[Feedback] Frontpage test

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 30.823 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

n9iels schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:40:
Blijkbaar ben ik de enige die zich hier niet zo enorm aan stoort als de rest van de gebruikers. Ja het is allemaal wat groter en de verhoudingen kloppen her en der nog niet. Zo zijn de blokken rechts qua tekst niet in verhouding met de rest en kan er her en der wel wat meer wit ruimte. Maar ik vindt het goed dat Tweakers hier in doorontwikkeld. Een "wall of tekst" als begin pagina met enkel een lijst aan nieuwsartikelen kan natuurlijk ook niet, het is 2021 niet 2001 8)7

[...]

Wel een puntje waarop ik graag wil aanhaken. Het veel te grote lettertype is gewoon het door ieders standaard lettertype in zijn/haar browser, namelijk 16px. Vergelijk het maar eens met andere nieuwssites zoals de NOS. Echter wat ik Tweakers graag nog zou willen meegeven is dat goed toegankelijk zijn natuurlijk meer inhoud dan een wat groter font nemen. Focus states, hover state en skip-links zijn hier ook een cruciaal onderdeel van :)
Waarom kan een " wall of text" niet?

Die ankeilers, die grote, aandacht trekkende afbeeldingen, zijn voor een groot deel statisch. Half de pagina is gevuld met inhoud die er soms dagenlang blijft staan. Als ik een artikel eenmaal gezien heb en ofwel gelezen heb danwel gekozen heb om het te negeren omdat het onderwerp mij niet interesseert dan hebben die ankeilers 0 meerwaarde voor mij. Ik, en vele anderen, bezoeken de frontpage regelmatig net om te kijken wat er nieuw is, niet om te kijken wat we al gezien hebben.

En er mag van mij gerust ruimte zijn voor die ankeilers, maar er moet ook een balans zijn. En die is zoek op dit moment. Je komt nergens meer zonder te scrollen, en op menig device zelfs in 2 richtingen scrollen. Dat kan ook niet de bedoeling zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:05
Als je je lettertype formaat zodanig groot zet om Google te pleasen en hebt geen toggle voor een normaal formaat dan heb je je prioriteiten niet goed op orde.

Ik heb werkelijk alle browser instellingen doorgebaggerd om te kijken of ik niet per ongeluk ergens iets van een accessibility feature had aangezet voordat ik dit topic vond.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SmertHerm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-07-2022
Zo te zien aan 16 pagina's feedback wordt de NOS-ifisering nog minder gewaardeerd dan de plus artikelen. Leuk hè harde kern tweakers-medewerkers, dat je van de Volkskrant bent nu en dit moet doen?

Wat een klucht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:08
n9iels schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 07:40:
Blijkbaar ben ik de enige die zich hier niet zo enorm aan stoort als de rest van de gebruikers. Ja het is allemaal wat groter en de verhoudingen kloppen her en der nog niet. Zo zijn de blokken rechts qua tekst niet in verhouding met de rest en kan er her en der wel wat meer wit ruimte. Maar ik vindt het goed dat Tweakers hier in doorontwikkeld. Een "wall of tekst" als begin pagina met enkel een lijst aan nieuwsartikelen kan natuurlijk ook niet, het is 2021 niet 2001 8)7

[...]

Wel een puntje waarop ik graag wil aanhaken. Het veel te grote lettertype is gewoon het door ieders standaard lettertype in zijn/haar browser, namelijk 16px. Vergelijk het maar eens met andere nieuwssites zoals de NOS. Echter wat ik Tweakers graag nog zou willen meegeven is dat goed toegankelijk zijn natuurlijk meer inhoud dan een wat groter font nemen. Focus states, hover state en skip-links zijn hier ook een cruciaal onderdeel van :)
Als de oude pagina ervaren werd als een wall of text, zet dan een toggle in je profiel om 'noob mode' uit te zetten. Dan is er geen probleem... Google en niet-tweakers zijn niet ingelogd en zien de jampotjes versie van de site en je jaagt niet al je decennia trouwe bezoekers weg.

Wat betreft dat standaard font, volgens mij niet hoor...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wr1SUZHgzeicXKfLzXYztc8WkpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRbdL9TBrF0hZMz2NfevXr5g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WskFbZgoeQq8aXdR7y9NbMEhpcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTJE6J4N6UNHJ7ZCyYWjb97B.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij is de tekst op Tweakers beduidend vetter en groter.

Overigens als ik nu.nl laadt dan zie ik eerst kleinere tekst die dan ook groter wordt (als de css geladen is denk ik) en ik kreeg ook een verzoek voor evaluatie (die niet werkte maar dat is een tweede). Volgens mij zijn ze daar dus hetzelfde aan het doen (opgelegd van boven?)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:11
Waar is de instelling om onder de nieuws artikelen recente forum posts te zetten? Ik wil dat graag weer terug...

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:47
Theo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 06:22:
Dát was er dus gisteren aan de hand met de site! Ik vond het er vreselijk uitzien! Waarom moet je zo groot de koe in z'n kont naar versterkerplugjes kijken op de site? Ik blokkeer met custom CSS zo'n beetje alles wat niet nuttig is; Geen plaatjes, Geen plus geen paginavullende banners en geen geschreeuw. Geen van de CSS werkte meer.

Zoals hieronder hoort het er uit te zien (met custom CSS). schoon en bruikbaar. Wat gisteren getest was dat was in mijn ogen pure troep en pixelverspilling; je opent de site en hij is niet bruikbaar zonder te scrollen. Overal nutteloze plaatjes..

Mag het alsjeblieft blijven zoals het is? Of iig, de optie blijven zodat er met custom CSS al die nutteloze vulling weg kan worden gelaten?

Dit is wat prettig is om te zien:

[Afbeelding]
Mijn mening is wel genuanceerder. Er mogen best met plaatjes wat nuttige zaken uitgelicht worden. Dan het liefst wel nieuwsbericht en niet product gericht. In zijn algemeenheid vind ik die trend jammer en ik begrijp dat het een bewuste strategie is.

Je bent er wel serieus met de bezem doorheen gegaan. Veel schoner dan dit kan je het niet krijgen. Het resultaat is best verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:57
Ik ben absoluut zeker geen fan van het ontwerp, om het licht uit te drukken maar bij sommige commentaren is het gebrek aan respect toch beetje ver te zoeken. Er wordt iets nieuws geprobeerd en het valt niet in goede aarde. Dat is duidelijk. Maar een beetje op het woordgebruik letten mag wel.

Ik wacht het allemaal wel beetje af. Jammer genoeg zal het ongetwijfeld leiden tot minder bezoeken van tweakers. Ik kom hier om nieuwberichten te lezen en als 3/4 den van het scherm gevuld is met banners, en flashy afbeeldingen, dan zal ik ongetwijfeld minder zin hebben om de site te bezoeken.
Ik heb het op mijn pc weer aangepast met de cookie-methode. Jammer genoeg lukt het me niet op mijn tablet. Ik kijk nog wel eens als moeder de vrouw haar soap bekijkt maar gisteren heb ik dan maar iets anders bekeken.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pookie79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 14:49
Het lastige is wat mij betreft dat de community en Tweakers een andere doel hebben. Met het gevolg dat Tweakers aan de ene kant een bepaalde kant op moet en dus design keuzes maken in die richting (steeds de zelfde richting maar net anders) en gebruikers dus steeds klagen omdat zij dat juist niet willen. Ik denk ook dat zolang beide kanten niet veranderen dit een blijvend probleem zal zijn.

Overigens (en dat is echt alleen mijn persoonlijke mening) maakt het half en half doordrukken door steeds meer te benadrukken de site alleen maar overzichtelijker. De site kan echt beter en rustiger worden met evenveel informatie,maar dan zullen er keuzes moeten worden gemaakt ipv raar highlighten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:20
Geen idee of dit in dit topic hoort, maar in de mobiele versie is het "Veel Bekeken" gedeelte stuk. Stuk als in zo ver naar rechts versprongen dat je er niets mee kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjlkUM5h_J4ROslyTBbl7hMURdo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MUHC6NUwdTr9unumo1Z3S8A.jpg?f=fotoalbum_medium
En nu een error in de banner;
code:
1
[0] Download failed, error was: Status code invalid for: http://twk-eun-nosql1:8080/productfilterservlet-7/categoryfilter.html?orderField=name&orderDir=asc&page=0&pageSize=0§ion=admin&site=TNET_NL&includeTree=1&binarySerialization=1&clientTimeout=10, [404] |http://twk-eun-nosql1:8080/productfilterservlet-7/categoryfilter.html?orderField=name&orderDir=asc&page=0&pageSize=0§ion=admin&site=TNET_NL&includeTree=1&binarySerialization=1|

En de community highlights zien er ook niet uit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0bQzecsFQg2-R694ZoLtmCrEzg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwGy4bgnIla3m5HVvazeBtMf.jpg?f=fotoalbum_medium
Zowel het verschil in grootte tussen "Community highlights" en "Nu op het forum" alswel de ontbrekende icon error-afhandeling alswel de wederom brakke padding. Tevens is de uitlijning ook niet netjes en passen de hoeveelheid comments niet altijd (>9.999). Kom op, is deze versie snel in elkaar gedraaid om een tegenvariant te bieden of?

[ Voor 56% gewijzigd door eric.1 op 14-09-2021 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmertHerm
Het is vooral mobiel. Tweakers heeft altijd 5 jaar achter gelopen qua mobiele website met de rest van het Web, en nu gaan ze weer naar een layout waar de meesten alweer vanaf navigeren.

De enige reden dat ik hier nog kwam was koppensnellen en beetje half lezen, inhoudelijk was het toch al niets meer. Als je nu ook nog de vorm sloopt, dan ben je deze user gewoon ook echt kwijt. Er zijn prima alternatieven met wel een normale frontpage waar information density nog gewaardeerd wordt door zowel crew als publiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 22:58

rob_erwt

What does this button do?

Mijn observaties van de nieuwe frontpage:

- Op mobiel en desktop voelt het lettertype te groot
- Op desktop:
-- ik draai mijn browser (FF) fullscreen op mijn macbook 13,3-inch (2560 × 1600)
-- standaard heb ik de tracker uitgeklapt en dan moet ik opzij scrollen om de rechterkant van de frontpage te kunnen zien
-- met een uitgeklapte tracker, mist een deel van het usermenu en icoontjes aan de rechterbovenkant (hij kapt af halverwege de username), ook als ik naar rechts scroll
-- de uitlijning in de header lijkt niet helemaal te kloppen: marge rond het logo is erg klein en logo staat niet uitgelijnd met andere menu items
-- marge aan de linkerkant van de lijst met artikelen is absurd klein. Lijkt tegen de zijkant aangeplakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJxLWnPds4bWWfEVh45GDwZQ_8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4rFmxc3wm2SY8FiVDHSJ4cHA.png?f=fotoalbum_large

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:46
Ik heb deze nieuwe layout nu even gisteren en vanmorgen geprobeerd, maar ik kan er niet aan wennen. Vooral niet als op je een artikel klikt en de gehele opmaak ineens weer naar oude verspringt. Als je dan een test doet, hou dan wel ALLES hetzelfde.

En met het vele wit krijg ik een beetje dit gevoel..

[ Voor 18% gewijzigd door nextware op 14-09-2021 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Ik bezoek websites over het algemeen altijd op een gedraaid scherm met een resolutie van 1200x1920.
Persoonlijk vind ik de font écht te groot. Is het niet beter om dergelijke opties (groter font) als daadwerkelijke optie te geven in het gebruikers account?

Tijdens de test:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FiHd2zNKuByGXNJsSurWKyVr1U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTYHgEC3KtdI5YUc8CtYkNmd.jpg?f=fotoalbum_medium

Normaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtGMdX5zikTyR2HejEwOk1z6So8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcCrdLIyb8FNwt5bRm07AEqh.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 24% gewijzigd door ndonkersloot op 14-09-2021 08:43 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VickyNick
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Lettertype is nu zo groot dat het lijkt alsof dit een Toegangelijkheidsoptie is met extra zoom (ik vind het onoverzichtelijk). Overigens viel mij het gelijk op, het werd alleen werd niet duidelijk dat dit momenteel wordt getest (staat geen informatie op de frontpage met een linkje naar dit forum topic). Via browsen in het forum kom ik hier terecht. Niet echt duidelijk gecommuniceerd.

Op mijn scherm zit er ook een horizontale scrollbar, onduidelijk waarom.

Kan het ook als optie worden uitgezet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Helemaal niet gemerkt dat er getest werd met mijn nieuwe layouts, tot ik dit zag op mijn gedraaide scherm (helft van 1080*1920) vanochtend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1QgkR9VNYHxjxcFyAeKtNKtfkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KbKy6ls8bmFHKfBibW0KpTaQ.png?f=fotoalbum_large

Dit is toch wel een klein drama. Bij uitzoomen naar 80% binnen Chrome is het al beter te doen. Maar om na iedere refresh eerst nog een volledige pagina omlaag te moeten scrollen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Deze nieuwe frontpage is zo slecht, dat ik mijn telefoon maar even via de debugger heb aangesloten om gemakkelijk de SSLB cookie op 0 te zetten. Nu kan ik tenminste de frontpage weer normaal gebruiken: gelukkig zat ik op de desktop sowieso al niet in de test.

Verdere notes:
  • De artikellink staat strak op zowel de tijd als de tekstballon
  • De artikellink is groter dan enige andere tekst op de hele pagina
  • De indicatie dat je een pagina al bezocht hebt werkt niet meer
Ik mag toch hopen dat deze fontsize straks niet ook naar de artikelen gaat: dan blijf je maar scrollen om een simpel artikel te lezen.

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 16:02
Wie oh Wie heeft mijn front page kapot gemaakt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LD8nEa8Hg8zOTu5UVz8NCqB6Gag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BVwqOn6TcHfvLOBJ9tWtkAQ.jpg?f=fotoalbum_large

Witte modus doet exact hetzelfde, snap niet zo goed waarom er geen .PLAN was of een demo page was/is.

Kunnen wij gewoon weer naar normale grote terug gaan, op elk scherm lijkt alsof zoom 150%+ ingeschakeld staat, heel raar.

Hoe ga ik terug?
@PeacekeeperNL thx

[ Voor 18% gewijzigd door Jonathan-458 op 14-09-2021 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Jonathan-458 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:53:
Wie oh Wie heeft mijn front page kapot gemaakt?
[Afbeelding]

Witte modus doet exact hetzelfde.
Lees hier het topic even door en vind de fix (cookie SSLB naar 0 zetten ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door PeacekeeperNL op 14-09-2021 08:54 . Reden: typo fix ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26
Aha, een test en verkeerde cookies....

Wat een bagger idee, iemand met z'n verkeerde been uit bed gestapt??
Ik kom iig wel op het niveau van ranten op deze manier van "ontwikkeling"

Cookies op 0 dus:
https://developer.mozilla...s/Tools/Storage_Inspector

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat ik niet fijn vind (vanilla Tweakers, geen css) is dat er verschillende lettertypen en grootte wordt gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvGnyp957KlNc04roz4UaCMbjPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o2HL2GxWB3yKuNl1szSC3lEt.png?f=fotoalbum_large
Dat leest gewoon niet lekker :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ook ik dacht direct dat mijn browser ingezoomd was. Na wat zoeken kwam ik in dit topic terecht en blijkbaar ben ik niet de enige die liever meer nieuwsberichten in een oogopslag wil zien.
Het lijkt wel alsof ik Tweakers lees op een monitor met een resolutie van ruim 10 jaar geleden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
Pompi schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:18:
[...]

Mag ik het opvallend/slecht vinden dat jullie nog steeds van de Usabilla feedbacktool gebruik maken, als in de Tweakers Plus Beta al is gebleken dat veel mensen deze niet zien doordat die wordt geblokkeerd omdat Usabilla onder tracking wordt geschaald door bepaalde add-ons. Daarmee krijgen jullie dan maar beperkte terugkoppeling en met een grote verandering als dit hoor je de terugkoppeling optie niet te beperken, want er zijn ook genoeg members die niet op het forum komen en dan helemaal geen optie hebben om een terugkoppeling te doen.
We zijn ons er ook bewust van dat Usabilla door veel geblokkeerd wordt. Gelukkig niet door alles heeft de data ons laten weten. Helaas hebben we nog geen beter alternatief op dit moment, er zijn weinig feedbacktools die tegen trackingblockers bestand zijn.

We baseren de keuze voor een winnaar niet alleen op de data wat Usabilla ons zegt, maar ook wat hier in het forumtopic voorbij komt. En uiteraard ook de cijfers uit Sitespect.
SinergyX schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:54:
Even voor de toekomst, dit brede principe en groter lettertype, wordt dit uiteindelijk ook naar het forum gezet? Voelt nu buiten de kleuren of je op een compleet andere website komt tussen forum en frontpage.
Uiteindelijk zal de front-end vernieuwing over de gehele website uitgerolt worden. Deze a/b-test is de eerste die we uitvoeren met deze nieuwe ‘design regels’. Elke test leren we en passen we het design aan na wat de data een feedback ons zegt.
akoster schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:20:
Waar is de instelling om onder de nieuws artikelen recente forum posts te zetten? Ik wil dat graag weer terug...
Daar zat een bug in omdat de Poll op de frontpage verscheen na livegang. Dev is bezig met een fix daarvoor, die komt spoedig live.

Dank voor al jullie feedback, ik lees mee. Door omstandigheden moest een antwoord gisteravond even achterblijven.

Ik heb deze ochtend even overleg met het team om te bepalen welke acties we op de korte termijn kunnen ondernemen, komt er later op terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Canifchaos schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:01:
Ook ik dacht direct dat mijn browser ingezoomd was. Na wat zoeken kwam ik in dit topic terecht en blijkbaar ben ik niet de enige die liever meer nieuwsberichten in een oogopslag wil zien.
Het lijkt wel alsof ik Tweakers lees op een monitor met een resolutie van ruim 10 jaar geleden.
Zelfde hier. Ik lees Tweakers op verschillende resoluties afhankelijk van welk systeem ik gebruik maar op alle schermen ben ik ontevreden.

Op 2560x1440: De website is bruikbaar maar ik heb het gevoel dat ik een te groot full HD scherm heb gekocht
Op 1920x1200: Goh, alles wordt nu wel erg groot en sommige elementen staan vreemd bij elkaar
Op 1680x1050 (jaja, oude laptop): Onbruikbaar. Verschillende elementen overlappen elkaar en ik moet horizontaal scrollen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jonathan-458
@boenkeijer
Zie het verschil, dit is dag en nacht en heeft vrij weinig met de nieuwe voorgestelde look of feel te maken van begin dit jaar, naar mijn mening.

Dit lijkt weer op het begin van revampen van tweakers frontpage met standaard die "Normal" view ipv compact. Dit was een groot discussie punt bij de lancering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kav-edbKIQ88sblCOntrOgnnxvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTghNvqAQhOJaCjepPoMqcKH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik snap echt niet waarom alles standaard zo groot moet, als iets groter moet hebben browsers toch de zoom functie of zit het gehele OS op scaling?

Nu is het op alle schermen echt waardeloos, alles lijkt op 140-150% ingezoomd.

Ook even niet custom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viF3On_4LDkjWTBhwHa4r-swmJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqayoaRsfQhdlYOvUzmMfwZt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Jonathan-458 op 14-09-2021 09:17 . Reden: commentaar uitbreiden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Ok, nieuwe dag vandaag... ik ben nog steeds niet blij..

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:53
Oeh. Ik heb ineens last van een hele brede homepage op mijn 1920x1200 scherm. Vind ik niet fijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
boenkeijer schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:26:

Waarom doe ik (of waarom doe ik niet) mee aan deze A/B-test en kan ik me afmelden (of opt-in)?
De kracht van A/B-testen is het hebben van een willekeurige selectie deelnemers. Als zoveel mogelijk gebruikers meedoen aan de test, kunnen we zoveel mogelijk relevante data verzamelen om de keuze voor een winnaar te beargumenteren. Wij kunnen vanuit onze test-tool helaas geen manier bieden om niet deel te nemen aan de test.

Hoe lang duurt deze test?
De test zal gedurende een langere periode (3+ weken) lopen om statistisch significante resultaten te halen. Door een wat langere duur aan te houden zorgen we ervoor dat eventuele afwijkingen die ontstaan ​​door het publicatieritme geen invloed hebben op de analyse.

Mijn frontpage is blijkbaar een van de nieuwe lay-outs, krijg er letterlijk koppijn van. Het is zo chaotisch en ongestructureerd, dat mijn ogen niet weten waarnaar te kijken/focussen en het constant zoeken is naar waar iets überhaupt staat.
Mijn eerste idee was dat er iets gehacked was of dat er een bug ingeslopen was, maar blijkbaar is dit echt bewust door iemand gedaan.

Ik kan oprecht niet begrijpen hoe dit in de huidige staat uberhaupt live mag gaan... maar goed, blijkbaar is het dus niet mogelijk te opt-outen als je een onbruikbare versie hebt gehad die een 3e-jaars stagiar in elkaar heeft geduwd :p.

De komende 3 weken in elk geval geen data van mij: heb de favorites nu aangepast naar de forum pagina om de frontpage maar niet te hoeven zien wanneer ik tweakers gebruik. Echt zo zonde dat iets dergelijks nodig is, maar het is oprecht onprettig om naar de frontpage te moeten gaan nu.

Van de week maar eens kijken hoe dat CSS spul werkt, en of ik al die plaatjes en 6-verschillende-stijlen-in-1-beeld enigzins kan hacken voor in elk geval het nieuws weer te kunnen volgen.

edit: heb bij simpelweg openen van de frontpage nu
- 7 verschillende stijlen in beeld (grote/kleine plaatjes, banners, teksten)
- Niks inhoudelijks meer, want reclame banner is zo groot dat alleen 5g telefoon onderzoek (plus artikel) in beeld kan komen. Dit op 1920x1080.
- Reclame banner is echt iets van 1/3e van het beeld gevuld, dé gigantische schermvuller die alle aandacht trekt.
- Meer dan 35 (!!!) verschillende soorten tekst. Denk aan (combinaties van) lettergrootte, opmaak of gewoon totaal ander lettertype. En dat terwijl ik niet eens de echte frontpage tekst (headers van nieuwsartikelen) in beeld krijg, best bijzonder dan nog zoveel soorten text in beeld te krijgen.
- Dat waarvoor je wél op de frontpage komt (bijvoorbeeld nieuws headers, tracker, blog/forum posts kom je pas tegen bij veelvuldig scrollen of zijn gewoon geheel verwijdert). Adblocker gebruik is nu verplicht als je in elk geval het nieuws gedeeltelijk in beeld wilt krijgen.

Kan dan ook oprecht stellen, dat de tweakers front-page momenteel de absoluut slechtste site is die ik dit jaar heb bezocht. Menig DIYamateur of wordpress blogje doet het al beter.
offtopic:
hint: Bij mijn HBO opleiding zou je de 1e jaars propedeuse letterlijk niet halen hiermee, dusdanig veel strafpunten zou dergelijke opmaak alleen al opleveren voor je project dat een voldoende niet langer mogelijk is en je de herkansingen in zou gaan. Inhoudelijk zou het niet eens gaan beoordeeld worden, ook niet presenteren van de opzet, onderzoek of gebruikte code. Gewoon direct streep erdoor - want als de gebruikerservaring zo slecht is, als de structuur zo ver te zoeken is en de opmaakt zo ongecontroleerd chaotisch? Dan boeit het niet hoe prachtig je code kunt maken - als niemand het wilt of kan gebruiken is de rest niet van toepassing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWWCB19tdSWG-Qm1gGMVerJlKfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrxPBhOW3Y48EwXjWyviOUxU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Xanaroth op 14-09-2021 09:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:36

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Mag ik per direct uit de testgroep? Heb er niet om gevraagd en wil gewoon mijn standaard pagina terug. Doe dit soort zaken lekker in een OTA omgeving met een selecte groep testers die ervoor kiezen mee te doen.

Hoe kom ik hier vanaf ? iemand ?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik krijg deze melding op de nieuwe frontpage.

[0] Download failed, error was: Status code invalid for: http://twk-eun-web3:8080/productfilterservlet-7/categoryfilter.html?orderField=name&orderDir=asc&page=0&pageSize=0§ion=admin&site=TNET_NL&includeTree=1&binarySerialization=1&clientTimeout=10, [404] |http://twk-eun-web3:8080/productfilterservlet-7/categoryfilter.html?orderField=name&orderDir=asc&page=0&pageSize=0§ion=admin&site=TNET_NL&includeTree=1&binarySerialization=1|

Geen vooruitgang die nieuwe frontpage trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

Ik gok weet (ondertussen) zeker dat ik in een A->B test zit voor wat betreft de frontpage layout. Ik heb daar een opmerking over.
Ik browse Tweakers standaard met de Tracker open en daardoor valt een deel van de content weg. Zie de screenshots.

Zonder tracker: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ksgfxzBX4ApaP8MM8K7g5rnd-M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9oSdqpdvURxoYVXiqK7i9qEH.png?f=fotoalbum_large

Met tracker: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNW4iq_q-Tp3YBZqIaQ63aH0qrI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b0YXOJbu68jS0JGXLkDdqqEz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nyko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:30
peterpijpelink schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:17:
Mag ik per direct uit de testgroep? Heb er niet om gevraagd en wil gewoon mijn standaard pagina terug. Doe dit soort zaken lekker in een OTA omgeving met een selecte groep testers die ervoor kiezen mee te doen.

Hoe kom ik hier vanaf ? iemand ?
Zo heb ik het ook uitgezet.
lenwar schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:31:
[...]

F12 op je toetsenbord om naar Ontwikkelaarhulpmiddelen te gaan
Tabje - Application
Storage - Cookies - https://tweakers.net
Verander de 1 achter het item SSLB in een 0
F5 op je toetsenbord om te verversen
F12 om de Ontwikkelaarhulpmiddelen weer te sluiten

Life is a bitch, then you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lees de topicstart, staat het vast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Nyko schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:22:
[...]

Zo heb ik het ook uitgezet.

[...]
Eh ik heb Safari op Mac en denk dat je uitleg voor Edge of zo is?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35
Ik zie nu ineens ook de nieuwe versie. Ik dacht eerst dat ik op 150% aan het browsen was. De tekst is helemaal niet fijn leesbaar zo.

En CCS werkt ook niet meer? Of is dat alleen voor de test uitgezet? Ik heb de standaard product vergelijker bijvoorbeeld uit staan maar die zie ik ineens weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Allereerst: ik moet verder van mijn scherm zitten wil ik de site kunnen lezen. Mijn ogen zijn prima, maar ik lijk daardoor over-night 20 jaar ouder te zijn geworden...

Verder: met @Skizzik0 en @Harm_H mis ik ook het blokje onderaan, forum en tweakblogs! By far het best bezochte deel van de FP door * Thijsmans *

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:24:
[...]
Die heb ik wel gelezen en jij dus niet! Staat er niet in.
Waarom doe ik (of waarom doe ik niet) mee aan deze A/B-test en kan ik me afmelden (of opt-in)?
De kracht van A/B-testen is het hebben van een willekeurige selectie deelnemers. Als zoveel mogelijk gebruikers meedoen aan de test, kunnen we zoveel mogelijk relevante data verzamelen om de keuze voor een winnaar te beargumenteren. Wij kunnen vanuit onze test-tool helaas geen manier bieden om niet deel te nemen aan de test.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 09:24
Ik heb zojuist ook de oude versie teruggezet door de cookie aan te passen.
Gooit waarschijnlijk jullie ab-test in de war, maar het was gewoon totaal onwerkbaar en kreeg er hoofdpijn van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
boenkeijer schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:02:
[...]

We zijn ons er ook bewust van dat Usabilla door veel geblokkeerd wordt. Gelukkig niet door alles heeft de data ons laten weten. Helaas hebben we nog geen beter alternatief op dit moment, er zijn weinig feedbacktools die tegen trackingblockers bestand zijn.

We baseren de keuze voor een winnaar niet alleen op de data wat Usabilla ons zegt, maar ook wat hier in het forumtopic voorbij komt. En uiteraard ook de cijfers uit Sitespect.

[...]

Uiteindelijk zal de front-end vernieuwing over de gehele website uitgerolt worden. Deze a/b-test is de eerste die we uitvoeren met deze nieuwe ‘design regels’. Elke test leren we en passen we het design aan na wat de data een feedback ons zegt.

[...]

Daar zat een bug in omdat de Poll op de frontpage verscheen na livegang. Dev is bezig met een fix daarvoor, die komt spoedig live.

Dank voor al jullie feedback, ik lees mee. Door omstandigheden moest een antwoord gisteravond even achterblijven.

Ik heb deze ochtend even overleg met het team om te bepalen welke acties we op de korte termijn kunnen ondernemen, komt er later op terug.
Dank voor je reactie. Hopelijk komt uit de bespreking om het gelijk terug te draaien :P .
Wellicht goed om dan ook bespreekbaar te maken hoe je dit de volgende keer beter gaat testen. Een voorbeeld is om het als optie aan te bieden, of gewoon vrijwilligers hiervoor vragen. Tweakers moet het vooral hebben van hun community, mensen die enorm veel tijd besteden aan tweakers. Om zoiets dan door de strot te drukken vind ik op zijn zachts gezegd niet netjes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:11
Zo ziet het er bij mij nu uit.. 0 nieuwsitems.. En dat op 2736*1824 pixels op de volle breedte. Zo snel mogelijk terugdraaien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SbGHghUkSpeKCNr1sqFwhOX88Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mtZICBNSKOTwheykzUaV9YtB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door WVL_KsZeN op 14-09-2021 09:29 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psnepvangers
Hier ook de cookies maar aangepast, want dit is compleet onwerkbaar.

Als dit een optie was in de settings zou ik het best weer willen aanzetten om mee te doen met de test, maar hoe jullie dit kunnen doorzetten naar de gebruikers heb ik geen woorden voor.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

[...]

[...]

[...]

goed advies: STOP met deze test, mensen hebben er niet om gevraagd, doe de test met een groep die goede feedback gaat geven, nu graaf je alleen maar in een bak irritatie, gaat je nooit goede resultaten opleveren.

Doe de test op een aparte OTA omgeving, daar kan je naar hartelust testen zoveel je wilt.

Ga hier niet mee door aub!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Elke test leren we en passen we het design aan na wat de data een feedback ons zegt.
Sorry dat ik heel erg sceptisch ben, maar dit geloof ik gewoonweg niet. Bij elke (grote) aanpassing op de frontpage komt steevast naar voren dat er teveel whitespace is, waar uiteindelijk naar de gebruikers een grote middelvinger wordt gegeven en uiteindelijk als lapmiddel (want meer dan dat is het niet) Custom CSS voor is geïntroduceerd. Laat eerst maar zien dat het dit keer anders is en de verkregen feedback daadwerkelijk iets mee gebeurd. Dat is sowieso iets waar Tweakers in het algemeen namelijk niets mee doet.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
peterpijpelink schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:30:
[...]

goed advies: STOP met deze test, mensen hebben er niet om gevraagd, doe de test met een groep die goede feedback gaat geven, nu graaf je alleen maar in een bak irritatie, gaat je nooit goede resultaten opleveren.

Doe de test op een aparte OTA omgeving, daar kan je naar hartelust testen zoveel je wilt.

Ga hier niet mee door aub!
Eens maar we mogen blij zijn dat ze de website gratis aanbieden, dat ze dingen willen vernieuwen is hun goed recht imo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Tux3.14 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:26:
[...]

Tweakers moet het vooral hebben van hun community, mensen die enorm veel tijd besteden aan tweakers. Om zoiets dan door de strot te drukken vind ik op zijn zachts gezegd niet netjes.
Er zijn door de jaren heen vaker veranderingen van de lay-out geweest. Dat werd er tenminste nog enigszins ingemasseerd en leverde veel "inzichten" op. Hoe het nu is gegaan vind ik de verkeerde de kant op.

Zelfs de reclame lijkt kleiner dan de tekst op mobiel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbLBg-VtzTfYfM16dB3jbit-4zs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/my4tS3SapU9xGq2btPfZzTgV.png?f=fotoalbum_large

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Slux schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:32:
[...]

Eens maar we mogen blij zijn dat ze de website gratis aanbieden, dat ze dingen willen vernieuwen is hun goed recht imo
Klopt, maar bij mij op werk gaat kop er af als je rommelt in productie. Dat doe je professioneel met een groep testers en een testmanager in een OTA omgeving, daarna doe je een acceptatietest met echte gebruikers.
Heeft niets te maken met gratis of niet, Tweakers is allang niet meer (geheel) gratis. Vernieuwen is goed, maar als er 18 pagina's commentaar staan.... dan heb je niet aan het vernieuwen maar aan het hobbyen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Slux schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:32:
[...]

Ik vind niet dat dit het goed recht is van Tweakers. Gratis of niet. Wat ik al eerder aangaf heeft Tweakers zijn bestaansrecht voor het grootste deel te danken aan de community. Dat zijn alle leden die actief zijn op Tweakers. Dat moet je koesteren. Zonder leden is Tweakers nog geen 10% waard van wat het nu is.

Dit soort taferelen zorgen ervoor dat je mensen weg jaagt en andere platformen gaat zoeken.

Het verbaast me eigenlijk dat ondertussen nog niemand een alternatief op Tweakers binnen Nederland/Belgie is gaan starten; ad-free / cookie free en geen commerciële gedachte, draaiende gehouden voor en door 'echte' Tweakers. Mocht iemand dat willen, mijn support heb je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

peterpijpelink schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:35:
Klopt, maar bij mij op werk gaat kop er af als je rommelt in productie. Dat doe je professioneel met een groep testers en een testmanager in een OTA omgeving, daarna doe je een acceptatietest met echte gebruikers.
Heeft niets te maken met gratis of niet, Tweakers is allang niet meer (geheel) gratis. Vernieuwen is goed, maar als er 18 pagina's commentaar staan.... dan heb je niet aan het vernieuwen maar aan het hobbyen.
An sich is het testen nog niet eens zo heel erg, maar de communicatie had beter gekund (en ook dat is een dingetje waar Tweakers vaker feedback over gehad heeft...). Dat in de topic start niet eens is opgenomen hoe je uitstapt bijvoorbeeld zegt wel genoeg en wanneer 'het systeem' besloot om iemand de test te laten doen, had het prima ook even een DM kunnen sturen, met een verwijzing naar het topic. Kleine moeite en had alles veel netter geweest dan nu het geval is. Of als men geen DM wil versturen, de melding op de website zoals wanneer men aandacht wil in de vorm van het invullen van een (usability) survey.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:40:
[...]
An sich is het testen nog niet eens zo heel erg, maar de communicatie had beter gekund (en ook dat is een dingetje waar Tweakers vaker feedback over gehad heeft...). Dat in de topic start niet eens is opgenomen hoe je uitstapt bijvoorbeeld zegt wel genoeg en wanneer 'het systeem' besloot om iemand de test te laten doen, had het prima ook even een DM kunnen sturen, met een verwijzing naar het topic. Kleine moeite en had alles veel netter geweest dan nu het geval is.
Eens, maar doe dan een test van 1 of 2 dagen met een groep die er voor kiest, geen 3 weken! Ik ga dus niet meer naar de frontpage, kijk puur in de forums. Als iedereen die last heeft van deze test dat ook doet, gaat test resultaat al snel putje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tux3.14 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:39:
Het verbaast me eigenlijk dat ondertussen nog niemand een alternatief op Tweakers binnen Nederland/Belgie is gaan starten; ad-free / cookie free en geen commerciële gedachte, draaiende gehouden voor en door 'echte' Tweakers. Mocht iemand dat willen, mijn support heb je.
Tja, een site zo groot als Tweakers kan nu eenmaal niet gratis. Ik heb vaak genoeg met de gedachte gespeeld, maar de site is simpelweg te groot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
PcDealer schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:34:
[...]

Er zijn door de jaren heen vaker veranderingen van de lay-out geweest. Dat werd er weer nog ingemasseerd en leverde veel "inzichten" op. Hoe het nu is gegaan vind ik de verkeerde de kant op.

Zelfs de reclame lijkt kleiner dan de tekst.l op mobiel:
[Afbeelding]
True, ik zit al op Tweakers sinds 2002. Ik heb al vele layout veranderingen voorbij zien komen. Dat was altijd wel weer even wennen (en soms ook terecht een vooruitgang imo). Maar zo drastisch als dit slaat nergens op. Hier is gewoon verkeerd over nagedacht. Op korte termijn werkt het commercieel misschien en levert het meer geld op voor Tweakers (want betere Google resultaten enzovoorts), maar op de lange termijn jaag je mensen weg (minder gebruikers = minder inkomsten). Dit is letterlijk korte termijn denken en geen lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

peterpijpelink schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:42:
Eens, maar doe dan een test van 1 of 2 dagen met een groep die er voor kiest, geen 3 weken! Ik ga dus niet meer naar de frontpage, kijk puur in de forums. Als iedereen die last heeft van deze test dat ook doet, gaat test resultaat al snel putje in.
Nou moet ik zeggen, ik heb niets gedaan, maar heb wel weer de oude frontpage terug op mijn werklaptop. Zal vanavond wanneer ik thuis ben eens zien of ik dan ook uit de groep ben of dat mijn desktop thuis nog wel in de B testgroep zit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52

silverball

De wagen voor moderne mensen

Ik heb het wel een beetje gehad met de frontpage. Niet alleen twijfel ik serieus over de redactionele (niet-plus) focus van de laatste tijd (wat is er nu loos met al die auto's) maar deze verplichte test vind ik bijzonder onsympathiek. Men blijft maar 'schijt' hebben aan de community.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
peterpijpelink schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:35:
[...]

Opzich krijg je de beste data natuurlijk pas als je een grote groep laat testen. Alleen een complete redesign kan je mijns inziens beter eerst in een kleine groep testen om de kinderziektes die je hier duidelijk ziet in dit topic er uit te slopen. Subtiele details kan je daarna wel uitwerken in een A/B test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Ik zit vast in de A of B lichting. Wat ik jammer vind is dat het forum nu een beetje weggestopt lijkt te zijn. Heb er echt een paar keer overheen gekeken. Het lettertype rechts is veel te klein tov het nieuwsdeel.
Ik scroll in het oude ontwerp eigenlijk altijd naar onder om de laatste actieve forums te bekijken, dat is nu wel minder scrollen, maar ook flink stuk minder leesbaar. Zeker vanaf de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pookie79
[...]

We zijn ons er ook bewust van dat Usabilla door veel geblokkeerd wordt. Gelukkig niet door alles heeft de data ons laten weten.
[...]
Ik hoop ook dat men weet dat dergelijke data er misschien wel is maar 100% onbruikbaar. Mensen met addblockers zijn een a-typische groep. De invloed is onbekend. De data zegt per definitie echt helemaal niets. Hooguit een indicatie door de bias... Het kan wel maar dan moet je breder veel verzamelen en de gegevens herwegen etc en dan nog heb je grote kans dat je er naast zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jip_86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:46:
[...]

Opzich krijg je de beste data natuurlijk pas als je een grote groep laat testen. Alleen een complete redesign kan je mijns inziens beter eerst in een kleine groep testen om de kinderziektes die je hier duidelijk ziet in dit topic er uit te slopen. Subtiele details kan je daarna wel uitwerken in een A/B test.
Nou ja, beste... De meeste data krijg je wanneer je een test met de massa doet. Of het de beste is weet ik niet, velen komen nu hier immers ook hun frustraties uiten en dat ze geen onderdeel meer willen zijn van de testgroep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

silverball schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:44:
Ik heb het wel een beetje gehad met de frontpage. Niet alleen twijfel ik serieus over de redactionele (niet-plus) focus van de laatste tijd (wat is er nu loos met al die auto's) maar deze verplichte test vind ik bijzonder onsympathiek. Men blijft maar 'schijt' hebben aan de community.
Aangaande auto's (specifiek EV's zelfs). De "community" is daarin geïnteresseerd, dergelijke artikelen scoren bergen reacties, dat is genoeg onderbouwing om dergelijke persberichten over te nemen. Maar de feedback daarvoor is een apart topic onder Geachte Redactie. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2021 09:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Laptop (1080 13"), Chrome
Normaalgesproken gebruik ik Dichtheid = Compact + Achtergrond = donker in de instellingen.
  • Gebruik maken van de hele breedte: prima op mijn laptopschermpje, maar wat doet het met bredere schermen? Dock = dood, dus kan niet kijken helaas.
  • Ik zie 1 nieuwsbericht onderaan wanneer een grote banner wordt getoond, dat is niet genoeg. Los van deze test: dagen langs dezelfde plaatjes/ankeilers scrollen is niet prettig. Dan of kleiner/minder, of vaker vervangen zodat dat grote deel van de pagina vaker relevant is. Liefst beide.
  • het veelbesproken lettertype mag wat kleiner.
  • De information density is mij te laag. Ik wil graag headlines scannen, dat gaat niet echt soepel zo.
  • Ik mis mijn grijze balken links/rechts (Achtergrond = donker).
Mobiel (Xperia 1), Firefox
  • In vergelijking met de desktop vind ik het lettertype hier nog storender groot. Te veel scrollen.
  • Om de 5 headlines een plaatje/ankeiler is veel te vaak (maar dat was voorheen ook al zo als ik het me goed herinner), Omdat de frontpage niet lekker leest en ik naar mijn mening te veel moet scrollen, bezoek ik die mobiel sowieso amper, ik beperk me daar dus tot het forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:24:
[...]
Nee, staat er niet in.

Maar hier staat wel een work-around:
[...]

Tabje - Application

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb trouwens mijn Favoriet nu maar ingesteld op: https://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics

Dan is het enigszins door de tracker nog bij te houden wat voor berichten er voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:25
Op mijn pc vind ik het allemaal iets te groot, maar op mobiel prettig (past m.i. goed in Material You Android 12 beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01

Epsilon

Wat een draak van wijziging....

Dat dit topic zo snel zo veel reacties krijgt met een unanieme mening over de vergrote tekstgrootte zegt genoeg. Zoals vele voor mij al hebben aangegeven: Dit hoor je op te lossen door scalingmogelijkheden, niet door voor iedereen de tekst van een subdeel van de site op te blazen.

Vergeet ook niet dat dit topic niet zomaar als linkje ergens te vinden is, maar je moet weten waar je moet zoeken. Het gros van de bezoekers komt nooit op het forum.

Graag een mogelijkheid om dit uit te zetten op mobiel. 3 weken is echt belachelijk voor iets waar je het antwoord binnen 24 uur al van hebt :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:09
Ik vind het prima dat ik een a/b test zit, maar hoe maak ik het in de a/b test data duidelijk wat ik ervan vind? Ik kan wel zelf custom-css dingen aanpassen of m'n cookie aanpassen, maar daar heeft Tweakers niet zoveel aan mbt het resultaat denk ik.

Los van het klagen in dit topic, zou het top zijn als onze n=20 pagina's aan boze comments in de testdata verschijnt :P

[ Voor 19% gewijzigd door CptMeatball op 14-09-2021 10:05 ]

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zapato schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:03:
Op mijn pc vind ik het allemaal iets te groot, maar op mobiel prettig (past m.i. goed in Material You Android 12 beta).
Ik vind de tekst van de frontpage zelfs op een mobiel (S21+) zelfs te groot. Heb continu het idee dat ik ingezoomd heb op de pagina. In mijn ogen is de aanpassing geen voorruitgang.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Hoeveel mensen moeten er nog klagen voordat jullie dit terugdraaien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:22
Verschrikkelijke layout. Ik vermijd de frontpage nu structureel en klik meteen op een artikel om maar meteen weg van de frontpage te zijn. Cookie aanpassen is de volgende stap als dit morgen niet opgelost is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45

Herman

FP ProMod
Ik open de FP op half scherm van mijn 2560x1440 monitor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_AEXUHXl1pMF97yP0g5HJTO0Bc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T4UTKz2gaQZFtMBJBNsT2RMB.jpg?f=user_large

Ik kom op Tweakers voor nieuws, en ik tel welgeteld géén enkel nieuwsitem. 8)7
Dat Tweakers bezig is met de ontwikkeling van de FP en daarbij een test invoert, dat is logisch en alleen maar positief. Maar dit voelt echt aan als een kwelling. Terug naar de tekentafel? Ik hoop niet dat dit een voorbode is van wat komen gaat :X

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:37
Mijn eerste gedachte gisteren was ook 'ben ik per ongeluk ingezoomd'
Tekst mag dus weer terug naar origineel aub.

En verder mis ik enorm de hyperlink kleur die wijzigt na bezoek. Zo kon ik precies zien welke nieuwsberichten ik had gelezen en vanaf waar weer verder gelezen moest worden. Dat is nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:45
[...]

Tabje - Application
Ja top, nu ook gebruikt.
Eerst met CSS gedaan, maar ik wil zien wat er gebeurt.

Hetzelfde is gebeurd op NU.nl, enorme fontsize op de hoofdpagina.
Waarom gaat men er vanuit dat ik blind ben. NU.nl staat bij mij op default Zoom van 80% 8)7

En NU.nl en Tweakers zijn van dezelfde eigenaar, dus ik zie een trend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PeacekeeperNL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:54:
[...]

Lees hier het topic even door en vind de fix (cookie SSLB naar 0 zetten ;) )
Sommige mensen hebben die cookie niet, is er inmiddels een alternatieve fix?

Is het nog handig bepaalde trefwoorden te gebruiken voor bugreports/feedback (buiten de "dit is vreselijk" reacties) om het zoeken in het topic wat makkelijker te maken?

Hier wisselt de FP op dit moment willekeurig tussen normaal en de test, daarnaast veranderen links niet van kleur in de test wanneer deze bezocht zijn, dat alleen is voor mij genoeg om de FP met nieuwe layout niet te willen gebruiken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Raven schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:14:
[...]

Sommige mensen hebben die cookie niet, is er inmiddels een alternatieve fix?
Zelf die cookie toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pookie79
Werkte niet bij mij maar misschien kan het. Wat ik deed was F12 naar de cookies gaan en dan verversen (ctrl+F5) en toen zag ik alle koekjes. Geen idee wie, wat, waar en waarom, wellicht ben ik de zelfs de enige, maar voor mij werkte het. (het kan zijn dat je de oude eerst per stuk moet verwijderen)

[ Voor 7% gewijzigd door pookie79 op 14-09-2021 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Eindelijk een nieuwe layout voor de frontpage welke naar mijn mening als UX/UI Designer wel echt nodig was. Maar er zitten toch wel een hoop slordigheiden in waaronder die van hieronder.

De hyperlinks in de meest rechterbalk zijn echt veelste klein qua leesbaarheid, zelfs op een 27inch scherm. Tevens mist het wel heel veel padding en margins tussen onderdelen. Maakt het erg rommelig (2004 wilt zijn website terug)
https://imgur.com/8vCodhS

Mega rommelige fontsize verschillen overal. Maak gebruik een proper font size hierarchy.
https://imgur.com/a/t0FT08K

Geen whitepsace break tussen secties verticaal
https://imgur.com/qzn2PNs

Voor een site van het kaliber van Tweakers mist er een hoop hygiene wat standaard in een design zou moeten zijn in de huidige era van het web. Het concept van Refactoring UI zou hier perfect bij passen https://www.refactoringui.com/

Ook de 3 tabbed indeling maakt het erg rommelig en als gebruiker weet je niet waar je moet kijken. Het mist gewoon zoveel raakvlakken met bewezen conventies van effectieve indelingen.

Het ergste is gewoon dat er geen gebruik gemaakt lijkt te worden van een grid systeem. De spacings binnen elke organism op de pagina is gewoon random.

[ Voor 15% gewijzigd door Sn0wblind op 14-09-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er gebeurt niets als ik op "item toevoegen" klik op het cookieoverzicht (F12 -> opslag).
pookie79 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:16:
[...]

Werkte niet bij mij maar misschien kan het. Wat ik deed was F12 naar de cookies gaan en dan verversen (ctrl+F5) en toen zag ik alle koekjes. Geen idee wie, wat, waar en waarom, wellicht ben ik de zelfs de enige, maar voor mij werkte het.
Nope, geen verschil.

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 14-09-2021 10:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GraFX
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-08 12:11

GraFX

The Bartender

(jarig!)
Ik zit nu zo'n 15 jaar op Tweakers, waar ik de laatste 4-5 jaren vooral lezer ben geweest. Deze wijziging heeft zelfs mij weer aan het reageren gebracht. Lieve mensen van de redactie, dit ziet er wanstaltig uit en is een zeer onprettige gebruikerservaring. Te groot lettertype voor de titels, waardoor je eeuwig moet scrollen wil je het nieuws van de hele dag terugvinden. Verder is de verhouding met de uitgelichte artikelen scheef en lijkt de site een aan elkaar genaaid gedrocht. De conclusie is eigenlijk, het leest totaal niet fijn en jaagt mij zelfs weg van de site.

Volgens mij zijn er vele andere middelen om de site leesbaar te maken voor de mensen de lay-out te klein vinden, als dat het doel is. Dit is in ieder geval niet de juiste manier.

Comfort is the enemy of achievement.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

JeroenV_ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:12:

En verder mis ik enorm de hyperlink kleur die wijzigt na bezoek. Zo kon ik precies zien welke nieuwsberichten ik had gelezen en vanaf waar weer verder gelezen moest worden. Dat is nu niet meer.
Dat is inderdaad ook weg. Een bug of een bewuste keuze van Tweakers?

Het lijkt hier wel een kleuterschool waarbij men kinderen aan het werk heeft gezet en niet eens de moeite genomen heeft om enkele standaard testen uit te voeren. Dit valt toch direct op, naast de opa weergave?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pookie79
Sn0wblind schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:17:
[...]
Voor een site van het kaliber van Tweakers mist er een hoop hygiene wat standaard in een design zou moeten zijn in de huidige era van het web. Het concept van Refactoring UI zou hier perfect bij passen https://www.refactoringui.com/
[...]
Wouw wat een Eye-opener! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Apoptosis
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 21:41
Wat ik vooral vreemd vind is dat het er allemaal zo inconsistent uitziet.
Het lijkt alsof ze alleen bij de tekst van een artikel titel de font grootte hebben aangepast.
De tekst van de tijd van het artikel bijvoorbeeld is nog even klein en ziet er daarom heel vreemd uit..
Ook de rest van de pagina heeft nog dezelfde letter grootte.

Alsof er iets verkeerd is gegaan, en niet de hele pagina is vergroot, maar alleen sommige delen van de tekst.

Ik snap best dat ze wat willen testen tussen A en B, maar dan moeten A en B ook wel realistische layouts zijn, en niet alleen een test om te kijken hoe mensen reageren op een groter font voor de titels van artikelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 12:19
Kan ik aub terug?
Dit is echt niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 11:18

freshy98

Atari

Mobiel ziet er bij mij uit zoals het was en dat bevalt prima.
Desktop is die met de grote letters. niet prettig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HFM
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 17:27

HFM

Ik snap het geklaag hier niet echt. Ben zeer tevreden met de update van Veakers :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI3snSDoAdhhtpSkiKU8rJihCRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8zLdh7mtcLzxY8CIbhPlVZAP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mag ik ook per direct uit de A/B groep? Ik moet de frontpage nu uitgelogd bekijken zodat het er wel normaal uitziet.

De front-page houdt zich ook niet aan de licht/donkerheidinstelling zoals ingesteld in het weergave-opties menu. Ik dacht oprecht dat er wat kapot was aan de site totdat ik dit topic zag. Het zou wel fijn zijn als ik 1. op de hoogte wordt gesteld van de A/B test middels een banner of iets dergelijks en 2. dit opt-in of opt-out wordt.

Edit: cookie aanpassing heeft m'n frontpage weer hersteld, dus is al opgelost:

1. Ga naar de Tweakers front-page en open developer tools met F12

2a. Chrome --> Tabje 'Application'
2b. Firefox -->Tabje 'Storage'

3. Cookies --> https://tweakers.net

4. Zoek 'SSLB' en verander de waarde van '1' naar '0'.

5. Refresh the front-page --> zou weer normaal moeten zijn.

[ Voor 94% gewijzigd door stin00 op 14-09-2021 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:03

3raser

⚜️ Premium member

Hoe groot moet je scherm zijn voordat je een eerste link naar een artikel mag zien... En dan kun je er vanuit gaan dat er straks nog een dikke banner boven komt te staan waardoor je echt moet gaan zoeken naar content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

JeroenV_ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:12:
Mijn eerste gedachte gisteren was ook 'ben ik per ongeluk ingezoomd'
Tekst mag dus weer terug naar origineel aub.

Dit dus. Tekst is inderdaad te groot en ik mis de "reeds bezochte nieuwsitems"-kleurtjes. Verder is er ook erg veel wit aanwezig. Waarschijnlijk prima op een mobiele variant maar op mijn desktop is alles echt te. Te veel wit, te grote letters, te weinig content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:52

Creesch

bla bla!

Mijn feedback is iets anders dan het feedback tot nu toe en dat is dat de versie die nu getest word zeer slecht aan te passen is met css snippets. Er ontbreken namelijk heldere selectoren voor veel elementen rondom de "ankeilers" zaken zoals de comment counter, video speel icoon, etc.

Nu snap ik dat voor A/B testen dit soort zaken niet echt van belang zijn maar ik hoop toch echt dat bij wat er uiteindelijk uit komt dit soort zaken bewust worden toegevoegd.

edit:

Ter verduidelijking, ik kijk niet eens heel negatief tegen de nieuwe frontpage variant die ik voorgeschotelt krijg aan. Er zitten alleen wel dingen in die ik persoonlijk gewoon niet prettig vind maar waarvan ik ook weet dat het niet realistisch is om te eisen dat ze worden aangepast. CSS snippets zijn daar een ideale oplossing voor in mijn optiek, maar dan moeten ze wel een werkbare oplossing zijn natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Creesch op 14-09-2021 10:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Mijn ogen doen pijn van deze layout.
Zeer onoverzichtelijk op de macbook air. Te groot lettertype en ik moet scrollen om de nieuwsartikelen te kunnen zien.....
En dat terwijl ik de dock op "auto-hide" heb zitten. Als ik de dock gewoon zichtbaar laat zoals 80% van de macbook gebruikers doet, is het zelfs veel erger.
Graag een opt-out.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuvoKj6pz7n6LV8FaE630UqeCYU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FUkm8LOjrdidFR06fVaO6j03.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EEsg9e5nE_IiGrsL1qs9TI0k6U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KRsRAd0XqiYeduPh0LdXzN0P.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdB_xMwdqrHAkXaj49IBBfflHU8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EkjCnwTg40GMpxsIeQ56HRgM.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 67% gewijzigd door Valinor op 14-09-2021 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De vergadering duurt lang op Tweakers HQ :P

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij kan Tweakers hun slogan beter aanpassen: Wij stellen onze gebruikers op de proef :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:20
Ik vraag me toch wel af hoe zinnig een test is waarbij je, i.i.g. op de mobiele variant, je constant afvraagt of het een bug betreft of feature.

Hoe kan je hier ooit zinvolle info uit halen? Je moet wel een degelijke versie hebben om te gebruiken, dat is nu gewoon niet het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jonathan-458
Valinor schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:53:
Mijn ogen doen pijn van deze layout.
Zeer onoverzichtelijk op de macbook air. Te groot lettertype en ik moet scrollen om de nieuwsartikelen te kunnen zien.....
En dat terwijl ik de dock op "auto-hide" heb zitten. Als ik de dock gewoon zichtbaar laat zoals 80% van de macbook gebruikers doet, is het zelfs veel erger.
Graag een opt-out.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik snap ook gewoon helemaal niet waarom er met de grote van o.a. text geëxperimenteerd wordt.

Hiervoor heeft namelijk tegenwoordig elke browser zoom opties & elk OS scaling, in mijn ervaring is de scaling grote volledig afhankelijk van schermgrote en zicht van de persoon.

dus de logica ontgaat mij geheel, ja onderbouwing SEO & WCAG gelezen. Iemand die echt slecht ziend is maakt meestal gebruik van gehele OS scaling of gebruikt hier aparte software voor.

Nu wordt er direct voor ongeveer 500.000 (NL) blinde/slecht ziende iets aangepast wat op miljoenen gebruikers van toepassing is waarbij een individuele aanpak nodig is aangezien niet iedere slecht ziende de zelfde mate van scaling nodig heeft, dus hebben zij er nog niks aan, ook komt er meer bij kijken dan alleen tekst grote.

Gaat tweakers binnenkort voor Dyslexie dan ook het lettertype naar OpenDyslexic font veranderen?

(ps. mocht het ongevoelig overkomen, excusses, bedoel het zeker zo niet, echter zijn er betere oplossingen voor toegankelijkheid vergroten van websites, de individuele aanpak van website's zelfs is hier echter niet een van, dit houdt namelijk in dat je alsnog je scaling van het OS of browser welke je ingesteld hebt wederom moet aanpassen per website ipv dat de browser of OS dit regeld.)

[ Voor 32% gewijzigd door Jonathan-458 op 14-09-2021 11:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robmor13
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 18:45
Geen idee of het al voorbij gekomen is (heb snel de inmiddels al 20 pagina's doorgekeken), maar wat bij mij werkt is om een willekeurige variabele toe te passen in de URL en dan krijg ik het oude design gewoon weer te zien:

https://www.tweakers.net/?

Uiteraard krijg je helaas wel weer de test-variant als je vanuit een artikel weer terug gaat naar de homepage :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pookie79
eric.1 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:01:
Ik vraag me toch wel af hoe zinnig een test is waarbij je, i.i.g. op de mobiele variant, je constant afvraagt of het een bug betreft of feature.

Hoe kan je hier ooit zinvolle info uit halen? Je moet wel een degelijke versie hebben om te gebruiken, dat is nu gewoon niet het geval.
Daarnaast: hoe kun je testen welke aanpassing werkt als je ze allemaal te gelijkertijd test?

A/B testen gaat er juist om een aanpassing testen, niet een complete set aan aanpassingen...

(ook nog wel een dingetje: dat velen die hier vaak komen of dit echt verschrikkelijk vinden SSBL op 0 zetten om er van af te zijn. Dus welke groep wordt er gemeten? Dat naast dat mensen met ad blockers geen data genereren is de test nutteloos zelfs als het aantal kliks op reviews en plus toenemen, wat het doel lijkt te zijn)

[ Voor 21% gewijzigd door pookie79 op 14-09-2021 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:15
de variant die ik nu zie is toch wel redelijk onbruikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8IP1Y-ud39rB51ZXc1OI_h8Vho=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Wvr4HH3vbkinjkV8U2TIVL9D.png?f=fotoalbum_medium

24" 16x10 scherm met als resolutie1920x1200.
  • header loopt links uit het scherm
  • tracker valt rechts over de content heen
Voor nu:
Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:44:
[...]

Top Gear Top Tip: cookie genaamd SSLB op 0 zetten O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Stigandr op 14-09-2021 11:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:36
Op mobiel is sinds de aanpassing de opmaak niet helemaal meer correct soms...

(Oneplus 6T)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N1PpYYN/Screenshot-20210914-111257.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door dylan111111 op 14-09-2021 11:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

+1, dit heb ik ook op mijn OnePlus 7T Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 06:06
Op m'n 13" MacBook Pro M1 ziet het er allemaal wel heel erg krap uit. Met maar een paar millimeter tot aan de rand van het scherm.

En ook komt bijvoorbeeld het menu uitvouw knopje aan de rechter kant over 'Hosted by TRU☰' heen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toq-3rWsVaAox6uU4xRGZbN2AF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cDuKiDCM6myxbeUY3CBaNV07.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKlRHYHB71dVbJxJ0kVSz_vCvlQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WUwTlHrHd6Nb0bkngTYjeMuL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SmertHerm
Ik geniet hiervan. Tweakers is met haar grootmediale geldarrogantie compleet de doelgroep uit het oog verloren. Maar de doelgroep is toch al weg. Naar Engelstalige Fora, naar LTT, naar Discord.

En nu heb je een redactie samengesteld uit tech liefhebbers van vroeger en een stel stagiairs uit de journalistiek hoek.

De Community manager introductie, dat ging ook zo lekker, kregen we in ene van die corporate new-speak voor den bakkes.

Tweakers is zooooo zoekende dat ze nu een soort van TomsAutoHardwareGadget zijn geworden, een overlap van zaken die totaal niet bij elkaar horen.

Wij, de mondige Community met hart voor de site, zijn al sinds jaar en dag niets meer waard, financieel, want we trekken niet genoeg frontpage only users meer mee weg. Lees de reacties op de FP. Zelfde niveau als nu.nl. 1 of 2 nuttige reacties en de rest is pulp.

Tweakers is dood. Net als deze layout dood geboren is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Sinds gisteren zie ik een andere frontpage. Via dit topic Scaling FP van slag? kwam ik hier terecht en vermoed ik dus ook dat ik in deze test zit. Toen las ik in deze topic start: Tekst lijkt anders/groter, hoe komt dat?. Oeh grotere tekst *O* d:)b oOo . Ik ben namelijk die visueel beperkte gebruiker die custom css gebruikt in combinatie met een zoom-niveau van 150% op mijn Oneplus 7 Pro (Android 11) en 125% op desktop.

Alleen gaat er denk ik iets mis -O- :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-h5hqMqGr1o0H44h6ip61Z0k3_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auGN4yBzl8cyzTWfppT4UrYV.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is zowel met als zonder custom css en ook als ik ben uitgelogd... Dus misschien heeft het toch niets te maken met deze test? Vervelend is het in ieder geval wel, want de eerste aantal titels zijn voor mij veel te klein. Maar de overige titels zijn veel te groot.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psnepvangers
SmertHerm schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:30:
Ik geniet hiervan. Tweakers is met haar grootmediale geldarrogantie compleet de doelgroep uit het oog verloren. Maar de doelgroep is toch al weg. Naar Engelstalige Fora, naar LTT, naar Discord.

En nu heb je een redactie samengesteld uit tech liefhebbers van vroeger en een stel stagiairs uit de journalistiek hoek.

De Community manager introductie, dat ging ook zo lekker, kregen we in ene van die corporate new-speak voor den bakkes.

Tweakers is zooooo zoekende dat ze nu een soort van TomsAutoHardwareGadget zijn geworden, een overlap van zaken die totaal niet bij elkaar horen.

Wij, de mondige Community met hart voor de site, zijn al sinds jaar en dag niets meer waard, financieel, want we trekken niet genoeg frontpage only users meer mee weg. Lees de reacties op de FP. Zelfde niveau als nu.nl. 1 of 2 nuttige reacties en de rest is pulp.

Tweakers is dood. Net als deze layout dood geboren is.
Amen. Helemaal mee eens. Als LTT een nieuwspagina opricht, zie ik nul reden om hier nog te komen, ondanks dat ik al meer dan 15 jaar Tweakers bezoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jonathan-458
@SmertHerm,
Ondanks dat ik denk dat je een heel belangrijkpunt aanhaalt past dit meer in het volgende topic:
Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De frontpage bètatest is vandaag gestart, lees hier meer over in de .plan (plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest).

Daarbij is ook een nieuw feedbacktopic gestart ([Feedbacktopic] Frontpage-bètatest), deze zal ik daarom ook sluiten.