boenkeijer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:26:
Waarom doe ik (of waarom doe ik niet) mee aan deze A/B-test en kan ik me afmelden (of opt-in)?
De kracht van A/B-testen is het hebben van een willekeurige selectie deelnemers. Als zoveel mogelijk gebruikers meedoen aan de test, kunnen we zoveel mogelijk relevante data verzamelen om de keuze voor een winnaar te beargumenteren. Wij kunnen vanuit onze test-tool helaas geen manier bieden om niet deel te nemen aan de test.
Hoe lang duurt deze test?
De test zal gedurende een langere periode (3+ weken) lopen om statistisch significante resultaten te halen. Door een wat langere duur aan te houden zorgen we ervoor dat eventuele afwijkingen die ontstaan door het publicatieritme geen invloed hebben op de analyse.
Mijn frontpage is blijkbaar een van de nieuwe lay-outs, krijg er letterlijk koppijn van. Het is zo chaotisch en ongestructureerd, dat mijn ogen niet weten waarnaar te kijken/focussen en het constant zoeken is naar waar iets überhaupt staat.
Mijn eerste idee was dat er iets gehacked was of dat er een bug ingeslopen was, maar blijkbaar is dit echt bewust door iemand gedaan.
Ik kan oprecht niet begrijpen hoe dit in de huidige staat uberhaupt live mag gaan... maar goed, blijkbaar is het dus niet mogelijk te opt-outen als je een onbruikbare versie hebt gehad die een 3e-jaars stagiar in elkaar heeft geduwd

.
De komende 3 weken in elk geval geen data van mij: heb de favorites nu aangepast naar de forum pagina om de frontpage maar niet te hoeven zien wanneer ik tweakers gebruik. Echt zo zonde dat iets dergelijks nodig is, maar het is oprecht onprettig om naar de frontpage te moeten gaan nu.
Van de week maar eens kijken hoe dat CSS spul werkt, en of ik al die plaatjes en 6-verschillende-stijlen-in-1-beeld enigzins kan hacken voor in elk geval het nieuws weer te kunnen volgen.
edit: heb bij simpelweg openen van de frontpage nu
- 7 verschillende stijlen in beeld (grote/kleine plaatjes, banners, teksten)
- Niks inhoudelijks meer, want reclame banner is zo groot dat alleen 5g telefoon onderzoek (plus artikel) in beeld kan komen. Dit op 1920x1080.
- Reclame banner is echt iets van 1/3e van het beeld gevuld, dé gigantische schermvuller die alle aandacht trekt.
- Meer dan 35 (!!!) verschillende soorten tekst. Denk aan (combinaties van) lettergrootte, opmaak of gewoon totaal ander lettertype. En dat terwijl ik niet eens de echte frontpage tekst (headers van nieuwsartikelen) in beeld krijg, best bijzonder dan nog zoveel soorten text in beeld te krijgen.
- Dat waarvoor je wél op de frontpage komt (bijvoorbeeld nieuws headers, tracker, blog/forum posts kom je pas tegen bij veelvuldig scrollen of zijn gewoon geheel verwijdert). Adblocker gebruik is nu verplicht als je in elk geval het nieuws gedeeltelijk in beeld wilt krijgen.
Kan dan ook oprecht stellen, dat de tweakers front-page momenteel de absoluut slechtste site is die ik dit jaar heb bezocht. Menig DIYamateur of wordpress blogje doet het al beter.
offtopic:
hint: Bij mijn HBO opleiding zou je de 1e jaars propedeuse letterlijk niet halen hiermee, dusdanig veel strafpunten zou dergelijke opmaak alleen al opleveren voor je project dat een voldoende niet langer mogelijk is en je de herkansingen in zou gaan. Inhoudelijk zou het niet eens gaan beoordeeld worden, ook niet presenteren van de opzet, onderzoek of gebruikte code. Gewoon direct streep erdoor - want als de gebruikerservaring zo slecht is, als de structuur zo ver te zoeken is en de opmaakt zo ongecontroleerd chaotisch? Dan boeit het niet hoe prachtig je code kunt maken - als niemand het wilt of kan gebruiken is de rest niet van toepassing.
[
Voor 45% gewijzigd door
Xanaroth op 14-09-2021 09:48
]