[Feedback] Frontpage test

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 30.824 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmertHerm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-07-2022
Jonathan-458 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:38:
@SmertHerm,
Ondanks dat ik denk dat je een heel belangrijkpunt aanhaalt past dit meer in het volgende topic:
Is Tweakers nog wel een computer / IT tech site?
De wijziging van de layout was de trigger maar je hebt gelijk, het is een algemeen verhaal geworden.

Dat je geen alpha/beta doet met vrijwillige users, is wel een gevolg van mijn epistel, mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 17:31
Het ziet er zo erg uit dat ik eerst dacht dat iemand in de custom CSS iets fout gedaan had.. Maar het is dus deze test die alles zo ontiegelijk groot en lelijk maakt. Hopelijk is de test snel voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

michaelw1998 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:41:
Het ziet er zo erg uit dat ik eerst dacht dat iemand in de custom CSS iets fout gedaan had.. Maar het is dus deze test die alles zo ontiegelijk groot en lelijk maakt. Hopelijk is de test snel voorbij...
De test duurt schijnbaar 3 weken... -O- Geen idee of dat snel genoeg is voor je. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 17:31
CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:43:
[...]
De test duurt schijnbaar 3 weken... -O- Geen idee of dat snel genoeg is voor je. ;)
3 weken elders Tech nieuws lezen ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VcgldKKnm4jOx6InS1pt3oi62U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xX9FNQ520Px5kDJ3dlNDkZQ6.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de frontpage op eene 4:3 monitor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:27

Herman

FP ProMod
*knip* Dit soort reacties zijn niet gepast

[ Voor 92% gewijzigd door Gropah op 14-09-2021 11:52 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmertHerm
CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:43:
[...]
Ze hebben nu al voor 3mnd feedback. Test lijkt me afgerond, resultaten klip en klaar. Als er nog iemand wakker is van het MT bij tweakers besluit hij/zij/het, hetzelfde. Stoppen, feedback verwerken, je community er deze keer bij betrekken, en hopelijk wordt het dan nog wat met AutoGadgetHardware.tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmertHerm
*knip* het is beter om niet te reageren

[ Voor 113% gewijzigd door Gropah op 14-09-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
Geen idee welk plan ik nu zit, maar op een 27" UHD volstrekt onwerkbaar. De datadichtheid ging al hard achteruit, maar nu echt triest. Veel wit/ruimte tussen de regels en grote items/blokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKzEcPXl-4wIrW1WZxa3x4JLb-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WUFRbHgWVOC8FMpy8Ny29OAS.png?f=fotoalbum_large

Screenshot ziet er zowaar minder erg uit dan full page in de browser... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door mtr33 op 14-09-2021 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
*knip* reactie op bericht waarop gemod is

[ Voor 84% gewijzigd door Gropah op 14-09-2021 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
Ik vind het nog wel meevallen. Waarschijnlijk nog wat wennen, maar over het algemeen vind ik het geen aanslag op mijn ogen.

Het enige wat ik echt vervelend vind is:
- dat ik niet meer kan zien wat ik al bekeken heb (stond vroeger in het paars)
- dat ik niet meer kan zien wat er nieuw is sinds mijn laatste bezoek (stond vroeger in bold dacht ik)
Sn0wblind schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:17:
Voor een site van het kaliber van Tweakers mist er een hoop hygiene wat standaard in een design zou moeten zijn in de huidige era van het web. Het concept van Refactoring UI zou hier perfect bij passen https://www.refactoringui.com/
Een website die tips wil geven over websitedesign, en vervolgens voor elke tip naar Twitter linkt in plaats van nette artikels op hun site te maken. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Zullen we het hier een beetje op de inhoud houden en niet opmerkingen over elkaar gaan maken? Dank u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:48

Slapstick

Me, myself or I

ErikG2 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:45:
[Afbeelding]

Dit is de frontpage op eene 4:3 monitor 8)7
Ja, wat is dit joh. Gewoon 90 procent van het scherm is banner of witruimte. Deze test mag zo snel mogelijk afgelopen zijn.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 14:35
Het eerste wat ik deed toen ik deze nieuwe frontpage kreeg is kijken of ik niet was ingezoomd op 200%.
Waarom is alles zo groot? Voel me net mijn opa die alles vergroot heeft omdat die het niet kan lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik zie een veel te groot lettertype, maar het meest vervelend is nog wel dat ik niet in één oogopslag meer kan zien welke artikelen ik reeds gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zal vast al wel gemeld zijn maar op een 13" MBP met EDGE als browser (Zoom-Level 110 vanwege de overbodige witte vlakken link/rechts op Zoom-Level 100) is de WhiteSpace tussen de regels wel érg groot.

Op een10" iPad zie je zonder te scrollen praktisch alléén maar een plaatje van het dagelijkse PLUS artikel.

Ik heb genoeg 'Karma' om met Custom CSS te kunnen gaan spelen maar een site moet qua (G)UI gewoon native goed genoeg zijn om prettig te kunnen bekijken op een standaard laptop / tablet, IMHO

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 14-09-2021 12:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvZ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 23:46

JvZ

De frontpage lettergrootte. Terug alsjeblieft. Verschrikkelijk dit, niet te lezen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Je kunt als bedrijf met dese stortvloed aan kritiek niet echt weken de kop in het zand steken en pas over 3 weken de "knop om" zetten!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:08
Jonathan-458 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:01:
[...]

Ik snap ook gewoon helemaal niet waarom er met de grote van o.a. text geëxperimenteerd wordt.

Hiervoor heeft namelijk tegenwoordig elke browser zoom opties & elk OS scaling, in mijn ervaring is de scaling grote volledig afhankelijk van schermgrote en zicht van de persoon.

dus de logica ontgaat mij geheel, ja onderbouwing SEO & WCAG gelezen. Iemand die echt slecht ziend is maakt meestal gebruik van gehele OS scaling of gebruikt hier aparte software voor.

Nu wordt er direct voor ongeveer 500.000 (NL) blinde/slecht ziende iets aangepast wat op miljoenen gebruikers van toepassing is waarbij een individuele aanpak nodig is aangezien niet iedere slecht ziende de zelfde mate van scaling nodig heeft, dus hebben zij er nog niks aan, ook komt er meer bij kijken dan alleen tekst grote.

Gaat tweakers binnenkort voor Dyslexie dan ook het lettertype naar OpenDyslexic font veranderen?

(ps. mocht het ongevoelig overkomen, excusses, bedoel het zeker zo niet, echter zijn er betere oplossingen voor toegankelijkheid vergroten van websites, de individuele aanpak van website's zelfs is hier echter niet een van, dit houdt namelijk in dat je alsnog je scaling van het OS of browser welke je ingesteld hebt wederom moet aanpassen per website ipv dat de browser of OS dit regeld.)
Op een desktop klopt het wel wat je zegt denk ik, maar niet op mobiel. In de mobiele view loopt de tekst over de hele breedte en als je in zoomt dan past de tekst dus gewoon niet meer op het scherm (moet je elke zin heen en weer scrollen).

Maar om het dan voor iedereen aan te passen naar de grootste gemene deler is niet de manier. Dit moet je inderdaad op een andere manier oplossen. Dit voelt voor mij nu aan alsof ik weer op een van de eerste smartphones zit...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
psnepvangers schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:38:
[...]

Amen. Helemaal mee eens. Als LTT een nieuwspagina opricht, zie ik nul reden om hier nog te komen.
Dat vind ik op zich dan wel weer een vreemde, het niveau op LTT is namelijk nog vaker om te janken dan hier.
LTT kijk ik dan ook voornamelijk voor het vermaak, maar voor 'echt' nieuws zou ik er niet komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@boenkeijer Mag ik vragen waarom er niet geluisterd wordt naar de roep om deze "Frontpage test" even te rollbacken en eerst intern nogmaals goed te reviewen?

Volgens mij zijn de resultaten wel duidelijk, neem deze mee in de eerste volgende (pre-)refinement-sessie.

Nu belast je je gebruikers meerdaags ermee en ik kan je zeggen dat in mijn geval niet meer gewaardeerd wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door Falcon op 14-09-2021 12:29 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

>>En dubbel<< zie hieronder :(

Mea Culpa

[ Voor 92% gewijzigd door Will_M op 14-09-2021 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik denk eerlijk gezegd dat de font size niet het primaire issue is, maar er wordt simpelweg te veel op een te kleine ruimte gepropt, waardoor de grotere font size meer opvalt. Ik heb een abonnement dus zie de brede banner bovenaan de frontpage niet, dat scheelt enorm. Het is denk ik verstandiger de clutter te beperken.

Ik ga er van uit dat eenvoudig nieuws niet de de primaire content is, maar dat de uitgebreidere (nieuws-) artikelen dat wel zijn. In dat geval zou ik eerder kiezen voor een (voornamelijk) verticale verdeling van de content, in plaats van deze mengelmoes van horizontale en verticale verdeling over ongelijke vlakken. Neem nos.nl als voorbeeld, belangrijk nieuws in twee blokken bovenaan, tweede rang daar links onder, derde rang in een lijst daar rechts naast. Tomshardware doet iets vergelijkbaars, het AD ook, nu.nl is helemaal verticaal gerangschikt.

Kortom, eenvoudig nieuws in een feed/lijst rechts. Dan kun je al je overige content (achtergronden, reviews, back to school, uitgelichte reviews; kortom alles met een plaatje) links kwijt in een grid, in een logische sortering. Om krampachtig aan zowel oud als nieuw vast te klampen levert het huidige allegaartje op.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Falcon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:25:
@boenkeijer Mag ik vragen waarom er niet geluisterd wordt naar de roep om deze "Frontpage test" even te rollbacken en eerst intern nogmaals goed te reviewen?
Dit dus!! En dan denk ik dat ze er ook nog wel vanuit mogen gaan dat er maar een klein percentage van de community (en dus niet eens alle bezoekers) z'n weg naar dit topic weet te vinden én er vervolgens ook nog feedback in achter durft te laten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
MazeWing schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:23:
Je kunt als bedrijf met dese stortvloed aan kritiek niet echt weken de kop in het zand steken en pas over 3 weken de "knop om" zetten!
Helemaal mee eens. Tweakers lijkt niet meer te (willen) luisteren, de "managers" zitten waarschijnlijk koffie te drinken met een stukje appeltaart om de nieuwe frontpage te vieren.

Ondertussen explodeert het forum van negativiteit. Mooi verhaal weer.

Ik heb al bijna 20 jaar een account op Tweakers en heb zojuist mijn betaalde abonnement stopgezet.

Ik kom echt nog wel af en toe buurten, de community draag ik echt een warm hart toe, maar voor dit soort 'geneuzel' en vooral de oorverdovende stilte vanuit Tweakers op de feedback ga ik niet betalen.

;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:37
Falcon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:25:

Volgens mij zijn de resultaten wel duidelijk, neem deze mee in de eerste volgende (pre-)refinement-sessie.

Nu belast je je gebruikers meerdaags ermee en ik kan je zeggen dat in mijn geval niet meer gewaardeerd wordt.
Precies, ik sla het nieuws/frontpage nu maar over en ga gelijk naar het forum.
Is gewoon niet bruikbaar zo.

Druk aub op de knop
Afbeeldingslocatie: https://bertwagner.com/wp-content/uploads/2017/05/233da-1wccncrcdusku7im34r58lg.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:52
EnigmA-X schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:31:
[...]

Helemaal mee eens. Tweakers lijkt niet meer te (willen) luisteren, de "managers" zitten waarschijnlijk koffie te drinken met een stukje appeltaart om de nieuwe frontpage te vieren.

Ik heb al bijna 20 jaar een account op Tweakers en heb zojuist mijn betaalde abonnement stopgezet.

Ik kom echt nog wel af en toe buurten, de community draag ik echt een warm hart toe, maar voor dit soort 'geneuzel' en vooral de oorverdovende stilte vanuit Tweakers op de feedback ga ik niet betalen.

;w
Als echte tweaker zet je de cookie terug, of gebruik je alleen nog GoT met de tracker ;) ;)

Ik ben het met je eens hoor, maar ik heb nooit betaald zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JeroenV_ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:33:
[...]

Precies, ik sla het nieuws/frontpage nu maar over en ga gelijk naar het forum.
Is gewoon niet bruikbaar zo.

Druk aub op de knop
[Afbeelding]
De afbeelding doet het echter niet, snap ook niet helemaal waarom je er eigen tracking tussen zet. Ik krijg hier althans een link te zien naar bertwagner.com wat uiteindelijk uitkomt op Tweakers.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Vind de wijziging nogal heftig en niet aangekondigd. Snapte er helemaal niks van dat de letters zo wazig en groot waren geworden maar het heeft dus met een test te maken. Naar mijn inziens is er niet echt diep over nagedacht en is het 1 groot rommeltje met de nieuwe layout. ben dan ook blij dat het wel mogelijk is via een omweg de oude interface terug te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

MazeWing schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:23:
Aan de andere kant: is het wel een stortvloed? Hoeveel bezoekers krijgt deze site elke dag? En hoeveel daarvan zijn er echt ontevreden?

Dat er kritiek komt op verandering is te verwachten, dat een kleine groep zeer vocaal gaat zijn is dat ook. Maar dat wil niet zeggen dat die kleine groep de mening vertegenwoordigd van iedereen of zelfs maar de meerderheid.

Je kan ook niet zomaar zeggen dat de luidste roepers gelijk hebben gewoon omdat ze zo opvallen. Je hebt net studies nodig om na te gaan wat werkt en wat werkt niet. En dat kost tijd. Mensen moeten wennen aan wat ze voor nieuw normaal krijgen. En pas na die gewenningsperiode kan je eigenlijk echt uitspraken beginnen doen. Je kan zo een test dus niet voor 1 dag doen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmA-X
Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:34:
[...]

Als echte tweaker zet je de cookie terug, of gebruik je alleen nog GoT met de tracker ;) ;)

Ik ben het met je eens hoor, maar ik heb nooit betaald zelf.
Gelukkig mag ik me dan een echte Tweaker noemen ;)

Maar ik vind, als we dan "old-school" gaan, gaan we ook écht old-school.
Dus zonder abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:37
CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:35:
[...]
De afbeelding doet het echter niet, snap ook niet helemaal waarom je er eigen tracking tussen zet. Ik krijg hier althans een link te zien naar bertwagner.com wat uiteindelijk uitkomt op Tweakers.
Is gewoon een google afbeelding, weet niets van trackers af.
Dit linkje staat in mijn bericht: https://bertwagner.com/wp...cncrcdusku7im34r58lg.jpeg

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenV_ op 14-09-2021 12:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blokker_1999 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:36:
Aan de andere kant: is het wel een stortvloed? Hoeveel bezoekers krijgt deze site elke dag? En hoeveel daarvan zijn er echt ontevreden?
Genoeg om sinds afgelopen vrijdag gisteren 500+ reacties (op het moment van schrijven) te krijgen, waarbij de reacties overwegend negatief zijn, met een enkele positieve reactie? Dat is - op moment van schrijven - gemiddeld iets meer dan 100 500+ berichten per dag.
Dat er kritiek komt op verandering is te verwachten, dat een kleine groep zeer vocaal gaat zijn is dat ook. Maar dat wil niet zeggen dat die kleine groep de mening vertegenwoordigd van iedereen of zelfs maar de meerderheid.

Je kan ook niet zomaar zeggen dat de luidste roepers gelijk hebben gewoon omdat ze zo opvallen. Je hebt net studies nodig om na te gaan wat werkt en wat werkt niet. En dat kost tijd. Mensen moeten wennen aan wat ze voor nieuw normaal krijgen. En pas na die gewenningsperiode kan je eigenlijk echt uitspraken beginnen doen. Je kan zo een test dus niet voor 1 dag doen.
Het is echter niet alleen dat deze feedback komt, het is ook nog eens dezelfde feedback die men bij Tweakers al jaren krijgt, waar zij dus uiteindelijk niets mee doen of niets van geleerd lijken te hebben. Er is dus helemaal geen gevoel dat er naar de community geluisterd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

EnigmA-X schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:31:
[...]

Niet voor niks dat dit topic niet meer in het lijstje van Community Highlights op de FrontPage staat: na 20 pagina’s weten ze wel hoe de vlag erbij hangt en nog meer boze Community leden zitten ze blijkbaar niet op te wachten.

Ik hoor zo langzamerhand ook bij de sceptici die denken dat Tweakers niks met de opmerkingen hier gaat doen. Misschien nog een lettertype aanpassen, maar de rest wordt het slikken of stikken. Niet voor niks kondigen ze aan dat de "testperiode" 3 weken gaat duren: deze en volgende week zullen er mensen klagen, waarna ze er vanuit gaan dat de Community er aan gewend is en het zal accepteren.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Frontpage op de standaard iPad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qKE3RJ56YhJY8BWKUHL56H-SYU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i9i8jmRheL9Za5SVjqbw5QEE.png?f=fotoalbum_large

1 regel nieuws. Neen, daar word ik niet vrolijk van.

Daarnaast ben ik niet blind, Tweakers. Vergelijk je fontsize met andere elementen (bvb titels in de tabbladen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKOHJ4A36d3SCMSiwSn8W97btbw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DOZXnkL71qBhqz5juYB8FOqo.png?f=fotoalbum_large

Zo wil ik alleszins geen 3 weken Tweakers lezen.

[ Voor 37% gewijzigd door Tweaker36 op 14-09-2021 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JeroenV_ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:38:
Is gewoon een google afbeelding, weet niets van trackers af.
Dit linkje staat in mijn bericht: https://bertwagner.com/wp...cncrcdusku7im34r58lg.jpeg
Helder, ik heb mijn bericht aangepast. Dank! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
:+

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 07-10-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Blubkens schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:43:
Ik snap niet dat de techs bij Tweakers dit niet uitgebreid getest hebben.
Euh nee, dat is het hele idee. Dat mogen wij als gebruikers doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
:+

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 07-10-2021 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:52
CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:39:
[...]
Genoeg om sinds afgelopen vrijdag 500+ reacties (op het moment van schrijven) te krijgen, waarbij de reacties overwegend negatief zijn, met een enkele positieve reactie? Dat is - op moment van schrijven - gemiddeld iets meer dan 100 berichten per dag.

[...]
Het is echter niet alleen dat deze feedback komt, het is ook nog eens dezelfde feedback die men bij Tweakers al jaren krijgt, waar zij dus uiteindelijk niets mee doen of niets van geleerd lijken te hebben. Er is dus helemaal geen gevoel dat er naar de community geluisterd wordt.
Sinds gisteren zelfs. De startpost is denk ik vrijdag gemaakt maar gisteren ging de frontpage test live en de eerste reactie op dit topic was er vrij snel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EnigmA-X
Blokker_1999 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:36:
[...]

Je kan het ook omdraaien en je afvragen of "de grote groep" uberhaupt dit topic weet te vinden en/of zich uberhaupt realiseert wat er aan de hand is. Dat zien wij (bezoekers) in ieder geval niet. Misschien klikt die grote groep wel gewoon door naar de volgende site, omdat ze denken dat Tweakers weer eens kapot is.

Ja, ik ben het met je eens, je moet testen en data verzamelen. Echter, ik denk dat de consensus wel is dat dit geen kleine genuanceerde wijzigingen zijn en dat we ondertussen, na heel veel jaren Tweakers, ook wel weten dat de community bijzonder gevoelig is voor verandering.

Tweakers zou dat natuurlijk ook gewoon mee kunnen nemen in de aanpak, door kleinere wijzigingen door te voeren (en dus niet alles in één klap onleesbaar te maken op mobiele devices 8)7 of functies kapot maken waar abonnees voor betalen) en beter te communiceren over wat komen gaat. Ook voor Tweakers zou "klant is koning" moeten gelden.

Wat we naar mijn mening nu zien is een complete disconnect tussen Tweakers HQ en de bezoekers van de website. Er is echt méér onder de zon dan A/B-testing en de wijzigingen kunnen echt heel veel genuanceerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:21
Ben ik de enige die het eigenlijk wel mooi vind?
Belangrijke en leuke achtergrond artikelen staan in mooie grotere banners en verder zie ik nog een artikel of 8 aan nieuws. Verder ben ik ook zeer gecharmeerd van de bredere opzet van de pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:34:
[...]

Ik heb de cookie bewust niet teruggezet.

Elke keer dat ik nu de t.net frontpage open (haast uit een soort automatisme), zie ik de nieuwe layout en ik knap daar direct zo van af dat ik geen enkele behoeft heb om op een artikel te klikken. Ik neem aan dat dit soort gedrag in de statistieken van de A/B test terug te vinden is. Ik laat de cookie dus staan zodat er straks in de resultaten te zien is wat het effect is van de verandering.

Klagen is 1 ding, maar als ze straks in de data zien wat het effect van de verandering is: minder clicks, dan heeft dat veel meer effect. Het geklaag in dit topic staat kan je niet mooi in een spreadsheet zetten, en als je het niet in getallen kan uitdrukken dan bestaat het niet voor de stropdassen die hier over gaan.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:39:
[...]
Genoeg om sinds afgelopen vrijdag 500+ reacties (op het moment van schrijven) te krijgen, waarbij de reacties overwegend negatief zijn, met een enkele positieve reactie? Dat is - op moment van schrijven - gemiddeld iets meer dan 100 berichten per dag.

[...]
Het is niet sinds Vrijdag, maar sinds gisteren :+ . Maar aan de andere kant zitten er in dit forum ook veelposters, waaronder ondergetekende. Maar stel, dat 5% echt zwaar ontevreden zou zijn, is dat geen te verwachten cijfer?

Ik heb nog geen enkele verandering op deze site meegemaakt waar geen stortvloed aan overwegend negatieve commentaar op kwam om aan te geven hoeveel beter die oude site wel niet was. En elke keer opnieuw. Vroeger kreeg men ook het verwijt dat er niet met de gebruikers werd samengewerkt, dat zij er niet bij betrokken waren. Nu gebeurd dat wel en is het weer niet goed want niemand heeft er om gevraagd en men moet het onmiddelijk stopzetten. Als de enige feedback die je krijgt is dat ze niets moeten veranderen, dan ben je ook niets met die feedback.

Ongeacht de keuzes die men maakt zal er altijd kritiek zijn. En als ze vandaag de site van 20 jaar geleden zouden terugbrengen ga je van veel mensen klachten krijgen dat die ook niet goed meer is omdat ze niet is aangepast aan onze moderne tijden en technieken ondanks het feit dat elke nieuwe site sindsdien als een verslechtering is onthaald.

Vreemd is het niet? Stilstaan levert je kritiek op, vooruitgaan levert je kritiek op, achteruit gaan levert je kritiek op. Wat moet je dan nog doen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EnigmA-X
Blokker_1999 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:47:
[...]
Stilstaan levert je kritiek op, vooruitgaan levert je kritiek op, achteruit gaan levert je kritiek op. Wat moet je dan nog doen?
  1. De community beter betrekken
  2. Beter luisteren naar de community
  3. Kleinere stapjes vooruit
  4. Vooraf de basis testen uitvoeren, ook op smartphones en tablets
  5. Accepteren dat de Tweakers community moeilijk verenigbaar is met hoe op mainstream geld naar binnen geharkt moet worden.
Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

EnigmA-X schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:46:
[...]

Je kan het ook omdraaien en je afvragen of "de grote groep" uberhaupt dit topic weet te vinden en/of zich uberhaupt realiseert wat er aan de hand is. Dat zien wij (bezoekers) in ieder geval niet. Misschien klikt die grote groep wel gewoon door naar de volgende site, omdat ze denken dat Tweakers weer eens kapot is.

Ja, ik ben het met je eens, je moet testen en data verzamelen. Echter, ik denk dat de consensus wel is dat dit geen kleine genuanceerde wijzigingen zijn en dat we ondertussen, na heel veel jaren Tweakers, ook wel weten dat de community bijzonder gevoelig is voor verandering.

Tweakers zou dat natuurlijk ook gewoon mee kunnen nemen in de aanpak, door kleinere wijzigingen door te voeren (en dus niet alles in één klap onleesbaar te maken op mobiele devices 8)7 of functies kapot maken waar abonnees voor betalen) en beter te communiceren over wat komen gaat. Ook voor Tweakers zou "klant is koning" moeten gelden.

Wat we naar mijn mening nu zien is een complete disconnect tussen Tweakers HQ en de bezoekers van de website. Er is echt méér onder de zon dan A/B-testing en de wijzigingen kunnen echt heel veel genuanceerder.
Als de grote groep het topic niet weet te vinden is het misschien omdat ze het niet belangrijk genoeg vinden? Als ze het zich niet realiseren, maar er gewoon vanuit gaan dat dit het nieuwe ontwerp is dat zal blijven staan zijn zij trouwens net de ideale groep om mee te testen. En nee, dat zien wij niet. En dat is net het doel van dit soort testen.

Je kan ook geen uitspraak doen over de consensus omdat jij de mening niet kent van die grote groep die zich stil houdt. We weten niet waarom, we weten niet wat zij denken en wij weten noet of, en zo ja hoe zij hun gedrag op deze site aanpassen.

Met kleinere wijzigingen, die door de jaren heen ook doorgevoerd worden, is het heel moeilijk om naar een nieuw ontwerp te evolueren. Dat het er op lijkt dat er te weinig intern getest is klopt wel, en ik hoop dat ze dat ook meenemen naar de toekomst. Te veel problemen die onmiddelijk opvallen bij vele gebruikers is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Giesber schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:53:
Ik vind het nog wel meevallen. Waarschijnlijk nog wat wennen, maar over het algemeen vind ik het geen aanslag op mijn ogen.

Het enige wat ik echt vervelend vind is:
- dat ik niet meer kan zien wat ik al bekeken heb (stond vroeger in het paars)
- dat ik niet meer kan zien wat er nieuw is sinds mijn laatste bezoek (stond vroeger in bold dacht ik)

[...]

Een website die tips wil geven over websitedesign, en vervolgens voor elke tip naar Twitter linkt in plaats van nette artikels op hun site te maken. 8)7
Refactoring UI is voornamelijk een concept welke in boekvorm te verkrijgen is. Die twitter artikelen zijn maar kleine tidbits. Hier meer informatie https://www.refactoringui.com/book

De UI van Tweakers slaat nu bijna alle conventies wat een UI universeel goed maakt in 2021 gewoon weg alsof die niet bestaan. Het jeutk zodanig dat ik bijna mijn vrije tijd zou willen investeren om Figma op te starten om een concept design neer te zetten van hoe het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blokker_1999 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:47:
Het is niet sinds Vrijdag, maar sinds gisteren :+ . Maar aan de andere kant zitten er in dit forum ook veelposters, waaronder ondergetekende. Maar stel, dat 5% echt zwaar ontevreden zou zijn, is dat geen te verwachten cijfer?
Geen idee of dat (on)realistisch is. Verhoudingsgewijs maakt het natuurlijk niets uit. Als je kijkt wanneer de eerste berichten komen (en dus verder kijkt dan wanneer het topic gestart is) dan zijn dus in 1 dag tijd 500+ berichten gekomen, waarvan de reacties overwegend negatief zijn. Ik mag toch wel hopen dat dat diverse alarmbellen af laat gaan en men zich achter de oren krabt.
Ik heb nog geen enkele verandering op deze site meegemaakt waar geen stortvloed aan overwegend negatieve commentaar op kwam om aan te geven hoeveel beter die oude site wel niet was. En elke keer opnieuw. Vroeger kreeg men ook het verwijt dat er niet met de gebruikers werd samengewerkt, dat zij er niet bij betrokken waren. Nu gebeurd dat wel en is het weer niet goed want niemand heeft er om gevraagd en men moet het onmiddelijk stopzetten. Als de enige feedback die je krijgt is dat ze niets moeten veranderen, dan ben je ook niets met die feedback.
Ik weet niet hoor, maar men roept al jaren dat de informatiedichtheid belangrijk is, dat er een grote groep mensen zijn die aangeven geen zeeën aan witruimte te willen hebben, logisch dat die zich weer melden als er weer zeeën aan witruimte bij gekomen is. Ook geeft dat dus ook het gevoel dat er niet geluisterd wordt naar de feedback. Bij de eerste poging, kwam er een setting, waarmee eea qua dichtheid kon aanpassen. Bij een iteratie van de frontpage kwam vervolgens Custom CSS als oplossing. Tweakers laat in de praktijk dus maar al te goed zien dat men inderdaad niet (goed) luistert naar de community, hoewel die massaal dus feedback geeft.
Ongeacht de keuzes die men maakt zal er altijd kritiek zijn. En als ze vandaag de site van 20 jaar geleden zouden terugbrengen ga je van veel mensen klachten krijgen dat die ook niet goed meer is omdat ze niet is aangepast aan onze moderne tijden en technieken ondanks het feit dat elke nieuwe site sindsdien als een verslechtering is onthaald.
Omdat je van een techsite inderdaad verwacht dat ze meegaan met de techniek, ook dat valt onder technologie op de proef te stellen! Bij een site als nu.nl verwacht ik dat veel minder (en zie je dat vaak ook terug in de code).
Vreemd is het niet? Stilstaan levert je kritiek op, vooruitgaan levert je kritiek op, achteruit gaan levert je kritiek op. Wat moet je dan nog doen?
Het zou Tweakers sieren als ze voor de verandering eens daadwerkelijk gingen luisteren naar community, iets wat ook een veel gehoorde klacht is over de jaren heen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
@Blokker_1999
Je hebt zeker een punt, verandering is lastig voor mij en vele andere ITers met mij. Maar de layout die we nu voorgeschoteld krijgen (zie bvb mijn iPad screenshots een beetje hierboven), daarvan zou ik zeggen dat het ontegensprekelijk slecht design is. Daar kan je niet langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@CH4OS Op een mobile device (i.e. een iPhone SE / 6 / 7 / 8 ) is een beetje extra witruimte echter vaak wel weer erg prettig als je met 'dikke vingers' op zo'n schermpje iets wilt selecteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41
Moet je echt een test doen om te weten dat een horizontale scrollbar niet echt prettig is? ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_akghA0uYuLwzftcPTUhSS_n1o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/negfV0NhWTyS1ue9zD1eKROL.png?f=fotoalbum_medium

Viewport size is: 1704 × 1286
DPR: 1.00
Screen Size: 5120 × 1440

Mag het uit? Alsjeblieft?

[ Voor 7% gewijzigd door dvdheiden op 14-09-2021 13:01 . Reden: viewport info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik snap echt wel dat er een klein percentage gebruikers is dat hier voordeel bij heeft maar maak de optie een opt in om het zo in te stellen in plaats van het iedereen door de strot te duwen.
Leuk dat je voor 5% een hogere Google score/rating behaalt maar wat win je er effectief mee als meer mensen wegjaagt?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Tweakers.net heeft al een tijd geleden gevraagd wat voor layout de community op prijs telt bij een redesign.

De community gaf hierin duidelijk en in grote getale aangaf dat ze graag een compacte, overzichtelijke layout zien met een hoge informatiedichtheid. Wat ik frappant vind is dat Tweakers dan komt met een layout met grote letters en grote witruimtes tussen de headlines en een kerstboom aan ruimteverslindende image links.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 10:44
Normaal post ik niet veel op het forum, maar ik wil ook even mijn feedback kwijt:

1) lettertype is zeer groot. Op desktop gaat het nog wel, maar op mobiel voelt het echt alsof de lettertype instellingen op standje opa staan. Ik vraag me af hoe groot deze letters ook worden bij iemand die z'n mobiel al ingesteld heeft op grotere letters.
2) de streep tussen de nieuwsartikelen irriteert me echt mega en heeft weinig nut naar mijn idee
3) als ik nu de tweakers pagina open mobiel kan ik welgeteld 1 nieuwsitem lezen, ik moet meteen scrollen...

Hoop dat er snel wat mee gebeurd, ik kan zo echt geen nieuws volgen/lezen. Ben al 5x afgeknapt na openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-08 08:38
Ik vind de verandering van de frontpage echt dubbel niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
Sn0wblind schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:55:
[...]

Refactoring UI is voornamelijk een concept welke in boekvorm te verkrijgen is. Die twitter artikelen zijn maar kleine tidbits. Hier meer informatie https://www.refactoringui.com/book

De UI van Tweakers slaat nu bijna alle conventies wat een UI universeel goed maakt in 2021 gewoon weg alsof die niet bestaan. Het jeutk zodanig dat ik bijna mijn vrije tijd zou willen investeren om Figma op te starten om een concept design neer te zetten van hoe het wel kan.
triest idd, wetende dat Refactoring UI al in 2018 is uitgekomen. Ik ga 'm er weer eens bij pakken.

Los hiervan, tegenwoordig zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om de UI felxibel te kunnen scalen naar schermgrootte en gebruiksmodel? Maar vrijwel alle sites lijken enkel nog gemaakt voor een phone screen en amper te scalen waardoor je op een PC scherm veel wit hebt. mega letters, giga banners & blokken en je tig keer moet scrollen in plaats van dat er meer op één scherm past. #fisherpriceormyfirstlego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwartejack
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-08 20:39
Beste Tweakers,

Onder Ubuntu 18.04.3 en Google Chrome Version 79.0.3945.88 (Official Build) (64-bit) is de homepage kapot. Onder Firefox 92.0 is er weer niets aan de hand. Layout is volledig naar rechts verschoven. Mochten jullie meer info nodig hebben laat maar even weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uhzf7-ej26_NN-0ulborxUXvfa4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AxGYwTBUQ0mbtjN1E438syhb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 21:03
Tyrian schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:13:
Tweakers.net heeft al een tijd geleden gevraagd wat voor layout de community op prijs telt bij een redesign.

De community gaf hierin duidelijk en in grote getale aangaf dat ze graag een compacte, overzichtelijke layout zien met een hoge informatiedichtheid. Wat ik frappant vind is dat Tweakers dan komt met een layout met grote letters en grote witruimtes tussen de headlines en een kerstboom aan ruimteverslindende image links.
Fascinerend dat de test wordt uitgevoerd met een lay-out die bijna identiek is aan de meest compacte optie in de Usability-poll. Deze was schijnbaar het populairst, wat ook wel bleek uit de reacties die vooral de optie met het minste witruimte prefereerden.

Vervolgens gaat Tweakers aan de slag en sloopt men het hele compacte en overzichtelijke karakter van die lay-out eruit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13
gentlemen schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:15:
Ik vind de verandering van de frontpage echt dubbel niks.
Dit dus. Wie zijn idee was dit?

Snel weer terug veranderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik zal ook maar weer eens iets posten, want ik irriteer me mateloos aan de houding van Tweakers. Hoelang zijn we nou al niet aan het bakkeleien over de Frontpage layout? En hoevaak is er al niet een a/b split test uitgevoerd waar bergen feedback op gekomen is.

Ik stel voor dat de Frontpage wordt geopensourced en dat de community er aan mee kan klussen want hoe het nu gaat schiet niet echt op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

doobieters schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:34:
[...]

Dit dus. Wie zijn idee was dit?

Snel weer terug veranderen...
Het is een test, dus dit is sowieso niet volledig in productie. Waarschijnlijk is het probleem weg te nemen door even je cookies te verwijderen en dan zien welke omgeving je te zien krijgt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:55

Moonsugar

Communitymanager
Hi all,

We zien hier een hoop feedback binnenkomen op de A/B test. Helaas merken we ook dat de sfeer in dit topic op sommige momenten de verkeerde kant op gaat en er hier een hoop dingen worden geroepen die onnodig onfatsoenlijk zijn. Helaas is het nodig dat we hier wat strenger op gaan modden.

We begrijpen dat het vervelend is als er veranderingen worden aangebracht op de frontpage, vooral als je het niet eens bent met de keuzes of het gewoon irritant vindt. Toch wil ik nogmaals benadrukken dat het hier echt gaat om een test, niets is final. We willen hier graag constructieve feedback vergaren zodat we daar daadwerkelijk iets mee kunnen.

Alle posts en feedback die hier worden geplaatst worden gelezen en het Product-team zal vandaag ook met een inhoudelijke reactie komen op de punten van feedback die hier al veelvuldig zijn genoemd.

Voor degenen die al feedback hebben gedeeld, dank daarvoor. :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Outerspace schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:37:
Het is een test, dus dit is sowieso niet volledig in productie. Waarschijnlijk is het probleem weg te nemen door even je cookies te verwijderen en dan zien welke omgeving je te zien krijgt.
Hoe bedoel je niet volledig in productie? Dat niet iedereen het heeft? Dat snap ik, maar de test wordt wel degelijk gedaan vanaf productie. Ik denk dat dat meer bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
mtr33 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:22:
[...]

triest idd, wetende dat Refactoring UI al in 2018 is uitgekomen. Ik ga 'm er weer eens bij pakken.

Los hiervan, tegenwoordig zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om de UI felxibel te kunnen scalen naar schermgrootte en gebruiksmodel? Maar vrijwel alle sites lijken enkel nog gemaakt voor een phone screen en amper te scalen waardoor je op een PC scherm veel wit hebt. mega letters, giga banners & blokken en je tig keer moet scrollen in plaats van dat er meer op één scherm past. #fisherpriceormyfirstlego
Het zou inderdaad niet zo lastig moeten zijn, vermoed dat hierbij vooral conversie objectives en monetization van content een rol spelen en de designer hier maar omheen moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:15
Ik heb wat met de cookie zitten spelen om het verschil te zien, maar kon slechts tot 1 besluit komen: De huidige FP is de betere uit de mogelijkheden van deze test, maar zelf daarbij mag er meer nuttige info onmiddellijk zichtbaar zijn.
De regeling van het lettertype snap ik de reden wel voor, maar vraag me af of het nodig is om de informatiedichtheid dan voor iedereen te verlagen, voor die (relatief) kleine groep (met alle respect voor die mensen). Zeker als de leesbaarheid voor die groep al aangepast kan worden met custom CCS, scaling in browser, scaling in OS.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:36
We hebben net verzocht het netjes te houden.

[ Voor 159% gewijzigd door Moonsugar op 14-09-2021 14:06 . Reden: Er is zojuist een waarschuwing gegeven, het is niet de bedoeling om dan weer door te gaan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zwartejack schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:23:
Beste Tweakers,

Onder Ubuntu 18.04.3 en Google Chrome Version 79.0.3945.88 (Official Build) (64-bit) is de homepage kapot. Onder Firefox 92.0 is er weer niets aan de hand. Layout is volledig naar rechts verschoven. Mochten jullie meer info nodig hebben laat maar even weten.

[Afbeelding]
Versie 79 van Chrome is ook echt wel oud, hoewel pas gereleased in januari 2020, zit men nu op versie 93...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Tyrian schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:13:
Dat is omdat het er niet echt toe doet wat de community wil, het doel is mensen te sturen richting de dingen die geld opleveren: advertorials en de 'plus' artikelen.

Het doel van zo'n A/B test is dan ook niet om te kijken wat mensen er van vinden, maar om te testen of het daadwerkelijk helpt om meer clicks te krijgen op de artikelen die ze willen pushen.

Wat de community zegt doet er totaal niet toe, wat de community doet is het enige wat telt. Als er een hoop geklaagd wordt maar het levert wel meer clicks op op die artikelen, dan is de test een succes en zal je zien dat het doorgevoerd wordt.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UTM
  • Laatst online: 22:02

UTM

Moonsugar schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:43:
Hi all,

We zien hier een hoop feedback binnenkomen op de A/B test. Helaas merken we ook dat de sfeer in dit topic op sommige momenten de verkeerde kant op gaat en er hier een hoop dingen worden geroepen die onnodig onfatsoenlijk zijn. Helaas is het nodig dat we hier wat strenger op gaan modden.

We begrijpen dat het vervelend is als er veranderingen worden aangebracht op de frontpage, vooral als je het niet eens bent met de keuzes of het gewoon irritant vindt. Toch wil ik nogmaals benadrukken dat het hier echt gaat om een test, niets is final. We willen hier graag constructieve feedback vergaren zodat we daar daadwerkelijk iets mee kunnen.

Alle posts en feedback die hier worden geplaatst worden gelezen en het Product-team zal vandaag ook met een inhoudelijke reactie komen op de punten van feedback die hier al veelvuldig zijn genoemd.

Maar geef dan in ieder geval de mogelijkheid om niet mee te doen, of in ieder geval 'eruit' te stappen. Daarmee voorkom je een hoop 'vervuiling' van de sfeer.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hi all,

Met alle respect, maar dit is niet "wat veranderingen op de FP", maar de site gewoon praktisch onbruikbaar maken voor praktisch ieder normale schermformaat en resolutie. Logisch dat mensen not amused zijn, vooral als er totaal geen enkele vorm van communicatie is.

Ik steek normaal graag de hand in eigen boezem, maar dit keer zie ik niet hoe de gebruikers het probleem zijn.

Ik snap het nut van A/B tests en dat je deze niet zomaar kan stoppen, kan weigeren of whatever, maar dit is wat anders dan een knopje 10% groter maken ofzo, op mijn mobiel is de FP gewoon onwerkbaar, gelukkig ben ik eruit gebleven bij mijn laptop [desktop check ik later], door dit soort grappen worden mensen gewoon ontzettend salty, vooral als het niet iets waar je makkelijk uit kan, nope, je moet gaan klooien met cookies.

Genoeg mensen willen best meedoen aan een A/B test, maar ze willen er ook uit zodra het ze niet bevalt. kunnen ze er niet uit, dan krijg je dit.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwartejack
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-08 20:39
CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:51:
[...]
Versie 79 van Chrome is ook echt wel oud, hoewel pas gereleased in januari 2020, zit men nu op versie 93...
Op de laatste versie werkt hij idd wel. Maar ik dacht dit even als feedback te melden aangezien er zoveel problemen op het forum worden gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
Dat is niet helemaal waar. Wat hier nu gebeurd is dat er geeist word dat Tweakers dit onmiddellijk terug gaat draaien. Zelfs al zouden ze dit doen moet je ze nog de tijd geven de feedback even op een rijtje te zetten, te overleggen, een actieplan te maken en dit uit te voeren.

[ Voor 31% gewijzigd door Moonsugar op 14-09-2021 14:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hi all,

Hadden jullie serieus anders verwacht dan?

1. Niks mis met een A/B test, maar deze is simpelweg niet eerst intern "getest".
2. De banner die wij krijgen zegt ons dat we t/m 20 september in iedergeval in deze FP test blijven
3. Geen op-out mogelijkheid.
4. Resultaten in dit topic zijn "breaking changes" voor deze test => Rollback en opnieuw een poging doen.(Wees daar dan blij mee en zie dat niet als sfeer dingetje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89cgVnqCep4ZswqNT0wG0bwkKWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtBpFDUy6PJtU1obaHRTrW5e.jpg?f=fotoalbum_large

Het ziet er niet uit, dat de grootte van de titels van artikelen groter zijn dan die van de Headers. Daarnaast mag er zowel aan de linker en rechterkant van de titel wel padding gebruikt worden.

Daarnaast viel het mij op dat de FP op mobiel langzamer laad dan de rest van de website en eerder was dat overal even snel. En aangezien de site normaal erg snel laadt, valt het juist nog meer op als er een pagina is die opeens wat minder snel laad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Laatst online: 21:03
jip_86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:03:
[...]

Zelfs al zouden ze dit doen moet je ze nog de tijd geven de feedback even op een rijtje te zetten, te overleggen, een actieplan te maken en dit uit te voeren.
Je kan me niet vertellen dat er nooit bij een brainstormsessie ter sprake is gekomen dat het laatste nieuws niet zichtbaar maken zonder te scrollen op een primaire technieuws-site misschien wel frustratie zou kunnen opwekken bij de klant, en dat hier geen scenario voor is bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
...
We begrijpen dat het vervelend is als er veranderingen worden aangebracht op de frontpage,
...
De grootste weerstand komt waarschijnlijk doordat alle custom css kapot is. De meest basale elementen als de pricewatch balk bovenaan staan er ineens weer. Als dan met droge ogen te beweert word dat er moeite in is gestoken deze te behouden zet dat toch wel wat kwaad bloed.

Persoonlijk heb ik ook geen zin voor drie weken weer effort te steken dit allemaal te fixen, als de basale dingen nu gewoon gewerkt hadden had ik er waarschijnlijk niet eens iets van gemerkte en met een of twee dingetjes de boel wel weer recht getrokken. Nu kies ik er dan toch maar voor de boel weer terug te zetten naar het oude.

[ Voor 38% gewijzigd door jip_86 op 14-09-2021 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:10

DaFeliX

Tnet Devver
dylan111111 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:09:
[...]

We zijn ondertussen bijna 3 dagen verder, het is niet onze schuld dat ze dit vijdag middag (lmao) ongevraagd en onaangekondigd in onze mik hebben geschoven. Er gaat hier wel meer fout dan dit alleen.
De test is gisteren online gezet, niet vrijdag. We zijn dus niet bijna 3 dagen verder; nu net pas 1 etmaal

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Laat het modereren in ieder geval aan de moderators over.

Het lijkt mij verstandig dat je als community-manager een brug bent en geen positie heeft om berichten te verwijderen / aan te passen etc...

:)

Verder snap ik dat het even duurt om alles te verwerken, maar dit kost je wel veel "first hit" bezoekers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaFeliX schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:11:
De test is gisteren online gezet, niet vrijdag. We zijn dus niet bijna 3 dagen verder; nu net pas 1 etmaal
De verwarring komt (en daar had ik ook last van) omdat het topic wel afgelopen vrijdag gestart is en de gebruikers die de test hebben gekregen geen communicatie hebben gehad dat het er aan zat te komen. Nu bepaald dat systeem at random of en wanneer iemand ingedeeld wordt voor een test, maar dan nog had een aankondiging wel prettig geweest en kwam het niet zo koud op het dak van de gekozen gebruikers terecht.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2021 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
Nogmaals, bedankt voor de feedback. Alles wat jullie zeggen is erg belangrijk voor ons en we lezen elke reactie. De discussie in dit forumtopic is een van de ingrediënten van onze analyse. We observeren hoe een zeer grote groep gebruikers (veel groter dan het aantal gebruikers die aan dit topic deelneemt) de site gebruikt voor hun dagelijkse technische nieuws- en reviewconsumptie. De uiteindelijke analyse zal de resultaten van beide wegen tegen elkaar afwegen en de inzichten combineren om onze beslissingen voor de vervolgstappen te bepalen.

Dus als je het gevoel hebt dat je feedback genegeerd wordt, dit is niet het geval.

We zien dat veel van jullie de cookie-methode gebruiken om de A/B test te verlaten. Als Tweaker ben je natuurlijk deskundig en inventief genoeg om deze work-around te achterhalen en toe te passen. Dat is jullie goed recht, maar we willen er wel even op wijzen dat je door te test te verlaten uit de kwantitatieve analyse gaat. Dit betekent dat dat jouw gedrag niet kan worden gebruikt om onze uiteindelijke beslissing te bepalen.

Ook willen we nog benadrukken dat het een test is, dit betekend niet dat dit de uiteindelijke versie is. De test doen we om te leren, het ontwerp aan te passen, te leren en uiteindelijk tot een zo goed mogelijke nieuwe frontpage te komen.
Blokker_1999 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:12:
[...]

En met een poll feedback vragen geeft je nooit een goed resultaat. Met een A/B test als deze kan men perfect nagaan wat de effecten van verschillende ontwerpen zijn. Je krijgt een resultaat zonder bias en van een groot deelnemersveld.
De analyse gaat verder dan alleen een simpele Poll. We combineren 4 manieren van data in de analyse:
  • Gedrag op de site (clicks en pageviews)
  • Reacties in dit forumtopic
  • Gebruikerstevredenheids-score van onze Usabilla slide-in.
  • De bannerprestaties
Deze ‘cocktail’ van informatie zorgt ervoor dat we partijdigheid tegengaan en onderscheid maken tussen mening en gedrag. Het stelt ons ook in staat om de variatie van gebruikers en hun behoeften op te nemen om een informatief beeld te schetsen dat wij van Product kunnen gebruiken om de juiste beslissingen te nemen.
Jonathan-458 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:06:
@boenkeijer
Zie het verschil, dit is dag en nacht en heeft vrij weinig met de nieuwe voorgestelde look of feel te maken van begin dit jaar, naar mijn mening.
De varianten zijn vergeleken met het .Plan inderdaad een klein beetje aangepast, dit is gedaan n.a.v. de feedback die daar ook is achter gelaten. De layout is gelijk gebleven daarin, maar er zijn wat kleine ‘tweaks’ gedaan.
CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:30:
Sorry dat ik heel erg sceptisch ben, maar dit geloof ik gewoonweg niet. Bij elke (grote) aanpassing op de frontpage komt steevast naar voren dat er teveel whitespace is, waar uiteindelijk naar de gebruikers een grote middelvinger wordt gegeven en uiteindelijk als lapmiddel (want meer dan dat is het niet) Custom CSS voor is geïntroduceerd. Laat eerst maar zien dat het dit keer anders is en de verkregen feedback daadwerkelijk iets mee gebeurd. Dat is sowieso iets waar Tweakers in het algemeen namelijk niets mee doet.
Op Tweakers bedienen we een grote doelgroep die verschillende wensen hebben, we moeten daar zorgen voor de juiste balans. We zien de feedback m.b.t. de verschillen in fontsizes veel terugkomen, de test draait vooralsnog te kort (+-24u) om een aanpassing te doen. Als er genoeg data binnen is gekomen om een aanpassing uit te proberen dan zullen we het zeker doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

*knip* Feedback graag constructief houden, afreageren heeft niemand wat aan. :)

[ Voor 164% gewijzigd door Gonadan op 14-09-2021 14:33 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Om 09.00 zou er voldoende feedback moeten zijn voor de scrummaster om tijdens de eerste stand up meeting te concluderen dat dit zodanig veel weerstand opwekt bij de eindgebruikers dat het verstandig zou zijn om het om uiterlijk 12.00 gewoon terug te draaien of opt-in te maken.

Dat verhaal van de 'community manager' is leuk maar geeft me geen gevoel dat er aan terugdraaien wordt gedacht.

Ik zit gelukkig niet in de test maar als ik de screenshots zo zie snap ik de weerstand wel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:00
boenkeijer schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:16:

We zien dat veel van jullie de cookie-methode gebruiken om de A/B test te verlaten. Als Tweaker ben je natuurlijk deskundig en inventief genoeg om deze work-around te achterhalen en toe te passen. Dat is jullie goed recht, maar we willen er wel even op wijzen dat je door te test te verlaten uit de kwantitatieve analyse gaat. Dit betekent dat dat jouw gedrag niet kan worden gebruikt om onze uiteindelijke beslissing te bepalen.

Ook willen we nog benadrukken dat het een test is, dit betekend niet dat dit de uiteindelijke versie is. De test doen we om te leren, het ontwerp aan te passen, te leren en uiteindelijk tot een zo goed mogelijke nieuwe frontpage te komen.
Maar als iets ronduit kapot is (zie mijn screenshot eerder in dit topic) dan kan je toch niet verwachten dat mensen willen blijven testen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:15

[...]
Alvast bedankt voor de toelichting.
Op bovenstaand puntje: voor mij was de keuze: cookie methode om test te verlaten, of Tweakers verlaten.
Dit is echt op verschillende (vaak voorkomende) schermformaten niet goed werkbaar.

De alternatieven voelen echt aan als een bug en ik kom naar deFP om ... nieuws te zien en dat is met alle voorgestelde varianten niet meer mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
...

...
Loop dan de css klasses nog maar een keer na, dan wil ik nog wel een keer kijken. Ga niet voor de test een nieuwe custom css bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:05
Ik kan me voorstellen dat je feedback uit dit topic nog eerst even rustig op een rijtje wilt zetten en wilt vergelijken met meetresultaten. Maar inmiddels kan toch wel de conclusie worden getrokken dat de font size een misser is geweest? Dat lijkt me tevens één van de makkelijkste om binnen de test weer terug te draaien. Dan blijft de boel tenminste een beetje leesbaar.

Daarnaast maak je mij echt niet wijs dat deze layouts eerst in voldoende mate intern getest zijn, gezien alle fouten in paddings en overlays. Dat had je er gewoon uit moeten pikken, ruim voordat je zoiets pusht naar productie. En als je dat toch doet, moet je niet verontwaardigd reageren als er stevige kritiek komt of mensen gaan proberen er onderuit te komen. Dat laatste blijkt me ook veelzeggend trouwens.

Dus: kan alsjeblieft die fontsize weer terug naar hoe die was? Dan zal ik verder braaf in de test blijven zitten. :|

[ Voor 11% gewijzigd door doltishDuke op 14-09-2021 14:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MadEgg
  • Laatst online: 23:12

MadEgg

Tux is lievvv

ErikG2 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:21:
[...]

Maar als iets ronduit kapot is (zie mijn screenshot eerder in dit topic) dan kan je toch niet verwachten dat mensen willen blijven testen?
Dit is inderdaad wel een belangrijk puntje. De wijzigingen resulteren in veel verschillende devices op duidelijke onjuistheden. Iconen die verkeerd staan, tekst die door andere tekst of banners heenloopt, en horizontale én verticale scrollbars. Hieruit kun je alleen maar concluderen dat de voorbereiding niet goed is geweest en er niet op een verscheiden genoege set devices / schermconfiguraties getest is.

Over smaakt valt te twisten en dat je een A/B-test doet met verschillende lettergrootte's en meer banners of "ankeilers" bovenaan kan ik begrip voor opbrengen. Een beetje meer scrollen kom ik ook wel overheen. Maar dergelijke fouten in de layout verstoren de resultaten van je test.

Ik neem zelf ook met enige regelmaat A/B-tests af voor mijn werk, maar als we na de start van een test dergelijke problemen signaleren gaat gauw de stekker eruit, lossen we de echte objectieve problemen op en proberen we het opnieuw. Binnen 24 uur ja, laatst zelfs binnen 4 uur. Je hebt toch niets aan de data die je zo verzamelt.

Tja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nogmaals, bedankt voor de feedback. Alles wat jullie zeggen is erg belangrijk voor ons en we lezen elke reactie. De discussie in dit forumtopic is een van de ingrediënten van onze analyse. We observeren hoe een zeer grote groep gebruikers (veel groter dan het aantal gebruikers die aan dit topic deelneemt) de site gebruikt voor hun dagelijkse technische nieuws- en reviewconsumptie. De uiteindelijke analyse zal de resultaten van beide wegen tegen elkaar afwegen en de inzichten combineren om onze beslissingen voor de vervolgstappen te bepalen.

Dus als je het gevoel hebt dat je feedback genegeerd wordt, dit is niet het geval.

[...]

De analyse gaat verder dan alleen een simpele Poll. We combineren 4 manieren van data in de analyse:
  • Reacties in dit forumtopic
  • Gebruikerstevredenheids-score van onze Usabilla slide-in.
  • De bannerprestaties
Deze ‘cocktail’ van informatie zorgt ervoor dat we partijdigheid tegengaan en onderscheid maken tussen mening en gedrag. Het stelt ons ook in staat om de variatie van gebruikers en hun behoeften op te nemen om een informatief beeld te schetsen dat wij van Product kunnen gebruiken om de juiste beslissingen te nemen.

[...]

De varianten zijn vergeleken met het .Plan inderdaad een klein beetje aangepast, dit is gedaan n.a.v. de feedback die daar ook is achter gelaten. De layout is gelijk gebleven daarin, maar er zijn wat kleine ‘tweaks’ gedaan.

[...]

Op Tweakers bedienen we een grote doelgroep die verschillende wensen hebben, we moeten daar zorgen voor de juiste balans. We zien de feedback m.b.t. de verschillen in fontsizes veel terugkomen, de test draait vooralsnog te kort (+-24u) om een aanpassing te doen. Als er genoeg data binnen is gekomen om een aanpassing uit te proberen dan zullen we het zeker doen.
Ik mis een aantal antwoorden:
1. Waarom is er geen opt-out mogelijkheid? #klant/gebruik(er)svriendelijkheid
2. Begrijp ik het nu goed, omdat de groep in dit topic niet groot genoeg is.. dat daarom wel doorgegaan wordt met deze fp test en dus in iedergeval t/m maandag 20 sep einde dag wij nog deze UX ervaring mogen ondervinden? #verwachtingsmanagement
3. Waarom is er niet eerst intern kritischer gekeken, genoeg punten die toch intern ook opgevallen zouden moeten zijn? #zelfreflectie-op-je-eigen-ontwikkelproces

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enver63
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 12:00
Zoals zovelen dacht ik gisteren dat ik iets in mijn browserinstellingen verprutst had. Vandaag zag de Tweakers homepage er nog steeds raar uit, en toen ben ik gaan zoeken en vond ik dit topic.

Na een dag begin ik te wennen (alles went immers) aan het nieuwe ontwerp, al vind ik het nog steeds niet handig en niet gebalanceerd ogen.
De informatie-dichtheid varieert nogal over de hele front page. Er is op sommige plaatsen veel witruimte, terwijl de marge aan de linkerkant (te) klein is. En vroeger (tot 2 dagen geleden) had ik de zijbalk altijd uitgeklapt. Dit komt nu helaas over andere content heen, terwijl er plaats genoeg is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJDBd6LKzMAlAzZ7-6mmP2fHnZc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jxtI7mFEsdwn4do0LKMhoJ55.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk wordt het nog mogelijk om het font kleiner te maken (evt. met custom CSS maar liefst simpeler), en dat zeg ik als 'bejaarde' van boven de 50. En meer balans in de onderdelen van de front page zou de overzichtelijkheid ten goede komen.

[ Voor 0% gewijzigd door enver63 op 14-09-2021 14:28 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi

[...]

Er waren een aantal mensen die aangaven de komende weken dan maar direct naar het forum te gaan en niet meer naar de FP, worden die dan als 0 clicks/pageviews meegeteld of omdat ze niet op de pagina komen helemaal niet meegeteld aka uitgesloten van de resultaten? En worden die dan vergeleken met hoe vaak ze onder normale omstandigheden op de FP kwamen?

[ Voor 6% gewijzigd door Pompi op 14-09-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zal vanavond op mijn desktop eens kijken hoe het is wanneer de tracker rechts staat. Bij mij staat die nu (old fashioned wellicht) aan de linkerkant en hou je tussen de tracker en de headlines behoorlijk wat witruimte, zie ook mijn eerder gepostte screenshots. Ik ben benieuwd hoe dat aanvoelt als ik de trackers rechts heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
[...]

[...]
Dat begrijp ik en is natuurlijk bijzonder spijtig, maar langer dan drie weken de Tweakers frontpage op mijn mobiel nauwelijks kunnen gebruiken vind ik ook redelijk beroerd. Althans dat haal ik er nu uit. Dan zou het wel tof zijn de mogelijkheid te krijgen om de test te verlaten. Anders voelt het namelijk alsof je jullie gebruikers in de steek laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:45
Ik vind het een denk fout om alleen de fontsize van de nieuws artikelen aan te passen.
Aan alle geposte screenshots kun je zien dat er geen balans is op de FP.
Font grootte voor de nieuws artikelen is veel te groot tov alle andere stukken.
Ook de hoeveel wit ruimte is uit balans.
De AD en NOS achtige grote foto's/plaatjes boven de lijst van artikelen haalt ook de complete focus weg.
Lijkt echt steeds meer op een Telegraaf / AD website.

Straks ook alles in chocolade letters??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Falcon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:26:
[...]

Ik mis een aantal antwoorden:
1. Waarom is er geen opt-out mogelijkheid?
De opt-out mogelijkheid lijkt de cookie aanpassen te zijn, maar geen dedicated knop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Update 1713 uur:
Mobiel ben ik ook weer terug naar normaal, thanks :)

Qua feedback mijn input:

Aangezien het mij niet lukt om de normale versie terug te krijgen op mijn mobiel, ben ik daar gestopt met T.net te bezoeken (gelijk nadelig voor advertentieinkomsten omdat ik daar geen actieve adblocker heb).

Wat dieper ingaand op de mobiele versie: De tekst ervaar ik als veel te groot, voorheen was het een stuk prettiger lezen en konden er meer koppen van 'laatste nieuws' staan. Daarnaast zie ik witte lijnen tussen de verschillende nieuws items. Deze vind ik minder prettig. Op mijn laptop zijn deze witte lijnen grijs, iets lichter dan de rest van de pagina (ik gebruik de bekende custom CSS om een darkmode te verkrijgen).

In deze custom CSS zit dan ook voor mobiel het probleem dat voor bijvoorbeeld de BBG's (zie er meerdere op de FP), uitgelichte gebruikersreview, het bekijken waard, acties op Tweakers, Nu op het forum en It-banen de CSS kapot is.

Op mijn laptop heb ik gelukkig weer de oude vertrouwde versie, welke ik dus ook nu aanzienlijk meer gebruik dan de mobiele versie.

Voor mij zou een oplossing zijn (uitsluitend gericht op mobiel, de desktop versie heb ik verder maar zeer kort bekeken) dat de fontsize op mobiel wat kleiner wordt, bij voorkeur terug naar oud. Ook zou ik het wenselijk vinden als de custom CSS ook weer voor de bovengenoemde gebieden werkt, zodat ik niet witte vlakken op mijn anders donkere pagina.

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen en dat dit constructief genoeg is ;) en anders hoor ik het graag @Moonsugar :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Pompi schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:31:
[...]

De opt-out mogelijkheid lijkt de cookie aanpassen te zijn, maar geen dedicated knop.
Wat voor een non-tweaker niet de meeste gebruiksvriendelijke oplossing is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pookie79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 14:49
We observeren hoe een zeer grote groep gebruikers (veel groter dan het aantal gebruikers die aan dit topic deelneemt) de site gebruikt

[...]
Zoals ik al eerder aangaf zijn hier qua analyse een aantal punten dat het onmogelijk maakt om daar enige uitspraken uit te halen. Zoals:
De ad blockers die een specifieke doelgroep mensen geen data oplevert. (waarschijnlijk zelfs die gene die het meest een overzichtelijke website willen)
Ook de mensen die zich opt-outen via de cookie. (Veel al advanced users) kunnen zich niet verwoord zien.

Ook de grote veranderingen maken de test vrij nutteloos.

Het enige wat je zou kunnen zien is hoe en specifiek deel van de bezoekers meer op de door jullie gewenste knoppen gaan drukken. Ik (met mijn marktonderzoek achtergrond) zou me hier niet snel aan wagen een uitspraak te doen. Of er moeten bv hele goede modellen gemaakt zijn om de gaten aan te vullen, en de bias uit te rekenen.

Natuurlijk moet Tweakers het zelf weten. Ik ken jullie doel niet. Maar bij vrijwel elke onderzoeksvraag die ik me kan bedenken zijn er betere methodes. (Het doel delen zou al veel speculatie en irritatie kunnen wegnemen. Want dit alles voor slechtzienden klinkt wat hol ;) )

PS: Dit is ongeacht wat ik van de inhoud van de test vind. Voor mij is de site inderdaad ontoegankelijk geworden en ik denk ook dat als ik nieuw vanuit Google kom er heel snel zou maken dat ik weg kom zoals dat heel veel gebeurd bij sites waar je moet zoeken waarom je er naar toe verwezen wordt. Maar als het doel meer sporadische bezoekers die af en toe kijken kan dat gewoon een goede opzet zijn. Kijk maar naar ftm.nl. De huidige doelgroep (of vorige misschien wel) sluit er niet op aan, maar dat wil niet zeggen dat je je focus niet mag verleggen.

[ Voor 6% gewijzigd door pookie79 op 14-09-2021 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Falcon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:32:
[...]

Wat voor een non-tweaker niet de meeste gebruiksvriendelijke oplossing is.
Zeker omdat het volgens mij niet op je mobiel kan en als je daar uitgelogd naar toe gaat dan als nog de test kan krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
jip_86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:03:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Wat hier nu gebeurd is dat er geeist word dat Tweakers dit onmiddellijk terug gaat draaien. Zelfs al zouden ze dit doen moet je ze nog de tijd geven de feedback even op een rijtje te zetten, te overleggen, een actieplan te maken en dit uit te voeren.
Dat komt omdat een onbekend aantal Tweakers ongevraagd een tweetal nieuwe frontpage ontwerpen mogen betatesten. Het overgrote deel van de gebruikers heeft nog het oude ontwerp dat wel goed is.

Deze boosheid doet me denken aan wat Spotify deed een jaar geleden deed toen ze naar een deel van hun betalende (!) gebruikers ook ongevraagd een slecht werkende, feature incomplete beta-release pushten om input te verzamelen. Dat leverde een thread op die 99.99% negatief was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Ben heel benieuwd hoe de besluitvorming is gegaan. Is het niemand opgevallen dat je op een groot deel van de apparaten gewoon geen enkele normale nieuws regel meer ziet zonder te scrollen? Of is dat de bedoeling en kennelijk wat een overgroot deel fijn vind? Is die horizontale scrollbalk bewust gedaan?
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De frontpage bètatest is vandaag gestart, lees hier meer over in de .plan (plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest).

Daarbij is ook een nieuw feedbacktopic gestart ([Feedbacktopic] Frontpage-bètatest), deze zal ik daarom ook sluiten.