Feedback nieuwe FP

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 15.672 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:45
Opzetje van de oude manier in de nieuwe stijl, moet toch ook kunnen? Geen zwaar donker blauw... En aan de rechterkant een pijltje voor de lijst met voorgaande uitgelichte artikelen te lezen. Iets in die trant :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jtPZUHD.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Mic2000 op 13-03-2019 20:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sowieso vind ik het nogal irritant dat dan op één specifieke post wordt gereageerd dat diegene al dan niet een andere resolutie heeft. Wat dan van alle andere mensen die hetzelfde hebben laten zien? Ik heb een 1080p scherm, op 100% zoom (wel 125% Windows schaling, geen idee of dat invloed heeft op webpaginas). En gisteren met adds (momenteel toont hij me geen adds op FP) waren er gewoon 0 artikelen zichtbaar behalve de Android One banner. Dat hebben heel veel mensen gehad.

Tenzij we in de toekomst geen reclame banners meer krijgen is dit probleem er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Femme schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:41:
[...]

Da's geen full hd maar een lagere res (<1280x768) of een sterk ingezoomde view.
Is wel full HD, maar met dpi scaling op 150% omdat 't anders niet fijn lezen is op 14".

Maar goed, bij deze dan een screenshot van m'n mobiele telefoon zonder rare instellingen, gewoon ios12 met Safari op een normale iPhone 7. Instellingen erbij om wat discussies te voorkomen.

Wordt er nog steeds niet beter van.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YvLn7M5Y/332856-DC-AC6-F-4-EC4-A879-EBDDFB1-A87-A1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cKQFKT4J/DAE62714-3-F31-494-D-9023-AA4279114571.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sissors schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:34:
Ik heb een 1080p scherm, op 100% zoom (wel 125% Windows schaling, geen idee of dat invloed heeft op webpaginas)
Ja, dat heeft het, en dus is het geen 1080p weergave maar 864p.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:32
Sowieso vind ik het nogal irritant dat dan op één specifieke post wordt gereageerd dat diegene al dan niet een andere resolutie heeft. Wat dan van alle andere mensen die hetzelfde hebben laten zien? Ik heb een 1080p scherm, op 100% zoom (wel 125% Windows schaling, geen idee of dat invloed heeft op webpaginas). En gisteren met adds (momenteel toont hij me geen adds op FP) waren er gewoon 0 artikelen zichtbaar behalve de Android One banner. Dat hebben heel veel mensen gehad.

Tenzij we in de toekomst geen reclame banners meer krijgen is dit probleem er gewoon.
Ja, dat heeft invloed op de webpagina's. Bij mij staat het ook op 125%. Anders moet ik een vergrootglas gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:18
.oisyn schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:45:
[...]

Ja, dat heeft het, en dus is het geen 1080p weergave maar 864p.
Als er één ding is wat een webdeveloper moet weten is dat mensen soms hun schermen laten schalen om dingen beter leesbaar te maken, lijkt me.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ramon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:49:
[...]

Als er één ding is wat een webdeveloper moet weten is dat mensen soms hun schermen laten schalen om dingen beter leesbaar te maken, lijkt me.
Natuurlijk, maar het wordt dan een beetje suf om een claim te maken dat je een full HD scherm hebt terwijl je eigenlijk naar een postzegel zit te kijken :). Mijn telefoon heeft een resolutie van 1440x2960 pixels in portrait, maar echt niet dat die meer informatie laat zien dan mijn 24" 1200x1920 scherm in portrait. De resolutie van je scherm doet er feitelijk weinig toe, wat er toe doet is hoeveel effectieve "pixels" je daadwerkelijk ziet.

Ik vraag me af of t.net daar stats over heeft, of dat ze louter naar resoluties kijken.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 13-03-2019 18:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

Helaas lijkt dat in dit topic de standaard.. kritiek wordt genegeerd totdat er 1 post aangevallen kan worden, en dan gaat iedereen los. Erg jammer. Maar goed, ik verwacht helaas weinig verbetering. Wat er al werd aangegeven:
Hier zijn echter meerdere keren discussies over geweest, en soms hebben die wel tot kleine verbeteringen geleidt, maar over het algemeen wordt de gekozen richting gewoon aangehouden. Ik ga er dus maar vanuit dat Feme een doel voor ogen heeft. Maar het is af en toe wel frusterend.
en
Dit is waar het bij veel marketeers fout gaat. Alleen denken aan wat wil ik laten zien en niet wat wil de klant zien. Na 2 seconde heb ik het wel gezien maar dan blijft het mijn scherm vullen en waarom ik er uberhaupt ben is verstopt 8)7

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comp_Lex
Ramon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:49:
[...]

Sterker nog, in mijn geval is het de door Windows aanbevolen schaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

.oisyn schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:50:
[...]

Natuurlijk, maar het wordt dan een beetje suf om een claim te maken dat je een full HD scherm hebt terwijl je eigenlijk naar een postzegel zit te kijken :). De resolutie van je scherm doet er feitelijk weinig toe, wat er toe doet is hoeveel effectieve pixels je daadwerkelijk ziet.

Ik vraag me af of t.net daar stats over heeft, of dat ze louter naar resoluties kijken.
Dit is natuurlijk een beetje suf he, om precies dat deeltje van m'n reactie te pakken en de rest niet. En ik heb wel degelijk een full HD scherm.
Comp_Lex schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:53:
[...]

En daarnaast dit.

[ Voor 14% gewijzigd door _Mystikal_ op 13-03-2019 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

_Mystikal_ schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:54:
[...]

Dit is natuurlijk een beetje suf he, om precies dat deeltje van m'n reactie te pakken en de rest niet.
Ik kan me niet herinneren dat ik überhaupt een post van jou heb gequoot.
En ik heb wel degelijk een full HD scherm.
Ik zeg ook niet dat dat niet waar is, ik zeg dat dat gegeven niets zegt. Wat wil je ermee aantonen?
Comp_Lex schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:53:
[...]

Windows raadt 300% aan voor mijn 40" 4k scherm 8)7. Hij staat op 100%.

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 13-03-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo ziet ie eruit op een 5k iMac met Chrome op maximaal (5112x2674 is Chrome totaal)

Oordeel zelf hoeveel % die plaatjes innemen tegenover de rest... het is gewoon iets te aanwezig in mijn mening. Los van dat je op 5k geen Full screen zit te browsen, althans, ik niet, dus die lege ruimtes is nou eenmaal zo.

5k-frontpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

_Mystikal_ schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:38:
[...]

Is wel full HD, maar met dpi scaling op 150% omdat 't anders niet fijn lezen is op 14".
Ok duidelijk. Appels met appels te vergelijken is het handig om het over de 'logische' resolutie te hebben en niet de fysieke resolutie als de device pixel ratio hoger is dan 1.

We zijn overigens bezig om wat pixeltjes weg te schaven uit de top van de pagina ('zwarte balk' en search). Dit is overigens een full hd screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dyvUZjz5lY78Kc8OU3iLTQ5g/full.png

Ik zal eens met Tino overleggen of we iets kunnen doen voor beeldschermen met een lage verticale resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
.oisyn schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:55:
Windows raadt 300% aan voor mijn 40" 4k scherm 8)7. Hij staat op 100%.
Als jij dat fijn vindt, dan zet je het daar toch lekker op? :)

Ik vind 100% op mijn Full HD 15,6" laptopscherm niet fijn en ik kan me niet voorstellen dat iemand anders dat wel fijn vindt. De aanbevolen 125% is voor mij dan wel weer prima. Voor mij ziet alles er verder echt wel normaal uit en niet ingezoomd. Dat heeft volgens mij dan weer met de diagonaal zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Comp_Lex schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:11:
[...]

Als jij dat fijn vindt, dan zet je het daar toch lekker op? :)
Mijn punt is dat de aangerade resolutie van Windows niet zaligmakend is. 40" 4k, dat is 110 dpi, hetzelfde als 20" full hd. En dan raadt hij dus 300% scaling aan, oftewel full HD op 60"! Dat klopt toch niet, of wil je beweren van wel? :)
Ik vind 100% op mijn Full HD 15,6" laptopscherm niet fijn
Helemaal mee eens, want dat is dus 141 DPI. Met een 125% scaling kom je op 112 DPI, bijna exact de resolutie waarop ik kijk dus. Blijkbaar doet Windows het bij jou wel goed ;)

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 13-03-2019 19:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:07:
[...]

Ok duidelijk. Appels met appels te vergelijken is het handig om het over de 'logische' resolutie te hebben en niet de fysieke resolutie als de device pixel ratio hoger is dan 1.

We zijn overigens bezig om wat pixeltjes weg te schaven uit de top van de pagina ('zwarte balk' en search). Dit is overigens een full hd screenshot:

[Afbeelding]

Ik zal eens met Tino overleggen of we iets kunnen doen voor beeldschermen met een lage verticale resolutie.
Ik snap wel dat die screenshots worden gebruikt, maar er wordt echt 0 rekening gehouden met ads. Er zijn ook gewoon mensen die tweakers gebruiken met ads toch? En het probleem nu is dat die ongeveer even groot is als het uitgelichte artikel, waardoor meer dan de helft van de pagina gevuld is met 'nutteloze' informatie, 1 ad en 1 artikel wat je na 1x lezen ook niet meer hoeft te zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Res1ght True that, dit is Full HD (100%) met ads

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PC90gNu.png

0 headlines.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 13-03-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
.oisyn schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:12:
[...]

Mijn punt is dat de aangerade resolutie van Windows niet zaligmakend is. 40" 4k, dat is 110 dpi, hetzelfde als 20" full hd. En dan raadt hij dus 300% scaling aan, oftewel full HD op 60"!
Oké, het is niet perfect, maar in mijn geval is het echt strikt noodzakelijk dat het op 125% staat om het allemaal nog een beetje werkbaar te houden. De aanbeveling lijkt bij mij wel goed te zijn en ik ga echt niet alleen speciaal voor Tweakers.net het op 100% zetten, want dan kan ik verder niets meer. Ik heb met andere sites helemaal geen problemen.

Edit: Ik heb pas na deze post je edit gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Comp_Lex op 13-03-2019 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

.oisyn schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:18:
@Res1ght True that, dit is Full HD (100%) met ads

[Afbeelding]

0 headlines.
Waarbij opgemerkt moet worden dat dat in de vorige situatie ook al zo was; de grote ankeiler bovenin is nagenoeg net zo groot als de 3 ankeilers voor deze aanpassing.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:21:
[...]

Waarbij opgemerkt moet worden dat dat in de vorige situatie ook al zo was; de grote ankeiler bovenin is nagenoeg net zo groot als de 3 ankeilers voor deze aanpassing.
Daar was ik me dan niet van bewust, maar dan blijft het alsnog zo dat er een stuk minder informatie op staat. Namelijk 1 artikel ipv 3, en door de stijl lijkt het heel erg op een ad (zoals al eerder benoemd dus ga er niet verder op in).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
[...]

"We hebben 66,66% weggehaald, maar we hebben niks aan de hoogte veranderd!" vind ik niet een heel sterk argument :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:53
[...]

[Afbeelding]

Met het voordeel dat er geen advertentie boven staat. Denk dat er nog eens bij voor toevallige bezoekers en mensen die tweakers op die manier financieel steunen. Dan blijven er echt nog zeer weinig titels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Mschamp schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:28:
[...]

Met het voordeel dat er geen advertentie boven staat. Denk dat er nog eens bij voor toevallige bezoekers en mensen die tweakers op die manier financieel steunen. Dan blijven er echt nog zeer weinig titels over.
In mijn geval, met de banner erbij, geen één. Dan ziet het er net zo uit als bij _Mystikal_. Ik heb daarom de tracker maar uitgeklapt. Het lijstje in de tracker, dat is waarvoor ik op Tweakers.net kom en dat is wat ik graag als eerste wil zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Toepasselijke ankeiler trouwens. De Huawei Matebook 13, meer verticale schermruimte voor minder! Speciaal ontworpen voor de nieuwe tweakers.net layout, toont maarliefst 3 (!!) headlines :+

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 13-03-2019 19:50 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
[...]

Dat heb ik nu al een aantal keren voorbij zien komen, maar het voelt gewoon een stuk groter.
Ik heb daarom maar eens een cache opgezocht en met behulp van een screenshot vergeleken;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5YLRr0rflRibxeBYpJZZU7ZT/full.jpg

De nieuwe ankeiler is 16% hoger dan de oude, en deze is massief. De oude nam strikt gezien dan wel "slechts" 14% minder hoogte in, maar voor het oog waren deze slechts 45% van de hoogte van nu, puur vanwege de kleinere plaatjes en lege tussenruimte.

Voorheen had je dus 3 artikelen (ankeilers?) die minder ruimte innamen dan nu 1 artikel.
Daarbij komt dan nog dat je onder die eerste (3) artikelen, nog ruimte had voor 1 extra nieuwsbericht tov nu.

Het voelt dus niet alleen alsof het meer ruimte inneemt, het neemt ook meer ruimte in en je krijgt er aanzienlijk minder informatie voor terug. d:)b goed bezig!

Als het dan toch per se anders moet, dan wil ik dit graag nog eens aanhalen, iets wat ik een prima tussenoplossing vind. Beide partijen blij denk ik dan. Tóch anders en tóch vertrouwd.
Mic2000 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:33:
Opzetje van de oude manier in de nieuwe stijl, moet toch ook kunnen? Geen zwaar donker blauw... En aan de rechterkant een pijltje voor de lijst met voorgaande uitgelichte artikelen te lezen. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jtPZUHD.jpg
Ik ben lid, omdat ik tweakers een leuke site vind en daarom graag een financieel steuntje in de rug geef, maar als dit* de gang van zaken is, dan is dit het laatste jaar. Misschien ga ik nog wel voor restitutie.

* verslechtering van layout en functionaliteit, wegwuiven van kritiek en desondanks toch plannen/visie doordrukken.

[ Voor 30% gewijzigd door LA-384 op 13-03-2019 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:45

The Legend

*Plop*

[...]

[Afbeelding]

Maar los van alle discussie over hoeveel nieuwsberichten er nu wel of niet te lezen zijn bij welke resolutie: hoofdlijn van de kritiek is geloof ik dat die ankeilers (?) veel te groot zijn en ongeacht van de gebruikte resolutie teveel ruimte innemen. Gaat precies daar wat aan gebeuren?

Het argument dat de bovenste ankeiler even groot is als ‘ie was gaat niet op, want toen stonden er drie nieuwsberichten in en nu maar 1.

Verder begreep ik dat de ‘overige’ ankeilers bewust in de nieuwsfeed zijn geplaatst zonder koppeling aan de datum van die nieuwsberichten. Is er rekening mee gehouden dat mensen alleen regelmatig scannen of er nieuws is en dan weer doorgaan? In de oude situatie kon ik in de loop van de week, bij meer tijd, nog eens een uitgelicht lang bericht lezen. Die bleven immers bovenaan staan. In de nieuwe situatie scroll ik echter niet naar beneden, want ik hoef het oude nieuws niet meer te zien. Hierdoor word ik er ook niet aan herinnerd om nog eens naar die uitgelichte berichten te kijken. Dit geldt voor zeker 3 van de 5.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:49
[...]

De grote ankeiler ziet er nu uit als reclame zeker i.c.m de echte reclame die er boven zit. In de oude situatie had je dit gevoel niet omdat het losse blokken waren. Maar op 1 of andere mannier reageren jullie heel selectief en verdedigen vooral de punten en willen het eigenlijk helemaal niet horen. Er zijn best veel voorbeelden gegeven waarin je duidlijk ziet dat het er met ads niet goed uit ziet maar dat negeren jullie volledig. Prima maar dan ook niet zeuren als de adblocker weer aangezet gaat worden.

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 13-03-2019 20:07 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb even zitten te vergelijken, de nieuwe opzet komt op de mobiel veel minder schreeuwerig over, dan op mijn laptop of desktop.

Tweakers heeft een mooi strak en rustig design, maar die grote afbeeldingen (ankelier) ertussen en met name die bovenaan staat, komt schreeuwerig en druk over.

Ik vind het idee wel goed @Femme , dit is ook wel de trend om te doen. Denk alleen dat het nog even proberen wordt, wat de juiste verhouding is.

Waar ik me ook aan stoor is het vele wit op de frontpage als ik op mijn laptop of desktop werk.
Het forum heeft de posts in grijstint staan, dat leest toch echt wel fijner. Misschien daar wat mee doen? Een dark thema hoeft voor mij niet, past ook niet bij de tweakers stijl, maar andere balans in grijstinten moet kunnen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De nieuwe layout werkt voor mij ook niet echt.
Ik heb mezelf blijkbaar zo geconditioneerd dat ik bewust niet meer naar ads kijk, Die blokken hebben alles weg van diezelfde advertenties dat het me zelfs moeite kost om er iets mee te kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
LA-384 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:56:
[...]

Ik ben lid, omdat ik tweakers een leuke site vind en graag een financieel steuntje in de rug geef, maar als dit* de gang van zaken is, dan is dit het laatste jaar. Misschien ga ik nog wel voor restitutie.

* verslechtering van layout en functionaliteit, niet luisteren naar feedback en plannen/visie doordrukken.
Het blijft een bedrijf, geen vereniging waarbij wij leden het bestuur vormen. Dus ja... snap dat hun de hoofdkeuzes maken en wij niet kunnen verwachten dat ze feedback van alle leden 100% verwerken. Ik vind dat ze met dit topic al ruimte geven en intentie tonen om te luisteren naar feedback...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mic2000 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:45:
[...]

Het blijft een bedrijf, geen vereniging waarbij wij leden het bestuur vormen. Dus ja... snap dat hun de hoofdkeuzes maken en wij niet kunnen verwachten dat ze feedback van alle leden 100% verwerken. Ik vind dat ze met dit topic al ruimte geven en intentie tonen om te luisteren naar feedback...
Punt is alleen dat er om feedback en meningen wordt gevraagd, waar feitelijk geen klap mee gedaan wordt. Er is veel input gegeven, nu en in het verleden, en er is met bar weinig echt iets gedaan. Praten tegen een muur lijkt meer nut te hebben, want dan weet je iig zeker dat niemand het hoort en er niets mee wordt gedaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
Hero of Time schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:56:
[...]

Punt is alleen dat er om feedback en meningen wordt gevraagd, waar feitelijk geen klap mee gedaan wordt. Er is veel input gegeven, nu en in het verleden, en er is met bar weinig echt iets gedaan. Praten tegen een muur lijkt meer nut te hebben, want dan weet je iig zeker dat niemand het hoort en er niets mee wordt gedaan.
De muur kaatst geluid terug dus dan hoor je iig jezelf ;). Maar serieus.. als ze ballen hebben draaien ze het terug naar de oude vorm en gaan ze terug naar de tekentafel of de ideeëntafel om na te denken of deze verandering echt nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mic2000 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:58:
[...]

De muur kaatst geluid terug dus dan hoor je iig jezelf ;). Maar serieus.. als ze ballen hebben draaien ze het terug naar de oude vorm en gaan ze terug naar de tekentafel of de ideeëntafel om na te denken of deze verandering echt nodig was.
Kan je 1 voorbeeld geven waar dat is gedaan? Ik kan maar 1 zo snel bedenken en dat was de handreiking om minder witruimte te hebben met compact en cozy, dat is recentelijk teruggedraaid.

Dit is een WIP, het einddoel is nog niet bereikt. Aanpassingen aan het uiterlijk zoals die nu is, is niets meer dan een vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
Hero of Time schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:01:
[...]

Kan je 1 voorbeeld geven waar dat is gedaan?
Waar wat is gedaan? Ik zei alleen als ze ballen hebben draaien ze het terug naar het vorige ontwerp met drie uitgelichte artikelen. Verandering inbrengen is lef hebben, want niemand zit daar op te wachten als het buiten de comfortzone valt, toegeven dat het niet werkt en terug gaan naar het oude vraagt nog meer moed, maar ook dat kan karakter tonen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mic2000 op 13-03-2019 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat een nieuw uiterlijk op Tweakers is teruggedraaid.
Ik zei alleen als ze ballen hebben draaien ze het terug naar het vorige ontwerp met drie uitgelichte artikelen.
Dus vraag ik om een voorbeeld te geven wanneer Tweakers ooit iets heeft teruggedraaid na een release. Dat geeft aan of ze het nu ook zouden doen. Met wat ik mij kan herinneren is er nog nooit terug gegaan. Ik verwacht het nu dan ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Mic2000 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:45:
[...]

Daar heb je gelijk in. Hoewel echt luisteren lijkt er niet gedaan te worden. Als ik kijk naar de reacties van de personen die erover gaan, dan lijkt dat zeer selectief (tot zelf thumbs-up geven van enkel positieve reacties aan toe). Hoe dan ook steun ik de richting die tweakers in lijkt te willen slaan met de frontpage niet.

@Hero of Time Daarom vind ik de photoshop van @Mic2000 ook een mooi voorbeeld. Ik zie dat als een update op het huidige design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

LA-384 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:29:
@Hero of Time Daarom vind ik de photoshop van @Mic2000 ook een mooi voorbeeld. Ik zie dat als een update op het huidige design.
Het had mooier geweest als de hoogte gehalveerd was. Schaalt beter mbt hoogte/breedte verhouding. Je krijgt daarnaast meer verticale ruimte, wat de hoeveelheid headlines direct in zicht verhoogt en het vermindert de indruk dat het stuk een banner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
Hero of Time schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:33:
[...]

Het had mooier geweest als de hoogte gehalveerd was. Schaalt beter mbt hoogte/breedte verhouding. Je krijgt daarnaast meer verticale ruimte, wat de hoeveelheid headlines direct in zicht verhoogt en het vermindert de indruk dat het stuk een banner is.
Mijn photoshop is maar een mock-up om een richting aan te geven. Not exact stuff qua pixelhoogte... want persoonlijk vind ik die ook te hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LA-384 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:29:
[...]

Daar heb je gelijk in. Hoewel echt luisteren lijkt er niet gedaan te worden. Als ik kijk naar de reacties van de personen die erover gaan, dan lijkt dat zeer selectief (tot zelf thumbs-up geven van enkel positieve reacties aan toe). Hoe dan ook steun ik de richting die tweakers in lijkt te willen slaan met de frontpage niet.
Tja, helaas gaat dat bijna overal zo. De top brass gaat nauwelijks in op het negatieve, cherrypickt positieve reacties, zegt iets vaags over dat veranderingen "altijd luidruchtig door een kleine groep negatief wordt ontvangen", allerlei beloften dat het allemaal heel mooi wordt... en er komt weer niets van. Keer op keer. Ad nauseam. Ze houden elkaar voor dat de keizer kleding aan heeft _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:02
Ik kom niet snel ergens klagen, maar wat is dit een achteruitgang zeg.
Tweakers was qua layout perfect zoals het was.

Mijn top 3 waarvoor ik naar Tweakers komt:
1. Nieuws
2. Gathering of Tweakers
3. Reviews

Ik heb het nu 2 dagen gegeven maar kan er nog niet aan wennen. Het is ook voor het eerst dat ik nu een custom CSS gebruik om die rommel eruit te filteren, met als risico dat ik dan maar een keer een review mis.
Er wordt nu een onzinnig grote banner gebruikt voor 1 review, terwijl er hiervoor 3 in minder ruimte kon.

Echt waardeloos. Ik overweeg serieus Tweakers weer op de blacklist van mijn addblocker te zetten om wat ruimte terug te winnen.

Verandering is niet altijd beter..

[ Voor 44% gewijzigd door yorroy op 13-03-2019 21:52 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mic2000
Hero of Time schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:33:
[...]

@LA-384 @Hero of Time , heb nu de hoogte verminderd. Ik denk dat het er vertrouwd uit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2y6Mc7O.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:18
Mic2000 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:56:
[...]

@LA-384 @Hero of Time , heb nu de hoogte verminderd. Ik denk dat het er vertrouwd uit ziet.

[Afbeelding]
Heh, waarom werk jij niet bij de devvs? :P

De review afbeeldingen nog met een derde of een kwart (verticaal) korter en je bent er!
Oh, en die reclame uit de headlines. (dat ding helemaal onder in beeld)

Tino, lees je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Ik heb er geen verstand van, maar hoe ver reikt de mogelijkheid van custom css? Ik heb nu die advertenties ankeilers eruit gehaald, maar zou je er ook een layout zoals hierboven mee kunnen realiseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mic2000 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:56:
[...]

[Afbeelding]
Dat ziet er top uit. Dit had de eerste stap naar een nieuw uiterlijk eigenlijk moeten zijn.
LA-384 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:00:
Ik heb er geen verstand van, maar hoe ver reikt de mogelijkheid van custom css? Ik heb nu die advertenties ankeilers eruit gehaald, maar zou je er ook een layout zoals hierboven mee kunnen realiseren?
Er is veel met CSS mogelijk, maar ik ben bang dat de fotosoep van hierboven net iets te veel is gevraagd om te maken met de huidige opzet. Het kan denk ik wel, maar dan zit je redelijk nasty zaken in CSS te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
Triblade_8472 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:59:
[...]

De review afbeeldingen nog met een derde of een kwart (verticaal) korter en je bent er!
Oh, en die reclame uit de headlines. (dat ding helemaal onder in beeld)
Met een kwart verminderd, echter vind ik dan dat de headlines te weinig 'body' hebben / geven aan de website. Dan lijkt het net een iets te knullige website.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Xbwyq9.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Sowieso vind ik het nogal irritant dat dan op één specifieke post wordt gereageerd dat diegene al dan niet een andere resolutie heeft.
Dat was wel inderdaad wat makkelijk. Op de FP werd een vergelijking ook genegeerd van meerdere sites, maar een zij-reactie werd wel op ingegaan. Alsof de soep eigenlijk te heet is en je die weg wilt gooien maar je eet er toch maar van, want zonde van de soep. Ofzo. :+

Eerlijk gezegd is het niet heel verrassend. Ik vind dan wel dat, als je dan toch dit er doorheen wilt drukken, dat je dan een disclaimer toevoegt dat dit vooral gaat om een persoonlijke visie en dat leden zich hierover uit kunnen spreken.

Of ontwikkel een ''legacy'' optie, waarbij je de oude 2012 en pre-2012 layout kan gebruiken. Zodat voor iedereen de keuze er is. Als je dan toch liever op zulke grote projecten wilt focussen (En de kleinere, in dit geval niet relevant aan dit verhaal gedelegeerde dingen wilt negeren) dan zou een optie hierop of een interne discussie niet een grote stap moeten wezen. Nu is het meer van ''Dit gaan we doen, je mag erover uitspreken maar uiteindelijk gaan we dit gewoon doen'' wat in de politiek tegenwoordig ook zijn houdbaarheidsdatum heeft bereikt als we de Brexit moeten geloven. :o 8)7
Vorkie schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:02:
Zo ziet ie eruit op een 5k iMac met Chrome op maximaal (5112x2674 is Chrome totaal)

Oordeel zelf hoeveel % die plaatjes innemen tegenover de rest... het is gewoon iets te aanwezig in mijn mening. Los van dat je op 5k geen Full screen zit te browsen, althans, ik niet, dus die lege ruimtes is nou eenmaal zo.
Vind vooral de Noordzee aan wit/grijsruimte zeer opvallen. Met zon hoge resolutie vallen die highlights namelijk wat meer weg.

Echter ook op mijn antieke monitor van 1280x1024 hou ik nog steeds een pak witruimte over die nergens voor wordt gebruikt. En die highlights? Gezien ze in zwart zijn vloekt het met de rest.

@Mic2000's oplossing is een mooie middenweg, Half-modern, en toch met de focus op de nieuws items.

En wat @Hero of Time heeft gezegd.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
@Redneckerz Mee eens, het vloekt omdat de rest op wit blauw grijs is gemaakt, met hier en daar klein beetje rood.

Ik zou zeggen doe heel de site in de nieuwe stijl (donker en transparante balken) of blijf bij wat je nu hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

yorroy schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:45:
Het is ook voor het eerst dat ik nu een custom CSS gebruik om die rommel eruit te filteren, met als risico dat ik dan maar een keer een review mis.
FWIW: dezelfde review komt ook in de lijst voor, je mist dus (AFAIK) niets. Ik zelf was de afgelopen tijd over gestapt op RSS (http://feeds.feedburner.com/tweakers/ of http://feeds.feedburner.com/tweakers//nieuws) voor de nieuws feed (dan Tweakers en een dozijn andere sites), maar ben toch maar overgestapt op de frontpage - met CSS om oa. inBetweenContent en fpAnkeiler weg te laten. Dan prima te doen. (Ik heb standaard adblockers uit staan).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Balkjes weghalen, pixels wegschaven, lezers moeten maar geen gezoomde pagina's hebben, etcetc.. Volgensmij mist Tweakers de irritatie/het probleem....

Die plaatjes die er nu boven en tussen gepropt worden zijn gewoon te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
.oisyn schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:12:
[...]

Mijn punt is dat de aangerade resolutie van Windows niet zaligmakend is. 40" 4k, dat is 110 dpi, hetzelfde als 20" full hd. En dan raadt hij dus 300% scaling aan, oftewel full HD op 60"! Dat klopt toch niet, of wil je beweren van wel? :)

[...]

Helemaal mee eens, want dat is dus 141 DPI. Met een 125% scaling kom je op 112 DPI, bijna exact de resolutie waarop ik kijk dus. Blijkbaar doet Windows het bij jou wel goed ;)
Kul argument.. >75% van de gewone gebruikers gaat niet aan instellingen zitten kloten, en die hebben dus vaak andere scaling. (ik heb windows installaties gezien met 100, 300 en alles ertussen out of the box. Dus zonder zelf aan te passen)

Wat iemand anders al zei, je maakt geen site voor jezelf, of je eigen systeem. Je maakt een site voor verschillende mensen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp_Lex
Dit is een uitbreiding op wat ik eerder zei. Ik heb nu een screenshot gemaakt van wat ik exact zie. Dit is een mooie aangezien er een grote reclame banner van MS bij op staat. Links is de frontpage, maar ik kom voor rechts, voor wat er in de tracker staat. Dat is eigenlijk wat ik centraal zou willen zien, op de frontpage zelf. Al is het maar de eerste 10 nieuwsberichten. Geef mij eens een goede reden waarom ik nu nog gewoon op de frontpage helemaal naar beneden zou willen scrollen voor de nieuwsitems?

frontpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:18
Mic2000 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:06:
[...]

Met een kwart verminderd, echter vind ik dan dat de headlines te weinig 'body' hebben / geven aan de website. Dan lijkt het net een iets te knullige website.
[Afbeelding]
Smaken verschillen. Mijn mening is dat dit juist een 'sleek' uiterlijk geeft aan het geheel. Minder hoog en breder komt overeen met alle beeldschermen. De tendens is breeder en niet langer. Dit past daar perfect in.

Ik vind beide al perfect, de tweede zou dus mijn voorkeur genieten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik open Tweakers.net in mijn browser op mijn Dell Inspiron 7000-serie met 14" HD scherm en geen artikelen, maar wel een grote banner? Wait what...? Banner ik heb een abo. dus geen banners... o wacht het is een artikel? Scroll je verder nog meer banners... ofzo.. mja... :/

edit:

De oude optie met een paar artikelen (reviews) naast elkaar die bij elke nieuw een paar opschuiven was veel overzichtelijker, waarom denkt men altijd dat vernieuwing beter is? Zorg voor diepgang in de artikelen het is toch een techsite, tenminste dat was het altijd! Haal daar je meerwaarde uit en geen bannershow. Ga weer eens naar naar je community luisteren, ondanks dat Tweakers al een poosje commercieel is.

[ Voor 43% gewijzigd door _Dune_ op 14-03-2019 15:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:57
.oisyn schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:07:
[...]

Aan het feit dat alle fonts achtelijk groot zijn als ik het vergelijk met mijn normale 100% scaling. Vergelijk mijn eigen browser met die van het plaatje: https://i.imgur.com/DsFwcNw.png. Hij gebruikt een scaling van 150% tot 200%. In Windows zelf dus, niet in de browser.

.edit: ik heb het even gemeten, de hoogte van zijn browsertabs zijn 51 pixels. Bij mij zijn die 34 pixels. Inderdaad een scaling van exact 150%. Zijn "Full HD" scherm is dus eigenlijk effectief maar 1280x720.
En dus moeten we onze scaling maar aanpassen omdat Tweakers hun pagina vol wilt knallen met enorme plaatjes... Als iemand op 150% werkt om welke reden dan ook (ogen, prettig op laptop), dan moeten jullie @Femme @.oisyn niet ons gaan proberen te verbeteren. Dan werkt de website dus gewoon niet goed. Er is niet voor niets nu zo'n shitstorm aan commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Qlusivenl Maar je kunt toch niet verwachten dat je bij elk mogelijke browsergrootte en elke scaling artikelen ziet? Ik vind het niet onredelijk dat tweakers.net kijkt naar welke grootte het meeste voorkomt en daarop optimaliseert. Opmerkingen als "ja maar ik heb full HD" zijn gewoon compleet nietszeggend. Dát is wat ik aanstip. Overigens reageerde ik daar op Hahn, die gewoonweg vroeg waaraan je kon zien dat er scaling gebruikt werd. Ik verbeter dus niemand, ik reageer op een vraag.

Natuurlijk hoef je je scaling niet aan te passen, maar als jij een kleine effectieve zichtbare grootte hebt door je combinatie van resolutie en scaling, tja dan zul je moeten accepteren dat je soms wat meer moet scrollen. Wel zou je kunnen kijken naar vergelijkbare sites, en dat aandragen als argument. Dat is een stuk sterker dan hier gaan roeptoeteren welke resolutie je hebt zonder je scaling te noemen en dan geïrriteerd gaat zijn als iemand daar wat van zegt.

Wel vraag ik me af of tweakers.net bij de statistieken rekening heeft gehouden met effectieve grootte en niet alleen maar kijkt naar beschikbare resolutie.

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2019 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qlusivenl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:57
.oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:42:
@Qlusivenl Maar je kunt toch niet verwachten dat je bij elk mogelijke browsergrootte en elke scaling artikelen ziet? Ik vind het niet onredelijk dat tweakers.net kijkt naar welke grootte het meeste voorkomt en daarop optimaliseert. Opmerkingen als "ja maar ik heb full HD" zijn gewoon compleet nietszeggend. Dát is wat ik aanstip. Overigens reageerde ik daar op Hahn, die gewoonweg vroeg waaraan je kon zien dat er scaling gebruikt werd. Ik verbeter dus niemand, ik reageer op een vraag.

Natuurlijk hoef je je scaling niet aan te passen, maar als jij een kleine effectieve zichtbare grootte hebt door je combinatie van resolutie en scaling, tja dan zul je moeten accepteren dat je soms wat meer moet scrollen. Wel zou je kunnen kijken naar vergelijkbare sites, en dat aandragen als argument. Dat is een stuk sterker dan hier gaan roeptoeteren welke resolutie je hebt zonder je scaling te noemen en dan geïrriteerd gaat zijn als iemand daar wat van zegt.
Uiteraard niet, echter is 125% of 150% scaling redelijk normaal. Mijn PC geeft 125% als recommended aan en er zijn zat mensen die hier nooit naar kijken of uberhaubt ooit aanpassen. Wellicht was ik te kort door de bocht. Dat neemt niet weg dat het voorheen een stuk beter te zien was. Nu met reclame, een 1920*1080 scherm met 125% scaling is de website gewoon niet goed meer te lezen. Adblockers willen jullie niet en wij als tweaker natuurlijk liever ook niet. Ik heb van reclame zelf geen problemen door mijn abonnement, maar er zijn zat mensen die dat het niet waard vinden. De reclame zelf is niet zo erg, maar omdat er nu gigantische blokken van Tweakers zelf in staan, maakt dat het gewoon dermate minder leesbaar dat er nu een shitstorm aan kritiek komt.
Wel vraag ik me af of tweakers.net bij de statistieken rekening heeft gehouden met effectieve grootte en niet alleen maar kijkt naar beschikbare resolutie.
Het heeft er weg van dat dit niet zo is. Persoonlijk had ik er ook niet meteen aan gedacht, dus dat neem ik Tweakers niet kwalijk. Maar ik denk dat de beslissingen van Tweakers voor de huidige lay-out te veel verdedigd worden door Tweakers zelf, terwijl er in mijn optiek (als gebruiker zijnde) hier toch echt naar de gebruiker geluisterd moet worden (tot op zekere hoogte). Je kan niet de gebruikers laten beslissen hoe het er uit komt te zien, iedereen heeft zijn eigen mening en dan kom je nooit tot een definitief ontwerp. Maar ik denk dat de gebruikers hier wel veel input geven dat hoe het nu is, echt geen goede design keuze is geweest.

Ik heb zelf gelukkig geen last van de 1080p + 150% scaling issue, omdat ik hogere resoluties en lagere scalilng gebruik, maar persoonlijk vind ik de leesbaarheid gewoon echt niet top, ongeacht met of zonder reclame. Ik skipte het eerste uur die grote blokken, omdat dit overkomt als reclame. Het is niet goed leesbaar en het lijkt gewoon willekeurig. Leuk dat harry potter zo groot wordt uitgelicht, maar er staat een prijs bij die niet bekend is, en wellicht nooit meer relevant zal zijn omdat tegen die tijd dat artikel allang en breed niet meer op de voorpagina staat.

Ik hoop echt dat die blokken weer weg gaan. Het spijt me voor het team of degene die het huidige design bedacht heeft, maar dit is gewoon niet handig. De bruikbaarheid gaat omlaag, de hoeveelheid informatie dat je ziet gaat omlaag, de irritatie gaat omhoog. Het lijkt mij ook niet dat Tweakers dit voor ogen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:02
F_J_K schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:26:
[...]

FWIW: dezelfde review komt ook in de lijst voor, je mist dus (AFAIK) niets.
Ja, ik dus wel.
Nieuwsitems lees ik over de gehele dag wel bij. Het voelt niet integer als ik uitgebreide reviews ga zitten lezen terwijl ik aan het werk ben dus die lees ik vaak thuis rustig op de bank.
Als ik de iets oudere reviews wil lezen moet ik dus in de lijst op zoek gaan naar reviews, of via de speciale reviewpagina op zoek gaan.
Ik vond het nu juist zo prettig dan de laatste 3 items bovenin stonden.

Het zijn allemaal niet zulke spannende problemen, maar ik mis het gemak wat ik had gewoon een beetje.

Ik heb ondertussen al zoveel versies van tweakers meegemaakt en tuurlijk, het is altijd even wennen maar eigenlijk zag ik altijd wel de verbeteringen. Nu dus niet. Ik snap gewoon de meerwaarde van zo’n ontzettend grote banner niet. De vormgever mag volgens mij wel een lesje usability gebruiken.

Mooiste zou zijn als we zelf een beetje onze eigen indeling konden bepalen.

Dat het nieuwsitem over de vernieuwde frontpage al meer dan 300 reacties heeft zegt volgens mij ook genoeg

[ Voor 10% gewijzigd door yorroy op 14-03-2019 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:49
Usability en UX lijken op elkaar, maar kunnen soms niet verder van elkaar zitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dubbel. :?

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 14-03-2019 10:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Na de eerste 2 pagina's gelezen te hebben en na elke 5 klachten de suggestie dat wij als gebruikers gewoon moeten wennen kan ik na 2 dagen concluderen dat ik vanwege de grote redesign van de banner me bij iedere bezoek gewoon erger. Normaal browse ik graag door de verschillende tweakers achtergrond, review, uitgelicht artikelen maar dat is dus niet mogelijk (zonder al te veel zoekwerk). Ik kan enkel de grote focus zien. Sowieso is een adblocker nu een must geworden vanwege de hoeveelheid ruimte dat er ingenomen wordt. Op 1080p is de site gewoon niet te doen.

Verder als ik mijn venster verklein en het over gaat naar de mobile view is het alsnog een te grote blok dat domineert zonder de mogelijkheid naar vorige artikels te gaan.

Als ik het statistisch moet gaan uitleggen zorgt de update voor minder kliks van mij en minder bezoeken. Graag een rollback indien mogelijk of andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
Elazz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:34:
Na de eerste 2 pagina's gelezen te hebben en na elke 5 klachten de suggestie dat wij als gebruikers gewoon moeten wennen kan ik na 2 dagen concluderen dat ik vanwege de grote redesign van de banner me bij iedere bezoek gewoon erger. Normaal browse ik graag door de verschillende tweakers achtergrond, review, uitgelicht artikelen maar dat is dus niet mogelijk (zonder al te veel zoekwerk). Ik kan enkel de grote focus zien. Sowieso is een adblocker nu een must geworden vanwege de hoeveelheid ruimte dat er ingenomen wordt. Op 1080p is de site gewoon niet te doen.

Verder als ik mijn venster verklein en het over gaat naar de mobile view is het alsnog een te grote blok dat domineert zonder de mogelijkheid naar vorige artikels te gaan.

Als ik het statistisch moet gaan uitleggen zorgt de update voor minder kliks van mij en minder bezoeken. Graag een rollback indien mogelijk of andere oplossing.
Andere oplossing: iedereen minstens 1440p scherm, met scaling op 100%. En rekening opsturen naar Tweakers. Is blijkbaar enige manier om site goed leesbaar te krijgen.

Nu serieus: enige realistische wat ik zie als tweakers zelf niets doet is:
  • Custom CSS inschakelen samen met adblock, dan krijg je het een beetje leesbaar
  • rechtstreeks naar gathering.tweakers.net gaan en dan Tracker gebruiken om te kijken of er nieuws is
  • Stoppen met tweakers te bezoeken en nieuws op andere sites gaan zoeken :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mic2000
Ongeacht dat ik het erg zwart vond... begrijp ik nu wel waarom ze het blauw gebruiken, de kleur komt ook terug in de 'links'.

Ik blijf erbij, het idee is niet slecht qua ontwerp, wel qua usability en dus wel een zware pil om te accepteren... ik zou het iig terugdraaien naar drie items bovenaan.

Heb nu de blauwe kleur ook toegevoegd... staat toch beter.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rTe2fxR.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Mic2000 op 14-03-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:30
Mic2000 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:00:
Ongeacht dat ik het erg zwart vond... begrijp ik nu wel waarom ze het blauw gebruiken, de kleur komt ook terug in de 'links'.

Ik blijf erbij, het idee is niet slecht qua ontwerp, wel qua usability en dus wel een zware pil om te accepteren... ik zou het iig terugdraaien naar drie items bovenaan.

Heb nu de blauwe kleur ook toegevoegd... staat toch beter.
[Afbeelding]
Ziet er veel beter uit. Zou je je CSS kunnen posten? :9

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mic2000
luckremers schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Ziet er veel beter uit. Zou je je CSS kunnen posten? :9
Helaas... kan alleen de PSD posten ;).

Ik snap wel hoe één artikel bovenaan in het groot mooi is... alleen met de hoogte is niet slim gespeeld ivm ads... Daarnaast denk ik hoeveel sites hebben al dat de ankelier doorscrolled naar het volgende items, zodat het een item of 3 tot 5 heeft waarvan elke volgende na 5 a 8 seconden voorbij komt. Dat had ook een optie kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

yorroy schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:09:
[...]

Ja, ik dus wel.
Nieuwsitems lees ik over de gehele dag wel bij. Het voelt niet integer als ik uitgebreide reviews ga zitten lezen terwijl ik aan het werk ben dus die lees ik vaak thuis rustig op de bank.
Als ik de iets oudere reviews wil lezen moet ik dus in de lijst op zoek gaan naar reviews, of via de speciale reviewpagina op zoek gaan.
Ik vond het nu juist zo prettig dan de laatste 3 items bovenin stonden.
Toepasselijke XKDC:
There are probably children out there holding down spacebar to stay warm in the winter! YOUR UPDATE MURDERS CHILDREN.

;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waar ik overigens wel benieuwd naar ben: als ik de wensen lees van veel mensen die hier reageren dan is de rode lijn dat men een super compact overzicht wil van de laatste nieuwe content op Tweakers. Er zijn ook wat wensen om controle te hebben over de positie en zichtbaarheid van bepaald contenttypes.

We hebben een tracker die exact dat doet. Je kunt er lijstjes van redactioneel nieuws, downloads, reviews etc. in maken. De weergave is super compact. Hij is ook nog eens op elke pagina beschikbaar. Ik ben wel benieuwd wat we op de frontpage anders moeten dan in de tracker om aan jullie wensen te voldoen (en of we dan niet gewoon een alternatieve weergave van de tracker aan het bouwen zijn), of andersom hoe we de tracker in functionaliteit of weergave kunnen aanpassen om 'm een goed alternatief te maken voor mensen die geen behoefte hebben aan (grote) visuals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Femme Ik zie geen tracker op mobile?
.edit: ah verstopt in het hamburgermenu.

Ik gebruik de tracker eigenlijk nooit. Meteen een paar opmerkingen:
• Kan de limiet van 20 omhoog?
• Browsen met de tracker zichtbaar is geen porem op mijn 1200x1920 (100%) in portrait. Dan zie ik ook alleen maar de eerste 3-4 woorden van de titels.

[ Voor 99% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2019 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mschamp
@Femme , downloads zie ik niet in de tracker. Kan dat ergens ingeschakeld worden?
Dan heb ik de frontpage inderdaad niet meer nodig.

Maar zoals hierboven al enkele keren gepost: iets meer info zou toch wel mogen, door bv de foto iets kleiner te maken en 3 items te tonen.

[ Voor 34% gewijzigd door Mschamp op 14-03-2019 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

_Dune_ schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 00:49:
Ik open Tweakers.net in mijn browser op mijn Dell Inspiron 7000-serie met 14" HD scherm en geen artikelen, maar wel een grote banner? Wait what...? Banner ik heb een abo. dus geen banners... o wacht het is een artikel? Scroll je verder nog meer banners... ofzo.. mja... :/
Het is natuurlijk wel tekenend dat een flink aantal stafleden deze verandering ook niet ziet zitten of hoe het wordt behandeld. Ik neem aan dat dergelijke dingen ook intern worden uitgesproken, de afdelingen Tweakers zullen niet kilometers van elkaar vandaan zitten me dunkt. :+
Elazz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:34:
In 2012 vond men Tweakers 7 helemaal niks:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/b0f79ff2d4788aedaf890609f70736621dcc1e01/?url=http%3A%2F%2Fpoll.dezeserver.nl%2Fresults.cgi%3Fpid%3D383263%26amp%3Blayout%3D2%26amp%3Bsort%3Dprc

Tegenwoordig zouden vele gebruikers niets liever willen. :? Dit suggereert dat de layout sindsdien telkens slechter is geworden.

Helaas is er geen samenvatting van wat nu de meest gemelde nadelen destijds waren, dus ik beperk mij tot @eL_Jay's reactie:
Top 5 nadelen tweakers 7(imo)
  1. Lage informatie dichtheid (o.a. frontpage) en vage, desktop/notebook onvriendelijke lay-out (regelafstand, groot lettertype). M.a.w. ik zie het liever compacter zoals tweakers6 waardoor er minder hoeft te worden gescrolled.
  2. Afwezigheid tracker bij gemiddelde en lage resoluties
  3. Helderheid Tweakers7 (hoeveelheid witte achtergrond/bright screen)
  4. Ontbreken forumkleuren
  5. Gebrekkige functies (search) (het enige dat ik de organisatie achter tweakers niet kwalijk kan nemen ;), want kinderziektes)
Hoeveel van de bovenstaande 2012 kritiek is nu aangepast? Want scroll problemen, zoals je ziet, waren in 2012 ook al een punt van verbetering.

In 2017 was vooral het overschot aan witruimte het probleem. Vandaag de dag is dat nog steeds zo. Ik zou dan dus zeggen dat bepaalde kritiek al jaren aanwezig is. Ik vind dan niet dat je dan kan stellen dat er sprake is van ''gewenning''. Als bepaalde punten keer op keer terug komen lijkt mij dat eerder getuigen van een redelijk universeel probleem.
Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:43:
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben: als ik de wensen lees van veel mensen die hier reageren dan is de rode lijn dat men een super compact overzicht wil van de laatste nieuwe content op Tweakers. Er zijn ook wat wensen om controle te hebben over de positie en zichtbaarheid van bepaald contenttypes.

We hebben een tracker die exact dat doet. Je kunt er lijstjes van redactioneel nieuws, downloads, reviews etc. in maken. De weergave is super compact. Hij is ook nog eens op elke pagina beschikbaar. Ik ben wel benieuwd wat we op de frontpage anders moeten dan in de tracker om aan jullie wensen te voldoen (en of we dan niet gewoon een alternatieve weergave van de tracker aan het bouwen zijn), of andersom hoe we de tracker in functionaliteit of weergave kunnen aanpassen om 'm een goed alternatief te maken voor mensen die geen behoefte hebben aan (grote) visuals.
Wat men wilt:
  • Eerst terug naar de layout van 2012.
  • De witruimte die aangepakt wordt.
  • En dan deze moderniseren naar 2019 naar het voorbeeld van @Mic2000.
Dan krijg je een Tweakers naar 2019 maatstaven, maar met een layout die duidelijk ''eigen'' is en niet zo ''gewoontjes''.

Voor de mobiel zou de 2017 layout gehandhaafd kunnen worden. Op mobiel heb je immers meer iconen dan tekst nodig vanwege de touchscreens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Redneckerz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:53:
In 2012 vond men Tweakers 7 helemaal niks:

[Afbeelding]
En met "men" bedoel je dan de bezoekers van het feedbacktopic, neem ik aan? Je snapt hopelijk waar ik heen wil ;). Ik vind de veranderingen ook niks, maar dit soort polls zeggen nou eenmaal vrij weinig. Je zult in de kerk ook niet de conclusie trekken dat maar 0% van de bevolking atheistisch is :)

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je snapt ook dat lang niet iedereen in de pen klimt om te reageren? Heel T6 doet voor mij nog steeds beter aan dan de opvolgende iteraties. Ik snap de behoefte niet aan gigantische voorpagina's met veel teveel plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

.oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:09:
[...]

En met "men" bedoel je dan de bezoekers van het feedbacktopic, neem ik aan? Je snapt hopelijk waar ik heen wil ;)
Eerlijk gezegd niet. Maar ik refereer inderdaad naar dat topic, vond het niet nodig deze nogmaals te linken. In een omvangrijkere reactie op de FP heb ik ook verwezen naar het feedback topic en het aboneeforum ten tijde van de verandering in 2017. Dit was om aan te tonen dat het niet beperkt is tot 1 groep mensen, maar ook actief destijds meespeelde bij groepen die de toenmalige layout destijds hebben getest.

[ Voor 4% gewijzigd door Redneckerz op 14-03-2019 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Señor Sjon schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:10:
Je snapt ook dat lang niet iedereen in de pen klimt om te reageren?
Dat doet weinig af aan het feit dat een poll in een feedbacktopic waar voornamelijk klagers te vinden zullen zijn weinig representatief is. @Redneckerz poging om vanuit de .plan meer mensen naar de poll te trekken zal wel iets hebben geholpen, maar dan moet je ook maar weer net de .plan en de reacties eronder hebben gelezen.

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Ik gebruik de tracker niet omdat ik iets meer dan een halve breedte venster gebruik. Ook kort de tracker de titels af, waardoor je 9 van de 10x niet het onderwerp ziet. En zo'n zwart vlak vind ik redelijk invasief in mijn scherm. :) De FP-selectie die er tot voor kort was kwam enigszins overeen met de rechterkolom van T6. Daar stonden de 'trager' lopende items in zoals de plans, geek, polls en reviews. Ook had die een carroussel van vier highlights. Doordat de middenkolom altijd het nieuws had, wist je ook waar je moest kijken. De kritiek in V1 kwam dan ook volgens mij neer op dat de headlines van links naar rechts gingen met een ankelier die weer niet matcht met de titel erboven/onder. Het werd een zoekplaatje. Hetzelfde eigenlijk met de ankelier om de 10 nieuwsposts die niet gerelateerd is aan de dag (waarom niet zo'n ankelier met een uitgelicht item voor die dag?). Elke 10 items is erg arbitrair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:33

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

.oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:14:
[...]

Dat doet weinig af aan het feit dat een poll in een feedbacktopic waar voornamelijk klagers te vinden zullen zijn weinig representatief is. @Redneckerz poging om vanuit de .plan meer mensen naar de poll te trekken zal wel iets hebben geholpen, maar dan moet je ook maar weer net de .plan en de reacties eronder hebben gelezen.
Persoonlijk vind ik 7000 stemmen toch echt wel een representatief getal op een populatie van 600k gebruikers (en diverse calculators ten aanzien van steekproefgroottes zijn het met mij eens).

Misschien kan er een poll (bovenaan) op de frontpage komen dan met dezelfde stelling en deze een weekje te laten lopen?
Om eens te kijken of de niet klagers een andere mening hebben?

Er worden in dit topic naar mijn mening toch echt betere opties geboden dan het huidige design.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik denk dat de grootste wijziging die men wil zien, is die enorme 'banner' die >30% van de ruimte inneemt wordt verkleint. Als je een grote banner krijgt, en de ankeiler ziet, houd je met een beetje scherm geen ruimte over voor de echte content wat Tweakers bied: nieuws.

Je gaf zelf bij ons aan dat jullie zagen dat er zeer weinig gescrollt wordt en items lager op de pagina minder worden bezocht. Waarom is er dan gekozen voor zo'n enorme afbeelding? In de ~450 pixels die het hoog is passen aardig wat nieuwsberichten.

Halveer het, plaats er twee of drie naast elkaar en laat er totaal iets van 5 zien die per item scrollt na een paar seconden. Heb je aandacht voor de zaken die je wilt belichten en is het ook niet zo statisch.
Mschamp schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:47:
@Femme , downloads zie ik niet in de tracker. Kan dat ergens ingeschakeld worden?
Dan heb ik de frontpage inderdaad niet meer nodig.

Maar zoals hierboven al enkele keren gepost: iets meer info zou toch wel mogen, door bv de foto iets kleiner te maken en 3 items te tonen.
Kijk bij de Instellingen van de tracker. Daar kan je categorieën in- en uitschakelen alsmede hoeveel items er zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

.oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:14:
[...]

Als men helemaal transparant wilt zijn zou men een vergelijkingsresultaat kunnen plaatsen tussen de verschillende layouts. Enerzijds als historisch context (Eventueel met links) of als onderdeel van een FP en forum poll waarin men de keuze kan maken.

Zodra die er is, dan zou de volgende stap gezet kunnen worden - Het moderniseren van die stijl.

Daarmee deel je wat @Mic2000 heeft geopperd naar 2 aparte stappen waar crew dan apart op kan focussen.

Als dat allemaal geen haalbare kaart blijkt, dan blijf ik bij de eerdergenoemde disclaimer dat dit een persoonlijke visie betreft en dat deze niet gedeeld wordt met alle leden van de Tweakers Crew.

Als dat ook niet kan, tja, welke (redelijke) opties blijven er dan over? Het niet-reagerende maar wel negatief tov de verandering staande volk zal dan zijn negativisme meer in de meta-reacties plaatsen en niet meer op het forum, of zelfs iets radicaals als tegen stemmen bij awards waar Tweakers aan meedingt.

Dat is natuurlijk een redelijk extreme doortrekking, maar ik kan mij goed indenken dat zoiets overwogen zal worden als alle redelijke opties niet haalbaar zijn. Let wel, met redelijke opties ga ik van het eerder genoemde ''Er moet gehoord worden ipv geluisterd'' principe uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik ben om Femme. Kies voor de Frontpage de route van de eerder genoemde V1, en behoud de wensen voor supercompacte overzichten door ze in de tracker te plaatsen. Het huidige poldermodel gaat geen stand houden en is niet toekomstbestendig. Ik lees hier en daar dat er wellicht niet goed genoeg geluisterd wordt, ik denk eerlijk gezegd dat er teveel geluisterd wordt naar een te kleine groep, beetje het Zwarte Piet-idee.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:45
Ik ben geen ontwikkelaar of gui expert, maar ben het wel eens met wat er eerder gezegd is, 3 kleinere plaatjes met het uitgelichte item ziet er wat rustiger uit.

Wat me overigens ook irriteert (groot woord, maar het dekt beter de lading), is de niets zeggende foto's die nu als bij de items staan:
- Huawei: "Laten we een schuine foto van toetsenbord en beeldscherm maken"
- Google: "Achterkant van een androidone"
- Harry Potter: "Iemand met google maps open(?)"
Het voegt niets toe aan het artikel.

Het fijn aan Tweakers is altijd geweest dat het niet schreeuwerig over komt. De tracker lost dit niet op.
Ik vind het ook vreemd om te vragen wat de frontpage anders moet doen, dan er in de tracker gedaan wordt. Het wordt verschillende malen aangegeven, zorg dat het schreeuwende wat minder is. Vergelijk de huidige pagina met de vorige versie als met die screenie die @Mic2000 heeft gemaakt.

Just my 2 cents....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben: als ik de wensen lees van veel mensen die hier reageren dan is de rode lijn dat men een super compact overzicht wil van de laatste nieuwe content op Tweakers.
Ja iedereen wil compact, maar vervolgens lees je in hetzelfde topic dat mensen de website inzoomen naar 125 of 150 procent omdat het anders niet leesbaar is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 09:36

MsG

Forumzwerver

Ik kijk echt nooit in m'n leven naar die tracker. Dat is een of ander zwart zijgebied met allemaal geagreggeerde random linkjes (daarom krijg ik leuke tweakblogs helaas ook nooit mee).

Ik snap gewoon niet zo hoe je serieus op 1 artikel prominent in beeld doen en de rest maar random wegstoppen komt. Hoe kan ik zonder scrollen die andere artikelen zien? Wat is de gedachtegang? De diversiteit die de Tweaker is qua interesse, zie ik hier niet in terug. Men moet maar iets hebben met de bovenste Ankeiler, en anders maar toevallig scrollen voor de andere items. Misschien sprak het camera-artikel me wel enorm aan, maar van het bestaan van dat artikel weet ik pas als ik naar oud nieuws scroll.

Natuurlijk zijn we nu nog op een punt dat niet elk nieuwsitem of feature op de nieuwe manier is ingeleid. Maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als er vrij snel achter elkaar eens 2 uitgelichte dingen komen.

Als ik de discussie lostrek van een discussie over ankeiler-grootte, dan vraag ik me als kernvraag gewoon af:

Hoe is maar 1 item van Tweakers kunnen uitlichten beter dan de diverse artikelen/reviews/etc. wat jullie voorheen hadden

Wat is er op tegen om de ankeilers te splitsen, in bijvoorbeeld 2 of 3 blokjes gewoon bovenin.

Ik ben het ook wel eens met de kritiek dat je nergens eens duidelijk op de hoofdpagina oude plans kan zien. Alles is in 1 nieuwsfunnel gegooid.

Die acties mis ik ook altijd doordat ik nooit zover naar onderen op de website hang.

Wat mij betreft zouden de andere secties "Op het forum" Populaire" producten wel hoger mogen komen dan die eindeloze rijtjes oude titels van nieuws. Want die zijn vaak ook ietsje tijdlozer. Dat vond ik ook het mooie aan die vorige ankeiler, als je qua tweakers-eigen content wat achterliep was je die artikelen niet meteen "kwijt" want ze werden soms wel even een week belicht (nooit gemeten hoor :P). Nu gaat die oudere content juist meteen naar onderen.

Knalt de "WD Black SN750 review" blok bijvoorbeeld nu uit beeld zodra er ook maar 1 nieuw uitgelicht item bij komt? Hoe is de bedoeling dat ik zo'n item dan nog meekrijg als ik bijvoorbeeld maar 1 of 2 x per week op de website kom?

En de functionaliteit die je aanbied binnen zo'n ankeiler, nogmaals zonder het te hebben over die grootte, vind ik bijvoorbeeld wèl handig en goed bedacht. (al gebruik je bij deze ankeiler, die van die Huawei matebook weer niet de pricewatch-linking functionaliteit. Dan blijft het ook maar een hele grote review-link.

[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 14-03-2019 14:58 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:38:
[...]

Ja iedereen wil compact, maar vervolgens lees je in hetzelfde topic dat mensen de website inzoomen naar 125 of 150 procent omdat het anders niet leesbaar is.
Maar er is een verschil tussen compact en alles zo klein mogelijk maken en alle informatie op één pagina gooien. Dat is nu net de kunst van goed design.

Ik zeg niet dat ik het kan, kan ik namelijk niet, maar ik verwacht dat tweakers genoeg geld heeft om mensen aan te nemen die dat wel kunnen.
Een banner maken die een halve pagina beslaat voor één artikel heeft uiteindelijk niets met de leesbaarheid te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
doet aannames
Check! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat is inderdaad toeval :) . Sven heeft helaas besloten om ons te verlaten de lange reistijd tot A'dam (als Achterhoeker vind ik Amsterdam ook niet de meest praktische locatie), waardoor we op zoek moeten naar een nieuwe ux'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

XWB schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:38:
[...]

De meeste personen realiseren zich niet dat er geschaald wordt naar 125% of 150% dit doet Windows 10 al automatisch op de meeste systemin. Heel veel mensen hebben dit niet eens door.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

_Dune_ schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:28:
[...]

De meeste personen realiseren zich niet dat er geschaald wordt naar 125% of 150% dit doet Windows 10 al automatisch op de meeste systemin.
Sorry, maar ik geloof daar geen zak van. Ik heb op geen enkele monitor behalve mijn 4k (waarbij de recommendation compleet absurd is) ooit gezien dat hij iets anders dan 100% aanraadt. En dat zijn meestal de Full HD-achtige schermen vanaf 22" of 2560x1440 vanaf 27". Ik verwacht dat meer bij schermen op tablet- of laptop-formaat.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2019 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als iemand anders dit had geschreven had ik diegene beticht van trollen. Nu neem ik aan dat jij hier niet aan het trollen bent, maar het is toch ook wel erg duidelijk dat je gewoon het totaal niet serieus wil nemen.

Nogmaals: We hebben de vraag om op de 2000000 pixels die mijn scherm heeft er meer dan nul te reserveren voor nieuwsberichten. Ik, en velen met mij, zien letterlijk nul nieuwsberichten (alleen de enorme banner, als je die mee wil tellen zien we er één). En dan kom jij heel grappig met de opmerking dat iedereen die meer dan nul nieuwsberichten wil zien dus een 'super compact overzicht' wil hebben. Nee ik wil geen supercompact overzicht. Ik wil een overzicht. Ik wil meer dan nul nieuwsberichten. Als jij vindt dat ik daarmee dus een supercompact overzicht wil, dan zegt dat een hele hoop over de design richting die Tweakers op wil gaan.

Ik vind persoonlijk de tracker ook niks en heb hem ingeklapt. Dat andere hem wel gebruiken is uiteraard prima, maar het zou toch leuk zijn als je op zijn minst zou doen alsof je het commentaar van gebruikers serieus neemt.
.oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:51:
[...]

Sorry, maar ik geloof daar geen zak van. Ik heb op geen enkele monitor behalve mijn 4k (waarbij de recommendation compleet absurd is) ooit gezien dat hij iets anders dan 100% aanraadt. En dat zijn meestal de Full HD-achtige schermen vanaf 22" of 2560x1440 vanaf 27". Ik verwacht dat meer bij schermen op tablet- of laptop-formaat.
Ik heb minder dan een maand geleden nog een nieuwe laptop geinstalleerd met een Full HD scherm, en die staat gewoon op de standaard 125%, heb ik niks aan gewijzigd. En Full HD laptop schermen zullen toch een erg groot gedeelte van de bezoekers van Tweakers zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 14-03-2019 15:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Dit is het op mijn Surface Go, met out of the box settings. En kleiner wil je/ik de lettertjes niet want dat is niet te lezen.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1903/535074/IgzfoxFI.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]
Veel mensen gebruiken nu juist een laptop. Mijn Dell Inspiron 7000-serie met een full HD 14" scherm, wordt standaard geschaald op 150% in Wndows 10. Ik heb ook een Dell XPS 15 met een 15" full HD scherm deze wordt standaard op 125% geschaald. Mijn 24" monitoren op mijn desktop ook 125%.

Veel mensen gebruiken tegenwoordig ook tablets, mijn Dell Venue 11 Pro schaalt ook standaard naar 150% in Windows 10 Pro...

Jij wilt het dan niet geloven, maar de feiten zijn er.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 14-03-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 09:36

MsG

Forumzwerver

[...]

Op mijn 24" 1920 * 1200 staat Windows ook standaard op 125% hoor. De N=1 methode werkt vaak niet zo goed :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik vind de optie die Mic2000 toont een mooie middenweg, en een mooie evolutie van de oude afbeeldingen bovenaan de pagina. Helemaal het pijltje voor de oudere "highlights" is een goede toevoeging. Al zou ik denk het "Lees artikel/preview/review/etc (59)" nog weglaten, dat maakt de afbeelding voor mij te druk.

Eén enkele grote banner lijkt gewoon teveel op reclame en na de derde keer heb je het echt wel gezien. Hetzelfde geldt voor de kleinere banners na elk 10e item. Verder mis ik de grote lijn, bij andere tech websites die veel gebruik maken van afbeeldingen hangt alles samen en dat mis ik nu bij Tweakers.

[ Voor 26% gewijzigd door Caayn op 14-03-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:07:
Aan het feit dat alle fonts achtelijk groot zijn als ik het vergelijk met mijn normale 100% scaling. Vergelijk mijn eigen browser met die van het plaatje: https://i.imgur.com/DsFwcNw.png. Hij gebruikt een scaling van 150% tot 200%. In Windows zelf dus, niet in de browser.

.edit: ik heb het even gemeten, de hoogte van zijn browsertabs zijn 51 pixels. Bij mij zijn die 34 pixels. Inderdaad een scaling van exact 150%. Zijn "Full HD" scherm is dus eigenlijk effectief maar 1280x720.
Leuk, dat nitpicken op de scaling, maar ook in jouw screenshot is er geen enkel artikel te zien... Dus dan is het (letterlijke) pixelneuken leuk maar wat voegt het nu exact toe aan de inhoud van het bericht? ;)

Een ander dingetje waar ik mij eigenlijk ook best aan stoor en volgens mij ook al eens eerder dit jaar heb aangegeven toen de compacte weergave tussen neus en lippen door verwijderd is;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EqHTxBS.png

Is dit niet wat veel roodruimte? 100% scaling, 1440p resolutie.
[...]

Gezien er meerdere reacties zijn die dat hier zeggen dat Windows dat doet, lijkt het mij wel aannemelijk dat Windows in elk geval iets doet. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

MsG schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:54:

Ik snap gewoon niet zo hoe je serieus op 1 artikel prominent in beeld doen en de rest maar random wegstoppen komt. Hoe kan ik zonder scrollen die andere artikelen zien? Wat is de gedachtegang? De diversiteit die de Tweaker is qua interesse, zie ik hier niet in terug. Men moet maar iets hebben met de bovenste Ankeiler, en anders maar toevallig scrollen voor de andere items. Misschien sprak het camera-artikel me wel enorm aan, maar van het bestaan van dat artikel weet ik pas als ik naar oud nieuws scroll.
Femme heeft nog niet gereageerd op @Mic2000's voorbeelden, (en hier), deze is ook al merenmalen hier op deze pagina benoemd, maar een post over de toevalligheid van een vacature voor een UX designer, dat triggert klaarblijkelijk wel een reactie. :?

Gezien @Hero of Time om is ben ik namelijk wel benieuwd wat Femme ervan denkt en bovenal, wat de reactie is op de voorgedragen voorstellen. Laten we daarom het niet verzanden in pixelneuken, en scaling, maar bovenal eens de problemen bespreken die al sinds jaar en dag voorbij komen als het om de layout gaat.

Als dat namelijk eens wordt aangepakt, dan zijn de andere issues ook minder van zorg. Nu heb ik het idee alsof men eerst naar de details, de kleine issues kijkt, en de grote niet ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door Redneckerz op 14-03-2019 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mic2000
@Redneckerz Ik ben ook net zo goed voor om één artikel op de ankelier te zien, maar die dan elke 6-7 seconden naar links scrolled en zo het volgende item toont. Heb je toch een groot vlak... alleen verticaal iets je minder hoog maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Mic2000 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:43:
@Redneckerz Ik ben ook net zo goed voor om één artikel op de ankelier te zien, maar die dan elke 6-7 seconden naar links scrolled en zo het volgende item toont. Heb je toch een groot vlak... alleen verticaal iets je minder hoog maken :).
Hoe sta je tegenover de 2012 layout en van daaruit jouw mock ups implementeren?

Kan je wellicht daar een shopje van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
Je bedoelt zoals ze er uitzien in dit filmpje? reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?

De 2012 layout of die uit 2017 maakt mij niet zo uit... Ik blijf het nog een beetje raar vinden maar één groot artikel bovenaan de frontpage... maak dat er meerdere voorbij scrollen...

Al goed... het went.. dat vind ik ook wel het mooie bij Tweakers als ze veranderingen doorvoeren, ze houden zich vaak redelijk stil de eerste dagen... zodat iedereen ook de tijd krijgt om te wennen aan de veranderingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Mic2000 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:51:
Je bedoelt zoals ze er uitzien in dit filmpje? reviews: Tweakers 7: wat is nieuw?

De 2012 layout of die uit 2017 maakt mij niet zo uit... Ik blijf het nog een beetje raar vinden maar één groot artikel bovenaan de frontpage... maak dat er meerdere voorbij scrollen...

Al goed... het went.. dat vind ik ook wel het mooie bij Tweakers als ze veranderingen doorvoeren, ze houden zich vaak redelijk stil de eerste dagen... zodat iedereen ook de tijd krijgt om te wennen aan de veranderingen...
Zoals hier.
2012: https://web.archive.org/w...0046/http://tweakers.net/

Ter vergelijking ook 2013: https://web.archive.org/w...0350/http://tweakers.net/

Die gewenning is nu juist niet wat je wilt. Daardoor verstomt uiteindelijk de kritiek en zal in de data van Tweakers het lijken alsof men het heeft geaccepteerd.

Wat natuurlijk niet het geval is als je een aantal jaar later bij een volgende iteratie dezelfde punten ziet terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Sissors schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:55:
[...]

Als iemand anders dit had geschreven had ik diegene beticht van trollen. Nu neem ik aan dat jij hier niet aan het trollen bent, maar het is toch ook wel erg duidelijk dat je gewoon het totaal niet serieus wil nemen.

Nogmaals: We hebben de vraag om op de 2000000 pixels die mijn scherm heeft er meer dan nul te reserveren voor nieuwsberichten. Ik, en velen met mij, zien letterlijk nul nieuwsberichten (alleen de enorme banner, als je die mee wil tellen zien we er één). En dan kom jij heel grappig met de opmerking dat iedereen die meer dan nul nieuwsberichten wil zien dus een 'super compact overzicht' wil hebben. Nee ik wil geen supercompact overzicht. Ik wil een overzicht. Ik wil meer dan nul nieuwsberichten. Als jij vindt dat ik daarmee dus een supercompact overzicht wil, dan zegt dat een hele hoop over de design richting die Tweakers op wil gaan.
Ik troll niet. Jij wil de ankeilers kleiner hebben, maar dat is niet de oplossing voor de groep super tekstueel ingestelde tweakers. Die vinden de paddings van de nieuwsheadlines namelijk ook al veel te ruim en willen iets dat nog veel compacter is. Compactere headline, kleine beeldformaten en beperkt gebruik van beeld. Je krijgt dan een layout die voor een grote groep mensen niet meer fijn leesbaar is en er onaantrekkelijk uitziet. Wij willen de leidende techsite voor het Nederlandstalige internet zijn en niet een niche site.

Vandaar dat ik benieuwd ben wat we kunnen doen om de tracker beter aan te sluiten op de behoeften van de tekstueel ingestelden. De tracker heeft namelijk al een super hoge informatiedichtheid en is tweakbaar.

In het verleden hebben we wat layoutvoorkeuren gehad om tegemoet te komen aan de wensen van de textsavvy tweakers. Het is een hel om die settings goed te onderhouden in combinatie met de afwijkingen in styling die we al hebben voor de verschillende responsive breakpoints. De coze/compact-settings werden in de praktijk dan ook niet bijgewerkt bij veranderingen in de styling. We hebben daar weinig klachten over gekregen. Recent hebben we besloten om er helemaal mee te stoppen op alles behalve het forum. We laten het nu over aan de community om via custom css de layout naar eigen inzicht te tweaken en tweaks met elkaar te delen. Ik denk niet dat wij in onze standaard layout volledig tegemoet kunnen komen aan de wensen van de tekstueel ingestelden, maar vinden het echt prima dat jullie het heft in eigen hand nemen om de boel te verbouwen.
Ik vind persoonlijk de tracker ook niks en heb hem ingeklapt. Dat andere hem wel gebruiken is uiteraard prima, maar het zou toch leuk zijn als je op zijn minst zou doen alsof je het commentaar van gebruikers serieus neemt.
We gaan uiteraard de feedback inventariseren en kijken wat de omvang is van de groep gebruikers die ontevreden is ten opzichte van de 200.000 mensen die dagelijks gebruikmaken van onze site. We gaan ook nader onderzoek naar de oorzaken van de heftige emoties die mensen voelen. Tegelijkertijd hebben we een plan (dat gebaseerd is op gevalideerde aannames) waar we naartoe willen werken en waar we nog veel werk in te verzetten hebben. We gaan dat plan niet op dag drie overboord gooien. Ik kan dus ook geen toezeggingen doen over aanpassingen.

Wat wij willen is tech op een aantrekkelijke manier presenteren en de breedte en diepte van de content en functionaliteit op Tweakers beter etaleren. Het nVidia GTX 1660 laat dat al beter zien. Met de geplande verbeteringen gaan we zorgen voor meer relevante content (o.a. uit de community) en willen we de 'landingsbaan' met een duidelijke focus op de linkerkolom beter tot zijn recht laten komen. We streven naar een no-nonsense layout waarvan we denken dat die goed bij de doelgroep past. We gaan daar op een agile manier naartoe werken en sturen op resultaat. Als iets niet werkt dan passen we het aan en we proberen dingen uit om te onderzoeken wat het beste werkt.
Ik heb minder dan een maand geleden nog een nieuwe laptop geinstalleerd met een Full HD scherm, en die staat gewoon op de standaard 125%, heb ik niks aan gewijzigd. En Full HD laptop schermen zullen toch een erg groot gedeelte van de bezoekers van Tweakers zijn.
Om ervoor te zorgen dat we appels met appels vergelijken is het beter om logische resoluties te vergelijken, dus de fysieke resolutie gedeeld door de device pixel ratio (in jouw geval 1.25). Je komt dan in jouw geval op 1536x864 pixels. Als ik mijn browser schaal naar een viewport van 1536x864 (rekening houdend met OS chrome) dan zie ik acht headlines met de aanpassingen die we willen gaan doen aan search en zwarte balk. Op 1024x768 (logische resolutie van een iPad) hou ik er zes over met een fullscreen browser en geopende tabs. Dat vind ik nog best wel ok. Ik wil best kijken of we het nog iets kunnen optimaliseren op deze lage verticale resoluties.

De enorme weerstand tegen scrollen verbaast me wel enigzins in deze tijd waarin mensen als een dolle door Instagramtijdlijnen scrollen op kleine schermpjes en daar ogenschijnlijk weinig moeite mee hebben.
Redneckerz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:42:
[...]

Femme heeft nog niet gereageerd op @Mic2000's voorbeelden, (en hier), deze is ook al merenmalen hier op deze pagina benoemd, maar een post over de toevalligheid van een vacature voor een UX designer, dat triggert klaarblijkelijk wel een reactie. :?
We zijn van drie ankeilers bovenin naar één brede bovenaan en de rest verdeeld tussen de headlines gegaan omdat we daar goede redenen voor hebben. Met de brede ankeilers hebben we meer ruimte voor metadata zoals gerelateerde forumtopics en andere dingen die we nog willen uitproberen. Ook zien we in a/b-tests dat de linkerkolom met de nieuwsheadlines beter converteert als we een brede ankeiler tonen in plaats van meerdere naast elkaar, omdat de focus kennelijk sterker op de linkerkolom ligt en mensen meer geneigd zijn om te scrollen. Als nu toch blijkt dat het nieuwe concept niet werkt zullen we aanpassingen doen maar het is nog veel te vroeg om daar iets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

CH4OS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:20:
Leuk, dat nitpicken op de scaling, maar ook in jouw screenshot is er geen enkel artikel te zien...
Nogal wiedes. Als je @.oisyns screenshot iets aandachtiger bekijkt, dan zie je in zijn browser (100% scaling) het eerder aangehaalde screenshot (150% scaling).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.