Feedbacktopic voor dark & light mode Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Matched: zoek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avrI3a3Y6wXozusN0bFnpgV7Z08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/itLEoLiZk7oLBeV4bagoYGb1.png?f=fotoalbum_large
Is dit de bedoeling van de nieuwe light-modus? Een wit kader om het grijze forum-topic, met een grijze (zoek)balk erboven? Vind het niet echt een verbetering tbh....
jelle. schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:19:
Ook nieuwe light mode
(...) Dat betekent dat er kleuren zijn 'samengevoegd' en er veel minder verschillende kleuren worden gebruikt dan voorheen. (...)
Correct me if I'm wrong, maar het lijkt me dat er nu juist meer verschillende kleuren gebruikt wordt, vooral als "default achtergrond": Grijs en wit ipv alleen grijs.

[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 17-07-2023 11:48 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-04 15:31

Roozzz

Plus ultra

naitsoezn schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:42:
[Afbeelding]
Is dit de bedoeling van de nieuwe light-modus? Een wit kader om het grijze forum-topic, met een grijze (zoek)balk erboven? Vind het niet echt een verbetering tbh....

[...]

Correct me if I'm wrong, maar het lijkt me dat er nu juist meer verschillende kleuren gebruikt wordt, vooral als "default achtergrond": Grijs en wit ipv alleen grijs.
En varianten in rood: TS, titel en knoppen in topicreeks zijn allemaal anders.
En diverse groen- en blauwvarianten over de pagina verspreid (knoppen, teksten, balken). Die bij mouseover helemaal alle kanten opschieten. -edit- de /mbr is ook episch :+

De huidige lightmodus is wel een manier om iedereen naar de darkmodus te krijgen. Dit is verre van een verbetering wat mij betreft.

-edit-
Misschien goed om nog eens goed naar kleurgebruik en contrasten te kijken. Vorig jaar is er daar aardig over gediscussieerd over: De nieuwe weergave van de reactiescore

[ Voor 9% gewijzigd door Roozzz op 17-07-2023 12:05 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• ta_chi79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-04 17:15
Het valt me op dat als je zoekt in het forum, dat dan de het gemarkeerde zoekwoord amper te lezen: grijze tekst in een geel blok.
Voorbeeld bij zoeken in dit topic: Feedbacktopic voor dark & light mode

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De witte randen rond avatars zijn gister verandert, om de pics/thumbnails op https://tweakers.net/aanbod/zoeken/ en https://tweakers.net/aanbod zit nog steeds een witte rand, wordt dat gelijk getrokken met avatars?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-04 10:26
Musical-Memoirs schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:09:
Op jullie screenshots zijn deze icoontjes wit in contrast. Bij mij zijn ze zwart en moeilijk te zien.
Frontpage op PC alleen met de Chrome browser.
Als ik de frontpage met Firefox of Edge open klopt het weer wel.

[Afbeelding]
Heb je een harde refresh en/of het legen van je cache in Chrome geprobeerd? Je kan ook eerst in incognito kijken of het dan wel goed gaat. Of anders misschien een extensie die roet in het eten gooit?
Musical-Memoirs schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:29:
Nog een raar verschil die alleen bij Chrome is, niet bij Firefox of Edge.
De contrast in de moderatie score is bij chrome (links) erg slecht het nummertje te zien, terwijl er bij Firefox en Edge (rechts) een donkere rand om het getal heen zit waardoor het makkelijker te lezen is.

[Afbeelding]
Die drop shadow zou ook in Chrome gewoon zichtbaar moeten zijn. Zie suggestie hierboven :)
Dat is bijzonder :P Gaan we oplossen!
ta_chi79 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:43:
Het valt me op dat als je zoekt in het forum, dat dan de het gemarkeerde zoekwoord amper te lezen: grijze tekst in een geel blok.
Voorbeeld bij zoeken in dit topic: Feedbacktopic voor dark & light mode
Jup, wordt nog gefixt.
Zwerver schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 03:42:
Ligt het aan mij, of hebben we nu nog meer white space aan de zijkanten? Wordt nu wel heel erg gedwongen om niet full screen te werken (want ik gebruik dezelfde browser voor werk wat wel fullscreen moet).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aan de witruimte / indeling van de pagina's hebben we niks veranderd. Wellicht dat je eerst een grijze achtergrond had ingesteld en het daardoor nu opvalt, zie jelle. in "Feedbacktopic voor dark & light mode" :)
Ramon schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 06:46:

Twee kleine dingetjes die mij opvielen, ik weet niet of ze al genoemd zijn:
- In de active topics lijst als een topic titel maar 1 regel in neemt en de topiccount laat zien is de tekst verkeerd uitgelijnd.
Denk dat je op mobiel bedoelt, zoiets? Dat lijkt me zoals het altijd al geweest is, misschien valt het nu pas op?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeFl0JsnHVpgJtTQxzSMQ4TNhA8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hPbEDBFFJmTli8HgodZMGL6Q.png?f=user_large
- de blauwe achtergrond van de notificatie lijst op mobiel in dark mode vloekt mijns inziens behoorlijk met de kleuren van de rest van de site.
Hier gaan we inderdaad nog even naar kijken.
Raven schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 06:51:
De witte randen rond avatars zijn gister verandert, om de pics/thumbnails op https://tweakers.net/aanbod/zoeken/ en https://tweakers.net/aanbod zit nog steeds een witte rand, wordt dat gelijk getrokken met avatars?
V&A lijkt qua opzet op de Pricewatch dus vanuit consistentie kiezen we daar voor het witte kader. Sommige gebruikers plaatsen ook "officiële" productafbeeldingen in hun V&A-advertentie en dat zou er erg gek uit komen te zijn met een zwart kader.
xajac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:21:
Bij het Developers Summit 2023 artikel is zowel het bestel of partner formulier knalwit.
Dat is nu eenmaal hoe onze ticketpartner de bestelformulieren heeft gemaakt, er is geen dark mode beschikbaar helaas.
D4NG3R schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:52:
Ik gebruik inmiddels zelf var(--brand-dark-color) voor de kleur van het menu, wellicht zou dat standaard gedaan moeten worden voor dark mode? De rode balk knalt nogal op het scherm als de rest grijs is. :')
In het kader van merkidentiteit houden we de navigatie Tweakers-rood :)

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-04 10:26
aex351 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:53:
Kunnen we een versie krijgen van de light modus maar dan donkerder (o.a. de achtergrond)?
We onderhouden vanaf nu alleen het lichte en het donkere thema, dus geen andere varianten. Je kunt eventueel custom css gebruiken, zie daarvoor https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/zoeken/, [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?' en de snippets die gedeeld zijn in dit topic zoals Grijze achtergrond :)
Pagina: 1