Toon posts:

menu links niet zichtbaar, wel veel witruimte

Pagina: 1
Acties:

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:46

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Topicstarter
Firefox 109..0.1, ingelogd met abonnement

ik zie al een tijdje dat Tweakers soms het menu links op de frontpage weglaat, terwijl er wel grote witte kolommen links en rechts van de tekst verschijnen.
Ik heb een screenshot van 1650 pixels breed, waar de tekst begint bij 277 en ophoudt bij 1356 pixels. Dat is 571 (meer dan een derde) pixels witruimte. Daar moet nog ruimte voor het menu zijn, lijkt me.

Is dit een instelling of een probleem?

Het heeft ook met de zoom-instelling te maken, de screenshot is Firefox op 120%, als ik terug ga naar 110% komt het menu wel in beeld. Maar bij 120% is er ook genoeg witruimte voor het menu, vind ik.

[Voor 10% gewijzigd door thunder7 op 07-02-2023 13:06]

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Dit is precies hetzelfde probleem als op 6 december:

Layout hele website plots gewijzigd

Hoogst irritant dit nu voor een tweede keer.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ongetwijfeld onderdeel van de aanpassingen in de layout. Maar evengoed snap ik heel die hang naar dat vele wit niet. Dat er (nog) geen dark mode is; soit. Maar dat je een zonnebril nodig hebt om het alternatief te bekijken is niet echt top.

[Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 07-02-2023 15:06]

• Technomania
  • Laatst online: 22:38

Technomania

salvis titulis et honoribus

Ik denk dat @Marvellanius hier wel raad mee weet. Hij heeft het ook de vorige keer op weten te lossen.

niet diegene die weinig heeft, maar degeen die meer wil hebben is arm.

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-03 14:50
Thanks voor de mention @Technomania !

@thunder7 ik kan (in Firefox 109.0.1) op 1650px breedte en 120% zoom jouw screenshot niet nabootsen, ik zie dit:

Ervaar je dit in de huidige frontpage of de bèta frontpage?

Sowieso zou er geen moment moeten zijn dat het TweakersGear-blokje direct naast de nieuwsberichten komt te staan, dus ik heb een beetje moeite met de situatie lokaal reproduceren. <- dit is alleen waar in context van de bèta frontpage

Heb je toevallig custom css aan staan?

EDIT: vragen aangescherpt, stukje strikethrough ivm aanname dat dit om de bèta variant ging

[Voor 12% gewijzigd door Marvellanius op 07-02-2023 15:29]

• Technomania

Technomania

Overigens als je op de ">" linksboven klikt komt het menu wel weer tevoorschijn maar dan past de pagina niet meer en moet je in de breedte scrollen (mocht dat relevant zijn).

• Marvellanius
In de bèta is het goed mogelijk dat er nog wat bugjes zitten in de tracker (wat je nu het 'menu' noemt), maar dit zou in de niet-bèta variant geen problemen op moeten leveren.

Dus voor het probleem dat @thunder7 aanstipt is het even van belang dat ik weet over welke variant het gaat, en of de tracker geopend of gesloten is.

Wat betreft jouw observatie @Technomania - is dit in de bèta variant en zo ja, op welke resolutie?

• Technomania

Technomania

Marvellanius schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:34:
In de bèta is het goed mogelijk dat er nog wat bugjes zitten in de tracker (wat je nu het 'menu' noemt), maar dit zou in de niet-bèta variant geen problemen op moeten leveren.

Dus voor het probleem dat @thunder7 aanstipt is het even van belang dat ik weet over welke variant het gaat, en of de tracker geopend of gesloten is.

Wat betreft jouw observatie @Technomania - is dit in de bèta variant en zo ja, op welke resolutie?
Zover ik kan zien geen bèta. Daar staat keurig 2x nee in het rood. Resolutie 1920x1080.

edit: Ik zie dat "probleem" wordt veroorzaakt omdat mijn beeldscherm op schaal 150% staat. Zet ik hem op 125% is dat probleem er niet.

[Voor 9% gewijzigd door Technomania op 07-02-2023 15:47]

• thunder7

thunder7

Topicstarter
Ik heb geen custom css aan staan. Wel in Firefox layout.css.devPixelsPerPx op 1.3, wat weer inwerkt op de schaal waarmee e.e.a. op het scherm komt, natuurlijk. Ik zit inderdaad niet in de beta. Als ik een nieuw tabblad open en naar tweakers.net ga, is de tracker inderdaad gesloten.

[Voor 27% gewijzigd door thunder7 op 07-02-2023 15:54]

• Marvellanius
thunder7 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:52:
Ik heb geen custom css aan staan. Wel in Firefox layout.css.devPixelsPerPx op 1.3, wat weer inwerkt op de schaal waarmee e.e.a. op het scherm komt, natuurlijk. Ik zit inderdaad niet in de beta. Als ik een nieuw tabblad open en naar tweakers.net ga, is de tracker inderdaad gesloten.
Dan gok ik dat door de firefox instelling op 1.3 én de 120% zoom, je uiteindelijk op een tablet-achtige resolutie uitkomt (zelfs op 1650px schermbreedte), en de tracker werd voor zover ik weet op die resoluties al niet ondersteund - toch @crisp?
Technomania schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:44:
[...]

Zover ik kan zien geen bèta. Daar staat keurig 2x nee in het rood. Resolutie 1920x1080.

edit: Ik zie dat "probleem" wordt veroorzaakt omdat mijn beeldscherm op schaal 150% staat. Zet ik hem op 125% is dat probleem er niet.
Dit issue heb ik in ieder geval weten te herleiden; dit komt doordat het True-logo in de zoekbalk te ver naar rechts gepushed word wanneer de tracker open is, en daarmee buiten de pagina komt te liggen. Dit ga ik oppakken :)

• thunder7

thunder7

Topicstarter
Ik ben blij dat je kunt gokken waar het door komt, maar als 1/3 van het scherm wit is, en ik zie geen tracker, zou ik toch graag willen dat dit witruimte efficiënter gebruikt werd.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:58

gws24

Thinking is hard!

Real schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:04:
Dit is precies hetzelfde probleem als op 6 december:

Layout hele website plots gewijzigd

Hoogst irritant dit nu voor een tweede keer.
Inderdaad, bij mij hetzelfde probleem als toen. Op 110% zoom niks aan de hand maar bij 120% zoom in firefox ontstaat er ontzettend veel witruimte. Zie de volgende post met screenshot uit het oude topic:

gws24 in "Layout hele website plots gewijzigd"
In ieder geval is het nu op een 2560x1440 scherm (desktop) gewoon irritant aangezien ik normaal twee vensters naast elkaar heb staan die gelijkwaardig zijn verdeeld. Pas als ik het window iets groter maak verdwijnt het probleem maar dan is er dus overlap
Ik zou verwachten dat bij een hogere zoom op een vaste pc ik gewoon een horizontale scrollbalk zou krijgen en niet dat er raar gerescaled/resized wordt. Aparte is dat bij een iets breder window ik bij 120% zoom wel een scrollbalk krijg (onderste deel screenshot).

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

crisp

Devver

Pixelated

Marvellanius schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:25:
[...]

Dan gok ik dat door de firefox instelling op 1.3 én de 120% zoom, je uiteindelijk op een tablet-achtige resolutie uitkomt (zelfs op 1650px schermbreedte), en de tracker werd voor zover ik weet op die resoluties al niet ondersteund - toch @crisp?
Dat klopt, maar voorheen liep grade MD tot 1024px, en nu tot 1080px.

1650 / 1.2 / 1.3 ≈ 1058

Intentionally left blank

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Marvellanius ik kan op ipad en via chromebook mn dm's niet meer goed lezen, de tekst loopt buiten de box door en verdwijt. Het linkermenu staat bij mij bovenaan, met een grote witruimte rechts.

Los daarvan, die bizarre witruimte links en rechts vind ik helemaal niets, ook niet op het forum.

Wise enough to play the fool

• Marvellanius
We hebben net een release gedaan waarbij mogelijk deze issues ook verholpen zijn!

@teacher de DMs zouden nu weer leesbaar moeten zijn, maar die rare whitespace rechts van 'Folders' is hierdoor nog niet gefixt, maar zijn we mee bezig :)

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Marvellanius schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:06:
We hebben net een release gedaan waarbij mogelijk deze issues ook verholpen zijn!

@teacher de DMs zouden nu weer leesbaar moeten zijn, maar die rare whitespace rechts van 'Folders' is hierdoor nog niet gefixt, maar zijn we mee bezig :)
Mijn issue is verholpen (y) . Kan nu gewoon 120% zoom gebruiken zonder dat er geresized wordt en er teveel witruimte ontstaat; past precies in een 1280 window dus ook geen scrollbar en ik kan weer gewoon 2 windows naast elkaar gebruiken.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Thanks!!

• Marvellanius
@teacher Nu is ook de rare whitespace rechts van 'folders' opgelost! :)

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

*O*

• Technomania

Technomania

Bedankt voor de fix @Marvellanius :>

• gws24

gws24

Thinking is hard!

@Marvellanius Zoals gemeld werkt alles weer goed met 120% zoom, naja bijna alles dan :P

De bookmark pagina laat vandaag dit zien bij 120%, bij 110% is het weer goed. De rest van GoT en tweakers is het wel in orde op 120%

[Voor 15% gewijzigd door gws24 op 09-02-2023 15:09]

• Technomania

Technomania

gws24 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:07:
@Marvellanius Zoals gemeld werkt alles weer goed met 120% zoom, naja bijna alles dan :P

[Afbeelding]

De bookmark pagina laat vandaag dit zien bij 120%, bij 110% is het weer goed. De rest van GoT en tweakers is het wel in orde op 120%
Hier heb ik ook last van op 120%. Firefox 109.0.1 (64-bits)

• ThoffeGast
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-03 14:22
Ik heb dit ook op iPad portrait (pro), de bookmarks bedoel ik.

[Voor 25% gewijzigd door ThoffeGast op 09-02-2023 20:23]

• watcher46
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 09:47

watcher46

Devver
Zojuist een fix gereleased voor de bookmarks!

• Technomania

Technomania

watcher46 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:21:
Zojuist een fix gereleased voor de bookmarks!
En die fix werkt hier perfect (y) Bedankt.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Technomania schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:35:
[...]

En die fix werkt hier perfect (y) Bedankt.
Hier ook!

• thunder7

thunder7

Topicstarter
Ben ik de enige bij wie het menu links nu helemaal weg is? Laatste Firefox versie, maakt niet uit hoe groot of klein ik window of lettertype maak, geen menu. Wel een effen grijze verticale balk, maar die is verder leeg?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

thunder7 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:08:
Ben ik de enige bij wie het menu links nu helemaal weg is? Laatste Firefox versie, maakt niet uit hoe groot of klein ik window of lettertype maak, geen menu. Wel een effen grijze verticale balk, maar die is verder leeg?
uBlock heeft dat gesloopt (EasyDutch filterlist)

Intentionally left blank

• jreijmer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-03 20:20
Als je in uBlock je filter lists nu update, dan werkt de balk weer zonder problemen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

jreijmer schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:15:
Als je in uBlock je filter lists nu update, dan werkt de balk weer zonder problemen.
Of gewoon een uitzondering voor Tweakers maken in je adblocker ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee