No keyboard detected. Press F1 to continue.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Same, ik dacht dat het een bug was zo onoverzichtelijk is het op het moment. Jammer, want als hier over gecommuniceerd zou worden had ik er wat meer begrip voor dan nu.Kaastosti schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:47:
Mochten we invloed hebben op welke groep we zitten, dan wil ik ook graag uit de testgroep.
Weddings are basically funerals with cake.
Een A/B test doe je juist zonder het mensen te vertellen, omdat je anders mensen beïnvloedt en dus geen eerlijke test / betrouwbare resultaten krijgt.asing schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:39:
[...]
Aha ik dacht al! Maar jullie zijn dus zonder .plan aan de frontpage aan het sleutelen. Niet helemaal zo netjes maar oke.
En verder is Tweakers ook aan niemand verplicht om van tevoren te vertellen wat ze met hun eigen website doen, maar dat ter zijde
The devil is in the details.
Ik heb links de tracker.
En dan is er ergens een knip die denkt dat het een goed idee is om diezelfde info NOG EEN KEER IRRITANT IN BEELD TE PLAATSEN.
iets vriendelijker verwoorden graag de volgende keer
[ Voor 26% gewijzigd door crisp op 01-02-2021 20:03 ]
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Anoniem: 1302638
Ik pak alvast de popcorn.
Deze site wordt met de dag schreeuweriger.
Dit is toch precies wat je wilt dan? Direct feedbackAnoniem: 1302638 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:59:
Ah het is weer zover, 100+ posts over een onschuldige A/B test.
En die is redelijk eenduidig. Dit is geen verbetering.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Dus jij ziet liever geen feedback en deze onzin gewoon gepushed worden omdat geen commentaar als positief opgevat word? ik vind 100+ posts nog veel te wijnig ik wil er wel duizenden zien. hoe meer hoe duidelijker het word dat dit niet gewenst is.Anoniem: 1302638 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:59:
Overigens zal een veel te groot deel dit forum helaas niet vinden en niet hun mening laten weten omdat ze het op een telefoon bekijken die standaard al een andere versie voorgeschoteld krijgt. Dus als zeg 75% van de gebruikers op hun mobiel kijkt en 10% van de mensen hier maar een post maken om ongenoegen aan te geven betekend dat niet dat maar 10% het niet goed vind maar dat een groot deel van de desktop gebruikers het not done vind. Degene die immers op hun mobiel kijken en de gewone versie kijken zijn niet meegenomen en zijn niet eens op de hoogte van deze layout.
offtopic - opmerkingen over moderatie mag via DMZorro schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:55:
[mbr]knip[/]
Ik heb links de tracker.
En dan is er ergens een [mbr]knip[/mbr] die denkt dat het een goed idee is om diezelfde info NOG EEN KEER IRRITANT IN BEELD TE PLAATSEN.
[mbr]iets vriendelijker verwoorden graag de volgende keer ;)[/mbr]
[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 01-02-2021 20:15 ]
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Ja, zie:dezero schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:00:
Weet iemand dit met custom css op te lossen? Ik heb vergeefs wat geprobeerd, maar ik ben dan ook echt geen expert. De ankeilerArea was makkelijk te verbergen, maar de headlines blijven in een smalle kolom gepropt.
Deze site wordt met de dag schreeuweriger.
Mschamp schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:19:
Ik vond het ook verschrikkelijk onoverzichtlijk.
Gelukkig zijn er altijd Tweakers die hun oplossing beschikbaar stellen: Creesch in "[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'" (all credits to @Creesch )
Ik heb links de nieuwskoppen en rechts wat bannerzooi. Niet heel handig...sorry
[ Voor 27% gewijzigd door WoBBeL op 01-02-2021 20:22 ]
Dat gezegd hebbende; ik had de linkse variant, maar mijn hersenen/ogen konden daar niks mee.
Rommelig, chaotisch, titels afgebroken.
Ik wil graag een rustig gegroepeerd beeld, overzicht.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Geen domme vraag hoor, goede vraag juist. Of een A/B-test succesvol is hangt helemaal af van waar je op meet.ricardo246 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:20:
Even een domme vraag van een niet IT-er: Hoe ziet Tweakers.net in zo'n A/B test of het werkt, of de A/B variant de voorkeur heeft of beiden kansloos zijn? Ik bedoel, hoe ze dat meten.
Als je doel bijvoorbeeld is om meer views te krijgen op (ik zeg maar wat) reviews, dan kijk je simpelweg wat variant A (control, wat het nu is) tegenover variant B (de aangepaste versie) doet qua views. Als je ziet dat B veel meer views oplevert op reviews, en dat is je enige meetpunt, dan is B de winnaar.
In de praktijk kijk je vrijwel altijd naar veel meer meetpunten natuurlijk, en wordt het een veel ingewikkeldere rekensom, maar simpel gezegd komt het daarop neer.
[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 01-02-2021 20:24 ]
Interessant!..... maar .....is het aantal views niet afhankelijk van wat tweakers ons voorschotelt?Hahn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:23:
[...]
Geen domme vraag hoor, goede vraag juist. Of een A/B-test succesvol is hangt helemaal af van waar je op meet.
Als je doel bijvoorbeeld is om meer views te krijgen op (ik zeg maar wat) reviews, dan kijk je simpelweg wat variant A (control, wat het nu is) tegenover variant B (de aangepaste versie) doet qua views. Als je ziet dat B veel meer views oplevert op reviews, en dat is je enige meetpunt, dan is B de winnaar.
In de praktijk kijk je vrijwel altijd naar veel meer meetpunten natuurlijk, en wordt het een veel ingewikkeldere rekensom, maar simpel gezegd komt het daarop neer.
Ik kreeg links (geen keuze verders) dus dat = +1 view voor links. Krijg jij rechts, dan is dat +1 view voor rechts. Dat bepaald tweakers, en niet wij?
Of meten ze hoe snel we klikken op de nieuwe lay-out, of hoe lang we zoeken naar de veranderde links in de nieuwe lay-out?
[ Voor 6% gewijzigd door ricardo246 op 01-02-2021 20:26 ]
Neen, maar ze gaan niet naar e views van de startpagina kijken, daar heb je inderdaad geen invloed op, maar bv wel of je meer klinkt op links naar artikelen die anders weergegeven worden (en die artikelen zo meer views krijgen)ricardo246 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:25:
[...]
Interessant!..... maar .....is het aantal views niet afhankelijk van wat tweakers ons voorschotelt?
Ik kreeg links (geen keuze verders) dus dat = +1 view voor links. Krijg jij rechts, dan is dat +1 view voor rechts. Dat bepaald tweakers, en niet wij?
Of meten ze hoe snel we klikken op de nieuwe lay-out, of hoe lang we zoeken naar de veranderde links in de nieuwe lay-out?
Het zou tijd worden dat ze een goede front end designer in dienst nemen. Helemaal niks mis met A/B testen hoor, mensen moeten niet zo zeurencomputerjunky schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:36:
Toch grappig dat mensen ook bij de vorige 'nieuwe layout' met die afzichtelijke blokken ook al niet blij waren maar nu er weer nieuwe zooi gepushed word die oude (al niet perfecte en slechter als degene daarvoor) layout ineens de betere optie is...
Dat moet bij de devs toch een lichtje laten branden over de gang van zaken als je nieuwe layout steeds een stapje slechter is als de layout ervoor.
Tijd voor een flinke krabbel achter de oren en misschien wat tegengas tegen hogerop als de opdracht van hogeraf komt. En anders misschien devs wat inperken in vrijheden als dit vanuit devs blijft komen.

Tweakers is eigenlijk (samen met Techzine, maar nog altijd beter dan Tweakers..) de allerlelijkste tech site die ik ken. Gewoon echt lelijk
Negeer al die moeilijke mensen en kom nu gewoon eens met een een modern anno 2021 design. Het hóeft niet allemaal alleen super functioneel te zijn. Anders kun je net zo goed een paar tabellen en tekst neergooien.
Neem desnoods een freelancer in dienst als je geen vaste designer wil. Want programmeren kunnen jullie wel
Goede vervolgvraagricardo246 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:25:
[...]
Interessant!..... maar .....is het aantal views niet afhankelijk van wat tweakers ons voorschoteld?
Nog wat extra (nodige) achtergrondinformatie wat betreft A/B-testen:
In een A/B-test verdeel je je verkeer zo eerlijk mogelijk. Als je 2000 mensen per dag op je site krijgt, dan wil je dus 1000 mensen A voorschotelen en 1000 mensen B. En op basis daarvan ga je kijken wat beter werkt.
Als je ziet dat in A (a.k.a control) 200 mensen reviews bekijken, en in variant B 300 mensen reviews bekijken, dan is variant B de betere versie (als het gaat om views op reviews), want verder zijn de omstandigheden precies hetzelfde. De rest van de website is gelijk, de content is gelijk, het aantal mensen is gelijk. Het enige wat verschilt is dat de ene groep A ziet en de andere groep B ziet.
Dank, dit is de taal die ik effe nodig had om het idee te snappen.Hahn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:29:
[...]
Goede vervolgvraag![]()
Nog wat extra (nodige) achtergrondinformatie wat betreft A/B-testen:
In een A/B-test verdeel je je verkeer zo eerlijk mogelijk. Als je 2000 mensen per dag op je site krijgt, dan wil je dus 1000 mensen A voorschotelen en 1000 mensen B. En op basis daarvan ga je kijken wat beter werkt.
Als je ziet dat in A (a.k.a control) 200 mensen reviews bekijken, en in variant B 300 mensen reviews bekijken, dan is variant B de betere versie (als het gaat om views op reviews), want verder zijn de omstandigheden precies hetzelfde. De rest van de website is gelijk, de content is gelijk, het aantal mensen is gelijk. Het enige wat verschilt is dat de ene groep A ziet en de andere groep B ziet.
nu wil ik best open staan voor verandering maar dit lijk een beetje op een schoolproject. "maak je eigen website" en dan krijg je een 6.5 voor de moeite
geef mij maar gewoon een rijtje op chronologische volgorde dat werkt toch net iets fijner ( in mijn ogen dan)
fijne maandag nog
Kwestie van uitloggen, cookies voor tweakers.net verwijderen, opnieuw aanloggen en hopen dat je in de 'oude layout' groep wordt geplaatst. Zo niet, proces herhalen.
Hier weer de oude layout, hopelijk blijft dat zo.
De koppen van het nieuws worden helemaal weggedrukt over 3 a 4 regels op een iPad. Dat maakt ze minder belangrijk (terwijl het daar voor mij juist om gaat) en daarnaast zijn ze lastig te lezen.
Iets verderop veranderen de kolommen weer in breedte, wat het geheel zeer onoverzichtelijk maakt. Daarnaast heb ik het idee dat die rechter kolom later op de pagina dan ook nog eens breder is gemaakt, waardoor de koppen links ook nog steeds wat in de verdrukking komen. Maar mogelijk is dat visueel door de aanpassing aan de bovenkant.
Ik ben betalend lid, reclame uit. Maar de bovenkant op deze manier lijkt op reclame banners van bv Telegraaf.NL. Waar de reclame soms ook het nieuws overneemt.
Ik kom hier voor het nieuws. Als ik de Best Buy guide moet lezen van jullie mag je die best in de ‘aandacht’ kop zetten boven de rest van die dag, maar niet er naast en dan de rest verdrukken.
[ Voor 10% gewijzigd door SunnieNL op 01-02-2021 20:48 ]
- titels over meerdere regels
- titels buiten de 'normale' lijst
There's no place like 127.0.0.1
Dit werkt volgens mij niet. Als je namelijk maar vaak genoeg F5 in drukt komt er af en toe de oude layout tevoorschijn. Oftewel het is random bij het laden van de pagina.Kaastosti schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:36:
Wat ik tot zover denk te zien is dat je wordt ingedeeld in 1 van 3 groepen. Oude layout, nieuwe layout links of nieuwe layout rechts. Dat wordt opgeslagen in het cookie bij je account.
Kwestie van uitloggen, cookies voor tweakers.net verwijderen, opnieuw aanloggen en hopen dat je in de 'oude layout' groep wordt geplaatst. Zo niet, proces herhalen.
Hier weer de oude layout, hopelijk blijft dat zo.
Hopelijk wordt deze fout gewoon snel gefixt, dit kan toch niet serieus zijn?
[ Voor 35% gewijzigd door MultivlaaiTaart op 01-02-2021 21:33 ]
En toch heb jij speciaal dit topic aangeklikt én je doet ook de moeite om te posten.Anoniem: 1302638 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:59:
Waar de andere '100+ posts' nog nuttige testterugkoppeling geven, voeg jij... wat voeg jij eigenlijk toe hier?
Als je blijven F5-en krijg je soms even in een flits de oude layout te zien voor 'ie alle nieuwe settings laadt, heb ik ook een paar keer voorbij zien komen. Maar met een verse cookie op de oude layout draait 'ie nu al een tijdje prima, ook met verversen.computerjunky schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:24:
[...]Dit werkt volgens mij niet. Als je namelijk maar vaak genoeg F5 in drukt komt er af en toe de oude layout tevoorschijn. Oftewel het is random bij het laden van de pagina.
Dit is druk, rommelig en niets voor mij. Misschien de leeftijd al geloof ik niet dat Tweakers met deze layouts veel nieuw publiek gaat trekken.
Ik sluit me aan bij eerdere commentaren: Zorg voor een GOEDE UX designer en leg de probeersels voor aan targetgroepen. Deze ontwerpen zomaar de wereld inslingeren is beslist geen visitekaartje.
Aanvulling: het lijkt een beetje in de richting van de huisstijl van de DPG krantensites te gaan, sites waar ik alleen kom voor specifieke lokale dingen maar niet om tijd door te brengen.
[ Voor 13% gewijzigd door DjoeC op 01-02-2021 23:20 ]
Ik klik op wat ik wil lezen, niet op andere items. Dus of het nu eerst links staat en daarna rechts, of omgekeerd... Dat maakt voor mij niet uit.Mschamp schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:27:
[...]
Neen, maar ze gaan niet naar e views van de startpagina kijken, daar heb je inderdaad geen invloed op, maar bv wel of je meer klinkt op links naar artikelen die anders weergegeven worden (en die artikelen zo meer views krijgen)
Het enige wat je bereikt is dat ik direct naar het forum ga en het nieuws niet lees, of 1 keer per dag. Gewoon omdat het visueel niet aantrekkelijk is.
En mocht iemand dan iets roepen over security dan ga ik nu liever naar security.nl. Ik heb geen zin om iets te zoeken in dat onleesbare deel.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dan moet je de tekst rechts krijgen - dat was mijn eerste kennismaking........Olifant1990 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:17:
Ik heb de tekst links, het is een "nee" voor mij. Is heel wat rommeliger
Alternatieve conclusie op basis van dezelfde feiten: Er is een groep gebruikers die niet tegen verandering kan. Daardoor zien ze elke verandering als achteruitgang. Als ze dan na een tijd gewend zijn aan de verandering is dat de nieuwe status quo die niet aangetast mag worden.computerjunky schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:36:
Toch grappig dat mensen ook bij de vorige 'nieuwe layout' met die afzichtelijke blokken ook al niet blij waren maar nu er weer nieuwe zooi gepushed word die oude (al niet perfecte en slechter als degene daarvoor) layout ineens de betere optie is...
Dat moet bij de devs toch een lichtje laten branden over de gang van zaken als je nieuwe layout steeds een stapje slechter is als de layout ervoor.
Tijd voor een flinke krabbel achter de oren en misschien wat tegengas tegen hogerop als de opdracht van hogeraf komt. En anders misschien devs wat inperken in vrijheden als dit vanuit devs blijft komen.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik deze specifieke aanpassing persoonlijk wel als verbetering zie
Minder duidelijk, minder informatie in 1 pagina. Meer clicks voor hetzelfde resultaat, dingen niet meer snel kunnen vinden omdat het dieper verstopt zit. Dit is een grabbel uit wat tegenwoordig als vooruitgang gezien word en daar pas ik hard voor.Lapa schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:31:
[...]
Alternatieve conclusie op basis van dezelfde feiten: Er is een groep gebruikers die niet tegen verandering kan. Daardoor zien ze elke verandering als achteruitgang. Als ze dan na een tijd gewend zijn aan de verandering is dat de nieuwe status quo die niet aangetast mag worden.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik deze specifieke aanpassing persoonlijk wel als verbetering zie
Het voelt een beetje als de channel plus en min van de afstandsbediening achter het batterij vakje plaatsen. En in sommige gevallen achter de batterijen waardoor je rare toeren uit moet halen om te kunnen zappen omdat de afstandsbediening zonder batterijen niet werkt.
Beetje makkelijk statement om te zeggen dat mensen niet tegen verandering kunnen maar functionaliteit hoort wat mij betreft voorop te staan en een fancy look mogen ze achterwege laten als dat ten koste gaat van die functionaliteit. En je feed in 2en delen is gewoon onoverzichtelijk en dus minder functioneel. En er hebben mensen missende features gemeld dus ook minder functioneel.
En dat heb ik het nog niet eens over het feit dat met 1 van de lay-outs ik moest scrollen om überhaupt de nieuws feed te zien.
Het is dus wat mij betreft aan alle kanten verkeerd.
Anoniem: 1302638
Een A/B test gaat gepaard met een metric. Niet met een roeptoeter op een forum. Met een metric. Jij bent een roeptoeter. Geen metric. Dus geen onderdeel van de A/B test. Je weet niet eens wat ze testen. Maar ze weten dat jij het kut vindt. Laat ze het maar in de kantlijn schrijven.computerjunky schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:06:
[...]
Dus jij ziet liever geen feedback en deze onzin gewoon gepushed worden omdat geen commentaar als positief opgevat word? ik vind 100+ posts nog veel te wijnig ik wil er wel duizenden zien. hoe meer hoe duidelijker het word dat dit niet gewenst is.
Overigens zal een veel te groot deel dit forum helaas niet vinden en niet hun mening laten weten omdat ze het op een telefoon bekijken die standaard al een andere versie voorgeschoteld krijgt. Dus als zeg 75% van de gebruikers op hun mobiel kijkt en 10% van de mensen hier maar een post maken om ongenoegen aan te geven betekend dat niet dat maar 10% het niet goed vind maar dat een groot deel van de desktop gebruikers het not done vind. Degene die immers op hun mobiel kijken en de gewone versie kijken zijn niet meegenomen en zijn niet eens op de hoogte van deze layout.
Bij elke grote en kleine verandering is er een vocale minderheid die over elkaar heen buitelt om te komen vertellen hoe kut het allemaal wel niet is. Je ziet dat de crew dat moe is; ik zie twee reacties en die reageren allebei op een bug en een technisch detail en niet op de feedback.
Een constatering overigens die los staat van mijn mening.
Maar als de A/B test nou ook nog laat zien dat de meerderheid het wel een fijne layout vindt. Als het nou wel meer clicks oplevert, of aandacht voor uitgelichte artikelen, of wat ze ook testen. En ja, een test kan mislukken.
Maar mijn punt is, na de derde post in dit topic was inhoudelijk alles wel gezegd. Ik snap dan ook niet zo goed dat iedereen daar nog even overheen moet plassen. Geef gewoon een duimpje en move on.
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
:fill(white):strip_exif()/f/image/IT8ukOgoyAEGUMhOoheL1eVQ.png?f=user_large)
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Wanneer komt er een rubriek over het privéleven van Elon Musk en Jack Ma en zo?
(Ik begrijp dat alleen positieve feedback en lofuitingen toegestaan zijn)
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Verandering is niet altijd slecht, al zul je altijd een groep mensen horen klagen. Maar in dit geval mist er gewoon logica in de UX als je rechtsboven moet beginnen met lezen om vervolgens in het midden verder te gaan. Dat is geen logische flow ( tenzij we in een arabisch land leven, maar de laatste keer dat ik checkte was dat niet het gevalLapa schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:31:
[...]
Alternatieve conclusie op basis van dezelfde feiten: Er is een groep gebruikers die niet tegen verandering kan. Daardoor zien ze elke verandering als achteruitgang. Als ze dan na een tijd gewend zijn aan de verandering is dat de nieuwe status quo die niet aangetast mag worden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/fDAX5nA9uuva5vP7zqkL5zs5.png?f=user_large)
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Constructieve feedback zal vast gewaardeerd worden. Dit soort zinloos gehaat zit in elk geval niemand op te wachten.evilution schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:46:
De frontpage gaat steeds meer op het AD lijken. Mooi hoor.![]()
Wanneer komt er een rubriek over het privéleven van Elon Musk en Jack Ma en zo?
(Ik begrijp dat alleen positieve feedback en lofuitingen toegestaan zijn)
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Ik heb Tweakers standaard in een tab open staan, en kijk meerdere keren per uur wel eens op de frontpage wat voor nieuws er is. Dat het niet het nieuwste nieuws is maakt mij niet uit. Ik heb geen zin om door de drukke, schreeuwerige en grafische sites zoals Techradar, The Verge, etc te kijken. Zelfs hardware.info is mij te druk qua layout. Veel plaatjes. Veel whitespacing. klein aantal artikelen per pagina.
De kracht van de tweakers front page is juist dat het minimalistisch en overzichtelijk is.
Hiervoor betaal ik ook rustig het Hero abbo zodat de reclames ook weg kunnen. Ik gebruik verder geen add-blockers gezien ik schreeuwerige sites toch niet bezoek.
/f/image/zeDnBhMmRd33Cje5LZlGwfed.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb wel wat custom CSS geactiveerd, En het perfecte zoom niveau is 83% voor de frontpage. Anders is de tekst al te groot. Zo zie ik het graag.
normaal browservenster wat direct het laatste nieuws laat zien. Waarvan alle headlines te lezen zijn.
1x scrollen naar beneden en je ziet onderaan wat er op het forum gebeurd. En inzichtelijk welke items populair zijn. Die hele rechterbalk bekijk ik sporadisch voor de Tweaker events. meer niet.
Ik klik bijvoorbeeld ook nooit bewust op Nieuws, allemaal groot en schreeuwerig en onoverzichtelijk.
Als ik graag iets wil zien, dan is het meest bekeken weg halen. en het actieve forumtopics beschikbaar maken in de volledige layout zoals nu meest bekeken is. Dat zal voor mij het aantal keer dat ik op de frontpage zit nog meer vergroten in plaats van elke keer door te klikken naar actieve topics.

De wijzen komen uit het Oosten!
Je begint rechtsboven en je gaat naar linksonder.
Nee bedankt, dit is helemaal niks.
* Na cookies verwijderen en alles heb ik nu de variant van links boven een veel te dun stukje en dan eronder verder. Is iets beter maar nog niet goed.
Ik heb het gevoel steeds dat het niet meer 1 geheel is. Dat er gewoon willekeurig blokken bij elkaar gegooid worden als een tetris spel ?

[ Voor 48% gewijzigd door Hortz op 02-02-2021 08:58 ]
Wat dit extra lijkt te benadrukken is hoeveel ruimte er ongebruikt blijft. Ik schat dat bijna 40% van de ruimte op mijn 3840x2160 27" schem ongebruikt blijft. Aan de oude indeling viel me vaak op dat ik de eerste grote artikelen die met een afbeelding uitgelicht werden juist snel over het hoofd zag. Dat is hiermee een stuk minder, dus dat de artikelen naast de afbeeldingen staan verhelpt dat probleem wel.
Ik denk dat er vooral gekeken moet worden naar beter schalen naar schermbreedte, het leest nu te veel als een geforceerd A4 formaat, terwijl er zoveel ruimte onbenut blijft links en rechts.
Kijk bijvoorbeeld eens naar hoe de NOS de pagina indeelt: ook veel lege ruimte links en rechts op mijn scherm, maar de zaken die aandacht vragen, zoals de eerste foto's/video's zijn wel over de hele breedte, net als nog een keer bijna onderaan de "Nieuws in beeld" foto's.
Daar valt het ook minder op dat er veel lege ruimte is omdat de achtergrond van de lege ruimte dezelfde kleur heeft als het midden.
En mijn 2 cents; ronduit kut. Steek die dev tijd toch eens in dingen die de users echt willen ipv dit soort ongein.
Het enige wat in deze 'monstrosity' van een frontpageaanpassing nog ontbreekt is een advertentie die zich er nog even tussen propt
Ik heb beiden varianten nu gehad, op de ene PC laatste nieuwsberichten links en op de andere PC rechts, maar beiden zijn wat mij betreft geen success. De laatste nieuwsberichten vallen weg tegenover de grote afbeeldingen reviews of best buy guides en het geheel oogt onrustig. Ook is de breedte van het "laatste nieuws" zo smal dat nieuwsberichten met titels van gemiddelde lengte zodanig worden afgebroken dat ze in de hoogte drie regels in beslag nemen, wat heel onrustig leest.
Geef mij de vorige layout maar.
Wat een zooitje.

Bovendien zelfs volop fouten, zoals "Meer nieuws van vandaag" dat van gisteren is.
Als dit een test is, als in A/B-, hoe dan te achterhalen of men dit beter of minder vindt?
Als ineens niemand met nieuwe layout Tnet frontpage meer bezoekt?
Wie heeft dit bedacht?

Wel vaker aangehaald.
Er HOEFT niet per sé iets te veranderen.
Eat the bugs, live in a pod
Ik denk dat een site als Tweakers een zware uitdaging is voor elke UX designer. Tweakers zijn vaak voorlopers als het op hardware aankomt, maar dat betekend dan ook dat op desktop/laptop de schermen steeds breder worden terwijl op de mobiele telefoon ze net steeds smaller en hoger worden. 1 design dat voor beide goed werkt (en van beide krijg je enorm veel bezoekers) is best een grote uitdaging.MeanGreen schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:11:
Ook van mijn kant een voorzichtige en opbouwend bedoelde reactie op de nieuwe frontpage. Korte antwoord: ik vind het niet prettig lijken. Te druk, rommelig, onoverzichtelijk.
Wat dit extra lijkt te benadrukken is hoeveel ruimte er ongebruikt blijft. Ik schat dat bijna 40% van de ruimte op mijn 3840x2160 27" schem ongebruikt blijft. Aan de oude indeling viel me vaak op dat ik de eerste grote artikelen die met een afbeelding uitgelicht werden juist snel over het hoofd zag. Dat is hiermee een stuk minder, dus dat de artikelen naast de afbeeldingen staan verhelpt dat probleem wel.
Ik denk dat er vooral gekeken moet worden naar beter schalen naar schermbreedte, het leest nu te veel als een geforceerd A4 formaat, terwijl er zoveel ruimte onbenut blijft links en rechts.
Kijk bijvoorbeeld eens naar hoe de NOS de pagina indeelt: ook veel lege ruimte links en rechts op mijn scherm, maar de zaken die aandacht vragen, zoals de eerste foto's/video's zijn wel over de hele breedte, net als nog een keer bijna onderaan de "Nieuws in beeld" foto's.
Daar valt het ook minder op dat er veel lege ruimte is omdat de achtergrond van de lege ruimte dezelfde kleur heeft als het midden.
En als je op mobiel naar dezelfde site van de NOS gaat dan zie je direct dat je ineens nog maar 2 titels kunt zien op een gemiddelde mobiel. Lekker handig.
Het is helemaal geen uitdaging, want; don't fix if it ain't broken.Blokker_1999 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:37:
[...]
Ik denk dat een site als Tweakers een zware uitdaging is voor elke UX designer. Tweakers zijn vaak voorlopers als het op hardware aankomt, maar dat betekend dan ook dat op desktop/laptop de schermen steeds breder worden terwijl op de mobiele telefoon ze net steeds smaller en hoger worden. 1 design dat voor beide goed werkt (en van beide krijg je enorm veel bezoekers) is best een grote uitdaging.
En als je op mobiel naar dezelfde site van de NOS gaat dan zie je direct dat je ineens nog maar 2 titels kunt zien op een gemiddelde mobiel. Lekker handig.
Wat er natuurlijk gebeurd is dat er iemand vond dat er te weinig op ads en bepaalde artikelen werd geklikt. Daarom wordt er iets aangepast. Gaat puur weer om geld.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
De flow klopt niet meer omdat dezelfde content nu op verschillende plaatsen staat.
Ik kon altijd makkelijk in één oogopslag de FP overzien en dat gaat niet meer.
Als dit echt permanent moet worden, mag er dan een optie komen om dit weer terug te zetten?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
pleh!
/post
Je kan ook zeggen: stilstaan is achteruitgaan.Douweegbertje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:40:
[...]
Het is helemaal geen uitdaging, want; don't fix if it ain't broken.
Wat er natuurlijk gebeurd is dat er iemand vond dat er te weinig op ads en bepaalde artikelen werd geklikt. Daarom wordt er iets aangepast. Gaat puur weer om geld.
Mogelijks heeft management bepaald dat ze graag willen zien of er meer aandacht kan besteed worden aan reviews door ze een meer prominente plaats te geven. Iets wat ze hier aan het uittesten zijn. En is dat zo slecht? Neen, dat is het niet. Want enkel door te testen kom je erachter of iets echt werkt en wat de gevolgen zijn.
Je kan het zelfs anders bekijken, nu komt het nieuws eindelijk ook weer op gelijke hoogte als de artikelen die in de spotlight worden gezet. De manier waarop laat misschien wat te wensen over, maar er wordt allesinds gekeken naar mogelijke verbeteringen.
Mensen die tevreden zijn gaan niet komen klagen, die zoeken niet op het forum naar een onderwerp waar ze kunnen melden hoe goed de verandering wel niet is.Sand0rf schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:06:
Is er eigenlijk iemand wél blij met deze aanpassing? Ik heb het idee dat we nog nooit zo eensgezind vinden dat de wijziging niks is
Je ziet trouwens bij zowat elke grote aanpassing dat er in de aankondiging ervan een stortvloed aan negatieve comments staat van hoe de oude versie beter was. Verandering brengt altijd weerstand mee.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Zeker waar, en tegelijkertijd heeft dit iig niet mijn persoonlijke voorkeur. Ja je moet dingen proberen, maar ik zal blij zijn als het weer is zoals afgelopen week. Het is gewoon een mooie balk met wat zaken uitgelicht, maar als daar je 'stream' gek naast staat werkt dat niet prettig.Blokker_1999 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:20:
[...]
Mensen die tevreden zijn gaan niet komen klagen, die zoeken niet op het forum naar een onderwerp waar ze kunnen melden hoe goed de verandering wel niet is.
Je ziet trouwens bij zowat elke grote aanpassing dat er in de aankondiging ervan een stortvloed aan negatieve comments staat van hoe de oude versie beter was. Verandering brengt altijd weerstand mee.
/f/image/iZF4U9sKg3PkiLKpb1gmYNma.png?f=fotoalbum_large)
Mocht je geintresseert zijn in de code zie hieronder of als je hem direct wilt gebruiken en je hebt genoeg karma punten, klik hier (custom snippets).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| .wrap { position : relative; } .wrap .async { display : none; } .heroArea { border-bottom : none; padding-bottom: 0; width : 640px; } .heroArea .ankeilerArea { width : 100%; min-width : 100%; order : 1; } .heroArea .latestNewsSection { width : 640px; order : 2; } .mainColumn.frontpage { margin: 0 20px 15px 0; } .secondColumn.frontpage.top { position : absolute; right : 5px; top : 90px; margin : 0; width : 320px; } @media all and (max-width: 768px){ .secondColumn.frontpage.top { position : relative !important; right : 0 !important; top : 0 !important; margin : 0 5px 0 0 !important; width : calc(100% - 20px) !important; } .heroArea { width : auto !important; } } |
[ Voor 22% gewijzigd door DeEindbaas op 02-02-2021 10:54 ]
Persoonlijk ben ik ook niet blij met de lijst rechts die daarna verder gaat aan de linkerkant. De logica mist en de bezoekers zullen zeker nieuws gaan missen, maar dat zal (hoop ik) ook in de testresultaten terugkomen.
Voor iedereen die steen en been klaagt en van mening is dat het onmiddelijk terug moet komen: Rustig, het is een A/B test en Tweakers zal veel leren van deze A/B test. De input die hier gegeven wordt zal, neem ik aan, ook meegenomen worden
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Die custom CSS zal het vast ook leuk doen nadat de test is afgelopen. Dan moet je dat weer herstellen.Dreamwire schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:42:
Ik heb het met een beetje custom CSS weer normaal gekregen zie:
[Afbeelding]
Mocht je geintresseert zijn in de code zie hieronder of als je hem direct wilt gebruiken en je hebt genoeg karma punten, klik hier (custom snippets).
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 .wrap { position : relative; } .wrap .async { display : none; } .heroArea { border-bottom : none; padding-bottom: 0; width : 640px; } .heroArea .ankeilerArea { width : 100%; min-width : 100%; order : 1; } .heroArea .latestNewsSection { width : 640px; order : 2; } .mainColumn.frontpage { margin: 0 20px 15px 0; } .secondColumn.frontpage.top { position : absolute; right : 5px; top : 90px; margin : 0; width : 320px; } @media all and (max-width: 768px){ .secondColumn.frontpage.top { position : relative !important; right : 0 !important; top : 0 !important; margin : 0 5px 0 0 !important; width : calc(100% - 20px) !important; } .heroArea { width : auto !important; } }
Dan kan je hem weer uitschakelen natuurlijk.3raser schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:59:
[...]
Die custom CSS zal het vast ook leuk doen nadat de test is afgelopen. Dan moet je dat weer herstellen.
Het zal vast wel weer wennen, maar dit is echt geen vooruitgang.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Maar, zo blijkt: "it's not a bug, it's a feature". Mijn advies is, niet structureel implementeren
Had mij wat werk gescheeld met troubleshooten van de bug.
Dit is geen feature of upgrade, dit is ronduit slecht...
/edit
Niet hierggj87 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:14:
Het is weer teruggezet zie ik. Top!
[ Voor 32% gewijzigd door raymondw op 02-02-2021 11:16 ]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Nee hoor, zoals eerder gemeld verschilt het per keer het scherm tonen of je de oude of nieuwe layout krijgt. Ik krijg nu nog steeds de nieuwe maar waar ik gister het nieuws links kreeg krijg ik dat nu rechts.ggj87 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:14:
Links het nieuws vind ik nog enigszins acceptabel, rechts totaal niet overigens. Verder eens met wat @Blokker_1999 schrijft, zonder te testen weet je niet of iets gaat werken en je hoort altijd de klagers schreeuwen en de tevreden gebruikers niet of nauwelijks.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
De test wisselt nog wel eens waardoor je soms de normale frontpage te zien krijgt. Ik had bijvoorbeeld eerst de headlines rechts, en nu staan ze links.ggj87 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:14:
In mijn geval krijg ik de variant met het nieuws items links en de ankeliers rechts.
Wat ik prettig vindt aan de normale lay-out is dat elk nieuws item 1 regel is. Nu zijn het voor ieder item 2 en soms zelfs 3. Dat vindt mijn OCD echt niet grappig.
Verder heeft de tekst onder de onderste 2 ankeliers geen relatie meer met de afbeelding. Dit is in de 1e wel het geval waarbij de tekst over de afbeelding heen staat.
Kortom erg opgepropte en rommelige weergave, geen verbetering.
//edit.
Nu ik de site nog eens goed bekijk, wordt het niet eens tijd dat je de boxed lay-out gaat loslaten. Volgens mij kan er best efficiënter omgegaan worden met de scherm ruimte.
[ Voor 12% gewijzigd door josvane op 02-02-2021 11:22 ]
De UX'er die dacht dat dit ontwerp een goed idee zou kunnen zijn mag misschien toch nog wat vakliteratuur raadplegen :rolleyes:
- Het oogt ongenadig rommelig (alsof iemand het maar bij elkaar wil proppen), dit komt door de afgekapte titels welke 2 regels vormen daardoor
- Je kijkt enorm snel voorbij de eerste nieuws artikelen
- "Meer nieuws vandaag" kan een betere aanduiding krijgen sowieso
[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 02-02-2021 12:45 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dit komt echt over als een Microsoft "Wij denken dat 3 gebruikers dit willen, dus we plempen dit voor iedereen live." actie.HMC schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:36:
Ik zat al in Geachte Redactie te zoeken, maar gelukkig wees @AW_Bos me op deze pagina.
Wat een zooitje.
Bovendien zelfs volop fouten, zoals "Meer nieuws van vandaag" dat van gisteren is.
Als dit een test is, als in A/B-, hoe dan te achterhalen of men dit beter of minder vindt?
Als ineens niemand met nieuwe layout Tnet frontpage meer bezoekt?
Wie heeft dit bedacht?![]()
Wel vaker aangehaald.
Er HOEFT niet per sé iets te veranderen.

RIP Frontpage

The S in IOT stands for security.
Kan dat niet binnen een gesloten groep users?
Misschien is het ook een goed idee om op de frontpage (of elders waar zo'n A/B test gedaan word) een melding te doen of een popup die je op de hoogte brengt dat er een test gedaan word, met een vrijwillige optie om hier wel of niet aan mee te doen, je zou dat dan ook meteen kunnen koppelen aan een feedback op de test.
1)
Ooit vroegah werd eens per zoveel jaar big bang de hele boel op de schop gegooid. Dit vind ik zelf veel prettiger. Wikipedia: Continual improvement process etc.
Liever een test met feedback en snel terug als het duidelijk geen succes is, dan twee jaar developen en dan niet terug kunnen want er zit twee jaar aan uurtjes in
2)
En popup o.i.d. maakt dat het geen echte test meer kan zijn.
3)
Ik denk dat er weinig mensen zich opgeven structureel op een testomgeving rond te hangen. En wie dat wel doet zal waarschijnlijk enthousiaster zijn, omdat juist dat soort mensen er komt.
4)
Daarom vind ik zoiets -zolang het niets 'echt breekt'- juist erg prettig! Zolang het dus maar snel weer uit gaat zoals bij dit proefballonnetje liefst snel gebeurt.
/op persoonlijke titel en ook zonder devver te zijn voor de betaalde baan.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Je kan ook zeggen: verandering moet ook verbetering zijn.Blokker_1999 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:18:
[...]
Je kan ook zeggen: stilstaan is achteruitgaan.
Mogelijks heeft management bepaald dat ze graag willen zien of er meer aandacht kan besteed worden aan reviews door ze een meer prominente plaats te geven. Iets wat ze hier aan het uittesten zijn. En is dat zo slecht? Neen, dat is het niet. Want enkel door te testen kom je erachter of iets echt werkt en wat de gevolgen zijn.
Je kan het zelfs anders bekijken, nu komt het nieuws eindelijk ook weer op gelijke hoogte als de artikelen die in de spotlight worden gezet. De manier waarop laat misschien wat te wensen over, maar er wordt allesinds gekeken naar mogelijke verbeteringen.
Reviews e.d. hadden al een tijd een vrij prominente plek, dat zou het niet mogen zijn.
Wel een goed punt dat de nieuwsartikelen weer wat beter in beeld komen op die manier, dat heb ik sinds het gebruik van die grote headers altijd wat minder gevonden. Maar de layout zoals in de test zag er op deze manier krom/rommelig uit... dat heeft in dit geval imo weinig te maken met dat er altijd weerstand tegen verandering is (is vaak wel zo), maar dit zag eruit alsof de frontpage een beetje stuk was.
Diegene die heeft gesuggereerd om de tekst rechts te zetten, verdient echter een lintje. Je moet echt 'out of the box' denken om een user journey te bouwen die van rechtsboven naar linksonder gaat.
Verbetering is dan weer subjectief. En die ankeiler bovenaan heb ik met custom CSS zelf al lang een heel stuk kleiner gemaakt.MicGlou schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:46:
[...]
Je kan ook zeggen: verandering moet ook verbetering zijn.
Reviews e.d. hadden al een tijd een vrij prominente plek, dat zou het niet mogen zijn.
Wel een goed punt dat de nieuwsartikelen weer wat beter in beeld komen op die manier, dat heb ik sinds het gebruik van die grote headers altijd wat minder gevonden. Maar de layout zoals in de test zag er op deze manier krom/rommelig uit... dat heeft in dit geval imo weinig te maken met dat er altijd weerstand tegen verandering is (is vaak wel zo), maar dit zag eruit alsof de frontpage een beetje stuk was.
En ja, mijn eerste gedachte was ook dat er iets mis was met de frontpage voordat ik door had dat het wel degelijk werkte zoals bedoeld. Maar de vraag die ik mij een dag later ben beginnen stellen: als ik nog nooit op deze site ben geweest en de oude situatie niet ken, hoe zou ik dan denken over deze layout? En ik kan niet ontkennen dat mijn reactie dan toch ook weer anders zou zijn.
Ik betrapte mezelf erop dat ik standaard onder die grote banner kijk.
Kaas is baas
Doorontwikkelen kan zeker, mits de basis prima is. Maar dat is al een aantal jaar het probleem. Het design is in de basis ruk. Zie ook mijn andere post hierover:F_J_K schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:24:
offtopic:
1)
Ooit vroegah werd eens per zoveel jaar big bang de hele boel op de schop gegooid. Dit vind ik zelf veel prettiger. Wikipedia: Continual improvement process etc.
Liever een test met feedback en snel terug als het duidelijk geen succes is, dan twee jaar developen en dan niet terug kunnen want er zit twee jaar aan uurtjes in
Juist dat gehannes met iteratieve kleine aanpassingen zorgt ervoor dat het design van Tweakers er met het jaar treuriger uit ziet. Ze moeten gewoon eens afkijken bij grotere (internationale) concullega's. Zo spannend hoeft het allemaal niet te zijn.Saven schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:29:
[...]
Het zou tijd worden dat ze een goede front end designer in dienst nemen. Helemaal niks mis met A/B testen hoor, mensen moeten niet zo zeurenMaar dat iemand in dit geval heeft gedacht dat 'dit wel kon' vind ik eigenlijk veel erger. Het ziet er gewoon niet uit
![]()
Tweakers is eigenlijk (samen met Techzine, maar nog altijd beter dan Tweakers..) de allerlelijkste tech site die ik ken. Gewoon echt lelijkIk vermoed dat dat te maken heeft met de userbase waarvan een klein deel het hardste schreeuwt en niet tegen verandering kan. Daardoor ga je overal een beetje tussen proberen te zitten en krijg je rotzooi als resultaat.
Negeer al die moeilijke mensen en kom nu gewoon eens met een een modern anno 2021 design. Het hóeft niet allemaal alleen super functioneel te zijn. Anders kun je net zo goed een paar tabellen en tekst neergooien.
Neem desnoods een freelancer in dienst als je geen vaste designer wil. Want programmeren kunnen jullie welMaar van design echter geen kaas gegeten, sorry
Ik heb zoals eerder aangegeven ook het idee dat veel van het huidige design het resultaat is van een groepje die hard roept vernieuwing vreselijk te vinden. Zet er gewoon een paar goede UX designers op; en dan heb ik het niet over een stagiair of mensen die elke uitlijning proberen te over-analyseren, of een manager die het denkt beter te weten
Maar goed, staat de basis goed? Dán kun je eens nadenken over het design iteratief doorontwikkelen. Nu doet het me een beetje aan Windows 10 denken
Overigens totaal geen rant op de webbouwers hier hoor
Dan krijg je een situatie waarin elke wijziging geslaagd is, want er klaagt maar <1% van de gebruikers. Terwijl wanneer je na een aantal dagen in de A/B test een pop up zou krijgen met de vraag "Is deze wijziging een verbetering?" dat misschien 80% van de gebruikers aangeeft het geen verbetering te vinden.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
A/B test is meer dan prima, maar op het moment dat het echt veel sloopt en mensen moeten gaan troubleshooten om dingen weer recht te krijgen dan is er iets raars aan de hand. Ik zat gisteren bijna 1 uur te prutsen om mijn css weer normaal te krijgen. (wat niet is gelukt) toen ik opeens dit topic zag. Anders had ik er nog wel meer uur tegenaan gegooitF_J_K schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:24:
offtopic:
1)
Liever een test met feedback en snel terug als het duidelijk geen succes is, dan twee jaar developen en dan niet terug kunnen want er zit twee jaar aan uurtjes in![]()
2)
En popup o.i.d. maakt dat het geen echte test meer kan zijn.
3)
Ik denk dat er weinig mensen zich opgeven structureel op een testomgeving rond te hangen. En wie dat wel doet zal waarschijnlijk enthousiaster zijn, omdat juist dat soort mensen er komt.
4)
Daarom vind ik zoiets -zolang het niets 'echt breekt'- juist erg prettig! Zolang het dus maar snel weer uit gaat zoals bij dit proefballonnetje liefst snel gebeurt.
/op persoonlijke titel en ook zonder devver te zijn voor de betaalde baan.
En als vervolgens de UX'er doodleuk zegt, ja dit duurt meerdere dagen, wat.

😆 - Denk ook eens om ;)
Feedback op A/B test is 1 mogelijkheid. Tweakers heeft gelukkig deze mogelijkheid.miicker schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:19:
Ik vraag me altijd af hoe je bij een A/B test weet of een gebruiker er blij mee is op het moment dat je niet om feedback vraagt. Nu zie je hier en daar wat topics oppoppen met de vraag waarom de FP er anders uit ziet en melden gebruikers zich hier met om aan te geven wat ze er van vinden, maar het gros van de bezoekers zal die moeite niet nemen. Hoe kun je dan ooit stellen of het geslaagd is?
Dan krijg je een situatie waarin elke wijziging geslaagd is, want er klaagt maar <1% van de gebruikers. Terwijl wanneer je na een aantal dagen in de A/B test een pop up zou krijgen met de vraag "Is deze wijziging een verbetering?" dat misschien 80% van de gebruikers aangeeft het geen verbetering te vinden.
Verder zal het gedrag van de bezoekers in de gaten gehouden worden. Wat doen de bezoekers normaal? wat doen de A bezoekers? en wat doen de B bezoekers?
Deze resultaten zullen waarschijnlijk tonen dat bezoekers die in B vallen (nieuws rechts) minder vaak op de nieuwste nieuwsitems klikken, maar misschien wel meer op de plaatjes links daarvan.
Dit is allemaal goed te meten. Al moet men altijd oppassen dat er niet verkeerde keuzes gemaakt worden.
Als het bijvoorbeeld de bedoeling is dat men meer op de linker plaatjes klikt en dat dit ook gebeurd doordat je het nieuws rechts plaatst, dan heb je wel het resultaat, maar verpest je de user journey voor een heleboel andere mensen.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Maar dan vervolgens geen rekening houdt met het feit dat er mensen zijn die op een groot scherm werken en de viewport een stukje groter is dan een mobiel schermpje. Een mobiel schermpje waar je overigens een wit vlak krijgt te zien omdat het zelfs voor mobiele layout niet goed is geoptimaliseerd.
Komt nou niet echt professioneel over.
Niet testen is ook niet professioneel. Door testen kun je tenminste keuzes onderbouwen. Ben ook niet tegen verandering, want soms weten gebruikers zelf niet wat ze willen. Ken de analytics van de FP niet, maar vermoed dat mensen met grote schermen in de minderheid zijn als dit soort layouts worden getest.Terranova schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:54:
Gelukkig is er al een topic. Want het is inderdaad irritant. Wat mij wel verbaasd is dat de UXer het overheeft om artikelen in de 1e viewport te plaatsen.
Maar dan vervolgens geen rekening houdt met het feit dat er mensen zijn die op een groot scherm werken en de viewport een stukje groter is dan een mobiel schermpje. Een mobiel schermpje waar je overigens een wit vlak krijgt te zien omdat het zelfs voor mobiele layout niet goed is geoptimaliseerd.
Komt nou niet echt professioneel over.
Persoonlijke noot: Heb zelf ook een 'groter scherm'. De variant waarin de meest recente berichten zo ongeveer rechts in de sidebar staan, dwingt me de pagina van rechtsboven naar linksonder te lezen, wat een beetje tegennatuurlijk voelt. De 'flow' is dan weg.
Ik dacht dus dat die artikelen rechts met de banner te maken hadden. (zelfde idee als Epic games heeft)
Kaas is baas
Dit topic is gesloten.
De A/B test op de frontpage wordt door sommigen slecht ontvangen. We gaan hier naar kijken, je hoef niet meer te melden dat jij er ook last van hebt. Graag de reacties on-topic houden