Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.927 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:47
Misha schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Precies: flauw. Net als je eigen opmerking. Je zoekt spijkers op laag water. Alles wat je zegt, is ook van toepassing op nieuws. Of snap je niet dat het linken naar een plek waar je nieuwe ontwikkelingen over technologie kan lezen, een vorm van reclame? Artikelen die je graag wil lezen waar dan advertenties naast staat? Zoals een nieuwe videokaart die net uit of gereviewd is? En aan al die impressies verdient Tweakers vervolgens weer.
Je begrijpt me niet. Met mijn abonnement zie ik die reclame niet bij die nieuwsartikelen. Maar nog steeds wel pricewatch, BBG, merchandise. Dat is mijn hele punt. DAT is ook een vorm van reclame.
Laten we doorgaan op het flauwe: behoorlijk stevige statement: op de FP is nog maar een klein deel bestemd voor het overzicht van nieuwsartikelen. Een simpele side by side screenshot toont wat anders aan. Links Tweakers vandaag, rechts Tweakers gisteren. Paars is journalistieke content, blauw is niet-journalistieke content

[Afbeelding]
[/]
Kijk eens naar het voorbeeld in de TS :)
https://tweakers.net/i/Cg...9wb.png?f=fotoalbum_large

Vertel mij eens hoeveel procent van het schermoppervlak besteed is aan nieuws? Ik zeg zo'n 25%

[ Voor 6% gewijzigd door segil op 20-02-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-06 22:15
TheVivaldi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:22:
Ik zie nu helemaal geen nieuws meer op de frontpage; alleen nog wat uitgelichte dingen en een peiling. Firefox 110. Wel AdBlock Plus, maar geen spannende dingen geblokkeerd. Met ABP uit zie ik wél nieuws, maar de hele indeling is dan wel om zeep. Alles staat heel raar door elkaar. Dus ABP of niet, er is iets niet in orde.
Als dit niet wordt opgelost, dan geen Tweakers meer voor mij, want zo is de hele frontpage gewoon onbruikbaar. Sommigen klagen over witruimte of geen mooi ontwerp, maar helemaal niet werkend of alles door elkaar zoals bij mij is pas écht onbruikbaar…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 15:29
s_schimmel schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Ben zelf geen abonnee maar heb wel custom css. Staat in de karma store dus als je wat karma hebt kan je dat alsnog gebruiken zonder abonnement.

De snippets die gepost worden zijn met 1 vinkje aanklikken te activeren. Daar heb je dan zelf geen css kennis voor nodig tenzij je een bestaande snippet wil aanpassen.
Dit is handig om te weten :) Gelijk maar geactiveerd met mijn zuurverdiende karma :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49

Ethirty

Who...me?

s_schimmel schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:33:
Zo, dat was even schrikken ;) :+

Die middelste kolom was me teveel drukte en voegt niks toe voor mij. Wat daar staat, staat ook wel al tussen het nieuws. Ik heb de Classic Front Page 2023 snippet gepakt en aangepast. De ankeiler boven het nieuws bleef me teveel ruimte innemen.

Het ziet er bij mij nu zo uit:

[Afbeelding]

Voor wie dat ook wil gebruiken, dit is de snippet.
Kijk, dat lijkt er meer op.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:37

dragonhaertt

@_'.'

g1n0 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Zoals in TS staat in deze snippet al geupdate: Tweakers Perfect Dark

Lost helaas de drukke en schreeuwerige FP niet op...

Ik ga weer terug naar mn RSS reader.
Leuk dat die al een update heeft, maar veel andere die ook als toevoeging voor deze gebruikt worden, zijn dat nog niet.
In ieder geval ziet mijn FP er momenteel niet uit.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 17:26
g1n0 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:41:
[...]

eenmalig is toch permanent in deze context?

Maar wat je bedoeld: 1 keer kopen met punten en je hebt hem permanent ja.
Sorry verkeerd verwoord. Bedoelde of het jaarlijks was of gewoon een eenmalige unlock voor altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Misha schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Laten we doorgaan op het flauwe: behoorlijk stevige statement: op de FP is nog maar een klein deel bestemd voor het overzicht van nieuwsartikelen. Een simpele side by side screenshot toont wat anders aan. Links Tweakers vandaag, rechts Tweakers gisteren. Paars is journalistieke content, blauw is niet-journalistieke content

[Afbeelding]
Dat werkt in jouw specifieke situatie misschien zo, maar gezien de screenshots hier, zijn er te veel verschillende variaties, waarbij een deel nauwelijks journalistieke content ziet.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil

Die middelste kolom was me teveel drukte en voegt niks toe voor mij. Wat daar staat, staat ook wel al tussen het nieuws. Ik heb de Classic Front Page 2023 snippet gepakt en aangepast. De ankeiler boven het nieuws bleef me teveel ruimte innemen.

[Afbeelding]

Bedankt hiervoor. Hoe kan ik ook de rechtse kolom blokkeren? En ook de bovenste balk met pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
TheVivaldi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:42:
[...]

Als dit niet wordt opgelost, dan geen Tweakers meer voor mij, want zo is de hele frontpage gewoon onbruikbaar. Sommigen klagen over witruimte of geen mooi ontwerp, maar helemaal niet werkend of alles door elkaar zoals bij mij is pas écht onbruikbaar…
Heb je al gecontroleerd of custom CSS geen roet in het eten gooit? Of eventuele browser plug-ins/extensies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 11:38
dragonhaertt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:35:
Hier is mijn feedback:
Een update die het gebruik van bestaande veelgebruikte CSS stuk maakt, en geen goed alternatief bied, is een slechte update.
Dit is helaas een voorbeeld van een update vanuit het oogpunt van de website tweakers, en niet een update ontworpen voor de gebruikers.

Geen dark mode, maar wel het harde werk van tweakers die dark mode als CSS snippet hebben gemaakt ongedaan maken.
De snippet pagina is nou ook niet echt handig gemaakt waardoor het vinden van geüpdatet versies van de snippets bijna onmogelijk is. Geen goede zoek en filterfuncties en geen date-stamp of iets dergelijks.

Voor mij: ik ga geen gebruik meer maken van de FP totdat iemand weer veel werk verzet heeft om een goede CSS dark mode te maken. Helaas zijn gebruikers hier beter in dan tweakers zelf.
Maar op deze manier kan Tweakers het nooit goed doen. Om een fatsoenlijke dark mode mogelijk te maken die reageert op het systeem instellingen van de gebruiker, moest de CSS flink op de schop genomen.

Daarnaast kan het overgaan op een grid-based layout flink wat toekomstig werk schelen voor de betaalde developers. Tijd = geld. Dat er dan CSS snippets die bij elkaar gehobby'd zijn door wat gebruikers sneuvelen, dat is dan maar zo.

Die snippet pagina is toch beter dan wat CSS code in een topic delen, Tweakers verdient hier 0,0 aan en zien waarschijnlijk aan de gebruikersstatistieken ook dat het niet héél veel gebruikt wordt vergeleken met de rest van de gebruikers. Dus ik snap dat er geen prio is om hier een hele uitgebreide functionaliteit van te maken.

----

Op het missende 'Actieve topics' segment na, vind ik de frontpage fijn in gebruik. Je moet wel wat wennen, maar heb al een aantal weken deze layout en vind het prima.

@jelle. is er een reden waarom dit segment is weggehaald? Een combinatie van beide is ook een optie, dus én de twee forumcategorieën uitlichten én het actieve topics segment. Naar mijn mening zijn dit wel echt twee verschillende functionaliteiten.

[ Voor 11% gewijzigd door OmgItsKoen op 20-02-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
jelle. schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:48:
[...]

Heb je al gecontroleerd of custom CSS geen roet in het eten gooit? Of eventuele browser plug-ins/extensies?
Ik heb geen custom css die de frontpage aanpast. En browserextensies: welke dan? Ik heb buiten ABP en GreaseMonkey om geen enkele die pagina's aanpast, maar GreaseMonkey voert niet echt iets uit op Tweakers. En ABP uit, zoals ik al zei, maakt het wel iets beter omdat ik tenminste iets van nieuws zie, maar het staat nog steeds door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
TheVivaldi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:50:
[...]

Ik heb geen custom css die de frontpage aanpast. En browserextensies: welke dan? Ik heb buiten ABP en GreaseMonkey om geen enkele die pagina's aanpast, maar GreaseMonkey voert niet echt iets uit op Tweakers. En ABP uit, zoals ik al zei, maakt het wel iets beter omdat ik tenminste iets van nieuws zie, maar het staat nog steeds door elkaar.
Wat gebeurt er in een incognito venster? Wellicht heeft het iets met caching/cookies te maken? Probeer anders even een harde refresh. (In Chrome F12 en dan rechtermuisknop op het refresh icoontje, geen idee hoe dat werkt in Firefox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-07 11:34
ZwolschBalletje schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:41:
Ook hier een mobiele lezer, dus dezelfde screenshot van @BlazeMuis toevoegen sla ik ff over ;-)

Ik waardeer het initiatief om de frontpage te moderniseren, maar de teksten en plaatjes komen nu erg onrustig over.

Volgens mij is het al een heel stuk rustiger als de regelafstand tussen regels en tussen nieuwe items een paar pixels groter worden gemaakt. Met dit nieuwe lettertype lijkt het voor mij anders één grote brij aan letters.

Succes met alle verdere verbeteringen!
Nu ook op de 'desktop' de nieuwe homepage bekeken en verrassing: op full screen zijn de teksten op de homepage / nieuwsitems juist veel beter leesbaar dan voorheen. Veel consistentere (!) en ruimere regelafstand dan op de mobiele site, dus dat lijkt misschien wel en bugje dat vooral met de mobiele site klooit? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
OmgItsKoen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:53:
[...]

Wat gebeurt er in een incognito venster? Wellicht heeft het iets met caching/cookies te maken? Probeer anders even een harde refresh. (In Chrome F12 en dan rechtermuisknop op het refresh icoontje, geen idee hoe dat werkt in Firefox)
In een privévenster in Firefox ook geen nieuws te zien. Harde verversing maakt ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
TheVivaldi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:50:
[...]

Toch zou ik willen adviseren om custom CSS en eventuele extensies uit te schakelen, om zeker te weten dat het niet daaraan ligt. Zo niet, dan zou een screenshot ons heel erg helpen, evenals je gebruikte apparaat, browser(versie), besturingssysteem en de breedte van je scherm (in pixels) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky

[Afbeelding]

Bedankt. heb het even geac tiveerd maar vind het toch een halfbakken oplossen. Het ziet er bij mij nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWdjELsKCtP1U3u-XTG2JWdwuoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wrRfxHi9NjE3v7KGvCL7oX1D.png?f=fotoalbum_large

De text en alsnog een slag te groot en het enige wat er veranderd is is dat dat onnodige lege vak nu opgerekt is voor het linker vak ipv dat het rechter en linker vak naar elkaar toe gegaan zijn wat wenselijk is.

Ik ga dus nog even verder sleutelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

OmgItsKoen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:49:
[...]

Maar op deze manier kan Tweakers het nooit goed doen. Om een fatsoenlijke dark mode mogelijk te maken die reageert op het systeem instellingen van de gebruiker, moest de CSS flink op de schop genomen.

Daarnaast kan het overgaan op een grid-based layout flink wat toekomstig werk schelen voor de betaalde developers. Tijd = geld. Dat er dan CSS snippets die bij elkaar gehobby'd zijn door wat gebruikers sneuvelen, dat is dan maar zo.

Die snippet pagina is toch beter dan wat CSS code in een topic delen, Tweakers verdient hier 0,0 aan en zien waarschijnlijk aan de gebruikersstatistieken ook dat het niet héél veel gebruikt wordt vergeleken met de rest van de gebruikers. Dus ik snap dat er geen prio is om hier een hele uitgebreide functionaliteit van te maken.
Er is geen reden waarom er op de nieuwe FP niet een dark-mode knop toegevoegd kan worden, die een dark mode (op die pagina) activeert.
Voor het ontwikkelen van een Dark-mode is geen wijziging nodig op andere pagina's.

Net zoals dat nu alleen de FP is aangepast, had tegelijkertijd ook een dark-mode ontwikkeld kunnen worden voor de FP. Of tenminste de nieuwe layout optioneel houden totdat die nieuwe dark-mode klaar is.

Helaas neemt tweakers het niet zo nauw met richtlijnen voor leesbaarheid en zichtbaarheid, dus ik verwacht dat een degelijke dark-mode ook nog wel erg lang op zicht laat wachten. Voorbeeld: De nieuwe weergave van de reactiescore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
dragonhaertt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:57:
[...]

Er is geen reden waarom er op de nieuwe FP niet een dark-mode knop toegevoegd kan worden, die een dark mode (op die pagina) activeert.
Voor het ontwikkelen van een Dark-mode is geen wijziging nodig op andere pagina's.

Net zoals dat nu alleen de FP is aangepast, had tegelijkertijd ook een dark-mode ontwikkeld kunnen worden voor de FP. Of tenminste de nieuwe layout optioneel houden totdat die nieuwe dark-mode klaar is.

Helaas neemt tweakers het niet zo nauw met richtlijnen voor leesbaarheid en zichtbaarheid, dus ik verwacht dat een degelijke dark-mode ook nog wel erg lang op zicht laat wachten. Voorbeeld: De nieuwe weergave van de reactiescore
Maar het is niet een kwestie van knopje toevoegen en klaar? Het complete kleurenpalet moet op zijn kop en alle bestaande content moet ook nog een beetje ogen. Verder is het waarschijnlijk zo dat eerst de FP, dan het forum en dan de rest wordt klaargestoomd voor dark mode. Denk dat je er toch echt iets te makkelijk over denkt, zoals wel meer tweakers dat doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spookles
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 13:32
Spookles schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:07:
Met een beetje pech heb je een grote advertentie en dan zie je dit op een "oldschool" 1920x1080 scherm.

[Afbeelding]

Niet echt bepaald waarvoor ik naar Tweakers kom..
Ben even bezig geweest met uBlock, wist niet eens wat die allemaal kon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBpKBDWcLhmQ3tXzu0ZPFwXLXGg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pyx72UdGOcloun08dWzopzRu.png?f=fotoalbum_large

M'n rust weer terug _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
OmgItsKoen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:49:
[...]

Het begon er lang geleden mee dat Tweakers besloot de fp totaal anders te maken, zodat het moderner werd en aansloot bij mobile devices. Hoe heette dat ook al weer, Tweakers 7.5 ofzo? Gevolg: heeel veel witruimte op desktop systemen, veel witte vlakken wat pijn aan je ogen kan doen in de avond. En heel veel scrollen om het nieuws te kunnen lezen. Daar is toen ontzettend veel kritiek op gekomen vanuit de community. Niet dat Tweakers daar veel mee gedaan heeft overigens, behalve dan een paar sliders introduceren om de regelafstand een tikkie te verkleinen en de kleur een tikkie donkerder te maken. Ik vermoed dat in die tijd heel veel custom css is gekomen om het allemaal nog een beetje fatsoenlijk te maken. Vervolgens helpt het ook niet dat Tweakers anno 2023 nog steeds geen darkmode heeft en ook daarvoor custom css is gemaakt.
En nu wordt het design totaal op de schop gegooid onder het mom van: er maken er wat nieuws van, en alle customization werkt niet meer. Zoek het maar uit als je het weer wilt hebben zoals je het gewend was.

Ik noem dat niet echt klantvriendelijk. Of community vriendelijk. Zeker na het Premium/Plus debakel van 2 jaar geleden werd beloofd veel meer te luisteren naar de community en rekening te houden met de community. Ik zie dat hier niet terug.

Ik zeg niet dat Tweakers elke custom css moet gaan fixen die ooit gemaakt is. Maar ze hadden wel iets kunnen bedenken in de trant van:
- Top 10-20 custom css schrijven om veel gebruikte aanpassingen mogelijk te maken. Denk aan verbergen kolommen, regelafstand verkleinen, achtergrondkleur aanpassen, etc.
- De oude en nieuwe weergave tijdelijk naast elkaar laten bestaan. Andere website hebben die mogelijkheid ook, zoals reddit. Je krijgt de nieuwe website, maar kunt nog (tijdelijk) de oude layout kiezen. Op die manier had de community alvast de custom css kunnen aanpassen aan de nieuws omgeving.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• computerjunky
nog 3 dingen die ik veranderd zou willen.

- Text groote terug naar oud formaat.

- Text van headlines dichter op elkaar er zit nu een kunstmatige spacing tussen

- Het text vak smaller zodat het geheel compacter is en al die witte loze ruimte weg is.

Echt ik zit me kapot te irriteren dat ik wederom mijn tijd zit te verdoen om iets lekker werken te maken... Waarom zijn nieuwe layouts niet gewoon optionele templates dan kan je vanzelf zien hoeveel ze weer uit zetten. Dat lijkt mij waardevolle data. Als iedereen het weer uit zet was het geen verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
segil schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:42:
[...]

Je begrijpt me niet. Met mijn abonnement zie ik die reclame niet bij die nieuwsartikelen. Maar nog steeds wel pricewatch, BBG, merchandise. Dat is mijn hele punt. DAT is ook een vorm van reclame.

[...]

[/]
Kijk eens naar het voorbeeld in de TS :)
https://tweakers.net/i/Cg...9wb.png?f=fotoalbum_large

Vertel mij eens hoeveel procent van het schermoppervlak besteed is aan nieuws? Ik zeg zo'n 25%
Modbreak:Deze discussie graag hier eindigen, we gaan hier geen discussie voeren over het al dan niet reclame zijn van onderdelen van Tweakers.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom "vernieuwen en toekomstvast maken" vergezeld moet gaan met het totaal verneuken rigoreus wijzigen van de lay-out en gebruikerservaring.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

OmgItsKoen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:02:
[...]

Maar het is niet een kwestie van knopje toevoegen en klaar? Het complete kleurenpalet moet op zijn kop en alle bestaande content moet ook nog een beetje ogen. Verder is het waarschijnlijk zo dat eerst de FP, dan het forum en dan de rest wordt klaargestoomd voor dark mode. Denk dat je er toch echt iets te makkelijk over denkt, zoals wel meer tweakers dat doen.
Je doet net alsof dark-mode rocket science is. De vraag daarom bestaat al langer dan de zoveelste lay-out wijziging. En getuige in ieder geval een deel van het web, kunnen andere sites ook prima een dark-mode aan een knopje hangen. Tweakers heeft het knopje volgens mij zelfs al jaren, alleen doet het niks.

Nu heeft de community het zelf gefixt en wordt het zonder alternatief de das om gedaan.
Dat was het punt van @dragonhaertt

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:13
Marvellanius schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:59:
[...]

[...]

De line-height was inderdaad incorrect meegekomen naar productie, goed gespot en bedankt voor het aangeven! Er zit nu een fix in de pipeline om de line-height voor de headlines op 20px te zetten, zoals bedoeld in het ontwerp.
Pipeline is er door zo te zien. Scheelt al wel een hoop! Denk wel dat mijn andere suggesties het nog wel iets leesbaarder maken, maar dat is uiteraard smaaktgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-07 16:46
Zonder de aankondiging was de wijziging mij waarschijnlijk niet eens opgevallen.

Dat ik het niet zag komt waarschijnlijk doordat alle beeldverwerkingskracht in mijn hersentjes gaat zitten in het negeren van berichten waar een piepklein groen stipje voor staat.

Anders gezegd: wat mij betreft is de nieuwe FP prima, maar mijn grootste wens is nog steeds niet in vervulling gegaan: een mogelijkheid om direct op categorie te filteren.

Tweakers heeft af en toe erg goede artikelen over serieuze onderwerpen, waar ook nog eens interessante reacties op komen van een aantal top-ITers die hier rondhangen.

Helaas moet je die artikelen zoeken tussen een overdaad aan nieuws over speelgoed (games en de bijbehorende patserige en energieverslindende hardware, VR-brillen, telefoons die niet in je broekzak passen...)

Edit: typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 10:20

Speeder

42 ;)

mm, ik mis de tracker als ik ublock origin aan zet... waarom moet die via een externe website "w.usabilla.com"?

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:13

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Goeie genade, het eerste wat ik dacht was dat ik per ongeluk ingezoomd had op de pagina, maar dit bleek gewoon de nieuwe layout te zijn.

Met de 1440 px+ layout met de drie kolommen schreeuwt alles links en rechts om je aandacht (met name de donkerblauwe tekst) waardoor je bijna geforceerd wordt horizontaal de pagina af te gaan terwijl verder alles verticaal georiënteerd is.

De half doorzichtige balkjes over die items in de 2e kolom vallen amper op en de zwarte categorie balkjes hadden wat mij betreft wel kleuren mogen hebben (net als de nieuw categorie bolletjes hebben).

Verder vind ik het gewoon echt heel erg slordig. Overal zie ik nog verschillen in padding. Bijvoorbeeld onder aan de pagina het deel "Nu in de community". Het eerste en tweede blok hebben een padding van 8px en het 3e blok "Poll" heeft ineens een padding van 15px? De vanaf prijs blokjes lijken ook niet allemaal dezelfde padding te hebben.

Edit: Bespaar ik mensen even een rant over dat we al jaren niet meer in 5:4 leven en niet iedereen permanent een extra monitor in portret stand heeft staan om de FP te lezen. Nu hebben we condensed tekst overal omdat het anders niet past? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Ventieldopje op 20-02-2023 17:42 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Speeder schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:39:
mm, ik mis de tracker als ik ublock origin aan zet... waarom moet die via een externe website "w.usabilla.com"?
Dat komt door uBlock in een (agressieve) poging om advertenties te blokkeren. Mogelijk verhelpt het bijwerken van je filterlijst dit probleem, heeft overigens niks te maken met de nieuwe frontpage. Usabilla is een tool die we gebruiken voor gebruikersonderzoek, zie .plan: Waarom we op Tweakers analytische cookies gebruiken, en welke dat zijn voor meer informatie daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
iemand enig idee hoe ik de text grootte kan veranderen: zelf al zitten neuzen in de code maar heb het volgende geprobeerd toe te passen alc cdd maar het doet niets.

#news .dailyHeadlines:not(:first-of-type)>h2 {
color:#000;
font-family:"arial","helvetica","Liberation Sans",sans-serif;
font-size:12px;
margin-bottom:5px
}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speeder

Speeder

42 ;)

jelle. schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:42:
[...]

Dat komt door uBlock in een (agressieve) poging om advertenties te blokkeren. Mogelijk verhelpt het bijwerken van je filterlijst dit probleem, heeft overigens niks te maken met de nieuwe frontpage. Usabilla is een tool die we gebruiken voor gebruikersonderzoek, zie .plan: Waarom we op Tweakers analytische cookies gebruiken, en welke dat zijn voor meer informatie daarover.
Dat snap ik. Ik heb hem nu in de lijst gezet om uBlock uit te zetten. Maar bij de vorige versie van de frontpage was dat niet nodig. Dus ik vind het vreemd dat het nu opeens nodig is om hem uit te zetten. Daar naast het gaat dan niet om cookies maar om scripts.

[ Voor 7% gewijzigd door Speeder op 20-02-2023 17:55 ]

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usselite
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:29
De nieuwe layout is aardig druk vooral door de afbeeldingen pal in het midden van de pagina, misschien went het nog.

Als lurker vind ik het vooral jammer dat onderaan de frontpage geen lijst van actieve forum topics meer getoond wordt. Het is nu verzameld onder categorieën, je moet nu aardig wat clicks uitvoeren wil je een overzicht krijgen.

Voor de rest oogt alles onder 'nu in de community' aardig rommelig, denk door de uitlijning.

/nu weer lurken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:26
Oof, UI oogt echt veel te druk imo. Lijkt wel alsof er gekeken wordt hoeveel zooi je op het scherm kunt krijgen. Die tweede (en eigenlijk ook die derde) kolom is echt nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:57:
Bedankt. heb het even geac tiveerd maar vind het toch een halfbakken oplossen. Het ziet er bij mij nu zo uit:

[Afbeelding]

De text en alsnog een slag te groot en het enige wat er veranderd is is dat dat onnodige lege vak nu opgerekt is voor het linker vak ipv dat het rechter en linker vak naar elkaar toe gegaan zijn wat wenselijk is.

Ik ga dus nog even verder sleutelen.
Waarom browse je überhaupt fullscreen/maximized window :?

Echt zonde van je schermruimte en totaal niet ergonomisch!

Dit is echt zoveel beter :
fps schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:08:
Ik vind de nieuwe opmaak op de desktop veel te druk en rommelig ogen door al die afbeeldingen aan de rechterkant. Voor nu heb ik het opgelost door de browser centraal op mijn scherm te zetten en de browser smal te maken. Dan zijn de headlines in ieder geval weer mooi gecentreerd, maar dan weer 2 en dan weer 1 ankeiler ziet er niet uit. De witruimtes aan de zijkant heb ik geen moeite mee.
[Afbeelding]
Zo benut je al die schermruimte op je monitor veel beter! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kan er op de nieuwe FP wat meer rekening gehouden worden met degenen die de browser niet over het hele scherm hebben staan? Er is nu erg veel wit links en rechts bij +/-950-1000px breed (zeg maar helft 1920*1080 scherm), pas als de browser window breedte richting de 1100px gaat wordt de volledige breedte van de window pas gebruikt.

* Raven denkt aan vergelijkbaar forum issue waar die breedte ook (tijdelijk) problemen opleverde

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik bezoek Tweakers dagelijks op mijn telefoon en eigenlijk zelden op m'n PC/laptop. Persoonlijk vind ik de frontpage er heel netjes en gemoderniseerd uitzien, dus wat mij betreft prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fps
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Vandaag voor het eerst de nieuwe frontpage op mobiel en het zag er niet uit.
Lettertype is niet bepaald mij smaak. Beetje lelijk zelfs.
Het gemis van Forum topics onderaan de page is groot.
Het is er voor mij niet beter op geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:27

inhico

pw

Hoewel ik niet helemaal zie wat de voordelen zijn van deze nieuwe lay-out, zal ik er vast wel aan kunnen wennen. Wat ik wel heel erg mis, is het overzicht onderaan de frontpagina naar de actieve topics in het forum, zoals dat tot voor zeer kort er wel was.

[ Voor 8% gewijzigd door inhico op 20-02-2023 18:32 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
nero355 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:07:
[...]

Waarom browse je überhaupt fullscreen/maximized window :?

Echt zonde van je schermruimte en totaal niet ergonomisch!

Dit is echt zoveel beter :

[...]

Zo benut je al die schermruimte op je monitor veel beter! d:)b
Het is prima ergonomisch voor mij. En wat moet ik met de rest van die schermruimte doen. Ik ben op dat moment aan het lezen de rest is dus niet relevant. Beetje focus kan geen kwaad.
Het moet voor mij werken. Er zijn hele volksstammen die tabs geweldig vinden ik vind ze een ramp.

Het moet gewoon voor mij goed werken de rest is niet echt boeiend. Ik moet er naar kijken en deze layout is gewoon niet goed.
En als je het over zonde van je scherm heb dan moet je het met me eens zijn dat die grotere letters een downgrade zijn. Minder informatie op 1 scherm.

Back ontopic: Ben nog altijd niet in staat om een CSS werkend te krijgen die mijn 3 verbeterpunten realiseert Is er iemand mer meer css kennis die de letter grootte van de text op de frontpage kan verkleinen vor het nieuws deel en de text iets dichter op elkaar kan krijgen. ik heb echt allemaal random waarden aangepast van de css van de site zelf maar dit lijkt helemaal niets te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

OmgItsKoen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:53:
Probeer anders even een harde refresh. (In Chrome F12 en dan rechtermuisknop op het refresh icoontje, geen idee hoe dat werkt in Firefox)
Gewoon CTRL+F5 als het goed is :)
willemb2 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:38:
Dat ik het niet zag komt waarschijnlijk doordat alle beeldverwerkingskracht in mijn hersentjes gaat zitten in het negeren van berichten waar een piepklein groen stipje voor staat.

Anders gezegd: wat mij betreft is de nieuwe FP prima, maar mijn grootste wens is nog steeds niet in vervulling gegaan: een mogelijkheid om direct op categorie te filteren.
Ik zou zweren dat zoiets in het verleden mogelijk was :?

Nu zie ik inderdaad geen optie meer om zoiets te doen : Sinds wanneer is dat verdwenen ?!
Tweakers heeft af en toe erg goede artikelen over serieuze onderwerpen, waar ook nog eens interessante reacties op komen van een aantal top-ITers die hier rondhangen.
Ooit was dat misschien zo, maar nu valt dat reuze mee...
Helaas moet je die artikelen zoeken tussen een overdaad aan nieuws over speelgoed (games en de bijbehorende patserige en energieverslindende hardware, VR-brillen, telefoons die niet in je broekzak passen...)
Gelukkig worden al die dingen steeds minder interessant dus misschien verdwijnen ze uiteindelijk wel vanzelf en dan hebben we die saaie wereld waar je naar verlangt! d:)b :+
Raven schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:13:
Kan er op de nieuwe FP wat meer rekening gehouden worden met degenen die de browser niet over het hele scherm hebben staan?
Er is nu erg veel wit links en rechts bij +/-950-1000px breed (zeg maar helft 1920*1080 scherm), pas als de browser window breedte richting de 1100px gaat wordt de volledige breedte van de window pas gebruikt.
Als het overeen komt met grofweg een 1600x1200 scherm dan valt het nog best wel mee!

Er riep hier iemand eerder iets over 2560x1440 en dat lijkt me een beetje teveel van het goede... :X
fps schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:28:
Ik deed het eigenlijk nooit op deze manier, maar inderdaad vandaag ervaren dat het best prettig werkt. Nu denk ik bijna: had Tweakers deze wijziging in vormgeving maar eerder gedaan, dan zou ik het al jarenlang zo hebben gebruikt.
Ik ging van 4:3 CRT met 1600x1200 naar 16:10 TFT LCD met 1920x1200 meer dan 10 jaar geleden en sindsdien ben ik van fullscreen/maximized windows afgestapt :)

Onder Windows nog weleens een uitdaging, want ironisch genoeg slechte window management :+ maar onder bijvoorbeeld KDE onder Linux/*BSD kan je alles echt super strak instellen en fatsoenlijk alle windows op een vaste plek laten weergeven! :Y) 8) :*) _O_ O+

/EDIT :
Flink muizen dan! :)
En wat moet ik met de rest van die schermruimte doen.
Ik ben op dat moment aan het lezen de rest is dus niet relevant. Beetje focus kan geen kwaad.
Ik hou weleens andere dingen in de gaten :
- Command Prompt/PuTTy
- TeamSpeak
- Telegram

Dat soort dingen :)
Er zijn hele volksstammen die tabs geweldig vinden ik vind ze een ramp.
Apart! :)

Ik kan niet zonder nog lang voordat de rest van de wereld ze had ontdekt en toegepast! :D
En als je het over zonde van je scherm heb dan moet je het met me eens zijn dat die grotere letters een downgrade zijn.
Sowieso! d:)b

Maar helaas is dat de werkelijkheid tegenwoordig : Hele volksstammen die hun website/persoonlijke weblog in koeienletters schrijven! :F

[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 20-02-2023 18:52 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slowpoke777
  • Laatst online: 19:59
Ik weet dat ik een vrij oude telefoon heb. Maar ik vind het vrij vervelend dat ik meerdere scherm vullende afbeeldingen heb op mijn iPhone 7 terwijl ik de verschillende artikelen wil zien. Kan daar nog iets aan gedaan worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EjI3XwTxXwhTk1sAeAKqBtQM_k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fvuY8hp75MrecY9G9mwoOaQ5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPJ0rCX3ImxnQ9rcDno6bcSOVb8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/u0s6mma13bRbHpnTPYBoxC00.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SulaOAYJu8UJ8bIcim3cGoH1sjk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nK4G1lETSPwu0oEZGIz5z6Hd.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:45
De frontpage is niet meer te gebruiken op iphone 12, ios 15.3.1. Dit is wat ik zie, als ik blijf scrollen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tr41zj8JIam87rg7rk452VkFxEo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3CkQcosGYqfWc9iLj6GO3hP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BdbQkCWjXZ2VpDIhTAlRHs8MzyA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2OAbHiHOHdu3xtdeiTHiRZL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSJYDDXdytFahTweVDCzrJV-ImY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfC0p8kHz4CIaVPLq1mBV92e.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aINeeQWrKMxD5vjySrBF06z2I7Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCPzO9KyusTG4kiPHmM5AiZQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIe7H2RKraEfl-syK4tuUnbTGhY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApZWKBwY229K7OlRtuMhXKld.jpg?f=fotoalbum_tile

That’s it, er is niks meer.
Waar zijn alle korte text bericht koppen gebleven?
Leuk dat jullie plaatjes toegevoegd voor de grotere schermen, maar op mobiel wil ik geen plaatjes, maar juist alleen maar nieuws berichten zien - zo veel mogelijk korte text koppen met zo min mogelijk scrollen.
Ps. Het was precies dezelfde reden waarom ik destijds gestopt met hardware.info - te veel (nutteloze) plaatjes die veel scherm nemen. Ik ga nooit op een nieuwsbericht klikken voor een leuke plaatje - ik lees de kop eerst, altijd. (tenzij er is een naakte vrouw op de plaatje :) )
En als ik click en dan terug ga, moest ik opnieuw 15 schermen naar benden scrollen. Nah.

[ Voor 7% gewijzigd door andru123 op 20-02-2023 19:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Speeder schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:54:
[...]

Dat snap ik. Ik heb hem nu in de lijst gezet om uBlock uit te zetten. Maar bij de vorige versie van de frontpage was dat niet nodig. Dus ik vind het vreemd dat het nu opeens nodig is om hem uit te zetten. Daar naast het gaat dan niet om cookies maar om scripts.
uBlock heeft toevallig recentelijk een nieuwe rule toegevoegd om onze whitelist-verzoeken te blokkeren, en hebben daarbij, zoals wel vaker, meer stuk gemaakt. Vanochtend hebben ze die rule wel weer aangepast na een bugmelding, dus je filterlists updaten zou het weer moeten oplossen.

Maar uiteraard hebben we liever dat je ons whitelist ;) We gebruiken trackingvrije banners en hebben een terughoudend advertentiebeleid. Zonder bannerinkomsten kan Tweakers niet in zijn huidige vorm voortbestaan.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
crisp schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:02:
[...]
Zonder bannerinkomsten kan Tweakers niet in zijn huidige vorm voortbestaan.
Dit hoor ik heel vaak, ook bij aanpassingen van de abbo’s. Ik ben wel benieuwd wat nou echt de verhouding van inkomsten is bij Tweakers. Publiceren jullie deze data? Liefste natuurlijk met absolute cijfers, maar ja… wishful thinking :)

Snijden in kosten is ook een manier om te blijven bestaan, ipv je FP op deze manier de nek om draaien. Kijk bijv eens kritisch naar jullie 70+ werknemers :+

[ Voor 15% gewijzigd door g1n0 op 20-02-2023 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

The Legend

*Plop*

Het heeft vermoedelijk niks met de FP te maken, maar ik heb sinds de live gang van de FP geen user icons meer op GoT en ik kan nergens de knop vinden waar je die dingen aan en uitzet :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

The Legend schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:08:
Het heeft vermoedelijk niks met de FP te maken, maar ik heb sinds de live gang van de FP geen user icons meer op GoT en ik kan nergens de knop vinden waar je die dingen aan en uitzet :?
Lijkt me ook niks met de FP te doen, https://gathering.tweakers.net/forum/preferences en dan "Toon usericons"

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

g1n0 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:07:
[...]

Dit hoor ik heel vaak, ook bij aanpassingen van de abbo’s. Ik ben wel benieuwd wat nou echt de verhouding van inkomsten is bij Tweakers. Publiceren jullie deze data? Liefste natuurlijk met absolute cijfers, maar ja… wishful thinking :)

Snijden in kosten is ook een manier om te blijven bestaan, ipv je FP op deze manier de nek om draaien. Kijk bijv eens kritisch naar jullie 70+ werknemers :+

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

The Legend

*Plop*

Migrator schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:17:
[...]

Lijkt me ook niks met de FP te doen, https://gathering.tweakers.net/forum/preferences en dan "Toon usericons"
Stond gewoon aangevinkt, uitvinken en weer aanvinken doet ook niks. De FP lijkt dus wel iets stuk te hebben gemaakt hier :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-07 16:45

Nielless

Born at a very young age.

Eerlijke mening?
Ik vind het er niet uit zien. Veel te druk en hele dark mode CSS weer naar de klote. Anno 2023 en nog steeds geen fatsoenlijke darkmode..

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:13
Er gaat iets niet helemaal lekker bij de "Nu in de community blokken" met de tracker open:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HBi5x1GEjbaMjLhYlvv5jPrX-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bX3SXvX9fbhH4Syh8nDbAbcF.png?f=fotoalbum_large

De padding van de forum blokken valt weg.

Browser: Safari
Resolutie: 3024-by-1964

Deze mediaquery lijkt roet in het eten te gooien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KGElnShlsmJlBU6fg-p2mc_L4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v9VuC2hzXkQ5K9lHlpjX5XVR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
Slowpoke777 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:54:
Ik weet dat ik een vrij oude telefoon heb. Maar ik vind het vrij vervelend dat ik meerdere scherm vullende afbeeldingen heb op mijn iPhone 7 terwijl ik de verschillende artikelen wil zien. Kan daar nog iets aan gedaan worden?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
de iOS devices (en met name de wat oudere lijkt het) zijn i.i.g niet fatsoenlijk getest of rekening mee gehouden :+

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
De derde balk is echt zo onnodig, als je nu gewoon eerst eens begint met het vullen van de tweede balk dan kan je de overige content gewoon kwijt op 1 & 2. Hoe 2 & 3 er nu uit zien :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPW4d2bz3E8jDLaJydlimuiFvYU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PspuNKtaHiydxD77hFIm2ia9.png?f=fotoalbum_large

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• computerjunky
Conclusie lijkt dus gewoon : mensen willen maar 2 rijen en geen 3 of meer en dubbele informatie is nutteloos.

En na 2 uur stoeien met .CSS en de code uitlezend van de website moet ik concluderen dat het een zooitje is. Ik heb al 3 locaties gevonden die de font size en type aan geven maar geen van allen zijn toe te passen als custom .CSS Het lijkt wel een hardbind keybind in een game zo onmogelijk is het aan te passen omdat de .CSS een zooitje zijn.

Kan er niet wat hulp komen vanuit de devs om dit weer ongedaan te maken voor diegene die het willen? want van deze hoop aan .CSS code kan ik niets maken helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door computerjunky op 20-02-2023 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:13

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

edit:
Fix maar niet, ik vind dit eigenlijk beter :*)

Hmmmm op mn windows 11 pc in Chrome werkte alles prima. Op mn Macbook zie ik toch wat anders.

Safari Version 16.2 (18614.3.7.1.5) - Geen extensies, geen losse apps voor adblbcking. Private Relay staat aan. Custom CSS uitgezet, alhoewel die op Chrome niets sloopte.
MacOS Version 13.1 (22C65), 2560 × 1600 buit-in display

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJug8SKlEeXuw5yBrk6EC9L3Lko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoJkcZjjx9MXtHOmBMnOiGc2.jpg?f=fotoalbum_large

en de onderkant uitlijning is niet heel mooi:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trod0iexydWLwCGg4_7NOpUsaUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQbuizYFpKvFphUDKKkzMKqD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door _Mystikal_ op 20-02-2023 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
_Mystikal_ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:01:
edit:
Fix maar niet, ik vind dit eigenlijk beter :*)

Hmmmm op mn windows 11 pc in Chrome werkte alles prima. Op mn Macbook zie ik toch wat anders.

Safari Version 16.2 (18614.3.7.1.5) - Geen extensies, geen losse apps voor adblbcking. Private Relay staat aan. Custom CSS uitgezet, alhoewel die op Chrome niets sloopte.
MacOS Version 13.1 (22C65), 2560 × 1600 buit-in display

[Afbeelding]

en de onderkant uitlijning is niet heel mooi:

[Afbeelding]
Jouw scaling staat zo groot dat het inderdaad al terug geschaald is naar 2 delen en het middelste deel er tussenuit is.
Met normale schaling en een lettergrootte voor mensen met goede ogen komt die 3de middelste balk weer tevoorschijn. Dat het er bij jou anders uit ziet ligt dus aan jouw instellingen/browser/mac die de site al niet normaal weer geeft zoals "ontworpen".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

OmgItsKoen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:02:
[...]

Nee natuurlijk moeten er kleuren veranderen als je op die knop drukt, maar het is echt niet zo ingewikkeld om dat te maken.
Zeker als je toch de hele UI een overhaul geeft, kan je meteen die nieuwe kleuren ook meenemen.

Het is zo ongelooflijk veel werk dat het meer dan een paar jaar moet kosten? En zo moeilijk dat een paar Tweakers het zelf met snippets wél konden maken?

Zoals bijvoorbeeld hier te lezen: De nieuwe weergave van de reactiescore
neemt Tweakers het niet zo nauw met UI wijzigingen en degelijk ontworpen kleurenpaletten. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:13

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:05:
[...]

Jouw scaling staat zo groot dat het inderdaad al terug geschaald is naar 2 delen en het middelste deel er tussenuit is.
Met normale schaling en een lettergrootte voor mensen met goede ogen komt die 3de middelste balk weer tevoorschijn. Dat het er bij jou anders uit ziet ligt dus aan jouw instellingen/browser/mac die de site al niet normaal weer geeft zoals "ontworpen".
Geen virtueel koekje voor jou helaas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P313-Bnnn6b2NwcDpT-oiN4lle0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/areRjRm4E4h92fi5RLgKmNJx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
_Mystikal_ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:08:
[...]

Geen virtueel koekje voor jou helaas:

[Afbeelding]
Geen idee wat je hiermee probeert te zeggen maar als ik jou screenshot op mijn scherm bekijk kan ik niet anders dan concluderen dat jour schaling compleet off is met een vergelijkbare schermresolutie op mijn pc.
Dat wil niet zeggen dat jij het gedaan hebt maar wel dat het zo is.
Misschien omdat je een 13 - 17 inch scherm heb waarop je helemaal niets aan zon hoge resolutie hebt en het dus zonder schaling niet leesbaar is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maiken
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-07 12:35
Het design zou ik voorbij kunnen kijken — maar ik mis de trending forumtopics enorm. Het is 1 van de redenen waarom ik zo vaak op de homepage van tweakers kwam. Nu in de community vind ik lang niet zo interessant.

Ik vind het neerzetten van het nieuws aan de rechterkant van het scherm een interessante keuze. Het nieuwe grid maakt het enorm druk, plus dit neemt de helft van het scherm in.

Het scande ook makkelijker toen dit gewoon nog tussen het nieuws inzat. Dat was in 1 richting verticaal scrollen. Nu scroll ik eerst verticaal naar beneden en moet dan weer omhoog om de tweede column verticaal te scrollen. Dit voelt minder gebruiksvriendelijk.
Spookles schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:02:
[...]

Ben even bezig geweest met uBlock, wist niet eens wat die allemaal kon.

M'n rust weer terug _/-\o_
Thanks voor de tip, ik had geen idee wat uBlock allemaal kon. _/-\o_

Toevallig iemand een wel een oplossing hoe je wel de CSS aanpast, maar niet de ads blokkeert? Ik heb geen probleem met de ads, maar wel met het grid. Google geeft alleen maar resultaten over hoe je bepaalde elementen kan blokkeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Hier 2 voorbeelden van hoe het was (helaas moeten editen via paint om een idee te geven en de text was kleiner en dichter op elkaar zonder zoveel loze ruimte):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xC8fzCKMI5aWwFjVVeCNGYnCC68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UoAbH7N0Pcs5PcBPqPumjFeK.png?f=fotoalbum_large

En de pijnlijke waarheid van how het nu is na al vele tweaks...:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXBgPu2CQAl1aaDo6anqM-UQvbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sa6IiSzlsflpwnVlXpCknqqv.png?f=fotoalbum_large

Ik kan helaas nergens de text grootte, spacings van het witte vak die dubbel uitgevoerd lijken en de top clearance aanpassen. Ik heb echt 3000 lijnen .css door zitten lezen en veer geprobeerd maar werken ho maar. Maarja ik ben dan ook geen web dev helaas maar gewoon iemand die wel eens op een donkere zondag een site gebouwd heeft.
Bij de vorige site schaalde het netjes vanzelf maar nu dus niet meer en waren de spacings stukjes code die te verwijderen waren.

[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 20-02-2023 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:22
In de instellingen zit een optie voor dichtheid, die lijkt (op Android iig?) niks te doen voor de tekstgrootte en regelafstand op de frontpage. Ik had 'm op cosy, nu op compact, maar ik wil nog steeds uitzoomen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
Twam schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:30:
In de instellingen zit een optie voor dichtheid, die lijkt (op Android iig?) niks te doen voor de tekstgrootte en regelafstand op de frontpage. Ik had 'm op cosy, nu op compact, maar ik wil nog steeds uitzoomen...
Ah denk dat jij wat gevonden heb. Die functie werkt dus simpelweg niet meer. Ik heb net even 3 browsers naast elkaar open gezet met cosy compact en normaal en ze zijn exact hetzelfde.

Deze instelling is dus met deze layout defect. Slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookles
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 13:32
Maiken schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:27:
Het design zou ik voorbij kunnen kijken — maar ik mis de trending forumtopics enorm. Het is 1 van de redenen waarom ik zo vaak op de homepage van tweakers kwam. Nu in de community vind ik lang niet zo interessant.

Ik vind het neerzetten van het nieuws aan de rechterkant van het scherm een interessante keuze. Het nieuwe grid maakt het enorm druk, plus dit neemt de helft van het scherm in.

Het scande ook makkelijker toen dit gewoon nog tussen het nieuws inzat. Dat was in 1 richting verticaal scrollen. Nu scroll ik eerst verticaal naar beneden en moet dan weer omhoog om de tweede column verticaal te scrollen. Dit voelt minder gebruiksvriendelijk.

[...]

Thanks voor de tip, ik had geen idee wat uBlock allemaal kon. _/-\o_

Toevallig iemand een wel een oplossing hoe je wel de CSS aanpast, maar niet de ads blokkeert? Ik heb geen probleem met de ads, maar wel met het grid. Google geeft alleen maar resultaten over hoe je bepaalde elementen kan blokkeren?
Yes ga naar uBlock z'n dashboard en dan heb je filters. De syntax is dit:

[website]##.[class]:style([je aanpassing])
tweakers.net##.editorial-content:style(grid-template-columns:none !important)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiken
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-07 12:35
Spookles schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:38:
[...]

Yes ga naar uBlock z'n dashboard en dan heb je filters. De syntax is dit:

[website]##.[class]:style([je aanpassing])
tweakers.net##.editorial-content:style(grid-template-columns:none !important)
Dankjewel voor de reactie. Ik heb inderdaad iets soortgelijks geschreven, alhoewel dat van joue en stuk strakker is.

Mijn vraag is nu vooral hoe ik de advertenties waar tweakers aan verdiend niet kan blokken (dus wel toon). uBlock past nu de CSS aan, maar blokkeert tegelijk ook de advertenties.

(Wat ik snap dat normaal de functie is voor uBlock, maar gezien Tweakers niet trackt, wil ik dit steunen. Maar als ik Tweakers whitelist, dan past ie weer de css niet aan. :'( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[Afbeelding]

Helaas doet dit helemaal niks voor een tablet, maar het idee is mooi. Misschien ga ik zelf wat hobbyen, maar dat is best lastig met de rudimentaire editor.

#team_UTC+1

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:17

Electrowolf

Mod met Liefde!

Eerst de verplichte opmerking dat de informatiedichtheid echt wel hoger mag ;).

Maar meer on-topic: klopt het dat de "nu op het forum" lijst weg is? Ik vond deze lijst met 10 populaire/actieve topics altijd heel fijn om door heen te gaan. Graag zie ik deze weer terug. Al is het maar dat ik zelf het blokje zelf aan of uit kan zetten.

De huidige twee blokjes met topics uit een random deel van het forum doe ik helaas niets mee.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Voor nu voldoet de snippet van @Krisp voor wat ik wil, tot ik iets beters vind.
Alleen een nieuwslijst - Layout 2023

Mooi om te zien hoeveel werk er sinds vanmiddag al gedaan is door de community om de layout te verbeteren _O_

#team_UTC+1

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HKLM_
Ethirty schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:13:

Mooi om te zien hoeveel werk er sinds vanmiddag al gedaan is door de community om de layout te verbeteren _O_
Eigenlijk is het best wel erg dat dit nodig is….

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ethirty schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:13:

Dank voor de aandacht! :) Ik had in de vorige lay-out een soortgelijke opzet ( a la Hacker News), en die beviel prima. Gelukkig is het in de nieuwe frontpage nog steeds mogelijk.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Laatst online: 21:27
Ik ben nog geen fan maar het zal vast wel beter worden. Bedankt voor de moeite en keep up the good work!

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:26
Ik prefereer dan toch de Classic Front page 2023 van Juliank
Classic Front Page 2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik mis helaas de trending topics.

Normaal is het door het nieuws bladeren en dan door naar beneden voor de trending topics.
Nu of direct naar active topics maar het nieuws missen, of anders om.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder

Speeder

42 ;)

crisp schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:02:
[...]

uBlock heeft toevallig recentelijk een nieuwe rule toegevoegd om onze whitelist-verzoeken te blokkeren, en hebben daarbij, zoals wel vaker, meer stuk gemaakt. Vanochtend hebben ze die rule wel weer aangepast na een bugmelding, dus je filterlists updaten zou het weer moeten oplossen.

Maar uiteraard hebben we liever dat je ons whitelist ;) We gebruiken trackingvrije banners en hebben een terughoudend advertentiebeleid. Zonder bannerinkomsten kan Tweakers niet in zijn huidige vorm voortbestaan.
Apart, die filterlijsten worden automagisch geüpdatet. Wat ik wel raar vind is dat de tekst in de rode balk niet goed uitgelijnd is met het midden... die staat off center naar links als de tracker uitgeklapt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
De telefoon versie zie er ook lekker uit zeg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWHzVOXri-0CEtxnEpTtr1UXyCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7facsXbTnxtaJWM67vlUt0o0.jpg?f=fotoalbum_large

En daar heb ik geen ublock op draaien helaas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Op ipad, ios 15.3.1 in safari, frontpage totaal onbruikbaar, ik zie wat gekleurde vlakken met af en toe een tittel tussen door.. Chrome zelfde probleem. Kan ik de oude pagina nog ergens bezoeken?

[ Voor 21% gewijzigd door jeanj op 20-02-2023 21:55 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-07 19:02
Voor mij een enorme achteruitgang. Ik ga naar www.tweakers.net om het tech nieuws te lezen en nu krijg ik een pagina met maar 25% tech nieuws meer :/

Hetgeen rechts van de nieuwsitems staat is een doorn in het oog omdat het allemaal afbeeldingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:05
Tha Render_2 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:53:
Voor mij een enorme achteruitgang. Ik ga naar www.tweakers.net om het tech nieuws te lezen en nu krijg ik een pagina met maar 25% tech nieuws meer :/

Hetgeen rechts van de nieuwsitems staat is een doorn in het oog omdat het allemaal afbeeldingen zijn.
Nog erger dan dit.... Als je op een nieuwsitem klikt, dan krijg je alles weer in de oude stijl terug. 8)7

En om de Custom-CSS te kunnen gebruiken moet je minimaal 4100 karma punten hebben. Wat betekend dat je ieder topic moet gaan spammen met een "heel wat interessant" bericht. |:(

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:57
Tjeumig, op de telefoon is de frontpage een grote clusterf*ck.

Mega grote foto’s die helemaal uitgerekt zijn zodat je amper nog teksten kan lezen.
Frontpage is op de telefoon eigenlijk niet meer te doen, jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HMaster_II schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:00:
[...]

Nog erger dan dit.... Als je op een nieuwsitem klikt, dan krijg je alles weer in de oude stijl terug. 8)7

En om de Custom-CSS te kunnen gebruiken moet je minimaal 4100 karma punten hebben. Wat betekend dat je ieder topic moet gaan spammen met een "heel wat interessant" bericht. |:(
4100 punten na 8 jaar, als je af en toe bijdraagt aan de community is toch helemaal niks :?

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DefaultError
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-07 18:04
Wat een drama deze "nieuw" vormgeving!!!! Het komt niet normaal binnen hier op mijn scherm. Mag dat anders?

LS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Maiken schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:45:
[...]

Dankjewel voor de reactie. Ik heb inderdaad iets soortgelijks geschreven, alhoewel dat van joue en stuk strakker is.

Mijn vraag is nu vooral hoe ik de advertenties waar tweakers aan verdiend niet kan blokken (dus wel toon). uBlock past nu de CSS aan, maar blokkeert tegelijk ook de advertenties.

(Wat ik snap dat normaal de functie is voor uBlock, maar gezien Tweakers niet trackt, wil ik dit steunen. Maar als ik Tweakers whitelist, dan past ie weer de css niet aan. :'( )
Wellicht dat je hiermee iets kan (toevoegen als extra filterlist): https://tweakers.net/adblock_allowlist.txt

Als dat niet werkt samen met andere style-rules dan zou je het met alleen deze 2 rules kunnen proberen:

code:
1
2
@@||aa.tweakers.nl^
@@||ab.tweakers.nl^

Maar eerlijk gezegd zou ik willen aanraden een extensie te gebruiken die meer voor dit doel bedoelt is, zoals Stylish :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:34:
[...]

Ah denk dat jij wat gevonden heb. Die functie werkt dus simpelweg niet meer. Ik heb net even 3 browsers naast elkaar open gezet met cosy compact en normaal en ze zijn exact hetzelfde.

Deze instelling is dus met deze layout defect. Slordig.
Die instellingsmogelijkheid is al geruime tijd alleen voor het forum.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DefaultError
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-07 18:04
Nieuwe vormgeving.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Cc1eRw2gTIzmSwoo7pNu7TWwIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gegeZUUJ1F2EmVOpviUEUst2.jpg?f=fotoalbum_large

LS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Speeder schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:42:
[...]

Apart, die filterlijsten worden automagisch geüpdatet.
Dat klopt, maar niet meteen met elke wijziging. Misschien 1x per dag, of misschien zelfs nog minder frequent.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ChristopheS schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:40:
[Afbeelding]

Dus even al die blokken weg gedaan met uBlockOrigin, veel malen beter.

Dus er is maar 1/4de van mijn scherm in gebruik :/ super deze nieuwe update!
...dat kan beter (Tweakers Perfect Dark / Custom CSS).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dgLdTtY/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristopheS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-06 11:55
Wil je die dan ook even delen? Ik heb echt geen enkel zinnig resultaat met DuckDuckGo
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:45:
[...]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyuuni
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-05 22:08
Ethirty schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:04:
[...]

4100 punten na 8 jaar, als je af en toe bijdraagt aan de community is toch helemaal niks :?
Ik ben over een maand 9 jaar lid. Zelf wat minder sociaal ingesteld dus reageer amper, en zit nog niet eens op 1900 punten, waarvan de meeste punten door advertenties komen.

Irriteer me echter wel behoorlijk aan deze nieuwe layout. Leesbaarheid is zo erg naar beneden gegaan en alle afbeeldingen zijn overprikkelend. Op mijn mobiel is mijn scherm nog maar 20% nuttig met nieuwsberichten. En ik heb al een groot scherm en de DPI verhoogd in dev opties omdat ik het standaard al te groot vind...

Ik zou de functie graag willen gebruiken. Misschien dan toch maar meer nutteloze berichten posten in wat artiekelen. Of toch maar minder bezoekjes geven aan Tweakers, want ik heb ook niet zin in zon grind puur om de website meer leesbaar te maken...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Electrowolf schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:00:
Eerst de verplichte opmerking dat de informatiedichtheid echt wel hoger mag ;).

Maar meer on-topic: klopt het dat de "nu op het forum" lijst weg is? Ik vond deze lijst met 10 populaire/actieve topics altijd heel fijn om door heen te gaan. Graag zie ik deze weer terug. Al is het maar dat ik zelf het blokje zelf aan of uit kan zetten.

De huidige twee blokjes met topics uit een random deel van het forum doe ik helaas niets mee.
Helemaal mee eens. Ik zou graag de trending topics weer terug willen zien. Vaak genoeg dat ik een rabbithole in ben gevallen nadat ik een onderwerp vanuit daar heb opgepikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-07 22:23
Lrrr schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:30:
[...]

Zelfde probleem met Firefox op 170% zoom.

[Afbeelding]

Echt jammer dit. Als ik terugga naar 140% zoom krijg ik wel de layout met twee kolommen, maar dan is de lettergrootte van de artikels me weer te klein.

Ook erg jammer dat de community-content verbannen is naar de onderkant van de pagina, zeker gezien er in de tweede kolom nog meer dan genoeg ruimte is (nu is dat gewoon witruimte).
Als oplossing heb ik twee CSS-snippets gebouwd:Als je nog geen custom CSS-mogelijkheid hebt moet je het eerst even aanzetten via de karmastore.

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RutlOEhsRA0tHCjVUGWBhPcLvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qGkBx0t5Rr0o4ld5xPcg8x0D.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CW5Bey4gipX-UFgWNI5ZrdqRhYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/81zzZkh6SI2YHAO4SxJz5o5H.png?f=fotoalbum_large

Contributies zijn welkom!

En als bonus nog een kleine snippet die je lijst met snippets wat overzichtelijker maakt :)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 20:42
Heb met Google Chrome hetzelfde probleem! Firefox lijkt goed te werken, maar helaas al aantal dingen geprobeerd in Chrome, helaas zelfde resultaat.

Ik hou wel van de nieuwe layout, lekker clean en overzichtelijk :)
Hopelijk krijg ik het gauw genoeg werkend in mijn browser :D

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06 00:23

ZaZ

Tweakers abonnee

Diigii schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 00:11:
[...]

Heb met Google Chrome hetzelfde probleem! Firefox lijkt goed te werken, maar helaas al aantal dingen geprobeerd in Chrome, helaas zelfde resultaat.

Ik hou wel van de nieuwe layout, lekker clean en overzichtelijk :)
Hopelijk krijg ik het gauw genoeg werkend in mijn browser :D
Het makkelijkst is om tweakers uit te schakelen voor uBlock. Dan werkt het weer.

edit:

Ik lees net dat de filterlijst bijwerken mogelijk zou helpen en dat doet het dus!

1: Tandwielen klikken
2: Cache legen
3: Nu bijwerken

Daarna een refresh op de de tweakers site en hij kwam weer tevoorschijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P9CGszq.png

[ Voor 23% gewijzigd door ZaZ op 21-02-2023 00:21 ]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 20:42
ZaZ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 00:13:
[...]

Het makkelijkst is om tweakers uit te schakelen voor uBlock. Dan werkt het weer.
Had hem al als uitzondering staan, maar lijkt niet te werken helaas. Zie m'n groene duimpje op de hele site (betekend dat Ad Block uitzondering heeft gemaakt), maar lijkt voor mij geen verschil te geven ;(

Edit; ga het bovenste straks even proberen!

[ Voor 5% gewijzigd door Diigii op 21-02-2023 00:26 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Ik ben er van overtuigd dat 99% van alle veranderingen prima gaan wennen. De enige waar ik moeite mee heb is de font-size van de laatste nieuws-links op de frontpage. Voor context, ik heb een 27" 4K monitor, en vind op die monitor een lettergrootte 13 prettig leesbaar. In Firefox heb ik dan ook de standaard lettergrootte ingesteld op 13. Als ik de CSS echter goed begrijp worden die links geschaald naar 7/8e van de lettergrootte, wat 11.375 is en vermoedelijk dus afrond naar 11. En dat is net wat te priegelig.
Als work-around heb ik de "minimale lettergrootte" nu op 12 ingesteld, en dat is werkbaar. Echter is dan in de tracker links de spacing net wat onhandig.
Persoonlijk vind ik de keus van "standaard lettergrootte * .875" een onhandige keus; ik stel die grootte met goede reden in; dat is de grootte waarop ik content wil lezen. Ik snap dat dit een lastig issue is, gezien ik er vanuit ga dat het gros van de lezers die instelling nooit aanraakt en de standaardwaarde van 16 waarschijnlijk "te groot" is. Maar de oplossing die nu is gekozen is onpraktisch voor mensen die wel de moeite nemen hun voorkeuren in de browser in te stellen.

Edit: ook eventjes op mijn laptop gekeken, die een 15.4" full-HD monitor heeft en waar ik dus heb besloten dat 12 de ideale lettergrootte is: wederom vind ik de links op de frontpage net onhandig priegelig. Als ik --font-size-m ophoog van 0.875rem naar 1rem in de CSS editor is het wmb een stuk prettiger leesbaar, hoewel dat een beetje raar contrasteert met de dan-nog-vrij-kleine tijd-van-post die er voor komt.

[ Voor 16% gewijzigd door RSpliet op 21-02-2023 01:06 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Twam schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:30:
Dat heb ik dus met heel veel websites tegenwoordig! :O

Waarom moet alles zo groot :? :X :/
computerjunky schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:42:
De telefoon versie zie er ook lekker uit zeg:

[Afbeelding]

En daar heb ik geen ublock op draaien helaas
Als ik die Chrome URL balk zie dan zou ik daar sowieso niet vrolijk van worden... :X

#WaaromVreetAllesTegenwoordigSchermruimte?!
HMaster_II schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:00:
Kyuuni schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:03:
Ik ben over een maand 9 jaar lid. Zelf wat minder sociaal ingesteld dus reageer amper, en zit nog niet eens op 1900 punten, waarvan de meeste punten door advertenties komen.

Irriteer me echter wel behoorlijk aan deze nieuwe layout. Leesbaarheid is zo erg naar beneden gegaan en alle afbeeldingen zijn overprikkelend. Op mijn mobiel is mijn scherm nog maar 20% nuttig met nieuwsberichten. En ik heb al een groot scherm en de DPI verhoogd in dev opties omdat ik het standaard al te groot vind...

Ik zou de functie graag willen gebruiken. Misschien dan toch maar meer nutteloze berichten posten in wat artiekelen. Of toch maar minder bezoekjes geven aan Tweakers, want ik heb ook niet zin in zon grind puur om de website meer leesbaar te maken...
In principe doet het precies wat het moet doen : ACTIVE medeTweakers belonen met features! :)
crisp schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:18:
Die instellingsmogelijkheid is al geruime tijd alleen voor het forum.
Dat is echt heel erg jammer! :|
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:45:

[Afbeelding]
Bijna zoals Tweakers.net ooit was! :>
Lrrr schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 00:08:
Als oplossing heb ik twee CSS-snippets gebouwd:
[list]
Grotere letters — maakt de letters op de FP en in artikelen en reviews weer wat groter :D
Terwijl iedereen alles kleiner wil maak jij effe alles groter! LOL! :+

Maar ehh...

Ik heb net effe heel grof zitten knippen en plakken vanaf mijn 1920x1200 Desktop PC en ik vroeg me eigenlijk wel af waarom het niet zoiets is geworden :
Zo had het ook gekund - Tweakers Frontpage Redesign 2023
En dan nog effe de nieuwsberichten zo compact maken als die meuk die rechts staat qua spacing en lettertype en zo...

Dan was er IMHO echt flink minder gezeik geweest! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
nero355 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 00:36:

[...]

Als ik die Chrome URL balk zie dan zou ik daar sowieso niet vrolijk van worden... :X

#WaaromVreetAllesTegenwoordigSchermruimte?!
Gaat vanzelf weg als je scrolled.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H58Yon-MW4bZJizUPZbvCdTm0gM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTEcmLoNonU7MhuHk3Gep2Ui.jpg?f=fotoalbum_large

Fixed helaas niet de totaal onbruikbare website op mijn telefoon...

En vanuit een veiligheids oogpunt is een url balk heel veilig. Het kunne zien waar je bent op het web door even naar beneden te vegen is een grote plus. Browsen zonder url weergave zou ik een groter risico vinden als verplicht gokken in het casino.

[ Voor 14% gewijzigd door computerjunky op 21-02-2023 01:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:04
Op iPadOS 15 is frontpagina totaal stuk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sW2aWUzITjdr1ylGhU2KEvyc7xE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lMJtzHLr5XqSTnr9isueiaRW.png?f=fotoalbum_large

Nieuws is weg en naar beneden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJkHQFVX8sIVByRI5ZICdJglVB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vVkoxO2JnQjacihFDxs9xG0f.png?f=fotoalbum_large

Stuk, kapot, kaduuk.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Goed werk, mensen van Tweakers! d:)b Altijd op zoek naar de optimale mogelijkheden.

Lekker het volledige scherm benutten. Ik heb nu 3 kolommen waarvan de eerste het overzicht van nieuws is. Op zich kan de layout prima zo, maar ik kijk graag naar rechts voor de hoofdzaak. Ik merk dat ik steeds naar rechts probeer te kijken, en zelfs het browservenster naar rechts verschuif, waardoor het minder relevante deel dus buiten het scherm valt.

Ik ben nog aan het proberen om het om te wisselen met CSS (tips zijn welkom!), maar aangezien dit soort keuzes (links of rechts) vaker subjectief zijn, zoals het plaatsen van het start-paneel op je desktop, is dit wellicht net zo subjectief als links- of rechtshandig zijn.

Is het een idee, of misschien zelfs een goed idee, om onder het tandwieltje rechtsboven bij "algemeen" ook een toggle te zetten om de nieuwsberichten links of rechts te zetten, en al die andere tiles dan dus aan de andere kant?

Overigens vind ik het persoonlijk wel vervelend dat de inhoud van een nieuwsbericht - in tegenstelling tot het overzicht - wel gecentreerd is uitgelijnd. Dat maakt het onrustig om artikelen te lezen en telkens terug te keren naar het overzicht. Maar goed, als het de voorkeur van de community is, dan is mijn mening verder niet relevant. Maar wat mij betreft mag het nieuwsartikel op precies de zelfde plek staan als het nieuwsoverzicht.

[ Voor 48% gewijzigd door Sando op 21-02-2023 02:26 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst even de FAQ door in de topicstart voordat je reageert, mogelijk wordt je vraag of opmerking daar al beantwoord.