Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Feedback nieuwe FP

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +19Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:38

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Zoals ik in mijn reactie al schrijf zal het wennen zijn maar toch wat feedback waarmee in mij ogen de ervaring nog beter kan worden.

- Plaatjes tonen op mijn 21:9 scherm met resolutie 2560x1980 niet helemaal scherp en hebben last van korrel vorming.

- De FP lijkt door het hoofd artikel nu op een advertentie en in combinatie met de echte advertenties ziet het er eigenlijk niet uit. Alsof het bovenste gedeelte van de site nu alleen uit advertenties bestaat. Van mij mag het stuk waar nu alleen de "straf voor langzame updates" staat wel weer terug naar 2 of 3 uitgelichte artikelen.

HKLM_ wijzigde deze reactie 12-03-2019 13:54 (9%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:44
Ik had inderdaad ook op het eerste gezicht het idee dat er extra reclames bijgekomen waren, de nieuwe manier waarop artikelen uitgelicht worden is nogal overheersend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:38

crisp

Devver

Pixelated

De 'korrelvorming' van het grote plaatje zit al in het origineel. Dat is dus meer een content-issue...

Intentionally left blank

Acties:
  • +6Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-03 13:10

MsG

Forumzwerver

Hoewel ik verder best een mooi design vind, ben ik het wel eens met dat dat uitgelichte artikel bovenin wel summier is. Als ik precies niks met dat artikel heb moet ik maar helemaal doorscrollen naar onderen nog ónder het oude nieuws van zondag om te vernemen dat er een artikel "Fullframe-systeemcamera's
De 'betaalbare' EOS R, Z6, A7 III en S1" is.

Is er een reden waarom die grote artikelbanner zich nu maar focust op 1 artikel? Waarom geen slider die wisselt tussen de verschillende uitgelichte artikelen?

Staat een beetje haaks op:
was om de frontpage een betere weerspiegeling te laten zijn van wat Tweakers te bieden heeft.
lijkt me?

Vindt het wel vrij random dat je door het oude nieuws moet scrollen om daar geheel toevalligerwijs tijdens het scrollen niet-gerelateerde niet-oude actuele uitgelichte artikelen te kunnen vinden. Hoe weet je zonder de halve pagina af te gaan nou welke recente artikelen er zijn?

MsG wijzigde deze reactie 12-03-2019 14:08 (7%)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik schop deze even naar Mooie Features omdat dit geen bugs zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +16Henk 'm!

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Ik vind de aanblik van de FP nu ik er zo naar kijk überhaupt heel erg rommelig ogen. Het vormt geen consistent geheel. Alle soorten artikelen onder de noemer nieuws, een enorme afbeelding voor het artikel in focus. Maar ook een lange rij met iconen voor subcategorieën in de PriceWatch, een stapel plaatjes voor recent gereviewde artikelen met een cijfer in een icoon. Streepjes galore, witte vlakken, grijze vlakken, een verloren poll. De indicator van het aantal comments bij een artikel is niet uitgelijnd aan de rest wanneer het een uitgelicht (met enorme afbeelding) artikel betreft. De raadselachtige categorie: "Het bekijken waard", uitgelichte forumartikelen, Tweakblogs als nabrander. En wat doet die rij met uitgelichte Pricewatch-artikelen eigenlijk in de grijze balk onderaan?

Informatiedichtheid bovenste deel van de pagina zelfs als abo zonder advertentie heel slecht op een beetje reguliere laptopresolutie. Onderaan beter, maar heel rommelig.

Het lijkt er op alsof er te veel wensen en eisen zijn ingewilligd met als eindresultaat een worp met een magneet in een bakje paperclips. Er blijft een hoop hangen, maar in een soort van semi-willekeurige volgorde en van willekeurige kleur en grootte.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@The Killer er gaat nog gekeken worden naar de rest van de invulling van de frontpage, zowel qua inhoud als qua look & feel. Deze update is zeker nog niet het beoogde eindresultaat ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

crisp schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:27:
@The Killer er gaat nog gekeken worden naar de rest van de invulling van de frontpage, zowel qua inhoud als qua look & feel. Deze update is zeker nog niet het beoogde eindresultaat ;)
Maar neem ons als gebruikers ook een beetje mee in de thematiek. Als doelgroep van de website mis ik het Conceptueel Model van veel dingen.

Zo mis ik het verband tussen het gegroepeerde dagnieuws.

Waarom is het artikel "Fullframe-systeemcamera's..." gekoppeld aan het nieuws van zondag 10 maart. En waarom dan niet eens als eerste item, maar staat er nog 1 nieuwsitem boven.

Is het artikel toevallig op diezelfde dag gemaakt? Check; nee.

Ik mis dus enig verband. De mentale associatie voor velen met een grote afbeelding met (regelmatig) niet-verband houdende content ten opzichte van de rest is toch echt "hmm dit is reclame". En dat lijkt me ook jammer voor de auteurs van het artikel.

Ik vraag me af wat voor UX-sessies er zijn gehouden los van gebruikerstesten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:27:
Dan zou ik incrementele updates stapelen, pas het (near) eindresultaat A-B testen met een oplopend aantal deelnemers en niet een reeks MVP's naar productie brengen. Als het niet beter wordt, moet je het niet doen tenzij daar hele zwaarwegende factoren tegenover staan. Het is natuurlijk wel het gezicht/visitekaartje van je product waar je mee aan de wandel bent.

Als ik PO van Tweakers.net was geweest, had deze versie het publieke daglicht niet gezien.

The Killer wijzigde deze reactie 12-03-2019 14:38 (6%)

• MsG

MsG

Forumzwerver

The Killer schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Dan zou ik incrementele updates stapelen, pas het (near) eindresultaat A-B testen met een oplopend aantal deelnemers en niet een reeks MVP's naar productie brengen. Als het niet beter wordt, moet je het niet doen tenzij daar hele zwaarwegende factoren tegenover staan. Het is natuurlijk wel het gezicht/visitekaartje van je product waar je mee aan de wandel bent.

Als ik PO van Tweakers.net was geweest, had deze versie het publieke daglicht niet gezien.
Maar je wil ook niet 20 variabelen in een A/B-test hebben, want dan kan je er ook niet zinnigs meer over zeggen. Al lijkt Tweakers inderdaad het andere uiterste een beetje te verkiezen. Zoals die grijze balk waar je op doelt inderdaad, ik mis compleet de geest van de designer hierin. Het staat blijkbaar los van de artikelen van de "Het bekijken waard"-sectie, maar er wordt ook niks ingeleid. Gewoon een random rijtje producten. Hoe is dat voor iemand zo zonder context relevant.

• The Killer
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:43:
[...]

Maar je wil ook niet 20 variabelen in een A/B-test hebben, want dan kan je er ook niet zinnigs meer over zeggen. Al lijkt Tweakers inderdaad het andere uiterste een beetje te verkiezen. Zoals die grijze balk waar je op doelt inderdaad, ik mis compleet de geest van de designer hierin. Het staat blijkbaar los van de artikelen van de "Het bekijken waard"-sectie, maar er wordt ook niks ingeleid. Gewoon een random rijtje producten. Hoe is dat voor iemand zo zonder context relevant.
Je hebt gelijk, A/B-testen is wellicht niet het goede woord. Een geleidelijke A/B-uitrol met een verhoogde feedbackloop en (click-)analytics.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Koozza
  • Laatst online: 16:01

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

The Killer schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:50:
[...]

Je hebt gelijk, A/B-testen is wellicht niet het goede woord. Een geleidelijke A/B-uitrol met een verhoogde feedbackloop en (click-)analytics.
plan: Vernieuwde frontpage - Development-iteratie #151

Zoals hier beschreven is dat wel gebeurd. Al moet ik zeggen dat ik ook verre van blij ben met de nieuwe FP en al gelijk custom CSS heb toegepast om het iets beter te maken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
.fpAnkeiler, .inBetweenContent {
display:none;
}

.dailyHeadlines:nth-child(n+4) {
display:none;
}

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zou eigenlijk tegen iedereen willen zeggen: kijk het eerst een paar dagen aan voordat je meteen dingen met custom CSS weer weghaald. Soms moet je veranderingen ook de gelegenheid geven om te wennen en (vaak) uiteindelijk ook te kunnen waarderen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +9Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Die inline plaatjes zijn echt behoorlijk irritant.
Je bent textuele informatie aan het verwerken (de links met artiekelen) en opeens komt daar heel andere informatie tussendoor.
Ik weet niet waarom jullie hiertoe besloten hebben maar het maakt de FP er mijns inziens slechter door.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

crisp schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:19:
Ik zou eigenlijk tegen iedereen willen zeggen: kijk het eerst een paar dagen aan voordat je meteen dingen met custom CSS weer weghaald. Soms moet je veranderingen ook de gelegenheid geven om te wennen en (vaak) uiteindelijk ook te kunnen waarderen ;)
Ik heb eigenlijk nog nooit wat weggehaald met custom CSS in mijn looptijd. Maar vind dit wel een beetje dooddoenerig, ik snap dat jij ook vooral uitvoerend werkt als devv'er, maar de inhoudelijk verantwoordelijken zijn vaak muisstil bij dit soort topics.

Het kan toch niet zo zijn, dat het bedoeld is dat, nadat je het Android One-artikel hebt gelezen, je nog diverse uren of wellicht dagen, mag staren naar een reuzenbanner, om de andere content al scrollend door het nieuws random te moeten opspeuren?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
In dit geval verstoort het direct mijn manier van lezen van tweakers.
De site is er werkelijk functioneel slechter door geworden.
Dat is niet een kwestie van wennen. Als jij een spijker wilt inslaan en ik geef jou een waterpomptang dan is dat ook 'even wennen' maar is alsnog een slechtere oplossing dan gewoon een hamer gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:43
Flamesz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:57:
Ik had inderdaad ook op het eerste gezicht het idee dat er extra reclames bijgekomen waren, de nieuwe manier waarop artikelen uitgelicht worden is nogal overheersend.
Dit dus. De bovenste banner mag nog wel even aangepakt worden. Ik dacht dus inderdaad ook dat het reclame banners waren. Moet iets duidelijker zijn dat het hier om content gaat. Kan ook zijn dat ik gewoon als mens niet goed kan omgaan met verandering en dat dit door gewenning wel goed komt. Maar toch.. herken me hier zeer in.

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:57

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

koelpasta schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:51:
[...]

In dit geval verstoort het direct mijn manier van lezen van tweakers.
De site is er werkelijk functioneel slechter door geworden.
Dat is niet een kwestie van wennen. Als jij een spijker wilt inslaan en ik geef jou een waterpomptang dan is dat ook 'even wennen' maar is alsnog een slechtere oplossing dan gewoon een hamer gebruiken.
Desalniettemin kun je die conclusie pas trekken na het inslaan van pak 'm beet 10 tot 20 spijkers, en niet al na de eerste. Je zult even moeten wennen aan de nieuwe tools voordat je er bedreven in wordt. Sommige tools zijn nou eenmaal moeilijker te gebruiken in eerste instantie, maar toch beter voor de gevorderde gebruiker.

Verder geen oordeel over de inline plaatjes (die ik zelf ook al uit heb gezet), maar je analogie bewijst niet het tegendeel van wat crisp zegt :)

.oisyn wijzigde deze reactie 12-03-2019 16:14 (9%)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Inmiddels al de inline plaatjes en de veel te dominante bovenste ankelier eruit gesloopt en de categorieën .geek en downloads. Ik vond die FP in categorieën veel fijner, dus als gevolg zie ik dingen helemaal niet meer. Aan een kant zonde, maar ik vind dat niet tussen headlines passen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TechandMusic
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15:13

TechandMusic

Ryzen Powerrrrr

Nee, bij mij gaat het gewoon de AdBlock filter in aangezien Custom CSS achter een karmawall zit (mag van mij wel veranderen nu filters en dergelijke er uit gesloopt zijn). Het is onoverzichtelijk en afleidend. Ik kom niet om mooie plaatjes op de frontpage te bewonderen, maar om artikelen te lezen. Overigens is het geen goed teken als je als dev mensen moet gaan overhalen om het mooi te vinden, deden ze bij YouTube ook, maar dat is ook nog steeds een doorn in het oog >:)

Ryzen 5 2600 / RX 480 8GB Nitro+ OC / 16GB DDR4 3000MHz Vengeance RGB / ASRock B450M Pro4 / NZXT H400

Acties:
  • +20Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Ik kan niet enthousiast worden van de nieuwe FP. De menubalk, prijsvergelijking en plaatjes nemen gewoon 80% van alle ruimte in, zodat er voor nieuws amper nog iets over blijft (ja, 2 nieuws regels). Mogelijk is het nieuwe design gemaakt op een 4K monitor ofzo, maar op een gangbare Macbook Pro ziet het er echt niet uit. Ik zou zeggen: maak die plaatjes kleiner, uitklapbaar, of via een "mouse over" of haal ze weg.

2400Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:05
Hoe komt zoiets ooit door een AB test heen? Komen al die reacties onder het .plan en dit topic echt uit de lucht vallen voor Tweakers?
"Wij van WC-eend..."

Naar Quasimodo kijken went ook, blijft een lelijk ding.

chaoscontrol wijzigde deze reactie 12-03-2019 17:18 (62%)

Inventaris

Acties:
  • +4Henk 'm!

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Wennen moeten we zeker maar als je mijn plaatje bekijkt zie ik meer afbeeldingen en reclame als echte content en eerlijk is eerlijk de adblocker heeft het nu beter opgelost dan tweakers want die staat gewoon weer aan.

Op een iPad 2018 is de FP helemaal niet meer te lezen zonder je eerst door alle meuk heen te scrollen 8)7 dat kan toch niet de bedoeling zijn? @Femme

Met auto schalen

Met kleine tablet modes is het helemaal drama

HKLM_ wijzigde deze reactie 12-03-2019 17:45 (29%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

chaoscontrol schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:15:
Hoe komt zoiets ooit door een AB test heen? Komen al die reacties onder het .plan en dit topic echt uit de lucht vallen voor Tweakers?

[...]

"Wij van WC-eend..."

Naar Quasimodo kijken went ook, blijft een lelijk ding.
Als ik @Equator mag geloven: Equator in 'plan: Vernieuwde frontpage - Development-iteratie #151'
Begrijpelijke reactie. Wij zijn als crew eerder benaderd voor het testen en onze reacties waren (los van het design, want dat spreekt een ieder aan of niet) over het algemeen niet goed aangaande de informatiedichtheid.

Hier zijn echter meerdere keren discussies over geweest, en soms hebben die wel tot kleine verbeteringen geleidt, maar over het algemeen wordt de gekozen richting gewoon aangehouden. Ik ga er dus maar vanuit dat Feme een doel voor ogen heeft. Maar het is af en toe wel frusterend.
Lijkt me dat de crux. Maar dat soort iteratieve processen niet als zodanig inzetten, maar de eerder bedachte koers gewoon doorzetten lijkt me niet heel agile.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 07:00
Sorry, over veel updates ben ik wel te spreken, maar deze update vind ik waardeloos.

De ankeilers zijn veels te groot, lijken enorm op een reclame banner en op kleine schermen (zoals mijn tab 4 en nexus 5x) moet je eerst naar beneden scrollen voordat je een nieuwsitem te zien krijgt, nu is het niet mogelijk om gauw even te kijken of er een nieuw nieuws is zonder te moeten scrollen..

Een mooi voorbeeld hiervan is het volgende;
https://tweakers.net/ext/f/UcRh7M1qy2mEqUxl9NYSZp7s/thumb.png

Op mijn mooie schermen met een resolutie van 1920 x 1080 moet ik naar beneden scrollen om meer dan 3 nieuwsitems te kunnen zien 8)7

En dan heb ik het niet over de ankeilers die tussen de nieuwsitems in staan, dat maakt het nieuwsoverzicht alleen maar onoverzichtelijk en totaal niet uitnodigend om verder te kijken.

Wat mij betreft (en vele andere tweakers) is deze iteratie waardeloos en biedt het geen verbeteringen toe. Tot de tijd dat tweakers de boel heeft gewijzigd naar de oude layout of heeft verbeterd blijven bij mij de ankeilers mooi verborgen met custom CSS.

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 12-03-2019 18:31 (17%)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@BladeSlayer1000 in de oude situatie namen de 3 ankeilers bovenin nagenoeg net zoveel ruimte in, dus moest je toen ook al scrollen voor de headlines als er een billboard banner bovenin stond.

We gaan overigens nog kijken naar aanpassingen waarmee we verticaal nog wat extra ruimte kunnen winnen.

Intentionally left blank

• Resistor
  • Registratie: april 2001
  • Niet online
* Resistor was al vol goede moed op zoek om de achtergrondkleur naar iets (veel) donkerders (dat donkerblauw is eigenlijk ook wel mooi) te zetten

-O- Nou ja, jullie hangen nog in het 'Apple Wit' tijdperk.

Die grote plaatjes zijn niets, maar dat is al meer gezegd. Ik vond die 3 ankeilers (welke paarse broek heeft die term verzonnen?) mooier. Op een of andere manier overzichtelijker, meer nuttige informatie op het scherm in plaats van een grotendeels nietszeggend plaatje.

Laat ik zeggen dat het nu 10% minder mooi is geworden, maar ik ben maar een domme gebruiker, ik ontwerp niets, ik zal het wel niet snappen.

Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BladeSlayer1000
@crisp Ik begrijp niet echt wat je bedoelt. Als ik kijk naar een screenshot van 17 september zag ik zeker meer nieuwsitems met de 3 ankeilers bovenin. Of ligt het aan mij?

banner01

Edit; door de bug in de reclame kan het zijn dat er inderdaad meer items te zien waren ;)

Alsnog neemt dit niet weg, dat nu een ankeiler zeer in your-face is. Ik vond persoonlijk de 3 losse ankeilers fijner.

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 12-03-2019 18:41 (25%)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• The Killer
  • Niet online
Ik blijf het raar vinden (en dat heb ik in eerdere van dit soort topics ook al eens aangedragen) dat er bij het Frontpage-design voor een verstorend incrementeel proces wordt gekozen. Best practices geven je twee routes: coherent incrementeel of big bang redesign. Dit is geen van beide. Natuurlijk is het geen Digg 2.0, laten we niet overdrijven, tegelijkertijd lijkt er een echte visie te ontbreken.

Aan de ene kant wordt de informatiedichtheid verkleind door de enorme foto bij het Android-one artikel, maar aan de andere kant wordt de informatiedichtheid enorm vergroot door in het ankeiler over de WD SSD op twee plekken een link naar de review zelf te plaatsen onder de noemer "Review", maar ook meteen door te kunnen klikken naar de Pricewatch en het forumtopic over SSD's. Een rommeltje.

Overigens kun je op vier verschillende manieren via een artikel met foto doorklikken: Op de foto, linksboven, linksonder, rechtsboven waarvan de eerste drie exact hetzelfde resultaat geven, maar alleen de eerste heeft een highlight effect op de foto. Alweer een rommeltje.

Er zal vast een hoop effort en liefde ingegaan zijn, maar het is geen topkwaliteit. Ik zou het in geen 10 jaar live hebben gezet.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:03
Mensen houden meestal niet zo van verandering, ook niet als de voordelen wel degelijk opwegen tegen de nadelen. Ik ben het met veel kritiek wel eens, maar zie ook wel iets positiefs:

Dit vind ik een prachtig stukje, met de link naar het forum en naar de pricewatch. Ben benieuwd of dit ook werkt (dat mensen erop klikken).
Dat die bovenste banner te groot is, ben ik het wel mee eens. En de consistentie kan wel verbeterd worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 06:58
Er zijn genoeg mensen die dichtbij het spoor wonen en op een gegeven moment die langsrazende trein niet meer horen, omdat ze eraan gewend zijn geraakt. Dat maakt het dan nog geen betere woonsituatie.
Die vergelijking gaat niet volledig op, aangezien de meerderheid van de mensen die langs het spoor wonen, daar zelf voor gekozen hebben.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

nino_070 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:51:
Mensen houden meestal niet zo van verandering, ook niet als de voordelen wel degelijk opwegen tegen de nadelen. Ik ben het met veel kritiek wel eens, maar zie ook wel iets positiefs:
[Afbeelding]

Dit vind ik een prachtig stukje, met de link naar het forum en naar de pricewatch. Ben benieuwd of dit ook werkt (dat mensen erop klikken).
Dat die bovenste banner te groot is, ben ik het wel mee eens. En de consistentie kan wel verbeterd worden.
Ik vind die blokken an sich ook prima zo, die zijn ook niet zo reusachtige als die eerste bovenin. Maar de plaatsing zelf van de blokken vind ik nog heel random. Ik zie liever al dit soort blokken gewoon bovenin vóór het nieuws, en niet random in nieuwslijstjes van drie dagen terug.

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15:29

True

Dislecticus

[Afbeelding]

Ik ben het wel met je eens. De afwisseling van de lange lappen met nieuwsposts (vooral maandagen) wat onderbreken met zo'n afbeelding en wat (non)context doet wel wat positiefs.
Anderzijds is de implementatie met het Android One voorbeeld wel echt een treurnis. Ik dacht even dat ik weer ad's zag O-)

Steam Profile

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

LA-384 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:03:
[...]

Er zijn genoeg mensen die dichtbij het spoor wonen en op een gegeven moment die langsrazende trein niet meer horen, omdat ze eraan gewend zijn geraakt. Dat maakt het dan nog geen betere woonsituatie.
Die vergelijking gaat niet volledig op, aangezien de meerderheid van de mensen die langs het spoor wonen, daar zelf voor gekozen hebben.
Maar in tegenstelling tot treinen is een frontpage door te meten. Als het nieuwe design leidt tot een hogere conversie, dan kan het als geslaagd beschouwd worden.

It takes two fools to argue.

• Comp_Lex
  • Laatst online: 12:05
Ik begrijp wat jullie proberen te doen, maar doe het dan letterlijk zoals Nu.nl het doet, alleen dan zonder de overheersende reclame banners en takeovers van die site. Dat is dus inclusief werken met de categorieën zoals het daar wordt gedaan. (Dus dan heb je bijvoorbeeld "Hardware", "Software", "Mobiel", "Financieel", etc.) Dan is het gebruik van plaatjes ook niet storend zoals het nu wel het geval is.

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
[Afbeelding]

Dat is inderdaad een positief stukje uit deze implementatie :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:33
Ik vind het persoonlijk echt niks. Idee is leuk qua vormgeving, maar niet consistent met de rest van de voorpagina. De donker doorzichte balken komen als donkere vlakken over die je nergens anders hebt.

Daarnaast wat al eerder genoemd is, je moet nu verder scrollen om een interessant artikel te vinden... lijkt mij niet handig.

Wat ik ook enorm mis, al eerder aangegeven in eigen topic, een knopje om een lijst met alle grote artikelen die uitgelicht zijn, te kunnen zien. Lijkt mij niet te moeilijk, en geeft de website een enorme boost om meer grotere artikelen te lezen wanneer de bezoeker daar behoefte aan heeft. Ik heb het dit nu handmatig geprobeerd, naar beneden scrollen, en dan onderaan op 'meer nieuws'... maar dan zijn het allemaal items waarvan ik niet weet welk een groot uitgelicht artikel is...

Jammer, want de grotere artikelen vind ik tof en dat juist presenteren en vindbaar maken op de website, het belang zou een UX designer wel moeten begrijpen.

Ofwel, leuk geprobeerd, ziet er mooi uit op zichzelf, maar niet bij de rest van de pagina, en de toegankelijkheid naar uitgelichte artikelen is nu alleen maar achteruit gegaan.

Oohja, ik heb serieus geprobeerd te swipen.... werkte niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-03 18:56

Cogency

[Team Orion]

Om maar gewoon even to the point te zijn; het is veelste groot en daardoor vreselijk irritant. (op PC, en iphone+)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 15:48
Mijn vriendin had een goede opmerking.

De inbetween content ziet zij juist niet staan omdat het lijkt op reclameblokken...

Haar ogen negeren het dus, wat het tegenovergestelde is wat men hier poogt te bereiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:13:
[...]

Desalniettemin kun je die conclusie pas trekken na het inslaan van pak 'm beet 10 tot 20 spijkers, en niet al na de eerste. Je zult even moeten wennen aan de nieuwe tools voordat je er bedreven in wordt. Sommige tools zijn nou eenmaal moeilijker te gebruiken in eerste instantie, maar toch beter voor de gevorderde gebruiker.

Verder geen oordeel over de inline plaatjes (die ik zelf ook al uit heb gezet), maar je analogie bewijst niet het tegendeel van wat crisp zegt :)
Eeh, nee, iemand die ooit een hamer heeft gebruikt heeft echt geen 10 spijkers nodig hebben om er achter te komen dat een waterpomptang een slechtere hamer is, never mind 20 spijkers. :F 8)
Mischien dat je wel 20 spijkers nodig hebt om de subtiele verschillen tussen twee gelijkende hamers te ondervinden. Maar daar komt het op details aan. Een waterpomptang is al vrij snel te klassificeren als een slechtere hamer.

Ik snap je wel, met complexer gereedschap dat ingrijpt op complexere problemen kan dat behoorlijk anders zijn en soms kan een oneigenlijk gereedschap juist verhelderend werken, etc etc.
Maar het gaat hier om vrij simpele dingen waarbij het redelijk snel duidelijk wordt of het goed werkt (voor mij). :D

• Comp_Lex
Devian schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:56:

De inbetween content ziet zij juist niet staan omdat het lijkt op reclameblokken...

Haar ogen negeren het dus, wat het tegenovergestelde is wat men hier poogt te bereiken.
Dat was mijn eerste reactie ook, omdat ik niet direct doorhad wat er aan de hand was. "Nog meer reclame?!?!"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:20
Devian schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:56:

Daar zijn zelfs hele Wikipedia-artikelen over te vinden: Wikipedia: Banner blindness

En 5 van die banners vind ik ook best wel wat veel van het goede...

The devil is in the details.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:45

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Als ik het zelf bekijk op m'n HTPC, valt het an sich nog wel mee als ik het vergelijk met de afbeeldingen in dit topic. Banners heb ik niet, heb zelfs even de abbo feature om banners te verbergen uitgezet maar dat gaf geen verschil. Onderstaande afbeeldingen zijn dus een beetje vertekend door het missen ervan, maar niet elke page view geeft banners als het goed is. Dit is zoals Tweakers het heeft bedacht.

En dit is met m'n standaard custom css in m'n accountinstellingen:

Het zwart maken van #layout is wel erg prettig zo voor de ogen. :)

Omdat ik op de bank zit en de TV wat verder weg is, is sommige tekst wat klein en lastig te lezen, dus heb ik met de functie in m'n browser om nog wat extra css te laden de tekst wat groter gemaakt en de breedte van de pagina's wat meer geoptimaliseerd. Dat geeft alsnog een niet verkeerd aantal headlines.

Expres een thumb ipv groot, omdat dit een wat apart geval is. Klik voor full size.

Ik ben het wel eens dat die eerste ankeiler een stuk kleiner mag.

Spekkies | Commandline FTW

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:17

Fiber

Beaches are for storming.

koelpasta schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:37:
Die inline plaatjes zijn echt behoorlijk irritant.
Je bent textuele informatie aan het verwerken (de links met artiekelen) en opeens komt daar heel andere informatie tussendoor.
Ik weet niet waarom jullie hiertoe besloten hebben maar het maakt de FP er mijns inziens slechter door.
Niet zo zeer irritant, maar ik zie ze eigenlijk niet eens echt omdat ik er 'overheen' kijk zoals ik ook bij advertenties doe. Die dingen zijn bedoeld om artikelen uit te lichten, meer te laten opvallen, maar bij mij werkt dat precies averechts... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cogency

Cogency

[Team Orion]

Hero of Time schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:52:
Als ik het zelf bekijk op m'n HTPC, valt het an sich nog wel mee als ik het vergelijk met de afbeeldingen in dit topic. Banners heb ik niet, heb zelfs even de abbo feature om banners te verbergen uitgezet maar dat gaf geen verschil. Onderstaande afbeeldingen zijn dus een beetje vertekend door het missen ervan, maar niet elke page view geeft banners als het goed is. Dit is zoals Tweakers het heeft bedacht.
[Afbeelding: Plain frontpage]
Maar ook daar, zoals bedoeld, is de banner gewoon bijna 50% van de content. Dat is echt veel en veelste groot.

Ik zit op 1440p en zie dit op mijn browser scherm, ondanks dat ik een rij nieuws zie zijn die blauwe schermen echt veelste groot, en teveel. Dat is gewoon bijna 2/3 van de pagina (menu niet meegerekend). Dat kan echt niet.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:45

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Cogency schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:28:
[...]

Maar ook daar, zoals bedoeld, is de banner gewoon bijna 50% van de content. Dat is echt veel en veelste groot.
Blijkbaar heb je niet m'n hele post gelezen. Jammer, want dan had je mijn mening over de ankeiler kunnen lezen. Moest je te veel scrollen door de afbeeldingen?

Spekkies | Commandline FTW

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Cogency

Cogency

[Team Orion]

Hero of Time schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:47:
[...]

Blijkbaar heb je niet m'n hele post gelezen. Jammer, want dan had je mijn mening over de ankeiler kunnen lezen. Moest je te veel scrollen door de afbeeldingen?
Haha you so funny.
Verandert niks aan het feit dat het een vreselijk irriterend ollekebolleke overzicht zo is.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:39
Dat heb ik tot nu toe altijd gedaan. En ik was (en ben) nooit blij met de constante verlaging van de informatiedichtheid, maar goed, je went eraan.

Maar nu heb ik custom CSS geactiveerd om de nieuwe veranderingen grotendeels terug te draaien. Ik hoef niet een aantal dagen te kijken of ik eraan wen dat ik letterlijk één artikel kan zien: De Android One banner. Dat is gewoon met een 1080p scherm en 100% zoom in Chrome. Eerst heb je Tweakers menu, dan een advertentie banner, dan de Android One banner, en nog voordat er ook maar een enkel artikel komt zit ik op het eind van mijn scherm. En dat is niet één keer een foute advertentie banner oid, dat is gewoon consistent.

Serieuze vraag: Testen jullie uberhaupt hoe het er met advertenties uitziet? Want los van zaken als A/B testing kan ik me niet voorstellen hoe iemand in hemelsnaam kan denken dat nul artikelen zichtbaar (behalve de oude via de banner) op de FP zonder scrollen een goed idee is.

Sissors wijzigde deze reactie 12-03-2019 21:59 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01:09
Nee! Niet doen dit! Haal het weg! (of pas het aan :o)) doe maar gewoon weg

Een paar punten:
- De afbeeldingen trekken teveel aandacht
- Focus krijgen op de tekst is lastig geworden
- Het contrast tussen de FP achtergrond kleur en de meeste fotos is te groot
- Waarom 1 grote header? Het tonen van 3 artikelen bovenin was voor mij meer dan voldoende.
- De teksten in de afbeeldingen liggen te ver uit elkaar. Het kost mij teveel mental effort om naar linksboven te kijken in de afbeelding en vervolgens naar linksonder om de knop te lezen.

marapuru wijzigde deze reactie 12-03-2019 22:25 (3%)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:44
Tjezus wie heeft dit verzonnen. Sorry hoor maar ik vind het gewoon K*t.

Veel praktischer om meerdere kleinere banners te hebben. Vorige lay-out vond ik veel fijner.

Kan iemand de tape pakken en de site restoren naar vorige week? Dank!

Acties:
  • +8Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:26
Wat mij betreft een achteruitgang. Ik kan die blauwe smartphone inmiddels al niet meer van m’n netvlies krijgen 8)7 Verder is het me volstrekt onduidelijk waarom de banners met artikelen tussen het ‘oude’ nieuws staan :? Daarbij associeer ik ze direct met reclame, om daar dan juist niet op te klikken.

Haal die grote blauwe telefoon uit m’n beeld :p en breng de ‘hoofdnieuws’ artikelen weer horizontaal scrollend onder op die plaats, maar dan in kleiner formaat. Dan kan ik met de rest nog wel leven...

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Ik heb vanmiddag eens een experiment gedaan met de hoogte van de bovenste ankeiler waar de blauwe smartphone in staat, en kwam tot de conclusie dat ik zelf een height van 200px veel prettiger vind.

@crisp
Heb ook eens gekeken naar mijn klacht, dat de bovenste ankeiler teveel ruimte in nam; zoals het er inderdaad uitziet had ik altijd al 3 nieuwsitems als er een reclamebanner en de ankeiler in waren geladen. Echter viel het voorheen veel minder op dan nu. Doordat het toen 3 items waren, met een kleine afbeelding. Door de grote afbeelding heb ik gauw het idee dat er meer ruimte in beslag wordt genomen terwijl het niet zo is.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10:48
Ik vind het ook niets als ik eerlijk ben. Misschien moet men bij t.net ook eens met de tijd mee gaan en een breder ontwerp verzinnen in plaats van de 1060pixels die nu in gebruik zijn. Zo even 4 random sites bezocht en die zijn minimaal 1200px breed. Microsoft spant daarbij overigens de kroon met 1600px!

Ik vind verder de blauwe "lees artikel" knop niet echt bij de t.net stijl passen en de overlay (vlakken over de afbeelding) vind ik ook uit de toon vallen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• The Killer
  • Niet online
Het zou tof zijn als er nog iemand wat tekst en uitleg kwam geven in dit topic naast @crisp . @Femme , kun je misschien wat keuze toelichten en een blik op de toekomst werpen? Dat zou wellicht een hoop vraagtekens wegnemen.

Bij de Pakkie-implementatie werden kritische vragen weggeschoven onder externe verantwoordelijkheid of ja-maar-pilot of genegeerd. Overigens bleek daar bijvoorbeeld niet bijzonder goed over nagedacht met betrekking tot clashende voorwaarden van V&A en Pakkie, waar ook na enig aandringen niets mee wordt gedaan.

Maar ook de samenvoeging van de nieuws/geek/plan/etc werd ook niet compleet (CSS filterbaar) live gezet. Waarom bijvoorbeeld de nieuwste release van MKVToolNix gelijkgesteld wordt aan nieuwsheadlines is nog immer een raadsel. Nog raadselachtiger is dat er onder de header Nieuws op de Frontpage allerlei categorieën zijn, maar dat alles behalve echt nieuws verdwijnt zodra je op "meer nieuws" klikt. Een directe link naar de Downloads is dan verstopt in de navigatiebalk onder "Meer". Een directe link naar Reviews is in diezelfde balk te vinden. Maar hoe ik naar alle .Geek's of .Plan's kan, geen enkel idee.

Dus aan de ene kant verheffen we al deze categorieën als gelijke, want in dezelfde headlines onder de noemer nieuws. Maar voor de rest behandelen we geen enkele categorie behalve Nieuws als Nieuws, en is Reviews de preferente categorie, Nieuws tweederangs, Downloads derderangs en de rest vierderangs.

In het verleden zijn er vergelijkbare topics geweest wanneer het designissues betrof. Het is blijkbaar best practice binnen Tweakers om userfeedback grotendeels te negeren en om halffabricaten live te zetten, ik ben heel benieuwd waarom dat zo is. Nu is het antwoord heel vaak: later wordt het beter. Maar op deze manier wordt het nooit later en duurt het wachten steeds langer. En jammer genoeg wordt het er steeds en steeds rommeliger op. Het forum is heel fijn, Vraag en Aanbod super, maar voor technieuws wordt Tweakers wel steeds heel veel minder aantrekkelijk door de enorme clutter op de Frontpage.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@The Killer je tags werken zo niet ;)

If we can hit that bullseye, the rest of the dominoes will fall like a house of cards. Checkmate.

• MLPN
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:29
Ah na even zoeken dit topic gevonden, ik ben blijkbaar niet de enige die de nieuwe lay out op zijn zachtst gezegd niet overzichtelijk en handig vind.

Voor mij zou ik het liefst gisteren nog de vorige lay out terug willen. Ik kijk zeker 1x per 2 uur even op tweakers. Echter merk ik dat dit mij zo enorm stoort dat ik nu al minder kijk naar nieuws op tweakers. Die grote afbeeldingen zitten voor mij echt heel erg in de weg. Zet ze gewoon weer overzichtelijk bovenaan.

• pookie79
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:59
Ik zag dat ik gisteren headlines over het hoofd heb gezien. Nu staan de blokken anders en zie ik weer anderen. Ik moet nu zoeken naar de dingen waar het over gaat. Ook jammer dat de grote achtergrond artikelen verdwenen zijn en nu alleen maar willekeurige highlights worden gekozen. Wennen zal het wel, maar hoe het het ook went of keert het is echt een grote achteruit gang. Ik kom hier al 12 jaar dagelijks meerdere keren. Maar met pijn op het hart kan ik nu beter naar andere bronnen gaan zoeken of de add blocker weer aan, maar dat lijkt me niet de bedoeling dat met een aanpassing mensen hun add blocker weer willen gaan gebruiken.

• pookie79
BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:51:... Echter viel het voorheen veel minder op dan nu. Doordat het toen 3 items waren, met een kleine afbeelding. Door de grote afbeelding heb ik gauw het idee dat er meer ruimte in beslag wordt genomen terwijl het niet zo is.
Op deze manier is het zeer dominant terwijl inhoudelijk 1 itempje niet heel relevant is. Dus grootte per relevantie ratio is totaal anders geworden.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15:28

Dit kan toch niet de bedoeling zijn van de nieuwe outlay? Dit is op 2560x1440...

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Geef mij maar deze terug: https://web.archive.org/w...0046/http://tweakers.net/ <3 Je hoefde nauwelijks te scrollen en er stond meer informatie op dan tegenwoordig.

• XWB
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

MicGlou schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:36:
[Afbeelding: frontpage]

Dit kan toch niet de bedoeling zijn van de nieuwe outlay? Dit is op 2560x1440...
Dit is wat ik op 1440 hoog zie:

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:15

Wat staat hier nou aan informatie? Bar weinig. 1 review en een halve titel. Mooi man.

De titel van de review maakt het wel ironisch. Overal worden de bezels kleiner en de schermen groter, maar wat doen we?! We zorgen dat je er niks aan hebt want we creëren nutteloze ruimte! Muahahaha.

• Choek
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13-03 22:43
De frontpage ziet er op tablets eindelijk eens gelikt en modern uit, toppie! Voor nieuwe bezoekers nodigt de nieuwe look meer uit om dieper in de site te duiken dan alleen maar de frontpage en pricewatch te bekijken, en daar zullen adverteerders vast blij mee zijn.

Mijn enige kritiek is de plek van de uitgelichte artikelen en hoe gigantisch groot de bovenste banner is op sommige resoluties. Het is verwarrend en tot een zekere hoogte frustrerend om de uitgelichte artikelen onder de dropdown van de verkeerde datum te zien. Misschien een idee om de frontpage niet meer alleen op datum te sorteren, maar primair op categorie en subsidiair op datum, en om de uitgelichte artikelen bovenaan hun respectievelijke categorie te plaatsen?

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Choek schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:55:
De frontpage ziet er op tablets eindelijk eens gelikt en modern uit, toppie! Voor nieuwe bezoekers nodigt de nieuwe look meer uit om dieper in de site te duiken dan alleen maar de frontpage en pricewatch te bekijken, en daar zullen adverteerders vast blij mee zijn.

Mijn enige kritiek is de plek van de uitgelichte artikelen en hoe gigantisch groot de bovenste banner is op sommige resoluties. Het is verwarrend en tot een zekere hoogte frustrerend om de uitgelichte artikelen onder de dropdown van de verkeerde datum te zien. Misschien een idee om de frontpage niet meer alleen op datum te sorteren, maar primair op categorie en subsidiair op datum, en om de uitgelichte artikelen bovenaan hun respectievelijke categorie te plaatsen?
De frontpage ziet er op tablets eindelijk eens gelikt en modern uit? zie mijn post Op een Ipad 2018 zie je helemaal niks behalve hele grote plaatjes.

Met de ad blocker aan haal je i.i.g de grote reclame al weg zodat het iets beter is. Prima als tweakers op deze tour wil maar dan gaat de ad blocker er niet meer vanaf. Tevens is het jammer dat ze dit topic gewoon doodzwijgen en iedere dag minder om de gebruikers beginnen te geven.

HKLM_ wijzigde deze reactie 13-03-2019 12:05 (11%)

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15:28
XWB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:43:
[...]

Dit is wat ik op 1440 hoog zie:

[Afbeelding]
8)7 Ehhh... ik heb standaard wat zoom aan staan 8)7

Maar dan nog, op 1920x1080 is het wel geheel beeldvullend, maar hoe dan ook ziet het er niet uit...

MicGlou wijzigde deze reactie 13-03-2019 12:08 (5%)

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Niet chronologisch? Hoe zie je dat? Zoals de 'relevant' tijdlijn van bv Twitter en Facebook die iedereen weer ongedaan wil maken?

2 iteraties geleden hadden we nog gesorteerde items en kon je categorieën aan/uit zetten. Dat is eruit gesloopt en nu moet je jezelf redden via Custom CSS.

• Choek
HKLM_ schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:00:
[...]

De frontpage ziet er op tablets eindelijk eens gelikt en modern uit? zie mijn post Op een Ipad 2018 zie je helemaal niks behalve hele grote plaatjes.
Als je je scherm verticaal houdt ziet het er veel beter uit. Bijna elke mobiele website heeft problemen met de informatiedichtheid bij horizontale weergave.
Señor Sjon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:06:
[...]

Niet chronologisch? Hoe zie je dat? Zoals de 'relevant' tijdlijn van bv Twitter en Facebook die iedereen weer ongedaan wil maken?
Dat er geen kopjes meer als “nieuws van 12 maart” zijn, maar kopjes als “hardware”, “gaming” “telecom” etc. en dat de artikelen in die categoriën op datum zijn gesorteerd en weergeven worden.

Nu staan er twee uitgelichtte artikelen van respectievelijk 10 en 11 maart tussen het nieuws van 12 maart en dat is gewoon niet logisch.

Choek wijzigde deze reactie 13-03-2019 12:46 (36%)

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Choek schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:22:
[...]

Als je je scherm verticaal houdt ziet het er veel beter uit. Bijna elke mobiele website heeft problemen met de informatiedichtheid bij horizontale weergave.

[...]

Dat er geen kopjes meer als “nieuws van 12 maart” zijn, maar kopjes als “hardware”, “gaming” “telecom” etc. en dat de artikelen in die categoriën op datum zijn gesorteerd en weergeven worden.

Nu staan er twee uitgelichtte artikelen van respectievelijk 10 en 11 maart tussen het nieuws van 12 maart en dat is gewoon niet logisch.
Ik ga mijn iPad niet in VVS stand zetten. Heb met geen 1 website, video of wat laste behalve met deze nieuwe ontwikkeling...

• Choek
HKLM_ schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:56:
[...]

Ik ga mijn iPad niet in VVS stand zetten. Heb met geen 1 website, video of wat laste behalve met deze nieuwe ontwikkeling...
Ik probeer je alleen maar duidelijk te maken wat de oorzaak van je probleem is. Mobiele websites worden nu eenmaal voor verticale weergave ontwikkeld omdat de overgrote meerderheid van de gebruikers hun apparaat op die manier gebruikt. Zelfs grote mainstream websites zoals nos, rtl, youtube en reddit laten behoorlijk wat steken vallen in de horizontale weergave met betrekking tot de gebruiksvriendelijkheid wanneer je het vergelijkt met de verticale weergave.

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08:00
https://imgur.com/a/cTIifuk
(Surface pro, 100%)

Where my news?!?! Ik vind dit namelijk 'n heel stuk minder overzichtelijk. De situatie voorheen (met 3-4 blokken, die ook een heel stuk kleiner waren) was toch 'n heel stuk prettiger dan een (oh zelfs twee! als je verder scrollt) enorme foto, dat de informatie weghaalt.

Ikzelf hecht namelijk waarde aan dat Tweakers de nieuws indeelde op dag-blokken.

karimmm wijzigde deze reactie 13-03-2019 13:35 (5%)

• pookie79
Señor Sjon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:40:
Geef mij maar deze terug: https://web.archive.org/w...0046/http://tweakers.net/ <3 Je hoefde nauwelijks te scrollen en er stond meer informatie op dan tegenwoordig.
Dat waren echt de glorie dagen. Alles zat logisch en overzichtelijk. Wel wat promoties en die wisselde vaker ipv alleen maar meer en groter. Toch vond ik de grote update niet zo irritant als deze al moest er toen wel even gezocht worden naar een geheel. Deze gaat gewoon midden in de lijstjes zitten(?!), haalt info weg voor grote platen etc.

pookie79 wijzigde deze reactie 13-03-2019 13:38 (18%)

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Nu online

Misschien kijk jij er zo tegen omdat je pas minder dan een jaar geregistreerd bent en dus alleen de vorige en huidige iteratie kent, maar hiervoor was het in mijn mening en volgens mij vele anderen met mij toch een stuk duidelijker en overzichtelijker dan het nu is.
Ik zeg niet dat het zo is maar het kan zijn dat alleen de "nieuwere" gebruikers die pas na alle reclames en advertenties van tweakers naar de website zijn gekomen dit mooier vinden. Behalve dat doet de nieuwe layout helemaal niet veel voor het "duiken" in de website, want wat dat betreft is er weinig veranderd er zijn alleen dingen groter geworden of van plek op de frontpage verplaatst. En de adverteerders waar jij een referentie aan maakt zullen echt niet blij zijn als mensen weer adblocks gaan gebruiken of niet meer naar de site komen als het enigste wat ze op hun beeldscherm zien een ad en een plaatje is.

• Choek
Pompi schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:37:
[...]

Misschien kijk jij er zo tegen omdat je pas minder dan een jaar geregistreerd bent en dus alleen de vorige en huidige iteratie kent, maar hiervoor was het in mijn mening en volgens mij vele anderen met mij toch een stuk duidelijker en overzichtelijker dan het nu is.
Ik zeg niet dat het zo is maar het kan zijn dat alleen de "nieuwere" gebruikers die pas na alle reclames en advertenties van tweakers naar de website zijn gekomen dit mooier vinden. Behalve dat doet de nieuwe layout helemaal niet veel voor het "duiken" in de website, want wat dat betreft is er weinig veranderd er zijn alleen dingen groter geworden of van plek op de frontpage verplaatst. En de adverteerders waar jij een referentie aan maakt zullen echt niet blij zijn als mensen weer adblocks gaan gebruiken of niet meer naar de site komen als het enigste wat ze op hun beeldscherm zien een ad en een plaatje is.
Tijd geregistreerd =/= gebruikstijd. Laat het jij-bakken alsjeblieft op facebook e.d. en neem het niet mee naar tweakers.

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 00:42
Wat een verschrikkelijke interface. Ja mensen klagen altijd bij een nieuw design, maar als je eerst naar beneden moet scrollen om uberhaupt wat te kunnen zien heb je het als ui designer gewoon 100% verprutst, compleet waardeloos.

En die foto blokken in het nieuws overzicht zag ik niet eens, want het lijkt op reclame.
Nu heb ik alles zo aangepast dat vrijwel al die blokken weg zijn, en zie nu eigenlijk alleen nog maar puur text op de frontpage.

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 11:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

The Killer schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Vroeg releasen heeft veel voordelen. We kunnen bijvoorbeeld snel feedback halen en op basis daarvan bepalen welke verbeteringen of aanpassingen de hoogste prioriteit zouden moeten hebben en welke richting we uit moeten gaan met de doorontwikkeling van ons product. Een nadeel is inderdaad dat we niet live gaan met een versie die 'perfect' is. Nu is perfectie in deze context sowieso onmogelijk omdat we niet aan de wensen van alle gebruikers tegemoet kunnen komen.

Het is aan de ene kant natuurlijk super tof dat zoveel users zo betrokken zijn bij Tweakers. Aan de andere kant zorgt het er ook voor dat ons werk onder een vergrootglas ligt en zelfs de kleinste aanpassing enorm heftige emoties kunnen losmaken.
MsG schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:34:
[...]

Maar neem ons als gebruikers ook een beetje mee in de thematiek. Als doelgroep van de website mis ik het Conceptueel Model van veel dingen.

Zo mis ik het verband tussen het gegroepeerde dagnieuws.

Waarom is het artikel "Fullframe-systeemcamera's..." gekoppeld aan het nieuws van zondag 10 maart. En waarom dan niet eens als eerste item, maar staat er nog 1 nieuwsitem boven.

Is het artikel toevallig op diezelfde dag gemaakt? Check; nee.

Ik mis dus enig verband. De mentale associatie voor velen met een grote afbeelding met (regelmatig) niet-verband houdende content ten opzichte van de rest is toch echt "hmm dit is reclame". En dat lijkt me ook jammer voor de auteurs van het artikel.
We hebben de vrijheid genomen om de ankeilers voor uitgelichte artikelen los van de chronologie te plaatsen. Op die manier kunnen we ankeilers en nieuws in een lineaire lijst tonen maar ankeilers wel een goede positie geven. Als we ze zouden weergeven op de plek waar ze in de chronologisch lijst zouden zijn verschenen, zouden de ankeilers snel omlaag zakken en krijgen artikelen die een grote relevantie hebben niet de aandacht die ze verdienen.

Als het aan mij ligt gaan we minder aandacht vestigen op het tijdstip waarop een artikel verscheen (door geen dagkopjes te tonen en tijdstippen achter een headline te tonen ipv er voor). Het tijdstip is relevant voor laten we zeggen dat laatste tien berichten, maar een stuk minder als een artikel al wat ouder is. Het is denk ik belangrijker dat je goed kunt herkennen welke artikelen nieuw zijn sinds je laatste bezoek en bij oudere items eventueel de dag waarop iets geplaatst werd.
The Killer schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:44:

Aan de ene kant wordt de informatiedichtheid verkleind door de enorme foto bij het Android-one artikel, maar aan de andere kant wordt de informatiedichtheid enorm vergroot door in het ankeiler over de WD SSD op twee plekken een link naar de review zelf te plaatsen onder de noemer "Review", maar ook meteen door te kunnen klikken naar de Pricewatch en het forumtopic over SSD's. Een rommeltje.
Eén van de dingen die we met de nieuwe frontpage willen bereiken is dat we beter laten zien welke relevante content we allemaal in huis hebben over actuele onderwerpen, in dit geval de prijs van het product uit de review en een topic waar je in de diepte verder kunt discussiëren over ssd's.

Wellicht vind jij het een slecht idee. De resultaten van de a/b-tests waarin we het idee hebben getoetst waren bemoedigend. We zijn ook nog bezig om de mogelijkheden die we hebben om relevante items te tonen te verbeteren.

[quote[Overigens kun je op vier verschillende manieren via een artikel met foto doorklikken: Op de foto, linksboven, linksonder, rechtsboven waarvan de eerste drie exact hetzelfde resultaat geven, maar alleen de eerste heeft een highlight effect op de foto. Alweer een rommeltje.[/quote]

Ik zal eens met Tino kijken of we het hover-effect uniformer kunnen maken.
Mic2000 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:11:

Wat ik ook enorm mis, al eerder aangegeven in eigen topic, een knopje om een lijst met alle grote artikelen die uitgelicht zijn, te kunnen zien. Lijkt mij niet te moeilijk, en geeft de website een enorme boost om meer grotere artikelen te lezen wanneer de bezoeker daar behoefte aan heeft. Ik heb het dit nu handmatig geprobeerd, naar beneden scrollen, en dan onderaan op 'meer nieuws'... maar dan zijn het allemaal items waarvan ik niet weet welk een groot uitgelicht artikel is...

Jammer, want de grotere artikelen vind ik tof en dat juist presenteren en vindbaar maken op de website, het belang zou een UX designer wel moeten begrijpen.
We willen in de toekomst onder het huidige setje van laatste 45 nieuwsberichten meer oudere relevante artikelen laten zien. Precies wat jij wilt.
The Killer schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:23:

Maar ook de samenvoeging van de nieuws/geek/plan/etc werd ook niet compleet (CSS filterbaar) live gezet. Waarom bijvoorbeeld de nieuwste release van MKVToolNix gelijkgesteld wordt aan nieuwsheadlines is nog immer een raadsel.
Downloads worden niet gelijkgesteld aan redactionele nieuwsberichten. Het is de reden waarom we downloads groeperen (in bijv. "WordPress 5.1.1 en acht andere downloads" en nieuwsberichten niet). Als je suggesties hebt voor een weergave die beter werkt ben ik daar uiteraard benieuwd naar.
Nog raadselachtiger is dat er onder de header Nieuws op de Frontpage allerlei categorieën zijn, maar dat alles behalve echt nieuws verdwijnt zodra je op "meer nieuws" klikt. Een directe link naar de Downloads is dan verstopt in de navigatiebalk onder "Meer". Een directe link naar Reviews is in diezelfde balk te vinden. Maar hoe ik naar alle .Geek's of .Plan's kan, geen enkel idee.
.Geek en .plans worden in de searchlisting van de nieuwsbestemming (waar 'Meer nieuws' feitelijk naartoe linkt) beschouwd als nieuwsvarianten. Er is een technische reden waarom dat niet zo werkt voor downloads. Deze tekortkomingen vinden we (ten opzichte van andere issues in onze backlog) niet belangrijk genoeg om op te pakken. Dus ja het is niet ideaal maar volgens mij ook geen groot probleem. Tweakers is nu eenmaal een grote en complexe website met veel legacy en beperkte ontwikkelcapaciteit, dus we moeten keuzes maken.

We willen meer oudere content op de frontpage gaan tonen. In veel gevallen zal dat een oplossing zijn voor de wens om meer nieuws te kunnen zien.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

@Femme je weet nog de shitstorm die losbrak toen bij T7 relatieve tijd geïntroduceerd werd? Ik zou nooit rommelen aan tijd/data, zeker niet op een (tech)nieuwssite.

• pookie79
Femme schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:29:
Het is aan de ene kant natuurlijk super tof dat zoveel users zo betrokken zijn bij Tweakers. Aan de andere kant zorgt het er ook voor dat ons werk onder een vergrootglas ligt en zelfs de kleinste aanpassing enorm heftige emoties kunnen losmaken.
Het is meer dat je opeens geconfronteerd wordt met een site waar je jaren lang met veel plezier informatie deelde en haalde, opeens gebukt gaat onder desinformatie. Het zijn geen kleine aanpassingen die uitvergroot worden. Het gaat echt om het functionele gebruik. Het werd al langer steeds schreeuweriger overal: "kijk vooral hier en hier en hier".
Als het aan mij ligt gaan we minder aandacht vestigen op het tijdstip waarop een artikel verscheen (door geen dagkopjes te tonen en tijdstippen achter een headline te tonen ipv er voor).
...
We hebben de vrijheid genomen om de ankeilers voor uitgelichte artikelen los van de chronologie te plaatsen.
Highlights zijn niets nieuws en er is ook niets mis mee in principe tenzij je ze boven, naast en zelfs er tussen ze gaat proppen. Ik hoop oprecht dat het niet aan jou gaat liggen. Start dan een blog of iets dergelijks maar het gaat hier om nieuws. Echt ik heb niets tegen pintrest ofzo maar ik zoek wat anders in een tech site.
Het is denk ik belangrijker dat je goed kunt herkennen welke artikelen nieuw zijn sinds je laatste bezoek en bij oudere items eventueel de dag waarop iets geplaatst werd.
En dat is juist waar het nu dus op mis gaat. Door rommel er tussen te gooien heb je geen overzicht meer.
Eén van de dingen die we met de nieuwe frontpage willen bereiken is dat we beter laten zien welke relevante content we allemaal in huis hebben over actuele onderwerpen, in dit geval de prijs van het product uit de review en een topic waar je in de diepte verder kunt discussiëren over ssd's.
Dit is waar het bij veel marketeers fout gaat. Alleen denken aan wat wil ik laten zien en niet wat wil de klant zien. Na 2 seconde heb ik het wel gezien maar dan blijft het mijn scherm vullen en waarom ik er uberhaupt ben is verstopt 8)7

Misschien weten jullie er nog een mooie balans in te vinden. De afbraak is gedaan nu weer opbouwen. (tenzij alleen de kliks tellen en verder niets) We zullen de komende tijd zien wat er gebeurd maar ik hou er oprecht rekening mee dat de site dood gemanaged gaat worden.

• The Killer
  • Niet online
[...]

Vroeg releasen heeft veel voordelen. We kunnen bijvoorbeeld snel feedback halen en op basis daarvan bepalen welke verbeteringen of aanpassingen de hoogste prioriteit zouden moeten hebben en welke richting we uit moeten gaan met de doorontwikkeling van ons product. Een nadeel is inderdaad dat we niet live gaan met een versie die 'perfect' is. Nu is perfectie in deze context sowieso onmogelijk omdat we niet aan de wensen van alle gebruikers tegemoet kunnen komen.

Vroeg releasen heeft zeker voordelen, maar ik vraag me af of dat in dit geval wel de beste keus is. Eén grotere stap in een nieuwe richting is wellicht beter dan kleinere stapjes waar de richting onduidelijk is.
[...]

[...]

Wellicht vind jij het een slecht idee. De resultaten van de a/b-tests waarin we het idee hebben getoetst waren bemoedigend. We zijn ook nog bezig om de mogelijkheden die we hebben om relevante items te tonen te verbeteren.
Ik vind het inderdaad een slecht idee. Het oogt nogal rommelig. Zeker bij het Harry Potter-artikel wanneer er geen prijs bekend is of ooit bekend gaat zijn.
[quote[Overigens kun je op vier verschillende manieren via een artikel met foto doorklikken: Op de foto, linksboven, linksonder, rechtsboven waarvan de eerste drie exact hetzelfde resultaat geven, maar alleen de eerste heeft een highlight effect op de foto. Alweer een rommeltje.[/quote]

Ik zal eens met Tino kijken of we het hover-effect uniformer kunnen maken.
Ik begrijp de hover wel, maar niet waarom er voor één artikel drie verschillende plekken zijn om de link er achter te benaderen. Vind ik ook erg rommelig ogen.
Downloads worden niet gelijkgesteld aan redactionele nieuwsberichten. Het is de reden waarom we downloads groeperen (in bijv. "WordPress 5.1.1 en acht andere downloads" en nieuwsberichten niet). Als je suggesties hebt voor een weergave die beter werkt ben ik daar uiteraard benieuwd naar.
Als het op de Frontpage moet onder een aparte header. Ik zou het algehele onderdeel in het sterfhuis plaatsen en alleen onder "Meer" zichtbaar laten zijn.
.Geek en .plans worden in de searchlisting van de nieuwsbestemming (waar 'Meer nieuws' feitelijk naartoe linkt) beschouwd als nieuwsvarianten. Er is een technische reden waarom dat niet zo werkt voor downloads. Deze tekortkomingen vinden we (ten opzichte van andere issues in onze backlog) niet belangrijk genoeg om op te pakken. Dus ja het is niet ideaal maar volgens mij ook geen groot probleem. Tweakers is nu eenmaal een grote en complexe website met veel legacy en beperkte ontwikkelcapaciteit, dus we moeten keuzes maken.
Fair enough.

Ik zie nu overigens pas V1 in het abo-forum. Dat is echt een enorme verbetering ten opzichte van de huidige Frontpage als je het mij vraagt. Een vrij consistente informatiedichtheid, weinig clutter, focus op hoofdzaken, een stuk visueler ingesteld. Heerlijk ontwerp. Echt top als basis, geen poldermodel zoals het huidige design maar zeer zeker niet compromisloos of onherkenbaar.

• XWB
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

The Killer schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:03:
[...]

Ik zie nu overigens pas V1 in het abo-forum. Dat is echt een enorme verbetering ten opzichte van de huidige Frontpage als je het mij vraagt. Een vrij consistente informatiedichtheid, weinig clutter, focus op hoofdzaken, een stuk visueler ingesteld. Heerlijk ontwerp. Echt top als basis, geen poldermodel zoals het huidige design maar zeer zeker niet compromisloos of onherkenbaar.
Maar die V1 werd dus massaal gefileerd door de testdoelgroep, en de frontpage die nu online staat vloeit voort uit de feedback van diezelfde doelgroep (plus A/B testing etc).

• Comp_Lex
Ik vind V1 juist veel beter. Als alle nieuws wat links staat (dus de tekst en niet de plaatjes) ook rechts in het rijtje wordt geplaatst, dan vind ik het helemaal mooi. Nu *moet* je de tracker er perse bij pakken voor hetzelfde effect. Ik gebruikte de tracker nooit, maar door de huidige versie voel me gedwongen om het te gebruiken.

Edit: Nog een beter idee bedenk ik me nu net: Als je er toch perse allemaal plaatjes erbij wilt hebben, doe dan het rijtje in het midden en alle plaatjes links en rechts van het rijtje.

Comp_Lex wijzigde deze reactie 13-03-2019 15:18 (22%)

• The Killer
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:07:
[...]

Maar die V1 werd dus massaal gefileerd door de testdoelgroep, en de frontpage die nu online staat vloeit voort uit de feedback van diezelfde doelgroep (plus A/B testing etc).
Poldermodel dus. Dan zat ik er naast wat betreft het terzijde schuiven van user feedback, maar van het huidige middle-of-the-roadconcept wordt toch helemaal niemand warm?

• deadlock2k
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-03 23:03
Kan niet zeggen dat dit er prettig uitziet:

En dan iedere keer weer zo'n grote unit ertussen die me verder helemaal niets zegt omdat de tekst niet in één oogopslag te lezen is waardoor het ontzettend afleidt van de andere koppen die er tussen staan..

• Redneckerz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:51

Redneckerz

A place to be.

Ter historische context, hier de feedback loops van 2017 en 2012, de laatste grote wijzigingen:

2017:
plan: Nieuwe lay-out voor nieuws en reviews
Betatest nieuwe redactionele layout
Wat is er met de layout van de artikelen
Wannial in "Betatest nieuwe redactionele layout"

2012:
ShadowLord in "Betatest nieuwe redactionele layout"
reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?
plan: Een dag met Tweakers 7
Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*

De algemene deler is dat het vaak vloekt en er teveel witruimte bestaat. Opvallend is hierbij dat zelfs Tweakers 7 destijds via de poll weinig mensen kon bekoren, maar dat vandaag de dag men hierop staat te springen. Ook opvallend is dat er bij beide vernieuwingen de oplossing, voor zover dat er 1 is, wordt gevonden in custom CSS. Helaas breekt een nieuwe verandering de CSS code, waardoor deze oplossing nochtans tijdelijk is en gebonden aan consequente aandacht voor iets waar custom CSS eigenlijk imo niet voor bedoeld is.

Custom CSS poogt de basiservaring te verbeteren, niet als veredelde lappendoos een instrument van correctie te zijn.

Laat dit echter niet een argument zijn dat de data zou liegen. Dat doet deze namelijk niet. Een grote leiddraad in deze topics is namelijk dat er op negatieve feedback, ook van de harde kern, wel wordt gereageerd, maar dat de uiteindelijke resultaten weinig afwijken van de initiële release. Oftewel de data ondersteunt dat de community de nieuwe look heeft geaccepteerd, maar de werkelijkheid is eerder dat de aandacht ervoor is verstomd.

Wikkens en wegens komt via de links naar voren dat deze verstomt omdat enerzijds de aanpassingen te groot zijn om terug te draaien, anderzijds het argument dat gewenning tijd vergt, anderzijds ook omdat men het idee heeft dat er weinig met het verhaal wordt gedaan.

Zoals @Hahn (dat was em!) het in 2017 al verwoorde:

''Pak willekeurig een grote verandering van de afgelopen jaren op Tweakers en je komt precies dezelfde kritiek tegen.

Ik ben benieuwd hoe het ontwikkelproces bij Tweakers er daadwerkelijk aan toe gaat, want dit is al sinds jaar en dag een euvel. Tweakers vraagt om feedback in een beta, mensen geven feedback, Tweakers doet met een klein deel iets en laat de rest voor wat het is. Zet vervolgens aanpassingen live en krijgt daarna een grote groep mensen over zich heen die niet blij zijn met de veranderingen.

Voor mijn gevoel gaat het een beetje zo: Tweakers denkt goed nagedacht te hebben over verbeteringen, daarna nemen ze veel tijd om deze uit te werken. Komt er vervolgens veel feedback? Dan is dat jammer, er is goed over nagedacht (vinden ze zelf) en er is nu geen tijd meer over om grote aanpassingen te doen, dus de aanpassingen worden live gezet en gebruikers moeten het er voorlopig maar mee doen.''

Ik vind dan ook dat Custom CSS niet de oplossing is waar naar gegrepen moet worden. De oplossing, in mijn optiek, ligt er in dat ipv geluisterd, gehoord gaat worden. En dat dit vertaald gaat worden naar een wezenlijke consequentie.

Edit: toevoeging.

Redneckerz wijzigde deze reactie 13-03-2019 15:33 (11%)

Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram

• pookie79
XWB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:07:

Wat ik wel weer leuk vindt in de V1 is dat het onderwerp links boven zit in een foto kader. Hierdoor is het veel rustiger, consequenter dan daar titels te plaatsen.
Ik kan me ook dan ook voorstellen dat het allemaal meer een blog site wordt en je dan per onderwerp een lijst met recente artikelen kan vinden. Maar dan moet men wel kiezen, beiden werkt niet, althans niet door elkaar.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

V1 ziet eruit als AD of de Telegraaf na een treetje RedBull, allemachtig wat druk. Veel geschreeuw met plaatjes en nieuws all over the place.

Het stomme is dat de 2012 variant WEL werkte met drie kolommen. Links de permanente tracker, midden de headlines en rechts de uitgelichte artikelen plus de plans/geeks/downloads. Zo had je niet de 'stress' dat je links/midden/rechts items kon mislopen. Dat werkte veel prettiger en de horizontale ruimte werd ook nog nuttig gebruikt.

• The Killer
  • Niet online
Ik was meteen fan van V7. Iteraties sindsdien, not so much.

• pookie79
Redneckerz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:28:
Ter historische context, hier de feedback loops van 2017 en 2012, de laatste grote wijzigingen:
Helemaal mee eens, daar moest ik ook aan denken. Maar juist die kritiek heeft er destijds aan bijgedragen dat veel toch anders werd uitgevoerd dan in eerste instantie. En zoals hier ook al aangegeven wordt is het nog steeds zo dat de 2012 versie nog steeds door veel mensen als fijner wordt beschouwd.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Veel van de post T7 correcties zijn er vorige maand weer uitgehaald in voorbereiding op deze versie.

• Qlusivenl
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17-03 11:24
Dit moet echt anders. Ik snap dat verandering wennen is en dat je niet na 1 blik een oordeel kan vellen, maar het is nu alsof er overal advertenties staan. Automatisch negeer ik dat, waardoor je dus eigenlijk content mist. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling?

Ik gebruik een 1440p scherm, en de helft is ingenomen door grote banners en plaatjes, en dan ben ik nog wel een abonnee die dus geen reclame ziet. Dit moet echt teruggedraaid worden. DE rechter kolom is daarentegen wel fijn, maar die banners in de linker kolom is onnodig en op het oog willekeurig, lijkt het. Het zorgt er nu voor dat je zoveel minder content te zien krijgt, ipv dat je juist meer te zien krijgt. Het is niet beter, Tweakers, echt niet.

• _Mystikal_
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:24

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Maarre, hoe dan? Ik heb dus nu gewoon geen nieuws. 1920x1080 btw

Oplossing? Ik heb mn adblocker maar aangezet voor die maffe foto's van jullie, en de ads gewhitelist.

Tijd voor een nieuwe slogan?Tweakers.net de ads maar gewhitelist

• Maykel_Melis
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-03 03:53
Ik heb een paar kleine aanpassingen gemaakt waardoor het allemaal er net even beter uitziet. Het is niet perfect, en ik zou het graag anders hebben gezien, maar voorlopig is dit het:

Adblock aan, sommige elementen hiermee geblokeerd en ik gebruik Stylish voor de aanpassing. 1200p, full screen.

• BladeSlayer1000
Als het aan mij ligt gaan we minder aandacht vestigen op het tijdstip waarop een artikel verscheen (door geen dagkopjes te tonen en tijdstippen achter een headline te tonen ipv er voor). Het tijdstip is relevant voor laten we zeggen dat laatste tien berichten, maar een stuk minder als een artikel al wat ouder is. Het is denk ik belangrijker dat je goed kunt herkennen welke artikelen nieuw zijn sinds je laatste bezoek en bij oudere items eventueel de dag waarop iets geplaatst werd.
Persoonlijk vind ik de indeling met tijdstippen zoals het nu is perfect, ik heb vaak genoeg dat ik een artikel de volgende dag wil lezen door een collega, en daarbij maakt het overzicht zoals het nu is heel gemakkelijk om het te vinden. Hoe goed je ook een zoekfunctie maakt, je moet dan altijd je best doen om net het artikel te vinden wat jij wou laten zien aan een collega.
Mijn verzoek zou dus zijn om hiervan af te blijven, en het in de bestaande vorm te houden.

Edit; als ik V1 zie dan zou dat ook absoluut niet mijn voorkeur worden, dat is voor mij ook een reden dat ik ben gestopt met het lezen van de AD, de gelderlander en vele andere nieuwssites.Je ziet door de bomen het bos niet meer.

Nog even het het web bestaat weer uit knipperende en draaiende plaatjes.

Mocht het besluit gaan om toch over te stappen op V1, hoop ik dat tweakers een API maakt waarin de nieuwsitems met links etc staan, die iedereen vrij is te gebruiken.

BladeSlayer1000 wijzigde deze reactie 13-03-2019 17:43 (18%)

• Femme
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 11:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

_Mystikal_ schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:49:
[Afbeelding]

Maarre, hoe dan? Ik heb dus nu gewoon geen nieuws. 1920x1080 btw
Da's geen full hd maar een lagere res (<1280x768) of een sterk ingezoomde view.

Femme wijzigde deze reactie 13-03-2019 17:42 (4%)

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10:27
Femme schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:41:
[...]

Ik krijg ook zo iets te zien als ik op full hd scherm kijk zonder adblock.
Ik heb nog 2 lijntjes nuttige site-inhoud.
Lijkt me dus wel correct screenshot (met dpi scaling op 125% of zo).

• Hahn
Femme schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:41:
[...]

En toch laat deze screenshot (1920x1080) precies hetzelfde zien:
O88088 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:52:
[Afbeelding]

Wat staat hier nou aan informatie? Bar weinig. 1 review en een halve titel. Mooi man.

De titel van de review maakt het wel ironisch. Overal worden de bezels kleiner en de schermen groter, maar wat doen we?! We zorgen dat je er niks aan hebt want we creëren nutteloze ruimte! Muahahaha.
En eerlijk gezegd snap ik je reactie ook niet helemaal, @Femme. In plaats van toe te geven dat er (nog steeds vrij veel gebruikte) resoluties zijn waarbij er bar weinig informatie in beeld is, ga je iemand zitten verbeteren. Daar maak je volgens mij niet echt vrienden mee.

• Mic2000
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:33
Don't fix what is not broken... Echt de oude manier was prima.

Gametrailers.com was altijd een top site met veel toeters en bellen, het had body... totdat ze van design overgingen naar meer simplistsich waar gamers totaal geen persoonlijke verbinding mee hadden. De site liep vanaf dat moment helemaal dood.

Ofwel, als je iets maakt, zorg dat het niet alleen leuk klinkt voor marketing redenen of hoe je de doelgroep denkt te willenbereiken. Zorg dat de doelgroep hier enthousiaster van wordt, gevoel heeft dat dit is als een verlengstuk op de site ipv iets nieuws proberen omdat het kan...

Edit: oohja en het donkerblauwe is zo zakelijk koud... Windows zakelijk koud... dat steekt zo los van het warme rood en het felle tennisbal groen wat de site levendig laat voelen. Dus qua kleur combi zie ik het ook niet helemaal...

Mic2000 wijzigde deze reactie 13-03-2019 17:51 (16%)

• XWB
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

Hahn schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:48:
[...]

En toch laat deze screenshot (1920x1080) precies hetzelfde zien:
In dat plaatje zie je heel duidelijk dat de website ingezoomd is.

• Hahn
XWB schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:49:
[...]

In dat plaatje zie je heel duidelijk dat de website ingezoomd is.
Waar zie je dat aan dan? Want ik zie geen vergrootglaasje in de URL-balk.

Hij zal waarschijnlijk wel een hogere font-scaling ingesteld hebben, maar dat neemt niet weg dat dit is wat veel mensen zullen zien. Niet iedereen, het merendeel zelfs niet waarschijnlijk, maar ook al is het maar 5%, op een bezoekersaantal van 10.000 heb je het dan nog steeds over 500 mensen per dag. En ik gok dat Tweakers meer bezoekers dan dat krijgt.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Hahn schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:52:
[...]

Waar zie je dat aan dan? Want ik zie geen vergrootglaasje in de URL-balk.
Aan het feit dat alle fonts achtelijk groot zijn als ik het vergelijk met mijn normale 100% scaling. Vergelijk mijn eigen browser met die van het plaatje: https://i.imgur.com/DsFwcNw.png. Hij gebruikt een scaling van 150% tot 200%. In Windows zelf dus, niet in de browser.

.edit: ik heb het even gemeten, de hoogte van zijn browsertabs zijn 51 pixels. Bij mij zijn die 34 pixels. Inderdaad een scaling van exact 150%. Zijn "Full HD" scherm is dus eigenlijk effectief maar 1280x720.

.oisyn wijzigde deze reactie 13-03-2019 18:26 (27%)

• Comp_Lex
Bij mij is het 125%, maar dat is ook noodzakelijk aangezien ik een laptop gebruik. Anders is het echt niet te doen.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True