Feedbacktopic voor dark & light mode Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:00
Bedankt voor de migraine (y)

Een witte zijkant op een grijs middenveld doet niet alleen pijn aan de ogen, maar na een paar minuten gebruiken voel ik mij gewoon naar.

Bedankt @computerjunky voor deze css, dat herstelt de boel een beetje.

Volgens mij had ik het zo dat de layout automatisch donkerder werd als de avond viel. Rond deze tijd is de huidige layout véél te licht, maar de donkere layout weer véél te donker.

Jammer dit.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:31
xajac schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:17:
Ik zie dat browser voor os gaat.

Heb windows in lightmode maar edge in darkmode. krijg dan darkmode.
De browser geeft het thema door aan de website. Standaard is dat het OS theme, maar dat kan je vaak ook overschrijven in de browser settings inderdaad.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musical-Memoirs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-06 19:41
Nog een raar verschil die alleen bij Chrome is, niet bij Firefox of Edge.
De contrast in de moderatie score is bij chrome (links) erg slecht het nummertje te zien, terwijl er bij Firefox en Edge (rechts) een donkere rand om het getal heen zit waardoor het makkelijker te lezen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJ56DtIjbj_gGH0A2NBolJ0_c_M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ssKBfu9Q2AlEVUaIzsYEBYVE.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HashIT
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 16:10
Marvellanius schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:01:
Door het op de globale kleuren te doen, maar te scopen op de #tracker-id is het volgens mij netjes opgelost zo, zou in ieder geval geen andere dingen stuk moeten maken :)
Ja, ik moet zeggen dat het redelijk overzichtelijk is. CSS variables for the win! Geen Tailwind gelukkig... ;)

Ik heb alleen de variabelen opnieuw gedefinieerd die ik tegenkwam in de inspector, maar ik heb niet echt goed gekeken naar alle pseudo-classes (:hover) en states (.new.time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Ik ben kleurenblind en de visited links zijn vrij lastig te onderscheiden van de niet visited links.
Ik gebruik ook Dark Reader waarbij er meer contrast is.

Tweakers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqDZlAlyRs5KFExTs9QKszt_y4E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7o6tLren3M8DPH5J9Mc6U792.png?f=user_large
Dark Reader:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ra8ULUnbZU0OqIOov8CDR5DUkE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GObgE0g4nS5AXmEFC0PQ1IpE.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11
*knip* sneer verwijderd.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 17-07-2023 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

sus

is druk :+

De [cmd]-tag mag donker/zwart - die valt nu weg tegen de grijze achtergrond van het bericht

Kijk maar naar dit voorbeeld

@jelle. deze gezien?

[ Voor 8% gewijzigd door sus op 18-07-2023 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Uuuuuhh, complimenten voor het vele werk!

* evilution gaat Perfect Dark weer terugzetten

Ik vind er veel te veel kleur(en) in zitten en niet prettig lezen. Het leidt veel af van de inhoud.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@jelle. @bozhoyo De witte tekst op deze toggle maakt het onleesbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJUohpBunZZ49n2qgo5IS8ImPK4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iNPeGYKMmLguo4WDVr73WPY8.png?f=user_large

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Falcon schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:12:
De witte tekst op deze toggle
Daar staat geen tekst.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:18:
Bedankt voor de migraine (y)

Een witte zijkant op een grijs middenveld doet niet alleen pijn aan de ogen, maar na een paar minuten gebruiken voel ik mij gewoon naar.

Bedankt @computerjunky voor deze css, dat herstelt de boel een beetje.

Volgens mij had ik het zo dat de layout automatisch donkerder werd als de avond viel. Rond deze tijd is de huidige layout véél te licht, maar de donkere layout weer véél te donker.

Jammer dit.
Wij willen een vriendelijker Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

8088 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:20:
[...]

Daar staat geen tekst.
Oh serieus? :D

Nou dan wel 2 andere bevindingen @jelle.:

1. Klein layout dingetje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noxnreG1wBLHstEgc0L2yw7st4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7xpOOYQLaYUqyl7WLxfCridN.png?f=fotoalbum_large

2. Mijn profielfoto is ook te zien onder activiteit, vraag&aanbod en fotoalbum -> Falcon .. dat was dacht ik niet zo :?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

8088 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:20:
[...]

Daar staat geen tekst.
Volgens mij wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwALu39L2UENr5ulPlwN9dIMAbY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kmBJW0KkRkYSDyUfUvdhL2UZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUBp4gjJZbT5keom-C1loeg8Q64=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wAPFr3766HNBtgbEQNkQCdj7.png?f=user_large

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Die tekst wordt met een CSS-rule uit het zicht geduwd:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.toggleSwitch span:last-child {
    text-indent: -1000px;
}

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op de een of andere reden na een tijdje gaat de volgende custom CSS stuk en laat hij het lichter zien. Zal screenshot maken wanneer t weer gebeurd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
:root {
--grey-15: #0b0d0e;
--grey-20: #111A1B;
--grey-90: #BFBFBF;
--brand-35: #3f0514;
--visited-80: #374b5c;  
--text-link-color: #56758f; 
}

.headline--anchor {
    color: #000;
}

#tracker .trackeritem ul li a {
    color: #56758f;
}

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:11

Nemesizz

Untouchable

Zit nu noodgedwongen maar op Dark Mode (vind ik er niet uitzien...) want 'systeem standaard' en/of 'light mode' krijg ik gewoon zere ogen van... wit op wit, gevuld met wit, en dan wit.

Niks lijkt meer ingedeeld in vakken, en als ik printscreen in Paint gooi, en in het witte een andere kleur doe bevestigd dat ook zo'n beetje, alles aan elkaar is wit...

Had liever gewoon een lichtgrijze achtergrond gehad, fijner aan de ogen. En die custom CSS scripts of wat dan ook kan ik niks mee.

Not amused :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Nemesizz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:49:
Had liever gewoon een lichtgrijze achtergrond gehad, fijner aan de ogen. En die custom CSS scripts of wat dan ook kan ik niks mee.

Not amused :(
Op welke manier niet? Ik vermoed dat je genoeg karma hebt om de custom-css optie in de karmastore te kopen.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Dit is een lekkere upgrade, mensen van Tweakers 😍. Complimenten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:21
Ik heb moeite met de contrasten en kan daardoor de teksten moeilijker lezen, Zwart op grijs, blauw op grijs, blauw op wit, grijs op wit. Bovendien is het lijntje in de algemene forumtopics bijna niet te zien

Dark- of lightmode, heel duidelijk is het allebei niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Wow tweakers, communiceer dit eens wat actiever ipv het zomaar aan te zetten. Een half uur zitten kijken waarom dark reader addon wel op tweakers aan stond maar niet bij andere sites... Bedankt... :/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
offtopic:
De kleurtjes, leesbaarheid, de knopjes. Echt spot on!
Mijn dank grenst aan hondsdolheid. Dit is echt veel beter dan ik had durven dromen.
Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xajac
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-07-2023
Volgens mij is er nu een duidelijk witregel toegevoegd tussen elke post, waardoor elke post in een kadertje staat.

Was vanochtend nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ta_chi79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 15:45
Het valt me op dat als je zoekt in het forum, dat dan de het gemarkeerde zoekwoord amper te lezen: grijze tekst in een geel blok.
Voorbeeld bij zoeken in dit topic: Feedbacktopic voor dark & light mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:10
Dark mode is perfect, maar licht is toch wel echt extreem lelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

42erik schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:20:
Wow tweakers, communiceer dit eens wat actiever ipv het zomaar aan te zetten. Een half uur zitten kijken waarom dark reader addon wel op tweakers aan stond maar niet bij andere sites... Bedankt... :/
Volgende keer NL alert. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik kwam er vandaag eigenlijk per toeval achter dat Tweakers gelukkig een echte Dark Mode heeft geimplementeerd op de site. Al een tijdje gebruik ik de plugin DarkReader die vandaag opeens vreemde tekens veroorzaakte in de kolom Downloads. Na het uitschakelen was alles weer oke maar tot mijn verbazing bleef alles donker.

Enfin gelukkig hier dit topic gevonden en lees ik dus dat vandaag Dark Mode actief is geworden op de site waar ik natuurlijk erg blij mee ben. Tot nu toe ben ik eigenljk ook nog geen echte gekke of onleesbare dingen tegen gekomen en het er prima uit ziet.

Belangrijkste voor mij was/is wel dat de grote witte vlakken verdwenen zijn want dat was voor mijn ogen erg vermoeiend. En ook wel fijn dat je de keuze hebt in automatisch aanpassen aan eigen thema, licht of dan altijd donker ( mijn keuze ).

Uiteraard dank je aan de programmeurs van Tweakers !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
xajac schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:36:
Volgens mij is er nu een duidelijk witregel toegevoegd tussen elke post, waardoor elke post in een kadertje staat.

Was vanochtend nog niet
Als iemand screenshots heeft van hoe het forum er uit zag kan ik misschien mijn preset nog aanpassen. ik heb deze spacing gevonden maar alleen weghalen ziet er niet uit daar was dus wat anders aan de hand. De kleur is echter die van de achtergrond van dat vak en dus niet 123 te veranderen.
Ik kan online niet 123 screenshots vinden van forumposts.

maar de code voor deze spacer is de volgende:

div.message, div.faq, .multiMessage {
line-height: 1.4;
margin-bottom: 5px;
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
xajac schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:36:

Was vanochtend nog niet
Die ruimte is er altijd geweest, zie bv http://web.archive.org/we...list_messages/1776135/121

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genetai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 21:48
Het blauw in de darkmode klopt niet. Volgens mij moet de var(--accent-80) een --text-link-color: var(--accent-90) worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ml8YRPhoZMMiuYleCSKd8XtRlZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nq4UFBi028YRah0QQBuYg798.png?f=fotoalbum_large

Dit oogt echt zoveel rustiger en komt veel beter overeen met de lightmode "sfeer"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Mag ik een optie om zowel een light- als een dark user icon te uploaden? B-)

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:34
Geen idee waarom maar met de nieuwe layout gaat het hier mis met de rechtse vakken.
Alleen in Chrome. In Edge geen probleem. Kan de vorige layout nog terug gezet worden of is dit definitief ?
Iemand wat tips hoe dit te fiksen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0voo8mMe2BHHWuZSBQVu6-A3lc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IDi77xyJMq0RfGwTA5F16pKO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door internaut op 17-07-2023 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lemodile
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-06 16:21
Mijn feedback: wat fijn dat dit er nu is! Erg blij mee.

Veel succes met finetunen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:44
Mooie toevoeging! Al zou ik bij de lichte variant wel het grijs en wit omdraaien, leest denk ik wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:45
jelle. schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:31:
[...]

Als je 'Systeemvoorkeur gebruiken' aanzet dan verandert dit automatisch op basis van je apparaat, in de meeste besturingssystemen is dit een functie :)
Moet je hiervoor nog iets toestaan op je device/browser? De zon is hier volgens internet zo'n 10 min. onder, maar ik zie nog steeds een light mode.

Firefox 115 op W10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:22
Het witte kader om de avatars heen is veel te dik. Dat mag wel wat dunner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Chip. schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:35:
Op de een of andere reden na een tijdje gaat de volgende custom CSS stuk en laat hij het lichter zien. Zal screenshot maken wanneer t weer gebeurd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
--grey-15: #0b0d0e;
--grey-20: #111A1B;
--grey-90: #BFBFBF;
--brand-35: #3f0514;
--visited-80: #374b5c;  
--text-link-color: #56758f; 
}

.headline--anchor {
    color: #000;
}

#tracker .trackeritem ul li a {
    color: #56758f;
}
Wat ik dus zei. Na een tijdje krijg ik dus het volgende. Als ik dan de custom css even aan/uit zet. Doet ie het weer.

Dit is dus het enigste wat als custom css aan staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdnkA1AiRcsCvFtpAZ0-BbxWGfU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iehm0w2BuNKyWj23UAg0UGyx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMIYGBCg0LvqrZvY6rbpIcVCyVY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUAbdJB489M7s0SlSPgz50X5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGIyryZ9j_6GDjyJ5BpThL3Q_wI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKJM0qb7FFoBbrmE8LhpR3co.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1N8GhshgLj3yxI-Gl-00aDQsTuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PozTLc8gmNkNjCjGxx4U2ztH.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
ThinkPad schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:02:
[...]

Moet je hiervoor nog iets toestaan op je device/browser? De zon is hier volgens internet zo'n 10 min. onder, maar ik zie nog steeds een light mode.

Firefox 115 op W10
Nee, je moet instellen dat je OS vanzelf in dark mode gaat. Als je Tweakers.net op “systeemvoorkeur gebruiken” zet, dan gaat het goed.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Laatst online: 17:33

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Feedback; de mbr die niet in een rood kader staat heeft blauwe tekst en ziet eruit als een hyperlink. Dit zou wel aangepast mogen worden naar iets wat meer mbr schreeuwt en minder "klik mij ik ben een link".

Verder erg tevreden met de native dark mode. Heb jaren de Perfect Dark met mijn eigen addon gebruikt, maar daar kan nu ook de stekker uit.

Edit; geen idee of dit nieuw is, of dat de nieuwe dark mode dit laat opvallen; de datum van oudere posts is rood! Is dit om te voorkomen dat men reageert op topics uit 2008?

[ Voor 15% gewijzigd door Belindo op 17-07-2023 22:39 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 16:45
posttoast schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:23:
[...]

Nee, je moet instellen dat je OS vanzelf in dark mode gaat. Als je Tweakers.net op “systeemvoorkeur gebruiken” zet, dan gaat het goed.
Blijkbaar kan dat met W10 niet automatisch. Heb het nu handmatig aangepast en Tweakers is nu donker :9

Eens kijken of dit wat is: https://github.com/AutoDarkMode/Windows-Auto-Night-Mode

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 17-07-2023 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

De smilies hebben wel erg lelijke artifacts in dark mode :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
lex schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:38:
De smilies hebben wel erg lelijke artifacts in dark mode :(
Mijn telefoon switched in avond ook blijkbaar automatisch over in dark mode en valt mij gelijk op dat de smilies idd nog een lelijke witrandjes aan zijkanten hebben. Dit zou toch echt wel opgelost kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
xileS schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:46:
[...]

Mijn telefoon switched in avond ook blijkbaar automatisch over in dark mode en valt mij gelijk op dat de smilies idd nog een lelijke witrandjes aan zijkanten hebben. Dit zou toch echt wel opgelost kunnen worden?
Tijdens de ontwikkeling van dark mode zijn we tot slot ook aangelopen tegen oude code en elementen die wat ingrijpender zijn om aan te passen. Daarom zitten in deze release nog niet alle verbeteringen die we voor ogen hadden, bijvoorbeeld het vernieuwen van de smileys. Updates daarover kun je volgen in toekomstige development-iteraties.

[ Voor 11% gewijzigd door mrdemc op 17-07-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-09 09:44
Erg blij met deze darkmode! :)

Emoticons zullen nog wel wat re-work krijgen gezien de niet-transperate witte randjes wat zeer zichtbaar te zien is. Maar neem aan dat al op jullie 'finetuning to-do lijstje' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ligt het aan mij, of hebben we nu nog meer white space aan de zijkanten? Wordt nu wel heel erg gedwongen om niet full screen te werken (want ik gebruik dezelfde browser voor werk wat wel fullscreen moet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMOlbUW77oBOEAAdwhDDJgvx6bw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hf94XOXdzwoBclnvYmwRs5pK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzRkJ-broHKZqZ6Etuj8DiOfM3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQmzK2iiaLtK3hAqxAYkGfF7.jpg?f=fotoalbum_large

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Helaas is de light mode voor mij een behoorlijke verslechtering, vooral qua contrast. Zwart op grijs is voor mij slecht te lezen, helemaal doordat de quotes nu in wit zijn waardoor je oog daarnaartoe wordt getrokken terwijl de aandacht juist naar de reactie eronder moet. Ook blauw op grijs is voor mij niet te zien. Situatie is voor mij zo slecht dat ik voor lange stukken tekst de voorleessoftware weer moet gaan installeren. Op de mobiel is het contrast te klein om zonder inzoomen wat te kunnen lezen, vorige light mode was dat geen enkel probleem. Dark mode kon ik toch al geen klap van zien dus daar heb ik geen feedback over :p maar voel me nu ineens wel weer behoorlijk gehandicapt met de light mode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nadinarama
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-09 05:53
Top initiatief.

In dark mode vind ik de contrast ratio van blauwe tekst op grijze achtergrond te laag, ook al valt deze binnen de norm van de W.c.a.g.

Zie https://webaim.org/resour...olor=99CCFF&bcolor=2E3338

Blauwe tekst op bijvoorbeeld #BDDEFF zetten, maakt de tekst beter leesbaar voor kippige mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jelle. schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:45:
Ah,
Die hebben we inderdaad net aangepast (@gambieter) :)
Ik bedoelde het handje ;) . De gekozen kleuren zijn allemaal erg licht en missen contrast. Op mijn laptop is licht wel erg zonnebril licht.

Ik ben nog een weekje aan het reizen, ik zie wel hoe het dan is op grote monitors :)

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 18-07-2023 05:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:56
Kwam ik op tweakers gisteren, was ie ineens in dark mode. Ik ben er blij mee, dus complimenten voor al het werk!

Twee kleine dingetjes die mij opvielen, ik weet niet of ze al genoemd zijn:
- In de active topics lijst als een topic titel maar 1 regel in neemt en de topiccount laat zien is de tekst verkeerd uitgelijnd.
- de blauwe achtergrond van de notificatie lijst op mobiel in dark mode vloekt mijns inziens behoorlijk met de kleuren van de rest van de site.

Verder ga zo door, ik ben benieuwd naar het eind resultaat!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De witte randen rond avatars zijn gister verandert, om de pics/thumbnails op https://tweakers.net/aanbod/zoeken/ en https://tweakers.net/aanbod zit nog steeds een witte rand, wordt dat gelijk getrokken met avatars?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xajac
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-07-2023
Bij het Developers Summit 2023 artikel is zowel het bestel of partner formulier knalwit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Dankzij deze twee custom CSS snippets ziet het er bij mij weer acceptabel uit in lightmode en hoef ik niet meer met een lasbril achter de PC te gaan zitten:
Dark mode tracker in light mode
Grijze achtergrond

Op mobiel heb je hier geen last van, want dan zijn er niet zo'n grote witte vlakken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Ik gebruik inmiddels zelf var(--brand-dark-color) voor de kleur van het menu, wellicht zou dat standaard gedaan moeten worden voor dark mode? De rode balk knalt nogal op het scherm als de rest grijs is. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Musical-Memoirs schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:09:
Op jullie screenshots zijn deze icoontjes wit in contrast. Bij mij zijn ze zwart en moeilijk te zien.
Frontpage op PC alleen met de Chrome browser.
Als ik de frontpage met Firefox of Edge open klopt het weer wel.

[Afbeelding]
Heb je een harde refresh en/of het legen van je cache in Chrome geprobeerd? Je kan ook eerst in incognito kijken of het dan wel goed gaat. Of anders misschien een extensie die roet in het eten gooit?
Musical-Memoirs schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:29:
Nog een raar verschil die alleen bij Chrome is, niet bij Firefox of Edge.
De contrast in de moderatie score is bij chrome (links) erg slecht het nummertje te zien, terwijl er bij Firefox en Edge (rechts) een donkere rand om het getal heen zit waardoor het makkelijker te lezen is.

[Afbeelding]
Die drop shadow zou ook in Chrome gewoon zichtbaar moeten zijn. Zie suggestie hierboven :)
Dat is bijzonder :P Gaan we oplossen!
ta_chi79 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:43:
Het valt me op dat als je zoekt in het forum, dat dan de het gemarkeerde zoekwoord amper te lezen: grijze tekst in een geel blok.
Voorbeeld bij zoeken in dit topic: Feedbacktopic voor dark & light mode
Jup, wordt nog gefixt.
Zwerver schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 03:42:
Ligt het aan mij, of hebben we nu nog meer white space aan de zijkanten? Wordt nu wel heel erg gedwongen om niet full screen te werken (want ik gebruik dezelfde browser voor werk wat wel fullscreen moet).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aan de witruimte / indeling van de pagina's hebben we niks veranderd. Wellicht dat je eerst een grijze achtergrond had ingesteld en het daardoor nu opvalt, zie jelle. in "Feedbacktopic voor dark & light mode" :)
Ramon schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 06:46:

Twee kleine dingetjes die mij opvielen, ik weet niet of ze al genoemd zijn:
- In de active topics lijst als een topic titel maar 1 regel in neemt en de topiccount laat zien is de tekst verkeerd uitgelijnd.
Denk dat je op mobiel bedoelt, zoiets? Dat lijkt me zoals het altijd al geweest is, misschien valt het nu pas op?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeFl0JsnHVpgJtTQxzSMQ4TNhA8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hPbEDBFFJmTli8HgodZMGL6Q.png?f=user_large
- de blauwe achtergrond van de notificatie lijst op mobiel in dark mode vloekt mijns inziens behoorlijk met de kleuren van de rest van de site.
Hier gaan we inderdaad nog even naar kijken.
Raven schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 06:51:
De witte randen rond avatars zijn gister verandert, om de pics/thumbnails op https://tweakers.net/aanbod/zoeken/ en https://tweakers.net/aanbod zit nog steeds een witte rand, wordt dat gelijk getrokken met avatars?
V&A lijkt qua opzet op de Pricewatch dus vanuit consistentie kiezen we daar voor het witte kader. Sommige gebruikers plaatsen ook "officiële" productafbeeldingen in hun V&A-advertentie en dat zou er erg gek uit komen te zijn met een zwart kader.
xajac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:21:
Bij het Developers Summit 2023 artikel is zowel het bestel of partner formulier knalwit.
Dat is nu eenmaal hoe onze ticketpartner de bestelformulieren heeft gemaakt, er is geen dark mode beschikbaar helaas.
D4NG3R schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:52:
Ik gebruik inmiddels zelf var(--brand-dark-color) voor de kleur van het menu, wellicht zou dat standaard gedaan moeten worden voor dark mode? De rode balk knalt nogal op het scherm als de rest grijs is. :')
In het kader van merkidentiteit houden we de navigatie Tweakers-rood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Pluspunten voor het doorvoeren van een officieel donker thema. Voor mijn smaak is hij veels te blauw. Ik kijk het nog eventjes aan maar ik schakel waarschijnlijk weer terug naar custom css om al de blauwe achtergronden eruit te filteren en te vervangen met een (hele) lichte rood(/warm grijs) tint.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

jelle. schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:53:
In het kader van merkidentiteit houden we de navigatie Tweakers-rood :)
Begrijpelijk, ach ja - heb een aantal kleine modificaties doorgevoerd via CSS snippets. In de grote lijnen ben ik echter blij met de native dark mode. d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 18-07-2023 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bij de weergave van de karma badges zie ik een vreemde rode lijn wat een beetje het idee geeft dat iemand een relevante badge heeft waar men karmakeizer is terwijl dit niet zo is. Het lijkt er een beetje op alsof er een rode badge achter de grijze badge te zien is.

Een willekeurig voorbeeld;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfEpVCqP7m4dwgvznIiYX_42_PQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cddiCz1mcamb7M2Wq1Bj1NXb.jpg?f=user_large

^ Hier is de rode lijn zichtbaar

Terwijl als je de lijst open klapt; alleen grijs te zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hI9bYEflmCftrJzyTw9BNtaglQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AtJuYSTAevnv4tU2HqO9Mhnu.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 18-07-2023 09:08 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
Ben verder wel happy met Tweakers Dark Mode ;)

ik heb een klein aantal modificaties doorgevoerd voor de LInks in nieuwe dark-mode...
Ben erg tevreden met de dark-mode - alleen heb ik soort van de Links qua kleuren omgedraaid

Tweakers NEW Dark | Links + Visited + Hover links colour

Ben er nog beetje mee bezig - maar kan alle hulp goed gebruiken...
Ben nog niet zo een held in CSS schrijven, maar ik pak op van anderen en op het internet en ik leer snel...

Zo wil ik bijvoorbeeld nu ook de link-tekst bij hover bij element ankelier-1 ook in lightbluesky krijgen

@D4NG3R - Heb jouw snippet gecopieerd maar dan zonder MenuBar code ;)
==> Tweakers NEW Dark | D4NG3R Tweaks minus MenuBar
Voor die gebruik ik een andere - die van @stuiterveer

[ Voor 22% gewijzigd door mindwarper op 18-07-2023 20:22 . Reden: Extra info ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 13:42

Reinier

\o/

Dit uitgegrijsde menu-item is in light mode niet leesbaar op die donkerrode balk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVw1I9V-y4gZPfM-x12C70kdN1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/baULgmMEl9S3u5zFrI4sYiDv.png?f=fotoalbum_large

Tevens: Instellingen van... van wie? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
Bor schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:07:
Bij de weergave van de karma badges zie ik een vreemde rode lijn wat een beetje het idee geeft dat iemand een relevante badge heeft waar men karmakeizer is terwijl dit niet zo is. Het lijkt er een beetje op alsof er een rode badge achter de grijze badge te zien is.

Een willekeurig voorbeeld;

[Afbeelding]

^ Hier is de rode lijn zichtbaar

Terwijl als je de lijst open klapt; alleen grijs te zien

[Afbeelding]
Die rode lijn achter karmakoning hoort er niet en kan ik ook niet reproduceren. Heb je een linkje naar een post waar je dit ziet?
Reinier schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:39:
Dit uitgegrijsde menu-item is in light mode niet leesbaar op die donkerrode balk.

[Afbeelding]

Tevens: Instellingen van... van wie? :D
Daar gebeurt inderdaad iets geks omdat custom css bij jou niet geactiveerd is, staat genoteerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

jelle. schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:54:
[...]

Die rode lijn achter karmakoning hoort er niet en kan ik ook niet reproduceren. Heb je een linkje naar een post waar je dit ziet?
Zeker, een voorbeeld (willekeurig, eerste hit op de FP waar dit optreed bij mij, zelfde post als mijn screenshots) zie ik hier; The Zep Man in 'Betere koop na anderhalf jaar updates - Rereview van de Steam Deck-software'

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 18-07-2023 09:57 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik moet zeggen, de nieuwe looks bevallen me geenzins.

De sidebar is minder 'afgescheiden' en de notificaties zweven maar ergens midden in het scherm terwijl ze vroeger netjes ergens in de rand stonden boven de sidebar.

Is daarnaast het lettertype van de sidebar kleiner geworden?

Ik bedoel.. wat is dit nu voor uitlijning van een website?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWX_mmEaXp5WGDqQiIs64-0TlM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VqoSpsFTPI2nAzuuK9xsMv3o.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Crew One op 18-07-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
Crew One schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:05:

De sidebar is minder 'afgescheiden' en de notificaties zweven maar ergens midden in het scherm terwijl ze vroeger netjes ergens in de rand stonden boven de sidebar.

[Afbeelding]
klap nu de tracker eens in en kijk dan nog eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Het witte thema is te wit geworden. Zeker op een gaar ThinkPad scherm lijken de kleuren er gewassen uitzien.
De linkjes links het het blauw kan ik niet zo goed aan wennen nog.

De dark theme zien die blauwe linkjes er afschuwelijk uit waarbij de visited paars wordt. Lijkt alsof hier styling voor ontbreekt en de browser default wordt gebruikt. De witte tekst lijkt te scherp of te wit. Bijvoorbeeld bij Twitter heb ik dit niet.

De donkere achtergrond is naar mijn idee iets te grijs. mag meer richting zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
mrdemc schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:18:
[...]

klap nu de tracker eens in en kijk dan nog eens :P
Duh. Ok.

MAAR.... mijn tracker staat _altijd_ uitgeklapt. Ben ik de enige die dat zo graag wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajacied10
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-09-2023
Niks gezegd

[ Voor 83% gewijzigd door Ajacied10 op 18-07-2023 10:46 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jelle.
De nieuwe light mode en dark mode zijn nu bijna 24 uur beschikbaar, tijd voor een overzichtje wat we sinds release hebben gefixt en nog gaan aanpakken :)

Opgelost:Mee bezig / wordt nog onderzocht:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik moet eerlijk zeggen, het (dark mode) valt mij nu mee t.o.v. gisteren. Misschien omdat ik niet vanuit de donkerste variant grijs plotseling overstapte op de dark mode dat het nu wat beter valt óf omdat er toch ad hoc best wat issues opgelost zijn die niet helemaal strookten met wat je verwacht met dark mode.
Complimenten voor het snel oppakken van de verschillende punten die benoemd zijn.

Dat gezegd hebbende mis ik nog steeds wel een beetje een variant er tussenin, dark is echt best donker, heeft op sommige plekken te weinig contrast waardoor het lezen lastig wordt. De lichte variant is echt gewoon Microsoft Office wit, wat gewoon door mij als niet prettig wordt ervaren. Hiernaast blijf ik het jammer vinden dat er software gereleased wordt die klaarblijkelijk niet afdoende getest is (oké dit is een discussiepunt, je moet een keer releasen) én waarbij de scope zodanig bepaald is dat er zaken die wél de gebruikerservaring beïnvloeden zo maar worden geparkeerd. Dit laatste is weer typisch zoals ik de development van Tweakers afgelopen jaren heb ervaren. En ja met een live draaiende omgeving met legacy én niet onbeperkte resources (goh) moet je een keer de knip zetten en over, maar dit gaat wel ten koste van mijn gebruikerservaring.

Kortom, blij met de progressie teleurgesteld met hoe dit uitgewerkt is en wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@jelle. hulde voor het actief meedenken en aanpassen van aangekaarte feedback, het is tof om de UI/UX "live" met de seconde beter te zien worden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:00

Zeror

Ik Henk 'm!

Klopt het trouwens dat de CSS variables niet te gebruiken zijn in de custom CSS?
Zo ja, dan zou dat nog mooie featurerequest zijn om dat mogelijk te maken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zeror schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:09:
Klopt het trouwens dat de CSS variables niet te gebruiken zijn in de custom CSS?
Ik heb er zelf in ieder geval geen problemen mee: Nieuwe thematweaks

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Mag de oude 'light layout' als optie terug?
Ik vind zowel de dark mode als light mode er met die blauwe tekst niet uit zien.
Het is 't allbei gewoon nét niet...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Henk heeft overigens ook een vrij zware nacht gehad. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/029XIuHnIDrVPQoE9iWwp5hPJbo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QEn2GvlyrUG3sQRLKixdRQc1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:03
Misschien de verkeerde plek, maar de "advertentie" is een beetje erg lastig te lezen met lichtgrijze tekst tegen een lichte achtergrond in de nieuwe zwarte lay-out.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpt3kHmRUfvYiwtOtSXIqPtKu-4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LXXJvIc2J9JsRJ4yLucdnu07.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
JelleDJs schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:38:
Misschien de verkeerde plek, maar de "advertentie" is een beetje erg lastig te lezen met lichtgrijze tekst tegen een lichte achtergrond in de nieuwe zwarte lay-out.

[Afbeelding]
Deze banner hoort in dark mode mee te veranderen qua kleuren, dus dit is nog een caching issue van een oude asset. Je kunt dit verhelpen met een harde refresh of het legen van je cache.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:26

Dennis1812

Amateur prutser

Blij dat de geamputeerde duim al met custom css geregeld is. Jammer dat die niet op jullie to do staat.

Misschien een pleister geven?

Dank verder voor de dark mode! Custom css dark mode was met de fold 3 het meestal net niet met wat bugs. Nu werkt het prima

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Laatst online: 17:33

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Belindo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:32:
[...]

Feedback; de mbr die niet in een rood kader staat heeft blauwe tekst en ziet eruit als een hyperlink. Dit zou wel aangepast mogen worden naar iets wat meer mbr schreeuwt en minder "klik mij ik ben een link".

Verder erg tevreden met de native dark mode. Heb jaren de Perfect Dark met mijn eigen addon gebruikt, maar daar kan nu ook de stekker uit.

Edit; geen idee of dit nieuw is, of dat de nieuwe dark mode dit laat opvallen; de datum van oudere posts is rood! Is dit om te voorkomen dat men reageert op topics uit 2008?
@jelle. gisteren niet ge-mentioned, dus wellicht gemist. Zijn er plannen om de blauwe kleur van de mbr aan te passen?

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 15:18

ericplan

5180 Wp PV

Ik mis eigenlijk de reset laatste bezoektijd. Kan die niet als tab worden toegevoegd? Ben er nog steeds niet achter wat de bezoektijd triggert, maar bij snellopende topics werkt het niet.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musical-Memoirs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-06 19:41
jelle. schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:53:
[...]

Heb je een harde refresh en/of het legen van je cache in Chrome geprobeerd? Je kan ook eerst in incognito kijken of het dan wel goed gaat. Of anders misschien een extensie die roet in het eten gooit?

Die drop shadow zou ook in Chrome gewoon zichtbaar moeten zijn. Zie suggestie hierboven :)

[...]
Het was een extensie die problemen gaf. Ghostery zei dat het niks op tweakers geblokkeerd had, dus had daar geen verdenking op dat dat de reden kon zijn, maar zolang Ghostery aan staat klopte die 2 dingen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Belindo schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:53:
[...]

@jelle. gisteren niet ge-mentioned, dus wellicht gemist. Zijn er plannen om de blauwe kleur van de mbr aan te passen?
Geen idee wat je met MBR bedoeld maar als je de blouwe text van artikelen bedoeld kan je deze aanpassen door de volgende 2 opties te veranderen :

--accent-30: #004d99;
}

of

.twk-light, :root {
--text-link-color: var(--accent-30);
}

De eerste opties veranderd de kleur van alle elementen die die kleur blauw gebruiken en kan dingen breken of onleesbaar maken.

De 2de veranderd alleen de frontpage artikel text voor zover ik kan zien.

Het volgende maakt het als het goed is zo goed als zwart maar niet getest :

.twk-light, :root {
--text-link-color: var(--grey-5);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Chip. schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:22:
[...]

Wat ik dus zei. Na een tijdje krijg ik dus het volgende. Als ik dan de custom css even aan/uit zet. Doet ie het weer.

Dit is dus het enigste wat als custom css aan staat.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen idee of er iets is aangepast, dit lijkt niet meer te gebeuren sinds gisteravond.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:01
Als voorstander van dark modes, vind ik het een significante verbetering t.o.v. wat het was.

Nog wel enkele puntjes van kritiek:

- Het gekozen blauw vind ik fraai. In de page navigator op het forum vind ik persoonlijk de keuze voor solide groen voor de actieve pagina hierbij wat minder geslaagd. Ik snap dat dit gedaan zal zijn om onderscheid te maken van de action buttons, zoals plaats reactie en reageer welk solide blauw zijn. Maar mogelijk dat het mooier geweest was om deze action buttons in plaats van blauw het Tweakers rood te geven.

- Ten tweede vind ik het jammer dat er niet gekozen is voor uniformiteit in de selectie. Bijvoorbeeld bij de huidige page selection, is deze solide groen. Maar bij de 'toon posts' selector bovenaan het topic, heeft het actieve een matig zichtbare blauw/grijze invulling. Het zou éénduidiger zijn naar mijn mening als dit gelijk behandeld wordt.

- Ten derde: Het gekozen groen voor de actieve pagina, thumbs up en topic volgen button is wat flets. Ook wordt er naar mijn mening hierin gewerkt met redelijk wat verschillende groen tinten op de pagina, wat het allemaal net wat lelijker maakt. Het groen in het Tweakers logo, het groen van Forum als actief onderdeel in de top navigation bar, het groen voor actieve pagina/thumbs up/topic volgen. En als laatste het groen voor de melding "Er is 1 nieuwe reactie geplaatst". Het zou fraaier zijn als hier voor een meer uniform groen met enkele gradaties wordt gekozen, in plaats van 4 verschillende soorten groen.

- Ten vierde: De keuze rood voor modbreak is naar mijn mening iets te donker. Ik heb even geen developer extensions in mijn huidige browser. Maar ik geloof niet dat dit door de readability scores heen komt. Meer contrast zou hierin welkom zijn. Ook hier geldt eigenlijk een beetje hetzelfde als bovenstaande, de kleurstelling rood is hierin anders dan de kleurstelling rood van bijvoorbeeld de tweakers navigation bar.

- Ten vijfde: De buttons voor vorig deel en topics binnen deze reeks, wederom een ander kleur rood, komen naar mijn idee minder tot hun recht in huidige darkmode. Ook hier zou het denk ik fraaier zijn als dit een wat meer uniforme rood keuze krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Afbeeldingthumbnails hebben nog een witte omranding in dark mode. Zie bijv: nieuws: VanMoof failliet: hoe afhankelijk zijn VanMoof-e-bikes van de cloud?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRofJNsbeM-w41cLDeHyR11pG5Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NuocE4KdoPCR87sriUD1Ro1R.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
te fixen met :

.thumb {
background: var(--surface-base-color);
border: 1px solid var(--surface-base-color);
border-radius: 6px;
display: block;
padding: 5px;
width: 60px;
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

computerjunky schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:47:
[...]

te fixen omzijlen met :

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
.thumb {
    background: var(--surface-base-color);
    border: 1px solid var(--surface-base-color);
    border-radius: 6px;
    display: block;
    padding: 5px;
    width: 60px;
}
ftfy, tenminste - ik denk niet dat het de bedoeling is dat die omlijning wit blijft in de dark mode. :P

Also pssst; [code=css] tags. :D

Edit: Schijnbaar dus wel, okay. :?

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 18-07-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45

XanderDrake

Build the future!

Ik weet niet of dit te maken heeft met de introductie van de dark modus, maar sinds een uur werkt mij de algemene tekst niet goed meer. Is er iets veranderd? Ik heb mijn CSS uit gezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BtLvik6w4NdTpfs4J0lFsk5aiM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JE2rzOk3r2Yh1o5YmwudaWeW.png?f=fotoalbum_large

Ik begrijp het niet, ineens is dit zo. :?
Edit: Na een paar CSS uit en aan te zetten ben ik weer terug normaal...

[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 18-07-2023 15:19 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf Bos
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-03-2024
## Reproductiestappen
- Ga naar de pagina serie: Ryzen 7
- Klik in de tabs op "Meer"
- Hover met je muis over de items in de dropdown.

## Issue
- De achtergrondkleur wordt wit en de tekst blijft ook wit.

## Gewenst gedrag
- Op hover is de tekst van de dropdown goed te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
D4NG3R schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:51:
Henk heeft overigens ook een vrij zware nacht gehad. :9

[Afbeelding]
Gaan we vervangen :D
Belindo schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:53:
Deze kleur is in overleg met crew zo gekozen, maar ik zal het nog eens aankaarten :)
ericplan schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:55:
Ik mis eigenlijk de reset laatste bezoektijd. Kan die niet als tab worden toegevoegd? Ben er nog steeds niet achter wat de bezoektijd triggert, maar bij snellopende topics werkt het niet.
Die link staat gewoon nog op dezelfde plek, rechtsboven op het forum naast de tabjes.
Dit hoort zo, omdat er in artikelen vaak productafbeeldingen gebruikt worden met een witte achtergrond.
XanderDrake schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:17:
Ik weet niet of dit te maken heeft met de introductie van de dark modus, maar sinds een uur werkt mij de algemene tekst niet goed meer. Is er iets veranderd? Ik heb mijn CSS uit gezet:
[Afbeelding]

Ik begrijp het niet, ineens is dit zo. :?
Edit: Na een paar CSS uit en aan te zetten ben ik weer terug normaal...
Wellicht iets met je cache? Bij twijfel kun je altijd even de pagina in incognito / private browsing bekijken. Als het er dan nog steeds niet goed uitziet, ligt het waarschijnlijk niet aan je eigen instellingen, custom css of cache.
Rudolf Bos schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:18:
## Reproductiestappen

## Issue

## Gewenst gedrag
Goed gespot, nemen we mee :)

[ Voor 6% gewijzigd door jelle. op 18-07-2023 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:00

Zeror

Ik Henk 'm!

Rudolf Bos schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:18:
## Reproductiestappen

## Issue

## Gewenst gedrag
jelle. schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:23:
[...]

Goed gespot, nemen we mee :)
In de light theme wordt het dan donkere tekst op de rode achtergrond. Ook dat leest niet heel lekker. Ook dat mag dus meegepakt worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 18-07-2023 15:31 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

jelle. schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:23:
[...]
Dit hoort zo, omdat er in artikelen vaak productafbeeldingen gebruikt worden met een witte achtergrond.
Is een tint grijs en/of een dunnere outline dan wellicht geen beter idee? Op dit moment schreeuwt die witte omlijning nogal naar je indien het wel om een donkere thumbnail gaat. Datzelfde VanMoof artikel laat beide situaties naast elkaar mooi zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suP9qvuYywnlmDWZZ1kwRge48UY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lgElsU7y8JJ5mxZRFPm6UgV3.png?f=user_large

Ik heb het zelf gedaan met een 1 pixel outline rondom de thumbnails en de achtergrondkleur van posts hier op het forum, oogt een flink stuk rustiger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVr1PZ-aYXHBXivGgNZJMFyTOyo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OLiB0ZXDTG2FHZZHpVjp0GUA.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 18-07-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:49:
[...]

Is een tint grijs of een dunnere outline dan wellicht geen beter idee? Op dit moment schreeuwt die witte omlijning nogal naar je indien het wel om een donkere thumbnail gaat. Datzelfde VanMoof artikel laat beide situaties naast elkaar mooi zien:

[Afbeelding]

Ik heb het zelf gedaan met een 1 pixel outline rondom de thumbnails, oogt een flink stuk rustiger:
[Afbeelding]
Je zou het vooral moeten testen bij productplaatjes met een witte achtergrond. Als we hetzelfde effect van de avatars hierop toepassen dan komt dat IMO niet goed uit de verf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEHunijlHNdqkm761Nf2CR1o-P0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7H4B3AMD6PSuy21HQ8LzSRb8.png?f=user_large

In dit voorbeeld zou de monitor te dicht bij de rand staan, maar met een witte rand valt dat niet op. En het meeste wit komt dan nog steeds van het productplaatje zelf, en niet van de rand.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

XWB schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:30:
[...]

Je zou het vooral moeten testen bij productplaatjes met een witte achtergrond. Als we hetzelfde effect van de avatars hierop toepassen dan komt dat IMO niet goed uit de verf:

[Afbeelding]

In dit voorbeeld zou de monitor te dicht bij de rand staan, maar met een witte rand valt dat niet op. En het meeste wit komt dan nog steeds van het productplaatje zelf, en niet van de rand.
Ik vind het persoonlijk wel mooier in alle andere gevallen, maar snap het probleem wat dit veroorzaakt.

Terwijl ik even keek hoe die omlijning er op telefoons uit zag spotte ik overigens nog een bug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEVGiP2tAYxyLhLE0rcfv-dws4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLhQDi6nic3eOhMmzVsZrGon.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat met de rechter omlijning niet helemaal lekker.

Firefox 115.2.1 (Build #2015962859) op Android

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 18-07-2023 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mij valt nu het volgende nog op (geel omcirkelt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fg9kY6LZbRVnb3KMj5rLUqb502A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IE9QwFOus2WDmOeV2CleUOc1.png?f=user_large

De blauwe omkadering rondom de tekst komt er niet uit in de dark mode.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

*O* *O* *O* Darkmode! *O* *O* *O*

Gewoon even vieren dat het er nu is d:)b.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
HakanX schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:35:
Twitter Quotes op de frontpage blijven wit bij mij, hoe is dat bij jullie?
Heb je een voorbeeld?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crew One schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:05:

[Afbeelding]
Zit je nou fullscreen tweakers te lezen op een curved ultra wide? En dan beginnen over de uitlijning?

Klinkt alsof de lay-out perfect is, als dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:15:
[...]

Zit je nou fullscreen tweakers te lezen op een curved ultra wide? En dan beginnen over de uitlijning?
Nee. Dat is een gewone LG 4k monitor van €390, niets meer. (Screenshot is alleen de bovenkant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 17:24

aex351

I am the one

Hierbij mijn feedback. Ik vind de update geen succes. De uitwerking is enorm slecht.

Ik had hiervoor Tweakers ingesteld op de donkerste modus dat beschikbaar was. Een soort van de huidige light modus, maar dan toch donkerder. Wat heel fijn voor de ogen is.

De dark modus (wat heel fijn kan zijn) komt bij mij heel hectisch en onrustig over. Alsof iemand een willekeurige thema van een IDE heeft gepakt en deze heeft proberen na te maken.

De light modus komt meer over als de eerdere Tweakers thema, met wat kleine aanpassingen. Echter veels te fel/helder.

Neem bijvoorbeeld Reddit als voorbeeld. Die hebben een hele fijne en rustige dark modus.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gefeliciteerd met een thema waarbij significant minder rellen zijn opgetreden dan bij Tweakers 7. Dat waren nog eens tijden :+

Persoonlijk ga ik misschien wel weer met CSS klooien (het is immers nooit goed): ik wil de tracker van de dark mode en de content in light.

Al met al voelt het her en der compacter dan ik gewend was, en dat vind ik erg prettig. Lekker bezig sowieso!

En hemel wat zijn de retro smilies lelijk in een dark theme zeg _/-\o_ Maar ik vind het oprecht heel tof en belangrijk dat die gewoon blijven!

Voor de haters heb je toch de moderne emoji: 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Misschien ligt het aan mij maar mijn eigen posts zijn onleesbaar in dark mode (Safari op iOS 16.5.1c) Heb cache leeggegooid, helpt niet. Chrome op iOS zelfde probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woNddhD985WjmC0U8GwAsK2CXsI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8odzXc5KCi46istnyldpnKI7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

BM

Moderator Spielerij
Daniel schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 06:33:
Misschien ligt het aan mij maar mijn eigen posts zijn onleesbaar in dark mode (Safari op iOS 16.5.1c) Heb cache leeggegooid, helpt niet. Chrome op iOS zelfde probleem.

[Afbeelding]
Gezien de groene header van je eigen post: heb je een stukje custom css draaien hiervoor? Heb dit zelf (tijdens testperiode) ook gezien, en toen was het uitzetten van dat snippet voldoende om het te fixen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste