De nieuwe weergave van de reactiescore

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
koelpasta schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Dat is anders wel hoe het al jaren goed werkt naar mijn idee.
Toegegeven, de '+3' was altijd al een beetje te donker maar nog wel goed te onderscheiden.
Het palet werkte verder helemaal goed voor -1, 0, +1 en +2 scores. Nu is het kleurgebuik onlogisch en broken.
Vanuit toegankelijkheid moet je geen 2 tinten groen gebruiken, het kleurcontrast is daarvoor veel te subtiel.

Beter is gewoon je contrastmeting per element vaststellen en op basis daarvan je "pallet" dynamisch opbouwen.

Voorbeeld - 1 seconde werk;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68SRq8cq0K1BAJJ1nryN0nTx4bU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ij3l1feRq24rRtsf7a9R9MsV.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:30

dragonhaertt

@_'.'

b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:40:
[...]

Vanuit toegankelijkheid moet je geen 2 tinten groen gebruiken, het kleurcontrast is daarvoor veel te subtiel.

Beter is gewoon je contrastmeting per element vaststellen en op basis daarvan je "pallet" dynamisch opbouwen.

[Afbeelding]
Goed voor kleuren, maar heel belabberd voor kleurenblinden vanwege de vergelijkbare verzadiging.
Onderstaand de twee meest voorkomende kleurenblind types:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBRGLhdJUuK46oMwHNaRs4CxzFw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dIbBd8itvO9PVFsurLzEzoBQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VUZheknQy5bT5-vZvEb1UUtBVA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TFXSintuZoZLHlrFVKfIAK9S.png?f=user_large

Het gebruik van sequentiële single of dual kleuren is best acceptabel in veel UX toepassingen. Zeker als het gaat om snel kunnen herkennen van positief/negatief.

[ Voor 6% gewijzigd door dragonhaertt op 11-08-2022 16:08 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:13
Verschillende tinten groen voor +1/2/3 vind ik persoonlijk helemaal niet erg, vooral niet omdat de +2 en +3 ook al een extra achtergrondkleur krijgen om ze extra er uit te laten springen (de post zelf dus).
Probleem wat ik er mee had lag meer in dat wat jullie 'brand yellow' noemen wat mij betreft toch echt meer groen dan geel is.

Gamertag: FinrazielNL

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
bertware schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:37:
De leesbaarheid van de nieuwe stijl lijkt deels veroorzaakt te zijn door een tekst-schaduw die verwijderd is. Ik heb voor mezelf in ieder geval al een kleine css-snippet gemaakt die de oude kleuren terugrolt (inclusief de oude gradients die erin zaten).

Wie graag andere kleuren uitprobeert kan de snippet gerust kopiëren en aanpassen.

custom css snippet: Oorspronkelijke moderatiekleuren reactiescore
Dank, prima oplossing voor nu. Ik blijf hier wel meelezen en zal bij iedere aanpassing even checken wat het dan geworden is :)

Wat mij betreft zijn de huidige kleurtjes te veel van het goede, als een samsung tv in store mode.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Voor degene die het interessant vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIbifObUGbuIBN_tDDCXjLWyLsc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3yW2a9Cfx1Qz8GrLF7aSBKIQ.png?f=user_large

En daarbij nog DAE74B voor de ''brand' groen/geel
Die ligt trouwens het dichts bij RAL 110 80 70, ook wel genaamd: Juice green >:)

[ Voor 22% gewijzigd door dragonhaertt op 11-08-2022 16:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

bozhoyo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:54:
Een korte note over de kleurkeuze. De oorspronkelijke bedoeling was om het hele kleurenpalet dat we bij Tweakers gebruiken te stroomlijnen. Dat betekende dat we één 'succes'-palet hadden met verschillende tinten groen, dat we zouden gebruiken voor alle positieve moderatiescores. De kleuren voor 0 en negatieve scores zouden worden aangeduide met behulp van de "brand yellow" kleur (dezelfde als die wordt gebruikt om Tweakers Plus aan te duiden) en de "brand red" kleur (zoals te zien is in de navigatiebalk).

Na feedback realiseerden we dat gewoonte een te grote factor is bij het gebruik van de moderaties. En hoewel we nog steeds een vereenvoudiging van het algehele kleurenpalet op de site willen nastreven, hebben we besloten dat het creëren van mentale overhead door de moderatiekleuren niet de moeite waard is.

Daarom gaan we het kleurenpalet weer dichterbij brengen naar wat jullie gewend zijn, dit zal spoedig te zien zijn op productie! Ik hoop dat ik erin geslaagd ben om ons denkproces uit te leggen en als er vragen zijn dan hoor ik ze graag.
Ook het feit dat de kleuren die je bovenaan ziet gewoon niet overeen komen met de kleuren bij de reacties werkt niet echt mee. De oude +1 score is nu een score van 0 en de +2 is nu een +1 qua kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LrQzhKrhwijPssHqlrtHaLrmuc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tNkBU99nteedvwYdnl4TCnTe.png?f=fotoalbum_large

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:24
Bundin schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:17:
[...]
Wat mij betreft zijn de huidige kleurtjes te veel van het goede, als een samsung tv in store mode.
Ik heb ook precies dat idee bij de kleuren. Ze trekken nu teveel de aandacht en spatten van m'n scherm af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:21

Marvellanius

Devver
Weer even een korte dev-update:

Morgenochtend komen er een aantal fixes aan (pending review):
  • Dropshadow op de cijfers in de moderatie-knoppen word weer toegepast
  • De 'eigen moderatie' word iets groter gemaakt, en er word meer ruimte tussen de geaggregeerde score en de eigen moderatie gemaakt
  • De filter kleuren worden gelijkgetrokken met de nieuwe moderatiescore kleuren
De kleurstelling zelf word morgen ook opgepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dragonhaertt schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:04:
[...]

Goed voor kleuren, maar heel belabberd voor kleurenblinden vanwege de vergelijkbare verzadiging.
Onderstaand de twee meest voorkomende kleurenblind types:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het gebruik van sequentiële single of dual kleuren is best acceptabel in veel UX toepassingen. Zeker als het gaat om snel kunnen herkennen van positief/negatief.
Ik moet wel zeggen, dat voor mij de -1 en +3 nu nagenoeg hetzelfde zijn hoor :$

EDIT: In jouw voorbeeld uit deze post bedoel ik! :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lapjespoes
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Handige regel: De hoogste waarde moet de hoogste 'volheid' hebben, dus het dichts bij de meest gesatureerde versie van die hue liggen. Als je de knop donkerder maakt ga je juist weg van de hoge saturatie, wat overkomt alsof het minder belangrijk is.

De oude weergave kreeg dat perfect voor elkaar. Rood - geel - licht gifgroen - iets voller groen - vol groen. Bewaar die kleuren maar gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:29

thof

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONrFFjrBVP5wrfnr8uRS7KKTiCg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zo8c8xQ3LB0a4iM1H6zJUTix.png?f=user_large

Met de recente update, zijn de twee vakjes nu wel erg ver uit elkaar geplaatst. Eerst stonden ze mooi tegen elkaar aan. In het groot de gemiddelde en klein er links tegenaan, jouw eigen score.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
thof schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:47:
[Afbeelding]

Met de recente update, zijn de twee vakjes nu wel erg ver uit elkaar geplaatst. Eerst stonden ze mooi tegen elkaar aan. In het groot de gemiddelde en klein er links tegenaan, jouw eigen score.
Correct; de punten waarvan ik gistermiddag aangaf dat ze vanochtend gereleased zouden worden, zijn ook daadwerkelijk gereleased.

Kortom, de grotere afstand is een feature, geen bug - het zou de distinctie tussen de eigen score en de gemiddelde score duidelijker moeten maken, ook wanneer de reactie ingeklapt is.

Gelijk maar even een korte update;

Vanmorgen released:
  • De 'eigen moderatie' word iets groter gemaakt, en er word meer ruimte tussen de geaggregeerde score en de eigen moderatie gemaakt
Klaar voor release, pending review:
  • Moderatiekleuren update
  • Bugfix: niet-ingelogde gebruikers zien de gemiddelde reactie-score voor ingeklapte reacties niet op de correcte plek (onder de inklap-controls)
Edit:
Ik zie ook dat ik nog een subtiele aanpassing vergeten was te melden: er was feedback omtrent de hover-kleur van de buttons in de moderatie pop-up en hoe deze er anders uit zag dan de kleur van de score in de reacties. Dit is gisteren in de loop van de dag ook aangepast, en de mouse-over in de moderatie pop-up heeft nu dezelfde kleur als de score in de reactie.

[ Voor 11% gewijzigd door Marvellanius op 12-08-2022 11:22 . Reden: Herinnerde me nog een subtiele fix, toegevoegd ter info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Marvellanius Dat de gegeven score kleiner wordt weergegeven lijkt mij voldoende distinctie (die zou je mee kunnen laten veranderen als iemand met de muis over een (nieuwe) score hovert), om dan ook een afstand er tussen te zetten, werkt voor mij elk geval niet en maakt het alleen maar verwarrender. Ik zou ze omdraaien. De score die de reactie daadwerkelijk heeft links, de score die gegeven is door de persoon juist rechts, met een kleinere afstand tussen de twee.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 12-08-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mangu429
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-11-2022

[Afbeelding]
Men wil vast geen thread met voornamelijk gele reacties. Groen is positief. In mijn ogen ook de reden om van rood grijs te maken (nu weer teruggedraaid) en dat gelige voor 0 ook groen te maken. Het is gewoon hetzelfde als het weghalen van dislikes op vele andere sites.

linkse soep met rechtse ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangu429
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-11-2022
De moderatie popup toont zelf geen kleuren meer.

linkse soep met rechtse ballen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Is het mogelijk dat 0 score weer geel of oranje word. Dit lichtgroen ziet er niet uit.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:46
Misschien iets lulligs, maar het verspringen van de kleuren wanneer je op een reactiescore drukt (om dus te modereren) voelt nogal chaotisch en inconsequent aan.

Nu kan ik zo snel geen +3 reactie vinden maar;

+2 reactie modereren; verspringt tijdens het tonen van de pop-up naar de kleur van +1 (ongeveer)

+1 modereren; verwachting n.a.v. +2 = kleur van +0, maar dit verspringt naar een soort gif-groen

+0 modereren; verspringt nauwelijks.

Geen idee hoe anderen dit ervaren, maar dit is voor mij best storend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:08

Roozzz

Plus ultra

Lapjespoes schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:43:
[...]

Handige regel: De hoogste waarde moet de hoogste 'volheid' hebben, dus het dichts bij de meest gesatureerde versie van die hue liggen. Als je de knop donkerder maakt ga je juist weg van de hoge saturatie, wat overkomt alsof het minder belangrijk is.

De oude weergave kreeg dat perfect voor elkaar. Rood - geel - licht gifgroen - iets voller groen - vol groen. Bewaar die kleuren maar gewoon.
Dit. Een +1 is in de huidige setup veel prominenter aanwezig dan een +3. Kortom, een +1 komt belangrijker over. Daarmee is ook de scanbaarheid voor goede reacties nu weg.

Terug naar het oude kleurenschema is vast geen optie, maar die verdeling is/was klasses beter. Ik zou het oprecht overwegen. Welk probleem proberen jullie op te lossen? Zit dat hem puur in het "positiever" willen maken van score 0 (irrelevant) reacties?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gJvPZq3.png

Zijn die zeeën aan witruimte hier echt nodig? Die maken het dialoog echt onnodig veel groter. Volgens mij is dat echt een veel terugkerend iets, de witruimte... Het komt echt vaak voorbij als feedback (niet alleen in dit topic bedoel ik dus)... Vooral na de zinnen kunnen de witruimtes best wat kleiner, me dunkt.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 12-08-2022 16:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Die ruimte is gereserveerd omdat er meer tekst kan staan, bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tm1NfaaJOUIU2i6UPMlRTh6HCtI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2IaZgWpW4zD93A3HAEKdZFGu.png?f=user_large

Als de ruimte niet gereserveerd zou zijn, zou de content binnen de popup verspringen wanneer je over een knop beweegt.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 12-08-2022 16:07 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Normaliter is het reserveren van ruimte niet nodig, tenzij er met fixed heights gewerkt wordt, wat volgens mij ook niet zou hoeven normaliter. An sich is het verspringen denk ik niet zo heel erg. Teveel witruimte vind ik althans lelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapjespoes
  • Niet online
Als de ruimte niet gereserveerd zou zijn, zou de content binnen de popup verspringen wanneer je over een knop beweegt.
Wat is daar zo erg aan? Dat is toch juist het mooie aan HTML en CSS, dat segmenten zich automatisch kunnen schalen? Statische content is echt een no-go in webdesign als het te vermijden is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:13
Het ding is wel een beetje absurd groot nu inderdaad... ik moet geregeld omlaag scrollen om de scorekaart te kunnen zien 8)7

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

CH4OS schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:20:
@Marvellanius Dat de gegeven score kleiner wordt weergegeven lijkt mij voldoende distinctie (die zou je mee kunnen laten veranderen als iemand met de muis over een (nieuwe) score hovert), om dan ook een afstand er tussen te zetten, werkt voor mij elk geval niet en maakt het alleen maar verwarrender. Ik zou ze omdraaien. De score die de reactie daadwerkelijk heeft links, de score die gegeven is door de persoon juist rechts, met een kleinere afstand tussen de twee.
Ik vond persoonlijk de kleine +x eigen moderatie, half over de gemiddelde score, ook een stuk duidelijker.
Je ziet duidelijk wat het 'hoofd' getal is (groter) en het kleinere getal dat er half overheen valt is duidelijk een sub-functie.

Misschien is dat ook gewoon gewenning, maar ik vind de nieuwe afstand naar het kleine getal raar ogen.

Ook als je reacties inklapt is de score 'gemiddeld' en 'eigen moderatie' nu totaal niet meer te onderscheiden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iw8azSsGwCSLD_mySfA1CRheqvY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sJ8uCAL7tCdaG2Lj50vgs0E9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapjespoes
  • Niet online
De nieuwe kleuren zijn het nog steeds niet. Terug naar de oude SVP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lapjespoes schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:00:
De nieuwe kleuren zijn het nog steeds niet. Terug naar de oude SVP.
Je kunt met Custom CSS de oude kleuren terugzetten; zie ook wildhagen in "De nieuwe weergave van de reactiescore"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:25

crisp

Devver

Pixelated

CH4OS schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:29:
[...]
Je kunt met Custom CSS de oude kleuren terugzetten; zie ook wildhagen in "De nieuwe weergave van de reactiescore"
Of gewoon de kleuren van de variabelen aanpassen in custom css:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
:root {
    --mod-three-default: #66ad1f;
    --mod-two-default: #80d926;
    --mod-one-default: #cfdf20;
    --mod-zero-default: #f5c73d;
    --mod-negative-default: #b8143d;
    --mod-three-hover: #80d926;
    --mod-two-hover: #99e052;
    --mod-one-hover: #d9e64d;
    --mod-zero-hover: #f7d56e;
    --mod-negative-hover: #e61a4d;
}

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:40:
[...]

Of gewoon de kleuren van de variabelen aanpassen in custom css:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
:root {
    --mod-three-default: #66ad1f;
    --mod-two-default: #80d926;
    --mod-one-default: #cfdf20;
    --mod-zero-default: #f5c73d;
    --mod-negative-default: #b8143d;
    --mod-three-hover: #80d926;
    --mod-two-hover: #99e052;
    --mod-one-hover: #d9e64d;
    --mod-zero-hover: #f7d56e;
    --mod-negative-hover: #e61a4d;
}
toon volledige bericht
Of gewoon de devvers de oude kleuren laten herstellen... :+ Dan is de custom CSS ook niet nodig. :+

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Marvellanius schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:09:
Weer even een korte dev-update:

Morgenochtend komen er een aantal fixes aan (pending review):
Inmiddels zijn we een weekje verder en dacht ik begrepen te hebben dat dit gereleased is. Is deze fix volledig doorgevoerd? Bij mij zijn de filter kleuren nog altijd anders dan in de pop-up.

De kleur van de gemiddelde score komt ook niet overeen met de kleuren in de pop-up.

De gemiddelde score lijkt dan weer deels (+1, +2) wel overeen te komen met de filter kleuren. De andere waardes niet (0, -1). Een +3 kon ik zoeven niet vinden.

Tevens verschijnt er een rare zwarte balk onder de filteropties als ik daar op hover. Dit alles in een up to date FireFox (103.0.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Roozzz schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:24:
[...]

Inmiddels zijn we een weekje verder en dacht ik begrepen te hebben dat dit gereleased is. Is deze fix volledig doorgevoerd? Bij mij zijn de filter kleuren nog altijd anders dan in de pop-up.

De kleur van de gemiddelde score komt ook niet overeen met de kleuren in de pop-up.

De gemiddelde score lijkt dan weer deels (+1, +2) wel overeen te komen met de filter kleuren. De andere waardes niet (0, -1). Een +3 kon ik zoeven niet vinden.

Tevens verschijnt er een rare zwarte balk onder de filteropties als ik daar op hover. Dit alles in een up to date FireFox (103.0.2).
Dat heb je helemaal goed begrepen :)
Maar je hebt ook volledig correct gezien dat de kleuren in de pop-up nog anders waren dan die in de filters/reacties. Ik ben bij het aanmaken van de nieuwe custom-properties voor moderatie kleuren vergeten deze in de moderatie pop-up door te voeren*. Ik heb hier zojuist een fix voor live gezet :)

De zwarte balk is een tooltip die bij het filter nog even een korte beschrijving geeft van de betekenis van het filter en zou er zo uit moeten zien (hier is ten op zichte van de oude situatie niks aan verandert):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGfeFsRLd_3RI_k0nAeDRMouiJI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QdQubFqt6KWclVWO4NjIFmos.png?f=user_large

* Voor de alerte lezer: Dit 'doorvoeren op een specifieke plek' zou niet nodig moeten zijn met correct gebruik van component-styling, maar de weergave van de knoppen in de moderatie pop-up wijkt af van de reguliere weergave.
De 'hover'-status van een moderatie knop heeft een iets lichtere tint dan de normale kleur.
In de moderatie pop-up word deze 'hover'-kleur overschreven om gelijk te zijn met de normale kleur, zodat dit oplijnt met de kleur van de knop die je uiteindelijk ziet in de reacties.
In deze override was ik vergeten de nieuwe kleuren door te voeren 8)7 , waar het op alle andere plekken netjes vanuit het component zelf werd opgelost.

[ Voor 0% gewijzigd door Marvellanius op 19-08-2022 16:07 . Reden: Tekst een beetje ruimte gegeven, en typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Marvellanius schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:05:
In deze override was ik vergeten de nieuwe kleuren door te voeren 8)7 , waar het op alle andere plekken netjes vanuit het component zelf werd opgelost.
Jammer dat de vele feedback over de kleuren alhier in het topic totaal genegeerd worden en niet eens de moeite wordt genomen om het uit te leggen waarom men stug volhoudt. Ik snap best dat je eenheidsworst wilt voor veel zaken, vandaar ook de huisstijl, maar om het door te trekken tot op dit soort zaken, vind ik dan echt wel overdreven. Daar zou iets aparts voor moeten komen in de huisstijl, die hier klaarblijkelijk totaal geen rekening mee houdt op het moment.

Waarom de oude kleuren veel beter zijn, hebben vele reacties in dit topic al aangegeven, het is een slechte user experience, het is te verwarrend om nog maar niet te spreken over mensen die bijvoorbeeld kleurenblind zijn, waar dit gewoon totaal onpraktisch voor is. Ik snap best dat niet alle feedback verwerkt kan worden, die kleuren zijn slechts variabelen. Ja, met custom CSS is er ook wat aan te doen, maar het is zo zonde als die functie voor dit soort zaken misbruikt moet worden. Ik vind het dan ook best jammer om te zien dat zelfs de voorstellen voor verbetering totaal genegeerd worden.

Is overigens ook (helaas) niet de eerste keer dat het grootste struikelblok vanuit de community totaal genegeerd wordt, waardoor de community het gevoel krijgt dat er niet naar de community geluisterd wordt. (Wat ook al meermaals een punt van aandacht is geweest voor de crew...)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 19-08-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

[...]

Maar je hebt ook volledig correct gezien dat de kleuren in de pop-up nog anders waren dan die in de filters/reacties. Ik ben bij het aanmaken van de nieuwe custom-properties voor moderatie kleuren vergeten deze in de moderatie pop-up door te voeren*. Ik heb hier zojuist een fix voor live gezet :)
Thanks voor de fix (y)

Bij mij lijkt alleen de bovenste rand van die tooltip te laden. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen dan. Ik vermoed een bij-effect van het blokkeren van die vreselijk irritante cookie pop-up. En nee, ik ga tweakers niet whitelisten. Ik kan dat niet eens (permanent dan).

Nu alleen de kleurtjes zelf nog even naar iets fatsoenlijks O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

[...]

De zwarte balk is een tooltip die bij het filter nog even een korte beschrijving geeft van de betekenis van het filter en zou er zo uit moeten zien (hier is ten op zichte van de oude situatie niks aan verandert):
[Afbeelding]

* Voor de alerte lezer: Dit 'doorvoeren op een specifieke plek' zou niet nodig moeten zijn met correct gebruik van component-styling, maar de weergave van de knoppen in de moderatie pop-up wijkt af van de reguliere weergave.
De 'hover'-status van een moderatie knop heeft een iets lichtere tint dan de normale kleur.
In de moderatie pop-up word deze 'hover'-kleur overschreven om gelijk te zijn met de normale kleur, zodat dit oplijnt met de kleur van de knop die je uiteindelijk ziet in de reacties.
toon volledige bericht
Nu live als in, nu live? Want als ik de kleuren tussen het filter en de moderatiescores vergelijk komen ze toch niet helemaal overeen. (>10 R/G/B waarde verschil)

Ik heb ze maar even onder elkaar gezet zodat je het verschil kan zien (geen CSS, dark mode, moderatiescore):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jvhfj5O6FaSr65b7kVLlgrcVJtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BTHhmo1Kiw7tpeMMPCd6KnYu.png?f=fotoalbum_large

edit: De -1 is nog erger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTk9-89_yK7mWR0GJI3WK8RaxkA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FKW8PCSZyf7O2FF7Xd9QknKJ.png?f=user_large

Tevens vind ik het jammer dat er maar weinig is gedaan met het commentaar dat het contrast text:kleur zo laag is. Zelfs als ik van puur wit (#FFFFFF) naar de donkerste pixel in de schaduw van de +1 knop meet (#828515) dan is de contrastverhouding <4:1 wat voor kleine text niet echt in de acceptabele range valt.

En dat is het contrast tussen deze twee pixels, laat staan de gehele letter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lF_5gr2K_H36UivUherGB6IajwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SpWQ2ZFipzExjhRcZMw83nvr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door dragonhaertt op 19-08-2022 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
dragonhaertt schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:43:
[...]

Ik heb ze maar even naast elkaar gezet zodat je het verschil kan zien (geen CSS, dark mode, moderatiescore):
[Afbeelding]

Tevens vind ik het jammer dat er maar weinig is gedaan met het commentaar dat het contrast text:kleur zo laag is. Zelfs als ik van puur wit (#FFFFFF) naar de donkerste pixel in de schaduw van de +1 knop meet (#828515) dan is de contrastverhouding <4:1 wat voor kleine text niet echt in de acceptabele range valt.

[Afbeelding]
Dan ben je ook wel heeeeel gul met voordeel van de twijfel geven, te gul zou ik zeggen :P Het contrast tussen de achtergronden van 0, +1 en +2 en de witte (#FFF) tekst is in alle drie de gevallen onder de 1.80:1. En met een font-size van 12px is dat écht flink laag. Ik heb niet echt slechte ogen en ben ook niet kleurenblind, maar de +1-knop vind ik zelfs lastig om te zien.

Ik werk bij Coolblue en ik heb geregeld met andere UX designers de discussie over contrastratio's en dat we moeten voldoen aan bepaalde eisen. En dan gaat de strijd vaak over een contrastratio van rond de 3:1, wat ik discutabel vind, maar zodra je onder de 2:1 komt is er geen twijfel over mogelijk: dat zorgt voor leesbaarheidsproblemen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Hahn schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:53:
[...]

Dan ben je ook wel heeeeel gul met voordeel van de twijfel geven, te gul zou ik zeggen :P Het contrast tussen de achtergronden van 0, +1 en +2 en de witte (#FFF) tekst is in alle drie de gevallen onder de 1.80:1. En met een font-size van 12px is dat écht flink laag. Ik heb niet echt slechte ogen en ben ook niet kleurenblind, maar de +1-knop vind ik zelfs lastig om te zien.

Ik werk bij Coolblue en ik heb geregeld met andere UX designers de discussie over contrastratio's en dat we moeten voldoen aan bepaalde eisen. En dan gaat de strijd vaak over een contrastratio van rond de 3:1, wat ik discutabel vind, maar zodra je onder de 2:1 komt is er geen twijfel over mogelijk: dat zorgt voor leesbaarheidsproblemen.
En zélfs als ik zo gul ben is de ratio te laag :9
Ik heb ook moeite met de +1 goed lezen, maar ook de 0 en +2 vallen denk ik buiten de acceptabele waardes voor UX.
Leuk om mijn amateur-mening bevestigd te zien door iemand die werkelijk in dit veld werkt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

4 dagen later nu, maar de kleuren komen volgens mij nog steeds niet overeen?

Zoals hier beschreven:
[...]

Nu live als in, nu live? Want als ik de kleuren tussen het filter en de moderatiescores vergelijk komen ze toch niet helemaal overeen. (>10 R/G/B waarde verschil)

Ik heb ze maar even onder elkaar gezet zodat je het verschil kan zien (geen CSS, dark mode, moderatiescore):
[Afbeelding]

edit: De -1 is nog erger:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Ondertussen zijn we weer bijna 2 weken verder sinds de 'fix' en zijn de problemen nog steeds niet opgelost.
Ik vind het erg jammer om te zien dat er vanuit de community zo veel moeite wordt gedaan om mee te denken en problemen te melden, en dat zowel de communicatie als implementatie volledig stilvalt.

@XWB @Marvellanius @boenkeijer @crisp @bozhoyo
Zou het dan echt niet een idee zijn om even te laten weten waar jullie mee bezig zijn, wat er wel gefixt gaat worden en wat niet?
Niet erg motiverend om mee te denken op deze manier :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dragonhaertt schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:31:
Ondertussen zijn we weer bijna 2 weken verder sinds de 'fix' en zijn de problemen nog steeds niet opgelost.
Ik vind het erg jammer om te zien dat er vanuit de community zo veel moeite wordt gedaan om mee te denken en problemen te melden, en dat zowel de communicatie als implementatie volledig stilvalt.

Zou het dan echt niet een idee zijn om even te laten weten waar jullie mee bezig zijn, wat er wel gefixt gaat worden en wat niet?
Helaas is dit ook iets wat niet nieuw is. Door de jaren heen heb ik dit (helaas) altijd zien gebeuren. Altijd komt men dan wel op een moment tot de conclusie dat er meer geluisterd moet gaan worden met de community, dat lijkt dan even te gebeuren, kakt weer in... Rinse, repeat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

CH4OS schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:41:
[...]
Helaas is dit ook iets wat niet nieuw is. Door de jaren heen heb ik dit (helaas) altijd zien gebeuren. Altijd komt men dan wel op een moment tot de conclusie dat er meer geluisterd moet gaan worden met de community, dat lijkt dan even te gebeuren, kakt weer in... Rinse, repeat.
Helaas moet ik het hier mee eens zijn. Misschien kan ik beter ook even @Moonsugar taggen om haar op de hoogte te houden van de communicatie met de community.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

dragonhaertt schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:31:

De kleuren komen volgens mij ondertussen exact overeen; we verwijzen op alle plekken naar dezelfde CSS variabelen, e.g.:

Cascading Stylesheet:
1
background-color: var(--mod-negative-default);

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

crisp schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:27:
[...]

De kleuren komen volgens mij ondertussen exact overeen; we verwijzen op alle plekken naar dezelfde CSS variabelen, e.g.:

Cascading Stylesheet:
1
background-color: var(--mod-negative-default);
Mijn fout, blijkbaar is er een wijziging geweest in een snippet die ik gebruik.

En gaat er iets gedaan worden aan het contrast?

[ Voor 10% gewijzigd door dragonhaertt op 02-09-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

dragonhaertt schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:52:
[...]

Mijn fout, blijkbaar is er een wijziging geweest in een snippet die ik gebruik.

En gaat er iets gedaan worden aan het contrast?
Dat is iets voor onze UX expert @bozhoyo. Van mij mag de drop-shadow nog wel iets donkerder aangezet worden, maar dat is uiteindelijk aan onze designer :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Ik weet niet in welk zwart gat deze feedback topics verdwijnen, maar ik vind het wel jammer om te zien dat hier niks mee gedaan wordt.

Of anders, dat we niet te zien krijgen dat er iets mee gedaan wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dragonhaertt schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:30:
Ik weet niet in welk zwart gat deze feedback topics verdwijnen, maar ik vind het wel jammer om te zien dat hier niks mee gedaan wordt.

NOFI, maar zo gaat het (helaas voor ons) al jaren en is overigens niet alleen binnen het devteam, maar echt Tweakers breed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:49

jelle.

Product Owner
dragonhaertt schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:30:

Hier moet inderdaad nog terugkoppeling op volgen. Onze UX-designer is nu met vakantie, dus we bespreken het daarna :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-05 03:16
jelle. schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:10:
[...]

Hier moet inderdaad nog terugkoppeling op volgen. Onze UX-designer is nu met vakantie, dus we bespreken het daarna :)
Is ie inmiddels al terug van vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
Ondertussen wil ik nog iets toewerpen:

De nieuwe weergave is niet leuk als je Mod status uit staat:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JyznfFHw/tweakers-reactescorekaart-is-kut-geworden.png

Nee, de popup is niet gecropped of zo. Zelfs als ik mijn browser full screen zet e.d. is het een lange pop-up.

Kan niet niet weer terug worden gezet zoals op 4 maart 2022 dat de reactiescorekaart als eerst te zien valt?

En het geneuzel van dat mijn Modstatus uit staat e.d. ingeklapt? Die informatie en de wegen er naar toe weet ik allang.

[ Voor 15% gewijzigd door RoestVrijStaal op 04-10-2022 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RoestVrijStaal schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:06:

[Afbeelding]

Nee, de popup is niet gecropped of zo. Zelfs als ik mijn browser full screen zet e.d. is het een lange pop-up.

Kan niet niet weer terug worden gezet zoals op 4 maart 2022 dat de reactiescorekaart als eerst te zien valt?

En het geneuzel van dat mijn Modstatus uit staat e.d. ingeklapt? Die informatie en de wegen er naar toe weet ik allang.
De informatie die daar nu staat lijkt mij nogal dubbelop. Wellicht kan @watcher46 hier iets over zeggen?

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
Wat betreft het contrast van de reactiescorefilter: we hebben een ontwerp op de plank liggen voor scorefilters met een verbeterd contrast door drop shadow (zie onderstaande screenshot). Dit is in overeenstemming met de WCAG-richtlijnen. Deze aanpassing maakt echter onderdeel uit van het redesign van redactionele artikelen, omdat in het huidige ontwerp de tekstgrootte te klein is voor een fatsoenlijke drop shadow-oplossing. Het contrast wordt op een later moment dus nog verbeterd, maar we kunnen nog niet zeggen wanneer (in elk geval niet dit jaar).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YyrGKssbWTdcMhagV3UUSfUZ1wo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r6iVsmkcLfs8hFHhvYUH36UQ.png?f=user_large
RoestVrijStaal schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:06:

[Afbeelding]

Gebruikers met geblokkeerde moderatierechten willen we graag informeren waar ze terecht kunnen, want lang niet elke gebruiker weet dat. Maar deze informatie is inderdaad wel erg dubbelop, dus ik heb een ticket aangemaakt om dit te verbeteren :)

[ Voor 6% gewijzigd door jelle. op 13-10-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@jelle. Dank voor de update. Ik moet bekennen (maar komt waarschijnlijk omdat ik kleurenblind ben (deuteranopia)) dat het gele vakje en de tekst van de 0-score een belabberd contrast heeft. :$ Dit is al wel een hele verbetering ten op zichte van wat het nu is. Gezien het nu de enige is, weet ik ook niet in hoeverre het belangrijk is, om het netjes te doen zou ik wel dat contrast ook nog verbeteren.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 13-10-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
jelle. schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:28:
Wat betreft het contrast van de reactiescorefilter: we hebben een ontwerp op de plank liggen voor scorefilters met een verbeterd contrast door drop shadow (zie onderstaande screenshot). Dit is in overeenstemming met de WCAG-richtlijnen. Deze aanpassing maakt echter onderdeel uit van het redesign van redactionele artikelen, omdat in het huidige ontwerp de tekstgrootte te klein is voor een fatsoenlijke drop shadow-oplossing. Het contrast wordt op een later moment dus nog verbeterd, maar we kunnen nog niet zeggen wanneer (in elk geval niet dit jaar).

[Afbeelding]

[...]

Gebruikers met geblokkeerde moderatierechten willen we graag informeren waar ze terecht kunnen, want lang niet elke gebruiker weet dat. Maar deze informatie is inderdaad wel erg dubbelop, dus ik heb een ticket aangemaakt om dit te verbeteren :)
Ok, maar het mag gerust "gecondenseerd" worden naar één link die verwijst naar een aparte, (dynamische?) pagina waarin uitgebreid kan worden verteld waarom de moderatierechten uit staan met dito knoppen om dit weer zelf aan te zetten (indien mogelijk) of om automatisch! een vooringevulde post te maken voor in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
CH4OS schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:14:
@jelle. Dank voor de update. Ik moet bekennen (maar komt waarschijnlijk omdat ik kleurenblind ben) dat het gele vakje en de tekst van de 0-score een belabberd contrast heeft. :$ Dit is al wel een hele verbetering ten op zichte van wat het nu is. Gezien het nu de enige is, weet ik ook niet in hoeverre het belangrijk is, om het netjes te doen zou ik wel dat contrast ook nog verbeteren.
Ik werd er net op geattendeerd dat ik een verouderde versie van het nieuwe ontwerp had geplaatst. Ik heb de screenshot in mijn post zojuist bijgewerkt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jelle. schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Ik werd er net op geattendeerd dat ik een verouderde versie van het nieuwe ontwerp had geplaatst. Ik heb de screenshot in mijn post zojuist bijgewerkt :)
Dan heb ik toch echt liever de versie van het oude screenshot. Het geel van +1 is in het nieuwe screenshot ook zo tergend slecht, ik kan de tekst nu niet eens lezen. Het groen van +2 is ook erg matig. In elk geval is dit mijns inziens geen verbetering. Waarom wordt er niets gedaan met de adviezen die @b2vjfvj75gjx7 en @dragonhaertt gegeven hebben in dit topic? :?

Het komt nu echt over als (stalen) oogkleppen op hebben en dat is echt enorm zonde. Aan de andere kant verbaasd het mij niet dat community input (wederom) genegeerd wordt. De teleurstelling daarin begint haast normaal te worden, spijtig genoeg.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 13-10-2022 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

[Afbeelding]

[...]

Het contrast tussen de nieuwe nieuwe +0 (text) en +0 (achtergrond) is op deze screenshot maar 2.01
Contrastwaarde van de +1 knop is zelfs nog lager, naar 1.8.
Dan meet ik net zoals ik eerder deed, tussen de lichtste en donkerste pixel het contrast. De 'gemiddelde' contrast waarde zou vanuit UX overweging eigenlijk >4 moeten zijn, maar <3 is echt onacceptabel. Nu meet ik echt best best best case scenario.

Dus de nieuwe contrasten zijn nog slechter dan dat ze waren tijdens de onderstaande reactie?
Toen was de contrastwaarde 3.95

[Afbeelding]
Volgens mij heb je trouwens nog steeds niet de juiste screenshot gepost. Als ik zelf mijn CSS uitzet zie ik wat anders.
Nu live op de FP is bijvoorbeeld de volgende +1 knop contrastwaardes:
Hoogste contrast(donkerste pixel vs lichtste pixel): 3.49
Aangrenzende pixels (stokje van het cijfer 1): 3.07

Die waardes zijn beide alsnog lager dan tijdens mijn bovenstaande post van 19 augustus.
CH4OS schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:37:
[...]
Dan heb ik toch echt liever de versie van het oude screenshot. Het geel van +1 is in het nieuwe screenshot ook zo tergend slecht, ik kan de tekst nu niet eens lezen. Het groen van +2 is ook erg matig. In elk geval is dit mijns inziens geen verbetering. Waarom wordt er niets gedaan met de adviezen die @b2vjfvj75gjx7 en @dragonhaertt gegeven hebben in dit topic? :?

Het komt nu echt over als (stalen) oogkleppen op hebben en dat is echt enorm zonde. Aan de andere kant verbaasd het mij niet dat community input (wederom) genegeerd wordt. De teleurstelling daarin begint haast normaal te worden, spijtig genoeg.
Ik ben het hier helaas wel een beetje mee eens. Ik heb nu al een aantal keer, binnen een paar minuten, met de 'high tech' tool Paint.net (freeware!) een analyse gepost die duidelijk laat zien dat de contrastwaardes niet echt binnen het acceptabele bereik liggen.
Ik hoop dat er binnen tweakers iemand is die dit ook (betaald) kan doen, en dan vooral mijn vraag:

Waarom wordt dit niet even goed bekeken? *knip*

Is het nou echt zo moeilijk om, als designer, deze knoppen goed leesbaar te ontwerpen?
Moet er elke keer vanuit de community input komen om iemand te triggeren dat het nog niet af is?

In de trant van 'een vriendelijker tweakers' hou ik hier op, maar mijn input houd hier ook op.
Ik heb geen zin meer om bij de volgende wijziging weer er achter te komen dat de knoppen nog slechter leesbaar zijn.

Als aanvulling hierop: nog een gratis tool die ik binnen 5 minuten vind.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlR9iIvdgml4FOJu8H16XDjd_94=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eShPbxNfetPhfjwDG7LwJgLD.png?f=fotoalbum_large

WCAG: "De visuele weergave van tekst en afbeeldingen van tekst heeft een contrastverhouding van ten minste 4,5:1,"

Edit: De vraag zonder bold en smileys maakt de boodschap ook duidelijk genoeg.

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 13-10-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
@dragonhaertt De (bedenkelijke) edit van @rens-br op jouw post kan waarschijnlijk de URL naar dat tooltje hebben laten verdwijnen.

Wat is de URL naar dat tooltje?

[ Voor 58% gewijzigd door RoestVrijStaal op 14-10-2022 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@RoestVrijStaal Ik gok https://wcag.nl/

Zelf ook even een rapportje gedaan, zie ook: https://wcag.nl/webscan/0...9-44ae-af30-8f7a81994c3a/

Op 23 plekken meldt het dat het contrast te laag is, precies bij de moderatie scores. ;)

[ Voor 72% gewijzigd door CH4OS op 14-10-2022 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

CH4OS schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:39:
@RoestVrijStaal Ik gok https://wcag.nl/

Zelf ook even een rapportje gedaan, zie ook: https://wcag.nl/webscan/0...9-44ae-af30-8f7a81994c3a/

Op 23 plekken meldt het dat het contrast te laag is, precies bij de moderatie scores. ;)
Inderdaad te vinden op de website van WCAG. Ik had het linkje er niet bijgezet, maar bedankt voor de aanvulling (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Een nieuw jaar met nieuwe kansen.
Zijn er nog goede voornemens om de WCAG-richtlijnen te volgen dit jaar @jelle.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
dragonhaertt schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:57:
Een nieuw jaar met nieuwe kansen.
Zijn er nog goede voornemens om de WCAG-richtlijnen te volgen dit jaar @jelle.?
Ja. De bedoeling is om de richtlijnen te volgen voor alle toekomstige aanpassingen die we doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

jelle. schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Ja. De bedoeling is om de richtlijnen te volgen voor alle toekomstige aanpassingen die we doen.
Ik neem aan dat dat hier ook al de bedoeling was?:

[Afbeelding]

[...]

Helaas bleek die screenshot ook niet te voldoen aan de richtlijnen en zelfs nog slechter dan de huidige én oude ontwerpen.
Dit heb ik ook uitgebreid aangekaart in mijn eerdere posts, maar reactie hierop is helaas uitgebleven.

Mag ik er dan van uitgaan dat in de toekomst deze richtlijn wél goed geïmplementeerd wordt, of was dit voorbeeld daadwerkelijk 'volgens de richtlijnen' in jullie ogen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
dragonhaertt schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:56:
Mag ik er dan van uitgaan dat in de toekomst deze richtlijn wél goed geïmplementeerd wordt, of was dit voorbeeld daadwerkelijk 'volgens de richtlijnen' in jullie ogen?
We hebben gemerkt dat het screenshot geen juist beeld gaf van de verbetering die we willen doorvoeren, waaronder de contrastwaarden. Dus in die zin was het geen goed voorbeeld. Zoals gezegd is het de bedoeling om de richtlijnen te volgen in toekomstige verbeteringen, maar is dat geen garantie; we doen het zo goed als mogelijk :)

Zodra we deze specifieke knoppen aangepast hebben (is nog niet ingepland), zal ik het laten weten in dit topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is in elk geval fijn om te weten dat er wat mee gedaan gaat worden, mensen zoals ik (kleurenblind, deuteranopia) zijn daar erg blij mee, @jelle..

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2023 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

jelle. schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:30:
[...]

We hebben gemerkt dat het screenshot geen juist beeld gaf van de verbetering die we willen doorvoeren, waaronder de contrastwaarden. Dus in die zin was het geen goed voorbeeld. Zoals gezegd is het de bedoeling om de richtlijnen te volgen in toekomstige verbeteringen, maar is dat geen garantie; we doen het zo goed als mogelijk :)

Zodra we deze specifieke knoppen aangepast hebben (is nog niet ingepland), zal ik het laten weten in dit topic.
Dankjewel voor de update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 17:50

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Hey @dragonhaertt & @CH4OS,

Ik ben blij jullie te kunnen laten weten dat we zojuist een update van de interface voor de reactiefilters hebben gepusht. In deze nieuwe UI hebben we ervoor gezorgd dat de grotere afmetingen van de elementen en de dikkere tekstschaduw bijdragen aan voldoende leesbaarheid.

Bedankt voor jullie feedback en ons wijzen op onze verantwoordelijkheid hierin. We hebben de ambitie om het beter te doen op het gebied van webtoegankelijkheid en we hopen dit in de toekomst waar te blijven maken.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:42

Santford

FP PowerMod
@bozhoyo Kun je de moderatie FAQ (https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2) updaten zodat de voorbeelden bij de kopjes van de reactieniveaus weer overeenkomen met de kleuren op de frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bozhoyo schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:33:

Ik ben blij jullie te kunnen laten weten dat we zojuist een update van de interface voor de reactiefilters hebben gepusht. In deze nieuwe UI hebben we ervoor gezorgd dat de grotere afmetingen van de elementen en de dikkere tekstschaduw bijdragen aan voldoende leesbaarheid.

Bedankt voor jullie feedback en ons wijzen op onze verantwoordelijkheid hierin. We hebben de ambitie om het beter te doen op het gebied van webtoegankelijkheid en we hopen dit in de toekomst waar te blijven maken.
Wat mij betreft is het prima, de geel van +1 kan misschien wat beter, maar het is (in elk geval voor mij) te doen. Enige puntje is misschien dat de grootte van het font niet helemaal in verhouding is met de rest rondom het blokje met de scores en de aantallen reacties erop, boven de reacties zelf. Of in elk geval de tekst "Ongemodereerd" niet als bold weergeven.

Maar zoals gezegd, is dit voor mij prima zo. Dank voor de aanpassing! :Y

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

bozhoyo schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:33:

Bedankt voor de mention, het ziet er op het eerste gezicht wel beter uit.
Ik heb nu even geen tijd om een uitgebreide analyse te doen, maar de WCAG vind het helaas nog niet afdoende: "Elementen moeten voldoende kleurcontrast hebben (9)"

Selector:
<span class="display-score">+1</span>
Selector:
<span class="display-score">+2</span>
Selector:
<span class="display-score">+3</span>

Zo te zien nog niet echt volgens de WCAG richtlijn dus, al lijkt het me wel interessant om nog een keertje naar de exacte contrastwaardes te kijken zoals ik ook bij de vorige designs heb gedaan.

Het grotere formaat is in ieder geval wel een stuk prettiger om te lezen (y)

Pagina: 1 2 Laatste