[Feedback] Frontpage test

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 30.822 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ymmv schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:34:
[...]

Dat komt omdat een onbekend aantal Tweakers ongevraagd een tweetal nieuwe frontpage ontwerpen mogen betatesten. Het overgrote deel van de gebruikers heeft nog het oude ontwerp dat wel goed is.

Deze boosheid doet me denken aan wat Spotify deed een jaar geleden deed toen ze naar een deel van hun betalende (!) gebruikers ook ongevraagd een slecht werkende, feature incomplete beta-release pushten om input te verzamelen. Dat leverde een thread op die 99.99% negatief was.
Je kunt je aanmelden om de resultaten door te geven tijdens een bepaald moment, en tegen betaling. Wat mij betreft gaat dit topic meer over het proces en om de eerste (breaking) signalen af te geven.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:40
boenkeijer schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:16:

We zien dat veel van jullie de cookie-methode gebruiken om de A/B test te verlaten. Als Tweaker ben je natuurlijk deskundig en inventief genoeg om deze work-around te achterhalen en toe te passen. Dat is jullie goed recht, maar we willen er wel even op wijzen dat je door te test te verlaten uit de kwantitatieve analyse gaat. Dit betekent dat dat jouw gedrag niet kan worden gebruikt om onze uiteindelijke beslissing te bepalen.
Maar onze mening die wij via dit topic laten horen wordt toch ook betrokken in de uiteindelijke beslissing? Als ik via cookies mijzelf weer uitschrijf maar hier feedback heb achtergelaten kan dat toch gewoon meegenomen worden in de uiteindelijke beslissing?

Of gaat er alleen gekeken worden naar aantal clicks op items en AD inkomsten... :?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
BTW Wat ik mis in deze change is: waarom?

Wat was het probleem met het oude ontwerp? Werkte het niet goed op mobiele devices? Zag het er oubollig uit waardoor het geen nieuwe bezoekers aantrok? Miste het functionaliteit?

Er wordt toch niet een nieuw ontwerp geïntroduceerd om de web-UI-stagiare een paar maanden bezig te houden?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:24
Moonsugar schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:43: We willen hier graag constructieve feedback vergaren zodat we daar daadwerkelijk iets mee kunnen.
- Teksten zijn veel te groot (maar dat zal ondertussen wel duidelijk zijn gok ik). Ik was blijkbaar niet de enige die dacht dat Chrome ingezoomd stond.
- Teveel nutteloze witruimte die nu ook op smallere schermen zichtbaar is en teveel ruimte inneemt. Er is een reden dat ik chrome altijd op een half scherm heb, veel efficiënter gebruik van de beschikbare ruimte.
- Op het volle schermt vallen de afbeeldingen rechts buiten het wit vlak trouwens en in de grijze achtergrond. Terwijl er links een mooie witte strook aan ruimte is voor de uitlijning. Dit ziet er niet uit op deze manier en komt nogal onkundig over.
- De afbeeldingen nemen teveel ruimte in beslag waardoor je veel meer aan het scrollen bent. Sowieso krijg ik het idee dat er voornamelijk op zoveel mogelijk scrollen gericht is. Prima om wat meer afbeeldingen erin te zetten, maar maak ze dan kleiner zodat je er 4 kwijt kan waar je er nu 1 neerzet. Dat is voor het overzicht en gebruik veel fijner. Dit is vooral op een smal scherm vervelend, voor vol scherm stoort het me niet echt.
- Bij het openen van het hamburger menu schuift de hele site naar rechts, waardoor de helft buiten het scherm valt.

Misschien handig om ook even op de FP te vermelden wat er aan de hand is. Om ergens weggestopt in een forum eindelijk iets te kunnen vinden hierover is een schoolvoorbeeld van slechte communicatie. Dat ik als gebruiker maar moet gaan onderzoeken waar ik informatie kan vinden en eventuele feedback kan achterlaten helpt niet bij de ervaring. En wat mij betreft ook een duidelijk minpunt betreffende deze test.

XSX: legianb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

ymmv schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:37:
BTW Wat ik mis in deze change is: waarom?

Wat was het probleem met het oude ontwerp? Werkte het niet goed op mobiele devices? Zag het er oubollig uit waardoor het geen nieuwe bezoekers aantrok? Miste het functionaliteit?

Er wordt toch niet een nieuw ontwerp geintrocueerd om de web-UI-stagiare een paar maanden bezig te houden?
En niet te vergeten de kosten per gebruiker die meedoet aan het panel. Dat had toch gewoon in een topic opgehaald kunnen worden? :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

[...]

We zien dat veel van jullie de cookie-methode gebruiken om de A/B test te verlaten. Als Tweaker ben je natuurlijk deskundig en inventief genoeg om deze work-around te achterhalen en toe te passen. Dat is jullie goed recht, maar we willen er wel even op wijzen dat je door te test te verlaten uit de kwantitatieve analyse gaat. Dit betekent dat dat jouw gedrag niet kan worden gebruikt om onze uiteindelijke beslissing te bepalen.

Ook willen we nog benadrukken dat het een test is, dit betekend niet dat dit de uiteindelijke versie is. De test doen we om te leren, het ontwerp aan te passen, te leren en uiteindelijk tot een zo goed mogelijke nieuwe frontpage te komen.

[...]

De analyse gaat verder dan alleen een simpele Poll. We combineren 4 manieren van data in de analyse:
  • Gedrag op de site (clicks en pageviews)
  • Reacties in dit forumtopic
  • Gebruikerstevredenheids-score van onze Usabilla slide-in.
  • De bannerprestaties
Deze ‘cocktail’ van informatie zorgt ervoor dat we partijdigheid tegengaan en onderscheid maken tussen mening en gedrag. Het stelt ons ook in staat om de variatie van gebruikers en hun behoeften op te nemen om een informatief beeld te schetsen dat wij van Product kunnen gebruiken om de juiste beslissingen te nemen.

[...]
Mijn enige feedback heb ik gegeven in dit topic. Via cookie ben ik inmiddels uit de test gestapt. Third party javascript en cookies staan hier uit (usabilla) om privacyredenen en de banners komen er ook niet door vanwege de wens on niet gevolgd te worden.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQ6GTVahcMoAn84ZCEuRCH9C6vM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3WDpJmmJBhf8i4UP1wpchmFh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCJ7RB-qJ3oJJeZXAkUAy83XoTk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zgz8PwWVUMX6jLfbgwGOcmkx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrjtbCJUT1yhVJEH5Bs5msR49LQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cb0ddeBnXrK6RvdqI3baYlUD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TC1OzFsN0xuENzGKVCz1EZ9BRvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZiPnPfOZ8SBaw6FApD6xeTcj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6N3-dJdylYRa-hoDYr9iL3iLyCQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NvWjjEtIMXKa5p5dSCdCAiLv.png?f=fotoalbum_large

Het is schijnbaar meedoen in de trend, zo min mogelijk informatie op het scherm.
;w

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoutV op 14-09-2021 14:47 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Nou, ik neem aan dat iedereen die uitstapt ook een signaal voor jullie is. Als je nu een opt-in en opt-out had geimplementeerd, had je kunnen meten hoe veel mensen uit de test stapten en er uit bleven en hoe veel mensen er in stapten en er in bleven.

YASH! - Yet Another Smart Home

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 16:02
@boenkeijer,
Excuses dit is echt onwerkbaar op elk apparaat 1080p, 1440p, iPAD & iPhone met of zonder custom css, dus de cookie aanpassing is echt een must.

hierin geef je echter aan dat je dan niet in de statistieken meegenomen wordt, en later geef je aan het feedback in dit forum wordt wel meegenomen.

Dus....kunnen wij gewoon de cookie fix blijven toepassen zolang de user feedback in dit topic plaatst?

Misschien zoals @PTish oppert in de toekomst een opt-out verwerken, dan is het namelijk ook gelijk een duidelijk signaal en meetbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Jonathan-458 op 14-09-2021 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:07
tomcool schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:37:
[...]

Maar onze mening die wij via dit topic laten horen wordt toch ook betrokken in de uiteindelijke beslissing? Als ik via cookies mijzelf weer uitschrijf maar hier feedback heb achtergelaten kan dat toch gewoon meegenomen worden in de uiteindelijke beslissing?

Of gaat er alleen gekeken worden naar aantal clicks op items en AD inkomsten... :?
Volgens mij zit in dat laatste dan ook een groot deel van de frustratie, Tweakers heeft een redelijk vast publiek dat dagelijks op de frontpage/pricewatch/forum kijkt en berichten/reacties/reviews plaatst. De pogingen van Tweakers om meer traffic te genereren zijn natuurlijk al een tijd lang aan de gang en er wordt (al dan niet onder druk van DPG) geprobeerd om de site ook toegankelijk te maken voor de massa. Daar heb ik niets op tegen, alleen vind ik de reacties in dit topic op de kritiek wel enigszins arrogant, net alsof maar een klein deel van de bezoekers de veranderingen niet positief ontvangt en deze groep ook niet zo belangrijk is voor de website. Dat had wel iets serieuzer gekund (gemoeten). Zonder dit fundament onder de website kun je Tweakers wel opdoeken, of inlijven bij de tech-afdeling van het AD o.i.d.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
*doet-koffie-van-scherm-poetsen*

Resumé, jullie zien dat we via de cookie-methode de A/B test verlaten. Dit betekent dat ons gedrag niet kan worden gebruikt om onze uiteindelijke beslissing te bepalen?

Laat dat even inzinken.

Denken jullie nou echt dat:
  • er Tweakers zijn die voor de lol zelf gaan liggen rommelen met cookies, of oneindig vaak vragen om een opt-out knopje?
  • er binnen 24 uur 500+ negatieve reacties geschreven worden, maar dat allemaal aanstellerij is?
Blijf vooral zo doorgaan, dan heeft zometeen niemand meer last van dit gerommel. :F

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Moonsugar schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:43:
Hi all,

We zien hier een hoop feedback binnenkomen op de A/B test. Helaas merken we ook dat de sfeer in dit topic op sommige momenten de verkeerde kant op gaat en er hier een hoop dingen worden geroepen die onnodig onfatsoenlijk zijn. Helaas is het nodig dat we hier wat strenger op gaan modden.

We begrijpen dat het vervelend is als er veranderingen worden aangebracht op de frontpage, vooral als je het niet eens bent met de keuzes of het gewoon irritant vindt. Toch wil ik nogmaals benadrukken dat het hier echt gaat om een test, niets is final. We willen hier graag constructieve feedback vergaren zodat we daar daadwerkelijk iets mee kunnen.

Alle posts en feedback die hier worden geplaatst worden gelezen en het Product-team zal vandaag ook met een inhoudelijke reactie komen op de punten van feedback die hier al veelvuldig zijn genoemd.

Voor degenen die al feedback hebben gedeeld, dank daarvoor. :)
Hi Moonsugar,
Gebruik je tweakers frontpage toevallig zelf wel eens? Volg je het forum hier een beetje voordat je zomaar ingrijpt?
We praten hier niet over een kleine verandering. Ik snap dat je graag tweakers HQ wilt verdedigen, maar het gaat hier niet over een dat er een iets andere kleur rood is gekozen voor de banner, of iets andere kleur blauw voor hyperlinks ofzo. Of dat iets dat eerst links stond nu rechts staat. Dat zijn kleine veranderingen.

- Het gaat hier al bijna 20 pagina's lang over serieuze bugs en echt onwerkbaar/onbruikbare frontpage.
- Mensen die koppijn krijgen of last van de ogen door de zeer onprettige lay-out
- Eigen versies van de frontpage (CSS etc) volledig kapot lijkt te zijn.
- Dusdanig slechte ervaring dat men hun eigen systeem gaat zoeken naar problemen. Er wordt blind vanuit gaand dat er iets echt mis of kapot is aan de eigen PC/Laptop omdat de frontpage er zo enorm slecht uitziet. Als het zo bizar slecht is dat dat is waar men als 1e aan denkt, dat de fout aan de gebruikers kant moet liggen, gaan ze niet snel feedback posten. Zegt echter des te meer over hoe de ervaring is, als de 1e reactie niet is "nieuw design" maar "tis kapot".
- Actief wordt gezocht en gevraagd naar stopzetten van de test of implementeren opt-out.
- Men zelf maar zijn gaan hacken uit wanhoop om het enigzins acceptabel te krijgen: al 5-tal verschillende work arrounds gaan rond in dit topic om de frontpage te herstellen. Deze groep is dusdanig groot dat @boenkeijer zelfs zojuist oproep deed om hiermee te stoppen. Dat klinkt niet echt als een selectieve minderheid....

Dit is geen klein dingetje IMO, en het is nog amper een dag live... ?

Als men niet weet hoe ze zo snel mogelijk er vanaf komen, of besluit het gebruik dan maar te stoppen? Zeker geen basis om nuttige feedback te gaan krijgen om het product te verbeteren. Dan moet je ontwerp echt (maar dan ook écht) dusdanig slecht zijn dat je maar 1 conclusie kunt trekken. Nouja, 2 eigenlijk.
Dat je het kunt vergeten ook maar enige nuttige data te gaan krijgen tijdens deze test. Dus rollback naar oude model, de huidige vernieuwde templates weggooien, en volledig opnieuw beginnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Xanaroth op 14-09-2021 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pookie79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 14:49
ArnoutV schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is schijnbaar meedoen in de trend, zo min mogelijk informatie op het scherm.
;w
Een verschil voor mij is dat op de andere sites die fotos niet dagen blijven staan en wat wel veranderd (nieuws) steeds minder goed zichtbaar wordt. Maar een blog-site zoals follow the mony die diepgravend werk levert maar minder publiseerd vind ik ook leuk. Alleen die bezoek ik hoog uit enkele keren per week en tweakers meerdere keren per dag. Als tweakers een keuze maakt is het allebei goed. Maar nu is het half-half en dat werkt vaak niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 15:37

themaxter

Bugged..

Sorry ik krijg na deze reactie van jullie meer een soort gevoel van de "grote meerderheid vind het toch wel prima en jullie moeten niet zo klagen".

Normaal gesproken bemoei ik me ook helemaal niet met de wijzigingen van de site, maar ik ga gewoon niet 3 weken tegen zon slecht geïmplementeerde test aan zitten kijken. Dus dan neem ik op de koop maar toe dat mijn gedrag niet wordt meegenomen in de analyse.

Jullie zeggen zelf al dat jullie kunnen zien hoeveel mensen die cookie methode gebruiken, dan kunnen jullie die ook meenemen als "niet gewenst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19
Nee nee dit kan echt niet. Veel te grote letters, lelijk, rommelig, onoverzichtelijk. Sorry gewoon afgrijselijk..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Blijkbaar zit ik ook in de test en zal dan als proefpersoon ook zo eerlijk mogelijk mijn mening te geven. Het is slechts een mening en ik doe dat met alle respect naar Tweakers toe. Ik hoop dat dat ook als zodanig geinterpreteerd wordt.

Allereerst toen ik de Frontpage opende dacht ik dat ik op een 800x600 scherm zat. Ik dacht dat het aan mij lag, en ben gelijk in de settings gedoken. Alles leek goed te staan. Vervolgens ben ik gaan scrollen, er staat zo weinig informatie op de frontpage (en al bijna geen als je binnenkomt) en wat er staat is zo intens groot dat het echt wat doet met mijn hersenen. Het is echt niet normaal onaangenaam om naar te kijken. Het gevoel alsof iemand een vierkantje uit het midden van een pizza snijdt. Het voelt echt heel onprettig aan. Dit bedoel ik niet als mening maar het voelt echt fysiek heel onprettig aan.

Ik kan niet echt inhoudelijk super goede feedback geven, waarvoor mijn excuses. Op bovenstaande na.

(wel met als sidenote dat ik op Full-HD schermen werk en waarschijnlijk een lagere resolutie heb dan de meeste mensen hier).

[ Voor 6% gewijzigd door RedHat op 14-09-2021 15:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ymmv

;w
Het is wel duidelijk te zien dat Tweakers.net van al die sites nu juist de minste informatie weergeeft. Da's precies niet wat het doelpubliek wil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52

Kunnen jullie zien hoeveel mensen de test verlaten ?
Zo ja: dan kun je toch analyseren dat dit een groep is die de layout het minst accepteren ? Het verdere gedrag is dan niet meer interessant denk ik ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BramVroy
  • Laatst online: 29-08 12:47
Ik ben het eens met bovengenoemde reacties. In puntjes (enkel gebaseerd op de frontpagina):
  • Het zou fijn zijn geweest moest er een eenmalige pop-up zijn geweest om deze design-test te duiden. Ik heb enkele minuten zitten kijken of mijn browser ingezoomd stond, of er een probleem was met het laden van stylesheet, om mijn cache te clearen, en ik heb zitten zoeken in de Tweakers-settings voor een design-optie. Tevergeefs.
  • Het argument wordt gegeven dat de nadruk ligt op accessibility. Echter kan je niet meer van accessibility spreken als dat ten koste gaat van de algemene gebruiksvriendelijkheid voor ALLE gebruikers
  • Als je even Lighthouse draait merk je dat er belangrijkere accessibility issues zijn: contrast tussen voor- en achtergrondkleuren is niet ideaal. ARIA label IDs zijn niet uniek met alle gevolgen van dien voor screen readers en co. ALT tags ontbreken. Heading tags zijn slecht geordend. Etc.
  • Een groter lettertype forceren maar wel de weinige witruimte (padding) behouden stoort het lezen enorm. Het geeft een adem-ontnemende indruk. Veel witruimte tussen de afbeeldingen bovenaan, veel witruimte naast de teksttitels, maar dan enorm kleine padding in de sidebar en elders.
  • De "fold" lijkt nu vele malen lager te zijn. Met een reclame banner bovenaan gaat de eerste tekst content op de frontpage "Laatste nieuws" juist wel/juist niet boven de fold komen te liggen. Ik zou dus moeten scrollen voor ik de meest recente berichten zou kunnen lezen. (2560x1440 monitor)
  • Het breder design heeft weinig praktisch nut. Kijk naar hoeveel witruimte er is bij de titels van nieuwe artikelen, er is bijna een derde witruimte. Je hebt nu dus heel felle afbeeldingen en dan wat tekst met enorm veel witruimte. Niet aangenaam om te bekijken. Het vorige design paste beter in elkaar
  • Het lettertype is dan wel groter over het algemeen, maar in verhouding blijft die in de sidebar erg klein. Ik mis consistentie en algemene samenhang van het design
Kortom: de structuur is veel minder helder dan voordien. Als bezoeker weet ik niet waar ik moet kijken. De afbeeldingen bovenaan hebben niet het gewenste effect - zoals dat in het vorige design wel werkte. Nu is het te veel en te onoverzichtelijk. Een grote afbeelding en vier kleinere lijkt me geen goede zet. Enkele afbeeldingen bovenaan (zelfde grootte) en daaronder een tekstlijst is veel eenvoudiger om te screenen als lezer. Het lettertype-argument houdt m.i. weinig steek en was voordien beter. Als je het toch wil aanpassen, laat het dan een optie zijn en laat het meeschalen voor alle tekst - ook in de sidebar.

[ Voor 3% gewijzigd door BramVroy op 14-09-2021 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

;w
Je zou bijna gaan denken dat de UX developers er 'en-masse' vanuit gaan dat we allemaal minimaal een 23" / 24" FULL HD monitor extra hebben staan om de nieuwssites in Portrait-Mode te kunnen laten verschijnen :+

M'n iPAd is daar eventueel nog wel geschikt voor (als 10" apparaatje) maar houdt dan niet prettig vast als ik in bed lig. M'n MacBook Pro 13 typt weer niet lekker als 't ding 'op z'n kantje' staat :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik weet niet of mijn eerdere reacties als te negatief gezien werden maar ik kon het zelf ook niet laten om vrij sarcastisch hier te reageren... Maar, dat komt ook door hoe dit aangepakt is. Net als velen hier wist ik niks van deze test af (geen idee of er een .plan geweest is of zo) maar heb ik eerst zitten testen. Daarin zag ik dat in Edge die maffe grote tekst staat terwijl in Chrome alles goed was (op Android). Vond het al vreemd want allebei chromium maar goed... Vervolgens in het forum zoeken en uiteindelijk vind je dan dit topic. Ja sorry maar daar word je als gebruiker echt niet blij van.

Had er nou zo'n oranje-/zalmkleurige banner bovenaan gestaan met uitleg en link naar dit topic dan was het meteen duidelijk geweest en was ik zelf veel minder gefrustreerd geweest en was ik er denk ik zelf ook een stuk minder fel in geweest. Dus dat als verbeterpuntje los van de werkelijke inhoud van de test. Users laten denken dat er een bug is en pas na troubleshooten er achter laten komen dat het met opzet is willen ze nog wel eens salty van worden.

Verder moet ik zeggen dat ik niet eens zoveel issues heb als veel anderen. Ik heb advertenties uitstaan (betaald, niet geblokkeerd) waardoor ik wel gewoon 5 nieuwsartikelen onderin beeld zie, en ik vind moeten scrollen ook helemaal niet zo erg. Ik vind het grote font alleen wel erg lelijk en helemaal als ik weet dat het een test is motiveert het mij vooral om minder op de fp te komen.

Het is me alleen nog niet echt duidelijk of dat nou een duidelijk signaal in de stats afgeeft of dat ik gewoon minder in de stats voorkom als ik minder de site gebruik. Houden jullie bij hoeveel een gebruiker normaal op de site zat voor de test en tijdens de test? Of bv of users met de nieuwe lay-out minder bezoeken dan users met de oude? Dus niet alleen wat ze doen wanneer ze wel komen, want dan helpt het dus niet om weg te blijven en zie je dat niet terug in de stats.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:36
Wellicht had/kan er bij gebruikers een popup kunnen komen dat je in een test versie zit van de frontpage en waar je feedback kan achterlaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Will_M schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:04:
[...]

Je zou bijna gaan denken dat de UX developers er 'en-masse' vanuit gaan dat we allemaal minimaal een 23" / 24" FULL HD monitor extra hebben staan om de nieuwssites in Portrait-Mode te kunnen laten verschijnen :+

M'n iPAd is daar eventueel nog wel geschikt voor (als 10" apparaatje) maar houdt dan niet prettig vast als ik in bed lig. M'n MacBook Pro 13 typt weer niet lekker als 't ding 'op z'n kantje' staat :9
Ik moet op mijn werk elke week wel een keer aangeven dat niet iedereen resolutie X met zoompercentage Y heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Je gaat haast terug verlangen naar de oude RSS feeds en tools.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
RodeStabilo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:21:
Om 09.00 zou er voldoende feedback moeten zijn voor de scrummaster om tijdens de eerste stand up meeting te concluderen dat dit zodanig veel weerstand opwekt bij de eindgebruikers dat het verstandig zou zijn om het om uiterlijk 12.00 gewoon terug te draaien of opt-in te maken.
Vanmorgen hebben we het besproken en besloten om vooralsnog geen aanpassing te doen aan het ontwerp. Ik sluit niet uit dat we morgen geen actie ondernemen, maar kan ook geen belofte doen.
ErikG2 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:21:
Maar als iets ronduit kapot is (zie mijn screenshot eerder in dit topic) dan kan je toch niet verwachten dat mensen willen blijven testen?
Dit is eigenlijk hoe het op de huidige frontpage ook gaat, helaas komt dit nu voor omdat de frontpage breder is geworden. Ik ga hier een ticket voor aanmaken en we gaan kijken of we dit z.s.m. kunnen oplossen.
Mschamp schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:23:
De alternatieven voelen echt aan als een bug en ik kom naar deFP om ... nieuws te zien en dat is met alle voorgestelde varianten niet meer mogelijk.
Kan je aangeven waarom het niet mogelijk is?
Falcon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:26:

Ik mis een aantal antwoorden:
1. Waarom is er geen opt-out mogelijkheid? #klant/gebruik(er)svriendelijkheid
2. Begrijp ik het nu goed, omdat de groep in dit topic niet groot genoeg is.. dat daarom wel doorgegaan wordt met deze fp test en dus in iedergeval t/m maandag 20 sep einde dag wij nog deze UX ervaring mogen ondervinden? #verwachtingsmanagement
3. Waarom is er niet eerst intern kritischer gekeken, genoeg punten die toch intern ook opgevallen zouden moeten zijn? #zelfreflectie-op-je-eigen-ontwikkelproces
  1. De reden dat er geen opt-out in zit is omdat je dan de kwantitatieve analyse verlaat, dan kunnen we geen echt gedrag meten in de test. Als er alleen gebruikers in zitten die de varianten prima vinden dan zullen de resultaten ook positief zijn.
  2. Klopt, we gaan wel met de test. De aantallen in dit topic is groot, maar niet iedereen, het betekend niet dat je tot maandag 20 september deze test ziet. Waar we kunnen zullen we de varianten aanpassen.
  3. Er is uitvoerig getest voordat de test live ging, helaas zijn er wel veel kinderziektes meegekomen met de test, het blijft een issue om met elke omstandigheid (browser of zelfs browserversie) rekening te houden.
Toch wil ik wel nog vermelden dat wij als Product en Development-team ook kritisch kijken naar ons proces, hier hebben we retro’s voor en daar leren we van en proberen we het de volgende keer beter te doen.
Pompi schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:28:
[...]

Er waren een aantal mensen die aangaven de komende weken dan maar direct naar het forum te gaan en niet meer naar de FP, worden die dan als 0 clicks/pageviews meegeteld of omdat ze niet op de pagina komen helemaal niet meegeteld aka uitgesloten van de resultaten? En worden die dan vergeleken met hoe vaak ze onder normale omstandigheden op de FP kwamen?
Klopt, hun gedrag op de frontpage (of eigenlijk afwezigheid op de frontpage) zal meegenomen worden in de analyses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmA-X
Met standaard Windows 10 settings, zonder advertenties (want abonnee):

1920x1080 met 125% recommended scaling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFSm5INxXv05NHnHt_FExBvBn9o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RVFUYYPYqBr6hVOCrqXymfWv.png?f=fotoalbum_large

3840x2160 (4k) resolutie met 150% recommended scaling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L20UFeFNuGu9TPxKU1mOiQ4x7pY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dlL4SWM60v32pGVGMeImkac7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

enver63 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:26:
Zoals zovelen dacht ik gisteren dat ik iets in mijn browserinstellingen verprutst had. Vandaag zag de Tweakers homepage er nog steeds raar uit, en toen ben ik gaan zoeken en vond ik dit topic.
Dit is precies hoe ik hier terecht kom...
Het is vast al 100x gezegd, maar ik dacht even dat ik m'n browser in de zoomstand had staan. Daarna dacht ik dat de CSS misschien niet goed geladen was.

Dit redesign voelt een beetje volgepropt, zeker als je je browser net resized tot aan zo'n breedte-limiet waardoor er geen witruimte aan de randen meer is. Door het grote lettertype lijken de margins / paddings te klein, waardoor het geheel heel erg uit balans voelt.

De 4 extra kleine banners rechts van de 'normale' grote banner die vroeger full-width was maken het allemaal nog rommeliger. Ik begrijp dat jullie meer zelfgeschreven content 'bovenaan' willen hebben staan. Maar dit maakt het niet echt overzichtelijker.

Ik weet dat het niet meer van deze tijd is (ben ik ook niet meer 8)7) maar v3/v4 was voor mij de ultieme layout.
Lekker clean en duidelijk. De tracker links was ook geweldig. Overzichtelijk en functioneel. Voor jullie zelfgemaakte (dure) content is het ook prima: je kon er meer dan 4 items in kwijt. Als je na 7 dagen terugkwam op de frontpage kon je nog steeds makkelijk zien wat je al gelezen had, en welke artikelen je nog moest lezen.

Vergeet niet... tweakers is enorm populair geworden met dit als frontpage. Het werkte gewoon goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i/1033422239.gif

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoutV
Ik heb al jaren geen poll ingevuld. Ik dacht dat die er niet meer waren. Het blijkt dat die helemaal onderaan de pagina staan... Over zinloos scrollen gesproken

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dit is altijd mijn favorite layout geweest. Functioneel. Compact. Overzichtelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i.dsp/1033422313.gif

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jip_86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:23:
Loop dan de css klasses nog maar een keer na, dan wil ik nog wel een keer kijken. Ga niet voor de test een nieuwe custom css bouwen.
Ik heb enkel even snel wat in elkaar geflanst. :) Zie mijn eerdere berichten voor een link, mocht je daar eventueel wat aan hebben. ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ArnoutV schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:13:
Ik heb al jaren geen poll ingevuld. Ik dacht dat die er niet meer waren. Het blijkt dat die helemaal onderaan de pagina staan... Over zinloos scrollen gesproken
Over 3 weken komt er waarschijnlijk een gesponsord 'PLUS' artikel met daarin "Dé Grote Monitoren Test + Resultaten" aangaande welke monitor je het beste kunt aanschaffen om Tweakers.Net correct te mogen én kunnen bekijken :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MCALCEET
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Staat de aankondiging van deze test op de frontpage? Met deze redesign kan ik het nergens vinden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibert
  • Laatst online: 05-08 14:27
Op mijne ene scherm (laptop monitor - 15.6"@ 1080p) past niet alles op het scherm. Op mijn andere monitor is de tekst belachelijk groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3T7Z2fOcH8jGoelKn-SlRSOczQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/55kwwLDB0fqcLMP0vw9bcP6V.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VCt8CJz8eGiRgFeptPLC6QHP70=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SO2ee2RHOlSqcNkQhraYMCV7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
EnigmA-X schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:10:
Met standaard Windows 10 settings, zonder advertenties (want abonnee):

1920x1080 met 125% recommended scaling:
[Afbeelding]

3840x2160 (4k) resolutie met 150% recommended scaling:
[Afbeelding]
Het tweede plaatje is een best prima layout (als basis, vergt nog wat aanpassingen naar mijn mening). Maarja, moet hij het wel doen op een 1080p en 100% scherm. En dat doet hij niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 14-09-2021 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik snap dat tweakers graag wilt vernieuwen en aanpassing (met name cosmetische) hebben een gewenningsperiode nodig.

Echter is het jammer (dat ook al door andere is aangegeven) dat er op de frontpage hier niet duidelijk is aangegeven dat er een test plaats vindt en als je feedback/commentaar wilt geven zelf op zoek moet naar dit toppic. Kan me voorstellen dat niet iedereen dit toppic weet te vinden of hier moeite voor wilt doen. Wellicht toch handig om een banner/vermelding op de frontpage te maken.

PS: Als jullie toch bezig zijn met het cosmetisch omgooien van de site, zouden jullie dan ook een dark mode willen/kunnen overwegen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Gismo1979 op 14-09-2021 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ymmv
Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:20:
[...]

Die tweede layout is best aardig. Maarja, moet hij het wel doen op een 1080p en 100% scherm vind ik.
De hamvraag zou moeten zijn of het een verbetering is tov de huidige frontpage. Het lijkt nu alsof je moet kiezen tussen twee kwaden en het minst slechte ontwerp dan maar moet winnen, terwijl Tweakers.net ook gewoon kan besluiten om de boel bij het oude te houden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EnigmA-X
boenkeijer schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:09:
[...]

Er is uitvoerig getest voordat de test live ging, helaas zijn er wel veel kinderziektes meegekomen met de test, het blijft een issue om met elke omstandigheid (browser of zelfs browserversie) rekening te houden.
De "uitvoerige test" heeft een thread op het forum veroorzaakt met in de eerste 24 uur >500 posts (negatief), bijna 20.000 views, waarin >100 posts geillustreerd zijn met 1 of meerdere screenshots van problemen met de interface.

Misschien is het een idee om de "uitvoerige test" de volgende keer over te laten aan de "kleine minderheid" die zich in dit topic manifesteert? ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:15
[...]

Kan je aangeven waarom het niet mogelijk is?

[...]
Met het risico dat ik de opmerking krijg dat ik in herhaling val:
Als ik de pagina open krijg ik enkel afbeeldingen te zien van ofwel plus artikelen (die ik niet lees) of afbeeldingen van artikelen die er al zo lang op staan dat ik indruk krijg dat er geen nieuws is.
Op de schermformaten en zoom instellingen die ik gebruik, zie ik geen enkele titel meer in tekstvorm. Dus maak ik intern het besluit 'geen nieuwe artikelen' en verlaat de site.

Om jullie een idee te geven, met custom CSS (met dank aan medetweakers) had ik deze lay-out samengesteld, en vond dat (persoonlijk) rustig, overzichtelijk en duidelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgPf-WMYITufU7VHGDsvyZFtReM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/76QZXY0y6V6SVHaAtrRAFSHZ.png?f=fotoalbum_large
(blijkbaar was er bij het maken van de screenshot iets geselecteerd, normaal is de header nog in de standaard kleuren)

Vergelijking met wat het nu is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXINecy2RSyaA3k_1Ke4eA3jvCQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bBfGHLzJDIZt3cdFnNJbPqEF.png?f=fotoalbum_large

beiden gewoon op een full-hd scherm, full screen, met 100% scaling

[ Voor 3% gewijzigd door Mschamp op 14-09-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
De zoveelste poging om users weg te jagen, bravo.

Dit keer ga ik niks geen inbreng typen, vorige keer gedaan en daar is zoals altijd niks mee gedaan. Zoek het maar uit, weer minder op de FP voor mij.

[ Voor 60% gewijzigd door Drardollan op 14-09-2021 15:38 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koelbloed
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:26
Ook ik heb me schuldig gemaakt aan de cookie "oplossing" om de boel terug te draaien, en wil jullie, tweakers.net, als feedback geven dat de nieuwe layout erg onprettig is door de veels te grote fonts van de news headers, die in combinatie met de oude font grootte voor de rest een ontzettend rommelig beeld opleveren.
Er werd ook veel te veel nutteloze ruimte gebruikt voor statische content, de nieuws headers sneeuwden onder.

Helaas werkt de cookie oplossing niet op de ipad. Jammer voor mij, zal die voorlopig niet gebruiken.

Op de frontpage duidelijk maken dat jullie aan het experimenteren waren was overigens zeer netjes geweest als je je site probeert te verrommelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Aangezien er niks gedaan wordt met de feedback als de cookie uitstaat, heb ik het voor mezelf weer aangezet.

Echter, gezien er inhoudelijk belabberd wordt gereageerd binnen dit topic vanuit Tweakers, ga ik voor mezelf het over een andere boeg gooien en gewoon geen gebruik maken van de frontpage tot het weer is aangepast.

Voor nu blijf ik weg van de nieuwspagina (en zoek ik dit wel elders) en ga ik mijn GoT bookmark gebruiken de komende weken. Kijk nou eens naar een ontwerp wat de gebruikers willen, een ontwerp zoals @Mschamp toont.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

UTM

Wellicht over het hoofd gezien door de vele reacties, en excuus als de vraag al gesteld én beantwoord is, maar: waarom moest de frontpage aangepakt worden? Functioneerde ie niet? Werd er geklaagd? Geboren uit het idee van stilstand is achteruitgang? Deze verandering lijkt meer te komen door de simpele drang om maar bezig te blijven c.q. iets te doen te hebben.
Let wel: bovenstaande is ietwat gechargeerd, maar ik snap het oprecht niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

[...]

Vanmorgen hebben we het besproken en besloten om vooralsnog geen aanpassing te doen aan het ontwerp. Ik sluit niet uit dat we morgen geen actie ondernemen, maar kan ook geen belofte doen.

[...]
  1. De reden dat er geen opt-out in zit is omdat je dan de kwantitatieve analyse verlaat, dan kunnen we geen echt gedrag meten in de test. Als er alleen gebruikers in zitten die de varianten prima vinden dan zullen de resultaten ook positief zijn.
  2. Klopt, we gaan wel met de test. De aantallen in dit topic is groot, maar niet iedereen, het betekend niet dat je tot maandag 20 september deze test ziet. Waar we kunnen zullen we de varianten aanpassen.
  3. Er is uitvoerig getest voordat de test live ging, helaas zijn er wel veel kinderziektes meegekomen met de test, het blijft een issue om met elke omstandigheid (browser of zelfs browserversie) rekening te houden.
Toch wil ik wel nog vermelden dat wij als Product en Development-team ook kritisch kijken naar ons proces, hier hebben we retro’s voor en daar leren we van en proberen we het de volgende keer beter te doen.
Ik kan mij vinden, vanuit jullie proces gezien, in de antwoorden die je geeft. Maar dat is het dan ook, vanuit jullie proces/optiek.

Volgens mij had je hier zo 10 tweakers kunnen vinden, die even met een feature toggle de site hadden kunnen bezoeken met de nieuwe layout en die je haarfijn zowel van positieve als kritisch commentaar hadden voorzien (eventueel als pre-a/b-test). Daarnaast had je dan ook nog een introductie kunnen doen om de vragen: waarom en wat de filosofie er achter was te vertellen.
Je betrekt hierdoor de community bij je ontwikkelingsproces, maar wel met een opt-in. Zodat je bij eventuele negatieve resultaten de gebruiker niet lastig valt in zijn verdere gebruikerservaringen op de site waar hij misschien al 21 jaar komt.

Dat er uitvoerig intern getest is, dat kan.. alleen zegt dat nog niks over de test opzet. Bij jullie moet nu toch ook de vraag gesteld zijn: "Waarom is er nu zoveel verschil tussen de interne en de testresultaten die we nu al ontvangen in dit topic?". Dat er nu geen positieve resultaten amper gemeld worden zegt simpelweg ook iets over jullie wijzigingen, dat komt niet alleen door dat hier alleen maar negatief kritische gebruikers zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Falcon op 14-09-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enver63
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 12:00
SiliconError schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:11:
[...]
Ik weet dat het niet meer van deze tijd is (ben ik ook niet meer 8)7) maar v3/v4 was voor mij de ultieme layout.
Leuk om in jouw bericht en dat van Tyrian hieronder een oude homepage te zien. Transmeta, dat zou het helemaal worden, maar het is geruisloos verdwenen.
Misschien een leuke nieuwe rubriek voor Tweakers, "wat is er gebeurd met...". Of is die er al, en scroll ik niet ver genoeg? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Drardollan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:30:
De zoveelste poging om users weg te jagen, bravo.

Dit keer ga ik niks geen inbreng typen, vorige keer gedaan en daar is zoals altijd niks mee gedaan. Zoek het maar uit, weer minder op de FP voor mij.
Jeetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38

Nogne

>.<

Op de Frontpage valt alles rechts van mijn username weg, als ik dus een notificatie wil openen moet ik eerst naar gathering.tweakers.net en dan pas kan ik op de notificatie drukken.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
:+

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 07-10-2021 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
Cookie instelling weer teruggezet naar "1"

Vergelijking in Chrome, met de tracker verborgen, met 100% en 90%
De layout op 90% bevalt me goed.
Alle "banners" staan niet meer boven en/of midden in de index, maar gewoon rechts.
Heerlijk rustig en een lange lijst van artikelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjuS7npZh2WnLwKhk2kwC6Er2vs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OzWUK1VeHEVEBtS2nzM5TkRQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZaI_o5kxeJ0UMZ9iuzqMXGamuY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tk7IBI8W4NYJxpDEqTn3fnsq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5FrcHjO9o3qtJdsRTEj3Dng6YY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HkCHSLDbvkFyrACnjPuF1lJB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:28

CaDje

Framedrops for life

Ik kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij wat er nou getest wordt? Ik zit nu op versie A, dus de kans is dat ik morgen op versie B zit? Of blijf ik nu de komende week op 1 versie zitten?

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:19
Waarvoor ik naar tweakers kom:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4TxoJtH.png

Wat ik krijg:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OScaaM8.png

8)7 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youri135
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-08 11:01
Helaas ben ik ook niet al te happy met de plotselinge verandering aan de FP, waarover ik nooit een aankondiging heb gezien. En het meest teleurstellende is het feit dat ik actief heb moeten zoeken naar deze thread om enige uitleg te vinden. Ik dacht even dat een recente update van m'n browser dit had gedaan.
Op Safari met een Mac waarmee ik geregeld switch tussen "retina" met automatische scaling en een 1440p monitor op 100% scaling heb ik in beide gevallen de behoefte het scherm verder van me af te duwen. De verschillen in lettergrote over de hele FP zijn gigantisch, de hiërarchie lijkt compleet verdwenen. Nieuwsitems zijn enorm, omliggende highlights en reviews zijn piepklein en de Poll scrollde ik praktisch voorbij zonder het door te hebben. Het ziet er erg onrustig uit.

Edit: kleine toevoeging, voor mij verspringen de buttons in de menu-bar als ik van de FP naar een andere categorie doorklik.

[ Voor 7% gewijzigd door Youri135 op 14-09-2021 16:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

CaDje schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:59:
Ik kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij wat er nou getest wordt? Ik zit nu op versie A, dus de kans is dat ik morgen op versie B zit? Of blijf ik nu de komende week op 1 versie zitten?
Je zou normaliter alleen versie A of B moeten zien. Niet versie A en B.
Maar goed, normaliter worden A/B tests ook afgenomen met subtiele wijzigingen om te kijken wat beter is.

Bijvoorbeeld de "Word abonnee" button. Je zou met een A/B test kunnen kijken hoe bezoekers reageren wanneer de button groter is en rood is ten opzichte van klein en groen. Hiermee kan dan bepaald worden wat de beste keuze is om te zorgen dat er meer op geklikt kan worden.

In het geval van nu ontgaat mij de A/B test eigenlijk. Je krijgt een 'vernieuwde' frontpage te zien. Echter zie ik niet in wat voor verandering in gedrag dit met zich meebrengt. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat Tweakers hiermee probeert te meten en welke data ze hiermee willen verkrijgen.

Tweakers had er beter aan gedaan om een notificatie uit te brengen met hierin uitleg over deze test en opt-out knop voor mensen die hier niet aan willen meewerken. Hiermee filter je direct onzinnige feedback dat niet relevant is en hou je testers over die serieus mee willen werken in het verbeteren.

Nou snap ik dat Tweakers de website wil doorontwikkelen, maar de aanloop hiernaar toe had beter gekund.

Offtopic: Puur uit interesse, gebruiken jullie (tweakers) nou tailwindcss voor de nieuwe design?

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Helaas mezelf uitgeschreven met de cookie aanpassing, maar die is zojuist automatisch weer op "1" gezet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Iemand enig idee hoe je de cookies bij Safari kunt aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
:+

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 07-10-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Blubkens schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:29:
[...]

Nog een keer zou moeten werken.
[...]

Onder Privacy bij Instellingen.
Daar kun je alleen cookies verwijderen, niet aanpassen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• boenkeijer
JeroenV_ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:12:
En verder mis ik enorm de hyperlink kleur die wijzigt na bezoek. Zo kon ik precies zien welke nieuwsberichten ik had gelezen en vanaf waar weer verder gelezen moest worden. Dat is nu niet meer.
Klopt dat was een bugje. Development is achter de schermen druk bezig om de bugs te fixen. De fix om de ‘visited-state’ toe te voegen staat live :).
pookie79 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:33:
[...]

Zoals ik al eerder aangaf zijn hier qua analyse een aantal punten dat het onmogelijk maakt om daar enige uitspraken uit te halen. Zoals:
De ad blockers die een specifieke doelgroep mensen geen data oplevert. (waarschijnlijk zelfs die gene die het meest een overzichtelijke website willen)
Ook de mensen die zich opt-outen via de cookie. (Veel al advanced users) kunnen zich niet verwoord zien.
De trackingblockers blokkeren alleen de Usabilla survey, niet de andere data die we verzamelen met de test. Usabilla wordt niet geblokkeerd door de adblockers als ‘Adblock Plus’.
xh3adshotx schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:36:

Ben heel benieuwd hoe de besluitvorming is gegaan. Is het niemand opgevallen dat je op een groot deel van de apparaten gewoon geen enkele normale nieuws regel meer ziet zonder te scrollen? Of is dat de bedoeling en kennelijk wat een overgroot deel fijn vind? Is die horizontale scrollbalk bewust gedaan?
We hebben eerder dit jaar een test gedaan door de nieuwsitems aan de bovenkant van de frontpage te verplaatsen, de data die we met die test gegenereerde was ook niet positief. Het kan zijn dat we voor deze layout deze manier van weergeven weer willen proberen.
Aaargh! schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:52:

Dat is omdat het er niet echt toe doet wat de community wil, het doel is mensen te sturen richting de dingen die geld opleveren: advertorials en de 'plus' artikelen.

Het doel van zo'n A/B test is dan ook niet om te kijken wat mensen er van vinden, maar om te testen of het daadwerkelijk helpt om meer clicks te krijgen op de artikelen die ze willen pushen.

Wat de community zegt doet er totaal niet toe, wat de community doet is het enige wat telt. Als er een hoop geklaagd wordt maar het levert wel meer clicks op op die artikelen, dan is de test een succes en zal je zien dat het doorgevoerd wordt.
Het doel van de test is niet om mensen te sturen naar dingen die geld opleveren. We de ervaring op de frontpage op een paar gebieden verbeteren: meer ruimte bieden voor de uitgebreidere content waar de redactie veel tijd aan besteed en het is een startpunt voor de front-end modernisering van de website (bredere lay-out en consistente ontwerpregels)

Wat de community zegt doet er zeker toe, maar daarbij kijken we ook naar wat de community doet. Als er een hoop geklaag is over iets dan is er een signaal en daar kunnen we dan van bepalen of we er een verbetering in aanbrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• themaxter

themaxter

Bugged..

Tux3.14 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:31:
[...]

Daar kun je alleen cookies verwijderen, niet aanpassen.
Ik heb ook even lopen klooien, maar dit werkt:

Ga naar de homepage van t.net en dan naar je webinfovenster en vul daar onderin de console dit in:
code:
1
document.cookie = "SSLB=0; domain=.tweakers.net; max-age=400000 path=/;"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
boenkeijer schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:32:
[...]

Wat de community zegt doet er zeker toe, maar daarbij kijken we ook naar wat de community doet. Als er een hoop geklaag is over iets dan is er een signaal en daar kunnen we dan van bepalen of we er een verbetering in aanbrengen.
Als je aangeeft dat de community wat zegt/doet er zeker toe doet, waarom voor je het dan niet uit?
Je kunt toch aan de 500+ reacties en 100+ screenshots zien dat de frontpage er nu totaal niet uit ziet? Op basis daarvan had je toch al kunnen bepalen om het te verbeteren? (lees: terugdraaien).

Wat vind je overgins zelf heel eerlijk van de frontpage? Kan me haast niet voorstellen dat er bij Tweakers HQ niet iemand achterover van de stoel is gevallen bij het showen van dit ontwerp bij een team meeting oid.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tomcool
  • Laatst online: 22:40
[b]boenkeijer schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:32:
Maar ik vraag mij dan toch af hoe je dat gaat meten. Ik kom op tweakers om het nieuws te lezen. Dus in welke layout dan ook zal ik gewoon de nieuwe topics blijven aanklikken. Ik kom alleen hier om te zeggen dat in de huidige layout veel te groot is qua fonttype en verre van handig.
Ik zie niet hoe die mening uit mijn gedrag op de website te halen valt :/ Ik wil gewoon de interresante nieuws berichten lezen. En in deze nieuwe layout moet ik daar meer voor scrollen maar alsnog ga ik dat doen. Maar daaruit valt niet te concluderen dat ik die nieuwe layout prima vind

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• themaxter

themaxter

Bugged..

[...]

Het doel van de test is niet om mensen te sturen naar dingen die geld opleveren. We de ervaring op de frontpage op een paar gebieden verbeteren: meer ruimte bieden voor de uitgebreidere content waar de redactie veel tijd aan besteed en het is een startpunt voor de front-end modernisering van de website (bredere lay-out en consistente ontwerpregels)
Ik denk dat jullie voor veel klagers juist hierdoor de mist in gaan, het pushen van die extra content is voor mensen die "alleen even het nieuws willen checken" juist een doorn in het oog. Die willen niet al die (veel ruimte in nemende) blokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pookie79
  • Laatst online: 25-06 14:49
De trackingblockers blokkeren alleen de Usabilla survey, niet de andere data die we verzamelen met de test. Usabilla wordt niet geblokkeerd door de adblockers als ‘Adblock Plus’.
Ik heb het niet over Adblock plus. Maar ik zei inderdaad ad blockers. Neemt niet weg dat ongeveer (gemiddeld voor niet techsites) 20 tot 25% geen feedback kan geven in een specifieke groep. Dat is echt een hele hoop, en dat in combinatie met de andere punten kun je zoveel data verzamelen als je wilt, maar zonder goede modellen kun je er echt weinig uit concluderen.

Ik bedoel hier slechts een kleine waarschuwing mee. Ik probeer absoluut niet te zeggen dat de FP nu slechter presteert dan dat het lijkt of zo (ook dat zou je moeilijk hieruit kunnen concluderen). Een aantal sub-doelen zul je misschien wel kunnen bekijken. Zoals verandering van gedrag van specifieke gebruikers, die in een profiel geplaatst worden. Maar zoals meerdere al aangeven is het doel voor ons nogal onduidelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door pookie79 op 14-09-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
themaxter schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:45:
[...]

Ik heb ook even lopen klooien, maar dit werkt:

Ga naar de homepage van t.net en dan naar je webinfovenster en vul daar onderin de console dit in:
code:
1
document.cookie = "SSLB=0; domain=.tweakers.net; max-age=400000 path=/;"
Top, ontzettend bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 20:24
[...]
Als er een hoop geklaag is over iets dan is er een signaal en daar kunnen we dan van bepalen of we er een verbetering in aanbrengen.
Gaat dit over de tekstgrootte? Want dan ben ik benieuwd of het nou "af en toe" is of "een hoop" geklaag, aangezien de orde van grootte tussen die 2 opties wel veel is. Aangezien dit in de topicstart stond
Jarenlang ontvangen we af en toe een “mooie features” vraag van gebruikers met zichtproblemen voor een grotere lettergrootte
Er is ook een hoop geklaag over dat er nog steeds geen Darkmode is, maar die heb ik nog niet terug gevonden. En dan wil ik uiteraard niet de mensen met visuele beperkingen te kort doen, want die verdienen even hard een goed bereikbare site als mensen met goed zicht. Met dit bericht wil ik mij meer richten op het feit dat het belangrijk is om een duidelijke en niet veranderende boodschap te hebben, in het Premium/Plus Beta topic was ook al paar keer aangestipt dat de communicatie gewoon niet goed/handig was en je nu weer een beetje vergelijkbare problemen krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pompi schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:55:
Er is ook een hoop geklaag over dat er nog steeds geen Darkmode is, maar die heb ik nog niet terug gevonden. En dan wil ik uiteraard niet de mensen met visuele beperkingen te kort doen, want die verdienen even hard een goed bereikbare site als mensen met goed zicht. Met dit bericht wil ik mij meer richten op het feit dat het belangrijk is om een duidelijke en niet veranderende boodschap te hebben, in het Premium/Plus Beta topic was ook al paar keer aangestipt dat de communicatie gewoon niet goed/handig was en je nu weer een beetje vergelijkbare problemen krijgt.
De huidige opzet van de site is nu ook niet helemaal mega flexibel ingericht. Het is dus best lastig om een darkmode er tussen te fietsen. Ik geloof wel (als je op het forum goed zoekt zal je vast de berichten kunnen vinden) dat men (achter de schermen) weleens is bezig geweest met een darkmode.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
[...]
Als je ankeilers nu niet zo mega groot maakt kan je ook vele malen meer kwijt. De mega ankeiler die er nu staat kan je alleen al iets van drie reviews in kwijt in plaats van een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:59:
[...]
De huidige opzet van de site is nu ook niet helemaal mega flexibel ingericht. Het is dus best lastig om een darkmode er tussen te fietsen. Ik geloof wel (als je op het forum goed zoekt zal je vast de berichten kunnen vinden) dat men (achter de schermen) weleens is bezig geweest met een darkmode.
Het was meer om aan te geven, dat er ook om andere dingen geklaagd wordt en het dus belangrijk is om een duidelijke boodschap te hebben waarom je juist deze hebt gekozen. Als je dan mogelijk de ene keer zegt "af en toe" en dan "een hoop", dan vind ik het niet een duidelijke boodschap maar meer een halfbakken reden.

[ Voor 3% gewijzigd door Pompi op 14-09-2021 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10

jdh009

FP ProMod
Is die cookiefix ook uit te voeren voor de mobiele versie (iOS)? In de browser ben ik gelukkig weer terug bij de normale versie.

Wat ik me verbaas is dat dit niet eerst in een kleine groep via Opt-in getest wordt om de eerste kinderziektes eruit te halen voor je het gaat testen op een grotere groep. Dit is weer een negatief iets waarmee ik Tweakers associeer naast o.a. de gebrekkige communicatie naar abonnees, flaters bij acties, het hele plus debacle en de verschrikkelijke cookiemuur. Bij opt-in heb je in ieder nog goodwill van de gebruiker omdat ze mee willen doen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:28

CaDje

Framedrops for life

Metian schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:06:
[...]

Je zou normaliter alleen versie A of B moeten zien. Niet versie A en B.
Maar goed, normaliter worden A/B tests ook afgenomen met subtiele wijzigingen om te kijken wat beter is.

Bijvoorbeeld de "Word abonnee" button. Je zou met een A/B test kunnen kijken hoe bezoekers reageren wanneer de button groter is en rood is ten opzichte van klein en groen. Hiermee kan dan bepaald worden wat de beste keuze is om te zorgen dat er meer op geklikt kan worden.

In het geval van nu ontgaat mij de A/B test eigenlijk. Je krijgt een 'vernieuwde' frontpage te zien. Echter zie ik niet in wat voor verandering in gedrag dit met zich meebrengt. Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat Tweakers hiermee probeert te meten en welke data ze hiermee willen verkrijgen.

Tweakers had er beter aan gedaan om een notificatie uit te brengen met hierin uitleg over deze test en opt-out knop voor mensen die hier niet aan willen meewerken. Hiermee filter je direct onzinnige feedback dat niet relevant is en hou je testers over die serieus mee willen werken in het verbeteren.

Nou snap ik dat Tweakers de website wil doorontwikkelen, maar de aanloop hiernaar toe had beter gekund.

Offtopic: Puur uit interesse, gebruiken jullie (tweakers) nou tailwindcss voor de nieuwe design?
Ik krijg nu na de test versie toch weer de normale versie te zien zonder dat ik iets veranderd heb, dus schijnbaar wel een switch tussen A en B.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:25
Ik zit alleen in de testgroep op mobiel (gelukkig), maar ik irriteer me er behoorlijk aan de tekstgrootte. Het wil nog niet wennen. Los van de fontsize vind ik de aanpassingen op mobiel zo slecht nog niet eigenlijk.

De irritatie over de tekstgrootte is wel een goede trigger om de telefoon weer neer te leggen en op werk te focussen, overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stD3tdxuW8Z8w6J2TEiGDnRHhmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EmFRteN0cLwMDaE8lO217sy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfmWh6rFrBSytkyiupFJnCOhdDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioswCL7YI3ttqgOeljKC3SVe.jpg?f=fotoalbum_large

Op mobiel (Firefox voor Android, maar voor chrome zal het niet veel anders zijn) is de cookie makkelijk aan te passen door USB debugging aan te zetten in de browser en op je telefoon, en vervolgens via de browser op je desktop een remote debug sessie te starten. Dan kan je gewoon de cookie met het handje aanpassen of wat javascript uitvoeren die dat voor je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:15
CaDje schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:06:
[...]

Ik krijg nu na de test versie toch weer de normale versie te zien zonder dat ik iets veranderd heb, dus schijnbaar wel een switch tussen A en B.....
Ik heb na het lezen van dit bericht ook eens gekeken, en inderdaad ik zit plots ook terug op de vertrouwde lay-out

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ooh ik heb opeens weer de normale versie, dat voelt toch weer lekker :)

Ik blijf er bij, T.net zou echt eens iets anders moeten bedenken voor die top-banner, dat ding trekt zelfs op oude design rustig 20% pagina hoogte, waardoor je zeker ~6-7 nieuwsitems kwijt bent, dat bij de nieuwe layout zelfs tot compleet wegvallen van nieuwsitems is.

[ Voor 65% gewijzigd door SinergyX op 14-09-2021 17:10 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:00
Ik denk dat de test even is stop gezet :), ik heb ook de oude pagina weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
ErikG2 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:10:
Ik denk dat de test even is stop gezet :), ik heb ook de oude pagina weer terug.
Of de bugfix wordt nu doorgevoerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:39
Hier gelukkig ook de 'oude' versie weer terug. Ik vond de nieuwe indeling overigens niet eens zo heel storend, alleen de 'grote letters' was ik geen fan van. Verschil in grootte t.o.v. de overige tekst op de pagina (rechts bij de tracker) was m.i. veel te groot. En ook op mobiel werd de pagina door de grote letters wat mij betreft heel 'onrustig' en nodigde daarom niet uit om te lezen wat mij betreft.

Als er echter wel een doelgroep voor is zou wat mij betreft een slider voor tekstgrootte een prima oplosssing zijn. Zo lang dit maar wordt gekoppeld aan het account zodat ik het niet iedere keer hoef aan te passen op al mijn apparaten :).

Acties:
  • +130 Henk 'm!

• boenkeijer
Zojuist hebben we met een aantal collega's (mijn Productcollega's en @Moonsugar) de koppen bij elkaar gestoken en gekeken naar de data, jullie feedback en het overall sentiment bij de frontpage a/b test. We hebben geconcludeerd dat we de frontpage a/b test per direct beëindigen omdat het merendeel van jullie veel ongemak ervaren.

Het is momenteel nog te vroeg om concrete vervolgstappen voor deze test te formuleren, daar gaan we in de komende dagen mee aan de slag. We willen iedereen bedanken voor de eerlijke en uitgebreide feedback.

Zodra we meer informatie hebben met betrekking tot de frontpage zal ik jullie hier van een update voorzien.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Het zou Tweakers sieren als ze op de Frontpage een artikel zetten met wat er nou allemaal is gebeurd, wat er is misgegaan, en wat ze hier in de toekomst gaan doen om dit te voorkomen.

Zo zijn gebruikers buiten dit topic ook netjes op de hoogte.

[ Voor 14% gewijzigd door psnepvangers op 14-09-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

boenkeijer schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:13:
Zojuist hebben we met een aantal collega's (mijn Productcollega's en @Moonsugar) de koppen bij elkaar gestoken en gekeken naar de data, jullie feedback en het overall sentiment bij de frontpage a/b test. We hebben geconcludeerd dat we de frontpage a/b test per direct beëindigen omdat het merendeel van jullie veel ongemak ervaren.

Het is momenteel nog te vroeg om concrete vervolgstappen voor deze test te formuleren, daar gaan we in de komende dagen mee aan de slag. We willen iedereen bedanken voor de eerlijke en uitgebreide feedback.

Zodra we meer informatie hebben met betrekking tot de frontpage zal ik jullie hier van een update voorzien.
Haha tof, had net bij mijn post van eerder vanmiddag update geplaatst dat ik terug naar de oude FP was op mobile, waar ik erg blij mee ben.

Ik zie de update uiteraard tegemoet ;)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21

Enige juiste conclusie, je data was toch al onbetrouwbaar d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:36

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Dank! goed besluit, en succes met verder testen in jullie OTA omgeving met een echte groep testers en een testmanager.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnigmA-X
@boenkeijer in mijn optiek de enige juiste keuze, dank je/jullie wel! :(:)

Zover ik kan zien is er niet op de man gespeeld richting Tweakers, dus trek al het commentaar je niet te persoonlijk aan. Vermoedelijk kan er wel een mooie les uit geleerd worden, voornamelijk hoe de gemaakte keuzes misschien wat minder optimaal zijn uitgepakt dan gedacht.

Een blameless postmortem zou echt top zijn, daar steekt iedereen denk ik wel iets van op. Wat ik zo lees (tussen de regels door) is dat er zeer kritisch werd gereageerd, maar ik eigenlijk vooral heb gelezen dat het tegengestelde werd gerealiseerd, van wat "de community" wenst.

Dat laatste, die wens, daar lijkt iets onduidelijk. Dus misschien kan dat een mooi topic zijn om verder te onderzoeken (dit keer graag zonder grote onaangekondigde A/B-test :> )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online

Goed besluit :).
Ben benieuwd naar de vervolgstappen. Vernieuwing is goed, mits het platform ook vooruit gaat en niet achteruit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online

Ik word er bijna emotioneel van, maar er wordt eindelijk een keer geluisterd. Waarvan akte, en dat meen ik serieus. De FP is weer bruikbaar, en daar ben ik in ieder geval erg blij mee.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah, verklaart. Ik wilde net de nieuwe layout met de tracker rechts gaan testen en merkte dat ik op mijn desktop ook de oude layout weer had. Fijn dat deze test is beëindigd en er gekeken gaat worden om nu al eea te verbeteren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

peterpijpelink schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:36:
Dank! goed besluit, en succes met verder testen in jullie OTA omgeving met een echte groep testers en een testmanager.
In a way is de productie omgeving natuurlijk altijd de grootste testomgeving met de meeste testgebruikers... :+ Maar dat is een andere discussie. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• themaxter

themaxter

Bugged..

Ik had het er net met wat mensen over jullie hebben ook een beetje pech met die drukke receiver afbeelding in die banner.
Is het sowieso niet een idee om die afbeelding iets minder aanwezig te maken. Ik heb net even paar regels css aangepast met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4lRR1mz65Mep5AiIEMJRw1yjqg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/muPBIYAL6eqzBtwFXLpO0XXd.png?f=user_large

Vond ik al een stuk rustiger.

Of is er ergens anders een plek waar ik dit kan melden?

[ Voor 5% gewijzigd door themaxter op 14-09-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38

Nogne

>.<

Lijkt erop dat de font size kleiner is (dank daarvoor) er zit nu alleen wel veel ruimte tussen de artikelen op de frontpage (iOS).

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nogne schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:03:
Lijkt erop dat de font size kleiner is (dank daarvoor) er zit nu alleen wel veel ruimte tussen de artikelen op de frontpage (iOS).
Waarschijnlijk komt dat hierdoor: boenkeijer in "[Feedback] Frontpage test"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

themaxter schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:02:
Ik had het er net met wat mensen over jullie hebben ook een beetje pech met die drukke receiver afbeelding in die banner.
Is het sowieso niet een idee om die afbeelding iets minder aanwezig te maken. Ik heb net even paar regels css aangepast met dit als resultaat:

[Afbeelding]

Vond ik al een stuk rustiger.

Of is er ergens anders een plek waar ik dit kan melden?
Dit is het feedback topic ervoor, maar de test is dus per direct stopgezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online

Enige juiste keuze d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53

Fijn dat er dit keer wel geluisterd is naar de feedback. Hopelijk verwerken jullie de feedback en komen met een goede en vernieuwde A/B terug en geven we het weer een kans.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Laatst online: 19:28

De enige en juiste keuze om te stoppen met die vreselijke frontpage_/-\o_
Nu gewoon zo laten en niet weer met iets andere idee komen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Mitchie_ op 14-09-2021 18:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Voor nu de beste keuze. En zorg de volgende keer dat je dit soort dingen beter communiceert bij dusdanige grote tests. 😬

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertinus994
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 14:09

Dank voor het stoppen van de rest. Dit maakt het echt heel veel fijner leesbaar, die frontpage. Super zo! Ik ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Bedankt voor het stop zetten van de test. Jullie zullen er vast veel van geleerd hebben ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmertHerm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-07-2022
Ik mag graag grote woorden gebruiken, maar heb ook respect voor grote daden. Juist besluit, ik juich vernieuwing zeker toe want het is drastisch nodig, nu samen met de Community verder. De Community (maak ik niet echt deel meer van uit maar draag ik wel een warm hart toe) is wat van Tweakers, in de combinatie forum + fp, liefde maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

@boenkeijer goede keuze, enige juiste optie.
Echter sta ik wel open voor nieuwe tests, met een opt-in. Dan boeit het mij namelijk niet hoe de layout en dergelijke is, want ik kan lekker doorkijken, testen en de feedback delen. Ben ik er klaar mee gebruik ik de opt-out optie om terug te gaan naar de lopende running versie.

Alleen dan zou ik mij onderdeel voelen van het geheel ipv een product of een levend expirement.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daemos
  • Laatst online: 09-09 15:10
Dank voor het stopzetten van de test.
Ben benieuwd naar een volgende ronde en wat er verder nog gewijzigd is =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

Falcon schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:32:
[...]

Wat voor een non-tweaker niet de meeste gebruiksvriendelijke oplossing is.
Omdat er officieel geen optie is om uit de test te stappen. De cookie is een work-around die bij de vorige test, enkele maanden terug, door een medetweaker werd ontdekt.

Het is in de basis de bedoeling dat mensen niet uit de test kunnen stappen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

jip_86 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:18:
[...]

Enige juiste conclusie, je data was toch al onbetrouwbaar d:)b
Waarom zou de data onbetrouwbaar zijn? Er zijn vermoedelijk enkele honderden tweakers die hun cookie hebben aangepast tegenover tienduizenden unieke bezoekers per dag is dat een te verwaarlozen aantal. Het lijkt mij dat net door het vroegtijdig stopzetten je de data net onbetrouwbaarder maakt omdat je niet kunt nagaan hoe mensen met de ontwerpen leren omgaan na een paar dagen en hun gedrag aanpassen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De frontpage bètatest is vandaag gestart, lees hier meer over in de .plan (plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest).

Daarbij is ook een nieuw feedbacktopic gestart ([Feedbacktopic] Frontpage-bètatest), deze zal ik daarom ook sluiten.