[Feedback] Frontpage test

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 30.642 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-03 12:51
Mede-auteur:
  • bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 17:50

bozhoyo

Welkom Tweaker,

Zoals je wellicht is opgevallen zijn we van start gegaan met een test op de frontpage. In dit topic proberen we alvast antwoorden te geven op een aantal vragen over de aangepaste frontpages (er zijn namelijk 3 varianten: origineel, b-variant en c-variant).

Veelgestelde vragen

Waarom zie ik een andere frontpage?
We testen momenteel twee varianten van een nieuw en verbeterd ontwerp voor de frontpage. Eerder dit jaar deden we een voorkeurstest en vroegen we in een .Plan jullie om mee te denken. Sindsdien hebben we op de winnaar en de nummer twee uit de test op basis van feedback uit de community enkele verbeteringen doorgevoerd. Nu is het tijd om dit in de dagelijkse praktijk te testen.

Wat verwacht we te leren van deze test?
We willen de ervaring op de frontpage op een aantal gebieden verbeteren. Het belangrijkste is dat we van de frontpage het best mogelijke toegangspunt voor redactionele inhoud willen maken. Na de uitbreiding van de redactie vorig jaar september en met de komst van Plus is er meer uitgebreidere content (reviews en Plus), deze content willen we beter zichtbaar maken voor de eindgebruiker.

Daarnaast gebruiken we de frontpage ook als startpunt voor een grotere front-end modernisering van de website, inclusief een bredere lay-out, consistente ontwerpregels en een verbeterde algehele gebruikerservaring.

Waarom doe ik (of waarom doe ik niet) mee aan deze A/B-test en kan ik me afmelden (of opt-in)?
De kracht van A/B-testen is het hebben van een willekeurige selectie deelnemers. Als zoveel mogelijk gebruikers meedoen aan de test, kunnen we zoveel mogelijk relevante data verzamelen om de keuze voor een winnaar te beargumenteren. Wij kunnen vanuit onze test-tool helaas geen manier bieden om niet deel te nemen aan de test.

Hoe lang duurt deze test?
De test zal gedurende een langere periode (3+ weken) lopen om statistisch significante resultaten te halen. Door een wat langere duur aan te houden zorgen we ervoor dat eventuele afwijkingen die ontstaan ​​door het publicatieritme geen invloed hebben op de analyse.

Word ik gemeten?
De test, die we uitvoeren met behulp van SiteSpect, meet inderdaad het gebruikersgedrag op de site. Dit is beperkt tot een aantal click events op de frontpage, een paar pageviews en andere parameters op de hele site. We gebruiken deze gegevens vervolgens alleen om te bepalen welke variant - de huidige pagina of een van de twee verbeterde ontwerpen - beter presteert. We kunnen niet individueel zien wie waarop heeft geklikt, maar wel hoeveel mensen ergens op hebben geklikt. Sitespect is in beheer van Tweakers, de data is opgeslagen op onze eigen servers.

Ook kan je gedurende de test een vragenlijst van Usabilla te zien krijgen, hierin vragen we je om een score (1-5) te geven over je tevredenheid van de verandering. Hier kan je ook een toelichting invoeren waar we bij de uiteindelijke bepaling van een winnaar rekening mee zullen houden.

Worden mijn gedragsgegevens voor iets anders gebruikt?
Nee, bij de analyse van de A/B-test kijken we alleen naar geaggregeerde data - we hebben geen interesse en inzicht in individueel gebruikersgedrag. Daarnaast is de dataset geanonimiseerd en niet voor andere doeleinden bruikbaar.

Kan ik het nieuwe ontwerp behouden nadat de test voorbij is?
We kunnen niet beloven dat de variant die jij als bezoeker zag tijdens de test de uiteindelijke winnaar wordt. De test zal gaan uitwijzen wat wel en niet werkt en op basis daarvan zullen we kijken welke verbeteringen we nog moeten maken. We streven er uiteraard naar om de frontpage voor zoveel mogelijk gebruikers van waarde te laten zijn.

Waarom verschuift de focus van meer nieuws naar reviews op het scherm wanneer de pagina zichtbaar wordt (boven de vouw)?
De uitbreiding van de redactie heeft er toe geleid dat we meer content maken die een uitgelichte positie verdienen. De huidige frontpage heeft maar 1 positie bovenaan en dat voldeed toen er nog 1 uitgelicht artikel per dag nodig was.

Tekst lijkt anders/groter, hoe komt dat?
Jarenlang ontvangen we af en toe een “mooie features” vraag van gebruikers met zichtproblemen voor een grotere lettergrootte. We weten dat deze gebruikers op dit moment een combinatie van Custom CSS gebruiken en de pagina bekijken met een zoomniveau van 125% om de inhoud leesbaar te maken. Dit is geen geweldige ervaring voor hen. Bovendien geven zoekmachines steeds meer prioriteit aan naleving van toegankelijkheid (of WCAG) bij het scoren van sites voor hun zoekresultaten. Om deze twee redenen hebben we de typografie op de site bekeken en de belangrijkste inhoud in een iets grotere lettergrootte weergegeven. Afgezien van deze wijziging blijven de lettertypen zelf voorlopig ongewijzigd.

Er lijkt meer witruimte te zijn, verklaar jezelf!
Informatiedichtheid is een van de belangrijkste uitdagingen van dit redesign en het is een punt waar we feedback over blijven verzamelen. In de nieuwe iteraties gebruiken we het industriestandaard 8px-raster om de afstand tussen elementen te bepalen. Op mobiele apparaten is de witruimte een stuk minder dan op desktop, waar meer ruimte beschikbaar is voor het positioneren van componenten. Dit is een onderwerp waarop we blijven herhalen en "tweaken".

Waar zijn tweakblogs?
Als onderdeel van de A/B-test herzien we ook de frontpage opnieuw als toegangspunt voor tweakblogs. Het is onze observatie dat gebruikers andere wegen gebruiken om naar de blogs te gaan. We meten de verandering in het verkeer in onze analyse.

Hoe zit het met mijn custom CSS?
We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk rekening te houden met gebruikers die custom css aan hebben staan, het kan zijn dat er door het gebruik van custom css iets kapot gaat op de nieuwe frontpage. Excuses hiervoor, als er een winnaar definitief wordt, zullen we hierover informeren zodat er rekening mee gehouden kan worden.

Wat je van ons kunt verwachten

• Wij (@bozhoyo en @boenkeijer) doen ons best om vragen zo snel en goed mogelijk te beantwoorden.
  • Alles in dit topic wordt gelezen door Tweakers HQ, maar dat betekent niet dat we overal inhoudelijk op (kunnen) reageren.
  • Om een schijn van belangenverstrengeling te voorkomen, nemen admins en moderators niet inhoudelijk deel aan de discussie. Zij zijn alleen actief in dit topic om te modereren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-05 18:59
“We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk rekening te houden met gebruikers die custom css aan hebben staan, het kan zijn dat er door het gebruik van custom css iets kapot gaat op de nieuwe frontpage.”

Zeg maar gerust alles. Geen enkele custom css werkt meer sinds ik zojuist de nieuwe FP heb mogen “ontvangen”. De pagina schaalt iets beter op desktops nu, maar verder stoor ik me wederom aan de hoeveelheid banieren, video's, etc. die ik voorheen met custom css-snippets liet verdwijnen. Dus een klein voordeeltje (beter schalen) t.o.v. veel nadelen… gooi mij maar uit die test.

Acties:
  • +149 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:39

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Waarom is er niet gekozen voor een functie om de grootte van het lettertype te wijzigen op basis van de voorkeur van de bezoeker? Simpele UI knop om de tekst op te schalen of te verkleinen. Nu heeft de bezoeker geen keuze.

Ik krijg momenteel bij de frontpage het gevoel dat ik de telefoon van mijn schoonvader vast heb.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:35

Blokker_1999

Full steam ahead

Wat ik nog altijd niet snap is dat je een focus wenst te leggen op redactionele inhoud, maar dan wel de aandacht wenst te vestigen op content die soms dagen lang blijft staan.

Zelf ben ik geen voorstander van al die afbeeldingen op de frontpage om nieuws en artikelen weer te geven. Het neemt voor mij te veel ruimte in en bied geen meerwaarde want ik leef het nieuws wel in de lijst, in chronologische volgorde.

En ja, zoals @TheVivaldi aangeeft, bestaande custom CSS helpt hier niet meer en even snel kijkende door de opbouw van de pagina gaat, als dit een final wordt, het een enorm monnikenwerk worden voor mij om dit weer iets of wat toonbaar en bruikbaar te maken voor mij.

Ik heb alle begrip voor het feit dat men nieuwe dingen wenst te proberen, maar blijf het spijtig vinden dat men er meer een tabloid vormgeving aan wenst te geven ipv een georganiseerd overzicht van nieuws en artikelen. Leuk voor het aandachtgrijpen van de toevallige bezoeker die af en toe langskomt, maar nefast voor de frequente bezoeker lijkt mij.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:17

SomerenV

It's something!

Nemean schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:24:
Waarom is er niet gekozen voor een functie om de grootte van het lettertype te wijzigen op basis van de voorkeur van de bezoeker? Simpele UI knop om de tekst op te schalen of te verkleinen. Nu heeft de bezoeker geen keuze.

Ik krijg momenteel bij de frontpage het gevoel dat ik de telefoon van mijn schoonvader vast heb.
Dit. Ik moet de scaling in Edge op 75% zetten om het er 'fijn' uit te laten zien op een 1080p-scherm, maar vervolgens zijn ook de artikelen 75% geschaald en da's weer te klein omdat de scaling daar anders is dan op de frontpage :+

De layout is verder wel prima volgens mij en custom CSS gebruik ik niet.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +117 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-04 10:04

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik dacht eerst dat ik m'n browser per ongeluk op 'zoom' had staan. De tekst is nu dusdanig groot dat het erg onprettig lezen is. Ik schoof onbewust m'n bureaustoel naar achteren om het prettig te kunnen lezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Aaargh! op 13-09-2021 14:28 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • +71 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
Kan ik mij ook uitschrijven voor dit geneuzel? Maak lekker een testpool van mensen die actief willen testen met de zogenaamde verbeteringen. Nu moet ik alleen voor Tweakers mij browser aanpassen omdat die koeienletters willen testen }:O Van 100% naar 80% wtf

FP is totaal onbruikbaar op deze manier :X maar dat doen jullie iedere keer zonder te luisteren naar de gebruikers... Dit ziet er weer halfbakken uit zoals altijd. De Custom CSS snipets lijkt ook omzeep want ik blokkeer normaal die Plus (artikelen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KpIPF8-xJNwneo2z3JUNlkkD7A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O0mOhij2lQTCTziE7Ki3VXlg.png?f=fotoalbum_large

Ook dit blok ziet er niet uit waarom is Community Highlights niet groter gemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Rr8eKdFH3CegIEywgKM-rRfYz0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t1hVvvqSE2fFAgSix1GD8AH2.png?f=user_large

[ Voor 81% gewijzigd door HKLM_ op 13-09-2021 14:38 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
Is het de bedoeling dat de frontpage nu niet meer op een full hd scherm past? Lijkt me nogal raar. Ik heb Edge met de tabbladen aan de zijkant en nu krijg ik dus bij Tweakers een horizontale scrollbalk..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eaZrs8YZ4I02CHT6j0RmRbiSkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QumcnsP9wt1FjQBRDyQFQoWR.png?f=fotoalbum_large

WoT stats

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Aaargh! schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:28:
Ik dacht eerst dat ik m'n browser per ongeluk op 'zoom' had staan. De tekst is nu dusdanig groot dat het erg onprettig lezen is. Ik schoof onbewust m'n bureaustoel naar achteren om het prettig te kunnen lezen.
Ik ook. Vooral ook omdat alles tegen de zijkanten geplakt is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

SomerenV schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:27:
[...]

Dit. Ik moet de scaling in Chrome op 75% zetten om het er 'fijn' uit te laten zien op een 1080p-scherm, maar vervolgens zijn ook de artikelen 75% geschaald en da's weer te klein omdat de scaling daar anders is dan op de frontpage :+

Had het nog niet op 1080p bekeken.

Welgeteld 1 nieuwsitem zichtbaar... en dan heb ik reclamebanners uitgeschakeld 8)7

Ik dacht dat 1 van de belangrijkste kritiekpunten een paar maanden terug was dat we graag meer informatie zien in 1 oogopslag, niet minder. Als ik terugdenk aan die laatste test lijkt de belangrijkste aanpassinge te zijn dat we nu 5 ankeilers bovenaan hebben ipv 2 of 3.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:31:
[...]

Had het nog niet op 1080p bekeken.

Welgeteld 1 nieuwsitem zichtbaar... en dan heb ik reclamebanners uitgeschakeld 8)7

Ik dacht dat 1 van de belangrijkste kritiekpunten een paar maanden terug was dat we graag meer informatie zien in 1 oogopslag, niet minder. Als ik terugdenk aan die laatste test lijkt de belangrijkste aanpassinge te zijn dat we nu 5 ankeilers bovenaan hebben ipv 2 of 3.
Dit is wat ik hier zie als ik Tweakers open:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cMceEPs.png

Lijkt me niet heel erg de bedoeling :+ Nu moet ik eerst scrollen voordat ik wat meer nieuwsberichten kan zien.

Een groot deel is nu een plaatje van een receiver/versterker terwijl je daar niet zoveel aan hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 13-09-2021 14:33 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
SomerenV schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:32:
[...]

[Afbeelding]

Lijkt me niet heel erg de bedoeling :+ Nu moet ik eerst scrollen voordat ik wat meer nieuwsberichten kan zien.
Je hebt tenminste geen horizontale scrollbalk :P

WoT stats

Acties:
  • +90 Henk 'm!

• williammorren
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u64HkVrAWTrBWzHxKfOX7mQxQm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUNcnvivmBhaGElZtb0b3X8P.jpg?f=fotoalbum_large

Ongeveer 5% nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ondanks mijn klachten ben ik blijkbaar de enige voor wie de pagina in ieder geval goed schaalt, zonder schuifbalken ook.

Browser: Falkon
Zoomniveau: 100%
Scherm: 13" 1080p

Ik moet wel opmerken dat ik de tracker aan de linkerkant niet gebruik.

[ Voor 22% gewijzigd door TheVivaldi op 13-09-2021 14:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

SomerenV schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:32:
[...]

[Afbeelding]

Een groot deel is nu een plaatje van een receiver/versterker terwijl je daar niet zoveel aan hebt.
Op mijn laptop scherm, andere monitor is groot genoeg om wat meer weer te geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JRfh9qm5w6MpnbpN3D0V8qrHLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FFaQif89usrWOpN3dXGBFjgB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

HKLM_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:28:

Ook dit blok ziet er niet uit waarom is Community Highlights niet groter gemaakt?

[Afbeelding]
En wat staat dat blok daar zo een beetje verloren in het midden te doen? Keek er eerst al over omdat mijn brein de ankeilers probeert te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:39:
[...]

En wat staat dat blok daar zo een beetje verloren in het midden te doen? Keek er eerst al over omdat mijn brein de ankeilers probeert te negeren.
Dat zal wel weer legancy code vanuit Tweakers zijn die ze nooit hebben willen updaten :X

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 10:58

themaxter

Bugged..

In Safari gaat het ook lekker met de witruimtes van het nieuws in combinatie met het grotere font...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/037gyByRnxKOhTlTQiIofxtmnak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y8uD3nYraB5rQkfJyfehsj73.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Proficiat tweakers, jullie zijn de eerste website waarvoor mijn scherm niet breed genoeg is. Wou meteen de boel uitzoomen, maar dan is andere tekst weer te klein. De comment van williammorren slaat ook de nagel op de kop.

Ik begrijp dat jullie geen UI expert willen inhuren, maar komaan: Testen jullie uberhaupt zelf wel jullie designs?

[ Voor 9% gewijzigd door Krimglas op 13-09-2021 14:42 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• basmilius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 16:25
Het eerste wat ik dacht bij het openen van Tweakers en deze test is "Sinds wanneer heb ik mijn browser ingezoomed."

De font size een tikkeltje kleiner zou van mij wel mogen. Ik ben wel fan van de bredere layout en indeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Verandering is altijd eng en vervelend voor de eindgebruikers.
Naar mijn mening schrik ik nu ook een beetje van het (lettertype) formaat, anderzijds springen bepaalde artikelen in mijn oog die mij normaal niet zouden opvallen.

Ik kan er niet wakker van liggen. Over een week of 2-3 ben ik waarschijnlijk al weer gewend aan de nieuwe lay-out en de oude vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 22:23

BoAC

Memento mori

Er gaat wat mis met de achtergrond als ik op het tandwiel druk rechts bovenin. De achtergrond wordt dan ineens een kader waar niet alles in past.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
@boenkeijer Kunnen jullie dit wel zo spoedig mogelijk fixen? Op mijn Iphone 11 met IOS 14.7.1 en safari is de notificatie bar onbruikbaar zo.

Ik ervaar nu gewoon een negatieve tweakers dan positief omdat er van alles stuk is…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDOBEMvDQ8hOLSC8KPbNNB5NuLM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wf9vjaGrinKnW6yIQdxVtBba.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 13-09-2021 14:49 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +72 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:18
MAG DIE LETTERGROOTTE WEER EVEN TERUG NAAR NORMAAL?

of gaan we die 0,01% van de users met zichtproblemen helpen zodat 99,99% van de users veel te grote letters gaat zien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
BoAC schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:44:
Er gaat wat mis met de achtergrond als ik op het tandwiel druk rechts bovenin. De achtergrond wordt dan ineens een kader waar niet alles in past.
Goed dat je het zegt. Op mijn 1200p display zijn de notificatie en instellingen iconen gewoon weggevallen kan ik ze ook niet terug krijgen door naar rechts te scrollen. Dus als ik mijn notificaties wil zien moet ik naar een topic op het forum gaan om de oude layout te krijgen.

WoT stats

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Okee, feedback: graag fontsize weer terug. Dit is geen bejaardensite? 75% is prima. Bedankt.

Divide and conquer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:55
Ik schrok al; Op een 16'' MBP uit 2019 waren de teksten opeens wel heel erg groot op de frontpage. Het verschil met de artikelen qua fontsize maakt het een inconsistent rommeltje.

Is er een opt-out functie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Laatst online: 21:24

Zalmanman

So long,

Dit kan toch niet serieus zijn? Dit is echt veel en veel te groot op 1920x1200. Op 80% is het nog een beetje te doen, maar dan zit je weer met heel veel loze ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dWJQoPShMzd_CzS7F_rpjHcdvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XEIjGZJbO9AcCrXWPhBpNfZ5.png?f=fotoalbum_large

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:43
Mag ik überhaupt nieuws zien??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOseGxyrqH3Q12qpSYEr3RM69XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOq3VccHzEsqDRFZiVcrEWjN.jpg?f=fotoalbum_large

En dit zijn wel heel erg grote letters....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ifv-seN6fMxSqWjTsz__4MVzqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJSA0MwrXcYx2l1gKucAg8Jl.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is op een Full HD laptop 15 inch.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:13
Feedback...
Jeez...ga alsjeblieft niet die trend achterna dat layouts worden afgestemd op slechtzienden...Eerste wat ik deed was kijken of ik per abuis de zoom instelling van mijn browser had ingesteld.

Graag de "normale" frontpage weer terug, ook tijdens de testperiode. Dit hoef ik niet te testen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 23:55
Het toegankelijker maken van de frontpage is een nobel doel, maar waarom kan dat niet opt-in?

Of krijgen we binnenkort dat bij het openen van de frontpage de TikTok stem die de boel gaat voorlezen voor dyslectici?

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05 21:31

John

🚀

Het eerste wat ik deed is CTRL+Scroll en bleek het al op 100% te staan. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:24

Saven

Administrator

Man man man. Met alle respect hoor, maar dit is gewoon testen om iemand maar aan het werk te houden en om maar een test te verzinnen. Geen enkele capabale front end designer zou zoiets als test (laten) uitrollen.

Kanttekening: een grotere/ruimere opzet is an sich niet erg. Wel in combinatie met dit huidige verouderde design. Alsof iemand een dag een CSS cursus heeft gevolgd en nu aan de productieversie mag sleutelen |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Saven op 13-09-2021 14:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HKLM_
Als ze hier vandaag / morgen niks aan doen dan ga ik de FP de komende 3 weken gewoon niet bezoeken dit zit vol bugs.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
EdwinB schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:45:

of gaan we die 0,01% van de users met zichtproblemen helpen zodat 99,99% van de users veel te grote letters gaat zien?
Dan moet je denk ik je browserinstellingen nakijken, want hier schaalt het keurig op 13" 1080p met 100% zoom. En mijn lettertype staat iets hoger dan gemiddeld, dus kun je nagaan…

[ Voor 8% gewijzigd door TheVivaldi op 13-09-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
TheVivaldi schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:53:
[...]

Dan moet je denk ik je browserinstellingen nakijken, want hier schaalt het keurig op 13" 1080p met 100% zoom. En mijn lettertype staat iets hoger dan gemiddeld, dus kun je nagaan…
Goed om weten dat de tekst goed leesbaar is op een 13 inch 1080p scherm :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 21:03

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik ben niet normaal zo'n klager, maar ik heb normaal alle websites al op 90% zoom ingesteld, dit is wel ineens heel erg groot. Ik ging inderdaad direct kijken of mijn zoom niet ineens te hoog ingesteld stond.

Al bij al wel te spreken over de hoeveelheid informatie die ik op mijn scherm te zien krijg met de layout die ik voorgeschoteld krijg, maar ik vrees dat met reclame er wel veel verloren zou gaan.
Heb ook wel een 1440p scherm dus hoe representatief dat is, geen idee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_Vl-SNQapmNCTZA5bipOdAyWNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4eXVUiR8OG3nMkiPcEy5uShN.jpg?f=fotoalbum_large

Met wat kleinere font size kan dit wel wat zijn in mijn mening.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Neuros
  • Registratie: September 2012
Feedback: Dit is dus echt verschrikkelijk. Ik dacht dat mijn zoom niet op 100% stond, maar wel dus!
Jullie UX expert mag terug naar de schoolbank.
Graag de "normale" frontpage weer terug, ook tijdens de testperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

SomerenV schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:27:
[...]

Dit. Ik moet de scaling in Edge op 75% zetten om het er 'fijn' uit te laten zien op een 1080p-scherm, maar vervolgens zijn ook de artikelen 75% geschaald en da's weer te klein omdat de scaling daar anders is dan op de frontpage :+

Hier met Chrome is 75% prettig alleen worden de letters te klein (vooral de tracker) op een 1080p scherm. Test successfully failed.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mwa nee, dit ziet er niet uit, sorry.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxOFuw1_YgJqdb8mb7EF5jKBiW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qniwMaL5YDOUG7nrhEY9vMxh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-05 06:58

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Kan ik me ook uitschrijven voor deze achterlijke tests? Een font-size van 16px... Ik ben jong genoeg om 12px te kunnen lezen, anders zet ik mijn browser wel op 150%....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
True schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:55:
[...]

Hier met Chrome is 75% prettig alleen worden de letters te klein (vooral de tracker) op een 1080p scherm. Test successfully failed.
Inderdaad uit zoemen is niet de oplossing dan is de FP text normaal maar heb je voor de rest een vergrootglas nodig..

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou nu ook horizontaal moeten kunnen scrollen om alles te zien... kan niet helaas.

Wat een zooitje met al die verschillende fontgroottes nu in het scherm. Echt ongehoord dat dit zo de wereld in geslingerd wordt. En daar betaal je dan ook nog elke maand voor. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJawFOH4zS60yJOVRMSYPrNZHlw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bIXBoCGRJfMShhwqIRsJ1gcA.png?f=fotoalbum_large

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Hoe ziet jou notificatietray er uit op je telefoon?

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:38

DaFeliX

Tnet Devver
Modbreak:Feedback is welkom, maar hou het netjes aub

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Feedback:

we zijn niet blind, jezus. En die kleine groep die wel grotere letter nodig heeft kan prima de zoom functie van de browser gebruiken.

Dit kan toch niet serieus zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:42

MsG

Forumzwerver

Mij is het ook wat groot. Ik dacht eveneens dat ik per ongeluk Tweakers ingezoomd had. Op 80% vind ik het wel oke, al zie ik nog steeds liever dat al die losse artikel-promotieblokjes gewoon in een slider worden getoond die wisselt, zoals Tweakers enkele jaren had, dat was veel ruimte-efficienter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Robbie T schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:51:
Feedback...
Jeez...ga alsjeblieft niet die trend achterna dat layouts worden afgestemd op slechtzienden...Eerste wat ik deed was kijken of ik per abuis de zoom instelling van mijn browser had ingesteld.

Graag de "normale" frontpage weer terug, ook tijdens de testperiode. Dit hoef ik niet te testen...
Ik begon ook inderdaad al gelijk uit te scrollen om weer op 100% uit te komen.

Wil een modje dit topic verplaatsen van Mooie Features naar Stoute Bugs getuige de reactie moge dit wel duidelijk zijn. :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:15
Wat ik nu vooral irriant vind is dat het alleen de frontpage is. Elke andere pagina is nog de oude dus dan wijzigt het elke keer als je naar de frontpage gaat.

Feedback dan over de frontpage zelf:
- echt te groot. Ik heb een 24 inch 1080p scherm. Op 100% moet je echt veel meer van links naar rechts gaan met je ogen om alles te zien. Op 75% zie je "alles" in één oogopslag, net zoals voorheen. Dat kijkt veel rustiger.
- en doordat het te groot is moet je dus scrollen om meer nieuws te zien. Reviews/Plus zijn dus blijkbaar het belangrijkste en hebben de grootste aandacht nodig.
- afhankelijk van de advertentie zie je zelfs geen één nieuwsartikel en moet je scrollen om de eerste tegen te komen. De Coolblue advertentie is zo groot dat je dus alleen de ad en reviews ziet staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 04:36
Marrtijn schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:51:
Het toegankelijker maken van de frontpage is een nobel doel, maar waarom kan dat niet opt-in?

Of krijgen we binnenkort dat bij het openen van de frontpage de TikTok stem die de boel gaat voorlezen voor dyslectici?
De kracht van A/B testen zit het hem in random groepen kiezen. Je wil niet alleen maar UX/design experts als testers hebben. De gewone bezoeker heeft, getuige de reacties in dit topic, ook een mening.

Hierbij ook meteen die van mij (op een iPhone 11 pro):
- De fontsize in is te groot en daarmee het aantal artikelen te laag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYvbkoQw1gxiEVqOyw7bcD1ytQw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TbyRArCOTw8m0jkajS09Mkbj.png?f=fotoalbum_large
- de homepage is zoals al eerder gemeld nu grotendeels niet waar ik naar op zoek ben (nieuwsartikelen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJfkVBnnUNdFBUbie47Dmxc-iiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2AbStkE1I1d0dX9W378Dj1w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:42

PB-powell

Mr. Laziness

Dit ziet er niet erg mooi uit, zeker rechts lijnt niks goed uit. Ook het formaat van de koppen komt totaal niet overeen met de trackers. Normaal zijn die wel gelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgLCARMwmOP3UtGQU4OofZDa-Qg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n2OHcMltFOxu6paQRVpN4QNB.png?f=fotoalbum_large

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HKLM_
DaFeliX schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:00:
[modbreak]Feedback is welkom, maar hou het netjes aub[/modbreak]
Sorry hoor maar jullie gooien layouts online vol met bugs en zijn verbaast dat we los gaan?

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Kleine custom CSS tweak gemaakt om de font-size iets kleiner te maken:
custom css snippet: AB test Frontpage - Kleinere font size

(Gefixed)

Zou in principe voor beide test-layouts moeten werken.

[ Voor 69% gewijzigd door Kevjoe op 13-09-2021 15:03 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:38

DaFeliX

Tnet Devver
HKLM_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:02:
[...]

Sorry hoor maar jullie gooien layouts online vol met bugs en zijn verbaast dat we los gaan?
nee hoor, helemaal niet verbaasd. Ik vraag alleen om 't netjes te houden :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

404 :+

misschien ook handig om aan te geven welke layout dit voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:35
Voor al die mensen die zeuren of er een opt-out is, dat staat gewoon in de startpost:
Waarom doe ik (of waarom doe ik niet) mee aan deze A/B-test en kan ik me afmelden (of opt-in)?
De kracht van A/B-testen is het hebben van een willekeurige selectie deelnemers. Als zoveel mogelijk gebruikers meedoen aan de test, kunnen we zoveel mogelijk relevante data verzamelen om de keuze voor een winnaar te beargumenteren. Wij kunnen vanuit onze test-tool helaas geen manier bieden om niet deel te nemen aan de test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

HKLM_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:02:
[...]

Precies dit :') :F En dan is het nogal een verschil of je met echte front end designers een geheel nieuwe layout presenteert, of gewoon een Windows 10 in het kwadraat doet met een stagiair :D Het is een rommeltje, past niet bij elkaar, en blijkbaar is er totaal niet goed getest, getuige de issues op smartphones.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:53
DaFeliX schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:02:
[...]

nee hoor, helemaal niet verbaasd. Ik vraag alleen om 't netjes te houden :)
Beste Tweakers dev,

Zou u alstublieft de oude frontpage terug willen zetten?
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Dennis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Tommiiee schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:03:
Voor al die mensen die zeuren of er een opt-out is, dat staat gewoon in de startpost:

[...]
Maar met te lezen kan je niet aangeven dat je het niet leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:03:
[...]

404 :+

misschien ook handig om aan te geven welke layout dit voor is.
Whoops, vergeten publiek te zetten. Is bij deze gefixed! :)
Zou in principe voor de beide layouts moeten werken, veronderstel ik.
Met een iets kleinere font vind ik het persoonlijk er nog niet zo slecht uitzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:37
De verhouding tussen de nieuwsfeed en de tracker, die ik altijd open heb staan, is volkomen zoek!
Dit is totaal niet bruikbaar. Als ik de zoom op 80% zet is de tracker niet meer leesbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IA8Srn_j8FeHTWDKii8BvVMBZIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fJZXaFTsDQdKhgzxtUbYOtbG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 13-05 23:55
Ik vind het helemaal prima als ze een optie voor slechtzienden willen testen, maar zorg dan dat die getest wordt door slechtzienden en creeer een versie voor de overige gebruikers, want 99,9% kan hier dus niets mee want ze zijn niet de doelgroep. Dit is een beetje alsof je een kerel tampons laat testen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pookie79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik denk dat een opt-out belangrijk begint te worden voor a/b tests. Elke keer 3 weken naar een onoverzichtelijke site moeten kijken omdat er meer kliks naar bepaalde zaken moeten komen geeft een gevoel dat men niet serieus wordt genomen. Ik wil gewoon even wat nieuws en achtergronden lezen en dat wordt steeds moeilijker.

Jaren hoor ik overigens dat men meer informatie dichtheid wil en nu gooit men chocolade letters erin?

[ Voor 30% gewijzigd door pookie79 op 13-09-2021 15:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:26
Oef, deze letters zijn echt veel te groot. Ik dacht even dat ik per ongeluk ingezoomd was. Nee, haal dit alsjeblieft zsm weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 14:54
“ Om deze twee redenen hebben we de typografie op de site bekeken en de belangrijkste inhoud in een iets grotere lettergrootte weergegeven”.
Ik ben benieuwd wat dan een groter lettertype is.

[ Voor 3% gewijzigd door ZiSE op 13-09-2021 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lucade2210
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-04 18:25
Soms wel grappig om te zien hoe zuur mensen kunnen zijn bij een klein beetje verandering xD.

Anyway, ik run zelf firefox op 27" 1440p, en het ziet er bij mij redelijk goed uit. Ik vind de wat bredere setting op zich wel fijn. Ben het echter wel met het gros van de mensen hier eens, dat de font van de nieuwsberichten wel wat kleiner kan en met wat minder witruimte, dan past er gewoon net wat meer op je scherm.

Daarnaast, wordt er nou al gewerkt aan een dark-mode? Die hoeveelheid wit op tweakers heb ik nooit echt comfortabel gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PSoTmVS9UYGG2JdHdeztHQk-Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJbPaYuLUCccxisB0eTTwSsV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Wanneer er nu minder dan 6 categorieën zijn onder de tekst "Vergelijk producten en prijzen" krijg ik nu scrolbalken aan de rechter- en onderkant. Weet niet of het met de test te maken heeft maar had dit vroeger in ieder geval niet.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
ArnoutV schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:06:
De verhouding tussen de nieuwsfeed en de tracker, die ik altijd open heb staan, is volkomen zoek!
Dit is totaal niet bruikbaar. Als ik de zoom op 80% zet is de tracker niet meer leesbaar.
[Afbeelding]
Tracker nog nooit gebruikt, maar ga ik nu wel doen en de frontpage vermijden. Wordt die tracker live ge-update ? Of zit er een bepaalde tijd tussen ? Ik zie bv. bij "actieve topics" dat hij niet zo snel update

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:43
lucade2210 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:11:
Soms wel grappig om te zien hoe zuur mensen kunnen zijn bij een kleine beetje verandering xD.

Anyway, ik run zelf firefox op 27" 1440p, en het ziet er bij mij redelijk goed uit. Ik vind de wat bredere setting op zich wel fijn. Ben het echter wel met het gros van de mensen hier eens, dat de font van de nieuwsberichten wel wat kleiner kant en wat minder witruimte, dan past er gewoon net wat meer op je scherm.

Daarnaast, wordt er nou al gewerkt aan een dark-mode? Die hoeveelheid wit op tweakers heb ik nooit echt comfortabel gevonden.

[Afbeelding]
Klein beetje? Heb je mijn printscreens wel is gezien? Dat het bij jou meevalt wil niet betekenen dat het bij andere mensen meevalt. ( vice versa )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
lucade2210 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:11:
Soms wel grappig om te zien hoe zuur mensen kunnen zijn bij een klein beetje verandering xD.

Anyway, ik run zelf firefox op 27" 1440p, en het ziet er bij mij redelijk goed uit. Ik vind de wat bredere setting op zich wel fijn. Ben het echter wel met het gros van de mensen hier eens, dat de font van de nieuwsberichten wel wat kleiner kan en met wat minder witruimte, dan past er gewoon net wat meer op je scherm.

[Afbeelding]
Het is maar net waar je gebruik van maakt. Het enige wat ik op de frontpage gebruik zijn de links naar de nieuweberichten onder Laatste nieuws. In mijn huidige settings zie ik er zonder banner 6 nieuwsberichten staan en met banner dus nog minder... Ik zie in mijn tracker links dus meer nieuws dan wanneer ik de front page open.

[ Voor 3% gewijzigd door jdh009 op 13-09-2021 15:16 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 15:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik dacht dat Fandom een redelijke misser had met hun 'redesign', maar kudo's waar kudo's moeten zijn.. de nieuwe frontpage is zeker een poging waard. 30% van hele scrollbar is nutteloos, 'veel bekeken' staat onderaan waarvan 90% reeds in eerdere nieuws al te vinden is, community is zo'n zielig los blokje waar ik nog steeds een persoon voor moet vinden die dit echt interessant vind (want we hebben gewoon MyReact met reacties, nieuwste topics en je eigen te volgen zut, niet de generieke <deel 1234> topics waar of je toch al deelneemt, of het niet interesseert).

Lettertype, veel te groot. Zal prima zijn dat dit (gok ik) gemaakt is voor 1200p of hoger monitoren bij voorkeur klein formaat dat het prima (gok ik) te lezen is, maar de hele pagina kan rustig 20-30% kleiner met een kleiner font en flink knippen in de overkill aan whitespace tussen de nieuwsitems.

Maar dan, de ongeslagen 'teh fook?' moment die ik heb gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQZXuzOSybwJwBGADRFIX_baUKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cxDbHBJcUKa0IQIZQTGA0hRR.png?f=fotoalbum_large

Zie je hem, bijna pietsie net onderin.. HET NIEUWS. Bijna 900 pixels aan absolute ... niets voor werkelijk het enige wat is 99% van de frontpage lees: het nieuws. Funfact, met een adblokker krijg je tenminste nog wel de laatste 3 headlines te zien, ironisch.

Maar toegegeven, Fandom ging een stapje verder met zelfs functionaliteit kapot maken, dat blijft gelukkig hier gespaard. Nu alleen nog wachten op een paar CSS helden (en dankzij mijn karma) zodat deze layout straks weer wat beter wordt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Misschien anders maar gewoon eens beginnen met een budget vrij te maken voor een front-end bureau/designer. Technisch zijn jullie vast goed, maar als tandarts ga je ook niet ineens stukadoor spelen. Volgens mij mogen we na 10 jaar toch wel concluderen dat er van design weinig kaas is gegeten bij T.net HQ.

Dat merk je wel aan de implementatie onder het mom van "resultaten uit tests". Iets letterlijk implementeren maakt het nog geen goede oplossing. Dát is echt wat je veel op scholen ziet. "Oh als ik maar letterlijk de feedback van mijn docent erin schrijf zal het wel goed zijn" :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RKusyqU.jpg

Of nog makkelijker, kijk gewoon af bij internationale buren zoals Neowin. Scheelt je waarschijnlijk ook nog de nodige stagevergoedingen mediadesign :P ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
SinergyX schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:16:
...

Maar toegegeven, Fandom ging een stapje verder met zelfs functionaliteit kapot maken, dat blijft gelukkig hier gespaard.
...
Mwa, ik moet weg navigeren van de frontpage om bij mijn notificaties te komen. Voorheen werkte dat prima. Dus ook hier is functionaliteit gewoon stuk gemaakt.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:14
Er zijn nu ondertussen wel een paar reacties, maar laat ik mijn punten even plaatsen:

Ik dacht dat het stuk was en ik mn CSS opnieuw moest laden. Ik heb 3x hard refresh gedaan voordat ik dacht dat t misschien by design is. De meeste mensen hier zijn technisch, je weet wel: Die mensen die zoveel mogelijk info op een pagina proppen door kleine letters, weinig witruimte en niet teveel plaatjes.

Als ik mn zoom dan maar op 80% zet, zijn vervolgens de nieuwsartikelen niet meer leesbaar, want die zijn nu micro geworden.
Suggestie: Titels in het overzicht en tekst dezelfde of vergelijkbare afmetingen.

Holy shit want een partij zooi op mn scherm. Niets persoonlijks, maar een mantra waar ik vaak op ga: "If you highlight everything, nothing is."
Ik heb de versie waar ik links nieuw heb, daarnaast allerlei blokjes en daarnaast 'best buy guides' etc. Daarboven nog een grote banner. Leuk hoor, maar ik kom op een nieuws site voor, je raad het al: nieuws. En ik begrijp dat jullie meer doen, maar mogelijk kan er iets nadruk van af.
Suggestie: De wat jullie "ankeiler-stream" noemen: Zet een mat witte achtergrond achter de titels (over de afbeelding). Dan is de afbeelding er, maar het ontneemt wat drukkigheid.

Bug: Ik heb geen kleurindicatie meer van de topics die ik al gelezen heb (`a:visited`), bemoeilijkt kijken waar ik was wel behoorlijk.

Bug: Ik mis de poll, de forum berichten en blog posts onderaan.
Suggestie: Dat is wat mij betreft iets wat trouwens ook juist weer wat meer aandacht zou mogen, wat meer berichten zou ik daar leuker vinden

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn.C.V op 13-09-2021 15:29 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Plenkske schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:13:
[...]

Tracker nog nooit gebruikt, maar ga ik nu wel doen en de frontpage vermijden. Wordt die tracker live ge-update ? Of zit er een bepaalde tijd tussen ? Ik zie bv. bij "actieve topics" dat hij niet zo snel update
Vroeger zat daar een auto refresh op, maar die is enkele jaren terug gesneuveld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:21:
[...]

Vroeger zat daar een auto refresh op, maar die is enkele jaren terug gesneuveld :(
Ik zie af en toe wel iets refreshen heb ik intussen gemerkt, maar het lijkt niet alles te pakken of niet snel genoeg te refrehsen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:09
Geen zin en tijd om alles door te lezen, maar de font size is wel erg HUGE geworden, gelijk geen zin meer om te lezen.

Kunnen we er wat aan doen? :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dlocorotondo
  • Laatst online: 12:08
Wow, gaat weer lekker. Dacht he, ben ik ingezoomd? Werkelijk... slecht. Je hebt toch wel zelf een goed gevoel bij iets dat je implementeerd. Als je dit al niet ziet, dan vraag ik mij af of je wel voor het juiste beroep heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Martijn.C.V schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:19:
Er zijn nu ondertussen wel een paar reacties, maar laat ik mijn punten even plaatsen:

Ik dacht dat het stuk was en ik mn CSS opnieuw moest laden. Ik heb 3x hard refresh gedaan voordat ik dacht dat t misschien by design is. De meeste mensen hier zijn technisch, je weet wel: Die mensen die zoveel mogelijk info op een pagina proppen door kleine letters, weinig witruimte en niet teveel plaatjes.

Als ik mn zoom dan maar op 80% zet, zijn vervolgens de nieuwsartikelen niet meer leesbaar, want die zijn nu micro geworden.
Suggestie: Titels in het overzicht en tekst dezelfde of vergelijkbare afmetingen.

Holy shit want een partij zooi op mn scherm. Niets persoonlijks, maar een mantra waar ik vaak op ga: "If you highlight everything, nothing is."
Ik heb de versie waar ik links nieuw heb, daarnaast allerlei blokjes en daarnaast 'best buy guides' etc. Daarboven nog een grote banner. Leuk hoor, maar ik kom op een nieuws site voor, je raad het al: nieuws. En ik begrijp dat jullie meer doen, maar mogelijk kan er iets nadruk van af.
Suggestie: De wat jullie "ankeiler-stream" noemen: Zet een mat witte achtergrond achter de titels (over de afbeelding). Dan is de afbeelding er, maar het ontneemt wat drukkigheid.

En dan bug: Ik mis de poll, de forum berichten en blog posts onderaan.
Suggestie: Dat is wat mij betreft iets wat trouwens ook juist weer wat meer aandacht zou mogen, wat meer berichten zou ik daar leuker vinden
De poll en blogs zijn weg in het nieuwe ontwerp, geen bug maar by design. De forum berichten staan ergens tussenin het nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-01 14:06

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Ok, erg groot... Maargoed, daar ik genoeg over gezegd.
Ik heb mijn tracker rechts staan, en die valt over de content heen momenteel.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Doe eens normaal! Ik betaal niet voor een abbo om vervolgens in een test te komen waarbij heel de FP verpest is. Zowel desktop als mobile.

Waar zitten jullie met je hoofd de laatste tijd?

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Plenkske
Iets positiefs dan.
Advertentie matched met de inhoud

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcJKKTUOMEYY2N-w5k16bCyOTdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/irc5lBhN3W6LYpJGTnNLIDr7.png?f=fotoalbum_large

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 11:47
Noem mij een autist maar die nieuwe lettergrote is wel erg wennen. Dacht eerst dat het aan mijn beeldscherm lag dus ik al control + scrol up of down maar toen zag ik dat andere websites wel nog "normaal" waren qua presentatie.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
Is er echt niemand bij Tweakers die heeft gezegd dat dit zelfs voor een test niet acceptabel is? Ik zat al in Chrome te kijken of ik niet per ongeluk had ingezoomd.

[ Voor 29% gewijzigd door NotSoSteady op 13-09-2021 15:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 22:32
Ik dacht even dat er ergens een bugje in was gevlogen, totdat ik dit topic zag. Keek zojuist naar de frontpage en ben echt even het overzicht kwijt. Lettertype van de nieuwsberichten lijkt geschaald naar 125%, veel te veel afbeeldingen in een kleine ruimte en de hoeveelheid wit is dermate groot dat het niet meer op een professionele website lijkt. Ik kijk trouwens op een 1440p scherm.

Sorry voor mijn klachten, maar frontpage was afgelopen tijd lekker overzichtelijk en nu niet meer. Jammer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:16
Ik had even het gevoel dat ik op een seniorenwebsite terecht kwam. De tekst op de frontpage vind ik wel erg groot. Wel fijn dat er gedacht wordt aan toegankelijkheid, maar dit komt de toegankelijkheid van tweakers met goed zicht niet echt ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

NotSoSteady schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:26:
Is er echt niemand bij Tweakers die heeft gezegd dat dit zelfs voor een test niet acceptabel is? Ik zat al in Chrome te kijken of ik niet per ongeluk had ingezoomd.
Tja, het niet reageren in dit topic zegt ook wel genoeg denk ik. Je kan best een keer de plank goed misslaan (ok, vaker gebeurd..). Maar fouten kun je corrigeren. Het kan zo simpel zijn als je fouten erkennen en die terug te draaien. Maar als dat niet gebeurt is dat minstens even kwalijk als het maken van de fout zelf. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loller1
  • Laatst online: 07-04 15:03
Vol spanning blijven we afwachten tot de dag dat er een redesign komt die wel iets verbeterd in plaats van verschillende stappen achteruit te gaan. Die dag is niet vandaag.

Misschien wordt het eens tijd voor Tweakers om mensen aan te nemen met basic typography skills en responsive design skills? Welke zelf-respecterende website - en dan nog wel een website over IT - geeft de gebruiker een horizontale scrollbalk? Waarom kan ik letterlijk geen enkel nieuwsartikel meer zien op de voorpagina zonder te scrollen? Jullie willen er actief voor zorgen dat mensen hun ad blocker aan zetten op Tweakers precies...

Net als iedereen was ik verward dat ik plots gezoomed had op de pagina, maar nee dus. De lettertypes voelen nu zo ongebalanceerd. Ik denk dat ik de designs van de vorige test verkies, en die waren absurd slecht maar tenminste in visuele balans...

[ Voor 16% gewijzigd door Loller1 op 13-09-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45
Nou, om mijn duit ook maar in het zakje te doen: niet relaxed dit. Ik krijg direct horizontale scrollbalken voor mijn kiezen op een toch redelijk riante resolutie (desktop is effectief 3008 * 1692, ik heb mijn browser op de helft van het scherm staan). Mijn eerste gevoel was ook "het is stuk".

omniscale.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:39
Hmmm, een vorige keer bleek er een cookie te zijn die aangaf dat ik in een A/B test zat - en die wissen maakte de FP weer normaal.

Nu weet ik alleen niet meer wat dat ook al weer voor cookie was... :( Want, NEE, dit is niet acceptabel. Verdorie, ik betaal voor aan abo, dan wil ik wel een bruikbaar product.

Ah, teruggevonden:
T-mo in "Vernieuwde frontpage of bug?"
SSLB cookie op 0 zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door vanaalten op 13-09-2021 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-05 22:24
Font-size van de nieuwsitems schalen bij mij naar 24px wat echt bizar groot is. De hele site is kapot zo, ik zie alleen maar witruimte, tekst is onleesbaar en er staan zonder te scrollen maar 3 nieuwsitems in beeld...

Graag de tekstgrootte weer terugzetten, de informatiedichtheid vergroten en de tussenruimtes verkleinen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRjjq1AXLK8RKfws-G8_1P3Vmjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5dLowJWjkpf5zBxH7txEix5K.png?f=fotoalbum_large

Heb wat custom css maar niets dat font-size beinvloed. Het is echt totaal onbruikbaar zo

[ Voor 40% gewijzigd door TimmiX op 13-09-2021 15:41 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 19:50
Dat de content rechts niet goed uitlijnt ligt denk ik aan de Perfect Dark custom css, want in de gewone versie lijnt hij wel goed uit.

Ik sluit me wel aan bij de opmerkingen over seniorenletters. Ik dacht zelf even dat ik de mobiele versie per ongeluk geladen had of mijn browser ingezoomd stond.

Daarnaast moet ik zeggen dat deze grote tekst in combinatie met dat plaatje van de AV-receiver met al die aansluitingen en bijbehorende teksten wel héél erg in your face is. Een soort schot hagel van informatie, want als de pagina laadt weet ik als bezoeker gewoon even niet waar ik in godsnaam moet kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3FkUSvEw0XOG3rNjQzCt-QwU6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/07z7MYeEJaMIl3qpT6dT7knp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• masterwillems
  • Laatst online: 27-04 09:16
Misschien handig om de eerste post op de front page te delen zodat mensen stoppen met het controleren of hun zoom instellingen van de browsers nog wel goed staat. Of In mijn geval dacht ik dat mijn custom CSS een fout had.

In ieder geval, als deze "test" drie weken duurt dan ben ik over drie weken wel terug, want dit is niet te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 19:50
vanaalten schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:35:
Hmmm, een vorige keer bleek er een cookie te zijn die aangaf dat ik in een A/B test zat - en die wissen maakte de FP weer normaal.

Nu weet ik alleen niet meer wat dat ook al weer voor cookie was... :( Want, NEE, dit is niet acceptabel. Verdorie, ik betaal voor aan abo, dan wil ik wel een bruikbaar product.
Ik heb nu twee keer mijn cookies gewist en de gewone frontpage weer terug. Van mij mag 'ie zo blijven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

NotSoSteady schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:26:
Er is een tijdje geleden een .plan geweest met wat concepten. Je kunt via de test nog bij de designs die er toen waren. Die lijken wel enigzins op wat er word getest (volgens mij) maar niet helemaal. Er is dus wel iets met de feedback gedaan. Of dat bevalt word nu dus getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuk86
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-04 21:46
EdwinB schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:45:

True!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Weet je wat een groot nadeel is van die cookiemethode? Je weet nooit welke pagina je te zien gaat krijgen op welk apparaat, Kan dus ook niet zomaar beginnen met mijn CSS weer aan te passen voor de volgende weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Kunnen op zijn minst de fonts een beetje gebalanceerd worden? De nieuws-items knallen er nu uit met 16px, maar bijna alle andere items zijn nog 12px, waardoor geen enkele zoom het nu lekker leesbaar maakt. Overigens zijn zelfs de items in het menu bovenin met 15px kleiner.

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Wouterkaas schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:40:
[...]

Ik heb nu twee keer mijn cookies gewist en de gewone frontpage weer terug. Van mij mag 'ie zo blijven. :)
Top Gear Top Tip: cookie genaamd SSLB op 0 zetten O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 22:32
Wouterkaas schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:40:
[...]

Dit heeft het bij mij gefixt ;) . Ook 2x cookies verwijderd. Kreeg na de 1e keer weer een andere frontpage, zag er ook niet uit.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De frontpage bètatest is vandaag gestart, lees hier meer over in de .plan (plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest).

Daarbij is ook een nieuw feedbacktopic gestart ([Feedbacktopic] Frontpage-bètatest), deze zal ik daarom ook sluiten.