Feedback nieuwe FP

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 15.671 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerheij
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-01-2020
CorVus schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:47:
Wel ook zoals Henkje.doc aangeeft, snap wel dat het zuur is als er hard gewerkt is aan een nieuwe layout en de kritiek niet mals is.
Toch hoop ik daarom toch nog dat er minstens nog wat wijzigingen in plaats vinden, of er terug gegaan wordt naar de vorige layout.
Mee eens, is inderdaad jammer als er hard aan is gewerkt en ik ga er vanuit dat er ook genoeg mensen zijn die de layout wel goed vinden. Is het misschien een optie om een functie toe te voegen (setting in account???) waarmee je de banners op de frontpage kan uitzetten? Dan ben ik persoonlijk ook best bereid om mijn adblocker uit te zetten.

Deze heb ik hiervoor namelijk wel altijd uit gehad op tweakers omdat ik ze best wel wat inkomsten gun zolang het niet té druk/erg wordt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pookie79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 14:49
Ik heb het nu een weekje aangekeken en ik moet zeggen dat ik nu op het punt sta T.net te verlaten. Niet alleen omdat alles steeds maar voller, drukker en met meer "klik hier"s wordt. De feedback van de gebruikers wordt gewoon echt genegeerd op een arrogante wijze. Die FP platen blijven dagenlang staan ik zie niet meer waar het om draait en ik ben gewoon niet happy meer om van alles te lezen, en juist nieuwe dingen te ontdekken. Er wordt best veel zinnigs gezegt in deze thread door de gebruikers. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Als jullie van het nieuws af willen en alleen maar scrollen naar blogs a la instagram ga je gang, maar ik had meer van T.net verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@pookie79 Als ik de .plan artikelen even snel scan dan is daaruit op te maken dat Tweakers elke twee weken een nieuwe release doet. Dus dat je na een week nog geen veranderingen ziet is dan wel zo logisch.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:41
Ik zie het nieuwe design liever komen als gaan. het is chaotisch maakt alles minder overzichtelijk en krijg er een behoorlijk windows 10 gevoel bij.
Verandering omdat het niet niet omdat het beter is.

Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd simpelweg deze iframes te blocken maar dat lijkt geen gewenst resultaat te hebben.
Het lijkt erop dat als ik iframs verwijder is dus een deel van het nieuws misloop want niet alles heeft naast deze irritante versie ook nog een gewone versie met alleen text.
Het lijkt meer om nog meer spam adds dan een nieuws item en daarnaast lijkt het mij zonde van de tijd van tweakers werknemers aangezien dit meer tijd kost om online te zetten dan een ander nieuwsitem.

En als laatste vind ik het geopende nieuwsartikel minder plezierig lezen door de veranderende achtergrond dan een artikel waarbij dit niet gebruikt is.

iets met optionele vinkjes schiet me te binnen zodat alle gebruikers simpelweg iets kunnen hebben zoals zij dat prettig vinden ipv dat iemand voor je beslist.

Verandering is niet altijd beter!!!
.oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:51:
[...]

Sorry, maar ik geloof daar geen zak van. Ik heb op geen enkele monitor behalve mijn 4k (waarbij de recommendation compleet absurd is) ooit gezien dat hij iets anders dan 100% aanraadt. En dat zijn meestal de Full HD-achtige schermen vanaf 22" of 2560x1440 vanaf 27". Ik verwacht dat meer bij schermen op tablet- of laptop-formaat.
Mijn 15 inch laptop met 4k scherm stond standaard ook op 225% ipv 200% zo heel raar lijkt mij het dus niet.
En hier stond standaard geen factory windows meer op want die was er dezelfde dag nog vanaf.
Verder denk ik niet dat windows 10 kan zien of je een laptop scherm of een desktop scherm heb aangezien ze gewoon aangegeven worden als standaard scherm.
Bij mijn pc was het een geval apart. Bij mijn 1080p monitor was het wel normaal 100% maar bij een 'afwijkende' resolutie op mijn oude scherm van 1920x1200 was het wel 125%.
De gebruikte logica van MS snap ik dan ook niet maar goed ik snap wel meer niet van MS zijn/haar denkwijze.

En als laatste denk ik ook niet dat de optie van @Mic2000 de juiste is dit lost namelijk het probleem van gebruikers die adds zien niet op.
Aangezien daarboven nog altijd mega grote adds verschijnen bij de 'gewone' gebruikers heb je alsnog het hele beeld vol met een add en 3 nieuws artikelen. het eind resultaat is dus niet veel anders.
Aan de zijkant als extra lijkt mij de beste oplossing maar dan moet dus wel ieder artikel ook in de lijst staan.

[ Voor 50% gewijzigd door computerjunky op 23-03-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pookie79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 14:49
@XWB Ik had ook niet verwacht dat men dit ineens kan oplossen. Met een week aan kijken bedoelde ik kijken of het inderdaad went. Maar helaas is het gewoon een zooitje. Het voelt als hele opdringerige reclame midden in de content. Uit de reacties van de de medewerkers valt op te maken dat ze niet van plan zijn naar de gebruikers te luisteren op een arrogante manier zelfs. Bv dat ik niet moet zeuren want ik zou uren scrollen op instagram...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:21
Kan iemand mij deze uitleggen?
plan: Bugbash en weghalen zwarte balk - Development-iteratie #152
Geen zwarte balk, geen slogan
We hebben onlangs de keuze gemaakt om iets meer ruimte te pakken voor content door de onderbalk van het menu weg te halen. Deze onderbalk nam verticaal 34 pixels ruimte in beslag en dat is net zoveel als één headline op de frontpage, bijna net zoveel als een regel in de prijstabel of 1/3 van de hoogte van een item in de productenlijst. Kortom, we krijgen er een iets hogere informatiedichtheid op de site voor terug.
Aan de ene kant worden allerlei plaatjes vergroot en aan de andere kant worden er banners van wel 34 pixels weggehaald om een hogere informatiedichtheid ervoor terug te krijgen?!

[ Voor 11% gewijzigd door ge-flopt op 26-03-2019 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat begrijp je daar niet aan? Je doet net alsof het tegenstrijdig is, maar het is heus niet het doel om je zoveel mogelijk te laten scrollen ;). Blijkbaar willen ze wel de plaatjes, en dus worden er andere dingen gezocht om pixels te besparen.

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 26-03-2019 23:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
ge-flopt schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:36:

[...]

Aan de ene kant worden allerlei plaatjes vergroot en aan de andere kant worden er banners van wel 34 pixels weggehaald om een hogere informatiedichtheid ervoor terug te krijgen?!
Toch weer 34 pixels! Ik vind het geen gemis in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:42

[...]

Ik vind 't wel een goed teken. Kennelijk zijn er redenen om verknocht te zijn aan beeldschermvullende plaatjes, maar alle beetjes helpen als je dan die drang probeert te compenseren :)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Wat is dan wel het doel? Dat vraag ik me eigenlijk wel de hele tijd af. Er worden zeer schreeuwerige plaatjes geplaatst.

Het gaat me ook niet om de 34 pixels en dan met name wat er staat, maar het klinkt zo wel heel erg naar: "We hebben het verkloot, maar kijk hier we hebben geluisterd en er staat nu 1 nieuws bericht meer!:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Ja, zo komt het nieuws weer een stukje hoger boven de fold te staan.

En dat allemaal op basis van feedback :)

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

XWB schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:58:
En dat allemaal op basis van feedback :)
Zo lijkt het verkocht te worden, maar voordat dit topic ook maar bij iemand werd bedacht stond het al op de planning om verwijdert te worden. Niets op basis van feedback.

Wat mij stoort, is deze zin:
Kortom, we krijgen er een iets hogere informatiedichtheid op de site voor terug.
Dit vind ik zelf zo'n dooddoener en BS. Een betere informatiedichtheid krijg je niet door een klein element te verbergen/verwijderen. De hoeveelheid artikelen per x aantal pixels is nog steeds gelijk. Je kan pas echt over hogere informatiedichtheid spreken, als er in dezelfde hoeveelheid pixels meer informatie staat. 1 luttele headline meer noem ik dat niet. Je kan het er pas over hebben als de padding van 10 pixels boven en onder de headlines wordt verwijdert.

De melding over hogere informatiedichtheid heeft ook pas recht als de enorme 'banner' kleiner wordt gemaakt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:51:
[...]
Je kan het er pas over hebben als de padding van 10 pixels boven en onder de headlines wordt verwijdert.
Die padding is eerder al iets verkleind. Nog minder of zelfs geen padding zorgt voor onbalans in het design en een verminderde usability (sneller misklikken, lastiger leesbaar).

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik heb niet het gevoel dat usability het grootste argument is. ;) Zelf vind ik de plaatjes tussendoor juist enorm detoneren door de grootte en omdat ze niet gerelateerd zijn aan het bericht eronder of erboven. Een uitgelicht item van die dag is nog te relateren, maar per 10? Dat relateer je nergens aan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Vooropgesteld: ik zelf heb net zo lief alleen een lijst artikeltitels (maar dan niet afgekapt). En vind het zuigen dat 'compact' weg is en heb met custom css maar een en ander uitgeschakeld. Wat mij betreft kan alles veel compacter wat usability alleen maar erg verbetert. Ik ben blij met de 'discussieer mee' knop in het plaatje, al is dat voor mij persoonlijk geen reden de plaatjes niet te blokkeren.

Maar: de boodschap dat er ook een andere groep (minder vocale) bezoekers is, is op zich te begrijpen. Ik zou zeggen: de statistieken zullen op termijn uitwijzen of de halve pagina aan plaatjes werkt.

Als blijkt dat er minder artikelen worden gelezen via de frontpage-overzichten (omdat alleen de eerste anderhalve artikeltitels zichtbaar zijn), het css-gebruik explosief is gestegen onder de mensen die die functionaliteit hebben (wat zegt dat de originele opmaak niet wordt gebruikt), of het aantal adblockers stijgt, dan zijn dat signalen om de richting naar minder content per vierkante meter terug te draaien.

Als er meer mensen gaan klikken dan dat men twee maanden geleden deed, dan zijn er schijnbaar een boel mensen die er wel wat aan hebben.

Toch jammer dat er geen langdurige A/B-test mogelijk is van hele grote delen van de site. Maar ja, er zijn vast al te veel adblockers etc. om even een dozijn ervaren extra developers aan te nemen. Als die er waren dan hadden ze ook de resources om gewoon de compact optie te handhaven, losse versies te ontwikkelen per type scherm, etc. :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Señor Sjon schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:07:
Ik heb niet het gevoel dat usability het grootste argument is. ;)
Wel wat betreft de padding tussen headlines ;) Zeker voor touch-devices is dat erg prettig.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Laat ik nou meestal een point-device gebruiken. De desktop is nog niet zo uitgestorven als webontwikkelaars graag lijken te denken. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Señor Sjon schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:06:
Laat ik nou meestal een point-device gebruiken. De desktop is nog niet zo uitgestorven als webontwikkelaars graag lijken te denken. ;)
True, het is dus vooral zaak om te zorgen voor een goede middenweg. Er is technisch ook geen betrouwbare methode om te bepalen wat voor input-device gebruikt wordt. Dat zou ook niet uit mogen maken; daarop optimaliseren is in de eerste plaats meer werk en maintenance en in het algemeen gewoon bad practice.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

http://gs.statcounter.com...mobile-tablet/netherlands Suggereert 55% PC, 35% smartphone, 10% tablet voor Nederland. Waar smartphones licht stijgt en tablets licht daalt. (En waar het beeld vertekent doordat dergelijke sites en metingen vaker worden geblokkeerd op pc met plug-ins dan op smartphone. Waarschijnlijk in de praktijk nog wat meer PC). Al zegt dit niet veel over de Tweakers-bezoekers. Aan de ene kant: meer kans dat er nog een dikke PC in huis is dan in een gemiddeld huishouden, aan de andere kant: meer kans dat er in de file nieuws wordt gelezen (foei!) en in de trein op het forum wordt gepost :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mobiel is natuurlijk niet de enige reden voor verandering. Zoals Femme al aangaf wil Tweakers de website geschikter maken voor visueel ingestelde mensen, die naar zeggen tot een grotere doelgroep behoren dan de mensen die compacte lijstjes willen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aan de andere kant, als je alles zo visueel maakt, sluit je weer de groep blinden en slechtzienden uit. Want hoe gaat de software om met een plaatje vs een headline met tekst. Of, nog leuker, wat doet een text-only browser met plaatjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Hero of Time schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:51:
Je kan pas echt over hogere informatiedichtheid spreken, als er in dezelfde hoeveelheid pixels meer informatie staat.
In de volgende update zal de lettergrootte wel verkleind worden = meer info per x-pixels.
Onleesbaar? Inzoomen kan op elk device toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan ik ook bepaalde nieuwsartikelen filteren? De .Plan en .Adv en nog wat van die berichten hoef ik niet te zien. Kon zo snel geen instelling vinden om die weg te halen uit het nieuwsoverzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

sypie schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:51:
Kan ik ook bepaalde nieuwsartikelen filteren? De .Plan en .Adv en nog wat van die berichten hoef ik niet te zien. Kon zo snel geen instelling vinden om die weg te halen uit het nieuwsoverzicht.
Alleen via custom CSS. Bijvoorbeeld downloads verbergen met het volgende:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
tr.headline.download {
    display: none;
}

Via 'inspect element' kan je de naam achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Volgens mij kun je die .Adv niet weg filteren. Ik zit niet op de pc, maar gok dat dat deel gewoon .advertorial wordt genoemd. Na opslaan staat er:
[code] .dailyHeadlines .advertorial { /* DELETED */ }[/code]

En blijven de .adv gewoon zichtbaar.

Verkeerde aanname. Het wordt .nonspot genoemd, dat werkt wel d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door LA-384 op 27-03-2019 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:32
Misschien ligt het aan mij maar betrapte mijzelf er zojuist op dat ik het hoofdartikel bovenin met foto oversla omdat ik er vanuit ga dat het reclame is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Barista schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:26:
Misschien ligt het aan mij maar betrapte mijzelf er zojuist op dat ik het hoofdartikel bovenin met foto oversla omdat ik er vanuit ga dat het reclame is...
Ik heb het ook al meerdere keren gemerkt bij mezelf dat ik denk "pfff, 2 van die gigantische reclamebanners onder elkaar... oh nee, wacht, die 2e is geen reclamebanner" :X

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Er is technisch ook geen betrouwbare methode om te bepalen wat voor input-device gebruikt wordt.
Jawel hoor, zelfs eentje die aardig goed ondersteund wordt. Je kan bijvoorbeeld prima een bepaalde padding alleen toevoegen op devices zonder hover maar met coarse pointer en dat is dan weer niet meer of minder onderhoudbaar dan elke andere vorm van responsive CSS.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:27:
[...]

Jawel hoor, zelfs eentje die aardig goed ondersteund wordt. Je kan bijvoorbeeld prima een bepaalde padding alleen toevoegen op devices met zonder hover maar met coarse pointer en dat is dan weer niet meer of minder onderhoudbaar dan elke andere vorm van responsive CSS.
Ah thanks, die kon ik nog niet :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

XWB schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:30:
@pookie79 Als ik de .plan artikelen even snel scan dan is daaruit op te maken dat Tweakers elke twee weken een nieuwe release doet. Dus dat je na een week nog geen veranderingen ziet is dan wel zo logisch.
Ook na de nieuwe .plan zijn de bestaande issues nog steeds aanwezig, dus zijn de kritieken zoals die zijn gegeven ook nog steeds van toepassing. Nu begrijp ik wel dat de nieuwe plan onmogelijk de laatste kritieken mee kon nemen, dus dat vind ik op zich niet zo vreemd.

Ergens vind ik het wel erbarmelijk dat we nu bijna een maand verder zijn en niemand van het team die hier aan werkt, @Femme incluis, verdere tekst en uitleg is komen geven rondom de issues die er nog steeds zijn. Gezien de historische ontwikkelingen rondom kritiek die al jaren speelt, durf ik te concluderen dat men weer de gewenning kaart speelt. Totdat alle kritiek is verstomd en het in de data net lijkt alsof men het accepteert.

Ik vind een dergelijke consistente gang van zaken werkelijk waar Tweakers-onwaardig en een klap in het gezicht naar de achterban in het algemeen. :/
Señor Sjon schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:07:
Ik heb niet het gevoel dat usability het grootste argument is. ;) Zelf vind ik de plaatjes tussendoor juist enorm detoneren door de grootte en omdat ze niet gerelateerd zijn aan het bericht eronder of erboven. Een uitgelicht item van die dag is nog te relateren, maar per 10? Dat relateer je nergens aan.
Precies. De plaatjes tussendoor zijn dusdanig frequent en door hun achtergrond vallen ze dusdanig uit de toon dat men het voor reclame aanziet. Het werkt als top banner omdat daar geen nieuwsberichten tussen zitten. Ook niet ideaal, maar dat is wel iets waar je aan kan wennen. Maar die tussenliggende uitlichtingen, de witruimte, nee.

[ Voor 0% gewijzigd door Redneckerz op 05-04-2019 15:52 . Reden: Correct taggen van users. ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:55

Ethirty

Who...me?

Koozza schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:59:
[...]

plan: Vernieuwde frontpage - Development-iteratie #151

Zoals hier beschreven is dat wel gebeurd. Al moet ik zeggen dat ik ook verre van blij ben met de nieuwe FP en al gelijk custom CSS heb toegepast om het iets beter te maken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
.fpAnkeiler, .inBetweenContent {
display:none;
}

.dailyHeadlines:nth-child(n+4) {
}
Oh geweldig dit! Mijn dank is groot.

Ik had dit hele topic niet eerder gezien en ergerde me al een tijdje dood aan de nieuwe FP die vooral uit kleurvlakken bestaat zonder nuttige informatie.

Nu lijkt het tenminste weer op een nieuws site waar je daadwerkelijk nieuwe informatie vindt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:02
@Femme (Even van de frontpage geplukt)

"De voorkeuren van users die super compacte tekstlijstjes willen, wijken echter zover af van de wensen van meer visueel ingestelde mensen dat die twee niet verenigd kunnen worden in één layout. "

Dat geloof ik niet. Ik heb nu toch iets van "challenge accepted". Ga eens gewoon met ons in gesprek.

Wat was nou het probleem van de vorige layout?

Moeten er meer plaatjes komen a la V1?

Is het het nog altijd een requirement dat bepaalde content langer uitgelicht blijft dan andere content?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik denk dat ze zich focussen op de Instagram-doelgroep. Veel plaatjes, weinig inhoud.
Althans, die inhoud is er nog wel, alleen een beetje verstopt achter die laag make-up. :+

De FP gaat steeds meer lijken op elke andere grote techsite: zoveel grafische content dat je dat als reclame automatisch gaat negeren en eigenlijk niks nuttigs meer ziet staan. En daarmee gaat imo ook steeds meer het onderscheidend karakter naar zijn grootje.

Het publiek waarvoor de website in het leven is geroepen is al jaren niet meer de doelgroep waar ze hun geld mee kunnen verdienen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Het hoort er ben ik bang anno 2019 een beetje bij om dit je gebruikers voor te schotelen,het gebeurd immers bij veel sites.
Ik ben er niet content mee ,vind het erg storend dus heb custom CSS gebruikt waardoor alle storende plaatjes/reclame compleet weg zijn. Wellicht ziet het er nu ‘saai’ uit maar liever dit dan die schreeuwerige plaatjes etc ..

Het zou wel netjes zijn als custom CSS voor iedereen beschikbaar komt zonder dat je die x aantal karma moet halen.
Zo kan je ook beperken dat een x aantal mensen de ad blockers weer aanzetten.
Als dit niet mogelijk is om welke reden dan ook dan moet men in mijn ogen straks niet klagen dat de blockers weer toe nemen.

Vraag me ook af hoeveel bezoekers er betrokken zijn bij de nieuwe FP. En wat er met de kritiek als deze er was en is gedaan word.
Het is natuurlijk moeilijk om 2 uitersten te combineren en iedereen tevreden te stellen. Toch zie ik dat als uitdaging en lijkt mij dat Tweakers dit ook zo ziet?

[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 10-04-2019 02:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
We hebben alle feedback die geplaatst is doorgenomen met een aantal mensen op HQ en willen jullie vertellen waarom we deze aanpassingen doen, welke feedback we wel en niet kunnen oppakken en wat onze plannen voor de toekomst zijn.

Om te beginnen is het ons duidelijk dat niet iedereen fan is van de aanpassingen aan de frontpage. Een frontpage maken voor een site die meerdere miljoenen mensen per maand trekt is dan ook écht niet makkelijk. Sommige bezoekers willen enkel een nieuwslisting, sommige een directe ingang naar de Pricewatch en anderen komen niet elke dag en willen een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen.

Dit is een kleine en actieve groep, maar tegelijkertijd een hele belangrijke. Jullie zijn de gebruikers die kennis en content bijdragen en dat is waar Tweakers groot door is geworden en waar de site mede op draait. Aan ons dus de taak om tot een oplossing te komen waar iedereen iets mee kan.

We hebben jullie feedback geïnventariseerd en de punten die het meest terugkomen zijn dat de grotere ankeilers op banners lijken, dat de de nieuwslisting te ver naar beneden staat en de informatiedichtheid te laag is. Laten we die even langslopen:
  • De ankeilers lijken op banners
  • Het formaat/verhouding ligt dicht tegen dat van een banner aan, dat klopt. Uit al onze tests en onderzoeken blijkt dat zo’n grote afbeelding resulteert in meer mensen die de content lezen. Daarnaast biedt de extra breedte ons de ruimte om veel meer gerelateerde content te tonen, zoals user generated content. Om het banner-gevoel weg te nemen we zouden hem hoger kunnen maken zodat de beeldverhouding anders wordt, maar dat duwt de rest van de site verder omlaag.
  • De informatiedichtheid is te laag
  • Een veelgehoord punt. Wederom eentje waarbij verschillende kampen zijn. Er zijn mensen die houden van weinig regelafstand en mensen waarbij witruimte ervoor zorgt dat pagina’s juist rustiger lezen en scanbaarder zijn. Wij kiezen hierin een middenweg. We hebben bijvoorbeeld de zwarte balk weggehaald om de informatiedichtheid iets te verhogen.
Jullie lezen de feedback, maar doen er niks mee. Waarom wordt er niks aangepast?
Uit alle data die wij hebben, blijkt dat de aanpassingen die we gedaan hebben precies doen wat we wilden: dat mensen meer doen op de site. Meer mensen klikken namelijk door naar redactionele content en user generated content. Verkeer naar de Pricewatch is gelijk gebleven en heeft hier dus niet onder te leiden. Het totale verkeer neemt ook niet af, maar is zelfs licht toegenomen. Dat zegt niet dat énkel cijfers belangrijk zijn, maar in een discussie waar meningen en voorkeuren zo’n grote rol spelen, geven die cijfers wel houvast.

Dus jullie gaan niets doen voor mensen die het geen verbetering vinden?
Niet in de vorm van een frontpage waar standaard kleine ankeilers, of zelfs helemaal geen ankeilers weergegeven worden. Dat gezegd hebbende, willen wij ook dat de mensen die het geen verbetering vinden in de toekomst elke dag naar een site komen die ze fijn vinden werken.

Daarom willen we voor jullie en samen met jullie aan de slag met een custom CSS die de informatiedichtheid op de frontpage omhoog brengt en minder op afbeeldingen leunt. Die custom CSS zal o.a. door HQ en vrijwilligers bijgehouden worden.

Als voorzet geven we de volgende custom css, die de frontpage ombouwt naar een compacte nieuwsfeed:

Compacte frontpage custom css

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#categoryBar, .fpAnkeiler {
}

table.highlights td {
  font-size: 12px;
  padding: 2px 0;
}

table tr.inBetweenContent {
}

Ja, wacht eens, niet iedereen heeft custom css.
Op dit moment is custom css inderdaad nog een feature uit de karmastore. Daarnaast beschikken crew en abonnees erover. We zullen later vandaag die drempel verlagen door custom css beschikbaar te maken voor alle accounts die minimaal 4096 karma hebben.

En wat gaat er verder nog gebeuren?

In het kort
  • We gaan kijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat de frontpage op kleine schermen meer laat zien.
  • We gaan kijken hoe we visueel beter onderscheid kunnen maken tussen de banner bovenaan de frontpage en de grote ankeiler
Zoals we vaker hebben aangegeven is dit het begin van een hele lijst verbeteringen die we aan de frontpage willen doorvoeren. Daarbij is het doel constant hetzelfde: zorgen dat bezoekers meer op de site doen en meer meekrijgen van wat je op Tweakers kunt vinden. Als we dus zouden merken dat vanwege een wijziging mensen minder content lezen, minder geneigd zijn een comment te plaatsen, de Pricewatch niet meer kunnen vinden, etc, dan hebben we dat doel niet bereikt en draaien we het terug of passen we het aan.

Uiteindelijk zit niemand hier op HQ om een mening door te drukken of een visie op te leggen. We zitten hier om een site te bouwen waar zoveel mogelijk mensen blij van worden en die voor zoveel mogelijk mensen werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 16-04-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Denk dat de custom CSS inderdaad voor mij een stap in de goede richting is. Ben niet van de schreeuwerige banners etc.

Klik ik overigens op het plaatje, levert me dat een 404 op.
Zot te zien omdat er een dubbele link in staat:
Zo werkt hij wel:
Even snel een vraagje: Als ik zo de CSS lees (ben geen CSS guru) lijkt het erop dat de Ankeiler compleet niet in beeld meer komt, maar staat er dan wel een link van dit item in de reguliere nieuws links?

[ Voor 62% gewijzigd door ge-flopt op 16-04-2019 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
We gaan even naar de 404 kijken, dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ge-flopt schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:13:
maar staat er dan wel een link van dit item in de reguliere nieuws links?
Klopt, net zoals nu ook het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
rens-br schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:23:
[...]

Klopt, net zoals nu ook het geval is.
Klopt niet helemaal wat je aangeeft. Ik weet ook wel waarom namelijk. De oudste dag die nu nog op de FP nieuws heeft is afgelopen zondag (14 april), 3 van de 4 banners zijn van 13 april of ouder. Ik snap wel waarom ze overigens erop staan. Maar het klopt niet helemaal wat je aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 16:04

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Maite de Jong schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:22:
We gaan even naar de 404 kijken, dank je!
Fix0red

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp_Lex
Ik heb even een hele ruwe, simpele schets gemaakt van wat ik graag zou willen zien. In mijn schets blijft het nieuwslijstje intact en staan de ankeilers aan de zijkanten. In principe kan een "Plaatje" van alles zijn (Reviews, videos, extra reclame, etc.). Even afgezien de oversimplificatie, wat is dan het probleem?

TweakersFPschets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik ben het er niet zo mee eens dat het antwoord is: gebruik dan maar custom CSS want er zijn meerdere kampen die wat van de frontpage vinden. Ik snap de beargumentatie wel dat het lastig is om voor iedereen een wenselijk product neer te zetten maar dit is een beetje scheef.
De grootste klacht is dat je eerst door een enorme laag aan banners heen moet scrollen voordat je bij het daadwerkelijke nieuws bent. Dit moet nu dus opgelost worden door verplicht (!) een account aan te maken om vervolgens voldoende karma te verkrijgen om vervolgens custom CSS aan te kunnen schaffen. Volgens mij is dat niet hoe het “normaal” gesproken werkt; maar ik ben dan ook onbekend in dit wereldje.

Fijn dat er in de toekomst (hoe lang dat gaat duren mag Henk weten) gekeken gaat worden naar hoe het beter kan maar de feedback is al lang en breed gegeven en vanuit de reactie die ik nu lees krijg ik niet het idee dat er wat mee gedaan is. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:42
Dank voor het hier uitgebreid op terugkomen.Die custom css gaan we straks even uitproberen.

Ik heb hier nog wel 1 suggestie voor om het nog laagdrempeliger te maken; een toggle ergens om automatisch het blokje css wat je postte te enablen. Een soort van Weergavemodus: compact' :P

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Comp_Lex schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:48:
Ik heb even een hele ruwe, simpele schets gemaakt van wat ik graag zou willen zien. In mijn schets blijft het nieuwslijstje intact en staan de ankeilers aan de zijkanten. In principe kan een "Plaatje" van alles zijn (Reviews, videos, extra reclame, etc.). Even afgezien de oversimplificatie, wat is dan het probleem?

[Afbeelding: TweakersFPschets]
Wij hebben iets dergelijks (maar dan met een nieuwslijst rechts en twee kolommen aan uitgelichte items links) voorgelegd aan wat hardcoretweakers in een usabilitytest en de feedback erop was niet bepaald positief. Mensen vonden het druk en moeilijk om het laatste nieuws te scannen, omdat de nieuwslijst concurreerde met de uitgelichte items.

We zijn daarom terug gegaan naar een nieuwslijst die afgewisseld wordt door uitgelichte items met een rechterkolom die duidelijk ondergeschikt is.
Mrjraider schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:49:
Ik ben het er niet zo mee eens dat het antwoord is: gebruik dan maar custom CSS want er zijn meerdere kampen die wat van de frontpage vinden. Ik snap de beargumentatie wel dat het lastig is om voor iedereen een wenselijk product neer te zetten maar dit is een beetje scheef.
De grootste klacht is dat je eerst door een enorme laag aan banners heen moet scrollen voordat je bij het daadwerkelijke nieuws bent. Dit moet nu dus opgelost worden door verplicht (!) een account aan te maken om vervolgens voldoende karma te verkrijgen om vervolgens custom CSS aan te kunnen schaffen. Volgens mij is dat niet hoe het “normaal” gesproken werkt; maar ik ben dan ook onbekend in dit wereldje.

Fijn dat er in de toekomst (hoe lang dat gaat duren mag Henk weten) gekeken gaat worden naar hoe het beter kan maar de feedback is al lang en breed gegeven en vanuit de reactie die ik nu lees krijg ik niet het idee dat er wat mee gedaan is. Jammer.
We zien enerzijds dat er een groep gebruikers is met hele specifieke wensen op het gebied van informatiedichtheid. Voor hun stellen we nu custom css beschikbaar waarmee je de frontpage als een compacte nieuwsfeed kunt weergeven. We doen dat omdat de wensen van deze groep botsen met de belangen van een grotere groep bezoekers en met onze doelstellingen voor dit project.

We verbeteren de frontpage stapsgewijs. Dat betekent dat feedback van gebruikers niet a la minute omgezet kan worden in een aanpassing. Het gaat in dit geval om een pagina die veel belanghebbenden heeft. Als we bijvoorbeeld items anders willen uitlichten en daarvoor meer of ander beeldmateriaal nodig hebben dan moet dat eerst met de redactie afgestemd worden. Ook testen we aanpassen eerst op een kleine groep bezoekers om te valideren dat ze succesvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 22:40

The Legend

*Plop*

Nice, bedankt voor de aangepaste CSS. Dat kijkt beter. Wat mij betreft zou er best 1 ankeiler bovenin bij mogen die de uitgelichte artikelen laat rouleren. Maar dat is misschien teveel gevraagd :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Femme schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:58:
[...]

Wij hebben iets dergelijks (maar dan met een nieuwslijst rechts en twee kolommen aan uitgelichte items links) voorgelegd aan wat hardcoretweakers in een usabilitytest en de feedback erop was niet bepaald positief. Mensen vonden het druk en moeilijk om het laatste nieuws te scannen, omdat de nieuwslijst concurreerde met de uitgelichte items.

We zijn daarom terug gegaan naar een nieuwslijst die afgewisseld wordt door uitgelichte items met een rechterkolom die duidelijk ondergeschikt is.
Begrijp ik. Wat vindt diezelfde groep hardcore gebruikers van de huidige layout? Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of hun mening overeenkomt met jullie data.
We zien enerzijds dat er een groep gebruikers is met hele specifieke wensen op het gebied van informatiedichtheid. Voor hun stellen we nu custom css beschikbaar waarmee je de frontpage als een compacte nieuwsfeed kunt weergeven. We doen dat omdat de wensen van deze groep botsen met de belangen van een grotere groep bezoekers en met onze doelstellingen voor dit project.

We verbeteren de frontpage stapsgewijs. Dat betekent dat feedback van gebruikers niet a la minute omgezet kan worden in een aanpassing. Het gaat in dit geval om een pagina die veel belanghebbenden heeft. Als we bijvoorbeeld items anders willen uitlichten en daarvoor meer of ander beeldmateriaal nodig hebben dan moet dat eerst met de redactie afgestemd worden. Ook testen we aanpassen eerst op een kleine groep bezoekers om te valideren dat ze succesvol zijn.
Ik ben het met Mrjraider eens. Ik begrijp waarom er op dit moment naar custom css gegrepen wordt, maar het hoort niet bij de geest van waar custom css eigenlijk voor bedoeld is. In principe hoort de basiservaring al prima te zijn en dat is het voor mij de laatste jaren ook wel geweest. De vorige versies van de FP waren prima voor mij. Dus ik vind niet dat jullie altijd wat maar wat lopen aan te prutsen. Sterker nog, van mij mogen er heus wel extra plaatjes bij, maar de implementatie moet goed zijn. Wat dat betreft hoef ik niet perse alleen maar supercompacte lijstjes te zien en heb ik heus geen overgeklokte tekstprocessor in mijn hoofd. Maar ik zie wel graag een nette oplossing voor op lange termijn. Ik wacht geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Maite de Jong schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:45:
Op dit moment is custom css inderdaad nog een feature uit de karmastore. Daarnaast beschikken crew en abonnees erover. We zullen later vandaag die drempel verlagen door custom css beschikbaar te maken voor alle accounts die minimaal 4096 karma hebben.
Ik heb net even in de karmastore gekeken en dit is nog niet voor mij zo. Moet ik in totaal 4096 karma verzameld hebben of moet ik op dit moment 4096 karma beschikbaar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
Mooi dat we eindelijk een reactie krijgen met onderbouwing en een oplossing (al had ik het zelf al gemaakt)
We zullen later vandaag die drempel verlagen door custom css beschikbaar te maken voor alle accounts die minimaal 4096 karma hebben.
Haal ik hieruit dat custom CSS nu een gratis functie wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:03:

Haal ik hieruit dat custom CSS nu een gratis functie wordt?
Natuurlijk niet. Zonder abonnement moet je nog altijd genoeg karma verdienen. En dat doe je door actief te zijn op de website, waardoor je bijdraagt aan de advertentie-inkomsten :)

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
@Femme bedankt voor je reactie. Moet nog steeds vermelden dat ik het er gewoon niet mee eens bent. Nogmaals; ik snap dat een perfect product neerzetten voor iedereen dat is lastig maar hoe er nu met de feedback omgegaan word klopt mijn inziens ook niet helemaal.

Jullie hebben overigens wel een nieuwe vorm can paywall uitgevonden: nieuws berichten zo onoverzichtelijk weergeven dat je verplicht bent een account te maken en dat je verplicht bent om daarop CSS aan te schaffen (Nu nog dmv karma maar voor hoe lang? Straks dien je een x aantal eu per maand/jaar te betalen voor het gebruik van custom CSS) zodat je een template kan gebruiken die het allemaal weer overzichtelijk maakt 8)7
Wellicht is dit wat voorbarig maar die indruk word bij mij in ieder geval gewekt. En alles waar een paywall zit vermijd ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Mrjraider op 17-04-2019 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Comp_Lex schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:52:
[...]

Ik ben het met Mrjraider eens. Ik begrijp waarom er op dit moment naar custom css gegrepen wordt, maar het hoort niet bij de geest van waar custom css eigenlijk voor bedoeld is. In principe hoort de basiservaring al prima te zijn en dat is het voor mij de laatste jaren ook wel geweest. De vorige versies van de FP waren prima voor mij. Dus ik vind niet dat jullie altijd wat maar wat lopen aan te prutsen. Sterker nog, van mij mogen er heus wel extra plaatjes bij, maar de implementatie moet goed zijn. Wat dat betreft hoef ik niet perse alleen maar supercompacte lijstjes te zien en heb ik heus geen overgeklokte tekstprocessor in mijn hoofd. Maar ik zie wel graag een nette oplossing voor op lange termijn. Ik wacht geduldig af.
De custom css maken we specifiek voor een groep gebruikers die de behoefte heeft aan een super compacte nieuwsfeed en liever helemaal geen uitgelichte items ziet. De basiservaring hoort inderdaad goed te zijn.

Ik begrijp de feedback dat het vervelend is om telkens voorbij dezelfde ankeiler te moeten kijken die je al twintig keer eerder op dezelfde dag hebt gezien. Ik kan geen toezeggingen doen over oplossingen (die bepaal ik niet in mijn eentje) maar dat dit een pijnpunt is voor een grote groep fanatieke tweakers is mij wel duidelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Femme schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:21:
[...]

De custom css maken we specifiek voor een groep gebruikers die de behoefte heeft aan een super compacte nieuwsfeed en liever helemaal geen uitgelichte items ziet. De basiservaring hoort inderdaad goed te zijn.

Ik begrijp de feedback dat het vervelend is om telkens voorbij dezelfde ankeiler te moeten kijken die je al twintig keer eerder op dezelfde dag hebt gezien. Ik kan geen toezeggingen doen over oplossingen (die bepaal ik niet in mijn eentje) maar dat dit een pijnpunt is voor een grote groep fanatieke tweakers is mij wel duidelijk.
Volgens mij wordt het super compacte een beetje te ver doorgetrokken. Dat een deel geen ankeilers wil omdat deze de site onoverzichtelijk maken wil nog niet zeggen dat we verder 0 padding willen rondom de content.

Van wat ik lees is dat de meeste mensen (hier in dit topic althans) geen zin hebben in een half scherm vol afbeeldingen voor er leesbare content zichtbaar is. Dit is voldoende geïllustreerd met voorbeelden.

Jullie bedoelen het vast goed, maar dit is wat we in feite zien:
Afbeeldingslocatie: https://localnewsinitiative.northwestern.edu/assets/post_images/user-experience/Albu2homepage/1366.webp

Custom CSS is wat mij betreft niet meer dan een work-around ipv een oplossing voor een structurele design- en/of denkfout. Gelukkig vond ik iemand die dat punt beter kan uitleggen dan ik:
First impressions are crucial. If your “above the fold” website content doesn’t grab your visitors’ attention the second they land on your site, they won’t bother to stick around any longer. But if you get their attention, and they’ll stick around, subscribe, and buy.

But wait – what the heck is a “fold” in web design anyway, and why is it so important?

If that’s what you’re thinking when you hear the term “above the fold content”, you’re not the only one.

That’s because the idea of the fold goes back to the days before digital. Most newspapers were sold from sidewalk kiosks, as some still are today. They were usually folded in half so passersby could see the top half of the front page. If what they saw didn’t grab them, they’d keep on walking, and sales would be down. That’s why it was crucial to put your best, most interesting content “above the fold”.
Zelfs met de ankeilers uit begint mijn "laatste nieuws" pas op de onderste derde van mijn scherm...

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Lange feedback post incoming. U bent gewaarschuwd. :P
We hebben jullie feedback geïnventariseerd en de punten die het meest terugkomen zijn dat de grotere ankeilers op banners lijken, dat de de nieuwslisting te ver naar beneden staat en de informatiedichtheid te laag is. Laten we die even langslopen:
Als dit de data is waar je mee bent gekomen, dan vind ik deze weinig gedetailleerd. Zo word de overvloed an witruimte namelijk niet genoemd terwijl dit wel al een jarenlang probleem is.

Ook wat betreft de ankeilers zijn er nuances: De meeste kritiek hierop ligt vooral in de tussenliggende ankeilers welke inderdaad meer weg hebben van een banner. Dit komt door de zwarte ondergrond waarop zon ankeiler bestaat. De top ankeiler heeft dit probleem niet, deze valt naast breder te zijn imo beter weg in de site. Het probleem is dus vooral de tussentijdse ankeilers.

Dat ik op bovenstaande en onderstaande nogal kritisch ben ligt dan ook in het gegeven dat voor veel gebruikers dit een herhaling van zetten is op wat vaak al jarenlange pijnpunten zijn, ook in 2017 en 2012 waren dergelijke sentimenten niet onbestaanbaar. Als je jaren later nog steeds met dezelfde issues worstelt en gaat denken dat custom CSS de oplossing is, dan denk ik eerder aan een structureel probleem. Hetzij in de code, hetzij in de beslissingen die worden genomen.

Dan kan je wel gebruikmaken van test teams, maar als die ook deze euvels aangegeven en er wordt dermate politiek correct op gereageerd in eerste instantie en later volgt een periode van stilte, wat men verklaart als ''gewenning'' totdat er niemand meer opmerkingen heeft, ja, dan ga ik ook denken dat de ''data'' gelijk heeft. Het schiet echter ernstig te kort.
Het formaat/verhouding ligt dicht tegen dat van een banner aan, dat klopt. Uit al onze tests en onderzoeken blijkt dat zo’n grote afbeelding resulteert in meer mensen die de content lezen.
Op basis van wat wordt die data gemaakt? Op basis van dat mensen het werkelijk een nuttige toevoeging vinden, of dat mensen het nu ''accepteren'' dat de layout zo is omdat er weinig andere keuze is? Jouw data lijkt dit niet te vermelden, maar is vrij essentieel in hoe dit geinterpreteerd tracht te worden. Dit is al een paar keer door o.a mijzelf aangehaald, ik blijf het dan ook vreemd vinden dat we blijven refereren naar ''data'' die overduidelijk cruciale details niet in acht neemt.
Daarnaast biedt de extra breedte ons de ruimte om veel meer gerelateerde content te tonen, zoals user generated content. Om het banner-gevoel weg te nemen we zouden hem hoger kunnen maken zodat de beeldverhouding anders wordt, maar dat duwt de rest van de site verder omlaag.
Het is heel simpel:
  • De tussentijdse ankeilers krijgen een kleur die meer past bij de nieuwtjes (dus wit). Daardoor vallen zij meer ''weg'' en wordt de layout ook meer een uniform geheel. De top ankeiler kan gewoon zijn zwarte ondergrond behouden. Dat is 1 subtiele verbetering waardoor in ieder geval het prettiger voor de ogen wordt en ook iets wat het makkelijkst behaald kan worden, want ik weet wel uit het verleden, grotere veranderingen en deze beloven worden nochtans niet nagekomen.
  • Een uitgebreidere optie kan zijn dat de top ankeiler dunner wordt waardoor het nieuws weer zichtbaarder raakt. Of een knop ''uitgelicht'' waar de top ankeiler in verschijnt als je erover heen hovert.
  • Als laatste kan er gekeken worden naar de layouts van @Mic2000 en deze ''toggable'' maken. Gezien de staff reactie zal dat waarschijnlijk niet kunnen omdat dit een grote refactor vereist, maar in dat geval kan je ook afvragen: Waarom op basis van (incomplete) data de layout zo op de schop gooien waarbij je niet simpel kan switchen en je nu zoiets bizars als een Tweakers sanctioned custom CSS moet ontwikkelen?
Een veelgehoord punt. Wederom eentje waarbij verschillende kampen zijn. Er zijn mensen die houden van weinig regelafstand en mensen waarbij witruimte ervoor zorgt dat pagina’s juist rustiger lezen en scanbaarder zijn. Wij kiezen hierin een middenweg. We hebben bijvoorbeeld de zwarte balk weggehaald om de informatiedichtheid iets te verhogen.
Dat houdt geen maat met het gegeven dat de zee van witruimte al sinds 2012 wordt aangekaart. Dat kan gerust wat minder, of die witruimte moet nuttig besteed worden. Ik waardeer dat de zwarte balk is weggehaald, maar dit verandert niets aan het gegeven dat witruimte onnodig excessief is.
Uit alle data die wij hebben, blijkt dat de aanpassingen die we gedaan hebben precies doen wat we wilden: dat mensen meer doen op de site.
Precies, wat jullie wilden. En dat wordt dan gedaan door middel van data die zoals eerder vermeld geen rekening houdt met cruciale details. Waarom denk je dat mensen ''ineens'' je nieuwe layout gebruiken? Waarom denk je dat dit eerder is gebeurd in 2017 en 2012? Ik blijf die vraag stellen, terwijl het antwoord al eens is gegeven: Mensen doen het uit pure noodzaak omdat er domweg niet wordt begrepen wat het probleem is.

Dat is naar mijn idee een goed voorbeeld van creatieve interpretatie en met de data omgaan. Zo kan ik ook dingen presenteren alsof het een groot succes is. De historie zegt echter iets anders.
Niet in de vorm van een frontpage waar standaard kleine ankeilers, of zelfs helemaal geen ankeilers weergegeven worden. Dat gezegd hebbende, willen wij ook dat de mensen die het geen verbetering vinden in de toekomst elke dag naar een site komen die ze fijn vinden werken.
8)7 Dus een deel van de suggesties heeft bij voorbaat al geen kans, er is immers al besloten dat hoe de ankeilers worden ingezet op ''deze manier moet, en niet anders''.

Naast dat dit nogal minachtend overkomt, is de ''oplossing'' een custom CSS van Tweakers zelf? Custom CSS is bedoeld om de ervaring te verbeteren, niet om als een lappenmiddel op te treden voor features die een achteruitgang zijn voor desktopgebruikers. Want op mobiel snap ik de gegeven layout wel. Naast het gegeven dat dit niet voor iedereen een optie is gezien er een karmalimiet bestaat betekent het dat je, met of zonder de vereiste karma, door meerdere hoepels moet springen om iets voor elkaar te krijgen.

Denkt het team nu echt dat custom CSS bedoeld is als een verbanddoos?
Zoals we vaker hebben aangegeven is dit het begin van een hele lijst verbeteringen die we aan de frontpage willen doorvoeren. Daarbij is het doel constant hetzelfde: zorgen dat bezoekers meer op de site doen en meer meekrijgen van wat je op Tweakers kunt vinden.
Inderdaad, mensen meer laten posten om karma te krijgen voor de CSS en mensen die naar de karmastore moeten gaan om de CSS te activeren zijn inderdaad goede voorbeelden dat bezoekers ''meer op de site doen''. :+ Als je ze meer mee wilt laten krijgen, dan lijkt het mij evident dat je de nieuwsitems veel centraler stelt, ipv het introduceren van tussentijdse zwarte ankeilers die domweg het design ''breken''. Zoals gezegd zijn daar suggesties voor om het op zijn minst meer uniform te maken, en zelfs een haalbare kaart, in acht houdend dat Tweakers HQ meerdere projecten heeft. Er is dus geen reden om dergelijke veranderingen niet te implementeren, ofschoon deze vooral een QoL oplossing zijn en geen definitieve oplossing.

Als laatste wel een dank voor alle gedane moeite, zo is het dan ook wel weer.
Femme schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:58:
[...]
Ook dit lees ik vooral als minachting: Er wordt als reden aangehaald dat de groep bezoekers die hier welwillend tegenover staat een grotere groep is, om daarna te stellen dat het eigenlijk om de eigen doelstellingen gaat.

In hoeverre heeft feedback dan zin? Want je kan niet meer teruggrijpen naar het argument dat men wel luistert, aangezien er wordt verwezen naar incomplete data. Je houdt m.i een praktijk in stand waarin je ''schaduw luistert'' maar niet werkelijk hoort wat het probleem is. Vandaar uit komt een ''oplossing'' als een Tweakers-made custom CSS uit voort.

Ook kan je m.i niet meer teruggrijpen dat bepaalde veranderingen stapsgewijs moeten gebeuren. Sommige kritiek bestaat al jaren en dus is er meer dan voldoende tijd geweest om daar iets mee te doen. Dat dit niet is gebeurde is enerzijds wellicht een gebrek aan mankracht ervoor, of omdat men graag wil argumenteren dat het een ''kwestie van gewenning'' is. Hoe het ook zij, het is niet gebeurd.

Uit je reactie haal ik vooral dat je je eigen gang wilt gaan en dat daarbij je ''data'', hoewel incompleet, je daarin ondersteunt (en jij dat verwoord als ''grotere groep bezoekers'') komt dan mooi uit. De werkelijke punten worden echter niet bereikt, maar dat is geen probleem: Uit je data zie je immers dat meer mensen je layout gebruiken en meer klikken (Ofschoon ze dat wel moeten doen om te komen waar ze willen zijn) dus voor de overige critici is er de CSS. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ethirty schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:09:
[...]

Jullie bedoelen het vast goed, maar dit is wat we in feite zien:
[Afbeelding]
Wie zijn we :? Ik tel in elk geval 14 nieuwsberichten op mijn scherm, met 2 ankeilers.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mrjraider schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:36:
(Nu nog dmv karma maar voor hoe lang? Straks dien je een x aantal eu per maand/jaar te betalen voor het gebruik van custom CSS)
offtopic:
Het is vroeger geïntroduceerd als een extra perk voor abonnees. Dat is juist uit het abopakket gehaald en in de karmastore gezet omdat men destijds van mening was dat die feature voor meer mensen beschikbaar moest zijn. Loopt daarmee dus wel los. Al zou ik persoonlijk ook liever zien dat die feature gewoon uit de karmastore gehaald wordt en vrij door iedereen te gebruiken is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:51:
[...]

offtopic:
Het is vroeger geïntroduceerd als een extra perk voor abonnees. Dat is juist uit het abopakket gehaald en in de karmastore gezet omdat men destijds van mening was dat die feature voor meer mensen beschikbaar moest zijn. Loopt daarmee dus wel los. Al zou ik persoonlijk ook liever zien dat die feature gewoon uit de karmastore gehaald wordt en vrij door iedereen te gebruiken is.
Wacht, waarom wordt het dan hier nog steeds "verkocht" als abo perk?
.edit: oh wacht dat was in het crewtopic.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 17-04-2019 14:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Femme schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:21:
Zoals door @Mrjraider al aangegeven is de custom CSS een lapmiddel voor een probleem dat er eerst niet was, maar door een update er opeens wel was. Vervolgens komt er een berg aan kritiek en komen jullie met een 'oplossing': gebruik custom CSS. Het probleem daarmee is, dat er geen andere content voor in de plaats terugkomt en als gevolg daarvan witruimte wordt. En mits je het verkeerd doet, de gehele layout van de site om zeep helpt en dan dus nog verder van de regen in de drup bent.
Fijn, ik ben benieuwd wat de uiteindelijke oplossing wordt, zolang het maar geen lapmiddel als custom CSS wordt.

Overigens is die feature destijds ook geïntroduceerd met de nodige haken en ogen, met de beoeling om kleine, lichte aanpassingen te doen, maar intussen blijkbaar toch wel dusdanig handig is gebleken en het nu als 'grote oplossing' wordt gebruikt vanuit development. Sorry, maar dan verschuif je het probleem mijns inziens en ik weet niet of dat zo goed is voor de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Redneckerz schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:33:
[...]

Dat houdt geen maat met het gegeven dat de zee van witruimte al sinds 2012 wordt aangekaart. Dat kan gerust wat minder, of die witruimte moet nuttig besteed worden. Ik waardeer dat de zwarte balk is weggehaald, maar dit verandert niets aan het gegeven dat witruimte onnodig excessief is.
Ik ben vooral benieuwd, waar is de zee van witruimte? De elementen op deze website staan namelijk behoorlijk dicht bij elkaar.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XWB schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:15:
Ik ben vooral benieuwd, waar is de zee van witruimte? De elementen op deze website staan namelijk behoorlijk dicht bij elkaar.
Bij de introductie van Tweakers 7, bijna (hoe toepasselijk, hahaha) 7 jaar geleden intussen alweer, sindsdien is er natuurlijk wel het een en ander veranderd. In eerste instantie kwam er een setting, compact, cozy en nog eentje, om de witruimte wat groter te hebben of wat kleiner. Dit is een van de functies die recentelijk verwijderd is. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 17-04-2019 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Maar in de huidige versie is er al heel weinig witruimte tussen de regels. Maar @Redneckerz impliceert dus dat er nog steeds een zee van witruimte is, maar die zie ik nergens?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je de custom CSS toepast om de headlines vlak onder elkaar te krijgen, hou je eronder een zee aan witruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CH4OS schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:09:
Als je de custom CSS toepast om de headlines vlak onder elkaar te krijgen, hou je eronder een zee aan witruimte over.
Gedaan, maar ik zie nog steeds geen "zee van witruimte" :?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JxkvmnR/Screenshot-from-2019-04-17-17-34-20.png

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Redneckerz schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:33:
Lange feedback post incoming. U bent gewaarschuwd. :P

Als dit de data is waar je mee bent gekomen, dan vind ik deze weinig gedetailleerd. Zo word de overvloed an witruimte namelijk niet genoemd terwijl dit wel al een jarenlang probleem is.
We hebben het hier over data over bezoek aan de frontpage en conversie van de frontpage naar achterliggende pagina's.

Over de cozy en compact setting die we vroeger hadden, weten we dat die niet veel gebruikt werd, maar het is ook duidelijk dat er een groep gebruikers liefhebbers voor is. Voor die mensen stellen we custom css beschikbaar.
Ook wat betreft de ankeilers zijn er nuances: De meeste kritiek hierop ligt vooral in de tussenliggende ankeilers welke inderdaad meer weg hebben van een banner. Dit komt door de zwarte ondergrond waarop zon ankeiler bestaat. De top ankeiler heeft dit probleem niet, deze valt naast breder te zijn imo beter weg in de site. Het probleem is dus vooral de tussentijdse ankeilers.
Ik kreeg de indruk dat de kritiek vooral betrekking had op de eerste ankeiler omdat die in sommige gevallen direct onder de billboard wordt getoond en vergelijkbare afmetingen heeft. De lager getoonde ankeilers lijken me minder een probleem aangezien die tussen ouder nieuws staan dat je als fanatieke tweaker waarschijnlijk al hebt gezien.
Dat ik op bovenstaande en onderstaande nogal kritisch ben ligt dan ook in het gegeven dat voor veel gebruikers dit een herhaling van zetten is op wat vaak al jarenlange pijnpunten zijn, ook in 2017 en 2012 waren dergelijke sentimenten niet onbestaanbaar. Als je jaren later nog steeds met dezelfde issues worstelt en gaat denken dat custom CSS de oplossing is, dan denk ik eerder aan een structureel probleem. Hetzij in de code, hetzij in de beslissingen die worden genomen.
We hebben in 2012 direct na de release van de nieuwe site settings geïntroduceerd om de layout compacter weer te kunnen geven. Als de enige oplossing die op waardering kan rekenen het tot standaard verheffen is van een super compacte (en daarmee voor veel mensen minder gebruiksvriendelijke) website dan wordt het wel moeilijk om er samen uit te komen.
Op basis van wat wordt die data gemaakt? Op basis van dat mensen het werkelijk een nuttige toevoeging vinden, of dat mensen het nu ''accepteren'' dat de layout zo is omdat er weinig andere keuze is? Jouw data lijkt dit niet te vermelden, maar is vrij essentieel in hoe dit geinterpreteerd tracht te worden. Dit is al een paar keer door o.a mijzelf aangehaald, ik blijf het dan ook vreemd vinden dat we blijven refereren naar ''data'' die overduidelijk cruciale details niet in acht neemt.
De data betreft de bezoeken aan en de conversie op de frontpage. Als de gebruikservaring van de frontpage vreselijk slecht zou zijn geworden, dan is het aannemelijk dat een paar honderd duizend tweakers daar niet over liegen in hun gedrag.
• De tussentijdse ankeilers krijgen een kleur die meer past bij de nieuwtjes (dus wit). Daardoor vallen zij meer ''weg'' en wordt de layout ook meer een uniform geheel. De top ankeiler kan gewoon zijn zwarte ondergrond behouden. Dat is 1 subtiele verbetering waardoor in ieder geval het prettiger voor de ogen wordt en ook iets wat het makkelijkst behaald kan worden, want ik weet wel uit het verleden, grotere veranderingen en deze beloven worden nochtans niet nagekomen.
Doel je met wit op de achtergrondkleur van het vlak waar de titel en gerelateerde items op worden weergegeven? Ik begrijp deze suggestie en heb zelf ook lichte varianten geprobeerd. Met een lichte achtergrond wordt er visueel een hap uit de ankeiler genomen en dat ziet er erg onrustig uit. De ankeiler is geen rechthoek meer maar wordt een zeshoek. Als de titel boven de afbeelding wordt geplaatst is dat probleem er niet, maar worden de ankeilers nog hoger en ontstaat er (als we vasthouden aan dit formaat ankeilers) veel loze witruimte. Vandaar de nu gemaakte keuze.

Wat niet helpt is dat de ankeilers overwegend uit zeer donker beeld bestaan, waardoor ze visueel erg zwaar worden. Daar mogen we wel meer variatie in aanbrengen.
Precies, wat jullie wilden. En dat wordt dan gedaan door middel van data die zoals eerder vermeld geen rekening houdt met cruciale details. Waarom denk je dat mensen ''ineens'' je nieuwe layout gebruiken? Waarom denk je dat dit eerder is gebeurd in 2017 en 2012? Ik blijf die vraag stellen, terwijl het antwoord al eens is gegeven: Mensen doen het uit pure noodzaak omdat er domweg niet wordt begrepen wat het probleem is.

Dat is naar mijn idee een goed voorbeeld van creatieve interpretatie en met de data omgaan. Zo kan ik ook dingen presenteren alsof het een groot succes is. De historie zegt echter iets anders.
Normaal gesproken zien we direct effect in gedrag van gebruikers als we aanpassingen doen aan de gebruikservaring van een pagina. Op de frontpage hebben we bijvoorbeeld getest met nieuwsitems voorzien van een thumbnail, wat duidelijk negatief uitpakte in conversie omdat mensen het blijkbaar niet lekker vonden werken. De cijfers wijzen nu op een lichte stijging. Hiermee zeg ik niet dat we alles perfect doen, maar als de UX van de frontpage echt waardeloos is dan gaat het er bij mij niet in dat onze users er toch zo fanatiek van blijven gebruikmaken.

Het lijkt me niet zo zinvol om verder op de data in te duiken omdat het toch snel een welles-nietes discussie wordt.
8)7 Dus een deel van de suggesties heeft bij voorbaat al geen kans, er is immers al besloten dat hoe de ankeilers worden ingezet op ''deze manier moet, en niet anders''.

Naast dat dit nogal minachtend overkomt, is de ''oplossing'' een custom CSS van Tweakers zelf? Custom CSS is bedoeld om de ervaring te verbeteren, niet om als een lappenmiddel op te treden voor features die een achteruitgang zijn voor desktopgebruikers. Want op mobiel snap ik de gegeven layout wel. Naast het gegeven dat dit niet voor iedereen een optie is gezien er een karmalimiet bestaat betekent het dat je, met of zonder de vereiste karma, door meerdere hoepels moet springen om iets voor elkaar te krijgen.

Denkt het team nu echt dat custom CSS bedoeld is als een verbanddoos?
We bieden custom css aan om tegemoet te komen aan wensen die te specifiek zijn om ze in de standaard layout te verwerken. Jij ziet het als een verbanddoos. Wellicht kun je je inbeelden dat andere mensen die verbanddoos niet nodig hebben omdat ze geen (of andere) pijn hebben.

Custom css is onderdeel van de abonnementen, daarom maken we het niet vrij voor iedereen beschikbaar. In plaats van 500 karmapunten per half jaar vragen we een eenmalig minimum van 4K karma om custom css via de karmastore aan te zetten. We hebben gezien dat het commentaar op de frontpage vooral afkomstig is van gebruikers die veel bijdragen en en al heel lang geregistreerd zijn. Dat zijn mensen die met gemak aan 4K karma komen.

Ik geef toe dat custom css instellen wat meer moeite is dan een toggle omzetten. Een voordeel is echter wel dat je met custom css de layout helemaal naar eigen hand kunt zetten.
Ook dit lees ik vooral als minachting: Er wordt als reden aangehaald dat de groep bezoekers die hier welwillend tegenover staat een grotere groep is, om daarna te stellen dat het eigenlijk om de eigen doelstellingen gaat.
Als je mijn woorden goed leest zul je opmerken dat het om beide gaat. Wij hebben de doelstelling om het gebruik van de frontpage te verhogen, onze content (redactioneel en user generated) beter te etaleren en de uitstraling van de frontpage te verbeteren, zodat het publiek ons blijft herkennen als een medium dat voorop loopt op het gebied van technologie. We willen op de lange termijn relevant blijven zodat hopelijk over twintig jaar de techliefhebbers ook nog op Tweakers zitten en niet bij een medium dat ons voorbij is gestreefd.

Het eerste doel (meer bezoeken) gaan we niet halen door de gebruikservaring van de frontpage de vernieling in te helpen.
In hoeverre heeft feedback dan zin? Want je kan niet meer teruggrijpen naar het argument dat men wel luistert, aangezien er wordt verwezen naar incomplete data. Je houdt m.i een praktijk in stand waarin je ''schaduw luistert'' maar niet werkelijk hoort wat het probleem is. Vandaar uit komt een ''oplossing'' als een Tweakers-made custom CSS uit voort.
Wij hebben nou eenmaal rekening te houden met meer belangen dan alleen die van jou als individu. Dus als er feedback komt over een probleem of een suggestie voor een oplossing dan proberen we in te schatten wat de impact is. Welke gebruikers hebben er belang bij, hoe groot is die groep, botst het met andere belangen enz. Dat betekent dat we niet altijd tegemoet kunnen komen aan jouw wensen in de standaard layout, maar misschien wel via de door ons beschikbaar gestelde custom css.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XWB schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:35:
[...]

Gedaan, maar ik zie nog steeds geen "zee van witruimte" :?

[Afbeelding]
Eronder, je screenshot is dat niet... De ruimte die vrijkomt moet ergens heen... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 17-04-2019 18:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

XWB schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:15:
[...]

In screenshots in dit topic is duidelijk te zien dat deze niet meeschalen op hogere resoluties. Op mijn kleine resolutie hou ik ook nog steeds witruimte over (1280x1024).

Bedankt Femme,
Femme schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:52:
[...]

We hebben het hier over data over bezoek aan de frontpage en conversie van de frontpage naar achterliggende pagina's.

Over de cozy en compact setting die we vroeger hadden, weten we dat die niet veel gebruikt werd, maar het is ook duidelijk dat er een groep gebruikers liefhebbers voor is. Voor die mensen stellen we custom css beschikbaar.
Wat dus niet het gehele probleem behandelt.

Op je opmerking over custom CSS blijft de bestaande reactie van toe passing.
Ik kreeg de indruk dat de kritiek vooral betrekking had op de eerste ankeiler omdat die in sommige gevallen direct onder de billboard wordt getoond en vergelijkbare afmetingen heeft. De lager getoonde ankeilers lijken me minder een probleem aangezien die tussen ouder nieuws staan dat je als fanatieke tweaker waarschijnlijk al hebt gezien.
Mijn inziens was dat niet het geval, en als dat al het geval is, is het dubbel zo vreemd dat de lagere ankeilers dan als minder storend worden ervaren. Deze vallen immers ''tussen'' de nieuwsberichten in. Waarom vind jij dit geen probleem? Want deze lijken letterlijk op banners.
We hebben in 2012 direct na de release van de nieuwe site settings geïntroduceerd om de layout compacter weer te kunnen geven. Als de enige oplossing die op waardering kan rekenen het tot standaard verheffen is van een super compacte (en daarmee voor veel mensen minder gebruiksvriendelijke) website dan wordt het wel moeilijk om er samen uit te komen.
Ik haal hieruit dat je het probleem niet begrijpt, zoals eerdere reacties ook aantoonden. Ik lobby niet voor een super compacte layout, wel voor het tegengaan van witruimte, de tussenliggende ankeilers, en nu ook de oplossing die wordt gegeven, namelijk custom CSS welke onnodig extra stappen introduceert.
De data betreft de bezoeken aan en de conversie op de frontpage. Als de gebruikservaring van de frontpage vreselijk slecht zou zijn geworden, dan is het aannemelijk dat een paar honderd duizend tweakers daar niet over liegen in hun gedrag.
Goed, dan wachten we toch gewoon af tot er in 2022 weer een nieuwe layout volgt en je dezelfde problemen weer krijgt? Je bent op de hoogte van de verscheidende links die zijn gegeven, waar duidelijk uit voortkomt dat sommige issues al jaren bestaan en dus structureel van aard te noemen kunnen worden.

Je kan net zo goed ook aannemen dat een groot deel van deze tweakers of niet op de hoogte zijn van het feedback topic, of domweg ''accepteren'' dat aankaarten hiervan tot nergens leidt op basis van het verleden. Deze en andere variabelen willen er echter niet in, omdat jouw data daar niks over zegt.
Doel je met wit op de achtergrondkleur van het vlak waar de titel en gerelateerde items op worden weergegeven? Ik begrijp deze suggestie en heb zelf ook lichte varianten geprobeerd. Met een lichte achtergrond wordt er visueel een hap uit de ankeiler genomen en dat ziet er erg onrustig uit. De ankeiler is geen rechthoek meer maar wordt een zeshoek. Als de titel boven de afbeelding wordt geplaatst is dat probleem er niet, maar worden de ankeilers nog hoger en ontstaat er (als we vasthouden aan dit formaat ankeilers) veel loze witruimte. Vandaar de nu gemaakte keuze.
Het donkere achtergrond achter ''lees review''. Je vind dit rustiger eruit zien? Als dit problemen oplevert, dan zal het formaat ankeiler voor de tussenliggende ankeilers anders moeten worden.
Wat niet helpt is dat de ankeilers overwegend uit zeer donker beeld bestaan, waardoor ze visueel erg zwaar worden. Daar mogen we wel meer variatie in aanbrengen.
Dat zou een goede verbetering (me dunkt) op leveren. Licht grijs, wellicht?
Normaal gesproken zien we direct effect in gedrag van gebruikers als we aanpassingen doen aan de gebruikservaring van een pagina. Op de frontpage hebben we bijvoorbeeld getest met nieuwsitems voorzien van een thumbnail, wat duidelijk negatief uitpakte in conversie omdat mensen het blijkbaar niet lekker vonden werken. De cijfers wijzen nu op een lichte stijging. Hiermee zeg ik niet dat we alles perfect doen, maar als de UX van de frontpage echt waardeloos is dan gaat het er bij mij niet in dat onze users er toch zo fanatiek van blijven gebruikmaken.
Betreft het vetgedrukte: Nee, en dat komt omdat men zich na de kritiek stilletjes houdt en hoopt dat men eraan went. Vervolgens gaat men het dan maar gebruiken omdat mensen op deze vlakken geen langetermijngeheugen hebben. Dat is geen kritiek naar hun toe, dat is heel logisch. Maar daar wordt wel met het gewenningsexcuus wel mooi op in gespeeld en dat is wat als zeer frusterend word ervaren.
We bieden custom css aan om tegemoet te komen aan wensen die te specifiek zijn om ze in de standaard layout te verwerken. Jij ziet het als een verbanddoos. Wellicht kun je je inbeelden dat andere mensen die verbanddoos niet nodig hebben omdat ze geen (of andere) pijn hebben.
Overvloed aan witruimte (En nee, dan lobby ik niet voor super compact samenzijn, maar een vermindering van die overbodige witruimte) vind ik geen specifieke wens.

Maar goed, als dit als oplossing wordt aangedragen, dan moet deze voor iedereen beschikbaar zijn en niet met een karmalimiet. Tevens moet dit via een ''toggle'' te activeren zijn en niet als een perk in de karmastore, dat aanzetten en dan pas de aanpassing. Dat zijn 3 onnodige tussenstappen. Ik ga er dan ook vanuit dat deze optie permanent voor iedereen is en niet dat er in de toekomst dit als een premium perk gaat worden ingezet of als onderdeel van een abonnementsvorm, want commercieel oogpunt.
Ik geef toe dat custom css instellen wat meer moeite is dan een toggle omzetten. Een voordeel is echter wel dat je met custom css de layout helemaal naar eigen hand kunt zetten.
Dat is waar en ben ik het mee eens. Echter, je kan dat moeilijk een echte oplossing noemen. Zon Tweakers CSS is in zekere zin ook niet nodig, want dat CSS is er al.
Het eerste doel (meer bezoeken) gaan we niet halen door de gebruikservaring van de frontpage de vernieling in te helpen.
Dan blijft het vreemd dat de gegeven oplossing alsmede de huidige layout juist dat precies doen. :N
Wij hebben nou eenmaal rekening te houden met meer belangen dan alleen die van jou als individu. Dus als er feedback komt over een probleem of een suggestie voor een oplossing dan proberen we in te schatten wat de impact is. Welke gebruikers hebben er belang bij, hoe groot is die groep, botst het met andere belangen enz. Dat betekent dat we niet altijd tegemoet kunnen komen aan jouw wensen in de standaard layout, maar misschien wel via de door ons beschikbaar gestelde custom css.
Het gaat niet alleen om mij he, zie dit gehele topic. En dat is maar een fractie van de gebruikers die nog de moeite nemen om naar het forum te gaan en daar inhoudelijk beklag te doen. Je wilt immers liever dat je harde werk grotendeels goed wordt beoordeeld.

Ik haal als afsluiter je NS voorbeeld nog even aan, en mijn reactie daar van. Daar wou ik het vervolgens ook bij laten.
Vergelijk het met de NS die zijn jaren '90 intercity's een makeover geeft en het frivole lilapaarse interieur inwisselt voor koninklijk blauwe stoelbekleding met een taupekleurige laminaatvloer omdat uit focusgroepen en ander onderzoek is gebleken dat veel reizigers zich in zo'n interieur beter op hun gemak voelen. Jij en nog wat andere reizigers hekelen de nieuwe interieurs en laten de conducteur bij elke gang door de trein weten hoe onleefbaar lelijk de trein is geworden. Het is onwaarschijnlijk dat de NS speciale coupé's terug ombouwt naar lilapaars en nu speciale lilapaarse interieurdelen moet onderhouden om een zeer specifieke groep treinreizigers een optimale reis te bieden.
Leuke analogie, maar die vlieger gaat niet op. Om in het verhaal te blijven: In werkelijkheid houdt het onderzoek geen rekening met bepaalde cruciale factoren, zoals turven hoe groot de groep is en houdt de leiding van de NS zich van de domme. Ze ''erkennen'' en ''begrijpen'' de problemen, maar gaan niet met de criticasters in gesprek en laten als zodanig de kritiek voor wat het is. Omdat er geen alternatief beschikbaar is, er geen wederhoor is en de NS leiding de kaart van ''gewenning'' speelt, zijn de criticasters noodgedwongen om voor de oplossing van de NS te gaan. Uit het onderzoek van NS blijkt dan ''ineens'' dat veel reizigers zich op hun gemak voelen met het nieuw interieur.

Wat het onderzoek je echter niet vertelt is waar de criticasters zijn: Die zijn opgegaan in de menigte, omdat zij zich niet gehoord voelen, de NS leiding ze niet ''hoort'', en dus uit het onderzoek het resultaat komt dat de menigte de beslissing heeft ''geaccepteerd''. Ook vertelt je onderzoek niet hoe ''groot'' die groep is. De NS leiding maakt er maar een ''niche'' van, in werkelijkheid is het een significante groep.

Jouw analogie negeert het gegeven dat de NS leiding (Tweakers/Femme) de kaart der gewenning speelt en niet (hoorbaar) ingaat op het relaas van de criticasters. Je ''denkt'' dat je ingaat op hun relaas, maar je schept alleen politieke bomen. Met andere woorden: De NS leiding is letterlijk ''doof'' voor het probleem en ''denkt'' dat het allemaal wel meevalt. Met als gevolg dat jaren later, als de NS wederom zijn interieur vervangt, dezelfde issues naar boven borrelen. Logisch ook, want die zijn nooit aangepakt. Met als gevolg dat de NS wederom de gewenningskaart en andere excuuskaarten speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Ik kan nog steeds geen custom css kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Comp_Lex schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:38:
Ik kan nog steeds geen custom css kopen.
De wijzigingen mbt het aankopen van custom css komen met de volgende release online, a.s. dinsdag.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
CH4OS schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:58:
[...]
Eronder, je screenshot is dat niet... De ruimte die vrijkomt moet ergens heen... ;)
Ik moet zeggen dat ik nooit zo ver doorscroll naar beneden. Alle onderdelen van de site benader ik via het menu bovenin. Voor de poll scroll ik in 1 ruk naar beneden, omdat deze helemaal onderaan staat.

Overigens circuleerden er twee verschillende CSS regels om de ankeilers te verwijderen. Achteraf merkte ik dat slechts 1 goed was voor alle ankeilers en de andere het gevolg had dat het aantal nieuwsitems beperkt werd. Het verwijderen van die betreffende regel gaf mij weer een volle rij nieuwsitems.

Ik heb nu dus alleen deze regel in gebruik.
code:
1
2
3
.fpAnkeiler, .inBetweenContent {
}

@Maite de Jong Fijn dat er toch nog iets mee gedaan wordt.

Wel vraag ik me af of jullie data ook laat zien of mensen de ankeilers verwijderd hebben dmv custom CSS of adblockers.

Voor mij zijn die dingen dusdanig storend, dat ik de voorpagina vermeed, nu ik ze weggehaald heb, besteed ik er meer tijd (nog steeds het meest op het forum) en zie ik daardoor ook andere delen van de pagina.

Als er in de data geen onderscheid gemaakt wordt, zou dat dus een vertekend beeld geven.

De perfecte customCSS voor mij zou zijn zoals het was voordat dit topic bestond.

Drie uitgelichte items bovenin, met nieuws daaronder.
Voor mij was dat visueel aantrekkelijk, want eerlijk, een rij nieuwsitems vind ik ook maar saai, maar beter dan die banners.

[ Voor 39% gewijzigd door LA-384 op 18-04-2019 07:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:55:
[...]

De wijzigingen mbt het aankopen van custom css komen met de volgende release online, a.s. dinsdag.
Jammer dat er dit werd gezegd:
Op dit moment is custom css inderdaad nog een feature uit de karmastore. [...] We zullen later vandaag die drempel verlagen door custom css beschikbaar te maken voor alle accounts die minimaal 4096 karma hebben.
Mensen klagen nu terecht, omdat er vanuit werd gegaan dat het gelijk aangepast zou worden. Nu moet men een week wachten.

Vreemder ook dat jij dit moet melden, ipv dat @Maite de Jong of @Femme reageert op deze vraag:
Comp_Lex schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:02:
[...]

Ik heb net even in de karmastore gekeken en dit is nog niet voor mij zo. Moet ik in totaal 4096 karma verzameld hebben of moet ik op dit moment 4096 karma beschikbaar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:46:
[...]

Jammer dat er dit werd gezegd:

[...]

Mensen klagen nu terecht, omdat er vanuit werd gegaan dat het gelijk aangepast zou worden. Nu moet men een week wachten.

Vreemder ook dat jij dit moet melden, ipv dat @Maite de Jong of @Femme reageert op deze vraag:

[...]
Hmmm, daar is dan sprake van een stukje miscommunicatie intern denk ik. Het ticket is eergisteren wel door mij opgepakt en afgemaakt, maar is intern nog niet getest en het was ook niet als 'blocker' ingeschoten, dus ga ik dan uit van de eerstvolgende release. Ik zal dat straks even met de productowner bespreken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:44:
[...]

Hmmm, daar is dan sprake van een stukje miscommunicatie intern denk ik. Het ticket is eergisteren wel door mij opgepakt en afgemaakt, maar is intern nog niet getest en het was ook niet als 'blocker' ingeschoten, dus ga ik dan uit van de eerstvolgende release. Ik zal dat straks even met de productowner bespreken :)
Dat zal fijn zijn. Ik weet niet of de vraag is gemist of bewust ontweken, maar het is helaas wel iets dat op het rijtje voorbeelden terecht komt waar door Product niet op gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

XWB schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:50:
[...]

Wie zijn we :? Ik tel in elk geval 14 nieuwsberichten op mijn scherm, met 2 ankeilers.
En ik maar 7, zónder die ankeilers. Maar mét flinke banner(s) die zeker een derde van mijn hoogte kosten.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:53:
[...]

Dat zal fijn zijn. Ik weet niet of de vraag is gemist of bewust ontweken, maar het is helaas wel iets dat op het rijtje voorbeelden terecht komt waar door Product niet op gereageerd wordt.
Ons productteam was gisteren ook druk met het begeleiden van usabilitytests bij onze externe partner die dat verzorgt...

Hier was gewoon sprake van een afstemmingsfoutje; dat kan gebeuren als je last-minute tickets in de iteratie schuift :P Er is nu afgesproken dat de custom CSS 'prijs'-wijziging met de gewone release meegaat; dat is voor ons praktischer.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:45:
Hier was gewoon sprake van een afstemmingsfoutje; dat kan gebeuren als je last-minute tickets in de iteratie schuift :P Er is nu afgesproken dat de custom CSS 'prijs'-wijziging met de gewone release meegaat; dat is voor ons praktischer.
En de bezoeker dus de middelvinger krijgt nav eerder gemaakte beloften.
Het is niet anders en dat is spijtig, maar hopelijk trekken jullie hier lering uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:45:
[...]

Ons productteam was gisteren ook druk met het begeleiden van usabilitytests bij onze externe partner die dat verzorgt...
Gisteren was het woensdag. De vraag was dinsdag kort na de aankondiging geplaatst. ;)

Maar goed, het ligt nu in het verleden, komende release komt het mee. Het belangrijkste is dat de wijziging eraan komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:51:
[...]

Gisteren was het woensdag. De vraag was dinsdag kort na de aankondiging geplaatst. ;)

Maar goed, het ligt nu in het verleden, komende release komt het mee. Het belangrijkste is dat de wijziging eraan komt.
Na wat ruggespraak hebben we besloten deze change toch nu te releasen, wat ik ook zojuist heb gedaan ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hero of Time schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:53:
[...]

Het is spijtig dat er iets is misgegaan in de communicatie tussen Product en Dev, waardoor de aanpassing aan custom css niet op het naar jullie gecommuniceerde tijdstip klaar stond.

Daarnaast is het zo dat wij ook andere dingen op ons bordje hebben liggen (zoals het voorbereiden en uitvoeren van een usabilitytest) en daardoor niet de hele dag standby kunnen zijn in een forumtopic om reacties te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Femme schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:19:
[...]

Het is spijtig dat er iets is misgegaan in de communicatie tussen Product en Dev, waardoor de aanpassing aan custom css niet op het naar jullie gecommuniceerde tijdstip klaar stond.

Daarnaast is het zo dat wij ook andere dingen op ons bordje hebben liggen (zoals het voorbereiden en uitvoeren van een usabilitytest) en daardoor niet de hele dag standby kunnen zijn in een forumtopic om reacties te geven.
Daarom zei ik ook 'helaas komt dit in het rijtje'. De reden wordt niet altijd gezien waarom er geen (tijdige) reactie komt. Notificaties werken alleen als de ontvanger ervan deze ook ziet en als 'ie niet op de site komt, wordt deze gemist. Waardoor dus, weer helaas, dit kan gebeuren.

Belangrijkste is dat het alsnog goed is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toch vind ik niet dat custom CSS de problemen daadwerkelijk oplost; ja hetgeen wat je met custom CSS filtert wordt niet of anders weergegeven, maar er komt ook niets anders voor terug (als is display:none; gebruikt). Een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qrKszkB.png

Ik heb de .Plans tracker op 20 items staan. Zou ik de .Adv(ertorials) eruit filteren (want dat kan niet ondanks dat ik abonnee-lid ben), dan vallen er (op dit moment) 9 items weg, bijna de helft (wat imo best veel is!) dus van wat ik ingesteld heb staan. Het kan niet zo zijn, dat je als gebruiker een hoog getal in moet stellen om dan nog uberhaupt resultaten te krijgen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CH4OS schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:17:
Toch vind ik niet dat custom CSS de problemen daadwerkelijk oplost; ja hetgeen wat je met custom CSS filtert wordt niet of anders weergegeven, maar er komt ook niets anders voor terug (als is display:none; gebruikt). Een voorbeeldje:

[Afbeelding]

Ik heb de .Plans tracker op 20 items staan. Zou ik de .Adv(ertorials) eruit filteren (want dat kan niet ondanks dat ik abonnee-lid ben), dan vallen er (op dit moment) 9 items weg, bijna de helft (wat imo best veel is!) dus van wat ik ingesteld heb staan. Het kan niet zo zijn, dat je als gebruiker een hoog getal in moet stellen om dan nog uberhaupt resultaten te krijgen...
De tracker is een verhaal apart wat dat betreft. Vroeger werden de .plans niet of nauwelijk gebruikt voor acties of advertorials en was er ook geen noodzaak om dat te kunnen filteren. Dat is ondertussen veranderd, maar de tracker is daar nooit op aangepast.

Wat mij betreft tonen we in de .plan tracker ook alleen maar de 'echte' .plans. Voor acties is al een aparte tracker, en of er voor advertorials een aparte tracker zou moeten komen... ik denk van niet :P

Ik zal dit intern eens aankaarten :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:47
De ontwikkelingen van de nieuwe FP heb ik niet op de voet gevolgd (ook dit topic niet), dus eventuele veranderingen sinds de introductie van de nieuwe layout zijn mij ontgaan. Ik schrijf hieronder alleen wat mij opvalt.

Wat ik nog steeds niet kan geloven en waar ik denk dat tweakers.net de plank flink mis slaat is dat niet-ingelogde gebruikers de volgende FP krijgen voorgeschoteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HeSYHIv7hLlAROSvtNSMBuO4/full.jpg
De niet-ingelogde gebruiker ziet geen nieuws, ziet een cookie banner, ziet reclame en ziet een artikel. Wat in mijn ogen het belangrijkste onderdeel van tweakers.net is, is het nieuws. Nu is Nieuws wat ontbreekt bij het openen van tweakers.net zonder te scrollen. En dat op een full hd 24" monitor.

Voor mij als Tweaker ziet het er iets aangenamer uit en komt het nieuws wel naar voren. Wellicht komt dat ook omdat ik geen reclame zie als Tweakers Supporter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pdN2Hv12tJt5NVKN8bJjKcqn/full.jpg

Maar als ik de banner weergave handmatig weer aan zet, dan ziet de FP er nog niet uit. Het nieuws is dan heel bepertkt aanwezig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nuzkJQ36r379tBF86zJwFNMa/full.jpg

Wordt dit nog veranderd, terug naar de looks van de vorige layout waar het nieuws wel nadrukkelijk aanwezig is op de FP? Of blijft de huidige FP tot er snel een nieuw alternatief is? Hopelijk wordt het de feedback van gebruikers en dus eigenlijk ook niet-tweakers niet weg gestopt.

Daarnaast vindt ik dat ik niet aan de slag moet met Custom CSS, want voor mij ziet het er zonder banners nog redelijke acceptabel uit. Maar de ergenis zit hem er vooral in als je niet ingelogd bent en gewoon een waardeloze eerste FP pagina gepresenteert krijgt zonder nieuws en met banners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MuVo schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:03:
De niet-ingelogde gebruiker ziet geen nieuws, ziet een cookie banner,
Zolang hij niet op "akkoord" heeft gedrukt ja. Ook de niet ingelogde gebruiker kan cookies accepteren, daarna is de banner weg. Ik vind het dus niet geheel correct om dat mee te nemen

(Ik wist niet eens dat we tegenwoordig een cookie banner hadden, voorheen was dat een fullscreen melding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
.oisyn schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:13:
[...]

Zolang hij niet op "akkoord" heeft gedrukt ja. Ook de niet ingelogde gebruiker kan cookies accepteren, daarna is de banner weg. Ik vind het dus niet geheel correct om dat mee te nemen

(Ik wist niet eens dat we tegenwoordig een cookie banner hadden, voorheen was dat een fullscreen melding)
Daar ben ik het deels wel mee eens, maar ik zie die banner vaak omdat ik de cookies verwijder zodra ik de mijn browser afsluit. Dus dat houdt in bij iedere keer dat ik de browser sluit en opnieuw start dan moet ik op nieuw inloggen.

Ik denk dat het vooral voor nieuwe bezoekers jammer is dat als ze op de website komen dat ze dan niet meteen het tweakers nieuws zien.

Daarom neem ik het wel mee in mijn feedback.

[ Voor 3% gewijzigd door MuVo op 08-05-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Dat ligt er aan vanuit welk land je onze site bezoekt ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Cookies weggooien is een keuze, er zijn IIRC Ff addons waar je bijv. alleen *.tweakers.net cookies kunt bewaren en de rest wegknikkeren na afsluiten.
[...]
Desondanks heeft 'ie IMHO wel een punt: het nodigt nieuwe bezoekers niet uit te lezen of te blijven. Je moet een reden hebben om de cookie bar weg te willen klikken en/of verder te scrollen. En die reden voor nieuwe bezoekers, is tonen van voldoende interessante content vergeleken met de andere sites in de wereld.

Althans voor het soort bezoeker als de meeste mensen in dit topic, ik begrijp van de reacties dat andere typen bezoekers niet zo zouden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Maar wat is nou eigenlijk het probleem? De ankeiler, of de cookiemelding (non-EU) en de banner?

Uiteraard is het de combinatie, maar de cookiemelding en banner staan er niet altijd. Ik zou wel voorstander zijn om bij een eerste pageview geen (grote) banner te tonen (iets met 'you only get one chance to make a first impression') en eigenlijk zou het grootste formaat banner ook de uitzondering moeten zijn (waar het tegenwoordig meer de regel is). Helaas heb ik daar geen invloed op

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 08-05-2019 09:58 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
crisp schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:50:
Maar wat is nou eigenlijk het probleem? De ankeiler, of de cookiemelding (non-EU) en de banner?

Uiteraard is het de combinatie, maar de cookiemelding en banner staan er niet altijd. Ik zou wel voorstander zijn om bij een eerste pageview geen (grote) banner te tonen (iets met 'you only get one chance to make a first impression') en eigenlijk zou het grootste formaat banner ook de uitzondering moeten zijn (waar het tegenwoordig meer de regel is).
Het probleem is voor de niet ingelogde gebruiker geen nieuws ziet. Vroeger logde ik ook wel eens niet in maar kon ik wel even snel het nieuws lezen. Kan nu nog, maar ik vindt de site er nu als niet ingelogde gebruiker er niet uit zien met al de grote banners gecombineerd.

Verder ben ik als ingelogde tweaker niet tevreden met de grote banners wat de aandacht en de leesbaarheid weg neemt van het nieuws berichten overzicht. Ik heb het gevoel dat nu de focus ligt op de grote banners van artikelen en reclame inplaats van de nieuws artikelen en de weergave van nieuws artikelen. Natuurlijk verbeterd de optie Tweakers Supporter de weergave wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

De cookie wall is er nog steeds hoor. Maar zodra ik de VPN met buitenlands IP aanzet krijg ik de cookie banner te zien.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
We zijn nu bijna 3 maanden verder. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de nieuwe layout heeft gebracht wat er gehoopt werd; meer verkeer in andere onderdelen van tweakers zoals de pricewatch en gebruikers-reviews?

Ik dacht ook hier of ergens anders gelezen te hebben dat er door 'css-guru's' gekeken zou worden naar custom CSS code welke dan beschikbaar gesteld zou worden voor degenen die liever de oude layout zien. Ik bedoel dan niet de feature, maar daadwerkelijk de code. Ik kan het zo niet terugvinden in dit topic, dus kan ook zijn dat ik het gedroomd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:14

ikloon

Product Owner
LA-384 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:19:

Ik dacht ook hier of ergens anders gelezen te hebben dat er door 'css-guru's' gekeken zou worden naar custom CSS code welke dan beschikbaar gesteld zou worden voor degenen die liever de oude layout zien. Ik bedoel dan niet de feature, maar daadwerkelijk de code. Ik kan het zo niet terugvinden in dit topic, dus kan ook zijn dat ik het gedroomd heb.
De opvolging van het makkelijker maken om custom CSS te gebruiken doen we in het topic Custom CSS snippets.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
om maar even hier door te gaan op;

Extreem veel reclame op de frontpage

De hoeveelheid reclame is inderdaad vrij storend. Ik heb vaak mijn adblock uit staan, maar vooral de laatste weken merk ik dat ik hem meer en meer moet aanzetten om de stortvloed aan reclame tegen te gaan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:43
Ben ook benieuwd of er nog inhoudelijk verder op wordt ingegaan.
Wat ik vooral lees zijn dat mensen zich verschuilen achter rollen binnen een scrum proces. Ik dacht altijd dat je het als scrum team gezamenlijk deed.

Op een IPad is het nog steeds verre van leesbaar en krijg je eigenlijk alleen maar Banner in beeld.
Ja met custom css kun je het configureren naar wens. Dat is een mooie workaround.

Blijft er wel bij dat de wijze van communiceren erg vreemd overkomt. Je gaat bijna bang worden om een ban te krijgen als je feedback geeft.

Voor mij is in ieder geval het gevolg dat ik meestal meteen doorklik naar GoT, of juist direcft naar GoT link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:16:
Ik zal dit intern eens aankaarten :)
Iets meer dan een half jaar verder, is hier intussen iets mee gedaan? Staat mij bij dat daar wel toezeggingen op zijn gedaan om het op- en aan te pakken (ook door Femme, maar kan die post niet meer vinden, wel in dit topic geloof ik), maar (zoals altijd) blijft het daarbij (een Tweakers HQ crew eigenaardigheidje) en dat vind ik intussen een puntje van grote ergernis worden, waar ik niet de enige in ben overigens, maar dat is een andere discussie.

Waarom ik dit opnieuw onder de aandacht breng; momenteel heb ik voor Acties het aantal items op 20 staan en zie er maar 3. Dit kan zo niet de bedoeling zijn lijkt me? Door custom CSS wordt eea eruit gefilterd geloof ik (al zie ik wel ondanks custom CSS 20 items onder .Plans), want dat is volgens jullie de oplossing voor veel zaken, maar dit werkt gewoon niet; ook geeft het immers (zoals eerder al aangegeven) geen nieuwe content erbij, dus dit lijkt mij best een verspilling van resources; jullie parsen een stuk wat ik vervolgens weer wegfilter met CSS...

Kunnen de .adv artikelen die onder .plans staan niet gewoon naar Acties? Daar lijkt mij dat de betere plek voor. Volgens mij zou er ook meer op gelet gaan worden, maar daar zie ik in de praktijk gelukkig een klein puntje licht; in plaats van 10 .adv's onder de .plans, zijn het er nu vijf! :Y

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 17-12-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CH4OS schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:21:
[...]
Iets meer dan een half jaar verder, is hier intussen iets mee gedaan? [...]
Er is toentertijd een ticket voor gemaakt; ik zal hem nog eens onder de aandacht brengen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:46:
[...]

Er is toentertijd een ticket voor gemaakt; ik zal hem nog eens onder de aandacht brengen ;)
Thanks! Ik ben ook benieuwd wat de oplossing gaat zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat t.net nodig heeft is een volledig modulaire website:

1.Zelf schuiven met blokken
2. Zelf aan en uit zetten van blokken
3. Zelf formaat kiezen van de blokken.
4. Zelf formaat en aantal headlines kiezen.
5. Zelf witruimte instellen.

Ik weet niet of dit ooit gedaan is en technisch mogelijk is. Zal wel veel onodige dev tijd kosten die ook in belangerijkere zaken gestoken kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Punt 5 is soort van geweest. Je had normaal, cozy en compact. Dat is ondertussen al een paar maanden weg. Samen met de fijne informatiedichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik wilde geen nieuw topic aanmaken, omdat ik niet weet of de huidige concepten al rijp genoeg zijn voor uitgebreide discussie, en ik niet verantwoordelijk wil zijn voor alleen een verzameling mensen die hun gal komen spuwen :p Maar ik wil graag weten of de huidige CSS snippets straks ongewijzigd gebruikt kunnen blijven? Met andere woorden; kan ik de FP zoals ik hem nu zie (zonder ankeilers en andere meuk) na de FP update ook nog zien? Het is voor mij duidelijk dat ik niet in de categorie users val waar T.net zich op richt (alle concept-ontwerpen zijn mij veel te druk, te weinig info, teveel witruimte, eigenlijk net zoals in de vorige FP-update), dus als ik maar weet dat ik mijn huidige uitzicht kan behouden, dan vind ik het allemaal best wat er verder geprobeerd gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
The Legend schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:24:
Ik wilde geen nieuw topic aanmaken, omdat ik niet weet of de huidige concepten al rijp genoeg zijn voor uitgebreide discussie, en ik niet verantwoordelijk wil zijn voor alleen een verzameling mensen die hun gal komen spuwen :p Maar ik wil graag weten of de huidige CSS snippets straks ongewijzigd gebruikt kunnen blijven? Met andere woorden; kan ik de FP zoals ik hem nu zie (zonder ankeilers en andere meuk) na de FP update ook nog zien? Het is voor mij duidelijk dat ik niet in de categorie users val waar T.net zich op richt (alle concept-ontwerpen zijn mij veel te druk, te weinig info, teveel witruimte, eigenlijk net zoals in de vorige FP-update), dus als ik maar weet dat ik mijn huidige uitzicht kan behouden, dan vind ik het allemaal best wat er verder geprobeerd gaat worden :)
Waarschijnlijk moet je dan gaan betalen, bijvoorbeeld het Premium Plus abo, hier zit Fully Custom CSS Frontpage module bij.
/s

Maar ik denk dat ze er vrij weinig over kunnen zeggen nog, als alles op de schop gaat kan alles een hele andere CSS krijgen en daardoor heb je ook andere CSS nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik bedenk me nu; dit is natuurlijk gewoon een 1 april grap :+ 8)7

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.