[Feedback] Frontpage test

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 30.821 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 23:17

L0g0ff

omg

Ik heb de afgelopen 20 jaar geloof ik nog nooit een opmerking over de frontpage geplaatst wanneer er een UI aanpassing was geweest. Maar ik ben het dit keer toch wel met iedereen eens dat het lettertype te groot is geworden en dat er echt veel te veel banners tussen de nieuwsitems zijn gezet.

Ik hoop dat jullie deze changes weer terug draaien.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drQuentules
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 22:59
Het lettertype is nu echt vervelend groot! Hopelijk wordt dit weer herzien!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Apoptosis
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 21:41
Ik ben het eens met de meesten over de grootte van het lettertype. Het ziet er niet uit.
Het viel me gelijk op, anders was ik hier ook niet terecht gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
De font-size van de nieuwsitems is op mijn iPhone GROTER dan de font-size van de headers. Op voorgaande wijzigingen heb ik amper tot niet geklaagd maar dit slaat echt nergens op. Hier hebben mensen gewoon blind die guidelines gevolgd zonder ook maar één moment na te denken. Zou haast denken dat dit een of andere afstudeerstage geweest is.

Gelukkig kan via Safari Developer Tools het cookie ook gezet worden. Anders had ik gewoon de front page gedurende de test niet meer kunnen gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hellred666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:20
Ik was al gaan zoeken of ik iets geks had gedaan op m'n mobiel waardoor de pagina zo absurd groot was. 4 nieuws artikelen bij openen van Tweakers, compleet het overzicht kwijt wanneer je scrolt.. Laat het gewoon zoals het was, en voeg een darkmode toe. Dat geeft tenminste echte meerwaarde. Sinds de plus artikelen en samenvoeging met HWi heb ik het idee dat het echt achteruit gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AibohphobiA BoB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Het was even prutsen, maar nu is het weer leesbaar.
Niet te vaak doen graag, elke keer uBlock en CSS aanpassen is het gewoon niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYLjyHq8PuwMHub3DSuZunaapco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OcmlLaFbtBIFJsrEPW6udRSs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
computerjunky schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:28:
[...]

Wat maakt van tevoren zeggen wat ze gaan testen hier in vredesnaam uit. het gaan op een interface verandering waar je niet omheen kan. Mijn mening veranderd niet over de interface die ik voorgeschoteld krijg hoor die blijft belabberd en voor slechtziende ouderen. Of dat nou niet of 6 maanden van tevoren aangekondigd is het design blijft slecht.

En waarom zou ik zeggen in een Poll dat ik optie 4 wil terwijl ik in werkelijkheid optie 1 wil... dat slaat echt nergens op. Jij bestelt toch ook geen broodje poep als je een hamburger wil.

En hoe denken ze hier data uit te halen dan?
Ze geven 3 opties ik zie er maar 1 en dus hebben ze al A. geen data of ik de huidige wel wat vind tenzij ik hier reageer. en ik geloof echt niet dat dat data is want niemand gaat hier met een papiertje namen opschrijven en vinkjes zetten en meningen noteren. B. geen data wat ik van de andere 2 opties vind omdat ik die niet te zien krijg.

Met een poll heb je in dit geval 4 opties. Namelijk de oude en de 3 nieuwe. Dat is veel meer data dan wat ze nu hebben... Je weet ook meteen hoeveel % welke optie wil en dus welk design aspecten wel of niet aanspreken. Al met al een VEEL betere optie dan deze kansloze halfbakken geforceerde test die geen waardevolle data oplevert behalve frustratie.
Wat mensen denken en wat mensen doen zijn héél verschillende zaken. Jij bekijkt alles vanuit logica, maar mensen zijn geen logische wezens.

Het doel van een A/B-test is harde resultaten krijgen. Bijvoorbeeld: "Meer artikelen lezen".

Als ik jou een poll voorleg met 2 verschillende designs, en jij vindt optie 2 mooier/leuker/beter dan optie 1, dan stem jij voor optie 2. Maar dat zegt he-le-maal niks over of optie 2 inderdaad ervoor zou zorgen dat jij meer artikelen gaat lezen. Jij hebt alleen je mening gegeven in die poll, maar je mening boeit niet, hoeveel artikelen jij leest, dat is wat ze willen meten.
EnigmA-X schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:35:
[...]

Waar je in het gemak even overheen stapt:

1. Ik vind dit geen subtiele verschillen.
2. Ik vind dit geen gebruikelijke testwijze wanneer gebruikers betalen voor jouw dienst.

Het laatste wat je imho als Tweakers zou willen is dat jouw betalende bezoekers naar andere sites vertrekken door de bagger die je qua layout en font over ze uitstort.

Ik betaal voor bepaalde functionaliteit, waaronder custom css. Dat functioneert niet meer, niet vanwege een bug, maar vanwege een matig gecoordineerde test. Ik wil dan gewoon kunnen kiezen tussen testen (met gebreken) of krijgen waarvoor ik betaal. Dat lijkt mij wel zo fair.
1. Waarom doet dat er toe, subtiel of niet?
2. Of abonnees ook onderdeel moeten zijn van A/B-testen vind ik een totaal andere discussie. Maar jezelf uit willen sluiten van die testen zal er alleen maar voor zorgen dat je later opeens een nieuwe versie voor je snufferd krijgt, omdat het getest is met alle non-abonnees, en er daar een winnende variant uit is gekomen, die doorgevoerd wordt voor iedereen.
computerjunky schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:37:
[...]

In plaats van jezelf herhalen kan je ook vertellen hoe ze denken dat deze A/B/C/D test data gaat opleveren die representatief is voor ALLE gebruikers van tweakers terwijl maar een DEEL van de gebruikers een DEEL van de test voorgeschoteld krijgt.

Ik zie daar namelijk geen enkele mogelijkheid toe. Het enige resultaar wat ik hieruit zie is dat ze minder commentaar zien over bijvoorbeeld sample C en sample C pushen ondanks dat mensen liever sample A (de oude) hebben.

Overigens heb ik in het hele topic maar 2 variaties gezien dus waar de 3de uithangt?
Geen idee waarom je begint over 3e varianten, dat doet er ook totaal niet toe.

Maar ik leg het je graag uit hoe ze denken data te gaan vergaren met een A/B-test:
  • Je pakt een hele grote groep mensen en verdeelt die random in 2 groepen
  • De eerste groep laat je de huidige versie zien (control, ofwel A)
  • De tweede groep laat je een andere versie zien (variation, ofwel B)
  • Bij beide groepen kijk je naar verschillende meetpunten: hoeveel artikelen klikken ze open, hoe lang blijven ze op de pagina, reageren ze wel of niet, delen ze artikelen, whatever je maar denkt dat relevant is
  • Na x aantal uur/dagen/weken (3-4 weken is heel gebruikelijk) vergelijk je de data van A met de data van B
  • Als je het goed gedaan hebt, de groep eerlijk random hebt verdeeld, een grote genoege groep hebt gepakt, en de omstandigheden verder precies hetzelfde waren, dan kan je daaruit eerlijke conclusie trekken.
Zo zou het heel goed kunnen zijn dat A (de oude versie) ervoor zorgde dat mensen gemiddeld 3 artikelen openklikten, en 2 minuten en 20 seconden per artikel spendeerden, en dat in B (de nieuwe versie) mensen gemiddeld 3,5 artikelen openklikten en 2 minuten en 40 seconden spendeerden. Dan heb je je artikel-open-ratio verbeterd met 16,7% en de leestijd verlengt met 14,3%.

Zijn dat goede resultaten? Dat ligt maar net aan je doel.

En voordat je begint met "Maar dat geldt niet voor iedereen!": nee, natuurlijk geldt dat niet voor iedereen. Maar dat is met alles. In jouw poll-idee zou 50,1% ook winnen, en dan heeft die andere 49,9% ook pech. Het gaat om de grote getalen en gemiddelden. Cijfers, feiten en data. Geen meningen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Hahn schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:48:
[...]

Wat mensen denken en wat mensen doen zijn héél verschillende zaken. Jij bekijkt alles vanuit logica, maar mensen zijn geen logische wezens.

Het doel van een A/B-test is harde resultaten krijgen. Bijvoorbeeld: "Meer artikelen lezen".

Als ik jou een poll voorleg met 2 verschillende designs, en jij vindt optie 2 mooier/leuker/beter dan optie 1, dan stem jij voor optie 2. Maar dat zegt he-le-maal niks over of optie 2 inderdaad ervoor zou zorgen dat jij meer artikelen gaat lezen. Jij hebt alleen je mening gegeven in die poll, maar je mening boeit niet, hoeveel artikelen jij leest, dat is wat ze willen meten.
Verander artikelen maar door ads of andere gesponsorde meuk. Op de iPhone zie je geen eens meer een artikel als je de front page opent met die test layout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
xh3adshotx schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:50:
[...]

Verander artikelen maar door ads of andere gesponsorde meuk. Op de iPhone zie je geen eens meer een artikel als je de front page opent met die test layout.
Mocht dat niet duidelijk worden uit mijn post: ik gaf maar een random voorbeeld. Van mijn part gaat het om het aantal keren dat je knippert per minuut, dat verandert mijn verhaal niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

De letters zijn nog erg groot maar op mijn telefoon (ios) heb ik in ieder geval de hele breedte van de fp weer in beeld, dat is al een hele verbetering!

Also werkt het notificatiemenu weer:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1M2qETemYjyg55OOmsoQ0ZAS8U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BfNw74bqHw2rPJcQazlJr1EC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Pixeltje op 13-09-2021 20:58 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
HKLM_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:28:
Ook dit blok ziet er niet uit waarom is Community Highlights niet groter gemaakt?
Omdat uit eerdere testen en feedbacks is gebleken dat die ondergeschikt is aan de frontpage. "De community" levert geen geld op maar is een dienst die alleen geld kost. De voorpagina samen met nog wat features zoals de pricewatch leveren geld op, dat is waar het om draait. Dit is echter niet mijn persoonlijke mening maar wat je zo links en rechts in oudere topics kunt lezen die over dit soort testen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
sypie schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:58:
[...]

Omdat uit eerdere testen en feedbacks is gebleken dat die ondergeschikt is aan de frontpage. "De community" levert geen geld op maar is een dienst die alleen geld kost. De voorpagina samen met nog wat features zoals de pricewatch leveren geld op, dat is waar het om draait. Dit is echter niet mijn persoonlijke mening maar wat je zo links en rechts in oudere topics kunt lezen die over dit soort testen gaan.
Verkeerde keuze :P net als het weg laten van de blogs :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqVTKr0P-kqydva2OKOJnQaoMY8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtOzsJxM4N6sxvvo3ab8J7To.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcYFYoN5zzxNazCRcau-kiCW1WI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwREehmasRelE8UhM69rlDGb.jpg?f=fotoalbum_tile

links nieuw, rechts oud.
lijkt me duidelijk welke beter is.
in landscape zie ik bij de nieuwe layout helemaal geen nieuws.

screenshots komen van een samsung galaxy z fold.
niet geprobeerd met de "nieuwe" layout op het kleine scherm, maar ik vermoed dat ik op het kleine scherm meer kan zien dan op het grote scherm.

edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdVjtsEwym_J4moHRu3W1n5Kaug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TtNM5USx3pq8bGO3eVfjdPTp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fkj6zjWK7FPCmTImoae0MsPGNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/47kGOcHK6v6lDEmzIWTleMbR.jpg?f=fotoalbum_tile

ik had gelijk, ik zie meer nieuws op mijn kleine scherm dan op mijn grote scherm, dat klopt niet.
de afbeelding ernaast geeft aan dat optie 2(ik weet niet welke A of B is) nog erger is, zelfs in portret geen nieuws omdat er nog meer tussen gegooid wordt.

dit is geen gevalletje gewenning, de nieuwe layouts zijn gewoon slecht.

[ Voor 33% gewijzigd door thedicemaster op 13-09-2021 21:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:24
Ik vind het akelig stil vanuit de Tweakers organisatie na zo'n grote verandering en zeker als er zo'n reactie op komt. Snap dat er werktijden zijn, maar je houd dan toch wel even de vinger aan de pols en als je dit dan ziet gebeuren kan er best even buiten werktijd ingelogd worden om te melden dat er morgen op de 'ophef' gereageerd gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Addblocker maar weer aangezet. Dan zie ik tenminste de eerste vijf nieuwspost weer. Wat een drama dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Er kómt een moment dat ik het beu ben en helemaal niet meer op de frontpage ga komen. Dat moment begint wel in een stroomversnelling dichterbij te komen zo. Alle mensen wat een slechte beslissing is hier gemaakt zeg.

Leuk dat je met cookies kunt kutten om het op te lossen, maar dat werkt niet op een iPhone dus moet je alles wissen in de hoop dat je bij godsgratie geen verneukte opmaak krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor wat ik zo in de pagina vind, heb ik de B-variant, an sich prima, ware het niet dat daarin het lettertype best groot geworden is (mijn misschien wat ruime schatting zegt me dat het 2x zo groot geworden is) en daarbij de terugkeer van whitespace onvermijdelijk blijft heb ik het idee.

Ik wil er niet al te veel woorden vuil aan maken, aangezien dat voor de zoveelste keer voorbij komt en schijnbaar met de feedback vanuit het verleden nooit iets gedaan wordt. Ik vind het in elk geval zeer jammer dat er weer zoveel whitespace is. Ik heb het dus (voor zover mijn CSS skills gaan) de nek om gedraaid met custom CSS, want daar zal het toch weer op uit lopen dat dat de geboden oplossing wordt.

Ook wordt er voor veel zaken ruimte op voorhand gereserveerd lijkt het, wat ook jammer is. Ik hide een aantal items op basis van de 'root' div voor dat stukje en veel blijft nu gewoon in het luchtledige staan.

Wel fijn is dat de B layout meer de breedte in gaat, wat eea prettiger maakt om te lezen, maar door de whitespace vooral opgeslokt wordt (verticaal gezien).

Ook had ik het wel fijn gevonden als het systeem mij uitkoos om mee te doen aan een test, om dan even een geautomatiseerd DM berichtje te doen.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
Pompi schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:02:
Ik vind het akelig stil vanuit de Tweakers organisatie na zo'n grote verandering en zeker als er zo'n reactie op komt. Snap dat er werktijden zijn, maar je houd dan toch wel even de vinger aan de pols en als je dit dan ziet gebeuren kan er best even buiten werktijd ingelogd worden om te melden dat er morgen op de 'ophef' gereageerd gaat worden.
Het is een A/B testje geen definitieve charge :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 16:26
Nou zijn nieuwe dingen die anders zijn vrijwel altijd "vervelend" of iets waar je aan moet wennen.
Maar dit is voor mij toch echt een no go.

34" 1440p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8Db9KLO2LZaRIoxvyhz8fq0R-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIQFfPvOcGUwDtchg17tGVS8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

Lief Adje

Love is in the air

+1 tweakers frontpage is helemaal stuk ;( }:O ;w
Graag weer terug naar normaal of een instelbaar lettertype (formaat)

Hoef absoluut geen horizontale scrolbalk :r

Oud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhry8E4Nzy6Svib-lv_yNY-ssKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zaOj3VLu8UwxYCbWsTOaRFUg.png?f=fotoalbum_large
Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylmAQNe46W0cRV-0iXXlZBolAzM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YOL7cDJJGyTXJKVzLVb0Nhp4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door Lief Adje op 13-09-2021 21:18 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vandaar dat ik zulke groter letters op de FP had vandaag. Dacht al aan zoomlevel of dat er iets stuk was aan mij (zeer beperkte) CSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

xSmooth- schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:13:
Nou zijn nieuwe dingen die anders zijn vrijwel altijd "vervelend" of iets waar je aan moet wennen.
Maar dit is voor mij toch echt een no go.

34" 1440p

[Afbeelding]
Tja, het is gewoon nagenoeg onmogelijk om met alle schermverhoudingen rekening te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 15:37

themaxter

Bugged..

HKLM_ schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:11:
[...]

Het is een A/B testje geen definitieve charge :+
Leuk zon A/B test, maar als die zo ruk is ga ik geen 3 weken naar deze layout turen. Gelukkig werkt die cookie change :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:07

PeaceNlove

Deugleuter

sypie schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:58:
[...]

Dan laat de A/B test in mijn geval zien dat de nieuwe frontpage minder interactie van heeft. Iedere keer als ik de frontpage nu open denk ik: 'Fuck, mijn ogen, het brand, de pijn' en ga ik door naar GoT waar alles het oude gebleven is.
WEllicht is het een wetenschappelijke test om DPG eens en voor altijd te laten zien dat ze zich nooit meer moeten bemoeien met tweakers? De enige positieve draai die ik er aan kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhOIPz4nZxnhZvchqxvfpo1tOTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VMdu20nNd4ijXFKSFwLaxtMQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit kan toch niet de bedoeling zijn, mensen? Je ziet exact nul echte content... En dit is dus op 1080p, zonder adblock of customisation of wat, dit is gewoon het ontwerp, kennelijk. Telefoon minstens zo erg, maar dan ook nog met enorme tekst voor artikeltitels, die eruit ziet alsof pagina ingezoomd is, helemaal in vergelijking met praktisch al het andere internet.

Doe even scaling anno 2021 weer aanzetten, pretty please with sugar on top? Iedereen wilde beter gebruik van screen real estate voor moderne beeldschermen, maar dat betekende minder witte balken op schermen met hoge resoluties en widescreens, niet de bestaande content opgeblazen zodat er minder in een venster past :+. Not-so-pro-tip: even googelen op belang van above/below the fold en dat het belangrijk is interessante dingen in eerste oogopslag in het scherm te hebben, waarbij scherm zo wordt gedefinieerd als 'hardware zoals meeste bezoekers die gebruiken'. Mensen haken eerder af als ze moeten scrollen en al helemaal als ze moeten zoeken, dat lijkt me niet de insteek, hier.

Ik snap dat jullie kostenefficiëntie nastreven, echt, maar dit gaat meer kosten dan het oplevert, gegarandeerd. Vul desnoods die lege zijvlakken met advertenties, maar zorg dat mensen echte content zien, dat vinden ze fijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Ik begrijp niet waarom deze hele "test" nog niet is teruggedraaid. Ik heb op 1 enkeling na, nog geen positieve reactie gezien... Lijkt me duidelijk, toch? Waarom moet het zo lang duren?

[ Voor 18% gewijzigd door Deem op 13-09-2021 21:23 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:21
[...]

Tja daar zijn we het dan over oneens. Als ik me erger aan een pagina dan klik ik hem dicht en ga er al helemaal niet voor stemmen... sterker nog ik doe er alles aan om een wel leesbare pagina te krijgen.
Mij dus een pagina voorschotelen die lekker kijkt en leest is een win win en dat is met een poll prima te bereiken. Zo gaat een half blind iemand echt niet voor een onleesbaar lettertype met de helft van de grotte kiezen... Die kiest voor wat hij/zij beter vind lezen en duidelijker vind in de layout.

Wat jij bedoeld heeft meer effect op vindbaarheid van content en hoe goed de titel geformuleerd is en hoe goed het artikel geschreven is want ook daar klink ik er een hoop door weg of negeer ik ze volledig. (denk aan plus artikelen die ik gewoon negeer omdat ze niets toevoegen.

Sterker nog ik ben momenteel de plus elementen gewoon aan het blokkeren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wl_0witC8wP3N9Y5ePpoq63TBGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uWDcyN82VGZL5CBbZ1q5EvCq.png?f=fotoalbum_large

Over data dichtheid gesproken....
Geen idee waarom je begint over 3e varianten, dat doet er ook totaal niet toe.

Maar ik leg het je graag uit hoe ze denken data te gaan vergaren met een A/B-test:
  • Je pakt een hele grote groep mensen en verdeelt die random in 2 groepen
  • De eerste groep laat je de huidige versie zien (control, ofwel A)
  • De tweede groep laat je een andere versie zien (variation, ofwel B)
  • Bij beide groepen kijk je naar verschillende meetpunten: hoeveel artikelen klikken ze open, hoe lang blijven ze op de pagina, reageren ze wel of niet, delen ze artikelen, whatever je maar denkt dat relevant is
  • Na x aantal uur/dagen/weken (3-4 weken is heel gebruikelijk) vergelijk je de data van A met de data van B
  • Als je het goed gedaan hebt, de groep eerlijk random hebt verdeeld, een grote genoege groep hebt gepakt, en de omstandigheden verder precies hetzelfde waren, dan kan je daaruit eerlijke conclusie trekken.
Zo zou het heel goed kunnen zijn dat A (de oude versie) ervoor zorgde dat mensen gemiddeld 3 artikelen openklikten, en 2 minuten en 20 seconden per artikel spendeerden, en dat in B (de nieuwe versie) mensen gemiddeld 3,5 artikelen openklikten en 2 minuten en 40 seconden spendeerden. Dan heb je je artikel-open-ratio verbeterd met 16,7% en de leestijd verlengt met 14,3%.

Zijn dat goede resultaten? Dat ligt maar net aan je doel.

En voordat je begint met "Maar dat geldt niet voor iedereen!": nee, natuurlijk geldt dat niet voor iedereen. Maar dat is met alles. In jouw poll-idee zou 50,1% ook winnen, en dan heeft die andere 49,9% ook pech. Het gaat om de grote getalen en gemiddelden. Cijfers, feiten en data. Geen meningen.
Maar met deze data heb je dus helemaal geen valide input omdat als je mij variant B voorschoteld en ik die niet overzichtelijk vind en ik alles weer terug zet of aanpas denk je data te krijgen die dus vervuild is. Ook weet je niet of ik met variant C meer/minder gelezen had omdat ik daar misschien wel/niet duidelijk vind.

Er zijn mensen die zweren bij de windows 8.1/10 interface er zijn mensen die de windows 11 interface gewelding vinden. ik vind het allemaal gedrochten en voor mij verlaagd het de productivitie bij alle 3 en daarom gebruik ik nog een windows 7 interface omdat de productiviteit hoger is. oftewel ik krijg meer gedaan met een windows 7 interfac4e oftewel ik kan meer lezen bijvoorbeeld.
Hoop dat je ziet waar ik heen wil. Dit levert incomplete data op. Ik kan misschien wel even veel artikelen lezen maar misschien doe ik daar 30 minuten langer over. Dat maakt het per definitie slechter en een site heeft echt geen baat mij voorbij een bepaald punt op de site te houden en alles langer te laten duren door productiviteit/leesbaarheid/vindbaarheid naar beneden te halen. Dus tenzij je al een compleet profiel heb, je elke dat dezelfde hoeveelheid topics binnen dezelfde interesses heb gaat dit gewoon een hele lange test moeten zijn wil je er maar iets uit halen.

Nieuws van vandaag:

20:44 Zoom introduceert volgend jaar realtime vertaalfunctie voor twaalf talen 2
20:02 China verbiedt techbedrijven om links naar concurrerende diensten te blokkeren 19
19:48 Apple iOS & iPadOS 14.8 en drie andere downloads 22
19:15 Steve Wozniak start ruimtevaartbedrijf Privateer Space 50
18:42 Google werkt aan Handoff-achtige Push-functie voor Chrome OS en Pixel-telefoons 3
17:43 Mozilla maakt het makkelijker om Firefox in te stellen als standaardbrowser 64
17:07 'WhatsApp werkt aan optie om spraakberichten automatisch te transcriberen' 24
16:42 Total War: Warhammer III is uitgesteld tot begin 2022 21
16:24 Ruimtestation ISS krijgt nieuwe Raspberry Pi's voor experimenten van jongeren 36
15:48 'Olympus Europa is getroffen door BlackMatter-ransomware' 17
15:07 Iers rapport: slechts 2 procent van GDPR-zaken tegen Big Tech is afgerond 28
14:03 Nintendo verlaagt adviesprijs Switch van 330 naar 300 euro 105

13:40 EA brengt gratis proefversie van F1 2021 uit voor consoles en voegt circuit toe 46
11:57 T-Mobile biedt Datavrije Muziek niet meer aan en vergroot sommige databundels 130
10:48 IKEA-document toont nieuwe Symfonisk-tafellamp met verwisselbare lampenkap 48
10:19 Nederlandse overheid waarschuwt niet-vitale bedrijven voor digitale aanvallen 62
09:13 Discord-muziekbot Rythm stopt woensdag na sommatie van YouTube 112
08:38 Epic Games gaat in beroep tegen uitspraak in monopoliezaak tegen Apple 160
07:47 Kuo: iPhone 13 Pro en 13 Pro Max krijgen een 1TB-versie 153
06:00 Achtergrond - AV-receivers en 4k120-issue - Hoe staat het met de HDMI 2.1-bug? Plus 112
06:00 Best Buy Guide - Smartphone Best Buy Guide - September 2021 142

Zoals je kan zien heb ik vandaag maar 1 bericht open geklikt. Gister daatintegen al 2 en dat was een zondag met doorgaans een fractie van de berichten.
De berichten vandaag zijn dus totaal buiten mijn interesses maar volgens de test is de nieuwe layout zegt de data zoals die volgens jou geanalyseerd wordt dat de nieuwe layout tot minder clicks leid. Als de gehele week er niets is volgens mijn interesses wor dat een lastig datasetje.

En dat terwijl het niet eens wat zegt over de belabberde layout. Maar dat had natuurlijk ook andersom kunnen zijn. weken veel interessant niets zoals einde van het jaar 2020 veel nieuwe tech dan lees is werkelijk soms wel 10 uur per dag. als je dan net zon bagger test voorgeschoteld krijgt zullen ze wel denken WOW deze layout is goud waard terwijl het nog steeds een zak #$^%& is.

Volgens mij dus gewoon een niet heel nuttige set data die hier uit gaat komen. Maarja we gaan we zien waar het schip strant. De Frontpage is al steeds minder boeiend omdat andere sites het nieuws dagen eerder hebben en ook nog eens betere kennis van zaken lijken te hebben en de reviews beter uitgevoerd worden met meer details. De enige toegevoegde waarde hier is nog de forums. Maar dat zien ze dan weer niet terug in deze test.

Maargoed ik heb zon vermoeden dat we het niet eens gaan worden maar mijn ongenoegen over deze ''test'' en alle voorgaande ''tests'' zoals deze mag wel duidelijk zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tortelli schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:16:
Vandaar dat ik zulke groter letters op de FP had vandaag. Dacht al aan zoomlevel of dat er iets stuk was aan mij (zeer beperkte) CSS.
Met custom CSS heb ik het nu aangepast, bij mij is het als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mVwB4rg.png
Ik heb hierbij overigens wel andere zaken ook weggefilterd.

Verbergen diverse zaken, waaronder Plus: custom css snippet: Verbergen diverse onzin zaken van FP
Whitespace kleiner maken in B-thema: custom css snippet: Tweakers 2021 A/B test: densed B-theme

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

The Legend

*Plop*

Hoe kan het dat bij jullie custom CSS wel werkt en bij mij niet :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
computerjunky schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:23:
[...]

Tja daar zijn we het dan over oneens. Als ik me erger aan een pagina dan klik ik hem dicht en ga er al helemaal niet voor stemmen...
En het idee van een A/B test is dat jij niet zelf hoeft te stemmen, maar dat jij stemt met het feit dat je de site wegklikt. En dat is waardevolle input/data/hoe je het ook wilt noemen, al helemaal als je die data van 100.000 mensen hebt. Want het gaat niet alleen om jou.

En verder ga ik het hierbij laten, want we gaan elkaar inderdaad toch niet vinden in deze discussie.

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 13-09-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Kenhas schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:24:
[...]

Heb het (in Edge) opgelost met Cookie Editor, waar @PeacekeeperNL naar verwees. Misschien heeft Firefox ook dergelijke addon
Kwam er ook al een voor Chrome tegen dus zal voor Firefox ongetwijfeld er ook zijn (heb niet meer bijgelezen of het al was genoemd)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
APClll schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:22:
Ik weet het, vroeger was niet álles beter... maar als ik het archief in duik en dan zie hoe 't ooit was, dan denk ik "doe mij vroeger maar"... (oktober 2012)

1280x1024, en toch het hele scherm vol met nieuws...

En zelfs die versie had eigenlijk al te veel loze ruimte :$

[Afbeelding]
Vet, ik was dit alweer helemaal vergeten. Dit was een van de eerste dingen waar ik aan had gewerkt toen ik bij tweakers kwam *O* mooie oude tijd, al gaat mijn ontwerpershartje hier nu wel een beetje van wenen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik kom over een paar weken wel weer terug. Niet te doen dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Laatst online: 14-09 16:26
CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:18:
[...]
Tja, het is gewoon nagenoeg onmogelijk om met alle schermverhoudingen rekening te houden.
En dat snap ik! Echter is deze lettergrootte toch wel een beetje té, ongeacht je schermformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Deem schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:22:
Ik begrijp niet waarom deze hele "test" nog niet is teruggedraaid. Ik heb op 1 enkeling na, nog geen positieve reactie gezien... Lijkt me duidelijk, toch? Waarom moet het zo lang duren?
Tja, alleen de mensen die 1. in de test zitten, 2. door hebben dat er wat veranderd is en 3. dat lelijk genoeg vinden om op GoT dit draadje te zoeken zal je hier lezen. Daardoor zijn de meeste reacties hier vanzelfsprekend negatief ;).

Wat betreft de discussie over A/B testen is het goed dat ze dat doen. Over het algemeen is het een van de betere manier om te achterhalen wat mensen "echt" willen. Maar volgens mij is een element van A/B testen dat de gebruikers niet/nauwelijks door hebben dat er wat veranderd is. Dit is nodig zodat je op een "neutrale" manier gedragsdata kan verzamelen.

De huidige verandering is echter zo groot dat ik in ieder geval direct door had dat er wat mis/veranderd is. Hierdoor probeer ik nu de FP te ontwijken, wat wellicht niet de meest nuttige data is. Noot: ik heb geen custom-CSS, alleen downscale omdat de FP al een paar iteraties te groot is voor mijn smaak.

Om toch een goede A/B test te doen lijkt het me beter om:
- Kleinere veranderingen te doen.
- Te kijken in hoeverre je met custom CSS om kan gaan.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:03
Ik snap dat websites aanpassingen moeten doen, en ook dat dat soms niet helemaal goed kan gaan.. volgens mij is de doelgroep hier ook redelijk bekend met dit fenomeen..

Daarom is het des te schandaliger, een ander woord kan ik er niet voor bedenken, dat uitgerekend Tweakers met een dergelijke faal komt, en dit ook niet terug draait.
Ik kan de frontpage niet eens lezen op mobiel, omdat dingen uit beeld verdwijnen. Heb de custom dark css uitgezet omdat ik dacht dat dit wellicht zou helpen, maar nee.
Wat een vreselijke faal dit. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

xSmooth- schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:40:
En dat snap ik! Echter is deze lettergrootte toch wel een beetje té, ongeacht je schermformaat.
Middels custom CSS heb ik het bij mij naar het 'small' formaat gezet, dat geeft uiteindelijk de oude grootte terug. Zie mijn screenshot in CH4OS in "[Feedback] Frontpage test"

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2021 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01

1. Waarom doet dat er toe, subtiel of niet?
2. Of abonnees ook onderdeel moeten zijn van A/B-testen vind ik een totaal andere discussie. Maar jezelf uit willen sluiten van die testen zal er alleen maar voor zorgen dat je later opeens een nieuwe versie voor je snufferd krijgt, omdat het getest is met alle non-abonnees, en er daar een winnende variant uit is gekomen, die doorgevoerd wordt voor iedereen.
1. Je benoemt in je eerdere post dat:
Elke grote website test van alles wat los en vast zit. Ook Facebook, Google, Instagram, Twitter, etc. Maar meestal zijn de verschillen wat subtieler en/of weet je niet dat je in een testvariant zit.
Dat lijkt mij in deze situatie dus geen argument, want het lijkt erop dat heel veel mensen in de gaten hebben dat ze *wel* in de testvariant zitten (zie ontploft forum). Los van het feit dat ik het gemiddelde type bezoeker op Tweakers zeker niet over één kam zou willen scheren met de gemiddelde bezoekers van de sites die jij noemt.

2. Dat je ineens geconfronteerd zou worden met een nieuwe website vind ik eerlijk gezegd ook een kul-argument. Er zou best een degelijk en deugdelijk artikel geplaatst kunnen worden (dus nee, niet verstopt ergens in een .plan post) over het hoe en waarom van de voorgenomen aanpassingen. Dat je daarna dan voor een opt-out zou kiezen, dat zou moeten kunnen en mogen. Ja, daar verspeel je dan wellicht mee dat jouw mening achteraf niet meegenomen kan worden. Je laat het dan bewust aan anderen over, maar je was wel geinformeerd.

Waar het m.i. echt compleet de mist ingaat is dat betaalde functionaliteit nu kapot is, er geen opt-out is en er totaal geen waarneembare feedback is van de Tweakers-crew zelf. Dan laten we nog maar even in het midden of de doorgevoerde niet-opt-out wijziging compleet mislukt lijkt te zijn, aan de screenshots te zien die gedeeld worden lijkt mij dat absoluut het geval.

Kortom, ik ben serieus teleurgesteld en als ik het zo lees, velen met mij... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit verklaart een hoop. Dacht dat het aan mijn browser lag, maar op m'n mobiel was het ook stuk, dus ik had al zo'n vermoeden dat jullie weer aan het hobbyen waren in productie. Waarom is hier geen .plan aan gewijd?

Anyway, ik heb weinig toe te voegen aan hetgeen reeds gezegd is. Waarom T.net steeds opnieuw het wiel meent uit te moeten vinden is me een raadsel.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Past prima in het track record deze A/B-test, helaas.

Zorg dat je B (of andere implementatie, Plus bijvoorbeeld) een bepaald drempelniveau heeft bereikt alvorens je de test start, dat is al ettelijke malen als feedback bij zo ongeveer elke grotere implementatie in de afgelopen 10 ofzo jaar gegeven. Ik snap er niets van dat daar niet op geacteerd kan worden.

En ja, agile is super, maar de toegevoegde waarde voor de gebruiker en je goodwill zijn belangrijker dan je voortbrengingsproces. En dat betekent simpelweg een minimaal noodzakelijk niveau, ook voor een eerste publieke iteratie. Je product is heilig, want je klant is heilig. Zonder klant, en hier tegenwoordig een betalende klant, geen business.

Zo ingewikkeld is het niet, zat bedrijven die dagelijks niets anders doen. Coolblue, Bol, ING zijn in Nederland bekende voorbeelden. Ga daar eens buurten om te leren in plaats van telkens weer in dezelfde valkuil te stappen. Als je dat beter onder de knie hebt is je feedback en je loon naar werken echt een heel, heel stuk beter.

Nu voorzie ik weer hetzelfde laken een pak, enthousiast feedback verzamelen, murw gebeukt worden van dezelfde kritiek uit vele monden, over een paar maanden minimale wijzigingen aanbrengen die voor een klein gedeelte recht doen aan de feedback en op naar de volgende implementatie. Tijd voor een paar blameless post mortems, want blijkbaar is het reguliere agile-feedbackproces niet toereikend.

Overigens, ik vind Tweakers vrij outdated qua design en dat komt naar mijn idee door het kritische publiek. Zie hier de catch 22. De huidige manier werkt niet, Big Bang redesigns ook niet. Tijd voor een andere aanpak, ik denk dat als je de huidige methode aanpast, voornamelijk kwalitatief (qua design en qua implementatie, het is best bug free als ik het zo lees dus aan dev zal het niet liggen) dan is er echt een hele hoop verbetering te bereiken.

[ Voor 13% gewijzigd door FirePuma142 op 13-09-2021 22:01 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
EnigmA-X schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:47:
Kortom, ik ben serieus teleurgesteld en als ik het zo lees, velen met mij... :/
Herhaling van zetten:
Vernieuwde frontpage of bug?
Feedback nieuwe FP

Als je de reacties naar aanleiding van de vorige A/B-tests bekijkt lijkt het vreselijk veel op de reacties uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osxman
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-09 14:45
De variant die ik krijg. Het is echt verschrikkelijk en onleesbaar. Ik kom niet meer door de normaal leuke/goede listings heen, met dit belachelijke grote lettertype.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58
Ook hier geen fan van de nieuwe grootte van de letters. Op m'n telefoon geeft het een stuk minder overzicht, omdat de scanbaarheid van de headlines minder is geworden. Ik snap best de behoefte om te voldoen aan de WCAG-standaarden en om mensen met zichtproblemen te voorzien in een oplossing, maar dan wil ik graag een optie om mijn letters weer op een fatsoenlijke grootte te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:15
Ik krijg een horizontale scrollbal in Safari en het verschil in lettertypgrootte is niet om aan te zien. Echt een totale mislukking dit, mag ik zsm terug?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7mDikosNU-Z8Pqr0wrVpvoyq8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qEld6XQ9dP67ToKh1rEEis2J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
Hahn schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:15:
[...]

[...]

Interessant leesvoer: Wikipedia: A/B testing

Van tevoren zeggen wat je precies gaat testen zorgt ervoor dat je A/B test niks meer waard is. En vragen wat mensen willen in een poll is héél wat anders dan wat mensen daadwerkelijk willen.
Dan moet je dus wel zorgen dat je geen muiterij krijgt want dan is je test al mislukt. Lijkt me niet dat je via deze manier een redesign moet gaan opdringen die letterlijk alle custom CSS verkloot (dat is waarschijnlijk het grootste issue hier waarom mensen zijn gaan zoeken). Deze problemen had je mijns inziens wel kunnen voorzien als een beperkte groep er al eens naar had gekeken. Zie werkelijk niemand positief over de lettergrootte bijvoorbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand opgevallen dat de topicstart welgeteld 0 (nul) duimpjes heeft? Denk dat dat wel genoeg zegt.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Freekers schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:13:
Iemand opgevallen dat de topicstart welgeteld 0 (nul) duimpjes heeft? Denk dat dat wel genoeg zegt.
Wat moet het zeggen dan? :? Meer dan een graadmeter voor populariteit is het niet. Maar er zijn zoveel topics waar zelfs de topic start geen duimpje krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2021 22:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:42
Wat een onmogelijk rampzalig ontwerp! Ik zat al mijn settings te controleren, dacht dat mijn browser een tablet versie voorgeschoteld kreeg.

Krijg echt 1/3e van de informatiedichtheid in beeld, ik hoop echt dat Tweakers gewoon hun oude design weer terugbrengt want dit is ver van prettig.

Snap die hele obsessie met website vernieuwingen niet, het werkte toch gewoon prettig :? :?

[ Voor 21% gewijzigd door smiba op 13-09-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ik ben ook geen fan. De vorige homepage was vet omdat de informatiedichtheid zo hoog was. Ik kon snel de titels scannen op sleutelwoorden die mij interesseren, en die artikels lezen in een nieuwe tab. Nu is alles zo groot dat ik het gevoel heb dat ik niet meer kan scannen, en ik moet constant scrollen.

Persoonlijk nooit nood gehad aan custom CSS, maar als dit design blijft gaat het niet lang duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:47
De wijziging overviel mij ook en doordat er geen aankondiging was ben ik maar op zoek gegaan naar dit feedback topic. Ik snap het concept van A/B testen wel maar volgens mij is het niet zo handig om het op deze manier door te voeren.

Anyway...had er al iemand opgemerkt dat de grootte van het bovenste pagina deel verschrikkelijk is? :+ Door de totaalcombinatie van reclame, prijsvergelijker en hoofdartikelen valt de lijst met artikelen weg uit het eerste zicht. Ik hou er wel erg van om gelijk bij binnenkomst iig de lijst met artikelen te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdjnl2006
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:58
Pfffff....... Geen GoT op de frontpage meer voor mij. Dat is juist hetgeen ik het meest actief bekijk als ik op Tweakers inlog.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik zou me graag afmelden voor deze test. Ik vind de lettergrootte en witruimte tussen headlines veel te groot waardoor ik geen overzicht meer heb van de headlines. Is er een opt-opt die ik zelf kan instellen? Zo niet, dan bij deze het verzoek aan de beheerders dat ik graag een opt-out wil.

[ Voor 5% gewijzigd door Tyrian op 13-09-2021 22:49 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lettertype is enorm groot (1080p) en alle banners nemen teveel ruimte in. Ik wil altijd de eerste 10 nieuwsberichten kunnen zien als ik de site open, niet al die rommel eromheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gehakt
Nu ik er even beter naar kijk krijg ik ook een beter idee waarom ik het niks vind. De zaken die groot zijn uitgelicht trekken mij niet:
  • Ik heb niks met audio dus een plus of non-plus artikel op dat vlak zou ik niet lezen.
  • Telefoons koop ik om de x jaar en in de tussentijd hebben gidsen op dat productvlak maar heel beperkt intresse.
  • Het artikel over T-Mobile lijkt interessant maar is Plus en kan ik dus niet lezen.
Dat is nog los van de reclamebanner en prijsvergelijker die ook ruimte in nemen.

Van het geheel dat is uitgelicht trekt eigenlijk niets mijn aandacht en wil ik het liefste gelijk door naar de lijst met nieuwsartikelen die mij wel trekken. Die wil ik dus ook graag gelijk in beeld hebben als ik op de pagina aankom. De pagina lijkt nu veel meer "product" georienteerd dan "nieuws" georienteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVJxGIG_YopIoYeoP3PdDzQQNjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2HoJhwO2VDHhV0rjvKiSV1bj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Gehakt op 13-09-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

thof

FP ProMod
tdjnl2006 schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:19:
Pfffff....... Geen GoT op de frontpage meer voor mij. Dat is juist hetgeen ik het meest actief bekijk als ik op Tweakers inlog.
Jawel hoor, het zit aan de rechterkant verstopt, nabij de poll.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:28

CaDje

Framedrops for life

Ik krijg een beetje het idee dat het vooral hierom gaat:
Bovendien geven zoekmachines steeds meer prioriteit aan naleving van toegankelijkheid (of WCAG) bij het scoren van sites voor hun zoekresultaten
Ik begrijp best dat men ook slechtzienden beter wil bedienen, en dat is zeker een goede zaak, maar er zijn toch ook gewoon opties om lokaal bij een gebruiker de tekstgrootte te veranderen ipv bij iedereen het de standaard te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
Dit lijkt nog een bugje? Misschien al gemeld. Het geheel verspringt op moment dat ik het dialoog uitklap.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3Dc0LJoJ4gf3qhrASgkfha6A7M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T7d8uy8MdBtPiWOlfkpHv8FY.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:38
Op mijn mobiel gelukkig geen last van deze test, maar net op de desktop viel ik met mijn neus in de boter. Resolutie 1920x1080, en toch horizontaal scrollen? Geen enkel nieuwsartikel zichtbaar? 8)7
Eeh, nee, bedankt. Ik heb de cookies aangepast zodat ik niet meer in deze test val. Dit is niet te gebruiken op deze manier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:08
Op mobiele weergave is het net of je een seniorentelefoon in handen hebt, wat een groot lettertype. :+

Het haalt ook de trend van grotere schermen onderuit, dit voegt niets toe.

De banners (nieuwsberichten met afbeelding) die doorgaans alleen op de Desktop site te vinden zijn vind ik op zich wel een goede toevoeging aan de mobiele site.

Maar waarom dit en niet een goed geïmplementeerde dark mode? Dat lijkt me veel meer een gevraagde functie dan een senioren lettertype.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Ik had liever een feature (een checkbox) gezien in je profielinstellingen, waarmee je een Opt-in doet als "beta-tester" voor de website. Dat je dan over die mensen een A/B test doet, prima. Maar laat mij alsjeblief met rust met het getest.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Tyrian schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:22:
Ik zou me graag afmelden voor deze test. Ik vind de lettergrootte veel te groot waardoor ik geen overzicht meer heb van de headlines. Is er een opt-opt die ik zelf kan instellen? Zo niet, dan bij deze het verzoek een de beheerders dat ik graag een opt-out wil.
Op je desktop kun je vast een cookie editten om jezelf uit de test te halen (uiteraard is dat een workaround)

[ Voor 3% gewijzigd door vickypollard op 13-09-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tyrian schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:22:
Ik zou me graag afmelden voor deze test. Ik vind de lettergrootte en witruimte tussen headlines veel te groot waardoor ik geen overzicht meer heb van de headlines. Is er een opt-opt die ik zelf kan instellen? Zo niet, dan bij deze het verzoek aan de beheerders dat ik graag een opt-out wil.
Lees de topicstart, staat het in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:01
Ik dacht ook even dat ik de zoom aan had staan. Maar dat is denk ik toch vooral gewoon een puntje van wenning. Het is vrij normaal tegenwoordig dat alles een beetje groter is.

Een groot voordeel: als ik de site op mijn telefoon bekijk, dan kan ik de nieuws titels nu eindelijk wel lezen zonder leesbril. Dat is zeker een grote vooruitgang. Maar ik had liever gezien dat de site gewoon de instelling van je telefoon respecteert (ik heb hem op ietsje groter staan, omdat ik het wat minder goed zie). Nu is het weer een straf voor mensen met goeie ogen en andere tekst op de pagina is nu nog steeds klein.

[ Voor 27% gewijzigd door josh-hill op 13-09-2021 23:03 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CaDje schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:32:
Ik krijg een beetje het idee dat het vooral hierom gaat:

Ik begrijp best dat men ook slechtzienden beter wil bedienen, en dat is zeker een goede zaak, maar er zijn toch ook gewoon opties om lokaal bij een gebruiker de tekstgrootte te veranderen ipv bij iedereen het de standaard te maken.
Maar lokaal kan je jouw website-gebruikers niet vragen om langs te komen om te testen. Of nou ja, kan wel, maar praktisch is dat niet handig. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Na 5x de cookies gewist te hebben ben ik godzijdank ook ontsnapt uit die verschrikkelijke A/B-test!

Ongelofelijk dat dit doorgang heeft gevonden. Ik kan me niet voorstellen dat iemand, zelfs de developers, acceptabel vinden hoe weinig "bruikbare" ruimte er over blijft. Ankeilers die 1/3 van een pagina in beslag nemen en letters die voor 80-plussers nog aan de grote kant zijn.

Geen idee wat men in hemelsnaam wilde bereiken hiermee, maar de huidige opzet heeft de plank (weer) eens goed misgeslagen. Je zou bijna een patroon gaan zien in alle "nieuwe dingen" die Tweakers wil uitrollen en hoe de gebruikers er daadwerkelijk tegenaan kijken... :X

Nu maar hopen dat ze geen nieuwe manier vinden om de A/B-test alsnog door onze strot te drukken. Als ze dit al doen, hoop ik dat custom css in ieder geval werkt. Het lijkt er nu op dat ze veel elementen gewoon andere namen hebben gegeven om 1 eenvoudige reden: dat de A/B-test bij alle ongelukkigen doorkomt en niet tegengehouden wordt door custom css.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
Helaas ook geraakt door deze usermarteling... Ik blijf dus gewoon weg van de fp als het zo moet hè, dat doe ik mijn ogen niet aan. Inderdaad belachelijk slecht dit.
Wat ik overigens wel apart vind is dat ik in Edge wel de test krijg maar in Chrome niet (beiden Android). En ja beiden zijn ingelogd.
En dit topic lijkt de enige manier te zijn om feedback te geven... Willekeurige vragenlijsten op de fp worden uiteraard alleen ingevuld door mensen die niet in paniek wegrennen van die design horror.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
CH4OS schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:00:
[...]
Lees de topicstart, staat het in.
Daar wordt gezegd dat dat met de gebruikte tool (SiteSpect) niet zou kunnen. Ervan uitgaande dat het server-side wordt geregeld, kan dat natuurlijk uitstekend. Net zoals de server moet bepalen adhv een eerdere sessie of iemand weer A of B krijgt voor de consistentie, kun je ook zeggen: deze persoon doet niet mee.

Edit: client-side kan het vast ook wel, dan voer je gewoon het script niet uit als iemand een opt-out heeft gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door vickypollard op 13-09-2021 23:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lang geleden al voorspeld, maar dan toch gekomen, het font wordt groter. Waarom? Omdat men dan beter scoort bij Google. Het is echt all about the money...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MazeWing schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:02:
Na 5x de cookies gewist te hebben ben ik godzijdank ook ontsnapt uit die verschrikkelijke A/B-test!
Zolang serverside bepaald wordt of je meedoet in de A/B of niet, is het een kwestie van tijd dat je in de A of B groep ingedeeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Mijn FP op Firefox, ziet eruit als ik een opa telefoon heb. Titels zijn massive!

Firefox op de desktop ziet er normaal uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Bliksem B op 14-09-2021 10:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:47

aapelite

Do the kirby!

Na een blik op de frontpage vandaag direct gaan kijken waar op het forum het ter sprake komt om mijn ongenoegen te laten blijken. Vernieuwing is prima, maar dat joeg me echt weg. Veel te heftig allemaal. De vorige layout straalde veel meer rust uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
Jarenlang ontvangen we af en toe een “mooie features” vraag van gebruikers met zichtproblemen voor een grotere lettergrootte. We weten dat deze gebruikers op dit moment een combinatie van Custom CSS gebruiken en de pagina bekijken met een zoomniveau van 125% om de inhoud leesbaar te maken. Dit is geen geweldige ervaring voor hen. Bovendien geven zoekmachines steeds meer prioriteit aan naleving van toegankelijkheid (of WCAG) bij het scoren van sites voor hun zoekresultaten. Om deze twee redenen hebben we de typografie op de site bekeken en de belangrijkste inhoud in een iets grotere lettergrootte weergegeven. Afgezien van deze wijziging blijven de lettertypen zelf voorlopig ongewijzigd.
Als je 3440x1440 gebruikt (109 ppi) dan is op élke website 125% erg prettig. Ik vind de tekst nu zo groot dat ik het overzicht verlies in de lange lijst met artikelen. Tevens is de menu balk vreemd genoeg veel kleiner.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

epias schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:09:
Lang geleden al voorspeld, maar dan toch gekomen, het font wordt groter. Waarom? Omdat men dan beter scoort bij Google. Het is echt all about the money...
Maak dan een toggle. Dan ziet Google de grote letters en dan kan iedereen die een compacte layout wenst dit instellen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik heb als webdeveloper geen idee wat hier aan de hand is, maar sinds de nieuwe update renderen mn pagina's maar voor een gedeelte. Cpu load laag, andere sites laden goed, is hier een verband?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Z7oltc2tjC-Z4okQKC2AL5CtrM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tBNW3vR6n3vQ5kS3gwDRghcJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gehakt schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:26:
Nu ik er even beter naar kijk krijg ik ook een beter idee waarom ik het niks vind. De zaken die groot zijn uitgelicht trekken mij niet:
  • Ik heb niks met audio dus een plus of non-plus artikel op dat vlak zou ik niet lezen.
  • Telefoons koop ik om de x jaar en in de tussentijd hebben gidsen op dat productvlak maar heel beperkt intresse.
  • Het artikel over T-Mobile lijkt interessant maar is Plus en kan ik dus niet lezen.
Dat is nog los van de reclamebanner en prijsvergelijker die ook ruimte in nemen.

Van het geheel dat is uitgelicht trekt eigenlijk niets mijn aandacht en wil ik het liefste gelijk door naar de lijst met nieuwsartikelen die mij wel trekken. Die wil ik dus ook graag gelijk in beeld hebben als ik op de pagina aankom. De pagina lijkt nu veel meer "product" georienteerd dan "nieuws" georienteerd.

[Afbeelding]
De Pricewatch levert ook meer op dan de advertenties bij nieuwsartikelen dat doen. dat de focus dus die kant op verschuift, is eigenlijk zo gek niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thelanorth
  • Laatst online: 23-04 09:54
De frontpage is op mobiel slecht leesbaar geworden. De letters zijn groter geworden waardoor het onprettig leest.

Hoe zet ik dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Laatst online: 21:14

MadEgg

Tux is lievvv

Hier niet zo erg als bij sommigen, maar at komt ook omdat ik als abo de advertentie aan de bovenkant niet te zien krijg. Alsnog dacht ik, net als velen, ojee, m'n cache is vernaggeld en de fonts zijn kapoet. Het ziet er niet uit, met name op mijn iPhone.

Gelukkig met een kwartiertje prutsen met custom CSS nu weer terug naar een mooie compacte layout.

Tweakers redactie: mijn ogen doen het prima, en ik wil zo veel mogelijk info op mijn scherm, niet zo weinig mogelijk.

Tja

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Isocadia
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-07 08:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXe4jESlhYotEC4R42h9-ouBIQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iOpTT1gEYJHJN0LUvWv7dgpD.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch absurd. Ik kom op de frontpage om snel even te kijken wat al het nieuws van de laatste uren/de dag is, en dan klik ik op de artikelen die ik wil lezen. Werkt deze A/B test ook als ik de komende dagen geen enkel artikel meer lees op mijn mobiel tot het lettertype kleiner is en de witregels smaller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ondanks dat ik mij vaak wel erger aan layout wijzigingen, klaag ik zelden.

echter is iniedergeval de mobiele font grootte en de bovenkant van de pagina (door gebrek aan contrast 1 blur van overbelichte rommel) reden om te klagen over deze wijziging

[ Voor 9% gewijzigd door mschol op 14-09-2021 00:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
MadEgg schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:41:
Hier niet zo erg als bij sommigen, maar at komt ook omdat ik als abo de advertentie aan de bovenkant niet te zien krijg. Alsnog dacht ik, net als velen, ojee, m'n cache is vernaggeld en de fonts zijn kapoet. Het ziet er niet uit, met name op mijn iPhone.

Gelukkig met een kwartiertje prutsen met custom CSS nu weer terug naar een mooie compacte layout.

Tweakers redactie: mijn ogen doen het prima, en ik wil zo veel mogelijk info op mijn scherm, niet zo weinig mogelijk.
Ik vind dit altijd zo'n vreemde reactie: het design is slecht, maar als ik het met custom CSS toch nog fixen kan is het prima.

Sorry, zo'n design moet gewoon voor iedereen prettig werken zonder extra aanpassingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadEgg
  • Laatst online: 21:14

MadEgg

Tux is lievvv

ymmv schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:11:
[...]

Ik vind dit altijd zo'n vreemde reactie: het design is slecht, maar als ik het met custom CSS toch nog fixen kan is het prima.

Sorry, zo'n design moet gewoon voor iedereen prettig werken zonder extra aanpassingen.
Ik moedig het ook zeker niet aan maar ik wil niet 3 weken naar opgeblazen letters kijken. Dat is een beetje het nare bij een dergelijke A/B-test. Ik kom hier op Tweakers voor nieuwsberichten en ik ben daar redelijk volhardend in. Het beste signaal zou ik geven door weg te blijven maar dan moet ik een andere site gaan zoeken en daar heb ik geen zin in ;) Dus dan maar met een lap-middel. Ik had toch al custom CSS om de vorige explosie van whitespace op de front page enigszins terug te draaien, dit kon er ook nog wel bij.

Tja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier mijn feedback: zet maar weer uit / terug naar hoe het was. Het ziet er niet uit op m'n telefoon, grote tekst op de frontpage en normale tekst in artikelen. Ik dacht dat mijn browser (Bromite, chromium based) een slechte update heeft gehad. Maar het is Tweakers zelf :o

Als je de feedback van grotere fonts ter harte wilt nemen dan geef je mensen toch een toggle in hun profielsettings?

Edit: als jullie toch met verzoekjes bezig zijn.. dark mode in bromite werkt niet lekker in het forum. Kan dat wellicht gefixt worden? Op iedere andere site werkt het wel goed.

[ Voor 18% gewijzigd door FeareX op 14-09-2021 00:23 ]

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

The Legend schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:25:
Hoe kan het dat bij jullie custom CSS wel werkt en bij mij niet :?
Ik zal het nog sterker vertellen. Op mijn ene smartphone werkt css wel een op de andere werkt het niet. Ik ben op beide ingelogd met hetzelfde account.

Vermoedelijk heeft het iets met cookies te maken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mschol schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:05:
ondanks dat ik mij vaak wel erger aan layout wijzigingen, klaag ik zelden.

echter is iniedergeval de mobiele font grootte en de bovenkant van de pagina (door gebrek aan contrast 1 blur van overbelichte rommel) reden om te klagen over deze wijziging
Ah ja, overbelicht zou ook niet de eerste keer zijn dat het voorbij komt als feedback. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Op de mobiele site doet het mij denken aan de goede oude tijd dat mobiele sites maar wat deden, het ziet er gewoon niet uit.

De 1-aprilgrap is laat dit jaar.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izOQpIQG1CEpdEHgiJgzAKjL6T4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxLojD4Q8qOF0iOuikb55Eyt.jpg?f=fotoalbum_medium

Device is een tab s4. Het is gewoon 1 reclame wat ik zie en de rest us gewoon pleite, ook met custom css uit. :') Sorry, maar dit is hopeloos en had voorkomen kunnen worden vóórdat de A/B test überhaupt startte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daemos
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-09 15:10
Wat een draak van een frontpage heb ik nu. Tekst is oncomfortabel groot, alsof ik door een vergrootglas naar m'n scherm loop te kijken en het kost me meer scroll, of swipe werk om dezelfde hoeveelheid informatie ot me te nemen als normaal terwijl ik bij de oude frontpage stijl nog ruimte voor verbetering zag.

Edit: ook vindt ik de verschuiving naar de 'achtergrond' van de community highlights en blogs voor de Pricewatch en Plus artikelen jammer.
Ik snap dat DPG meer geld in de portemonnee wilt maar als gebruiker heb ik daar op deze manier last van.

Het optimaliseren van de toegankelijkheid voor slechtzienden voelt dan ook als een slap excuus wanneer je een paar regels later leest dat papa Google je een hogere score geeft.
Zoals al door meerdere leden is aangegeven is 'letters lekker groot' een lompe, verkeerde, interpretatie van WCAG.

Als dit drie weken duurt sla ik een maandje Tweakers maar even over en zoek ik m'n nieuws wel ergens anders.

Het bericht van Williammorren is natuurlijk om te janken en mag hopen dat er ergens een medewerker van Tweakers zich diep schaamt hiervoor.

[ Voor 22% gewijzigd door Daemos op 14-09-2021 03:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:16
Het enige wat nog goed werkt is de rode header.

"meer redacteuren en meer content" ondertussen zie ik grotere tekst en minder content op mijn mobiele scherm. Averechts.

Redacteuren laten hun ego doorschemeren en hebben het forum verstopt en tweakblogs helemaal verwijderd. Vooral het forum is een reden dat mensen hier nog komen.

Maargoed iedereen moet de IT in ook al hebben ze er geen kaas van gegeten. En 'design' is ook een studie apart, beter niet door een IT'er laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Reacties zijn blijkbaar zo negatief dat de link naar dit topic nu verwijst naar Eigen verbruik zelf opgewekte energie verhogen? :+
Blijkbaar al weer gefixed. Of update de nieuwe frontpage zo traag?

Ik heb niet alles doorgelezen, in de eerste 3 pagina’s was alles wel zo'n beetje gezegd. Lettertype is te groot, doordat de artikelen nog de oude lay-out hebben is de ervaring op de site niet consequent meer doordat je bij openen van een artikel ineens een ander lettergrootte hebt.
Verder zijn de foto’s te groot als je op een tablet zit: op een IPad lijkt de frontpage nu voor zowat 1/3 te bestaan uit een foto van de versterker.

Daarnaast, en dat zal waarschijnlijk het doel wel zijn, worden de Plus artikelen nu nog meer gepromoot. Was al aan het nadenken om de custom css op te gaan zoeken om die uit te filteren, maar gezien de reacties hier heeft dat weinig zin met deze opmaak. ;(

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

AibohphobiA BoB schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:48:
Het was even prutsen, maar nu is het weer leesbaar.
Niet te vaak doen graag, elke keer uBlock en CSS aanpassen is het gewoon niet.

[Afbeelding]
Eenvoudige jaren '90 layout. Niet slecht.

Specs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik kreeg hier ook opeens de senioren-telefoon met achterlijk veel advertenties voorgeschoteld. Wat een onwerkbaar gedrocht zeg. Het nieuws doet er duidelijk niets meer toe. :+ Leuk als late 1 april grap misschien om bezoekers te trollen, maar verder dus onbruikbaar.

Nog een tip: als je de user-agent verandert naar iets randoms, dan lijk je ook meteen uit de test getrapt te worden. Als je browser dit ondersteunt (ik gebruik Safari, die onthoudt je voorkeuren voor dit soort spul per individuele website gelukkig :P), hoef je niet met de cookies te klooien. Een string als “Internet Explorer 7” doet het prima.

[ Voor 16% gewijzigd door WhatsappHack op 14-09-2021 04:23 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:03

Theo

moederbord

Dát was er dus gisteren aan de hand met de site! Ik vond het er vreselijk uitzien! Waarom moet je zo groot de koe in z'n kont naar versterkerplugjes kijken op de site? Ik blokkeer met custom CSS zo'n beetje alles wat niet nuttig is; Geen plaatjes, Geen plus geen paginavullende banners en geen geschreeuw. Geen van de CSS werkte meer.

Zoals hieronder hoort het er uit te zien (met custom CSS). schoon en bruikbaar. Wat gisteren getest was dat was in mijn ogen pure troep en pixelverspilling; je opent de site en hij is niet bruikbaar zonder te scrollen. Overal nutteloze plaatjes..

Mag het alsjeblieft blijven zoals het is? Of iig, de optie blijven zodat er met custom CSS al die nutteloze vulling weg kan worden gelaten?

Dit is wat prettig is om te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZxfXkj23p4iPRdV2oAHOfcINpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T20uxznK63krVsR6iIABp9j4.png?f=fotoalbum_large

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Gehakt schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:26:
Van het geheel dat is uitgelicht trekt eigenlijk niets mijn aandacht en wil ik het liefste gelijk door naar de lijst met nieuwsartikelen die mij wel trekken.
Opgelost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IjLJt6Rv67Rv3szCCI1K1Y74e4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Vh2QfhPhqiWOPPKT5IfDRmp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:00
Absoluut geen verbetering. Ik heb een 4:3 scherm als 2e scherm waar ik mijn browser altijd op heb staan en daar past de Tweakers pagina nu niet meer op, ook zijn de letters veel te groot geworden, tergudraaien a.u.b. Zou fijn zijn als ik mezelf kan afmelden hiervoor :(

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFvdNlbGWHQvDvAb8WrmJobuYEI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/VRyXHFVj9E5cSehNwEQElxVv.gif?f=user_large

Deze gif past bij ongeveer alles van het laatste jaar...

[ Voor 13% gewijzigd door MazeWing op 14-09-2021 07:36 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als aanvulling op mijn mobiele printscreen - wat is dit nou weer? Waarom wordt ik "verplicht" mijn browser nog groter te maken... überhaupt, waarom schaalt dat niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Py5ZTk1rYc4GxU5LZTIFjAQI72g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xZ0CELQCX4vwKj7qsh4kHtDY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Blijkbaar ben ik de enige die zich hier niet zo enorm aan stoort als de rest van de gebruikers. Ja het is allemaal wat groter en de verhoudingen kloppen her en der nog niet. Zo zijn de blokken rechts qua tekst niet in verhouding met de rest en kan er her en der wel wat meer wit ruimte. Maar ik vindt het goed dat Tweakers hier in doorontwikkeld. Een "wall of tekst" als begin pagina met enkel een lijst aan nieuwsartikelen kan natuurlijk ook niet, het is 2021 niet 2001 8)7
boenkeijer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:26:
Bovendien geven zoekmachines steeds meer prioriteit aan naleving van toegankelijkheid (of WCAG) bij het scoren van sites voor hun zoekresultaten.
Wel een puntje waarop ik graag wil aanhaken. Het veel te grote lettertype is gewoon het door ieders standaard lettertype in zijn/haar browser, namelijk 16px. Vergelijk het maar eens met andere nieuwssites zoals de NOS. Echter wat ik Tweakers graag nog zou willen meegeven is dat goed toegankelijk zijn natuurlijk meer inhoud dan een wat groter font nemen. Focus states, hover state en skip-links zijn hier ook een cruciaal onderdeel van :)

[ Voor 5% gewijzigd door n9iels op 14-09-2021 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:42
Is dit Tweakers voor slechtzienden?

Man man..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Mijn allereerste reactie die ik had toen ik de nieuwe frontpage voor het eerst zag, was controleren of mijn zoom-niveau in mijn browser nog wel goed gaat. Alles is echt veel te groot nu, dit is niet prettig lezen. Ik hoop dat dit zsm weer teruggaat zoals het was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Met het publiek wat hier komt zou je als redactie/devvers toch beter moeten weten dan dit zeg maar live te gooien. Ik zit blijkbaar in de normale groep (whatever an A/B test may be) maar als ik de screenshots zie.... amai.
MazeWing schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:35:
Deze gif past bij ongeveer alles van het laatste jaar...
En dit dus :)

[ Voor 29% gewijzigd door RodeStabilo op 14-09-2021 07:55 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De frontpage bètatest is vandaag gestart, lees hier meer over in de .plan (plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest).

Daarbij is ook een nieuw feedbacktopic gestart ([Feedbacktopic] Frontpage-bètatest), deze zal ik daarom ook sluiten.