daadwerkelijke dark mode:
- De nieuwe reacties knop valt lang niet zo op als dat deze doet in light mode.
- Die witte balk rondom pfp's mag wel iets minder, erg scherp.
- Ik mis contrast rondom posts, een beetje outline of heel iets kleur wellicht?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

daveytje schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:31:
[...]

Dat kun je instellen op je telefoon toch?
jelle. schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:31:
[...]

Als je 'Systeemvoorkeur gebruiken' aanzet dan verandert dit automatisch op basis van je apparaat, in de meeste besturingssystemen is dit een functie :)
Ah, op mobiel werkt het wel. Op de PC nog niet helemaal lekker. Zal eens even de instellingen in duiken.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avrI3a3Y6wXozusN0bFnpgV7Z08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/itLEoLiZk7oLBeV4bagoYGb1.png?f=fotoalbum_large
Is dit de bedoeling van de nieuwe light-modus? Een wit kader om het grijze forum-topic, met een grijze (zoek)balk erboven? Vind het niet echt een verbetering tbh....
jelle. schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:19:
Ook nieuwe light mode
(...) Dat betekent dat er kleuren zijn 'samengevoegd' en er veel minder verschillende kleuren worden gebruikt dan voorheen. (...)
Correct me if I'm wrong, maar het lijkt me dat er nu juist meer verschillende kleuren gebruikt wordt, vooral als "default achtergrond": Grijs en wit ipv alleen grijs.

[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2023 11:48 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

True schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:33:
Ik zie dat de omranding van avatars/afbeeldingen hier wel in leuke grijstint kan: https://tweakers.net/info/over-tweakers/wie/ kan dit ook voor de avatars op GoT?
Het gebruik van 'fixed' witte omranding is hier ook duidelijk te zien: categorie: IT Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik vrees dat we even een custom CSS snippet moeten maken voor een grijze achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Detmer schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:41:
[...]

[...]

Ah, op mobiel werkt het wel. Op de PC nog niet helemaal lekker. Zal eens even de instellingen in duiken.
Voor Windows, zie https://pureinfotech.com/...automatically-windows-11/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selbiecookie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-03 11:46
Ik vind de rode en groene kleuren van dark mode bij bijvoorbeeld de reviews wel wat aan de lichte kant, mag wel wat meer kleur in bij bijvoorbeeld de pluspunt en minpunt icoontjes.
Ziet er op sommige vlakken zelfs wat te wit uit naar mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:38:
Helemaal top dat darkmode er dan eindelijk is! Alleen ik zou @CH4OS niet zijn als ik toch iets op te merken had. ;)

Ik snap best dat een artikel met een (achtergrond) afbeelding opgeleukt kan worden, maar moet de tekst daarvoor echt zoveel voor wijken naar beneden? Nu is er echt een sloot aan witruimte voordat überhaupt de tekst van het artikel te zien is.

[Afbeelding]
Aan de artikelen is niets gewijzigd, de 'hero image' waar je naar refereert hebben we inmiddels al vijf jaar en die afstand is niet gewijzigd in dark mode.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XWB schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:44:
Aan de artikelen is niets gewijzigd, de 'hero image' waar je naar refereert hebben we inmiddels al vijf jaar en die afstand is niet gewijzigd in dark mode.
Ik refereer nergens naar het hero image (of ik begrijp niet wat je ermee bedoelt, kan ook)? Ik doel op de loze ruimte tussen de zoekbalk en wanneer de content daadwerkelijk begint? :?

EDIT:
Ik denk bij hero image aan het schild icoontje van abo's.

EDIT2:
Ik heb even met de inspector gekeken, ik doelde inderdaad op het plaatje binnen heroBackgroundImage. ;) Ik wist niet dat het zo genoemd wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2023 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:45:
[...]
Ik refereer nergens naar het hero image (of ik begrijp niet wat je ermee bedoelt, kan ook)? Ik doel op de loze ruimte tussen de zoekbalk en wanneer de content daadwerkelijk begint? :?
Ja precies, die ruimte wordt gevuld door een hero image. Dat staat los van dark mode en is een functionaliteit dat we al jaren hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 17-07-2023 11:49 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Net als @stin00 mis ik iets wat tussen light en dark in zit. Voor de wijziging had ik de slider voor de achtergrond naar het meest donker staan, en nu heb ik de keuze uit een lichtkanon of onprettig leesbare tekst (ik vind lichte tekst op donkere achtergrond niet fijn voor langere stukken tekst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Het slotje op GoT heeft een witte omranding in dark hierdoor lijkt het wat raar, mogelijk is dit bewust gedaan omdat het anders weinig aftekent, maar het valt mij wel op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQHTTOuR95FOpEmKjNohoQyFTHA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rFFZIxN6Jdfexm2fcrcfTO1l.png?f=user_large

of

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BlFVaDKRI_n2apLqvcMhs5-P4M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lF7UAFzjRoQyI2cLdzRKcl6d.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door True op 17-07-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Het gaat mis in Firefox bij mij. De app doet niets voor de dark mode van Tweakers bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

XWB schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:36:
[...]

Van de headerbar kan ik in in elk geval zeggen dat de kleur niet aangepast zal worden. Ongeacht het thema moeten de kleuren van de huisstijl wel herkenbaar blijven, anders doet het teveel afbreuk aan het merk.
Kan ik dat begrijpen? Ja.
Heb ik nu toch wel weer gewoon Perfectdark + wat addons draaien om alles mooi zwart te maken: ook ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bij mij lijkt dark mode niet echt te werken. Hier wat screenshots, met een iPhone 14 Pro, Chrome en zowel site als systeem op dark mode:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ih5AmIb4ct1aEtV0nvQEg4Eae_4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zfE60poX7FotwywBYixUQG2h.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kj9DuO__GTLqeEf4fOeCzfuzRAI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vkftxsmrG44yA0dnCGHNoERI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCP5eMesfhLBWiP4WXABwrURlF0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4ail97JXTg5IwX29EYfRUAgp.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 19:52
@Thomas Had ik ook, CTRL + F5 lost het op :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Puch-Maxi schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:51:
@Thomas Had ik ook, CTRL + F5 lost het op :)
Die heb ik niet op mijn telefoon ;). Refreshen verandert niets.

E: Chrome force quitten en opnieuw opstarten ook niet…

[ Voor 11% gewijzigd door Thomas op 17-07-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 17:09

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Topicstarter
Thomas schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:52:
[...]

Die heb ik niet op mijn telefoon ;). Refreshen verandert niets.

E: Chrome force quitten en opnieuw opstarten ook niet…
Probeer "Clear browsing data" > "Cached Images and Files" te doen in Chrome op iPhone.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

bozhoyo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:54:
[...]

Probeer "Clear browsing data" > "Cached Images and Files" te doen in Chrome op iPhone.
Ook dat haalt niets uit :(. Op Safari werkt het overigens wel vlekkeloos.

Fyi: op de iPad icm Chrome geen issues:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4cBv2eEInGBgyGlFaODJQyos3w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Hkl63qojea9IsaaNlnBc8qYP.png?f=fotoalbum_large

E: Lijkt iets specifieks op mijn iPhone te zijn. Werk iPhone icm Chrome doet het wel.

[ Voor 46% gewijzigd door Thomas op 17-07-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:11

Roozzz

Plus ultra

naitsoezn schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:42:
[Afbeelding]
Is dit de bedoeling van de nieuwe light-modus? Een wit kader om het grijze forum-topic, met een grijze (zoek)balk erboven? Vind het niet echt een verbetering tbh....

[...]

Correct me if I'm wrong, maar het lijkt me dat er nu juist meer verschillende kleuren gebruikt wordt, vooral als "default achtergrond": Grijs en wit ipv alleen grijs.
En varianten in rood: TS, titel en knoppen in topicreeks zijn allemaal anders.
En diverse groen- en blauwvarianten over de pagina verspreid (knoppen, teksten, balken). Die bij mouseover helemaal alle kanten opschieten. -edit- de /mbr is ook episch :+

De huidige lightmodus is wel een manier om iedereen naar de darkmodus te krijgen. Dit is verre van een verbetering wat mij betreft.

-edit-
Misschien goed om nog eens goed naar kleurgebruik en contrasten te kijken. Vorig jaar is er daar aardig over gediscussieerd over: De nieuwe weergave van de reactiescore

[ Voor 9% gewijzigd door Roozzz op 17-07-2023 12:05 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WernerL
Ik vind persoonlijk de licht-modus iets te light en vind het jammer dat ik geen slider meer heb voor een grijze achtergrond.

Ik heb dus even een customCSS snippet in elkaar gezet: Grijze achtergrond

Zo is het weer ongeveer zoals ik gewend ben. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
RobinHood schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:50:
[...]

Kan ik dat begrijpen? Ja.
Heb ik nu toch wel weer gewoon Perfectdark + wat addons draaien om alles mooi zwart te maken: ook ja :+
Helemaal prima natuurlijk, custom css blijft gewoon beschikbaar :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59
Hier lijkt dark mode uitstekend te werken, bedankt voor de functie!

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 17-07-2023 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:16

D4NG3R

kiwi

:)

D4NG3R schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:40:
Houd de smileys wel het zelfde qua stijl ja, vind het juist leuk om hier nog die "klassieke" smileys tegen te komen. Een paar nieuwe er bij zou wel leuk zijn. :)

Anyway, feedback over de daadwerkelijke dark mode:
- De nieuwe reacties knop valt lang niet zo op als dat deze doet in light mode.
- Die witte balk rondom pfp's mag wel iets minder, erg scherp.
- Ik mis contrast rondom posts, een beetje outline of heel iets kleur wellicht?
Ik dacht laat ik eens terugwisselen naar light mode, en dat bevestigt mijn vermoeden, er is in het algemeen dus een flinke overhaul geweest? Ook in light mode mis ik nu ontzettend veel contrast en scheid(ings)lijnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNsXc-vhK0TJSRRGYz1JQT3jUp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wxzFNI7EQD9VRtU9hPPkUOrK.png?f=fotoalbum_large

Eigen posts vallen nu aanzienlijk minder op (ik vloog even door het topic heen en moest moeite doen om m'n eigen reactie te spotten):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRB1gNplZIBJGk8RvxOxaJSzh2s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TneNRJT4KqibUsbz7sH1KBVI.png?f=user_large

In dark mode valt het al helemaal niet op, iig niet op het el-cheapo TN paneeltje hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lM8jB2ksAtdaXgsFboq46Eth8Wc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gc2prIETLenUXP7pRiRUdxl5.png?f=user_large

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 17:59
Die light mode is heel onrustig (en te light). Wit met grijze blokken en daarin weer witte blokken. Zou toch echt voor die grijze achtergrond gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Poumelie op 17-07-2023 12:02 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tritimee
  • Laatst online: 19:41
Holy moly wat is dit wit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJdroWrakg_5LzT6fnN-o3hw9_w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bcxogQ4wrcIaxaRY9PBsz37V.png?f=user_large

Feedback --
Tracker is praktisch onleesbaar, te weinig contrast
Het wit is zo fel wit, dat doet ontzettend veel pijn aan mijn ogen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

tritimee schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:00:

Zet je hem toch op darkmode :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
True schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:33:
Dit is nu aangepast!
True schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:35:
[Afbeelding]
En gefixt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik vind light mode ook wel heel wit. In de vorige UI kon je dat meen ik zelf met een slider instellen van wit naar grijs. Vind de accentkleuren op o.a. duimpjes wel een hele fijne verbetering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 03:53

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Mooi gedaan dames en heren. Ben er erg blij mee! _O_

Klein miereneuk-puntje: persoonlijk vind ik de witte tekst in de moderatie-score te wit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eF5tGGxXCKekULO8n5wPdhtxuu4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mx3rpMvnzSWYNDojRNc2OY9Y.jpg?f=user_large

Dit vind ik mooier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfrGWLM4PuLpEM1CXHAo-dXEuMo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NDonwnr1MZVQPh8VSjifkLLV.jpg?f=user_large

Heb er een snippet voor gemaakt: Better Dark Moderation Score

Zou wel echt iets aan de tranparantie van de smileys doen, want die zie er nu echt niet uit. :P
(Overigens zou het ook tof zijn als unicode emoji's automatisch vervangen werden door tweakers-smileys)

En oh ja: wel eens met de mensen die zeggen dat light mode wel erg light is nu. Overigens vond ik dat voorheen ook al. In light mode zou de global background grijzig moeten zijn en de background van de content wit. Dat is nu andersom.

[ Voor 22% gewijzigd door mOrPhie op 17-07-2023 12:15 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:34

[Afbeelding]

Feedback --
Second that, heb je wellicht ook last van kleurenblindheid?
Vermoed dat meeste designers dat niet hebben en het probleem niet zien aankomen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 13:14
Eindelijk een "native" dark mode, maar de gekleurde zaken (denk aan bijvoorbeeld de tweakers banner bovenin) zijn nu wel erg flashy!

Knalt wel heel erg t.o.v. de darkmode uit bijvoorbeeld de Perfect Dark Custom CSS snippet die ik voorheen gebruikte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-06 23:45

[Afbeelding]

Feedback --
Echt verschrikkelijk dit, wilde het net ook gaan posten. Ik hoef helemaal geen darkmode, maar dat menu links had van mij best donker mogen blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 03:53

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

[...]

Typisch developer antwoord. :P

Persoonlijk zou ik een designer gewoon een paar dagen aan het werk zetten om de belangrijkste smileys om te zetten. Paar dagen is misschien niet eens nodig en als je het lief vraagt aan de community hebben die het zo gefixt.

Daarnaast: SVG is leuk, maar gezien de animaties is dat inderdaad een heel project met lottiefiles en dergelijke. Als we daarop moeten wachten, Tweakers kennende, zijn we een jaar verder. ;)

Ik zeg het met liefde hè, maar zo is de realiteit wel. Een beetje praktische aanpak zou geen kwaad doen denk ik. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vind in het light thema de lichtgrijze borders/lijntjes op het lichtgrijze of witte achtergrond soms iets te weinig contrast hebben. Die mogen wel iets meer opvallen, zodat de contentblokken wat ze moeten aanduiden./onderscheiden ook iets duidelijker wordt.

Edit:
Voor vernieuwde smileys wordt al langer om gevraagd vanuit de community. Zo was er ooit dit topic:
Wordt het niet eens tijd voor verbeterde smileys?

[ Voor 26% gewijzigd door Zeror op 17-07-2023 12:27 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Nu online

jelle.

Product Owner
Topicstarter
mOrPhie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:20:
[...]

Typisch developer antwoord. :P

Persoonlijk zou ik een designer gewoon een paar dagen aan het werk zetten om de belangrijkste smileys om te zetten. Paar dagen is misschien niet eens nodig en als je het lief vraagt aan de community hebben die het zo gefixt.

Daarnaast: SVG is leuk, maar gezien de animaties is dat inderdaad een heel project met lottiefiles en dergelijke. Als we daarop moeten wachten, Tweakers kennende, zijn we een jaar verder. ;)

Ik zeg het met liefde hè, maar zo is de realiteit wel. Een beetje praktische aanpak zou geen kwaad doen denk ik. :)
Die praktische aanpak ligt er zeker en jouw suggestie over de community is inderdaad iets wat we aan het uitwerken zijn :) Binnenkort dus meer hierover!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FGras
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 17:02
Bij deze mijn feedback.

Als professioneel UX/UI designer vind ik dit een verkeerde uitwerking van "Dark mode". Dit is grijs mode waarmee het hele scherm nog steeds licht door laat en je in een donkere kamer deze website nog steeds een bak licht in je gezicht giet.

Een juiste vorm is in mijn ogen een puur zwarte achtergrond #000000. Waarbij de tekst niet meer een gebroken wit is maar grijs tint die als wit lijkt ( #FFFFFF op 88% opacity) om eye strain te voorkomen.

Zeker als je een OLED scherm hebt (zoals de meeste mid en high range telefoons tegenwoordig hebben) of een van de nieuwere Apple schermen, dan geeft puur zwart een gigantisch voordeel. Niet alleen voor je ogen, maar ook deels voor batterijduur.
Edit:
Kijk ook naar dark mode voorbeelden van de grote spelers op het internet
- Facebook dark mode
- Twitter dark mode
- Instagram default
- Youtube dark mode
- Netflix default
Dit is dark mode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oq3OnwflEQo4gQ6Nd_-ltyCB_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2F4tUa16m5AgMYVb2HVBawko.png?f=fotoalbum_large

Dit is grijs mode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsykOv_LPOPc8b53zxGkHwtmXt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AcAJOP3ZiTQabEI8SmPenwpC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door FGras op 17-07-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
Eerlijke vraag: Was het niet beter geweest om dit uit te rollen nadat je de componentenlijsten op het forum ook voor de dark mode geimplementeerd hebt? Perfect Dark doet dit namelijk perfect, dus het kan niet moeilijk zijn lijkt mij

Nu moet ik dus alsnog mijn custom css aan laten omdat ik anders een enorme witte vlek in beeld heb iedere keer dat iemand zijn wenslijstje plakt.

Overigens ben ik wel blij dat jullie voor grijs zijn gegaan en niet voor pure black. Ik vind dat bij alle andere pure black dark modes ontzettend onprettig om naar te kijken. Door de grijze achtergrond is het constrast wat minder sterk wat rustiger aan mijn ogen is dan zwart wit. Bovendien pak je een groot deel van die "energiebesparing" toch wel mee met donkerdere kleuren. Ook heb je vaak ghosting bij het scrollen bij een pure black dark mode omdat de kleur verandering heel groot is. Ik heb daar op al mijn oled telefoons altijd last van gehad en dat ziet er gewoon lelijk uit.
Ik ben dan ook ontzettend blij dat de site niet is zoals de suggestie van @FGras. Die zou ik echt niet kunnen gebruiken, ookal is hij dan zo'n "professioneel designer"

Misschien kan de tekst trouwens wel iets minder fel en die rode balk bovenin is echt ontzettend irritant als de rest van de pagina donker is.

Overigens vind ik de nieuwe light mode ook een enorme verslechtering. De vorige was nog wel te gebruiken, maar die nieuwe lijkt echt wel ontworpen om zo fel mogelijk te zijn. Ik kan daar echt niet lang naar kijken, wat kut. Wel een goede manier om mensen de nieuwe dark mode te laten gebruiken. ;)

Ik zet gauw perfect dark weer aan. Die is consistenter dan de officiele

[ Voor 77% gewijzigd door youridv1 op 17-07-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Laatst online: 19:41
The-Source schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:12:
[...]

Vermoed dat meeste designers dat niet hebben en het probleem niet zien aankomen.
Totaal geen last van kleurenblindheid gelukkig, maar dit is zo fel, dat een blind paard zelfs weer gaat zien :o

#000000 is gewoon nooit een goed idee voor grote vlakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
The-Source schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:12:
[...]

Dan zijn het geen goede designers ;) Daar zijn heel heldere richtlijnen (WCAG) voor die elke (web)designer die z'n geld waard is, zou moeten kennen. Er zijn voor alle grote design-tools (Sketch, Figma, etc) plugins die dit voor je kunnen checken en je hebt online ook nog heel eenvoudige tools, bijvoorbeeld deze voor contrast.

[ Voor 22% gewijzigd door posttoast op 17-07-2023 12:44 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-06 15:38
FGras schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:35:
Bij deze mijn feedback.

Als professioneel UX/UI designer vind ik dit een verkeerde uitwerking van "Dark mode". Dit is grijs mode waarmee het hele scherm nog steeds licht door laat en je in een donkere kamer deze website nog steeds een bak licht in je gezicht giet.

Een juiste vorm is in mijn ogen een puur zwarte achtergrond #000000. Waarbij de tekst niet meer een gebroken wit is maar grijs tint die als wit lijkt ( #FFFFFF op 88% opacity) om eye strain te voorkomen.
Het is ook 'dark' mode, geen 'black' mode. Persoonlijk vind ik ook grijs beter te lezen dan echt zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Waarom zijn de ongelezen notificaties eigenlijk donkerblauw? Het valt een soort van op en lijkt niet helemaal overeen te komen de rest van de dark mode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-SFO3jqj1kcpmbH5DG1TklvTLpU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t0krfaaNxeYTiEh5ulgZfFaZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
Het is een beetje nitpicken maar kan de lijn rondom comments op de fp iets dikker of net lichtere kleur krijgen? Want nu is het zo dun en omgeven door veel donkere kleur dat je hersenen automatisch de lijn laten vervagen/verdwijnen. Beetje zoals die optische illusies met grayscale waar ze vragen welke kleuren hetzelfde zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGA9XQ8ISvUAwIWRPsh2IK9HZX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiaftoOJUoVGNpK1TXDx97yw.jpg?f=fotoalbum_large
Waar het groen in dit voorbeeld dus wel duidelijk is, is de grijze(?) lijn lastig te zien. En dit is ook nog eens een crop van een screenshot van mobiele site dus groter dan het zou zijn als je er normaal naar kijkt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 23:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsxb8RAxufgcnhofmFyORCKQVhs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/nj8nIOrZVaVTqqDyrQZkDVlT.png?f=fotoalbum_medium

Dit is een dikke vette nee voor mij. Ik wordt er scheel van. Te felle achtergrond en geen contrast. Ook is de tektst in de tracker te klein wat mij betreft.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-06 18:42
True schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:54:
Waarom zijn de ongelezen notificaties eigenlijk donkerblauw? Het valt een soort van op en lijkt niet helemaal overeen te komen de rest van de dark mode.

[Afbeelding]
Ik gok dat ze de kleur hebben gelinked aan de kleur van het icoontje, waarbij ongelezen altijd blauw was en gelezen grijs. Dus dat ze dat door hebben getrokken over hele notification.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

De pagineer-knopjes, het duimpje, "Topic volgen" e.d. zijn nu een soort mosgroen. Waar komt die keuze vandaan? Ik vind het best een vreemde highlightkleur eigenlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De light mode is veel te licht, bijna geen contrast door slechte keuzes van kleuren. Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpjvpuApBRSzGSji6hqjZeAyJOg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eIDz17ImkpQgFs5k23cMvZ34.png?f=user_large

Misschien maar goed dat ik de volgende dagen wat minder tijd heb om op GoT te zijn, want dit doet pijn aan de ogen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:36

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJwSUNem6HxrK16_s4SV4fo_kPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09nJv1MKhn8x7VWZAW2Dl1n4.jpg?f=fotoalbum_large

Tekst uit de banner is lastig leesbaar 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowbank
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 16:32
NitroX infinity schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:57:
[Afbeelding]

Dit is een dikke vette nee voor mij. Ik wordt er scheel van. Te felle achtergrond en geen contrast. Ook is de tektst in de tracker te klein wat mij betreft.
Veel te light. Ik krijg er hoofdpijn van.
Ik heb het nu maar op dark gezet, maar vind ik wel erg donker.
Is er een mogelijkheid om het weer terug te zetten naar het oude light mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb moeite met het lezen van modbreaks zie bijv.: MisteRMeesteR in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVd_7TqeFOca4ykILkjPMuTWGU4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kCVBPnTwuTvrGCsDCVj6H0cL.png?f=user_large

De witte tekst in dark mode contrasteert niet op een prettige manier op de rood/donkere achtergrond. Ook is 'Modbreak' zelf lastig leesbaar omdat dit zowel rood op rood/donker is en rood op grijs/donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Accretion schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:01:
[Afbeelding]

Tekst uit de banner is lastig leesbaar 🤔
Ctrl+F5 of je cache clearen zal dat oplossen ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste