Ik denk dat je dan mijn punt niet helemaal begrijpt. Die hele scaling doet er dus niet toe, als er al geen enkel artikel zichtbaar is op 100% scaling en je dan al scrollen moet... Dan is het dus ook zo raar niet dat met 150% scaling (waarbij tekst dus de helft groter is) dat ook niet is. Maar dan heeft het geen zin om te gaan zitten zeuren wie welke scaling heeft op de resolutie, want dat maakt niet uit, ergo; het probleem blijft en wordt door scaling niet opgelost.8088 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:33:
Nogal wiedes. Als je @.oisyns screenshot iets aandachtiger bekijkt, dan zie je in zijn browser (100% scaling) het eerder aangehaalde screenshot (150% scaling).
@CH4OS Dat is een screenshot van mijn browser die een screenshot van een andere browser laat zien 
Of heb je het over het screenshot dat ik verderop heb gepost, op Full HD 100% met alle ads aan?

Of heb je het over het screenshot dat ik verderop heb gepost, op Full HD 100% met alle ads aan?
[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2019 19:42 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ah, mijn excuses, dat was mij inderdaad even niet opgevallen (zat op dat moment ook nog druk te zijn op het werk), maar ontgaat mij wel even wat daar dan het nut van is.
[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2019 19:43 ]
Volgens mij is het een misvatting dat veel mensen een ‘super compact’ overzicht willen. Volgens mij vinden veel mensen de nieuwe lay-out prima, mits die mega-ankeilers de nek om worden gedraaid (en wat mij betreft de onlogische positie tussen het oude nieuws wordt aangepast naar ‘gewoon’ bovenaan).Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:43:
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben: als ik de wensen lees van veel mensen die hier reageren dan is de rode lijn dat men een super compact overzicht wil van de laatste nieuwe content op Tweakers. Er zijn ook wat wensen om controle te hebben over de positie en zichtbaarheid van bepaald contenttypes.
De tracker heb ik nog nooit gebruikt in mijn T.net carrière. Daarbij kan het toch ook niet de bedoeling zijn dat mensen een tracker moeten gaan gebruiken omdat de normale nieuwsfeed niet meer (voldoende) zichtbaar is. Dat doet haast voorkomen alsof de normale nieuwsfeed voor ‘erbij’ is ipv de core business van de frontpage.
Als ik voor mezelf spreek dan vind ik de nieuwe FP rommeliger en schreeuweriger dan de oude, maar dat vind ik helemaal niet zo’n probleem. Belangrijkste voor mij is de navigatie helemaal bovenin, die is niet veranderd, en de nieuwsfeed, die helaas wel wat verkracht is door die mega banners
[ Voor 19% gewijzigd door The Legend op 14-03-2019 19:52 ]
Ik ben toch malle pietje niet!

Ik kijk vanaf de telefoon en vanaf de iPad naar bovenstaand scherm.
Door de huidige layout heb ik het gevoel naar twee banners te kijken, als ik dan scroll dan zie ik na x aantal artikelen weer een “banner” hetzij kleiner. De intentie is mooi, en de gedachtegang erachter is prima maar wat was er mis met de oude versie waarbij je drie headlines, artikelen, reviews etc bovenaan zag? Dat zag er naast professioneler ook een heel stuk rustiger..
Tja, dat krijg je als je de boel uit context rukt. Ik reageer op een opmerking van Hahn hoe je kunt zien dat er geschaald is. Simpel, door er een ongeschaalde browser naast te leggen.CH4OS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:42:
Ah, mijn excuses, dat was mij inderdaad even niet opgevallen (zat op dat moment ook nog druk te zijn op het werk), maar ontgaat mij wel even wat daar dan het nut van is.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat er algemeen een groep Tweakers is die tegen de hoeveelheid witruimte is, dat is mij bekend (ik vind het zelf soms ook wel heel veel lege ruimte). Maar dit topic gaat toch over de nieuwe FP? En toch wel één van de primaire reacties die je van velen ziet is dat het probleem is dat er nul artikelen zichtbaar zijn. Dan lijkt het me logisch in een topicFemme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
[...]
Ik troll niet. Jij wil de ankeilers kleiner hebben, maar dat is niet de oplossing voor de groep super tekstueel ingestelde tweakers. Die vinden de paddings van de nieuwsheadlines namelijk ook al veel te ruim en willen iets dat nog veel compacter is.
Je mag op die manier naar logische resoluties kijken, maar dan moet je niet vergeten dat dat standaard resoluties zijn. Want als je het ziet als 1536x864, dan lijkt het al snel alsof ik een vreemde, lage, resolutie heb. Terwijl het een volstrekt standaard resolutie is, die waarschijnlijk op 90% van de verkochte laptops de default is.[...]
Om ervoor te zorgen dat we appels met appels vergelijken is het beter om logische resoluties te vergelijken, dus de fysieke resolutie gedeeld door de device pixel ratio (in jouw geval 1.25). Je komt dan in jouw geval op 1536x864 pixels. Als ik mijn browser schaal naar een viewport van 1536x864 (rekening houdend met OS chrome) dan zie ik acht headlines met de aanpassingen die we willen gaan doen aan search en zwarte balk. Op 1024x768 (logische resolutie van een iPad) hou ik er zes over met een fullscreen browser en geopende tabs. Dat vind ik nog best wel ok. Ik wil best kijken of we het nog iets kunnen optimaliseren op deze lage verticale resoluties.
Het volgende probleem, en dat is ook al eerder genoemd: Jij ziet het hele probleem niet. En dat is simpelweg omdat je geen adds hebt. En ik begrijp dat adds nodig zijn voor Tweakers, daarom heb ik ze ook niet geblokkeerd. Maar het is leuk dat jij 8 headlines ziet, als ik 8 headlines zag was ik ook tevreden. Maar ik heb nu net even mijn custom CSS weer uitgezet, en dan blijven het gewoon 0 headlines. Ik moet naar 80% in Chrome zoomen voor ik de eerste headline zie.
Het primaire punt is dat we nu een compleet zinloze webpagina openen. Het is alsof de complete FP begint met een gigantisch wit vlak, en je dan naarbeneden moet scrollen voor de informatie. Dat zou toch nogal vreemd zijn? Maar de huidige situatie is niet anders, dat er gescrolled moet worden is geen probleem, dat er gewoon nul informatie staat zonder te scrollen is het probleem.De enorme weerstand tegen scrollen verbaast me wel enigzins in deze tijd waarin mensen als een dolle door Instagramtijdlijnen scrollen op kleine schermpjes en daar ogenschijnlijk weinig moeite mee hebben.
Is dan de technical debt niet gewoon te groot geworden en toe aan refactoring?Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
Ik troll niet. Jij wil de ankeilers kleiner hebben, maar dat is niet de oplossing voor de groep super tekstueel ingestelde tweakers. Die vinden de paddings van de nieuwsheadlines namelijk ook al veel te ruim en willen iets dat nog veel compacter is. Compactere headline, kleine beeldformaten en beperkt gebruik van beeld. Je krijgt dan een layout die voor een grote groep mensen niet meer fijn leesbaar is en er onaantrekkelijk uitziet. Wij willen de leidende techsite voor het Nederlandstalige internet zijn en niet een niche site.
Vandaar dat ik benieuwd ben wat we kunnen doen om de tracker beter aan te sluiten op de behoeften van de tekstueel ingestelden. De tracker heeft namelijk al een super hoge informatiedichtheid en is tweakbaar.
In het verleden hebben we wat layoutvoorkeuren gehad om tegemoet te komen aan de wensen van de textsavvy tweakers. Het is een hel om die settings goed te onderhouden in combinatie met de afwijkingen in styling die we al hebben voor de verschillende responsive breakpoints.
Dat het niet bijgewerkt werd is niet het probleem van de bezoeker, waarop het nu wel afgeschoven wordt. De custom CSS optie is leuk, maar lijkt mij ook niet dat die bedoeld is om dergelijke problemen aan te pakken. Het is wat mij betreft een optie om de puntjes op de i te zetten, niet om de gehele main layout van de site aan te passen, al zou de enthousiasteling dat natuurlijk altijd ook ermee kunnen doen.De coze/compact-settings werden in de praktijk dan ook niet bijgewerkt bij veranderingen in de styling. We hebben daar weinig klachten over gekregen. Recent hebben we besloten om er helemaal mee te stoppen op alles behalve het forum. We laten het nu over aan de community om via custom css de layout naar eigen inzicht te tweaken en tweaks met elkaar te delen. Ik denk niet dat wij in onze standaard layout volledig tegemoet kunnen komen aan de wensen van de tekstueel ingestelden, maar vinden het echt prima dat jullie het heft in eigen hand nemen om de boel te verbouwen.
Sorry, maar ik heb hier uiterst weinig vertrouwen in. Al jaren wordt er op allerlei vlak feedback gegeven (ook op het gebied van de website), waar uiteindelijk niets mee gebeurd. Nu twee iteraties over aanpassingen op de frontpage waarop feedback komt vanuit de bezoekers en niemand die daarop wil inspringen en aangeven dat er wellicht niet goed onderzocht is, want is duidelijk wel het geval, anders was de stormvloed aan berichten niet zo groot.We gaan uiteraard de feedback inventariseren en kijken wat de omvang is van de groep gebruikers die ontevreden is ten opzichte van de 200.000 mensen die dagelijks gebruikmaken van onze site. We gaan ook nader onderzoek naar de oorzaken van de heftige emoties die mensen voelen. Tegelijkertijd hebben we een plan (dat gebaseerd is op gevalideerde aannames) waar we naartoe willen werken en waar we nog veel werk in te verzetten hebben. We gaan dat plan niet op dag drie overboord gooien. Ik kan dus ook geen toezeggingen doen over aanpassingen.
Nu snap ik even de link niet met een GPU en hoe een website functioneert, daarvoor is de feedback toch die we geven en niet de GPU?Wat wij willen is tech op een aantrekkelijke manier presenteren en de breedte en diepte van de content en functionaliteit op Tweakers beter etaleren. Het nVidia GTX 1660 laat dat al beter zien. Met de geplande verbeteringen gaan we zorgen voor meer relevante content (o.a. uit de community) en willen we de 'landingsbaan' met een duidelijke focus op de linkerkolom beter tot zijn recht laten komen. We streven naar een no-nonsense layout waarvan we denken dat die goed bij de doelgroep past. We gaan daar op een agile manier naartoe werken en sturen op resultaat. Als iets niet werkt dan passen we het aan en we proberen dingen uit om te onderzoeken wat het beste werkt.
Het gaat om de hoeveelheid scrollen voordat er content is, bij sites als Twitter, Facebook en Instagram heb je dat als een bezoeker direct en wanneer heb je dat pas bij Tweakers?De enorme weerstand tegen scrollen verbaast me wel enigzins in deze tijd waarin mensen als een dolle door Instagramtijdlijnen scrollen op kleine schermpjes en daar ogenschijnlijk weinig moeite mee hebben.
De enige die ik nu kan bedenken is meer / grotere advertentieruimte. Voor ons als gebruiker natuurlijk een non-argument, voor jullie als bedrijf wel een belangrijke.We zijn van drie ankeilers bovenin naar één brede bovenaan en de rest verdeeld tussen de headlines gegaan omdat we daar goede redenen voor hebben.
En op wat voor termijn hopen jullie tot die conclusie te komen (terwijl er imo al genoeg gebruikers klagen)?Als nu toch blijkt dat het nieuwe concept niet werkt zullen we aanpassingen doen maar het is nog veel te vroeg om daar iets over te zeggen.
Ik vind het alleen jammer dat je als crew (en dat valt me op dat crew dat best snel doet alhier op Tweakers, maar dat is even een ander verhaal) toch gelijk een wijzende vinger hebt en dat ik dingen uit context "ruk", terwijl ik mijn fout wel toegeef en aangeef waarom dat was en mij ervoor excuseer..oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:49:
Tja, dat krijg je als je de boel uit context rukt. Ik reageer op een opmerking van Hahn hoe je kunt zien dat er geschaald is. Simpel, door er een ongeschaalde browser naast te leggen.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2019 20:11 ]
Ik begrijp helemaal niets van die resolutie discussie, maar hoe kan het dat op jouw iPad op ‘logische resolutie’ 6 headlines te zien zijn, en op mijn iPad Air 2 maar 2 headlinesFemme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
[...]
Om ervoor te zorgen dat we appels met appels vergelijken is het beter om logische resoluties te vergelijken, dus de fysieke resolutie gedeeld door de device pixel ratio (in jouw geval 1.25). Je komt dan in jouw geval op 1536x864 pixels. Als ik mijn browser schaal naar een viewport van 1536x864 (rekening houdend met OS chrome) dan zie ik acht headlines met de aanpassingen die we willen gaan doen aan search en zwarte balk. Op 1024x768 (logische resolutie van een iPad) hou ik er zes over met een fullscreen browser en geopende tabs. Dat vind ik nog best wel ok. Ik wil best kijken of we het nog iets kunnen optimaliseren op deze lage verticale resoluties.
De enorme weerstand tegen scrollen verbaast me wel enigzins in deze tijd waarin mensen als een dolle door Instagramtijdlijnen scrollen op kleine schermpjes en daar ogenschijnlijk weinig moeite mee hebben.
Net ff getest, als ik uitlog op m’n iPad dan is er geen één nieuwsbericht te zien. Wel een reclame banner, en de bovenste mega ankeiler. Precies dat is het hele probleem volgens mij. Niet de overige padding/spacing whatever.
[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 14-03-2019 20:14 ]
Mogelijk zit hier de crux. Wat is de doelgroep van tweakers?Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
We streven naar een no-nonsense layout waarvan we denken dat die goed bij de doelgroep past.
Ik ben zelf 34, als ik kijk naar de registratie-datums van degenen die op de laatste 2 pagina's hebben gereageerd, dan zit de meerderheid tussen 2000-2006. Oftewel de "wat oudere garde". Als de doelgroep <25 is (of zelfs de gewone doorsnee (jonge) Nederlander, want Tweakers is al lang niet meer puur voor de doorgewinterde IT-er), dan kan ik me voorstellen dat "de doelgroep" andere eisen stelt dan "de wat oudere garde".
De vraag is dan net waar je meer waarde aan hecht, of beter gezegd, waar de meeste inkomsten vandaan komen, want daar draait het uiteindelijk allemaal om lijkt mij.
Ik heb nu middels custom CSS die ankeilers verwijderd, maar van die rij tekst word ik persoonlijk ook niet heel erg blij. Het is maar saai zo, maar wel beter dan die beeldvullende banners.

Persoonlijk vond ik de vorige versie van tweakers redelijk perfect. Bovenaan had je mooi wat visueels, maar met een relatief hoge informatiedichtheid en daaronder kwam dan een rijtje artikelen, onderbroken door wat tekst in een duidelijk andere kleur (dag en datum). Dat was overzichtelijk en toch een beetje speels. Die rode tekst tussendoor, contrasteerde mooi met het blauw van de nieuwsberichten.

De 2012 versie is prima op een pc (hoewel ik die ook wat te druk vind), maar ik snap dat dat op een tablet of mobiel niet werkt. Aangezien tablet en mobiel toch de toekomst wordt en de pc/laptop steeds minder in de huiskamer te vinden is, is het niet vreemd dat er afstand gedaan is van de 2012 versie.
Ehm, wat heeft mijn mening te maken met hoe kantoor beslist over het uiterlijk van de site? Ik heb toevallig een rode naam, maar werk niet voor Tweakers en heb derhalve net zo veel te zeggen als jij of een andere willekeurige gebruiker.
Eigenlijk wel. Grote afbeeldingen voordat de tekstuele inhoud van de site komt is vervelend. Een afbeelding om wat onder de aandacht te brengen is prima, zolang dat niet zorgt dat de content waar de tekstsavvy gebruiker uit beeld verdwijnt. En dat doet het nu wel, iets wat dus is op te lossen door de afbeelding wat te verkleinen.Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
[...]
Ik troll niet. Jij wil de ankeilers kleiner hebben, maar dat is niet de oplossing voor de groep super tekstueel ingestelde tweakers.
Tweakbaar als in 'je kan opgeven hoeveel artikelen van de aangeboden categorieën je ziet', met een maximum van 10 items. Weinig instelbaar mbt de breedte, zodat je wel de hele kop kan lezen. Dat zou al iets kunnen zijn, maak 'm breder bij hoge resoluties, wrap de tekst bij de lagere. Nu midden in een woord afbreken is niet handig en zorgt er niet echt voor dat men het gebruikt als alternatief. Want dat is het zoals het nu is niet.Vandaar dat ik benieuwd ben wat we kunnen doen om de tracker beter aan te sluiten op de behoeften van de tekstueel ingestelden. De tracker heeft namelijk al een super hoge informatiedichtheid en is tweakbaar.
Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is om te onderhouden, komende van oudere code wat veel te veel tijd en moeite kost om het goed opnieuw in te richten. Moeite die niet wordt terugverdient. De keus is daarom erg logisch, maar de optie om sommige onderwerpen te verbergen of apart te groeperen was wel heel erg prettig.In het verleden hebben we wat layoutvoorkeuren gehad om tegemoet te komen aan de wensen van de textsavvy tweakers. Het is een hel om die settings goed te onderhouden in combinatie met de afwijkingen in styling die we al hebben voor de verschillende responsive breakpoints.
Volgens mij heb je wat commentaar gemist. De wijziging werd in de betreffende .plan heel kort tussen neus en lippen genoemd. Er werd maar zo min mogelijk woorden aan vuil gemaakt in een poging het niet te laten opvallen. Maar de verscheidene topics in MF en SB die volgden zeggen naar mijn mening genoeg. En dan heb je ook nog de groep die z'n schouders ophaalt en maar niets zegt, want wat verandert er werkelijk als ze klagen?De coze/compact-settings werden in de praktijk dan ook niet bijgewerkt bij veranderingen in de styling. We hebben daar weinig klachten over gekregen. Recent hebben we besloten om er helemaal mee te stoppen op alles behalve het forum.
Een stap om de gebruikers tegemoet te komen is om custom css voor iedereen beschikbaar te maken en niet achter een karmafunctie of abbo te zetten. Er zijn veel gebruikers die voornamelijk lezen en daardoor te weinig karma verdienen om het uit de karmastore te kunnen 'kopen'.We laten het nu over aan de community om via custom css de layout naar eigen inzicht te tweaken en tweaks met elkaar te delen. Ik denk niet dat wij in onze standaard layout volledig tegemoet kunnen komen aan de wensen van de tekstueel ingestelden, maar vinden het echt prima dat jullie het heft in eigen hand nemen om de boel te verbouwen.
Naast wat al is gezegd over het direct al in zicht hebben van relevante content zag je ook voor deze vernieuwing dat men heel weinig scrollt. Content dat lager stond werd praktisch niet gelezen. Het is met die kennis zeer opmerkelijk om dan te beslissen om relevante content nog lager op de pagina te zetten. Je forceert gebruikers om te scrollen. Dat maakt het niet aantrekkelijk om verder te gaan, zeker als bij het eerste bezoek al geen relevante content wordt weergegeven of dat het in de onderste paar procent van de pagina staat.De enorme weerstand tegen scrollen verbaast me wel enigzins in deze tijd waarin mensen als een dolle door Instagramtijdlijnen scrollen op kleine schermpjes en daar ogenschijnlijk weinig moeite mee hebben.
Een grote banner dan 250 pixels, pricewatch categorieën, ankeiler van 440 pixels dat lijkt op een nog grotere banner en dan pas headlines. Je bent dan al voorbij de helft van het scherm. Voor sommige al aan het eind. Niet echt aantrekkelijk. Sites waar ik veel moet scrollen voor ik relevantie informatie zie, bezoek ik niet meer. Zie ik het begin van waar ik voor kom niet in 1 oogopslag, dan ben ik al weg.
Sidenote: alles wat met FB te maken heeft, dus ook instagram, bezoek ik al niet.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Om je eigen argument over 'appels met appels vergelijken' tegen je te gebruiken: Tweakers vergelijken met Instagram is wat mij betreft echt appels met peren vergelijken.Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
[...]
De enorme weerstand tegen scrollen verbaast me wel enigzins in deze tijd waarin mensen als een dolle door Instagramtijdlijnen scrollen op kleine schermpjes en daar ogenschijnlijk weinig moeite mee hebben.
Instagram is een visueel platform pur sang, en hoe groter de foto's, hoe beter, want daar gaat het letterlijk allemaal om bij Instagram. Tweakers (frontpage) is een bron van nieuws en informatie, en hoe groter de banners/headers/ankeilers, hoe minder informatie er zichtbaar is en hoe minder je van het hoofddoel (informatie vergaren) bereikt.
Sowieso denk ik ook niet dat er een weerstand is tegen scrollen, maar meer een weerstand tegen weinig tot geen nuttige informatie boven de fold, waardoor mensen gedwongen worden om te scrollen, terwijl dat voorheen niet (of in ieder geval, minder) het geval was.
The devil is in the details.
Mobile is het scrollen met de vinger veel geaccepteerder, ook omdat je helemaal geen schermruimte hebt. Dat is natuurlijk een compleet ander uitgangspunt dan onnodig moeten scrollen bij desktop-gebruik door een oud artikel die je al een dag hebt gelezen, maar visueel nog steeds zo enorm in de weg staat.Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
[...]
Ik troll niet. Jij wil de ankeilers kleiner hebben, maar dat is niet de oplossing voor de groep super tekstueel ingestelde tweakers. Die vinden de paddings van de nieuwsheadlines namelijk ook al veel te ruim en willen iets dat nog veel compacter is. Compactere headline, kleine beeldformaten en beperkt gebruik van beeld. Je krijgt dan een layout die voor een grote groep mensen niet meer fijn leesbaar is en er onaantrekkelijk uitziet. Wij willen de leidende techsite voor het Nederlandstalige internet zijn en niet een niche site.
Vandaar dat ik benieuwd ben wat we kunnen doen om de tracker beter aan te sluiten op de behoeften van de tekstueel ingestelden. De tracker heeft namelijk al een super hoge informatiedichtheid en is tweakbaar.
In het verleden hebben we wat layoutvoorkeuren gehad om tegemoet te komen aan de wensen van de textsavvy tweakers. Het is een hel om die settings goed te onderhouden in combinatie met de afwijkingen in styling die we al hebben voor de verschillende responsive breakpoints. De coze/compact-settings werden in de praktijk dan ook niet bijgewerkt bij veranderingen in de styling. We hebben daar weinig klachten over gekregen. Recent hebben we besloten om er helemaal mee te stoppen op alles behalve het forum. We laten het nu over aan de community om via custom css de layout naar eigen inzicht te tweaken en tweaks met elkaar te delen. Ik denk niet dat wij in onze standaard layout volledig tegemoet kunnen komen aan de wensen van de tekstueel ingestelden, maar vinden het echt prima dat jullie het heft in eigen hand nemen om de boel te verbouwen.
[...]
We gaan uiteraard de feedback inventariseren en kijken wat de omvang is van de groep gebruikers die ontevreden is ten opzichte van de 200.000 mensen die dagelijks gebruikmaken van onze site. We gaan ook nader onderzoek naar de oorzaken van de heftige emoties die mensen voelen. Tegelijkertijd hebben we een plan (dat gebaseerd is op gevalideerde aannames) waar we naartoe willen werken en waar we nog veel werk in te verzetten hebben. We gaan dat plan niet op dag drie overboord gooien. Ik kan dus ook geen toezeggingen doen over aanpassingen.
Wat wij willen is tech op een aantrekkelijke manier presenteren en de breedte en diepte van de content en functionaliteit op Tweakers beter etaleren. Het nVidia GTX 1660 laat dat al beter zien. Met de geplande verbeteringen gaan we zorgen voor meer relevante content (o.a. uit de community) en willen we de 'landingsbaan' met een duidelijke focus op de linkerkolom beter tot zijn recht laten komen. We streven naar een no-nonsense layout waarvan we denken dat die goed bij de doelgroep past. We gaan daar op een agile manier naartoe werken en sturen op resultaat. Als iets niet werkt dan passen we het aan en we proberen dingen uit om te onderzoeken wat het beste werkt.
[...]
[...]
We zijn van drie ankeilers bovenin naar één brede bovenaan en de rest verdeeld tussen de headlines gegaan omdat we daar goede redenen voor hebben. Met de brede ankeilers hebben we meer ruimte voor metadata zoals gerelateerde forumtopics en andere dingen die we nog willen uitproberen. Ook zien we in a/b-tests dat de linkerkolom met de nieuwsheadlines beter converteert als we een brede ankeiler tonen in plaats van meerdere naast elkaar, omdat de focus kennelijk sterker op de linkerkolom ligt en mensen meer geneigd zijn om te scrollen. Als nu toch blijkt dat het nieuwe concept niet werkt zullen we aanpassingen doen maar het is nog veel te vroeg om daar iets over te zeggen.
Het verbaast me dat je dat verbaasd.
Dat de website steeds meer mobile first/only wordt is een trend die je op wel meer websites ziet. Het valt me op dat Tweakers daarin nooit een duidelijke koers kiest. De UX-designer moet vooral Mobile First kennen lees ik in de vacature, maar veel nieuwsartikelen gebruiken dan weer afkortingen die je mobiel niet kan zien (Achterhaalde manier van afkortingen tonen) en ook het plaatsen van foto's is ongelofelijk moeilijk op een mobiel of tablet.
Wellicht ook eens gaan werken met persona's, want de informatiedichtheidsfetishisten zoals ze hier worden neergezet gebruiken niet allemaal de tracker. Sterker nog, ik vraag me af hoeveel mensen de tracker gebruiken. Mijn ogen gaan naar het midden van een scherm, als ik constant in de hoek moet kijken krijg ik nekpijn.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Deze ongebruikelijke terminologie komt op mij niet serieus over, of denk je werkelijk zo?Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
We gaan uiteraard de feedback inventariseren en kijken wat de omvang is van de groep gebruikers die ontevreden is ten opzichte van de 200.000 mensen die dagelijks gebruikmaken van onze site. We gaan ook nader onderzoek naar de oorzaken van de heftige emoties die mensen voelen.
Overigens is het natuurlijk heel leuk dat je die feedback gaat inventariseren en kijken wat de omvang is van de groep mensen die ontevreden is, maar wederom: Dan ga je kijken naar data die, afhankelijk van wanneer je deze evaluatie gaat doen, je niets verteld of de aangegeven kritiek:
- Ter harte is genomen
- Het probleem is opgelost.
Die data zal je niet vertellen wat nu het werkelijke probleem is wat nu al een tijdje wordt gepoogt aan te stippen.
Ik ben van mening dat de tijden van onderzoek een beetje mosterd na de maaltijd is. In 2017 had je die mogelijkheid, in 2012 had je die mogelijkheid. Ergo, in 2012 vond men Tweakers 7 helemaal niks volgens de poll. Hoe anders zou dat vandaag de dag zijn. Voor mij is dat een indicator dat de universele kritiekpunten niet zijn aangepakt en (discutabel) de vormgeving er sindsdien alleen maar slechter op is geworden.
Dat wil je liever niet horen als je leiding geeft aan dat project en er hard (en veel!) aan zulke dingen wordt gewerkt, dat snap ik ook wel maar dan nog.. We zijn nu 3 dagen deze discussie aan het voeren en 3 dagen het aan het uitleggen. Ik krijg het idee dat het probleem niet begrepen wordt, omdat jij dit niet als een probleem ziet.
Als je een platform voor sociale media wilt vergelijken met een serieuze website zoals Tweakers moet je dat vooral doen. De twee zijn nauwelijks vergelijkbaar.Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
Bovendien bestaat die weerstand er al sinds 2012, dus als je daar 7 jaar later pas verbaasd over raakt.. De scroll kritiek is niet van gisteren, daarom frustreert het menigeen zo dat we 7 jaar later nog steeds dezelfde argumenten moeten aanwenden om het uit te leggen waarom dat vervelend is. Je hebt echt geen data nodig om te weten dat scrollen en overvloed aan witruimte 2 (niet alle) veelvoorkomende kritiek punten zijn. Wel historische context.
Noem ze eens op? De brede ankeiler kan ik nog mee inkomen, want die valt nog redelijk netjes ''weg'' in het geheel. Alleen zorgt die er wel voor dat de headlines niet meer leesbaar zijn.Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
We zijn van drie ankeilers bovenin naar één brede bovenaan en de rest verdeeld tussen de headlines gegaan omdat we daar goede redenen voor hebben.
De tussengeplaatste ankeilers hebben meer weg van reclameblokken door hun donkere achtergrond. De brede werkt (deels) omdat deze boven de headlines staat en niet ertussen. Waarom denk je dat de tussengeplaatste ankeilers eenzelfde effect hebben? Deze zien er immers eerder uit als reclameblokken zoals vele gebruikers aanstippen.
Je kan toch wel begrijpen hoe slordig dat staat? Dat is echt een not-done als UX designer.
Waarom heb je geen sandboxomgeving om dergelijke dingen uit te proberen?Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
Met de brede ankeilers hebben we meer ruimte voor metadata zoals gerelateerde forumtopics en andere dingen die we nog willen uitproberen.
Om te beginnen zou het heel plezierig wezen als de gegeven structurele problemen uit 2017 en 2012 eerst worden erkend en daarmee iets wordt gedaan voordat we nieuwe dingen gaan ''uitproberen''.Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
Als nu toch blijkt dat het nieuwe concept niet werkt zullen we aanpassingen doen maar het is nog veel te vroeg om daar iets over te zeggen.
Het is fijn om te lezen dat de vraag of de getoonde screenshots wel correct geschaald zijn (want anders geloof je het niet???.oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:49:
[...]
Tja, dat krijg je als je de boel uit context rukt. Ik reageer op een opmerking van Hahn hoe je kunt zien dat er geschaald is. Simpel, door er een ongeschaalde browser naast te leggen.

Dat zeg ik toch nergens?Hero of Time schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:41:
[...]
Ehm, wat heeft mijn mening te maken met hoe kantoor beslist over het uiterlijk van de site? Ik heb toevallig een rode naam, maar werk niet voor Tweakers en heb derhalve net zo veel te zeggen als jij of een andere willekeurige gebruiker.
Nou ja, eigenlijk hoort dat geen probleem te zijn. De 2012 iteratie hoefde je niet voor te scrollen om de nieuwsitems te zien. En zelfs dat vond men destijds al helemaal niets.Sissors schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:50:
[...]
Het primaire punt is dat we nu een compleet zinloze webpagina openen. Het is alsof de complete FP begint met een gigantisch wit vlak, en je dan naarbeneden moet scrollen voor de informatie. Dat zou toch nogal vreemd zijn? Maar de huidige situatie is niet anders, dat er gescrolled moet worden is geen probleem, dat er gewoon nul informatie staat zonder te scrollen is het probleem.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Context en uitleg is alles. Dat zou in een topic als deze toch wel heel duidelijk zijn? Door mij te noemen terwijl je naar Femme wijst lijk je erop te duiden dat je wilt zeggen "luister naar je collega". Dus ik benadruk dat we geen collega's zijn.Redneckerz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:53:
[...]
Dat zeg ik toch nergens?Ik zeg alleen maar dat je overtuigd bent van Mic2000's mockups. Wat een vreemde vertaling.
Die frontpage uit 2012 past natuurlijk helemaal niet meer bij deze tijd. Is het wel verstandig om te blijven refereren naar het verleden? Volgens mij is dat trekken aan een dood paard namelijk.
Hence "Ik verwacht dat meer bij schermen op tablet- of laptop-formaat."Sissors schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:55:
Ik heb minder dan een maand geleden nog een nieuwe laptop geinstalleerd met een Full HD scherm, en die staat gewoon op de standaard 125%
Heb je daar bewijs van? Want alle 24" 1920x1200's die ik ken (en we hebben er nogal wat op kantoor) zeggen 100%MsG schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:16:
[...]
Op mijn 24" 1920 * 1200 staat Windows ook standaard op 125% hoor. De N=1 methode werkt vaak niet zo goed.
En je post afsluit met "maar ontgaat mij wel even wat daar dan het nut van is." Eerst beschuldig je me van nitpicken op resoluties terwijl ik gewoon inhaak op een discussie, en nadat duidelijk is dat je de post niet goed hebt begrepen vraag je je af wat het nut was van mijn post, maar nu ben ík degene die met de vinger wijst?CH4OS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:03:
Ik vind het alleen jammer dat je als crew (en dat valt me op dat crew dat best snel doet alhier op Tweakers, maar dat is even een ander verhaal) toch gelijk een wijzende vinger hebt en dat ik dingen uit context "ruk", terwijl ik mijn fout wel toegeef en aangeef waarom dat was en mij ervoor excuseer.
Ja hallo, ik heb natuurlijk helemaal niets met de layout te maken, heRedneckerz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:53:
Het is fijn om te lezen dat de vraag of de getoonde screenshots wel correct geschaald zijn (want anders geloof je het niet???) meer prioriteit hebben dan de structurele problemen met de layout.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2019 22:04 ]
.edit: dubbel.
[ Voor 106% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2019 21:43 ]
FYI mijn 24" 1920x1080 schermen op mijn werk heb ik daarna bekeken, en die staan ook op 125%. Nu heb ik die laptop (waar de schermen aan hangen) wel al heel lang, dus ik durf echt niet te zeggen of dat de originele instellingen zijn of dat ik dat ooit zo heb gezet..oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:33:
[...]
Hence "Ik verwacht dat meer bij schermen op tablet- of laptop-formaat."
[...]
Heb je daar bewijs van? Want alle 24" 1920x1200's die ik ken (en we hebben er nogal wat op kantoor) zeggen 100%. Het is natuurlijk ook absurd, dat ding heeft al een DPI van slechts 95 en dan wil je het ook nog eens opschalen? Is er überhaupt iemand tussen de regelmatige bezoekers van t.net (wat niet het gemiddelde publiek is) die hem daar ook daadwerkelijk op laat staan? Met alle issues die daarbij komen kijken (want lang niet alle windows applicaties ondersteunen scaling lekker).
En ik zag dat je idd de uitzondering maakte voor laptops, maar laten we wel wezen, er zijn heel veel laptops in omloop. Het is niet alsof dat een niche apparaat is waarvoor ondersteuning leuk is, maar eigenlijk niet nodig.
Dat kun je wel daar zien overigens, er staat "(recommended)" (of waarschijnlijk "(aanbevolen)" in het Nederlands) bij.Sissors schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:53:
[...]
FYI mijn 24" 1920x1080 schermen op mijn werk heb ik daarna bekeken, en die staan ook op 125%. Nu heb ik die laptop (waar de schermen aan hangen) wel al heel lang, dus ik durf echt niet te zeggen of dat de originele instellingen zijn of dat ik dat ooit zo heb gezet.
Klopt, maar laptops hebben typisch een kleiner scherm. Daarop moeten scrollen vind ik niet vreemd.En ik zag dat je idd de uitzondering maakte voor laptops, maar laten we wel wezen, er zijn heel veel laptops in omloop. Het is niet alsof dat een niche apparaat is waarvoor ondersteuning leuk is, maar eigenlijk niet nodig.
Ik wijs naar jou en dat je om bent afgaande Mic2000's verhaal. Dat is alles.Hero of Time schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:04:
[...]
Context en uitleg is alles. Dat zou in een topic als deze toch wel heel duidelijk zijn? Door mij te noemen terwijl je naar Femme wijst lijk je erop te duiden dat je wilt zeggen "luister naar je collega". Dus ik benadruk dat we geen collega's zijn.
Tenminste zo had ik je tag in intentie geschreven.
De verwijzingen ernaar zijn er omdat veel mensen hiernaartoe terug willen en ook als een stukje context bij deze discussie. Wat zou hier niet verstandig aan zijn? Bewust de vorige gesprekken vermijden zodat we in dit topic precies hetzelfde kunnen doen als destijds?XWB schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:14:
Die frontpage uit 2012 past natuurlijk helemaal niet meer bij deze tijd. Is het wel verstandig om te blijven refereren naar het verleden? Volgens mij is dat trekken aan een dood paard namelijk.
Want dan hoeft feedback ook niet meer namelijk. Immers, als we bij voorbaat de punten gaan accepteren die al die tijd niet zijn aangestipt/erkend, dan is hoor en wederhoor immers niet meer nodig. Dat lijkt mij geen goede instelling.
Ik ben niet de enige die in z'n mockup mee ging. Dus om alleen mij te noemen geef je een andere intentie met je post.Redneckerz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:09:
[...]
Ik wijs naar jou en dat je om bent afgaande Mic2000's verhaal. Dat is alles.
Tenminste zo had ik je tag in intentie geschreven.
Tuurlijk wil ik de gewenning wel.. Dat vind ik onderdeel van verandering / groei in het leven. Verandering heeft tijd nodig... Ik ken het van mijzelf dat ik zelf soms ook een beetje 'krampachtig' op verandering reageer... ofwel waarom ook mijn mockups... Echter went het wel... Ik blijf nog steeds afvragen als ze op de grote ankelier meerdere items voorbij laten komen, die elke 5-8 seconden wisselen / doorschuiven naar links, dit een verbetering kan zijn.Redneckerz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:26:
[...]
Zoals hier.
2012: https://web.archive.org/w...0046/http://tweakers.net/
Ter vergelijking ook 2013: https://web.archive.org/w...0350/http://tweakers.net/
Die gewenning is nu juist niet wat je wilt. Daardoor verstomt uiteindelijk de kritiek en zal in de data van Tweakers het lijken alsof men het heeft geaccepteerd.
Wat natuurlijk niet het geval is als je een aantal jaar later bij een volgende iteratie dezelfde punten ziet terugkomen.
Ook een knopje om alle uitgelichte artikelen te zien in een lijst vind ik prettig... Maarja gewenning, eerlijk is eerlijk... het nieuwe ontwerp went
Wel vraag ik mij af... had Tweakers.net niet eerst even een .plan kunnen schrijven met een pol of in de reacties om feedback gevraagd... Hadden ze misschien de bezoekers iets meer mee gekregen... Anyway, off to bed

[ Voor 9% gewijzigd door Mic2000 op 14-03-2019 22:17 ]
Nogmaals, ik heb al toegegeven dat ik fout zat, omdat ik snel keek omdat ik ook op werk nog bezig was. Dan lijkt het mij wel zo logisch dat de gehele post dan teniet gedaan wordt, aangezien ik de post zelf niet kan verwijderen....oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:33:
En je post afsluit met "maar ontgaat mij wel even wat daar dan het nut van is." Eerst beschuldig je me van nitpicken op resoluties terwijl ik gewoon inhaak op een discussie, en nadat duidelijk is dat je de post niet goed hebt begrepen vraag je je af wat het nut was van mijn post, maar nu ben ík degene die met de vinger wijst?
En ja, als jij zegt dat ik 'de boel uit context trek', ben jij degene die daarover met de vinger wijst, terwijl ik mij van geen kwaad bewust ben, maar jij dat (ondanks dat ik mijn fout eerder al had toegegeven dan dat jij dat bericht plaatste) alsnog 'uit context trekken' noemde.
En laten we het er nu maar over ophouden, want het lost niets op en is way offtopic.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2019 22:25 ]
Helemaal mee eens. Waarom dan niet een punt na die zin, maar moet je per se, na de excuses, toch nog het nut van de originele post in twijfel trekkenCH4OS schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:24:
[...]
Nogmaals, ik heb al toegegeven dat ik fout zat, omdat ik snel keek omdat ik ook op werk nog bezig was. Dan lijkt het mij wel zo logisch dat de gehele post dan teniet gedaan wordt, aangezien ik de post zelf niet kan verwijderen...
@CH4OS Ja daar heb ik het ook over. Het nut van de originele post om het plaatje te posten. Lees dan gewoon terug, dan zie je het nut
[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2019 22:37 ]
Voor mij was die punt er dus bij de post waarin ik mijn fout toegeef. Vandaar dat ik jouw reactie zo raar vond, omdat jij het daarna alsnog uit context trekken noemde, waardoor ik de indruk heb dat je die post (van het toegeven aan de fout) gemist hebt..oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:25:
Helemaal mee eens. Waarom dan niet een punt na die post, maar moet je per se nog het nut van de originele post in twijfel trekken
Voor mij was die punt dus deze post; CH4OS in "Feedback nieuwe FP", voor de goede orde.
EDIT:
@.oisyn Ik snap wat je bedoelt, maar het nut bedoelde ik dan dus waarom je dan die afbeelding plaatste en dus niet om de boel out of context te trekken.
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 14-03-2019 22:36 ]
Teruggaan naar de frontpage uit 2012 is in mijn beleving geen discussiepunt, want dat gaat niet gebeuren, dus zonde van je tijd lijkt mij. Femme geeft namelijk duidelijk aan dat gebruikers in dit topic tot een niche behoren, en dat de website voor een breder publiek toegankelijk moet zijn.Redneckerz schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:09:
[...]
De verwijzingen ernaar zijn er omdat veel mensen hiernaartoe terug willen en ook als een stukje context bij deze discussie. Wat zou hier niet verstandig aan zijn? Bewust de vorige gesprekken vermijden zodat we in dit topic precies hetzelfde kunnen doen als destijds?
Kijk, dat het nieuws onder de fold staat is niet handig. Maar dat kan met volgende iteraties opgelost worden en staat los van de richting waar de website heen wil (namelijk een meer visuele insteek).
Feedback geven op een bestaand ontwerp, of simpelweg suggereren om terug te gaan naar een layout van zeven jaar geleden zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Ik verwacht gewoon dat er enige feedback verwerkt zal worden in verdere iteraties. De andere optie zie ik gewoon niet gebeuren.Want dan hoeft feedback ook niet meer namelijk. Immers, als we bij voorbaat de punten gaan accepteren die al die tijd niet zijn aangestipt/erkend, dan is hoor en wederhoor immers niet meer nodig. Dat lijkt mij geen goede instelling.
Overigens kan ik mij de kritiekpunten uit die tijd niet meer herinneren. Maar een snelle blik op screenshots uit die tijd zegt mij wel dat de huidige website al lang niet meer lijkt op Tweakers 7 uit 2012, ook voor deze frontpage online ging. Er is sindsdien flink gesleuteld namelijk, dus daar moet haast wel feedback uit die tijd in verwerkt zitten?
Hero of Time schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:14:
[...]
Ik ben niet de enige die in z'n mockup mee ging. Dus om alleen mij te noemen geef je een andere intentie met je post.

Ik wees niet naar je rode naam, ik wees erop dat jij om was. Sorry dat het duidelijk anders is overgekomen.
Sssh, nu geef je ze gelijk en dat kan niet!Mic2000 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:14:
[...]
Tuurlijk wil ik de gewenning wel.. Dat vind ik onderdeel van verandering / groei in het leven. Verandering heeft tijd nodig... Ik ken het van mijzelf dat ik zelf soms ook een beetje 'krampachtig' op verandering reageer... ofwel waarom ook mijn mockups... Echter went het wel... Ik blijf nog steeds afvragen als ze op de grote ankelier meerdere items voorbij laten komen, die elke 5-8 seconden wisselen / doorschuiven naar links, dit een verbetering kan zijn.
Ook een knopje om alle uitgelichte artikelen te zien in een lijst vind ik prettig... Maarja gewenning, eerlijk is eerlijk... het nieuwe ontwerp went.
Maar precies daarom wijs ik naar andere punten die al langer bestaan. Want je kan er donder op zeggen dat in 2022 als er weer een nieuwe iteratie komt, deze punten ''gewoon'' weer terugkomen.
Ik zeg ook niet dat men terugmoet naar 2012, Maar dat ze de layout van 2012 als basis nemen en deze aanvullen met de mockups van Mic2000. Dat geeft Tweakers een eigen smoel en is het toch modern.XWB schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:28:
[...]
Teruggaan naar de frontpage uit 2012 is in mijn beleving geen discussiepunt, want dat gaat niet gebeuren, dus zonde van je tijd lijkt mij. Femme geeft namelijk duidelijk aan dat gebruikers in dit topic tot een niche behoren, en dat de website voor een breder publiek toegankelijk moet zijn.
Die niche gebruikers wordt steeds kleiner, mede omdat de al eerder aangehaalde kritiekpunten niet worden aangekaart. Voor mijn part blijft Tweakers nog 30 jaar met teveel witruimte of scrolling space zitten, maar maak dan gewoon een disclaimer dat je daar niks mee gaat doen en dat Tweakers een persoonlijke visie heeft. Het pretenderen dat dingen verbeterd gaan worden, oftewel het luisteren, staat haaks op hetgene wat eigenlijk gehoord moet worden.
Dat het opgelost kan worden betekent niet dat het ook daadwerkelijk zal worden opgelost. Als je dat nog steeds wilt geloven dan is dat je vrij recht, maar voorkennis en resultaten uit het verleden zeggen mij wat anders.XWB schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:28:
Kijk, dat het nieuws onder de fold staat is niet handig. Maar dat kan met volgende iteraties opgelost worden en staat los van de richting waar de website heen wil (namelijk een meer visuele insteek).
Oh, gerust. Maar over die punten heb ik het niet over. Ik heb het over langstaande issues die bij iedere iteratie terugkomen. En aangezien we 2 iteraties ver zijn, kan je gerust stellen dat deze issues domweg niet worden gezien of simpelweg worden genegeerd.XWB schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:28:
Overigens kan ik mij de kritiekpunten uit die tijd niet meer herinneren. Maar een snelle blik op screenshots uit die tijd zegt mij wel dat de huidige website al lang niet meer lijkt op Tweakers 7 uit 2012, ook voor deze frontpage online ging. Er is sindsdien flink gesleuteld namelijk, dus daar moet haast wel feedback uit die tijd in verwerkt zitten?
Iets anders kan het namelijk niet meer wezen, want een dergelijke mate van toevalligheid (In 3 iteraties deze dingen niet zien) benadert het absurde.
Ik geloof niet dat mensen zeggen dat ze een supercompact tekstueel overzicht willen, maar meer een homepage die in balans is. Nu heb je een menu wat ruimte inneemt, een zwarte balk die nutteloos is en veel ruimte inneemt, een search die veel ruimte inneemt, een lijst met icoontjes (waar ik persoonlijk echt nog nooit op heb geklikt) én dan ook nog een afbeelding van een review die veel te veel ruimte inneemt in de breedte én de hoogte. En dan komt er een verhoudingsgewijs veel te kleine (qua tekst) blob met de lijst van nieuwsitems (waar je dan de eerdere review ook nog eens tussen ziet staanFemme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:43:
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben: als ik de wensen lees van veel mensen die hier reageren dan is de rode lijn dat men een super compact overzicht wil van de laatste nieuwe content op Tweakers. Er zijn ook wat wensen om controle te hebben over de positie en zichtbaarheid van bepaald contenttypes.
We hebben een tracker die exact dat doet. Je kunt er lijstjes van redactioneel nieuws, downloads, reviews etc. in maken. De weergave is super compact. Hij is ook nog eens op elke pagina beschikbaar. Ik ben wel benieuwd wat we op de frontpage anders moeten dan in de tracker om aan jullie wensen te voldoen (en of we dan niet gewoon een alternatieve weergave van de tracker aan het bouwen zijn), of andersom hoe we de tracker in functionaliteit of weergave kunnen aanpassen om 'm een goed alternatief te maken voor mensen die geen behoefte hebben aan (grote) visuals.
Wat ik graag zou zien is dat er meer van de pagina in de breedte gebruikt zou worden. Dat vlakken in proportie staan tot elkaar en dat er eigenlijk zo min mogelijk aan "design" op de pagina is.
Let verder op met design-by-conversion die ik her-en-der een beetje tussendoor zie schijnen. Een hogere conversie betekent niet per se dat je users happy zijn.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Nee ik maak duidelijk hoe ik er nu in sta en vind het karakter tonen als ik gisteren net zo hard dat ik schreeuw dat ik het niks vind, vandaag ook net zo hard durf te zeggen dat het misschien toch wel een leuk ontwerp is, met hier en daar mogelijk nog wat verbeterpuntjes.
Terug me bed in

Het is zeker beter. Maar wat er fout gaat, dat komt al jaren telkens terug. Daar doel ik op.Mic2000 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:54:
[...]
Nee ik maak duidelijk hoe ik er nu in sta en vind het karakter tonen als ik gisteren net zo hard dat ik schreeuw dat ik het niks vind, vandaag ook net zo hard durf te zeggen dat het misschien toch wel een leuk ontwerp is, met hier en daar mogelijk nog wat verbeterpuntjes.![]()
Terug me bed in

Ho....Wacht even.....Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
We gaan uiteraard de feedback inventariseren en kijken wat de omvang is van de groep gebruikers die ontevreden is ten opzichte van de 200.000 mensen die dagelijks gebruikmaken van onze site. We gaan ook nader onderzoek naar de oorzaken van de heftige emoties die mensen voelen. Tegelijkertijd hebben we een plan (dat gebaseerd is op gevalideerde aannames) waar we naartoe willen werken en waar we nog veel werk in te verzetten hebben. We gaan dat plan niet op dag drie overboord gooien. Ik kan dus ook geen toezeggingen doen over aanpassingen.
Wat wij willen is tech op een aantrekkelijke manier presenteren en de breedte en diepte van de content en functionaliteit op Tweakers beter etaleren. Het nVidia GTX 1660 laat dat al beter zien. Met de geplande verbeteringen gaan we zorgen voor meer relevante content (o.a. uit de community) en willen we de 'landingsbaan' met een duidelijke focus op de linkerkolom beter tot zijn recht laten komen. We streven naar een no-nonsense layout waarvan we denken dat die goed bij de doelgroep past. We gaan daar op een agile manier naartoe werken en sturen op resultaat. Als iets niet werkt dan passen we het aan en we proberen dingen uit om te onderzoeken wat het beste werkt.
Er gaat volgens mij hier iets in de basis compleet fout en het heeft helemaal niets met Tweakers.net te maken. Het is puur communicatief.
Wij zijn niet tegen jou. Wat hier gaande is is helemaal niks persoonlijks. Het is niet "wij tegen zij". Het is niet "de crew tegen de gebruikers". Het is "de crew met de gebruikers". Ons allemaal samen. Die scheiding is, puur menselijk gezien, er helemaal niet.
Wij willen al die andere miljoenen Nederlanders en Belgen ook op deze site hebben. Wij zien ook graag dat de tech op een aantrekkelijke manier wordt gepresenteerd en de breedte en de diepte van de content en functionaliteit op Tweakers beter wordt geëtaleerd. Dat willen wij allemaal ook. Sterker nog, ik zie bijvoorbeeld ook graag een Engelse versie van Tweakers.net, zodat je ook buitenlandse gebruikers op deze site krijgt (maar er is ongetwijfeld een goede reden waarom dat nog niet gedaan wordt).
Ik post hier niet omdat ik de site kapot wil maken. Sterker nog, ik heb juist het idee dat het, uiteraard volledig onbewust en onbedoeld, nu kapot wordt gemaakt en alles wat ik zeg is "Heren, ik vind dat het zo niet goed komt. Ik vind het geen goed idee.". We proberen ook mee te denken. Je ziet dat er allerlei suggesties en mock-ups worden geplaatst. Wij willen ook een website dat goed bij de doelgroep past
Edit: Femme, ik heb het beste met je voor en ook met T.net. Ik heb me in 2005 hier geregistreerd en ik kwam voor mijn registratie hier ook al. Nu, bijna 15 jaar later, kom ik hier nog steeds dagelijks en ik post hier ook. Mijn leven is al heel anders dan destijds. Destijds studeerde ik informatica. Nu ben ik ernstig- en ongeneeslijk ziek en volledig arbeidsongeschikt. Ik lees op je profiel dat je vroeger Stunts en Commander Keen speelde. Die games speelde ik vroeger ook. Ik lees ook iets over F1GP. Ik vind Formule 1 ook heel leuk. Komend weekend beginnen ze weer en dan kijk ik ook. Ik zeg dit allemaal omdat ik echt begaan ben met de website en de mensen hier. Ik ben volledig te vertrouwen. Ik meen het serieus.
[ Voor 11% gewijzigd door Comp_Lex op 15-03-2019 02:55 ]
Ben weer op het werk, dus even gecontroleerd: 125% is de standaard instelling van Windows. En ik werk dus op een 24" 1080p scherm. Kan er niks anders van maken.oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:59:
[...]
Dat kun je wel daar zien overigens, er staat "(recommended)" (of waarschijnlijk "(aanbevolen)" in het Nederlands) bij.
Bedankt dat je in ieder geval de moeite neemt om te reageren in dit topicFemme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:De enorme weerstand tegen scrollen verbaast me wel enigzins in deze tijd waarin mensen als een dolle door Instagramtijdlijnen scrollen op kleine schermpjes en daar ogenschijnlijk weinig moeite mee hebben.
Afbeeldingen, scrollen, etc is voor mij geen enkel probleem. Ik scrol met enige regelmaat naar beneden om te kijken of er nog nieuwe leuke gebruikersrecensies, actieve topics of blogs zijn. Echter mis ik de rode draad in het huidige Tweakers design.
Als ik bijvoorbeeld naar een andere grote nederlandse nieuwssite kijk (nos.nl, wat ik een betere vergelijking vindt dan Instagram) dan gebruiken zij veel afbeeldingen in hun ontwerp. Echter is er geen enkele afbeelding die voor mijn gevoel teveel aandacht op eist of onnodige ruimte inneemt. Twee mooie grote afbeeldingen bovenaan de pagina, gevolgd door twee kolommen die goed gebruik maken van de breedte. Waarvan eentje opgefleurd met afbeeldingen en de andere een lijstje met snelle (beperkte) filter opties. Dit design maakt tevens mooi gebruik van de horizontale ruimte en schaalt mooi naar kleinere schermen zoals telefoons en tablets. Dit goede gevoel wat ik bij de nos website heb mis ik totaal bij Tweakers. (Voor reclame zie ik bij het nos design genoeg mogelijkheden zonder dat dit de content teveel verstoord. Bijvoorbeeld boven de linkerkolom.)
Ooit heb ik custom CSS in de karmastore aangeschaft zodat ik een dark theme kon gebruiken (Dank aan @Hero of Time

Zoals hierboven ook al beschreven door @Hero of Time zou dat nog acceptabel zijn als iedereen die feature heeft. Verschillende collega's vinden deze wijziging ook helemaal niks maar kunnen hier niks aan doen omdat ze niet genoeg karma verdienen voor Custom CSS.Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:32:
[...]
We laten het nu over aan de community om via custom css de layout naar eigen inzicht te tweaken en tweaks met elkaar te delen.
[...]
Maak deze feature dan voor iedereen beschikbaar. De oplossing die nu vaak gebruikt wordt is een adblocker inschakelen en elementen op die manier verbergen. Los je ook gelijk dat probleem deels op.
Dit is mijn frontpage nu met custom css. Denk dat de heftige reacties deels ook voortkomen uit de overeenkomsten met een ad. Zo als het er nu uit ziet lijken het echt twee ads onder elkaar. Heb even wat overeenkomsten geselecteerd voor het gemak.

Je zou het nog in de nieuwskolom kunnen trekken, maar dan match je weer met de YER IT ad. Denk echt dat drie ankeilers naast elkaar terugbrengen wel de beste optie is om dit weer goed te trekken. .

Je zou het nog in de nieuwskolom kunnen trekken, maar dan match je weer met de YER IT ad. Denk echt dat drie ankeilers naast elkaar terugbrengen wel de beste optie is om dit weer goed te trekken. .
Dat was natuurlijk niet per ongeluk ;-) mensen zijn getraind om ads te skippen, dus als je dan content als een Ad weergeeft dan kan je die training weer een beetje ongedaan maken en worden de ads weer waardevoller ( op termijn).jip_86 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:06:
Dit is mijn frontpage nu met custom css. Denk dat de heftige reacties deels ook voortkomen uit de overeenkomsten met een ad. Zo als het er nu uit ziet lijken het echt twee ads onder elkaar. Heb even wat overeenkomsten geselecteerd voor het gemak.
[Afbeelding]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
De tracker gebruik ik nooit, waarom? Ik vind het geen handig ding, hij is groot de titels worden onderbroken en voor mijn idee weer te compact. Verder heb ik er eerlijk gezegd ook nooit naar omgekeken. Ik ga (als tweakers met dit plan door blijft gaan) zeker vaker gebruik maken van de tracker, en de styling aanpassen zodat het in mijn smaak valt.Femme schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:43:
We hebben een tracker die exact dat doet. Je kunt er lijstjes van redactioneel nieuws, downloads, reviews etc. in maken. De weergave is super compact. Hij is ook nog eens op elke pagina beschikbaar. Ik ben wel benieuwd wat we op de frontpage anders moeten dan in de tracker om aan jullie wensen te voldoen (en of we dan niet gewoon een alternatieve weergave van de tracker aan het bouwen zijn), of andersom hoe we de tracker in functionaliteit of weergave kunnen aanpassen om 'm een goed alternatief te maken voor mensen die geen behoefte hebben aan (grote) visuals.
1) Als we met zn allen een niche zijn waarom dan dit topic openstellen voor commentaar? Om complimentjes te vangen ofzo?XWB schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:28:
[...]Femme geeft namelijk duidelijk aan dat gebruikers in dit topic tot een niche behoren, en dat de website voor een breder publiek toegankelijk moet zijn.
2) Was de website dan niet toegankelijk voor een breed pubiek? Was het vorige design dan onwerkbaar voor het gros van de mensen? Wat probeer je hiermee te zeggen?
Dit topic is niet geopend door Tweakers, maar door een gebruiker...koelpasta schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:16:
[...]
1) Als we met zn allen een niche zijn waarom dan dit topic openstellen voor commentaar? Om complimentjes te vangen ofzo?
Ik snap niet helemaal wat je hiermee probeert te bereiken. Je bent z'n opmerking aan het chargeren. Zijn punt is dat het nieuwe design van Tweakers niet gericht is op de die-hard users, die vooral de kritiek leveren in dit topic.2) Was de website dan niet toegankelijk voor een breed pubiek? Was het vorige design dan onwerkbaar voor het gros van de mensen? Wat probeer je hiermee te zeggen?
Ik had het eerlijk gezegd wel graag gehad, een vrij compact tekstgericht overzicht.Ramon schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:52:
[...]
Ik geloof niet dat mensen zeggen dat ze een supercompact tekstueel overzicht willen,
Oops, mijn fout.Hahn schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:21:
[...]
Dit topic is niet geopend door Tweakers, maar door een gebruiker...
Maar dan zou ik het anders willen formuleren. Als T. niet van plan was zich iets aan te trekken van ons die-hard users, waarom dan uberhaupt in gesprek gaan? De site draait immers niet om ons.
Er werd de suggestie gewekt dat de site aangepast moest worden omdat het dan voor een breder publiek toegankelijker zou zijn. De vraag rijst dan bij mij of de site dan jarenlang niet (goed) toegankelijk was voor een breed publiek.Ik snap niet helemaal wat je hiermee probeert te bereiken. Je bent z'n opmerking aan het chargeren. Zijn punt is dat het nieuwe design van Tweakers niet gericht is op de die-hard users, die vooral de kritiek leveren in dit topic.
Ik vind Tweakers nou niet heel erg meegaand. Ik zie vooral veel verdediging.koelpasta schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:35:
[...]
Oops, mijn fout.
Maar dan zou ik het anders willen formuleren. Als T. niet van plan was zich iets aan te trekken van ons die-hard users, waarom dan uberhaupt in gesprek gaan? De site draait immers niet om ons.
Dat is hoe jij het leest, ik lees het niet zo.[...]
Er werd de suggestie gewekt dat de site aangepast moest worden omdat het dan voor een breder publiek toegankelijker zou zijn. De vraag rijst dan bij mij of de site dan jarenlang niet (goed) toegankelijk was voor een breed publiek.
Het is een beetje een onzinding, die tracker.[b]Femme in "Feedback nieuwe FP"
We hebben een tracker die exact dat doet. Je kunt er lijstjes van redactioneel nieuws, downloads, reviews etc. in maken. De weergave is super compact.
Het gebruikt mischien 20% van het browserscherm, kapt zinnen af, heeft een beperking op het aantal links.
Het is een heel vertikaal ding, terwijl mijn scherm en mijn browserwindow juist in de horizontale richting ruimte hebben.
Ik heb eerlijk gezegd nooit gesnapt hoe ik dat ding zinnig kan gebruiken. Het staat eigenlijk altijd dicht.
Denk dat je er een beetje te veel achter zoekt. Het gros van de conventies wat dat betreft worden buiten de invloedssfeer van Tweakers.net gevormd. Dat maak je als maar 1 van de honderden websites die men bezoekt, niet zomaar ongedaan.Ramon schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:04:
[...]
Dat was natuurlijk niet per ongeluk ;-) mensen zijn getraind om ads te skippen, dus als je dan content als een Ad weergeeft dan kan je die training weer een beetje ongedaan maken en worden de ads weer waardevoller ( op termijn).
Vind het daarentegen wel ironisch dat Femme de hele tijd in zijn "hoeveel artikelen kan ik tellen?"-meting uitgaat van een advertentieloze website. Ik gun je van harte dat iedereen abonnee wordt, maar momenteel is dat een marginaal aandeel van de bezoekers. En gezien Tweakers denk ik liever niet ziet dat men de banners massaal blokkeert geeft het een beetje een ignorant signaal als banners al niet in het design van de vormgever worden meegenomen als factor van betekenis. In plaats van de huidige "oh jullie zien ook nog eens banners? Nou ja deal with it!"-houding die Tweakers nu vaak heeft, bijvoorbeeld bij de topics over verspringende banners wanneer je GoT laadt.
offtopic:
Lol, bij het willen weghalen van de tracker ontdek ik voor het eerst na 12-jaar lidmaatschap dat ik blijkbaar zelf kan kiezen wat ik daar allemaal in wil. Ik vond het al een brei van random dingen, waarom zit Fok! er bijvoorbeeld bij in, die zijn toch allang geen vriendjes meer? Heb hem even getweakt qua inhoud, dit maakt hem wel iets bruikbaarder. Nu kan ik eindelijk eens de Tweakblogs zien :-P.
Lol, bij het willen weghalen van de tracker ontdek ik voor het eerst na 12-jaar lidmaatschap dat ik blijkbaar zelf kan kiezen wat ik daar allemaal in wil. Ik vond het al een brei van random dingen, waarom zit Fok! er bijvoorbeeld bij in, die zijn toch allang geen vriendjes meer? Heb hem even getweakt qua inhoud, dit maakt hem wel iets bruikbaarder. Nu kan ik eindelijk eens de Tweakblogs zien :-P.
[ Voor 14% gewijzigd door MsG op 16-03-2019 16:38 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Dat kan je beter een RSS reader gebruiken en de RSS link die wordt aangeboden erin zetten.koelpasta schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:23:
[...]
Ik had het eerlijk gezegd wel graag gehad, een vrij compact tekstgericht overzicht.
Die inBetweenContent neemt nu 40% van de schermhoogte in bezit (in het hoofdstuk Laatste nieuws). Ik blijf scrollen. Irritant. Waardeloos.
We hebben allemaal een breedbeeldscherm, maar de webpagina wordt alleen maar langer en niet breder.

[ Voor 40% gewijzigd door Orac op 17-03-2019 12:55 ]
Dit ziet er goed uit! Aangezien tweakers niks met de input hier lijkt te doen, ga ik ook maar eens kijken of ik dit voor elkaar kan krijgen als noob.Caayn schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:58:
[...]
Ooit heb ik custom CSS in de karmastore aangeschaft zodat ik een dark theme kon gebruiken (Dank aan @Hero of Time). Maar sinds kort blokkeer ik hiermee de tussenliggende elementen (inbetweencontent) en nu ook de grote banner bovenaan de pagina. Voorlopig ziet Tweakers er zo uit voor mij:
[Afbeelding]
Hier op een Ipad air ook eigenlijk alleen maar twee banners op de front page zichtbaar in horizontale view. Verticaal is al wat beter, maar nog steeds een enorme hoeveelheid ‘plaatjes’ content ipv feitelijk nieuws.
Wat ik niet goed kan teruglezen is of deze versie als beta beschikbaar was. Denk dat deze ‘bevinding’ er toch wel uitgekomen zou moeten zijn.
Snap wel dat het zuur is als er hard gewerkt is aan een nieuwe layout en de kritiek niet mals is.
Wat ik niet goed kan teruglezen is of deze versie als beta beschikbaar was. Denk dat deze ‘bevinding’ er toch wel uitgekomen zou moeten zijn.
Snap wel dat het zuur is als er hard gewerkt is aan een nieuwe layout en de kritiek niet mals is.
De nieuwe frontpagina vind ik persoonlijk heel erg druk ogend. Tweakers had ik in de whitelist van mijn ad blockers gezet omdat het doorgaans redelijk met ads omgaat en het niet te storend was.
Echter ben ik nu van mening dat door al die plaatjes tussen de artikelen op de nieuws pagina het onoverzichtelijk en vééls te druk wordt. De reden dat ik ads toe laat op tweakers.net wordt nu eigenlijk te niet gedaan door al die banners van verschillende artikelen door de pagina heen.
Ik had al geprobeerd deze banners te blokkeren in mijn uBlock maar dat is helaas nog niet gelukt.
Echter ben ik nu van mening dat door al die plaatjes tussen de artikelen op de nieuws pagina het onoverzichtelijk en vééls te druk wordt. De reden dat ik ads toe laat op tweakers.net wordt nu eigenlijk te niet gedaan door al die banners van verschillende artikelen door de pagina heen.
Ik had al geprobeerd deze banners te blokkeren in mijn uBlock maar dat is helaas nog niet gelukt.
Ook ik kan me toch niet zo vinden in de huidige opzet van de frontpage.
De plaatjes zijn mij persoonlijk echt te groot, vooral omdat ik de reden van de gekozen afmetingen niet zie.
Interesse kan mijn inziens ook gewekt worden met een kleiner plaatje en als je dan meer details wilt. plaatje of inhoud klik je wel verder.
Door "grote" onderbrekingen merk ik dat ik ook sneller me interesse verlies en oudere nieuwsitems daar door niet bekijk.
Vooral als ik het me zo bedenk, omdat ik een banner zie die ik al eerder gezien heb en er dan dus vanuit ga dat ik alles daaronder ook al gelezen heb.
Wel ook zoals Henkje.doc aangeeft, snap wel dat het zuur is als er hard gewerkt is aan een nieuwe layout en de kritiek niet mals is.
Toch hoop ik daarom toch nog dat er minstens nog wat wijzigingen in plaats vinden, of er terug gegaan wordt naar de vorige layout.
De plaatjes zijn mij persoonlijk echt te groot, vooral omdat ik de reden van de gekozen afmetingen niet zie.
Interesse kan mijn inziens ook gewekt worden met een kleiner plaatje en als je dan meer details wilt. plaatje of inhoud klik je wel verder.
Door "grote" onderbrekingen merk ik dat ik ook sneller me interesse verlies en oudere nieuwsitems daar door niet bekijk.
Vooral als ik het me zo bedenk, omdat ik een banner zie die ik al eerder gezien heb en er dan dus vanuit ga dat ik alles daaronder ook al gelezen heb.
Wel ook zoals Henkje.doc aangeeft, snap wel dat het zuur is als er hard gewerkt is aan een nieuwe layout en de kritiek niet mals is.
Toch hoop ik daarom toch nog dat er minstens nog wat wijzigingen in plaats vinden, of er terug gegaan wordt naar de vorige layout.
I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"
Mee eens, is inderdaad jammer als er hard aan is gewerkt en ik ga er vanuit dat er ook genoeg mensen zijn die de layout wel goed vinden. Is het misschien een optie om een functie toe te voegen (setting in account???) waarmee je de banners op de frontpage kan uitzetten? Dan ben ik persoonlijk ook best bereid om mijn adblocker uit te zetten.CorVus schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:47:
Deze heb ik hiervoor namelijk wel altijd uit gehad op tweakers omdat ik ze best wel wat inkomsten gun zolang het niet té druk/erg wordt...
Ik heb het nu een weekje aangekeken en ik moet zeggen dat ik nu op het punt sta T.net te verlaten. Niet alleen omdat alles steeds maar voller, drukker en met meer "klik hier"s wordt. De feedback van de gebruikers wordt gewoon echt genegeerd op een arrogante wijze. Die FP platen blijven dagenlang staan ik zie niet meer waar het om draait en ik ben gewoon niet happy meer om van alles te lezen, en juist nieuwe dingen te ontdekken. Er wordt best veel zinnigs gezegt in deze thread door de gebruikers. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Als jullie van het nieuws af willen en alleen maar scrollen naar blogs a la instagram ga je gang, maar ik had meer van T.net verwacht.
Als jullie van het nieuws af willen en alleen maar scrollen naar blogs a la instagram ga je gang, maar ik had meer van T.net verwacht.
@pookie79 Als ik de .plan artikelen even snel scan dan is daaruit op te maken dat Tweakers elke twee weken een nieuwe release doet. Dus dat je na een week nog geen veranderingen ziet is dan wel zo logisch.
Ik zie het nieuwe design liever komen als gaan. het is chaotisch maakt alles minder overzichtelijk en krijg er een behoorlijk windows 10 gevoel bij.
Verandering omdat het niet niet omdat het beter is.
Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd simpelweg deze iframes te blocken maar dat lijkt geen gewenst resultaat te hebben.
Het lijkt erop dat als ik iframs verwijder is dus een deel van het nieuws misloop want niet alles heeft naast deze irritante versie ook nog een gewone versie met alleen text.
Het lijkt meer om nog meer spam adds dan een nieuws item en daarnaast lijkt het mij zonde van de tijd van tweakers werknemers aangezien dit meer tijd kost om online te zetten dan een ander nieuwsitem.
En als laatste vind ik het geopende nieuwsartikel minder plezierig lezen door de veranderende achtergrond dan een artikel waarbij dit niet gebruikt is.
iets met optionele vinkjes schiet me te binnen zodat alle gebruikers simpelweg iets kunnen hebben zoals zij dat prettig vinden ipv dat iemand voor je beslist.
Verandering is niet altijd beter!!!
En hier stond standaard geen factory windows meer op want die was er dezelfde dag nog vanaf.
Verder denk ik niet dat windows 10 kan zien of je een laptop scherm of een desktop scherm heb aangezien ze gewoon aangegeven worden als standaard scherm.
Bij mijn pc was het een geval apart. Bij mijn 1080p monitor was het wel normaal 100% maar bij een 'afwijkende' resolutie op mijn oude scherm van 1920x1200 was het wel 125%.
De gebruikte logica van MS snap ik dan ook niet maar goed ik snap wel meer niet van MS zijn/haar denkwijze.
En als laatste denk ik ook niet dat de optie van @Mic2000 de juiste is dit lost namelijk het probleem van gebruikers die adds zien niet op.
Aangezien daarboven nog altijd mega grote adds verschijnen bij de 'gewone' gebruikers heb je alsnog het hele beeld vol met een add en 3 nieuws artikelen. het eind resultaat is dus niet veel anders.
Aan de zijkant als extra lijkt mij de beste oplossing maar dan moet dus wel ieder artikel ook in de lijst staan.
Verandering omdat het niet niet omdat het beter is.
Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd simpelweg deze iframes te blocken maar dat lijkt geen gewenst resultaat te hebben.
Het lijkt erop dat als ik iframs verwijder is dus een deel van het nieuws misloop want niet alles heeft naast deze irritante versie ook nog een gewone versie met alleen text.
Het lijkt meer om nog meer spam adds dan een nieuws item en daarnaast lijkt het mij zonde van de tijd van tweakers werknemers aangezien dit meer tijd kost om online te zetten dan een ander nieuwsitem.
En als laatste vind ik het geopende nieuwsartikel minder plezierig lezen door de veranderende achtergrond dan een artikel waarbij dit niet gebruikt is.
iets met optionele vinkjes schiet me te binnen zodat alle gebruikers simpelweg iets kunnen hebben zoals zij dat prettig vinden ipv dat iemand voor je beslist.
Verandering is niet altijd beter!!!
Mijn 15 inch laptop met 4k scherm stond standaard ook op 225% ipv 200% zo heel raar lijkt mij het dus niet..oisyn schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:51:
[...]
Sorry, maar ik geloof daar geen zak van. Ik heb op geen enkele monitor behalve mijn 4k (waarbij de recommendation compleet absurd is) ooit gezien dat hij iets anders dan 100% aanraadt. En dat zijn meestal de Full HD-achtige schermen vanaf 22" of 2560x1440 vanaf 27". Ik verwacht dat meer bij schermen op tablet- of laptop-formaat.
En hier stond standaard geen factory windows meer op want die was er dezelfde dag nog vanaf.
Verder denk ik niet dat windows 10 kan zien of je een laptop scherm of een desktop scherm heb aangezien ze gewoon aangegeven worden als standaard scherm.
Bij mijn pc was het een geval apart. Bij mijn 1080p monitor was het wel normaal 100% maar bij een 'afwijkende' resolutie op mijn oude scherm van 1920x1200 was het wel 125%.
De gebruikte logica van MS snap ik dan ook niet maar goed ik snap wel meer niet van MS zijn/haar denkwijze.
En als laatste denk ik ook niet dat de optie van @Mic2000 de juiste is dit lost namelijk het probleem van gebruikers die adds zien niet op.
Aangezien daarboven nog altijd mega grote adds verschijnen bij de 'gewone' gebruikers heb je alsnog het hele beeld vol met een add en 3 nieuws artikelen. het eind resultaat is dus niet veel anders.
Aan de zijkant als extra lijkt mij de beste oplossing maar dan moet dus wel ieder artikel ook in de lijst staan.
[ Voor 50% gewijzigd door computerjunky op 23-03-2019 14:28 ]
@XWB Ik had ook niet verwacht dat men dit ineens kan oplossen. Met een week aan kijken bedoelde ik kijken of het inderdaad went. Maar helaas is het gewoon een zooitje. Het voelt als hele opdringerige reclame midden in de content. Uit de reacties van de de medewerkers valt op te maken dat ze niet van plan zijn naar de gebruikers te luisteren op een arrogante manier zelfs. Bv dat ik niet moet zeuren want ik zou uren scrollen op instagram...
Kan iemand mij deze uitleggen?
plan: Bugbash en weghalen zwarte balk - Development-iteratie #152
Aan de ene kant worden allerlei plaatjes vergroot en aan de andere kant worden er banners van wel 34 pixels weggehaald om een hogere informatiedichtheid ervoor terug te krijgen?!Geen zwarte balk, geen slogan
We hebben onlangs de keuze gemaakt om iets meer ruimte te pakken voor content door de onderbalk van het menu weg te halen. Deze onderbalk nam verticaal 34 pixels ruimte in beslag en dat is net zoveel als één headline op de frontpage, bijna net zoveel als een regel in de prijstabel of 1/3 van de hoogte van een item in de productenlijst. Kortom, we krijgen er een iets hogere informatiedichtheid op de site voor terug.
[ Voor 11% gewijzigd door ge-flopt op 26-03-2019 23:41 ]
Wat begrijp je daar niet aan? Je doet net alsof het tegenstrijdig is, maar het is heus niet het doel om je zoveel mogelijk te laten scrollen
. Blijkbaar willen ze wel de plaatjes, en dus worden er andere dingen gezocht om pixels te besparen.
[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 26-03-2019 23:46 ]
Toch weer 34 pixels! Ik vind het geen gemis in ieder geval..ge-flopt schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:36:
[...]
Aan de ene kant worden allerlei plaatjes vergroot en aan de andere kant worden er banners van wel 34 pixels weggehaald om een hogere informatiedichtheid ervoor terug te krijgen?!
Ik vind 't wel een goed teken. Kennelijk zijn er redenen om verknocht te zijn aan beeldschermvullende plaatjes, maar alle beetjes helpen als je dan die drang probeert te compenserenge-flopt schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:36:
[...]
Aan de ene kant worden allerlei plaatjes vergroot en aan de andere kant worden er banners van wel 34 pixels weggehaald om een hogere informatiedichtheid ervoor terug te krijgen?!
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Wat is dan wel het doel? Dat vraag ik me eigenlijk wel de hele tijd af. Er worden zeer schreeuwerige plaatjes geplaatst.
Het gaat me ook niet om de 34 pixels en dan met name wat er staat, maar het klinkt zo wel heel erg naar: "We hebben het verkloot, maar kijk hier we hebben geluisterd en er staat nu 1 nieuws bericht meer!:
Het gaat me ook niet om de 34 pixels en dan met name wat er staat, maar het klinkt zo wel heel erg naar: "We hebben het verkloot, maar kijk hier we hebben geluisterd en er staat nu 1 nieuws bericht meer!:
Ja, zo komt het nieuws weer een stukje hoger boven de fold te staan.ge-flopt schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:36:
En dat allemaal op basis van feedback
Zo lijkt het verkocht te worden, maar voordat dit topic ook maar bij iemand werd bedacht stond het al op de planning om verwijdert te worden. Niets op basis van feedback.
Wat mij stoort, is deze zin:
Dit vind ik zelf zo'n dooddoener en BS. Een betere informatiedichtheid krijg je niet door een klein element te verbergen/verwijderen. De hoeveelheid artikelen per x aantal pixels is nog steeds gelijk. Je kan pas echt over hogere informatiedichtheid spreken, als er in dezelfde hoeveelheid pixels meer informatie staat. 1 luttele headline meer noem ik dat niet. Je kan het er pas over hebben als de padding van 10 pixels boven en onder de headlines wordt verwijdert.Kortom, we krijgen er een iets hogere informatiedichtheid op de site voor terug.
De melding over hogere informatiedichtheid heeft ook pas recht als de enorme 'banner' kleiner wordt gemaakt.
Die padding is eerder al iets verkleind. Nog minder of zelfs geen padding zorgt voor onbalans in het design en een verminderde usability (sneller misklikken, lastiger leesbaar).Hero of Time schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:51:
[...]
Je kan het er pas over hebben als de padding van 10 pixels boven en onder de headlines wordt verwijdert.
Intentionally left blank
Ik heb niet het gevoel dat usability het grootste argument is.
Zelf vind ik de plaatjes tussendoor juist enorm detoneren door de grootte en omdat ze niet gerelateerd zijn aan het bericht eronder of erboven. Een uitgelicht item van die dag is nog te relateren, maar per 10? Dat relateer je nergens aan.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Vooropgesteld: ik zelf heb net zo lief alleen een lijst artikeltitels (maar dan niet afgekapt). En vind het zuigen dat 'compact' weg is en heb met custom css maar een en ander uitgeschakeld. Wat mij betreft kan alles veel compacter wat usability alleen maar erg verbetert. Ik ben blij met de 'discussieer mee' knop in het plaatje, al is dat voor mij persoonlijk geen reden de plaatjes niet te blokkeren.
Maar: de boodschap dat er ook een andere groep (minder vocale) bezoekers is, is op zich te begrijpen. Ik zou zeggen: de statistieken zullen op termijn uitwijzen of de halve pagina aan plaatjes werkt.
Als blijkt dat er minder artikelen worden gelezen via de frontpage-overzichten (omdat alleen de eerste anderhalve artikeltitels zichtbaar zijn), het css-gebruik explosief is gestegen onder de mensen die die functionaliteit hebben (wat zegt dat de originele opmaak niet wordt gebruikt), of het aantal adblockers stijgt, dan zijn dat signalen om de richting naar minder content per vierkante meter terug te draaien.
Als er meer mensen gaan klikken dan dat men twee maanden geleden deed, dan zijn er schijnbaar een boel mensen die er wel wat aan hebben.
Toch jammer dat er geen langdurige A/B-test mogelijk is van hele grote delen van de site. Maar ja, er zijn vast al te veel adblockers etc. om even een dozijn ervaren extra developers aan te nemen. Als die er waren dan hadden ze ook de resources om gewoon de compact optie te handhaven, losse versies te ontwikkelen per type scherm, etc.
Maar: de boodschap dat er ook een andere groep (minder vocale) bezoekers is, is op zich te begrijpen. Ik zou zeggen: de statistieken zullen op termijn uitwijzen of de halve pagina aan plaatjes werkt.
Als blijkt dat er minder artikelen worden gelezen via de frontpage-overzichten (omdat alleen de eerste anderhalve artikeltitels zichtbaar zijn), het css-gebruik explosief is gestegen onder de mensen die die functionaliteit hebben (wat zegt dat de originele opmaak niet wordt gebruikt), of het aantal adblockers stijgt, dan zijn dat signalen om de richting naar minder content per vierkante meter terug te draaien.
Als er meer mensen gaan klikken dan dat men twee maanden geleden deed, dan zijn er schijnbaar een boel mensen die er wel wat aan hebben.
Toch jammer dat er geen langdurige A/B-test mogelijk is van hele grote delen van de site. Maar ja, er zijn vast al te veel adblockers etc. om even een dozijn ervaren extra developers aan te nemen. Als die er waren dan hadden ze ook de resources om gewoon de compact optie te handhaven, losse versies te ontwikkelen per type scherm, etc.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Wel wat betreft de padding tussen headlinesSeñor Sjon schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:07:
Ik heb niet het gevoel dat usability het grootste argument is.
Intentionally left blank
Laat ik nou meestal een point-device gebruiken. De desktop is nog niet zo uitgestorven als webontwikkelaars graag lijken te denken.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
True, het is dus vooral zaak om te zorgen voor een goede middenweg. Er is technisch ook geen betrouwbare methode om te bepalen wat voor input-device gebruikt wordt. Dat zou ook niet uit mogen maken; daarop optimaliseren is in de eerste plaats meer werk en maintenance en in het algemeen gewoon bad practice.Señor Sjon schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:06:
Laat ik nou meestal een point-device gebruiken. De desktop is nog niet zo uitgestorven als webontwikkelaars graag lijken te denken.
Intentionally left blank
http://gs.statcounter.com...mobile-tablet/netherlands Suggereert 55% PC, 35% smartphone, 10% tablet voor Nederland. Waar smartphones licht stijgt en tablets licht daalt. (En waar het beeld vertekent doordat dergelijke sites en metingen vaker worden geblokkeerd op pc met plug-ins dan op smartphone. Waarschijnlijk in de praktijk nog wat meer PC). Al zegt dit niet veel over de Tweakers-bezoekers. Aan de ene kant: meer kans dat er nog een dikke PC in huis is dan in een gemiddeld huishouden, aan de andere kant: meer kans dat er in de file nieuws wordt gelezen (foei!) en in de trein op het forum wordt gepost
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Mobiel is natuurlijk niet de enige reden voor verandering. Zoals Femme al aangaf wil Tweakers de website geschikter maken voor visueel ingestelde mensen, die naar zeggen tot een grotere doelgroep behoren dan de mensen die compacte lijstjes willen.
Aan de andere kant, als je alles zo visueel maakt, sluit je weer de groep blinden en slechtzienden uit. Want hoe gaat de software om met een plaatje vs een headline met tekst. Of, nog leuker, wat doet een text-only browser met plaatjes?
In de volgende update zal de lettergrootte wel verkleind worden = meer info per x-pixels.Hero of Time schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:51:
Je kan pas echt over hogere informatiedichtheid spreken, als er in dezelfde hoeveelheid pixels meer informatie staat.
Onleesbaar? Inzoomen kan op elk device toch?
Kan ik ook bepaalde nieuwsartikelen filteren? De .Plan en .Adv en nog wat van die berichten hoef ik niet te zien. Kon zo snel geen instelling vinden om die weg te halen uit het nieuwsoverzicht.
Alleen via custom CSS. Bijvoorbeeld downloads verbergen met het volgende:sypie schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:51:
Kan ik ook bepaalde nieuwsartikelen filteren? De .Plan en .Adv en nog wat van die berichten hoef ik niet te zien. Kon zo snel geen instelling vinden om die weg te halen uit het nieuwsoverzicht.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| tr.headline.download { display: none; } |
Via 'inspect element' kan je de naam achterhalen.
Volgens mij kun je die .Adv niet weg filteren. Ik zit niet op de pc, maar gok dat dat deel gewoon .advertorial wordt genoemd. Na opslaan staat er:
[code] .dailyHeadlines .advertorial { /* DELETED */ }[/code]
En blijven de .adv gewoon zichtbaar.
Verkeerde aanname. Het wordt .nonspot genoemd, dat werkt wel
[code] .dailyHeadlines .advertorial { /* DELETED */ }[/code]
En blijven de .adv gewoon zichtbaar.
Verkeerde aanname. Het wordt .nonspot genoemd, dat werkt wel
[ Voor 13% gewijzigd door LA-384 op 27-03-2019 20:21 ]
Misschien ligt het aan mij maar betrapte mijzelf er zojuist op dat ik het hoofdartikel bovenin met foto oversla omdat ik er vanuit ga dat het reclame is...
Ik heb het ook al meerdere keren gemerkt bij mezelf dat ik denk "pfff, 2 van die gigantische reclamebanners onder elkaar... oh nee, wacht, die 2e is geen reclamebanner"Barista schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:26:
Misschien ligt het aan mij maar betrapte mijzelf er zojuist op dat ik het hoofdartikel bovenin met foto oversla omdat ik er vanuit ga dat het reclame is...

Jawel hoor, zelfs eentje die aardig goed ondersteund wordt. Je kan bijvoorbeeld prima een bepaalde padding alleen toevoegen op devices zonder hover maar met coarse pointer en dat is dan weer niet meer of minder onderhoudbaar dan elke andere vorm van responsive CSS.crisp schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:59:
[...]
Er is technisch ook geen betrouwbare methode om te bepalen wat voor input-device gebruikt wordt.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ah thanks, die kon ik nog nietNMe schreef op woensdag 3 april 2019 @ 18:27:
[...]
Jawel hoor, zelfs eentje die aardig goed ondersteund wordt. Je kan bijvoorbeeld prima een bepaalde padding alleen toevoegen op devices met zonder hover maar met coarse pointer en dat is dan weer niet meer of minder onderhoudbaar dan elke andere vorm van responsive CSS.
Intentionally left blank
Ook na de nieuwe .plan zijn de bestaande issues nog steeds aanwezig, dus zijn de kritieken zoals die zijn gegeven ook nog steeds van toepassing. Nu begrijp ik wel dat de nieuwe plan onmogelijk de laatste kritieken mee kon nemen, dus dat vind ik op zich niet zo vreemd.XWB schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:30:
@pookie79 Als ik de .plan artikelen even snel scan dan is daaruit op te maken dat Tweakers elke twee weken een nieuwe release doet. Dus dat je na een week nog geen veranderingen ziet is dan wel zo logisch.
Ergens vind ik het wel erbarmelijk dat we nu bijna een maand verder zijn en niemand van het team die hier aan werkt, @Femme incluis, verdere tekst en uitleg is komen geven rondom de issues die er nog steeds zijn. Gezien de historische ontwikkelingen rondom kritiek die al jaren speelt, durf ik te concluderen dat men weer de gewenning kaart speelt. Totdat alle kritiek is verstomd en het in de data net lijkt alsof men het accepteert.
Ik vind een dergelijke consistente gang van zaken werkelijk waar Tweakers-onwaardig en een klap in het gezicht naar de achterban in het algemeen.

Precies. De plaatjes tussendoor zijn dusdanig frequent en door hun achtergrond vallen ze dusdanig uit de toon dat men het voor reclame aanziet. Het werkt als top banner omdat daar geen nieuwsberichten tussen zitten. Ook niet ideaal, maar dat is wel iets waar je aan kan wennen. Maar die tussenliggende uitlichtingen, de witruimte, nee.Señor Sjon schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:07:
Ik heb niet het gevoel dat usability het grootste argument is.Zelf vind ik de plaatjes tussendoor juist enorm detoneren door de grootte en omdat ze niet gerelateerd zijn aan het bericht eronder of erboven. Een uitgelicht item van die dag is nog te relateren, maar per 10? Dat relateer je nergens aan.
[ Voor 0% gewijzigd door Redneckerz op 05-04-2019 15:52 . Reden: Correct taggen van users. ]
Oh geweldig dit! Mijn dank is groot.Koozza schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:59:
[...]
plan: Vernieuwde frontpage - Development-iteratie #151
Zoals hier beschreven is dat wel gebeurd. Al moet ik zeggen dat ik ook verre van blij ben met de nieuwe FP en al gelijk custom CSS heb toegepast om het iets beter te maken:
code:
1 2 3 4 5 6 7 .fpAnkeiler, .inBetweenContent { display:none; } .dailyHeadlines:nth-child(n+4) { display:none; }
Ik had dit hele topic niet eerder gezien en ergerde me al een tijdje dood aan de nieuwe FP die vooral uit kleurvlakken bestaat zonder nuttige informatie.
Nu lijkt het tenminste weer op een nieuws site waar je daadwerkelijk nieuwe informatie vindt.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
@Femme (Even van de frontpage geplukt)
"De voorkeuren van users die super compacte tekstlijstjes willen, wijken echter zover af van de wensen van meer visueel ingestelde mensen dat die twee niet verenigd kunnen worden in één layout. "
Dat geloof ik niet. Ik heb nu toch iets van "challenge accepted". Ga eens gewoon met ons in gesprek.
Wat was nou het probleem van de vorige layout?
Moeten er meer plaatjes komen a la V1?
Is het het nog altijd een requirement dat bepaalde content langer uitgelicht blijft dan andere content?
"De voorkeuren van users die super compacte tekstlijstjes willen, wijken echter zover af van de wensen van meer visueel ingestelde mensen dat die twee niet verenigd kunnen worden in één layout. "
Dat geloof ik niet. Ik heb nu toch iets van "challenge accepted". Ga eens gewoon met ons in gesprek.
Wat was nou het probleem van de vorige layout?
Moeten er meer plaatjes komen a la V1?
Is het het nog altijd een requirement dat bepaalde content langer uitgelicht blijft dan andere content?
Ik denk dat ze zich focussen op de Instagram-doelgroep. Veel plaatjes, weinig inhoud.
Althans, die inhoud is er nog wel, alleen een beetje verstopt achter die laag make-up.
De FP gaat steeds meer lijken op elke andere grote techsite: zoveel grafische content dat je dat als reclame automatisch gaat negeren en eigenlijk niks nuttigs meer ziet staan. En daarmee gaat imo ook steeds meer het onderscheidend karakter naar zijn grootje.
Het publiek waarvoor de website in het leven is geroepen is al jaren niet meer de doelgroep waar ze hun geld mee kunnen verdienen.
Althans, die inhoud is er nog wel, alleen een beetje verstopt achter die laag make-up.
De FP gaat steeds meer lijken op elke andere grote techsite: zoveel grafische content dat je dat als reclame automatisch gaat negeren en eigenlijk niks nuttigs meer ziet staan. En daarmee gaat imo ook steeds meer het onderscheidend karakter naar zijn grootje.
Het publiek waarvoor de website in het leven is geroepen is al jaren niet meer de doelgroep waar ze hun geld mee kunnen verdienen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het hoort er ben ik bang anno 2019 een beetje bij om dit je gebruikers voor te schotelen,het gebeurd immers bij veel sites.
Ik ben er niet content mee ,vind het erg storend dus heb custom CSS gebruikt waardoor alle storende plaatjes/reclame compleet weg zijn. Wellicht ziet het er nu ‘saai’ uit maar liever dit dan die schreeuwerige plaatjes etc ..
Het zou wel netjes zijn als custom CSS voor iedereen beschikbaar komt zonder dat je die x aantal karma moet halen.
Zo kan je ook beperken dat een x aantal mensen de ad blockers weer aanzetten.
Als dit niet mogelijk is om welke reden dan ook dan moet men in mijn ogen straks niet klagen dat de blockers weer toe nemen.
Vraag me ook af hoeveel bezoekers er betrokken zijn bij de nieuwe FP. En wat er met de kritiek als deze er was en is gedaan word.
Het is natuurlijk moeilijk om 2 uitersten te combineren en iedereen tevreden te stellen. Toch zie ik dat als uitdaging en lijkt mij dat Tweakers dit ook zo ziet?
Ik ben er niet content mee ,vind het erg storend dus heb custom CSS gebruikt waardoor alle storende plaatjes/reclame compleet weg zijn. Wellicht ziet het er nu ‘saai’ uit maar liever dit dan die schreeuwerige plaatjes etc ..
Het zou wel netjes zijn als custom CSS voor iedereen beschikbaar komt zonder dat je die x aantal karma moet halen.
Zo kan je ook beperken dat een x aantal mensen de ad blockers weer aanzetten.
Als dit niet mogelijk is om welke reden dan ook dan moet men in mijn ogen straks niet klagen dat de blockers weer toe nemen.
Vraag me ook af hoeveel bezoekers er betrokken zijn bij de nieuwe FP. En wat er met de kritiek als deze er was en is gedaan word.
Het is natuurlijk moeilijk om 2 uitersten te combineren en iedereen tevreden te stellen. Toch zie ik dat als uitdaging en lijkt mij dat Tweakers dit ook zo ziet?
[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 10-04-2019 02:45 ]
Liefhebber van Tweakers
We hebben alle feedback die geplaatst is doorgenomen met een aantal mensen op HQ en willen jullie vertellen waarom we deze aanpassingen doen, welke feedback we wel en niet kunnen oppakken en wat onze plannen voor de toekomst zijn.
Om te beginnen is het ons duidelijk dat niet iedereen fan is van de aanpassingen aan de frontpage. Een frontpage maken voor een site die meerdere miljoenen mensen per maand trekt is dan ook écht niet makkelijk. Sommige bezoekers willen enkel een nieuwslisting, sommige een directe ingang naar de Pricewatch en anderen komen niet elke dag en willen een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen.
Dit is een kleine en actieve groep, maar tegelijkertijd een hele belangrijke. Jullie zijn de gebruikers die kennis en content bijdragen en dat is waar Tweakers groot door is geworden en waar de site mede op draait. Aan ons dus de taak om tot een oplossing te komen waar iedereen iets mee kan.
We hebben jullie feedback geïnventariseerd en de punten die het meest terugkomen zijn dat de grotere ankeilers op banners lijken, dat de de nieuwslisting te ver naar beneden staat en de informatiedichtheid te laag is. Laten we die even langslopen:
Uit alle data die wij hebben, blijkt dat de aanpassingen die we gedaan hebben precies doen wat we wilden: dat mensen meer doen op de site. Meer mensen klikken namelijk door naar redactionele content en user generated content. Verkeer naar de Pricewatch is gelijk gebleven en heeft hier dus niet onder te leiden. Het totale verkeer neemt ook niet af, maar is zelfs licht toegenomen. Dat zegt niet dat énkel cijfers belangrijk zijn, maar in een discussie waar meningen en voorkeuren zo’n grote rol spelen, geven die cijfers wel houvast.
Dus jullie gaan niets doen voor mensen die het geen verbetering vinden?
Niet in de vorm van een frontpage waar standaard kleine ankeilers, of zelfs helemaal geen ankeilers weergegeven worden. Dat gezegd hebbende, willen wij ook dat de mensen die het geen verbetering vinden in de toekomst elke dag naar een site komen die ze fijn vinden werken.
Daarom willen we voor jullie en samen met jullie aan de slag met een custom CSS die de informatiedichtheid op de frontpage omhoog brengt en minder op afbeeldingen leunt. Die custom CSS zal o.a. door HQ en vrijwilligers bijgehouden worden.
Als voorzet geven we de volgende custom css, die de frontpage ombouwt naar een compacte nieuwsfeed:

Ja, wacht eens, niet iedereen heeft custom css.
Op dit moment is custom css inderdaad nog een feature uit de karmastore. Daarnaast beschikken crew en abonnees erover. We zullen later vandaag die drempel verlagen door custom css beschikbaar te maken voor alle accounts die minimaal 4096 karma hebben.
En wat gaat er verder nog gebeuren?
In het kort
Uiteindelijk zit niemand hier op HQ om een mening door te drukken of een visie op te leggen. We zitten hier om een site te bouwen waar zoveel mogelijk mensen blij van worden en die voor zoveel mogelijk mensen werkt.
Om te beginnen is het ons duidelijk dat niet iedereen fan is van de aanpassingen aan de frontpage. Een frontpage maken voor een site die meerdere miljoenen mensen per maand trekt is dan ook écht niet makkelijk. Sommige bezoekers willen enkel een nieuwslisting, sommige een directe ingang naar de Pricewatch en anderen komen niet elke dag en willen een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen.
Dit is een kleine en actieve groep, maar tegelijkertijd een hele belangrijke. Jullie zijn de gebruikers die kennis en content bijdragen en dat is waar Tweakers groot door is geworden en waar de site mede op draait. Aan ons dus de taak om tot een oplossing te komen waar iedereen iets mee kan.
We hebben jullie feedback geïnventariseerd en de punten die het meest terugkomen zijn dat de grotere ankeilers op banners lijken, dat de de nieuwslisting te ver naar beneden staat en de informatiedichtheid te laag is. Laten we die even langslopen:
- De ankeilers lijken op banners
- Het formaat/verhouding ligt dicht tegen dat van een banner aan, dat klopt. Uit al onze tests en onderzoeken blijkt dat zo’n grote afbeelding resulteert in meer mensen die de content lezen. Daarnaast biedt de extra breedte ons de ruimte om veel meer gerelateerde content te tonen, zoals user generated content. Om het banner-gevoel weg te nemen we zouden hem hoger kunnen maken zodat de beeldverhouding anders wordt, maar dat duwt de rest van de site verder omlaag.
- De informatiedichtheid is te laag
- Een veelgehoord punt. Wederom eentje waarbij verschillende kampen zijn. Er zijn mensen die houden van weinig regelafstand en mensen waarbij witruimte ervoor zorgt dat pagina’s juist rustiger lezen en scanbaarder zijn. Wij kiezen hierin een middenweg. We hebben bijvoorbeeld de zwarte balk weggehaald om de informatiedichtheid iets te verhogen.
Uit alle data die wij hebben, blijkt dat de aanpassingen die we gedaan hebben precies doen wat we wilden: dat mensen meer doen op de site. Meer mensen klikken namelijk door naar redactionele content en user generated content. Verkeer naar de Pricewatch is gelijk gebleven en heeft hier dus niet onder te leiden. Het totale verkeer neemt ook niet af, maar is zelfs licht toegenomen. Dat zegt niet dat énkel cijfers belangrijk zijn, maar in een discussie waar meningen en voorkeuren zo’n grote rol spelen, geven die cijfers wel houvast.
Dus jullie gaan niets doen voor mensen die het geen verbetering vinden?
Niet in de vorm van een frontpage waar standaard kleine ankeilers, of zelfs helemaal geen ankeilers weergegeven worden. Dat gezegd hebbende, willen wij ook dat de mensen die het geen verbetering vinden in de toekomst elke dag naar een site komen die ze fijn vinden werken.
Daarom willen we voor jullie en samen met jullie aan de slag met een custom CSS die de informatiedichtheid op de frontpage omhoog brengt en minder op afbeeldingen leunt. Die custom CSS zal o.a. door HQ en vrijwilligers bijgehouden worden.
Als voorzet geven we de volgende custom css, die de frontpage ombouwt naar een compacte nieuwsfeed:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| #categoryBar, .fpAnkeiler { display: none; } table.highlights td { font-size: 12px; padding: 2px 0; } table tr.inBetweenContent { display: none; } |
Op dit moment is custom css inderdaad nog een feature uit de karmastore. Daarnaast beschikken crew en abonnees erover. We zullen later vandaag die drempel verlagen door custom css beschikbaar te maken voor alle accounts die minimaal 4096 karma hebben.
En wat gaat er verder nog gebeuren?
In het kort
- We gaan kijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat de frontpage op kleine schermen meer laat zien.
- We gaan kijken hoe we visueel beter onderscheid kunnen maken tussen de banner bovenaan de frontpage en de grote ankeiler
Uiteindelijk zit niemand hier op HQ om een mening door te drukken of een visie op te leggen. We zitten hier om een site te bouwen waar zoveel mogelijk mensen blij van worden en die voor zoveel mogelijk mensen werkt.
[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 16-04-2019 12:46 ]
Denk dat de custom CSS inderdaad voor mij een stap in de goede richting is. Ben niet van de schreeuwerige banners etc.
Klik ik overigens op het plaatje, levert me dat een 404 op.
Zot te zien omdat er een dubbele link in staat:
Klik ik overigens op het plaatje, levert me dat een 404 op.
Zot te zien omdat er een dubbele link in staat:
Zo werkt hij wel:
Even snel een vraagje: Als ik zo de CSS lees (ben geen CSS guru) lijkt het erop dat de Ankeiler compleet niet in beeld meer komt, maar staat er dan wel een link van dit item in de reguliere nieuws links?
[ Voor 62% gewijzigd door ge-flopt op 16-04-2019 12:20 ]
We gaan even naar de 404 kijken, dank je!
Klopt, net zoals nu ook het geval is.ge-flopt schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:13:
maar staat er dan wel een link van dit item in de reguliere nieuws links?
Klopt niet helemaal wat je aangeeft. Ik weet ook wel waarom namelijk. De oudste dag die nu nog op de FP nieuws heeft is afgelopen zondag (14 april), 3 van de 4 banners zijn van 13 april of ouder. Ik snap wel waarom ze overigens erop staan. Maar het klopt niet helemaal wat je aangeeft.
Fix0redMaite de Jong schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:22:
We gaan even naar de 404 kijken, dank je!
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Ik heb even een hele ruwe, simpele schets gemaakt van wat ik graag zou willen zien. In mijn schets blijft het nieuwslijstje intact en staan de ankeilers aan de zijkanten. In principe kan een "Plaatje" van alles zijn (Reviews, videos, extra reclame, etc.). Even afgezien de oversimplificatie, wat is dan het probleem?

Ik ben het er niet zo mee eens dat het antwoord is: gebruik dan maar custom CSS want er zijn meerdere kampen die wat van de frontpage vinden. Ik snap de beargumentatie wel dat het lastig is om voor iedereen een wenselijk product neer te zetten maar dit is een beetje scheef.
De grootste klacht is dat je eerst door een enorme laag aan banners heen moet scrollen voordat je bij het daadwerkelijke nieuws bent. Dit moet nu dus opgelost worden door verplicht (!) een account aan te maken om vervolgens voldoende karma te verkrijgen om vervolgens custom CSS aan te kunnen schaffen. Volgens mij is dat niet hoe het “normaal” gesproken werkt; maar ik ben dan ook onbekend in dit wereldje.
Fijn dat er in de toekomst (hoe lang dat gaat duren mag Henk weten) gekeken gaat worden naar hoe het beter kan maar de feedback is al lang en breed gegeven en vanuit de reactie die ik nu lees krijg ik niet het idee dat er wat mee gedaan is. Jammer.
De grootste klacht is dat je eerst door een enorme laag aan banners heen moet scrollen voordat je bij het daadwerkelijke nieuws bent. Dit moet nu dus opgelost worden door verplicht (!) een account aan te maken om vervolgens voldoende karma te verkrijgen om vervolgens custom CSS aan te kunnen schaffen. Volgens mij is dat niet hoe het “normaal” gesproken werkt; maar ik ben dan ook onbekend in dit wereldje.
Fijn dat er in de toekomst (hoe lang dat gaat duren mag Henk weten) gekeken gaat worden naar hoe het beter kan maar de feedback is al lang en breed gegeven en vanuit de reactie die ik nu lees krijg ik niet het idee dat er wat mee gedaan is. Jammer.
Dank voor het hier uitgebreid op terugkomen.Die custom css gaan we straks even uitproberen.
Ik heb hier nog wel 1 suggestie voor om het nog laagdrempeliger te maken; een toggle ergens om automatisch het blokje css wat je postte te enablen. Een soort van Weergavemodus: compact'
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Wij hebben iets dergelijks (maar dan met een nieuwslijst rechts en twee kolommen aan uitgelichte items links) voorgelegd aan wat hardcoretweakers in een usabilitytest en de feedback erop was niet bepaald positief. Mensen vonden het druk en moeilijk om het laatste nieuws te scannen, omdat de nieuwslijst concurreerde met de uitgelichte items.Comp_Lex schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:48:
Ik heb even een hele ruwe, simpele schets gemaakt van wat ik graag zou willen zien. In mijn schets blijft het nieuwslijstje intact en staan de ankeilers aan de zijkanten. In principe kan een "Plaatje" van alles zijn (Reviews, videos, extra reclame, etc.). Even afgezien de oversimplificatie, wat is dan het probleem?
[Afbeelding: TweakersFPschets]
We zijn daarom terug gegaan naar een nieuwslijst die afgewisseld wordt door uitgelichte items met een rechterkolom die duidelijk ondergeschikt is.
We zien enerzijds dat er een groep gebruikers is met hele specifieke wensen op het gebied van informatiedichtheid. Voor hun stellen we nu custom css beschikbaar waarmee je de frontpage als een compacte nieuwsfeed kunt weergeven. We doen dat omdat de wensen van deze groep botsen met de belangen van een grotere groep bezoekers en met onze doelstellingen voor dit project.Mrjraider schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:49:
Ik ben het er niet zo mee eens dat het antwoord is: gebruik dan maar custom CSS want er zijn meerdere kampen die wat van de frontpage vinden. Ik snap de beargumentatie wel dat het lastig is om voor iedereen een wenselijk product neer te zetten maar dit is een beetje scheef.
We verbeteren de frontpage stapsgewijs. Dat betekent dat feedback van gebruikers niet a la minute omgezet kan worden in een aanpassing. Het gaat in dit geval om een pagina die veel belanghebbenden heeft. Als we bijvoorbeeld items anders willen uitlichten en daarvoor meer of ander beeldmateriaal nodig hebben dan moet dat eerst met de redactie afgestemd worden. Ook testen we aanpassen eerst op een kleine groep bezoekers om te valideren dat ze succesvol zijn.
Nice, bedankt voor de aangepaste CSS. Dat kijkt beter. Wat mij betreft zou er best 1 ankeiler bovenin bij mogen die de uitgelichte artikelen laat rouleren. Maar dat is misschien teveel gevraagd
Begrijp ik. Wat vindt diezelfde groep hardcore gebruikers van de huidige layout? Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of hun mening overeenkomt met jullie data.Femme schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:58:
[...]
Wij hebben iets dergelijks (maar dan met een nieuwslijst rechts en twee kolommen aan uitgelichte items links) voorgelegd aan wat hardcoretweakers in een usabilitytest en de feedback erop was niet bepaald positief. Mensen vonden het druk en moeilijk om het laatste nieuws te scannen, omdat de nieuwslijst concurreerde met de uitgelichte items.
We zijn daarom terug gegaan naar een nieuwslijst die afgewisseld wordt door uitgelichte items met een rechterkolom die duidelijk ondergeschikt is.
Ik ben het met Mrjraider eens. Ik begrijp waarom er op dit moment naar custom css gegrepen wordt, maar het hoort niet bij de geest van waar custom css eigenlijk voor bedoeld is. In principe hoort de basiservaring al prima te zijn en dat is het voor mij de laatste jaren ook wel geweest. De vorige versies van de FP waren prima voor mij. Dus ik vind niet dat jullie altijd wat maar wat lopen aan te prutsen. Sterker nog, van mij mogen er heus wel extra plaatjes bij, maar de implementatie moet goed zijn. Wat dat betreft hoef ik niet perse alleen maar supercompacte lijstjes te zien en heb ik heus geen overgeklokte tekstprocessor in mijn hoofd. Maar ik zie wel graag een nette oplossing voor op lange termijn. Ik wacht geduldig af.We zien enerzijds dat er een groep gebruikers is met hele specifieke wensen op het gebied van informatiedichtheid. Voor hun stellen we nu custom css beschikbaar waarmee je de frontpage als een compacte nieuwsfeed kunt weergeven. We doen dat omdat de wensen van deze groep botsen met de belangen van een grotere groep bezoekers en met onze doelstellingen voor dit project.
We verbeteren de frontpage stapsgewijs. Dat betekent dat feedback van gebruikers niet a la minute omgezet kan worden in een aanpassing. Het gaat in dit geval om een pagina die veel belanghebbenden heeft. Als we bijvoorbeeld items anders willen uitlichten en daarvoor meer of ander beeldmateriaal nodig hebben dan moet dat eerst met de redactie afgestemd worden. Ook testen we aanpassen eerst op een kleine groep bezoekers om te valideren dat ze succesvol zijn.
Ik heb net even in de karmastore gekeken en dit is nog niet voor mij zo. Moet ik in totaal 4096 karma verzameld hebben of moet ik op dit moment 4096 karma beschikbaar hebben?Maite de Jong schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:45:
Mooi dat we eindelijk een reactie krijgen met onderbouwing en een oplossing (al had ik het zelf al gemaakt)
Haal ik hieruit dat custom CSS nu een gratis functie wordt?We zullen later vandaag die drempel verlagen door custom css beschikbaar te maken voor alle accounts die minimaal 4096 karma hebben.
Natuurlijk niet. Zonder abonnement moet je nog altijd genoeg karma verdienen. En dat doe je door actief te zijn op de website, waardoor je bijdraagt aan de advertentie-inkomstenBladeSlayer1000 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 22:03:
Haal ik hieruit dat custom CSS nu een gratis functie wordt?
Dit topic is gesloten.