Toon posts:

[Feedbacktopic] Frontpage-bètatest

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:39
Mede-auteurs:
  • jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-02 14:36

jelle.

• watcher46
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:11

watcher46

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:40

bozhoyo

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-02 09:32

Marvellanius

Welkom in het feedbacktopic voor de frontpage-bètatest. Dit is de centrale plek om je feedback over de testvariant van de frontpage achter te laten. Als je anoniem wilt blijven, maar toch je mening met ons wilt delen, kun je jouw feedback ook achterlaten via Google Forms.

De achtergrond van de bètatest en frontpageveranderingen
In de afgelopen maanden is er veel communicatie geweest rondom de komende frontpagewijzigingen. Deze .plans zijn hier te vinden:
Hoe kan ik meedoen?
Meedoen is alleen mogelijk met een account. De gegeven opt-in bewaren we op accountniveau, zodat je op elk apparaat meedoet met de test. Als je nog geen account hebt, kun je dat aanmaken via de registreerpagina.

Je kunt meedoen aan de test door in te loggen en de toggle op ‘ja’ te zetten op de bètafeaturespagina in je profielinstellingen. Mocht de frontpage toch niet werken, dan kun je deze weer uitzetten door de toggle naar ‘nee’ te schuiven. Het is belangrijk om zo lang mogelijk de frontpage te gebruiken. Op die manier kun je wennen aan de nieuwe lay-out en zien we ook ‘echt’ gedrag terugkomen in de data.

Het kan voorkomen dat bepaalde custom-css-snippets niet werken. Er zijn door de nieuwe frontendset-up veel css-classes veranderd.

Wat we van jou in dit topic verwachten
  • In dit topic is iedereen welkom voor vragen, opmerkingen, wensen, feedback en suggesties die betrekking hebben op de bètavariant van de frontpage: zaken als het ontwerp, de testmethode, de communicatie over dit onderwerp enzovoort.
  • Daarbij zien we graag constructieve feedback die voor iedereen prettig is om te lezen. Net als elders op het forum is ook in dit topic het algemene beleid van toepassing en daar wordt ook op gemodereerd.
  • Dit topic is niet bedoeld voor zaken die in bovenstaande .plans al behandeld zijn; hier gaat het puur over de bètatest.
  • Het is hier niet de bedoeling om andere zaken over het reilen en zeilen van Tweakers te bespreken.

Wat je van ons kunt verwachten
  • We doen ons best om vragen zo snel mogelijk te beantwoorden, maar ook wij hebben vrije tijd, weekend en vakanties. Het kan dus soms even duren voordat we reageren.
  • Alles in dit topic wordt gelezen door Tweakers HQ, maar dat betekent niet dat we overal inhoudelijk op (kunnen) reageren.
  • Soms zie je ook andere mensen van Tweakers HQ deelnemen in discussies of vragen beantwoorden vanuit hun expertise.
  • Om de schijn van belangenverstrengeling te voorkomen, nemen admins en moderators niet inhoudelijk deel aan de discussie. Zij zijn alleen actief in dit topic om te modereren.
We willen jullie alvast bedanken voor jullie feedback. Jullie ‘gedachten’ in dit topic zijn waardevolle input voor ons om keuzes te maken over de te nemen stappen na of tijdens de bètatest. Alle reacties in dit topic zullen we combineren met de input van de Google Forms. Zo hebben we een compleet beeld van de mate waarin de frontpage aansluit bij de wensen van de gebruikers.

[Voor 16% gewijzigd door jelle. op 18-01-2023 14:27]

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-02 21:57
Ook via forms gedeeld, maar wil het ook ter discussie stellen.

Mijn grootste pluspunt is meer gebruik van de breedte van de pagina.

Mijn grootste minpunt is de indeling. Gevoelsmatig wil ik mijn "primaire" informatie centraal hebben op de pagina, met overige highlights er naast. Mijn ogen starten nu in het midden en zien dus een mix van afbeeldingen en einde van de tekst van het nieuws. Dan ga ik zoeken waar ik heen wil, en dat voelt wat onnatuurlijk. Door de hoeveelheid informatie start het nieuws ook eigenlijk pas op de helft van de pagina in plaats van ergens bovenin.
Ook is het erg druk zo.

Ik ga het aan laten staan en kijk of het een kwestie is van wennen, of dat het gedrag gelijk blijft.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:54

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik kwam hetzelfde melden, op een breed scherm dat full-screen valt voelt het erg ongebalanceerd.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02
Ik heb de frontpage beta zojuist aangezet en wat me als eerst opvalt is dat het voor mij te druk eruit ziet. Ik kom zelf naar de frontpage voor het nieuws, maar mijn ogen vallen direct op de afbeeldingen in de tweede kolom. Het zorgt ervoor dat ik zowel naar de nieuwsartikelen als de afbeeldingen wil kijken op hetzelfde moment.

Daarnaast heb ik de achtergrondkleur op donker staan. Dit zie ik niet terug in deze beta van de frontpage. Alles is zo wit.

Ik vind dat de sterren een iets donkerder kleur groen mogen hebben. Vooral als het kleiner is moet je soms even goed kijken hoeveel sterren er zijn gegeven.

[Voor 27% gewijzigd door RobinNL op 22-02-2022 11:51]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:30
Gebruik van de ruimte is aardig, alleen... nog steeds geen dark mode, zelfs de concessie die de oude pagina heeft met de slider zit er niet in (die wordt nu genegeerd). Waarschijnlijk iets dat mensen allang "oplossen" met custom CSS (ik ben zelf te lui om te kijken), maar echt iets dat ik anno 2022 eigenlijk wel verwacht op een techneutensite. Nu heeft een dark mode voor de hele site sowieso wel wat meer voeten in de aarde dan de frontpage, natuurlijk, maar toch -- mooie gelegenheid om te experimenteren.

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 07:56
Ik doe het in afbeelding:

Ik vind de hoogte van 0.25 (padding) te klein, te veel op elkaar. 0.5rem vind ik persoonlijk veel mooier.

ook het getalletje in het aantal reacties staat voor mijn gevoel te laag. Die heb ik van x="60%" naar x="55%" gezet, resulterende in bovenstaande. De 0 en 36 reacties zijn hierbij meer gecentreerd, de 29 staat naar mijn idee te laag (deze heb ik niet aangepast).

Nu zal de rest van tweakers er wel weer wat anders van vinden (meer tekst op 1 pagina is meer beter geloof ik) maar ik vind het met de tekstgrootte echt niet netjes staan.

Als je dan toch een hogere densiteit wil, verlaag dan de font-size. 0.75rem vind ik wel netjes.

[Voor 38% gewijzigd door XiniX88 op 22-02-2022 11:15]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Direct het eerste dat mij opvalt is dat op mijn mobiel meteen al twee enorme blokken getoond worden:

Daardoor zie ik maar één nieuwsitem direct bij het openen en moet er gescrolled worden voor de rest.
Één blok lijkt mij daar voor mobiel meer dan genoeg, dan kan je tenminste ook nog wat nieuwsitems zien zonder meteen te hoeven scrollen.

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:19
First of all, kudo's dat er nu deze manier met de beta test om gegaan wordt. Aangezien ik de vorige keer ook commentaar had op het hoe en wat leek me ook wel zo fair om dat ook gebruik te maken van de opt-in mogelijkheid.

So here we go:

Pro's
  • Meer gebruik gemaakt van de beschikbare schermruimte door meer breedte te pakken
Con's
  • De balk met afbeeldingen in het midden maakt het ontwerp op desktop erg druk. Ik was persoonlijk dan ook meer fan van de 2 koloms variant in de eerste testen
  • In zijn algemeenheid vind ik dat er teveel informatie op de homepage staat, ik zou o.a. de Uitgelichte gebruikersreview en Het bekijken waard" weghalen, omdat ik (en dat is uiteraard persoonlijk) ze niet het bekijken waard vind
  • Mobiel: Op de homepage wordt het laatste nieuws verder naar beneden gedrukt doordat er nu twee blokken zijn in plaats van 1. Uit het commentaar van de vorige tests bleek juist dat het laatste nieuws hetgeen is waarvoor de meeste bezoekers komen. Ik zou hier dus weer 1 blok van maken, zodat het laatste nieuws hoger komt te staan
  • Nu op het forum - het font van de titel en de categorie is nu wel heel klein
  • Stijldingetje: Ik zou de namen van de dagen ook met een hoofdletter laten starten, dat is meer in lijn met de rest

• Draecko
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02 22:35
Waar is de tracker op de nieuwe homepage?

Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz

• Droxz
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik ben niet zo een reageerder, maar ik heb de test op de Frontpage gelijk weer uitgezet.

Wat ik nu juist handig vind is dat de frontpage pagina breed is.
Nu komen daar vakken naast die het in mijn geval juist onoverzichtelijk/chaotisch maken.
Helaas lijkt er nog geen darkmode te zijn?

Ik maak gebruik van een reguliere desktop/scherm.

Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
balfnl schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:18:
First of all, kudo's dat er nu deze manier met de beta test om gegaan wordt.(...)
^^ Eensch :)

Even de bèta aangezet. Kort mijn bevinding: (op basis van desktop)
Ik kan veel meer leven met deze lay-out. (Ik ga er vanuit dat er één test-voorbeeld is en niet een a/b-test) De data-dichtheid is m.i. veel beter dan de vorige test en ik zie veel minder onnodige wit-ruimte. De blokken van de speciale items (reviews etc.) zijn m.i. goed zichtbaar, maar niet overheersend.

Kortom: Dit alternatief is m.i. stukken beter dan de vorige test. Wanneer de tracker ering geplaatst wordt, zou ik er wel mee kunnen leven :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

La Batterie des Hommes sans Peur

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:55
Ik zet de Beta weer even uit tot de tracker er in zit.
Kunnen we daar een seintje van krijgen?

• Draecko
  • Laatst online: 02-02 22:35
Dr Pro schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:35:
Ik zet de Beta weer even uit tot de tracker er in zit.
Kunnen we daar een seintje van krijgen?
Yep, same!

Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het puur de frontpage zelf? De nieuwsberichten zelf lijken oude style, dus de 'wissel' tussen die 2 voelt nu erg 'raar'. Van volle breedte (focus links) naar een meer gecentreerd bericht leest niet bepaald fijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RobinNL
  • Laatst online: 23:02
SinergyX schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:39:
Is het puur de frontpage zelf? De nieuwsberichten zelf lijken oude style, dus de 'wissel' tussen die 2 voelt nu erg 'raar'. Van volle breedte (focus links) naar een meer gecentreerd bericht leest niet bepaald fijn.
Het heet niet voor niets Frontpage-bètatest ;)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 19:51

De vergelijkingsknop is onleesbaar.

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:23
Door die zwarte achtergrond van de items in de middels column de beta snel weer uitgezet, zo rommelig en druk dat het pijn aan mn ogen doet.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

• Achtergrond slider: licht - donker werkt niet meer op de FP. Daardoor is mijn FP voor mij veel te wit.
  • Oude FP vond ik nogal rommelig. Nieuwe FP wel erg breed. De kolommen naast het nieuws interesseren mij persoonlijk sowieso niet zoveel.
  • Informatiedichtheid is nogal hoog en dat maakt het voor mij te druk.
  • Positief is wel dat het nieuws nu overzichtelijker is en makkelijker met een snelle blik te bezien..
  • Eens met:
  • 'Stijldingetje': Ik zou de namen van de dagen ook met een hoofdletter laten starten, dat is meer in lijn met de rest.
  • Mobiel: Op de homepage wordt het laatste nieuws verder naar beneden gedrukt doordat er nu twee blokken zijn in plaats van 1. Uit het commentaar van de vorige tests bleek juist dat het laatste nieuws hetgeen is waarvoor de meeste bezoekers komen. Ik zou hier dus weer 1 blok van maken, zodat het laatste nieuws hoger komt te staan

PC Specs
Asus CH VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x | Crucial M500 240GB SATA

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:44
Ik vind de nieuwe frontpage te druk. De nieuwsartikelen staan niet centraal. Ik wordt erg afgeleid door de blokken rechts naast de artikelen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:17

Chakotay

Lick here to continue

• Meer informatie in beeeld & gebruik maken van screen real-estate is positief
• De tracker is weg, deze zou ik graag terug zien
• Font zou een tikje kleiner mogen, de text lijkt allemaal wat groter nu
• Op mobiel moet ik nu scrollen om überhaupt meer dan één nieuwsheadline te zien, ipv grote blokken voor artikels die ik allang gezien heb.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:09
Ik moet nog wennen aan de nieuwe frontpage. Maar waar ik me op dit moment aan erger is het verspringen van de uitlijning van het menu. Misschien kan hier iets aan gedaan worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• boenkeijer
Zebby schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:08:
Ook via forms gedeeld, maar wil het ook ter discussie stellen.

Mijn grootste pluspunt is meer gebruik van de breedte van de pagina.

Mijn grootste minpunt is de indeling. Gevoelsmatig wil ik mijn "primaire" informatie centraal hebben op de pagina, met overige highlights er naast. Mijn ogen starten nu in het midden en zien dus een mix van afbeeldingen en einde van de tekst van het nieuws. Dan ga ik zoeken waar ik heen wil, en dat voelt wat onnatuurlijk. Door de hoeveelheid informatie start het nieuws ook eigenlijk pas op de helft van de pagina in plaats van ergens bovenin.
Ook is het erg druk zo.

Ik ga het aan laten staan en kijk of het een kwestie is van wennen, of dat het gedrag gelijk blijft.
Dank voor je feedback! Ik ben benieuwd hoe het over een paar dagen is, dus ook fijn dat je zo lang mogelijk test :). De layout is ook erg wennen, die feedback kreeg ik vanuit HQ ook wel veel terug, daarna kwamen de reacties dat ze er nu positief over zijn na een x aantal dagen.
MneoreJ schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:11:
Gebruik van de ruimte is aardig, alleen... nog steeds geen dark mode, zelfs de concessie die de oude pagina heeft met de slider zit er niet in (die wordt nu genegeerd). Waarschijnlijk iets dat mensen allang "oplossen" met custom CSS (ik ben zelf te lui om te kijken), maar echt iets dat ik anno 2022 eigenlijk wel verwacht op een techneutensite. Nu heeft een dark mode voor de hele site sowieso wel wat meer voeten in de aarde dan de frontpage, natuurlijk, maar toch -- mooie gelegenheid om te experimenteren.
De front-end vernieuwing die we ingezet hebben zou op termijn een native darkmode mogelijk moeten maken en die ambitie hebben we ook :). De donkerslider hebben we deze betatest ook buiten beschouwing gelaten omdat deze 'inhacken' niet wenselijk is, dit willen we wel nog toevoegen als we de front-endvernieuwing uitrollen naar andere delen van de site.
XiniX88 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:11:
Ik vind de hoogte van 0.25 (padding) te klein, te veel op elkaar. 0.5rem vind ik persoonlijk veel mooier.

ook het getalletje in het aantal reacties staat voor mijn gevoel te laag. Die heb ik van x="60%" naar x="55%" gezet, resulterende in bovenstaande. De 0 en 36 reacties zijn hierbij meer gecentreerd, de 29 staat naar mijn idee te laag (deze heb ik niet aangepast).

Nu zal de rest van tweakers er wel weer wat anders van vinden (meer tekst op 1 pagina is meer beter geloof ik) maar ik vind het met de tekstgrootte echt niet netjes staan.

Als je dan toch een hogere densiteit wil, verlaag dan de font-size. 0.75rem vind ik wel netjes.
Goede feedback, dit zou potentiële verbetering zijn die we nog door kunnen voeren om het ontwerp te verbeteren, ik tag @bozhoyo even :).
EDIT schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:13:

Daardoor zie ik maar één nieuwsitem direct bij het openen en moet er gescrolled worden voor de rest.
Één blok lijkt mij daar voor mobiel meer dan genoeg, dan kan je tenminste ook nog wat nieuwsitems zien zonder meteen te hoeven scrollen.
Deze feedback hebben we ook bij de alfatest gehoord, die was voor HQ en crew. We hebben besloten om het ontwerp voor nu zo te laten omdat een van de doelen is om meer artikelen uit te kunnen lichten. Als blijkt uit de test dat dat niet wenselijk/goed is dan gaan we over op een aanpassing daarvan!
Herman schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:27:
[...]

^^ Eensch :)

Even de bèta aangezet. Kort mijn bevinding: (op basis van desktop)
Ik kan veel meer leven met deze lay-out. (Ik ga er vanuit dat er één test-voorbeeld is en niet een a/b-test) De data-dichtheid is m.i. veel beter dan de vorige test en ik zie veel minder onnodige wit-ruimte. De blokken van de speciale items (reviews etc.) zijn m.i. goed zichtbaar, maar niet overheersend.

Kortom: Dit alternatief is m.i. stukken beter dan de vorige test. Wanneer de tracker ering geplaatst wordt, zou ik er wel mee kunnen leven :)
Iedereen die in de beta ziet krijgt dezelfde versie. Dit keer zijn er niet meerdere varianten. De tracker komt zeker terug, dit kost helaas wat tijd en kan ik nog geen datum voor geven..

• Xanaroth
  • Laatst online: 03-02 13:06
Aangezet.. en gelijk uitgezet. Amper paar seconden na start kreeg ik al last van mijn ogen omdat het veel te druk en chaotisch is. Ik wou dat ik overdreef, maar het is voor mij persoonlijk echt niet te doen zonder custom css waarbij je letterlijk de halve frontpage zelf gaat verbouwen.
Totaal niet te vergelijken met de grotere populaire sites van tegenwoordig, die zich puur richten op gebruik en comfort.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Veel belangrijker dan deze persoonlijke note: voor mijn gevoel is het letterlijk 1:1 identieke kopie van de vorige tests zoals de geforceerde A/B test, of look die compleet werd afgebrand bij de maart 2021 test. Zie oprecht geen verschillen als ik screenshots naast elkaar leg. Durf zelfs geld erop in te zetten, dat het letterlijk ongewijzigd identiek is aan de vorige. Misschien dat als je CSI-achtig met vergrootglas en computer expert de frontpage doorgaat, dat er ergens verschil zit in font of lettergrootte, maar daar blijft het dan ook bij.

Alsof er totaal niets is gedaan met de gigantische hoeveelheid feedback die uit de gemeenschap is gerold bij de meerdere tests vorig jaar, evenals de tests weer dáárvoor. Subtiele hint zonder enige moeite te doen: al die jaren lang is telkens weer de top comment en top feedback 'waar is die darkmode'.
----
Wat is hier-en-nu bij dit nieuwsbericht dé top comment? 'waar is darkmode'
Het antwoord? 'darkmode? daar zijn we niet mee bezig'.
---
Dat lijkt ongeveer de epische rode draad door de afgelopen jaren heen. Iets wat nu vrolijk wordt doorgezet met deze laatste test. Wordt van alles gezegd en geclaimed, behalve dat te doen wat er vanuit de community, de gebruikers, aangedragen wordt als iets dat echt waarde toevoegd aan de website.

In plaats van weer paar scripties te schrijven over de frontpage geschiedenis (Xanaroth in "[Feedback] Frontpage test" - let hierbij op hoe uit deze globale samenvatting aan testresultaten, er 0 verbeteringen terug te vinden is in deze laatste iteratie) en deze test aan lijstje toe te voegen.
Discussies waarin dan blijkt dat developer niet weet dat er meerdere tests waren geweest met exact dezelfde lay-out, wat uitermate zonde is van ieders tijd van zowel tweaker als dev... dit keer gewoon 1 kleine simpele vraag.

1 vraag waarvan ik niet weet of dit meer iets is voor @boenkeijer als owner of @Moonsugar als communitymanager gezien de enorme geschiedenis rondom dit onderwerp en vele mislukkingen.

- Waarom wordt er herhaaldelijk getest en veranderd sinds pakweg 2010 en is er eigenlijk niet iets gedaan met de feedback? We testen en posten elke keer zoveel dat echt op de inhoud gaat. Forceer gewoon de wijziging als jullie toch niks met feedback doen, of verwerk eerst de gekregen feedback van de afgelopen 3-4 jaar die jullie reeds hebben.

[Voor 50% gewijzigd door Xanaroth op 22-02-2022 12:52]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

boenkeijer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:04:

Iedereen die in de beta ziet krijgt dezelfde versie. Dit keer zijn er niet meerdere varianten. De tracker komt zeker terug, dit kost helaas wat tijd en kan ik nog geen datum voor geven..
Fijn te horen dat die terugkomt. Zonder tracker is de site niet echt bruikbaar, dus ik wacht wel weer even tot die beschikbaar is.

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:03
het lijkt op een compromis frontend, waarbij alles belangrijk is.

Voor mij is er maar 1 sectie belangrijk: Het nieuws.

Nu komt het nieuws veel te veel in verdrukking en is maar een fractie van de pagina. Ik ben niet geintersseerd in de randzaken en mijn brein faden die dan ook gewoon weg. Ik zie ze niet eens. Daarmee is het zwaartepunt van de informatie op de pagina gewoon voor mijn gebruik verkeerd.

Ik vind de huidige opzet waarbij een Hero bericht boven de items staan en af en toe oude 'hero' berichten tussen de berichten veel prettiger werken. De zijbalk rechts kijk ik niet eens naar en ik zou ook niet kunnen reproduceren wat jullie daar plaatsen.

Rest zijn randzaken en die hoef ik niet te zien. Een single column layout met alleen nieuwsitems zou voor mij genoeg zijn (oude nu.nl, security.nl). Maar NRC.nl achtige layout is ook erg prettig.

En voor de avond is darkmode ON-ONT-BEERLIJK!

[Voor 5% gewijzigd door Jochem op 22-02-2022 12:43]

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik begrijp de 3 kolommen, maar ik zie nog veel lege stukken ertussen. Dat komt, denk ik, omdat de nieuwsartikelen lijst erg lang is en die kan naar mijn inziens best een stuk ingekort worden. Maak eventueel een slim uitklap systeem, zodat je normaal alleen de laatste twee dagen ziet en na uitklappen een paar dagen meer ofzo.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:28
Ik merk dat veel zaken al genoemd zijn. Mijn 2 cents: ik merk dat ik voor het nieuws nu met mijn ogen "boven in het midden begin" en dan naar "links-onder" moet afzakken. Dat is echt niet fijn - ik verwacht de main items grotendeels in het midden van het scherm, bovenaan.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb zojuist ook een bugje gevonden.

Als je een vergelijk hebt, dan is de vergelijk knop "onzichtbaar" tot je er overheen hoverd (dan wordt ie blauw).

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-02 19:23
Weet niet of deze bug hier al is gemeld, maar klikken op het aantal reacties naast een forumtopic bij "Nu op het forum" doet hier niets. De pagina verspringt naar boven maar je komt niet op het forum uit :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:26
Mijn grootste feedback/wenspuntje blijft toch wel het feit dat Tweakers nog altijd geen donkere modus heeft. Het wit + rode thema knalt nogal op de ogen als je in de ochtend of avond even wat nieuws wil lezen.

Feedback direct relevant aan de huidige beta; deze afrondingen zien er nogal vreemd uit op de desktopweergave.

Dat zou een stuk mooier zijn als het rood door vloeit naar de achtergrond, of dat de balk gewoon recht doorgaat tot het uiteinde.

Daarnaast ben ik geen fan van hoe er op de mobiele weergave direct twee grote afbeeldingen worden getoond, ik zie liever wat meer van het nieuws wat er onder staat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik sta automatisch aangemeld op beta's maar was dat vergeten, dus even een "wooow" toen ik Tweakers opende. Eerst indruk is goed, lekker ruim en fijn dat de breedte van mijn scherm nu ook benut wordt.

Enige wat mij wel direct opvalt is dat er heel erg veel content onder de fold zit. Het hele blok "Veel bekeken" zit zo ver naar onder dat ik er nooit heen zal scrollen. Daarnaast, zoals hierboven ook al gezegd, oogt het vrij druk. Wellicht een idee om twee kolommen aan te houden en de licht grijze blokken als een rij dan onder het nieuwsoverzicht te zetten?

En dan als laatste nit-pick-punt: de lijst met nieuwsberichten voel nu vrij op elkaar geplakt t.o.v. de rest van de pagina. Iets meer padding daar en een separator met meer contrast (kuch, WCAG kuch) zou wellicht mooier zijn.

Ik ga dit in elk geval lekker aan laten staan en over een weekje misschien nog eens wat mening geven. Goed opgezet deze beta in elk geval! :)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
EDIT schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:13:
Direct het eerste dat mij opvalt is dat op mijn mobiel meteen al twee enorme blokken getoond worden:

[Afbeelding]

Het hele punt met die blokken is, ik heb dat al gelezen... Ga weg, verpest mn schermruimte niet.

Maak het wat slimmer dat je scherm niet vol staat met ads over reviews die ik allang gelezen heb..

https://wren.co/join/Devian

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Devian schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:48:
[...]

Het hele punt met die blokken is, ik heb dat al gelezen... Ga weg, verpest mn schermruimte niet.

Maak het wat slimmer dat je scherm niet vol staat met ads over reviews die ik allang gelezen heb..
Mee eens wat betreft die reviews. Persoonlijk kom ik op Tweakers voor het nieuws. Reviews zie ik wel als ik dat specifieke product opzoek. Ik heb nooit dat ik een random review lees omdat deze uitgelicht sta. Waarom zou ik als ik het product niet ga kopen? Heb de toegevoegde waarde daarvan nooit begrepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• boenkeijer
SinergyX schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:39:
Ja de bètatest gaat om de frontpage zelf, de redactionele content is nog in de oude stijl. Dit 'domein' (zoals we intern zeggen) is wel een vervolgstap die we hierna willen nemen, zodat de overgang van fp naar artikel mijn als een sprong aanvoelt :).
Quas schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:59:
Ik moet nog wennen aan de nieuwe frontpage. Maar waar ik me op dit moment aan erger is het verspringen van de uitlijning van het menu. Misschien kan hier iets aan gedaan worden.
Zeker, momenteel zijn de devvers bezig met de (nieuwe) bredere navigatiebalk uit te rollen voor de rest van de website, nu is dat helaas niet mogelijk en wenselijk om technische redenen. Maar daar werken we aan :)
Xanaroth schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:15:
Aangezet.. en gelijk uitgezet. Amper paar seconden na start kreeg ik al last van mijn ogen omdat het veel te druk en chaotisch is.

Voor mijn gevoel is het echter identieke kopie van de vorige tests. Zie oprecht geen verschillen. Durf zelfs geld erop in te zetten, dat het letterlijk ongewijzigd identiek is aan de vorige. Behalve dat er nu andere titels/artikelen staan, zie ik geen verschil tussen de vele A/B test screenshots en nu. Alsof er totaal niets is gedaan met de gigantische hoeveelheid feedback die uit de gemeenschap is gerold bij de vorige epische mislukking.
De betavariant lijkt heel erg op één van de designs uit de eerdere test, maar is wel degelijk anders. Uit die resultaten bleek dat dit de variant was die de jullie prefereerden van de toen geteste varianten, die hebben we als basis gebruikt om op door te itereren.

Op basis van de gegeven feedback bij de A/B-test hebben verbeteringen doorgevoerd, dit is ook te lezen in plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest.
Xanaroth schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:15:
1 vraag waarvan ik niet weet of dit meer iets is voor @boenkeijer als owner of @Moonsugar als communitymanager gezien de enorme geschiedenis rondom dit onderwerp en vele mislukkingen:
- Waarom wordt er herhaaldelijk getest en veranderd sinds pakweg 2018 en is er eigenlijk niet iets gedaan wordt met de feedback? Waarom testen we dan en posten we elke keer zoveel dat echt op de inhoud gaat. Forceer gewoon de wijziging als jullie toch niks met feedback willen, of verwerk eens eerst feedback van de afgelopen 3-4 jaar.
We doen de tests juist om feedback te verzamelen en te horen van gebruikers wat ze er van vinden en daarvan te leren, ik durf te zeggen dat we de feedback van gebruikers echt serieus nemen en daar ook zoveel mogelijk rekening mee houden. Anders hadden we plan: Tweakers' frontpage-A/B-tests - Wat hebben we geleerd en hoe gaan we ve... niet gepubliceerd en niet aan de slag gegaan deze nieuwe testaanpak. Wat ook belangrijk is om te weten is dat deze beta-variant een test is en niet definitief. Door deze test kunnen we daar nog aanpassingen aan doen om deze aan te laten sluiten bij de gebruiker.

Het is lastig om een 'one-size-fits-all' variant te maken voor de frontpage, deze pagina heeft erg veel gebruikers die allemaal een eigen mening hebben. Hierin proberen we een zo goed mogelijke middenweg in te vinden die aansluit bij de meeste gebruikers.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb nog maar 10 seconden gekeken, maar de nieuwe beta is een verademing bij de vorige beta test.
  1. Aanmelden is vrijwillig en je kunt makkelijk weer uit de beta weg.
  2. De layout is compacter waardoor je niet meer moet scrollen naar de nieuws headlines. Het gebrek aan een compacte layout was mijn grootste punt van kritiek op de vorige beta.
  3. De nieuws headlines hebben weer een belangrijke positie op de pagina.
Ik heb het idee dat er naar de feedback van de vorige keer geluisterd is en dat doet me goed.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:17
Ultrawide:

Ik heb de meest populaire dark mode CSS snippets aan staan - dus vergeef de witte elementen. Maar Vind het wel knap hoe - ondanks de breedte die beschikbaar is - de meer knop van de PW en de BBG/review buiten het grijze vlak vallen. Maar dat zou alsnog een bijwerking van custom CSS kunnen zijn.

Verder +1 voor het missen van de tracker. Dit is voor mij dé manier om naar verschillende onderdelen te navigeren.

Op mobiel zie ik overigens maar 5 nieuwsheaders, de rest gaat naar 3 ankeilers (hoofdtelefoons, cartech en besturingssystemen). Het feit daargelaten dat ik geen interesse heb in cartech zou ik dit liever tot 1 beperkt zien, boven de nieuwsheaders, en daarna enkel "laatste nieuws".
En wat mij betreft hoeft de PW categorie carrousel niet op mobile, op desktop heb ik 'm ook altijd al dubieus gevonden.

Vooralsnog gaat beta weer even uit en custom CSS aan, krijg lasogen :+

[Voor 21% gewijzigd door ShitHappens op 22-02-2022 14:17]

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:41
Niet zeker of dit met de frontpage beta te maken heeft, maar het valt me op dat de tijd van het laatste nieuws item niet bold is. Eerder was dit niet (of viel het iig niet op :+)

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• nexus64
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-07-2022
Mijn eerste indruk: de brede pagina voelt niet fijn aan, druk... tegen overcrowded aan.

Natuurlijk kan je e browser smaller maken waardoor je de oude indeling weer krijgt, maar Ik zou graag zien dat er een instelling komt om de wide view te disabelen. Of

In het kader van verwarrend is het tandwieltje wat iedereen associeert met instellingen, en dan alleen land instellingen toont, ipv allemaal.

Maar de grootste teleurstelling is het ontbreken van DARK MODE... ik zou graag eens tweakers willen lezen in bed zonder vermoeide ogen te krijgen omdat de kamer donker is en de tablet wit

En pet pieve: DIT https://tweakers.net/i/oHeyfQx81voXmBDp9qlpPIuc5LU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8Sw2FVbxaxXU00FT89CVls60.png?f=user_large is niet DONKER... het is nog steeds licht grijs !!!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:13
Mijn mening:

Maar op zijn minst 3 frames van de 3 delen zodat mensen die bijvoorbeeld de middelste rij afbeeldingen nutteloos vinden omdat het dubbele informatie is gewoon kunnen blokkeren zonder css scripts en dergelijke.
Ik heb de dubbele artikelen met afbeelding nu ook geblokkeerd maar met de nieuwe layout is dat onmogelijk doordat er dan een grote lege ruimte over blijft. die onmogelijk weg te werken is door een simpele filter. CSS is leuk voor de nerds maar veel willen zich daar niet mee bezig houden. ik blokkeer gewoon elementen die me niet aan staan en klaar is kees maar dat is in de nieuw layout onmogelijk en dus is hij slechter voor mij.

Zoals je kan zien heeft de rechter helft wel een nieuwe eigen colom maar de middleste valt onder de linker en daardoor hou je een enorme lege ruimte.
Dat niet alleen er verschuift bij het verwijderen van die dubbele nieuws items ook een deel van rechts naar het midden wat of voor alles zou moeten gelden of voor niets omdat de rest van de informatie me niet stoort maar je dat nu wel moet blokkeren om terug te gaan naar 2 lijsten data.

Die poll wil ik dus helemaal niet blokkeren maar doordat die naar links verplaatst heb je geen keuze.

Er lijken dus nogal wat variable item posities te zijn in de layout wat volgens mij niet echt ideaal is en die veroorzaken dit probleem.

Ook lijkt het vak Editorial-content niet te schalen maar een fixed window te zijn wat de oorzaak is van dat grote lege vak als je de afbeeldingen blokkeert.

Al met al word ik er niet blij van. Dubbele informatie en zonder .css geen manier meer om het op te lossen. De test gaat bij mij dus ook meteen weer uit want zeg nou zelf dit ziet er toch veel netter uit:

In een ideale wereld zouden we gewoon een vinkje krijgen om die dubbel dikke nieuws items met plaatje uit te zetten (ook op de mobiele pagina). Ik zie echt nul comma nul toegevoegde waarde aan een klein plaatje bij dezelfde titel text van een nieuws item en het zorgt ervoor dat ik op mijn 32 inch scherm naar links moet kijken... alles behalve ergonomisch.

[Voor 70% gewijzigd door computerjunky op 22-02-2022 15:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• boenkeijer
Jochem schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:41:

Ik vind de huidige opzet waarbij een Hero bericht boven de items staan en af en toe oude 'hero' berichten tussen de berichten veel prettiger werken. De zijbalk rechts kijk ik niet eens naar en ik zou ook niet kunnen reproduceren wat jullie daar plaatsen.

Rest zijn randzaken en die hoef ik niet te zien. Een single column layout met alleen nieuwsitems zou voor mij genoeg zijn (oude nu.nl, security.nl). Maar NRC.nl achtige layout is ook erg prettig.

En voor de avond is darkmode ON-ONT-BEERLIJK!
Dank voor je feedback. Wat vind je van de frontpage als als je 'm kleiner maakt? Dan tonen we de uitgelichte posities weer in de nieuwslisting na X nieuwsberichten.

Wat betreft de dark mode, hier heeft mijn collega @watcher46 een goede reactie geplaatst in de .Plan, zie watcher46 in 'plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest'
Zeror schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:45:
Ik begrijp de 3 kolommen, maar ik zie nog veel lege stukken ertussen. Dat komt, denk ik, omdat de nieuwsartikelen lijst erg lang is en die kan naar mijn inziens best een stuk ingekort worden. Maak eventueel een slim uitklap systeem, zodat je normaal alleen de laatste twee dagen ziet en na uitklappen een paar dagen meer ofzo.
De grote witruimte in de rechterkolom komt in jouw geval denk ik doordat je banners hebt uitstaan door je abonnement. Helaas hebben we te maken met een advertentie die 600px hoog kan zijn, hierdoor hebben we de headlines en ankeilerposities vergroot om te zorgen dat daaronder geen gigantische witruimte ontstond. We zouden de witruimte kunnen opvullen met een fallbackpositie (geen banner) o.i.d., hoe zou je daar tegenaan kijken?
ghostman schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:21:
Niet zeker of dit met de frontpage beta te maken heeft, maar het valt me op dat de tijd van het laatste nieuws item niet bold is. Eerder was dit niet (of viel het iig niet op :+)

[Afbeelding]
Die functionaliteit zat ook al op de bestaande frontpage, daar is de kleur wel een stuk minder zwart, meer donkergrijs. Zo te horen vallen de nieuwe artikelen wel meer op daardoor :)

• Rabb
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-01 11:09
Misschien een vreemd commentaar, maar mijn grootste probleem zijn de felle kleuren van de bovenste ankeilers.

Enorm schreewende kleuren, tegenover de kleuren die onderin worden gebruikt. Die zijn veel rustiger.

Greetings, Rabb.

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

boenkeijer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:48:
De grote witruimte in de rechterkolom komt in jouw geval denk ik doordat je banners hebt uitstaan door je abonnement. Helaas hebben we te maken met een advertentie die 600px hoog kan zijn, hierdoor hebben we de headlines en ankeilerposities vergroot om te zorgen dat daaronder geen gigantische witruimte ontstond. We zouden de witruimte kunnen opvullen met een fallbackpositie (geen banner) o.i.d., hoe zou je daar tegenaan kijken?
Ja, maar het feit dat ik die uit heb staan zou eigenlijk geen reden mogen zijn dat dan mijn ervaring verminderd wordt. Het zou juist andersom moeten zijn. Ik, als betalende abonnee, zou juist een verbeterde ervaring moeten hebben.
Daarom zou ik die gaten weglaten en die 3e kolom als een aparte kolom gaan zien en de content daarin gewoon onder elkaar plaatsen tot de content op is (verticaal uitvullen dus). Misschien zelfs die kolom een andere look en feel geven door een subtiel achtergrondkleurtje te geven. De content in die kolom heeft immers weinig te maken met wat links daarvan staat. Door dit subtiele achtergrondkleurtje zet je de balans weer in orde en komt de focus ook meer op het linkergedeelte van de site terecht, welke het gedeelte is dat de meeste focus zou moeten hebben.

Ik heb een quick en dirty voorbeeld voor je gemaakt in Photoshop:

[Voor 5% gewijzigd door Zeror op 23-02-2022 21:58]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:41

Pixeltje

Woo-woohoo!

first, echt een betere manier van testen dit. De vorige keer werd ik wat overvallen door de A/B test die ook nog eens erg buggy was, nu kan ik zelf kiezen of ik meedoe en ook terugschakelen als ik daar zelf zin in heb. Fijn dat er met de input van toen iets gedaan is!

Mijn eerste reactie op de beta fp;

op de PC eigenlijk wel prettig, redelijk hoge informatiedichtheid en een goede balans tussen plaatjes (ankeilers) en tekst. De excentriciteit van de nieuwsberichten stoort me niet, en ik denk dat het nog beter wordt wanneer de tracker terug is. Die gebruik ik stiekem nog best veel dus zou van mij zeker weer een rentree mogen maken wanneer daar tijd voor is gevonden. Waar ik moeite mee heb is het lettertype wat voor de nieuwsberichten gebruikt wordt, dat is afwijkend van wat er eerder werd gebruikt op tweakers maar óók afwijkend van wat er elders in het scherm te zien is. Het nieuwe lettertype oogt rommelig en wat uit verhouding?

Hier het vergelijk, beide snippets van dezelfde pagina op dezelfde schaal (niet ingezoomd) uit google Chrome:

https://tweakers.net/i/KBL5aaTOXId8t5xsEG06EhA36go=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PE09CyvlwWFyUQ2mcCSmKq9y.png?f=user_large
De tekst in het laatste plaatje leest veel fijner dan die uit het eerste.

Op mobiel; er worden twee Ankeilers boven elkaar getoond en dat maakt dat er maar twee nieuwsberichten te zien zijn. Dat mag van mij anders; één ankeiler bovenaan is genoeg plus dat maakt plaats voor 3 of 4 regels nieuwsberichten:

All in niet ongelukkig met dit design en ik blijf nog even een paar dagen testen om te zien hoe het 'groeit'.

Update, nu thuis op een 13" scherm en ik moet eerlijk zeggen dat de site het scherm nu mooi vult. Weliswaar zonder tracker maar op een kleiner scherm dan 24" kantoormonitor komt de fp beter to zijn recht heb ik het idee.

[Voor 4% gewijzigd door Pixeltje op 22-02-2022 20:42]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:00
ik ben zeer enthousiast van het meer gebruik maken van de schermruimte. Dat is echt een hele verbetering op grote schermen!

Er zijn nog wel een aantal punten die beter kunnen in mijn ogen. Voor mij hebben die vooral betrekking over het actieve topics component.
1. Het font is daar kleiner dan de rest en eigenlijk te klein.
2. De locatie. Zowel op mobiel als op de desktop is dit ergens in het midden. Als trouwe bezoeker heb ik meestal maar een paar nieuwe nieuwsberichten en scroll ik daarna naar de actieve topics component. Die was altijd makkelijk(er) te vinden door helemaal naar beneden te scrollen en dan stukje omhoog. Eigenlijk al niet ideaal maar nu is het helemaal zoeken hierna. Is er een rede om dit niet ergens prominenter of makkelijker te plaatsen op de pagina?

• Marebito
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:40
Fijn dat het nieuws nu allemaal netjes onder elkaar staat bij de desktop versie. Ik zou deze kolom echter liever in het midden van de pagina zien.

De mobiele versie is zeer irritant, hier krijg ik 2 ankeilers die enorm vele ruimte innemen er vervolgens na elke 5 artikelen weer een ankeiler. Dit was eerst om de 10 artikelen net als de oude desktop versie.

Zowel voor mobiel als desktop vind ik het storend dat de tekst nu groter is, ik moet de pagina naar 90% schalen om me er niet aan te storen. De ruimte tussen de tekst ook kleiner geworden, waardoor het geheel er erg druk uitziet.

[Voor 0% gewijzigd door Marebito op 22-02-2022 15:52. Reden: typo]

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-01 10:56

De advertentieruimte werks soms niet, maar na een paar verversbeurten is het er weer. Verder is er goed rekening gehouden met bestaande stylesheets.

Kwa feedback. Ik zou het bijner vinden als de artiekel thumbnail boven het nieuws weggaat zodat het nieuws direct in beeld staat. de 2e kolom bied naar mijn mening voldoende ruimte om de uitgelichte artikelen weer te geven. Ik denk dat dat ook iets van de drukte van de pagina wegneemt.

• watcher46
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:11
DennusB schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:58:
Ik heb zojuist ook een bugje gevonden.
[Afbeelding]
Als je een vergelijk hebt, dan is de vergelijk knop "onzichtbaar" tot je er overheen hoverd (dan wordt ie blauw).
Zojuist hier een fix voor gereleased :)
De knop zou nu weer een blauwe achtergrond moeten hebben.

• Zebby
Gezien ik veel lees over "ideale wereld" -- in mijn ideale beeld zou ik zelf kunnen kiezen welke panelen ik wel of niet aan heb staan. Van mijn part pleur je dit achter de Plus/CSS karma-wall. Zelf kunnen schuiven zou helemaal top zijn, maar ik weet wat voor nachtmerrie dat met zich mee brengt. Meerdere versies/keuzes ondersteunen is ook een Dev nachtmerrie.

Na een dag gebruik merk ik dat mijn ogen gewoon nu links op het scherm zitten en rechts eigenlijk volledig negeren. Ik vermoed dus zelfs minder clickthroughs daar dan bij het oude design in mijn persoonlijke situatie.

[Voor 23% gewijzigd door Zebby op 22-02-2022 15:59]

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 13:47

MrManuel

The impossible is easy...

Als 'nieuwslezer' ben ik wat minder te spreken over de nieuwe frontpage.
Er wordt meer gebruik gemaakt van de ruimte. Dat is op zich een goede vooruitgang al vond ik zelf juist dat er al genoeg op stond. Het samenvoegen van 4 afbeeldingen ipv 1 grotere geeft voor mij een drukke ervaring en maakt het daarom voor mij onoverzichtelijker. Dit zorgt tevens op de mobiele variant ervoor dat ik direct 2 grote blokken krijgen ipv 1. (Komt daar dus de ruimte niet ten goede)

De nieuwe inrichting van de foto blokken vind ik wel beter, en overzichtelijker. De noodzaak om de 'lees verder' knop is er niet. En ik mis deze knop ook niet.

Het lettertype is iets groter, wat voor mij ook het lastiger maakt om te lezen. Het is een beetje lastig uitleggen maar het maakt het drukker voor mijn gevoel.

---

Zie net de pagina met de 3 kolommen wanneer ik de pagina maximaliseer.
Hier wordt ik wel vrolijk van, al blijft de lettertype opmerking van hierboven wel nog.

[Voor 5% gewijzigd door MrManuel op 22-02-2022 16:35]

ManuelBijen.nl - Fotografie - Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• boenkeijer
Zeror schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:20:
[...]

Ja, maar het feit dat ik die uit heb staan zou eigenlijk geen reden mogen zijn dat dan mijn ervaring verminderd wordt. Het zou je andersom moeten zijn. Ik, als betalende abonnee, zou juist een verbeterde ervaring moeten hebben.
Daarom zou ik die gaten weglaten en die 3e kolom als een aparte kolom gaan zien en de content daarin gewoon onder elkaar plaatsen tot de content op is (verticaal uitvullen dus). Misschien zelfs die kolom een andere look en feel geven door een subtiel achtergrondkleurtje te geven. De content in die kolom heeft immers weinig te maken met wat links daarvan staat. Door dit subtiele achtergrondkleurtje zet je de balans weer in orde en komt de focus ook meer op het linkergedeelte van de site terecht, welke het gedeelte is dat de meeste focus zou moeten hebben.

Ik heb een quick en dirty voorbeeld voor je gemaakt in Photoshop:

[Afbeelding]
Interessante benadering en dank voor jouw toelichting! Ik heb al staan dat we die ruimte moeten opvullen, jouw uitwerking zou daar bij passen :).
jaspermeul schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:37:
ik ben zeer enthousiast van het meer gebruik maken van de schermruimte. Dat is echt een hele verbetering op grote schermen!

Er zijn nog wel een aantal punten die beter kunnen in mijn ogen. Voor mij hebben die vooral betrekking over het actieve topics component.
1. Het font is daar kleiner dan de rest en eigenlijk te klein.
2. De locatie. Zowel op mobiel als op de desktop is dit ergens in het midden. Als trouwe bezoeker heb ik meestal maar een paar nieuwe nieuwsberichten en scroll ik daarna naar de actieve topics component. Die was altijd makkelijk(er) te vinden door helemaal naar beneden te scrollen en dan stukje omhoog. Eigenlijk al niet ideaal maar nu is het helemaal zoeken hierna. Is er een rede om dit niet ergens prominenter of makkelijker te plaatsen op de pagina?
We hadden het topicsblok juist omhoog geplaatst om deze een iets prominentere plek te geven op de frontpage, maar jouw 'olifantenpaadje' om daar te komen maakt het voor jou beter om deze onderaan te hebben staan.

Uit de data kunnen we binnenkort zien wat voor effect de verplaatsing heeft, indien we dat nodig vinden zouden we kunnen proberen om de plaatsing nog prominenter te maken. Ik ben benieuwd hoe je het vindt als je er gewend aan bent.

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-02 09:32
theblindman schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:11:
Weet niet of deze bug hier al is gemeld, maar klikken op het aantal reacties naast een forumtopic bij "Nu op het forum" doet hier niets. De pagina verspringt naar boven maar je komt niet op het forum uit :)
Hier is zojuist een fix voor live gegaan; het reactie-wolkje is nu weer functioneel :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:02

Fiber

Beaches are for storming.

Ik word gek van die blauwe 'feedback' knop aan de rechterkant van mijn scherm die continu in beeld is dus gauw weer uitgezet. Buiten dat geen echte klachten geloof ik. De tracker had ik standaard al verborgen dus die mis ik niet, en de rubriekjes aan de rechterkant keek ik toch al nauwelijks naar, dus blij dat die daar weg zijn.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01 15:49
Wat mij op dit moment het meest opvalt, is dat "Het laatste nieuws" buiten mijn focus valt.
Als ik op de pagina komt, kijk ik naar het midden van de pagina, waar eigenlijk alleen een witte smalle balk zit.

De uitgelichte items, net rechts van het midden, zijn dan redelijk natuurlijk om naar te kijken. Maar als ik de titels wil lezen van het laatste nieuws, moet ik heel ver naar links kijken. Dit voelt onnatuurlijk / onprettig.

En als je dan de titels bekijkt, leiden de uitgelichte items eigenlijk ook weer een beetje af. Het is te druk.

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 13:28
Het aantal keer dat ik de frontpage zie is op 1 hand te tellen; ik vind ze dan ook van elke website inferieur t.o.v. RSS feeds.

Kunnen jullie ook betere RSS / Pocket ondersteuning bouwen?
Dat zou ik heel fijn vinden omdat ik dan eindelijk jullie Plus/Review artikelen daarop kan lezen.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:02

Fiber

Beaches are for storming.

Verkeerde topic

[Voor 164% gewijzigd door Fiber op 22-02-2022 22:05. Reden: Verkeerde topic]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• iskelmaikel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01 13:29

iskelmaikel

✔Weekend; check ✔Bier; Czech

De reden voor mij om terug te komen naar t.net, in plaats van naar andere nieuwswebsites is omdat de huidige frontpage de focus legt op nieuws. In de beta UI lijkt het alsof de focus op nieuws komt te vervallen. Alles moet in 1x tegelijk zichtbaar zijn lijkt de gedachte wel Zoveel mogelijk tegelijk laten zien. Ik ben erg benieuwd wat de UX specialisten die hier op ingezet zijn in gedachten hebben.

Ik heb het een aantal keer aan-en-uit gezet om het te vergelijken. Maar mijn voorkeur ligt toch echt bij de huidige weergave. Persoonlijk ben ik fan van een simpele UI. Als ik specifieke onderdelen van de site wil gebruiken dan klik ik er wel op. Less is more wordt vaak gezegd. Ik krijg hiermee een beetje het gevoel dat nieuws toch als minder belangrijk wordt beschouwd en producten pushen belangrijker wordt/is.

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik heb de beta vandaag pas aangezet, dus te kort om al feedback te geven, maar waar is de tracker + RSS feed gebleven? Ik heb de frontpage al een paar keer nagekeken maar ik kan het nergens meer terug vinden.

• Xanaroth
boenkeijer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:56:
[...]

De betavariant lijkt heel erg op één van de designs uit de eerdere test, maar is wel degelijk anders. Uit die resultaten bleek dat dit de variant was die de jullie prefereerden van de toen geteste varianten, die hebben we als basis gebruikt om op door te itereren.
Technisch gezien was de top variant 'geen van de 4, alles is slechter dan huidig'. Alleen daarvoor moet je wel de comment sectie onder het artikel en de bijbehorende forum posts lezen. Behalve de 4 voorgeschreven keuzes was er geen optie om bij oude te blijven of alle 4 af te wijzen.

Dat is net zoiets als jou nu de keuze geven uit wit/grijs/zwart, welke kleur vind je mooier. Betekend nog niet dat je die kleur mooi vindt, of dat het je lievelingskleur is, of je kleurenblind bent of niet, niks van dat soort data. Enkel en alleen dat het uit die 3 de 'lesser evil' is.

Onderzoek doen is 1 ding, goed onderzoek opzetten een 2e, maar resultaten correct interpreteren binnen de gegeven context en het onderzoeksformat een 3e.
Op basis van de gegeven feedback bij de A/B-test hebben verbeteringen doorgevoerd, dit is ook te lezen in plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest.
Wat op zich mooi bruggetje is naar voorgaande punt van onderzoeksmethodiek. Slecht onderzoek opzetten, slecht de resultaten interpreteren, geeft uitkomst die niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Mooie feedback die volop 'geliked' wordt is ook exact van deze strekking: Loller1 in 'plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest' is daar een mooi voorbeeld van, tevens volop geliked. Onder velen lijkt gevoel te leven dat exact het tegenovergestelde plaats vindt van jouw claim.

Voor de grap even een kleine oefening binnen deze strekking. Samen gooien van wat onderzoeksresultaten uit de vorige tests. Wat waren volgens @boenkeijer nou de absoluut grootste feedback punten uit de eerdere testen als plan: Denk mee over de nieuwe frontpage en [Feedback] Frontpage test?

Ik kom uit op ongeveer onderstaande lijst aan meest gepost/meest liked opmerkingen. Je hoeft hier niet per se op te reageren, maar doe gerust pen oefening of deze werkelijkheid overeen komt met je papieren test. Kom hier zo op terug in deel 3.
  • Darkmode. Dark-mode. Daarrkk MMoooodddee. Echt elke keer top comment/most thumbs up/most liked/hoogste reactie scores. Toch al jaren in de wachtrij.
  • Weghalen van de grootste bovenste reclame/ankeilers, zodat je bij openen van de site meer kunt zien dan alleen de laatste 3 nieuws artikelen. Want op een nieuwssite is het toch fijn als meer dan 5% van het startscherm daadwerkelijk uit nieuws bestaat.
  • 2 kolommen werkt veel beter dan 3, geeft meer rust en structuur.
  • Blijf aub van de font/lettergrootte af, die is prima.
  • [insert CSS] hiermee maak je alle ontwikkelingen van de huidige test ongedaan, of pas je de voorgaande 4 punten zelf aan naar een nuttig format, zodat je weer fijn van tweakers kunt genieten. Waarna ineens mensen voor het eerst met CSS in aanraking lijken te komen, want die doe-het-zelf varianten werken beter dan de frontpage zelf.
We doen de tests juist om feedback te verzamelen en te horen van gebruikers wat ze er van vinden en daarvan te leren, ik durf te zeggen dat we de feedback van gebruikers echt serieus nemen en daar ook zoveel mogelijk rekening mee houden. Anders hadden we plan: Tweakers' frontpage-A/B-tests - Wat hebben we geleerd en hoe gaan we ve... niet gepubliceerd en niet aan de slag gegaan deze nieuwe testaanpak.
Eerst onderzoeksmethodiek discutabel, dan resultaten claimen die niet overeenkomt met hoe de doelgroep dit ervaart. Tijd voor deel 3. Andere testaanpak is leuk, maar wat is er dan concreet gedaan en aangepast aan de look&feel tegenover vorige tests?

Als er serieus met feedback om is gegaan, zou vorige feedback (wordt niet serieus genomen, verandert niks, etc) geen optie zijn. Immers zou iedereen dan gelijk het grote verschil in het oog zien springen, want een hoop verschil nu jullie een jaar verder zijn met implementeren van de belangrijkste feedback punten!

Eens even de huidige reacties en dit forumdraadje aflopen tegenover de vorige feedback ronde. Zoek de verschillen.
  • Darkmode nog steeds #1 feedback item
  • Nog altijd veel geklaag over te grote ankeilers/teveel plaatjes/formaat van reclame samen met te weinig nieuws. Meeste rapporteren slechts 1-3 hele regels nieuws in beeld. Op een frontpage. Van een nieuwssite.
  • Veel feedback over te druk, chaotisch, onrustig, de algemene indeling van teveel kolommen/teveel plaatjes. Meerdere posts over koppijn en oogklachten met instant beta opt-out in voordeel van huidige frontpage.
  • Yup, aanzienlijk deel gaat weer (inclusief screenshots en doe-het-zelf werk) over de fonts/lettergroote en aanpassingen tegenover de huidige setup. In negatieve zin, dat het oude beter was.
  • Aanzienlijk deel van forum posts gaan over CSS. En veel (top liked) comments in de reacties onder het artikelg aan ook weer over CSS. Vooral om terug te gaan naar 2 kolommen, ankeiler weg te halen en meer nieuws in beeld te brengen, en zelf darkmode te forceren. Zoals Creesch in 'plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest' mooi laat zien.
Dat is bijna knap samen met claim dat je oprecht feedback verwerkt. Niet 1 punt is opgepakt lijkt het voor de buitenstaander - en dat komt ook in veel reacties keer op keer op keer naar voren.
Ik kan hier nu screenshots posten uit de vorige a/b vergelijking, of de originele frontpage test om mee te denken.... en men zou niet eens doorhebben dat ik geen nieuwe screenshots heb gemaakt. Het is niet alleen gevoelsmatig daardoor, ook gewoon op basis van harde data (zoals side-by-side screenshots) kom je tot maar 1 conclusie.

If it looks like a duck? Walks like a duck? Quacks like a duck? Its probably a duck.
Het is lastig om een 'one-size-fits-all' variant te maken voor de frontpage, deze pagina heeft erg veel gebruikers die allemaal een eigen mening hebben. Hierin proberen we een zo goed mogelijke middenweg in te vinden die aansluit bij de meeste gebruikers.
Natuurlijk is het moeilijk om iedereen tevreden te stellen. Maar er is een verschil tussen compromis sluiten en dat de top5 feedback punten van de afgelopen jaren aantoonbaar ongewijzigd is (sentiment, inhoudelijke reacties, side-by-side screenshots).
Lijkt het erop dat jullie nu op een 'one-size-fits-nobody' lijn zitten, waar uiteindelijk niemand voordeel uit haalt tegenover simpelweg de huidige opzet onaangeraakt te laten.

[Voor 41% gewijzigd door Xanaroth op 23-02-2022 14:43]

• Ralph84
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-01 14:28
-Homepage is te chaotisch. Veel te veel dingen die er gebeuren waar je op kan klikken.
-Veel te veel artikelen bij 'laatste nieuws'. Liever minder en wat meer meta info, misschien een tumbnail
-Graag zie ik een dark mode. De huidige optie geeft alleen beetje grijs.
-Misschien eens een nieuw logo te gaan gebruiken (iets meer van deze tijd), inplaats van een jaren 90 design.

[Voor 33% gewijzigd door Ralph84 op 23-02-2022 10:31. Reden: Spellingsfouten en toevoeging]

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ralph84 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:27:
-Misschien eens gaan denken een ander logo te gebruiken (iets meer van deze tijd), inplaats van een jaren 90 design.
Hoe durf je dat aan te dragen!? :o
Dit logo hoort gewoon bij Tweakers.

Ps:. En geen zin om weer met verouderde tweakers merch te zitten thuis :+

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25
Het oogt allemaal druk en ik merk dat ik erg moet wennen aan het feit dat de content waar ik zelf op focus "helemaal" links staat. Oftewel het nieuwsoverzicht.

Het kan ook zijn dat het uit balans voelt omdat het nieuwsoverzicht in verhouding niet breed genoeg is.

Dark mode zou prettig zijn.

Last.fm - https://www.last.fm/user/eric8bits

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:59

pino85

Im just a Bird in the Sky

Vind het erg storend dat er filmpjes en grote plaatjes tussen de nieuwsberichten staan. Vind dat niet clean. Er is nu geen balans.
Ik bezoek de site via een smartphone dus wellicht dat de ervaring daarop anders is.(sneller wat te druk/chaotisch).

Als dit is wat de meerderheid wel wil dan hoop ik dat iemand een goede custom css maakt voor de mensen op een smartphone die het wat overzichtelijker wensen.

[Voor 30% gewijzigd door pino85 op 23-02-2022 12:15]

Liefhebber van Tweakers

• Zebby
Ok dag 2, en waarschijnlijk tientallen page views verder, en er begint een patroon te verschijnen.

De extra blokken net naast het midden zijn OK, en heb er zelfs op geklikt, maar dat maakt het grote blok boven het nieuws wat te aanwezig/extra? Daar kun je nu die zijbalk voor gebruiken. Dat maakt het scherm denk ik ook gelijk een heel stuk minder druk, dat het nieuws weer wat omhoog komt.

Ik denk dat de best buy guides van mij niet zo primair in zicht hoeven daar rechts, gezien het een statisch stukje website is, dat mag wat lager.
Voor mijn gevoel zou ik daar de actieve threads van het forum zetten, maar de poll of "het bekijken waard" voelen ook meer natuurlijk en dynamisch.

De uitlijning verder omlaag is vreemd op mijn macbook resolutie. Heel veel gaten en loze ruimte, ziet er vreemd uit.

Verder is de balk bovenin niet meer gecentreerd zoals op het forum? Stopt ook net voor het midden, en daardoor is er veel leegte.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:17
Ik heb de test ook even aangezet. Op zich lijkt er wat mij betreft wel wat veranderd tov de vorige AB-test (als in: minder slecht). Wat mij vanaf het allereerste begin stoort, zijn die mega ankeilers. De bovenste is veel te groot, echt loze ruimte. De ankeilers tussen het nieuws vind ik onrustig ogen. Als je dan perse ankeilers moet hebben, en daar lijkt het op, verhuis dan de kleinere ankeilers naar boven, zodat je in de huidige ruimte misschien wel 3 of 4 items kunt high lighten, en laat de rest weg.

Ik ben toch malle pietje niet!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:48
Ik heb het net ook weer aangezet, het is al een stuk prettiger dan de vorige A/B-test. Maar mij vallen wel een aantal dingen op;

Waarom zit er naast de artikelen zo'n grote witruimte? Die kan goed worden benut.

https://tweakers.net/i/DSuQF9PzzuUN9wtYKMNrTDNYlVU=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/5Y6QCuDMp3vPJKOqmhUslnaa.png?f=fotoalbum_small

En eigenlijk hetzelfde hier.
https://tweakers.net/i/_e5cWSCiVeXcoamtW_Fx0Wf5aq0=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/htXibs0bn02CXDRBC4k7l97C.png?f=fotoalbum_small

Edit: Gezien de navigatiebalk nu ook breder is, misschien verstandig om andere navigatie items te verwijderen uit het kopje 'meer en in het normale navigatiebalk te zetten. Ik zou dan kiezen voor carriere (ookal heb ik er nooit gebruik van gemaakt) en Tweakblogs

[Voor 29% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 23-02-2022 14:24]

• otandreto
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-12-2022
de highlights van de tweakblogs zijn niet meer zichtbaar, die van het forum wel, maar staan een beetje als een random blok tussen de news artikelen in.

Weet niet als dat by design is, maar het je moet er nu echt naar zoeken.

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:19
Eiríkr schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:47:
Het oogt allemaal druk en ik merk dat ik erg moet wennen aan het feit dat de content waar ik zelf op focus "helemaal" links staat. Oftewel het nieuwsoverzicht.

Het kan ook zijn dat het uit balans voelt omdat het nieuwsoverzicht in verhouding niet breed genoeg is.

Dark mode zou prettig zijn.
Je eerste opmerking vind ik ook nog wel interessant. Ik merk inderdaad ook dat ik expliciet naar links moet kijken voor het laatste nieuws, omdat het net wat verder naar links staat dan op de huidige frontpage.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• boenkeijer
Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie en de moeite die is gedaan om de post samen te stellen! Dit wordt gezien en gewaardeerd.

De voorbeelden die je aankaart zijn genoemd in het feedbacktopic en in de comments onder het artikel. Wat goed is om te weten is dat we daarnaast tijdens de test ook nog kwalitatieve feedback hebben verzameld via Usabilla (onze customer feedback tool) en kwantitatieve feedback (wat zien we gebeuren in het gebruik van de website). Onze keuzes zijn gebaseerd op het complete plaatje hiervan.

Dit gezegd hebbende heb je gelijk dat niet alle feedbackpunten verwerkt zijn. Ik ga hieronder mijn best doen om toe te lichten waarom dat zo is om hopelijk wat meer context te geven.
Xanaroth schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:59:
Technisch gezien was de top variant 'geen van de 4, alles is slechter dan huidig'. Alleen daarvoor moet je wel de comment sectie onder het artikel en de bijbehorende forum posts lezen. Behalve de 4 voorgeschreven keuzes was er geen optie om bij oude te blijven of alle 4 af te wijzen, waardoor die testresultaten vanzelfsprekend nutteloos zijn.
We zijn dit traject (de complete vernieuwing van de Tweakers front end - startend met de frontpage) ingegaan met als doel om de frontpage te verbeteren op drie gebieden: vanuit de community een verbeterde gebruikerservaring voor de bezoekers, vanuit technische standpunt de front-end setup vernieuwen en vanuit het bedrijf het aantal uitgelichte posities voor artikelen vergroten. Aan ons de schone taak om balans te bewaren tussen deze drie focuspunten.

Dat één van de voorgeschotelde opties nog niet als ‘top variant’ wordt gezien is niet vreemd. De bètatest is opgezet om voortdurend feedback op te halen om hier steeds dichterbij te komen. Het kan zijn dat we de bèta-variant moeten aanpassen om deze meer naar wens te maken, maar het kan ook zo zijn dat dit de definitieve versie is. Welke keuze we daarin maken zal de komende tijd moeten blijken als we alle feedback bundelen en de inzichten hebben.
Eens even de huidige reacties en dit forumdraadje aflopen tegenover de vorige feedbackronde. Zoek de verschillen.
  • Darkmode nog steeds #1 feedback item
Darkmode is al heel lang de nummer 1 wens op Tweakers, weet dat dit ook iets is wat wij heel erg graag zouden willen maken. Helaas is dat nu nog niet mogelijk om technische redenen, de nieuwe frontpage is op een dusdanige manier opgezet wat het makkelijker maakt om verschillende thema’s aan te bieden en te onderhouden. Als we dark mode op de huidige front-end setup zouden aanbieden betekent dat we welke pagina twee keer zouden moeten stijlen. Bij de nieuwe setup zou dat door styling-variabelen heel eenvoudig moeten zijn; dit zou je kunnen zien als het opstapje naar darkmode op de frontpage. Daarom kunnen wij deze nog niet tegelijk aanbieden met de andere verbeteringen.

Als je hier meer over wilt weten heeft collega devver @watcher46 heeft daar een goede uitleg over gegeven: watcher46 in 'plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest'
  • Nog altijd veel geklaag over te grote ankeilers/teveel plaatjes/formaat van reclame samen met te weinig nieuws. Meeste rapporteren slechts 1-3 hele regels nieuws in beeld. Op een frontpage. Van een nieuwssite.
Dat klopt, dit is feedback die we veel terug zien komen en waar we nog geen verbetering op hebben doorgevoerd. Het is best een uitdaging om hier een goede balans in te vinden. Er komen op dagelijkse basis honderdduizenden verschillende soorten gebruikers op Tweakers. De ene tweaker droomt van een frontpage met enkel de headlines van nieuwsberichten, anderen willen toffe visuals en de jongere doelgroepen willen juist een website met een zo modern mogelijke uitstraling. Deze wensen gaan niet altijd hand in hand.

Tijdens een van de eerdere a/b-tests hebben we geprobeerd om de nieuwsheadlines links- of rechtsbovenaan te plaatsen naast de ankeiler. De uitkomst van deze test was zeer negatief waarna we hebben besloten om dit voor nu te laten zoals het is. Belangrijk vind ik dan om wel erbij te zeggen dat dit iets is wat we nog eens zouden kunnen gaan testen.

Wat de reclame betreft is dat een ‘’benodigd kwaad’’. Dit is nodig om Tweakers up en running te houden en het weghalen ervan zou grote gevolgen hebben.
  • Veel feedback over te druk, chaotisch, onrustig, de algemene indeling van teveel kolommen/teveel plaatjes. Meerdere posts over koppijn en oogklachten met instant beta opt-out in voordeel van huidige frontpage.
De vormgeving van de frontpage verschilt veel van het origineel, in navolging van de vorige a/b-test hebben we besloten om daar nog niet teveel op aan te passen. De bètatest loopt voor een langere periode en we zijn erg benieuwd hoe het wordt ervaren als deze variant een paar dagen wordt gebruikt.

Deze feedback heeft ook te maken met het aantal plaatjes uit het vorige punt. Een deel van de gebruikers ziet graag vooral tekst waarbij bij anderen de voorkeur uitgaat naar visuele ondersteuning. De koppijn en oogklachten heeft imo ook te maken met het ontbreken van een dark mode waarover ik hierboven toelichting heb gegeven.
  • Yup, aanzienlijk deel gaat weer (inclusief screenshots en doe-het-zelf werk) over de fonts/lettergroote en aanpassingen tegenover de huidige setup. In negatieve zin, dat het oude beter was.
  • Aanzienlijk deel van forum posts gaan over CSS. En veel (top liked) comments in de reacties onder het artikelg aan ook weer over CSS. Vooral om terug te gaan naar 2 kolommen, ankeiler weg te halen en meer nieuws in beeld te brengen, en zelf darkmode te forceren. Zoals Creesch in 'plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest' mooi laat zien.
Bij de vorige grote frontpage-wijziging hebben wij custom-ss geïntroduceerd (2018 of 2019 uit mijn hoofd). Hiermee willen we de gebruikers de vrijheid en mogelijkheid geven om zelf het een en ander te tweaken zodat de frontpage (en andere pagina’s) kan voldoen aan hun specifieke wensen. Dit wordt tot op heden het meest ingezet om een dark mode te maken.

Het screenshot van Creesch laat zien hoe hij de frontpage het liefste heeft, als ik kijk naar het aantal custom-css-snippets die gaan over de frontpagelayout dan zie ik die niet terugkomen op het overzicht (https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/zoeken/), dit geeft aan dat het om een dusdanig kleine groep gaat versus de rest van het bezoek wat wij dagelijks op Tweakers ontvangen. Ik probeer hiermee te illustreren dat we alle feedback tot ons nemen maar dat dit soort data vaak wel laat zien wat de uiteindelijke zwaarte van de wens is. Gebaseerd daarop maken we de verschillende afwegingen.

Ik hoop dat ik n.a.v. jouw vragen het een en ander heb kunnen verduidelijken en uitleggen. Het lijkt misschien soms alsof we dingen missen maar weet dat we alles lezen en bespreken. Dit moet dan worden afgewogen in het grote plaatje en dat is niet altijd makkelijk.

• Xanaroth
boenkeijer schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:02:
Bij de vorige grote frontpage-wijziging hebben wij custom-ss geïntroduceerd (2018 of 2019 uit mijn hoofd). Hiermee willen we de gebruikers de vrijheid en mogelijkheid geven om zelf het een en ander te tweaken zodat de frontpage (en andere pagina’s) kan voldoen aan hun specifieke wensen. Dit wordt tot op heden het meest ingezet om een dark mode te maken.
Euh.. custom CSS is al dik 10 jaar oud geloof ik? Nog ouder?

Zo was er in 2012 Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic al competitie om CSS stijlen te maken.

Ironie: men ging hoofdzakelijk ontwerpen richting 2 kolommen en veel nieuws in beeld, zoals deze:
https://imgur.com/SY48s

Dus de CSS gebruiken, beweging naar 2 kolommen ipv 3, minder/geen/kleinere plaatjes, evenals darkmode? Die is al minstens 10 jaar gaande :X
Het screenshot van Creesch laat zien hoe hij de frontpage het liefste heeft, als ik kijk naar het aantal custom-css-snippets die gaan over de frontpagelayout dan zie ik die niet terugkomen op het overzicht (https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/zoeken/), dit geeft aan dat het om een dusdanig kleine groep gaat versus de rest van het bezoek wat wij dagelijks op Tweakers ontvangen. Ik probeer hiermee te illustreren dat we alle feedback tot ons nemen maar dat dit soort data vaak wel laat zien wat de uiteindelijke zwaarte van de wens is. Gebaseerd daarop maken we de verschillende afwegingen.
Hier wil ik nog wel even op reageren. De meeste doen het zelf, of gebruiken een variant. Dat er niet 1 end-all-be-all naar boven komt in de lijst, betekend niet dat het niet gebeurt of gedaan wordt. Er zijn velen die hetzelfde doen als dat voorbeeld. Deze doen bijvoorbeeld vrijwel hetzelfde, koste me een hele minuut om te verzamelen:
https://tweakers.net/foto...7fT9yAUBNOzOKa5Wodo9D.png en https://tweakers.net/foto...o0BhqdfYMtbWSe3KZR3kx.png en
https://tweakers.net/ext/f/F2xAEUQbjIb8NpnxGuPZyoCP/full.png

Met daarnaast ook weer bijvoorbeeld opeenstapeling van meerdere bronnen. 1 van de voorbeelden is namelijk opgebouwd uit allemaal losse stukjes:
* Verberg Carriere menu
* Verberg Related Jobs
* Verberg True Hosting logo
* Verwijder social tellers
* Verberg nieuwsbrief aanmelding op frontpage
* Verberg IT Banen
* Tweakers Perfect Dark
Owja, en iets met add blokkers / pi-hole...

Waardoor uitkomst hetzelfde is (2 kolommen, nieuws als hoofdonderwerp) maar niet makkelijker te vinden als je alleen kijkt naar *top gebruikte/populaire* zonder inhoudelijk erin te duiken. Dan moet je als developer echt moeite willen doen om de gebruiker te begrijpen - te willen begrijpen - en zien dat veel tot eenzelfde uitkomst leiden op andere manier.

[Voor 21% gewijzigd door Xanaroth op 24-02-2022 08:50]

• boner
  • Registratie: Augustus 2000

boner

misantropisch altruïst

Is het mogelijk om op de FP een widget te plaatsen waarin de voor jou actieve GoT onderwerpen staan?

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-02 12:51

smiba

(Hen/Hun)

Even snel aangezet, maar ik irriteer me wel dat de nieuwsartikelen aan de linker kant staan.

Mogelijk werkt het beter als deze gecentreerd staan en de andere elementen er links en rechts omheen?

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 08:15
Mis de tracker "balk" aan de linkerkant.
Voor mij weer snel terug naar het oude design

• fwsmit
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-01 19:43
Geen idee of het al gezegd is, maar het zou mooi zijn als de categorie kopjes in deze sidebar een link waren naar een lijst met artikelen van die categorie.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-02 23:04
Aangezet, ik was benieuwd en sta open voor nieuwe dingen.

Ik heb het direct weer uitgezet, wat ontzettend chaotisch en mist aan alle kanten enige vorm van UX naar mijn idee.

Weten jullie de vroegere strijd nog van Google vs MSN? Google clean... en nu is de nieuwe Tweakers homepage MSN geworden.. een grote ondoorzichtige chaos.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:17
Heb je de vorige AB test ook meegemaakt dan? Ik vind dit namelijk wel een verbetering ten opzichte van die test. Dat deed pijn aan mijn ogen en daar wilde ik zsm vanaf, die echte weerzin ervaar ik nu veel minder. Ik weet niet precies waar dat in zit, maar ik denk met name doordat je naast de mega ankeiler ook gewoon daadwerkelijk nieuws ziet als je de FP opent (ik lees T.net overigens enkel op iPad en iPhone). Mogelijk speelt ook een rol dat ik geen advertenties zie, als die ook nog zichtbaar zijn zal de FP er vermoedelijk veel erger aan toe zijn.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• boenkeijer
BladeSlayer1000 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:15:
Ik heb het net ook weer aangezet, het is al een stuk prettiger dan de vorige A/B-test. Maar mij vallen wel een aantal dingen op;

Waarom zit er naast de artikelen zo'n grote witruimte? Die kan goed worden benut.

[Afbeelding]

En eigenlijk hetzelfde hier.
[Afbeelding]

Edit: Gezien de navigatiebalk nu ook breder is, misschien verstandig om andere navigatie items te verwijderen uit het kopje 'meer en in het normale navigatiebalk te zetten. Ik zou dan kiezen voor carriere (ookal heb ik er nooit gebruik van gemaakt) en Tweakblogs
De witruimte in de rechterkolom komt waarschijnlijk door het ontbreken van de bannerpositie door je abonnement of adblocker.

Om deze loze ruimte op te vullen moeten we wel wat slims kunnen bedenken!
otandreto schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:13:
de highlights van de tweakblogs zijn niet meer zichtbaar, die van het forum wel, maar staan een beetje als een random blok tussen de news artikelen in.

Weet niet als dat by design is, maar het je moet er nu echt naar zoeken.
Dat klopt, Tweakblogs hebben we van de frontpage verwijderd omdat we er geen actieve ondersteuning meer aan bieden. Hij is nog wel beschikbaar via de ‘Meer-dropdown’ in de navigatiebalk.

Het forum-blok hebben we hoger op de pagina geplaatst om meer op te vallen, het is dus idd by design. Wellicht kunnen we hier nog e.e.a. aan verbeteren om deze meer uit te lichten / opvallender te maken.
boner schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:16:
Is het mogelijk om op de FP een widget te plaatsen waarin de voor jou actieve GoT onderwerpen staan?
Dat hebben we overwogen, een stukje personalisatie is wat de frontpage nog waardevoller kan maken voor iedereen. Voor nu zijn we uitgegaan van de huidige werking van de frontpage, als deze staat willen we eens kijken hoe we de frontpage kunnen personaliseren.
smiba schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:21:
Even snel aangezet, maar ik irriteer me wel dat de nieuwsartikelen aan de linker kant staan.

Mogelijk werkt het beter als deze gecentreerd staan en de andere elementen er links en rechts omheen?
Hier heeft iemand een voorbeeldje van gemaakt, zie computerjunky in 'plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest'.

Vanuit design perspectief is gekozen om de nieuwsitems links uit te lijnen. Dit heeft als reden dat gebruikers vaak in een ‘F’-figuur lezen vanaf de belangrijkste items op de pagina, als we daar items rechts van plaatsen dan vallen deze in een blinde vlek. Nielsen Norman Group heeft daar onderzoek naar gedaan en dit gepubliceerd.
fwsmit schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:37:
Geen idee of het al gezegd is, maar het zou mooi zijn als de categorie kopjes in deze sidebar een link waren naar een lijst met artikelen van die categorie.

[Afbeelding]
Even voor de duidelijkheid, met categorie kopjes bedoel je: Wetenschap, Economie en maatschappij en Monitoren in jouw voorbeelden?

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-02 20:25
Aangezet en meteen weer uitgezet, kreeg er hoofdpijn van.

Ook geven jullie aan dat de huidige pagina verouderd is, maar het enige dat jullie doen is de indeling aanpassen? Tussen de beta en de huidige pagina heb ik niet het gevoel dat er iets vernieuwd is, het is gewoon anders gerangschikt.

• smiba

smiba

(Hen/Hun)

boenkeijer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:46:
Hier heeft iemand een voorbeeldje van gemaakt, zie computerjunky in 'plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest'.

Vanuit design perspectief is gekozen om de nieuwsitems links uit te lijnen. Dit heeft als reden dat gebruikers vaak in een ‘F’-figuur lezen vanaf de belangrijkste items op de pagina, als we daar items rechts van plaatsen dan vallen deze in een blinde vlek. Nielsen Norman Group heeft daar onderzoek naar gedaan en dit gepubliceerd.
Misschien ben ik ook niet de gemiddelde gebruiker, maar ik weet wel dat ik persoonlijk er echt geen fan van zou zijn. Ben gewend dat de focus van de pagina in het midden staat, dit is eigenlijk op iedere website zo. UI elementen en navigatie aan de zijkanten, content in het midden.

Als extra opmerking zou ik mogelijk willen dat er net iets meer "contrast" tussen de linkjes voor artikelen zit. Ik denk dat dit voornamelijk komt door het iets andere font, deze is iets groter maar voelt desondanks lichter, waardoor ik het minder makkelijk te volgen is.
Met contrast bedoel ik trouwens niet puur de verhoudingen tussen licht/donker/kleur, maar het gemak waarmee ik de elementen kan vinden en er door heen kan lezen, weet niet of hier een UI/UX designer term voor is.
(Heb altijd sterke meningen over UI design en usability, maar ben zelf geen designer)

EDIT: Nu moet ik ook zeggen dat ik echt geen probleem heb met hoe de Tweakers website er nu uit ziet, dus als het aan mij lag zou er helemaal niets veranderen. Maar ik snap dat hier meningsverschillen in zijn.

[Voor 6% gewijzigd door smiba op 24-02-2022 14:00]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

boenkeijer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:48:
[...]
Wat vind je van de frontpage als als je 'm kleiner maakt? Dan tonen we de uitgelichte posities weer in de nieuwslisting na X nieuwsberichten.
Ik kom op de Frontpage voor nieuws. En het is nu al duidelijk dat ik redelijk probleemloos een ander venster over de rechterhelft van de pagina kan plaatsen. Daar staan de herhalingen van artikelen die ik al gelezen (of genegeerd) heb, en alle andere meuk die ik het liefst gewoon van de pagina af zou knikkeren.
Wat betreft de dark mode, hier heeft mijn collega @watcher46 een goede reactie geplaatst in de .Plan, zie watcher46 in 'plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest'
Even zonder onaardig over te willen komen, maar die dark mode wordt (als je de moeite neemt om terug te lezen dan wel te denken) al met node gemist sinds de vorige major overhaul van de site, en de optie om van wit naar donker lichtgrijs te gaan is sindsdien de enige officiële 'oplossing'. En dan heet het nu dat "deze 'inhacken' niet wenselijk is" (quote komt van jou...). Ik weet niet of het me meer verbaast dat jullie na al die jaren nog steeds verwachten dat we of een abonnement met CSS-opties nemen, of bij een beta-test genoegen nemen met het verwijderen van dat minieme stukje UI-aanpassing.
Accepteer dat het nog tig keer geroepen gaat worden...
[...]
Persoonlijk heb ik een abonnement genomen, omdat ik geen reclame's wens te zien. Door dit soort keuzes heb ik alsnog het idee dat ik naar een site zit te kijken waar de layout om zeep is geholpen door een ad-blocker. An sich is dat natuurlijk geen onoverkomelijk bezwaar, maar het maakt natuurlijk de noodzaak voor een abo wat minder...
Mijns inziens is het dus gewoon een goed idee om de site te bouwen zodat die witruimte niet aangeboden wordt aan abonnees die de ads hebben uitgezet.
Nu voelt het (zeker in combinatie met die opmerking over het inhacken van een dark modus) alsof de boel nog niet klaar was voor een test...
[...]
Die functionaliteit zat ook al op de bestaande frontpage, daar is de kleur wel een stuk minder zwart, meer donkergrijs. Zo te horen vallen de nieuwe artikelen wel meer op daardoor :)
Wat mij betreft mogen de iconen voor de diverse pricewatch-categorieën kleiner.
En ik ben erg blij dat al die (vreselijke) foto's tussen de artikelen weg zijn. Als ze nou in plaats van de headlijn zouden staan, hebben ze nog een soort van nut, maar op dit moment... * Jester-NL ziet een foto van de BD-hond, met daarbij "bekijk video, en drie artikelen lager "Videoreport - Boston Dynamics-robot Spot - Hebbeding of nuttige werknemer?" (Overigens vindt ik datzelfde gedrag bij de Volkskrant net zo kut).

Maar, ik ben positief over het feit dat er meer van de breedte van het scherm gebruik wordt gemaakt, en (nogmaals) dat er een goeie verticale grens over de site loopt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• fwsmit
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-01 19:43
boenkeijer schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:46:

[...]

Even voor de duidelijkheid, met categorie kopjes bedoel je: Wetenschap, Economie en maatschappij en Monitoren in jouw voorbeelden?
Ja, dat was het eerste wat ik probeerde te klikken zodra ik de home page bekeek.

Een gerelateerd puntje van feedback: de categorieën van een plus artikel zijn niet zichtbaar als je hem niet hebt geactiveerd (via gratis lezen of een abonnement). Dit is namelijk het tweede wat ik probeerde. Neem bijvoorbeeld reviews: Lithium in accu's - Hoelang nog hét energiewerkpaard?. Als ik niet dit artikel wil lezen, maar wel een artikel in de categorie Economie en Maatschappij, dan is daar geen duidelijke manier voor.

De pagina waar ik waarschijnlijk op wil komen is dan https://tweakers.net/wetenschap/ in het geval van Wetenschap. Dat is een iets aantrekkelijkere pagina dan https://tweakers.net/wetenschap/videos/ waar ik op kom als ik de wetenschap tag klik in het bovenste artikel.

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik gebruik graag nieuwe features en test graag mee maar net als meerdere hierboven zet ik hem ook weer uit totdat de tracker terug is.

Specs

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:19
Op mijn laptop (1440 pixels breed) zit de content wel erg strak tegen de randen van mijn scherm geplakt. Ik zou het prettiger vinden als er, net als op mobiel, wat witruimte wordt gehouden links en rechts van content

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
Het zou fijn zijn als je de ankeilers weg kunt klikken.

Ik snap dat je content zichtbaar wilt maken, maar als ik de betreffende artikelen al gelezen heb moet ik er alsnog een hele week naar kijken.

Dus de eerste keer is het interessant, helpt het mij ook om te beslissen of ik het artikel lezen wil. Maar zodra ik dat artikel gelezen heb, of het artikel niet interessant vind, dan verliest die ankeiler ook gelijk zijn nut volledig.

https://wren.co/join/Devian

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 13:17
Ik vind de nieuwe layout helaas te druk om te lezen op een laptop. De kolom met plaatjes rechts naast de news feed is te druk te kleurrijk/contrastrijk, dus daar trekken de ogen naar toe waardoor het lastig concentreren is op de newsfeed.

Bij de oude layout zijn de "Best Buy Guide" etc die rechts naast de news feed staan een stuk zachter van kleur met grijs e.d.

Op de ipad vind ik twee plaatjes naast elkaar tussendoor de news feed ook wat druk ogen.

Op telefoon, vind ik het wel te doen. Al vind ik de frequentie van de plaatjes tussendoor de news feed iets aan de hoge kant.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-02 07:09
Mijn grootste klacht is dat het nieuws links staat, terwijl je ogen in het midden beginnen. In het midden zit echter precies niks. Ik zet hem weer uit, want ik merk dat ik een oude man wordt die niet houdt van verandering ;)

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-01 22:28

Webaccess

Garmin Epix 2

Egde browser, resolutie 1450 x 1000 (om en nabij) resulteert in 5 nieuws items op een complete pagina.
Ik heb werkelijk waar geen idee waar ik nu naar zou moeten kijken. ik ben dan ook niet enthousiast.

Voor mijn gevoel is er te veel afleiding op de pagina. De meeste bezoekers komen volgens mij voor nieuws maar 95% van de frontpage is bij mij iets anders.

Misschien een keuze maken voor afbeeldingen of tekst voor items maar die niet beide. mogelijk dat dit de pagina eenduidiger maakt.

Ik snap de 'Opt-in ....' niet in de linker kolom dan ook niet.
- linker kolom = 'nieuws items' (tekst)
- middelste kolom = 'highligts' (afbeeldingen)
- rechten kolom = geen idee, het past er gewoon niet bij naast de kleurijke middelste kolom

Ik ben het hier al een paar maal tegengekomen maar idd dark mode zou wel iets zijn. De witte achtergrond in combinatie met de kleurige details is naar mijn idee 1980 willen combineren met 2020. maak een keuze

Als ik het scherm breder maak dan resulteert in alleen maar meer witte ruimte. ik weet niet wat de gedachte achter het schalen van de pagina zou moeten zijn maar met steeds meer breedbeeld scherm is daar mogelijk nog iets te halen.

• JKL-NL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-01 17:08
Ik vind de nieuwe layout interessant om te zien. De hele breedte van het scherm wordt gebruikt, en dat kan zorgen voor meer overzicht, mist het goed is geïmplementeerd. Daar zit naar mijn mening het grootste nadeel: het is erg druk door de vele plaatjes, compacte tekst en andere elementen.

De beste tip voor webdesign: hou het simpel. "Less is more". Ik wil niet zeggen dat de oude layout behouden moet blijven, maar kijk eens of zo'n soort concept over de hele schermbreedte gebruikt kan worden.

Daarentegen lijkt de nieuwe layout wel goed samen te gaan met kleine schermen en mobiele apparaten.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15
Inmiddels de beta weer uitgezet en terug naar oude stijl i.c.m. custom css.

De indeling van de beta is te druk en te onoverzichtelijk.

De hoofdpagina zou moeten focussen op nieuws en reviews van Tweakers zelf. Voor reviews van gebruikers, de pricewatch/BBG’s, V&A etc. gebruik ik het hoofdmenu en navigeer ik vanaf daar wel verder.

• Mike...
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
Graag het nieuws in het midden. Op desktop met groot scherm, verwissel kolom 1 en 2 van plaats. Of hou het bij 2 kolommen. Af en toe een afbeelding ertussen is geen probleem, maar beperk dan de hoogte ervan...

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:20
Mijn feedback:
Mijn Css om de pricewatch uit te zetten werkt niet meer. Ik zou deze graag ook in mijn settings uit willen kunnen zetten. Ik kom voor het nieuws niet om steeds die prijsvergelijker te zien.

Maar ik ben het met de rest eens. ik zie als ik naar de pagina kijk als eerste de artikelen met plaatjes en niet het nieuws.

Wat ik zelf ook erg irritant vind is dat je zodra je op een artikel klikt je wel een soort van menu krijgt. Iets wat ik wel fijn vind, maar dat maakt de website minder één geheel.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Bas_De_Brouwer
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-01 10:45
Ik weet niet of het al gemeld is, maar met mijn 4k-scherm heb ik precies 3 grote kolomen wit - hoofdpagina-kolom - wit. Dynamische websites groeien toch mee met het scherm? (onder Edge chromium btw, Win10) Maar dit leest dan weer niet fijn.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Eerste indruk van de nieuwe frontpage: Ik moet opeens naar links kijken (ik werk op een 27" 4k scherm). Zodra je dan een artikel aanklinkt staat de content opeens weer in het midden.

De rechter helft van het scherm staat vol met dingen die ik niet interessant vind en waar ik basically overheen kijk. Beetje raar om de helft van het scherm te vullen met zooi.

De grootte vind ik dan wel weer prettig. Wat een mooie optie zou zijn om 2 kolommen aan de rechter kant te vervangen door een voortzetting van de lijst met nieuwsitems links.

Edit: snelle copy-paste actie, dit zou ideaal zijn:

[Voor 75% gewijzigd door Aaargh! op 24-02-2022 15:02]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-08-2022
Vraagje vanuit een UE standpunt, hebben jullie ook misschien plannen voor de mogelijkheid waar gebruikers zelf "blokjes" data kunnen plaatsen op hun eigen plek? M.a.w. een gepersonaliseerde webpagina inrichten?

Van wat mij opvalt (en ik kan het mis hebben) lijkt het alsof er een grid gebruikt is op de site waar per "blokje" een inhoud geplaatst is, zoals:

- Best Buy Guides
- Laatste nieuws
- Plus+ artikelen

etc.

Misschien dat de een liever de Plus+ artikelen bovenaan zou willen en daaronder de Best Buy Guides, of misschien willen ze een overzicht aan topics die ze volgen in een overview op de pagina waar een tellertje staat/notificatie met nieuwe berichten (ipv het belletje nu in de rode banner - scheelt veel clicks/pagina's).

Ik heb zelf een ultrawidescreen en ik zie dat het gemaakt is met 16:9 oid in mind, dus veel witte ruimte die onbenut is. En het zou natuurlijk leuk zijn als je in de toekomst een gepersonaliseerde webpage zou kunnen maken en dan is een responsive design natuurlijk wel belangrijk, maar dan kan je dus 21:9 etc ook goed benutten en zelf inrichten als gebruiker - dan hoef je als UX team van Tweakers daar niet veel mee te doen, behalve een lijstje maken met wellicht een "standaard layout" en een paar verplichte blokken zoals reclame etc.

Ik ben software tester dus misschien stel ik wel hele gekke vragen/voorstellen en ik heb natuurlijk ook geen idee van wat de technische beperkingen zijn en de visie die jullie hebben.

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 12:40
Van mij uit:

Overall positief, alleen de wit ruimte blijft mij irriteren en merk dat ik de tracker mis.

Pro's:
  • Compacte nieuwsoverzicht
  • Uitgebreidere community highlights
  • Blokken in kolom 2 zijn m.i. prima
Cons:
  • (te) veel witte ruimte
  • 3e kolom maakt het "druk"
  • geen tracker, al gebruikte ik deze maar beperkt mis ik hem toch wel
Pas onlangs overgeschakeld, dus misschien dat het gemis van de tracker nog weg trekt,
voor nu blijft ik de nieuwe frontpage gebruiken.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:39
Positief: Betere testen inderdaad. Nu goede testen vooraf doen.
Negatief iets: 10 5 seconden was ik het al zat om naar te kijken. Nu heb ik wel wat custom CSS actief om de darkmode te activeren en om tweakers een beetje leesbaar te maken.

Belangrijkste: Tracker niet aanwezig. Onmisbaar: Test => Failed.

Verder:
Maar veel te druk, ik kom voor het nieuws primair. Nieuws neemt nu maar een heel klein gedeelte in van het scherm. Veel te veel afleiding met artikelen waar ik niet voor kom.
3 Kolommen opzet leest niet fijn, te veel afleiding.
Letters lezen niet fijn.
Kop boven nieuws is veel te groot.

Standaard nog steeds geen darkmode? Beetje 1995.

Zoek de verschillen:

Zonder custom CSS om de nieuws te centeren en de 2 rechter kolommen weg te filters, is dit onleesbaar.

Ideale layout, met nog wat ruimte voor onzin. Gewoon KISS.

[Voor 7% gewijzigd door Rolfie op 24-02-2022 15:26]

• smiba

smiba

(Hen/Hun)

Aaargh! schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:57:
Edit: snelle copy-paste actie, dit zou ideaal zijn:
[Afbeelding]
Alsof ik een gigantisch boek opensla, persoonlijk ben ik hier absoluut geen fan van

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• boenkeijer
Devian schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:17:
Het zou fijn zijn als je de ankeilers weg kunt klikken.

Ik snap dat je content zichtbaar wilt maken, maar als ik de betreffende artikelen al gelezen heb moet ik er alsnog een hele week naar kijken.

Dus de eerste keer is het interessant, helpt het mij ook om te beslissen of ik het artikel lezen wil. Maar zodra ik dat artikel gelezen heb, of het artikel niet interessant vind, dan verliest die ankeiler ook gelijk zijn nut volledig.
Door de uitbreiding van de nieuwsredactie en de komst van de Plus-artikelen zou de eerste ankeiler vaak genoeg moeten veranderen van content, hierin zijn we natuurlijk wel afhankelijk van de redactie.

Het is voor ons lastig om in te schatten of je de eerste keer komt om artikelen te lezen of dat je doorklikt naar de Pricewatch om een product op te zoeken. Vorig jaar hebben we een kleine a/b-test gedaan die de ankeiler verkleinde als je voor de (uit mijn hoofd) 3e keer terug komt op Tweakers. Is dit iets wat jouw pijnpunt zou verzachten?
Kevinp schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:43:
Mijn feedback:
Mijn Css om de pricewatch uit te zetten werkt niet meer. Ik zou deze graag ook in mijn settings uit willen kunnen zetten. Ik kom voor het nieuws niet om steeds die prijsvergelijker te zien.
De custom-css werkt maar beperkt op de bètavariant, dit komt omdat de html-classes zijn aangepast bij de ontwikkeling van de pagina. Deze kunnen wel opnieuw geschikt gemaakt worden voor de bètavariant.
Narathan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:57:
Vraagje vanuit een UE standpunt, hebben jullie ook misschien plannen voor de mogelijkheid waar gebruikers zelf "blokjes" data kunnen plaatsen op hun eigen plek? M.a.w. een gepersonaliseerde webpagina inrichten?

Van wat mij opvalt (en ik kan het mis hebben) lijkt het alsof er een grid gebruikt is op de site waar per "blokje" een inhoud geplaatst is, zoals:

- Best Buy Guides
- Laatste nieuws
- Plus+ artikelen

etc.

Misschien dat de een liever de Plus+ artikelen bovenaan zou willen en daaronder de Best Buy Guides, of misschien willen ze een overzicht aan topics die ze volgen in een overview op de pagina waar een tellertje staat/notificatie met nieuwe berichten (ipv het belletje nu in de rode banner - scheelt veel clicks/pagina's).

Ik heb zelf een ultrawidescreen en ik zie dat het gemaakt is met 16:9 oid in mind, dus veel witte ruimte die onbenut is. En het zou natuurlijk leuk zijn als je in de toekomst een gepersonaliseerde webpage zou kunnen maken en dan is een responsive design natuurlijk wel belangrijk, maar dan kan je dus 21:9 etc ook goed benutten en zelf inrichten als gebruiker - dan hoef je als UX team van Tweakers daar niet veel mee te doen, behalve een lijstje maken met wellicht een "standaard layout" en een paar verplichte blokken zoals reclame etc.

Ik ben software tester dus misschien stel ik wel hele gekke vragen/voorstellen en ik heb natuurlijk ook geen idee van wat de technische beperkingen zijn en de visie die jullie hebben.
We hebben de visie om de frontpage (deels) gepersonaliseerd te maken. In welke vorm dat gaat zijn hebben we op dit moment nog niet uitgewerkt, dat zou een vervolgstap kunnen zijn nadat we de ‘basis’ hebben neergezet n.a.v. de huidige test.

Dank voor jouw suggesties, ik heb ze genoteerd in het feedbackdocument wat ik heb voor de bètatest :).

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik snap dat de nieuwe frontpage aan wijzigingen onderhevig is, het is niet voor niets een béta-keuze.
Is er een publieke changelog die er bij wordt gehouden, waarin vermeld wordt hoe verder jullie ermee zijn, en welke feedback jullie hebben toegepast op het ontwerp?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• DaanHetEendje
  • Laatst online: 19-01 12:40
Aangezet en een side-by-side vergelijking gedaan

De achtergrond instelling voor licht<>donker slider optie werkt niet. Dat zorgt voor een grote verandering. Ik heb geen interesse in een darkmode maar dat de achtergrondkleur zacht grijs is ipv fel wit

Verder als ik de background-color van #body vervang met rgb(242, 242, 242) zoals het geval bij de #searchbar dan ziet de website er een stuk fijner uit. Minder contrast, minder chaotisch.

Los daarvan vind ik de website totaal afstotend bij >1440px breed. Helemaal als je <1500px zit met je venster.
Afschuwelijk. Indien mogelijk, maak het configureerbaar zoals bij de achtergrond kleur hoeveel kolommen je de website maximaal wilt hebben? Je hebt nu tot 3 kolommen maar zodra de 3e kolom erbij komt @ 1440px haak ik gelijk af.

Aan de reacties te zien delen de meeste die mening met mij :-)

edit:
we hebben het lettertype verkleind van 16 naar 14px
AAhhhhh en ik heb tweakers.net altijd al op 125%. Moet ik daar straks 150% van maken?

[Voor 9% gewijzigd door DaanHetEendje op 24-02-2022 17:19]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee