FirePuma142 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:37:
[...]
Dan zou ik incrementele updates stapelen, pas het (near) eindresultaat A-B testen met een oplopend aantal deelnemers en niet een reeks MVP's naar productie brengen. Als het niet beter wordt, moet je het niet doen tenzij daar hele zwaarwegende factoren tegenover staan. Het is natuurlijk wel het gezicht/visitekaartje van je product waar je mee aan de wandel bent.
Vroeg releasen heeft veel voordelen. We kunnen bijvoorbeeld snel feedback halen en op basis daarvan bepalen welke verbeteringen of aanpassingen de hoogste prioriteit zouden moeten hebben en welke richting we uit moeten gaan met de doorontwikkeling van ons product. Een nadeel is inderdaad dat we niet live gaan met een versie die 'perfect' is. Nu is perfectie in deze context sowieso onmogelijk omdat we niet aan de wensen van alle gebruikers tegemoet kunnen komen.
Het is aan de ene kant natuurlijk super tof dat zoveel users zo betrokken zijn bij Tweakers. Aan de andere kant zorgt het er ook voor dat ons werk onder een vergrootglas ligt en zelfs de kleinste aanpassing enorm heftige emoties kunnen losmaken.
MsG schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:34:
[...]
Maar neem ons als gebruikers ook een beetje mee in de thematiek. Als doelgroep van de website mis ik het Conceptueel Model van veel dingen.
Zo mis ik het verband tussen het gegroepeerde dagnieuws.
Waarom is het artikel "Fullframe-systeemcamera's..." gekoppeld aan het nieuws van zondag 10 maart. En waarom dan niet eens als eerste item, maar staat er nog 1 nieuwsitem boven.
Is het artikel toevallig op diezelfde dag gemaakt? Check; nee.
Ik mis dus enig verband. De mentale associatie voor velen met een grote afbeelding met (regelmatig) niet-verband houdende content ten opzichte van de rest is toch echt "hmm dit is reclame". En dat lijkt me ook jammer voor de auteurs van het artikel.
We hebben de vrijheid genomen om de ankeilers voor uitgelichte artikelen los van de chronologie te plaatsen. Op die manier kunnen we ankeilers en nieuws in een lineaire lijst tonen maar ankeilers wel een goede positie geven. Als we ze zouden weergeven op de plek waar ze in de chronologisch lijst zouden zijn verschenen, zouden de ankeilers snel omlaag zakken en krijgen artikelen die een grote relevantie hebben niet de aandacht die ze verdienen.
Als het aan mij ligt gaan we minder aandacht vestigen op het tijdstip waarop een artikel verscheen (door geen dagkopjes te tonen en tijdstippen achter een headline te tonen ipv er voor). Het tijdstip is relevant voor laten we zeggen dat laatste tien berichten, maar een stuk minder als een artikel al wat ouder is. Het is denk ik belangrijker dat je goed kunt herkennen welke artikelen nieuw zijn sinds je laatste bezoek en bij oudere items eventueel de dag waarop iets geplaatst werd.
FirePuma142 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:44:
Aan de ene kant wordt de informatiedichtheid verkleind door de enorme foto bij het Android-one artikel, maar aan de andere kant wordt de informatiedichtheid enorm vergroot door in het ankeiler over de WD SSD op twee plekken een link naar de review zelf te plaatsen onder de noemer "Review", maar ook meteen door te kunnen klikken naar de Pricewatch en het forumtopic over SSD's. Een rommeltje.
Eén van de dingen die we met de nieuwe frontpage willen bereiken is dat we beter laten zien welke relevante content we allemaal in huis hebben over actuele onderwerpen, in dit geval de prijs van het product uit de review en een topic waar je in de diepte verder kunt discussiëren over ssd's.
Wellicht vind jij het een slecht idee. De resultaten van de a/b-tests waarin we het idee hebben getoetst waren bemoedigend. We zijn ook nog bezig om de mogelijkheden die we hebben om relevante items te tonen te verbeteren.
[quote[Overigens kun je op vier verschillende manieren via een artikel met foto doorklikken: Op de foto, linksboven, linksonder, rechtsboven waarvan de eerste drie exact hetzelfde resultaat geven, maar alleen de eerste heeft een highlight effect op de foto. Alweer een rommeltje.[/quote]
Ik zal eens met Tino kijken of we het hover-effect uniformer kunnen maken.
Mic2000 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:11:
Wat ik ook enorm mis, al eerder aangegeven in eigen topic, een knopje om een lijst met alle grote artikelen die uitgelicht zijn, te kunnen zien. Lijkt mij niet te moeilijk, en geeft de website een enorme boost om meer grotere artikelen te lezen wanneer de bezoeker daar behoefte aan heeft. Ik heb het dit nu handmatig geprobeerd, naar beneden scrollen, en dan onderaan op 'meer nieuws'... maar dan zijn het allemaal items waarvan ik niet weet welk een groot uitgelicht artikel is...
Jammer, want de grotere artikelen vind ik tof en dat juist presenteren en vindbaar maken op de website, het belang zou een UX designer wel moeten begrijpen.
We willen in de toekomst onder het huidige setje van laatste 45 nieuwsberichten meer oudere relevante artikelen laten zien. Precies wat jij wilt.
FirePuma142 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:23:
Maar ook de samenvoeging van de nieuws/geek/plan/etc werd ook niet compleet (CSS filterbaar) live gezet. Waarom bijvoorbeeld de nieuwste release van MKVToolNix gelijkgesteld wordt aan nieuwsheadlines is nog immer een raadsel.
Downloads worden niet gelijkgesteld aan redactionele nieuwsberichten. Het is de reden waarom we downloads groeperen (in bijv. "WordPress 5.1.1 en acht andere downloads" en nieuwsberichten niet). Als je suggesties hebt voor een weergave die beter werkt ben ik daar uiteraard benieuwd naar.
Nog raadselachtiger is dat er onder de header Nieuws op de Frontpage allerlei categorieën zijn, maar dat alles behalve echt nieuws verdwijnt zodra je op "meer nieuws" klikt. Een directe link naar de Downloads is dan verstopt in de navigatiebalk onder "Meer". Een directe link naar Reviews is in diezelfde balk te vinden. Maar hoe ik naar alle .Geek's of .Plan's kan, geen enkel idee.
.Geek en .plans worden in de searchlisting van de nieuwsbestemming (waar 'Meer nieuws' feitelijk naartoe linkt) beschouwd als nieuwsvarianten. Er is een technische reden waarom dat niet zo werkt voor downloads. Deze tekortkomingen vinden we (ten opzichte van andere issues in onze backlog) niet belangrijk genoeg om op te pakken. Dus ja het is niet ideaal maar volgens mij ook geen groot probleem. Tweakers is nu eenmaal een grote en complexe website met veel legacy en beperkte ontwikkelcapaciteit, dus we moeten keuzes maken.
We willen meer oudere content op de frontpage gaan tonen. In veel gevallen zal dat een oplossing zijn voor de wens om meer nieuws te kunnen zien.