Ah ja dat zal het vermoedelijk zijn. Thanks
Zie jelle. in "Feedbacktopic voor dark & light mode"ricjuh schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:07:
Dit is misschien niet specifiek voor de darkmode, maar kan de spacing van de menu balk uniform worden gemaakt over de hele website? Nu is die op de frontpage breder dan op andere pagina's.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Yes, dit gaan we beter zichtbaar makensus schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:57:
De [cmd]-tag mag donker/zwart - die valt nu weg tegen de grijze achtergrond van het bericht
Kijk maar naar dit voorbeeld
@jelle. deze gezien?
En deze ook.Gismo1979 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:37:
Mij valt nu het volgende nog op (geel omcirkelt):
[Afbeelding]
De blauwe omkadering rondom de tekst komt er niet uit in de dark mode.
[ Voor 41% gewijzigd door jelle. op 19-07-2023 11:13 ]
De kaders rondom de usericons mogen van mij ook wat minder dik. Een (wat dikker) lijntje is prima, maar het lijkt nu bijna een fotolijst
Je kunt dit omzeilen/aanpassen door een costum css-snippet te maken:sus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:48:
De kaders rondom de usericons mogen van mij ook wat minder dik. Een (wat dikker) lijntje is prima, maar het lijkt nu bijna een fotolijst
a.thumb {
background-color: var(--surface-base-color);
}
a.thumb > img {
outline: 2px solid var(--surface-product-image-background-color);
}
Waarbij je de dikte zelf kunt bepalen door het getal in 2px aan te passen (ik heb 2 pixels gepakt om bij plaatjes in de pricewatch dat m.i. beter uitkomt). Met dank aan @D4NG3R
Gedaan, maar dan heb ik nu ipv een erg dikke zwarte rand, een minder dikke zwarte rand met daarbinnen een witte rand.Gismo1979 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:55:
[...]
Je kunt dit omzeilen/aanpassen door een costum css-snippet te maken:
a.thumb {
background-color: var(--surface-base-color);
}
a.thumb > img {
outline: 2px solid var(--surface-product-image-background-color);
}
Waarbij je de dikte zelf kunt bepalen door het getal in 2px aan te passen (ik heb 2 pixels gepakt om bij plaatjes in de pricewatch dat m.i. beter uitkomt). Met dank aan @D4NG3R
Dan zal je er verder mee moeten spelen, het ging mij er vooral om dat het wit (naar mijn smaak) iets te veel van het goede was, dat er een (donkere) rand omheen zit vind ik niet erg.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat is inmiddels opgelostRudolf Bos schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:18:
## Reproductiestappen
- Ga naar de pagina serie: Ryzen 7
- Klik in de tabs op "Meer"
- Hover met je muis over de items in de dropdown.
## Issue
- De achtergrondkleur wordt wit en de tekst blijft ook wit.
## Gewenst gedrag
- Op hover is de tekst van de dropdown goed te lezen.
Bij deze zojuist een fix gereleased. Kan zijn dat caching nog een dingetje speelt, even goed refreshen dusD4NG3R schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:34:
[...]
Ik vind het persoonlijk wel mooier in alle andere gevallen, maar snap het probleem wat dit veroorzaakt.
Terwijl ik even keek hoe die omlijning er op telefoons uit zag spotte ik overigens nog een bug:
[Afbeelding]
Gaat met de rechter omlijning niet helemaal lekker.
Firefox 115.2.1 (Build #2015962859) op Android
Mooi die donkere modus!
Wel één detail dat me stoort: in donkere modus is de rand om de avatars op het forum dezelfde kleur als de achtergrond van het vak van de post. Hierdoor valt de rand dus weg in de achtergrond. In de smalle modus (bijvoorbeeld mobiel) komt de avatar naast het pijltje met acties te staan. Doordat echter de rand wegvalt, zorgt dit ervoor dat de bovenkant van de avatar één pixel lager staat dan de bovenkant van het pijltje links naast de avatar. Vooral op mobiel kun je het niet niet meer zien als je het eenmaal gezien hebt..
Of meer technisch onderbouwd:
In lichte modus:
background-color van de bovenliggende "message": --surface-card-color = #ebedef
border-color van de avatar: --border-base-color = #f1f2f4
In donkere modus :
--surface-card-color = #2e3338
--border-base-color = #2e3338
De kleuren zijn in donkere modus dus identiek.
Wel één detail dat me stoort: in donkere modus is de rand om de avatars op het forum dezelfde kleur als de achtergrond van het vak van de post. Hierdoor valt de rand dus weg in de achtergrond. In de smalle modus (bijvoorbeeld mobiel) komt de avatar naast het pijltje met acties te staan. Doordat echter de rand wegvalt, zorgt dit ervoor dat de bovenkant van de avatar één pixel lager staat dan de bovenkant van het pijltje links naast de avatar. Vooral op mobiel kun je het niet niet meer zien als je het eenmaal gezien hebt..
In lichte modus:
In donkere modus :
Het contrast tussen grey-90 als paragraaftekst en de achtergrond (grey-15) is mij wat groot.
Wat iemand te veel contrast vindt is wat persoonlijk en klagen over de lang verwachte dark mode wil ik niet. Goed bezig!
De tekst verander ik dus naar grey-85 in m'n custom CSS. Terwijl ik dat doe valt me in het CSS codeblock op dat de comment kleur #46606d wel heel dicht bij de achtergrondkleur komt. Zeker wanneer de lijn is geselecteerd en dus een highlight krijgt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZmvpnV4xDSqVCdt5JCXk0Y32.png?f=user_large)
Misschien wel een globale fix waard.
In het forum is de comment kleur met #708090; iets beter
Wat iemand te veel contrast vindt is wat persoonlijk en klagen over de lang verwachte dark mode wil ik niet. Goed bezig!
De tekst verander ik dus naar grey-85 in m'n custom CSS. Terwijl ik dat doe valt me in het CSS codeblock op dat de comment kleur #46606d wel heel dicht bij de achtergrondkleur komt. Zeker wanneer de lijn is geselecteerd en dus een highlight krijgt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZmvpnV4xDSqVCdt5JCXk0Y32.png?f=user_large)
Misschien wel een globale fix waard.
In het forum is de comment kleur met #708090; iets beter
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
| /* dark mode fixes */ .twk-dark{ --base-paragraph-text-color: var(--grey-85); } .twk-dark twk-codemirror{ --comment-color: #6a7b84 !important; } |
Wat scherpWasrek schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:34:
Mooi die donkere modus!
In lichte modus:
In donkere modus :
Ze gebruiken dezelfde grijze balkjes ook in darkmode, zeer slecht zichtbaar.Reinier schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:23:
Ik zie de scorebalkjes bijna niet
[Afbeelding]
En het lijnt niet helemaal okee uit.
Fijn! Alleen volgens mij nog niet helemaal oplost. Op brede schermen krijgen de avatars ook in dark mode nu wel de juiste border. Op smalle schermen blijft het wegvallen. Volgens mij komt dit doordat in .message .poster .thumb de border-color nog steeds --border-base-color is ipv --border-card-color.XWB schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:28:
[...]
Wat scherpIk heb zonet een fix uitgerold voor de avatars
Ik gebruikte altijd Tweakers Perfect Dark, heb deze nu uitgezet om problemen te voorkomen maar op het forum ben ik nu steeds de pijl voor naar boven/beneden kwijt.
Wat gaat er mis? Ene moment wel zichtbaar en dan ineens verdwenen.
iPhone met laatste iOS op Safari.
Wat gaat er mis? Ene moment wel zichtbaar en dan ineens verdwenen.
iPhone met laatste iOS op Safari.
:strip_exif()/f/image/sxmPJLIN74FGKj4jEvU1zO0f.jpg?f=fotoalbum_large)
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Die border kan beter helemaal weg, want de juiste border-color wordt al op .community gezet.Wasrek schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:57:
[...]
Fijn! Alleen volgens mij nog niet helemaal oplost. Op brede schermen krijgen de avatars ook in dark mode nu wel de juiste border. Op smalle schermen blijft het wegvallen. Volgens mij komt dit doordat in .message .poster .thumb de border-color nog steeds --border-base-color is ipv --border-card-color.
Bij deze ook foetsie
Mag af en toe ook gezegd; top dat er zo snel wordt geacteerd op feedback! Natuurlijk kun je het niet iedereen naar zijn wens maken, en deels is het smaak, maar er is een hoop werk verzet zo zeg!
Fijn dat de darkmode live is! Heb de custom CSS-darkmode uitgeschakeld, Dark Reader-addon idem. Heb het een tijdje uitgeprobeerd vooraleer te reageren hier, maar ben nog geen rariteiten tegengekomen. Heb niet enorm diepgravend getest ofzo, maar is ook leuk om eens positieve zaken te benoemen. Dank aan de devs! 
Mooi werk opgeleverd en tof dat er dmv dit topic zo actief nazorg op wordt verzorgd.
Mooi werk opgeleverd en tof dat er dmv dit topic zo actief nazorg op wordt verzorgd.
De nieuwe stijl is even wennen, maar het bevalt wel.
Wat iets minder bevalt is dat op de mobiel een reactie geven een stuk lastiger wordt. Wellicht is mijn resolutie een beetje basaal (1560x720), maar als je een smiley wilt selecteren, is daarna je reactie niet meer zichtbaar. Ook kantelen van je telefoon helpt dan niet. Kortom: op die manier is er geen reactie in te vullen. Volgens mij was dat met de oude layout niet zo (weet dat niet 100% zeker, werk doorgaans achter een PC, waar ook deze reactie is getyped).
Wat iets minder bevalt is dat op de mobiel een reactie geven een stuk lastiger wordt. Wellicht is mijn resolutie een beetje basaal (1560x720), maar als je een smiley wilt selecteren, is daarna je reactie niet meer zichtbaar. Ook kantelen van je telefoon helpt dan niet. Kortom: op die manier is er geen reactie in te vullen. Volgens mij was dat met de oude layout niet zo (weet dat niet 100% zeker, werk doorgaans achter een PC, waar ook deze reactie is getyped).
Falcon schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:12:
@jelle. @bozhoyo De witte tekst op deze toggle maakt het onleesbaar:
[Afbeelding]
Ik heb het voor de zekerheid maar even gecontroleerd, maar dat is hoe die toggles horen te werken.8088 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:32:
[...]
Die tekst wordt met een CSS-rule uit het zicht geduwd:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 .toggleSwitch span:last-child { text-indent: -1000px; }
:fill(white):strip_exif()/f/image/LgrbTV3kuBEqZ3rEeiZazzKA.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/EmyLrCZTmwRUjGgtwmSrJkal.png?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door XWB op 19-07-2023 23:10 ]
ik kwam zelf ook om dit aan te kaarten, in het forum wordt best vaak dit soort code gebruikt, de juiste manier om dit aan te pakken is ook niet om het in de html te plempen waren css-class atributes daar niet voor uit gevonden, gewoon een #postcontent table {background-color} is toch ook prima, in het light thema kun je daar e1e1e1 neerzetten in het dark thema iets van 181818 - problem solved. wat dat betreft viel het me al ontzettend op dat dergelijke objecten überhaupt geen class-aanduiding hadden,D4NG3R schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:39:
[...]
Gaat wel wat verder dan alleen dat, de achtergrondkleur wordt immers in de tags bepaald - en moet dus per client worden afgevangen voor dark- of lightmode.![]()
Als ik de bgcolor naar 1c1c1c oid zet dan ziet het er weer niet uit voor lightmode users.
Eens testen:
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Ventilators Arctic F8 Value Pack Zwart, 80mm € 16,92 € 16,92 1 Ventilators Gelid Solutions Silent 9 PWM Black, 80mm € 4,51 € 4,51 1 Laptops Acer Chromebook 314 CB314-1H-C2UG € 249,- € 249,- 1 Laptops HP Chromebook 14a -na0221nd € 249,- € 249,- 1 Statieven Bosch BT 150 Professional € 55,19 € 55,19 1 Elektrisch gereedschap accessoires Makita 821549-5 Mbox nr.1 € 21,14 € 21,14 1 Elektrisch gereedschap accessoires Makita 821550-0 Mbox nr.2 € 24,69 € 24,69 1 Elektrisch gereedschap accessoires Makita 821551-8 Mbox nr.3 € 22,75 € 22,75 1 Elektrisch gereedschap accessoires Makita 821552-6 Mbox nr.4 € 32,- € 32,- Totaal € 675,20
Edit: Yup dat is aardig cursed:
[Afbeelding]
Okee, ik zit random wat te GoT'en krijg ineens de dark mode voor m'n bakkes. Ik heb die setting never nooit aangeraakt
Voor nieuwe (wenslijst) tabellen vanuit de RML-generator zijn de kleuren nu ook weggehaald.i-chat schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 01:50:
[...]
ik kwam zelf ook om dit aan te kaarten, in het forum wordt best vaak dit soort code gebruikt, de juiste manier om dit aan te pakken is ook niet om het in de html te plempen waren css-class atributes daar niet voor uit gevonden, gewoon een #postcontent table {background-color} is toch ook prima, in het light thema kun je daar e1e1e1 neerzetten in het dark thema iets van 181818 - problem solved. wat dat betreft viel het me al ontzettend op dat dergelijke objecten überhaupt geen class-aanduiding hadden,
RML/UBB is nooit gemaakt met CSS in gedachten, en het gebruik van presentationele attributen en tabellen voor opmaak was vroeger eigenlijk heel normaal. Tot nog toe was er voor ons ook geen reden om generiek support voor classes/typering in te bouwen in RML (en eigenlijk nog steeds niet echt), maar we moeten het gebruik van tabellen voor opmaak, en zeker het gebruik van vaste kleuren, wel gaan afraden (en daar zelf dus ook mee stoppen).
Intentionally left blank
Goede suggestie, de kleur is nu aangepastGismo1979 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:37:
Mij valt nu het volgende nog op (geel omcirkelt):
[Afbeelding]
De blauwe omkadering rondom de tekst komt er niet uit in de dark mode.
SysteemstandaardReinier schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:42:
Okee, ik zit random wat te GoT'en krijg ineens de dark mode voor m'n bakkes. Ik heb die setting never nooit aangeraakt
De opmaak van de cmd tag is aangepast, waardoor die nu beter herkenbaar issus schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:57:
De [cmd]-tag mag donker/zwart - die valt nu weg tegen de grijze achtergrond van het bericht
Kijk maar naar dit voorbeeld
@jelle. deze gezien?
Collega @Marvellanius heeft een SVG-versie van Henk gemaakt, de mascotte is weer nuchter!D4NG3R schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:51:
Henk heeft overigens ook een vrij zware nacht gehad.![]()
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/zpD1tq5ZSGz2iXaaJQSnmGbg.png?f=user_large)
Staat deze al live? Iig krijg ik ook na een harde reload de .png voorgeschoteld.XWB schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:03:
[...]
[...]
Collega @Marvellanius heeft een SVG-versie van Henk gemaakt, de mascotte is weer nuchter!
[Afbeelding]
Top, dat maakt het al beter te herkennen. Maar, hij zou zelfs - als een echte terminal - zwart mogen. Dat geeft meer contrast dan alleen een lijntje eromheen. Dat is toch mede waarom je de [cmd]-tag gebruikt, het is vaak terminal in/output die je daar in weer geeft.XWB schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:56:
[...]
De opmaak van de cmd tag is aangepast, waardoor die nu beter herkenbaar is
Offf… zie ik gewoon geen kleurverschil dankzij mijn kleurenblindheid?
Volledig zwart komt in onze dark mode niet goed uit de verf, ik denk dat we het hierbij gaan laten.sus schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:50:
[...]
Top, dat maakt het al beter te herkennen. Maar, hij zou zelfs - als een echte terminal - zwart mogen. Dat geeft meer contrast dan alleen een lijntje eromheen. Dat is toch mede waarom je de [cmd]-tag gebruikt, het is vaak terminal in/output die je daar in weer geeft.
Offf… zie ik gewoon geen kleurverschil dankzij mijn kleurenblindheid?
Overigens hoeft een terminal niet zwart te zijn, die van mij kan ik compleet stijlen
:fill(white):strip_exif()/f/image/QRj6G3Z2cIC8Y8HYsmlUGgA9.png?f=user_large)
Hoe krijg je Henk op het forum?! Bij mij staat er helemaal geen Henk?XWB schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:03:
[...]
[...]
Collega @Marvellanius heeft een SVG-versie van Henk gemaakt, de mascotte is weer nuchter!
[Afbeelding]
Up, Up, Down, Down... en dan de rest.Chip. schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:16:
[...]
Hoe krijg je Henk op het forum?! Bij mij staat er helemaal geen Henk?
[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 20-07-2023 12:24 ]
Kan toch met elke moderne terminalXWB schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:04:
[...]
Volledig zwart komt in onze dark mode niet goed uit de verf, ik denk dat we het hierbij gaan laten.
Overigens hoeft een terminal niet zwart te zijn, die van mij kan ik compleet stijlen
[Afbeelding]
Overigens zie ik in dit topic dat het *prima* gaat met de CMD - zo laten dus
sus in "Debian - laptop ziet geen wifi netwerken"
[ Voor 15% gewijzigd door sus op 20-07-2023 12:24 ]
Volgens mij een bugje? Of ligt fout bij mij?
Probeer de .headline-anchor aan te passen, zodat de de headlines bij het laatste nieuws op frontpage een ander kleurtje krijgen, alleen lijkt mijn custom CSS overschreven te worden, door de Tweakers css?
Probeer de .headline-anchor aan te passen, zodat de de headlines bij het laatste nieuws op frontpage een ander kleurtje krijgen, alleen lijkt mijn custom CSS overschreven te worden, door de Tweakers css?
:fill(white):strip_exif()/f/image/mev1KGvtTBxQj3ggCrJFvroI.png?f=user_large)
Ten eerste mijn complimenten met de darkmode, goed bezig!
Nu heb ik alleen een klein verbeterpuntje, ik gebruik Firefox met de Dark Reader plug-in, en nu zie ik bij iedere avatar-border een horizontaal lijntje lopen naar de body tekst toe:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LfXCLsNvud95w4abpPFKEpU5.jpg?f=user_large)
Dit lijntje is nogal storend omdat deze vrijwel naast de body tekst komt te staan en zo een soort scheidslijn creëert. Het is natuurlijk wel niche maar wie weet is het heel simpel op te lossen?
Nu heb ik alleen een klein verbeterpuntje, ik gebruik Firefox met de Dark Reader plug-in, en nu zie ik bij iedere avatar-border een horizontaal lijntje lopen naar de body tekst toe:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LfXCLsNvud95w4abpPFKEpU5.jpg?f=user_large)
Dit lijntje is nogal storend omdat deze vrijwel naast de body tekst komt te staan en zo een soort scheidslijn creëert. Het is natuurlijk wel niche maar wie weet is het heel simpel op te lossen?
at your service
Updatejelle. schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:41:
De nieuwe light mode en dark mode zijn nu bijna 24 uur beschikbaar, tijd voor een overzichtje wat we sinds release hebben gefixt en nog gaan aanpakken
Opgelost:Mee bezig / wordt nog onderzocht:
- Actieve tab in scorekaarten van reviews (ericje627 in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Focus/highlight van zoekveld (Falcon in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Kader rondom avatars (True in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Leesbaarheid van titel van afbeeldingengalerij (True in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Highlight van eigen post (gambieter in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Highlight van zoekresultaten (psy in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Karmabadges bij frontpage-reacties (Bor in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- RML output van Wenslijst-generator (xajac in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Leesbaarheid van zoekselectie-dropdown in topics
- Styling van "Stel een vraag"-popup via Tweakbase
- Minder subtiele kaders rondom frontpage-reacties
- Witte pijl in V&A-beoordelingen en karmaranglijst
- Zichtbaarheid van "Verfijn resultaten"-icoon in Pricewatch
- Lijn met laagste prijs sinds 6 maanden in prijshistorie (was al langer stuk)
- Gebroken lijn in notificatie-overzicht (Falcon in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Leesbaarheid van inactieve custom css tab (Reinier in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Blauwe achtergrondkleur van nieuwe notificaties (True in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Vernieuwing van smileys (binnenkort meer nieuws hierover)
- Leesbaarheid van waarborgen op shoppagina's
- Pijltje bij Downloadalerts
- Diverse schoonheidsfoutjes op het forum en in V&A
- Zware nacht van Henk (D4NG3R in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Gebroken lijn in notificatie-overzicht (Falcon in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Leesbaarheid van inactieve custom css tab (Reinier in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Blauwe achtergrondkleur van nieuwe notificaties (True in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Kader van afbeeldingthumbnails (True in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- "Meer"-dropdown in Tweakbase (Rudolf Bos in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Leesbaarheid van labels in ankeilers (Gismo1979 in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Opmaak van cmd-tag (sus in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Kaderrand rondom avatars (Wasrek in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Leesbaarheid van waarborgen op shoppagina's
- Pijltje bij Downloadalerts
- Diverse schoonheidsfoutjes op het forum en in V&A
- Scorebalk bij reviews (Reinier in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Overschrijving van custom css (Chip. in "Feedbacktopic voor dark & light mode")
- Icoontjes van subfora vervangen door svg
Er zit nog een foutje in de header, als ik van FP naar forum spring dan verspringt de header naar het midden.
FP:

Forum:

Liefst zou ik de header altijd in het midden zien
de enigste custom css is
en Notificatie icon bounce
FP:

Forum:

de enigste custom css is
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| :root{--button-success-border-color:#99FA8F; --button-success-background-color:#99FA8F} .me{color:#fd0000} div.message.ownpost{background-color:rgb(50, 100, 150)} |
[ Voor 22% gewijzigd door Damic op 21-07-2023 12:28 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
@jelle. en alle devs die mee hebben gewerkt: Ik ben hier echt heel blij mee. Goed werk!
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Zie jelle. in "Feedbacktopic voor dark & light mode"Damic schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:39:
Er zit nog een foutje in de header, als ik van FP naar forum spring dan verspringt de header naar het midden.
FP:
[Afbeelding]
Forum:
[Afbeelding]
de enigste custom css is
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 6 .me{color:#dd0000} div.message.ownpost{background-color:rgb(50, 100, 170)} .action_list li.action-icon.rating.can_be_rated .thumbsup.rated { background-color: #99FA8E; border-color:#99FA8E; }
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
Zowel de kop als tekst rechts bij deze grafiek zijn zeer slecht- tot onleesbaar:
:fill(white):strip_exif()/f/image/UuSXMA7aT1bU8V9vFu44I0Uh.png?f=user_large)
Ik denk persoonlijk dat de data onderaan ook wel iets lichter mag, al is dat iig wel leesbaar in de huidige staat.
review: Kabel hoeft tóch niet open - Ziggo heeft macht, maar dat voordeel nee...
:fill(white):strip_exif()/f/image/UuSXMA7aT1bU8V9vFu44I0Uh.png?f=user_large)
Ik denk persoonlijk dat de data onderaan ook wel iets lichter mag, al is dat iig wel leesbaar in de huidige staat.
review: Kabel hoeft tóch niet open - Ziggo heeft macht, maar dat voordeel nee...
[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 21-07-2023 08:54 ]
Dat gebeurde zo te zien alleen wanneer je op de pagina van theme veranderde voordat de iframe was geladen. Maar bij deze is die situatie ook gefixedD4NG3R schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:27:
Zowel de kop als tekst rechts bij deze grafiek zijn zeer slecht- tot onleesbaar:
[Afbeelding]
Intentionally left blank
Ik kwam de pagina op met dark mode, en begon het artikel te lezen. Gewisseld heb ik halverwege niet.crisp schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:05:
[...]
Dat gebeurde zo te zien alleen wanneer je op de pagina van theme veranderde voordat de iframe was geladen. Maar bij deze is die situatie ook gefixed
Maar mooi dat het opgelost is.
He ik snap dat niet. Dat gaat over de search bar, ik heb het over de header waar de menu's instaan, deze schuift als je van fp naar forum gaat en visa versa.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Zie deze post: jelle. in "Feedbacktopic voor dark & light mode"Damic schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:00:
[...]
He ik snap dat niet. Dat gaat over de search bar, ik heb het over de header waar de menu's instaan, deze schuift als je van fp naar forum gaat en visa versa.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Merk toch dat dark mode een stuk sneller wennen is dan de lichte thema. Voor mijn gevoel is de lichte thema te onrustig voor mijn ogen.
Op de vernieuwde frontpage werd onze gegenereerde CSS na de custom CSS in geladen. Het is nu voor het eerst dat dit probleem naar boven kwam drijven, collega @Marvellanius heeft vandaag een fix hiervoor uitgerold. Kan je het nogmaals proberen?Chip. schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:30:
[Afbeelding]
misschien kan je inspiratie hier vinden in mijn CSS snippetChip. schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:30:
[Afbeelding]
Tweakers NEW Dark | Links + Visited + Hover links colour + Customisations
of dit stukje code hieronder
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| /**** unvisited link ****/ /*** Normale Unvisited Links - Grijze kleur ***/ /** FP Headlines - News Submit - Tip de redactie **/ .headlines-head a.newsSubmit, /** FP Nieuws Headlines**/ .headlines a { color: #B0B0B0; } |
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Ik kwam in de nieuwe Dark Mode nog iets tegen in PriceWatch - Producten met grootste prijsdalingen is de streep van oude prijs niet goed waarneembaar....
Zie toegevoegd plaatje...
Misschien even inzoomen en dan zie je het wellicht beter hehehe
EDIT 1: heb het ook in LIGHT mode getest - zelfde is van toepassing

is daar een CSS code voor ???
Dan kan ik deze bijvoorbeeld in andere kleur zetten...
Of er is een fix mogelijk natuurlijk
EDIT 2: heb de CSS selector gevonden - zie code snippet hieronder (even in leesbare vorm op meerdere regels gezet - maar is achter elkaar natuurlijk
Misschien even inzoomen en dan zie je het wellicht beter hehehe

EDIT 1: heb het ook in LIGHT mode getest - zelfde is van toepassing
is daar een CSS code voor ???
Dan kan ik deze bijvoorbeeld in andere kleur zetten...
Of er is een fix mogelijk natuurlijk
EDIT 2: heb de CSS selector gevonden - zie code snippet hieronder (even in leesbare vorm op meerdere regels gezet - maar is achter elkaar natuurlijk

code:
1
2
3
| #contentArea > div.wrap > div.pwDeals.greyTopBorderBlock > div.portalBlock > div.productCards.vertical > div.card > p.price > span::after |
/f/image/ZbIWkPeW5M7D4jBo9xNi2v2A.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door mindwarper op 21-07-2023 18:22 . Reden: extra info ]
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Ik heb wat lopen knutselen met een test kleur (magenta)mindwarper schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:46:
(...)
EDIT 2: heb de CSS selector gevonden - zie code snippet hieronder (even in leesbare vorm op meerdere regels gezet - maar is achter elkaar natuurlijk![]()
code:
1 2 3 #contentArea > div.wrap > div.pwDeals.greyTopBorderBlock > div.portalBlock > div.productCards.vertical > div.card > p.price > span::after
en heb het gevonden m.b.v. CSS code - zie plaatjes
:fill(white):strip_exif()/f/image/B5uAI1gWUu3aJUIv8qKYRg69.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/MheGW7FpWUVUCwx53vK9Drdk.png?f=user_large)
nu weet ik wat ik in mijn CCS snippet - Tweakers NEW Dark | Links + Visited + Hover links colour + Customisations ga toevoegen
Heb het nu aangepast met deze code in beuwste CSS snippet - en ik vind het zelf er gelikt uitzien in de kleur oranje-rood
code:
1
2
3
4
5
6
| /*** ORANJE-ROOD ***/ /** PriceWatch - Prijsdaling - oude prijs "doorhaal"streep **/ .productCards .card .price span::after { background-color: orangered; } |
[ Voor 15% gewijzigd door mindwarper op 21-07-2023 22:38 . Reden: extra info voor PW doorhaal-streep ]
Als je dat zonder Dark Reader niet hebt dan lijkt het me dat de oorzaak bij Dark Reader ligt, en je dat dus daar moet melden: https://github.com/darkreader/darkreader/issuesDiamondo25 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:30:
Na aanleiding van Darkrain zal ik 2 bugs posten die ik heb met ten minste light mode met de Dark Reader plugin
[Afbeelding]
Knopje in zoekbalk
[Afbeelding]
Ik weet dat DR specifieke dingen doet voor Tweakers. Het kan best zijn dat die door wijzigingen aan onze kant nu voor problemen zorgen, maar dat is aan hun om dat dan weer aan te passen aan de huidige situatie.
Intentionally left blank
Yes gefixed! Dank!XWB schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 15:57:
[...]
Op de vernieuwde frontpage werd onze gegenereerde CSS na de custom CSS in geladen. Het is nu voor het eerst dat dit probleem naar boven kwam drijven, collega @Marvellanius heeft vandaag een fix hiervoor uitgerold. Kan je het nogmaals proberen?
Bij de betaalpagina voor een tweakers abonnement is de selectie van bank, in het geval van betalen via IDeal, een wit vak met lichtblauwe tekst.
Ik heb even geen screenshot want kom niet meer op die pagina, hoop dat de vage beschrijving genoeg is om het te vinden.
Ik heb even geen screenshot want kom niet meer op die pagina, hoop dat de vage beschrijving genoeg is om het te vinden.
"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin
Bij het refreshen van de pagina staat er eerst "Henk" (van "Henk 'm!") op de plek van de duimpjes. Dat knippert irritant, wanneer het eenmaal is opgevallen.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Volgensmij heeft Femme nu dus uiteindelijk vele jaren later (na Tweakers 7 ?) alsnog zijn zin gekregen.
Tweakers light is nu alsnog helemaal "hoofdpijn wit". Daar was toen zeer veel weerstand tegen en is destijds gelukkig (groten)deels teruggedraaid mbv een slider.
Ik vind het jammer dat de nieuwe darkmode (die ik iedereen gun maar zelf eigenlijk niet fijn vind noch gebruik) er ook voor gezorgd heeft dat de light mode zowel op FP als forum nu zo wit is.
Gelukkig dat deze snippet met dank aan @Creesch dit vrij goed oplost!
Tweakers light is nu alsnog helemaal "hoofdpijn wit". Daar was toen zeer veel weerstand tegen en is destijds gelukkig (groten)deels teruggedraaid mbv een slider.
Ik vind het jammer dat de nieuwe darkmode (die ik iedereen gun maar zelf eigenlijk niet fijn vind noch gebruik) er ook voor gezorgd heeft dat de light mode zowel op FP als forum nu zo wit is.
Gelukkig dat deze snippet met dank aan @Creesch dit vrij goed oplost!
Creesch schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:18:
Even dit topic afstoffen naar aanleiding van de nieuwe dark en light themas van tweakers. In de basis prima, maar ik mistte wel iets contrast in zowel light als dark mode.
tweakers dark/light tweaks
Overigens moet ik nog even testen hoe het op het forum werkt zie ik nu. Hier is de kleur grijs die ik voor de content area heb gebruikt gelijk aan die voor reacties.
Anyway, screenshots:
Dark:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Light:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Btw, op de screenshot ook nog een andere stijl in gebruik: tweakers minder rommel
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De scorebalkjes zijn nu weer leesbaarReinier schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:23:
Ik zie de scorebalkjes bijna niet
[Afbeelding]
En het lijnt niet helemaal okee uit.
Goed gezien, dit hebben we nu gefixt zodat je geen custom css nodig hebt om het streepje te kunnen zienmindwarper schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:46:
Ik kwam in de nieuwe Dark Mode nog iets tegen in PriceWatch - Producten met grootste prijsdalingen is de streep van oude prijs niet goed waarneembaar....
Opgelost!nicxz schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:26:
Bij de betaalpagina voor een tweakers abonnement is de selectie van bank, in het geval van betalen via IDeal, een wit vak met lichtblauwe tekst.
Dit is bij ons bekend en heeft te maken met de manier waarop de icoontjes nu worden ingeladen. Is alleen niet heel triviaal om op te lossen, dus zal niet op korte termijn zijn.CodeCaster schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:52:
Bij het refreshen van de pagina staat er eerst "Henk" (van "Henk 'm!") op de plek van de duimpjes. Dat knippert irritant, wanneer het eenmaal is opgevallen.
Verder hebben we de icoontjes van de subfora vervangen door svg's en de productafbeeldingen in dealsoverzichten in artikelen een wit kader gegeven, zodat het consistent is met de Pricewatch.
Dit lijkt op een loadbalancer issue. Fix komt soon (™).Reinier schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:03:
[...]
Fijn!
Het geniddelde staat nu wel op een vreemde plaats (Firefox op Android):
[Afbeelding]
"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."
Kuddo's voor het devteam hoe vlug ze issues fixen nu met die vernieuwde template met darkmode.
Mag best wel gezegd worden.
Mag best wel gezegd worden.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Kunnen we een versie krijgen van de light modus maar dan donkerder (o.a. de achtergrond)?
< dit stukje webruimte is te huur >
We onderhouden vanaf nu alleen het lichte en het donkere thema, dus geen andere varianten. Je kunt eventueel custom css gebruiken, zie daarvoor https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/zoeken/, [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?' en de snippets die gedeeld zijn in dit topic zoals Grijze achtergrondaex351 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:53:
Kunnen we een versie krijgen van de light modus maar dan donkerder (o.a. de achtergrond)?
.
[ Voor 99% gewijzigd door Ajacied10 op 26-07-2023 11:58 ]
M.b.t. het dikgedrukte gedeelte en @Tweakers gaat hier nog iets aan gebeuren? Of gaan jullie iedereen hier die lasogen krijgt gewoon verwijzen naar de custom CSS?jasjenl schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:05:
[...]
Moet zeggen dat ik met deze snippet light mode een stuk prettiger vind kijken, met name in het forum. Ik kan niet goed benoemen waarom ik de nieuwe light mode ook te fel vind (zoals vele anderen blijkbaar hier), want bij bijv. nu.nl heb ik geen problemen met de witte achtergrond. Misschien is het juist de combinatie van grijs en wit dat het onprettig maakt, aangezien in het forum het tekst deel een grijze achtergrond heeft. Dan ervaar ik van die grote witte vlakken links en rechts niet prettig door het contrast wat je dan krijgt. Maar goed, lang leven custom css dan maar, ik had die tot nog toe nog nooit gebruikt maar heb deze nu toch maar aangezet bij mij.
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
@jelle. staat het verduidelijken van bold tekst in de dark mode toevallig nog op de backlog?
Als voorbeeld de post (en quote van hierboven):
:fill(white):strip_exif()/f/image/x9iLYAua9ixdq2c1EKNlTf2r.png?f=user_large)
Zoals het er nu uitziet, zijn er honderdduizenden gebruikers die op dit moment zonder enig probleem of klacht gebruik maken van de nieuwe light mode. Voor iedereen die een andere esthetische voorkeur heeft, is er inderdaad custom CSS en de nieuwe toevoeging van de eenvoudig te wijzigen kleurvariabelen in de codebase.Harrie_ schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:19:
[...]
M.b.t. het dikgedrukte gedeelte en @Tweakers gaat hier nog iets aan gebeuren? Of gaan jullie iedereen hier die lasogen krijgt gewoon verwijzen naar de custom CSS?
"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."
Daar heb ik een oplossing voor en ik zal het begin volgende week live zettenTrue schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:27:
@jelle. staat het verduidelijken van bold tekst in de dark mode toevallig nog op de backlog?
[Afbeelding]
Mwah dit mag wel even genuanceerd worden; twee dingen:bozhoyo schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:22:
[...]
Zoals het er nu uitziet, zijn er honderdduizenden gebruikers die op dit moment zonder enig probleem of klacht gebruik maken van de nieuwe light mode. Voor iedereen die een andere esthetische voorkeur heeft, is er inderdaad custom CSS en de nieuwe toevoeging van de eenvoudig te wijzigen kleurvariabelen in de codebase.
• Het feit dat die honderdduizenden gebruikers zich hier niet komen melden wil niet zeggen dat het probleem niet bestaat. Je doet nu de aanname dat bij gebrek aan klachten mensen geen problemen ervaren met het wit.
• Erg kort door de bocht om dit af te doen als 'esthetische voorkeur'. De oude Henk preferen boven het 'nieuwe' logo is esthetische voorkeur; ik krijg last van m'n ogen met de light-modus en getuige meerdere reacties in dit topic ben ik zeker niet de enige.
Erg jammer dit
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Schijnt een apart project te worden: XWB in "Feedbacktopic voor dark & light mode"xileS schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:46:
[...]
Mijn telefoon switched in avond ook blijkbaar automatisch over in dark mode en valt mij gelijk op dat de smilies idd nog een lelijke witrandjes aan zijkanten hebben. Dit zou toch echt wel opgelost kunnen worden?
Maar... laat dat project maar snel komen. Nu de dark side zo groot wordt (ik had het al een tijd met custom CSS) kunnen deze smilies met witte randen natuurlijk echt niet meer.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik ben de smileys in darkmode inmiddels sneller gewend geraakt dat de light mode zelfbreinonline schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:07:
[...]
Schijnt een apart project te worden: XWB in "Feedbacktopic voor dark & light mode"
Maar... laat dat project maar snel komen. Nu de dark side zo groot wordt (ik had het al een tijd met custom CSS) kunnen deze smilies met witte randen natuurlijk echt niet meer.
Is er een manier om het oude thema terug te krijgen? Ben niet de grootste fan van dark mode en de nieuwe light mode is te wit en licht. Met name de tracker heeft weinig contrast tov de rest van de content op de pagina en de puur witte background itt licht grijs maakt het minder fijn om te gebruiken.
Zie jelle. in "Feedbacktopic voor dark & light mode". Voor beiden zaken die jij noemt zijn custom css snippets beschikbaarnoobynater schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:33:
Is er een manier om het oude thema terug te krijgen? Ben niet de grootste fan van dark mode en de nieuwe light mode is te wit en licht. Met name de tracker heeft weinig contrast tov de rest van de content op de pagina en de puur witte background itt licht grijs maakt het minder fijn om te gebruiken.
@Tweakers @jelle.
Blijkbaar sinds deze morgen is in Tweakers Dark iets gewijzigd...
Voor de TWK Ankeilers de achtergrond kleur van het ballonetje met aantal reacties is ineens wit/grijs geworden...
Een foutje ???
Of een geplande wijziging ??? - het getalletje is nu moeilijk te lezen en met hovering ook (wordt wit)
/f/image/aMe3iRDoxXLUVlVfstKjc2g8.png?f=fotoalbum_large)
EDIT - even de CSS code opgezocht welke ermee gemoeid is
Ik pas het wel aan in mijn CSS snippet - Tweakers NEW Dark | Links colour + Customisations
EDIT 2 - dit heb ik er nu van gemaakt...
Voor de TWK Ankeilers de achtergrond kleur van het ballonetje met aantal reacties is ineens wit/grijs geworden...
Een foutje ???
Of een geplande wijziging ??? - het getalletje is nu moeilijk te lezen en met hovering ook (wordt wit)
/f/image/aMe3iRDoxXLUVlVfstKjc2g8.png?f=fotoalbum_large)
Ik pas het wel aan in mijn CSS snippet - Tweakers NEW Dark | Links colour + Customisations
code:
1
2
3
4
5
| .twk-dark { --comment-counter-background-color: var(--surface-transparent-dark-color); --surface-transparent-dark-color: var(--grey-100-80); } |
code:
1
2
3
4
5
| .twk-dark { /**** Comment counter Ballonetje background ****/ --comment-counter-background-color: rgba(0, 0, 0, 0.6); } |
[ Voor 39% gewijzigd door mindwarper op 02-08-2023 16:47 . Reden: Typo's + User Tags toegevoegd + CSS Code toegevoegd ]
Goed gespot! We hebben recent aanpassingen gedaan waardoor we een en ander automatiseren vanuit Figma, en daar lijkt een inconsistentie in geslopen te zijn. We pakken 'm opmindwarper schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:30:
@Tweakers @jelle.
Een foutje ???
[Afbeelding]
Ik pas het wel aan in mijn CSS snippet - Tweakers NEW Dark | Links + Visited + Hover links colour + Customisations
code:
1 2 3 4 5 .twk-dark { --comment-counter-background-color: var(--surface-transparent-dark-color); --surface-transparent-dark-color: var(--grey-100-80); }
code:
1 2 3 4 5 .twk-dark { /**** Comment counter Ballonetje background ****/ --comment-counter-background-color: rgba(0, 0, 0, 0.6); }
In light mode bij het selecteren van text is de selectie kleur ineens dezelfde tint blauw (accent-30) als de text waardoor je dus niet meer kan zien wat je selecteert. Dit kan niet door CCS gefixed worden omdat hier zo te zien geen CSS voor is ?
wellicht helpt mijn CSS snippet je wel op weg om precies te doen wat je wilt bereiken...computerjunky schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:03:
In light mode bij het selecteren van text is de selectie kleur ineens dezelfde tint blauw (accent-30) als de text waardoor je dus niet meer kan zien wat je selecteert. Dit kan niet door CCS gefixed worden omdat hier zo te zien geen CSS voor is ?
Je kan natuurlijk ook precies het omgekeerde doen van wat je schrijft om met CSS --accent-30 te wijzigen met eigen CSS
Welke snippet?mindwarper schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:18:
[...]
wellicht helpt mijn CSS snippet je wel op weg om precies te doen wat je wilt bereiken...
Je kan natuurlijk ook precies het omgekeerde doen van wat je schrijft om met CSS --accent-30 te wijzigen met eigen CSS
Mijn probleem is dat de frontpage artikel text dezelfde kleur gebruikt evenals nog 5 andere elementen... Doordat zoveel kleuren gedeeld zijn is het verdomd lastig sommige elemten te veranderen met CSS. het zou tweakers sieren als ze individuele CSS code zouden gebruiken waardoor het lekkerder aan te passen is.
deze hier - Tweakers NEW Dark | Links colour + Customisationscomputerjunky schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:20:
[...]
Welke snippet?
Mijn probleem is dat de frontpage artikel text dezelfde kleur gebruikt evenals nog 5 andere elementen... Doordat zoveel kleuren gedeeld zijn is het verdomd lastig sommige elemten te veranderen met CSS. het zou tweakers sieren als ze individuele CSS code zouden gebruiken waardoor het lekkerder aan te passen is.
Beste devvers: als dit een bug is, wordt dit dan nog gemeld wat er mee gedaan wordt? Bedankt...kdekker schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:00:
De nieuwe stijl is even wennen, maar het bevalt wel.
[ Voor 1% gewijzigd door kdekker op 03-08-2023 12:39 . Reden: dikke vingers/typefouten ]
Deze was er even doorheen geglipt. Ik kan dit nog niet helemaal reproduceren. Welk besturingssysteem en browser gebruik je? Bedoel je het plaatsen van een reactie op het forum of onder artikelen? En tot slot: het kiezen van een smiley uit de smiley-lijst van Tweakers of de emoji's op je telefoontoetsenbord?kdekker schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:38:
[...]
Beste devvers: als dit een bug is, wordt dit dan nog gemeld wat er mee gedaan wordt? Bedankt...
Browser is Edge. Android versie is 11, met updates tot augustus 2022 (ik krijg geen updates meer). Toestel is dus een Mi A3 met bijbehorende schermresolutie. En smiley pakte ik uit de Tweakers emoji's lijst. En reactie, daar ga ik even over twijfelen. Ik denk onder een artikel, omdat het hier goed werktjelle. schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:42:
[...]
Deze was er even doorheen geglipt. Ik kan dit nog niet helemaal reproduceren. Welk besturingssysteem en browser gebruik je? Bedoel je het plaatsen van een reactie op het forum of onder artikelen? En tot slot: het kiezen van een smiley uit de smiley-lijst van Tweakers of de emoji's op je telefoontoetsenbord?

Die heeft volgens mij effectief een resolutie van 360x780; dan zou je dus dit moeten krijgen:kdekker schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:23:
[...]
Browser is Edge. Android versie is 11, met updates tot augustus 2022 (ik krijg geen updates meer). Toestel is dus een Mi A3 met bijbehorende schermresolutie. En smiley pakte ik uit de Tweakers emoji's lijst. En reactie, daar ga ik even over twijfelen. Ik denk onder een artikel, omdat het hier goed werkt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/oCh3nHr3hnvkMWWhyv9JHY5T.png?f=user_large)
Je kan de smilie-popup weer sluiten door nogmaals op de smilie in de toolbar te klikken.
Intentionally left blank
Ik kantelde m'n scherm om de smiley toolbar te sluiten. Er is idd een workaround. En bug is misschien te groot woord. Iig ander gedrag (als ik me correct herinner) t.o.v. de oude situatie. Verder bedankt voor je reactie.crisp schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:35:
[...]
Die heeft volgens mij effectief een resolutie van 360x780; dan zou je dus dit moeten krijgen:
[Afbeelding]
Je kan de smilie-popup weer sluiten door nogmaals op de smilie in de toolbar te klikken.
Dat lijkt me geen bug veroorzaakt door darkmode. Ik dacht dat we op deze hele smalle resoluties de maandnaam afkorten om dit te voorkomen, maar wellicht is dat ergens een keer stukgegaan. Ik zal er maandag even naar kijken
Intentionally left blank
Ik heb hier vanochtend nog even gekeken, en het is in ieder geval geen nieuwe bug. Devices met een effectieve breedte-resolutie smaller dan 360px zijn erg schaars tegenwoordig, dus dat is een scenario waar we niet altijd even goed rekening mee (kunnen) houden.
In dit geval heb ik er met een extra breakpoint voor gezorgd dat de datum als "d-m-Y H:i" wordt weergegeven onder de 350px breedte waardoor het wel weer op 1 regel zou moeten passen
Intentionally left blank
Wellicht is het iets in de review zelf want hij is al wat ouder, maar bij de vergelijkingstabel op review: Vijf consumentencamera's rond 1000 euro zit een witte fading bij een donkere layout.
/f/image/rhmnjV0m7qKd4uwF6Ykyvcwm.png?f=fotoalbum_large)
En zo is het maar net.
Die is bij mij ook stuk, tevens is het een horizontaal scrollbaar deel zonder scrollbalk.Glabbeek schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:55:
Wellicht is het iets in de review zelf want hij is al wat ouder, maar bij de vergelijkingstabel op review: Vijf consumentencamera's rond 1000 euro zit een witte fading bij een donkere layout.
[Afbeelding]
Heb ook nog een andere, mogelijk relevant probleem dat de karmaverdeling pie-chart tekst door de afbeelding heeft staan zie bijv. (uit dit topic): computerjunky
:fill(white):strip_exif()/f/image/y2KCXzxyPY4oJsEicCk6A6Dc.png?f=user_large)
FixedGlabbeek schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:55:
[Afbeelding]
Is inmiddels opgelostmindwarper schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:30:
@Tweakers @jelle.
Een foutje ???
[Afbeelding]
code:
1 2 3 4 5 .twk-dark { --comment-counter-background-color: var(--surface-transparent-dark-color); --surface-transparent-dark-color: var(--grey-100-80); }
code:
1 2 3 4 5 .twk-dark { /**** Comment counter Ballonetje background ****/ --comment-counter-background-color: rgba(0, 0, 0, 0.6); }
Kan het zo zijn dat bij de omgang naar de nieuwe darkmode bij mensen de CSS ook volledi gesloopt is?
Ik heb bijvoorbeeld ineens customs CSS niet meer geactiveerd staan in mijn profiel, moet hem opnieuw "kopen"
had voorheen via custom css een dark mode, maar toen stond een tijdje terug ineens alles op wit, toen niet direct ingedoken maar dacht zal nu eens kijken om naar dark mode terug te gaan en of er nog iets in mijn CSS stond, maar die staat nu dus volledig uit.
Ik heb bijvoorbeeld ineens customs CSS niet meer geactiveerd staan in mijn profiel, moet hem opnieuw "kopen"
had voorheen via custom css een dark mode, maar toen stond een tijdje terug ineens alles op wit, toen niet direct ingedoken maar dacht zal nu eens kijken om naar dark mode terug te gaan en of er nog iets in mijn CSS stond, maar die staat nu dus volledig uit.
De bold tekst in quotes is inmiddels verbeterdTrue schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:27:
[Afbeelding]
FijnXWB schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:05:
[...]
De bold tekst in quotes is inmiddels verbeterd