[Feedbacktopic] Frontpage-bètatest Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 10.937 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
The Legend schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:56:
Zijn de ankeilers wat aangepast @boenkeijer ? Nu niet meer 1 grote ‘banner’ over de breedte, maar 2 naast elkaar. En in de 1e positie een blokje van 4. Is wat mij betreft een verbetering! Zorgt op de een of andere manier voor dat de associatie met reclame wat minder is. Ik heb er zowaar op geklikt net :p
Ik denk dat het komt omdat je scherm/venster kleiner is; nu zie je 3 i.p.v. 4 kolommen. Aan het aantal kolommen hebben we nog niks aangepast.

Wat zojuist wel is veranderd aan de bèta-variant (en de originele frontpage) is de toevoeging van de thematische fora. Dit was een succesvolle test van eerder dit jaar, die nu is doorgevoerd in beide varianten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:00
crisp schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:03:
[...]

We zijn aan het testen met een meer gethematiseerd blok voor forumtopics met afwisselende thema's :)
Ik vind het juist enorm handig om een selectie te zien van actuele topics, zoals dat voorheen altijd was in de oude layout. Dan klik ik sneller naar een deel van het forum, waar ik anders nooit zou komen, juist omdat de topictitel interessant lijkt.

Met zo'n gethematiseerd blok gebeurt dat niet, simpelweg omdat ik dan geen interesse in zo'n thema heb. Ik wil gewoon een topic kunnen openen en niet naar een landing page van zo'n thema gaan.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Leut schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:49:
[...]

Ik vind het juist enorm handig om een selectie te zien van actuele topics, zoals dat voorheen altijd was in de oude layout. Dan klik ik sneller naar een deel van het forum, waar ik anders nooit zou komen, juist omdat de topictitel interessant lijkt.

Met zo'n gethematiseerd blok gebeurt dat niet, simpelweg omdat ik dan geen interesse in zo'n thema heb. Ik wil gewoon een topic kunnen openen en niet naar een landing page van zo'n thema gaan.
Dit is voor mij de reden om zojuist te zijn gestopt met deelnemen aan de betatest.

Het is juist mooi om te zien wat er in de community speelt d.m.v. van de actieve topics.
In plaatst van dat te zien krijg ik nu suggesties om eens te kijken electrische auto's, steps, fietsen en weet ik het wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:27
jaspermeul schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:27:
[...]

Dit is voor mij de reden om zojuist te zijn gestopt met deelnemen aan de betatest.

Het is juist mooi om te zien wat er in de community speelt d.m.v. van de actieve topics.
In plaatst van dat te zien krijg ik nu suggesties om eens te kijken electrische auto's, steps, fietsen en weet ik het wat.
Maar komt dat dan ook weer niet terug in de tracker? Ikzelf heb de tracker aan de linkerkant staan en daar heb ik de "actieve topics" "widget" aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:22
crisp schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:03:
[...]

We zijn aan het testen met een meer gethematiseerd blok voor forumtopics met afwisselende thema's :)
Maar moet dat dan in plaats van de laatst actuele forum posts?
Dat kan toch gewoon ernaast (of eronder) gezet worden?

Als ik nu de forums niet volg, moet ik er echt naar zoeken. Terwijl ik in het verleden heel snel naar het actuele forum item kon springen. Bv. tijdens de uitzending van Wie is de Mol, komt deze vanzelf boven als actueel. Zelfde met een F1 race, waar de juiste forum link in dat blok staat. Dat mis je nu (en sommige van deze forum draadjes wisselen bv. bij de F1 wordt er 1 per race aangemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
Senaxx schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:12:
[...]

Maar komt dat dan ook weer niet terug in de tracker? Ikzelf heb de tracker aan de linkerkant staan en daar heb ik de "actieve topics" "widget" aan staan.
In de tracker komt die zeker terug, maar ik heb geen tracker op de frontpage. Die zie ik pas als ik ergens op doorgeklikt ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb de beta weer uitgezet, want het ontbreken van de tracker is toch wel echt een enorme regressie die de frontpage significant minder nuttig maakt. Normaal gesproken kijk ik door de dag heen zo nu en dan een keer op de frontpage en zorgt uiteindelijk de tracker er voor dat ik doorklik naar het forum of naar een interessant klinkende V&A advertentie, maar dat mist nu helemaal.

Dit is hoe mijn frontpage eruit ziet met wat CSS tweaks:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QinBfCoeUdJPTBlbU7uU9Ed_ZI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hxwVAzQVwLdy604keudELvpX.png?f=fotoalbum_large

Dit is met de beta:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6P0pwycz1ltEaiIpsa8rmtoObQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dtMdNmz1zZkFBHi6lV34UasV.png?f=fotoalbum_large

Als ik dan wegblur wat ik niet interessant/relevant vind of wat gewoon veel te veel ruimte inneemt, dan hou ik dit over:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94Mnuh8Ao6sftlXtd395rR3lZRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MCilyFhJ7l4f9yKUBlrejij2.png?f=fotoalbum_large

Kortom, voor mij is het enige verschil dat de tracker weg is, en dat er een hele hoop verloren ruimte is ontstaan.

Ik vind het nieuwe ontwerp wel wat frisser dan het oude, maar laat ons alsjeblieft de grote ankeiler blokken uitzetten, en breng de tracker terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Oon schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:16:
Ik heb de beta weer uitgezet, want het ontbreken van de tracker is toch wel echt een enorme regressie die de frontpage significant minder nuttig maakt. Normaal gesproken kijk ik door de dag heen zo nu en dan een keer op de frontpage en zorgt uiteindelijk de tracker er voor dat ik doorklik naar het forum of naar een interessant klinkende V&A advertentie, maar dat mist nu helemaal.

Dit is hoe mijn frontpage eruit ziet met wat CSS tweaks:
[Afbeelding]

Dit is met de beta:
[Afbeelding]

Als ik dan wegblur wat ik niet interessant/relevant vind of wat gewoon veel te veel ruimte inneemt, dan hou ik dit over:

[Afbeelding]

Kortom, voor mij is het enige verschil dat de tracker weg is, en dat er een hele hoop verloren ruimte is ontstaan.

Ik vind het nieuwe ontwerp wel wat frisser dan het oude, maar laat ons alsjeblieft de grote ankeiler blokken uitzetten, en breng de tracker terug.
Zoals jij hem met CSS tweaks hebt gemaakt is prima. Lekker rustig en focus op nieuws. :) d:)b

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:16
jaspermeul schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:27:
[...]

Ik sluit me hier bij aan. De topics in het nieuwe thematische blok ken ik allemaal wel. Voor nu ben ik daarom ook maar even uit de test gestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:16

ghostman

dwarf

Om nog even aan te haken op m'n eerste feedback. Ik merk nu wel een paar irritatiepunten.

1. Frontpage -> Community highlights -> Meer forumtopics knop: Deze linkt naar Duurzame energie en installaties en niet de actieve topics;
2. Plaats van Community highlights: Ik ga juist vaak naar Tweakers om snel actieve topics te vinden, deze staan nu ergens in het midden van de nieuwsberichten i.p.v. onderaan de page (wat imho minder sneller te vinden is);
3. Software-updates: Deze worden nooit als dikgedrukt/grijs getoond, ook al zijn er oudere, niet gelezen, berichten.

Aanvulling op punt 3 kun je in de screenshot zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_RX_iFgtbrnNKRX7Q2o9O0CPkU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c7hh3jclS13zUUjaIO4Iplph.png?f=user_large

"Winrar 6.11 beta 1 en 7 andere downloads" is niet dikgedrukt terwijl het wel ongelezen nieuws is / bovenaan staat / dikgedrukte items er onderstaan

Voorderest complimenten aan de devvers / designers, ziet er goed uit :*)

[ Voor 26% gewijzigd door ghostman op 04-03-2022 00:33 . Reden: Aanvulling ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb de beta van de frontpage weer uitgezet omdat ik er nog steeds niet aan kan wennen. De headlines krijgen te veel ruimte die gevuld wordt met drukke kolommen die ik nooit gebruik. Op mijn 27", 1920x1080 monitor heb ik nu twee van die kololommen en samen vullen die de helft van het scherm. Samen met de de andere headers en banners blijft er 1/8 over van het scherm voor de headlines waar ik voor naar de fronpage ga.

Mijn scherm wordt gedomineerd door een plaatje voor het artikel van de dag. Ik kan 6 headlines zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/yqvI4dPHUfLVGbriGwyicf7X.png
Als dat plaatje, zoals vandaag, naar een best-buy guide verwijst dan krijgt de best-buy guide dubbel ze veel ruimte op mijn scherm als de headlines want de rechter kolom is ook al voor best-buy.
Als ik dan ook nog de balk met verwijzingen naar pricewatch meeneem komen de verhoudingen nog veel krommer te liggen.

Ik zal er wel bij zeggen dat ik een beetje pech lijk te hebben, als ik in of uitzoom worden de verhoudingen beter. Wellicht dat ik eens een bril moet nemen maar ik los mijn problemen liever op met software dan met hardware ;)

Om wat context te geven, ik kom dagelijks op Tweakers en ken de weg. Ik hoef niet gewezen te worden op een plus-artikel van vorige week want dat heb ik al lang gelezen. Ik hoef ook niet te worden gewezen op de best-buy guides, die weet ik te vinden als ik ze nodig heb. Net als IT-banen, Pricewatch of de meeste andere onderdelen van Tweakers. Uiteraard begrijp ik dat ik geen gemiddelde gebruiker ben en dat ik misschien beter af ben met een custom CSS, maar jullie vroegen om feedback dus bij deze.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-08 21:20
Allereerst wil ik zeggen dat ik tot nu toe redelijk tevreden ben over de Bèta. Er zijn wel 2 punten die ik jammer vind:
1. Het overzicht van 'Actieve topics' staat nu in het midden. Helemaal op mobile is dit vervelend, waar ik voorheen op het pijltje naar beneden klikte en wat naar boven scrollde om de lijst te zien, moet ik nu zoeken waar het overzicht staat.
2. Het overzicht van 'Actieve topics' is vervangen door een voor mij nutteloos overzicht met random forums. Zou het overzicht op zijn minst terug kunnen komen naast de 'community highlights'? Snap niet zo goed waarom hiervoor gekozen is, misschien kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33

crisp

Devver

Pixelated

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:48:
[...]

Mijn scherm wordt gedomineerd door een plaatje voor het artikel van de dag. Ik kan 6 headlines zien.
[Afbeelding]
Dat zijn er al meer dan in de 'oude' variant waar de ankeiler boven de headlines groter is ;)
OmgItsKoen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:04:
Allereerst wil ik zeggen dat ik tot nu toe redelijk tevreden ben over de Bèta. Er zijn wel 2 punten die ik jammer vind:
1. Het overzicht van 'Actieve topics' staat nu in het midden. Helemaal op mobile is dit vervelend, waar ik voorheen op het pijltje naar beneden klikte en wat naar boven scrollde om de lijst te zien, moet ik nu zoeken waar het overzicht staat.
2. Het overzicht van 'Actieve topics' is vervangen door een voor mij nutteloos overzicht met random forums. Zou het overzicht op zijn minst terug kunnen komen naast de 'community highlights'? Snap niet zo goed waarom hiervoor gekozen is, misschien kan iemand mij dit uitleggen?
Dit betreft een test van een meer gethematiseerde weergave van (actieve) forumtopics. Op de oude frontpage staan nu beide varianten, maar voor de beta wordt gekeken of we dat blok kunnen vervangen.

Maar het lijkt me goed om te weten dat er dus toch ook behoefte bestaat voor een meer algemeen active topics-overzicht op de frontpage :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:52
Ik heb inderdaad ook een voorkeur voor het oude blok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:18
Voor mij is het ook een heel gemis dat het oude blok weg is, vond het altijd wel handig om snel de actuele zaken op het forum te kunnen zien.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:23
Hetgeen ik nu mis op de Beta FP, de mogelijkheid om op de datum, bijvoorbeeld "donderdag 3 maart", te klikken om zo door te gaan naar alle nieuws items van die dag. Op de huidige is dat een door mij veel gebruikte functionaliteit. In de beta is het alleen mogelijk om op "laatste nieuws" te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Klopt het dat de community highlight vandaag/gisteren zijn aangepast? Eerst was er een mooi lijstje met leuke topics e.d. en nu heb ik alleen nog maar een algemeen overzichtje met wat "het grote XXX topic".

Persoonlijk vond ik het eerste veel interessanter, grote algemene topics kan ik ook zonder highlight wel vinden en komen mij ook wat onpersoonlijk over.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Electrowolf schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:48:
Klopt het dat de community highlight vandaag/gisteren zijn aangepast? Eerst was er een mooi lijstje met leuke topics e.d. en nu heb ik alleen nog maar een algemeen overzichtje met wat "het grote XXX topic".

Persoonlijk vond ik het eerste veel interessanter, grote algemene topics kan ik ook zonder highlight wel vinden en komen mij ook wat onpersoonlijk over.
Ja. plan: Forumthema's op de frontpage, wijzighistorie reacties - Dev-iteraties #...

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Dank. Had de .plan niet gezien.
Heb je ideeën voor onderwerpen om uit te lichten ...
- Graag het filter/selectie zelf selecteerbaar maken ipv random.
- Fijn als het oude filter ("Nu op het Forum") weer terug komt. Zoals hierboven aangegeven zijn de topics die er nu in staan erg algemeen en niet interessant of leuk. De topics die voorheen in de lijst stonden vond ik vaak wel interessant om te lezen. En dat zijn dan vaak de wat kleinere dingen, zoals "huis splitsen", "wel of niet schakelen", "show je nette lanafwerking" en dat soort random dingen.
- Dit kan je eventueel ook oplossen door twee community highlight dingen te maken? Je hebt immer genoeg ruimte om er meer mee te doen, zowel horizontaal als verticaal.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn feedback (noot: abo dus geen advertenties):

- De enorm dikke Pricewatch balk als shortcut naar diverse categorieën mag van mij weg. Ik weet de pricewatch echt te vinden en nu neemt een shortcutbalk enorm veel verticale ruimte in.
- De zoekbalk neemt idem relatief veel verticale ruimte in. Mag van mij op een knopje dat uitvouwt ipv zo prominent in beeld.
- Hosted by True logo vind ik totaal irrelevant. Ik snap het, historische redenen, maar voor mij is het gewoon een advertentie en ik betaal er voor om die niet te hoeven zien.
- Ik mis de trackerkolom rechts. Ik gebruik die veel om een snelle doorsnede te krijgen wat er allemaal speelt, met name nu actuele forumtopics en zelfs tweakblogs (al staat daar nu zoveel wappie troep op dat ik echt afgehaakt ben).
- Blokken 'het bekijken waard' en 'IT Banen' wil ik uitschakelen. Doen mij niks. Ik wil geen baan in de IT, en een random pricewatch item zit ik ook niet op te wachten.
- Community Highlights mogen van mij naar de derde kolom onder de best buy guide, boven de uitgelichte review.
- Het hele deel 'Veel Bekeken' vind ik een lastig ding. Het zit niet op een logische plek, maar wat je er wel mee moet weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcanekitten
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-06 12:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcP919jqBAcpS_HO1T97qHjtYvI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mo8YB4mSxzNuB7QWDjV07FzJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlnHnjsfteFv3htyR1QJ_gB1wCk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7oajRbdPKhXpefL2XGJEi8A9.png?f=fotoalbum_large

Weet niet of het al gezegd is. Ik gebruik tweakers vooral op m'n portrait 16:9 scherm. Als de website smaller wordt verdwijnt de 'meer' knop van pricewatch. Het kan wel via de knop erboven maar ik ben zelf altijd gewend om daar op te klikken. Misschien een klein inconsistency dingetje. Dit is overigens ook zo op mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
In onderstaande zit een fout bij de declaratie van color, de variabele moet in rgb() gewikkeld worden.
code:
1
.theme-beta time.new

Voor mij eigen heb ik de volgende wijzigingen gemaakt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
// Iets meer witruimte
.headline {
    padding-block: .5rem;
}

// Volledig zwart op wit is in mijn ogen een no-go, veels te hoog contrast. Een donker grijs maakt het leesbaarder.
.text-black {
    color: rgba( var(--color-grey-20) );
}

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Komt er wel een dark mode? Dat is altijd het eerste wat ik aanklik op een site die het heeft.
Jammer dat de brightness slider niet werkt in de beta,ik werd net verblind door mn eigen scherm :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:00

Saven

Administrator

Oké, designer en developer hier. Met alle respect, maar er wordt met veel bombarie een verhaal opgehangen over een groot project: de "nieuwe frontpage". Na jaren het lelijke eendje geweest te zijn zou je verwachten dat Tweakers met de tijd meegaat. Dat ze bij de websites van internationale collega's inspiratie opdoen voor hoe het ook kan, wat nieuwe technieken en trends zijn.

In plaatst daarvan wordt een beetje met de indeling van blokken gespeeld :D Daarbij ook in de valkuil vallen van het teveel luisteren naar de feedback van een klein groepje opper"techneuten" (andere terminologie zal wel niet worden gewaardeerd) waardoor je een gedrochtelijk resultaat krijgt. Bijvoorbeeld wel het lettertype vergroten van nieuwstitels, maar niet de witruimte omdat er gezeurd wordt dat ze twee regels minder kunnen lezen :D. Het is niet ALTIJD functie over vorm, de UX is niet ALTIJD alleen maar beter als je zo veel mogelijk kunt zien. Witruimte geeft ook rust, maakt het een mooier geheel. Als het aan die types ligt zitten we nog op Win98 en Office 2000 ofzo.

Het is vooral het kleine groepje mensen dat verandering niet kan handelen en daarom ook het hardste schreeuwt. Daarnaast zijn er ook gewoon een hele hoop mensen die niet weten wat ze willen en/of er geen verstand van hebben. Dan krijg je van die "buurvrouw Truus"-feedback zoals "ja ik zou dit blok naar rechts verplaatsen" of "dat logootje vind ik niet zo mooi staan want dan raak ik afgeleid". Allemaal totaal niet representatief. Jullie zijn de designers, de experts (hoop ik).

Ik moet dan ook meteen denken aan die aflevering van The Simpsons waar Homer ineens mag bepalen hoe een nieuwe auto eruit komt te zien :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ojZKdm1.jpg

Natuurlijk ben ik er ook maar één. Gelukkig wel een onderwerp waar ik meen verstand van te hebben. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je als designer van Tweakers denkt "nice man, we hebben echt een vette website neergezet", en dat je de front-end zelf ook niet gewoon een beetje treurig vindt. Ik wil het verder ook niet denigrerend maken, maar jongens die net aan hun propedeusejaar beginnen kunnen het vaak (heel veel) beter dan hier.

Ik heb me al eens eerder met een kritische noot uitgelaten over de staat van de website. Waarom weet ik eigenlijk niet, want het kost me kostbare tijd en blijkbaar interesseert het niemand die daadwerkelijk wat te zeggen heeft |:( Maar dat zelfs Femme het met mij eens was, is toch wel een beetje schrijnend.

Tot slot: Tweakers is notabene een tech site. Hoe kun je dan niet mee gaan met trends in webdesign en UX? En heel eerlijk: wanneer je als designer Tweakers.net in je portfolio opneemt bij toekomstige sollicitaties, weet je in elk geval zeker dat je niet langs hoeft te komen voor een gesprek :X We zitten in 2022 hè, niet 2012 ;) Zeg maar het tech decennium waar ieders 12-jarige buurjongen dit niveau al ruim voorbij is.

Dat ik kritisch ben betekent overigens niet dat ik alleen maar negatief ben :* Maar er is gewoon HEEL veel te halen. Zelfs in verband met mogelijk budgettaire redenen kan ik er gewoon niet bij dat het nog steeds van dit niveau is. Maar goed, we gaan zien wat de toekomst gaat brengen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Tweakers is notabene een tech site. Hoe kun je dan niet mee gaan met trends in webdesign en UX?
nou.. Functie over design?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Saven schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:03:
Oké, designer en developer hier. [...]
Je spendeert enkele honderden woorden zonder ook daadwerkelijk inhoudelijk iets te zeggen. Wat is dan die moderne design/UX/whatever? Wat moet er dan anders?

Ik vind zelf t.net heel prettig door de oldschool hoge informatie-dichtheid. Tuurlijk, beetje witruimte hier en daar is tof, en soms helpt het ook echt. Maar ik heb voor mezelf een heleboel van die zaken naar 'compact' teruggedraaid. En ja, ik weet geen reet van design. Maar ik lees deze frontpage al 20+ jaar met veel plezier en wat mij betreft hoeft er niet veel veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

sebastius schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:03:
[...]

Je spendeert enkele honderden woorden zonder ook daadwerkelijk inhoudelijk iets te zeggen. Wat is dan die moderne design/UX/whatever? Wat moet er dan anders?

Ik vind zelf t.net heel prettig door de oldschool hoge informatie-dichtheid. Tuurlijk, beetje witruimte hier en daar is tof, en soms helpt het ook echt. Maar ik heb voor mezelf een heleboel van die zaken naar 'compact' teruggedraaid. En ja, ik weet geen reet van design. Maar ik lees deze frontpage al 20+ jaar met veel plezier en wat mij betreft hoeft er niet veel veranderd.
Niet inhoudelijk zeg je? Maar je vraagt aan mij wat moderne UX/design is? :D Hoe inhoudelijk wil je het anders hebben? Dit is feedback voor Tweakers.net; die zouden prima moeten begrijpen wat ik bedoel. Het gaat in feite om de visie die het front-end team van Tweakers lijkt te missen, niet de vrijheid krijgt om die visie uiteen te zetten, of simpelweg niet genoeg expertise heeft op dit gebied. De indeling van de homepage is overigens wat mij betreft prima, dat is het issue niet.

Feeback dat de site er ouderwets uitziet, aanvoelt en werkt, is in jouw ogen misschien te globaal maar wel een feit. Vergelijk het met andere internationale (tech) sites. Of neem een uurtje om op Youtube te zien wat webdesign en -development anno 2022 inhoudt.

Ik kan me heus voorstellen dat er in een bedrijf als DPG/Tweakers geen ruimte is om 't ff snel helemaal anders te doen. En het zal ook meespelen dat de codebase waarschijnlijk een grote brei van door elkaar verweefde code is. Maar dat betekent niet dat er geen vooruitgang mogelijk is.

Gebaseerd op aannames van de huidige situatie zou een nieuwe situatie er ongeveer zo uitzien:
  • Maak een font-end API (REST/GraphQL) om data op te halen zodat je niet in die ouderwetse templateviews direct met de backend verbonden bent
  • Maak een nieuw ontwerp in iets als Figma, in een jasje anno 2022
  • Ontwikkel je nieuwe front-end op basis van een stack naar keuze en gebruik je front-end API
  • ?????
  • Profit
  • Zo kun je meteen sneller doorontwikkelen en makkelijker onderhouden in de toekomst
  • Dan hoeven backend developers die geen kaas van UX hebben gegeten zich ook niet meer te bemoeien met de front-end ;)
Ja ja, het is heel globaal, kort door de bocht, en ik ken de interne situatie niet. Maar om je een idee te geven.

Bonus feedback:
In de huidige CSS variabelen slaan jullie iets te ver door. D.w.z.: de kleurwaardes zelf staan los van je kleurfunctie. Gooi gewoon de hele kleur (bijv. "rgba(155,155,155,1)") in de variabele. Anders is het onmogelijk te onderhouden joh. Kijk eens hoe https://stackoverflow.com/ dat doet:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ff87ZSa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pixeltje schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:22:
first, echt een betere manier van testen dit. De vorige keer werd ik wat overvallen door de A/B test die ook nog eens erg buggy was, nu kan ik zelf kiezen of ik meedoe en ook terugschakelen als ik daar zelf zin in heb. Fijn dat er met de input van toen iets gedaan is!

Op mobiel; er worden twee Ankeilers boven elkaar getoond en dat maakt dat er maar twee nieuwsberichten te zien zijn. Dat mag van mij anders; één ankeiler bovenaan is genoeg plus dat maakt plaats voor 3 of 4 regels nieuwsberichten:
[Afbeelding]
Na een week of twee blijf ik grotendeels bij mijn eerste reactie; de frontpage op desktop is prima, de excentriciteit stoort me niet. Op grotere schermen (vanaf >15") is er wel heel veel ruimte wit links en rechts, iets waarvan ik hoop dat het ten dele beter wordt als de tracker terug beschikbaar is.

Het lettertype of in ieder geval de uitstraling van nieuwsberichten blijft wennen, er is iets met het lettertype, de spacing of de tekengrootte waar ik moeite mee heb. schalen naar 90% maakt het veel fijner leesbaar voor mij.

Op mobiel is en blijft mijn enige kritiekpunt de dubbele banner boven in het scherm. Er zijn twee nieuwsberichten zichtbaar en dat is wat mij betreft een onjuiste verhouding.

Overall nog steeds een fijne website om te gebruiken en hoewel ik de tracker echt mis op de fp kan ik de veranderingen wel waarderen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 18:44
Pixeltje schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:57:
[...]

Na een week of twee blijf ik grotendeels bij mijn eerste reactie; de frontpage op desktop is prima, de excentriciteit stoort me niet. Op grotere schermen (vanaf >15") is er wel heel veel ruimte wit links en rechts, iets waarvan ik hoop dat het ten dele beter wordt als de tracker terug beschikbaar is.

Het lettertype of in ieder geval de uitstraling van nieuwsberichten blijft wennen, er is iets met het lettertype, de spacing of de tekengrootte waar ik moeite mee heb. schalen naar 90% maakt het veel fijner leesbaar voor mij.

Op mobiel is en blijft mijn enige kritiekpunt de dubbele banner boven in het scherm. Er zijn twee nieuwsberichten zichtbaar en dat is wat mij betreft een onjuiste verhouding.

Overall nog steeds een fijne website om te gebruiken en hoewel ik de tracker echt mis op de fp kan ik de veranderingen wel waarderen.
Ik heb geen probleem met het lettertype. Maar ik zie nauwelijks verschil. Mijn grootste probleem lijft ( 24" 1920x1200 scherm) dat alles zo uit het midden staat dat het niet prettig is. Ik kijk precies op het punt waar niks staat van nature.

het zou overigens op te lossen zijn door de tracker weer aan te zetten zodat alles naar rehcts springt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• watcher46
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:43
Saven schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:26:

Ik kan me heus voorstellen dat er in een bedrijf als DPG/Tweakers geen ruimte is om 't ff snel helemaal anders te doen. En het zal ook meespelen dat de codebase waarschijnlijk een grote brei van door elkaar verweefde code is. Maar dat betekent niet dat er geen vooruitgang mogelijk is.
Hoewel je er niet ver naast zit met je aanname, wordt er wel degelijk vooruitgang geboekt. Het feit dat dat niet echt opgemerkt wordt, betekend we dat stukje goed doen. ;)
Gebaseerd op aannames van de huidige situatie zou een nieuwe situatie er ongeveer zo uitzien:
  • Maak een font-end API (REST/GraphQL) om data op te halen zodat je niet in die ouderwetse templateviews direct met de backend verbonden bent
  • Maak een nieuw ontwerp in iets als Figma, in een jasje anno 2022
  • Ontwikkel je nieuwe front-end op basis van een stack naar keuze en gebruik je front-end API
  • ?????
  • Profit
  • Zo kun je meteen sneller doorontwikkelen en makkelijker onderhouden in de toekomst
  • Dan hoeven backend developers die geen kaas van UX hebben gegeten zich ook niet meer te bemoeien met de front-end ;)
Ja ja, het is heel globaal, kort door de bocht, en ik ken de interne situatie niet. Maar om je een idee te geven.
Hoewel wij als frontenders dit idee ook hebben gehad, is dit een scenario wat voor nu niet haalbaar is. Tenzij we een code-freeze doen en een jaar lang dedicated met alle devvers en designers dit opnieuw gaan maken. Of laat ik voor het gemak maar 2 jaar zeggen, omdat het zo'n enorm landschap is wat opnieuw gebouwd moet worden, en dan ben ik nog redelijk optimistisch over de tijd.
Daarnaast om een voorstel te doen op basis van een aanname kan erg overkomen alsof je de waarheid in pacht hebt. Hoewel ik je goede intentie waardeer, zal dit niet door elke devver hier gewaardeerd worden.
Maar mogelijk kan ik je laten zien hoe het wel zit en ben dan benieuwd of je dan nog suggesties voor ons hebt. :)

Wat we nu aan het doen zijn achter de schermen is een component library aan het opbouwen op basis van een design system. De componenten zijn Web Components en framework agnostisch. Zo bouwen we iets wat ready is voor de toekomst. We houden hier rekening met thema's. (kuch kuch dark mode kuch)
Je ziet het niet, maar wordt wel awesome en state of the art. ;) Dit jaar ga je er nog wat van merken...
Bonus feedback:
In de huidige CSS variabelen slaan jullie iets te ver door. D.w.z.: de kleurwaardes zelf staan los van je kleurfunctie. Gooi gewoon de hele kleur (bijv. "rgba(155,155,155,1)") in de variabele. Anders is het onmogelijk te onderhouden joh. Kijk eens hoe https://stackoverflow.com/ dat doet:
[Afbeelding]
Ja heb ik het met mijn mede frontenders over gehad, de huidige frontpage beta setup met Tailwind was voor ons een trial. Nu hebben we hier met het design system icm thema's rekening mee gehouden, dus dat gaat helemaal goed komen. Thanks voor je suggestie.

Aangezien je designer en developer bent, ben ik wel benieuwd of je nog meer suggesties hebt. Alle beetjes en perspectieven hebben nut, ben ik van mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 17:26
Misschien dat het al langsgekomen is, maar ik heb niet het hele topic gelezen.

Ik heb een vervelende bug op de nieuwe frontpage. Geen idee of het hier moet, want bugs worden niet genoemd in de TS, maar kan geen andere pagina vinden waar het wel kan.

In de video zie je door de lijn onder de titel op welk artikel ik druk. Het is een long press om het in een nieuw tabblad te openen. Als je dan naar het nieuwe menu kijkt, zie je de verkeerde link. Als je die dan opent, kom je ook bij het artikel uit dat in het nieuwe menu staat, niet waar je op drukte. Ik hoop dat de video duidelijk genoeg is.

Google Drive Link naar video

iPhone 11
iOS 14.8.1
Chrome 98.0.4758.97 op iOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

Eagle Creek

Breathing security

Draecko schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:24:
Waar is de tracker op de nieuwe homepage?
Ik mis deze enorm en hoop dat jullie deze kunnen moderniseren.

De tracker is voor mij de #1 feature, waarmee ik alle categorieën op volgorde en prioriteit en volume in de gaten houdt. Als deze verdwijnt, weet ik zeker dat ik een stuk minder actief zal zijn simpelweg omdat ik veel minder de trigger krijg.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

Gebruik de nieuwe frontpage nu sinds de eerste dag dat je deze kon testen. Ben iemand die eigenlijk puur de headlines scanned en dan het forum induikt, dus ben geen zware gebruiker van de FP. Pricewatch komt af en toe ook voorbij, maar dat is het in grote lijnen dan ook wel.

Ben inmiddels wel al gewend aan de indeling van de FP, ook op mobiel. Merk op dat de mobiele variant van Nu.nl en T.net een zelfde opzet/filosifie hebben trouwens.

Navigeren deed ik altijd al via de menu elementen, iets wat ik nog steeds doe. Dus op die manier vind ik gewoon mijn weg op de website wel. Meest irritante is misschien nog wel het breedteverschil tussen FP en GoT. Als dat in ieder geval met het headermenu gelijk getrokken kon worden, zou dat mijn grootste 'irritatie' wegnemen.

Overigens waardeer ik de transparatie in het gehele proces. Ik loop hier lang genoeg rond om te weten hoe men als publiek met veranderingen omgaat. Dus volg dit topic wel met enige interesse :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:21:
[...]

Dat zijn er al meer dan in de 'oude' variant waar de ankeiler boven de headlines groter is ;)

[...]

Dit betreft een test van een meer gethematiseerde weergave van (actieve) forumtopics. Op de oude frontpage staan nu beide varianten, maar voor de beta wordt gekeken of we dat blok kunnen vervangen.

Maar het lijkt me goed om te weten dat er dus toch ook behoefte bestaat voor een meer algemeen active topics-overzicht op de frontpage :)
aha; vandaar dat mijn FP "raar" aanvoelde en ik info miste..

de BBG's zijn nu buitenbeeld gezakt en hebben plaats gemaakt voor een voor mij volledig zinloos blok

de active topics tracker links is goed.. rechts mag wel, maar gooi hem dan een stuk naar beneden, veel minder prominent op de pagina imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mschol schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:43:
[...]

aha; vandaar dat mijn FP "raar" aanvoelde en ik info miste..

de BBG's zijn nu buitenbeeld gezakt en hebben plaats gemaakt voor een voor mij volledig zinloos blok

de active topics tracker links is goed.. rechts mag wel, maar gooi hem dan een stuk naar beneden, veel minder prominent op de pagina imho
De positie is dynamisch tov de BBG's; als er weer een nieuwe BBG komt dan komt deze weer een week bovenin te staan (voor de niet-bèta frontpage).

In het algemeen moeten we met de frontpage eigenlijk verschillende doelgroepen bedienen. Frequente bezoekers van Tweakers zullen hem vooral gebruiken voor het laatste nieuws, maar voor nieuwe bezoekers is het ook een uithangbord voor wat Tweakers naast de redactionele artikelen nog meer te bieden heeft. Dat maakt het lastig (zo niet onmogelijk) om een frontpage te ontwerpen die voor alle bezoekers aansluit bij hun behoeften. Uiteindelijk zullen we dat dynamisch moeten maken en personalisatie voor moeten gaan toepassen. In de tussentijd is het zoeken naar een zo optimaal mogelijke mix.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 17:26
SteenMSc schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:32:
Misschien dat het al langsgekomen is, maar ik heb niet het hele topic gelezen.

Ik heb een vervelende bug op de nieuwe frontpage. Geen idee of het hier moet, want bugs worden niet genoemd in de TS, maar kan geen andere pagina vinden waar het wel kan.

In de video zie je door de lijn onder de titel op welk artikel ik druk. Het is een long press om het in een nieuw tabblad te openen. Als je dan naar het nieuwe menu kijkt, zie je de verkeerde link. Als je die dan opent, kom je ook bij het artikel uit dat in het nieuwe menu staat, niet waar je op drukte. Ik hoop dat de video duidelijk genoeg is.

Google Drive Link naar video

iPhone 11
iOS 14.8.1
Chrome 98.0.4758.97 op iOS
Nog een kleine toevoeging waar ik net achter kwam. Als het artikel waar je op klikt boven een Plus artikel staat, wordt het volgende nieuwsbericht “geselecteerd”. Hij zit er dan dus 2 naast ipv 1. Een ankeiler ziet ie als normaal bericht, ook al is het plus. .Geek, .Actie en .Adv slaat ie ook over.
Als ik verder naar beneden scroll, wordt het steeds minder voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

watcher46 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Hoewel je er niet ver naast zit met je aanname, wordt er wel degelijk vooruitgang geboekt. Het feit dat dat niet echt opgemerkt wordt, betekend we dat stukje goed doen. ;)

[...]

Hoewel wij als frontenders dit idee ook hebben gehad, is dit een scenario wat voor nu niet haalbaar is. Tenzij we een code-freeze doen en een jaar lang dedicated met alle devvers en designers dit opnieuw gaan maken. Of laat ik voor het gemak maar 2 jaar zeggen, omdat het zo'n enorm landschap is wat opnieuw gebouwd moet worden, en dan ben ik nog redelijk optimistisch over de tijd.
Daarnaast om een voorstel te doen op basis van een aanname kan erg overkomen alsof je de waarheid in pacht hebt. Hoewel ik je goede intentie waardeer, zal dit niet door elke devver hier gewaardeerd worden.
Maar mogelijk kan ik je laten zien hoe het wel zit en ben dan benieuwd of je dan nog suggesties voor ons hebt. :)

Wat we nu aan het doen zijn achter de schermen is een component library aan het opbouwen op basis van een design system. De componenten zijn Web Components en framework agnostisch. Zo bouwen we iets wat ready is voor de toekomst. We houden hier rekening met thema's. (kuch kuch dark mode kuch)
Je ziet het niet, maar wordt wel awesome en state of the art. ;) Dit jaar ga je er nog wat van merken...
Baas, hele goede reactie (y) :) Appreciated. Was erg druk dus weinig tijd gehad om inhoudelijk te reageren. Maar dit geeft een stuk meer duidelijkheid. Ik begrijp het probleem van de codefreeze, dat blijft een lastig punt. Hoewel met een losse backend (api) en losse frontend 'in principe' (aanname) los van de huidige FP ontwikkeld zou kunnen worden. Maar ja, kost inderdaad meer devtijd als je ook de huidige site/FP wil onderhouden en heeft wat haken en ogen.

Ik denk dat de huidige beschreven setup prima is, dat geeft je straks meer vrijheid en makkelijker onderhoud. Ben in elk geval erg benieuwd hoe dat uiteindelijk tot een technisch geheel wordt gemaakt. Alles in Next.js is misschien een beetje overkill :+ (laat staan achterlijk, als je alle nieuwsberichten wil pre-renderen t.b.v. SEO... heb je amper meer een RDBMS nodig, static html ftw :D) maar een beetje fancyness kan geen kwaad.

De enige tip die ik nog heb los van de techniek is om niet te over-engineeren op basis van user feedback. En bij zowel internationale collega's te (blijven) kijken hoe zij design/UX oppakken, als op bijv. YouTube om een beetje bij te blijven met design trends :9
[...]

Ja heb ik het met mijn mede frontenders over gehad, de huidige frontpage beta setup met Tailwind was voor ons een trial. Nu hebben we hier met het design system icm thema's rekening mee gehouden, dus dat gaat helemaal goed komen. Thanks voor je suggestie.

Aangezien je designer en developer bent, ben ik wel benieuwd of je nog meer suggesties hebt. Alle beetjes en perspectieven hebben nut, ben ik van mening. :)
Top d:)b Succes iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:52
crisp schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:56:
[...]

De positie is dynamisch tov de BBG's; als er weer een nieuwe BBG komt dan komt deze weer een week bovenin te staan (voor de niet-bèta frontpage).

In het algemeen moeten we met de frontpage eigenlijk verschillende doelgroepen bedienen. Frequente bezoekers van Tweakers zullen hem vooral gebruiken voor het laatste nieuws, maar voor nieuwe bezoekers is het ook een uithangbord voor wat Tweakers naast de redactionele artikelen nog meer te bieden heeft. Dat maakt het lastig (zo niet onmogelijk) om een frontpage te ontwerpen die voor alle bezoekers aansluit bij hun behoeften. Uiteindelijk zullen we dat dynamisch moeten maken en personalisatie voor moeten gaan toepassen. In de tussentijd is het zoeken naar een zo optimaal mogelijke mix.
De beste optie blijft dan, denk ik, toch om het per profiel mogelijk te maken om bepaalde blokken wel of niet te tonen. Ik kan me voorstellen dat vanuit commercie/meer abonnementen verkopen het wenselijk is om dat niet voor alle blokken te kunnen doen, maar ik zou het al fijn vinden om bepaalde blokjes die ik niet relevant vind uit te kunnen zetten, zodat het al een rustiger geheel wordt. Ik besef me ook terdege overigens dat dit een behoorlijk complex verhaal is.

Over de beta in het algemeen: Ik heb hem inmiddels na een week of 2/3 weer uitgezet, eigenlijk net na het vervangen van het Nu op het forum blokje. Ik vond zowel desktop en mobiel geen verbetering (zie eerdere reacties in dit topic) en het vervangen van het blokje was voor mij bij wijze van spreken de doodsteek voor de beta. Ik vind het nieuwe blokje overigens wel een goede toevoeging, maar dan ook echt als toevoeging en niet als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-09 16:57
Het huidige overzicht van community highlights rond een thema vind ik persoonlijk niet interessant.
Ik zie liever het oude overzicht terugkomen met recente actieve forum topics.

Ik vind het interessant om in een topic te stappen wanneer er nog relatief weinig reacties zijn, zodat ik wat nuttigs kan toevoegen of een relevante vraag kan stellen, zonder de halve community over me heen te krijgen dat wat ik schrijf/ vraag 200 pagina's geleden al aan bod is gekomen.
De kans dat ik eens rond wil kijken in een forumtopic met duizenden reacties is nihil. Wanneer ik gericht informatie zoek die wellicht in een forum topic aan bod is gekomen weet ik dat topic wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het trouwens toeval of de bedoeling dat Tweakers.net en Fok.nl enigzins op elkaar lijken?

Het is vele jaren geleden dat ik ooit op Fok kwam, en was nieuwsgierig of daar wat veranderingen doorgevoerd was met de frontpage.

Vroeger leek het al op elkaar, nu zie je nog steeds overeenkomsten.

Lange nieuwsberichtenlijst met een tijd en categorie puntjes ervoor en het aantal reacties erachter. (Dit komt heel erg overeen met elkaar en valt snel op)
Zelfde soort ankeilers. (Al heeft de beta-test frontpage hier veel meer)
Tracker aan de linkerkant.

Misschien tijd voor iets anders?

Ik weet dat iedereen veel kritiek kan leveren en misschien krijgt de frontpage door deze beta-test en vele andere toekomstige beta-tests steeds meer een eigen smoel.
Maar er zijn vast wel design trucjes te verzinnen om het iets anders te doen zonder dat het onherkenbaar wordt.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
waar blijft die tracker? :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Als het al vermeld is, ignore =)))

Het zou absoluut goddelijk zijn als ik het nieuws op de frontpage in het midden zou kunnen krijgen (wellicht via een toggle).

In het begin dacht ik dat gewenning was, maar het voelt gewoon niet natuurlijk om elke keer links op het scherm te kijken om de newsfeed te zien. Ik snap dat andere elementen ook attentie moeten krijgen, maar die boeien me grofweg gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 22:34
Na dagelijks gebruik van het begin nog steeds niet gewend dat forum niet meer onderin staan maar middenin, blijf er pertinent voorbij scrollen :( Verder nog steeds minder tevreden dan de oude layout, maar alles went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:16:
Als het al vermeld is, ignore =)))

Het zou absoluut goddelijk zijn als ik het nieuws op de frontpage in het midden zou kunnen krijgen (wellicht via een toggle).

In het begin dacht ik dat gewenning was, maar het voelt gewoon niet natuurlijk om elke keer links op het scherm te kijken om de newsfeed te zien. Ik snap dat andere elementen ook attentie moeten krijgen, maar die boeien me grofweg gewoon niet.
Als tweakers het zelf niet beschikbaar maakt kunnen we het zelf met CSS. Ik heb een snippet hiervoor gemaakt.

custom css snippet: [FP BETA] Nieuws in het midden en ankeliers links

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20

Zeror

Ik Henk 'm!

Iets met de font color van de artikelen veranderd vandaag? Dat zwarte is een stuk minder mooi dan het donkerblauwe. Foutje of intended?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 22:04
Zeror schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:09:
Iets met de font color van de artikelen veranderd vandaag? Dat zwarte is een stuk minder mooi dan het donkerblauwe. Foutje of intended?
Dit is een foutje, zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71090468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zeror schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:09:
Is inmiddels gefixt :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

"Nu op het forum" is weer terug? Nice! *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Als ik de nieuwe frontpage bekijk op een computer met 125% font size (windows) dan is de tekst van de headlines erg groot in vergelijking met de oude fraontpage en in vergelijking met de tekst van het OS zelf (bijvoorbeeld de tekst van Windows Explorer) Dit mag van mij compacter of met een optie om de tekst compacter te maken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Toch ben ik benieuwd na een maand of er inmiddels diverse wijzigingen gedaan zijn aan de frontpage. Ik zie nog niet echt gek veel aanpassingen, maar toch ben ik benieuwd of er inmiddels al iets is van een changelog?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

AW_Bos schreef op zondag 22 mei 2022 @ 01:57:
Toch ben ik benieuwd na een maand of er inmiddels diverse wijzigingen gedaan zijn aan de frontpage. Ik zie nog niet echt gek veel aanpassingen, maar toch ben ik benieuwd of er inmiddels al iets is van een changelog?
Even een schopje :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
AW_Bos schreef op zondag 22 mei 2022 @ 01:57:
We hebben het project even op een lager pitje moeten zetten door andere projecten die voorbij kwamen (o.a. 3rd party tracking vrij maken :)).

De kwalitatieve en kwantitatieve data van de bèta-test is geanalyseerd en daarop zijn aanpassingen gedaan in het ontwerp. Binnenkort publiceren we een uitgebreid .plan met de bevindingen en next steps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maradesign
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 14:06
Ik zag zojuist op windows11 in chrome een update van de moderatie pop-up. En het verwarde mij en moest goed kijken waarom. De hover kleur van de +1 lijkt op de +1 legenda kleur. En de kleur van de +1 / +2 (idle) lijken het zelfde.

Ik snap daarnaast de keuze om een 0 score iets groener te maken omdat geel negatiever over kan komen. Maar de nieuwe kleuren zijn nog niet helemaal goed is mijn mening.

Persoonlijk vind ik de kleur van de +1(en hover) veel te fel.
De hovers hoeven wat mij bertreft ook geen verschil in kleur te hebben. Een randje eromheen lijkt me ook duidelijk zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DP2VEZrQtoYuBgjf9TwyTZqY4ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBWDMrw4XJeyVGTVgeeOdFDE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door maradesign op 10-08-2022 13:16 ]

Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maradesign schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:13:
Ik zag zojuist op windows11 in chrome een update van de moderatie pop-up. En het verwarde mij en moest goed kijken waarom. De hover kleur van de +1 lijkt op de +1 legenda kleur. En de kleur van de +1 / +2 (idle) lijken het zelfde.

Ik snap daarnaast de keuze om een 0 score iets groener te maken omdat geel negatiever over kan komen. Maar de nieuwe kleuren zijn nog niet helemaal goed is mijn mening.

Persoonlijk vind ik de kleur van de +1(en hover) veel te fel.
De hovers hoeven wat mij bertreft ook geen verschil in kleur te hebben. Een randje eromheen lijkt me ook duidelijk zat.

[Afbeelding]
Op mijn mobiel kan ik bijna geen onderscheid meer maken (ik ben niet kleurenblind en ik heb een oled scherm in mijn telefoon zitten). Maar ik vind de kleuren enorm veel op elkaar lijken, volgens mij is het idee dat je met een kleur het onderscheid beter kan zien? Dat is in dit geval compleet mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@maradesign @Verwijderd zie De nieuwe weergave van de reactiescore voor de wijzigingen mbt de moderaties. Dat heeft niets te maken met de frontpage bèta ;)

Intentionally left blank

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:29
Zit dat uitgebreide .plan met bevindingen en next-steps nog in de pijplijn? Het is daarover al weer 2.5 maand stil, of ik moet wat gemist hebben. Ok, zomerperiode, maar dan nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:48

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Topicstarter
eric.1 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:49:
Zit dat uitgebreide .plan met bevindingen en next-steps nog in de pijplijn? Het is daarover al weer 2.5 maand stil, of ik moet wat gemist hebben. Ok, zomerperiode, maar dan nog.
Bedankt voor het bericht, en tegelijkertijd excuses voor de lange radiostilte. Het .Plan komt eraan (nog geen publicatiedatum bekend), maar hier alvast een korte samenvatting.

Er is een nieuwe versie van het ontwerp gemaakt op basis van:
  • Learnings uit de bètatest
  • Een reeks kwantitatieve validaties door middel van A/B-tests op de huidige versie van de frontpage
  • Aanvullende eisen van onze redactie
Deze nieuwe versie zou geen verrassing moeten zijn, want het is puur een iteratie op de bèta. Een paar elementen worden verplaatst, andere worden geschrapt en in het algemeen zou de frontpage een stuk gestroomlijnder moeten worden. De hoofdstructuur en indeling blijven hetzelfde als de bètaversie.

Wanneer is de livegang?
Door de tussenkomst van enkele urgente projecten (waarvan sommigen al live zijn, zoals thirdparty trackingvrij), is de livegang van de nieuwe frontpage opgeschoven. We gaan hier binnenkort mee verder, de planning is dan om de nieuwe frontpage tegen het einde van dit jaar op te leveren.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

• Alxndr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 19:07
Is dit de juiste plek om te vragen/klagen naar het veranderde lettertype?

Komt er een poll over deze wijziging? Persoonlijk doet het me zeer aan m'n ogen en wil ik graag zsm de oude terug.

Het probleem lijkt Firefox, my bad. :X

update: oorzaak gevonden, het was de 'facebook container' - die geupdate en alles is weer normaal

[ Voor 29% gewijzigd door Alxndr op 09-09-2022 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:48

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Topicstarter
Alxndr schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:40:
Is dit de juiste plek om te vragen/klagen naar het veranderde lettertype?

Komt er een poll over deze wijziging? Persoonlijk doet het me zeer aan m'n ogen en wil ik graag zsm de oude terug.
Voor zover ik weet zijn er sinds 2018 geen wijzigingen in lettertype geweest. Vooral niet op de frontpage bèta.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Er is alleen verandering in font size gedaan. Verder niet. Je kunt dit eenvoudig met custom css oplossen voor jezelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 09-09-2022 10:37 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alxndr
  • Laatst online: 28-08 19:07
bozhoyo schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:21:
[...]

Voor zover ik weet zijn er sinds 2018 geen wijzigingen in lettertype geweest. Vooral niet op de frontpage bèta.
Ik was te voorbarig, de oorzaak lijkt Firefox, NOS.nl ziet er ook ineens anders uit - zelfde andere font en smallere tekstblokken (ligt niet aan de zoom en/of breedte van het venster).

update: oorzaak gevonden, het was de 'facebook container' - die geupdate en alles is weer normaal

(links Chrome, rechts FF)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbRhQBAsnW9CBoN8RUxq1G8PkMM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9m5WKrHJwljA60vPmMaTTGS7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Alxndr op 09-09-2022 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Laatst online: 09-09 12:44
Zoals jullie gemerkt hebben is het al een hele poos stil rondom de frontpage-bètatest. Dat heeft te maken gehad met de tussenkomst van andere grote projecten, waaronder thirdparty-trackingvrij, Vriendelijker Tweakers en de uitfasering van Tweakers Plus. Vandaag hebben we echter een grote update: we hebben het frontpage-project weer opgestart, met als plan om dit kwartaal de vernieuwde frontpage te lanceren :)

Huh, frontpage-vernieuwing :?
Eerst even terug, te beginnen bij waarom we de frontpage vernieuwen en welke aanpak we hierbij hanteren. Zoals eerder toegelicht door mijn voorganger zit dat als volgt:
De huidige frontendset-up van Tweakers is verouderd en moet toekomstvast gemaakt worden. De frontend die we voor ogen hebben, vormt een moderne, op componenten gebaseerde interface, die de ontwikkeling van nieuwe functies versnelt en verschillende thema’s mogelijk maakt. Deze vernieuwing kunnen we op twee manieren aanpakken:
  1. meer dan drie jaar achter de schermen werken om Tweakers helemaal aan te passen aan de nieuwe frontendset-up;
  2. beginnen met een gedeelte van de website en de wijzigingen geleidelijk uitrollen.
We hebben ervoor gekozen om te beginnen met een gedeelte van de website. Zo kunnen we de website stapsgewijs aanpassen aan een nieuwe lay-out en de opgedane kennis meenemen naar het volgende deel. Als startonderdeel hebben we de frontpage van Tweakers gekozen; daar willen we de ervaring op een aantal gebieden verbeteren.

Het belangrijkste is dat we van de frontpage het best mogelijke toegangspunt voor de verschillende onderdelen van Tweakers maken. Deze pagina heeft veruit het grootste bereik en is de ‘etalage’ voor de andere onderdelen van de website. Daarnaast is er, na de uitbreiding van de reviewredactie vorig jaar september en met de komst van Tweakers Plus, meer uitgebreide content. Deze content willen we beter zichtbaar maken voor de eindgebruiker. De huidige frontpage biedt weinig mogelijkheden om deze artikelen uit te lichten.
NB: Tweakers Plus bestaat inmiddels niet meer, maar de wens om reviews en verdiepende artikelen zichtbaarder te maken, is onveranderd.

Wat is de huidige status?
De huidige bètatest, die je nog steeds kunt aanzetten in je profiel, is een opvolging geweest van een eerder uitgevoerde A/B-test en daarna een alfatest onder HQ en crew. In deze bètatest hebben we zowel kwantitatieve data (bijvoorbeeld hoeveel kliks bepaalde onderdelen krijgen tov de huidige frontpage) als kwalitatieve feedback (via dit formulier en dit topic) verzameld. Deze feedback is verwerkt in het ontwerp. Een deel van de wijzigingen is al eerder aangepast in de bètatest, een ander deel moeten we nog aanpassen.

Wat gaat er nu gebeuren?
De wijzigingen die we nog willen doen, gaan we verwerken in de bètaversie. Dat betekent dat als je gebruikmaakt van de frontpage bèta, je de komende weken de volgende verbeteringen gaat zien:
  • Andere styling van de ankeilers, waarbij de donkere tekstachtergrond vervangen wordt door een light mode.
  • Het verwijderen van onder andere de blokjes "Veel bekeken" en "Het bekijken waard".
  • Het aanpassen van de "Community highlights" naar een weergave met forumthema's.
  • Het beschikbaar maken van de tracker in de huidige vorm.
Kan ik nog steeds feedback geven?
Ja, zoals gezegd kun je de bètaversie nog steeds aanzetten als je dat nog niet gedaan hebt en feedback geven via dit topic of dit formulier. Grote wijzigingen in het design zullen we echter niet meer gaan doen voor de release, omdat het ontwerp in de huidige vorm reeds gevalideerd is op basis van de inzichten die we hebben verkregen. Dat betekent overigens niet dat we nooit meer iets gaan aanpassen: ook na de release zullen we blijven itereren op het ontwerp om dit verder te verbeteren.

Waarom zie ik mijn feedback niet terug in het ontwerp?
Tweakers ontvangt elke dag honderdduizenden bezoekers met haast evenveel verschillende wensen. De ene bezoeker wordt door ankeilers juist uitgenodigd om artikelen te lezen, de ander heeft het liefst een zo hoog mogelijke informatiedichtheid met alleen maar tekst en weer iemand anders wil vooral een moderne uitstraling. Aan ons de taak om daar een goede balans in te vinden, waarbij we kijken naar zowel kwalitatieve feedback als kwantitatieve data (harde cijfers). Het komt waarschijnlijk niet als verrassing dat daar nog wel eens een verschil in zit, wat betekent dat we continu keuzes moeten maken. Dat is dan ook de reden waarom niet alle feedback altijd verwerkt kan worden.

Hoe blijf ik op de hoogte van wijzigingen?
De eerder genoemde aanpassingen zul je in de bètaversie vanzelf zien verschijnen en daar zullen we ook updates over geven in dit topic. Tevens zal er aan het einde van deze sprint (dus over 2 weken) een development-iteratie .plan op de frontpage verschijnen met onder andere bovenstaande informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

jelle. schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:26:
Wat gaat er nu gebeuren?
  • Het verwijderen van onder andere de blokjes "Veel bekeken" en "Het bekijken waard".
Vallen die twee niet samen te voegen tot iets nieuws. Een blok in de zijbalk met waarin, door elkaar/willekeurig, enkele producten en nieuwsartikelen die veel bekeken worden uitgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Laatst online: 29-08 14:07
Er is een tussenkopje: 'Community highlights'. Dit moet 'Communityhighlights' zijn. 'Community-highlights' mag ook (doe die laatste maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:29

D4NG3R

kiwi

:)

Gooi er inderdaad een streepje tussen. "Communityhighlights" leest wel heel erg druk. _O-

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Delpozo schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:55:
Er is een tussenkopje: 'Community highlights'. Dit moet 'Communityhighlights' zijn. 'Community-highlights' mag ook (doe die laatste maar).
Mag ik vragen waarom? 'Community highlights' is gewoon 100% Engels, daar is niets Nederlands aan. Om daar nu Nederlandse regels tegenaan te gooien, dat leest voor geen meter. Of vertaal dit kopje of laat het zoals het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Laatst online: 29-08 14:07
eric.1 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Mag ik vragen waarom? 'Community highlights' is gewoon 100% Engels, daar is niets Nederlands aan. Om daar nu Nederlandse regels tegenaan te gooien, dat leest voor geen meter. Of vertaal dit kopje of laat het zoals het is?
'Community' en 'highlights' zijn Nederlandse woorden. Daarbij is Tweakers een Nederlandstalige website, dus lijkt het me gepast om de Nederlandse taalregels te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Delpozo schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:13:
[...]

'Community' en 'highlights' zijn Nederlandse woorden. Daarbij is Tweakers een Nederlandstalige website, dus lijkt het me gepast om de Nederlandse taalregels te volgen.
Dat het los twee Nederlandse woorden zijn betekent niet dat het 1-op-1 vertalen de logische keuze is, want zoals het was geschreven is het gewoon 100% Engels. Aan elkaar plakken of een koppelstreepje gebruiken maakt het zeker niet leesbaarder en dat lijkt me toch wel belangrijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:15
Ik ben nu pas dit topic tegen gekomen en heb voor de gein eens de beta frontend aangezet. Gelukkig zag ik hierboven dat de Tracker er alsnog komt, dat is voor mij een van de meest waardevolle onderdelen van de frontpage. Dit omdat het mij, zelf te customizen, heel compact info biedt van welke V&A advertenties recent geplaatst zijn en welke forum topics in gereageerd wordt. Vooral dat laatste is voor mij een trigger van "oh dit topic, lang niet meer gelezen, eens even kijken wat er speelt".

Qua algehele layout vind ik het niet heel goed, maar ook niet slecht. Als ik de nieuwe layout zie is mijn eerste gedachte: ik ga weer even knutselen met een custom CSS om de boel in te richten zoals ik dat het liefste heb. Dat de algehele layout wat breder wordt (met de tracker nog meer denk ik?) is mijn inziens weer een goede stap. Toen men jaren terug naar de huidige, vrij smalle, centrale layout ging vond ik dat een achteruitgang. Veel lege/verspilde ruimte, zeker wanneer je een ultrawide monitor hebt. Het bijkomende voordeel was dan wel dat wanneer ik de browser op slechts een helft (of nog minder) van het scherm open had, alles wel nog paste.

Ik heb niet het hele topic doorgelezen en weet niet of deze opmerkingen al eerder voorbij zijn gekomen, maar hier zijn dan mijn 2ct's:

Het blok "Nu in de community" hangt er een beetje "verloren" tussen. Het is daarboven links de FP artikelen, in het midden uitgelichte artikelen/filmpjes en rechts overige zaken (shop, BBG etc). In de huidige layout staat het blok met forumpost helemaal onderaan, daar ziet vrijwel niemand het, maar ik zou het een prominentere spot geven.

Mijn ideale layout zou er dan ongeveer zo uit zien, zou dan nog de Tracker bij moeten komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkKM8jg4Xlc9ZNSB0wgF4HUyWM0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1J6L53PU6SA84F9l7x1CmOPq.png?f=fotoalbum_large

Mijn inziens staan dan de, voor mij, twee meeste belangrijke onderdelen bovenaan (FP artikelen en GOT posts) en heb je daaronder mooi doorlopend links de oudere FP artikelen en rechts 2 kolommen met de uitgelichte artikelen en alle overige zaken zoals de shop, Best Buy Guides enzovoorts.

Maar goed, mocht men deze mening niet delen, dan kan ik het altijd met wat CSS recht trekken denk ik :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
Moi_in_actie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:50:
Ik ben nu pas dit topic tegen gekomen en heb voor de gein eens de beta frontend aangezet. Gelukkig zag ik hierboven dat de Tracker er alsnog komt, dat is voor mij een van de meest waardevolle onderdelen van de frontpage. Dit omdat het mij, zelf te customizen, heel compact info biedt van welke V&A advertenties recent geplaatst zijn en welke forum topics in gereageerd wordt. Vooral dat laatste is voor mij een trigger van "oh dit topic, lang niet meer gelezen, eens even kijken wat er speelt".
Allereerst dank voor je uitgebreide feedback!
Het blok "Nu in de community" hangt er een beetje "verloren" tussen. Het is daarboven links de FP artikelen, in het midden uitgelichte artikelen/filmpjes en rechts overige zaken (shop, BBG etc). In de huidige layout staat het blok met forumpost helemaal onderaan, daar ziet vrijwel niemand het, maar ik zou het een prominentere spot geven.
Ik snap wat je bedoelt en dit wordt nog opgelost. Er komt een nieuwe weergave voor "Nu in de community" waarbij 2 (roulerende) forumthema's met bijhorende topics worden getoond. Ernaast komen de "Uitgelichte gebruikersreview" en poll. Dan is dat gedeelte weer in balans. We verwachten deze aanpassing ergens in de komende 2 weken te kunnen releasen, dus je ziet het vanzelf :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 10:45
nav. het .plan op de frontpage de beta maar eens aangezet.

Goed bezig met vernieuwing :)

Mijn belangrijkste punt is dat de content niet meer in het midden staat :/ Ik zit op een 27" monitor te werken met 2560 pixels, en bijna alle websites die ik veel gebruik (stackoverflow, nu.nl) hebben de echte content heel erg centraal staan.

Dat vind ik fijn, want dan hoef ik niet 'naar links' te kijken om dingen te lezen.

Ook mijn IDE heeft de code waar ik het meest naar kijk, in het midden staan. Links en rechts extra informatiepanelen.

In de nieuwe layout is de balans van de echte content (nieuws) en de overige info (blokken rechts) niet echt lekker. Voor mij is er teveel info in de breedte gepropt.

Dit voelt lekkerder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUD12ZOOA3vlbdQPMmHJIGwR0pw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z1ZjjvzKP89Z2HTgidsM2GvU.png?f=fotoalbum_large

(Overigens zou ik beide extra balken links en rechts best uit willen hebben en alleen de nieuwsartikelen, maar dat lost een custom css wel op)

Verder loopt de pricewatch header niet helemaal lekker.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYF5VEa9OIw4gw2Vu8-Drc07St8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ag1OW0tjq4n6ljD1EtVn1nSm.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door 12_0_13 op 01-02-2023 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 18:57
@12_0_13 Er is stiekem al een custom css die jouw situatieschets de realiteit maakt: [FP BETA] Nieuws in het midden en ankeliers links

En wat betreft de pricewatch header; hier komt binnenkort een fix voor live :) wel goed gespot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 13:06
12_0_13 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:08:
nav. het .plan op de frontpage de beta maar eens aangezet.

Goed bezig met vernieuwing :)

Mijn belangrijkste punt is dat de content niet meer in het midden staat :/ Ik zit op een 27" monitor te werken met 2560 pixels, en bijna alle websites die ik veel gebruik (stackoverflow, nu.nl) hebben de echte content heel erg centraal staan.

Dat vind ik fijn, want dan hoef ik niet 'naar links' te kijken om dingen te lezen.

Ook mijn IDE heeft de code waar ik het meest naar kijk, in het midden staan. Links en rechts extra informatiepanelen.

In de nieuwe layout is de balans van de echte content (nieuws) en de overige info (blokken rechts) niet echt lekker. Voor mij is er teveel info in de breedte gepropt.

Dit voelt lekkerder:
[Afbeelding]

(Overigens zou ik beide extra balken links en rechts best uit willen hebben en alleen de nieuwsartikelen, maar dat lost een custom css wel op)

Verder loopt de pricewatch header niet helemaal lekker.[Afbeelding]
Als de frontpage er op deze manier komt dan heb ik er al veel minder moeite mee. maar op de huidige beta manier is het gewoon erg onwennig en niet echt naturel. daarnaast hebben we echt zoveel secties/blokken nodig op de homepage?

Ik had eerder de huidige layout hier en daar wat aangepast dan het compleet opnieuw te ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12_0_13
Als de frontpage er op deze manier komt dan heb ik er al veel minder moeite mee. maar op de huidige beta manier is het gewoon erg onwennig en niet echt naturel. daarnaast hebben we echt zoveel secties/blokken nodig op de homepage?
Ik vind juist alle plaatjes tussen de nieuwsberichten nu onhandig. In het ontwerp wordt het een cleane lijst, dat is echt een mooie verbetering! (alle afleiding naar hun eigen kolom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12_0_13
Marvellanius schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:41:
@12_0_13 Er is stiekem al een custom css die jouw situatieschets de realiteit maakt: [FP BETA] Nieuws in het midden en ankeliers links
Thanks! Ik heb alleen geen abo meer (sinds het Plus-experiment), dus ik zal het op een andere manier moeten oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12_0_13
Ok nog 1 ding dan. Is al eerder gezegd, maar de mobiele versie is compleet onbruikbaar, want jje kan niet eens het nieuws zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgMFG0-k6pbApNJce9TyyXmAH4E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IUwFVVlaE7LZbTcv8RyHMGk3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door 12_0_13 op 01-02-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Is er eigenlijk een optie om de CSS Snippets uit te kunnen schakelen op de beta-frontpage?
Dat lijkt mij makkelijker als je geregeld even heen en weer switched, en een sloot aan snippets aan hebt staan die bedoeld zijn op de normale frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

12_0_13 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:09:
[...]

Thanks! Ik heb alleen geen abo meer (sinds het Plus-experiment), dus ik zal het op een andere manier moeten oplossen :)
Zo te zien heb je genoeg karma om het aan te zetten in de karmastore ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:23:
Is er eigenlijk een optie om de CSS Snippets uit te kunnen schakelen op de beta-frontpage?
Dat lijkt mij makkelijker als je geregeld even heen en weer switched, en een sloot aan snippets aan hebt staan die bedoeld zijn op de normale frontpage.
Nee, en we zijn ook niet van plan dat voor een tijdelijke situatie te gaan faciliteren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJazz42
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-09 09:32
Weet niet of dit al bekend is maar op het kleine scherm van mijn fold vallen elementen uit beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cd5iFSf4b8MGskMV-YZ5MZ7lfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgScThPImJnStuSuhBcWcFHH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNl_LtajzIH60ld_iISuEGU4TMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDQPFIOFNjEFdf9pVx4BfFzV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Twee dingen die me opvallen, geen idee of dit al een keer is gedeeld - excuses indien het dubbel is;

Die product-vergelijk/pricewatch bar lijkt niet echt te reageren op een dynamisch scherm? Als in, elementen komen gewoon buiten beeld terecht zonder een mogelijkheid te bieden om naar die andere elementen (horizontaal) te scrollen (en zonder die 'Meer' knop).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQRcdtlEA1Q5Nx2sRZ4bFYsOTYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d0OQGoLJsiWuobJ3Cu4kRpIm.png?f=fotoalbum_large

Een ander punt is dat bij een bepaalde scherm-grootte de nieuws-items er nogal raar uit zien;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBCjXxe-iv-bFQuCH-iHA69Oavg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mVNmtCy6rtBTDQoQCQijmOim.png?f=fotoalbum_large
In zekere zin rechtvaardigt de content het daar niet om de gehele breedte in gebruik te nemen. Tenminste, zo voelt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben het wel eens met @Xanaroth dat er eigenlijk nog steeds jammer genoeg geen aandacht geschonken is aan Dark Mode. Niet dat ik daarom Tweakers zou ontwijken maar voor mij zou het toch wel een stuk aangenamer zijn aan de ogen.

Toch even dan de positieve kant bekeken viel het mij al meteen op dat nu veel meer in de breedte gewerkt is en dit wel prettig oogt op een 21:9 formaat monitor. Dit een beetje in tegenstelling tot andere reacties waarbij mensen het op een breed scherm te druk vinden. Voor mij persoonlijk oogt het niet te druk en vind ik het wel prettig dat je dan alles in 1 keer ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 13:03
De ankeliers vindt ik te druk. Mijn idee zou zijn om het op deze manier te doen. Waarbij de linkerbalk alleen weinig toevoegt en vervangen kan worden door de tracker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeO5h-lYfci5VKR8qUD9EXo1lKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mmnHpR2V3GUR2XZmpZdZuqoS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
eJazz42 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:57:
Weet niet of dit al bekend is maar op het kleine scherm van mijn fold vallen elementen uit beeld:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit ga ik even bespreken met @Marvellanius en @watcher46 :)
eric.1 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:10:
Die product-vergelijk/pricewatch bar lijkt niet echt te reageren op een dynamisch scherm? Als in, elementen komen gewoon buiten beeld terecht zonder een mogelijkheid te bieden om naar die andere elementen (horizontaal) te scrollen (en zonder die 'Meer' knop).
[Afbeelding]
Vanaf een bepaalde viewport vervalt de Meer-knop en wordt deze rij een slider. Op touch devices kun je dan dus van links naar rechts swipen, op desktop kun je Shift + scroll gebruiken. Dat is misschien niet echt intuïtief, dus we gaan even kijken of slepen met je muis wellicht (ook) een optie is. Edit: helaas niet eenvoudig te implementeren.
Roel1966 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:14:
Ik ben het wel eens met @Xanaroth dat er eigenlijk nog steeds jammer genoeg geen aandacht geschonken is aan Dark Mode. Niet dat ik daarom Tweakers zou ontwijken maar voor mij zou het toch wel een stuk aangenamer zijn aan de ogen.
Daar zijn we wel mee bezig, maar daar is meer voor nodig dan alleen de frontpagevernieuwing. In deze reacties kun je daar wat meer over lezen :)

jelle. in 'Voorbereidingen frontpagevernieuwing - Development-iteratie #252'
watcher46 in 'Voorbereidingen frontpagevernieuwing - Development-iteratie #252'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jelle.
We hebben net een groot aantal wijzigingen live gezet:
  • Onder de motorkap is het grid opnieuw opgezet, waardoor elementen nu hun definitieve plekje hebben gekregen op verschillende schermgroottes.
  • Op mobiel worden bovenaan nu 1 ipv 2 ankeilers getoond, zodat de newslisting eerder verschijnt (veelgehoord verzoek).
  • Er zijn een aantal blokjes verwijderd (Veel bekeken / Het bekijken waard / It-banen) vanwege het zeer beperkte gebruik ervan.
  • In plaats daarvan is een vernieuwde weergave van de forumthema's en de uitgelichte gebruikersreview gekomen.
  • Smalle schermen (320 pixels) worden nu beter ondersteund.
  • De aangepaste achtergrondkleur (via het instellingen-icoontje in het menu) werkt ook voor de nieuwe frontpage.
  • De tracker is terug! :Y
Onverhoopt een bug gespot? Meld het in dit topic en we kijken ernaar :) (het subforum Stoute bugs houden we uiteraard ook in de gaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:20
jelle. schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:14:
  • Onder de motorkap is het grid opnieuw opgezet, waardoor elementen nu hun definitieve plekje hebben gekregen op verschillende schermgroottes.
  • Op mobiel worden bovenaan nu 1 ipv 2 ankeilers getoond, zodat de newslisting eerder verschijnt (veelgehoord verzoek).
  • Er zijn een aantal blokjes verwijderd (Veel bekeken / Het bekijken waard / It-banen) vanwege het zeer beperkte gebruik ervan.
  • In plaats daarvan is een vernieuwde weergave van de forumthema's en de uitgelichte gebruikersreview gekomen.
  • De aangepaste achtergrondkleur (via het instellingen-icoontje in het menu) werkt ook voor de nieuwe frontpage.
Onverhoopt een bug gespot? Meld het in dit topic en we kijken ernaar :) (het subforum Stoute bugs houden we uiteraard ook in de gaten).
Ik vind het allemaal goede wijzigingen, op het vervangen van de forum/community highlights na. Die sectie gebruik(te) ik vaak om topics te lezen die leven/populair zijn (dat is erg breed qua onderwerpen). De uitgelichte forumthema's kan deze plaats voor mij niet vervangen. Ik vond de brede oriëntatie van de oude opzet leuk, en die mis ik nu.

De homepage is een stuk rustiger nu veel nauwelijks gebruikte secties zijn weggehaald d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 07-02-2023 15:41 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kan me herinneren dat ik helemaal in het begin niet zo enthusiast was en daarom de beta weer uitgezet heb. Heb het zojuist weer even aangezet en hier kan ik voor mijn gevoel wel mee leven. Ik focus vooral op nieuws.

Ik kan helaas alleen niet meer op de dagen (bijv "zaterdag 4 februari") klikken.
Hiermee kon je makkelijk de volledige nieuwsberichten van die dag lezen.
&
Je kon dan daarna onderaan de pagina kiezen tussen nieuwer en ouder nieuws en op die manier kon je relatief makkelijk ouder nieuws per dag teruglezen. Ook handig na een vakantie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5OopYAvO7XKOwjUmdfTvz3zvPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bTTjTcYt23t8EJPRo9CjH4Cy.png?f=fotoalbum_large

Is dit definitief verdwenen :? Zou wel jammer zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De tekst 'Laatste nieuws' linkt nog naar deze pagina en ook via de knop 'Nieuws' in de bovenbalk kom je er. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ok, thx dat werkt idd.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 13:37
jelle. schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:14:
Er viel mij al wat op in de uitlijningen op het forum. Zou ook aan de custom css kunnen liggen moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RHpBhDh/Tweakers230208.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Rolfie schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:47:
[...]

Er viel mij al wat op in de uitlijningen op het forum. Zou ook aan de custom css kunnen liggen moet ik zeggen.

[Afbeelding]
De wijzigingen die ik noemde gaan alleen over de frontpage. Ik denk dat jij hierop doelt: menu links niet zichtbaar, wel veel witruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Vind het toch wel grappig nu de tracker terug is, dat tussen de oude frontpage en nieuwe frontpage weinig verschil is op te merken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HR5rgZe1jZ7aPvllc7MSwGfx6Vw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QPugth4WBNRRiBhPoWDbMi2r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFHRcOgYaVjvCenwa-nKbKsoRSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HQr94dGZ8BWuGImDwqOhGJGz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ook opvallend bij mij nu om 16:00uur:

Op de homepage onder "laatste nieuws" is het meest recente bericht zichtbaar van 14:54 over de HD660S2.
Klink je op "nieuws" bovenin, dan is het meest recente bericht van 15:20 over Skylines remastered.

Ik zou verwachten dat dit synchroon loopt en ze allebei het 15:20 bericht laten zien.....

ps: heb ctrl-F5 gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 08-02-2023 16:04 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
Help!!!! schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:03:
Ook opvallend bij mij nu om 16:00uur:

Op de homepage onder "laatste nieuws" is het meest recente bericht van 14:54 over de HD660S2.
Klink je op "nieuws" bovenin, dan is het meest recente bericht van 15:20 over Skylines remastered.

Ik zou verwachten dat dit synchroon loopt....
Goed gezien! Er gaat even wat mis met de caching op de frontpage, ook op de huidige - dus komt niet door de bètaversie. Wordt aan gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoLFjuh
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:32
Volgensmij staat de beta frontpage al heel lang aan op mijn account en heb altijd 'leren leven' met de veranderingen. In de long-run, als ik er aan gewend was, waren de changes altijd onder de streep een verbetering.

Echter vandaag voel ik mij voor de eerste keer genegen om wat terugkoppeling te geven:

De 'Nu in de community' sectie van de pagina is er niet op vooruit gegaan. Ik verbaaste mij altijd al achter het onderliggende algorithme die niet overeen kwam met de lijst van actieve topics op het forum, maar gelukkig zag ik nog altijd veel relevante topic langskomen. Nu de forumtopics zijn gegroepeerd per categorie is voor mij deze functie waardeloos geworden. Het sluit niet aan op mijn interesses.

Ook qua opmaak mis ik content als ik de frontpage bekijk op mijn scherm (portrait mode, 1440p, 125% scale, Firefox, Win11). Er wordt namelijk maar een lijst met vier forumtopics getoond, ten opzichte van twee lijsten op een landscape gepositioneerde monitor.

Ik zou een oude 'Nu op het forum' functionaliteit met 8 of meer topics van harte verwelkomen. Ook de header met informatie over de categorie is van mijbetreft overbodig.

Mogelijk is een oplossing om e.e.a. (keuze welke categorieen) configureerbaar te maken en een set met sane defaults te houden.

Verder gaat de frontpage er alleen maar op vooruit. Zeker het schrappen van de 'Veel bekeken' sectie juich ik toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

jelle. schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:05:
[...]

Goed gezien! Er gaat even wat mis met de caching op de frontpage, ook op de huidige - dus komt niet door de bètaversie. Wordt aan gewerkt :)
Zorgt dit er ook voor dat de tracker niet meer werkt (live versie, niet beta)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Brummetje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:33:
[...]

Ik zie geen vertraging in de tracker op de huidige frontpage - en die zou er ook niet moeten zijn. Als er bij jou iets niet goed werkt, kun je daarvoor het beste een apart topic in Stoute bugs openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Brummetje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:33:
[...]

De tracker is stuk door een poging van uBlock (EasyDutch list) om onze adblock detectie te omzeilen...

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

crisp schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:13:
[...]

De tracker is stuk door een poging van uBlock (EasyDutch list) om onze adblock detectie te omzeilen...
Dat lijkt inderdaad het probleem te zijn! uBlock uit en het werkt. Geen idee waarom deze weer aan was want heb ik altijd uit op Tweakers.net want ben Abo. Maar goed, probleem opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
De vernieuwde frontpage is zojuist live gegaan en de bèta is daarmee beëindigd. Dank aan iedereen die heeft meegedaan!

.Plan: .plan: Welkom op de nieuwe frontpage - Een nieuwe smoel voor Tweakers
Nieuw feedbacktopic: Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.