Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.993 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firedragon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 23:13
Hier ook maar begonnen met wat aanpassingen content is nu weer de zelde breedte als andere paginas alleen top menu schuift niet mee met tracker open en category-bar is te lang.
Misschien iets te leeg nu zo maar dat is voor later.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
[class^="ankeiler"],
.community,
.sidebar-1 {
    display: none !important;
}

.editorial-content {
    grid-template-columns: auto !important;
    min-width: 980px !important;
}

#menu,
.fp-grid-areas,
.category-bar {
    max-width: 980px !important;
    margin: 0 auto !important;
}

#contentArea{
    max-width: 1060px !important;
    margin: 0 auto !important;
}

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ik vind hem echt super rommelig. Ik dacht eerst dat Firefox weer in de war was van het switchen van een HiDPI naar een normaal scherm. Echt veel te druk en onoverzichtelijk.

Teveel verschillende font groottes, veel teveel content, ik zie nog maar twee nieuws headlines als ik gewoon de pagina open, de rest is andere meuk. Ben niet echt een fan. Als ik die meuk naast het nieuws uit zou kunnen schakelen of onder het nieuws zou kunnen zetten vind ik m al stukken beter.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 23:55

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Jammer dat het blok met actieve topics weg is. Ik gebruikte dit altijd graag om leuke nieuwe topics op het forum te vinden. In dit topic en in de reacties op de aankondiging, zie ik dat ik niet de enige ben die dit mist.

Ik verwacht dat jullie dit terug kunnen gaan zien in de traffic naar het forum. Ben benieuwd of jullie hier nog iets aan doen, of het blok terug kan komen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:51
Ulster Seedling schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:42:
Jammer dat het blok met actieve topics weg is. Ik gebruikte dit altijd graag om leuke nieuwe topics op het forum te vinden. In dit topic en in de reacties op de aankondiging, zie ik dat ik niet de enige ben die dit mist.

Ik verwacht dat jullie dit terug kunnen gaan zien in de traffic naar het forum. Ben benieuwd of jullie hier nog iets aan goed, of het blok terug kan komen.
Voor een gedeelte van de mensen (waaronder ikzelf) was het de enige reden om op de FP naar beneden te scrollen. Nu dat weg is kom ik niet verder dan de laatste nieuwsberichten en ga ik direct door naar GOT.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:57

D4NG3R

kiwi

:)

Ik verwacht dat jullie dit terug kunnen gaan zien in de traffic naar het forum. Ben benieuwd of jullie hier nog iets aan doen — of het blok terug kan komen.
Ding zit nog wel in de tracker, niet iets waar ik zelf gebruik van maak gezien ik die balk op GoT er niet naast wil hebben zitten. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ru9spyoSDT3VE6w81dE43UlKtQs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E9Mryc6SYNhDHxz3msSNY0nu.png?f=fotoalbum_large

Maaruhm, vonden jullie de FP daar echt de plek voor? Ik ging zelf altijd direct naar Forum > MyReact voor dat soort zaken. De FP is voor mij echt puur en alleen een plek om nieuwsberichten e.d. vanuit Tweakers zelf te lezen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 21-02-2023 08:45 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Slowpoke777 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:54:
Ik weet dat ik een vrij oude telefoon heb. Maar ik vind het vrij vervelend dat ik meerdere scherm vullende afbeeldingen heb op mijn iPhone 7 terwijl ik de verschillende artikelen wil zien. Kan daar nog iets aan gedaan worden?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
andru123 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:54:
De frontpage is niet meer te gebruiken op iphone 12, ios 15.3.1. Dit is wat ik zie, als ik blijf scrollen:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

That’s it, er is niks meer.
Waar zijn alle korte text bericht koppen gebleven?
Leuk dat jullie plaatjes toegevoegd voor de grotere schermen, maar op mobiel wil ik geen plaatjes, maar juist alleen maar nieuws berichten zien - zo veel mogelijk korte text koppen met zo min mogelijk scrollen.
Ps. Het was precies dezelfde reden waarom ik destijds gestopt met hardware.info - te veel (nutteloze) plaatjes die veel scherm nemen. Ik ga nooit op een nieuwsbericht klikken voor een leuke plaatje - ik lees de kop eerst, altijd. (tenzij er is een naakte vrouw op de plaatje :) )
En als ik click en dan terug ga, moest ik opnieuw 15 schermen naar benden scrollen. Nah.
jeanj schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:51:
Op ipad, ios 15.3.1 in safari, frontpage totaal onbruikbaar, ik zie wat gekleurde vlakken met af en toe een tittel tussen door.. Chrome zelfde probleem. Kan ik de oude pagina nog ergens bezoeken?
Zo te zien gaat dit specifiek op iOS 15 en/of een oudere versie van Safari niet goed, wordt uitgezocht om op te lossen :) Dank voor het melden!
balfnl schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:24:
Er gaat iets niet helemaal lekker bij de "Nu in de community blokken" met de tracker open:

[Afbeelding]

De padding van de forum blokken valt weg.

Browser: Safari
Resolutie: 3024-by-1964

Deze mediaquery lijkt roet in het eten te gooien:

[Afbeelding]
Gaan we induiken. Weet je misschien ook bij welke viewport (zichtbare gedeelte van de pagina in pixels) dit gebeurt?

Ik verwacht dat jullie dit terug kunnen gaan zien in de traffic naar het forum. Ben benieuwd of jullie hier nog iets aan doen — of het blok terug kan komen.
Deze feedback zien we inderdaad regelmatig terugkomen, is iets wat we verder gaan onderzoeken :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:20

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Voor de ~1000 gebruikers van Addon voor Perfect Dark snippet), ik heb een aantal fixed doorgevoerd. De verschillende witte vlakken zijn nu weg (met dank aan @Groax), de borders boven/onder een link naar het nieuws zijn weer donker, en de icons voor het aantal comments die over een afbeelding zaten zijn nu donker en beter leesbaar.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:53
Fosse schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:30:
Ik heb standaard de Tracker uitgeklapt staan. Voor mijn gevoel klopt dan de uitlijning van menu & content niet. Bij het dichtklappen van de Tracker is dit weer prima. Ik zie dit in Chrome, Opera en FF. Voorheen (en op andere pagina's) ging dit wel goed maar het kan natuurlijk ook een bewuste keuze zijn.

[Afbeelding]
Heel storend, kan mij ook niet voorstellen dat dit een bewuste keuze is. Je verwacht het menu op dezelfde relatieve plek tov de content zoals op het forum of de pricewatch. Met de tracker uitgeklapt blijft het menu daar netjes boven de content, maar op de frontpage schuift alleen de content op en niet het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:52
jelle. schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:42:
[...]

Gaan we induiken. Weet je misschien ook bij welke viewport (zichtbare gedeelte van de pagina in pixels) dit gebeurt?
window.innerWidth geeft 1512px terug. Ben je daarmee geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xdutchless
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-09 21:45
Op mijn iPhone 13 mini en Safari ziet de front-page er zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FeTUEGAESknLGroH-ETy-zZ5-cc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/49RR19T3I8UMKAGkc67gTPfO.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nog niets geprobeerd om het op te lossen. Mocht ik de oplossing vinden dan laat ik het weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balfnl
Xdutchless schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:10:
Op mijn iPhone 13 mini en Safari ziet de front-page er zo uit.

[Afbeelding]

Ik heb nog niets geprobeerd om het op te lossen. Mocht ik de oplossing vinden dan laat ik het weten.
iOS 15 toevallig? Zoals @jelle. aangeeft hierboven ergens gaat e.e.a. mis daar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:26
Nog wat aanpassingen doorgevoerd aan mijn snippet. Het ziet er nu zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_aaCOksg3XHswl3nDU84RiGlyY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/uS6OGtddGSpXmPzEbM1YdcwQ.png?f=fotoalbum_medium

Dat zijn wel de laatste aanpassingen die ik ga doorvoeren. Heb al weer genoeg tijd besteed aan het maken van custom css om een nice to have website te laten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xdutchless
  • Laatst online: 10-09 21:45
balfnl schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:12:
[...]

iOS 15 toevallig? Zoals @jelle. aangeeft hierboven ergens gaat e.e.a. mis daar
Klopt inderdaad hartelijk dank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:33
Ethirty schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:14:
Zoals op de frontpage aangehaald werd, waar is het blok gebleven met interessante forum topics? Ik zag het niet doordat de layout nogal een rommeltje is nu, maar hij is gewoon helemaal verdwenen?
Kan dit gedeelte terug komen ipv “nu in de community”

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvkesteren
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-09 16:41
Enkel herhaling van wat hier al meer is genoemd;

Komt echt erg druk over, even de lijst van nieuws-items doorscrollen leest bepaald niet prettig.
En, de interessante forum-topics, die mis ik. De 'nu in de community' blokjes zijn geen alternatief.

Sowieso zijn dat eigenlijk de enige twee items die ik op de frontpage bekijk, de rest negeer ik. Wat met deze nieuwe layout wat moeilijker is, dus misschien zijn jullie wdbt wel geslaagd ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 15:16
Hij lijkt nu stuk! Een witte vlakte! En 0 bytes aan data in de source

[ Voor 31% gewijzigd door Groentjuh op 21-02-2023 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Groentjuh schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:10:
Hij lijkt nu stuk! Een witte vlakte! En 0 bytes aan data in de source
Heb ik ook last van, dacht dat het aan mijn custom css lag maar als ik die uitzet werkt het ook niet als ik f5. Met ctrl+f5 laad frontpage wel.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvkesteren
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-09 16:41
The front fell off ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 18:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Op mobiel is hij ook maagdelijk wit. Niet heel handig om daar de cache te moeten legen maar ik ga een poging doen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:31
Hier ook een wit scherm. Echter lijkt dit pas te gebeuren wanneer ik ingelogd ben. Cookies verwijderen lijkt de frontpage weer te fixen maar na het inloggen weer exact de zelfde issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 15:16
Bij mij doet hij het weer na veranderen van de pagina instellingen (Achtergrondskleur en Dichtheid).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqFfbFudOs4mawby0xWxBvu6Sys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tfU2SZ7P7F6Nhx09bmihM8rY.png?f=fotoalbum_large

Twee dingetjes bij bovenstaand screenshot:

Improvement (?)
Ik vind het persoonlijk mooier als de blokken naast elkaar allemaal even hoog zijn, ik heb dus wederom een beetje zitten rommelen in de CSS en volgens mij is het eenvoudig te realiseren.

Bugje/inconsistentie
De drie blokken links hebben allemaal een padding van 8px, die van de poll 15px, dus dat lijnt niet helemaal lekker uit met de andere blokken.

Edit; bovenstaand screenshot is inclusief mijn tweaks

[ Voor 3% gewijzigd door balfnl op 21-02-2023 10:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Mijn frontpage ziet er momenteel zo uit. Lekker minimal. Meer heb ik eigenlijk niet nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56_euoOifYsSjAossq6htVmj5BE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LZoENx9Gq09NUTn8IqGMHMex.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:34:
[...]

Ding zit nog wel in de tracker, niet iets waar ik zelf gebruik van maak gezien ik die balk op GoT er niet naast wil hebben zitten. :+
[Afbeelding]

Maaruhm, vonden jullie de FP daar echt de plek voor? Ik ging zelf altijd direct naar Forum > MyReact voor dat soort zaken. De FP is voor mij echt puur en alleen een plek om nieuwsberichten e.d. vanuit Tweakers zelf te lezen. :)
Dat zijn al 2 klikken die ik überhaupt moet doen om te komen waar ik wil zijn, terwijl het eerst een scrolletje van me vandaan was.

Moet ook eerlijk bekennen dat het 1 van de 2 dingen was die ik überhaupt bekeek op de FP. 'Nu in de Community' biedt direct een hele categorie aan die me 9 van de 10 keer (in ieder geval tot heden) niet interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
balfnl schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:30:
[Afbeelding]

Twee dingetjes bij bovenstaand screenshot:

Improvement (?)
Ik vind het persoonlijk mooier als de blokken naast elkaar allemaal even hoog zijn, ik heb dus wederom een beetje zitten rommelen in de CSS en volgens mij is het eenvoudig te realiseren.
Dit wordt heel lastig omdat de hoogte van het poll-blok afhangt van het aantal opties (maximaal 10) en of je wel of niet gestemd hebt. Kijk maar eens wat er gebeurt met de hoogte als je een stem hebt uitgebracht ;)
Bugje/inconsistentie
De drie blokken links hebben allemaal een padding van 8px, die van de poll 15px, dus dat lijnt niet helemaal lekker uit met de andere blokken.
Goed gezien, staat genoteerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
jelle. schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:22:
[...]

Dit wordt heel lastig omdat de hoogte van het poll-blok afhangt van het aantal opties (maximaal 10) en of je wel of niet gestemd hebt. Kijk maar eens wat er gebeurt met de hoogte als je een stem hebt uitgebracht ;)

[...]

Goed gezien, staat genoteerd :)
Kan dat poll ding niet vervangen worden door het missende community blok.
Zal aan mij liggen maar vindt die poll altijd maar onzin en er gebeurt verder ook niks mee volgens mij.

Cloud ☁️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NovapaX
  • Laatst online: 04-09 12:56
Ik ben eens even in de opbouw en opmaak gedoken, en ik snap er niets van.
Of de keuze voor een grid-layout de juiste is laat ik even in het midden.

Maar waarom is alles fixed-width?
Er wordt veel gebruik gemaakt van flex-layouts maar niets is flexibel. Het zijn gewoon blokken met een vaste breedte die verspringen van positie. Er wordt helemaal niet geprobeerd optimaal gebruik te maken van de breedte die beschikbaar is. Alleen voor zeer smalle schermen (mobile) is de breedte van de content variabel.

Het idee van gaps is dat je visueel de content-categorieen een beetje ordent/scheidt. Maar deze zijn op grotere schermen nu zo klein dat het een beetje kakofonisch wordt.

Verder: Kies een font-grootte en een baseline, en lijn daar je content op uit. Ga niet binnen een container weer andere baselines en uitlijningen toepassen. De lijst met artikelen is een rommeltje. Het icoontje, de tijd, de kop en de commentaar-teller staan allemaal anders uitgelijnd en hebben ook nog eens andere font-groottes.

Waarom probeer je niet de artikelen per dag zoveel mogelijk in een blok te vatten? Zo komen de ankeilers tussen de lijst met artikelen te staan, maar blijft de sortering per dag een beetje in stand.

Op zich is het design prima, daar wennen we wel aan. Maar zorg dan wel dat het verfijnd en zeer verzorgd is. Wat mij betreft had dit echt nooit zo in productie gezet moeten worden. Een beetje pixel-peeper en readability-expert haalt hier een lijst met tientallen verbeterpunten uit.

[ Voor 6% gewijzigd door NovapaX op 21-02-2023 11:54 ]

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-08 23:45

DMZ

Ik weet niet hoeveel breder ik moet zijn om die 4e kolom te krijgen, maar dit werkt dus duidelijk niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSbxzh1wt24Ddztyjd7qCnOymEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nj5NAEr4AwgZRCCe71XLJipa.png?f=fotoalbum_large

1440p monitor en er is nu echt extreem veel lege ruimte, om maar niet te praten over de ads in het midden van het nieuws.

[ Voor 12% gewijzigd door DMZ op 21-02-2023 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:45:
[...]

...dat kan beter (Tweakers Perfect Dark / Custom CSS).

[Afbeelding]
Kan je deze CSS delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
jelle. schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:42:

Zo te zien gaat dit specifiek op iOS 15 en/of een oudere versie van Safari niet goed, wordt uitgezocht om op te lossen :) Dank voor het melden!
Ik haak hier ook even op in. Het gekke is, als ik m'n browser naar 50% schaal, en daarna in landscape mode zet, dan komt de frontpage wel tevoorschijn alsof het op een desktop omgeving is. Zodra ik dan weer naar portrait mode ga is alles weer fuxxored zoals in de screenshots van iOS 15 gebruikers (ik heb zelf nog een iphone 7, heb nog geen update gedaan voorbij 15.3.1)

Kan wel screenshots posten, maar gok erop dat er al genoeg informatie gedeeld is hierover :D Heb alleen deze nog niet gezien (50% + landscape mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
jelle. schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:22:
[...]

Technisch gezien valt het, dankzij de manier waarop de blokken nu opgebouwd zijn qua CSS, wel mee. Maar ik heb even gestemd en toen mijn changes toegepast en daar werd het design wise er inderdaad niet per definitie beter van :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKcpgTcKTKRYLzj6ky15I0Ahv0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/61kmVRbJhbBwkJMaY2p1Lrzw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSNAKEX
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-06 12:37
Zelf open ik mijn browser meestal op de helft van een ultrawide. Zodoende staat bij mij (gelukkig) nog wel alles onder elkaar, alleen zoals eerdere opmerkingen ook al aangeven heb ik het gevoel dat ik ingezoomed ben. De tekst en allen andere dingen zijn allemaal veel te groot. Alsof ik een stand voor slechtzienden heb aangeklikt ofzo.
Het lijkt me vrij apart als ik dit met een custom CSS op zou moeten lossen. Ook waren er vroeger meer opties al standaard om de achtergrond en balken donker te laten zijn. Het is me helaas onduidelijk wat de pagina er qua design op vooruit zou moeten zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
DMZ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:52:
Ik weet niet hoeveel breder ik moet zijn om die 4e kolom te krijgen, maar dit werkt dus duidelijk niet:

[Afbeelding]

1440p monitor en er is nu echt extreem veel lege ruimte, om maar niet te praten over de ads in het midden van het nieuws.
Ik ervaar hetzelfde - vanaf wanneer krijg je 4 kolommen? Ik heb 5120 pixels in de breedte, dus je zou denken dat dat afdoende moet zijn om een 4de kolom erin te proppen ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

Eerder werd al aangehaald dat de ronde hoeken op de pagina niet zoveel meer toevoegen, maar deze lijkt me ook een beetje onnodig
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oF2N46ngTZYBzbOwf4mUqC7x38w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qrM4armBMGduCL9kjx6Q03Vz.jpg?f=user_large
En ja, op ongeveer 1/3 zit ook nog een soort rare pixel fout lijkt het.

In perfect dark mode heeft het icoontje zelfs 4 afgeronde hoeken in een vierkant kader, wat mij doet vermoeden dat het in de afbeelding zelf zit.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Conclusie: frontpage terugzetten naar oude situatie en huiswerk beter doen.

Leuk idee om Tweakers de alpha test te laten doen maar dat is erg dom om dat voor je frontpage doen. Nu haken bezoekers af, dat kan de bedoeling toch niet zijn?

Gewoon de nieuwe layout op een aparte site en mensen opvragen te testen. Maar niet testen in de productie omgeving. Weet je nog: OTAP? Nu is devops wel de norm met meer interactie met de klant, maar de klant gaat nu weg. Op alle recente versies van iOS is de frontpage totaal stuk.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

[Afbeelding]

Wat je nu ziet zijn de 4 kolommen, waarbij de newslisting over 2 kolommen valt :) Als je naar beneden scrollt, dan zie je namelijk 4 blokjes. En op kleinere schermen zul je ook zien hoe er gewerkt wordt met 3, 2 en 1 kolommen (cc @Martinez-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
jelle. schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:40:
[...]

Wat je nu ziet zijn de 4 kolommen, waarbij de newslisting over 2 kolommen valt :) Als je naar beneden scrollt, dan zie je namelijk 4 blokjes. En op kleinere schermen zul je ook zien hoe er gewerkt wordt met 3, 2 en 1 kolommen (cc @Martinez-).
Check - ik dacht dat het 'Nu in de Community' gedeelte als 1 kolom was geconfigureerd. Dank voor de toelichting.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• markg85
  • Laatst online: 14-08 20:01
Voor mijn duidelijkheid, tweakers is toch een nieuwssite?
Ik vraag het maar even omdat nieuws nogal weggedrukt wordt in de standaard weergave.

Zie hier een plaatje van hoe ik tweakers zie op een normale fullhd laptop resolutie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJjRmK_NBLqSLYIQbvf9XNIXZts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fJ3ne0SLSMcmWXtKN0lygJKS.png?f=fotoalbum_large

En voor de lol een ge-edit plaatje waarin ik in rood highlight wat het nieuws is. Dus niet de reviews, advertenties, blog posts, whatever else there is. Gewoon het nieuws!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2hCi7FIXEkwbFIHZV6rR3T4kFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jJbn2iNiUoLCSPTpKbx5vAwq.png?f=fotoalbum_large

Zie hoe marginaal weinig van de site je nu standaard ziet als nieuws. Het verplicht bijna om te scrollen. Aan de andere kant kan ik me ook zomaar voorstellen dat het opzettelijk zo is gedaan om juist de gebruiker te laten scrollen. Dat is tenslotte meer content (ook rechts van het nieuws) wat de gebruiker dan ook te zien krijgt.

Toch lijkt het mij dat als je op tweakers komt, en zeker de bezoekers die meerdere keren per dag hier komen om het nieuws te bekijken, je toch vooral nieuws wilt zien. En vanuit dat oogpunt is deze layout op zijn netst verwoord niet optimaal.

Sterker nog, in de standaardweergave voordat je ben gaan scrollen is er veel meer ruimte voor advertenties dan dat er voor nieuws is. Zie dit plaatje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqBOo0S4o3g5Q2qJls8HnvQ5P3c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LftqRj2Mli5xLCgfJy0izqC1.png?f=fotoalbum_large

Ik snap dat advertenties belangrijk zijn en dat views tellen, etc.. maar om als eerste welkomst view - je uithangbord van de site - zo weinig nieuws te laten zien en zoveel advertentie ruimte is... Apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
s_schimmel schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:18:
Nog wat aanpassingen doorgevoerd aan mijn snippet. Het ziet er nu zo uit.

[Afbeelding]

Dat zijn wel de laatste aanpassingen die ik ga doorvoeren. Heb al weer genoeg tijd besteed aan het maken van custom css om een nice to have website te laten werken.
Bedankt voor de moeite want van die .css kan ik niets maken... Helaas 2 nadelen, Het maakt bruikbaarheid op telefoons nul en helaas nog steeds een te groot wit vak.

Ik ga zelf nog wel even klooien en als ik een oplossing vind zal ik het posten;)

Deel overigens totaal je mening dat het absurd is dat we dit moeten doen en dat voor een site met betalende leden die zich nu helemaal gepiepeld zullen voelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
En what the heck is dit voor iets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwxnndY3KwqVntCwwWNpPJuuGn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n5THWMM3r8cy0VJryHSO0yVZ.png?f=fotoalbum_large

Wie verzit dit en wie keurt dit goed?

Het review , actie en plan layoutje mag echt wel even naar gekeken worden want dit is natuurlijk gewoon onnodig scrollen. Of is de nieuwe sponsor een muiswieltjes bedrijf?

[ Voor 17% gewijzigd door computerjunky op 21-02-2023 14:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gKYdJsRcp37jk9jyyz-qUrfqhA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PFvIAh0vK4jtVb2UuiJ9oqGW.jpg?f=user_large
Dit past er op mijn scherm.

Het contrast is…groot :X

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 18:12

WoutF

Hoofdredacteur
markg85 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:50:
Voor mijn duidelijkheid, tweakers is toch een nieuwssite?
Ja en nee :+ Tweakers is deels een nieuwssite. En een site met reviews. En een site met gebruikersreviews. En een forum. En een prijsvergelijker. En een shopreviewsite. En, en, en...

Even serieus: hier komt denk ik een groot deel van de kritische feedback vandaan, onduidelijkheid over het doel van de frontpage. Onze gedachte achter de frontpage is een etalage met alles wat Tweakers te bieden heeft, waar nieuws een groot onderdeel van is. Niet alleen gemaakt voor mensen die een paar keer per dag langskomen en enkel nieuws lezen, maar ook voor mensen die drie keer per week komen en dan niets willen missen (vandaar bijv. de ankeiler-blokken).

Als ons doel was geweest om sec een overzicht van het laatste nieuws te maken, dan had het design er vast heel anders uitgezien. En als dat is wat je het liefste ziet, dan snap ik ook wel dat deze nieuwe frontpage niet helemaal aansluit bij je eigen wensen. Uiteindelijk proberen we een frontpage te maken die aansluit bij de wensen van zoveel mogelijk tweakers, en er zijn een boel verschillende tweakers met verschillende behoeften.

Ik zou jullie willen vragen het even tijd te geven. Ik moest in het begin ook even wennen aan de uitlijning, maar ik weet nu niet anders meer. Mijn ogen vinden direct het nieuws als ik de frontpage open. En samen met mij waren er nog een kleine 5000 mensen in de bèta die zelf voor deze versie gekozen hebben en hem ook aan hebben laten staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

[...]

Moet ik dan nog even uitleggen waarom wat onder aan de pagina staat voor mij niets verandert aan de klacht? Je zegt 4 kolommen, die heb je dus niet tenzij je helemaal naar onder scrolt en even de verspilde ruimte negeert?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAY6jRXDPiPj8gC31I4FsHJUTxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YzJAm4n7ovMqcIe1eDoyC5SL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door DMZ op 21-02-2023 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:23

Roozzz

Plus ultra

Roozzz schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:32:
De navigatiebalk bovenin verspringt erg irritant zodra je van de frontpage naar een willekeurig andere pagina gaat (forum, pricewatch, het artikel zelf). Deze lijkt alleen op deze pagina links uitgelijnd in plaats van gecentreerd.
Danfoss schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:49:
De uitlijning tussen FP en Forum is niet hetzelfde nu..

[Afbeelding]
Is dit fenomeen nu een bug, of working as intended?

Afhankelijk van de resolutie zijn de 'sprongen' van de navigatiebalk na een klik erg vervelend. Op 4k vond ik er gisteren al wat van, nu met op een andere monitor met 1920 in de breedte is het echt hopeloos. Überhaupt vind ik hem daarop erg vol, maar laten we dat maar even op wennen houden.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

WoutF schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:10:
[...]

Ja en nee :+ Tweakers is deels een nieuwssite. En een site met reviews. En een site met gebruikersreviews. En een forum. En een prijsvergelijker. En een shopreviewsite. En, en, en...

Even serieus: hier komt denk ik een groot deel van de kritische feedback vandaan, onduidelijkheid over het doel van de frontpage. Onze gedachte achter de frontpage is een etalage met alles wat Tweakers te bieden heeft, waar nieuws een groot onderdeel van is. Niet alleen gemaakt voor mensen die een paar keer per dag langskomen en enkel nieuws lezen, maar ook voor mensen die drie keer per week komen en dan niets willen missen (vandaar bijv. de ankeiler-blokken).

Als ons doel was geweest om sec een overzicht van het laatste nieuws te maken, dan had het design er vast heel anders uitgezien. En als dat is wat je het liefste ziet, dan snap ik ook wel dat deze nieuwe frontpage niet helemaal aansluit bij je eigen wensen. Uiteindelijk proberen we een frontpage te maken die aansluit bij de wensen van zoveel mogelijk tweakers, en er zijn een boel verschillende tweakers met verschillende behoeften.

Ik zou jullie willen vragen het even tijd te geven. Ik moest in het begin ook even wennen aan de uitlijning, maar ik weet nu niet anders meer. Mijn ogen vinden direct het nieuws als ik de frontpage open. En samen met mij waren er nog een kleine 5000 mensen in de bèta die zelf voor deze versie gekozen hebben en hem ook aan hebben laten staan :)
With all due respect
Er zal ongetwijfeld goed over nagedacht zijn, veel werk in zitten en mensen hebben hun stinkende best gedaan, maar het thema van de laatste 5 pagina’s is toch heel anders dan wat je hier schetst. En dan heb ik het zowel over gemaakte keuzes als daadwerkelijke bugs in de manier waarop pagina’s getoond worden die schijnbaar niet getest zijn (of kritiek uit de beta die opzij geschoven is).

Mijn primaire device is een tablet, mijn secundaire een telefoon, beide met de meest recente iOS versie en op beiden is de frontpage vrijwel onbruikbaar geworden na de update. Hetzelfde thema zie ik bij mensen met een monitor van FHD tot ultra-wide.

Dat kan je wennen vinden, of je kan toegeven dat daar niet goed naar gekeken is.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadpunK
  • Laatst online: 15:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik weet niet of het al gemeld is, maar de oude reviews van producten, in bijvoorbeeld de pricewatch, met enkel sterren worden niet meer getoond (in Chrome op mijn mobiel).

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03:12
Wat een p.u.i.n.h.o.o.p.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oi8d34HPApOiUcF6NfQH1Z-slQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yI3tRCeSaHZp7ZOa37pGd1A8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
computerjunky schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:04:
En what the heck is dit voor iets:

[Afbeelding]

Wie verzit dit en wie keurt dit goed?

Het review , actie en plan layoutje mag echt wel even naar gekeken worden want dit is natuurlijk gewoon onnodig scrollen. Of is de nieuwe sponsor een muiswieltjes bedrijf?
BadpunK schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:36:
Ik weet niet of het al gemeld is, maar de oude reviews van producten, in bijvoorbeeld de pricewatch, met enkel sterren worden niet meer getoond (in Chrome op mijn mobiel).
Bedankt voor de feedback, maar deze zaken hebben niets te maken met de nieuwe frontpage. Hiervoor kan desgewenst een topic geopend worden in Stoute bugs of Mooie features.
Roozzz schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:21:
Is dit fenomeen nu een bug, of working as intended?
Dit is geen bug maar simpelweg het gevolg van het bredere grid dat nu alleen nog op de frontpage gebruikt wordt. Het doel is om dat uiteindelijk voor de hele website uit te rollen. Ook werken we aan een vernieuwing van de navigatie die ook breder wordt opgezet, zodat er in elk geval geen verspringing in de navigatiebalk optreedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:23

Roozzz

Plus ultra

jelle. schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:00:

[...]

Dit is geen bug maar simpelweg het gevolg van het bredere grid dat nu alleen nog op de frontpage gebruikt wordt. Het doel is om dat uiteindelijk voor de hele website uit te rollen. Ook werken we aan een vernieuwing van de navigatie die ook breder wordt opgezet, zodat er in elk geval geen verspringing in de navigatiebalk optreedt.
Tot die tijd, centreer de hap a.u.b. gewoon even in plaats van links uitlijnen op het grid. Het heeft jaren perfect gewerkt...

Het zal aan mij liggen, maar voor de bruikbaarheid van de site vind ik dit hopeloos.

Geen bug, maar ook niet working as intended dus? Voor mij is dat een bug.

[ Voor 7% gewijzigd door Roozzz op 21-02-2023 15:55 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
Kan er echt geen dev even een gooi doen naar welke .css we nodig hebben om het grote witte blok te schalen. als je die smaller kan schalen lost dat werkelijk 90% van de ergernis op. De rest van de .css code hebben we al uitgevonden.
Voor een dev moet het in de software een eitje zijn om te zien welke .css code daarvoor gebruikt word maar wij moeten het uit 3000 lijnen code zien te halen.
Ik zit ltterlijk stuk voor stuk een segment .css te kopiëren en plakken om waardes aan te passen omdat er geen duidelijke waarde is die dat regeld en ik het door de manier waarop de site gebouwd is het niet uit de broncode kan halen.
Het is waarschijnlijk zo simpel als één bepaalde waarde van "flex" naar "980px" te veranderen wat het voorheen was maar je moet het wel kunnen vinden.

We zijn al 24 uur bezig met het beter maken van de website dat kan toch niet de bedoeling zijn naar je community toe?
Of is er een policy van hogerop dat gebruiksgemak en tevredenheid niet wenselijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door computerjunky op 21-02-2023 15:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:35
Dus het is een bug.
A software bug is an error, flaw or fault in the design, development, or operation of computer software that causes it to produce an incorrect or unexpected result, or to behave in unintended ways
Waarom is er gekozen om alle bezoekers UX testers te laten worden? Had gewoon fatsoenlijke UX testing achter de schermen gedaan, of desnoods het beschikbaar stellen via new.tweakers.net voor diegenen die graag willen helpen testen. Dan had je de site goed bruikbaar kunnen houden voor diegenen die gewoon een bruikbare site willen in plaats van deze halfbakken meuk.

Dit geeft mij heel erg het gevoel van "ja doe maar en laat onze community het maar oplossen voor ons". Had gewoon een mooie .Plan geschreven, gevraagd om feedback, een preview gegeven via een dedicated subdomein of een opt-in bij de "Beta features". Waarom hebben jullie die opt-in eigenlijk als jullie die voor de beta (of eigenlijk, alpha) van de nieuwe frontpage niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Hatsjoe schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:31:
[...]

Dus het is een bug.

[...]

Waarom is er gekozen om alle bezoekers UX testers te laten worden? Had gewoon fatsoenlijke UX testing achter de schermen gedaan, of desnoods het beschikbaar stellen via new.tweakers.net voor diegenen die graag willen helpen testen. Dan had je de site goed bruikbaar kunnen houden voor diegenen die gewoon een bruikbare site willen in plaats van deze halfbakken meuk.

Dit geeft mij heel erg het gevoel van "ja doe maar en laat onze community het maar oplossen voor ons". Had gewoon een mooie .Plan geschreven, gevraagd om feedback, een preview gegeven via een dedicated subdomein of een opt-in bij de "Beta features". Waarom hebben jullie die opt-in eigenlijk als jullie die voor de beta (of eigenlijk, alpha) van de nieuwe frontpage niet gebruiken?
Dit laatste hebben ze wel gedaan, maar het was echt pas een week van te voren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiken
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 02:08
Ik wil jullie wel trouwens complimenten op het uitgebreide user testen dat jullie hebben gedaan. O+ Mijn ervaring is dat er weinig met veel mensen getest wordt, laat staan dat er zoveel mensen wordt uitgenodigd om te stemmen op de uiteindelijke versie. Moet wel bekennen dat ik nu nieuwsgierig ben of de verschillende gebruikersgroepen ook andere versies hebben gestemd.
crisp schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:16:
[...]

Wellicht dat je hiermee iets kan (toevoegen als extra filterlist): https://tweakers.net/adblock_allowlist.txt

Als dat niet werkt samen met andere style-rules dan zou je het met alleen deze 2 rules kunnen proberen:

code:
1
2
@@||aa.tweakers.nl^
@@||ab.tweakers.nl^

Maar eerlijk gezegd zou ik willen aanraden een extensie te gebruiken die meer voor dit doel bedoelt is, zoals Stylish :)
Dankjewel voor de hulp. Helaas werkte het niet zonder @@||tweakers.net^$elemhide en dat toonde meteen weer alles. ;( Goede tip om te zoeken naar een plugin specifiek voor de CSS aanpassen.

Mocht iemand anders tegen hetzelfde aanlopen: ik raad af om Stylish te gebruiken. In de klachten online las ik dat de huidige eigenaar het niet zo nauw neemt met de privacy. Uiteindelijk heb ik een plugin voor Firefox gevonden die hetzelfde doet als Stylish, maar dan zonder tracking (dus het kan wel).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Bedankt voor de feedback, maar deze zaken hebben niets te maken met de nieuwe frontpage. Hiervoor kan desgewenst een topic geopend worden in Stoute bugs of Mooie features.
Je bedoelt dat de hele layout van de frontpage niet matcht met enig ander deel van de website en dat grote lay-out verschillen in iets als een artikel tov voor de wijzigingen (noem het bugs) puur toeval zijn :?

Ik hoop dat je zelf ook inziet hoe krom dat klinkt.

#team_UTC+1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:21
Hatsjoe schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:31:
Had gewoon een mooie .Plan geschreven, gevraagd om feedback, een preview gegeven via een dedicated subdomein of een opt-in bij de "Beta features". Waarom hebben jullie die opt-in eigenlijk als jullie die voor de beta (of eigenlijk, alpha) van de nieuwe frontpage niet gebruiken?
Dat is echt allemaal gedaan, als je dat gemist hebt heb je wel onder een redelijke steen gelegen 8)7
.plan: Denk mee over de nieuwe frontpage
.plan: Tweakers' frontpage-A/B-tests - Wat hebben we geleerd en hoe gaan we v...
.plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
DMZ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:33:
[...]

Dit laatste hebben ze wel gedaan, maar het was echt pas een week van te voren ofzo.
Dan is dat dus ook halfbakken gegaan. Als je een redesign doet, wat op zichzelf totaal niet verkeerd is, doe het dan goed en niet voor 1 of enkele pagina's. Pas wanneer een redesign compleet is (of acceptabel genoeg) deze aan de massa presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Welk apparaat, browserversie en besturingssysteem gebruik je? En indien mogelijk: hoeveel pixels breed is het zichtbare gedeelte van de website (viewport)? Dat helpt ons om te lokaliseren wat er precies misgaat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelle.
[...]

De bètaversie is een jaar geleden beschikbaar gesteld en via diverse aankondigingen onder de aandacht gebracht: .plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest. Ga aub geen onwaarheden verspreiden, daar heeft niemand iets aan in deze discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
[...]

Hebben zie die ook om feedback / bugs gevraagd in een bepaald topic?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Deze heb ik inderdaad gemist 8)7 3 artikels waar dik een half jaar tussen zit zie je snel over het hoofd als je niet iedere dag alles leest :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
HKLM_ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:40:
Hebben zie die ook om feedback / bugs gevraagd in een bepaald topic?
Ja, feedback kon gegeven worden via [Feedbacktopic] Frontpage-bètatest of het feedbackformulier dat gekoppeld was aan de bètaversie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Niet respresentatief maar enkele top reacties onder de aangehaalde .plans:
- Waar is de darkmode (maart '21!)
- We kunnen de varianten niet terugzien (sorry, je hebt al deelgenomen) gecombineerd met random posities maakt discussie wel echt onmogelijk.
- vind het persoonlijk niks. Het is veel te druk voor mij.

Ja, misschien doe ik aan cherry picken, want de negatieve berichten overheersen helaas altijd in dit soort discussies.

Maar ik vind het opvallend dat we 2 jaar later deels dezelfde discussie voeren.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:44
offtopic:
Dit begint wel een beetje op een open-source project te lijken. Eindeloos feedback ontvangen en verwerken en na uiteindelijk de knoop door te hebben gehakt om het (subdeel) af te ronden; waarom is er niet om feedback gevraagd, dit is helemaal waardeloos?!

Het mooie van verandering is; er gaan gebruikers teleurgesteld worden. C'est la vie. Uiteindelijk is de 'vocal minority' niet representatief voor de gehele gebruikersgroep.

Wees trouwens constructief en laat krachttermen achterwegen, dat heeft nog nooit geholpen wat betreft feedback...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
@eric.1 er is om feedback gevraagd. Maar er zit een verschil tussen of je het aan een klein groepje vraagt of dat je de hele gebruikerspool voorlegt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 18:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Tristan schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:47:
Mijn frontpage ziet er momenteel zo uit. Lekker minimal. Meer heb ik eigenlijk niet nodig.

[Afbeelding]
Care to share? _/-\o_

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Weet niet of hij exact dezelfde gebruikt maar deze 3 heb ik nu voor een vergelijkbare opzet.
Alleen een nieuwslijst - Layout 2023
Tweakers Perfect Dark
Addon voor Perfect Dark snippet

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Dit is geen bug maar simpelweg het gevolg van het bredere grid dat nu alleen nog op de frontpage gebruikt wordt. Het doel is om dat uiteindelijk voor de hele website uit te rollen.
OMG. Dus binnenkort kun je zelfs het forum op een iOS en iPadOS systeem vergeten? De FP is op die devices een mooi Mondriaan schilderij met allerlei mooie kleurvlakken. Maar dat heb ik dan liever aan de wand dan op mijn iPadOS 15 device.

Opera op Windows 10 doet het gelukkig goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

D4NG3R schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:34:
[Afbeelding]

Het probleem is dat die Tracker vroeger gewoon een deel van de website was en het sowieso erbij zat, maar die prachtige website moest op een gegeven moment helemaal weg en sindsdien is het allemaal maar een beetje houtje touwtje wat mij betreft... ;w
HKLM_ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:23:
Kan dat poll ding niet vervangen worden door het missende community blok.
Zal aan mij liggen maar vindt die poll altijd maar onzin en er gebeurt verder ook niks mee volgens mij.
Die polls zijn tenenkrommend sinds Day #1 maar helaas verdwijnen ze maar niet... :/

De huidige is ook zo leuk gedaan : Een keiharde NEE stemmen is blijkbaar niet gewenst ?!

[Afbeelding]

Martinez- schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:08:
Ik ervaar hetzelfde - vanaf wanneer krijg je 4 kolommen? Ik heb 5120 pixels in de breedte, dus je zou denken dat dat afdoende moet zijn om een 4de kolom erin te proppen ;) .
Ik heb voor de grap @ 5760x1200 buiten de ruimte van één 1920x1200 monitor zitten slepen en er gebeurde helemaal niks! :D

Maar blijkbaar is dat dus ook de bedoeling dus bij deze : GETEST! d:)b :+

Wordt het dan niet tijd om eens aan wat sub-domeinen te gaan denken :?
- news.tweakers.net
- pricewatch.tweakers.net <= Die we vroeger gewoon hadden en nu een redirect naar tweakers.net/pricewatch is :-(
- reviews.tweakers.net
- enz...
- enz..
- enz.
Ik zou jullie willen vragen het even tijd te geven. Ik moest in het begin ook even wennen aan de uitlijning, maar ik weet nu niet anders meer.
Sorry, maar ik vind dat altijd zo'n onzin argument! :/

Ik kan aan een hoop dingen vast wel wennen, maar... Wil ik dat wel :?
In dit geval : Nee, niet echt!
Mijn ogen vinden direct het nieuws als ik de frontpage open. En samen met mij waren er nog een kleine 5000 mensen in de bèta die zelf voor deze versie gekozen hebben en hem ook aan hebben laten staan :)
"I guess 5000 people CAN be WRONG!" :+
Maiken schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:34:
Mocht iemand anders tegen hetzelfde aanlopen: ik raad af om Stylish te gebruiken. In de klachten online las ik dat de huidige eigenaar het niet zo nauw neemt met de privacy.
Uiteindelijk heb ik een plugin voor Firefox gevonden die hetzelfde doet als Stylish, maar dan zonder tracking (dus het kan wel).
Dat klopt inderdaad!

Zie : Raven in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien"
jelle. schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:37:
De bètaversie is een jaar geleden beschikbaar gesteld en via diverse aankondigingen onder de aandacht gebracht: .plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest. Ga aub geen onwaarheden verspreiden, daar heeft niemand iets aan in deze discussie.
Het probleem is dat die dingen altijd via zo'n blauwe balk onder de aandacht worden gebracht, terwijl die balk vaak ook andere allerlei onzinnige dingen onder de aandacht brengt en dan click je hem al gauw automatisch weer weg... ;)
Ethirty schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:43:
Niet respresentatief maar enkele top reacties onder de aangehaalde .plans:
- Waar is de darkmode (maart '21!)
- We kunnen de varianten niet terugzien (sorry, je hebt al deelgenomen) gecombineerd met random posities maakt discussie wel echt onmogelijk.
- vind het persoonlijk niks. Het is veel te druk voor mij.

Ja, misschien doe ik aan cherry picken, want de negatieve berichten overheersen helaas altijd in dit soort discussies.

Maar ik vind het opvallend dat we 2 jaar later deels dezelfde discussie voeren.
Dat gaat om de een of andere reden altijd zo met dit soort dingen : Vragen om input om vervolgens weinig van de veranderingen te zien waar men echt behoefte aan had! :/

En dan heb ik het niet alleen over Tweakers helaas...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

[Afbeelding]
Op 1080p is het verschil veel groter volgens mij. Mijn OCD trekt dit niet.
Laat die balk lekker in het midden aub, :)

https://tweakers.net/i/9D...x6VekU3Z.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Da_maniaC op 21-02-2023 16:15 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
ernstoud schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:07:
[...]

OMG. Dus binnenkort kun je zelfs het forum op een iOS en iPadOS systeem vergeten? De FP is op die devices een mooi Mondriaan schilderij met allerlei mooie kleurvlakken. Maar dat heb ik dan liever aan de wand dan op mijn iPadOS 15 device.

Opera op Windows 10 doet het gelukkig goed.
Het grid heeft betrekking op de breedte van de content, maar zegt niets over de invulling ervan. Het gaat er vooral om dat er op moderne schermen en apparaten meer ruimte is om content te tonen, dus daar willen we ook gebruik van maken - nog los van wat precies. Voor het forum bijvoorbeeld is de invulling natuurlijk heel anders dan op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:57

[Afbeelding]
Nee, lichtelijk irritant idd. NIet alleen forum, maar ook een nieuws artikel wisseld de grote.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:18

dragonhaertt

@_'.'

[...]

Tja, als ik op 'Nieuws' druk dan zie ik geen nieuwsoverzicht.
Dat veel mensen de FP dus gebruiken om een nieuwsoverzicht te krijgen lijkt me niet heel gek?
Leuk dat jullie er zelf een andere functie aan willen geven, en het meer een algemene 'landing' willen maken, maar als er geen degelijk alternatief is dan zullen mensen die functie missen!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nog 2 inconsistenties op een iPad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzvVOck4eauqy_-Z5wIsq6uKFzc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2kBRLX8tDiItEyx4KzHjm96C.jpg?f=user_large
In portrait komen de kolommen onder ipv naast elkaar. De tekst alinea is netjes beeldvullend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dE_kx-qMIZVTabOfwolK668E-YM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RkU4EckqUhfi1VW2LWfSH3DP.jpg?f=user_large
In landscape staan de kolommen naast elkaar, maar de alinea heeft een andere breedte dan de rest van de content.

En ja, dit is uitgelogd zonder snippets en in een andere browser exact zo.
Nou maak ik niet dagelijks screenshots, maar volgende mij was dit niet zo.

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tristan
Ethirty schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:05:
[...]

Weet niet of hij exact dezelfde gebruikt maar deze 3 heb ik nu voor een vergelijkbare opzet.
Alleen een nieuwslijst - Layout 2023
Deze doet vrijwel hetzelfde als wat ik had ingesteld. Ik heb daarbij nog het volgende ingesteld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
.grid-overrides .fp-grid-areas {
  padding: 0 !important;
}
.headline {
  padding-top: .5rem !important;
  padding-bottom: .5rem !important;
}
a.headline--anchor {
  font-size: 15px !important;
}
time.headline--time {
  font-size: 15px !important;
}
.grid-overrides #contentArea, .grid-overrides.customColor #contentArea {
  padding: 0 !important;
}
.headline--day {
  padding-top: 15px !important;
  font-size: var(--font-size-l-plus) !important;
  font-weight: 700 !important;
  line-height: var(--font-size-jumbo-minus) !important;
}

.headline--day {
  border-top: 0px !important;
}
.grid-overrides:not(.trackerVisible) .headlines {
  border-bottom: 0px !important;
}

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
[...]

Zegt misschien ook wel wat over de andere designs, soort lesser of two evils scenario :+

Ik vind het persoonlijk wel echt een enorme puinzooi though, toch nog even terug geswitcht maar sluit me echt aan bij een aantal berichten die hier eerder al geplaatst zijn. Ik snap dat je zoveel mogelijk soorten bezoekers wilt pleasen maar dit lijkt mij toch niet de ideale oplossing. Als jullie doel is geweest om de bezoeker zoveel mogelijk ads of articles met daarin links naar de pricewatch waar jullie geld op verdienen te laten zien nog voordat er een nieuwsartikel zichtbaar is, dan is dat jullie zeker gelukt.

Het is daarnaast ook niet alleen de opmerkingen die je hier leest, maar op Discord is er net zoveel verontwaardiging over de designs heb ik het idee. Het feit dat de community nu ook weer druk bezig is om het design 'te fixen' zegt ook wel wat als je het aan mij vraagt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 13:06
Tuurlijk verdedigen de mensen die bij Tweakers werken dit design.
Had totaal niet anders verwacht.
nu.nl is nu nog beter kwa design had daar naar gekeken en heeft zelfs al meer dan een jaar darkmode.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:19
laracroftonline schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:06:
Tuurlijk verdedigen de mensen die bij Tweakers werken dit design.
Had totaal niet anders verwacht.
nu.nl is nu nog beter kwa design had daar naar gekeken en heeft zelfs al meer dan een jaar darkmode.
Ga er ook maar vanuit dat het niet gaat veranderen.

Op de telefoon is het een bende, op de desktop is het nog erger. Het ziet er gewoon echt niet uit.

Ik hoop zo dat de developers naar de feedback gaan kijken en het gewoon terug gaan draaien. Waarom iets veranderen als het prima is (was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Nu online
*knip*

[ Voor 119% gewijzigd door RoD op 21-02-2023 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:11
[...]

Hoe rijmt deze uitspraak dat nieuws een belangrijk onderdeel is met het feit dat het slechts 20-30% van het scherm vult?

In dit topic en ook de aankondiging op de fp lees je vooral negatieve reacties. Mensen vinden het niet mooi. Gaan jullie daar nog wat mee doen, of is dit topic alleen maar bedoeld om bugs te verzamelen?

En waarom is er niet voor gekozen om (tijdelijk) beide layouts aan te bieden, zodat custom css gebruikers de tijd hadden om hun code aan te passen. In plaats van rücksichloss over te gaan naar een compleet nieuw ontwerp, waardoor in 1 klap alle custom css niet meer werkt, zonder enige vorm van ondersteuning vanuit Tweakers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:11
Blijkbaar heb ik dan onder een steen geleefd, want dit is totaal aan mij voorbij gegaan. Daarnaast, die 3e (meest recente) post die je quote is van 1 jaar geleden! Denk je dat ik dat al die tijd onthouden had? Tweakers had gewoon in de aanloop naar gisteren vooraankondingen moeten doen, zodat mensen weten wat ze te wachten staat. Dat doen namelijk andere bedrijven wel, gebruikers informeren over een grote aankomende change. En niet in 1x de knop omzetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Op iPadOS 14.8 op iPad 8e generatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYMb7Ykf2yLsI8PjIeCOStr8Px4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eLMdommrcEnSll2aiMTcX29Q.png?f=fotoalbum_large

Op iPadOS 15 op iPad mini 5e generatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsziCaFIpNhd8mUNGp4RTM-1TWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQEvqsZy098vnFuuFuwbmVPy.jpg?f=fotoalbum_large

Dus op een niet recent iPadOS mee te leven maar op een courante versie bagger. Hoe kan dit nou gereleased zijn? Hadden die 5000 testers allemaal oudere versies iOS en iPadOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BlazeMuis schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:38:
Kan het terug naar hoe het was? Naar mijn mening ziet het er echt niet uit.. De oude styling is beter.

Op een iPhone 14:

[Afbeelding]
Kan je wat voorbeelden noemen waarom je dat zo ervaart? ik bezoek tweakers eigenlijk nooit op een telefoon, maar ik zie het ook zoals jij. Ik heb er eigenlijk niet echt klachten over. Vind het eigenlijk best fraai voor op een mobiel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

ernstoud schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:34:
Op iPadOS 14.8 op iPad 8e generatie:

[Afbeelding]

Op iPadOS 15 op iPad mini 5e generatie:

[Afbeelding]

Dus op een niet recent iPadOS mee te leven maar op een courante versie bagger. Hoe kan dit nou gereleased zijn? Hadden die 5000 testers allemaal oudere versies iOS en iPadOS?
Scroll even terug naar mijn screenshots met iOS 16 (ook een 5th gen mini), weer compleet ander gedrag dan bij 14 en 15 :?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Gunner schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:37:
[...]

Kan je wat voorbeelden noemen waarom je dat zo ervaart? ik bezoek tweakers eigenlijk nooit op een telefoon, maar ik zie het ook zoals jij. Ik heb er eigenlijk niet echt klachten over. Vind het eigenlijk best fraai voor op een mobiel.
BlazeMuis in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage"

Een voorbeeld op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat klopt die heb ik gezien, maar wat is je probleem daar precies mee? Je zegt daar alleen dat het 'naar jouw mening er niet uitziet' maar zegt niet waarom. Daar kan een devver niet veel mee.

Ik heb zelf een iPhone 14 en het ziet er best redelijk uit imho.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 21-02-2023 19:02 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Gunner schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:01:
[...]

Dat klopt die heb ik gezien, maar wat is je probleem daar precies mee? Je zegt daar alleen dat het 'naar jouw mening er niet uitziet' maar zegt niet waarom. Daar kan een devver niet veel mee.

Ik heb zelf een iPhone 14 en het ziet er best redelijk uit imho.
Heel simpel. Tekst is te groot, teveel ads, lelijk.

Reverten naar het vorige design moet een optie worden voor de mensen die het huidige design ook afschuwelijk vinden.

Dit is allemaal mijn mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• archangelnl
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-08 20:42
Tjsah, heb het voor een dag laten staan zonder custom CSS over te gooien (Exclusief de dark mode dan ;)) maar ben toch maar overgegaan op de CSS style die de classic look wat meer hersteld.

Die drie blokken zijn echt veel te schreeuwerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
segil schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:29:
[...]

Blijkbaar heb ik dan onder een steen geleefd, want dit is totaal aan mij voorbij gegaan. Daarnaast, die 3e (meest recente) post die je quote is van 1 jaar geleden! Denk je dat ik dat al die tijd onthouden had? Tweakers had gewoon in de aanloop naar gisteren vooraankondingen moeten doen, zodat mensen weten wat ze te wachten staat. Dat doen namelijk andere bedrijven wel, gebruikers informeren over een grote aankomende change. En niet in 1x de knop omzetten.
1 Feb, of is dat ook te laat/vroeg?
.plan: Voorbereidingen frontpagevernieuwing - Development-iteratie #252

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
Reacties van de mensen op dat nieuwsbericht laten ook direct al zien dat er toen al onvrede was over het nieuwe design. Toch jammer dat er dan ook niks meer mee is gedaan (vermoed ik althans).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tristan
Ik vind het wel komisch eigenlijk. Er is weer zoveel gezeik en er klopt weer van alles niet en dan hebben ze alleen de frontpage nog maar veranderd. Moet je je voorstellen hoe de rest gaat verlopen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:24
Zodra ik desktop erbij pak zie ik ineens meer nieuws berichten die ik dus op mobiel gemist heb. Ze staan er blijkbaar wel maar heb ze door de rommel eromheen nu niet gezien.

Net als de pro artikelen, draai dit ook maar weer terug. Vooral op mobiel ziet het er niet uit. Ook gelezen/ongelezen berichten is nu niet duidelijk, font is lelijker. Nou voor nu genoeg irritatie van mijn kant. Als je het met custom css moet fixen dan klopt er iets niet toch?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Laatst online: 11:12
Tristan schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:20:
Ik vind het wel komisch eigenlijk. Er is weer zoveel gezeik en er klopt weer van alles niet en dan hebben ze alleen de frontpage nog maar veranderd. Moet je je voorstellen hoe de rest gaat verlopen :+
Dan ben ik gewoon weg... Als je niet eens als "gerenommeerde IT site" een fatsoenlijke website kan opzetten en dan gaat verwachten dat de gebruiker "zelf maar iets moet gaan knutselen in CSS." Dan ben je wel erg triest.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

[...]

_Mystikal_ in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage"

Ik heb toch echt geen klein scherm, maar dit gebeurt nog steeds. Op mn Ultrawide 3440px breed monitor (windows 11) heb ik altijd een browserscherm op de rechterhelft, wat dan 1720px is. Daar zie ik 3 kolommen.

Op mn Macbook, 2560 breed, fullscreen, zie ik maar twee kolommen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Hier nog iemand die de actieve topics terug wil op de frontpage. Ben daardoor menig maal in een interessant topic terechtgekomen en ben ook wel eens vragen of problemen tegengekomen waar ik antwoord op heb gegeven.

Verder ben ik het eens met de reacties over dat het allemaal nogal rommelig, druk of chaotisch oogt. Mijn eerste gedachte toen ik de nieuwe layout zag was 'volgens mij is Tweakers.net stuk' :+ Hier overigens ook kunnen fixen middels de custom css van een mede Tweaker. Maar de feedback die ik nu vooral tegenkom zie ik ook terugkomen in het gelinkte .Plan van 1 februari dus... daar is niks of weinig mee gedaan? :')

Wel tamelijk bizar dat er nu (voor mij uit het niks) een nieuwe layout is ondanks dat er blijkbaar weinig animo voor is maar een donkere modus is na jaren nog steeds missing in action.

Ik snap dat je niet stil kunt staan en moet blijven vernieuwen, maar ik heb het idee dat Tweakers.net op het gebied van vernieuwing of nieuwe features de plank de laatste paar jaar net wat te vaak mis slaat. Sommige mensen zeggen dan vrij snel dat mensen gewoon niet tegen vernieuwing kunnen of moeten wennen, maar als men bijna unaniem dezelfde punten van kritiek benoemt dan kun je er redelijkerwijs van uit gaan dat er ergens iets niet helemaal goed gaat of is gegaan.

[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 22-02-2023 01:55 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

Ik gebruik Brave op macOS Ventura en daar zijn de fonts op de Frontpage een stuk groter in het middendeel en kleine in de tracker. Safari en Chrome met dezelfde venster grootte en 'actual size' zijn wel proportioneel in orde.

Brave
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wVvFoCkehumrnourxqXMgfmtmA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n7P7g5MkRJqkGsACsCo5z13h.png?f=fotoalbum_large

Chrome
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4oeeUGdJBoJ-WKr4JY_E4BTl-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LcpVHybXQ0dQQREurvgJvu9d.png?f=fotoalbum_large

Safari
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwPCeqP_QvgOdyWuHFdE5RAmxvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nH65y1T7AdTzQ7kKQ4wlyf5p.png?f=fotoalbum_large

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Raxious schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:49:
Reacties van de mensen op dat nieuwsbericht laten ook direct al zien dat er toen al onvrede was over het nieuwe design. Toch jammer dat er dan ook niks meer mee is gedaan (vermoed ik althans).
Die reacties zijn maar een deel van de inzichten die we hebben verkregen. We hebben namelijk ook uitgebreide feedback gekregen via een apart formulier in de bètaversie, tijdens een usabilitytest met eye tracking, vanuit een voorkeurstest en een hele reeks A/B-testen. Dat gaf niet zelden een heel ander beeld dan de reacties onder .plans doen vermoeden. Aan ons de taak om daar vervolgens een afweging in te maken, waarbij we elke keer weer de opgedane inzichten hebben verwerkt in een volgend ontwerp, dat we dan weer opnieuw gingen testen. Juist door al deze verschillende onderzoeksmethoden te combineren, konden we tot een gevalideerd ontwerp komen op basis van representatieve kwantitatieve én kwalitatieve inzichten.

In dit kader verwijs ik ook graag naar wat we hier in de .plan en topicstart reeds over hebben geschreven:
Hoe zijn jullie tot dit ontwerp gekomen?
De frontpage die je nu ziet, is het eindproduct van acht grote designiteraties en honderden kleine wijzigingen. In dit traject zijn verschillende onderzoeksmethoden toegepast, die ons zowel kwalitatieve als kwantitatieve inzichten hebben opgeleverd. We zijn begonnen met een aantal kleine tests aan de bovenkant van de frontpage. Dit was slechts deels succesvol: terwijl we het ene probleem oploste, creëerde we weer een nieuw probleem, zoals minder clicks op nieuwsberichten. Daarom zijn we gaan toewerken naar een complete facelift, waarvan het eerste ontwerp in een usabilitytest met eyetracking is onderzocht. Hieruit kwamen vier nieuwe varianten die aan de community zijn voorgelegd in een voorkeurstest.

Na elke testronde namen we de verzamelde lessen mee in een volgende iteratie van het ontwerp. De kwalitatieve bevindingen hebben we gevalideerd in een reeks A/B-tests, waarbij we bijvoorbeeld hebben gekeken naar hoeveel clicks bepaalde onderdelen kregen in vergelijking met de huidige frontpage. Ook feedback via het forum en de reacties onder diverse .plans werd hierin meegenomen. Een alfatest onder personeel en crew werd tot slot gevolgd door een publieke bètatest, waarvan sinds de introductie dagelijks duizenden communityleden tevreden gebruikmaken. Ook uit deze test hebben we waardevolle feedback verkregen, waarvoor veel dank.

Waarom zie ik de feedback die ik heb gegeven niet terug?
Niet alle feedback die we hebben gekregen, is verwerkt in het definitieve ontwerp. Tweakers ontvangt elke dag honderdduizenden bezoekers met haast evenveel verschillende wensen. De ene bezoeker wordt door ankeilers juist uitgenodigd om artikelen te lezen, de andere heeft het liefst een zo hoog mogelijke informatiedichtheid met alleen maar tekst en weer iemand anders wil vooral een moderne uitstraling. Aan ons de taak om daar een goede balans in te vinden, waarbij we zoals gezegd, kijken naar zowel gebruikersfeedback als harde cijfers. Het komt waarschijnlijk niet als een verrassing dat daar weleens een verschil in zit, wat betekent dat we continu keuzes moeten maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:24
jelle. schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:35:
[...]
tijdens een usabilitytest met eye tracking
[...]
Ik begrijp dan niet helemaal hoe die test gedaan is. Is dit getest vanuit het perspectief van nieuwe bezoekers, of van ervaren tweakers? Nieuwe bezoekers kan ik begrijpen hoe het nu gemaakt is, veeeeeel content. En dus interessant maken.
Maar voor ervaren tweakers is het een doorn in het oog, je ziet nu niet alles in 1 oog opslag. En je komt op de frontpage voor het laatste nieuws, niet overige content wat nu veels te veel op de voorgrond staat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 20:30
moonlander schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:53:
[...]
een doorn in het oog, je ziet nu niet alles in 1 oog opslag. En je komt op de frontpage voor het laatste nieuws, niet overige content wat nu veels te veel op de voorgrond staat!
Inderdaad, mag je nog honderen tests doen en duizenden iteraties, het is een achteruitgang, terwijl het zo goed was, zonde!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Laatst online: 11:12
* knip* Feedback graag op een constructieve manier.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 22-02-2023 11:29 ]

The S in IOT stands for security.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst even de FAQ door in de topicstart voordat je reageert, mogelijk wordt je vraag of opmerking daar al beantwoord.