De nieuwe weergave van de reactiescore

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Sinds vandaag merk ik op de homepage aangepaste kleuren van de moderatie-score bij de reacties, erg verwarrend.
+1 is nu groen (beetje oude kleur +2) en +2 is nu de oude kleur van +3.
Erg vervelend, normaal kon je door het duidelijkere verschil tussen +1 en +2 prima scannen welke reacties waardevol zijn.

Ik hoop dat dit een foutje is en niet blijvend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m36fMF2O9Ni5tnMuXZCWz7x-458=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FMk2h779kaDTlDIXQg03jyYx.png?f=user_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:28

MsG

Forumzwerver

Gezien het niet gecommuniceerd is in een .plan zal het wel weer een a/b proefballon zijn. Vond het visueel ook wat verwarrend inderdaad.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:54

SomerenV

It's something!

Ik wilde net een topic starten omdat hetzelfde me opviel. Het leek erop dat opeens best wat reacties +2 hadden gekregen wat ik vreemd vond, maar bleek dus +1 te zijn.

Dit zijn van die zaken dat ik denk... Waarom? :') Het is niet alsof het systeem opeens op de schop is gegaan dus waarom marginaal de kleuren aanpassen maar wel op zo'n manier dat het verwarrend kan zijn?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik dacht dat je niet meer meegenomen werd in de A/B-tests als je je afgemeld had: https://tweakers.net/instellingen/betafeatures/ , maar ik zie ze ook. Ben ik abuis en doet dit niets voor de A/B-tests?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:29
En laat de -1 gewoon knalrood zijn. Nu is het grijs en dat komt wat positiever over.
De rode -1 gaf duidelijk aan dat het een troll, off-topic of fake news geblaat was.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik moet zeggen dat ik nooit tegen vernieuwing ben of zo, maar ik moet aan de andere kant ook wel bekennen dat de nieuwe weergave van de reactie score eentje is die geen schoonheidsprijs verdient.
De tekst wordt te groot weergegeven en de kleuren maken het compleet door het eruit te laten zien alsof je in de snoepwinkel rondloopt. Het contrast maakt het voor mij echt moeilijk om te zien (maar komt wellicht ook door mijn kleurenblindheid) en is het gewoon haast pijnlijk voor de ogen, zo fel dat sommige kleuren nu zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hLNWQpz.png

Ook lijken de kleuren niet eens meer met elkaar over te komen vanuit het keuzemenu en de uiteindelijke weergave (het gaat dus om de kleur wanneer ik met de muis over de score hover versus de uiteindelijke kleur van de score zelf):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h3ShS9n.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SQbGs8L.png

Ook zijn reacties die intussen niet meer te modereren zouden moeten zijn (voorheen was dat althans niet meer mogelijk wanneer de reactie ouder is dan 48 uur), lijkt dat nu opeens wel mogelijk te zijn, het menu komt nu althans gewoon beschikbaar, ook bij oude (ongemodereerde) reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:10

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

De kleuren wijken af doordat de in 'Jouw Moderatie' de :hover kleur gebruiken. Als je zou hoveren over het cijfer in de post, zijn de kleuren hetzelfde.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Belindo schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:57:
De kleuren wijken af doordat de in 'Jouw Moderatie' de :hover kleur gebruiken. Als je zou hoveren over het cijfer in de post, zijn de kleuren hetzelfde.
Ik bedoel dus inderdaad de kleur die verschijnt als je over de score hovert tov hoe de kleur er uiteindelijk bij staat als score. Zie ook de screenshots, waar de kleuren toch echt anders zijn.

Dus de kleuren bij bijvoorbeeld +1 zou ik van verwachten dat die gelijk zijn (de uiteindelijke weergave links en de kleur als je er overheen hovert). Nu is dat in elk geval niet het geval.

EDIT:
Ik heb de proef op de som genomen, wanneer je over de +1 hovert om die uit te delen is de kleur namelijk #80f20d, waar de kleur in de uiteindelijke weergave #66c20a is, een totaal andere kleur dus.

Wanneer je over de 0 hovert om die score te geven is de kleur #d9e64d en is dat in het uiteindelijke bericht ook #cfdf20.

Die kleuren zijn dus zeker niet hetzelfde (en lijkt mij dat wel de bedoeling dan wel het meest logische). ;) Nu is dat niet zo'n heel groot probleem, beide kleuren zijn snoepwinkel-niveau wat mij betreft. De witte tekst contrasteert er in elk geval slecht bij, in beide gevallen, overigens. Vooral voor de 0 score is het contrast het ergste (maar dat kan wellicht in mijn geval zijn, want kleurenblind (deuteranopia).

[ Voor 100% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
True schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:49:
Ik dacht dat je niet meer meegenomen werd in de A/B-tests als je je afgemeld had: https://tweakers.net/instellingen/betafeatures/ , maar ik zie ze ook. Ben ik abuis en doet dit niets voor de A/B-tests?
Ik doe ook niet mee aan betafeatures en zie hetzelfde op meerdere IP-addressen/browsers.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Inderdaad weinig verschil tussen +1 +2 en +3 nu, erg lastig om direct te zien.

Het feit dat de preview-kleuren niet overeenkomen maakt het allemaal nog verwarrender.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTvyMEyTpXuGSBlg4RdOeBBBvHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xcye1xxUAXZQWNAFIGI1eLbt.png?f=user_large
(+1 kleur in preview wordt niet gebruikt, +2 kleur in preview is +1 kleur in score, +3 kleur in preview is +2 kleur in score)

Tevens vind ik vanwege het nu weglaten van een schaduw het contrast in de +0 en (niet gebruikte)+1 erg laag. Lichte achtergrond met lichte text zonder outline. Ziet er modern uit maar is totaal niet prettig voor je ogen. (al helemaal niet als je een dark mode gebruikt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Yvtxmnp8pQe3OsrfYxhIco80Jo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/apquu0dhg059OCNmK7RAYi1g.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1tTEcbaul8DfaOBVsyGVxcbHzg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WBLsAi67xjDZYjIA3U3Mm5FQ.png?f=user_large

over dark mode gesproken, waarom wordt hier tijd in nieuwe kleurtjes gestopt in plaats van DM ontwikkelen

[ Voor 5% gewijzigd door dragonhaertt op 10-08-2022 11:12 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:28
Die beta-instelling doet idd niets voor A/B-tests.

--

Tevens ook wel weer interessant dat de filter-opties nog de oude kleuren gebruiken, om het nog wat verwarrender te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

De nieuwe kleurstelling is echt verschrikkelijk inderdaad, snel terugdraaien aub!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:35

ikt

Wat was er mis met de oude kleurtjes en grootte van de vlakjes?

De oude transitie van geel naar groen vond ik iig makkelijker te herkennen dan lichtgroen naar donkergroen, maar ik kan me ook voorstellen dat deze manier beter is voor kleurenblinde mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Om de discussie centraal te houden heb ik wat topics samengevoegd :)

March of the Eagles

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:35:
Om de discussie centraal te houden heb ik wat topics samengevoegd :)
Fraai is dat, nu staat mijn topic in "mooie features", nou, dat is juist wat dit niet is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@geenstijl Lieve adjes was sowieso niet de juiste plaats, aangezien daar meestal geen developers rondhangen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:08

Roozzz

Plus ultra

geenstijl schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:39:
[...]
Fraai is dat, nu staat mijn topic in "mooie features", nou, dat is juist wat dit niet is :o
Ik wou net hetzelfde zeggen :+ Deze "feature" behoort echt niet tot de mooie features.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zat in dubio, ik wilde het nou niet echt gelijk bestempelen als bug, behalve dan de :hover kleuren die ik tijdens het schrijven van mijn bericht (die nu geen topic start meer is) pas tegen kwam... Doordat een moderator een ander topic met mijn topic heeft samengevoegd, wordt het een en ander opeens iets anders weergegeven. ;)

Post in kwestie; CH4OS in "De nieuwe weergave van de reactiescore"

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:50

Marvellanius

Devver
CH4OS schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:55:
(snip)

Ook zijn reacties die intussen niet meer te modereren zouden moeten zijn (voorheen was dat althans niet meer mogelijk wanneer de reactie ouder is dan 48 uur), lijkt dat nu opeens wel mogelijk te zijn, het menu komt nu althans gewoon beschikbaar, ook bij oude (ongemodereerde) reacties.
Dit klinkt wel als een bug, er is een bugticket voor opgevoerd dus dit gaan we uitzoeken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-04 15:44
Sowieso is de nieuwe code slecht getest; Niet alle situaties zijn langs gegaan.

Want medetweakers met gedeactiveerde Mod-status zien in de moderatie tooltip ook de mogelijkheid om een moderatie te geven in plaats van enkel de scorekaart. De moderatie lijkt iig niet opgeslagen te worden.

[ Voor 9% gewijzigd door RoestVrijStaal op 10-08-2022 11:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Marvellanius schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:45:
Dit klinkt wel als een bug, er is een bugticket voor opgevoerd dus dit gaan we uitzoeken!
De kleuren die niet overeenkomen (wanneer je hovert en hoe het bij de score er uiteindelijk uitziet) zijn ook niet dezelfde. Lijkt mij ook een bug, zie ook o.a. de screenshots in de post die ik aanhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Ah dat had ik even beter toe moeten lichten, de kleurstelling word momenteel al naar gekeken, dus heb daar geen apart ticket voor opgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe heb je trouwens überhaupt de weergave op deze manier gekregen? Is dit een Custom CSS waarop te subscriben is? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-03 12:51
MsG schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:37:
Gezien het niet gecommuniceerd is in een .plan zal het wel weer een a/b proefballon zijn. Vond het visueel ook wat verwarrend inderdaad.
Nee dit is geen a/b-test. Sinds een jaar of twee (?) hebben we geen specifieke releasedag maar releasen we direct. Maar de communicatie komt wel op één moment, die kan dus ietsje later zijn.
CH4OS schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:46:
[...]
De kleuren die niet overeenkomen (wanneer je hovert en hoe het bij de score er uiteindelijk uitziet) zijn ook niet dezelfde. Lijkt mij ook een bug, zie ook o.a. de screenshots in de post die ik aanhaalde.
Zoals @Marvellanius ook al aangeeft zijn de designers bezig met de kleuren, de feedback in dit topic zal meegenomen worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

boenkeijer schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:56:
Zoals @Marvellanius ook al aangeeft zijn de designers bezig met de kleuren, de feedback in dit topic zal meegenomen worden :).
Blijft het nog wel apart dat het niet direct opviel bij de tests hiervoor (voor dit specifieke punt dan). ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2022 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-03 12:51
SomerenV schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:46:
Ik wilde net een topic starten omdat hetzelfde me opviel. Het leek erop dat opeens best wat reacties +2 hadden gekregen wat ik vreemd vond, maar bleek dus +1 te zijn.

Dit zijn van die zaken dat ik denk... Waarom? :') Het is niet alsof het systeem opeens op de schop is gegaan dus waarom marginaal de kleuren aanpassen maar wel op zo'n manier dat het verwarrend kan zijn?
De front-end van de moderatiepop-up is opgezet in de nieuwe component-based opzet. Hierdoor is de pop-up in light-mode opgezet en gebruikt deze kleuren die in de style guide voorkomen, zodat we alleen een vaste zet kleuren gaan gebruiken. Dit maakt de overgang naar een dark mode (waar we zeker naar toe willen) uiteindelijk eenvoudiger.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Even voor de ontwikkelaars om mee te nemen: contrastscores van de oude en nieuwe kleurenpaletten.
(kleur Fake1 is de previewkleur voor 1, welke niet in de uiteindelijke score gebruikt wordt)

Contrast oud:
Scores
0:1
1:2
2:3
contrastwaarde
1
1.2
1.32

contrast nieuw:
Scores
0:fake1
fake1:1
contrastwaarde
1.65
1.05
1.57
1.72
1.88

Contrast ten opzichte van text
Scores
0:text
fake1:text
1:text
2:text
3:text
contrastwaarde
1.36
1.43
2.26
3.91
7.36

Als ik dit bekijk is het nieuwe kleurenpallet wel iets vriendelijker voor kleurenblinden, maar nog steeds bijzonder slecht.
Ook goed dat de +1 kleur uit de preview niet werkelijk gebruikt wordt (fake1) want deze kleur heeft nog minder contrast met 0 en 1 dan de andere kleuren.

De contrastwaardes t.o.v. de text zijn zo belachelijk laag dat een outline wel gebruikt had mogen worden...
(contrast van text op achtergrond hoort op zijn minst 3 te zijn, en liever >4.5)

[ Voor 3% gewijzigd door dragonhaertt op 10-08-2022 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dragonhaertt schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:06:
Even voor de ontwikkelaars om mee te nemen: contrastscores van de oude en nieuwe kleurenpaletten.
(kleur Fake1 is de previewkleur voor 1, welke niet in de uiteindelijke score gebruikt wordt)

Contrast oud:
Scores
contrastwaarde
1
1.2
1.32

contrast nieuw:
Scores
0:fake1
fake1:1
contrastwaarde
1.65
1.05
1.57
1.72
1.88

Contrast ten opzichte van text
Scores
0:text
fake1:text
1:text
2:text
3:text
contrastwaarde
1.36
1.43
2.26
3.91
7.36

Als ik dit bekijk is het nieuwe kleurenpallet wel iets vriendelijker voor kleurenblinden, maar nog steeds bijzonder slecht.
Ook goed dat de +1 kleur uit de preview niet werkelijk gebruikt wordt (fake1) want deze kleur heeft nog minder contrast met 0 en 1 dan de andere kleuren.

De contrastwaardes t.o.v. de text zijn zo belachelijk laag dat een outline wel gebruikt had mogen worden...
(contrast van text op achtergrond hoort op zijn minst 3 te zijn, en liever >4.5)
Interessant. Nu ben ik kleurenblind (deuteranopia) en vind het vooral lastig de witte tekst (van de score) in de gele en groene kleur te zien voor de 0 en +1 score. De rest gaat, al verdient het (voor mij) niet de schoonheidsprijs. Ik ben benieuwd hoe je dit gemeten hebt trouwens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

CH4OS schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:13:
[...]
Interessant. Nu ben ik kleurenblind (deuteranopia) en vind het vooral lastig de witte tekst (van de score) in de gele en groene kleur te zien voor de 0 en +1 score.
De contrastwaardes van witte text op deze kleuren zijn gewoon ronduit slecht. Ook lastig te lezen als je niet kleurenblind bent.
Kleurenblind-vriendelijk gaat vooral om verschil in helderheid. Als je één kleur gebruikt in je pallet (groen bijvoorbeeld, voor +1+2+3), dan maakt het niet uit of je kleurenblind bent of niet.
De rest gaat, al verdient het (voor mij) niet de schoonheidsprijs. Ik ben benieuwd hoe je dit gemeten hebt trouwens.
Ik gebruik nu zo snel even deze tool: https://webaim.org/resources/contrastchecker/
Contrast is berekend volgens de World Wide Web Consortium (W3C) specificatie zoals beschreven in de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) (https://www.w3.org/TR/AERT/#color-contrast)

Voor het kiezen van een goed kleurenpallet wat ook vriendelijk is voor kleurenblinden zijn er bijzonder veel tools online te vinden.

Zo gebruik ik bijvoorbeeld vaak: https://colorbrewer2.org
Daaruit zou je een pallet als volgt kunnen krijgen met iets grotere stappen in contrast:

#ffffe5
#addd8e
#41ab5d
#005a32

[ Voor 25% gewijzigd door dragonhaertt op 10-08-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:52:
[...]
Hoe heb je trouwens überhaupt de weergave op deze manier gekregen? Is dit een Custom CSS waarop te subscriben is? :)
offtopic:
Ik heb inderdaad een custom-css, maar volgens mij gebeurt er met dit gedeelte niks en is het zoals iedereen het ziet die een reactie inklapt :)

[ Voor 14% gewijzigd door geenstijl op 10-08-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

geenstijl schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:55:
[...]
offtopic:
Ik heb inderdaad een custom-css, maar volgens mij gebeurt er met dit gedeelte niks en is het zoals iedereen het ziet die een reactie inklapt :)
Care to share? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Het viel me zojuist op dat met de nieuwe look van de moderaties, in ieder geval bij reviews, het mogelijk is om ook na 48 uur te modereren, maar bij verversen is deze niet bewaard. Ook is het mogelijk om eigen reacties te modereren, maar ook hier dezelfde beperking dat deze niet bewaard blijven.

De oude regels lijken dus nog wel gehanteerd te worden, maar door de nieuwe layout niet aangepast te worden.

Voor de gein mogen jullie het uiteraard uitproberen in mijn Duux Whisper Flex review waar ik het zojuist tegen kwam.

Aanwezig op Windows, Chrome 104.0.5112.79 (Official Build) (64-bit) en op Android 12, 104.0.5112.69.

edit: ook bij ouder dan 48 uurs reacties onder nieuwsartikelen het geval.

[ Voor 5% gewijzigd door PeacekeeperNL op 10-08-2022 13:10 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-04 19:10
Het was toch altijd zo dat als je klikte op de knop om een moderatie score te geven (dus de knoppen -1 / 0 / +1 / +2 / +3 in het popup venster) dat het popup venster dan automatisch sloot? In Safari (iPhone en laatste versie MacOS blijft het popup venster open staan en moet ik dus apart klikken op het kruisje om de popup te sluiten. Dat is onnodige extra handeling.

De knoppen met de moderatie score bij elke reactie lijken ook wat groter te zijn, of is dat gezichtsbedrog en komt dat alleen door de fellere kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Takezo schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:17:
Het was toch altijd zo dat als je klikte op de knop om een moderatie score te geven (dus de knoppen -1 / 0 / +1 / +2 / +3 in het popup venster) dat het popup venster dan automatisch sloot? In Safari (iPhone en laatste versie MacOS blijft het popup venster open staan en moet ik dus apart klikken op het kruisje om de popup te sluiten. Dat is onnodige extra handeling.

De knoppen met de moderatie score bij elke reactie lijken ook wat groter te zijn, of is dat gezichtsbedrog en komt dat alleen door de fellere kleuren?
Er gaat nog wel meer fout met het popup venster. Als je je score aanpast, blijft de oude score ge-highlight. Totdat je het venster sluit en opnieuw opent.

Als het venster vroeger inderdaad automatisch sloot is dit gedrag wat ze eerder niet tegenkwamen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 00:33
Ik vind zelf vooral de nieuwe kleuren storend. Ik vind het echt super irritante kleuren en heb serieus moeite met focussen op de kleur en het getal er in door de kleur. Wat mij betreft mag dat zeker weten terug gedraaid worden. Zo niet zal ik deze elementen waarschijnlijk net als zovelen gaan blocken.
+2 gaat nog wel qua kleur maar de rest is echt minder als de oude kleuren. Maar ik snap dat er weer geschoven moest worden om iedereen inclusief en gewild te laten voelen door 0 weg te halen bij rood en er een groene tint van te maken... Dat was de reden van kleurveranderingen toch?

het popup venster is ook geen verbetering en meer een we moeten moderner maar of het beter is doet er niet toe. Nieuw is niet altijd beter...

[ Voor 43% gewijzigd door computerjunky op 11-08-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

computerjunky schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:08:
Ik vind zelf vooral de nieuwe kleuren storend. Ik vind het echt super irritante kleuren en heb serieus moeite met focussen op de kleur en het getal er in door de kleur. Wat mij betreft mag dat zeker weten terug gedraaid worden. Zo niet zal ik deze elementen waarschijnlijk net als zovelen gaan blocken.

het popup venster is ook geen verbetering en meer een we moeten moderner maar of het beter is doet er niet toe. Nieuw is niet altijd beter...
Eventueel kan je natuurlijk de kleur aanpassen, als je dan toch met Custom CSS aan de slag gaat. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 00:33
CH4OS schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:11:
[...]
Eventueel kan je natuurlijk de kleur aanpassen, als je dan toch met Custom CSS aan de slag gaat. ;)
Nee ik gebruik geen custom CSS, ik block gewoon het element via ublock. Ik heb geen custom CSS unlocked en heb ook geen behoefte me daarmee bezig te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alxndr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-03 10:20
Sinds deze verandering kan veel reacties (maar lang niet alle) niet meer kan beoordelen. Nog meer mensen hier last van?

edit: het lijkt dat ik alleen reacties met score 0 (of dit nu een echte 0 of nog-niet-beoordeeld-0 is) niet kan beoordelen.

Mocht iemand de score bij houden, ik vind de nieuwe kleuren en vorm ook helemaal niets (om te beginnen verwarrend, ten tweede het typische moderne ronde design wat je overal ziet), graag zsm terugdraaien aub.

[ Voor 16% gewijzigd door Alxndr op 10-08-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04 16:13
Ziet er niet uit met m'n custom CSS. Het hele contrast met de tekst is weg en 0 is nu groen? Het donkerrood van de -1 kan ik dan wel weer waarderen.

[ Voor 23% gewijzigd door Wolfos op 10-08-2022 14:46 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17
Ik kan wel gewoon op 0 modereren, maar doe ook wel even mijn 2 cent in het zakje dat ik vooral de kleur groen voor een nul moderatie echt helemaal niks vind...
Het voelt een beetje als een participatie prijs? 0 is geen goede moderatie, het is off topic of anderszins voegt het niks toe. Maar door het groen te maken lijkt het nu wel een positieve bijdrage. En de stap er onder is gelijk knal rood... Alle nuance is weg!
Tegelijk is het verschil tussen +1 en +2 veel te klein imho.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Finraziel schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:43:
Ik kan wel gewoon op 0 modereren, maar doe ook wel even mijn 2 cent in het zakje dat ik vooral de kleur groen voor een nul moderatie echt helemaal niks vind...
Het voelt een beetje als een participatie prijs? 0 is geen goede moderatie, het is off topic of anderszins voegt het niks toe. Maar door het groen te maken lijkt het nu wel een positieve bijdrage. En de stap er onder is gelijk knal rood... Alle nuance is weg!
Tegelijk is het verschil tussen +1 en +2 veel te klein imho.
Ik zou ook kiezen voor een neutralere kleur voor 0, misschien een grijstint.

Voor de 3 kleuren groen zou ik gaan voor bijvoorbeeld:
#c7e9c0
(contrast: 2.19)
#41ab5d
(contrast 3.91)
#00441b

Kleine sfeerimpressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPF1qZzuK5J1724GptWnJa6A_Wo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ON6hYZNVqoKXrOYEdwzyg8sh.png?f=user_large
(Ik zou de +1 nog wel een zwarte outline willen geven, of een schaduw o.i.d, voor verbeterd textcontrast)
Of in dark mode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3rRmNHYLXcCS-Lo-i-gh8RBXOU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ucVe0uy9u49k1cFkBEAOo2SV.png?f=user_large

Je kan overigens nu ook vrolijk de score-popup openen op reacties die je helemaal niet mag modereren, zoals je eigen reacties. Ook kan je hier een score aanklikken, en wordt deze weergegeven alsof je een eigen score hebt gegeven (in het klein)
Uiteraard wordt deze score niet meegeteld als je het overzicht bekijkt.

Het lijkt dus alsof er een heleboel dingen tegelijk fout gaan:

-Kleuren in popup komen niet overeen met score kleuren
-Kleuren van oude score systeem nog aanwezig in filter-opties
-Contrast waardes tussen nieuwe kleuren niet erg goed
-Contrast waardes witte text op nieuwe kleuren ronduit slecht
-0 moderatie heeft groene tint, oogt niet neutraal
-popup voor moderatie sluit niet automatisch
-popup voor moderatie update niet als je je moderatie wijzigt
-popup voor moderatie opent en functioneerd voor reacties die je niet mag modereren
-Moderatie op 0-posts voor sommige gebruikers niet werkend? (zelf niet kunnen reproduceren)
-'Moderne' stijl lijkt niet goed in de smaak te vallen

En dan hoop ik dat ik er niet nog meer ben vergeten...
Is het tijd om jullie review proces een keer te herzien? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door dragonhaertt op 10-08-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dragonhaertt schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:00:
Je kan overigens nu ook vrolijk de score-popup openen op reacties die je helemaal niet mag modereren, zoals je eigen reacties. Ook kan je hier een score aanklikken, en wordt deze weergegeven alsof je een eigen score hebt gegeven (in het klein)

-popup voor moderatie opent en functioneerd voor reacties die je niet mag modereren
-Moderatie op 0-posts voor sommige gebruikers niet werkend? (zelf niet kunnen reproduceren)

[bug] Parsing van forum URLs op de FP gaan niet meer goed Ik vermoed dat deze ook door de aanpassingen van vandaag gekomen is.
crisp schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:17:
Dat heeft op de frontpage nooit gewerkt; alleen links naar een forum of een topic worden daar 'prettified'.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 10-08-2022 15:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:44

PinusRigida

I put the p in pool.

Haha, ik dacht; er zijn een paar tweakers die nu ook hun profielafbeelding zullen moeten gaan aanpassen. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:08

Roozzz

Plus ultra

[...]

Misschien is er een foutje gemaakt om dit direct naar productie te pushen? Anders kan ik inderdaad niet begrijpen hoe dit er doorheen komt alsof de stagiair heeft zitten knutselen. 8)7

Zowel de leesbaarheid, kleurcombinaties en waarderingsschaal werken voor mij totaal niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Roozzz op 10-08-2022 15:27 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09

jdh009

FP ProMod
[...]

De nul score staat voor irrelevant en hoeft van mij niet perse neutraal te zijn. Wat betreft de groen tinten is het nu echt een verschrikking om moderaties uit te voeren. +1 popt er bij mij veel te veel uit waardoor +2 reacties wegvallen. De discussie lijkt qua kleur nu een stuk positiever maar dat is het in feiten niet.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

jdh009 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

De nul score staat voor irrelevant en hoeft van mij niet perse neutraal te zijn. Wat betreft de groen tinten is het nu echt een verschrikking om moderaties uit te voeren. +1 popt er bij mij veel te veel uit waardoor +2 reacties wegvallen. De discussie lijkt qua kleur nu een stuk positiever maar dat is het in feiten niet.
Ik sommeer alleen even een lijstje van de bovenstaande punten, over smaak valt niet te twisten. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Roozzz schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:21:
[...]

Misschien is er een foutje gemaakt om dit direct naar productie te pushen? Anders kan ik inderdaad niet begrijpen hoe dit er doorheen komt alsof de stagiair heeft zitten knutselen. 8)7

Zowel de leesbaarheid, kleurcombinaties en waarderingsschaal werken voor mij totaal niet.
Vaak is iedereen intern (T.net) wel tevreden, maar daarbuiten kan het even wennen zijn (of niet).

Persoonlijk is het ook niet mijn smaak, net zoals het logo die erg eenvoudig is geworden en niet zo mooi uitlijnt als bij het oude. Maar dat is al een tijd zo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:26

silverball

De wagen voor moderne mensen

Geef constructieve feedback of geef het niet. Dit voegt op zo'n manier echt niks toe.

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 10-08-2022 19:36 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

HollowGamer schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Vaak is iedereen intern (T.net) wel tevreden, maar daarbuiten kan het even wennen zijn (of niet).

Persoonlijk is het ook niet mijn smaak, net zoals het logo die erg eenvoudig is geworden en niet zo mooi uitlijnt als bij het oude. Maar dat is al een tijd zo. ;)
Nou, er zijn een paar dingen waar je over zou kunnen discussiëren, maar het gros van de dingen die ik hierboven benoemd heb zijn gewoon fout. Dat heeft niks te maken met wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dragonhaertt schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:00:
[...]

Nou, er zijn een paar dingen waar je over zou kunnen discussiëren, maar het gros van de dingen die ik hierboven benoemd heb zijn gewoon fout. Dat heeft niks te maken met wennen.
Ik bedoelde 'wennen' in de algemene zin, persoonlijk vind ik het ook niets.

Dingen staan nu net zo inconsistent en buggy als Windows 11. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37

Pazo

Mroaw?

Nou perfect dark ziet het er helemaal niet uit :X
Ik denk steeds dat deze nieuwe +1 de oude +2 zijn (oude kleuren staan erboven)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IavrdyIbZDFvTZzl-wMSBTn8xxg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XvS6vQan0aCFkRr8ecW1BPQj.png?f=user_large
(reacties zelf even weggehaald; niet relevant)

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pazo schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:20:
Nou perfect dark ziet het er helemaal niet uit :X
Ik denk steeds dat deze nieuwe +1 de oude +2 zijn (oude kleuren staan erboven)

[Afbeelding]
(reacties zelf even weggehaald; niet relevant)
Dan zul je moeten wachten op een update aan de Custom CSS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:59
silverball schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:00:
Wordt het niet eens tijd om een UX designer aan te nemen bij Tweakers? Dit is weer een beetje een misser.
Ik wil niet zo ver gaan, maar vind het design wat nu getest wordt meer lijken op iets wat even gemaakt is met Ms paint. Beetje tussendoor ingepropt maar past nergens echt goed bij eerlijk gezegd. Is het mogelijk om de oude terug te krijgen? Die zien er toch rustiger uit in mijn ogen en een stuk duidelijk qua kleur onderscheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
[...]

Ik zou ook kiezen voor een neutralere kleur voor 0, misschien een grijstint.

Voor de 3 kleuren groen zou ik gaan voor bijvoorbeeld:
#c7e9c0
(contrast: 2.19)
#41ab5d
(contrast 3.91)
#00441b

Kleine sfeerimpressie:
[Afbeelding]
(Ik zou de +1 nog wel een zwarte outline willen geven, of een schaduw o.i.d, voor verbeterd textcontrast)
Of in dark mode:
[Afbeelding]

Kudos, dit ziet er idd beter uit! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

dutchnltweaker schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:32:
[...]

Kudos, dit ziet er idd beter uit! :)
dutchnltweaker schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:29:
[...]

Ik wil niet zo ver gaan, maar vind het design wat nu getest wordt meer lijken op iets wat even gemaakt is met Ms paint.
Heb ik even snel gemaakt in paint.net :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Even een samenvatting van zojuist gereleasede bugfixes:
  • Gebruikers zonder moderatierechten zien nu een melding in de moderatiepopup, en geen moderatie score knoppen meer
  • Reacties van langer dan 48 uur geleden, tonen nu netjes een melding en ook geen moderatie score knoppen meer
  • -1 reacties kunnen nu weer gemodereerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dragonhaertt schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:36:
[...]

[...]

Heb ik even snel gemaakt in paint.net :X
Haha, maar bedoelde het huidige nieuwe beta design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maradesign
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04 22:26
Ik heb precies de zelfde feedback, in een verkeerd topic gepost... Mooi dat het opvalt en er wat aangedaan wordt.

Ik zou nog wel mee willen geven dat ik snap dat [0] score iets groener is omdat gelig wellicht wat te negatief overekomt. Dus het is zeker goed dat alleen -1 nu rood is. Maar de groene kleuren kloppen nu ook gewoon niet, dus het gaan nog niet eens zozeer om de kleurcode. Maar dat de kleuren nu in de legenda vs de moderatie status in een comment afwijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DP2VEZrQtoYuBgjf9TwyTZqY4ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBWDMrw4XJeyVGTVgeeOdFDE.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik snap dat verandering lastig is, zeker onder het oude saaie volk van Tweakers.

Maar zoals eerder aangegeven, het is nu echt niet best. Ik sluit mij aan bij commentaar van @dragonhaertt.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:22

Creesch

bla bla!

Afgezien van de kleuren klopt de verticale alignment niet, de score staat te hoog in de nieuwe variant.

Gezien de gehele thread hier heb ik het idee dat er tijdens de ontwikkeling te weinig aandacht is geweest voor de visuele eindpresentatie en dan specifiek de puntjes op de i.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Lapjespoes
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Ik vind de nieuwe stijl spuuglelijk. Vooral de kleuren op de knopjes zijn gewoon niet goed, +1 komt nu veel te sterk over terwijl +3 er zwakjes bij hangt, in plaats van andersom zoals we van gister gewend waren. Ook het gebrek aan een border rondom de scores maakt dat ze vaag lijken, wat totaal niet past bij de strakke stijl van deze website.

Leuk dat jullie nieuwe dingen proberen, maar dit is het net niet en ik hoop dat het gauw teruggedraaid wordt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bertware
  • Laatst online: 16:22
De leesbaarheid van de nieuwe stijl lijkt deels veroorzaakt te zijn door een tekst-schaduw die verwijderd is. Ik heb voor mezelf in ieder geval al een kleine css-snippet gemaakt die de oude kleuren terugrolt (inclusief de oude gradients die erin zaten).

Wie graag andere kleuren uitprobeert kan de snippet gerust kopiëren en aanpassen.

custom css snippet: Oorspronkelijke moderatiekleuren reactiescore

Screenshot (zoals Pazo al eerder aangaf is de inhoud hier niet relevant)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ppVA9Roj4adLE--1IaWPQFPuyg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y2BTz0ldnPI1sqcejY6KizgQ.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door bertware op 10-08-2022 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vanochtend stond er +1 of +2 etc in een kleurloos vakje bij mij.
Nu is het vakje gekrompen tot een millimeter of 4 hoog en nog immer kleurloos.
Hoveren meldt iets over de gemiddelde score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Marvellanius schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:36:
  • Gebruikers zonder moderatierechten zien nu een melding in de moderatiepopup, en geen moderatie score knoppen meer
  • Reacties van langer dan 48 uur geleden, tonen nu netjes een melding en ook geen moderatie score knoppen meer
  • ...
Mooi, kan mijn bugreportje ook op slot/in de prullenbak

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Is het al gemeld dat ook de scorekaart niet meer wordt bijgewerkt?
Het maakt niet uit welke score ik geef, het wordt er niet bij geteld..

Misschien hadden jullie toch het beter moeten testen, want er lijken nog een aantal zaken te ontbreken die er eerst wel waren (zoals het sluiten van de popup - die blijft nu openstaan).

Edit:
code:
1
2
Uncaught (in promise) TypeError: can't access property "minusTwo", this._powerModForm is undefined
    saveModeration https://tweakers.net/x/build/871.9e32ad7d.js:1

Dat ziet er niet goed uit, hier ontbreekt ergens een if-statement. Doet hij nu wel saven? Volgens mij is dat het probleem en saved hij hierdoor niet.

[ Voor 34% gewijzigd door HollowGamer op 10-08-2022 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-04 14:06
Ik vind het jammer dat je nu geen reactiescore meer ziet als javascript uitstaat. Dat is wat mij betreft precies de verkeerde kant op. Maar het zal wel aan mij liggen, ik ben ouderwets en nog niet vergeten hoe javascript een van de grootse beveiligingsproblemen in browsers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zijn er nog andere zaken waar jullie nog aan werken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
locke960 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:41:
Ik vind het jammer dat je nu geen reactiescore meer ziet als javascript uitstaat. Dat is wat mij betreft precies de verkeerde kant op. Maar het zal wel aan mij liggen, ik ben ouderwets en nog niet vergeten hoe javascript een van de grootse beveiligingsprobleem in browsers is.
Denk dat je in de war bent met java :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-04 14:06
Ramon schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:51:
[...]

En ActiveX . Daarom staat er "een van de grootste" en niet "het grootste" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 23:49
Ramon schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:51:
[...]

Je bedoelt Flash :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:31
Kan -1 reacties niet openen, zodra ik ze probeer uit te klappen verdwijnen ze.
(Maar alleen als er geen reacties op zijn, als een -1 reactie wel een reactie er op heeft klapt ie wel uit)

Beetje maffe update dit, is dit dan niet getest?

[ Voor 29% gewijzigd door smiba op 10-08-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:31
Als ik trouwens toch bezig ben :P , vind de kleuren ook iets wat vervelend.
Nu is het een hele felle groen (+1) die steeds een donkerdere groen word. Bij +3 is het erg donkergroen te noemen, voelt allemaal veel te extreem. Vond het oude pallet vrij goed werken!

(EDIT: Even door het topic gelezen en ben niet de enige, zie wel dat er een goede suggestie voor kleuren door @dragonhaertt gepost is)

Het font op 1080p schermen met geen DPI scaling actief vind ik ook wel wat aan de lelijkere kant, voelt bijna een soort van onscherp? Nu weet ik dat ik ook wel echt aan het zeuren ben over de kleinste details maar ik vond het oude systeem prima werken :+

--

Daarnaast heb ik het idee dat de witruimte tussen alles groter is geworden? Helemaal van het moderatieschermpje, deze lijkt voor me gevoel al snel 50% meer ruimte in te nemen. Waar is dat goed voor?

Het moderatieschermpje (met scorekaart ingeklapt) is grofweg 480 pixels hoog. Op een 1080p scherm komt dat na de taakbalk en browser elementen gewoon uit op 50% van mijn scherm :?

[ Voor 40% gewijzigd door smiba op 10-08-2022 22:28 ]

• vosManz
  • Niet online
Ik zie het hier nog niet terug, maar wellicht kijk ik eroverheen; Waarom staat de score van ingeklapte berichten aan de linkerkant? Rechts is meer dan voldoende ruimte, en dat is in lijn met de plek waar de score normaal staat zodat het duidelijk en overzichtelijk is. Nu ben ik de hele tijd van links naar rechts aan het kijken, want vaak filter ik op +2 of +3 reacties maar wil ik wel de +1 (of +2 bij +3 berichten) snel open kunnen klappen om snel te lezen.

Tevens staan op die plek ook de knoppen om een reactie of thread open te klappen. Die komen nu over de score heen, wat er erg onduidelijk uitziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkL6E2DFZTjRnZL8sDr63CBCoWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nY0hV2YKGGqPdc4NJjJL3y6A.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens blijven de in-/uitklap knoppen staan wanneer je met je muis van de reacties af gaat, enkel wanneer je naar een andere reactie gaat verplaatsen de knoppen mee. Misschien goed om deze knoppen helemaal te verbergen als je er niet meer met je muis over gaat? (zoals het ook initieel is wanneer je de pagina opent) Ik weet overigens niet of dit pas sinds deze aanpassing zo is, mogelijk was dit voorheen ook al zo.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 22:36

gws24

Thinking is hard!

Naast de kleuren is de grote van het vierkant voor +1 en hoger trouwens imo te groot, laat dat aub dezelfde grootte als de -1/0

edit: ik zie dat iemand het al benoemd had

[ Voor 15% gewijzigd door gws24 op 11-08-2022 01:15 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:56
smiba schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:09:
Kan -1 reacties niet openen, zodra ik ze probeer uit te klappen verdwijnen ze.
(Maar alleen als er geen reacties op zijn, als een -1 reactie wel een reactie er op heeft klapt ie wel uit)

Beetje maffe update dit, is dit dan niet getest?
Precies dit, ik heb standaard de +2 reacties open staan en kan nu ongemodereerde reacties niet openklappen dan verdwijnen ze idem voor de -1 dus de bugs zijn nog niet opgelost!

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:10

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

bertware schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:37:
De leesbaarheid van de nieuwe stijl lijkt deels veroorzaakt te zijn door een tekst-schaduw die verwijderd is. Ik heb voor mezelf in ieder geval al een kleine css-snippet gemaakt die de oude kleuren terugrolt (inclusief de oude gradients die erin zaten).

Wie graag andere kleuren uitprobeert kan de snippet gerust kopiëren en aanpassen.

custom css snippet: Oorspronkelijke moderatiekleuren reactiescore

Screenshot (zoals Pazo al eerder aangaf is de inhoud hier niet relevant)

[Afbeelding]
Ge-wel-dig! Ik heb jouw code toegevoegd aan mijn 'Addon voor Perfect Dark' met credits naar jou!

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 16:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

A/B test zijn ook geen beta-tests.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Na de laatste bugfix krijgen we inderdaad een melding in de popup.
Als je de popup sluit en nogmaals op de moderatie-knop drukt. Krijg je weer de melding in de popup!
Maar nu twee keer.
Nog een keer drukken, nog meer meldingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_lkqF8lg0vPo8peRpzO-2cHDNM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iG8Hc6JdkuFVIf4zNlfLeaUV.png?f=user_large

Geinige feature, maar ik denk dat dit niet de bedoeling is.

Even los daarvan wil ik wel graag iets zeggen over de communicatie hier over. Er worden een hele boel punten aangekaart waarvan een aantal serieuze problemen, en een aantal stijl-adviezen.

De enige inhoudelijke reactie die we hebben gekregen is "er word aan gewerkt" en "Bugfix:"

Het zou netjes zijn om even duidelijk in te gaan op de bovenstaande reacties, te laten weten dat jullie de reacties gelezen hebben en laten weten welke punten opgepakt worden / welke stijlkeuzes er gemaakt worden.

Omdat het topic nu samengevoegd is zijn er zowel bugmeldingen als stijladviezen samengevoegd, maar ik weet nog steeds niet wat jullie hier nou mee gaan doen. :/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ach elke techneut weet dat iets releasen zonder release notes resulteert in verbazing en weerstand.

Het is weer typisch à la Tweakers om slordig te releasen en dan half te communiceren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

True schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:53:
Ach elke techneut weet dat iets releasen zonder release notes resulteert in verbazing en weerstand.

Het is weer typisch à la Tweakers om slordig te releasen en dan half te communiceren.
Het gaat mij niet zozeer om een update/release zonder communicatie.
Het gaat me om het feit dat hier tweakers zijn die proberen mee te denken en te helpen zonder daar (geschreven) reactie op te krijgen.

Nu worden mogelijk problemen die al bekend zijn alsnog gemeld, dingen bediscussieerd die door het Dev team als 'niet nuttig' gezien kunnen worden of zaken waar wij hard proberen te helpen ronduit genegeerd.

We beginnen zelf lijstjes bij te houden van de issues, terwijl Tweakers best actief kan communiceren over de staat van de bugs, wat ze van plan zijn te fixen, welke meningen ze wel delen en welke niet?

Ook zou ik graag horen wat de reden is dat er na zo veel fouten niet gewoon eerst een rollback op productie word gedaan totdat de dev-omgeving ook stabiel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

dragonhaertt schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:02:
[...]

Het gaat mij niet zozeer om een update/release zonder communicatie.
Het gaat me om het feit dat hier tweakers zijn die proberen mee te denken en te helpen zonder daar (geschreven) reactie op te krijgen.

Nu worden mogelijk problemen die al bekend zijn alsnog gemeld, dingen bediscussieerd die door het Dev team als 'niet nuttig' gezien kunnen worden of zaken waar wij hard proberen te helpen ronduit genegeerd.

We beginnen zelf lijstjes bij te houden van de issues, terwijl Tweakers best actief kan communiceren over de staat van de bugs, wat ze van plan zijn te fixen, welke meningen ze wel delen en welke niet?

Ook zou ik graag horen wat de reden is dat er na zo veel fouten niet gewoon eerst een rollback op productie word gedaan totdat de dev-omgeving ook stabiel is?
Gezien dit in Mooie features staat verwacht ik dat het op de roadmap komt als er genoeg belang bij is, dan zou het iets van 6 tot 12 maanden zijn tot implementatie toch :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De kleuren lijken nu weer te zijn zoals ze waren voor de wijziging. Nu is het een heel stuk beter.

Virussen? Scan ze hier!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:00
Ik dacht eerst dat het aan mij lag of aan een CSS dingetje. Maar goed, veel is al gezegd, ik zal alleen kort mijn bevinding/waarde oordeel opsommen:

- +1 is veel te fel
- +2 is oke of iets te donker, +3 is veel te donker (lees: niet fel genoeg)
- 0-moderatie is te groen, zou mijn inziens volledig geel of richting oranje moeten zijn
- Kleuren moderatie popup en moderatie zelf komen niet overeen met de voorbeelden (filters) erboven

Ik ben niet tegen een update/refresh van de kleuren, maar hier moet nog wat finetuning gebeuren. Zelf zou ik zeggen, indien men wat aan de kleuren zou willen aanpassen: oude +2 en +3 zijn redelijk goed, wellicht iets feller/intenser maken, de oude +1 wat groener en de oude 0 iets meer geel dan oranje.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

wildhagen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:57:
De kleuren lijken nu weer te zijn zoals ze waren voor de wijziging. Nu is het een heel stuk beter.
De kleuren zijn inderdaad weer aangepast naar hetzelfde kleurschema zoals het was. (of tenminste niet zoals het gister was)

Ook is er nu een schaduw achter de text om contrast te verhogen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LZ_TEQVZZtMmUr5gOGjqHdLjyg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gZEpbXmMj0ySM2c9t98oNVvS.png?f=user_large

In ieder geval al een stuk prettiger te lezen, en de kleuren komen nu tenminste weer overeen met de filteropties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFpjYtlHOgxER_oKM63BdZUjxi4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/St8nNQxurmzxhFdF06SmiuAQ.gif?f=fotoalbum_large

De bug met het vernietigen van reacties is er nog steeds.

Gisteren al gemeld, inclusief onderbouwde reactie met logfiles en console errors.

Helaas is die post verwijderd, want "onvriendelijk".

Dus de oplossing, oorzaak, etc... ga ik hier niet nog eens posten.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:14:
[Afbeelding]

Gisteren al gemeld, inclusief onderbouwde reactie met logfiles en console errors.

Dit lijkt me een bug die lokaal veroorzaakt wordt. Ik kan deze niet reproduceren hier bij mij in elk geval (in Firefox 103.0.2), wanneer ik de reacties aanklik zoals jij dat doet, klappen ze hier "gewoon" open. Kijk dus even of je het reproduceren kan wanneer je Perfect Dark en andere modificaties die je hebt gedaan uitgeschakeld hebt. Overigens is dit jouw enige post alhier in het topic, ik heb dus geen idee naar welke post jij refereert.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2022 10:40 ]

• HollowGamer
  • Niet online
True schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:53:

Verder vraag ik mij af of ze wel een staging/test-omgeving hebben.. ik zie dezelfde slordige fouten terugkomen.
Voor een groot bedrijf met technische mensen in dienst en zo'n bekendheid, mag dat eigenlijk niet (vaak) voorkomen.

Begrijp me niet verkeerd, weet als webdeveloper hoe snel fouten kunnen ontstaan, heb begrip dat het oplossen even duurt, maar ik mis toch echt iets van testing.

• HollowGamer
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:14:
[Afbeelding]

Dat is niet mooi, of had je het echt niet vriendelijk gereageerd? :/

We proberen juist de devers te helpen, niet af te branden in meeste gevallen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:08

crisp

Devver

Pixelated

HollowGamer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:57:
[...]

Verder vraag ik mij af of ze wel een staging/test-omgeving hebben.. ik zie dezelfde slordige fouten terugkomen.
Voor een groot bedrijf met technische mensen in dienst en zo'n bekendheid, mag dat eigenlijk niet (vaak) voorkomen.

Begrijp me niet verkeerd, weet als webdeveloper hoe snel fouten kunnen ontstaan, heb begrip dat het oplossen even duurt, maar ik mis toch echt iets van testing.
We hebben eigen lokale dev-omgevingen en ook een staging/uat-omgeving. Deze feature-update is daarnaast ook achter een featureflag op productie getest met de crew.

Helaas blijkt dat met rewrites van dit soort complexe features er toch altijd zaken over het hoofd gezien worden en dus ook niet altijd met testen naar boven komen...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:36:
[...]
Dit lijkt me een bug die lokaal veroorzaakt wordt. Ik kan deze niet reproduceren hier bij mij in elk geval (in Firefox 103.0.2), wanneer ik de reacties aanklik zoals jij dat doet, klappen ze hier "gewoon" open. Kijk dus even of je het reproduceren kan wanneer je Perfect Dark en andere modificaties die je hebt gedaan uitgeschakeld hebt. Overigens is dit jouw enige post alhier in het topic, ik heb dus geen idee naar welke post jij refereert.
Gesloten reacties verdwijnen bij poging tot open klikken

Ik heb alles uitgebreid getest en de oplossing (deels) aangedragen.

Daarbij heb ik gesteld dat deze fout (samen met een lijst van zeker tien andere bugs) erg amateuristisch is en een site als deze volledig onwaardig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

crisp schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

We hebben eigen lokale dev-omgevingen en ook een staging/uat-omgeving. Deze feature-update is daarnaast ook achter een featureflag op productie getest met de crew.

Helaas blijkt dat met rewrites van dit soort complexe features er toch altijd zaken over het hoofd gezien worden en dus ook niet altijd met testen naar boven komen...
Ik zie wel een aantal fouten die met een eenvoudige procescyclustest of afgeleide daar van boven water waren gekomen. Dat is een vrij minimale inspanning. Er zit ook wat basiswerk tussen als het om het ontwikkelen voor slechtzienden of kleurenblinden gaat. Dat lijkt hier in de ontwerpfase al mis te zijn gegaan.

Ik geloof direct dat het een complex stuk werk is geweest, maar tegelijkertijd denk ik ook dat er iets in de basis niet helemaal goed zit op Quality Assurance. Het gebeurt jammer genoeg best vaak dat zichtbare wijzigingen van bedenkelijke kwaliteit zijn.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Gesloten reacties verdwijnen bij poging tot open klikken

Ik heb alles uitgebreid getest en de oplossing (deels) aangedragen.

Daarbij heb ik gesteld dat deze fout (samen met een lijst van zeker tien andere bugs) erg amateuristisch is en een site als deze volledig onwaardig.
Zou intussen dus ook gefixed moeten zijn sinds een uurtje; Marvellanius in "Gesloten reacties verdwijnen bij poging tot open klikken"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:23
wildhagen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:57:
Hier niet hoor, nog steeds die kinderlijke blokken met snoepkleuren en veel te grote scores.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Even een update van de dev-side of things:

We zijn druk bezig met het doorspitten van de feedback op bugs, om er voor te zorgen dat de moderatie pop-up weer naar behoren werkt.
Ik zou daarom mensen ook graag willen verzoeken om daadwerkelijke bugs in functionaliteit (het niet openen van de popup, reacties die verdwijnen, etc) te melden in Stoute bugs, dit zorgt voor een duidelijker overzicht van de ervaren bugs en scheelt ook over verschillende topics verspreid updates verzamelen :)

Feedback en discussie over de kleuren is wat mij betreft in dit topic prima op z'n plek!

Status van gemelde dingen sinds mijn vorige update;

Gefixte bugs (vanochtend):
  • Moderatiepopup sluit niet automatisch na het geven van een score
  • Reacties uitklappen verwijderd ze van de pagina
  • Redenen voor niet kunnen modereren worden continu toegevoegd zonder te worden verwijderd
Mee bezig:
  • Kleurstelling / het kunnen differentiëren tussen de verschillende scores at-a-glance
  • Kleuren van de filterknoppen komen niet overeen met de nieuwe scorekleuren

[ Voor 0% gewijzigd door Marvellanius op 11-08-2022 12:10 . Reden: fix list ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LA-384 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:02:
[...]

Hier niet hoor, nog steeds die kinderlijke blokken met snoepkleuren en veel te grote scores.
Tot het definitief is opgelost (zie post @Marvellanius hierboven) kan je als workaround deze code in je Custom CSS zetten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
/* Moderatie knopjes terug naar normaal (dank aan bertware) */
.moderation-button {
     border: 1px solid #b4b7b7;
}
.moderation-button.active[score="-1"], .moderation-button:hover[score="-1"] {
    background-color: #f56831;
    background-image: linear-gradient(#f56831, #f34704);
    border-color: #da3e02;
}
.moderation-button.active[score="0"], .moderation-button:hover[score="0"] {
    background-color: #e9c926;
    background-image: linear-gradient(#e9c926, #e4bd00);
    border-color: #d1b525;
}
.moderation-button.active[score="1"], .moderation-button:hover[score="1"] {
    background-color: #ccda32;
    background-image: linear-gradient(#ccda32, #c0d101);
    border-color: #b6c600;
}
.moderation-button.active[score="2"], .moderation-button:hover[score="2"] {
    background-color: #83d432;
    background-image: linear-gradient(#83d432, #65ca01);
    border-color: #60bf00;
}
.moderation-button.active[score="3"], .moderation-button:hover[score="3"] {
    background-color: #32b758;
    background-image: linear-gradient(#32b758, #01a630);
    border-color: #009d2c;
}

Daarna heb je de oude kleurtjes weer terug :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:51

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Een korte note over de kleurkeuze. De oorspronkelijke bedoeling was om het hele kleurenpalet dat we bij Tweakers gebruiken te stroomlijnen. Dat betekende dat we één 'succes'-palet hadden met verschillende tinten groen, dat we zouden gebruiken voor alle positieve moderatiescores. De kleuren voor 0 en negatieve scores zouden worden aangeduide met behulp van de "brand yellow" kleur (dezelfde als die wordt gebruikt om Tweakers Plus aan te duiden) en de "brand red" kleur (zoals te zien is in de navigatiebalk).

Na feedback realiseerden we dat gewoonte een te grote factor is bij het gebruik van de moderaties. En hoewel we nog steeds een vereenvoudiging van het algehele kleurenpalet op de site willen nastreven, hebben we besloten dat het creëren van mentale overhead door de moderatiekleuren niet de moeite waard is.

Daarom gaan we het kleurenpalet weer dichterbij brengen naar wat jullie gewend zijn, dit zal spoedig te zien zijn op productie! Ik hoop dat ik erin geslaagd ben om ons denkproces uit te leggen en als er vragen zijn dan hoor ik ze graag.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
bozhoyo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:54:
Daarom gaan we het kleurenpalet weer dichterbij brengen naar wat jullie gewend zijn,.
Ik vind het erg neerbuigend om te stellen dat het om domme gewenning gaat. De kleuren waren gewoon slecht gekozen voor de functie.

-Een sterkere kleur groen suggereert meer van het groen en hoort dus logiserwijze bij een hoger scoregetal.
-Jullie '+3' groen lijkt nu erg op een '0' dus je ziet het verschil heel slecht.
-Een felle kleur groen trekt de aandacht. Je zou denken dat de hogere scores meer de aandacht zouden moeten trekken en dus een fellere, intensere kleur zouden moeten hebben die direct opvalt vanuit je ooghoek,

Nou was het eerst al niet optimaal qua language maar was het nog redelijk functioneel. De hogere scores waren nog uniek genoeg om goed uit elkaar te houden.
Maar wat jullie nu hebben gedaan is dat idee veel te ver doortrekken. Zover zelfs dat de kleur niet meer functioneel werkt.

Het ligt dus helemaal niet aan gewenning bij de gebruikers, het ligt aan een mislukte en ondoordachte toepassing van kleur in jullie design. Het design is qua functionaliteit werkelijk achteruitgegaan door de verandering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
bozhoyo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:54:
(...) Dat betekende dat we één 'succes'-palet hadden met verschillende tinten groen, dat we zouden gebruiken voor alle positieve moderatiescores. De kleuren voor 0 en negatieve scores zouden worden aangeduide met behulp van de "brand yellow" kleur (dezelfde als die wordt gebruikt om Tweakers Plus aan te duiden) (...)
Dat is natuurlijk het domste dat je kan doen, zeker vanuit UX / UA oogpunt en "brand experience / onboarding" (ik gooi er maar even wat paarse broeken termen tegenaan).

Daarmee ga je de "plus kleur" optisch associëren met iets zeer negatiefs.

Ook een "pallet" van succeskleuren is een dikke no-go; de class *-success moet gewoon één tint krijgen en zeker geen "kleurschakering van meerdere tinten groen".

Los daarvan ga je nu vormgeving (kleur) mixen met content / semantiek (success, danger, info, warning) en functionaliteit; die zaken moet je ten alle tijde gescheiden houden.

Als straks de "brand" van Tweakers niet rood maar paars wordt, moet je dus zowel de semantiek als je styling aanpassen.

En als "groen" straks voor iets wordt gebruikt dat juist geen "success .class" verdient, klopt je semantiek binnen de code niet meer.

Zo zijn er nog wel meer fouten gemaakt die ik echt niet kan plaatsen van een "high tech site" als Tweakers.

"Zelfs" Bootstrap heeft vanaf branche 3.x styling / content / semantiek / taxonomy en functionality gescheiden gehouden (been there done that).

[ Voor 7% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 11-08-2022 15:31 ]

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:28:
[...]
Ook een "pallet" van succeskleuren is een dikke no-go; de class *-success moet gewoon één tint krijgen en zeker geen "kleurschakering van meerdere tinten groen".
Dat is anders wel hoe het al jaren goed werkt naar mijn idee.
Toegegeven, de '+3' was altijd al een beetje te donker maar nog wel goed te onderscheiden.
Het palet werkte verder helemaal goed voor -1, 0, +1 en +2 scores. Nu is het kleurgebuik onlogisch en broken.
Pagina: 1 2 Laatste