'Community' en 'highlights' zijn Nederlandse woorden. Daarbij is Tweakers een Nederlandstalige website, dus lijkt het me gepast om de Nederlandse taalregels te volgen.eric.1 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:07:
[...]
Mag ik vragen waarom? 'Community highlights' is gewoon 100% Engels, daar is niets Nederlands aan. Om daar nu Nederlandse regels tegenaan te gooien, dat leest voor geen meter. Of vertaal dit kopje of laat het zoals het is?
Dat het los twee Nederlandse woorden zijn betekent niet dat het 1-op-1 vertalen de logische keuze is, want zoals het was geschreven is het gewoon 100% Engels. Aan elkaar plakken of een koppelstreepje gebruiken maakt het zeker niet leesbaarder en dat lijkt me toch wel belangrijk?Delpozo schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:13:
[...]
'Community' en 'highlights' zijn Nederlandse woorden. Daarbij is Tweakers een Nederlandstalige website, dus lijkt het me gepast om de Nederlandse taalregels te volgen.
Ik ben nu pas dit topic tegen gekomen en heb voor de gein eens de beta frontend aangezet. Gelukkig zag ik hierboven dat de Tracker er alsnog komt, dat is voor mij een van de meest waardevolle onderdelen van de frontpage. Dit omdat het mij, zelf te customizen, heel compact info biedt van welke V&A advertenties recent geplaatst zijn en welke forum topics in gereageerd wordt. Vooral dat laatste is voor mij een trigger van "oh dit topic, lang niet meer gelezen, eens even kijken wat er speelt".
Qua algehele layout vind ik het niet heel goed, maar ook niet slecht. Als ik de nieuwe layout zie is mijn eerste gedachte: ik ga weer even knutselen met een custom CSS om de boel in te richten zoals ik dat het liefste heb. Dat de algehele layout wat breder wordt (met de tracker nog meer denk ik?) is mijn inziens weer een goede stap. Toen men jaren terug naar de huidige, vrij smalle, centrale layout ging vond ik dat een achteruitgang. Veel lege/verspilde ruimte, zeker wanneer je een ultrawide monitor hebt. Het bijkomende voordeel was dan wel dat wanneer ik de browser op slechts een helft (of nog minder) van het scherm open had, alles wel nog paste.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen en weet niet of deze opmerkingen al eerder voorbij zijn gekomen, maar hier zijn dan mijn 2ct's:
Het blok "Nu in de community" hangt er een beetje "verloren" tussen. Het is daarboven links de FP artikelen, in het midden uitgelichte artikelen/filmpjes en rechts overige zaken (shop, BBG etc). In de huidige layout staat het blok met forumpost helemaal onderaan, daar ziet vrijwel niemand het, maar ik zou het een prominentere spot geven.
Mijn ideale layout zou er dan ongeveer zo uit zien, zou dan nog de Tracker bij moeten komen:
/f/image/1J6L53PU6SA84F9l7x1CmOPq.png?f=fotoalbum_large)
Mijn inziens staan dan de, voor mij, twee meeste belangrijke onderdelen bovenaan (FP artikelen en GOT posts) en heb je daaronder mooi doorlopend links de oudere FP artikelen en rechts 2 kolommen met de uitgelichte artikelen en alle overige zaken zoals de shop, Best Buy Guides enzovoorts.
Maar goed, mocht men deze mening niet delen, dan kan ik het altijd met wat CSS recht trekken denk ik
Qua algehele layout vind ik het niet heel goed, maar ook niet slecht. Als ik de nieuwe layout zie is mijn eerste gedachte: ik ga weer even knutselen met een custom CSS om de boel in te richten zoals ik dat het liefste heb. Dat de algehele layout wat breder wordt (met de tracker nog meer denk ik?) is mijn inziens weer een goede stap. Toen men jaren terug naar de huidige, vrij smalle, centrale layout ging vond ik dat een achteruitgang. Veel lege/verspilde ruimte, zeker wanneer je een ultrawide monitor hebt. Het bijkomende voordeel was dan wel dat wanneer ik de browser op slechts een helft (of nog minder) van het scherm open had, alles wel nog paste.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen en weet niet of deze opmerkingen al eerder voorbij zijn gekomen, maar hier zijn dan mijn 2ct's:
Het blok "Nu in de community" hangt er een beetje "verloren" tussen. Het is daarboven links de FP artikelen, in het midden uitgelichte artikelen/filmpjes en rechts overige zaken (shop, BBG etc). In de huidige layout staat het blok met forumpost helemaal onderaan, daar ziet vrijwel niemand het, maar ik zou het een prominentere spot geven.
Mijn ideale layout zou er dan ongeveer zo uit zien, zou dan nog de Tracker bij moeten komen:
/f/image/1J6L53PU6SA84F9l7x1CmOPq.png?f=fotoalbum_large)
Mijn inziens staan dan de, voor mij, twee meeste belangrijke onderdelen bovenaan (FP artikelen en GOT posts) en heb je daaronder mooi doorlopend links de oudere FP artikelen en rechts 2 kolommen met de uitgelichte artikelen en alle overige zaken zoals de shop, Best Buy Guides enzovoorts.
Maar goed, mocht men deze mening niet delen, dan kan ik het altijd met wat CSS recht trekken denk ik
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Allereerst dank voor je uitgebreide feedback!Moi_in_actie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:50:
Ik ben nu pas dit topic tegen gekomen en heb voor de gein eens de beta frontend aangezet. Gelukkig zag ik hierboven dat de Tracker er alsnog komt, dat is voor mij een van de meest waardevolle onderdelen van de frontpage. Dit omdat het mij, zelf te customizen, heel compact info biedt van welke V&A advertenties recent geplaatst zijn en welke forum topics in gereageerd wordt. Vooral dat laatste is voor mij een trigger van "oh dit topic, lang niet meer gelezen, eens even kijken wat er speelt".
Ik snap wat je bedoelt en dit wordt nog opgelost. Er komt een nieuwe weergave voor "Nu in de community" waarbij 2 (roulerende) forumthema's met bijhorende topics worden getoond. Ernaast komen de "Uitgelichte gebruikersreview" en poll. Dan is dat gedeelte weer in balans. We verwachten deze aanpassing ergens in de komende 2 weken te kunnen releasen, dus je ziet het vanzelfHet blok "Nu in de community" hangt er een beetje "verloren" tussen. Het is daarboven links de FP artikelen, in het midden uitgelichte artikelen/filmpjes en rechts overige zaken (shop, BBG etc). In de huidige layout staat het blok met forumpost helemaal onderaan, daar ziet vrijwel niemand het, maar ik zou het een prominentere spot geven.
nav. het .plan op de frontpage de beta maar eens aangezet.
Goed bezig met vernieuwing
Mijn belangrijkste punt is dat de content niet meer in het midden staat
Ik zit op een 27" monitor te werken met 2560 pixels, en bijna alle websites die ik veel gebruik (stackoverflow, nu.nl) hebben de echte content heel erg centraal staan.
Dat vind ik fijn, want dan hoef ik niet 'naar links' te kijken om dingen te lezen.
Ook mijn IDE heeft de code waar ik het meest naar kijk, in het midden staan. Links en rechts extra informatiepanelen.
In de nieuwe layout is de balans van de echte content (nieuws) en de overige info (blokken rechts) niet echt lekker. Voor mij is er teveel info in de breedte gepropt.
Dit voelt lekkerder:
/f/image/z1ZjjvzKP89Z2HTgidsM2GvU.png?f=fotoalbum_large)
(Overigens zou ik beide extra balken links en rechts best uit willen hebben en alleen de nieuwsartikelen, maar dat lost een custom css wel op)
Verder loopt de pricewatch header niet helemaal lekker.
Mijn belangrijkste punt is dat de content niet meer in het midden staat

Dat vind ik fijn, want dan hoef ik niet 'naar links' te kijken om dingen te lezen.
Ook mijn IDE heeft de code waar ik het meest naar kijk, in het midden staan. Links en rechts extra informatiepanelen.
In de nieuwe layout is de balans van de echte content (nieuws) en de overige info (blokken rechts) niet echt lekker. Voor mij is er teveel info in de breedte gepropt.
Dit voelt lekkerder:
/f/image/z1ZjjvzKP89Z2HTgidsM2GvU.png?f=fotoalbum_large)
(Overigens zou ik beide extra balken links en rechts best uit willen hebben en alleen de nieuwsartikelen, maar dat lost een custom css wel op)
Verder loopt de pricewatch header niet helemaal lekker.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ag1OW0tjq4n6ljD1EtVn1nSm.png?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door 12_0_13 op 01-02-2023 17:10 ]
@12_0_13 Er is stiekem al een custom css die jouw situatieschets de realiteit maakt: [FP BETA] Nieuws in het midden en ankeliers links
En wat betreft de pricewatch header; hier komt binnenkort een fix voor live
wel goed gespot!
En wat betreft de pricewatch header; hier komt binnenkort een fix voor live
Als de frontpage er op deze manier komt dan heb ik er al veel minder moeite mee. maar op de huidige beta manier is het gewoon erg onwennig en niet echt naturel. daarnaast hebben we echt zoveel secties/blokken nodig op de homepage?12_0_13 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:08:
nav. het .plan op de frontpage de beta maar eens aangezet.
Mijn belangrijkste punt is dat de content niet meer in het midden staatIk zit op een 27" monitor te werken met 2560 pixels, en bijna alle websites die ik veel gebruik (stackoverflow, nu.nl) hebben de echte content heel erg centraal staan.
Dit voelt lekkerder:
[Afbeelding]
Verder loopt de pricewatch header niet helemaal lekker.[Afbeelding]
Ik had eerder de huidige layout hier en daar wat aangepast dan het compleet opnieuw te ontwerpen.
Ik vind juist alle plaatjes tussen de nieuwsberichten nu onhandig. In het ontwerp wordt het een cleane lijst, dat is echt een mooie verbetering! (alle afleiding naar hun eigen kolom)Als de frontpage er op deze manier komt dan heb ik er al veel minder moeite mee. maar op de huidige beta manier is het gewoon erg onwennig en niet echt naturel. daarnaast hebben we echt zoveel secties/blokken nodig op de homepage?
Thanks! Ik heb alleen geen abo meer (sinds het Plus-experiment), dus ik zal het op een andere manier moeten oplossenMarvellanius schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:41:
@12_0_13 Er is stiekem al een custom css die jouw situatieschets de realiteit maakt: [FP BETA] Nieuws in het midden en ankeliers links
Ok nog 1 ding dan. Is al eerder gezegd, maar de mobiele versie is compleet onbruikbaar, want jje kan niet eens het nieuws zien.
/f/image/IUwFVVlaE7LZbTcv8RyHMGk3.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door 12_0_13 op 01-02-2023 18:13 ]
Is er eigenlijk een optie om de CSS Snippets uit te kunnen schakelen op de beta-frontpage?
Dat lijkt mij makkelijker als je geregeld even heen en weer switched, en een sloot aan snippets aan hebt staan die bedoeld zijn op de normale frontpage.
Dat lijkt mij makkelijker als je geregeld even heen en weer switched, en een sloot aan snippets aan hebt staan die bedoeld zijn op de normale frontpage.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Zo te zien heb je genoeg karma om het aan te zetten in de karmastore12_0_13 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:09:
[...]
Thanks! Ik heb alleen geen abo meer (sinds het Plus-experiment), dus ik zal het op een andere manier moeten oplossen
Intentionally left blank
Nee, en we zijn ook niet van plan dat voor een tijdelijke situatie te gaan faciliteren.AW_Bos schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:23:
Is er eigenlijk een optie om de CSS Snippets uit te kunnen schakelen op de beta-frontpage?
Intentionally left blank
Twee dingen die me opvallen, geen idee of dit al een keer is gedeeld - excuses indien het dubbel is;
Die product-vergelijk/pricewatch bar lijkt niet echt te reageren op een dynamisch scherm? Als in, elementen komen gewoon buiten beeld terecht zonder een mogelijkheid te bieden om naar die andere elementen (horizontaal) te scrollen (en zonder die 'Meer' knop).
/f/image/d0OQGoLJsiWuobJ3Cu4kRpIm.png?f=fotoalbum_large)
Een ander punt is dat bij een bepaalde scherm-grootte de nieuws-items er nogal raar uit zien;
/f/image/mVNmtCy6rtBTDQoQCQijmOim.png?f=fotoalbum_large)
In zekere zin rechtvaardigt de content het daar niet om de gehele breedte in gebruik te nemen. Tenminste, zo voelt het.
Die product-vergelijk/pricewatch bar lijkt niet echt te reageren op een dynamisch scherm? Als in, elementen komen gewoon buiten beeld terecht zonder een mogelijkheid te bieden om naar die andere elementen (horizontaal) te scrollen (en zonder die 'Meer' knop).
/f/image/d0OQGoLJsiWuobJ3Cu4kRpIm.png?f=fotoalbum_large)
Een ander punt is dat bij een bepaalde scherm-grootte de nieuws-items er nogal raar uit zien;
/f/image/mVNmtCy6rtBTDQoQCQijmOim.png?f=fotoalbum_large)
In zekere zin rechtvaardigt de content het daar niet om de gehele breedte in gebruik te nemen. Tenminste, zo voelt het.
Ik ben het wel eens met @Xanaroth dat er eigenlijk nog steeds jammer genoeg geen aandacht geschonken is aan Dark Mode. Niet dat ik daarom Tweakers zou ontwijken maar voor mij zou het toch wel een stuk aangenamer zijn aan de ogen.
Toch even dan de positieve kant bekeken viel het mij al meteen op dat nu veel meer in de breedte gewerkt is en dit wel prettig oogt op een 21:9 formaat monitor. Dit een beetje in tegenstelling tot andere reacties waarbij mensen het op een breed scherm te druk vinden. Voor mij persoonlijk oogt het niet te druk en vind ik het wel prettig dat je dan alles in 1 keer ziet.
Toch even dan de positieve kant bekeken viel het mij al meteen op dat nu veel meer in de breedte gewerkt is en dit wel prettig oogt op een 21:9 formaat monitor. Dit een beetje in tegenstelling tot andere reacties waarbij mensen het op een breed scherm te druk vinden. Voor mij persoonlijk oogt het niet te druk en vind ik het wel prettig dat je dan alles in 1 keer ziet.
Dit ga ik even bespreken met @Marvellanius en @watcher46eJazz42 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:57:
Weet niet of dit al bekend is maar op het kleine scherm van mijn fold vallen elementen uit beeld:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanaf een bepaalde viewport vervalt de Meer-knop en wordt deze rij een slider. Op touch devices kun je dan dus van links naar rechts swipen, op desktop kun je Shift + scroll gebruiken. Dat is misschien niet echt intuïtief, dus we gaan even kijken of slepen met je muis wellicht (ook) een optie is. Edit: helaas niet eenvoudig te implementeren.eric.1 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:10:
[Afbeelding]
Daar zijn we wel mee bezig, maar daar is meer voor nodig dan alleen de frontpagevernieuwing. In deze reacties kun je daar wat meer over lezenRoel1966 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:14:
Ik ben het wel eens met @Xanaroth dat er eigenlijk nog steeds jammer genoeg geen aandacht geschonken is aan Dark Mode. Niet dat ik daarom Tweakers zou ontwijken maar voor mij zou het toch wel een stuk aangenamer zijn aan de ogen.
jelle. in 'Voorbereidingen frontpagevernieuwing - Development-iteratie #252'
watcher46 in 'Voorbereidingen frontpagevernieuwing - Development-iteratie #252'
We hebben net een groot aantal wijzigingen live gezet:
(het subforum Stoute bugs houden we uiteraard ook in de gaten).
- Onder de motorkap is het grid opnieuw opgezet, waardoor elementen nu hun definitieve plekje hebben gekregen op verschillende schermgroottes.
- Op mobiel worden bovenaan nu 1 ipv 2 ankeilers getoond, zodat de newslisting eerder verschijnt (veelgehoord verzoek).
- Er zijn een aantal blokjes verwijderd (Veel bekeken / Het bekijken waard / It-banen) vanwege het zeer beperkte gebruik ervan.
- In plaats daarvan is een vernieuwde weergave van de forumthema's en de uitgelichte gebruikersreview gekomen.
- Smalle schermen (320 pixels) worden nu beter ondersteund.
- De aangepaste achtergrondkleur (via het instellingen-icoontje in het menu) werkt ook voor de nieuwe frontpage.
- De tracker is terug!
Ik vind het allemaal goede wijzigingen, op het vervangen van de forum/community highlights na. Die sectie gebruik(te) ik vaak om topics te lezen die leven/populair zijn (dat is erg breed qua onderwerpen). De uitgelichte forumthema's kan deze plaats voor mij niet vervangen. Ik vond de brede oriëntatie van de oude opzet leuk, en die mis ik nu.jelle. schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:14:
We hebben net een groot aantal wijzigingen live gezet:Onverhoopt een bug gespot? Meld het in dit topic en we kijken ernaar
- Onder de motorkap is het grid opnieuw opgezet, waardoor elementen nu hun definitieve plekje hebben gekregen op verschillende schermgroottes.
- Op mobiel worden bovenaan nu 1 ipv 2 ankeilers getoond, zodat de newslisting eerder verschijnt (veelgehoord verzoek).
- Er zijn een aantal blokjes verwijderd (Veel bekeken / Het bekijken waard / It-banen) vanwege het zeer beperkte gebruik ervan.
- In plaats daarvan is een vernieuwde weergave van de forumthema's en de uitgelichte gebruikersreview gekomen.
- De aangepaste achtergrondkleur (via het instellingen-icoontje in het menu) werkt ook voor de nieuwe frontpage.
- De tracker is terug!
De homepage is een stuk rustiger nu veel nauwelijks gebruikte secties zijn weggehaald
[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 07-02-2023 15:41 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Kan me herinneren dat ik helemaal in het begin niet zo enthusiast was en daarom de beta weer uitgezet heb. Heb het zojuist weer even aangezet en hier kan ik voor mijn gevoel wel mee leven. Ik focus vooral op nieuws.
Ik kan helaas alleen niet meer op de dagen (bijv "zaterdag 4 februari") klikken.
Hiermee kon je makkelijk de volledige nieuwsberichten van die dag lezen.
&
Je kon dan daarna onderaan de pagina kiezen tussen nieuwer en ouder nieuws en op die manier kon je relatief makkelijk ouder nieuws per dag teruglezen. Ook handig na een vakantie.
/f/image/bTTjTcYt23t8EJPRo9CjH4Cy.png?f=fotoalbum_large)
Is dit definitief verdwenen
Zou wel jammer zijn.
Ik kan helaas alleen niet meer op de dagen (bijv "zaterdag 4 februari") klikken.
Hiermee kon je makkelijk de volledige nieuwsberichten van die dag lezen.
&
Je kon dan daarna onderaan de pagina kiezen tussen nieuwer en ouder nieuws en op die manier kon je relatief makkelijk ouder nieuws per dag teruglezen. Ook handig na een vakantie.
/f/image/bTTjTcYt23t8EJPRo9CjH4Cy.png?f=fotoalbum_large)
Is dit definitief verdwenen
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
De tekst 'Laatste nieuws' linkt nog naar deze pagina en ook via de knop 'Nieuws' in de bovenbalk kom je er.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
^
Ok, thx dat werkt idd.
Ok, thx dat werkt idd.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Er viel mij al wat op in de uitlijningen op het forum. Zou ook aan de custom css kunnen liggen moet ik zeggen.jelle. schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:14:
We hebben net een groot aantal wijzigingen live gezet:Onverhoopt een bug gespot? Meld het in dit topic en we kijken ernaar
- De tracker is terug!

De wijzigingen die ik noemde gaan alleen over de frontpage. Ik denk dat jij hierop doelt: menu links niet zichtbaar, wel veel witruimte.Rolfie schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:47:
[...]
Er viel mij al wat op in de uitlijningen op het forum. Zou ook aan de custom css kunnen liggen moet ik zeggen.
[Afbeelding]
Ook opvallend bij mij nu om 16:00uur:
Op de homepage onder "laatste nieuws" is het meest recente bericht zichtbaar van 14:54 over de HD660S2.
Klink je op "nieuws" bovenin, dan is het meest recente bericht van 15:20 over Skylines remastered.
Ik zou verwachten dat dit synchroon loopt en ze allebei het 15:20 bericht laten zien.....
ps: heb ctrl-F5 gedaan.
Op de homepage onder "laatste nieuws" is het meest recente bericht zichtbaar van 14:54 over de HD660S2.
Klink je op "nieuws" bovenin, dan is het meest recente bericht van 15:20 over Skylines remastered.
Ik zou verwachten dat dit synchroon loopt en ze allebei het 15:20 bericht laten zien.....
ps: heb ctrl-F5 gedaan.
[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 08-02-2023 16:04 ]
PC Specs
Goed gezien! Er gaat even wat mis met de caching op de frontpage, ook op de huidige - dus komt niet door de bètaversie. Wordt aan gewerktHelp!!!! schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:03:
Ook opvallend bij mij nu om 16:00uur:
Op de homepage onder "laatste nieuws" is het meest recente bericht van 14:54 over de HD660S2.
Ik zou verwachten dat dit synchroon loopt....
Volgensmij staat de beta frontpage al heel lang aan op mijn account en heb altijd 'leren leven' met de veranderingen. In de long-run, als ik er aan gewend was, waren de changes altijd onder de streep een verbetering.
Echter vandaag voel ik mij voor de eerste keer genegen om wat terugkoppeling te geven:
De 'Nu in de community' sectie van de pagina is er niet op vooruit gegaan. Ik verbaaste mij altijd al achter het onderliggende algorithme die niet overeen kwam met de lijst van actieve topics op het forum, maar gelukkig zag ik nog altijd veel relevante topic langskomen. Nu de forumtopics zijn gegroepeerd per categorie is voor mij deze functie waardeloos geworden. Het sluit niet aan op mijn interesses.
Ook qua opmaak mis ik content als ik de frontpage bekijk op mijn scherm (portrait mode, 1440p, 125% scale, Firefox, Win11). Er wordt namelijk maar een lijst met vier forumtopics getoond, ten opzichte van twee lijsten op een landscape gepositioneerde monitor.
Ik zou een oude 'Nu op het forum' functionaliteit met 8 of meer topics van harte verwelkomen. Ook de header met informatie over de categorie is van mijbetreft overbodig.
Mogelijk is een oplossing om e.e.a. (keuze welke categorieen) configureerbaar te maken en een set met sane defaults te houden.
Verder gaat de frontpage er alleen maar op vooruit. Zeker het schrappen van de 'Veel bekeken' sectie juich ik toe!
Echter vandaag voel ik mij voor de eerste keer genegen om wat terugkoppeling te geven:
De 'Nu in de community' sectie van de pagina is er niet op vooruit gegaan. Ik verbaaste mij altijd al achter het onderliggende algorithme die niet overeen kwam met de lijst van actieve topics op het forum, maar gelukkig zag ik nog altijd veel relevante topic langskomen. Nu de forumtopics zijn gegroepeerd per categorie is voor mij deze functie waardeloos geworden. Het sluit niet aan op mijn interesses.
Ook qua opmaak mis ik content als ik de frontpage bekijk op mijn scherm (portrait mode, 1440p, 125% scale, Firefox, Win11). Er wordt namelijk maar een lijst met vier forumtopics getoond, ten opzichte van twee lijsten op een landscape gepositioneerde monitor.
Ik zou een oude 'Nu op het forum' functionaliteit met 8 of meer topics van harte verwelkomen. Ook de header met informatie over de categorie is van mijbetreft overbodig.
Mogelijk is een oplossing om e.e.a. (keuze welke categorieen) configureerbaar te maken en een set met sane defaults te houden.
Verder gaat de frontpage er alleen maar op vooruit. Zeker het schrappen van de 'Veel bekeken' sectie juich ik toe!
Zorgt dit er ook voor dat de tracker niet meer werkt (live versie, niet beta)?jelle. schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:05:
[...]
Goed gezien! Er gaat even wat mis met de caching op de frontpage, ook op de huidige - dus komt niet door de bètaversie. Wordt aan gewerkt
Ik zie geen vertraging in de tracker op de huidige frontpage - en die zou er ook niet moeten zijn. Als er bij jou iets niet goed werkt, kun je daarvoor het beste een apart topic in Stoute bugs openen.Brummetje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:33:
[...]
Zorgt dit er ook voor dat de tracker niet meer werkt (live versie, niet beta)?
De tracker is stuk door een poging van uBlock (EasyDutch list) om onze adblock detectie te omzeilen...Brummetje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:33:
[...]
Zorgt dit er ook voor dat de tracker niet meer werkt (live versie, niet beta)?
Intentionally left blank
Dat lijkt inderdaad het probleem te zijn! uBlock uit en het werkt. Geen idee waarom deze weer aan was want heb ik altijd uit op Tweakers.net want ben Abo. Maar goed, probleem opgelost!crisp schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:13:
[...]
De tracker is stuk door een poging van uBlock (EasyDutch list) om onze adblock detectie te omzeilen...
De vernieuwde frontpage is zojuist live gegaan en de bèta is daarmee beëindigd. Dank aan iedereen die heeft meegedaan!
.Plan: .plan: Welkom op de nieuwe frontpage - Een nieuwe smoel voor Tweakers
Nieuw feedbacktopic: Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage
.Plan: .plan: Welkom op de nieuwe frontpage - Een nieuwe smoel voor Tweakers
Nieuw feedbacktopic: Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage
Dit topic is gesloten.