Toon posts:

Vernieuwde frontpage of bug?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 12.168 views

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:25

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter

Dit is mijn nieuwe frontpage sinds deze middag. Via een incognito tabblad krijgt ik wel de normale frontpage te zien. Zit ik in een A->B test of is er meer aan de hand? Het ziet er in ieder geval niet uit met dat laatste nieuws aan de rechterkant.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-03 14:39
Hee mijn frontpage is ook helemaal van slag. Gelukkig ben ik dus niet de enige!

[Voor 22% gewijzigd door theblindman op 01-02-2021 13:27]

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:14
Hoop inderdaad dat dit niet de nieuwe layout wordt. Vind het behoorlijk minder overzichtelijk (en oogt voor m'n gevoel ook rommelig).

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-03 19:58
Ik gok dat het een A-B test is, maar het ziet er een beetje raar uit. De eerste 6 nieuws items staan helemaal rechts op de pagina.Het leest in ieder geval niet prettig, ook omdat er aan die rechterkant weinig ruimte is en daardoor er de titel van een artikel soms over 3 of 4 regels wordt gespreid.

Het oogt een beetje rommelig (vind ik).

Computer says no

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:12
Ik dacht al dat er een stuk van de laatste artikels weg was. staan nu dus naast de banner.. nee niet fijn.

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:48
Eens met voorgaande, ik 'schrok' ervan haha :-)

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ik was ook al aan het zoeken naar een .plan maar kon niks vinden.
Ik had ook nog wat custom CSS en heb dat er tijdelijk uit gehaald maar dat maakt geen verschil.

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:03

bozhoyo

UX Designer
3raser schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:17:
Zit ik in een A->B test of is er meer aan de hand?
We zijn inderdaad dit aan het a/b testen. De bedoeling van de test was een of zes van de nieuws artikelen hoger op de pagina (en binnen de eerst viewport) te plaatsen. De test zal niet langer dan een paar dagen duren. Bedankt voor je bijdrage!

• Bensimpel
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Graag mij dan per direct uit de A/B test halen dan. Vriendelijke bedankt.

[Voor 17% gewijzigd door Bensimpel op 01-02-2021 13:49]

😆 - Denk ook eens om ;)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja hier ook, erg irritant die nieuwe layout...

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Als je de ankeilers blokkeert, zoals ik doe, dan heb je ineens een hele vage frontpage:

20 * 370wp @ SE7K

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-03 19:38
Mocht userfeedback mee worden genomen in het onderzoek: Ik heb de artikelen links in de viewport, maar het lastigst vind ik nu de titels lezen. Er zijn te weinig woorden op een regel om goed te lezen. Als ze wat langer zouden zijn zou het al een stuk beter te lezen zijn :)

EDIT: Even wat snel geklooi, dit leest al veel fijner

[Voor 42% gewijzigd door omgwtfbbq op 01-02-2021 14:25]

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Aan de linkerkant zou ik nog kunnen begrijpen (als test dan). Maar aan de rechterkant? Ik was de laatste nieuwsberichten gewoon echt even kwijt. Wat mij betreft stop je die test per direct want ik kan me niet voorstellen dat iemand hier voorstander van is.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:34

Herman

FP ProMod
Rommelig inderdaad. Het wordt er in ieder geval niet overzichtelijker op!

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:54
Correct ziet er erg rommelig uit + stukken van de layout vallen weg . (reacties rondje bijv. ) zie ook screenshots hierboven.

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:57
Ik vind die nieuwe indeling ook niks. Wel opmerkelijk dat die "Laptop Best Buy Guide" in de nieuwe indeling kleiner is, maar veel hinderlijker aanwezig is.

Deze indeling kan denk ik alleen werken als je bovenin echt headlines plaatst, zoals de NOS dat bijvoorbeeld doet. Nu is het gewoon op volgorde van binnenkomen en krijgt een software update ineens een hele prominente plek. Mijn voorkeur heeft dat overigens niet, ik vind het erg fijn en overzichtelijk zoals het altijd was.

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:51
Eens met de meeste bovenstaande berichten. De interface wordt er veel drukker van dan met de huidige variant. Geen verbetering. Kan ik het uitzetten ergens?

-----

Edit: Even je cookies verwijderen en opnieuw inloggen helpt :)

[Voor 20% gewijzigd door balfnl op 01-02-2021 14:07]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Bij mij staat het laatste nieuws nu links...:

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:07
Wat is er aan de hand. Ik merk het ineens ook. De vorige layout was beduidend fijner.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:27
Wie verzint dit zonder te communiceren? Sluit iig niet aan bij mijn behoefte ;-)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Bensimpel

Bensimpel

Positieve meneer

1ntroduc3 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:16:
Wat is er aan de hand. Ik merk het ineens ook. De vorige layout was beduidend fijner.
Een random A/B test... Ja ik weet ook niet wie dit verzint...

😆 - Denk ook eens om ;)

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Voor de mensen die het niet erg vinden om de BB en Review headers te missen, hierbij een stukje CSS om de A/B test te fixen.

code:
1
2
.ankeilerArea { visibility: hidden !important; display: none !important; }
.latestNewsSection { width: 640px !important; }

[edit] De cookies van tweakers.net verwijderen werkt inderdaad beter. Naderhand alleen opnieuw inloggen en alles is weer normaal.

[Voor 20% gewijzigd door 3raser op 01-02-2021 14:56]

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-03 11:21
Hier is het gelukt om de oude pagina weer terug te krijgen.

Chrome: Uitloggen + Clean Site data (developer console->Application->Storage)

Edit: en het is weer ruk...

[Voor 9% gewijzigd door Pikkemans op 01-02-2021 17:00]

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:44

PB-powell

Mr. Laziness

Hier ook onverwachts de nieuwe layout, maar met reclame aan (geen zin in abbo maar wil wel supporten) wordt het nog onduidelijker. Wat mij betreft is de nieuwe layout niet geslaagd.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Wat mij opvalt is dat het eerst nog de 'normale' weergave toont en zodra de site dan in zijn geheel geladen is dat de A (of B?) variant getoond wordt.
Dat zorgt voor een vervelende flickering.

Daarnaast eens dat het ook onduidelijker wordt.

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:33
Bij mij is het nu ook opeens aan, het is zeker geen verbetering zo..

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03 09:01
Nou deze A/B test mag worden afgesloten. Het wordt er allemaal niet duidelijker op...

/post

• Bensimpel

Bensimpel

Positieve meneer

bozhoyo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:47:
[...]

We zijn inderdaad dit aan het a/b testen. De bedoeling van de test was een of zes van de nieuws artikelen hoger op de pagina (en binnen de eerst viewport) te plaatsen. De test zal niet langer dan een paar dagen duren. Bedankt voor je bijdrage!
Kun je hier alstublieft mee stoppen? Zonder toestemming mensen in een (slechte) A/B test stoppen is sowieso al not done. Bedankt.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:25

Soggney

Zeekomkommer

de beste AB test is de test die niet opvalt, in dit geval is de feedback duidelijk, ik sluit me aan bij de meerderheid, alles in 1 kolom aub
niet nog meer kolommen introduceren, 3 is voldoende (tracker links, content midden, random stuff rechts)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik dacht al: wat is er aan de hand, ik zie geen nieuwe artikelen staan, maar ze staan in het "dit vlak is vast een banner dus negeren"-deel.

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Fiber schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:05:
Bij mij staat het laatste nieuws nu links...:

[Afbeelding]
Zo zie ik het ook, niet echt over nagedacht. Opgepropte tekst komt de leesbaarheid niet ten goede.

It takes one to know one...

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
voor iemand niet in dat wereldje zit; wat is een A/B test?

[Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 01-02-2021 16:04]

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57

Creesch

bla bla!

RodeStabilo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:04:
voor iemand niet in dat wereldje zit; wat is een A/B test?
Je laat een X aantal gebruikers optie A gebruiken en een X aantal gebruikers optie B en dan kijk je welke optie "beter" is volgens de metrics die je van te voren hebt bepaalt. Dit metrics kunnen vanalles zijn van snelheid to navigeren tot hoe lang mensen blijven hangen ergens, etc.

• Creesch
  • Laatst online: 17:57

Creesch

bla bla!

[...]

Mja ik snap waarom jullie a/b testen maar wellicht is het niet handig om daarin mensen die snippets gebruiken te betrekken. Dit om verschillende redenen:
  1. Mensen die snippets gebruiken wijken al af van de standaard en zijn geen zuiver data punt voor jullie
  2. Mensen die snippets maken gaan ze wellicht aanpassen waardoor jullie data niet meer zuiver is
  3. Mensen die snippets maken gaan ze wellicht aanpassen om er vervolgens achter te komen dat het een test was......
Persoonlijk ben ik dus voornamelijk een beetje geïrriteerd vanwege het laatste punt aangezien ik tijd heb besteed aan het aanpassen van een snippet op één computer om er vervolgens achter te komen dat op een andere computer er niks aan de hand is.

[Voor 12% gewijzigd door Creesch op 01-02-2021 16:11]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:10
Ik heb deze, en man wat is het lelijk. Wat mij betreft de moeite van het A/B testen geen eens waard :P

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ik had mijn cookies verwijderd en ben nu weer toegevoegd in de A/B test. Cookies verwijderen is dus geen permanente oplossing om van de test af te komen.

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-03 21:48
Ik vond het ook verschrikkelijk onoverzichtlijk.
Gelukkig zijn er altijd Tweakers die hun oplossing beschikbaar stellen: Creesch in "[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'" (all credits to @Creesch )

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ook wel fijn dat in de nieuwe layout het niet duidelijk is dat er meerdere nieuwe downloads zijn.

Met nieuwe layout:

Met normale layout:

De normale layout zegt "Zoom 5.5.0 en twee andere downloads". De nieuwe layout zegt alleen "Zoom 5.5.0". Dus de dropdown met de andere twee downloads kun je niet meer terug vinden.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Is er geen switch, knop of simpele mogelijkheid om een A/B test uit te kunnen komen?

Wat ben ik blij dat ik er niet inzit. :P
Deze wijziging als concept werd een paar jaar geleden al aan een aantal tweakers vertoond tijdens een in-house evenement, en ik heb deze indeling (in soortgelijke vorm) toen direct afgeschoten. Ik hoop echt dat dit niet doorgevoerd zal worden, want die ankeilers schieten er echt teveel uit, alsof het banners zijn die vaak in groepjes bij elkaar zijn gepositioneerd.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Xieoxer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-03 19:07
Ik heb deze nieuwe layout ook, maar ik vindt het geen vooruit gang. Het oogt heel rommelig. Persoonlijk hadden de frontend ontwikkelaars beter hun tijd kunnen gebruiken voor dark mode?

[Voor 48% gewijzigd door Xieoxer op 01-02-2021 16:36]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:38
Bij mij is hij helemaal geweldig! Scroll je naar beneden zijn er nog veel meer vreemde lege vakken.

Al die verandering om maar te veranderen.... Ik word er moe van en het is eigenlijk nooit een vooruitgang...

Overigens is het meer dan irritant dat de nieuws feed nu in 2en gedeeld word waardoor ik dus dacht dat er al even niets gepost was staat het rechts. strak plan. NOT

[Voor 19% gewijzigd door computerjunky op 01-02-2021 17:10]

• The Milkman
  • Laatst online: 18-03 13:27

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Beste Tweakers redactie: Wellicht een vrijwillige opt-in test? Of een opt-out voor mensen met een account? En dan een polletje waarin we kunnen aangeven dat we 't niet wat vinden??? :)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• computerjunky
The Milkman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:02:
Beste Tweakers redactie: Wellicht een vrijwillige opt-in test? Of een opt-out voor mensen met een account? En dan een polletje waarin we kunnen aangeven dat we 't niet wat vinden??? :)
Doe mij meer een vinkje : NOOIT MEER VERANDEREN !

• The Milkman
  • Laatst online: 18-03 13:27

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Heujjj, hij is weer normaal :D

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00
Bensimpel schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Kun je hier alstublieft mee stoppen? Zonder toestemming mensen in een (slechte) A/B test stoppen is sowieso al not done. Bedankt.
En toch zal je dagelijks waarschijnlijk al meedoen aan tientallen, zo niet honderden, A/B tests. Elke grote website doet dit.

En dikke kans overigens dat je toestemming hebt gegeven via bijvoorbeeld de cookiemeldingen.

The devil is in the details.

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:02
Toch knap hoe dergelijke wijzigingen altijd meer verzieken dan verbeteren.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik dacht al dat de CSS stuk was
Erg onoverzichtelijk, het idee van een a/b test is toch kijken hoe goed 't aanslaat?
Dus moet ik nou maar gewoon een paar dagen niet komen totdat dit is 'gefixed'?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Frappuccino
Echt niet.
J2pc schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:17:
Ik dacht al dat de CSS stuk was
Erg onoverzichtelijk, het idee van een a/b test is toch kijken hoe goed 't aanslaat?
Dus moet ik nou maar gewoon een paar dagen niet komen totdat dit is 'gefixed'?
Je bedoelt dat ze het gewoon hadden moeten laten zoals het was?
In dat geval, dikke +1.

[Voor 56% gewijzigd door Frappuccino op 01-02-2021 17:19]

• Bensimpel

Bensimpel

Positieve meneer

Hahn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:11:
[...]

En toch zal je dagelijks waarschijnlijk al meedoen aan tientallen, zo niet honderden, A/B tests. Elke grote website doet dit.

En dikke kans overigens dat je toestemming hebt gegeven via bijvoorbeeld de cookiemeldingen.
Vast wel maar daar merken we niks van, dit sloopt gewoon hele layouts en vervolgens mag ik weer veel aanpassen. Ik gebruik custom css. Dus slim was dit niet..

😆 - Denk ook eens om ;)

• Hahn
Bensimpel schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:18:
[...]

Vast wel maar daar merken we niks van, dit sloopt gewoon hele layouts en vervolgens mag ik weer veel aanpassen. Ik gebruik custom css. Dus slim was dit niet..
Ah ja, zullen we dan maar vragen of Tweakers helemaal met de ontwikkeling van de website stopt? Want veranderingen worden blijkbaar niet gewaardeerd :+

Ik snap helemaal dat niet elke verandering een verbetering is, maar dat is ook precies het idee van een A/B test: testen wat het doet, in plaats van het zomaar blindelings te implementeren.

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Kun je met A/B testen ook detecteren dat een gebruiker de layout zo onoverzichtelijk vindt dat hij denkt dat het een bug is? :+

Ook ik ging het forum doorspitten in de veronderstelling dat er wat mis gegaan is.
Ben benieuwd wat er nu exact gemeten wordt met deze A/B test.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:43

M2M

medicijnman

Geen idee of ik in A of B zit, maar 1 van de twee heeft in ieder geval bijzonder veel "misclicks" over de hele FP staan. Ik heb alles aangeklikt wat los en vast zat.

-_-

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:40
Als ik dit topic lees lijkt het wel of het ergste wat er vandaag in de wereld is gebeurd dat Tweakers.net zijn Frontpage heeft aangepast.

Prima als je daar feedback back op geeft, lijkt me alleen maar nuttig, maar laten we vriendelijk blijven. Waarschijnlijk hebben ze dit niet gedaan om ons te pesten.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43
Grove den schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:27:
Als ik dit topic lees lijkt het wel of het ergste wat er vandaag in de wereld is gebeurd dat Tweakers.net zijn Frontpage heeft aangepast.

Prima als je daar feedback back op geeft, lijkt me alleen maar nuttig, maar laten we vriendelijk blijven. Waarschijnlijk hebben ze dit niet gedaan om ons te pesten.
Het is de eerste keer dat je een topic over veranderingen op T.net leest? :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-03 07:44
Als het doorgedrukt word, dan hopelijk de variant met de nieuws items links. Maar liever zou ik gewoon de "oude" layout behouden.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-02 05:17
Is er een manier om er vanaf te komen?

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 14:14
Volgens mij komt het er hier niet zo goed door, laatste firefox, 1920x1080 res in bijna vullend window, resizen doet niet veel qua alignment.

[Voor 4% gewijzigd door Eeruku op 01-02-2021 17:33]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:49
Ik heb een rij nieuwsartikelen dubbel... Ik zie dat @Eeruku hierbovne dat ook heeft, alleen ik heb dit aan de rechterkant van mijn scherm. Kijk in zijn screenshot naar het nieuwsartikel over honkbalgame van Sony Playstation bijvoorbeeld.

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ik hoop dat de test minder dan enkele dagen duurt, fijn is deze indeling niet.

There's no place like 127.0.0.1

• Mschamp
Dit geeft het gevoel alsof er iemand op productie aan het prutsen is met de CSS. Ik ervaar dit in elk geval niet als een verbetering.

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:46
Eeruku schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:31:
Volgens mij komt het er hier niet zo goed door, laatste firefox, 1920x1080 res in bijna vullend window, resizen doet niet veel qua alignment.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde als dit in de laatste versie van Chrome. Veel lege vlakken en onder "laatste nieuws" is het ook leeg.. Ik zat inderdaad ook al te kijken of er een CSS bestand miste of Adblock iets blokkeerde :+

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het toevallig de bedoeling om via deze manier de Premium artikelen beter / zichtbaarder te maken?

• Mschamp
Vorkie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:40:
Is het toevallig de bedoeling om via deze manier de Premium artikelen beter / zichtbaarder te maken?
Of Premium te promoten: stel je voor "de oude lay-out is deel van het premium aanbod" :X

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:03

bozhoyo

UX Designer
Eeruku schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De bovenstaande layout-bugs zouden nu opgelost moeten zijn. Excuses voor het ongemak.

• Frappuccino
MatHack schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:36:
Ik hoop dat de test minder dan enkele dagen duurt, fijn is deze indeling niet.
Tot 18:00 vanavond is meer dan lang genoeg.

Wordt een poging doen om een weekje te skippen denk ik in de hoop dat men dan weer bij zinnen is.

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:56

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Mag deze A/B test alstublieft uit? (Even uitgezoomed zodat het op 1 screenshot past). Dit ziet er niet uit en is echt onleesbaar. (1920 x 1050)

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
bozhoyo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:42:
[...]

De bovenstaande layout-bugs zouden nu opgelost moeten zijn. Excuses voor het ongemak.
Ah die had ik in Vivaldi ook. Dus toch bugs (naast de A/B test).
Nu idd opgelost en dat ziet er al een stuk beter uit!

• Luchen6
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-01 08:22
De optie en <99> andere downloads is ook verdwenen.

• computerjunky
Hahn schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:22:
[...]

Ah ja, zullen we dan maar vragen of Tweakers helemaal met de ontwikkeling van de website stopt? Want veranderingen worden blijkbaar niet gewaardeerd :+

Ik snap helemaal dat niet elke verandering een verbetering is, maar dat is ook precies het idee van een A/B test: testen wat het doet, in plaats van het zomaar blindelings te implementeren.
Lijkt mij inderdaad een strak plan. er zijn wel betere dingen om developent tijd in te stoppen. de laatste paar front-page veranderingen waren wat mij betreft allemaal negatief voor de bruikbaarheid en informatie verschaffing.

Denk bijvoorbeeld aan meer filters in de pricewatch zoals een shop filter teveel slechte shops waar men niet wil kopen maar erop filteren kan niet. ik denk dat IEDEREEN die dev tijd zal waarderen in tegenstelling tot wat hier gedaan is.

• Hahn
computerjunky schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:51:
[...]

Lijkt mij inderdaad een strak plan. er zijn wel betere dingen om developent tijd in te stoppen. de laatste paar front-page veranderingen waren wat mij betreft allemaal negatief voor de bruikbaarheid en informatie verschaffing.

Denk bijvoorbeeld aan meer filters in de pricewatch zoals een shop filter teveel slechte shops waar men niet wil kopen maar erop filteren kan niet. ik denk dat IEDEREEN die dev tijd zal waarderen in tegenstelling tot wat hier gedaan is.
Wat men wil en wat geld in het laatje brengt zijn alleen lang niet altijd hetzelfde. Sterker nog, slechte shops kunnen filteren zal Tweakers alleen maar minder geld in het laatje brengen.

• TVH7
  • Laatst online: 23-03 19:56

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Mijn god ik dacht serieus dat de website gebugt was en dat iemand een of andere vreemde bug in het CMS had gevonden ofzo..

(of letterlijk met de CSS in prod aan 't prutsen was)

Wat een design technische afgang zeg, ik ben all in voor verse ontwerpen, maar zorg er voor dat gebruikers direct feedback kunnen geven en altijd terug kunnen.

Dan kan je gelijk ook meten hoeveel mensen de layout "terugzetten" naar de oude versie, en heb je gelijk een goed meetpunt voor je A/B test.

[Voor 40% gewijzigd door TVH7 op 01-02-2021 18:03]

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:46
bozhoyo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:42:
[...]

Ziet er nu inderdaad stukken beter uit dan met de lege zones. Echter nog steeds geen fan van, aangezien ik het persoonlijk fijner vind om alle artikelen onder elkaar te hebben, zoals voorheen. Voorheen was het wat makkelijker om snel te zien of er nog updates waren en of je iets had gemist in de tussentijd.

• T-mo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
3raser schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:17:
Ik had mijn cookies verwijderd en ben nu weer toegevoegd in de A/B test. Cookies verwijderen is dus geen permanente oplossing om van de test af te komen.
Cookie 'SSLB' op 0 zetten lijkt ook te werken en houdt het hopelijk langer vol..

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:39

Blokker_1999

Full steam ahead

Ach, het geeft een mens nog eens de kans om met custom CSS te spelen en deze keer die ankeilers bovenaan helemaal eruit te gooien.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:36
Dit ziet er absoluut niet uit.

TItels van artikelen horen op één regel te staan. Meerdere regels is voor smartphones.

Deze; (y), maar dan omlaag.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• TVH7
  • Laatst online: 23-03 19:56

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

T-mo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:10:
[...]

Cookie 'SSLB' op 0 zetten lijkt ook te werken en houdt het hopelijk langer vol..
Nice werkt idd super, kunnen we dit niet even pinnen zodat iedereen dit leest?

[Voor 6% gewijzigd door TVH7 op 01-02-2021 18:18]

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:08
[...]

Done, even kijken hoelang dit blijft werken. Thanks iig! Die nieuwe stijl is echt vreselijk.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:13
Ik ben ook zeer negatief over deze wijziging (test), geef mij de normale fatsoenlijke layout maar, dan kunnen deze layouts terug de vuilnisbak in.
Ik heb (via private window) beide gezien en nee, gewoon nee. De titels zo lekker op elkaar proppen en veel te grote vlakken met BBG's en reviews zorgen dat ik heel snel met ublock en dergelijke ga klieren om die troep te verwijderen en het orgineel te herstellen

• Frappuccino
[...]

Hoe doe je zoiets in Firefox?

*Geen idee wat je met cookie SSLB bedoeld.*

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

computerjunky schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:51:
[...]

Met custom CSS heb je het snel genoeg voor elkaar: custom css snippet: MaxICT doorstrepen in Pricewatch andere shops werken natuurlijk ook met het shop ID. Overigens is dit natuurlijk niet filteren en kun je nog steeds de echte prijspakkers bij goeie webshops zien :X .

• RobinNL
  • Laatst online: 18:27
Ik zag sinds net ook dat ik de de wijziging heb met een aantal artikelen rechts. Geef mij ook maar de oude layout weer! Dit ziet er zo rommelig en totaal niet overzichtelijk uit.
Frappuccino schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:25:
[...]

Rechtermuisknop > Element inspecteren > Opslag tabje > Cookies (links) > Scrollen totdat je SSLB ziet staan en de waarde aanpassen naar 0.

[Voor 49% gewijzigd door RobinNL op 01-02-2021 18:28]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 20:01

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mag dit stoppen?

Een minikolom in een kolom is niet fijn. Alle regels zijn afgebroken.
Ik heb enorm breed scherm maar in hoogte heb ik minder ruimte, nu wordt die kostbare ruimte verspild met afgebroken nieuwskopjes.
Ik kom voor nieuws, dat moet mijn scherm vullen. Niet een plaatje van de best buy guide.

Ik snap dat er getest moet worden en dat is prima, maar deze versie hoeft voor mij niet.

[Voor 102% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 01-02-2021 18:32]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:08
Frappuccino schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:25:
[...]

Ik heb een extensie gebruikt genaamd Cookiebro: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/cookiebro/. Even installeren, op klikken, Cookie Editor, *Tweakers.net, SSLB zoeken, 1 veranderen naar 0, en dan update.

Of inderdaad

Rechtermuisknop > Element inspecteren > Opslag tabje > Cookies (links) > Scrollen totdat je SSLB ziet staan en de waarde aanpassen naar 0. Thanks @RobinNL .

[Voor 17% gewijzigd door WolfsRain op 01-02-2021 18:32]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• RobinNL
  • Laatst online: 18:27
WolfsRain schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:29:
[...]

Ik heb een extensie gebruikt genaamd Cookiebro: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/cookiebro/. Even installeren, op klikken, Cookie Editor, *Tweakers.net, SSLB zoeken, 1 veranderen naar 0, en dan update.
Even Element inspecteren openzetten helpt ook gewoon, en is minder werk dan een extensie installeren ;)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:25
Aaah help, verandering! [feutus houding]

Anyway, ik zie een dubble ruler, dat ziet er een beetje apart uit zo zonder content er tussen.

Team anti-scalp

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

• Frappuccino
RobinNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:26:
Ik zag sinds net ook dat ik de de wijziging heb met een aantal artikelen rechts. Geef mij ook maar de oude layout weer! Dit ziet er zo rommelig en totaal niet overzichtelijk uit.

[...]

Rechtermuisknop > Element inspecteren > Opslag tabje > Cookies (links) > Scrollen totdat je SSLB ziet staan en de waarde aanpassen naar 0.
Held. _/-\o_

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Rechtermuisknop > Element inspecteren kan je ook vervangen door op F12 te duwen, komen de developer tools ook naar boven.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:14

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Is dat meer nieuws van vandaag het nieuwe? Wat verschrikkelijk irritant. Hoe krijg ik weer al het nieuws op chronologische volgorde zonder onderbreking?

Nog even en ik moet een rss reader regelen...

• Hahn
Patrock schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:49:
Is dat meer nieuws van vandaag het nieuwe? Wat verschrikkelijk irritant. Hoe krijg ik weer al het nieuws op chronologische volgorde zonder onderbreking?

Nog even en ik moet een rss reader regelen...
Qua (chronologische) nieuwsvolgorde is er niks veranderd, het is alleen dat een deel van het nieuws náást de headlines staat, in plaats van allemaal eronder.

Hoe je het weer naar het oude kan krijgen staat in de posts boven je beschreven.

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-03 23:55
Ik vind de nieuwe opzet ook niks. Bij mij staan de nieuwsberichten rechts, maar ik dacht eerst dat er sinds halverwege de dag geen nieuws meer was. Blijkt dat de rest rechts boven staat.

Totdat ik wat beter las en zag dat er stond: 'Meer nieuws van vandaag'. Maar wat mij betreft mag deze A/B test ogenblikkelijk ophouden. Veel rommeliger dan het was. Wat is er mis met een header (met premium/review artikelen) en daaronder het nieuws overzicht?

U vraagt, wij WebMaken

• wica
  • Laatst online: 24-03 17:48

wica

De duivel jacht op me

Vandaag 3 verschillende versies gehad.
1 normale, 1 maal nieuws aan de rechterkant en 1 maal aan de linker kant.

De normale vind ik het fijns, is er een optie om niet mee te doen aan A/B testen? Des nood betaald...

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• PPie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06-2022
Bij mij is de homepage dus ook stuk.
Dit mag van mij direct uit...
(Het is ook niet uit te zetten via een insteling onder je profiel, dat is dus ook waardeloos).

• Ryceck
  • Nu online

Ryceck

Constants and Variables

Concept van A/B testing is goed, verandering uittesten is goed, vooruitgang is goed.
Dikke pluspunten voor Tweakers.net wat mij betreft hier!

Maar mag de Frontpage nu weer terug naar de vorige view? :-)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Luchen6 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:50:
De optie en <99> andere downloads is ook verdwenen.
Ik denk dat daar bij het bouwen van de test simpelweg niet aan gedacht is. Het is ook erg lastig en tijdrovend om al dat soort nitty-gritty details mee te nemen in dit soort test...

Intentionally left blank

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-03 14:43
Bah wat rommelig. Geef mij portie maar aan fikkie.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:52
Leuke A/B test, maar dit ziet er totaal niet uit vind ik.

• oezie
  • Laatst online: 13:08
Ook hier staan de nieuwe artikelen aan de rechterkant. Oogt erg rommelig vooral omdat de titels erg weinig ruimte hebben waardoor deze vaak op meerdere regels doorloopt. Daardoor passen er effectief minder nieuwsartikelen in het nieuwsoverzicht... |:(

• computerjunky
Toch grappig dat mensen ook bij de vorige 'nieuwe layout' met die afzichtelijke blokken ook al niet blij waren maar nu er weer nieuwe zooi gepushed word die oude (al niet perfecte en slechter als degene daarvoor) layout ineens de betere optie is...
Dat moet bij de devs toch een lichtje laten branden over de gang van zaken als je nieuwe layout steeds een stapje slechter is als de layout ervoor.

Tijd voor een flinke krabbel achter de oren en misschien wat tegengas tegen hogerop als de opdracht van hogeraf komt. En anders misschien devs wat inperken in vrijheden als dit vanuit devs blijft komen.

• asing
  • Laatst online: 19:24
[...]

Aha ik dacht al! Maar jullie zijn dus zonder .plan aan de frontpage aan het sleutelen :X . Niet helemaal zo netjes maar oke.

Mijn feedback : ik wil uit de testgroep en ik wil de oude layout weer terug. Dit is gewoon rommelig, het ziet er niet zo goed uit, de Best Buy Guide is ineens heel erg aanwezig en de nieuwskopjes gaan over meerdere regels.

Dus nee, geen succes voor mij ;w

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De A/B test op de frontpage wordt door sommigen slecht ontvangen. We gaan hier naar kijken, je hoef niet meer te melden dat jij er ook last van hebt. Graag de reacties on-topic houden

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee