Toon posts:

Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:54

jelle.

Product Owner
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 12:29

koku

• watcher46
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:47

watcher46

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:36

bozhoyo

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:50

Marvellanius

Tweakers heeft sinds vandaag een nieuwe smoel. De vernieuwde frontpage heeft een bredere lay-out gekregen, zodat er meer content zichtbaar is voor de bezoeker, waaronder reviews en achtergrondverhalen. Daarnaast is de look-and-feel opgefrist. Onder de motorkap is de frontpage volledig opnieuw opgezet in een moderne, op componenten gebaseerde frontendset-up. Dit maakt het in de toekomst eenvoudiger om nieuwe functies en thema's, zoals darkmode, te ontwikkelen.

Wat is er precies vernieuwd?
De belangrijkste vernieuwingen zijn:
  • een bredere lay-out met maximaal vier kolommen, afhankelijk van je schermbreedte;
  • meer ruimte voor uitgelichte artikelen (ankeilers), die tevens van nieuwe styling zijn voorzien;
  • een overzichtelijkere en rustigere indeling van de forumthema's, de uitgelichte gebruikersreview en de poll onderaan de pagina;
  • het komen te vervallen van een aantal onderdelen vanwege het zeer beperkte gebruik ervan, waaronder een overzicht van veel gelezen artikelen, een uitgelicht product en IT-vacatures.

Waarom moest de frontpage vernieuwd worden?
Deze aanpassing van de frontpage maakt onderdeel uit van een grootschalig project om de verouderde frontendset-up van Tweakers te vernieuwen en toekomstvast te maken. Dit doen we in een stapsgewijze aanpak, waarbij we zijn gestart met de frontpage. Dit onderdeel heeft veruit het grootste bereik op Tweakers en dient als etalage om verder te navigeren naar andere onderdelen van de site. Voor het nieuwe ontwerp hebben we daarom uitgebreid onderzocht welke elementen op de frontpage hieraan bijdragen en hoe we de behoeftes van verschillende tweakers het beste kunnen invullen. Een belangrijk uitgangspunt daarin was dat artikelen langer zichtbaar moesten blijven op de frontpage.

Hoe zijn jullie tot dit ontwerp gekomen?
De frontpage die je nu ziet, is het eindproduct van acht grote designiteraties en honderden kleine wijzigingen. In dit traject zijn verschillende onderzoeksmethoden toegepast, die ons zowel kwalitatieve als kwantitatieve inzichten hebben opgeleverd. We zijn begonnen met een aantal kleine tests aan de bovenkant van de frontpage. Dit was slechts deels succesvol: terwijl we het ene probleem oploste, creëerde we weer een nieuw probleem, zoals minder clicks op nieuwsberichten. Daarom zijn we gaan toewerken naar een complete facelift, waarvan het eerste ontwerp in een usabilitytest met eyetracking is onderzocht. Hieruit kwamen vier nieuwe varianten die aan de community zijn voorgelegd in een voorkeurstest.

Na elke testronde namen we de verzamelde lessen mee in een volgende iteratie van het ontwerp. De kwalitatieve bevindingen hebben we gevalideerd in een reeks A/B-tests, waarbij we bijvoorbeeld hebben gekeken naar hoeveel clicks bepaalde onderdelen kregen in vergelijking met de huidige frontpage. Ook feedback via het forum en de reacties onder diverse .plans werd hierin meegenomen. Een alfatest onder personeel en crew werd tot slot gevolgd door een publieke bètatest, waarvan sinds de introductie dagelijks duizenden communityleden tevreden gebruikmaken. Ook uit deze test hebben we waardevolle feedback verkregen, waarvoor veel dank.

Waarom zie ik de feedback die ik heb gegeven niet terug?
Niet alle feedback die we hebben gekregen, is verwerkt in het definitieve ontwerp. Tweakers ontvangt elke dag honderdduizenden bezoekers met haast evenveel verschillende wensen. De ene bezoeker wordt door ankeilers juist uitgenodigd om artikelen te lezen, de andere heeft het liefst een zo hoog mogelijke informatiedichtheid met alleen maar tekst en weer iemand anders wil vooral een moderne uitstraling. Aan ons de taak om daar een goede balans in te vinden, waarbij we zoals gezegd, kijken naar zowel gebruikersfeedback als harde cijfers. Het komt waarschijnlijk niet als een verrassing dat daar weleens een verschil in zit, wat betekent dat we continu keuzes moeten maken.

Ik ben een bug tegengekomen, hoe kan ik die melden?
Voor de nieuwe frontpage hebben we dit speciale feedbacktopic aangemaakt. Werkt er iets niet goed? Controleer dan eerst of eventuele custom-css geen roet in het eten gooit. Blijft het probleem zich voordoen, dan kunnen wij een bug het beste pletten als je een screenshot toevoegt en je gebruikte apparaat, browser(versie), besturingssysteem en de breedte van je scherm (in pixels) vermeldt.

Ook feedback op het nieuwe ontwerp kun je in dit topic melden. Houd er daarbij rekening mee dat jouw suggestie mogelijk al eerder is aangedragen, en dus ook door ons bekeken en beoordeeld is tijdens de ontwerpfase.

Mijn custom-css werkt niet meer, wat nu?
Custom-css-snippets worden door de community gemaakt en onderhouden. Met meer dan 450 beschikbare snippets is het voor ons onmogelijk om hier rekening mee te houden. Werkt er iets niet meer goed, dan kun je via de pagina van de css-snippet contact opnemen met de maker. De maker van de populairste custom-css-snippet, Tweakers Perfect Dark, hebben we vooraf geïnformeerd over de aankomende wijzigingen aan de frontpage.

Hoe zit het nou met darkmode?
Zoals gezegd, maken de nieuwe frontpage en frontendset-up het eenvoudiger om andere thema's te ontwikkelen, zoals een darkmode. Voor de frontpage is met deze vernieuwing dus het fundament gelegd, maar alle andere onderdelen van de site moeten hierin ook meegenomen worden. Daarom werken we nu aan een consolidatie van het kleurgebruik op Tweakers, zodat er een darkmodekleurenpalet kan worden opgesteld. Over de verdere vervolgstappen richting darkmode vertellen we je later meer in onze development-iteraties.

Tot slot
  • We zien in dit topic graag constructieve feedback die voor iedereen prettig is om te lezen. Net als elders op Tweakers, zijn ook hier de Huisregels van toepassing.
  • Dit topic is niet bedoeld om andere zaken dan de frontpagevernieuwing te bespreken, zoals het reilen en zeilen van Tweakers.
  • We doen ons best om vragen zo snel mogelijk te beantwoorden, maar ook wij hebben vrije tijd, weekend en vakanties. Het kan dus soms even duren voordat we reageren.
  • Alles in dit topic wordt gelezen door Tweakers HQ, maar dat betekent niet dat we overal inhoudelijk op (kunnen) reageren.
  • Om de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen, nemen admins en moderators niet inhoudelijk deel aan de discussie. Zij zijn alleen actief in dit topic om te modereren.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Het ziet er bij mij (Firefox 110.0, Windows 11) nog niet uit zoals de afbeelding in het nieuwsbericht.

De uitlijning gaat niet helemaal lekker wanneer de Tracker open staat.

Het True logo valt onder het knopje als de Tracker ingeklapt is.

Op de afbeelding in het nieuwsbericht zie je links en rechts een witte achtergrond. Op de screenshot van mij hierboven zie je nog een kader om de website zitten, en een grijze achtergrond.
Dit werd veroorzaakt door de achtergrond instelling:

Het lijkt er dus op dat nog niet alles goed is doorgekomen. Of er zijn op het laatste moment nog wijzigingen doorgevoerd, en is de screenshot in het nieuwsbericht niet meer actueel.

[Voor 11% gewijzigd door Saeverix op 20-02-2023 14:34]

Get Schwifty

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Op Desktop is het nieuws nu heel raar links uitgelijnd, m'n gezichtsveld valt precies tussen het nieuws en de (voor mij ongewenste) video's in. Ik zie nu ook pontificaal rechts in beeld een best buy guide waar ik nooit gebruik van maak, evenals tweakers merchandise. De front-page mist richting, het probeert nu álle content in het zichtsveld te drukken.

Er zit ook vreemd veel witte padding boven de product categorieën (die erg glossy iconen hebben?). Het oogt allemaal erg vol en ik weet niet goed waar ik moet kijken. Voorheen was het nieuws het centrum van de site, maar nu weet ik niet of ik nieuws, video's of guides moet lezen. Ik lees voornamelijk de nieuwsartikelen en daarvoor moet ik nu naar links kijken. Er past nu duidelijk veel meer informatie op het beeld, maar dat werkt voor mij averechts. Ik word zwaar overprikkeld door de frontpage. Ik dacht eerst even dat ik ingezoomd was met de browser, maar dit blijkt gewoon het nieuwe ontwerp te zijn.

De site schaalt ook totaal niet lekker op m'n grote 4K monitor. Als ik van front-page naar vraag & aanbod navigeer dan verspringen alle menu opties in de rode balk van links naar het middden. Dit komt omdat alleen 'Nieuws' zo extreem breed is gemaakt én er wordt links uitgelijnd, alle andere site onderdelen hebben geen rework gehad en zijn midden gecentreerd op het midden.

Heeft iemand een plugin of CSS om de oude front page terug te krijgen?

Mobiel ziet de site er gek uit. Het font van de artikel titels is heel groot geworden met veel witruimte. Daarnaast worden er nu heel veel videos, producten, merchandise en andere gigantische blokken tussen het nieuws gedrukt. Ik zie steeds maar +- 4 nieuwsartikelen en daarna volgen 1 of soms zelfs 2 (?!) gigantische blokken met uitgelichte content. Vervolgens weer 4 artikelen en dan een schermvullend Best Buy Guides blok (Op een 6.8" smartphone..). Het is echt niet prettig lezen, dat wordt enorm veel stoeien met custom CSS en toch ook een adblocker vrees ik.

Edit: waar zijn de interessante, trending forumtopics? Die rubriek is ook ineens verdwenen.

[Voor 43% gewijzigd door stin00 op 20-02-2023 16:02]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik blijf er bij dat ik de PW iconen bovenaan niks vind in de nieuwe layout, ze lijken op de een of andere manier heel "glimmend" en totaal niet strak t.o.v. de rest.

Vanwaar zit er trouwens zo veel padding boven said icoontjes?

[Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 20-02-2023 14:31]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:48

Roozzz

Plus ultra

De navigatiebalk bovenin verspringt erg irritant zodra je van de frontpage naar een willekeurig andere pagina gaat (forum, pricewatch, het artikel zelf). Deze lijkt alleen op deze pagina links uitgelijnd in plaats van gecentreerd.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53
Dat hok waar nu de review van de surface pro 9 in staat zou ik naar rechts verplaatsen zodat de nieuws headlines hoger op de pagina staan.

En minder witruimte tussen de regels van de headlines graag.

[Voor 18% gewijzigd door NitroX infinity op 20-02-2023 14:35]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het is even wennen. Hopen dat er snel weer goede CSS'en komen om het weer een beetje werkbaar te krijgen.

Of in ieder geval de nu witte vlakken en lijnen weer donker krijgen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:22
Kan het terug naar hoe het was? Naar mijn mening ziet het er echt niet uit.. De oude styling is beter.

Op een iPhone 14:

Schuur: 4580Wp Noord & Zuid | Keuken: 1185Wp Zuid | Beneden: MHI 3.5kW - Boven: MHI - 2x 2kW op 4kW Multisplit

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03 20:23

3raser

⚜️ Premium member

Wat me direct opvalt is die prijs (vanaf 1.049 euro) rechtsonderin bij de Microsoft Surface Pro 9 review. Waar komt die prijs vandaan? Geen van de artikelen in de review heeft die prijs.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:52

Ethirty

Who...me?

Op een iPad in landscape is het ook niet geweldig om eerlijk te zijn.

2 hele berichten -O-
Oh en dat is als ik net genoeg scroll om te tabbladen te laten verdwijnen, anders geen enkele.

[Voor 13% gewijzigd door Ethirty op 20-02-2023 14:42]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-03 15:08
Ook hier een mobiele lezer, dus dezelfde screenshot van @BlazeMuis toevoegen sla ik ff over ;-)

Ik waardeer het initiatief om de frontpage te moderniseren, maar de teksten en plaatjes komen nu erg onrustig over.

Volgens mij is het al een heel stuk rustiger als de regelafstand tussen regels en tussen nieuwe items een paar pixels groter worden gemaakt. Met dit nieuwe lettertype lijkt het voor mij anders één grote brij aan letters.

Succes met alle verdere verbeteringen!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:58
Hoewel het alitjd eerst onwennig voelt, vind ik de nieuwe layout op mijn desktop best geslaagd - dat ik denk: hier kan ik wel aan wennen.

De mobiele versie voelt wel erg druk en wat ouderwets aan, alsof ik op een iPhone van 10 jaar oud een timeline met heel veel reclame bekijk.

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

https://tweakers.net/i/Z30vivCr6vqcoGHEEtH5srxfwPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g2cbkXVzuAnUVndO5WvMIYqh.png?f=fotoalbum_large
Ik vind de iconen van de pricewatch een beetje blurry over komen. Alsof ze allemaal een paar pixels vergroot zijn. Op mijn smartphone zien ze er wel scherp uit.

[edit] Ik zal mijn reactie iets beter toelichten. Kijk bijvoorbeeld naar het tablet icoon. Daarbij lijken in mijn screenshot de randen links en rechts dikker dan boven en onder. Dat terwijl het origineel dat niet heeft. Zie hieronder het origineel.

https://tweakers.net/g/fp/categories/tablets

[Voor 24% gewijzigd door 3raser op 20-02-2023 14:45]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Die Pricewatch-bar, heeft nog wel een UX-tweak nodig mijn inziens. Uiteindelijk moet het altijd duidelijk zijn dat het scrollbaar is wanneer dit het geval is. Allereerst is het niet geheel duidelijk hoe te scrollen (ook al in de beta aangegeven), maar daarnaast is het ook niet duidelijk dát het scrollbaar is.

Niets duidt erop dat je kan scrollen, je moet het maar net weten. En dat is mijn inziens gewoon een UX-fout.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:45

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

De uitlijning tussen FP en Forum is niet hetzelfde nu..

Sys Specs

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:07
Ethirty schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:40:

[Afbeelding]

2 hele berichten -O-
Oh en dat is als ik net genoeg scroll om te tabbladen te laten verdwijnen, anders geen enkele.
Op een iPad in landscape mode ziet het er niet uit nee. Lettertype standje bejaarde?+ twee enorme witte balken aan de zijkant 8)7 de portrait is wel beter maar hebben jullie überhaupt nagedacht over een weergave in landscape mode op een tablet? @jelle.

Je ziet letterlijk 1 nieuwsbericht en de rest is reclame

Dit helpt ook niet echt mee.

[Voor 41% gewijzigd door HKLM_ op 20-02-2023 14:55]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Wel erg veel lege ruimte en het bericht begint pas bijna halverwege het scherm?

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
eric.1 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:46:
Die Pricewatch-bar, heeft nog wel een UX-tweak nodig mijn inziens. Uiteindelijk moet het altijd duidelijk zijn dat het scrollbaar is wanneer dit het geval is. Allereerst is het niet geheel duidelijk hoe te scrollen (ook al in de beta aangegeven), maar daarnaast is het ook niet duidelijk dát het scrollbaar is.

Niets duidt erop dat je kan scrollen, je moet het maar net weten. En dat is mijn inziens gewoon een UX-fout.
De scrollbar lijkt me dat toch bij uitstek aan te geven?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• eric.1
  • Nu online
Freeaqingme schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:51:
[...]

De scrollbar lijkt me dat toch bij uitstek aan te geven?
Welke scrollbar?

• Freeaqingme
  • Nu online
De scrollbar ter rechterzijde van je eigen screenshot?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• eric.1
  • Nu online
Freeaqingme schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:53:
[...]

De scrollbar ter rechterzijde van je eigen screenshot?
Dat is voor de hele pagina ja, maar die Pricewatch-bar kun je horizontaal scrollen (met shift). En dat is nu niet echt duidelijk..

[Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 20-02-2023 14:55]

• martijn.vw
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Ik vind hem heel mooi, complimentje! Fijne mix tussen het gebruik van die brede schermen van tegenwoordig zonder vast te lopen op ellenlange regels tekst, zoals Wikipedia tijd had. Top!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:48

Roozzz

Plus ultra

[Afbeelding]

Andersom heb ik juist een pijltje naar rechts met de tekst meer, dat mij juist suggereert dat er iets te scrollen valt. Terwijl er niet gescrold kan worden.

4k scherm.

En waarom meer met kleine letters is geschreven, terwijl alle andere ondertitels een Hoofdletter hebben...

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
WTF happened? Heel m'n custom CSS werkt niet meer.

Dit ziet er echt spammerig uit:

Groot binnenin een link naar de Pricewatch = reclame
Rechts merchandiselijn = nog meer reclame
Daaronder Best Buy Guides = NOG meer reclame!

Ik heb net mijn abonnement verlengd om geen reclame te krijgen.

Waarom zie ik dit?!

[Voor 11% gewijzigd door segil op 20-02-2023 14:57]

• Homeland
  • Niet online
segil schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:56:
WTF happened? Heel m'n custom CSS werkt niet meer.

Dit ziet er echt spammerig uit:

Groot binnenin een link naar de Pricewatch = reclame
Rechts merchandiselijn = nog meer reclame
Daaronder Best Buy Guides = NOG meer reclame!

Ik heb net mijn abonnement verlengd om geen reclame te krijgen.

Waarom zie ik dit?!
Hoe zijn de Pricewatch en BBG reclame? Ja, als je er iets via koopt krijgt Tweakers wat geld maar de info is toch gewoon objectief?

• segil
  • Nu online
Homeland schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:58:
[...]

Hoe zijn de Pricewatch en BBG reclame? Ja, als je er iets via koopt krijgt Tweakers wat geld maar de info is toch gewoon objectief?
Natuurlijk is dat reclame. Het is een rechtstreekse link naar een plek om spullen te kopen.

Weet je, dat men weer wat anders wilt, is nog tot daar aan toe. Maar biedt dan ook gelijk de tools om dit soort dingen te verbergen. Ik wil een lijst met nieuwsartikelen, meer niet. Het is gewoon zo jammer dat onderhand de nieuwsartikelen secundair zijn geworden en de focus vooral ligt op spullen kopen.

Kan ik nou verdorie de komende tijd weer allemaal uitzoeken hoe ik weer een normaal overzicht krijg van alle artikelen. Zonder afleiding. Heb nu al spijt dat ik m'n abonnement verlengd heb.

[Voor 26% gewijzigd door segil op 20-02-2023 15:07]

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:41
Af.Grij.se.lijk.

Kan al die troep in het geel gewoon ergens anders heen?

Bij de titels van de nieuwsartikelen ziet er nu uit alsof je zo'n wordwrap effect hebt van excel, waarbij je rij ineens veel te hoog is t.o.v. de rest.
https://tweakers.net/i/qN5ntItXnEsK-s0lSxIZ9EqDs-k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lPWTP2XYBcwb5G2eh4kSP3Mf.png?f=user_large.
Verder vind ik het zo ontzettend rommelig & druk staan. Je hebt zoveel ruimte links en rechts over en toch prop je alles in het midden, zonde weer.

Het enige positieve hieraan is dat je direct bovenaan de pricewatch direct tot je beschikking hebt door middel van de icoontjes, dat is erg prettig en een uitstekende keuze. Tegenover de rest van de layout ben ik uiterst negatief.

• Spookles
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-03 14:07
Met een beetje pech heb je een grote advertentie en dan zie je dit op een "oldschool" 1920x1080 scherm.

Niet echt bepaald waarvoor ik naar Tweakers kom..

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:55

Q

Au Contraire Mon Capitan!

HKLM_ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:49:
[...]

Op een iPad in landscape mode ziet het er niet uit nee. Lettertype standje bejaarde?+ twee enorme witte balken aan de zijkant 8)7 de portrait is wel beter maar hebben jullie überhaupt nagedacht over een weergave in landscape mode op een tablet? @jelle.

Je ziet letterlijk 1 nieuwsbericht en de rest is reclame
[Afbeelding]

Dit helpt ook niet echt mee.

[Afbeelding]
Ik zie op mijn iPad Pro 11” geen issues.

In landscape is wel weinig nieuws zichtbaar maar persoonlijk stoor ik me er niet aan want ik browse altijd in landscape.

• segil
  • Nu online
@jelle. hoe verwijder ik al die vlakken waar geen nieuws in staat?

• Homeland
  • Niet online
segil schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:00:
[...]

Natuurlijk is dat reclame. Het is een rechtstreekse link naar een plek om spullen te kopen.

Weet je, dat men weer wat anders wilt, is nog tot daar aan toe. Maar biedt dan ook gelijk de tools om dit soort dingen te verbergen. Ik wil een lijst met nieuwsartikelen, meer niet. Het is gewoon zo jammer dat onderhand de nieuwsartikelen secundair zijn geworden en de focus vooral ligt op spullen kopen.

Kan ik nou verdorie de komende tijd weer allemaal uitzoeken hoe ik weer een normaal overzicht krijg van alle artikelen. Zonder afleiding. Heb nu al spijt dat ik m'n abonnement verlengd heb.
Waarom gebruik je dan geen RSS reader? Dan filter je zo door alles heen.

• HKLM_
  • Laatst online: 15:07
Q schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:08:
[...]

Ik zie op mijn iPad Pro 11” geen issues.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In landscape is wel weinig nieuws zichtbaar maar persoonlijk stoor ik me er niet aan want ik browse altijd in landscape.
Ik heb geen pro maar een “normale” iPad

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zoals op de frontpage aangehaald werd, waar is het blok gebleven met interessante forum topics? Ik zag het niet doordat de layout nogal een rommeltje is nu, maar hij is gewoon helemaal verdwenen?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:18
Lanfear89 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:05:
Af.Grij.se.lijk.

Kan al die troep in het geel gewoon ergens anders heen?
[Afbeelding]

Bij de titels van de nieuwsartikelen ziet er nu uit alsof je zo'n wordwrap effect hebt van excel, waarbij je rij ineens veel te hoog is t.o.v. de rest.
[Afbeelding].
Verder vind ik het zo ontzettend rommelig & druk staan. Je hebt zoveel ruimte links en rechts over en toch prop je alles in het midden, zonde weer.

Het enige positieve hieraan is dat je direct bovenaan de pricewatch direct tot je beschikking hebt door middel van de icoontjes, dat is erg prettig en een uitstekende keuze. Tegenover de rest van de layout ben ik uiterst negatief.
Welke custom css gebruik jij, want ik zie nu veel grote witte vakken (Tweakers Perfect Dark)

XBL: Nogne

• NovapaX
  • Laatst online: 13:47
Het is allemaal nog niet erg verfijnd.
- Pak een stuk meer marge tussen de kolommen als de breedte toch beschikbaar is.
- De pricewatch 'vergelijk producten en prijzen' scroller is wel erg prominent, en niet echt duidelijk als 'afzonderlijk segment' gestyled .
- Lijn de tijd uit met de kop/titel van de artikelen. En neem dan gelijk het 'aantal reacties ballonetje' mee. Hier krijg ik de kriebels van.
- Die search bar, kan die niet verhuizen naar de top-bar? gewoon met een vergrootglas zoals 99% van de sites doet tegenwoordig.

[Voor 20% gewijzigd door NovapaX op 20-02-2023 15:21]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:10
Als je van de frontpage naar een artikel gaat moet je opeens van links-uitgelijnd naar gecentreerd gaan om te lezen. Leuke work-out voor mijn ogen.

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:59
Ik kijk nu op een 24" full HD scherm, waarbij het opvalt dat de ondertitels en de "Meer forumtopics" knop nu wel erg klein en slecht leesbaar zijn.

Meer een smaak dingetje: de ruimte tussen de afbeelding en de rand van de omringende box, alsmede de ruimte tussen de verschillende kolommen bovenaan vind ik erg klein. Een maatje of 2 groter oogt al een stuk rustiger.

[Voor 24% gewijzigd door balfnl op 20-02-2023 15:24]

• segil
  • Nu online
Heeft iemand voor mij de link naar het topic over custom css? Ik kan 'm niet vinden met de search.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:44

ZaZ

Tweakers abonnee

Mijn hele tracker is weg

Lekker op de bank

• Marvellanius
Saeverix schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:25:
Het ziet er bij mij (Firefox 110.0, Windows 11) nog niet uit zoals de afbeelding in het nieuwsbericht.

[Afbeelding]
De uitlijning gaat niet helemaal lekker wanneer de Tracker open staat.

[Afbeelding]
Het True logo valt onder het knopje als de Tracker ingeklapt is.

<snip>
Bedankt voor het melden, we hebben een ticket aangemaakt om naar dit uitlijning-issue met tracker open te gaan kijken!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Homeland schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:09:
Waarom gebruik je dan geen RSS reader? Dan filter je zo door alles heen.
Bestaan die dingen dan nog :?

Vroeger... lang geleden...

Hadden we een Frontpage die aangenaam was en je niet een muur van schermen nodig had om de hele website te zien en dat was dan op een simpel ouderwets 1280x1024 of 1152x864 scherm! :o

Helaas kwam er opeens dat ontwerp met die rare blauwe letters opeens en verdween dat ontwerp helemaal en ging men verder op de huidige toer : Hippe trendy toestanden waar eigenlijk geen enkele echte Tweaker behoefte aan heeft! :| Zelfs de Meuktracker mocht niet meer zo heten en werd Downloads genoemd... :F

Zo jammer allemaal...

* nero355 blijft voorlopig de komende jaren nog steeds lekker op GoT rondhangen en heeeel ver weg van de frontpage! :Y) 8)

/EDIT :
balfnl schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:19:
Ik kijk nu op een 24" full HD scherm, waarbij het opvalt dat de ondertitels en de "Meer forumtopics" knop nu wel erg klein en slecht leesbaar zijn.

[Afbeelding]
Was de rest van de website maar zo compact... :'(

[Voor 22% gewijzigd door nero355 op 20-02-2023 15:23]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
3raser schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:40:
Wat me direct opvalt is die prijs (vanaf 1.049 euro) rechtsonderin bij de Microsoft Surface Pro 9 review. Waar komt die prijs vandaan? Geen van de artikelen in de review heeft die prijs.
Reviews worden gekoppeld aan een product, en één product kan verschillende uitvoeringen hebben. In dit geval gaat het om uitvoering: Microsoft Surface Pro 9 i5-1235U, 8GB ram, 256GB opslag Blauw. Dat was echter op de oude frontpage ook al zo :)

[Afbeelding]

Dit staat inderdaad op onze radar om nog verder op te itereren.
Danfoss schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:49:
De uitlijning tussen FP en Forum is niet hetzelfde nu..

[Afbeelding]
Het forum maakt nog geen gebruik van het bredere grid, dat is uiteindelijk wel het doel voor de gehele website. Tegelijkertijd werken we aan een vernieuwde navigatie, waarin we dit ook gaan oplossen :)
Homeland schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:50:
[Afbeelding]

Wel erg veel lege ruimte en het bericht begint pas bijna halverwege het scherm?
Dit heeft niks met de frontpagevernieuwing te maken en was altijd al zo. Wellicht is het je eerder simpelweg niet opgevallen?
Ethirty schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:14:
Zoals op de frontpage aangehaald werd, waar is het blok gebleven met interessante forum topics? Ik zag het niet doordat de layout nogal een rommeltje is nu, maar hij is gewoon helemaal verdwenen?
Dat is inderdaad komen te vervallen ten behoeve van de forumthema's. We zien hier diverse reacties over dus staat genoteerd als feedback.
NovapaX schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:18:
- Die search bar, kan die niet verhuizen naar de top-bar? gewoon met een vergrootglas zoals 99% van de sites doet tegenwoordig.
Wordt meegenomen in de vernieuwing van de navigatie inderdaad :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik vermoed dat die hoek gewoon recht kan worden ipv rounded, gezien de rest van het ontwerp? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:38
Nogne schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:16:
[...]

Welke custom css gebruik jij, want ik zie nu veel grote witte vakken (Tweakers Perfect Dark)
Dat heb ik ook met die css idd. Heb de maker al een feedback verstuurd hierover.

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:07
Ik vind de nieuwe indeling an sich wel lekker eigenlijk. De highlights/extraatjes keek ik eigenlijk altijd wel automatisch overheen, maar die vallen iets meer op nu. Ziet er wat minder als reclame uit zo.

Het overzichtje met forumtopics onderin mis ik wel, maar ik denk dat wat er nu onder 'Nu in de community' staat effectief hetzelfde is, niet waar? Ik weet niet hoe het vorige overzichtje precies samengesteld werd, maar die veranderde ook bij een refresh, en was altijd net ff anders dan 'Actieve topics'.

• Fosse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-03 19:35
Ik heb standaard de Tracker uitgeklapt staan. Voor mijn gevoel klopt dan de uitlijning van menu & content niet. Bij het dichtklappen van de Tracker is dit weer prima. Ik zie dit in Chrome, Opera en FF. Voorheen (en op andere pagina's) ging dit wel goed maar het kan natuurlijk ook een bewuste keuze zijn.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:51

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Autofan1985 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:26:
[...]

Dat heb ik ook met die css idd. Heb de maker al een feedback verstuurd hierover.
vanuit het .plan bericht:
Mijn custom-css werkt niet meer, wat nu?

Custom-css-snippets worden door de community gemaakt en onderhouden. Met meer dan 450 beschikbare snippets is het voor ons onmogelijk om hier rekening mee te houden. Werkt er iets niet meer goed, dan kun je via de pagina van de css-snippet contact opnemen met de maker. De maker van de populairste custom-css-snippet, Tweakers Perfect Dark, hebben we vooraf geïnformeerd over de aankomende wijzigingen aan de frontpage.
Lijkt dus gewoon een keuze te zijn 8)7

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-03 14:29
Ethirty schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:40:

[Afbeelding]

2 hele berichten -O-
Zelfde probleem met Firefox op 170% zoom.

Echt jammer dit. Als ik terugga naar 140% zoom krijg ik wel de layout met twee kolommen, maar dan is de lettergrootte van de artikels me weer te klein.

Ook erg jammer dat de community-content verbannen is naar de onderkant van de pagina, zeker gezien er in de tweede kolom nog meer dan genoeg ruimte is (nu is dat gewoon witruimte).

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het woord "vol" komt wel in mij op, als ik nu de FP inlaad op een 4k reso.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Falcon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:26:
Ik vermoed dat die hoek gewoon recht kan worden ipv rounded, gezien de rest van het ontwerp? :)

[Afbeelding]
Die ronde hoek zit er al járen, ook in eerdere rechte ontwerpen. Dat is by design denk ik :+

#team_UTC+1

• Soepstengel
  • Laatst online: 13:24
Ik vind de balans tussen font-sizes erg ver te zoeken, het lijkt nu all over the place te zijn. Vooral de teksten buiten de nieuwsberichten om lijken veel te klein te zijn. Het gaat ook van hot naar her: `.theme-description` 12px, `p` 13px, `.forum-topic-forum` 10px, `.headline--anchor` 14px, `a` 12px. En dat is alleen desktop. Al jaar en dag wordt er een base font-size gesuggereerd van 16px zodat het voor de meeste lezers bruikbaar is. Ook is de gouden ratio vrij gebruikelijk om hierbij toe te passen zodat je font-sizes evenwichtig zijn (mits correct toegepast).

Op mobiel zit alles weer veel te dicht tegen elkaar aan qua line-height, alsof we 10 jaar terug in de tijd zijn.

Desktop: Ryzen 3600 | 16 GB | Radeon RX 6800 | Asus MG279Q

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Falcon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:30:
[Afbeelding]

Het woord "vol" komt wel in mij op, als ik nu de FP inlaad op een 4k reso.
Op zich wel knap als bijna de helft van je scherm leeg is. :)

#team_UTC+1

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ethirty schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:31:
[...]

Die ronde hoek zit er al járen, ook in eerdere rechte ontwerpen. Dat is by design denk ik :+
Serieus? Zag hem op GoT niet vandaar dat ik dacht dat het een bevinding was :P

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

jelle. schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:25:
Reviews worden gekoppeld aan een product, en één product kan verschillende uitvoeringen hebben. In dit geval gaat het om uitvoering: Microsoft Surface Pro 9 i5-1235U, 8GB ram, 256GB opslag Blauw. Dat was echter op de oude frontpage ook al zo :)
In dat geval klopt de vanaf prijs in de review zelf niet. Want die zijn respectievelijk 1,299 euro en 1.579,84 euro.

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:38
Firestorm schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:30:
[...]

vanuit het .plan bericht:

[...]

Lijkt dus gewoon een keuze te zijn 8)7
Had ik gelezen idd, maar als je 'perfect dark' heet lijkt het mij nou niet echt een logische keuze. 8)7

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ethirty schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:32:
[...]

Op zich wel knap als bijna de helft van je scherm leeg is. :)
Het ging mij meer om de hoeveelheid context in de 3 columns zeg maar.

• ChristopheS
  • Laatst online: 14-03 23:56

Dus even al die blokken weg gedaan met uBlockOrigin, veel malen beter.

Dus er is maar 1/4de van mijn scherm in gebruik :/ super deze nieuwe update!

[Voor 8% gewijzigd door ChristopheS op 20-02-2023 15:41]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Falcon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:33:
[...]

Het ging mij meer om de hoeveelheid context in de 3 columns zeg maar.
Dat snapte ik, was meer een referentie aan het slechte spreiden van informatie en gebruik van beschikbare scherm real estate.

#team_UTC+1

• segil
  • Nu online
@jelle. kan je reageren waarom ik als abonnee nu allemaal wordt verleid om producten te kopen? En kan je meehelpen om dit te verwijderen?

• ChristopheS
  • Laatst online: 14-03 23:56
Zoals ik boven jouw comment aangeef, die je die blokken weg is er maar 1/4de in gebruik van het cherm, en met de rommel erbij is ook maar 3/5'de in gebruik.
Ethirty schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:41:
[...]

Dat snapte ik, was meer een referentie aan het slechte spreiden van informatie en gebruik van beschikbare scherm real estate.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:14
ChristopheS schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:40:
[Afbeelding]

Dus even al die blokken weg gedaan met uBlockOrigin, veel malen beter
Moet toegeven dat ik het, voor nu, ook zo heb opgelost. Heb de pricewatch balk verwijderd. Waarom zo'n balk als de link er twee centimeter boven staat.

Eigenlijk heb ik maar een nieuwsberichten overzicht en de tracker nodig en al de rest vind ik eigenlijk overbodig.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:43
balfnl schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:19:

[Afbeelding]
Wat ik mis is een link naar de Actieve topics.
Dat is toch echt wel de "what is happening now" voor het gehele Forum. En niet enkel 2 specifieke subfora.

let the past be the past.

• YanYapuh
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-03 18:00

Bij mij gaat er iets helemaal mis in Safari Version 14.1.2 (15611.3.10.1.5, 15611) in MacOS 10.15.7. Ook met alle plugins uitgeschakeld gebeurd dit nog steeds. De boel is helemaal verticaal uitgerekt.

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:59
Kleine suggestie voor Mobiel: Ik heb even zitten spelen met uitlijning en padding en ik vind dit zelf net even wat rustiger ogen. Nadeel is wel dat je daardoor wat meer ruimte per headline hebt en er dus minder in beeld ziet:

Wat ik gewijzigd heb:
  • align-items terug naar center zoals op desktop.
  • padding-top en padding-bottom van de headlines van 0.325rem naar 0.5rem
  • Een line height van 20px op de headlines
  • 5px tussenruimte extra tussen de tijd en de titel zelf

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10
SPee schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:44:
[...]

Dat is toch echt wel de "what is happening now" voor het gehele Forum. En niet enkel 2 specifieke subfora.
Of in ieder geval een handig overzicht met een aantal uitgelichte topics, zoals in de oude layout wel beschikbaar was. Dat vond ik altijd erg handig om zo ook in subfora te komen, waar je anders nooit aan denkt. Vanuit het actieve topics overzicht, gebeurt dit niet, omdat dat eigenlijk een te grote brei van topics is (soort van door de bomen het bos niet meer zien).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 4.0

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-03 14:02
Soepstengel schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:31:
Ik vind de balans tussen font-sizes erg ver te zoeken, het lijkt nu all over the place te zijn. Vooral de teksten buiten de nieuwsberichten om lijken veel te klein te zijn. Het gaat ook van hot naar her: `.theme-description` 12px, `p` 13px, `.forum-topic-forum` 10px, `.headline--anchor` 14px, `a` 12px. En dat is alleen desktop. Al jaar en dag wordt er een base font-size gesuggereerd van 16px zodat het voor de meeste lezers bruikbaar is. Ook is de gouden ratio vrij gebruikelijk om hierbij toe te passen zodat je font-sizes evenwichtig zijn (mits correct toegepast).

Op mobiel zit alles weer veel te dicht tegen elkaar aan qua line-height, alsof we 10 jaar terug in de tijd zijn.
Even een relevant 'bugje'. Voor mij is de frontpage nu 'onbruikbaar'. Even een vergelijking tussen mijn ingestelde tekstgrootte in Chrome en de daadwerkelijke tekstgrootte:

In artikelen gaat het gelukkig wel goed.

• jelle.

jelle.

Product Owner
Topicstarter
segil schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:42:
@jelle. kan je reageren waarom ik als abonnee nu allemaal wordt verleid om producten te kopen? En kan je meehelpen om dit te verwijderen?
Ik kan me niet vinden in je betoog dat dit reclame is. De Pricewatch en BBG's behoren tot de meest gewaardeerde onderdelen van Tweakers. Zoals ook uitgelegd in de .plan en de topicstart hebben we op Tweakers een heleboel verschillende gebruikersgroepen met allerlei verschillende behoeftes. Wellicht kom jij alleen voor het nieuws, maar zo zijn er ook gebruikers die alleen voor de Pricewatch komen. Dat laten we samenkomen in een "etalage" op de frontpage. Merchandise is relatief nieuw op Tweakers en geven we daarom (nu) ook aandacht op de frontpage. Het uitschakelen van advertenties voor abonnees is bedoeld voor banners en advertorials, dus niet voor de zaken die jij noemt.

Op de oude frontpage hadden zowel de Pricewatch, BBG's als het merchandise-blokje een vergelijkbare prominente positie, dus daar is niets aan veranderd. Als je dit had verborgen door middel van custom CSS, dan adviseer ik contact op te nemen met de maker van de snippets die je wellicht gebruikt.

• Marvellanius
balfnl schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:50:
<snip>

Wat ik gewijzigd heb:
  • align-items terug naar center zoals op desktop.
  • padding-top en padding-bottom van de headlines van 0.325rem naar 0.5rem
  • Een line height van 20px op de headlines
  • 5px tussenruimte extra tussen de tijd en de titel zelf
Soepstengel schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:31:
<snip>

De line-height was inderdaad incorrect meegekomen naar productie, goed gespot en bedankt voor het aangeven! Er zit nu een fix in de pipeline om de line-height voor de headlines op 20px te zetten, zoals bedoeld in het ontwerp.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 20:03
Vet hoor, gefeliciteerd met de release! Gedurfd, vooral met het mondige publiek dat op Tweakers komt 😁 ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen in de komende tijd. Ik bezoek Tweakers vooral op de mobiel en het enige wat me behoorlijk stoort is de regelafstand tussen alle headlines. Ik snap dat veel tweakers een zo hoog mogelijke informatiedichtheid willen, maar dit is absoluut niet toegankelijk of scanbaar

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Na alle vorige varianten van de frontpage waarbij ik van alles en nog wat verborgen had via uBlock etc is dit eigenlijk wel prima. Enige wat voor mij echt anders mag is het witte wit op de achtergrond. Als dat meer lichtgrijs zou kunnen zijn, zijn ik en m'n ogen zielsgelukkig.

Nadeel: als je van de nieuwe FP doorklikt naar een artikel heb je nog de oude breedte. Dat ziet er raar uit :+

• segil
  • Nu online
jelle. schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:51:
[...]

Ik kan me niet vinden in je betoog dat dit reclame is. De Pricewatch en BBG's behoren tot de meest gewaardeerde onderdelen van Tweakers. Zoals ook uitgelegd in de .plan en de topicstart hebben we op Tweakers een heleboel verschillende gebruikersgroepen met allerlei verschillende behoeftes. Wellicht kom jij alleen voor het nieuws, maar zo zijn er ook gebruikers die alleen voor de Pricewatch komen. Dat laten we samenkomen in een "etalage" op de frontpage. Merchandise is relatief nieuw op Tweakers en geven we daarom (nu) ook aandacht op de frontpage. Het uitschakelen van advertenties voor abonnees is bedoeld voor banners en advertorials, dus niet voor de zaken die jij noemt.

Op de oude frontpage hadden zowel de Pricewatch, BBG's als het merchandise-blokje een vergelijkbare prominente positie, dus daar is niets aan veranderd. Als je dit had verborgen door middel van custom CSS, dan adviseer ik contact op te nemen met de maker van de snippets die je wellicht gebruikt.
Pricewatch en BBG zijn plekken voor mensen om spullen te kopen, waar Tweakers geld aan verdiend. Door dit zo prominent op de fp te zetten, is dat een vorm van verleiding. Lees: reclame.

Edit: @jelle. Tweakers kan toch ook zelf een top 10 custom css snips schrijven voor het aanpassen? Zoals verbergen van kolommen, achtergrond kleur aanpassen, regelafstand verkleinen. Dan laat je zien dat je meedenkt met de community. Zeker als je iets introduceert wat onderhand elke custom css onbruikbaar maakt. Het is niet een klein dingetje, dat in de loop der tijd wel eens gedaan werd. Dit is een grote wijziging.

Dus ik stel voor dat Tweakers deze week een top-10 custom css snips maakt om mensen te helpen. Goed idee?

[Voor 15% gewijzigd door segil op 20-02-2023 16:10]

• Homeland
  • Niet online
segil schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Pricewatch en BBG zijn plekken voor mensen om spullen te kopen, waar Tweakers geld aan verdiend. Door dit zo prominent op de fp te zetten, is dat een vorm van verleiding. Lees: reclame.
Zo zie ik het absoluut niet, ik bekijk de BBG ook terwijl ik nergens naar op zoek ben en echt niets ga kopen maar het wel leuk vind om te zien wat er zoal te krijgen is.

De Pricewatch browse ik 90% van de tijd om dingen te vergelijken, mogelijk dat ik uiteindelijk naar een webshop ga via de Pricewatch, vaak genoeg doe ik dat buiten de PW om. Zie er echt het probleem niet van, en denk dat de meesten dat zo zien.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18
Kan het zijn dat je Ublock gebruikt? Op mijn werk was hij ook ineens weg, maar na ublock te disablen op tweakers was hij er weer. Had het al vanaf vanochtend, dus weet niet of het onderdeel is van de vernieuwde pagina dat hij geblokkeerd wordt.

• Homeland
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:22:
[...]

Bestaan die dingen dan nog :?

Vroeger... lang geleden...

Hadden we een Frontpage die aangenaam was en je niet een muur van schermen nodig had om de hele website te zien en dat was dan op een simpel ouderwets 1280x1024 of 1152x864 scherm! :o

Helaas kwam er opeens dat ontwerp met die rare blauwe letters opeens en verdween dat ontwerp helemaal en ging men verder op de huidige toer : Hippe trendy toestanden waar eigenlijk geen enkele echte Tweaker behoefte aan heeft! :| Zelfs de Meuktracker mocht niet meer zo heten en werd Downloads genoemd... :F

Zo jammer allemaal...

* nero355 blijft voorlopig de komende jaren nog steeds lekker op GoT rondhangen en heeeel ver weg van de frontpage! :Y) 8)

/EDIT :

[...]

Was de rest van de website maar zo compact... :'(
www.inoreader.com ziet er nagenoeg hetzelfde uit als de voormalig Google RSS reader en werkt perfect, kan op die manier erg makkelijk vele websites volgen, een stuk sneller dan random naar websites browsen om te kijken of er misschien iets nieuws is.

• Misha
segil schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Haha. Mooie redenatie. Laten we die even doortrekken: nieuws is een plek voor mensen om content te lezen, waar Tweakers vervolgens advertenties op plaatst om geld te verdienen. Door dit zo priminent op de fp te zetten, is dat een vorm van verleiding. Lees: reclame

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41
*knip* feedback zien we graag op een constructieve manier, en zo dus niet.

[Voor 95% gewijzigd door RoD op 20-02-2023 17:08]

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-03 11:24
Het is echt een verschrikking.

Komt over als een Microsoft actie, waarbij zij vinden hoe jij het moet ervaren.

Zo snel mogelijk terugdraaien, anders geen tweakers Frontpage bezoek meer voor mij.

The S in IOT stands for security.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[Afbeelding]

Oh dat is een goede, dat ga ik ook maar doen. Rust in de tent creëren.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:44

ZaZ

Tweakers abonnee

ge-flopt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:05:
[...]

Kan het zijn dat je Ublock gebruikt? Op mijn werk was hij ook ineens weg, maar na ublock te disablen op tweakers was hij er weer. Had het al vanaf vanochtend, dus weet niet of het onderdeel is van de vernieuwde pagina dat hij geblokkeerd wordt.
Ah, dat is het inderdaad!

Lekker op de bank

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-03 09:44
Ik zie nu helemaal geen nieuws meer op de frontpage; alleen nog wat uitgelichte dingen en een peiling. Firefox 110. Wel AdBlock Plus, maar geen spannende dingen geblokkeerd. Met ABP uit zie ik wél nieuws, maar de hele indeling is dan wel om zeep. Alles staat heel raar door elkaar. Dus ABP of niet, er is iets niet in orde.

• computerjunky
[Afbeelding]

Helaas het nutteloze tablets deel bovenin niet te verwijderen met ublock door een krampachtig slechte layout.

Edit: heb het voor elkaar.

• segil
  • Nu online
Misha schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:12:
[...]

Haha. Mooie redenatie. Laten we die even doortrekken: nieuws is een plek voor mensen om content te lezen, waar Tweakers vervolgens advertenties op plaatst om geld te verdienen. Door dit zo priminent op de fp te zetten, is dat een vorm van verleiding. Lees: reclame
Flauw. Je snapt niet dat linken naar een plek waar je goederen kunt kopen, een vorm van reclame is? Of het tonen van een computerbuild uit componenten met links naar prijzen en waar je ze kunt kopen, ook reclame is? "price"watch, dat gaat over geld uitgeven. En aan die links verdient Tweakers vervolgens weer.

Een nieuwsmedium toont een overzicht van nieuwsartikelen. Maar hier op de fp is dat nog maar een klein deel geworden.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Misha schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:12:
[...]

Ik wilde net bijna hetzelfde schrijven :)

Om nog wat inhoudelijks toe te voegen, deze layout bij de comments klopt ook niet helemaal (iPad, landscape)

Of je maakt gebruik van de breedte, of niet. Maar soms wel en soms niet oogt rommelig.

#team_UTC+1

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:14:
Helaas is de bagger in het midden ook niet meer uit te schakelen door een bizarre design keuze waardoor het middelste nutteloze element vast zit aan de main functie van de website... :

[Afbeelding]

Daardoor blijf je dus met een leeg vak zitten... Misschien krijg ik die bagger nog weg m aar we gaan het zien. toch irritant dat ik de afgelopen jaren steeds weer de website prettig bruikbaar moet maken ondanks dat er telkens aangegeven word dat mensen dit niet willen.
Heb je Classic Front Page 2023 al geprobeerd? Die lost die loze ruimte in het midden op (,maar verplaatst die ruime wel naar de zijkant).

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Soepstengel
computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:23:
[...]

Helaas het nutteloze tablets deel bovenin niet te verwijderen met ublock door een krampachtig slechte layout.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als ik het "tablets artikel" (wat al jaren een ding is volgens mij) in developer tools weg haal (of met CSS) dan werkt het prima op desktop.
computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:14:
Helaas is de bagger in het midden ook niet meer uit te schakelen door een bizarre design keuze waardoor het middelste nutteloze element vast zit aan de main functie van de website... :

[Afbeelding]

Daardoor blijf je dus met een leeg vak zitten... Misschien krijg ik die bagger nog weg m aar we gaan het zien. toch irritant dat ik de afgelopen jaren steeds weer de website prettig bruikbaar moet maken ondanks dat er telkens aangegeven word dat mensen dit niet willen.
Dat is niet zo gek want ze maken gebruikt van CSS grids waarbij een developer aangeeft in CSS hoeveel kolommen er zijn. Je zult dan nog een CSS aanpassing moeten maken om die kolom weg te krijgen.

• segil
  • Nu online
[Afbeelding]

Ik heb nu ook hetzelfde gedaan. Ik krijg alleen dat bovenste blok niet weg. Als ik die blokkeer met ublock, krijg ik vervolgens een groot wit blok te zien. Idee een idee hoe die ook weggehaald kan worden?

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-03 12:32
SPee schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:44:
[...]

Idem, dat was één van de eerste dingen die me opviel.

Verder vind ik de hele homepage nogal "chaotisch" ogen. De twee kolommen rechts zijn toch een beetje van het goede teveel.

Onderin valt er dan ook nog een witruimte voor je de poll en uitgelichte gebruikersreview vindt, precies alsof die daar last minute werd aangeplakt. Oogt beetje vreemd.

Aorus Elite X570 - Ryzen 7 5700X - 32 GB DDR4 @ 3200 MHz - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 15:09
Zo, dat was even schrikken ;) :+

Die middelste kolom was me teveel drukte en voegt niks toe voor mij. Wat daar staat, staat ook wel al tussen het nieuws. Ik heb de Classic Front Page 2023 snippet gepakt en aangepast. De ankeiler boven het nieuws bleef me teveel ruimte innemen.

Het ziet er bij mij nu zo uit:

Voor wie dat ook wil gebruiken, dit is de snippet.

[Voor 11% gewijzigd door s_schimmel op 20-02-2023 16:34]

• segil
  • Nu online
Soepstengel schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:31:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als ik het "tablets artikel" (wat al jaren een ding is volgens mij) in developer tools weg haal (of met CSS) dan werkt het prima op desktop.

[...]

Dat is niet zo gek want ze maken gebruikt van CSS grids waarbij een developer aangeeft in CSS hoeveel kolommen er zijn. Je zult dan nog een CSS aanpassing moeten maken om die kolom weg te krijgen.
Zo te horen heb jij er verstand van :)
Hoe stel je dat in? Ik zou graag de middelste en rechtse kolom weg willen hebben, alsmede de het blok met de pricewatch links, en het blok dat linkt naar een artikel.

• dragonhaertt
  • Laatst online: 15:55
Hier is mijn feedback:
Een update die het gebruik van bestaande veelgebruikte CSS stuk maakt, en geen goed alternatief bied, is een slechte update.
Dit is helaas een voorbeeld van een update vanuit het oogpunt van de website tweakers, en niet een update ontworpen voor de gebruikers.

Geen dark mode, maar wel het harde werk van tweakers die dark mode als CSS snippet hebben gemaakt ongedaan maken.
De snippet pagina is nou ook niet echt handig gemaakt waardoor het vinden van geüpdatet versies van de snippets bijna onmogelijk is. Geen goede zoek en filterfuncties en geen date-stamp of iets dergelijks.

Voor mij: ik ga geen gebruik meer maken van de FP totdat iemand weer veel werk verzet heeft om een goede CSS dark mode te maken. Helaas zijn gebruikers hier beter in dan tweakers zelf.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Soepstengel
segil schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:34:
[...]

Zo te horen heb jij er verstand van :)
Hoe stel je dat in? Ik zou graag de middelste en rechtse kolom weg willen hebben, alsmede de het blok met de pricewatch links, en het blok dat linkt naar een artikel.
Iemand kwam al met een CSS snippet die je kan gebruiken (volgens mij moet je daar wel abonnee voor zijn). En anders een plugin in je browser installeren die automatisch CSS toepast. Zie hieronder de CSS snippet:

• computerjunky
Soepstengel schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:31:
[...]

[...]

Ik heb het bovenste deel nu weg door het blokkeren van bepaalde code. Hopelijk word het niet universeel op andere sites toegepast...

Betreft .CSS is een betaal optie dacht ik en dus niet 123 toegankelijk voor iedereen en vereist meer kennis als een element blokkeren en zou eigenlijk helemaal niet nodig hoeven zijn voor het browsen van een website...

• s_schimmel
computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:37:
[...]

Ik heb het bovenste deel nu weg door het blokkeren van bepaalde code. Hopelijk word het niet universeel op andere sites toegepast...

Betreft .CSS is een betaal optie dacht ik en dus niet 123 toegankelijk voor iedereen en vereist meer kennis als een element blokkeren en zou eigenlijk helemaal niet nodig hoeven zijn voor het browsen van een website...
Ben zelf geen abonnee maar heb wel custom css. Staat in de karma store dus als je wat karma hebt kan je dat alsnog gebruiken zonder abonnement.

De snippets die gepost worden zijn met 1 vinkje aanklikken te activeren. Daar heb je dan zelf geen css kennis voor nodig tenzij je een bestaande snippet wil aanpassen.

[Voor 11% gewijzigd door s_schimmel op 20-02-2023 16:39]

• Misha
segil schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:24:
[...]

Flauw. Je snapt niet dat linken naar een plek waar je goederen kunt kopen, een vorm van reclame is? Of het tonen van een computerbuild uit componenten met links naar prijzen en waar je ze kunt kopen, ook reclame is? "price"watch, dat gaat over geld uitgeven. En aan die links verdient Tweakers vervolgens weer.

Een nieuwsmedium toont een overzicht van nieuwsartikelen. Maar hier op de fp is dat nog maar een klein deel geworden.
Precies: flauw. Net als je eigen opmerking. Je zoekt spijkers op laag water. Alles wat je zegt, is ook van toepassing op nieuws. Of snap je niet dat het linken naar een plek waar je nieuwe ontwikkelingen over technologie kan lezen, een vorm van reclame? Artikelen die je graag wil lezen waar dan advertenties naast staat? Zoals een nieuwe videokaart die net uit of gereviewd is? En aan al die impressies verdient Tweakers vervolgens weer.

Laten we doorgaan op het flauwe: behoorlijk stevige statement: op de FP is nog maar een klein deel bestemd voor het overzicht van nieuwsartikelen. Een simpele side by side screenshot toont wat anders aan. Links Tweakers vandaag, rechts Tweakers gisteren. Paars is journalistieke content, blauw is niet-journalistieke content

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
dragonhaertt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:35:

Voor mij: ik ga geen gebruik meer maken van de FP totdat iemand weer veel werk verzet heeft om een goede CSS dark mode te maken. Helaas zijn gebruikers hier beter in dan tweakers zelf.
Zoals in TS staat in deze snippet al geupdate: Tweakers Perfect Dark

Lost helaas de drukke en schreeuwerige FP niet op...

Ik ga weer terug naar mn RSS reader.

• computerjunky
s_schimmel schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Ben zelf geen abonnee maar heb wel custom css. Staat in de karma store dus als je wat karma hebt kan je dat alsnog gebruiken zonder abonnement.

De snippets die gepost worden zijn met 1 vinkje aanklikken te activeren. Daar heb je dan zelf geen css kennis voor nodig tenzij je een bestaande snippet wil aanpassen.
is deze unlock permanent of eenmalig via karma?

• s_schimmel
Misha schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Precies: flauw. Net als je eigen opmerking. Je zoekt spijkers op laag water. Alles wat je zegt, is ook van toepassing op nieuws. Of snap je niet dat het linken naar een plek waar je nieuwe ontwikkelingen over technologie kan lezen, een vorm van reclame? Artikelen die je graag wil lezen waar dan advertenties naast staat? Zoals een nieuwe videokaart die net uit of gereviewd is? En aan al die impressies verdient Tweakers vervolgens weer.

Laten we doorgaan op het flauwe: behoorlijk stevige statement: op de FP is nog maar een klein deel bestemd voor het overzicht van nieuwsartikelen. Een simpele side by side screenshot toont wat anders aan. Links Tweakers vandaag, rechts Tweakers gisteren. Paars is journalistieke content, blauw is niet-journalistieke content

[Afbeelding]
De middelste kolom is wel een herhaling van wat al links onder nieuws staat. Ja het is journalistieke content maar het is ook dubbel en schreeuwt om aandacht. Aandacht die eigenlijk naar nieuws hoort te gaan.

• s_schimmel
computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:40:
[...]

Heb het maar een keer hoeven aan te zetten.

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:40:
[...]

eenmalig is toch permanent in deze context?

Maar wat je bedoeld: 1 keer kopen met punten en je hebt hem permanent ja.

• Soepstengel
computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:37:
[...]

Tja, je kan nog steeds de website prima bekijken en gebruiken, alleen zijn jij en ik er niet helemaal tevreden over. Je kan niet verwachten van Tweakers dat ze iets veranderen waar iedereen direct mee tevreden is.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Lees eerst even de FAQ door in de topicstart voordat je reageert, mogelijk wordt je vraag of opmerking daar al beantwoord.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee