Betatest nieuwe redactionele layout

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 20:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12

zeef

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24

WoutF

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 12:52

Zvennn

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

De abonnees die in oktober onze abodag hebben bezocht en de sneak preview van het productteam hebben gezien, zullen weten dat we al enige tijd bezig zijn met het ontwikkelen van een nieuwe redactionele layout. We doen dit agile door steeds in kleine stappen naar het gewenste eindresultaat toe te werken. Inmiddels zijn we zover dat we een betatest kunnen doen van een 1-koloms layout!

Wat is het idee?
Tweakers gebruikt al zo'n tien jaar een layout met een linkerkolom voor de inhoud van redactionele content en een rechterkolom voor advertenties en metadata zoals gerelateerde artikelen en producten. Dat is een makkelijke manier van werken maar zorgt er ook voor dat we in de breedte weinig ruimte hebben om informatie uit het artikel te presenteren, terwijl click-heatmaps laten zien dat de rechterkolom straal genegeerd wordt door de meeste gebruikers.

We hebben daarom een nieuwe layout ontworpen waarin de inhoud van het artikel centraal staat. De tekst van het artikel wordt in het midden gecentreerd en tussen de tekst bestaat er de mogelijkheid om uit te breken met afbeeldingen, video's en tabellen. Om de interesse van de lezer te stimuleren en een indruk te geven van het onderwerp dat in de review besproken wordt, willen we artikelen beginnen met een grote hero-afbeelding. De vierkante en verticale advertentieformaten worden ingesprongen in de tekst weergegeven in plaats van in een aparte kolom.

Om tot deze layout te komen zijn we in de afgelopen maanden bezig geweest om de gerelateerde artikelen en onderwerpen uit de rechterkolom naar een plek onder het artikel te verhuizen. Inmiddels zijn we zover dat we een 1-koloms layout hebben. Deze layout heeft nog niet de mogelijkheid om hero-afbeelding te gebruiken (behalve hardcoded door development) en visuals of tabellen uit de tekstkolom te laten breken, dat gaan we later toevoegen.

Wat is anders?
In alle redactionele artikelen (nieuwsberichten, .plans, downloads, video's en reviews) tonen we de inhoud nu in een 1-koloms layout.

Tof! Ik wil testen!
In de afgelopen twee weken hebben we de nieuwe layout getest met de abonnees en op basis van hun feedback aanpassingen gedaan. Nu is het tijd voor een publieke bètatest! Je kunt de nieuwe layout uitproberen op de volgende url:
https://iteration.tweakers.org

Username: beta
Wachtwoord: 4IcF4uafvUbWMBk9kJ

Wat moet ik nog meer weten?
  • Om de plaatsing van halfpage-ads te testen, tonen we momenteel op alle pagina's advertenties waar een halfpage-ad of rectangle geplaatst kan worden. Je ziet in de testomgeving daardoor véél meer advertenties dan je normaal gesproken op Tweakers ziet. In de praktijk zal de site niet helemaal volgedouwd worden met ads ;) .
  • Usericons werken niet in de testomgeving.
  • We verzoeken je om eventuele custom css even uit te zetten in de instellingen om te voorkomen dat jouw css-aanpassingen conflicteren met de layout.
  • Artikelen met een hero-afbeelding kun je testen op de onderstaande url's:
    https://iteration.tweaker...mescom-2017-we-gaan!.html
    https://iteration.tweaker...lopment-iteratie-107.html
  • De testomgeving draait op een oude database van een paar weken oud, dus nieuwe artikelen en forumtopics zijn niet beschikbaar in de testomgeving.
  • In de nacht van dinsdag 14 op woensdag 15 december krijgt de database van de testomgeving een update en zal de testomgeving niet beschikbaar zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 14-06-2017 15:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:06
Ik vind de content wel heel smal ogen op een 1920x1080 resolutie. Het was eerst waarschijnlijk net zo smal, maar nu valt het harder op.

Echter, UX-technisch gezien moet je ook niet veel breder gaan, om het leesbaar te houden.
Het wordt overigens beter als je de achtergrond op 'donker' zet in je instellingen i.p.v. op licht (waar hij bij mij eigenlijk altijd op staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zonder advertenties vind ik de nieuwe layout heel erg mooi en modern.

Met advertenties echter vind ik de bovenkant een rommeltje worden en wat goedkoop ogen, zeker als er een vrij grote advertentie bovenaan de pagina staat dan zie je ook heel weinig van het daadwerkelijke artikel zonder dat je begint te scrollen. Advertenties zijn veel opvallender (en dan heb ik het dus niet over het aantal) dan in de oude lay-out, daar had je er minder last van in mijn beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Ook staat het heel erg centraal. Eerst stond het meer naar links in beeld. Waar wij, als Westerse mensen, beginnen met lezen.

Dit is waarschijnlijk een kwestie van wennen, maar toch.... wanneer je de browser op volledig scherm hebt staan, oogt dit voor mij persoonlijk niet heel lekker.
Ook hier geldt weer, wanneer je de achtergrond op 'donker' hebt staan is het minder storend. Maar wanneer je de achtergrond op 'licht' hebt staan is het wel heel kaal om de content heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 12:14

MsG

Forumzwerver

Ik vind het jammer dat de voordelen van een groot scherm steeds meer weg lijken te vallen. Op een iPad wil ik juist scrollen en niks aan de zijkanten hebben. Maar op mijn 1920 * 1200 desktop computer moet ik enorm scrollen en mis ik aan de zijkanten dingen die het gestructureerd houden. Deze 2 voorkeuren zijn dus variërend per type apparaat, maar worden in de vormgeving samengegooid.

Ik pak als voorbeeld deze pagina:

https://iteration.tweaker...ht-te-licht-bevonden.html

Alle deelkopjes, als conclusies en alternatieven,etc. moet ik nu handmatig heen slepen met de scrollbar, of me een ongans scrollen met m'n scrollwheel. Terwijl je bij de meerpagina layout dit veel gestructureerder had per pagina, je had in ieder geval met 1 klik de specifieke content, bijvoorbeeld "conclusies" in beeld. Nu moet ik meter scrollen en zelf zoeken naar dat gedeelte in de tekst.

Daarnaast even een esthetisch iets, maar ik vind het grijze vlak om "Samengevat" heen niet echt mooi vormgegeven. Dat zou ik qua vormgeving doen zoals het voorheen ook was vormgegeven in plaats van 1 grijs vlak.

[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 14-06-2017 13:31 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
@MsG in dat geval gaat het om een review die uit één pagina bestaat en ook in de oude layout dus geen links naar de subpagina's had.

Kijk je bijvoorbeeld hier: https://iteration.tweaker...er-dan-zn-voorganger.html dan zie je linksonder de meescrollende inhoudsopgave

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55
Als ik https://iteration.tweaker...ht-te-licht-bevonden.html als voorbeeld pak stoor ik me vooral aan het verspringen van de tekst.

De titel en het Samengevat staan aan de linkerkant en vervolgens de tekst staat in het midden, kom je daarna aan bij de reacties springt de tekst weer naar links.
Overigens gebeurt dit ook bij nieuws artikelen, misschien is het wennen maar het oogt wel vreemd vind ik.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
WoutF schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:33:

Kijk je bijvoorbeeld hier: https://iteration.tweaker...er-dan-zn-voorganger.html dan zie je linksonder de meescrollende inhoudsopgave
Die gelijk weer verdwijnt zodra je ook maar IETS naar boven scrollt. Dat is ook niet prettig. Moet ik eerst weer omlaag scrollen om de inhoudsopgave weer te zien. Daarnaast, zo verstopt linksonder in de hoek... Waarom?

Ik zou die inhoudsopgave juist naast het artikel willen zien en het liefst volledig uitgeklapt.

(voorbeeld schets)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IYJLO6EArf4mHDua9DdhNMLl/medium.png

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 14-06-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-08 16:14
Wellicht is het gewoon een kwestie van wennen, maar voor mijn gevoel is het heel vreemd om tekst te laten starten in het midden van een pagina.

Beetje hetzelfde wat @Axewi ook aangeeft. Zet of alles in het midden, of alles links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

@MsG in dat geval gaat het om een review die uit één pagina bestaat en ook in de oude layout dus geen links naar de subpagina's had.

Ah, dat is dan inderdaad wat minder representatief. Nieuwe poging:

Op de desktop moet ik naar links in de hoek voor de verschillende onderdelen. Op mobiele layout wordt dat een mooie altijd-in-beeld-overlay op een logische plaats, maar voor de traditionele desktop-gebruiker vind ik het een onwennige en onhandige plek.

Ik zou bijvoorbeeld dat blok met 'inhoudsopgave', wat onderaan de pagina wordt getoond, juist bovenaan willen op de desktop. Zodat ik eenvoudig en op een voor mij logische plaats meteen naar de sub-onderdelen zou kunnen.

Zeker gezien Tweakers al jaren gecentreerd wordt weergegeven op desktop vind ik de inhoudsopgave nu ver buiten het gebied waar je met je muis zit op Tweakers. De tracker zit mij bijvoorbeeld ook te ver aan de zijkant, waardoor deze mij niet echt opvalt en het daardoor weinig gebruik (is ook zo met de huidige layout, maar even ter voorbeeld).

Daarnaast als je omhoog scrollt verschijnt de inhoudsopgave juist niet. Vermoedelijk by design, net als het hoofdmenu bij mobiel,waar ik het wèl goed vind bij werken, maar bij de inhoudsopgave vind ik het storend. Ik kan best wat terug omhoog scrollen, terwijl ik op dat moment alsnog makkelijk naar een andere pagina wil kunnen. Die functionaliteit wordt pas weer mogelijk nadat je een stukje omlaag scrollt.

Ik zal op een later moment eens op de mobiel proberen, ik vermoed dat het meer daarvoor voor ontworpen is, en het inhouds-opgavemenu daar beter uit de verf komt.

Zie het dus niet als de zoveelste lauwe reactie op vernieuwing bij Tweakers :+ ik probeer constructief aan te geven wat me 'stoort' en opvalt in het gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door MsG op 14-06-2017 13:44 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-07 15:03
Zoals de rest zegt; Inhoudsopgave zit niet op de perfecte plek.

@PdeBie heeft het goed benoemd; De inhoudsopgave links als daar plek voor is.

Voor kleinere schermen zou ik de inhoudsopgave boven het artikel houden. Iets in de trend van dat zodra je gaat scrollen de titel van het artikel met daaronder de inhoudsopgave fixed worden zodat je ze altijd gemakkelijk kunt benaderen. Uiteraard wel de inhoudsopgave achter een hamburgermenu of iets dergelijks.

Edit: ook maar klein schetsje CSS-je gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M4mzHg733mtk3DvmC4reGoaQ/thumb.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door LoeWn op 14-06-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dat vreet wel heel veel ruimte van de bovenkant als je dat constant blijft zien.

Bij mijn idee heb je dat niet, maar bij mijn schets kom je wellicht in de problemen met smallere browserschermen of lagere resoluties (ik weet niet wat de laagste meest voorkomende resolutie is op Tweakers?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Klopt. Ik heb ook gewoon de juiste 'header' overgenomen. Dit kan wel een stuk smaller natuurlijk.

Maar ik draagde jou idee ook aan voor bredere schermen.

Wat ook een optie is, is om jouw optie ook te nemen voor kleinere schermen, maar dat deze expand naar rechts toe. Beetje hetzelfde als de tacker, maar dan niet helemaal aan de linkerkant van het scherm maar meer links van de content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

PdeBie schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:10:
Dat vreet wel heel veel ruimte van de bovenkant als je dat constant blijft zien.

Bij mijn idee heb je dat niet, maar bij mijn schets kom je wellicht in de problemen met smallere browserschermen of lagere resoluties (ik weet niet wat de laagste meest voorkomende resolutie is op Tweakers?).
Maar heb je dan niet dezelfde plek als eerst alleen dan links ipv rechts? Het lijkt een beetje alsof de design-kwesties qua zijbalk vooral golden voor mobiel gebruik, maar dat als oplossing daarvoor de goedwerkende plek voor inhoudsopgave op de desktop opgeofferd moet worden.

Ik kan er niet omheen dan dat ik de inhouds-navigatie toch meer op 1 van deze plekken verwacht (even los van het feit dat dit specifieke artikel geen verdere subindeling heeft):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5yvV7D7.png

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 14-06-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:57
Als je in Safari 10.1.1 (12603.2.4) op macOS 10.12.5 (16F73) een willekeurig artikel opent en naar beneden scrollt, zie je daar de inhoudsopgave tab staan. Zie linksonderin op onderstaand screenshot

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sFUcJK0.png

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 14-06-2017 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
@PdeBie De nieuwe layout biedt de mogelijkheid om afbeeldingen, tabellen en video's breder weer te geven. We kunnen dan beter gebruikmaken van de ruimte op een full-hd-scherm dan in de huidige layout. We hebben dit nu echter nog geïmplementeerd behalve voor de scorekaart en de vergelijkingstabel (zie voorbeeld).

@MsG @LoeWn Het is de bedoeling dat er uiteindelijk een fixed gepositioneerde inhoudsopgave weergegeven zal worden in viewports die daarvoor de ruimte bieden. We hebben dit nog niet geïmplementeerd maar het ontwerp is er al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Femme schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 14:58:
@PdeBie De nieuwe layout biedt de mogelijkheid om afbeeldingen, tabellen en video's breder weer te geven. We kunnen dan beter gebruikmaken van de ruimte op een full-hd-scherm dan in de huidige layout. We hebben dit nu echter nog geïmplementeerd behalve voor de scorekaart en de vergelijkingstabel (zie voorbeeld).
Alleen verspringt de boel hier wel heel veel. De linkerkant van de titel zou links moeten uitlijnen met de tekst ben ik van mening. Wat we in het voorbeeld zien is in mijn ogen een aardige warboel.

Het blok onderaan (vanaf Lees meer) vind ik een goed en bruikbaar voorbeeld van 'de breedte gebruiken', maar de productvergelijkingstabel niet. Die oogt rommelig, omdat je nog net naar links/rechts moet scrollen (komt door het aantal producten in dit voorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-08 12:41
Ik ben het met bovenstaande eens, het ziet er echt heel rommelig uit vergeleken met het oude design. Bijna alsof er iets niet helemaal goed gaat met de uitlijning. De content lijkt niet in het midden te zitten door de advertenties en de content en reacties onderin zijn vervolgens weer links uitgelijnd.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/a/img924/2629/u0TACm.png

[ Voor 1% gewijzigd door crisp op 14-06-2017 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
PdeBie schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:22:
[...]

Alleen verspringt de boel hier wel heel veel. De linkerkant van de titel zou links moeten uitlijnen met de tekst ben ik van mening. Wat we in het voorbeeld zien is in mijn ogen een aardige warboel.
De tekst links uitlijnen ten opzichte van tabellen en afbeelding heb ik wel geprobeerd maar dat ziet er raar uit. Rechts ontstaat er veel witruimte waardoor afbeelding en tabellen raar uitsteken ten opzichte van de tekst. Vandaar dus deze weergave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-08 09:37
Fase 2 ziet er in ieder geval ook erg goed uit!

Inhoudelijk; Jammer/vervelend dat er (met zoveel schermruimte) toch nog vrij veel gescrold moet worden.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Femme schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:02:
[...]

De tekst links uitlijnen ten opzichte van tabellen en afbeelding heb ik wel geprobeerd maar dat ziet er raar uit. Rechts ontstaat er veel witruimte waardoor afbeelding en tabellen raar uitsteken ten opzichte van de tekst. Vandaar dus deze weergave.
Nouja altijd nog beter dat je bij tabellen etc een shifting ziet dan te allen tijde bij de reacties.. Dat kan in mijn ogen echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-07 03:57

Het lijkt me ook veel prettiger als die meescrollende inhoudsopgave niet inklapt als je (via die inhoudsopgave) naar een andere subpagina doorklikt.

Zoals het nu is moet je die inhoudsopgave elke keer opnieuw openklappen als je door een artikel heen bladert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08 19:32
Naar mijn mening is de oude layout beter, ik vind dit (zoals de meeste hierboven) erg rommelig staan door de hierboven genoemde redenen. Ik vind de social media buttons ook op een hele vreemde plek staan, en zie die liever ergens onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Arrne schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:24:
[...]

Het lijkt me ook veel prettiger als die meescrollende inhoudsopgave niet inklapt als je (via die inhoudsopgave) naar een andere subpagina doorklikt. Zoals het nu is moet je die inhoudsopgave elke keer opnieuw openklappen als je door een artikel heen bladert.
In de singlepage-weergave blijft de inhoudspage openstaan als je tussen hoofdstukken in het artikel navigeert. In de multipage-weergave is dat niet het geval omdat er telkens een nieuwe pagina wordt geopend.

Met de weergave van de inhoudsopgave die we voor ogen hebben voor brede viewports zal dit geen probleem meer zijn, aangezien de inhoudsopgave dan altijd in beeld is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C02SO5Jeav7AuSlk5z6uDwhm/medium.png

Niet echt handig, op een 2560x1440 scherm met twee vensters naast elkaar valt de inhoudsopgave over de tekst heen doordat de tekst nu in het midden staat. Dat terwijl als de tekst links zou staan er rechts meer dan genoeg ruimte is voor een inhoudsopgave. Het is dus veel logischer om de tekst aan de zijkant te hebben zodat je de ruimte er naast bijvoorbeeld kunt gebruiken voor de inhoudsopgave. Zoals het ook was dus, dat is veel efficiënter. Dan kun je zeggen, maak de inhoudsopgave smaller, maar dat houd je hetzelfde probleem bij een lagere resolutie. Niet gebruikte wit ruimte aan de ene kant en een inhoudsopgave waarvoor geen ruimte is aan de andere kant.

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 15-06-2017 13:31 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

crisp

Devver

Pixelated

-The_Mask- schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:28:
[afbeelding]

Niet echt handig, op een 2560x1440 scherm met twee vensters naast elkaar valt de inhoudsopgave over de tekst heen doordat de tekst nu in het midden staat. Dat terwijl als de tekst links zou staan er rechts meer dan genoeg ruimte is voor een inhoudsopgave. Het is dus veel logischer om de tekst aan de zijkant te hebben zodat je de ruimte er naast bijvoorbeeld kunt gebruiken voor de inhoudsopgave. Zoals het ook was dus, dat is veel efficiënter.
Zie eerdere opmerkingen van o.a. Femme. Het is sowieso de bedoeling dat de ruimte naast de tekst in de toekomst meer gebruikt gaat worden, o.a. voor bredere plaatjes/video's, side-notes, streamers etc, maar ook voor een altijd-zichtbare inhoudsopgave als de ruimte dat toestaat.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kan er dan wellicht een mockup of een artikel aangewezen worden die visueel de nieuwe mogelijkheden ten volle benut? Nu worden we vooral geconfronteerd met een achteruitgang in UX onder de Tweakers met een hoge desktop-resolutie in ieder geval, maar zien we nog niet zo de voordelen. In de gelinkte artikelen heb ik aldoor nog witruimte naast de tekst waar prima een inhoudsopgave zou kunnen staan die voor mij toegankelijker is dan links onderin de hoek. Ik kan me voorstellen dat pure tekst ook niet veel breder gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08 14:25

basdej

OutSystems Consultant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CxVuTfBy8fUAy689SyI9DNxX/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HN9zM4nfHWDrPXD7R5N5i1kK/full.png

Bij mij staat er in de oude lay-out naar mijn mening toch een breder artikel met meer tekst op mijn scherm (weliswaar 21:9 maar toch) . Op deze manier zie ik dus écht geen verbetering maar alleen maar een vette actheruitgang. :'(

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-08 23:33

MiliaanR

Just for fans.

De advertentie zijn nu heel erg overdreven en zorgen ook voor een hele rare UX. Als ik zo'n ad-heavy site tegen zou komen dan ben ik direct weg. Ik snap dat ze nodig zijn, maar het moet op een andere manier.
Omdat er nu zoveel wit gekleurd is ziet het er opzich mooi en strak uit. Het leest alleen niet fijn, misschien een paar tinten minder wit gebruiken?
Op de normale tweakers gebruik ik ook altijd de tracker, en die zorgt ervoor dat de centratie van de inhoud niet in het midden zit. Eerst de viewportwidth bepalen, dan inhoud centreren en dan pas de tracker toevoegen. Zoals ook in het plaatje boven mij is te zien.
Ik zit overigens ook op 21:9

Edit: Als ik de singlepage gebruik dan heeft die inhoudsopgave wel echt een toevoeging! _/-\o_
Voor multi kan die alleen wel weg :>

[ Voor 15% gewijzigd door MiliaanR op 15-06-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 00:32
Is het mogelijk die inhoudsopgave transparant te maken en alleen solid bij mouse-over? Dat zou al een oplossing zijn voor het over de tekst vallen bij kleinere schermen.

Verder weet ik nog niet wat ik er van moet denken. Als het idee is, zoals hierboven geschetst, om de extra ruimte links en rechts te gebruiken voor grotere plaatjes en side-notes, dan ben ik bang dat het rommelig gaat ogen door de variatie van inspringen. In vrijwel alle media zie je dat er gewerkt wordt met kolommen, dat maakt het overzichtelijk, zelfs als de tekst gecentreerd is en dus ook variatie kent van inspringen (hierbij zijn meestal wel kaders nodig).

Ik denk dan ook dat er weer overzicht en orde terugkomt als het tekstveld wordt omkaderd, of wanneer de lege stukken links en rechts een andere kleurtint krijgen om op die manier een kader te krijgen. Plaatjes kunnen dan over de gekleurde velden vallen en side-notes volledig binnen het gekleurde veld. Dat geeft meteen een duidelijke scheiding aan tussen hoofdtekst en additionele tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:33:
[...]

Zie eerdere opmerkingen van o.a. Femme. Het is sowieso de bedoeling dat de ruimte naast de tekst in de toekomst meer gebruikt gaat worden, o.a. voor bredere plaatjes/video's, side-notes, streamers etc, maar ook voor een altijd-zichtbare inhoudsopgave als de ruimte dat toestaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lgs33V1Gb2BPCz8YgeTxB5UZ/medium.png

Dit heb ik nu op de smartphone, bij een lage verticale resolutie past een lange inhoudsopgave niet en die komt dus met een lage horizontale resolutie over de tekst. Wat mij betreft mag het dus wel links gecentreerd worden. Dan kun je rechts erbij betrekken voor grote video's of afbeeldingen, maar ook voor een inhoudsopgave of andere dingen. Is misschien dan wel niet zo mooi als gecentreerd, maar wel veel functioneler.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind de lettergrootte wat afwijkend van de rest. Vooral merkbaar als je de switch tussen forum en FP maakt. Ook merk ik meer ruimte tussen de letters en dus woorden op. Op een bepaalde manier leest dit iets minder prettig.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Outerspace schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:18:
Ik vind de lettergrootte wat afwijkend van de rest. Vooral merkbaar als je de switch tussen forum en FP maakt. Ook merk ik meer ruimte tussen de letters en dus woorden op. Op een bepaalde manier leest dit iets minder prettig.
We willen uiteindelijk site-wide de standaard font-size (iets) gaan vergroten, maar vonden dat een te grote operatie om in 1 keer uit te voeren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

crisp schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:20:
[...]

We willen uiteindelijk site-wide de standaard font-size (iets) gaan vergroten, maar vonden dat een te grote operatie om in 1 keer uit te voeren.
Wat is de reden dat de font-size iets groter gemaakt wordt? Ik vind de huidige grootte erg fijn om te lezen (mogelijk is dat er wel ingesleten na al die jaren :+).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:47
[...]

Als jullie dat echt gaan doen, maak het dan alsjeblieft instelbaar. Het grotere font wat nu al voor de artikelen wordt gebruikt, vind ik echt vreselijk. Forum fontsize is nu gewoon precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

-The_Mask- schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:48:
[...]

[afbeelding]

Dit heb ik nu op de smartphone, bij een lage verticale resolutie past een lange inhoudsopgave niet en die komt dus met een lage horizontale resolutie over de tekst. Wat mij betreft mag het dus wel links gecentreerd worden. Dan kun je rechts erbij betrekken voor grote video's of afbeeldingen, maar ook voor een inhoudsopgave of andere dingen. Is misschien dan wel niet zo mooi als gecentreerd, maar wel veel functioneler.
Ik zal daar in ieder geval nog een max-height:100% en overflow:auto op zetten ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:13
[...]

Maar de meeste die-hards willen juist niet de wit-fetish van de laatste jaren op hun favoriete site. :) De compact stand is niet de default, maar ik heb het idee dat de nieuwe FP daar nu helemaal van afwijkt?

We gaan toch niet weer een site verknallen met een mobile first layout waarbij je moet hopen dat alles nog enigszins vindbaar blijft en je op een desktop niet de RSI in scrollt?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Señor Sjon schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:27:
[...]

Maar de meeste die-hards willen juist niet de wit-fetish van de laatste jaren op hun favoriete site. :) De compact stand is niet de default, maar ik heb het idee dat de nieuwe FP daar nu helemaal van afwijkt?

We gaan toch niet weer een site verknallen met een mobile first layout waarbij je moet hopen dat alles nog enigszins vindbaar blijft en je op een desktop niet de RSI in scrollt?
Precies dit. Ik ben helemaal niet tegen een beetje verandering, was na de matige app helemaal pro responsive design, en die vind ik nog steeds erg fijn, hoor niet bij de Tweakers die zelfs op mobiele apparatuur de desktop weergave forceren. Maar ik kan er gewoonweg niet omheen dat de desktop nu langzaamaan tweederangs lijkt te worden in de strategie. Ik kan me ook niet herkennen in de heatmap conclusie dat men niet klikte, hoe is dat gemeten? Veel zij-info was ook iets wat je leest, niet per se op klikt. Behalve dan de navigatie-onderdelen van een artikel. Ik zie nog steeds niet welk probleem er wordt opgelost dat op de desktop een probleem was. Nu moet ik eindeloos scrollen en meer klik en navigeer-handelingen doen voor dezelfde acties. Waarbij ik op mobiel de voordelen wel in kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Señor Sjon schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:27:
[...]

Het vergroten van de font-size hing hier ook samen met de grotere breedte van de (tekst)content (van 620px naar 656px). Mobile was hier dus vziw niet eens een factor, hoewel het daar denk ik ook wel prettiger is :)

Maar verdere uitleg laat ik graag over aan onze design- en UX-goeroes ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar als je van 620 naar 656px gaat (+5,8%) en je gaat bv van font 10 naar 11 (+10%), dan heb je netto minder regelbreedte voor tekst. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Señor Sjon schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:07:
Maar als je van 620 naar 656px gaat (+5,8%) en je gaat bv van font 10 naar 11 (+10%), dan heb je netto minder regelbreedte voor tekst. :?
Het is van 13px naar 14px gegaan, dus +7.7% :P

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Conclusie blijft hetzelfde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:10:
Het is van 13px naar 14px gegaan, dus +7.7% :P
Minor details. :) @Señor Sjon gaf slechts een voorbeeld immers.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 20-06-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 12:58
Ik krijg het niet eens voor elkaar in te loggen, wat doe ik fout? Het is niet moeilijker dan het wachtwoord kopieren en invullen op de url, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zinloos1 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:13:
Ik krijg het niet eens voor elkaar in te loggen, wat doe ik fout? Het is niet moeilijker dan het wachtwoord kopieren en invullen op de url, correct?
Dat komt denk ik hierdoor: plan: Nieuwe lay-out voor nieuws en reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Met zo'n 100 karakters per regel zitten we nog aan de hoge kant...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 09:31
crisp schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:19:
[...]

Met zo'n 100 karakters per regel zitten we nog aan de hoge kant...
Wordt de dichtheid slider (compact, cozy, normaal) nog gefixed voor het nieuwe design? Hij doet bij mij niets meer in nieuwsartikelen en reviews...

Edit: Voor nu heb ik het gefixed met eigen CSS (en gelijk het font weer op 13px gezet), maar vind het fijner als het via de standaardknoppen kan.

[ Voor 18% gewijzigd door ShadowLord op 20-06-2017 15:38 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ShadowLord schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:37:
[...]

Wordt de dichtheid slider (compact, cozy, normaal) nog gefixed voor het nieuwe design? Hij doet bij niets meer in nieuwsartikelen en reviews...
Ik moet je teleurstellen; we gaan de ondersteuning hiervoor juist afbouwen... Het kost ons teveel tijd en moeite om het te onderhouden en bij nieuwe ontwikkelingen mee te nemen en te testen (wat ook vaak vergeten wordt en daardoor weer oorzaak is van bugs).

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShadowLord
crisp schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:40:
[...]

Ik moet je teleurstellen; we gaan de ondersteuning hiervoor juist afbouwen... Het kost ons teveel tijd en moeite om het te onderhouden en bij nieuwe ontwikkelingen mee te nemen en te testen (wat ook vaak vergeten wordt en daardoor weer oorzaak is van bugs).
Laat ik mijn vraag dan anders stellen: Gaat Tweakers nog feedback vragen aan de gebruikers (en luisteren naar die feedback) over de toename van ongebruikte ruimte?
Deze 'klacht' is namelijk niet nieuw voor zowel deze als vorige site redesign (dat is ook waar die hele slider vandaan kwam).

Er wordt nu ruimte vrij gemaakt op de pagina om meer content te kunnen plaatsen, maar die ruimte wordt ingevuld zoals we vroeger op school deden in verslagen die een minimale lengte hadden: groter font en meer ruimte tussen de regels.

Ik ben het eens met de mensen hierboven die aangeven dat het op mobile inderdaad een verbetering is. Maar op desktop is het nu helemaal een scroll-feest en het leest niet meer prettig.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:42
ShadowLord schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:46:
[...]

Ik ben het eens met de mensen hierboven die aangeven dat het op mobile inderdaad een verbetering is. Maar op desktop is het nu helemaal een scroll-feest en het leest niet meer prettig.
Dit dus. Daarnaast heb ik standaard de tracker uitgeklapt waardoor de text nu nog minder in het centrum van mijn browser te vinden is. Voorheen zorgde de extra content rechts nog voor een gevoelsmatig centrum.

Mobiel: Topverbetering!
Desktop: Not so much..

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb het als abo de afgelopen tijd al bekeken, en in eht geheel is het wel even wennen voor mij.
Wel valt mij op dehero-afbeelding niet niet veel wordt gebruikt. Alleen in het .plan artikel zie ik deze terugkomen.

Kan deze ook bij andere artikelen komen vanaf nu? En wie en hoe bepaalt er nu of er een hero-afbeelding wordt gebruikt? Of is het de bedoeling dat er uiteindelijk in elk artikel een hero-afbeelding wordt gebruikt?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@ShadowLord: zoals ook in de .plan wordt aangegeven is dit nog niet het einddoel en kijken we wel degelijk ook naar de feedback die we krijgen. Wat je wel mee moet nemen is dat over het algemeen mensen gewoontedieren zijn, en daarom verandering al snel in eerste instantie als negatief ervaren en pas na enige gewenning de positieve kanten kunnen zien ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:55:
Ik heb het als abo de afgelopen tijd al bekeken, en in eht geheel is het wel even wennen voor mij.
Wel valt mij op dehero-afbeelding niet niet veel wordt gebruikt. Alleen in het .plan artikel zie ik deze terugkomen.

Kan deze ook bij andere artikelen komen vanaf nu? En wie en hoe bepaalt er nu of er een hero-afbeelding wordt gebruikt? Of is het de bedoeling dat er uiteindelijk in elk artikel een hero-afbeelding wordt gebruikt?
Het gebruik van hero-afbeeldingen zit nog niet in ons CMS. We hebben het nu hardcoded voor deze .plan gedaan ter illustratie ;) Uiteindelijk is het de bedoeling dat voornamelijk de grotere reviews voorzien gaan worden van hero's.

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 20-06-2017 16:07 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:06
Dit dus. Daarnaast heb ik standaard de tracker uitgeklapt waardoor de text nu nog minder in het centrum van mijn browser te vinden is. Voorheen zorgde de extra content rechts nog voor een gevoelsmatig centrum.
Ik heb ook standaard de tracker open staan, zelfde issue dat het artikel dan juist niet meer gecentreerd is.

Daarbij vind ik het grotere text verschrikkelijk om te lezen, men zegt dat het leesbaarder is, voor mij niet, integendeel zelfs. Ik zou dan ook heel graag de mogelijkheid hebben de text voor artikelen kleiner te hebben. Wordt het doorgevoerd in de rest van de site helemaal.

En ik weet dat de keuze bewust is gemaakt om het in delen om te zetten, maar het komt heel matig over met dat er verschillende lettergroottes, lettertypes en uitlijningen zijn op 1 pagina. Het is alsof ik een EA game heb gekocht en de andere delen nog bij moet kopen via premium of DLC want het is nog niet af.
Ondanks dat ik niks heb met de centralisering en de lettergroottes had ik liever een geheel gezien bij de release dan dit.
crisp schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:04:
@ShadowLord: zoals ook in de .plan wordt aangegeven is dit nog niet het einddoel en kijken we wel degelijk ook naar de feedback die we krijgen. Wat je wel mee moet nemen is dat over het algemeen mensen gewoontedieren zijn, en daarom verandering al snel in eerste instantie als negatief ervaren en pas na enige gewenning de positieve kanten kunnen zien ;)
Verandering is ook niet per definitie goed, ik krijg bijna het gevoel dat "We er maar aan moeten wennen!".
Ik ben gewoon geen fan van de hoeveelheid wit tussen regels en tekst, zal er ook niet aan kunnen wennen. Pech voor mij, maar gezien de hoeveelheid reacties die vooral dit punt en de witte zijkanten losmaken, sja...

Maar alles terzijde, dat ben ik. Ik spreek niet voor anderen.

[ Voor 30% gewijzigd door Suicyder op 20-06-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Wat je wel mee moet nemen is dat over het algemeen mensen gewoontedieren zijn, en daarom verandering al snel in eerste instantie als negatief ervaren en pas na enige gewenning de positieve kanten kunnen zien ;)
Zeker, dat snap ik ook. Maar zoals aangegeven, dit is geen nieuw ding :) (Maar jij, of een collega, hebt vast wel inzicht hoeveel procent van de gebruikers/pageviews welke 'dichtheid' optie gebruikt).

Wat ik wel vreemd vind, en dat is eigenlijk wat ik eerder ook al wou aangeven, is dat een van de doelen van de redesign was/is: "meer ruimte voor content". Dit haal ik tenminste uit de openingspost waar aangegeven wordt dat de rechterkolom vervalt omdat deze toch niet gebruikt wordt en de gewonnen ruimte meer plaats voor artikelen (dus content) geeft.

En dan is het raar dat er netto minder ruime voor content is door de font size te vergroten (5,8% meer ruimte vs 7,7% groter font). Tel daarbij op dat er voor een deel van de gebruikers ook nog eens meer ruimte tussen de regels zit nu en die dus nog meer content 'kwijt' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lol, die ken ik nog wel van de T7 introductie. :P Ik denk dat de voorkeuren voor desktopgebruikers niet snel wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-07 07:50
Is er ook met text-align:justify gespeeld ? Hoe de text onregelmatig eindigt, oogt onrustig. Beetje meer ruimte bij de headline/subtitels brengt wat meer rust wmb.

zonder de gigantische ad's.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6yeT67b.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik vind het ronduit belachelijk dat ik als donateur, bewust kies voor het doneren(lees betalen) zodat ik geen reclame hoef te zien, toch 'last' ervaar met de vacatures die er nu ineens tussen de artikelen in zitten. Ik heb het inmiddels opgelost met custom CSS, desalniettemin eigenlijk asociaal dat er dan alsnog over mijn rug heen geprobeerd wordt om inkomsten te genereren middels trackers voor vacatures die niet eens(middels een normale optie) uit te schakelen zijn.

Correct me if I'm wrong.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

z1rconium schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:45:
Is er ook met text-align:justify gespeeld ? Hoe de text onregelmatig eindigt, oogt onrustig. Beetje meer ruimte bij de headline/subtitels brengt wat meer rust wmb.

[afbeelding]
Nee, hiervoor was het ook niet 'justify'-ed...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020

[afbeelding]
Dit was ook het eerste wat mij opviel. Is toch wel een must als je advertenties zo door de tekst heen gaat plaatsen. Daarover gesproken, waarom is er in hemelsnaam voor deze advertentie positionering gekozen?

Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gOlyeTL.png

Met adblocker en text-align:justify:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VPgdfMU.png

Voor mij zijn de advertenties nu dermate storend dat ik geneigd ben mijn adblocker weer in te schakelen. Waarom niet een goed uitgelijnde banner aan de bovenkant en een skyscraper aan de zijkant?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-07 07:50
crisp schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Nee, hiervoor was het ook niet 'justify'-ed...
Misschien een mooi moment om het nu wel te doen B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 23:28
Ik heb niks tegen advertenties, maar het mag wel wat subtieler op mijn laptop met een resolutie van 1440x900.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q5JnXxR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-07 13:05
Cornelisjuh schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:07:
[...]

Dit was ook het eerste wat mij opviel. Is toch wel een must als je advertenties zo door de tekst heen gaat plaatsen. Daarover gesproken, waarom is er in hemelsnaam voor deze advertentie positionering gekozen?

Huidige situatie:
[afbeelding]

Met adblocker en text-align:justify:

[afbeelding]

Voor mij zijn de advertenties nu dermate storend dat ik geneigd ben mijn adblocker weer in te schakelen. Waarom niet een goed uitgelijnde banner aan de bovenkant en een skyscraper aan de zijkant?
In mijn ogen ontgaat het de bedoeling dat alles "gecentreerd" is.

Maar goed, op mijn telefoon viel het nog mee maar op mijn PC en laptop is het wat minder, PC heeft een 1080p scherm en ik moet toegeven dat alles aanvoelt alsof dit gemaakt is door een 15 jarige student, niet lullig bedoelt en ik kan best snel aan nieuwe uiterlijk/design van een website wennen echter het moet wel normaal uitzien en blijven werken.

(mijn laptop heeft een 768p scherm, die vond dit nieuwe lay-out helemaal niet zo leuk)

Wat ik nog het ergste vind, waarom iets aanpassen wat goed is? Laat de goede dingen zitten en voeg of pas het mindere aan, dingen zoals tekst waren goed in het oude design maar zijn nu aangepast puur omdat het kan en niet zozeer omdat het moest, ben 26 jaar en nog lang niet slechtziend/blind hoor maar het viel mij op dat vooral de kop enorme letters heeft wat in mijn ogen totaal nergens op slaat.

De rest laat ik zitten, genoeg mensen die hier al voor mij dat al hebben aangegeven maar ik vind het wel doodzonde dat er ook dingen aangepast zijn die goed waren, het was beter om gewoon dingen aan te passen die werkelijk een aanpassing nodig hadden.

Overigens zag ik die heatmap, kan mijzelf niet echt in vinden maar goed blijkbaar weet de heatmap het "beter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 00:32
Wat je wel mee moet nemen is dat over het algemeen mensen gewoontedieren zijn, en daarom verandering al snel in eerste instantie als negatief ervaren en pas na enige gewenning de positieve kanten kunnen zien ;)
Als men niet van meet af aan lyrisch is, is het meestal een kwestie van acceptatie i.p.v. "de positieve kanten inzien". Een verandering die niet terug te draaien is kan twee gevolgen hebben, afhankelijk van hoe "storend" het is; het wordt geaccepteerd, of men zoekt een alternatief. Na verloop van tijd is men het oude weer vergeten, dat maakt het nieuwe niet per definitie goed of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:55

Onbekend

...

Ik moest even wennen aan aangepaste layout, maar het is nu wel beter overzichtelijk. :)
Het enige puntje is dat bij een kleinere schermgrootte de reclamebanner bovenin verdwijnt. (Dat vind ik niet zo erg, maar het kost misschien voor jullie inkomsten. ;) )
Ik browse vaak op een HD-scherm, waarbij ik met de Windows-toets+pijltje naar rechts het halve scherm gebruik voor mijn webbrowser waarbij de venstergrootte op 960x1080 komt te staan. Bij deze grootte verdwijnt de banner, terwijl er voldoende ruimte voor is.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Net op mobiel (desktop grade) werd mij 'verboden' verder uit te zoomen? Waarom mag ik dit niet zelf weten? En hoe kom ik van de inhoudsopgave af? Deze blijft volstrekt nutteloos meebewegen terwijl ik op singlepage weergave zit. Het blijft afleiden van de tekst in landscape.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 20-06-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-08 14:08
:P Het is ook niet makkelijk om als developer/designer bij Tweakers iets nieuws uit te rollen, ik geef het jullie te doen met zoveel scherpe meningen van velen die in het dagelijks leven ook hetzelfde soort werk doen.

Het gevoel van onrust dat veel mensen hebben komt misschien ook wel omdat veel dingen nu nét niet op elkaar uitgelijnd zijn en daarbij ook teveel "vakken" die niet op elkaar aansluiten maar wel om de aandacht schreeuwen. En op de grotere schermen heb je natuurlijk veel meer in beeld waardoor het bewust of onbewust ook nog eens opvalt.

Ik ga dan persoonlijk altijd even klooien met paint, bij sommige van deze lijntjes zou ik de liniaal over de vingers krijgen van de designers. :P

:$ Ik weet niet hoe anderen dit ervaren of dat ik gewoon raar ben.
http://i.imgur.com/2BZvfPo.png

:P En wat betreft deze pagina:

plan: Nieuwe lay-out voor nieuws en reviews

Kan het zijn dat deze alleen is getest zonder advertenties? Er staat al een gigantische "hero image" boven maar die advertentie snoept er vervolgens ook nog eens 250px vanaf. Het is persoonlijk maar de margin-top van #contentArea naar -400px gaf mij al meteen een stuk meer tekst om te lezen zonder dat het afdoet aan het sfeer idee.

[ Voor 53% gewijzigd door DirkZzZ op 20-06-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Jeetje, ik dacht dat er probleempje met mijn pc was totdat iemand op teamspeak ook al vond dat er zoveel wit ruimte was op tweakers.
Toen zei dus iemand dat Tweakers bezig was met het uitrollen van de nieuwe styling.
Dit topic verklaard wat er dus aan de hand is.
De site was al erg smal op m'n 1440p monitor, maar nu is wel heel erg smal.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bqiZIuj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
DirkZzZ schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:55:
Ik ga dan persoonlijk altijd even klooien met paint, bij sommige van deze lijntjes zou ik de liniaal over de vingers krijgen van de designers. :P

Ik ervaar de nieuwe layout om deze reden ook als erg slordig. Zeker als je iets verder na beneden zou scrollen en je er de eerste reacties in beeld komen. Dan kan je er nog een hoop lijntjes bij tekenen. Ik heb niets tegen witruimte en single kolom layouts, maar met zoveel lijntjes waar dingen over worden uitgelijnd komt het gewoon erg rommelig en druk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
[b][message=51640623,noline]bij sommige van deze lijntjes zou ik de liniaal over de vingers krijgen van de designers. :P

Ik had exact hetzelfde met het lijnenspel Ma_rK in "Wat is er met de layout van de artikelen"

Maar dit is ook het bouwen, meten, leren en weer bouwen proces. Ik zie al heel veel kleine dingen gefikst worden dus dit komt wel goed. Ik vindt het een lekkere basis en nu gewoon blijven itereren. Ik ben overigens wel heel benieuwd naar de data. Wat zeggen de stats tot nu toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heel wat wijzigingen zijn uiteindelijk niet negatief gebleken (veel verbeterd, veel went), maar
crisp schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:40:
[... dichtheid settings...]
Alweer minder content per pagina? Dat zuigt stiereballen, ik kan er niets anders van maken. De .plan heeft nu al slechts 1 regel text 'above the fold' op mn iPad pro (en ads ingeschakeld). Is het einddoel in 2028 drie karakters per pagina? Wie heeft er aandelen in pagedown-knoppen en scrollwheels?
dont shoot the messenger, ik weet het. En Custom css bestaat ook.
ShadowLord schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:17: (Maar jij, of een collega, hebt vast wel inzicht hoeveel procent van de gebruikers/pageviews welke 'dichtheid' optie gebruikt).
Verkeerde vraag: het gaat er om welk percentage van alle mensen die de setting hebben aangepast, de hogere dichtheden gebruiken. Dat een groot deel de setting niet weet te vinden is niet zo relevant. Lies, damned lies and statistics etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Idd het gaat er niet om hoeveel procent van de mensen het heeft veranderd, maar hoeveel procent van de mensen aan de setting heeft gezeten en toch weer terug ging naar de oude setting.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Ik ben verdeeld. De grotere hoeveelheid wit geeft op het eerste gezicht meer rust.

De hoofdtekst van een nieuwsbericht lijkt echter ook een beetje (te) groter te zijn geworden, waardoor deze afwijkt van de tekstgrootte op het forum (welke precies goed is).

Dit geldt ook voor de kop. Die wordt nu zo groot dat gecombineerd met de grote hoeveelheid horizontale witruimte geen enkele recente kop van een nieuwsbericht nog op 1 regel past... Ik dacht eerst dat er iets mis was met de zoomfunctie van mijn browser maar dit lijkt bewust te zijn.

Maar zoals F_J_K aangeeft gaat de informatiedichtheid weer verder omlaag, jammer. Om de dooddoener voor te zijn: dit is geen kwestie van wennen. Maar goed, de site is niet mijn eigendom, ik werk niet voor tweakers.net, ik ben slechts een user die zijn mening geeft :).

Het is gelukkig niet zo'n extreme wijziging zoals bij de nieuwe tweakers layout destijds (dit is gelukkig met wat kleine aanpassingen imo simpel te fixen).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 15:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik vind het persoonlijk erg storend dat de content zo gecentreerd is in witte balken. De comments zijn links aligned, en de content zweeft wat meer naar rechts. Ik ervaar dat als erg "ongemakkelijk".

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik ben benieuwd of er ook daadwerkelijk verbetering zichtbaar is op de heatmap en of de ongebruikte onderdelen nu wél gebruikt worden. Ik zag ze namelijk altijd wel daar aan de rechterkant, maar vond ze gewoonweg niet interessant, dus gebruikte ze niet. De comments vind ik echter wel altijd interessant, maar daarvoor moet ik nu verder scrollen..

Ik vind het ook jammer dat er weer minder gebruik gemaakt wordt van de beschikbare ruimte. De artikelen zien er nu behoorlijk karig uit op een scherm met hoge resolutie.

Wat ik positief vind is de custom achtergrond bij sommige artikelen, dat geeft weer een net wat fraaiere uitstraling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk dat heatmaps vrij misleidend zijn. Immers, hoe vaak ga je de bio van een redacteur lezen? Je zou ogen moeten tracking om te zien wat men leest.

Worden reacties en de 'lees meer' ook nog uitgelijnd of blijft die sprong tussen het artikel en de rest bestaan? Ook lezen de reacties veel prettiger weg dan het artikel waar het om gaat. Font- en regelgrootte zijn daar de oorzaak van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Zucht, er is al veel geschreven maar toch nog even mijn 5 centen. Wie heeft deze beslissing bedacht / doorgedrukt? Er is een zee aan ruimte aan de linker/rechter kant van een artikel. En toch worden vervolgens advertenties IN de midden kolom gepropt waardoor tekst van artikelen dus moet inspringen? Waarom? Zoals gezegd is er een zee van ruimte.

Vervolgens het blokje 'inhoud' dat je uit kan klappen bij reviews. waarom niet gewoon aan de linker/rechter kant tonen als er ruimte voor is (lees desktop)? Zelfde met advertenties/related artikelen aan de onderkant van het scherm. Waarom niet verplaatsen naar links/rechts zoals het was? Dit is echt , naar mijn mening, heel foute beslissing geweest

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:47
En wat je ook niet moet vergeten is dat verandering niet per definitie een verbetering is. Je moet geen dingen gaan veranderen puur omdat je wilt veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-05 17:24
Kunnen we ons ook uitschrijven en de "gewone" layout terug krijgen ? Momenteel is alles gecentreerd, en 90% is advertenties... Ik wil tweakers wel met ads houden, maar nu is 50% lege ruimte, 30% ads en 20% content.

[ Voor 25% gewijzigd door svennd op 21-06-2017 10:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.relatedContent {
  display: none !important;
}
.article p {
  line-height: 1.3 !important;
}

Dit maakt het al een stuk prettiger :)
Benadrukt wel de rare uitlijning van de reacties met de tekst van het artikel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 19:06
Webgnome schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:11:
Zucht, er is al veel geschreven maar toch nog even mijn 5 centen. Wie heeft deze beslissing bedacht / doorgedrukt?
Simpel, het is besloten door 'de Persgroep Online Services B.V.' en tweakers.net zal moeten buigen voor hun. Websites als die van het AD etc hebben hetzelfde principe.

Ik vrees dat wij als gebruikers het uiteindelijk te slikken hebben, ik heb nu een CSS in gebruik genomen, voor zolang dat nog mogelijk blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:56
True schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:51:
Ik vind het ronduit belachelijk dat ik als donateur, bewust kies voor het doneren(lees betalen) zodat ik geen reclame hoef te zien, toch 'last' ervaar met de vacatures die er nu ineens tussen de artikelen in zitten. Ik heb het inmiddels opgelost met custom CSS, desalniettemin eigenlijk asociaal dat er dan alsnog over mijn rug heen geprobeerd wordt om inkomsten te genereren middels trackers voor vacatures die niet eens(middels een normale optie) uit te schakelen zijn.

Correct me if I'm wrong.
Helemaal mee eens.
Ik wil überhaupt geen vacature advertenties zien en zeker niet als ik betaal om geen reclame te zien.
Tevens vind ik al die fontstylen zeer onrustig.
De tracker heeft een eigen size, de reacties als iets groter, maar het font gebruikt voor het artikel is echt ridicuul, ik ben niet lokaal slechtziend.

En een heatmap is meer een click heatmap, niet waar je ogen ECHT zijn.
Tenzij jullie 10tallen tests met eyetracking apparatuur hebben gedaan.

Nee ik word niet vrolijk van de nieuwe layout

Custom CSS moeten gaan gebruiken voor mijn favoriete website (al meer dan 10 jaar) zou echt belachelijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoutV op 21-06-2017 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Radiant schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:38:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
.relatedContent {
  display: none !important;
}
.article p {
  line-height: 1.3 !important;
}

Dit maakt het al een stuk prettiger :)
Benadrukt wel de rare uitlijning van de reacties met de tekst van het artikel :X
En de uitlijning zelf:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
.centered .headingContent, .centeredContent .article .center, .centeredContent .article p,
.centeredContent ol, .centeredContent ul, .centeredContent h1, .centeredContent h2, .centeredContent h3,
.centeredContent table, .centeredContent div, .centeredContent blockquote, .reviewToc, .nextPrevLinks
{
  margin-left: 0 !important;
}

.articleOptions {
  left: 740px;
}

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 21-06-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08 18:40

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zal aan mij liggen, maar ik vind die gecentreerde tekst met witruimtes aan de zijkanten niet heel fijn lezen?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 20:31
Zoals al vaker gemeld. De advertenties komen echt te dicht op en in de tekst.
zie: http://imgur.com/a/Gp6G1

Waar de rechter cool Blue advertentie staat moet toch gewoon de afbeelding die in de text staat.

Als jullie perse op die plek een advertentie willen stel ik het volgende voor:
1. Rechter blok advertentie begint pas ONDER de inleiding.
2. Er staan geen afbeeldingen op de zelfde hoogte als advertenties. Dit zorgt echt voor een gekke layout.

Verder zou ik graag zien dat de advertentie boven de text buiten het witte vlak vallen. Dan zijn ze wat minder betrokken bij het artikel. Ook zie ik dan iets meer witruimte boven de header. Dat het wat meer in lijn komt met de witruimte aan de zijkant.

De echte interactiondesigner komt weer in mij naar boven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 15:56

Genius-General

Expect the Unexpected

Als ik advertenties uit heb vind ik deze nieuwe indeling best mooi. Wat ik minder vind is het nieuwe lettertype en dan met name de titels. Titels lijken veel te dik en leest niet prettig, ook de afbeeldingen die de tekst verdrijven vind ik wat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Suicyder schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:49:
[...]

Simpel, het is besloten door 'de Persgroep Online Services B.V.' en tweakers.net zal moeten buigen voor hun. Websites als die van het AD etc hebben hetzelfde principe.
Dit is zeker niet het geval. Ons productteam krijgt niets opgelegd vanuit 'de Persgroep' op dit gebied...

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08 14:25

basdej

OutSystems Consultant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Qsyp7zoWOG8u5pCl2gE3Llbf/full.png

Kan iemand nu nog ontkennen dat dit er extreem lelijk uit ziet? Kijk naar de plaatsing van de reacties, de witte balken naast de tekst 8)7 .

Sorry maar ik had gehoopt dat jullie in ieder geval een mockup hadden gemaakt voordat jullie dit halfbakken design uitrollen over de hele website.

En dit is dan nog mét adblocker.

Hoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:45
Kan er naast de profiel foto van de redacteur niet een afbeelding komen met alle ondersteunde platforms bij reviews/previews van games? Zo is er vanaf pagina 1 duidelijk voor welke doelgroep dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Ik zie deze nieuwe lay-out net. Kan ik deze uitschakelen en terug naar de oude gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Carharttguy schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:32:
Ik zie deze nieuwe lay-out net. Kan ik deze uitschakelen en terug naar de oude gaan?
Ja kan deze met Custom CSS ombouwen naar voorheen. In deze thread staan vast wel wat oplossingen hiervoor.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zie bijv: reviews: Detroit: Become Human - Strijd tussen androïden en de mensheid

Het lijkt allemaal slecht uitgelijnd, en de verschillende dingen lijken een beetje rond te zweven. Ook de sociale-knoppen die linksboven staan vind ik raar; alsof die belangrijker zijn dan het artikel. Waarom niet zoiets?:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PTnNIab.png

Relatief kleine aanpassingen die makkelijk door te voeren zijn, en andere dingen van de nieuwe layout niet slopen.

Of je doet het zoals in mijn eigen CSS :+

[ Voor 9% gewijzigd door Chester op 21-06-2017 14:45 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Het uitvullen van de tekst komt de leesbaarheid niet ten goede (vanwege de variabele afstand tussen woorden). Bij korte regellengtes (bijvoorbeeld omdat er een advertentie, streamer of tabel ingesprongen naast de tekst wordt geplaatst) zorgt het vaak voor grote gaten tussen de woorden. Dat is lelijk en slecht leesbaar. We gebruiken het daarom al enige tijd niet meer.
Mizgala28 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:08:
[...]

Wat ik nog het ergste vind, waarom iets aanpassen wat goed is? Laat de goede dingen zitten en voeg of pas het mindere aan, dingen zoals tekst waren goed in het oude design maar zijn nu aangepast puur omdat het kan en niet zozeer omdat het moest, ben 26 jaar en nog lang niet slechtziend/blind hoor maar het viel mij op dat vooral de kop enorme letters heeft wat in mijn ogen totaal nergens op slaat.
De oude layout bood weinig mogelijkheden voor visuals in de artikelen. We konden afbeeldingen maar op 620 pixels breed tonen, nog geen derde van de breedte van een full-hd-scherm. Om meer ruimte te scheppen zijn we naar een 1-koloms layout gegaan zodat er in de toekomst 980 pixels is voor afbeeldingen, video's en tabellen en nog meer voor hero's. Een video of afbeelding kan in de toekomst in dezelfde beeldverhouding 2,5 keer zoveel oppervlakte innemen als voorheen. Details zijn beter zichtbaar en we kunnen de beeldschermoppervlakte van desktop- en laptopbeeldschermen beter benutten, een veel gehoorde wens.

Qua leeservaring is er eigenlijk weinig verschil met de oude situatie. De tekst is één stapje groter geworden (komt de leesbaarheid alleen maar ten goede), de regels zijn iets langer geworden (bijna proportioneel aan de toename van de lettergrootte), de kantlijn is wat naar links geplaatst en er is geen rechterkolom meer met informatie waar toch niet op geklikt werd.

Wat betreft de plaatsing van de advertenties zullen we jullie feedback bespreken.
DirkZzZ schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:55:

Kan het zijn dat deze alleen is getest zonder advertenties? Er staat al een gigantische "hero image" boven maar die advertentie snoept er vervolgens ook nog eens 250px vanaf. Het is persoonlijk maar de margin-top van #contentArea naar -400px gaf mij al meteen een stuk meer tekst om te lezen zonder dat het afdoet aan het sfeer idee.
Helaas is het niet mogelijk om de uitlijning van alle elementen op elkaar af te stemmen. Vooral bij advertenties is dit lastig omdat we nu eenmaal moeten werken met veel verschillende, gestandaardiseerde formaten waarvan het formaat niet aangepast kan worden. Tevens speelt mee dat er voldoende inventory voor de verschillende formaten moet zijn. Vanuit esthetisch oogpunt en de user experience hebben we natuurlijk liever een layout zonder advertenties, maar dat is niet de economische realiteit.

We hebben geprobeerd om de titel en tekst van het artikel zo hoog mogelijk bovenop de hero-afbeelding te tonen. Nog meer ruimte eraf halen maakt het moeilijk om veel van de producten die wij bespreken op een herkenbare manier in de hero af te beelden. Het staat je natuurlijk vrij om dit met custom-css alsnog te doen. Vergeleken met sites zoals The Verge is onze hero overigens al terughoudend qua ruimtegebruik.
Señor Sjon schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:44:
Ik denk dat heatmaps vrij misleidend zijn. Immers, hoe vaak ga je de bio van een redacteur lezen? Je zou ogen moeten tracking om te zien wat men leest.

Worden reacties en de 'lees meer' ook nog uitgelijnd of blijft die sprong tussen het artikel en de rest bestaan? Ook lezen de reacties veel prettiger weg dan het artikel waar het om gaat. Font- en regelgrootte zijn daar de oorzaak van.
De heatmaps gebruiken we om te bepalen in hoeverre er op links in de rechterkolom werd geklikt, bijvoorbeeld op links van gerelateerde artikelen of producten. Die clickratio's waren erg laag. Uit usabilitytests weten we wel dat de auteursinformatie wordt gezien.

De items onder 'Lees meer' willen we over de hele breedte kunnen weergeven. Deze layout biedt juist de mogelijkheid om dat te doen zodat we meer items kunnen tonen zonder dat er meer verticale ruimte wordt ingenomen of vaste horizontale ruimte van het artikel afgepakt moet worden.

Voor de weergave van de reacties wil ik nog wat alternatieven uitproberen zodat de kantlijn van top-level reacties toch gelijk uitgelijnd kan zijn met de tekst in het artikel. De relatieve regelhoogte van de reacties is gelijk aan de tekst in het artikel, fontgrootte moet nog gelijkgetrokken worden. Het zou teveel werk zijn om in één stap de fontgrootte over de hele site aan te passen.
Webgnome schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:11:
Zucht, er is al veel geschreven maar toch nog even mijn 5 centen. Wie heeft deze beslissing bedacht / doorgedrukt? Er is een zee aan ruimte aan de linker/rechter kant van een artikel. En toch worden vervolgens advertenties IN de midden kolom gepropt waardoor tekst van artikelen dus moet inspringen? Waarom? Zoals gezegd is er een zee van ruimte.
Er zijn goede redenen om niet met een fluid layout te werken. Het zou nog moeilijker worden om elementen automatisch op een mooie manier ten opzichte van elkaar uit te lijnen. De winst is ook beperkt omdat de regellengte nu eenmaal beperkingen heeft en er ook een grens zit aan de breedte die afbeeldingen, video's en tabellen ten opzichte van de tekst mogen hebben om alles in proportie te houden. We werken daarom met een vaste breedte op desktops en laptops. De hero schaalt wel mee en eventueel kunnen we in de toekomst vergelijkingstabellen laten meeschalen met de breedte van het scherm.
Vervolgens het blokje 'inhoud' dat je uit kan klappen bij reviews. waarom niet gewoon aan de linker/rechter kant tonen als er ruimte voor is (lees desktop)? Zelfde met advertenties/related artikelen aan de onderkant van het scherm. Waarom niet verplaatsen naar links/rechts zoals het was? Dit is echt , naar mijn mening, heel foute beslissing geweest.
De fixed positie van de inhoudsopgave op brede beeldschermen moet nog ontwikkeld worden. Een vaste plaatsing van gerelateerde content en advertenties naast de tekst beperkt ons in de mogelijkheid om visuele elementen zoals foto's en video's in het artikel te gebruiken. Het formaat afbeeldingen en video's dat we gebruikten was niet meer van deze tijd en we kregen ook feedback over de visuele onaantrekkelijkheid van de artikelen.
0xygen500 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:10:
Kan er naast de profiel foto van de redacteur niet een afbeelding komen met alle ondersteunde platforms bij reviews/previews van games? Zo is er vanaf pagina 1 duidelijk voor welke doelgroep dit is.
Er ligt al een wens vanuit de redactie om iets vergelijkers te kunnen doen (tonen van platformen waarvoor een game beschikbaar is) en er is ook een ontwerp voor gemaakt. Hopelijk kunnen we dit in de toekomst toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Femme Waarom wordt verder uitzoomen op mobiel geblokkeerd? Android Chrome (niet desktop mode) met Tweakersweergave op desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Señor Sjon schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:59:
@Femme Waarom wordt verder uitzoomen op mobiel geblokkeerd? Android Chrome (niet desktop mode) met Tweakersweergave op desktop.
Waarom zou je nog verder willen uitzoomen (tov inzoomen)? Maar vziw blokkeren wij niets bewust en is het chrome die je niet verder laat uitzoomen. Wij hebben aan de viewmode settings ook niets gewijzigd.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:55:
[...]

Waarom zou je nog verder willen uitzoomen (tov inzoomen)? Maar vziw blokkeren wij niets bewust en is het chrome die je niet verder laat uitzoomen. Wij hebben aan de viewmode settings ook niets gewijzigd.
Meer tekst in een keer op het scherm? Ik kan het me wel voorstellen.

Daarnaast vind ik de titel van artikelen, na het openen van een artikel uiteraard, op de mobile view momenteel extreem schreeuwerig. :X Die letters mogen wel een tikkeltje kleiner naar mijn mening.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2017 18:21 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wannial
  • Laatst online: 16:37
Nog een van de vervelendste dingen van allemaal, als je op de FP bent past alles mooi beeldvullend, dan druk je een artikel aan en krijg je van die VRESELIJKE witte balken links en rechts, waarom moet dit nou weer, zet de tekst gewoon lekker direct links tegen de tracker aan, of houd op zijn minst dezelfde breedte aan op de FP als in de artikelen zelf! Helemaal mooi op fullscreen (1080).

Houd nou gewoon eens een keer op met zo min mogelijk content willen tonen op een pagina, ik en vele anderen willen het gewoon lekker compact hebben en hebben helemaal niets met zogenaamde "moderne"en "luchtige" gedoe.

We hebben grote schermen met een reden, als we minder zouden willen zien op een pagina dan zouden we wel een klein scherm nemen.

Prima zo, mooie snug aan alle kanten gevuld, geen witruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/li1v55Z6xwLhldwu4YQg1PgV/full.png

Hier gaat het al fout, veel te veel loze ruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JfTuGj1JVi3L9lrUaBfiNI8K/full.png

En dit slaat echt helemaal nergens meer op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3wUzFQ9nDbcuJVhGurABAYqz/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door Wannial op 21-06-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 12:45
Ik ben er totaal niet gelukkig mee, al die witruimte. Da's misschien wat mager qua feedback, maar verder heb ik er weinig over te zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MdP9apll.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-07 13:05
Wannial schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:20:
Nog een van de vervelendste dingen van allemaal, als je op de FP bent past alles mooi beeldvullend, dan druk je een artikel aan en krijg je van die VRESELIJKE witte balken links en rechts, waarom moet dit nou weer, zet de tekst gewoon lekker direct links tegen de tracker aan, of houd op zijn minst dezelfde breedte aan op de FP als in de artikelen zelf! Helemaal mooi op fullscreen (1080).

Houd nou gewoon eens een keer op met zo min mogelijk content willen tonen op een pagina, ik en vele anderen willen het gewoon lekker compact hebben en hebben helemaal niets met zogenaamde "moderne"en "luchtige" gedoe.

We hebben grote schermen met een reden, als we minder zouden willen zien op een pagina dan zouden we wel een klein scherm nemen.

Prima zo, mooie snug aan alle kanten gevuld, geen witruimte.
[afbeelding]

Hier gaat het al fout, veel te veel loze ruimte.
[afbeelding]

En dit slaat echt helemaal nergens meer op.
[afbeelding]
toon volledige bericht
Laatste tijd lijkt het net een mode om zoveel ruimte te verspillen, zonde want die ruimte kon beter benut worden zonder dat het perce vol moet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het niet vaak meer tegenwoordig, maar ik ga mijn ongezouten mening geven.

Deze layout is écht slecht. Ik heb een hoop geld betaald voor een mooie PC met een mooi fullhd scherm. Met de nieuwe layout kan ik 3 schermen van Tweakers naast elkaar zetten voordat ik een beetje een normale weergave heb.

Maar ik wil niet alleen met modder gooien ik wil ook daadwerkelijk helpen.

Ik heb even een screenshot gemaakt en een mockup van hoe ik denk dat we het probleem kunnen oplossen:

3x Tweakers

Een screeenshot van 3x een Tweakers scherm met volledige inhoud.

Mijn voorstel

Mijn voorstel om het probleem op te lossen.
Tracker, artikel en reactie naast elkaar zodat je goed gebruik maakt van horizontale breedte.
Kan wat druk worden dus reacties naast / onder de items kan je als een optie bieden (beetje als chat naast een live video op YT) en de tracker kan je inklappen.

Let op voordat je hier helemaal je hoofd over gaat verliezen. Dit is slechts een voorstel, gemaakt door mij met 0 design skills in 10 minuten in Photoshop. Echte designers kunnen er iets beters van maken. Dat weet ik maar al te goed.
Pagina: 1 2 Laatste