[Feedback] Frontpage test

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 30.816 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-09 09:44
Wow.. wat is met de frontpage gebeurd..? Kmoet nu helemaal scrollen om nieuwsartikelen te kunnen zien en ik zit nog wel met een 4K monitor met resolutie 3840 x 2160 te werken.. :/

En het gebrek aan darkmode komt pijnlijk meer naar voren met deze 'nieuwe'(?) frontpage

[ Voor 20% gewijzigd door Shadow771 op 13-09-2021 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Wat een drama, drie weken waarin het geen zin heeft je custom css aan te passen :X
Qua custom css is zelfs de klasse voor de ankeiler al anders. Zo veel mogelijk hetzelfde is dus echt complete onzin.

edit: hier is de cookie ook aangepast, hoor het wel wat de definitieve versie word ;w

[ Voor 18% gewijzigd door jip_86 op 13-09-2021 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:44:
[...]

Top Gear Top Tip: cookie genaamd SSLB op 0 zetten O-)
Deze tip was dus goud waard! (en afgaande op het aantal thumbs-ups ben ik niet de enige die dat vindt)
Ben wel benieuwd of Tweakers ons op basis van onze gebruikersnaam ondanks alles toch bij de gebruikers van de ik-zie-nog-nauwelijks-zonder-vergrootglas lay-out rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Even over zo’n toegankelijke lettergrootte, kan zoiets niet door de browser of het OS afgehandeld worden?

En volgens mij doen al mijn custom css snippets het nog gewoon hoor 🙂 op mobiel is eigenlijk het enige dat mij echt opviel het grotere lettertype. Maar moet zeggen dat de hele feel van de website mij een beetje doet denken aan de schreeuwerige Amerikaanse websites.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBI01
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-05-2024
Het is even wennen maar persoonlijk vind ik het wel fijn dat volledige breedte wordt gebruikt van het scherm. Dit leest een stuk makkelijker mijns inziens. Wel is het lettertype wellicht wat aan de grote kant alhoewel ik daar zelf weinig problemen mee heb. Wat mij betreft vooruitgang, maar als er custom CSS wordt gebruikt, is dit wel een drama update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
wildhagen schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:25:
[...]

SSLB-cookie op 0 zetten en je bent van de Teletubbie-FP af en hebt de normale, bruikbare, FP weer terug.
Ik heb geen SSLB cookie :?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r03n_d
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
Jemig wat een onwijs onvriendelijk groot lettertype. Dagdag gebruiksgemak op de iPad.

MT Venus 5.12KWh V153 - HW P1 - PV 2660Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
@Roozzz bedankt maar
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KZdi72x.png

Is opgelost aan de hand van Cookie Editor

[ Voor 23% gewijzigd door Kenhas op 13-09-2021 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HKLM_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:27:
[...]

Uitschakelen door middel van cookie aanpassing

Met dank aan @Blokker_1999 voor de cookie tip! Hierbij wat printscreens hoe je de cookie in verschillende browsers kan aanpassen. Open de ontwikkelaar naar het juiste tabblad gaat (Zie plaatje) zet vervolgens de SSLB cookie op 0 en je bent er vanaf *O*
Edge:
[Afbeelding]
Firefox:
[Afbeelding]
Chrome:
[Afbeelding]
* Raven ziet die cookie niet, staat bij mij in FF niet in de lijst :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

boenkeijer schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:07:
[...]

We hebben in deze test voor de font-size de richtlijnen van de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) gevolgd, vele andere nieuwssites doen dit ook en sommigen gaan zelfs nóg verder.
Eh ja. Nee dus. Als dat de reden is waarom alle websites van die ongelofelijk grote fonts hebben dan gooi je het kind met het badwater weg. Wat is er mis met gebruikers een keuze te bieden? Er is niks mis met grotere lettertypes laten zien voor mensen die dat prettig vinden of die dat vanwege beperkingen nodig hebben, maar als dan de instelling is "oh, maar mensen met normaal zicht kunnen grote letters ook gewoon lezen dus dat is helemaal ok", dan begrijp je echt niets van UX design.
"Avoid small font sizes" betekent niet "maak je fonts groter".

Als je geen website kunt ontwerpen waar de lettergrootte aangepast kan worden aan de wensen van de gebruiker (uiteraard binnen enige grenzen), dan moet je toch eens nadenken over je design.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
Raven schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:21:
[...]

* Raven ziet die cookie niet, staat bij mij in FF niet in de lijst :?
Heb het (in Edge) opgelost met Cookie Editor, waar @PeacekeeperNL naar verwees. Misschien heeft Firefox ook dergelijke addon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AibohphobiA BoB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Jezus wat een waardeloze update. Graag terug naar de oude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

@Moonsugar @boenkeijer @bozhoyo alles wat ik wil zeggen is al gezegd. Een aanvulling: als dit de nieuwe UX wordt dan zeg ik mijn abonnement weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:07

Saven

Administrator

SirLenncelot schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:11:
Even over zo’n toegankelijke lettergrootte, kan zoiets niet door de browser of het OS afgehandeld worden?
Absoluut, met relatief moderne CSS kan dat prima. Het ironische is dus ook vooral dat T.net veel nieuwere technieken gebruikt, waardoor IE11 (ja ja) bijvoorbeeld totaal niet te gebruiken is. Maar ja, nu doen ze het dus iets anders :+ Echt nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:39
Sow ik kan de frontpage nog met een telescoop lezen, het is loeigroot op 1440P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPv0bE88TZy96vXz08uo8uRz2BQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KWWo626MLQcwBjKp9wTXUe8D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:43
poststamp schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:37:

[Afbeelding]
+1

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:53
Volgens mij al eerder genoemd, maar aub weer visited css gebruiken. Nu moet ik gaan nadenken welk artikel ik al had gezien of gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:32

grimson

domeingrommer

Helaas hier alleen maar terecht gekomen ivm eigenlijk niet de verbetering die men voor ogen had denk ik.

Even een snelle vergelijking wat er 'gek is';

Op een 27" 4K scherm met full screen Microsoft Edge

Nu.nl niet de hele breedte van de monitor
Zelfs Google maar 1/3 van het scherm in gebruik, ook met zoekresultaten
Tweakers .. de hele breedte van de browser in gebruik.

Het is te breed naar mijn idee.

[ Voor 60% gewijzigd door grimson op 13-09-2021 18:46 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianh016
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 08:00
Ik kan op zich leven met de layout van de front page alleen twijfel ik of ik de rechter 3e kolom een goede toevoeging vind..
Daarnaast is de grootte van alle objecten is mij een doorn in het oog. Ik bekijk de pagina op een 1440P scherm en ik heb het idee dat ik naar de computer van mijn grootvader zit te kijken.. Nou zijn mijn ogen nog niet zo slecht dat ik dat nodig heb.. tenzij jullie al iets weten wat ik niet weet :+

In de serieuzere noot: Wat mij betreft kan de nieuwe layout zoals ik deze zie best, maar zou de 3e kolom met O.A. best buy guides heroverwogen moeten worden. De site wordt zo heel breed wat het heel druk en onoverzichtelijk laat overkomen. De extra witruimte bovenin (waar naar ik vermoed normaliter een advertentie staat) is daarnaast zonde voor de presentatie van de inhoud.

Tevens is de font-size zoals mijn tekst hier in het forum wat mij betreft de perfecte grootte. Zoals deze nu op de homepage wordt voorgesteld komen nieuwsartikel titels, van voornamelijk de feed, heel schreeuwerig over. De combinatie van de twee maakt dat mijn ogen alle kanten op gaan behalve daar waar ik ze wil hebben, namelijk de nieuwsartikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
poststamp schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:37:

[Afbeelding]
Met deze letter grote kan Jeff Bezos tweakers lezen als hij uit het raam kijkt in space als hij weer een vlucht gaat maken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:45
Op mobiel vind ik het iets beter dan op desktop. Echter heb ik nu geen ads, dat scheelt al veel.
Wat ik nu vooral nog niet mooi vind is dat de nieuws titel zo'n grote fontsize heeft, vergeleken met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Zelfs op een 13" scherm veel te groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Ik vind het lettertype op zowel desktop als mobiel ook veel ste groot.. geef mij maar de oude fontsize... Zeg maar 75% van wat het nu is. Lijkt wel een senioren site nu :)

[ Voor 23% gewijzigd door xces op 13-09-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_r0w
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Veel te groot thanks voor de SSLB 0 tip.

2560x1440 100%

SSLB 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9AoacHJHKq_UfaCyEjdGkzAYHY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g08aEPO29lGpR0j1k0LLL8IM.png?f=fotoalbum_large

SSLB 0:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skDRqDLOaEH6t9yyfXhp4CGitvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4ugUIud70NXxTvzRTSPNmBbU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:52
Ik vind het ook te breed, en ben maar op 1080P resolutie aan het kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sg1YD6TetJY0FyAWrdxRUxXgaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eN9d5N4U0cxudh98Hz2XgNax.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door GoBieN-Be op 13-09-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertinus994
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 14:09
Ik vind die gezoomde pagina ook echt niet fijn. Veel te weinig artikelen zichtbaar. Van mij mag het terug gedraaid worden.
Ik lig nu ff 2 daagjes in het ziekenhuis, dus nu is het wel fijn. Artikelen lijst zonder me echt te hoeven inspannen. Maar het artikel zelf is dan weer klein kwa tekst. Schiet nog niet op dus.

TL;DR: -1 op grotere fontsize, gelieve terug te draaien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

CSS werkt niet (downloads negeren, ankeilers minimaliseren) en de lettertype staat op standje oma.

Ik denk dat ik over een week of 3 weer terugkom, dit is ECHT NIET TE DOEN!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyrrHAMf_PKC4HzfF_ALLYjOnmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GSvUGOHwB3kw7cjZ9hX18aQ.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een bagger test!!

Oh ja, postief eindigen:

Deze layout ziet er wel goed uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxFJ5U-lQjBhcgC6xsgizwEcQ2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwUY0JCIsy88IhMcTrzs5Wg3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Kiswum op 13-09-2021 19:00 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Ik dacht dat het aan mijn browser lag, maar graag terug naar hoe het was graag of mij de optie geven om de "oude betere" layout te kiezen. Jeetje wat slecht dit.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
Ik weet niet welke variant ik heb, maar ik ben geen fan.
Wat een gedrocht weer.

Ik heb jaren geleden ook al de feedback gegeven dat ik een hogere informatie dichtheid zou willen zien met minder witregels. Wat krijg ik, nog minder informatie dichtheid dan de vorige FP voor mijn gevoel en nog meer witruimte.
boenkeijer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:26:

Tekst lijkt anders/groter, hoe komt dat?
Jarenlang ontvangen we af en toe een “mooie features” vraag van gebruikers met zichtproblemen voor een grotere lettergrootte. We weten dat deze gebruikers op dit moment een combinatie van Custom CSS gebruiken en de pagina bekijken met een zoomniveau van 125% om de inhoud leesbaar te maken. Dit is geen geweldige ervaring voor hen. Bovendien geven zoekmachines steeds meer prioriteit aan naleving van toegankelijkheid (of WCAG) bij het scoren van sites voor hun zoekresultaten. Om deze twee redenen hebben we de typografie op de site bekeken en de belangrijkste inhoud in een iets grotere lettergrootte weergegeven. Afgezien van deze wijziging blijven de lettertypen zelf voorlopig ongewijzigd.

Er lijkt meer witruimte te zijn, verklaar jezelf!
Informatiedichtheid is een van de belangrijkste uitdagingen van dit redesign en het is een punt waar we feedback over blijven verzamelen. In de nieuwe iteraties gebruiken we het industriestandaard 8px-raster om de afstand tussen elementen te bepalen. Op mobiele apparaten is de witruimte een stuk minder dan op desktop, waar meer ruimte beschikbaar is voor het positioneren van componenten. Dit is een onderwerp waarop we blijven herhalen en "tweaken".

Als dit inderdaad langs komt bij mooie features, wat ik zeker kan begrijpen. Bouw dan functionaliteit zodat mensen dit zelf kunnen schalen. Waarom moet ik naar veel te grote letters kijken. Dit is geen geweldige ervaring voor mij, hou daar dan ook rekening mee.

Wat een zoekmachine er van vind, is voor mij als gebruiker ook volkomen irrelevant. Maar ook daar weer, zorg dan voor keuze in plaats van inferieure oplossingen voor desktop gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Dennism schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:58:
Ik weet niet welke variant ik heb, maar ik ben geen fan.
Wat een gedrocht weer.

Ik heb jaren geleden ook al de feedback gegeven dat ik een hogere informatie dichtheid zou willen zien met minder witregels. Wat krijg ik, nog minder informatie dichtheid dan de vorige FP voor mijn gevoel en nog meer witruimte.

[...]

Als dit inderdaad langs komt bij mooie features, wat ik zeker kan gebruiken. Bouw dan functionaliteit zodat mensen dit zelf kunnen schalen. Waarom moet ik naar veel te grote letters kijken. Dit is geen geweldige ervaring voor mij, hou daar dan ook rekening mee.

Wat een zoekmachine er van vind, is voor mij als gebruiker ook volkomen irrelevant. Maar ook daar weer, zorg dan voor keuze in plaats van inferieure oplossingen voor desktop gebruikers.
Die keuze was er ooit maar hebben ze er uit gesloopt :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
https://i.imgur.com/RAFjKYP.jpeg

Sorry hoor maar dit is echt niet om aan te gluren, ik dacht dat er iets mis was met de site en hoopte dat het met een uurtje weg zou zijn. Nu blijkt dit dus bewust te zijn gedaan _O-

Nee dankje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 21:49
Oh dat verklaart het, opeens ziet tweakers eruit alsof ik een oogprobleeem heb en mijn lettergrootte moest vergroten. 't ziet er gewoon echt niet uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Oh wacht, het kan nog erger dan ik dacht vanaf een smartphone. Fantastische update, houden zo! Op deze manier kan ik de content prima tot mij nemen op Tweakers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTvcTmF-_yHXJNSsDCa8jzR9DPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIDzQOgAKt08947cIWiRHKiT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

Kenhas schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:24:
[...]

Heb het (in Edge) opgelost met Cookie Editor, waar @PeacekeeperNL naar verwees. Misschien heeft Firefox ook dergelijke addon
Shift+F9 geeft de storage inspector. Daarmee kun je SSLB op 0 zetten, dat kost geen extra add-ons of zo.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:02
Serieus devs wat een prutsers.... IEDERE keer doen jullie dit weer en IEDERE keer krijg je een stortvloed van commentaar. Waar zijn jullie in VREDESNAAM mee bezig en waarom vragen jullie niet in vredesnaam gewoon in een poll feedback of maken julie het op zijn minst optioneel.
Wat een kansloos gedoe weer.

Wat mij betreft met blote voeten naar bed (of als dit je voorkeur is met een paar wintersokken en skibroek...

Modbreak:Feedback is welkom maar laten we het wel respectvol houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 13-09-2021 21:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 17:49
Draai dit alsjeblieft terug. Frontpage is onleesbaar op mobiel. Testen doen jullie maar lekker intern

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
computerjunky schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:08:
Serieus devs wat een prutsers.... IEDERE keer doen jullie dit weer en IEDERE keer krijg je een stortvloed van commentaar. Waar zijn jullie in VREDESNAAM mee bezig en waarom vragen jullie niet in vredesnaam gewoon in een poll feedback of maken julie het op zijn minst optioneel.

Wat mij betreft met blote voeten naar bed (of als dit je voorkeur is met een paar wintersokken en skibroek...
Ga vooral de schuld geven aan de developers :? Die hebben dit niet bedacht hoor.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ik begrijp ook niet waarom deze verandering niet duidelijk is gecommuniceerd. Ik ging 'het probleem' al bij mij zelf zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
Trestry schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:10:
Draai dit alsjeblieft terug. Frontpage is onleesbaar op mobiel. Testen doen jullie maar lekker intern
Als dit soort zaken keer op keer op keer naar buiten gebracht word heb ik echt nul vertrouwen op intern testen dus gewoon een poll waarin we massaal op nee dank je kunnen stemmen zie ik meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:11

Blokker_1999

Full steam ahead

computerjunky schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:08:

Ze zijn bezig met hun job. Datgene waar ze voor betaald worden.

Hun baas zal tevreden zijn dat ze telkens opnieuw hun job doen. Wordt dat geld ten minste goed gebruikt.

En met een poll feedback vragen geeft je nooit een goed resultaat. Met een A/B test als deze kan men perfect nagaan wat de effecten van verschilende ontwerpen zijn. Je krijgt een resultaat zonder bias en van een groot deelnemersveld.

Nee, ik ben ook niet gelukkig met de testversies, en ja ik ben daar ook vocaal in. Maar het is echt NIET nodig om op de man te spelen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wie heeft de varianten bedacht? Volgens mij zijn A/B testen altijd subtiele varianten van elkaar. Waarbij alles eigenlijk een verbetering zou moeten zijn.

De nieuwe font size is op geen enkele manier een verbetering. Geen idee wie dacht dat dit een goed idee was… ik wil graag tester zijn van het origineel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Volgens mij snappen ze zelf ook toch wel dit dat absurd is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVCKRFsVqd12P2iDdnIUv67Z3Ws=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zeBYigsfBIWfwBzlClNSw18a.png?f=fotoalbum_large

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Deem schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:12:
Ik begrijp ook niet waarom deze verandering niet duidelijk is gecommuniceerd. Ik ging 'het probleem' al bij mij zelf zoeken.
computerjunky schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:12:
[...]

Als dit soort zaken keer op keer op keer naar buiten gebracht word heb ik echt nul vertrouwen op intern testen dus gewoon een poll waarin we massaal op nee dank je kunnen stemmen zie ik meer in.
Interessant leesvoer: Wikipedia: A/B testing

Van tevoren zeggen wat je precies gaat testen zorgt ervoor dat je A/B test niks meer waard is. En vragen wat mensen willen in een poll is héél wat anders dan wat mensen daadwerkelijk willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Famous schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:15:
Volgens mij snappen ze zelf ook toch wel dit dat absurd is?
[Afbeelding]
Je batterij is bijna leeg :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Hahn schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:15:
[...]

[...]

Van tevoren zeggen wat je precies gaat testen zorgt ervoor dat je A/B test niks meer waard is. En vragen wat mensen willen in een poll is héél wat anders dan wat mensen daadwerkelijk willen.
Waar kan ik mij zelf afmelden als testsubject? Ik heb hier echt niet om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEstar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-09 14:32
Nieuwe design voelt heel erg als een slechte Amerikaanse tech site aan met een standaard template. Probeer nou trouw aan de echte tweaker te blijven met minder foto's en al die andere fratsen.

En voor de volgende keer maak een opt out...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Dat jou dat opviel met zulke koeienletters :Y)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:12:
[...]

Ze zijn bezig met hun job. Datgene waar ze voor betaald worden.

Hun baas zal tevreden zijn dat ze telkens opnieuw hun job doen. Wordt dat geld ten minste goed gebruikt.

En met een poll feedback vragen geeft je nooit een goed resultaat. Met een A/B test als deze kan men perfect nagaan wat de effecten van verschilende ontwerpen zijn. Je krijgt een resultaat zonder bias en van een groot deelnemersveld.

Nee, ik ben ook niet gelukkig met de testversies, en ja ik ben daar ook vocaal in. Maar het is echt NIET nodig om op de man te spelen.
Zelfs iedereen naar een nieuwe layout zetten met een directe redirect optie naar de oude en dan kijken hoeveel mensen direct passen voor de nieuwe layout heeft nog waardevollere informatie als dit. keer op keer pushen ze rare fratsen en zelfs als mensen daar nee tegen zeggen word er weer wat anders veranderd of word het toch doorgezet. welke data denken ze eruit te halen door op deze bizarre manier mensen te pesten? Bose mensen tellen? Want echt feedback krijg je niet op deze manier en data al helemaal niet.

Nog beter is nieuwe layouts optioneel maken en iedereen zelf laten kiezen en dan een front page post waar het aangekondigd word en kijken of mensen geïnteresseerd zijn in nieuwe layouts of gewoon iedereen lekker het oude houd. dat is data waar je wat mee kan. Dit is gewoon niets minder dan gebruikertje pesten zonder echt duidelijke data welke van de 3 nou echt beter is of dat ze gewoon alle 3 slechter zijn.

En er zit een groot verschil op op de man spelen en iemand die duidelijk niet zo snuggere keuzes maakt aanspreken. maar mensen ebben enorme tenen tegenwoordig en sorry ik ben nou eenmaal niet een politie correct sociaal gefilterd persoon. je krijgt bij mij te horen wat ik vind zonder poespas en zeer direct. Wel zo handig. Als iemand daar niet tegen kan tja. niet mijn probleem als lijken mensen dat er wel van te maken en de moderne 'samenleving'.

[ Voor 12% gewijzigd door computerjunky op 13-09-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Deem schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:16:
[...]

Waar kan ik mij zelf afmelden als testsubject? Ik heb hier echt niet om gevraagd.
Als je niet getest wilt worden, moet je niet gaan internetten. Elke grote website test van alles wat los en vast zit. Ook Facebook, Google, Instagram, Twitter, etc. Maar meestal zijn de verschillen wat subtieler en/of weet je niet dat je in een testvariant zit.
computerjunky schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:17:
[...]

Zelfs iedereen naar een nieuwe layout zetten met een directe redirect optie naar de oude en dan kijken hoeveel mensen direct passen voor de nieuwe layout heeft nog waardevollere informatie als dit. keer op keer pushen ze rare fratsen en zelfs als mensen daar nee tegen zeggen word er weer wat anders veranderd of word het toch doorgezet. welke data denken ze eruit te halen door op deze bizarre manier mensen te pesten? Bose mensen tellen? Want echt feedback krijg je niet op deze manier en data al helemaal niet.

Nog beter is nieuwe layouts optioneel maken en iedereen zelf laten kiezen en dan een front page post waar het aangekondigd word en kijken of mensen geïnteresseerd zijn in nieuwe layouts of gewoon iedereen lekker het oude houd. dat is data waar je wat mee kan. Dit is gewoon niets minder dan gebruikertje pesten zonder echt duidelijke data welke van de 3 nou echt beter is of dat ze gewoon alle 3 slechter zijn.
Nogmaals: lees je eens in in hoe A/B-testen werken, want wat je hier voorstelt en zegt zou juist alleen maar tot subjectieve en onbetrouwbare resultaten leiden.

[ Voor 56% gewijzigd door Hahn op 13-09-2021 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhLwYPZ-Gv3VGbMjajbqBByFmu8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFvDUjlGIwa3cKHAuPlg8Ziz.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik dacht even dat ik per ongeluk had ingezoomd, maar dat bleek niet zo te zijn. De tekst is echt te groot, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:47
[...]

[...]

Sowieso kan je zeggen dat deze test helemaal niets waard is. Het eerste wat men zal doen wanneer ze deze vreselijke "verbetering" zien is het proberen ongedaan te maken. (en dus de cookie wegdoen) Hierdoor kunnen ze direct niet meer "getest" worden.

A/B tests of wat voor tests dan ook zouden altijd een opt-in moeten zijn, inclusief een simpele knop om direct de test te verlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Laatst online: 11:26

Poekie McPurrr

Mreoww~

Tekst te groot. Via cookie maar weer leesbaar gemaakt.
Dacht eerst even dat de kat weer op keyboard had liggen spelen tot ik dit topic bij toeval tegenkwam.. >.<

Le Meow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
ShadLink schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:21:
[...]

Sowieso kan je zeggen dat deze test helemaal niets waard is. Het eerste wat men zal doen wanneer ze deze vreselijke "verbetering" zien is het proberen ongedaan te maken. (en dus de cookie wegdoen) Hierdoor kunnen ze direct niet meer "getest" worden.
En hoeveel procent van de geteste mensen zullen dat daadwerkelijk doen? Ik gok hooguit 1%.
A/B tests of wat voor tests dan ook zouden altijd een opt-in moeten zijn, inclusief een simpele knop om direct de test te verlaten.
Ik snap de sprong van wat je net zei naar "daarom zou het altijd een opt-in moeten zijn" niet. Waarom zou dat het moeten zijn?

Naast dat het weten dat je in een test zit eigenlijk heel de test verpest, dat zou je juist niet door moeten hebben om het een goede test te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003

Blokker_1999

Full steam ahead

computerjunky schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:17:
[...]

Het probleem is, zoals ze zelf aangeven, dat als je mensen de keuze laat ga je een minder representatieve vertegenwoordiging krijgen in je resultaten.

Als je mensen de keuze geeft voor een onmiddelijke opt-out of opt-in zegt dat niets. Die mensen geven een aangepaste layout geen enkele kans en je haalt daar dan ook geen enkele waardevolle data uit anders dan dat mensen niet van verandering houden. Maar dat wisten we al. En als je dan na enkele maanden iedereen pusht naar de uiteindelijk nieuwe layout krijg je alsnog heel die shitstorm over je heen maar heb je wel een hoop testdata verloren.

De feedback die voor de devs belangrijk is op dit moment is feedback die wij niet zien. De site stuurt de volgende weken heel wat meer data terug naar HQ om na te gaan hoe mensen de site ervaren en hoe zij hun gedrag op de site aanpassen naargelang het ontwerp dat ze krijgen voorgeschoteld.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:47
Hahn schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:23:
[...]

En hoeveel procent van de geteste mensen zullen dat daadwerkelijk doen? Ik gok hooguit 1%.
Hier op Tweakers? Ik denk eerder 99,9% waarbij de 0,1% bestaat uit mensen die het nog niet gedaan heeft.
[...]

Ik snap de sprong van wat je net zei naar "daarom zou het altijd een opt-in moeten zijn" niet. Waarom zou dat het moeten zijn?
Hoe wij het op ons werk doen: we geven de klant een 2e omgeving exclusief en specifiek voor testen. Wanneer we een nieuwe test uitbrengen wordt/worden de klant(en) daarvan op de hoogte gesteld en nieuwe klanten krijgen informatie hoe ze de testversie kunnen benaderen.

Pas wanneer de klant tevreden is wordt het uitgerold en geen seconde eerder.
Dit zou imho ook voor Tweakers moeten gelden.
Naast dat het weten dat je in een test zit eigenlijk heel de test verpest, dat zou je juist niet door moeten hebben om het een goede test te laten zijn.
Juist, maar hier krijg je direct een storvloed van mensen die het terug willen zetten. Zie je nu hier, maar ook met de vorige A/B-tests.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
[...]

[...]

Wat maakt van tevoren zeggen wat ze gaan testen hier in vredesnaam uit. het gaan op een interface verandering waar je niet omheen kan. Mijn mening veranderd niet over de interface die ik voorgeschoteld krijg hoor die blijft belabberd en voor slechtziende ouderen. Of dat nou niet of 6 maanden van tevoren aangekondigd is het design blijft slecht.

En waarom zou ik zeggen in een Poll dat ik optie 4 wil terwijl ik in werkelijkheid optie 1 wil... dat slaat echt nergens op. Jij bestelt toch ook geen broodje poep als je een hamburger wil.

En hoe denken ze hier data uit te halen dan?
Ze geven 3 opties ik zie er maar 1 en dus hebben ze al A. geen data of ik de huidige wel wat vind tenzij ik hier reageer. en ik geloof echt niet dat dat data is want niemand gaat hier met een papiertje namen opschrijven en vinkjes zetten en meningen noteren. B. geen data wat ik van de andere 2 opties vind omdat ik die niet te zien krijg.

Met een poll heb je in dit geval 4 opties. Namelijk de oude en de 3 nieuwe. Dat is veel meer data dan wat ze nu hebben... Je weet ook meteen hoeveel % welke optie wil en dus welk design aspecten wel of niet aanspreken. Al met al een VEEL betere optie dan deze kansloze halfbakken geforceerde test die geen waardevolle data oplevert behalve frustratie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Hahn schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:18:
[...]

Als je niet getest wilt worden, moet je niet gaan internetten. Elke grote website test van alles wat los en vast zit. Ook Facebook, Google, Instagram, Twitter, etc. Maar meestal zijn de verschillen wat subtieler en/of weet je niet dat je in een testvariant zit.

[...]

Nogmaals: lees je eens in in hoe A/B-testen werken, want wat je hier voorstelt en zegt zou juist alleen maar tot subjectieve en onbetrouwbare resultaten leiden.
Waar je in het gemak even overheen stapt:

1. Ik vind dit geen subtiele verschillen.
2. Ik vind dit geen gebruikelijke testwijze wanneer gebruikers betalen voor jouw dienst.

Het laatste wat je imho als Tweakers zou willen is dat jouw betalende bezoekers naar andere sites vertrekken door de bagger die je qua layout en font over ze uitstort.

Ik betaal voor bepaalde functionaliteit, waaronder custom css. Dat functioneert niet meer, niet vanwege een bug, maar vanwege een matig gecoordineerde test. Ik wil dan gewoon kunnen kiezen tussen testen (met gebreken) of krijgen waarvoor ik betaal. Dat lijkt mij wel zo fair.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• assiemodis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-02 19:15
Heb maar 1 woord voor de nieuwe frontpage.
Verschrikkelijk. :(
Absoluut geen verbetering.
Graag terug naar oude frontpage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Hahn schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:18:
[...]

[...]

In plaats van jezelf herhalen kan je ook vertellen hoe ze denken dat deze A/B/C/D test data gaat opleveren die representatief is voor ALLE gebruikers van tweakers terwijl maar een DEEL van de gebruikers een DEEL van de test voorgeschoteld krijgt.

Ik zie daar namelijk geen enkele mogelijkheid toe. Het enige resultaar wat ik hieruit zie is dat ze minder commentaar zien over bijvoorbeeld sample C en sample C pushen ondanks dat mensen liever sample A (de oude) hebben.

Overigens heb ik in het hele topic maar 2 variaties gezien dus waar de 3de uithangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28

The Legend

*Plop*

Eens, en dan gaat het mij nog niet eens zozeer om het font of de witruimte, maar ik ben nog nauwelijks bekomen van die blauwe Samsung die als ankeiler in m’n scherm stond gebrand en nu kan ik de achterkant van een receiver van m’n netvlies pellen. Ik wil geen ankeilers, weg met die meuk :(

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 09:05
Idd, vind het totaal geen verbetering...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Per toeval op dit topic gekomen, gezien kopje: meest gelezen op forum weg is. Maar is de gemiddelde leeftijd sinds de Persgroep zo erg omhoog geschoten? Front page is erg onleesbaar geworden, is dit aan te passen zonder custom css?

Edit: mobiele weergave.

[ Voor 5% gewijzigd door plaspvd op 13-09-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
De autoschaling op mijn iPad werkt gewoon niet lekker… als ik die forceer naar desktop view komt alles netjes in beeld. Wat mij ook stoort naast de grote letters is de uitlijning van de blokken dit ziet er momenteel niet uit.

@boenkeijer @bozhoyo Wat ik als feature mis in een A/B test is op de FB z’n side die je kan aanklikken waarmee je een PS kan maken en je tekst kan invullen en kan versturen. Hiermee kan je makkelijker aangeven wat je bedoelt :)

[ Voor 34% gewijzigd door HKLM_ op 13-09-2021 19:43 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 21:54

bloody

0.000 KB!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULS9hgGRk1GYUntweXdBWzrDElY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jkq1zNNNqiq9samaaSKUqh3T.png?f=fotoalbum_large

Op een MB 16 inch is geen enkel artikel te zien van de headline lijst.
Dat lijkt toch niet de bedoeling?

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:14
Op mn mobiel is dit geen verbetering gebleken iig. Over de layout in het algemeen laat ik me maar niet uit. De padding tussen de tijd en de titel is kaput?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt8najsKB74MJzgufN0QTpOr65M=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nnfUow0WszoKhSR96TDeRm3.jpg?f=fotoalbum_small
Edge 46.06.4.5161

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 11:58
Op m'n mobiel heb heb ik helaas ook de nieuwe lay-out en dat is écht geen vooruitgang zeg.
In portrait is de tekst zo groot dat de titel van een nieuwsbericht 3 regels beslaat. In landscape zijn de plaatjes bij artikels zo groot dat ik momenteel een scherm vullende close-up van een receiver heb.
Waar ik vroeger snel naar beneden scrollde om naar de highlights van het forum of tweakblogs te kijken, komt het stukje forum ineens halverwege voorbij met een veel kleiner lettertype en zijn de tweakblogs zelfs niet meer op de voorpagina te vinden.
Ik snap dat slechtzienden hebben gevraagd om grotere fonts maar zorg dan dat je site goed schaalt met bijv. text scaling van de browser's accessibility settings in plaats van deze site die er uitziet alsof ie is bedoelt voor een telefoontje van 8 jaar geleden met 'n 4" scherm.

Voorlopig forceer ik op m'n mobiel maar even de desktop site, die is met wat inzoomen beter bruikbaar dan de nieuwe mobiele layout.

Wellicht is mijn reactie wat ten overvloede aangezien de scaling voor de meeste toch wel het voornaamste pijnpuntje lijkt te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Skizzik0 op 13-09-2021 19:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmm voor het eerst dat ik reageer op Frontpage zaken ed, maar ik dacht even dat mijn Browser Scaling kapot was.

Ik waardeer de genomen moeite om ook nieuwe dingen te proberen, maar in dit geval ben ik toch meer liefhebber van de 'oude' variant :P

Ander idee, tekstgrootte keuze selecteerbaar maken op de Frontpage doormiddel van een kleine a en grote A?

I browse with Vivaldi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computerjunky
plaspvd schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:41:
Per toeval op dit topic gekomen, gezien kopje: meest gelezen op forum weg is. Maar is de gemiddelde leeftijd sinds de Persgroep zo erg omhoog geschoten? Front page is erg onleesbaar geworden, is dit aan te passen zonder custom css?
Ik heb een 1080p scherm en het is zo simpel als de scale in de browser omhoog zetten naar 130% Dat geeft een zo goed als zelfde effect maar dan met betere layout van de pagina... Er is dus helemaal geen aanpassing nodig. Maar zoals zo vaak hebben we hier te maken met een gevalletje veranderen om te veranderen niet omdat het nodig is of beter is.

Voorbeeld standaard vs zoom helaas van de pricewatch pagina omdat mijn gewone pagina vernacheld is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9H9x-RB1Z-pEDvDQfqY6k8PP9IA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L2xewveYv1muewh0W6dlvNoC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbnKpw4YTD7BLRDdrC-O-Lbog6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gKryjxMbW6MVBBtuqtEEINvR.png?f=fotoalbum_large

Wat mij betreft pure onkunde en totaal onnodig.

Edit: nieuwe layout met een downscale :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8GbjzZ29spsrabSHHENpaC-A68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mKP4ikTOasXenNooidpgPpiP.png?f=fotoalbum_large

Voorlopig weer bruikbaar al heeft het de top balk om zeep geholpen... geniale move...

En voor diegene die het niet weten in firefox is scaling per website dus je andere sites zijn niet aangetast door deze grap van tweakers.

[ Voor 16% gewijzigd door computerjunky op 13-09-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
@computerjunky sorry ben vergeten te vermelden dat ik de mobiele lay-out gebruik. Mijn fout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:55
Meestal ben ik niet zo kritisch op de lay-out. Maar dit is echt een hele grote achteruitgang. Ik lees tweakers meestal op mijn iPad, maar dat ziet er nu echt niet meer uit met de mega grote fonds. Ook is niet meer te zien welke artikelen je al gelezen hebt. Hopelijk gaat het weer snel terug naar de vorige lay-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Hmm vreemd, ik neem een andere telefoon in gebruik onder mijn eigen username en de cookies heb ik dit weekend geaccepteerd en ik gebruik dezelfde browser.

Check het verschil. In de ene browser zit ik in test A en met de ander in test B?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCk_ZPsvjPXjHZrE5OuGuXjCjAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOWmefMoS5Xoh2jN8ymy3zNG.jpg?f=fotoalbum_large

De CSS werkt op mijn andere telefoon wel en het lettertype is daarbij wél in orde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rop-lyik4N01EP7-op5Ui5Hcxr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuNa7akZvXdJkAZe3ptGWc1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: het verwijderen van cookies heeft niet geholpen om het probleem op te lossen op mijn normale telefoon. Gelukkig neem ik de komende weken een andere telefoon in gebruik, waardoor de site toch nog toegankelijk blijft voor mij.

[ Voor 36% gewijzigd door Kiswum op 13-09-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Hoe krijg ik mijn lettertype weer normaal op de frontpage op mijn telefoon. Echte afknapper dit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 19:02
@pineapple23 Cookie 'SSLB' op 0 zetten. Control + shift + i => storage => cookies => Tweakers.net. Daar zou het koekje moeten staan.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:45
Plenkske schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:44:
Op mobiel vind ik het iets beter dan op desktop. Echter heb ik nu geen ads, dat scheelt al veel.
Wat ik nu vooral nog niet mooi vind is dat de nieuws titel zo'n grote fontsize heeft, vergeleken met de rest.
Toevoeging: ik heb naast de kleinste display instellingen ook een custom dpi op mijn OnePlus 8T.
Dat is wellicht een uitkomst voor sommige die het op telefoon niet leesbaar krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 10:40
Ik ben niet de enige die dacht dat zijn browser zoom level niet goed stond of dat er ergens per ongeluk wat css/fonts scripts geblokkeerd werden 8)7

Ik zie op mijn iPad in landscape modus momenteel letterlijk 3 items, dat kan toch nooit de bedoeling zijn :?

Ik vraag me soms oprecht af of de wijzigingen die er gedaan worden aan de layout en styling zijn om de website daadwerkelijk beter te maken. Of bezigheids therapie voor de frontend developers en designers want anders hebben ze niks te doen…. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 14:26
Ik ben wel blij met de aanpassingen. Het was wel even wennen omdat er aardig wat op een andere plek zit. Maar die tracker, wat een geniaal ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
Oef dat was even raar inderdaad, zoals vermeld meermaals, leek alsof ik de browser ingezoomed had staan, maar de tracker blijft de tekst klein en krijgt teveel spacing ertussen.

Voor mobiel gebruik allicht, maar op de PC komt het heel overdadig over en schreeuwt het teveel naar mijn gevoel.
Helemaal raar idee als je dan op een artikel klikt het wel het 'juiste' formaat lettertype geeft. Het lijnt niet op met elkaar en een artikel komt rustig over, maar de frontpage zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Laatst online: 11:19
Ik mag toch hopen dat we snel weer terug gaan naar oude look.
Kan hier echt nog geen minuut naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
pineapple23 schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:01:
Hoe krijg ik mijn lettertype weer normaal op de frontpage op mijn telefoon. Echte afknapper dit.
Dat vraag ik mij ook af, maar heb wat probleem met:
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:04:
@pineapple23 Cookie 'SSLB' op 0 zetten. Control + shift + i => storage => cookies => Tweakers.net. Daar zou het koekje moeten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Pompi schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:18:
[...]

Mag ik het opvallend/slecht vinden dat jullie nog steeds van de Usabilla feedbacktool gebruik maken, als in de Tweakers Plus Beta al is gebleken dat veel mensen deze niet zien doordat die wordt geblokkeerd omdat Usabilla onder tracking wordt geschaald door bepaalde add-ons. Daarmee krijgen jullie dan maar beperkte terugkoppeling en met een grote verandering als dit hoor je de terugkoppeling optie niet te beperken, want er zijn ook genoeg members die niet op het forum komen en dan helemaal geen optie hebben om een terugkoppeling te doen.
Ik heb adguard draaien en die hele Usabilla popup of wat er ook maar moet komen nooit gezien.... Zo is het verzamelen van feedback wel een lastige, had ik mij niet in het topic gemeld..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• r03n_d
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:43
Deem schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:12:
Ik had op zijn minst een .plan verwacht op de frontpage met uitleg. Nu vraagt iedereen zich af of Tweakers gewoon even raar doet. Wat in wezen eigenlijk ook zo is, maar dan bewust.

MT Venus 5.12KWh V153 - HW P1 - PV 2660Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

r03n_d schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:16:
[...]

Ik had op zijn minst een .plan verwacht op de frontpage met uitleg. Nu vraagt iedereen zich af of Tweakers gewoon even raar doet. Wat in wezen eigenlijk ook zo is, maar dan bewust.
Meestal als ik wat drastisch zie veranderen, is het even naar forum en recente topics, dan zie je meestal wel iets, maar een popup bij zoiets (want anders krijg je ze wel bij elke scheet) had wel zo handig geweest.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

"If it ain't broken, don't fix it."

Was de frontpage, zoals die was, niet goed meer?
Ik vond hem altijd erg prettig, en vind het jammer dat hij weggaat.
Wat we momenteel hebben is 'dikke peop'! Maar dan in koeieletters.

Ik snap dat er wat moet worden getest, maar het lijkt me duidelijk dat dit niet wenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09
Ziet er niet uit niet op een 52 inch tv niet op een 24 inch niet op een 14 inch laptop. Horrible.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Hmmmm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYZH9kgTX-j1oAnzFw4N80FzHe0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pDJxiV91IhSBiIlFwpbXXtC0.png?f=fotoalbum_large

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Inderdaad een .plan ontbreekt. Ik kom hier via via toevallig via een topic in LA. Erg kut dat ik me niet af kan melden, het ziet er niet uit met die grote letters. Ook heb ik de sidebar permanent uitgeklapt staan en daarmee verdwijnt de helft van mijn nickname rechtsboven met alle knoppen ernaast het venster uit op een grootte van 1456x1440. Firefox 91.0.2 op Windows 10.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isTsh89_fP4GYqLYH-HJDA_F-Gw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/z9Iyjl32N074fUm07OODHmol.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik weet het, vroeger was niet álles beter... maar als ik het archief in duik en dan zie hoe 't ooit was, dan denk ik "doe mij vroeger maar"... (oktober 2012)

1280x1024, en toch het hele scherm vol met nieuws...

En zelfs die versie had eigenlijk al te veel loze ruimte :$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_I0uaDrej6U3lIuCeeZEM02nf00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/riFb9a65ROfwwF4BbMCCcR6S.jpg?f=fotoalbum_large

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:04:
Even een quote uit het vorige topic met een fijne handleiding:
Vernieuwde frontpage of bug?

Bedankt daarvoor @EnigmA-X
Voor de Firefox gebruikers (onder Windows):
Terwijl de tweakers pagina open staat: F12
Kies in de developer bar "Storage"
"Cookies" menu aan de linkerkant uitklappen
Bij de items scroll je bij Name naar SSLB
Zet de value op 0 door erop te dubbelklikken

(Het developer window sluit je weer met F12)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Volgens mij heb ik dit niet via een .plan voorbij zien komen,toch? Misschien omdat dit een .proj is dan? Nee ook niet voorbij zien komen.

Ik ben serieus benieuwd wie dit heeft goed gekeurd? Hebben jullie er nog wel zin in om de website een podium te geven voor de Tweaker? Ik krijg steeds meer het gevoel of jullie steeds meer de Tweaker aan het afstoten zijn en meer op de algemene doorsnee tech liefhebber aan het focussen zijn die veel producten koopt omdat "iedereen" het heeft.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:51
Sorry jongens en meisjes, maar dit is echt geen porum. Kan het alsjeblieft weer kleiner? Of in ieder geval een optie om zelf te bepalen hoe groot of hoe klein de tekst moet. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
Hier op Edge, Android 11 op een Pixel 4a gaat het vreselijk mis. Let op de letters direct ongeveer op de tijdstippen van het nieuwsbericht staan en in het
andere screenshot gaat het helemaal mis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eynWGVRMXjJ0GOQEAEBkNwhBVI8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xWb3uEGhxzXkOc3IXRfkVEn0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8g8pNzTkACCagivGwuYFik6abw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/30pU7acUD9BnIp8UyFy7R78B.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Haha wel grappig. Tot nu toe bij elke design aanpassing vraagt de community om een hogere informatie dichtheid. Op Tweakers HQ lijken ze echter het tegenovergestelde door te krijgen. Op mijn iPhone zie ik nu welgeteld 0 nieuwsartikelen op de front-page. Lekker bezig daar _/-\o_ .

Bizar dat een heel UX/Product owner team de tip "avoid small font sizes" leest als "DIT MOET JE VANUIT ELON MUSKS TOEKOMSTIGE NEDERZETTING OP MARS KUNNEN LEZEN". Gebruik gewoon iets schaalbaars alsjeblieft.

Laat ik het eens andersom proberen: hey Tweakers, kunnen jullie de informatiedichtheid lager maken?

Hopen op een hogere informatiedichtheid met de volgende update

[ Voor 9% gewijzigd door xh3adshotx op 13-09-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:42

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Sorry, maar ik vind dit echt 10 keer niets.
Ik heb keurig de enquête destijds ingevuld maar vond toen al dat geen van de keuzes bracht wat het moest zijn. Zelfs op mijn 1440p scherm krijg ik maar 8 artikelen te zien.
Ik heb liever alles overzichtelijk maar krijg nu het idee dat ik 10 keer meer loop te scrollen. Pluspunt: ik heb mijn bril niet meer nodig om de onderwerpen te lezen. Wat ik dan wel weer apart vind is dat de tekst van de tracker wel klein is en de main page 3 keer zo groot.

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:38
DataGhost schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:22:
Inderdaad een .plan ontbreekt. Ik kom hier via via toevallig via een topic in LA. Erg kut dat ik me niet af kan melden, het ziet er niet uit met die grote letters. Ook heb ik de sidebar permanent uitgeklapt staan en daarmee verdwijnt de helft van mijn nickname rechtsboven met alle knoppen ernaast het venster uit op een grootte van 1456x1440. Firefox 91.0.2 op Windows 10.

[Afbeelding]
Dit dus.

Ik maak ook juist veel gebruik van de tracker en die staat standaard uitgeklapt. Dan verdwijnt er gewoon een deel van het scherm. Lijkt me overigens makkelijk op te lossen.

Overigens vind ik het er sowieso niet uit zien ook niet op mijn mobiel.

Ik zou me graag afmelden maar in de TS wordt de vraag wel gesteld maar niet beantwoord……

[ Voor 4% gewijzigd door jswinkels op 13-09-2021 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 08:42

Saffie_time

Why use this? 42!

[b]boenkeijer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:26:

Waarom zie ik een andere frontpage?
We testen momenteel twee varianten van een nieuw en verbeterd ontwerp voor de frontpage. Eerder dit jaar deden we een voorkeurstest en vroegen we in een .Plan jullie om mee te denken. Sindsdien hebben we op de winnaar en de nummer twee uit de test op basis van feedback uit de community enkele verbeteringen doorgevoerd. Nu is het tijd om dit in de dagelijkse praktijk te testen.

Wat verwacht we te leren van deze test?
We willen de ervaring op de frontpage op een aantal gebieden verbeteren. Het belangrijkste is dat we van de frontpage het best mogelijke toegangspunt voor redactionele inhoud willen maken. Na de uitbreiding van de redactie vorig jaar september en met de komst van Plus is er meer uitgebreidere content (reviews en Plus), deze content willen we beter zichtbaar maken voor de eindgebruiker.
Ik snap dat jullie meer mensen naar plus willen duwen (wat in mijn optiek mensen enkel er verder vandaan duwt).

Kijk nou hier eens naar....

*reclame
*plus item wat ik niet ga lezen want content is niet op niveua dat ik ervoor wil betalen
* reclame
*afgekapte halve zin van eerste nieuwsitem.

Serieus?
Ik kan niet eens lezen wat 1 nieuwsbericht is als ik de website open...

Laatste keer dat ik keek pretendeerde jullie een nieuws site te zijn. Ik loop al wat jaartjes mee maar misschien heb ik de aankondiging dat het een geldmachine is geworden gemist.

De ziel is er wel uit aan het gaan...

Als je het mij vraagt heel heel snel terug naar oude layout en zelfs een optie om de schreeuwende plus items niet te hoeven zien. Daar zou ik zelfs een klein bedrag voor over hebben!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DX_Z0NckIY1H7rUCxoYKgNYQZw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cpr2bFSgQPDpZtYZp3S6c5KX.jpg?f=fotoalbum_large

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
jswinkels schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:34:
[...]

Dit dus.

Ik maak ook juist veel gebruik van de tracker en die staat standaard uitgeklapt. Dan verdwijnt er gewoon een deel van het scherm. Lijkt me overigens makkelijk op te lossen.

Overigens vind ik het er sowieso niet uit zien ook niet op mijn mobiel.
Bij de release van T7 wilde ze ook al van de tracker af en is de er later ingekomen / aangepast.
plan: Tweakers 7: de puntjes op de i Zou me niks verbazen als ze dat ding nu weer de nek kom gaan proberen te draaien.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• za3redrum
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
APClll schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:22:
Ik weet het, vroeger was niet álles beter... maar als ik het archief in duik en dan zie hoe 't ooit was, dan denk ik "doe mij vroeger maar"... (oktober 2012)

1280x1024, en toch het hele scherm vol met nieuws...

En zelfs die versie had eigenlijk al te veel loze ruimte :$

[Afbeelding]
Woow dat is idd de mooiste versie na de aloude grijs bruine versie imo. Nog een bugje: op de commentsaantallen drukken in de forumsectie op de frontpage ga je gewoon terug naar boven ipv naar het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oujovNtNBy5YEEVotc2tPyKUvd8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Y1PYHFZY4UsIXaOL5VpzHJ1.png?f=fotoalbum_large

De twee designs naast elkaar, rechts de nieuwe, links de oude. Het font irriteert mij op de desktop minder tot niet, maar mobiel is een ander verhaal.

Overigens vind ik nu de frontpage wel veel te druk met de verschillende kolommen en afbeeldingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Dit zal wel niet heel constructief zijn qua feedback, maar alsjeblieft, MAKE IT STOP.

Het lettertype is afzichtelijk, de spacing aan de linkerkant zorgt voor onnodig scrollwerk, de informatiedichtheid is verknald. Wat een ellende - en dit is geen kwestie van wennen :')

Overigens, dat argument van de WCAG - als je grotere fonts nodig hebt is er in iedere browser de mogelijkheid om een minimum font size in te stellen. Naast de reader mode en andere accessibility opties in browsers.

Super goed om inclusief te zijn en rekening te houden met iedereen, maar plaats dan liever een handleiding, custom CSS of iets anders om gericht content aan te bieden voor de doelgroep die er behoefte aan heeft. Bijvoorbeeld een blind accessibility toggle voor de hele site. Nu lijdt de meerderheid onder de noden van een paar, een soort omgekeerde spock.

[ Voor 52% gewijzigd door Willaaam op 13-09-2021 20:54 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De frontpage bètatest is vandaag gestart, lees hier meer over in de .plan (plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest).

Daarbij is ook een nieuw feedbacktopic gestart ([Feedbacktopic] Frontpage-bètatest), deze zal ik daarom ook sluiten.