Constructieve feedback zal vast gewaardeerd worden. Dit soort zinloos gehaat zit in elk geval niemand op te wachten.evilution schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:46:
De frontpage gaat steeds meer op het AD lijken. Mooi hoor.![]()
Wanneer komt er een rubriek over het privéleven van Elon Musk en Jack Ma en zo?
(Ik begrijp dat alleen positieve feedback en lofuitingen toegestaan zijn)
Blij dat de oude layout weer terug is.
Ik heb Tweakers standaard in een tab open staan, en kijk meerdere keren per uur wel eens op de frontpage wat voor nieuws er is. Dat het niet het nieuwste nieuws is maakt mij niet uit. Ik heb geen zin om door de drukke, schreeuwerige en grafische sites zoals Techradar, The Verge, etc te kijken. Zelfs hardware.info is mij te druk qua layout. Veel plaatjes. Veel whitespacing. klein aantal artikelen per pagina.
De kracht van de tweakers front page is juist dat het minimalistisch en overzichtelijk is.
Hiervoor betaal ik ook rustig het Hero abbo zodat de reclames ook weg kunnen. Ik gebruik verder geen add-blockers gezien ik schreeuwerige sites toch niet bezoek.
Ik heb wel wat custom CSS geactiveerd, En het perfecte zoom niveau is 83% voor de frontpage. Anders is de tekst al te groot. Zo zie ik het graag.
normaal browservenster wat direct het laatste nieuws laat zien. Waarvan alle headlines te lezen zijn.
1x scrollen naar beneden en je ziet onderaan wat er op het forum gebeurd. En inzichtelijk welke items populair zijn. Die hele rechterbalk bekijk ik sporadisch voor de Tweaker events. meer niet.
Ik klik bijvoorbeeld ook nooit bewust op Nieuws, allemaal groot en schreeuwerig en onoverzichtelijk.
Als ik graag iets wil zien, dan is het meest bekeken weg halen. en het actieve forumtopics beschikbaar maken in de volledige layout zoals nu meest bekeken is. Dat zal voor mij het aantal keer dat ik op de frontpage zit nog meer vergroten in plaats van elke keer door te klikken naar actieve topics.
Ik heb Tweakers standaard in een tab open staan, en kijk meerdere keren per uur wel eens op de frontpage wat voor nieuws er is. Dat het niet het nieuwste nieuws is maakt mij niet uit. Ik heb geen zin om door de drukke, schreeuwerige en grafische sites zoals Techradar, The Verge, etc te kijken. Zelfs hardware.info is mij te druk qua layout. Veel plaatjes. Veel whitespacing. klein aantal artikelen per pagina.
De kracht van de tweakers front page is juist dat het minimalistisch en overzichtelijk is.
Hiervoor betaal ik ook rustig het Hero abbo zodat de reclames ook weg kunnen. Ik gebruik verder geen add-blockers gezien ik schreeuwerige sites toch niet bezoek.
Ik heb wel wat custom CSS geactiveerd, En het perfecte zoom niveau is 83% voor de frontpage. Anders is de tekst al te groot. Zo zie ik het graag.
normaal browservenster wat direct het laatste nieuws laat zien. Waarvan alle headlines te lezen zijn.
1x scrollen naar beneden en je ziet onderaan wat er op het forum gebeurd. En inzichtelijk welke items populair zijn. Die hele rechterbalk bekijk ik sporadisch voor de Tweaker events. meer niet.
Ik klik bijvoorbeeld ook nooit bewust op Nieuws, allemaal groot en schreeuwerig en onoverzichtelijk.
Als ik graag iets wil zien, dan is het meest bekeken weg halen. en het actieve forumtopics beschikbaar maken in de volledige layout zoals nu meest bekeken is. Dat zal voor mij het aantal keer dat ik op de frontpage zit nog meer vergroten in plaats van elke keer door te klikken naar actieve topics.
De nieuwe frontpage is naar mijn mening echt een draak. Ik keek vanochtend op de site en ik dacht dat er helemaal geen artikel is geplaatst sinds gisteren 18:59 

Ik vond de oude versie beter. De reviewblokken vallen meer op en het nieuws staat netjes bij elkaar en de titels zijn beter leesbaar. Ik snap heel goed dat er soms wat nieuws gemaakt moet worden om niet stil te blijven staan. Maar mijn persoonlijke mening is dat dit geen verbetering is.
De wijzen komen uit het Oosten!
Eens met wat hierboven al is gezegd. Het gehele totaal leest niet logisch.
Je begint rechtsboven en je gaat naar linksonder.
Nee bedankt, dit is helemaal niks.
* Na cookies verwijderen en alles heb ik nu de variant van links boven een veel te dun stukje en dan eronder verder. Is iets beter maar nog niet goed.
Ik heb het gevoel steeds dat het niet meer 1 geheel is. Dat er gewoon willekeurig blokken bij elkaar gegooid worden als een tetris spel ?
Je begint rechtsboven en je gaat naar linksonder.
Nee bedankt, dit is helemaal niks.
* Na cookies verwijderen en alles heb ik nu de variant van links boven een veel te dun stukje en dan eronder verder. Is iets beter maar nog niet goed.
Ik heb het gevoel steeds dat het niet meer 1 geheel is. Dat er gewoon willekeurig blokken bij elkaar gegooid worden als een tetris spel ?

[Voor 48% gewijzigd door Hortz op 02-02-2021 08:58]
Ook van mijn kant een voorzichtige en opbouwend bedoelde reactie op de nieuwe frontpage. Korte antwoord: ik vind het niet prettig lijken. Te druk, rommelig, onoverzichtelijk.
Wat dit extra lijkt te benadrukken is hoeveel ruimte er ongebruikt blijft. Ik schat dat bijna 40% van de ruimte op mijn 3840x2160 27" schem ongebruikt blijft. Aan de oude indeling viel me vaak op dat ik de eerste grote artikelen die met een afbeelding uitgelicht werden juist snel over het hoofd zag. Dat is hiermee een stuk minder, dus dat de artikelen naast de afbeeldingen staan verhelpt dat probleem wel.
Ik denk dat er vooral gekeken moet worden naar beter schalen naar schermbreedte, het leest nu te veel als een geforceerd A4 formaat, terwijl er zoveel ruimte onbenut blijft links en rechts.
Kijk bijvoorbeeld eens naar hoe de NOS de pagina indeelt: ook veel lege ruimte links en rechts op mijn scherm, maar de zaken die aandacht vragen, zoals de eerste foto's/video's zijn wel over de hele breedte, net als nog een keer bijna onderaan de "Nieuws in beeld" foto's.
Daar valt het ook minder op dat er veel lege ruimte is omdat de achtergrond van de lege ruimte dezelfde kleur heeft als het midden.
Wat dit extra lijkt te benadrukken is hoeveel ruimte er ongebruikt blijft. Ik schat dat bijna 40% van de ruimte op mijn 3840x2160 27" schem ongebruikt blijft. Aan de oude indeling viel me vaak op dat ik de eerste grote artikelen die met een afbeelding uitgelicht werden juist snel over het hoofd zag. Dat is hiermee een stuk minder, dus dat de artikelen naast de afbeeldingen staan verhelpt dat probleem wel.
Ik denk dat er vooral gekeken moet worden naar beter schalen naar schermbreedte, het leest nu te veel als een geforceerd A4 formaat, terwijl er zoveel ruimte onbenut blijft links en rechts.
Kijk bijvoorbeeld eens naar hoe de NOS de pagina indeelt: ook veel lege ruimte links en rechts op mijn scherm, maar de zaken die aandacht vragen, zoals de eerste foto's/video's zijn wel over de hele breedte, net als nog een keer bijna onderaan de "Nieuws in beeld" foto's.
Daar valt het ook minder op dat er veel lege ruimte is omdat de achtergrond van de lege ruimte dezelfde kleur heeft als het midden.
Topic al 7 pagina's lang, maar toen ik het net op mijn scherm kreeg toch maar even op het forum gezocht naar een discussie hierover.
En mijn 2 cents; ronduit kut. Steek die dev tijd toch eens in dingen die de users echt willen ipv dit soort ongein.
Het enige wat in deze 'monstrosity' van een frontpageaanpassing nog ontbreekt is een advertentie die zich er nog even tussen propt
.
En mijn 2 cents; ronduit kut. Steek die dev tijd toch eens in dingen die de users echt willen ipv dit soort ongein.
Het enige wat in deze 'monstrosity' van een frontpageaanpassing nog ontbreekt is een advertentie die zich er nog even tussen propt

Normaliter doe ik weinig in het forum, maar deze change is wat mij betreft zodanig slecht dat ik de moeite heb genomen om het juiste topic te vinden en hierop te reageren..
Ik heb beiden varianten nu gehad, op de ene PC laatste nieuwsberichten links en op de andere PC rechts, maar beiden zijn wat mij betreft geen success. De laatste nieuwsberichten vallen weg tegenover de grote afbeeldingen reviews of best buy guides en het geheel oogt onrustig. Ook is de breedte van het "laatste nieuws" zo smal dat nieuwsberichten met titels van gemiddelde lengte zodanig worden afgebroken dat ze in de hoogte drie regels in beslag nemen, wat heel onrustig leest.
Geef mij de vorige layout maar.
Ik heb beiden varianten nu gehad, op de ene PC laatste nieuwsberichten links en op de andere PC rechts, maar beiden zijn wat mij betreft geen success. De laatste nieuwsberichten vallen weg tegenover de grote afbeeldingen reviews of best buy guides en het geheel oogt onrustig. Ook is de breedte van het "laatste nieuws" zo smal dat nieuwsberichten met titels van gemiddelde lengte zodanig worden afgebroken dat ze in de hoogte drie regels in beslag nemen, wat heel onrustig leest.
Geef mij de vorige layout maar.
Ik zat al in Geachte Redactie te zoeken, maar gelukkig wees @AW_Bos me op deze pagina.
Wat een zooitje.
Bovendien zelfs volop fouten, zoals "Meer nieuws van vandaag" dat van gisteren is.
Als dit een test is, als in A/B-, hoe dan te achterhalen of men dit beter of minder vindt?
Als ineens niemand met nieuwe layout Tnet frontpage meer bezoekt?
Wie heeft dit bedacht?
Wel vaker aangehaald.
Er HOEFT niet per sé iets te veranderen.
Wat een zooitje.

Bovendien zelfs volop fouten, zoals "Meer nieuws van vandaag" dat van gisteren is.
Als dit een test is, als in A/B-, hoe dan te achterhalen of men dit beter of minder vindt?
Wie heeft dit bedacht?

Wel vaker aangehaald.
Eat the bugs, live in a pod
Ik denk dat een site als Tweakers een zware uitdaging is voor elke UX designer. Tweakers zijn vaak voorlopers als het op hardware aankomt, maar dat betekend dan ook dat op desktop/laptop de schermen steeds breder worden terwijl op de mobiele telefoon ze net steeds smaller en hoger worden. 1 design dat voor beide goed werkt (en van beide krijg je enorm veel bezoekers) is best een grote uitdaging.MeanGreen schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:11:
Ook van mijn kant een voorzichtige en opbouwend bedoelde reactie op de nieuwe frontpage. Korte antwoord: ik vind het niet prettig lijken. Te druk, rommelig, onoverzichtelijk.
En als je op mobiel naar dezelfde site van de NOS gaat dan zie je direct dat je ineens nog maar 2 titels kunt zien op een gemiddelde mobiel. Lekker handig.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Het is helemaal geen uitdaging, want; don't fix if it ain't broken.Blokker_1999 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:37:
[...]
Ik denk dat een site als Tweakers een zware uitdaging is voor elke UX designer. Tweakers zijn vaak voorlopers als het op hardware aankomt, maar dat betekend dan ook dat op desktop/laptop de schermen steeds breder worden terwijl op de mobiele telefoon ze net steeds smaller en hoger worden. 1 design dat voor beide goed werkt (en van beide krijg je enorm veel bezoekers) is best een grote uitdaging.
En als je op mobiel naar dezelfde site van de NOS gaat dan zie je direct dat je ineens nog maar 2 titels kunt zien op een gemiddelde mobiel. Lekker handig.
Wat er natuurlijk gebeurd is dat er iemand vond dat er te weinig op ads en bepaalde artikelen werd geklikt. Daarom wordt er iets aangepast. Gaat puur weer om geld.
Spijtig om te zien dat het vermeubelen van de frontpage prioriteit heeft over een dark mode, waar daadwerkelijk wél vraag naar is vanuit de community.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Die nieuwe layout maakt mij ook niet vrolijk.
De flow klopt niet meer omdat dezelfde content nu op verschillende plaatsen staat.
Ik kon altijd makkelijk in één oogopslag de FP overzien en dat gaat niet meer.
Als dit echt permanent moet worden, mag er dan een optie komen om dit weer terug te zetten?
De flow klopt niet meer omdat dezelfde content nu op verschillende plaatsen staat.
Ik kon altijd makkelijk in één oogopslag de FP overzien en dat gaat niet meer.
Als dit echt permanent moet worden, mag er dan een optie komen om dit weer terug te zetten?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5
50/50 van het scherm zou wel oke zijn, maar nu is het 75% spam en 25% headlines (geen reclame, ben abo), dit leest heel irritant.
pleh!
Is er eigenlijk iemand wél blij met deze aanpassing? Ik heb het idee dat we nog nooit zo eensgezind vinden dat de wijziging niks is 

/post
Je kan ook zeggen: stilstaan is achteruitgaan.Douweegbertje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:40:
[...]
Het is helemaal geen uitdaging, want; don't fix if it ain't broken.
Wat er natuurlijk gebeurd is dat er iemand vond dat er te weinig op ads en bepaalde artikelen werd geklikt. Daarom wordt er iets aangepast. Gaat puur weer om geld.
Mogelijks heeft management bepaald dat ze graag willen zien of er meer aandacht kan besteed worden aan reviews door ze een meer prominente plaats te geven. Iets wat ze hier aan het uittesten zijn. En is dat zo slecht? Neen, dat is het niet. Want enkel door te testen kom je erachter of iets echt werkt en wat de gevolgen zijn.
Je kan het zelfs anders bekijken, nu komt het nieuws eindelijk ook weer op gelijke hoogte als de artikelen die in de spotlight worden gezet. De manier waarop laat misschien wat te wensen over, maar er wordt allesinds gekeken naar mogelijke verbeteringen.
Mensen die tevreden zijn gaan niet komen klagen, die zoeken niet op het forum naar een onderwerp waar ze kunnen melden hoe goed de verandering wel niet is.Sand0rf schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:06:
Is er eigenlijk iemand wél blij met deze aanpassing? Ik heb het idee dat we nog nooit zo eensgezind vinden dat de wijziging niks is
Je ziet trouwens bij zowat elke grote aanpassing dat er in de aankondiging ervan een stortvloed aan negatieve comments staat van hoe de oude versie beter was. Verandering brengt altijd weerstand mee.
Jeetje ik dacht vanochtend dat mijn custom CSS ineens roet in het eten gooide, maar het is dus een 'feature'. 

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Zoals velen hoop ik dat de frontpage weer terugkomt in de vorige vorm.... Dit nieuwe raster ervaar ik in ieder geval niet als een verbetering. 

Zeker waar, en tegelijkertijd heeft dit iig niet mijn persoonlijke voorkeur. Ja je moet dingen proberen, maar ik zal blij zijn als het weer is zoals afgelopen week. Het is gewoon een mooie balk met wat zaken uitgelicht, maar als daar je 'stream' gek naast staat werkt dat niet prettig.Blokker_1999 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:20:
[...]
Mensen die tevreden zijn gaan niet komen klagen, die zoeken niet op het forum naar een onderwerp waar ze kunnen melden hoe goed de verandering wel niet is.
Je ziet trouwens bij zowat elke grote aanpassing dat er in de aankondiging ervan een stortvloed aan negatieve comments staat van hoe de oude versie beter was. Verandering brengt altijd weerstand mee.
Ik heb het met een beetje custom CSS weer normaal gekregen zie:
Mocht je geintresseert zijn in de code zie hieronder of als je hem direct wilt gebruiken en je hebt genoeg karma punten, klik hier (custom snippets).
Mocht je geintresseert zijn in de code zie hieronder of als je hem direct wilt gebruiken en je hebt genoeg karma punten, klik hier (custom snippets).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| .wrap { position : relative; } .wrap .async { display : none; } .heroArea { border-bottom : none; padding-bottom: 0; width : 640px; } .heroArea .ankeilerArea { width : 100%; min-width : 100%; order : 1; } .heroArea .latestNewsSection { width : 640px; order : 2; } .mainColumn.frontpage { margin: 0 20px 15px 0; } .secondColumn.frontpage.top { position : absolute; right : 5px; top : 90px; margin : 0; width : 320px; } @media all and (max-width: 768px){ .secondColumn.frontpage.top { position : relative !important; right : 0 !important; top : 0 !important; margin : 0 5px 0 0 !important; width : calc(100% - 20px) !important; } .heroArea { width : auto !important; } } |
[Voor 22% gewijzigd door DeEindbaas op 02-02-2021 10:54]
Volgens mij is er geen site in Nederland waar zo veel wordt gereageerd en geklaagd over een aanpassing op een site. Maar gelukkig krijgen we ook de kans om onze mening te geven, waar zie je dat tegenwoordig nog!
Persoonlijk ben ik ook niet blij met de lijst rechts die daarna verder gaat aan de linkerkant. De logica mist en de bezoekers zullen zeker nieuws gaan missen, maar dat zal (hoop ik) ook in de testresultaten terugkomen.
Voor iedereen die steen en been klaagt en van mening is dat het onmiddelijk terug moet komen: Rustig, het is een A/B test en Tweakers zal veel leren van deze A/B test. De input die hier gegeven wordt zal, neem ik aan, ook meegenomen worden
Persoonlijk ben ik ook niet blij met de lijst rechts die daarna verder gaat aan de linkerkant. De logica mist en de bezoekers zullen zeker nieuws gaan missen, maar dat zal (hoop ik) ook in de testresultaten terugkomen.
Voor iedereen die steen en been klaagt en van mening is dat het onmiddelijk terug moet komen: Rustig, het is een A/B test en Tweakers zal veel leren van deze A/B test. De input die hier gegeven wordt zal, neem ik aan, ook meegenomen worden

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Die custom CSS zal het vast ook leuk doen nadat de test is afgelopen. Dan moet je dat weer herstellen.Dreamwire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:42:
Ik heb het met een beetje custom CSS weer normaal gekregen zie:
[Afbeelding]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 .wrap { position : relative; } .wrap .async { display : none; } .heroArea { border-bottom : none; padding-bottom: 0; width : 640px; } .heroArea .ankeilerArea { width : 100%; min-width : 100%; order : 1; } .heroArea .latestNewsSection { width : 640px; order : 2; } .mainColumn.frontpage { margin: 0 20px 15px 0; } .secondColumn.frontpage.top { position : absolute; right : 5px; top : 90px; margin : 0; width : 320px; } @media all and (max-width: 768px){ .secondColumn.frontpage.top { position : relative !important; right : 0 !important; top : 0 !important; margin : 0 5px 0 0 !important; width : calc(100% - 20px) !important; } .heroArea { width : auto !important; } }

Dan kan je hem weer uitschakelen natuurlijk.3raser schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:59:
[...]
Die custom CSS zal het vast ook leuk doen nadat de test is afgelopen. Dan moet je dat weer herstellen.

Wat een verschrikkelijke update zeg. Ik begin nu constant met het lezen bij "Meer nieuws" en dan pas bedenk ik me dat er nog meer nieuws bovenin staat.
Het zal vast wel weer wennen, maar dit is echt geen vooruitgang.
Het zal vast wel weer wennen, maar dit is echt geen vooruitgang.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ik heb nu anderhalf dag de nieuwe layout, en dacht steeds dan m'n adblocker roet in het eten gooide. Ik ben geen fan van het nieuwe overzicht, het is niet duidelijker.
Maar, zo blijkt: "it's not a bug, it's a feature". Mijn advies is, niet structureel implementeren
Maar, zo blijkt: "it's not a bug, it's a feature". Mijn advies is, niet structureel implementeren
Nou... misschien even melden dat jullie gaan testen.
Had mij wat werk gescheeld met troubleshooten van de bug.
Dit is geen feature of upgrade, dit is ronduit slecht...
/edit
Had mij wat werk gescheeld met troubleshooten van de bug.
Dit is geen feature of upgrade, dit is ronduit slecht...
/edit
Niet hierggj87 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:14:
Het is weer teruggezet zie ik. Top!
[Voor 32% gewijzigd door raymondw op 02-02-2021 11:16]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput
Nee hoor, zoals eerder gemeld verschilt het per keer het scherm tonen of je de oude of nieuwe layout krijgt. Ik krijg nu nog steeds de nieuwe maar waar ik gister het nieuws links kreeg krijg ik dat nu rechts.ggj87 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:14:
Links het nieuws vind ik nog enigszins acceptabel, rechts totaal niet overigens. Verder eens met wat @Blokker_1999 schrijft, zonder te testen weet je niet of iets gaat werken en je hoort altijd de klagers schreeuwen en de tevreden gebruikers niet of nauwelijks.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
De test wisselt nog wel eens waardoor je soms de normale frontpage te zien krijgt. Ik had bijvoorbeeld eerst de headlines rechts, en nu staan ze links.ggj87 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:14:
Inmiddels zit ik blijkbaar ook in de A/B test. Misschien gelijk een feature request, bij het geven van feedback op een A/B test gelijk de optie om hem te verlaten.
In mijn geval krijg ik de variant met het nieuws items links en de ankeliers rechts.
Wat ik prettig vindt aan de normale lay-out is dat elk nieuws item 1 regel is. Nu zijn het voor ieder item 2 en soms zelfs 3. Dat vindt mijn OCD echt niet grappig.
Verder heeft de tekst onder de onderste 2 ankeliers geen relatie meer met de afbeelding. Dit is in de 1e wel het geval waarbij de tekst over de afbeelding heen staat.
Kortom erg opgepropte en rommelige weergave, geen verbetering.
//edit.
Nu ik de site nog eens goed bekijk, wordt het niet eens tijd dat je de boxed lay-out gaat loslaten. Volgens mij kan er best efficiënter omgegaan worden met de scherm ruimte.
In mijn geval krijg ik de variant met het nieuws items links en de ankeliers rechts.
Wat ik prettig vindt aan de normale lay-out is dat elk nieuws item 1 regel is. Nu zijn het voor ieder item 2 en soms zelfs 3. Dat vindt mijn OCD echt niet grappig.
Verder heeft de tekst onder de onderste 2 ankeliers geen relatie meer met de afbeelding. Dit is in de 1e wel het geval waarbij de tekst over de afbeelding heen staat.
Kortom erg opgepropte en rommelige weergave, geen verbetering.
//edit.
Nu ik de site nog eens goed bekijk, wordt het niet eens tijd dat je de boxed lay-out gaat loslaten. Volgens mij kan er best efficiënter omgegaan worden met de scherm ruimte.
[Voor 12% gewijzigd door josvane op 02-02-2021 11:22]
Om zot van te worden... denk heel de tijd dat er artikels verdwijnen.
De UX'er die dacht dat dit ontwerp een goed idee zou kunnen zijn mag misschien toch nog wat vakliteratuur raadplegen :rolleyes:
De UX'er die dacht dat dit ontwerp een goed idee zou kunnen zijn mag misschien toch nog wat vakliteratuur raadplegen :rolleyes:
Ik ben het eens met de meerderheid, ik heb de oude layout op de PC en ernaast de nieuwe (links artikelen) op de laptop (op schermen naast elkaar).
- Het oogt ongenadig rommelig (alsof iemand het maar bij elkaar wil proppen), dit komt door de afgekapte titels welke 2 regels vormen daardoor
- Je kijkt enorm snel voorbij de eerste nieuws artikelen
- "Meer nieuws vandaag" kan een betere aanduiding krijgen sowieso
[Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 02-02-2021 12:45]
Wellicht een optie om dit instelbaar te maken in je instellingen? Dit was de eerste plek waar ik keek.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dit komt echt over als een Microsoft "Wij denken dat 3 gebruikers dit willen, dus we plempen dit voor iedereen live." actie.HMC schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:36:
Ik zat al in Geachte Redactie te zoeken, maar gelukkig wees @AW_Bos me op deze pagina.
Wat een zooitje.
Wie heeft dit bedacht?![]()
Wel vaker aangehaald.

RIP Frontpage

The S in IOT stands for security.
Was deze vorm van testen 'vroeger' ook zo? Ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik dit vaker heb meegemaakt, maar de laatste tijd er wel door 'geplaagd' wordt. Eerst de Pricewatch en nu de Frontpage.
Kan dat niet binnen een gesloten groep users?
Kan dat niet binnen een gesloten groep users?

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck
ik ben het eens met zo ongeveer iedereen hier, dit ziet er niet uit en de hele flow is uit de frontpage.
Misschien is het ook een goed idee om op de frontpage (of elders waar zo'n A/B test gedaan word) een melding te doen of een popup die je op de hoogte brengt dat er een test gedaan word, met een vrijwillige optie om hier wel of niet aan mee te doen, je zou dat dan ook meteen kunnen koppelen aan een feedback op de test.
Misschien is het ook een goed idee om op de frontpage (of elders waar zo'n A/B test gedaan word) een melding te doen of een popup die je op de hoogte brengt dat er een test gedaan word, met een vrijwillige optie om hier wel of niet aan mee te doen, je zou dat dan ook meteen kunnen koppelen aan een feedback op de test.
offtopic:
1)
Ooit vroegah werd eens per zoveel jaar big bang de hele boel op de schop gegooid. Dit vind ik zelf veel prettiger. Wikipedia: Continual improvement process etc.
Liever een test met feedback en snel terug als het duidelijk geen succes is, dan twee jaar developen en dan niet terug kunnen want er zit twee jaar aan uurtjes in
2)
En popup o.i.d. maakt dat het geen echte test meer kan zijn.
3)
Ik denk dat er weinig mensen zich opgeven structureel op een testomgeving rond te hangen. En wie dat wel doet zal waarschijnlijk enthousiaster zijn, omdat juist dat soort mensen er komt.
4)
Daarom vind ik zoiets -zolang het niets 'echt breekt'- juist erg prettig! Zolang het dus maar snel weer uit gaat zoals bij dit proefballonnetje liefst snel gebeurt.
/op persoonlijke titel en ook zonder devver te zijn voor de betaalde baan.
1)
Ooit vroegah werd eens per zoveel jaar big bang de hele boel op de schop gegooid. Dit vind ik zelf veel prettiger. Wikipedia: Continual improvement process etc.
Liever een test met feedback en snel terug als het duidelijk geen succes is, dan twee jaar developen en dan niet terug kunnen want er zit twee jaar aan uurtjes in

2)
3)
Ik denk dat er weinig mensen zich opgeven structureel op een testomgeving rond te hangen. En wie dat wel doet zal waarschijnlijk enthousiaster zijn, omdat juist dat soort mensen er komt.
4)
Daarom vind ik zoiets -zolang het niets 'echt breekt'- juist erg prettig! Zolang het dus maar snel weer uit gaat zoals bij dit proefballonnetje liefst snel gebeurt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Je kan ook zeggen: verandering moet ook verbetering zijn.Blokker_1999 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:18:
[...]
Je kan ook zeggen: stilstaan is achteruitgaan.
Mogelijks heeft management bepaald dat ze graag willen zien of er meer aandacht kan besteed worden aan reviews door ze een meer prominente plaats te geven. Iets wat ze hier aan het uittesten zijn. En is dat zo slecht? Neen, dat is het niet. Want enkel door te testen kom je erachter of iets echt werkt en wat de gevolgen zijn.
Je kan het zelfs anders bekijken, nu komt het nieuws eindelijk ook weer op gelijke hoogte als de artikelen die in de spotlight worden gezet. De manier waarop laat misschien wat te wensen over, maar er wordt allesinds gekeken naar mogelijke verbeteringen.
Reviews e.d. hadden al een tijd een vrij prominente plek, dat zou het niet mogen zijn.
Wel een goed punt dat de nieuwsartikelen weer wat beter in beeld komen op die manier, dat heb ik sinds het gebruik van die grote headers altijd wat minder gevonden. Maar de layout zoals in de test zag er op deze manier krom/rommelig uit... dat heeft in dit geval imo weinig te maken met dat er altijd weerstand tegen verandering is (is vaak wel zo), maar dit zag eruit alsof de frontpage een beetje stuk was.
Ik ben niet zo'n fan van de optie met de tekst links, maar dat is nog wel te verdedigen.
Diegene die heeft gesuggereerd om de tekst rechts te zetten, verdient echter een lintje. Je moet echt 'out of the box' denken om een user journey te bouwen die van rechtsboven naar linksonder gaat.
Diegene die heeft gesuggereerd om de tekst rechts te zetten, verdient echter een lintje. Je moet echt 'out of the box' denken om een user journey te bouwen die van rechtsboven naar linksonder gaat.
Verbetering is dan weer subjectief. En die ankeiler bovenaan heb ik met custom CSS zelf al lang een heel stuk kleiner gemaakt.MicGlou schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:46:
[...]
Je kan ook zeggen: verandering moet ook verbetering zijn.
Reviews e.d. hadden al een tijd een vrij prominente plek, dat zou het niet mogen zijn.
Wel een goed punt dat de nieuwsartikelen weer wat beter in beeld komen op die manier, dat heb ik sinds het gebruik van die grote headers altijd wat minder gevonden. Maar de layout zoals in de test zag er op deze manier krom/rommelig uit... dat heeft in dit geval imo weinig te maken met dat er altijd weerstand tegen verandering is (is vaak wel zo), maar dit zag eruit alsof de frontpage een beetje stuk was.
En ja, mijn eerste gedachte was ook dat er iets mis was met de frontpage voordat ik door had dat het wel degelijk werkte zoals bedoeld. Maar de vraag die ik mij een dag later ben beginnen stellen: als ik nog nooit op deze site ben geweest en de oude situatie niet ken, hoe zou ik dan denken over deze layout? En ik kan niet ontkennen dat mijn reactie dan toch ook weer anders zou zijn.
Ik was zo gewend aan de oude (naar mijn idee fijne) layout dat ik de meest recente berichten niet eens zag.
Ik betrapte mezelf erop dat ik standaard onder die grote banner kijk.
Ik betrapte mezelf erop dat ik standaard onder die grote banner kijk.
Kaas is baas
Doorontwikkelen kan zeker, mits de basis prima is. Maar dat is al een aantal jaar het probleem. Het design is in de basis ruk. Zie ook mijn andere post hierover:F_J_K schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:24:
offtopic:
1)
Juist dat gehannes met iteratieve kleine aanpassingen zorgt ervoor dat het design van Tweakers er met het jaar treuriger uit ziet. Ze moeten gewoon eens afkijken bij grotere (internationale) concullega's. Zo spannend hoeft het allemaal niet te zijn.Saven schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:29:
[...]
Het zou tijd worden dat ze een goede front end designer in dienst nemen. Helemaal niks mis met A/B testen hoor, mensen moeten niet zo zeurenMaar dat iemand in dit geval heeft gedacht dat 'dit wel kon' vind ik eigenlijk veel erger. Het ziet er gewoon niet uit
![]()
Tweakers is eigenlijk (samen met Techzine, maar nog altijd beter dan Tweakers..) de allerlelijkste tech site die ik ken. Gewoon echt lelijkIk vermoed dat dat te maken heeft met de userbase waarvan een klein deel het hardste schreeuwt en niet tegen verandering kan. Daardoor ga je overal een beetje tussen proberen te zitten en krijg je rotzooi als resultaat.
Negeer al die moeilijke mensen en kom nu gewoon eens met een een modern anno 2021 design. Het hóeft niet allemaal alleen super functioneel te zijn. Anders kun je net zo goed een paar tabellen en tekst neergooien.
Neem desnoods een freelancer in dienst als je geen vaste designer wil. Want programmeren kunnen jullie welMaar van design echter geen kaas gegeten, sorry
Ik heb zoals eerder aangegeven ook het idee dat veel van het huidige design het resultaat is van een groepje die hard roept vernieuwing vreselijk te vinden. Zet er gewoon een paar goede UX designers op; en dan heb ik het niet over een stagiair of mensen die elke uitlijning proberen te over-analyseren, of een manager die het denkt beter te weten

Maar goed, staat de basis goed? Dán kun je eens nadenken over het design iteratief doorontwikkelen. Nu doet het me een beetje aan Windows 10 denken

Overigens totaal geen rant op de webbouwers hier hoor

Ik vraag me altijd af hoe je bij een A/B test weet of een gebruiker er blij mee is op het moment dat je niet om feedback vraagt. Nu zie je hier en daar wat topics oppoppen met de vraag waarom de FP er anders uit ziet en melden gebruikers zich hier met om aan te geven wat ze er van vinden, maar het gros van de bezoekers zal die moeite niet nemen. Hoe kun je dan ooit stellen of het geslaagd is?
Dan krijg je een situatie waarin elke wijziging geslaagd is, want er klaagt maar <1% van de gebruikers. Terwijl wanneer je na een aantal dagen in de A/B test een pop up zou krijgen met de vraag "Is deze wijziging een verbetering?" dat misschien 80% van de gebruikers aangeeft het geen verbetering te vinden.
Dan krijg je een situatie waarin elke wijziging geslaagd is, want er klaagt maar <1% van de gebruikers. Terwijl wanneer je na een aantal dagen in de A/B test een pop up zou krijgen met de vraag "Is deze wijziging een verbetering?" dat misschien 80% van de gebruikers aangeeft het geen verbetering te vinden.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
A/B test is meer dan prima, maar op het moment dat het echt veel sloopt en mensen moeten gaan troubleshooten om dingen weer recht te krijgen dan is er iets raars aan de hand. Ik zat gisteren bijna 1 uur te prutsen om mijn css weer normaal te krijgen. (wat niet is gelukt) toen ik opeens dit topic zag. Anders had ik er nog wel meer uur tegenaan gegooitF_J_K schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:24:
offtopic:
1)
Liever een test met feedback en snel terug als het duidelijk geen succes is, dan twee jaar developen en dan niet terug kunnen want er zit twee jaar aan uurtjes in![]()
2)
3)
4)

En als vervolgens de UX'er doodleuk zegt, ja dit duurt meerdere dagen, wat.

😆 - Denk ook eens om ;)
Feedback op A/B test is 1 mogelijkheid. Tweakers heeft gelukkig deze mogelijkheid.miicker schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:19:
Ik vraag me altijd af hoe je bij een A/B test weet of een gebruiker er blij mee is op het moment dat je niet om feedback vraagt. Nu zie je hier en daar wat topics oppoppen met de vraag waarom de FP er anders uit ziet en melden gebruikers zich hier met om aan te geven wat ze er van vinden, maar het gros van de bezoekers zal die moeite niet nemen. Hoe kun je dan ooit stellen of het geslaagd is?
Verder zal het gedrag van de bezoekers in de gaten gehouden worden. Wat doen de bezoekers normaal? wat doen de A bezoekers? en wat doen de B bezoekers?
Deze resultaten zullen waarschijnlijk tonen dat bezoekers die in B vallen (nieuws rechts) minder vaak op de nieuwste nieuwsitems klikken, maar misschien wel meer op de plaatjes links daarvan.
Dit is allemaal goed te meten. Al moet men altijd oppassen dat er niet verkeerde keuzes gemaakt worden.
Als het bijvoorbeeld de bedoeling is dat men meer op de linker plaatjes klikt en dat dit ook gebeurd doordat je het nieuws rechts plaatst, dan heb je wel het resultaat, maar verpest je de user journey voor een heleboel andere mensen.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ah, dus daarom had ik een tijdje een groot wit vlak op mijn frontpage. Ik had die grafische rommel juist uitgezet omdat ik de oude layout al niet fijn vond. Fijn dat het er nu weer normaal (normaler) uit ziet.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Na een kortstondig herstel naar de oude situatie heb ik nu de banner links met de laatste nieuwsberichten rechts daarvan. Zoals anderen hier ook aangeven begin ik nu met lezen bij "Meer nieuws van vandaag" om vervolgens omhoog te gaan. Ik kwam er pas later achter dat er rechts ook nog nieuwsitems stonden.
Gelukkig is er al een topic. Want het is inderdaad irritant. Wat mij wel verbaasd is dat de UXer het overheeft om artikelen in de 1e viewport te plaatsen.
Maar dan vervolgens geen rekening houdt met het feit dat er mensen zijn die op een groot scherm werken en de viewport een stukje groter is dan een mobiel schermpje. Een mobiel schermpje waar je overigens een wit vlak krijgt te zien omdat het zelfs voor mobiele layout niet goed is geoptimaliseerd.
Komt nou niet echt professioneel over.
Maar dan vervolgens geen rekening houdt met het feit dat er mensen zijn die op een groot scherm werken en de viewport een stukje groter is dan een mobiel schermpje. Een mobiel schermpje waar je overigens een wit vlak krijgt te zien omdat het zelfs voor mobiele layout niet goed is geoptimaliseerd.
Niet testen is ook niet professioneel. Door testen kun je tenminste keuzes onderbouwen. Ben ook niet tegen verandering, want soms weten gebruikers zelf niet wat ze willen. Ken de analytics van de FP niet, maar vermoed dat mensen met grote schermen in de minderheid zijn als dit soort layouts worden getest.Terranova schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:54:
Gelukkig is er al een topic. Want het is inderdaad irritant. Wat mij wel verbaasd is dat de UXer het overheeft om artikelen in de 1e viewport te plaatsen.
Persoonlijke noot: Heb zelf ook een 'groter scherm'. De variant waarin de meest recente berichten zo ongeveer rechts in de sidebar staan, dwingt me de pagina van rechtsboven naar linksonder te lezen, wat een beetje tegennatuurlijk voelt. De 'flow' is dan weg.
maar nu even niet
Ik heb op de ene computer het als vanouds en op de andere heb ik de artikelen rechts naast de banners staan.
Ik dacht dus dat die artikelen rechts met de banner te maken hadden. (zelfde idee als Epic games heeft)
Ik dacht dus dat die artikelen rechts met de banner te maken hadden. (zelfde idee als Epic games heeft)
Kaas is baas
Mensen weten niet wat ze willen, no joke. Gegarandeerd dat meer dan de helft van de mensen bij een wijziging aangeeft het geen verbetering te vinden. Heb je dus geen bal aan. Enige wat je echt kunt meter is de hoeveelheid tijd die mensen op je site spenderen. Als het écht vreselijk is (bijvoorbeeld 10 submenu's doorlopen voordat je kunt inloggen) merk je dat dan vanzelfmiicker schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:19:
Terwijl wanneer je na een aantal dagen in de A/B test een pop up zou krijgen met de vraag "Is deze wijziging een verbetering?" dat misschien 80% van de gebruikers aangeeft het geen verbetering te vinden.

Oh dat is zeker waar. Maar als ik een layout zou opleveren die grote schermen negeert en wit ruimtes heeft op mobiele schermen(iig op mijn Galaxy S9). Dan zou de layout het interne testproces al niet door komen.
Ik de laatste anderhalve dag maar zoeken waar deze ellendige layout vandaan kwam, zat al aan corrupte cache oid te denken.
Kan degene die zoiets bedenkt wellicht even beter nadenken voor men zoiets gruwelijks onleesbaars gaat invcoeren?
Gelukkig met CSS alle troep weg kunnen slopen waardoor het nu weer leesbaar wordt, ipv zo'n irritante kerstboom met alle flauwekul.
Wie bedenkt het om zijn nieuws headlines rechtsboven in een scherm te plakken, ipv gewoon in het midden?
Voortaan misschien toch maar een UI/UX-expert inschakelen? Als je dan zonodig wil vernieuwen, maak het dan op zijn minst gebruiksvriendelijker, en niet zoals nu gebruiksONvriendelijker....
Kan degene die zoiets bedenkt wellicht even beter nadenken voor men zoiets gruwelijks onleesbaars gaat invcoeren?

Gelukkig met CSS alle troep weg kunnen slopen waardoor het nu weer leesbaar wordt, ipv zo'n irritante kerstboom met alle flauwekul.
Wie bedenkt het om zijn nieuws headlines rechtsboven in een scherm te plakken, ipv gewoon in het midden?
Voortaan misschien toch maar een UI/UX-expert inschakelen? Als je dan zonodig wil vernieuwen, maak het dan op zijn minst gebruiksvriendelijker, en niet zoals nu gebruiksONvriendelijker....
Virussen? Scan ze hier!
Nee. Je kan je cookies weggooien en hopen dat je in de controlgroup komt te vallen. Er staat een expliciete methode ergens genoemd in dit topic, maar dat ga ik hier niet promoten.balfnl schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:10:
@crisp en/of @DaFeliX
Is er een manier om te opt-outen?
Intentionally left blank
Zou je dan hiervoor mee kunnen kijken:crisp schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:22:
[...]
Nee. Je kan je cookies weggooien en hopen dat je in de controlgroup komt te vallen. Er staat een expliciete methode ergens genoemd in dit topic, maar dat ga ik hier niet promoten.
De grootste hinder die ik zelf ondervind en ook hier lees, is dat overzicht door die eerste artikelen uit de lijst te halen totaal weg is, kan je kijken om dit terug te zetten (wat volgens mij neerkomt op de test stoppen). Daarnaast weet ik niet welke data jullie capteren, maar mijn data mag je alvast weggooien want die is zinloos: door custom CSS zie ik terug een overzichtelijke frontpage, de links waar ik dus op klik zijn geen nuttige inbreng voor de test (en zo sullen er nog zijn, om goede resultaten te hebben zul je dat toch eerst moeten filteren).DaFeliX schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:24:
We hebben de boodschap begrepen; de test wordt slecht ontvangen. We gaan hier naar kijken, je hoef niet meer te melden dat jij er ook last van hebt. Graag de reacties on-topic houden
Dan maar een feature request om die mogelijkheid wel aan te bieden https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2051280crisp schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:22:
[...]
Nee. Je kan je cookies weggooien en hopen dat je in de controlgroup komt te vallen. Er staat een expliciete methode ergens genoemd in dit topic, maar dat ga ik hier niet promoten.

----
Dan nog even inhoudelijk: Ik heb inmiddels zowel A als B gezien, waarbij als ik dan moet kiezen de voorkeur uit gaat naar A (laatste nieuws rechts). Die variant komt wel rustiger over.
In beide gevallen ben je gevoelsmatig wel de link tussen het "laatste nieuws" en "meer nieuws" kwijt, wat ook weer niet logisch is.
In short: de huidige homepage voelt rustiger en logischer
[Voor 28% gewijzigd door balfnl op 02-02-2021 16:55]
De test gaat uit zodra we genoeg data hebben. Dat zal waarschijnlijk later deze week zijn.Mschamp schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:33:
[...]
Zou je dan hiervoor mee kunnen kijken:
[...]
De grootste hinder die ik zelf ondervind en ook hier lees, is dat overzicht door die eerste artikelen uit de lijst te halen totaal weg is, kan je kijken om dit terug te zetten (wat volgens mij neerkomt op de test stoppen). Daarnaast weet ik niet welke data jullie capteren, maar mijn data mag je alvast weggooien want die is zinloos: door custom CSS zie ik terug een overzichtelijke frontpage, de links waar ik dus op klik zijn geen nuttige inbreng voor de test (en zo sullen er nog zijn, om goede resultaten te hebben zul je dat toch eerst moeten filteren).
Intentionally left blank
Oprechte vraag; is het alleen de bedoeling om te testen of items op deze manier (door links bovenaan te zetten) meer/beter worden gelezen? Of zou dit ook echt zijn hoe het eruit komt te zien?crisp schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:48:
[...]
De test gaat uit zodra we genoeg data hebben. Dat zal waarschijnlijk later deze week zijn.
In het eerste geval snap het nog wel een beetje, als het allemaal wat beter wordt vormgegeven zou er weinig mis mee zijn imo. Maar hoe het eruit ziet (als een quick dirty fix) kan echt niet

[Voor 7% gewijzigd door Saven op 02-02-2021 17:59]
Lol ik zat ook al vol verbazing te kijken hoe het kan dat mijn layout zo ruk was. Ik vroeg me af hoeveel nieuws ik al gemist had, (beter gezegd; eerder had kunnen lezen)
Ik las alleen maar het nieuws onder 'meer nieuws van vandaag'. De hele kop 'laatste nieuws' heb ik afgelopen twee dagen niet gezien..
Hoe lang speelt dit al?
Ik las alleen maar het nieuws onder 'meer nieuws van vandaag'. De hele kop 'laatste nieuws' heb ik afgelopen twee dagen niet gezien..
Hoe lang speelt dit al?
...
Vandaag gewerkt met zowel de lay-out waar de nieuwsartikelen aan de rechterkant worden weergegeven, als op een andere PC waar ze links staan.
Ik vond bij de artikelen aan de rechterkant dat het inderdaad niet lekker leest als je de pagina van boven naar beneden door aan het nemen bent. Je moet je ogen van rechtsboven naar linksonder verplaatsen en dat voelt wat onnatuurlijk, zoals eerder aangehaald.
De artikelen aan de linkerkant vind ik ook wat minder fijn, omdat de headline over meerdere regels verspreid is. Om één of andere reden heb ik niet het gevoel dat ik de headline snel in me op kan nemen ofzo.
Als het gaat om links vs rechts, dan merk ik dat mijn persoonlijke voorkeur zou zijn om ze links te zien.
Ik vond bij de artikelen aan de rechterkant dat het inderdaad niet lekker leest als je de pagina van boven naar beneden door aan het nemen bent. Je moet je ogen van rechtsboven naar linksonder verplaatsen en dat voelt wat onnatuurlijk, zoals eerder aangehaald.
De artikelen aan de linkerkant vind ik ook wat minder fijn, omdat de headline over meerdere regels verspreid is. Om één of andere reden heb ik niet het gevoel dat ik de headline snel in me op kan nemen ofzo.
Als het gaat om links vs rechts, dan merk ik dat mijn persoonlijke voorkeur zou zijn om ze links te zien.

Plus 1 hier. Ik merk dat ik headlines van 1 regel lekker snel scan. Dit scant minder snel. Bovendien vallen de artikelen ernaast (de reviews met de grote afbeeldingen) mij ineens minder op.Prx schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:30:
Vandaag gewerkt met zowel de lay-out waar de nieuwsartikelen aan de rechterkant worden weergegeven, als op een andere PC waar ze links staan.
Succes ermee

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Voor de duidelijkheid: Ik ben (nog) geen fan van het nieuwe ontwerp maar ik heb niks tegen (A/B) testing. Ik vind het prima om in de test groep te blijven 
Mocht het huidige test design doorgevoerd worden of op voortgeborduurd worden dan heb ik de volgende punten die ik graag zou zien:
1) Plaatst het nieuws links, niet rechts. Rechts zorgt voor een vreemde onaangename sprong tijdens het lezen van de titels.
2) Laat het nieuws doorlopen van de smalle kolom (boven) naar de bredere kolom (onder) zodat het meer één geheel is ipv twee losse secties. Bijvoorbeeld*:

Mocht het huidige test design doorgevoerd worden of op voortgeborduurd worden dan heb ik de volgende punten die ik graag zou zien:
1) Plaatst het nieuws links, niet rechts. Rechts zorgt voor een vreemde onaangename sprong tijdens het lezen van de titels.
2) Laat het nieuws doorlopen van de smalle kolom (boven) naar de bredere kolom (onder) zodat het meer één geheel is ipv twee losse secties. Bijvoorbeeld*:
offtopic:
Excuseer mijn fantastische css kunsten
Edit: PS: Als ik zo naar mijn mock-up kijk dan denk ik dat ik de ankeilers in dat ontwerp misschien weer aanzet omdat ze minder in de weg zitten.
Excuseer mijn fantastische css kunsten
Edit: PS: Als ik zo naar mijn mock-up kijk dan denk ik dat ik de ankeilers in dat ontwerp misschien weer aanzet omdat ze minder in de weg zitten.
[Voor 7% gewijzigd door Caayn op 03-02-2021 08:46]
20 * 370wp @ SE7K
Feedback: Nee bedankt.
Vorige view was veel prettiger zowel A als B is niet fijn(of maak het opt-in/out).
Vorige view was veel prettiger zowel A als B is niet fijn(of maak het opt-in/out).
Feedback, de nieuwe versie leest erg onprettig. Ik merk dat ik steeds weer moet "zoeken".
De oudere versie werkte echt veel beter, al moet ik zeggen dat ik in eerste indruk het overzicht zoals @Caayn dat hierboven plaatst wel erg mooi en overzichtelijk vind.
De oudere versie werkte echt veel beter, al moet ik zeggen dat ik in eerste indruk het overzicht zoals @Caayn dat hierboven plaatst wel erg mooi en overzichtelijk vind.
“Please let me know if there’s some other way we can screw up tonight.”
Ah, nu snap ik waarom ik afgelopen week nieuwsberichten miste. Die staan dus rechts naast de eerste afbeelding...
Ik vind het ook niets.
Ik vind het ook niets.
Ik krijg de frontpages door elkaar geserveerd. De nieuwe versie vind ik rommelig. Ik vind het fijn om een complete opsomming te hebben van alle nieuws items. De keuze voor laatste nieuws en meer nieuws van vandaag vind ik zeker niet geslaagd.
Op mijn telefoon heb ik een andere layout dan op mijn laptop. Mijn laptop heeft nog de “oude” terwijl mijn iPhone een van de twee testen heeft?
Ik snap echter niet goed de functie en/of nut van het kopje “meer nieuws van vandaag” omdat dit onnodig ruimte in beslag neemt terwijl er slechts twee minuten tussen de berichten zit die het kopje scheid.
Ik snap echter niet goed de functie en/of nut van het kopje “meer nieuws van vandaag” omdat dit onnodig ruimte in beslag neemt terwijl er slechts twee minuten tussen de berichten zit die het kopje scheid.
OFFLINE enkele berichten geedit
Ook bij mij komt (mede door het CSS-thema?) door deze test "Laatste Nieuws" aan de rechterzijde. En op zo'n manier dat het aan alle aandacht ontspringt (men kijkt in ons schrift standaard eerst linksboven).
Voor mij persoonlijk maakt het de frontpage effectief onbruikbaar. Want ik kijk nu herhaaldelijk (al de hele dag, iedere keer weer) over dit heen.
Gezien de feedback, en de impact zou ik aanraden de test voortijdig te beëindigen voor betreffende variant. Je kunt over deze reeds een conclusie trekken.
Voor mij persoonlijk maakt het de frontpage effectief onbruikbaar. Want ik kijk nu herhaaldelijk (al de hele dag, iedere keer weer) over dit heen.
Gezien de feedback, en de impact zou ik aanraden de test voortijdig te beëindigen voor betreffende variant. Je kunt over deze reeds een conclusie trekken.
De 'oude' homepage ziet er gewoon veel beter uit en is daarom sowieso ook nog eens commerciëler... Misschien dat er theoretisch minder 'verdienmodel' achter zit, maar dat lijkt me een natte vingerinschatting, de kans is groot de je te veel boze lezers krijgt, 'rommelig leesbaar' is sowieso onsympathiek.
Voor je het weet ben je alleen maar commercieel bezig en schiet Tweakers zijn doel voorbij.
Als blijkt dat er nu al zoveel commentaar op is lijkt me 'back to the drawing board' een goed plan en eerst maar eens beginnen met bijvoorbeeld het boek van OGuilvy te lezen (niet voor niets nog steeds te koop
)
Voor je het weet komt iemand op het idee om het nieuws zo naar de achtergrond te werken zoals bij menig plaatselijk bokkenblaadje gebeurt.
Je haalt een hoop adverteerders binnen en je zit meteen in een redelijk doorbetalende sterfhuisconstructie
't Is maar wat je wilt...
Voor je het weet ben je alleen maar commercieel bezig en schiet Tweakers zijn doel voorbij.
Als blijkt dat er nu al zoveel commentaar op is lijkt me 'back to the drawing board' een goed plan en eerst maar eens beginnen met bijvoorbeeld het boek van OGuilvy te lezen (niet voor niets nog steeds te koop

Voor je het weet komt iemand op het idee om het nieuws zo naar de achtergrond te werken zoals bij menig plaatselijk bokkenblaadje gebeurt.
Je haalt een hoop adverteerders binnen en je zit meteen in een redelijk doorbetalende sterfhuisconstructie

BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Anoniem: 19709
Dezelfde inhoud (nieuws) in twee verschillende stijlen presenteren getuigt niet van een slim ontwerp.
Als jullie toch tijd over hebben voor dit soort experimenten, pak een fatsoenlijke dark modus en een webshop filter dan eens op.
Als jullie toch tijd over hebben voor dit soort experimenten, pak een fatsoenlijke dark modus en een webshop filter dan eens op.
Helemaal mee eens. Dit is een volstrekt onlogische indeling qua leesrichting en oogt rommelig. Voor het spiegelbeeld met het laatste nieuws links dat andere gebruikers hebben, geldt ook dat het rommelig oogt doordat de uitlijning tussen de blokken links en rechts eronder rechts 'verspringt'.MeltedForest schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:50:
[...]
Verandering is niet altijd slecht, al zul je altijd een groep mensen horen klagen. Maar in dit geval mist er gewoon logica in de UX als je rechtsboven moet beginnen met lezen om vervolgens in het midden verder te gaan. Dat is geen logische flow ( tenzij we in een arabisch land leven, maar de laatste keer dat ik checkte was dat niet het geval)
[Afbeelding]
Vernieuwen en uitproberen vind ik is helemaal prima. Er is altijd wat te verbeteren en we wennen er binnen no-time aan. Maar met deze indeling begin ik mij af te vragen of er niet eerst intern even een peer review is gehouden.
Ziet er in ieder geval afschuwelijk uit (en ik heb het echt al een paar dagen gegeven), en dan bedoel ik beide versies die ik hier in de screenshots voorbij zie komen. Is optie C toevallig gewoon het bij het oude laten of gaat het sowieso een van de twee nieuwe opties worden?bozhoyo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:47:
[...]
We zijn inderdaad dit aan het a/b testen. De bedoeling van de test was een of zes van de nieuws artikelen hoger op de pagina (en binnen de eerst viewport) te plaatsen. De test zal niet langer dan een paar dagen duren. Bedankt voor je bijdrage!
Eindelijk het Tweakers-Plus gedrocht weg *O*
op nul gezet en de waarde vastgezet zodat tweakers die niet weer kan veranderen (editthiscookie extensie voor chrome)T-mo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:10:
[...]
Cookie 'SSLB' op 0 zetten lijkt ook te werken en houdt het hopelijk langer vol..
Werkt, dus top! Tnx.
Heb ook meteen maar de optimizelycookie geblokkeerd. Die lijkt A/B testing te faciliteren (maar is us based company die een uniek id neer lijkt te zetten. dat lijkt erg op tracking imo)
[Voor 21% gewijzigd door Danny op 04-02-2021 07:01]
Optimizely gebruiken we al een hele tijd niet meer. Is dus een oude cookieDanny schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 06:59:
[...]
Heb ook meteen maar de optimizelycookie geblokkeerd. Die lijkt A/B testing te faciliteren (maar is us based company die een uniek id neer lijkt te zetten. dat lijkt erg op tracking imo)

Intentionally left blank
ah ok.crisp schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 07:45:
[...]
Optimizely gebruiken we al een hele tijd niet meer. Is dus een oude cookie
Nou ja, ik heb ook meteen wat andere zooi geblokkeerd die voor mij niets nuttigs lijkt te doen iig.
Mijn userid en settings lijken me logisch.
Ook meteen wat dingen in localstorage weggegooid en geblokkeerd.
Ads doen het nog en de site ook, dus nutteloze cookies.
Maar goed, redelijk offtopic verder

Ik vind het wel prima die nieuwe layout. Nieuwste nieuwsartikelen zijn nu makkelijker zichtbaar.
Dat heb ik liever dan altijd zo'n mega banner van een of andere review of ander artikel over de hele breedte.
Gewoon een week of wat aanzetten en dan is iedereen eraan gewend. Niet te bang zijn voor veranderingen!
Dat heb ik liever dan altijd zo'n mega banner van een of andere review of ander artikel over de hele breedte.
Gewoon een week of wat aanzetten en dan is iedereen eraan gewend. Niet te bang zijn voor veranderingen!
Dan staat het bij jou links op het scherm en niet rechtsKNed schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:54:
Ik vind het wel prima die nieuwe layout. Nieuwste nieuwsartikelen zijn nu makkelijker zichtbaar.

Ik vind de nieuwe layout nu nog onoverzichtelijk, met de nieuwsartikelen rechts en groot in het midden wat plaatjes. Wellicht dat het wennen is.
Wat ik nog minder vind: ik zie alleen maar de laatste 'Software update'. In het verleden stond er dan "en xx andere downloads" waarbij met een klik alle software updates van die dag weergegeven worden. Als ik nu een tijd de frontpage niet bekeken heb mis ik direct een aantal.
edit:
Zie dat bij dagen in het verleden nog wel op die manier werkt, maar blijf het onhandig vinden.
Wat ik nog minder vind: ik zie alleen maar de laatste 'Software update'. In het verleden stond er dan "en xx andere downloads" waarbij met een klik alle software updates van die dag weergegeven worden. Als ik nu een tijd de frontpage niet bekeken heb mis ik direct een aantal.
edit:
Zie dat bij dagen in het verleden nog wel op die manier werkt, maar blijf het onhandig vinden.
[Voor 18% gewijzigd door Jesse- op 04-02-2021 11:57]
Via een kleine omweg een mogelijkheid gevonden om er geen last meer van te hebben.
En op mijn werkpc Tweakers.net domein geroute naar videocardz.com, mocht ik per ongeluk het toch intikken.
Wel weer een andere kijk op tech nieuws deze week
En op mijn werkpc Tweakers.net domein geroute naar videocardz.com, mocht ik per ongeluk het toch intikken.
Wel weer een andere kijk op tech nieuws deze week

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput
Ik zie zojuist weer de oude/normale versie: wat een verademing 

Merk al een paar dagen dat ik op m'n telefoon niet meer op de dag headers kan klikken om alle nieuws artikelen van vandaag te krijgen ("Laatste nieuws" linkt normaliter naar https://tweakers.net/nieuws/list/20210204).
Door in Chrome te kiezen voor desktop layout krijg ik ook deze nieuwe rare layout, dus denk dat dit ook hiermee te maken heeft, want in die layout zijn ze ook niet aanklikbaar.
Zit nu elke dag met de hand de url aan te passen, maar dat gaat op een desktop (daar nog wel de "normale" site) toch handiger dan op de telefoon.
Dus graag weer de link naar alle nieuwsartikelen van de dag weer herstellen aub.
Door in Chrome te kiezen voor desktop layout krijg ik ook deze nieuwe rare layout, dus denk dat dit ook hiermee te maken heeft, want in die layout zijn ze ook niet aanklikbaar.
Zit nu elke dag met de hand de url aan te passen, maar dat gaat op een desktop (daar nog wel de "normale" site) toch handiger dan op de telefoon.
Dus graag weer de link naar alle nieuwsartikelen van de dag weer herstellen aub.
Gewoon op 'nieuws' kliiken in het menu?ta_chi79 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:34:
Merk al een paar dagen dat ik op m'n telefoon niet meer op de dag headers kan klikken om alle nieuws artikelen van vandaag te krijgen ("Laatste nieuws" linkt normaliter naar https://tweakers.net/nieuws/list/20210204).
Intentionally left blank
Is er ook een test gaande op smartphones, want ik zie hier het nut niet van in, waar zijn de prijzen gebleven? (Ik heb gisteren mijn desktop cookies al weggehaald, wellicht is het ook noodzakelijk op een smartphone).
Google Chrome browser:
P.s. dit is een wenslijst en na het verwijderen van lokale cookies op mijn smartphone, blijft het resultaat onleesbaar.
Dit is het resultaat via Opera zonder ingelogd te zijn, net zo vreemd dus. Is dit een eigen topic waard of hoort het bij dezelfde test van Tweakers?
Google Chrome browser:
P.s. dit is een wenslijst en na het verwijderen van lokale cookies op mijn smartphone, blijft het resultaat onleesbaar.
Dit is het resultaat via Opera zonder ingelogd te zijn, net zo vreemd dus. Is dit een eigen topic waard of hoort het bij dezelfde test van Tweakers?
[Voor 36% gewijzigd door Kiswum op 05-02-2021 20:44]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik gok dat het bij veel gebruikers op mobiel niet zo "gewoon" is aangezien in de gebruikelijke situatie men gewoon kan klikken op "laatste nieuws" en niet langs het menu komt. Dus op het moment dat de gebruikelijke link niet werkt is het niet perse logisch dat iemand er aan denkt het via het menu naar toe te navigeren.
Simpelweg mijn 2ct hier.
True, ik zat toevallig op mijn tablet toen ik dat schreef...Creesch schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:54:
[...]
Ik gok dat het bij veel gebruikers op mobiel niet zo "gewoon" is aangezien in de gebruikelijke situatie men gewoon kan klikken op "laatste nieuws" en niet langs het menu komt. Dus op het moment dat de gebruikelijke link niet werkt is het niet perse logisch dat iemand er aan denkt het via het menu naar toe te navigeren.
Simpelweg mijn 2ct hier.

Intentionally left blank
Ik heb hier ook last van. Vrij irritantKiswum schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:42:
Is er ook een test gaande op smartphones, want ik zie hier het nut niet van in, waar zijn de prijzen gebleven? (Ik heb gisteren mijn desktop cookies al weggehaald, wellicht is het ook noodzakelijk op een smartphone).
Google Chrome browser:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Scaling aanpassen werkt ook niet, van bijvoorbeeld automatisch naar <6 inch of iets anders. Het enige wat werkt is je telefoon in landschapsmodus houden.
Ik gebruik Google Chrome op Android.
Stel tot morgen uit wat vandaag niet hoeft
Nee, dit heeft niets met a/b-testen te maken. De wenslijstpagina's zijn simpelweg nog niet responsive, maar bij het recent overzetten van de templates zijn ze denk ik per ongeluk wel in het responsive framework gezet.Kiswum schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:42:
Google Chrome browser:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Intentionally left blank
@crisp heb je de mogelijkheid om deze bug intern door te geven? Heb je eventueel een workaround? Telefoon in landscape zetten is mogelijk, maar is niet altijd prettig bij het checken van de laatste deals van mijn toekomstige build.
Ik ga hier maandag zelf wel even naar kijken. Dit is waarschijnlijk wel simpel op te lossenKiswum schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:25:
@crisp heb je de mogelijkheid om deze bug intern door te geven? Heb je eventueel een workaround? Telefoon in landscape zetten is mogelijk, maar is niet altijd prettig bij het checken van de laatste deals van mijn toekomstige build.

Intentionally left blank
@Kiswum de bug is inmiddels gefixed. De pagina's bleken wel responsive te zijn maar er ontbrak een classname in de HTML 

Intentionally left blank
Geweldig, bedankt voor het fixen!crisp schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:20:
@Kiswum de bug is inmiddels gefixed. De pagina's bleken wel responsive te zijn maar er ontbrak een classname in de HTML
Kleine foutjes zijn snel gemaakt, mooi dat je het zo snel kon oplossen.
@crisp Ik weet niet of het uitmaakt (of bij jou moet zijn), maar ik vond de nieuwe layout iig wel mooi 
(Ik had de artikelen links en de foto's rechts)
Ik lees echter veel negatieve reacties hier, maar ik hoop persoonlijk dat het dan een optie wordt om het zo te krijgen, want dat zou ik wel willen

Ik lees echter veel negatieve reacties hier, maar ik hoop persoonlijk dat het dan een optie wordt om het zo te krijgen, want dat zou ik wel willen

Dank voor je feedback. Ik ken nog niet precies de resultaten van de test, maar kan me voorstellen dat die variant inderdaad het scannen van de headline minder bemoeilijkt dan de variant waarbij ze rechts staan. Wellicht kunnen we die lijst nog wat meer mooi door laten lopen wat het denk ik nog net iets beter zou maken.poor Leno schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:41:
@crisp Ik weet niet of het uitmaakt (of bij jou moet zijn), maar ik vond de nieuwe layout iig wel mooi
Ik ben zelf in ieder geval wel benieuwd naar de testresultaten en zal vragen of ik die hier ook mag delen

Intentionally left blank
Er is genoeg over geschreven, ik zet hem ook handmatig terug naar de oude stijl.
Voor de Firefox gebruikers (onder Windows):
(Het developper window sluit je weer met F12)
Voor de Firefox gebruikers (onder Windows):
- Terwijl de tweakers pagina open staat: F12
- Kies in de developper bar "Storage"
- "Cookies" menu aan de linkerkant uitklappen
- Bij de items scroll je bij Name naar SSLB
- Zet de value op 0 door erop te dubbelklikken

(Het developper window sluit je weer met F12)
[Voor 5% gewijzigd door EnigmA-X op 13-09-2021 17:25]
Ging bijna hier een post plaatsen, maar zie net dat feedback op de nieuwe front page in een apart topic verzameld wordt:
[Feedback] Frontpage test
[Feedback] Frontpage test
Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.
^^ Dit topic gaat over een oude test. 

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Dit topic is gesloten.
Let op:
De A/B test op de frontpage wordt door sommigen slecht ontvangen. We gaan hier naar kijken, je hoef niet meer te melden dat jij er ook last van hebt. Graag de reacties on-topic houden
De A/B test op de frontpage wordt door sommigen slecht ontvangen. We gaan hier naar kijken, je hoef niet meer te melden dat jij er ook last van hebt. Graag de reacties on-topic houden