/f/image/q9QrvZFWPUkvKxSPbhT45UsC.png?f=fotoalbum_large)
Zelfs daar moet die naar 85% om de pagina volledig in beeld te krijgen.
/f/image/eVQsz9ObxveZmdyAaVRP5poN.png?f=fotoalbum_large)
In Portrait mode is er wel 1 nieuwsbericht zichtbaar…
/f/image/4UG5j9MV4aAwT60JaOBeJW05.png?f=fotoalbum_large)
@boenkeijer @bozhoyo Hebben jullie zelf getest voordat dit als test live is gegaan?
[ Voor 74% gewijzigd door HKLM_ op 13-09-2021 16:01 ]
Cloud ☁️

Zet het aub terug normaal
sorry, dit ziet er echt niet uit...
[ Voor 39% gewijzigd door rodie83 op 13-09-2021 15:54 ]
Ik dacht eigenlijk dat één van m'n browser-plugins iets geks deed, of dat de custom CSS ineens niet meer werkte, bleek het om een 'test' te gaan. Ik had toen ik even de 'test-versie' kreeg ook ineens weer twee kolommen met één en ander. Weet niet meer wat het was. Uit m'n hoofd iets van het 'best-buy' gedeelte of vacaturen. Iets wat ik in elk geval met Custom CSS heb uitgezet.
Persoonlijk zie ik m'n Tweakers homepage gewoon zoals hieronder. Geen poespas, geen twee of drie (of hoeveel het er op het moment ook zijn) kolommen, of plaatjes/ankeilers tussendoor. Gewoon simpel en schoon, 'zoals vroeger' maar dan donker, en één groot plaatje bovenin. Dat breekt wel een beetje. Uiteraard puur persoonlijk
:strip_exif()/f/image/s5sQc7HASkaLmMRqd2s0TcE9.jpg?f=fotoalbum_large)
Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...
Zo, als dat is wat je bedoelde (icoontje doet raar)HKLM_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:57:
[...]
Hoe ziet jou notificatietray er uit op je telefoon?
:strip_exif()/f/image/upzU7miD3TOJ3SLYgpEiEWhZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel de tijd dat heen-en-weer gespring met content, en dan die piepkleine "uit de community"-sectie.
Echt jongens.. I've said it before and will say it again: De UX'er die dacht dat dit ontwerp een goed idee zou kunnen zijn mag misschien toch nog wat vakliteratuur raadplegen :rolleyes:
/f/image/0TNlba8vC7lZWiEb6zTzlhMM.png?f=fotoalbum_large)
Met dat laatste ga ik niet akkoord. Als iedereen alles op dezelfde manier zou ontwerpen krijg je eenheidsworst. Soms moet je eens proberen van je eigen pad te kiezen.Fisheke schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:03:
Ook wat verder onder de fold blijft het verschrikkelijk...
Heel de tijd dat heen-en-weer gespring met content, en dan die piepkleine "uit de community"-sectie.
Echt jongens.. I've said it before and will say it again: De UX'er die dacht dat dit ontwerp een goed idee zou kunnen zijn mag misschien toch nog wat vakliteratuur raadplegen :rolleyes:
[Afbeelding]
YouTube: Bret Victor The Future of Programming
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Maar wat is dan nu nog de waarde van een abbo?
Tutorial: Hoe help je je eigen product om zeep zeg
:strip_exif()/f/image/ZAZKab0rvylVBCfpBNgZTE5m.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn reviews al gezien?
Mijn reviews al gezien?
Mijn FP ziet er nu zo uit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZOEGXv9vOW38s9M81jFrLCJx.png?f=user_large)
Sorry, maar dit is echt gruwelijk niet leesbaar en bloedje irritant. Iemand een idee hoe ik dit a.s.a.p, uit kan schakelen en een leesbare FP terug kan krijgen? Dit is echt niet fijn zo.
Virussen? Scan ze hier!
Eens. De titels zijn echt veel te groot. Ziet er niet uit.PeacekeeperNL schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:11:
Gelukkig dat dit topic in recente topics stond... Dacht even dat mijn mobiel gek begon te doen... Het ziet er niet uit...
[Afbeelding]

Voor en na.
Ik moet het beeld terugschroeven naar 80% om het enigszins leesbaar te maken op de nieuwe FP.
Het is toch niet de bedoeling om alles met 120% te vergroten? Bedoel, dat kunnen de devvers zelf toch ook wel bedenken?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Goed om te weten. Gelijk maar bij de cookie-whitelist aangezet van Cookie-Autodelete naast Secure-TnetID en uid om ingelogd te blijven.vanaalten schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:35:
Hmmm, een vorige keer bleek er een cookie te zijn die aangaf dat ik in een A/B test zat - en die wissen maakte de FP weer normaal.
Nu weet ik alleen niet meer wat dat ook al weer voor cookie was...Want, NEE, dit is niet acceptabel. Verdorie, ik betaal voor aan abo, dan wil ik wel een bruikbaar product.
Ah, teruggevonden:
T-mo in "Vernieuwde frontpage of bug?"
SSLB cookie op 0 zetten.
Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...
Optie desktop kan je de SSLB cookie op 0 zetten volgens @Blokker_1999wildhagen schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:13:
Argh, het ligt dus niet aan mij. Dacht dat er iets mis wat met mijn browser....
Mijn FP ziet er nu zo uit:
[Afbeelding]
Sorry, maar dit is echt gruwelijk niet leesbaar en bloedje irritant. Iemand een idee hoe ik dit a.s.a.p, uit kan schakelen en een leesbare FP terug kan krijgen? Dit is echt niet fijn zo.
Cloud ☁️
Klinkt goed, want hier kan ik echt niks mee.HKLM_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:17:
[...]
Optie desktop kan je een cookie op 0 zetten volgens @Blokker_1999
Is er een korte instructie hoe ik dat doe (in Edge)?
Virussen? Scan ze hier!
Dus is er een manier om me aan te melden voor deze test? Ik zou graag met iemand ruilen die 'm niet wil!
/f/image/f83iUariSFg408UZ2mTZmsHm.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door Tadango op 13-09-2021 16:25 ]
Nieuwe layout (overzicht voor de lezer die even door het nieuws wil scrollen is naar mijn mening totaal zoek )
/f/image/tuADdaUIG65D98g37mO8BkNk.png?f=fotoalbum_medium)
Met zoom 80% (rest rest van de website quasi onleesbaar hierdoor)
/f/image/UMweY0c2McqJ0EkOcFiYoBCt.png?f=fotoalbum_medium)
Bij deze meld ik me aan voor een snelle fix naar het originele!
In Edge in de adresbalk zie je links het slotje, klik daarop, dan op Cookies, daar vind je SSLB. Die kan je in ieder geval removen. Op een page refresh wordt ie gewijzigd maar blijft dan een gok.wildhagen schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:18:
[...]
Klinkt goed, want hier kan ik echt niks mee.
Alternatief is bijvoorbeeld deze addon (niet getest, ik werk niet met Edge verder)
Mijn reviews al gezien?
/f/image/eGi6hs958KmVK9k1l9RSHge0.png?f=fotoalbum_large)
Het verschil in fonts tussen het overzicht en de forum topics is veel te groot. En sowieso is het font van het overzicht te groot.
Het font (formaat) in het algemeen is echt ongelofelijk inconsequent en rommelig. Daarnaast staat er veel te veel verschillende blokken op de homepage.
Het lijkt echt alsof er niks gebeurd is met de feedback uit de vorige test
Uit het artikel:Quad schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:16:
[Afbeelding]
Voor en na.
Ik moet het beeld terugschroeven naar 80% om het enigszins leesbaar te maken op de nieuwe FP.
Het is toch niet de bedoeling om alles met 120% te vergroten? Bedoel, dat kunnen de devvers zelf toch ook wel bedenken?
Hier zie je dus hoeveel macht Google en consorte hebben en hoe moeilijk het is om hier dus een middenweg in te vinden.Bovendien geven zoekmachines steeds meer prioriteit aan naleving van toegankelijkheid (of WCAG) bij het scoren van sites voor hun zoekresultaten
Je zit met dit soort dingen dus heel erg met wat Google vindt dat je moet doen (een beetje zoals Google steeds dingen op Youtube aanpast, waardoor het gedrag van de Youtube-contentmakers wordt gestuurd. Dat filmpjes een bepaalde lengte moesten hebben, waardoor ze ellenloos langdradig werden, of al dat gebedel over 'volg en like ons', want dan komen ze hoger op de lijsten.
Dit gezegd hebbende. Ze verwijzen naar de WCAG, maar die zegt niet dat de lettertypes op 'corps koe' moeten. De WCAG-richtlijnen zeggen alleen dat de pagina 200% geschaald moet kunnen worden zonder functioneel kapot te gaan of inhoud te verliezen, en dit zonder 'assistive technology'. Dus de browser in en uitzoomen is dan goed, maar ook eventueel een instelling op de site op welke manier dan ook.
https://www.w3.org/TR/WCAG21/#resize-text
Dankje ! Werkt bij mij op Chrome.Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:44:
[...]
Top Gear Top Tip: cookie genaamd SSLB op 0 zetten
Maar ik begin al te wennen aan de tracker
wildhagen schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:18:
[...]
Uitschakelen door middel van cookie aanpassing
Met dank aan @Blokker_1999 voor de cookie tip! Hierbij wat printscreens hoe je de cookie in verschillende browsers kan aanpassen. Open de ontwikkelaar naar het juiste tabblad gaat (Zie plaatje) zet vervolgens de SSLB cookie op 0 en je bent er vanaf
Edge:
/f/image/ZGWt6nVJsvWRgdd2dMIzRDrx.png?f=fotoalbum_large)
Firefox:
/f/image/SI3lR1Dhjf3qV7wVV61nCv3t.png?f=fotoalbum_large)
Chrome:
/f/image/vt7qKGGJcN6KZd1sQCzQnnI3.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door HKLM_ op 13-09-2021 16:34 ]
Cloud ☁️
Tnx, met die Addon die @PeacekeeperNL noemt is het gelukt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/xy4fuKcCXFr3oJ0dTUKrg5yX.png?f=user_large)
Nu heb ik weer een leesbare FP terug ipv onleesbare Teletubbie-achtige FP.
Virussen? Scan ze hier!
Mijn reviews al gezien?
F12 op je toetsenbord om naar Ontwikkelaarhulpmiddelen te gaanwildhagen schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:18:
[...]
Tabje - Application
Storage - Cookies - https://tweakers.net
Verander de 1 achter het item SSLB in een 0
F5 op je toetsenbord om te verversen
F12 om de Ontwikkelaarhulpmiddelen weer te sluiten
Ik heb nachtdienst gehad en niets gezien op het werk van de nieuwe layout, en direct bij thuiskomst merkte ik deze 'vreemde' nieuwe layout op, maar zie nu pas na mijn 'nachtrust' dat het een proef is.
Had het graag getest op het werk, waar ik alleen grote 4K en 5K schermen heb staan, thuis alleen een 1280x800 13-inch scherm waar ik de grote koppen op de frontpage totaal niet waardeer.
Verder schaalt hij hier prima, ik heb geen van de bovenstaande problemen of iets dergelijks op Safari.
Stukkie omlaag moeten scrollen voor headlines is wel beetje annoying, maar soit.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Anoniem: 574346
Op browser. Ik had hem net op Firefox wel, en op Edge niet op dezelfde pc. Inmiddels het cookie 'goed gezet' om weer een normale ervaring te hebben.don spike schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:31:
Is deze A/B-test per username of browser id?
Ik heb nachtdienst gehad en niets gezien op het werk van de nieuwe layout, en direct bij thuiskomst merkte ik deze 'vreemde' nieuwe layout op, maar zie nu pas na mijn 'nachtrust' dat het een proef is.
Had het graag getest op het werk, waar ik alleen grote 4K en 5K schermen heb staan, thuis alleen een 1280x800 13-inch scherm waar ik de grote koppen op de frontpage totaal niet waardeer.
Verder schaalt hij hier prima, ik heb geen van de bovenstaande problemen of iets dergelijks op Safari.
Dank! Gelijk ingesteld. Ik word echt niet blij van dat grote font. A/B testen prima, maar dan wel subtieler graag. 🤓Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:44:
[...]
Edit: Om dan wat feedback te geven, de indeling vond ik prima, maar de koeie letters stoorde mij enorm. Als die kleiner/normaal kunnen switch ik wel terug voor een herevaluatie.
[ Voor 22% gewijzigd door Xion op 13-09-2021 16:42 ]
Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht
/f/image/B95IUwUYBD7xnJH5WHcp4HUZ.png?f=fotoalbum_large)
Is er een manier om te switchen naar een FP die ik wel kan lezen?
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Geen zin om te graven in de settings van chrome, maar ik begrijp dat het vanzelf weer goed komt als de test voorbij is?
Klopt dat?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Lees even een paar post terug je kan simpel een cookie aanpassen en dan is de oude FP weer terugElectrowolf schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:39:
Ik krijg nu dit te zien.. is dit ook onderdeel van de AB test?
[Afbeelding]
Is er een manier om te switchen naar een FP die ik wel kan lezen?
@boenkeijer @bozhoyo
Ik doe graag weer mee als jullie een aantal van de genoemde bugs zoals het notificatie scherm op mobiele devices, het schalen op IOS devices, en de text grote hebben aangepast. Ik ben namelijk wel te spreken over de bovenste banner waar nu drie uitgelichte artikelen instaan. Voor nu is het gewoon niet goed en moeten jullie echt nog even terug naar de tekentafel voordat je fatsoenlijk kan testen.
[ Voor 27% gewijzigd door HKLM_ op 13-09-2021 16:44 ]
Cloud ☁️
Voor een desktopgebruiker is zoveel witruimte echt niet nodig, en de plaatjes kunnen m.i. ook een stuk kleiner. Absoluut een achteruitgang, dit design voor mij.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Daar ben ik het zeker mee eens, maar ik zou dan liever zien dat het niet A/B maar opt-in wordt. Zeker op een site als Tweakers zullen er genoeg gewone bezoekers zijn die best met opt-in willen testen. Zet de link dan gewoon naast ‘Tip de redactie’ of zo. ASN Bank doet dat momenteel ook zo: na het inloggen staat er gelijk een knop om de nieuwe stijl te kunnen testen en daarna ook weer een knop om terug te gaan naar de oude. Zoiets werkt m.i. véél beter dan de nieuwe stijl er willekeurig doordrukken zonder dat je er weer vanaf kunt als je problemen ervaart.Gody schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:01:
[...]
De kracht van A/B testen zit het hem in random groepen kiezen. Je wil niet alleen maar UX/design experts als testers hebben. De gewone bezoeker heeft, getuige de reacties in dit topic, ook een mening.
Werkt prima in Falkon - dank je voor de tip!Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:44:
[...]
Het is helemaal niet moeilijk, als je maar weet waar je over praat. Als je er geen verstand van hebt en ervaring mist, dan interpreteer je bepaalde "richtlijnen" inderdaad als "Oh tekst moet groter, anders gaat m'n page rank omlaag"lenwar schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:26:
[...]
Uit het artikel:
[...]
Hier zie je dus hoeveel macht Google en consorte hebben en hoe moeilijk het is om hier dus een middenweg in te vinden.
't Is eigenlijk best kwalijk (zoals andere users ook al aangeven) dat een IT nieuwssite blijkbaar overal verstand van heeft, behalve het bouwen van een goede website zelf en alles wat daarbij komt kijken. Verder zal ik er maar niet over uitweiden.
No worries verder, een Tweaker vindt er wel wat op, uiteraard.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik zie geen verschil met hoe ik het met het oude ontwerp heb op mijn telefoon. En de zoom heb ik met het oude ontwerp op mijn telefoon al op 80% staan, maar het is dus even groot als wat jij met het nieuwe ontwerp ziet.cracking cloud schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:45:
Wat is er op mobiel op de homepage met de fontsize van artikelkoppen gedaan? Ziet er niet uit, zo groot. Is helemaal uit verhouding met de rest van de frontpage.
[Afbeelding]
Graag weer terugzetten naar normaal aub!
Ter info: 15,6" scherm, full HD, Windows 10 staat op 125%, zoom in de browser (firefox) staat op 100%.
Ik doelde met die middenweg ook niet specifiek op letterformaat, maar in z'n algemeen. Google heeft natuurlijk heel veel van dit soort dingetjes die helpen bij het omhoogwerken van je site. Zaken als https, alt-text bij je plaatjes, schaalbaarheid, zijn natuurlijk allemaal dingen die in principe de gebruikers niet in de weg (hoeven) te zitten, maar zodra ook alinealengte of layout gaan bemoeien is dat natuurlijk wel een dingetje (een beetje zoals ik al aangaf wat ze doen bij Youtube, dat filmpjes onnodig lang worden, of dat irritante gebedel om belletjes e.d.). Hiermee sturen ze websites om er op een bepaalde manier uit te zien.Saven schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:50:
[...]
Het is helemaal niet moeilijk, als je maar weet waar je over praat. Als je er geen verstand van hebt en ervaring mist, dan interpreteer je bepaalde "richtlijnen" inderdaad als "Oh tekst moet groter, anders gaat m'n page rank omlaag"En dat is zoals jij ook al later in je post aangeeft, complete onzin.
't Is eigenlijk best kwalijk (zoals andere users ook al aangeven) dat een IT nieuwssite blijkbaar overal verstand van heeft, behalve het bouwen van een goede website zelf en alles wat daarbij komt kijken. Verder zal ik er maar niet over uitweiden.
Ik lees dat veel mensen het een drama vinden op een Full HD scherm, maar op mijn 5K scherm is het ook gewoon niet te doen. Draai de change asjeblieft terug, dit lijkt nergens op.
Dit doet echt afbreuk aan de tweakers ervaring.
[ Voor 5% gewijzigd door Tux3.14 op 14-09-2021 09:06 ]
Het aanpasbaar maken van het lettertype is iets wat we jaren geleden uit de website hebben gehaald. Het maakt het ontwikkelen van nieuwe features en het onderhouden van de huidige website een stuk complexer.Nemean schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:24:
Waarom is er niet gekozen voor een functie om de grootte van het lettertype te wijzigen op basis van de voorkeur van de bezoeker? Simpele UI knop om de tekst op te schalen of te verkleinen. Nu heeft de bezoeker geen keuze.
Ik krijg momenteel bij de frontpage het gevoel dat ik de telefoon van mijn schoonvader vast heb.
Deze frontpagevernieuwing komt ook voort uit een project die we zijn gestart om de front-end te vernieuwen, deze vernieuwing maakt ‘theming’ mogelijk, wat kan betekenen dat we het op den duur weer mogelijk instelbaar kunnen maken.
Hier is helaas meer witruimte ontstaan door het ontbreken van een Poll en het Events blokje. Wat zou daar een mooie invulling van zijn? Het ‘Community highlights’ blokje groter maken?HKLM_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:28:
Ook dit blok ziet er niet uit waarom is Community Highlights niet groter gemaakt?
We hebben in deze test voor de font-size de richtlijnen van de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) gevolgd, vele andere nieuwssites doen dit ook en sommigen gaan zelfs nóg verder.basmilius schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:42:
Het eerste wat ik dacht bij het openen van Tweakers en deze test is "Sinds wanneer heb ik mijn browser ingezoomed."
De font size een tikkeltje kleiner zou van mij wel mogen. Ik ben wel fan van de bredere layout en indeling.
De test is ook om te kijken wat voor effect het heeft als we een groter font gebruiken voor de nieuwslisting. We nemen in de uiteindelijke keuze ook alle reacties en feedback mee die we verkrijgen via dit topic of de Usabilla feedbacktool. Ik kan geen beloftes doen, maar het is voor mij een serieuze optie om een kleiner font te gaan testen.
Deze frontpagevernieuwing komt ook voort uit een project die we zijn gestart om de front-end te vernieuwen, deze vernieuwing maakt ‘theming’ mogelijk, zo ook een uiteindelijke dark mode, om dit Tweakers breed uit te rollen zal nog wel veel tijd kosten, maar hiermee is een begin gezet.lucade2210 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:11:
Daarnaast, wordt er nou al gewerkt aan een dark-mode? Die hoeveelheid wit op tweakers heb ik nooit echt comfortabel gevonden.
De testvarianten is uitvoerig getest door meerdere personen, helaas zitten er hier en daar nog wat bugjes in die de devvers gaan fixen.HKLM_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:41:
[...]
@boenkeijer @bozhoyo
Ik doe graag weer mee als jullie een aantal van de genoemde bugs zoals het notificatie scherm op mobiele devices, het schalen op IOS devices, en de text grote hebben aangepast. Ik ben namelijk wel te spreken over de bovenste banner waar nu drie uitgelichte artikelen instaan. Voor nu is het gewoon niet goed en moeten jullie echt nog even terug naar de tekentafel voordat je fatsoenlijk kan testen.
Voor zover ik kan zien geldt dat voor alle links op de hele pagina, behalve voor een specifiek artikelblokje (zie afbeelding)
/f/image/5NiDESQjbwrAdgUm20Xvjk0q.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door skimine op 13-09-2021 17:10 . Reden: Spatie vergeten ]
Dat de test niet helemaal tot in de puntjes wordt uitgewerkt is logisch, dat kost veel geld en tijd terwijl je het vrijwel nooit het 1 op 1 uiteindelijk kan gebruiken. Het bouwen van een site kunnen ze in mijn ogen best.Saven schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:50:
[...]
.
't Is eigenlijk best kwalijk (zoals andere users ook al aangeven) dat een IT nieuwssite blijkbaar overal verstand van heeft, behalve het bouwen van een goede website zelf en alles wat daarbij komt kijken.
Een dergelijke test met grote impact op zo'n grote groep testen is minder handig maar ik denk dat er snel veel data verzameld moet worden.
Maar wat gewoon jammer is dat de plus en review artikelen meer geklikt moeten worden en dat men van mening is dat meer en prominentere plaatjes de enige juiste methode is. Dit werd bij de vorige test ook al aangegeven van uit de community. Onderzoek eerst eens alternatieven. Meer clicks snappen we heus wel maar op deze manier kost het alleen maar goodwill...
Het is dus niet zo dat Tweakers het niet kan maar vooral niet wil. Ik ben even de naam vergeten (Bert of Bart of zo iets dacht ik) zei een paar jaar terug al dat hij liever een blogsite wilde worden ipv een nieuws site. En die trend zie je inderdaad met die stickey tegels als enorme focus.
Edit:
Maar het gebrek aan een reactie (buiten de aankondiging in de ironische mooie features forum) vanuit tweakers zegt ook wel wat...
[ Voor 4% gewijzigd door pookie79 op 13-09-2021 17:21 ]
Verder mis ik de actieve toppics die voor mij persoonlijk toch al heel ver naar beneden scrollen stonden. Nu dus geheel verdwenen? Waarom is dat eruit gehaald?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
De nieuwe FP is imo niet heel goed. De oude was best wel oud aan het worden en er was veel te verbeteren, dus daar geef ik jullie gelijk in. Alleen, alles wat aangepast zou moeten worden is niet aangepast en alles wat prima was is nu slechter geworden.
- Inconsistent gebruiken van font-sizes
- Erg druk design
- Veel te groot lettertype
- De "Veel bekeken" sectie valt niet op waardoor ik denk dat de FP ophoudt en dan ineens weer begint alsof hij herhaalt wordt
- Veel minder info en de info die er staat is minder belangrijk (boven de fold)
- De zoekbalk en "word abonee" knop staan niet correct verticaal uitgelijnd
- De nieuwe icoontjes onder "Vergelijk producten en prijzen" schalen niet goed als kleinere icons in de sidebar waardoor ze wegvallen
- De tekst is slechter leesbaar achter sommige thumbnails etc.etc.
[ Voor 5% gewijzigd door m00d op 13-09-2021 17:21 . Reden: Styling verbeteringen (lijstje gemaakt + spellingsfouten weggehaald) ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Mag ik het opvallend/slecht vinden dat jullie nog steeds van de Usabilla feedbacktool gebruik maken, als in de Tweakers Plus Beta al is gebleken dat veel mensen deze niet zien doordat die wordt geblokkeerd omdat Usabilla onder tracking wordt geschaald door bepaalde add-ons. Daarmee krijgen jullie dan maar beperkte terugkoppeling en met een grote verandering als dit hoor je de terugkoppeling optie niet te beperken, want er zijn ook genoeg members die niet op het forum komen en dan helemaal geen optie hebben om een terugkoppeling te doen.boenkeijer schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:07:
[...]
We hebben in deze test voor de font-size de richtlijnen van de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) gevolgd, vele andere nieuwssites doen dit ook en sommigen gaan zelfs nóg verder.
De test is ook om te kijken wat voor effect het heeft als we een groter font gebruiken voor de nieuwslisting. We nemen in de uiteindelijke keuze ook alle reacties en feedback mee die we verkrijgen via dit topic of de Usabilla feedbacktool. Ik kan geen beloftes doen, maar het is voor mij een serieuze optie om een kleiner font te gaan testen.
Held!Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:44:
[...]
Coding in the cold; <brrrrr />
haha ja ik zat ook op de ctrl+0 te rammen, zelfs nog uitgelogd en cookies opnieuw geaccepteerd en weer ingelogd..Tux3.14 schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:05:
Ik dacht even dat mijn browser enorm ver was ingezoomd. Blijkt dat andere delen (zoals het Forum) nog wel goed zichtbaar zijn.
Ik lees dat veel mensen het een drama vinden op een Full HD scherm, maar op mijn 5K scherm is het ook gewoon niet te doen. Draai de change asjeblieft terug, dit lijkt nergens op.
Dit doet echt afbreuk aan de tweakers ervaring. Ik neig mijn plus abbo alweer op te zeggen.
Tot ik ging zoeken in het forum op 'frontpage', toen kwam er een hit naar boven die mijn hier bracht. wel weer 5 min verloren, en in gedachten "wat is dit nu weer, ze blijven mij bezig houden met steeds maar weer aanpassen in gebruik, ik wordt er doodmoe van".
Ik kom uit de tijd dat je een knop in drukt en het doet wat het altijd doet!, maar deze it-tijd en domitica (lampen) slurpt je aandacht op een onprettige manier, aangezien je heel ver gaat in onderzoek en oorzaak vinden eerst in je eigen spullen. Ze moeten daar mee stoppen!. Of vraag of je iets wil veranderen op dat moment, is het een "nee", dan komt er geen update of veranderende-aanpassing. Dat maakt het allemaal duidelijk en werkend zoals het in je kop zit.
We hebben het al druk genoeg om aan te passen en op te letten, maar als ik tuis kom dan wil ik doen wat ik wil doen zonder mij weer aan te passen, dit is niet gezond hoor, stop daar mee aub, this niet persoonlijk aan Tweakers, maar wel aan de ontwikkelaars die hier ook zitten, de mensen die het maken, dus bij deze een oproep voor die 'nee knop'. Of een anders goeie oplossing natuurlijk.
Ah, dat verklaart waarom half het internet nu bestaat uit witruimte.We hebben in deze test voor de font-size de richtlijnen van de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) gevolgd, vele andere nieuwssites doen dit ook en sommigen gaan zelfs nóg verder.
Hoe haal ik deze instelling zsm weg?
SSLB-cookie op 0 zetten en je bent van de Teletubbie-FP af en hebt de normale, bruikbare, FP weer terug.bartje schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:23:
Mijn front page ziet er uit alsof ik slecht zient ben. Alles opgeblazen. Browser op 80% zetten ziet er beter uit.
Hoe haal ik deze instelling zsm weg?
Virussen? Scan ze hier!
2. Kan niet meer zien wat ik reeds heb bezocht (werd paars in de vorige versie)
3. De getalletjes in het aantal reacties op de frontpage vind ik teveel naar beneden staan
<text fill="currentColor" x="50%" y="55%" style="text-anchor: middle;">2</text>
55% vind ik persoonlijk mooier
4. Ik zie nu een heel scala aan font-size, It-Banen groter, best buy guide heeft groot en klein door elkaar, uitgelichte gebruikersreview is het aantal reacties en het cijfer (in mijn geval +3) alleen met een vergrootglas te zien.
/f/image/Oh5r1699GLL88rIKpWAosQDh.png?f=fotoalbum_large)
The devil is in the details.
Wat mij betreft weer een typisch geval van "we gebruiken meer scherm, maar laten minder zien".
Misschien went 't, maar voor nu heb ik de frontpage overgeslagen want ik heb geen zin om te zoeken.
Make lovecraft not warcraft.
Zover bij mij bekend heeft de WCAG geen formele pixelgrootte voor letters. (officieus is het inderdaad 16px). Wat wel hard staat beschreven is dat je site 200% geschaald moet kunnen worden zonder verlies van functionaliteit/inhoud.boenkeijer schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:07:
[...]
We hebben in deze test voor de font-size de richtlijnen van de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) gevolgd, vele andere nieuwssites doen dit ook en sommigen gaan zelfs nóg verder.
[...]
Het klopt inderdaad dat bijvoorbeeld nos.nl ook 16px gebruikt voor haar website. Die site is echter veel minder compact dan de site van Tweakers.
Buiten dat zou je weinig te maken moeten hebben hoe een andere website iets implementeert en hoe een andere website eruit ziet, dus dat is een beetje zwak vind ik.
Uit nieuwsgierigheid:
- Hoeveel mensen hebben custom-css mogelijkheden?
- Hoeveel gerechtigden gebruiken custom css?
- Hoe groot is het aandeel custom css gebruikers tov de css’ers die grotere fonts hebben geconfigureerd?
- Hoe ziet de distributie eruit van: custom css’ers die fontvergroting hebben en wel/geen zoom hebben?
- Hoe ziet het algemene zoom-gebruik van gebruikers eruit?
Het font mocht van mij ook iets groter(mobile), maar dit is te groot. Ik heb de site op mobile nu op 85% staan om de frontpage weer ‘leesbaar’ te krijgen. Dit verpest echter de leesbaarheid van alle andere pagina’s.
Ik kijk voorlopig even uit naar een roll-back of opt-out ✋🏻.
Ik ben toch malle pietje niet!
- de font-size is niet consequent doorgevoerd
- bij een aantal breakpoints krijgt de lay-out een horizontale scrollbar
- bij sommige breakpoints is de horizontale witruimte niet in verhouding met de verticale witruimte
[ Voor 40% gewijzigd door Castor385 op 13-09-2021 18:01 ]
Study everything, You'll find something you can use
/f/image/SJAEHcKXXDmBtK3PBkco01pI.png?f=fotoalbum_large)
Mijn feedback op de nieuwe frontpage:
1. De font size is echt te groot, maar dat is ondertussen wel duidelijk gezien de meeste reacties hier
2. Ik heb echt even zitten zoeken naar waar de laatste forum posts opgesomd staan. Maar die zit rechts boven de poll verstopt. De scheiding die ontstaan is door de uitgelichte artikelen (met foto), voelt die hele kolom een beetje verloren / niet op z'n plek.
3. Het 'veel bekeken' heeft een andere uitlijning dan de recente artikelen: minder breed, en de uitgelichte artikelen (met foto) zijn groter dan boven.
4. 'Best Buy' komt maar liefst 17x voor op de frontpagina. Het zijn hele fijne artikelen, maar dit is wel erg veel wat mij betreft.
5. Het aantal items als je 'Laatste nieuws' en 'Veel bekeken' bij elkaar optelt, vind ik wel wat veel. De pagina wordt er erg lang van. Ik lees zelf nauwelijks verder dan het nieuws van de dag, de 3 dagen daar voor zijn eigenlijk al niet meer interessant want die heb ik de dag ervoor al wel gezien
6. Het linkje 'meer nieuws' verwacht ik eigenlijk onder het 'Laatste nieuws' en niet onder 'Veel bekeken'. Ik zou die link gebruiken voor het geval ik toch nog wat meer terug in de tijd wil.
Tech specs voor de devvers:
- Resolutie: 3440x1440 (screenshot betreft inclusief scroll)
- Browser: Chome bijna latest
- Platform: Apple overdag, Windows in de avond
[ Voor 11% gewijzigd door thof op 13-09-2021 17:47 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Ik vraag me toch altijd weer sterk af welk probleem er hier in deze A/B test opgelost zou moeten zijn?
Nou dat is gelukt. Zichtbaar is het zekerWe willen de ervaring op de frontpage op een aantal gebieden verbeteren. Het belangrijkste is dat we van de frontpage het best mogelijke toegangspunt voor redactionele inhoud willen maken. Na de uitbreiding van de redactie vorig jaar september en met de komst van Plus is er meer uitgebreidere content (reviews en Plus), deze content willen we beter zichtbaar maken voor de eindgebruiker.
Welk cookie moet ik lozen om weer kans te maken op de oude versie? SSLB op 0 zetten dus. Veel succes met jullie test

-edit-
Ik heb het niet nageteld, maar zo op het oog heb ik ca 10 verschillende lettertypes en groottes op de fp. Een zooitje is een vriendelijke omschrijving. Zoomen is geen optie, ivm de nodige onleesbaar kleine tekst.
[ Voor 13% gewijzigd door Roozzz op 13-09-2021 18:01 ]
If you can see, look. If you can look, observe

Gooi mij aub uit die test @bozhoyo @boenkeijer
edit: Ter vergelijking

edit2: Bug: De links veranderen niet van kleur na klikken.
[ Voor 37% gewijzigd door Raven op 13-09-2021 18:14 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dit is een drama. Gruwelijk grote letters,voor de hoofditems, gewone letters voor andere items (wat betekent dat als je de zoomfactor aanpast in je browser om die idioot grote titels kleiner te maken, de rest van de site onleesbaar klein is geworden.)
Design loopt compleet in de soep als je de linkerbalk permanent in beeld hebt.
Heeft niemand dit in kleine kring zelfs maar laten zien voordat het live werd gezet voor onvrijwillige betatesters?
---
Zo, SSLB staat op 0. Ik ben geen beta tester meer. Wat een draak van een design...

[ Voor 8% gewijzigd door ymmv op 13-09-2021 17:49 ]
Iemand een oplossing voor mobiel?
[ Voor 9% gewijzigd door Wernertnt506 op 13-09-2021 17:51 ]
Tweakers is vrees ik hard bezig zichzelf de nek om te draaien, eerst die plusartikelen en nu deze ellende weer....
[ Voor 59% gewijzigd door ik222 op 13-09-2021 17:53 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Serieus?! 3 Weken moeten kijken op een FP die zo afstoot?quote: Uit de startpostHoe lang duurt deze test?
De test zal gedurende een langere periode (3+ weken) lopen om statistisch significante resultaten te halen. Door een wat langere duur aan te houden zorgen we ervoor dat eventuele afwijkingen die ontstaan door het publicatieritme geen invloed hebben op de analyse.
Edit: ja, ik heb hier over het bestaan van die cookie gelezen, maar moet het werkelijk zo?
[ Voor 8% gewijzigd door edeboeck op 13-09-2021 17:55 ]
Eerst kregen nieuwsartikelen een andere link kleur als je het artikel al gelezen hebt, dat mis ik nu. Het hoeft niet direct weer een andere kleur te krijgen, dat is niet echt 2021, maar iets van een visuele indicator zou handig zijn zodat ik niet met mijn slaperige kop hetzelfde artikel 3x lees

Reactie-bubbel en moderatie-icoon worden hier wel heel erg ingedrukt. Oogt niet heel prettig:
:fill(white):strip_exif()/f/image/cy1FAscyUfclzflG7PqZWfun.png?f=user_large)
Als laatste is het natuurlijk nu alleen op de frontpage dus het voelt nu vreemd als ik op een andere pagina kom zoals het forum of de pricewatch dat alles dan weer was smaller is, maar ik ga er vanuit dat dit bij volgende iteraties doorgetrokken wordt naar andere pagina's.
Ter referentie: Ik browse op een 27 inch 1440p monitor met scaling op 100%.
Ik vind het een fijne layout, maar sluit mij aan bij de rest: de tekst/afbeeldingen zijn mij betreft té groot en ik kan maar een aantal nieuwsartikelen in één oogopslag zien. Dat is juist wat de meest nuttige informatie is.
Dit topic is gesloten.
De frontpage bètatest is vandaag gestart, lees hier meer over in de .plan (plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest).
Daarbij is ook een nieuw feedbacktopic gestart ([Feedbacktopic] Frontpage-bètatest), deze zal ik daarom ook sluiten.