Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.994 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:11
jelle. schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:35:
[...]

Die reacties zijn maar een deel van de inzichten die we hebben verkregen. We hebben namelijk ook uitgebreide feedback gekregen via een apart formulier in de bètaversie, tijdens een usabilitytest met eye tracking, vanuit een voorkeurstest en een hele reeks A/B-testen. Dat gaf niet zelden een heel ander beeld dan de reacties onder .plans doen vermoeden. Aan ons de taak om daar vervolgens een afweging in te maken, waarbij we elke keer weer de opgedane inzichten hebben verwerkt in een volgend ontwerp, dat we dan weer opnieuw gingen testen. Juist door al deze verschillende onderzoeksmethoden te combineren, konden we tot een gevalideerd ontwerp komen op basis van representatieve kwantitatieve én kwalitatieve inzichten.

In dit kader verwijs ik ook graag naar wat we hier in de .plan en topicstart reeds over hebben geschreven:

[...]
Jelle, de reacties in dit topic en op de FP hierover zijn overwegend negatief. Dan kan je toch niet blijven beweren dat het grootste deel van de bezoekers dit wilt?
Gaat daar nog iets mee gedaan worden, of verzamelen jullie alleen nog maar bug meldingen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 18:57
balfnl schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:24:
Er gaat iets niet helemaal lekker bij de "Nu in de community blokken" met de tracker open:

[Afbeelding]

De padding van de forum blokken valt weg.

Browser: Safari
Resolutie: 3024-by-1964

Deze mediaquery lijkt roet in het eten te gooien:

[Afbeelding]
Goed gespot, hier ging iets niet goed ivm een edge case voor tracker-(in/ex)clusieve styling, is inmiddels gefixt
balfnl schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:30:
[Afbeelding]

<snip>
Bugje/inconsistentie
De drie blokken links hebben allemaal een padding van 8px, die van de poll 15px, dus dat lijnt niet helemaal lekker uit met de andere blokken.

Edit; bovenstaand screenshot is inclusief mijn tweaks
De padding voor het poll-blokje is inmiddels gefixt!
DMZ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:11:
[...]

Moet ik dan nog even uitleggen waarom wat onder aan de pagina staat voor mij niets verandert aan de klacht? Je zegt 4 kolommen, die heb je dus niet tenzij je helemaal naar onder scrolt en even de verspilde ruimte negeert?

[Afbeelding]
Over de gehele pagina zijn er 4 kolommen beschikbaar, waarbij de nieuwsberichten (en de grote ankeiler bovenin) 2 kolommen gebruiken. Het is dus niet zo dat er onder aan de pagina ineens 4 kolommen zijn - @jelle. gaf alleen aan dat het daar makkelijker te zien was hoe de kolom-structuur werkt.
ernstoud schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:34:
Op iPadOS 14.8 op iPad 8e generatie:

[Afbeelding]

Op iPadOS 15 op iPad mini 5e generatie:

[Afbeelding]

Dus op een niet recent iPadOS mee te leven maar op een courante versie bagger. Hoe kan dit nou gereleased zijn? Hadden die 5000 testers allemaal oudere versies iOS en iPadOS?
Dit is inderdaad vreemd, we hebben gisteren een stop-gap fix uitgerold voor de ankeilers in safari, maar dat lijkt niet naar behoren te werken; we hebben de situatie uit de screenshot wel kunnen reproduceren, dus hiermee zijn we aan de slag - bedankt voor het melden!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat de uitgelichte gebruikersreviews helemaal naar onderen zijn verplaatst. Voor vaste reviewers hier op Tweakers is dit wel een minpuntje, omdat onze uitgebreide reviews almaar minder worden bekeken. Ik vrees dat met het helemaal onderaan plaatsen de views nog verder terug zullen lopen en je eigenlijk nog maar uitkomt op mensen die specifiek naar het product op zoek zijn en daar onder de reviews kijken.

Wat ik verder ergens wel jammer vind is, onder 'Nu in de community', dat er twee forumgroepen bij worden gepakt (at random denk ik?) maar dat ik nu 3x moet klikken om in dit overzicht uit te komen, waar het voorheen een enkele klik was. Ik vind het persoonlijk altijd leuk om even te kijken wat voor nieuwe topics er actief zijn (met laag aantal reacties). Ik bemerk dat met de huidige frontpage er heel vaak topicgroepen voorbij komen waar ik echt nul interesse in heb en ik dus 3x moet klikken voor ik bij het overzicht van actieve topics uitkom.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

segil schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:15:
[...]

Jelle, de reacties in dit topic en op de FP hierover zijn overwegend negatief. Dan kan je toch niet blijven beweren dat het grootste deel van de bezoekers dit wilt?
Gaat daar nog iets mee gedaan worden, of verzamelen jullie alleen nog maar bug meldingen?
Dit is echt een drogreden. Alle onderzoek hiernaar is ongeldig, want er zijn negatieve reacties? Hoe heb je kunnen bepalen dat dat geen vocale minderheid was?

Ik mis zelf ook de actieve topics, maar verder kan ik wel aan deze lay-out wennen hoor d:)b

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:07
Migrator schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:23:
[...]

Dit is echt een drogreden. Alle onderzoek hiernaar is ongeldig, want er zijn negatieve reacties? Hoe heb je kunnen bepalen dat dat geen vocale minderheid was?
Ik vind het zelf altijd bijzonder dat in elke openbare feedbackdraad de stemming negatief is, maar op een of andere manier er altijd een ontzettend positieve tendens heerst in de anonieme feedback en data die de designers hebben ontvangen.

Dat is trouwens niet iets wat alleen bij Tweakers geldt, je zag het ook bij de Reddit-redesign. Niemand is er blij mee, maar de userdata blijkbaar wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
moonlander schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:53:
Ik begrijp dan niet helemaal hoe die test gedaan is. Is dit getest vanuit het perspectief van nieuwe bezoekers, of van ervaren tweakers? Nieuwe bezoekers kan ik begrijpen hoe het nu gemaakt is, veeeeeel content. En dus interessant maken.
Maar voor ervaren tweakers is het een doorn in het oog, je ziet nu niet alles in 1 oog opslag. En je komt op de frontpage voor het laatste nieuws, niet overige content wat nu veels te veel op de voorgrond staat!
Voor usabilitytests werven we normaal gesproken op twee criteria: het dagelijks bezoeken van Tweakers en het gepassioneerd zijn over technologie (dit noemen wij een motivationele rol, en beschrijft onze kerndoelgroep). Voor de test met de frontpage was het ook een vereiste dat de deelnemer (bijna) dagelijks nieuws en reviews leest. We hanteren geen kwalificatie van "ervaren" of "niet-ervaren" gebruiker, maar voor zowel deze usabilitytest als de bètaversie met duizenden deelnemers kunnen we wel vaststellen dat dit ook ervaren gebruikers betrof. Zo zie je maar weer hoeveel verschillende meningen en voorkeuren er kunnen zijn, zelfs binnen de kerndoelgroep van "echte Tweakers" :)
segil schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:15:
Tweakers ontvangt dagelijks honderdduizenden bezoekers op de frontpage, van actief tot minder actief, van geen account tot wel een account, van reageerder tot lurker. Mensen zijn van nature geneigd om eerder te reageren als ze iets niet goed vinden. Dat is op zich niet erg, maar met dat gegeven kunnen we niet blind varen op alleen de reacties onder een .plan of op het forum. Daar kijken we wel degelijk naar, maar dit combineren we weer met alle andere inzichten die we hebben. Waaronder data van het gedrag op de frontpage, iets wat we elke dag nauwlettend volgen. Maar ook daarvoor geldt dat gewenning een rol speelt en we het dus ook even de tijd geven.

Is de nieuwe frontpage dan nu af? Nee, want dat is het nooit. Enerzijds zijn we bugs aan het fixen (zie Marvellanius in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage"), anderzijds kijken we zoals gezegd naar de reacties en data. Een van de punten die bijvoorbeeld naar voren is gekomen, is het wegvallen van het blok met actieve topics. Dat is dus iets wat we (opnieuw) gaan onderzoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
[...]

Ik mis zelf ook de actieve topics, maar verder kan ik wel aan deze lay-out wennen hoor d:)b
Als je aan je grootste groep gebruikers via de FP nieuwe functionaliteit aankondigt en de reacties zijn overwegend negatief, hoe wil jij dat dan classificeren? Het gaat uiteindelijk om die groep gebruikers, niet wat een testgroep ervan vindt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Altijd lastig, dergelijk grote veranderingen. Er zit veel tijd en effort in, waarvoor dank. Denk wel dat een en ander niet echt of niet goed is getest (als ik de reacties zo lees). Op mijn mobiel ziet de FP er nog prima uit, maar in Chrome op de desktop vind ik de indeling ook niet fijn of logisch. Weet niet waarom de UX eye tracking op deze indeling is gekomen, maar mijn ogen gaan toch anders over het beeldscherm.

Een logischer indeling vind ik zoals nero355 bij elkaar heeft geplakt:
nero355 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 00:36:
[...]

Ik heb net effe heel grof zitten knippen en plakken vanaf mijn 1920x1200 Desktop PC en ik vroeg me eigenlijk wel af waarom het niet zoiets is geworden :
[Afbeelding: Zo had het ook gekund - Tweakers Frontpage Redesign 2023]
En dan nog effe de nieuwsberichten zo compact maken als die meuk die rechts staat qua spacing en lettertype en zo...

Dan was er IMHO echt flink minder gezeik geweest! :)
Geeft een veel rustiger beeld, het belangrijkste (imho), de nieuwsberichten in het midden, de twee andere kolommen aan weerszijden. Nu valt mijn kijkrichting steeds op de comments teller van de nieuwsberichten. Het voelt ook alsof ik scheef voor mijn beeldscherm moet gaan zitten. Met deze indeling behoud je wel de informatie die je wilt aanbieden, maar de verdeling is beter (1 - 2 - 1).

En wat ik ook heel erg mis zijn de Actieve topics, hopelijk komt dat blok weer terug.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-08 23:45

DMZ

Marrtijn schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:26:
[...]

Ik vind het zelf altijd bijzonder dat in elke openbare feedbackdraad de stemming negatief is, maar op een of andere manier er altijd een ontzettend positieve tendens heerst in de anonieme feedback en data die de designers hebben ontvangen.

Dat is trouwens niet iets wat alleen bij Tweakers geldt, je zag het ook bij de Reddit-redesign. Niemand is er blij mee, maar de userdata blijkbaar wel.
Testgroepen zijn vaak andere types gebruikers dan diegene waar je het uiteindelijk naar uitrolt, dus de testfeedback kan inderdaad heel anders zijn. Een enorme hoeveelheid Reddit gebruikers haat het redesign en gebruiken dus ook old.reddit.com, daarom zie je weinig klachten op de nieuwe paginas, iedereen heeft namelijk zijn eigen optie.

De meeste gebruikers zal het ook niets uitmaken, 'het is maar zo, wij doen er toch niks aan' is de gedachte, en als het design dan te slecht wordt, gaan ze gewoon ergens anders heen. Vanuit die groep krijg je geen feedback, en als je die probeert te kopen met 'gift cards' oid krijg je dus veel 'is ok, give me gift card' gevallen.

De mensen in deze thread die klagen lijken dus ook veelal de meer hardcore gebruikers die toch altijd in de minderheid zijn, maar wiens feedback, mits goed geimplementeerd, toch vaak de oorzaak is dat een website zo groot geworden is. Tweakers is ooit door dit soort mensen gebouwd, maar door de populariteit wordt er steeds minder geluisterd, want er zijn veel mensen die het allemaal prima vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
jelle. schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:29:
[...]

Voor usabilitytests werven we normaal gesproken op twee criteria: het dagelijks bezoeken van Tweakers en het gepassioneerd zijn over technologie (dit noemen wij een motivationele rol, en beschrijft onze kerndoelgroep). Voor de test met de frontpage was het ook een vereiste dat de deelnemer (bijna) dagelijks nieuws en reviews leest. We hanteren geen kwalificatie van "ervaren" of "niet-ervaren" gebruiker, maar voor zowel deze usabilitytest als de bètaversie met duizenden deelnemers kunnen we wel vaststellen dat dit ook ervaren gebruikers betrof. Zo zie je maar weer hoeveel verschillende meningen en voorkeuren er kunnen zijn, zelfs binnen de kerndoelgroep van "echte Tweakers" :)

[...]

Tweakers ontvangt dagelijks honderdduizenden bezoekers op de frontpage, van actief tot minder actief, van geen account tot wel een account, van reageerder tot lurker. Mensen zijn van nature geneigd om eerder te reageren als ze iets niet goed vinden. Dat is op zich niet erg, maar met dat gegeven kunnen we niet blind varen op alleen de reacties onder een .plan of op het forum. Daar kijken we wel degelijk naar, maar dit combineren we weer met alle andere inzichten die we hebben. Waaronder data van het gedrag op de frontpage, iets wat we elke dag nauwlettend volgen. Maar ook daarvoor geldt dat gewenning een rol speelt en we het dus ook even de tijd geven.

Is de nieuwe frontpagee dan nu af? Nee, want dat is het nooit. Enerzijds zijn we bugs aan het fixen (zie Marvellanius in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage"), anderzijds kijken we zoals gezegd naar de reacties en data. Een van de punten die bijvoorbeeld naar voren is gekomen, is het wegvallen van het blok met actieve topics. Dat is dus iets wat we (opnieuw) gaan onderzoeken.
Jelle, een beta testgroep bestaat uit mensen die openstaan voor verandering en het leuk vinden iets nieuws uit te proberen. Dat lijkt mij niet echt representatief voor wat de gemiddelde bezoeker wilt.
Verder heb ik al fulltime Tweakers bezoeker nog nooit 1 vraag gekregen over wat ik vind van een nieuw onderdeel op de fp.
Ook had je dit beter van te voren kunnen aankondigen, zodat het niet als een totale verassing komt. En waarom geen tijdelijke overgang tussen oud naar nieuw, zoals zoveel websites doen die een nieuwe layout introduceren? Biedt de mogelijkheid om tijdelijk terug te schakelen. En biedt ook de mogelijkheid om (beperkt) mee te helpen met custom css aanpassingen. Dit heb ik al meer betoogd in dit topic.

Tenslotte je opmerking over dat negatieve reviews eerder gepost worden vind ik een drogreden. Dat commentaar wordt helaas te vaak gebruikt bij dit soort projecten (denk aan Premium/Plus) en zegt eigenlijk dat de meningen van critici niet zo belangrijk zijn. En stelt gewenning niet gelijk aan tevredenheid

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

[b]nero355 in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage"nero355 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @nero355

Ik heb net effe heel grof zitten knippen en plakken vanaf mijn 1920x1200 Desktop PC en ik vroeg me eigenlijk wel af waarom het niet zoiets is geworden :
En dan nog effe de nieuwsberichten zo compact maken als die meuk die rechts staat qua spacing en lettertype en zo...

Ik vind deze opzet van Nero ook een HEEEEEL stuk rustiger kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 13:06
[...]

Zo had ik ook de indeling gemaakt vele malen beter.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Ik vind dit trouwens een prima voorbeeld van hoe je design NIET moet doen op kleinere schermen zoals smartphones:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8zaw1tIilNZFTfnVfYrPVdWddY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YTVFHIhE17nzx6q3ReZlkyiv.png?f=fotoalbum_large

En bij een iets breder scherm heb je dan gelijk dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMi4UHHmiO55NKRaQn2iLENhR2U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aZSwPfe3uKC0bO2GhZ3FgOdN.png?f=fotoalbum_large

De redesign is gewoon op veel plekken objectief slecht gemaakt en doet veelal denken aan het meedoen met de gamesindustrie van ff snel beta uitrollen (ook al is ie technisch al een jaar gaande) en dan alle feedback meenemen voor Tweakers Frontpage Redesign 2024.

Voor scaling heb ik hier net een goed voorbeeld gegeven, maar ook het eerste plaatje gaat tegen alle designregels in, want te weinig informatie op het scherm.

Rol hem even terug, laat hem nog verder testen, dan opnieuw proberen. Heb je in 2024 wel een normale frontpage.

[ Voor 54% gewijzigd door DMZ op 22-02-2023 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

jelle. schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:37:
[...]

De bètaversie is een jaar geleden beschikbaar gesteld en via diverse aankondigingen onder de aandacht gebracht: .plan: Doe mee aan de (opt-in) frontpage-bètatest. Ga aub geen onwaarheden verspreiden, daar heeft niemand iets aan in deze discussie.
Oke, zegt volgens mij best genoeg van hoeveel mensen die announcement hebben gezien.

Ik verwacht eigenlijk bij een nieuwe uitrol een standaard optie dat het hard wordt aangekondigd een paar weken van te voren (teller oid), en dat je nog een tijd na de switch de optie hebt om terug te gaan om te vergelijken. We hadden een optie om de beta een paar dagen te bekijken (ten minste, ik zag het een paar dagen van te voren blijkbaar), dus andersom moet ook kunnen.

Dit zegt dus niet zoveel over onwaarheden verspreiden als over het feit dat het gewoon niet genoeg is gecommuniceerd blijkbaar, zoals dit hele topic laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
* knip* Feedback graag op een normale en constructieve manier. Dat is dit niet.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 22-02-2023 11:28 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:24
[...]

Dat is inderdaad veel beter, en veel rustiger. En een overzicht nieuwsitems wat duidelijk is zonder meuk er tussendoor. En dit allemaal zonder a/b tests en eyetracking shizzle _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:44

Dat vraag ik me af, want dat design strookt niet echt met de aandacht van een gemiddelde gebruiker. Sterker nog, als je dat meeneemt in de overweging heb je de nieuws-lijst op een van de laatst bekeken posities gezet, terwijl het doel denk ik het tegenovergestelde was.

Uiteindelijk is het gewoon niet makkelijk om een design te ontwikkelen waarin eigenlijk iets te veel de aandacht behoeft op een volle breedte. Dit heeft in alle gevallen een periode van gewennig nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb de nieuwe frontpage nu een paar dagen gebruikt, maar ik kan er maar niet aan wennen. Het is goed dat de ruimte nu beter benut wordt, maar juist die lijst met plaatjes in het midden maakt het onnodig druk. Wat dat betreft vond ik de reactie van @C0nscript onder het frontpage artikel wel een goede suggestie:
C0nscript in 'Welkom op de nieuwe frontpage - Een nieuwe smoel voor Tweakers'

Dit oogt een stuk rustiger en brengt direct ook de community meer in beeld, wat een veel terugkerende klacht is in dit topic met het verdwijnen van de trending forumtopics van de frontpage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[...]

Ik ben het met je eens - met de A/B-tests was ik een van de criticasters - maar aan dit design kan ik wel wennen. En het direct naar beneden scrollen moet ik nog even afleren, want die teleurstelling op de nieuwe page wil ik niet te vaak op de dag meemaken ;) .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Voor de mensen die graag naar een klassieke-re frontpage willen, bij deze: Classic Front Page 2023

Hoeven we deze discussie ook niet meer te voeren, wordt toch een beetje vijandig gezien lijkt het.

De mensen die de 'oude' FP willen en genoeg karma hebben, kunnen het nu dus doen.

Half scherm 1080p:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7We-kCjW2pg8VPFC9Gy-nLlvWL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GSZrOLfvIr1qEjbEXBbrJOFY.png?f=fotoalbum_large

Vol scherm 1080p:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzSJiF3EuQRjleKGhtE6ALYY9OM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/09eXf5oe71sV10KnLABgMqmR.png?f=fotoalbum_large

old.tweakers.net :D

[ Voor 50% gewijzigd door DMZ op 22-02-2023 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• watcher46
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:57
ernstoud schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:34:
Op iPadOS 14.8 op iPad 8e generatie:

[Afbeelding]

Op iPadOS 15 op iPad mini 5e generatie:

[Afbeelding]

Dus op een niet recent iPadOS mee te leven maar op een courante versie bagger. Hoe kan dit nou gereleased zijn? Hadden die 5000 testers allemaal oudere versies iOS en iPadOS?
Dit was inderdaad een vreemd issue. We hebben zojuist hier een fix voor uitgerold, zou je willen checken of het op je beide devices er weer goed uit ziet?

Had iets te maken met elementen in een grid die 100% hoogte hebben en hoe Safari dat interpreteert. (https://stackoverflow.com/a/44773109)
Om nu consistent over elke ondersteunde browser dezelfde weergave te hebben, hebben we het nu zonder uitzonderingen herschreven.

Als je nog rare quirks tegen komt in Safari (welk device dan ook) laat het ons even weten. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
watcher46 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:59:
[...]

Dit was inderdaad een vreemd issue. We hebben zojuist hier een fix voor uitgerold, zou je willen checken of het op je beide devices er weer goed uit ziet?

Had iets te maken met elementen in een grid die 100% hoogte hebben en hoe Safari dat interpreteert. (https://stackoverflow.com/a/44773109)
Om nu consistent over elke ondersteunde browser dezelfde weergave te hebben, hebben we het nu zonder uitzonderingen herschreven.

Als je nog rare quirks tegen komt in Safari (welk device dan ook) laat het ons even weten. :)
Yep! Heel veel beter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLACFaONrBkK8fK_wLQb7rQCRDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yLKjkboiKAB8wEwK1ShLvPcC.png?f=fotoalbum_large

Nog wel wat veel witruimte links en rechts maar fijn dat dit nu opgelost is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DMZ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:53:
Voor de mensen die graag naar een klassieke-re frontpage willen, bij deze: Classic Front Page 2023
Die lijkt niets te doen :/ , nog steeds veel wit links en rechts.

Voor de beeldvorming: voorheen (dankzij webarchive)
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/Tweakers-FP-2023-oud.jpg
en nu
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/Tweakers-FP-2023-nieuw.jpg
:/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Raven schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:20:
[...]

Die lijkt niets te doen :/ , nog steeds veel wit links en rechts.

Voor de beeldvorming: voorheen (dankzij webarchive)
[Afbeelding]
en nu
[Afbeelding]
:/
Heb je je Custom CSS uberhaupt aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:12
DMZ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:27:
[...]

Ik zou graag willen om die aan te zetten, maar daarvoor moet ik eerst nog 3 jaar Karma sparen. :/

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DMZ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:27:
[...]

Jup, zie een vinkje bij "Activeren Gebruik stylesheetinstellingen op alle pagina's"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik weet niet of het al gemeld is, maar de tracker reageert anders of je hem links of rechts hebt staan. Als je hem links hebt staan en je wilt hem verbergen dan schuift hij naar links. Als je hem rechts hebt staan en je wilt hem verbergen dan is hij ineens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:05

Hoeven we deze discussie ook niet meer te voeren, wordt toch een beetje vijandig gezien lijkt het.

De mensen die de 'oude' FP willen en genoeg karma hebben, kunnen het nu dus doen.

Half scherm 1080p:

[Afbeelding]

Vol scherm 1080p:
[Afbeelding]

Helaas krijg ik hierbij grote witte randen aan de zijkant en het is me vooralsnog niet gelukt om dit op te lossen zonder op mijn account de telefoon layout compleet onbuikbaar te maken.

Als iemand kan uitvogelen hoe dat witte blok op de achtergrond gescaled kan worden zonder de padding feature die ik al gevonden had zou dat geweldig zijn.

Verder breekt zo ongeveer alles wat je aan de pagina doen qua breedte ook de pricewatch balk bovenaan dus die heb ik maar weg gehaald...

Padding optie die het aan kan passen maar de telefoon layout sloopt:

#layout.content-grid {
grid-column: 1/-1;
grid-row: top-end/bottom-start;
padding-left: 10rem;
padding-right: 10rem;
}

[ Voor 18% gewijzigd door computerjunky op 22-02-2023 14:18 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Ik ga heel eerlijk zijn en heb niet alle 14 voorgaande paginas gelezen. Ik vind het design ook vrij matig maar belangrijker: Ik mis echt heel erg het blokje actieve topics op de frontpage. Dit was na (soms zelfs voor) nieuwslezen echt mijn goto blokje. Helaas is deze functionaliteit ook niet (goed) ergens anders terug te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugbug
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-02-2023
Active topics op het forum zit gewoon in de tracker! Geen idee waarom mensen het missen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Niet iedereen heeft de tracker open, en dat het op één plaats zit wil niet zeggen dat het ergens anders geen plaats heeft. ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

_Mystikal_ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 00:53:
_Mystikal_ in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage"

Ik heb toch echt geen klein scherm, maar dit gebeurt nog steeds. Op mn Ultrawide 3440px breed monitor (windows 11) heb ik altijd een browserscherm op de rechterhelft, wat dan 1720px is. Daar zie ik 3 kolommen.

Op mn Macbook, 2560 breed, fullscreen, zie ik maar twee kolommen.
Maar hoe staat je scaling ingesteld en wat heeft dat voor gevolgen voor de resolutie :?

Iets van 2560x1600 op een hooguit 15,6 inch scherm lijkt me best wel pittig om naar te kijken ?!
1920x1080 vond ik in ieder geval al op het randje :)
Neus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:52:
Ik gebruik Brave op macOS Ventura en daar zijn de fonts op de Frontpage een stuk groter in het middendeel en kleine in de tracker.
Vroeger was dat altijd zo volgens mij toen de Tracker een vast onderdeel van de website was :)

Stiekem zie ik eigenlijk ook wel het liefst dat ontwerp gewoon terugkomen! O+
PeacekeeperNL schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:21:
Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat de uitgelichte gebruikersreviews helemaal naar onderen zijn verplaatst. Voor vaste reviewers hier op Tweakers is dit wel een minpuntje, omdat onze uitgebreide reviews almaar minder worden bekeken. Ik vrees dat met het helemaal onderaan plaatsen de views nog verder terug zullen lopen en je eigenlijk nog maar uitkomt op mensen die specifiek naar het product op zoek zijn en daar onder de reviews kijken.
Ik zou liever die dingen aan de rechterkant zien dan wat er nu staat :

Half scherm 1080p:

[Afbeelding]

Vol scherm 1080p:
[Afbeelding]

Dat zijn onderdelen die ik echt totaal niet 24/7 hoef te zien! :/
We hanteren geen kwalificatie van "ervaren" of "niet-ervaren" gebruiker.

Zo zie je maar weer hoeveel verschillende meningen en voorkeuren er kunnen zijn, zelfs binnen de kerndoelgroep van "echte Tweakers" :)
En daar ging het fout, want ondertussen weten Tante Truus en Ome Jan ook Tweakers.net te vinden, maar komen ze daar lang niet zo vaak als de daadwerkelijke echte Tweakers die dat WEL elke dag doen! ;)
Mensen zijn van nature geneigd om eerder te reageren als ze iets niet goed vinden.
Dat is gewoon niet waar : Er zijn genoeg redesigns geweest voordat "de blauwe letters generatie FP" werd geïntroduceerd waar men gewoon positief over was!

Zelfs toen "GoT Paars" verdween of in ieder geval een alternatieve optie werd...
DMZ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:36:
Testgroepen zijn vaak andere types gebruikers dan diegene waar je het uiteindelijk naar uitrolt, dus de testfeedback kan inderdaad heel anders zijn. Een enorme hoeveelheid Reddit gebruikers haat het redesign en gebruiken dus ook old.reddit.com, daarom zie je weinig klachten op de nieuwe paginas, iedereen heeft namelijk zijn eigen optie.
Je moet soms eens voor de grap dat soort websites bezoeken met een wat ouder systeem en dan bij voorkeur een Laptop of een Intel NUC achtig gebakje of zo :
- Gewoon Reddit.com = Loeiende Fan!
- old.reddit.com = Stil systeem! :+

IMHO doe je dan echt iets gruwelijk verkeerd als webdeveloper zijnde! :X :| :/

En helaas zijn er zo nog veel meer websites met soortgelijke resultaten...
De meeste gebruikers zal het ook niets uitmaken, 'het is maar zo, wij doen er toch niks aan' is de gedachte, en als het design dan te slecht wordt, gaan ze gewoon ergens anders heen. Vanuit die groep krijg je geen feedback, en als je die probeert te kopen met 'gift cards' oid krijg je dus veel 'is ok, give me gift card' gevallen.
Dat zijn dan ook geen gebruikers waar je waarde aan moet hechten IMHO :)
De mensen in deze thread die klagen lijken dus ook veelal de meer hardcore gebruikers die toch altijd in de minderheid zijn, maar wiens feedback, mits goed geimplementeerd, toch vaak de oorzaak is dat een website zo groot geworden is. Tweakers is ooit door dit soort mensen gebouwd, maar door de populariteit wordt er steeds minder geluisterd, want er zijn veel mensen die het allemaal prima vinden.
En zo krijg je het dus voor elkaar dat die mensen op een bepaald moment afhaken, maar het management kijkt daar niet naar, want die kijken alleen naar wat de website qua geld opbrengt! ;w
Koozza schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:28:
Ik ga heel eerlijk zijn en heb niet alle 14 voorgaande paginas gelezen.
100 reacties per pagina = Snel door alles heen bladeren! ;)

Het zijn op dit moment grofweg 4 pagina's dus echt veel is het niet...
Ik vind het design ook vrij matig maar belangrijker: Ik mis echt heel erg het blokje actieve topics op de frontpage. Dit was na (soms zelfs voor) nieuwslezen echt mijn goto blokje. Helaas is deze functionaliteit ook niet (goed) ergens anders terug te vinden.
Ik stel voor dat die het blokje Merchandise en die meuk eronder vervangt! :)
Bugbug schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:01:
Active topics op het forum zit gewoon in de tracker! Geen idee waarom mensen het missen.
Omdat de Tracker tegenwoordig een soort "tweederangsburger" is en heel veel mensen niks mee doen helaas...
Migrator schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:04:
Niet iedereen heeft de tracker open, en dat het op één plaats zit wil niet zeggen dat het ergens anders geen plaats heeft. ;)
Vroeger... toen het gewoon onderdeel van de website was...

Ik mis die tijd! :'(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

nero355 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:25:
[...]

Maar hoe staat je scaling ingesteld en wat heeft dat voor gevolgen voor de resolutie :?

Iets van 2560x1600 op een hooguit 15,6 inch scherm lijkt me best wel pittig om naar te kijken ?!
1920x1080 vond ik in ieder geval al op het randje :)
Gewoon, default, out of the box Macbook Air scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P313-Bnnn6b2NwcDpT-oiN4lle0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/areRjRm4E4h92fi5RLgKmNJx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door _Mystikal_ op 22-02-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

_Mystikal_ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:30:
Gewoon, default, out of the box Macbook Air scherm.

[Afbeelding]
Als dat 1:1 Scaling betekent dan heb ik uiteraard niks gezegd en heb je blijkbaar super goede ogen! :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:07
Migrator schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:04:
Tracker openen zorgt overigens wel dat het nieuws weer gecentreerd staat. Ik weet niet of dat het de bedoeling van de ontwerpers was, maar ik ben nu juist de tracker gaan gebruiken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 12:30
Klein bugje (of eigenlijk een missende feature: als je onderaan de lijst met artikelen ben zou een knopje "meer" of "ouder" oid wel handig zijn. Of infinite scroll.
Verder vind ik de nieuwe opzet wel heel erg druk. Gelukkig is er custom css :)

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scriptdwarf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-09 12:52
Normaal gesproken gebruik ik het forum niet. Toch wil ik aangeven dat het een vrij drastische wijziging is voor mijzelf. Als iemand die alleen artikelen van de homepage leest zou ik liever de content waarvoor ik kom gecentreerd op de homepage zien. Nu is 40% van mijn scherm gevuld met informatie die ik als hinderlijk ervaar.

Het zou voor mij beter uitkomen als de twee rijen rechts van de artikelen verborgen kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

kipppertje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:16:
Klein bugje (of eigenlijk een missende feature: als je onderaan de lijst met artikelen ben zou een knopje "meer" of "ouder" oid wel handig zijn.
Ik verwacht na al die jaren zo'n lijst nog steeds als ik op "Nieuws" bovenaan click heel eerlijk gezegd : https://tweakers.net/nieuws/list/20230222

Eigenlijk iets dat hierop lijkt : https://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=intel
Of gewoon de lijst op de Frontpage zelf natuurlijk! :)
Of infinite scroll.
NO. HELL NO! :(

Wie dat ooit een goed idee vond moet echt serieus daarvoor bestraft worden en in de cel gegooid worden! |:(

Als er iets slecht is voor de resources (en accuverbruik!) die nodig zijn om een webpagina te weergeven dan is dat het wel! :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

jelle. schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:42:

[...]

Deze feedback zien we inderdaad regelmatig terugkomen, is iets wat we verder gaan onderzoeken :)
Het behouden van de "actief op het forum" was ook specifiek tijdens de elite-dag benoemd als belangrijk bij FP aanpassingen. Is de feedback van toen mogelijk niet doorgekomen?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
alex3305 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:51:
[...]

Even een relevant 'bugje'. Voor mij is de frontpage nu 'onbruikbaar'. Even een vergelijking tussen mijn ingestelde tekstgrootte in Chrome en de daadwerkelijke tekstgrootte:

[Afbeelding][Afbeelding]

In artikelen gaat het gelukkig wel goed.
Even mijzelf aanhalen, want na een dagje met de nieuwe Tweakers frontpage te hebben gewerkt op desktop, heb ik een vergelijkbare kritiekpunt. Uiteraard is een review ook content, maar mijn nieuws begint bijna na de fold. En bijna omdat ik de Pricewatch balk heb uitgezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/egYpO9dzl6xFzxNsivz9E4Fbuis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6hqtryUIEw2xAhJ8f59X0CAp.png?f=fotoalbum_large

Als ik dat dan vergelijk met het AD of Nu.nl dan is de hoeveelheid content voor de fold wel heel erg schraal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0xlodzef0weTDuQVunlz1N0YoU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/riqyKaxdgCSQFNceKS7SIy8l.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouoPdHdACyr5gbXSY3exl5DSGX0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EOBWPCzKQR1VrVqHQYl0vNbX.png?f=fotoalbum_tile

En ik snap dat jullie niet met elke gebruiker specifieke wensen rekening kunnen houden. Maar omdat de tekstgrootte nogal inconsistent is moet ik Tweakers op een hoger zoomniveau in Chrome zetten om te kunnen lezen dan bovenstaande websites.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:23
Wat ik deze keer mis, net zoals bij de vorige frontpage vernieuwing.
De artikelen worden gegroepeerd per datum, bijvoorbeeld "woensdag 22 februari", deze is niet meer klikbaar. Het zou fijn zijn om daar een hyperlink van te maken om zo alle artikelen van 1 dag te kunnen openen om zo even alle nieuws te lezen van vandaag/ gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

_Mystikal_ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 00:53:
[...]

_Mystikal_ in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage"

Ik heb toch echt geen klein scherm, maar dit gebeurt nog steeds. Op mn Ultrawide 3440px breed monitor (windows 11) heb ik altijd een browserscherm op de rechterhelft, wat dan 1720px is. Daar zie ik 3 kolommen.

Op mn Macbook, 2560 breed, fullscreen, zie ik maar twee kolommen.
Mezelf nog maar even quoten en @jelle. @Marvellanius taggen :>

Dit is overigens een probleem specifiek in Safari. FF en Chrome op hetzelfde systeem laten bij private browsing allebei wel netjes alle kolommen zien.

[ Voor 12% gewijzigd door _Mystikal_ op 23-02-2023 12:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:11

dragonhaertt

@_'.'

stin00 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:26:
Edit: waar zijn de interessante, trending forumtopics? Die rubriek is ook ineens verdwenen.
Maiken schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:27:
Het design zou ik voorbij kunnen kijken — maar ik mis de trending forumtopics enorm. Het is 1 van de redenen waarom ik zo vaak op de homepage van tweakers kwam. Nu in de community vind ik lang niet zo interessant.
jack zomer schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:37:
Ik mis helaas de trending topics.

Normaal is het door het nieuws bladeren en dan door naar beneden voor de trending topics.
Nu of direct naar active topics maar het nieuws missen, of anders om.
Martinez- schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:27:
[...]

Helemaal mee eens. Ik zou graag de trending topics weer terug willen zien. Vaak genoeg dat ik een rabbithole in ben gevallen nadat ik een onderwerp vanuit daar heb opgepikt.
Autofan1985 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:10:

Dit oogt een stuk rustiger en brengt direct ook de community meer in beeld, wat een veel terugkerende klacht is in dit topic met het verdwijnen van de trending forumtopics van de frontpage.
Inderdaad was dit ook één van mijn meest gebruikte 'features' van de FP.
Ik heb een feature-request aangemaakt om deze functie op zijn minst weer terug te krijgen in het 'forum' gedeelte: [Feature request]: Populaire forumtopics

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Marvellanius
_Mystikal_ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:53:
[...]

Mezelf nog maar even quoten en @jelle. @Marvellanius taggen :>

Dit is overigens een probleem specifiek in Safari. FF en Chrome op hetzelfde systeem laten bij private browsing allebei wel netjes alle kolommen zien.
Ik heb dit in browserstack geprobeerd te reproduceren op meerdere resoluties waar 4 kolommen zichtbaar zouden moeten zijn, en iedere keer zie ik gewoon 4 kolommen. Zou het nog kunnen komen door een safari-specifieke preference/instelling waarbij alles op 2x word gerendered? Dat zou namelijk wel jouw ervaring verklaren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
Nog steeds geen verbetering op de frontpage... Dit gaat mij wel heel veel schelen in bezoek aan Tweakers. NU alleen nog even zorgen dat ik de Tweakers.net frontpage automatisch omleid naar het forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:51
@jelle. Is er zicht op wanneer de trending Topic terug komt op de FP?

Ik zelf merk dat ik 0 behoefte heb om de FP naar beneden te scrollen op mijn telefoon, Ipad en blijf hagen bovenaan de website (laatste nieuws) Er is geen reden meer helemaal naar beneden te scrollen aangezien er niks meer te halen valt. De trending Topics helemaal onderaan was nog een reden i.i.g :p

Op mijn desktop scherm (2560x1080 100%) is dit ook niet de meeste fijne gebruikers ervaring :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g43wR3NjpbSMgDA0DB4pE5wJww4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gFdQZG3HK5wGcMqMFuH6Ic1e.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door HKLM_ op 23-02-2023 15:37 ]

Cloud ☁️

• jelle.
HKLM_ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:35:
@jelle. Is er zicht op wanneer de trending Topic terug komt op de FP?
Nee, nog niet. We gaan dit de komende weken onderzoeken en valideren. Het is niet een kwestie van even een blokje terugzetten, want we hebben nu een bepaalde indeling die daarop aangepast zal moeten worden. Dat die wens er vanuit gebruikers is, is in elk geval duidelijk :)
Op mijn desktop scherm (2560x1080 100%) is dit ook niet de meeste fijne gebruikers ervaring :+

[Afbeelding]
Dit is vreemd, wat staat er boven het Best Buy Guide-blok dat zoveel verticale ruimte inneemt? Kun je anders een screenshot van de hele pagina maken (bijv met een extensie)?

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:46
Als er gekeken wordt naar de trending topics, en er wordt gekozen het weer te implementeren: zou het dan ook mogelijk zijn daarbij per topic aan te geven of er nieuwe posts zijn tov de laatste keer dat je dat topic gelezen hebt?

Ik mis de trending topics ook, maar het overkwam me voorheen ook meermaals dat ik op een topic klikte waarbij ik vervolgens alleen posts zag die ik eerder ook al gezien had.

Zou verder helemaal mooi zijn als er een linkje naar MyReact bij kan. Mijn gebruikelijke flow is t.net openen, de homepage scannen, doorklikken naar Forum, en dan klikken op MyReact. Het lijkt me dat veel actieve forumgebruikers dat zo doen, maar wie weet heb ik dat mis. Als er een link daar naar MyReact zou staan bij de trending topics op de homepage dan scheelt dat weer 1 keer klikken.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
jelle. schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:13:
[...]

Nee, nog niet. We gaan dit de komende weken onderzoeken en valideren. Het is niet een kwestie van even een blokje terugzetten, want we hebben nu een bepaalde indeling die daarop aangepast zal moeten worden. Dat die wens er vanuit gebruikers is, is in elk geval duidelijk :)

[...]

Dit is vreemd, wat staat er boven het Best Buy Guide-blok dat zoveel verticale ruimte inneemt? Kun je anders een screenshot van de hele pagina maken (bijv met een extensie)?
Goed om te lezen dat er naar gekeken gaat worden! Wat is vanuit jullie de reden geweest om dit nu niet mee te nemen in de nieuwe FP en bijvoorbeeld de poll wel?

Cloud ☁️

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pukk
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-04 15:47
Nieuwe layout is afgrijselijk, graag een optie om de "oude" Tweakers als instelling te kiezen

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:11

dragonhaertt

@_'.'

jelle. schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:13:
[...]

Als je het toevoegt aan het forum, dan is het toch wel een principe van alleen een blokje terugzetten (onder een nieuw tabje):
dragonhaertt schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:04:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Inderdaad was dit ook één van mijn meest gebruikte 'features' van de FP.
Ik heb een feature-request aangemaakt om deze functie op zijn minst weer terug te krijgen in het 'forum' gedeelte: [Feature request]: Populaire forumtopics

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Bugbug schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:01:
Actieve topics is niet hetzelfde als de trending topics. De actieve topics in de tracker laat mij alleen zien waar de laatste opmerkingen zijn geplaatst, terwijl de trending topics de topics weergaf die echt trending waren. Welke formule daar exact achter hing is mij een raadsel, maar er is wel degelijk een verschil.

Of is dat verschil placebo? @jelle. :9

• nero355

nero355

Freeaqingme schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:39:
Als er gekeken wordt naar de trending topics, en er wordt gekozen het weer te implementeren: zou het dan ook mogelijk zijn daarbij per topic aan te geven of er nieuwe posts zijn tov de laatste keer dat je dat topic gelezen hebt?

Ik mis de trending topics ook, maar het overkwam me voorheen ook meermaals dat ik op een topic klikte waarbij ik vervolgens alleen posts zag die ik eerder ook al gezien had.

Zou verder helemaal mooi zijn als er een linkje naar MyReact bij kan. Mijn gebruikelijke flow is t.net openen, de homepage scannen, doorklikken naar Forum, en dan klikken op MyReact. Het lijkt me dat veel actieve forumgebruikers dat zo doen, maar wie weet heb ik dat mis. Als er een link daar naar MyReact zou staan bij de trending topics op de homepage dan scheelt dat weer 1 keer klikken.
Ik denk dat wat jij wilt het beste via https://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks werkt, waarbij je zelf gewoon de laatste reactie bookmarked in je GoT Bookmarks :)

* nero355 is al jarenlang verslaafd aan zijn GoT Bookmarks vanaf het moment dat ze beschikbaar werden! _O_ O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
HKLM_ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:41:
Goed om te lezen dat er naar gekeken gaat worden! Wat is vanuit jullie de reden geweest om dit nu niet mee te nemen in de nieuwe FP en bijvoorbeeld de poll wel?
Daar komt mijn collega @bozhoyo op terug :)
dragonhaertt schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:23:
Als je het toevoegt aan het forum, dan is het toch wel een principe van alleen een blokje terugzetten (onder een nieuw tabje):

[...]
Ook dat is niet zo eenvoudig als het wellicht lijkt. De styling van dit blokje was bedoeld voor de frontpage en is dus heel anders dan de lijstweergaves van bijvoorbeeld Mijn topic en Gevolgde topics. @Femme werkt overigens aan een nieuw concept voor een sidebar en het forum, dus ik attendeer hem even op je wens in [Feature request]: Populaire forumtopics :)
Martinez- schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:54:
Actieve topics is niet hetzelfde als de trending topics. De actieve topics in de tracker laat mij alleen zien waar de laatste opmerkingen zijn geplaatst, terwijl de trending topics de topics weergaf die echt trending waren. Welke formule daar exact achter hing is mij een raadsel, maar er is wel degelijk een verschil.

Of is dat verschil placebo? @jelle. :9
Daar zat inderdaad een verschil tussen waarbij zoals je zegt werd gekeken naar wat "trending" is op het forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Voor de liefhebbers van kale frontpage met alleen nieuws: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZDRIfwl0_dIdh8eLOqhkhnMVvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKdETBabYgsR6QVETaiESdjf.jpg?f=fotoalbum_large

Classic Tweakers: Minimalistische frontpage index

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Jivebunny

Kan IMHO nog 50% smaller tussen de titel en de counter die het aantal reacties aangeeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

nero355 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:41:
@Jivebunny

Kan IMHO nog 50% smaller tussen de titel en de counter die het aantal reacties aangeeft :)
Maar het vult zo wel het scherm visueel wat op, anders heb je gewoon bijna dezelfde weergave als @Krisp al heeft gemaakt, waar alles wel gecentreerd staat.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ethirty schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:50:
Maar het vult zo wel het scherm visueel wat op
Ik denk niet meer "in scherm termen" sinds ik al jarenlang alleen maar aparte windows gebruik die het scherm maar deels opvullen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:21
Net als vele anderen vind ik de fp veel te druk en heb dan ook maatregelen genomen door voor het eerst maar een CSS-edit aan te zetten waarvoor ik gelukkig genoeg karma had. De middelste hoeveelheid plaatjes is gewoon zó ontzettend afleidend van de nieuwscontent dat het niet prettig is.

Op de telefoon (iphone 11 in mijn geval) vind ik het lettertype te groot.

Naar mijn mening is de homepage van Nu.nl als basis gebruiken een betere optie dan wat hier gebeurd is.
In plaats van de icoontjes voor het weer/verkeer etc, doe je dan de pricewatch, en dan ben je eigenlijk al bijna klaar. 'Net binnen' kun actuele reacties doen ofzo.

En voor mijn gevoel bevat de nu.nl page nog minder reclame ook (behalve eromheen dan)..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

nero355 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:54:
[...]

Ik denk niet meer "in scherm termen" sinds ik al jarenlang alleen maar aparte windows gebruik die het scherm maar deels opvullen :)
Er zijn ook mensen die een 1 window device gebruiken ;)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ethirty schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:26:
Er zijn ook mensen die een 1 window device gebruiken ;)
Maar die kan toch ook losse windows hebben tegenwoordig :?

/Flauw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 10:44
jelle. schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:54:
[...]

Toch zou ik willen adviseren om custom CSS en eventuele extensies uit te schakelen, om zeker te weten dat het niet daaraan ligt. Zo niet, dan zou een screenshot ons heel erg helpen, evenals je gebruikte apparaat, browser(versie), besturingssysteem en de breedte van je scherm (in pixels) :)
Sorry voor mijn late reactie, maar ik ben bang dat het toch ergens in Firefox zit, want nu ben ik weer terug in Falkon (QtWebEngine-/Blink-gebaseerde browser) en heb ik nergens last van met precies dezelfde extensies, AdBlock Plus-filters en aangepaste CSS.

Besturingssysteem: openSUSE Tumbleweed
Schermresolutie: 2560x1440
Firefoxversie: 110.0

Ik heb echt geen flauw idee waarom alleen Firefox dit probleem vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000

crisp

Devver

Pixelated

TheVivaldi schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:24:
[...]

Sorry voor mijn late reactie, maar ik ben bang dat het toch ergens in Firefox zit, want nu ben ik weer terug in Falkon (QtWebEngine-/Blink-gebaseerde browser) en heb ik nergens last van met precies dezelfde extensies, AdBlock Plus-filters en aangepaste CSS.

Besturingssysteem: openSUSE Tumbleweed
Schermresolutie: 2560x1440
Firefoxversie: 110.0

Ik heb echt geen flauw idee waarom alleen Firefox dit probleem vertoont.
Het zou misschien helpen om wat screenshots te posten zodat we wat beter begrijpen waar het over gaat :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41

World Citizen

FreeReef.nl

Een feedback wat eigenlijk altijd al een ding is geweest sinds de moderne smartphone.

Ik wil het niet anders hebben want het een identiteit van Tweakers, maar het is echt ruk... zeg maar.

Tweakers heeft op de mobiel links boven in de hoek het menu knopje. De 3 streepjes.

Dat is UI technisch op een mobiel echt een minst ideale locatie voor wat dan ook.

Ik pleit er dan ook met tegenzin voor om die knop ergens anders te gaan plaatsen. Ja ik accepteer alle fakkels en hooivorken, maar het is echt ellende.

Zeker met Plus size phone's is het erg behelpen.

X O+

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
crisp schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:35:
[...]

Het zou misschien helpen om wat screenshots te posten zodat we wat beter begrijpen waar het over gaat :)
Wat is er onbegrijpelijk aan “ik zie geen nieuwsartikelen want de frontpage is leeg in Firefox”? Niet vervelend bedoeld, maar een foto maken van een lege frontpage is net alsof ik een foto van een leeg schildersdoek maak…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000

crisp

Devver

Pixelated

@TheVivaldi je schreef eerder dit:
TheVivaldi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:22:
Ik zie nu helemaal geen nieuws meer op de frontpage; alleen nog wat uitgelichte dingen en een peiling. Firefox 110. Wel AdBlock Plus, maar geen spannende dingen geblokkeerd. Met ABP uit zie ik wél nieuws, maar de hele indeling is dan wel om zeep. Alles staat heel raar door elkaar. Dus ABP of niet, er is iets niet in orde.
Hieruit maak ik op dat ABP dus blijkbaar al invloed heeft. Nu weet ik dat je in ABP ook custom rules kunt hebben om elementen op bepaalde websites te verbergen. Wellicht is dat bij jou ook het geval. Of wellicht gebruik je extra filterlists die hier onbedoelt effect op hebben.

Met ABP uit zeg je wel nieuws te zien, maar "staat alles door elkaar"; daar zou ik dan graag een screenshot van zien, wellicht geeft dat ons een idee over de oorzaak :)

Aangezien de site bij mij en veel anderen in Firefox 110 gewoon prima werkt doet mij gewoon vermoeden dat de oorzaak toch ergens aan jouw kant ligt, en wij willen graag helpen dat te achterhalen, maar hebben daar wel meer informatie voor nodig ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
crisp schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:26:
@TheVivaldi je schreef eerder dit:

[...]

Hieruit maak ik op dat ABP dus blijkbaar al invloed heeft. Nu weet ik dat je in ABP ook custom rules kunt hebben om elementen op bepaalde websites te verbergen. Wellicht is dat bij jou ook het geval. Of wellicht gebruik je extra filterlists die hier onbedoelt effect op hebben.
Maar ik gebruik precies dezelfde ABP met precies dezelfde filters en filterlijsten in Falkon en daar treedt het probleem niet op, dus hoezo zou het dan aan ABP liggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Dat het forum al lang niet meer is wat het ooit was weet iedereen, maar is dit een zoveelste aanwijzing dat jullie het forum met der tijd helemaal zoeken af te schaffen?

Het is amper nog terug te vinden op de frontpage. Letterlijk onderaan in een hoekje in een kleiner lettertype..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzwW0FRGGW8DIJ0GHT2a0SPTYgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i4qTapzbYLz56KzykH8aBHzF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

680x0 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:04:
Letterlijk onderaan in een hoekje in een kleiner lettertype..
En letterlijk bovenaan op letterlijk iedere pagina.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
680x0 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:04:
Dat het forum al lang niet meer is wat het ooit was weet iedereen, maar is dit een zoveelste aanwijzing dat jullie het forum met der tijd helemaal zoeken af te schaffen?

Het is amper nog terug te vinden op de frontpage. Letterlijk onderaan in een hoekje in een kleiner lettertype..

[Afbeelding]
Rode balk bovenaan daar staat prominent de keuze “Forum”, wat bedoel je?

[ Voor 10% gewijzigd door ernstoud op 25-02-2023 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
ernstoud schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:11:
[...]

Rode balk bovenaan daar staat prominent de keuze “Forum”, wat bedoel je?
Dat er tot voor kort onderaan een mooi, uitgebreid overzicht stond van de laatste actuele topics.

Maar ik begrijp het wel.. Op de frontpage van een IT website komt het nogal dom over als er vooral topics staan over isoleren, dakkapels plaatsen, wachttijden voor aankoop nieuwe wagens, problemen met zonnepanelen, en geleuter over Oekraine, enz...

Beter helemaal afvoeren dan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als je de moeite genomen had om hier een beetje doorheen te scrollen had je gezien dat dat al vaker aangegeven is én dat ze gaan kijken naar het terugbrengen van het blokje.

Je kan je knie ook een klein beetje buigen ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:27

Mickey77

Allround ICT-er

Inderdaad, het is al vaker geschreven dat het vak met trending topics op het forum wordt gemist. Ik heb ook iedereen die dat schreef een plusje gegeven. Want ik mis het ook. Sterker nog, als ik naar tweakers navigeer dan keek ik alleen naar het nieuws bovenin en naar de trending topics onderin. (Speciaal voor de managers en designers: het was dus een reden om naar beneden te scrollen en willen jullie toch?)

Wat ik nog wil toevoegen/benadrukken is dat het blokje trending topics echt iets anders is dan het menu-item "Forum" en ook iets anders dan de "Actieve topics" (die je via het menu en in de tracker kunt vinden). Daar zie je wat er in de laatste minuut of twee minuten is geschreven. Maar dat kan een topic zijn waar de afgeloppen maand nul andere reacties zijn geschreven. Een enkele reactie maakt het topic niet actief en ook niet trending. Het is voor mij dus geen goede manier om te kijken of ik kan bijdragen.

De trending topics gaf je een overzicht van onderwerpen waar nu door meerdere mensen werd geschreven. Dan is er in dat topic dus 'reuring' en dan wil ik wel kijken of ik er iets aan kan toevoegen (wat ik vaak heb gedaan). Omdat er elke minuut heel veel berichten worden gepost, is het overzicht met actieve topics gewoon veel minder handig voor mensen die af en toe willen bijdragen. Dat maakt dat ik en vele anderen dat vak nu echt missen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:10

SomerenV

It's something!

Ethirty schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:00:
Als je de moeite genomen had om hier een beetje doorheen te scrollen had je gezien dat dat al vaker aangegeven is én dat ze gaan kijken naar het terugbrengen van het blokje.

Je kan je knie ook een klein beetje buigen ;)
Wat ik niet helemaal snap is hoe ze dat stukje zo over het hoofd hebben kunnen zien. Blijkbaar is er een test geweest, en is er feedback verkregen. Dus ik ga er vanuit dat tijdens die test te weinig mensen hun beklag hebben gedaan over het missen van het stukje Actieve Topics. Toch vreemd dat er dan nu wél zoveel mensen over vallen. Nou kan ik het mis hebben, maar dan moet je je afvragen in hoeverre je test(en) en feedback representatief zijn.

Overigens vind ik de layout zoals ie nu is echt 10x niks op m'n 1080p-scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0DePfdFm_OeXgbT2eUzgWYF30c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zdwdg7Fny4gdZcSpeieBJsJO.png?f=fotoalbum_large

Een reclamebanner die 1/4e inneemt, wat losse artikelen en maar liefst 4 headlines :-( Los van dat het nu gewoon onwijs druk en rommelig oogt. Maar goed, lang leve Custom CSS.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewGuest
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:26
Is het mogelijk dat het tweakers logo wordt uitgelijnd wanneer de tracker aan de linkerzijde open staat op de frontpage. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgsSDFmY42znqQxLHcFUaouWJeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wqxzVDSrRJNmKzKsyQWflaRw.png?f=fotoalbum_large
Firefox v110, WIN10, 1920px

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07
Voor usabilitytests werven we normaal gesproken op twee criteria: het dagelijks bezoeken van Tweakers en het gepassioneerd zijn over technologie (dit noemen wij een motivationele rol, en beschrijft onze kerndoelgroep). Voor de test met de frontpage was het ook een vereiste dat de deelnemer (bijna) dagelijks nieuws en reviews leest.
Ik denk dat dit een survivor bias / survivor fallacy is. Iedere iteratie ("verbetering") kom ik er minder en minder. Op een gegeven moment hou je dus alleen mensen over die de schreeuwerige overdaad kunnen hebben, en mensen die dat niet kunnen (maar mogelijk al wel sinds het begin komen en je groot hebben gemaakt) zijn weg van de frontpage. Jammer.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
  • Nu online
Paul schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:33:
[...]
Ik denk dat dit een survivor bias / survivor fallacy is. Iedere iteratie ("verbetering") kom ik er minder en minder. Op een gegeven moment hou je dus alleen mensen over die de schreeuwerige overdaad kunnen hebben, en mensen die dat niet kunnen (maar mogelijk al wel sinds het begin komen en je groot hebben gemaakt) zijn weg van de frontpage. Jammer.
Absoluut!

Een topbalk.
Een zoekbalk.
Een balk met allemaal iconen.
Reclames, soms enorm groot, m.n. die voor bol.com.
Foto’s met links naar nieuws.
Foto’s met links naar achtergrondverhalen.
Reclame voor Tweakers merchandise.
Link naar bestbuy guides.
Laatste nieuws van een paar dagen.
Nu in de community
Etc.

Erg, erg druk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Hoe kun je op mobiel eigenlijk een foute prijs in de pricewatch melden?
Kan het nergens (meer) terugvinden

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HMaster_II
[...]
Dit klopt aardig. Ze jagen de vaste bezoekers weg en proberen hiermee de kermisklanten aan te trekken.
De vaste accounts komen alleen nog naar het forum, zodat er nog minder inkomen (reclame-inkomsten) binnen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011

Roozzz

Plus ultra

HMaster_II schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:57:
[...]

De vaste accounts komen alleen nog naar het forum, zodat er nog minder inkomen (reclame-inkomsten) binnen komen.
Het is een beetje n=1, maar voor mij is dit precies de realiteit. De "niet een bug, maar ook niet helemaal hoe we het voor ogen hebben" layout verschillen tussen de frontpage en letterlijk iedere andere pagina trek ik erg slecht. Begin ik nog niet over de drukte en het zoekplaatje naar relevante informatie.
In de praktijk ben ik van een reguliere fp-scanner nu naar een fp-mijder gegaan. Er is, voor mij, simpelweg niet genoeg toegevoegde waarde op de fp te vinden. Lijkt me niet optimaal, maar laten we hopen dat ik de 1% ben :P

Maar goed punt @Paul (y) Ik vrees dat bias in de testgroep inderdaad invloed heeft gehad. Anderzijds als het kiezen tussen diverse "kwaden" is, dan zou dit zomaar de beste optie kunnen zijn. Ik zit onvoldoende in de gevolgde aanpak.

Ook vraag ik me met enige regelmaat af of Tweakers begrijpt waar hun echte waarde zit: het forum. Direct en indirect maken deze gebruikers alles mogelijk. Maar dat is uiteraard niet zo makkelijk te vangen in euro's.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
Roozzz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:17:
[...]

Het is een beetje n=1, maar voor mij is dit precies de realiteit. De "niet een bug, maar ook niet helemaal hoe we het voor ogen hebben" layout verschillen tussen de frontpage en letterlijk iedere andere pagina trek ik erg slecht. Begin ik nog niet over de drukte en het zoekplaatje naar relevante informatie.
In de praktijk ben ik van een reguliere fp-scanner nu naar een fp-mijder gegaan. Er is, voor mij, simpelweg niet genoeg toegevoegde waarde op de fp te vinden. Lijkt me niet optimaal, maar laten we hopen dat ik de 1% ben :P

Maar goed punt @Paul (y) Ik vrees dat bias in de testgroep inderdaad invloed heeft gehad. Anderzijds als het kiezen tussen diverse "kwaden" is, dan zou dit zomaar de beste optie kunnen zijn. Ik zit onvoldoende in de gevolgde aanpak.

Ook vraag ik me met enige regelmaat af of Tweakers begrijpt waar hun echte waarde zit: het forum. Direct en indirect maken deze gebruikers alles mogelijk. Maar dat is uiteraard niet zo makkelijk te vangen in euro's.
Tweakers en begrijpen waar hun echte waarde zit? Ze zijn vooral heel goed in dingen roepen en vooral niet doen. Kijk maar eens naar hun we gaan terug naar de core aankondiging. Menig tweaker zit er nog op te wachten….

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

HKLM_ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:20:
[...]

Tweakers en begrijpen waar hun echte waarde zit? Ze zijn vooral heel goed in dingen roepen en vooral niet doen. Kijk maar eens naar hun we gaan terug naar de core aankondiging. Menig tweaker zit er nog op te wachten….
Ik heb er zelf ook wel een beeld bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:49
[...]
Maar jij bent dan ook niet de doelgroep; ze willen dat je doorklikt vanwege de advertenties. Niks meer niks minder; er zit geen één andere optimalisatiegrondslag onder. En daar is niks mis mee; Tweakers verdiend daar z'n geld mee.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ik hoop dat op mobiel de website nog wat verbeterd word. T ziet er nu zo compact en jaren 90 uit dat ik me steeds erger. Wat meer witruimte is toch wel prettig.
Android Chrome - Pixel 6.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0QDktvsNIQasURaJOQrH51uCFw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NvkUNPcaUBTUIsIQN8C11ed7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

- peter - schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:48:
Ik hoop dat op mobiel de website nog wat verbeterd word. T ziet er nu zo compact en jaren 90 uit dat ik me steeds erger. Wat meer witruimte is toch wel prettig.
Android Chrome - Pixel 6.
[Afbeelding]
Nog meer wit? Je houdt dan misschien 2 of 3 artikelen over.
HKLM_ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:20:
[...]

Van die kleine groep die-hards kan je het enorme team mensen niet van aan het werk houden. Ook niet als ze állemaal het allerduurste abo nemen.

Dus ik denk dat hun echte waarde vooral bij Kees en Miep zitten die deze site ontdekt hebben sinds de bushokjes campagne en die blind op elke Facebook link klikken ;)
en dat is op het forum helaas inmiddels ook steeds vaker merkbaar

offtopic:
We mooi om te zien dat DPG wel een lijn heeft in het verwijderen van frontpage info: bij Nu is het technieuws ook ineens van de frontpage. Valt het minder op dat het nieuws hier vaak pas veel later online staat. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:06

Epsilon

NewGuest schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:14:
Is het mogelijk dat het tweakers logo wordt uitgelijnd wanneer de tracker aan de linkerzijde open staat op de frontpage. [Afbeelding]
Zoals op het forum; nu verspringt de hele uitlijning wanneer je naar het forum klikt :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firedragon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 23:13
NewGuest schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:14:
Is het mogelijk dat het tweakers logo wordt uitgelijnd wanneer de tracker aan de linkerzijde open staat op de frontpage. [Afbeelding]
code:
1
2
3
4
5
6
7
.grid-overrides.trackerVisible #menu {
    left: 168px !important;
}

.grid-overrides.trackerVisible.trackerRight #menu {
    left: -168px !important;
}

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Laatst online: 11:20
Ook ik mis de trending topics sectie enorm. Het was voor mij dè manier om naar het forum te navigeren. Er stond altijd wel een topic tussen dat ik interessant vond om te lezen. De charme van trending topics is dat er topics stonden die populair waren en leefden. Deze feedback had ik ook al gegeven tijdens de beta :/

De lijst met actieve topics is voor mij geen goede vervanger, er staat voor mij weinig interessants tussen (veel verzameltopics, etc). Puur dat ergens recent een reactie op is gegeven, maakt het niet interessant of populair. Ik merk dat ik nu nauwelijks meer op het forum kom om te lezen, waar ik dat voorheen dagelijks deed.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Er zijn al aardig wat pagina's over de nieuwe frontpage, alvast mijn excuses dat ik niet alle 16 pagina's heb doorgenomen alvorens mijn vraag te stellen.

De header op de frontpage lijnt bij mij niet uit, de header staat naar links voor mij, op elke andere plek staat deze wel netjes uitgelijnd. Is dit een bekend probleem? Kan mij nl. niet voorstellen dat dit 'by design' is aangezien het alleen op de frontpage is en het erg (imo) raar uitziet.

Ik gebruik geen custom CSS of adblockers oid. Het gebeurd zowel in Chrome, Firefox en Edge... maakt niet uit of ik wel of niet ben ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
alex3305 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:51:
[...]

Even een relevant 'bugje'. Voor mij is de frontpage nu 'onbruikbaar'. Even een vergelijking tussen mijn ingestelde tekstgrootte in Chrome en de daadwerkelijke tekstgrootte:

[Afbeelding][Afbeelding]

In artikelen gaat het gelukkig wel goed.
Lieve devs, kan hier nog aandacht aan besteed worden? De website is nu al een week niet meer toegankelijk zoals dat voorheen wel was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvellanius
alex3305 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:38:
[...]

Lieve devs, kan hier nog aandacht aan besteed worden? De website is nu al een week niet meer toegankelijk zoals dat voorheen wel was.
Ik kan dit op mijn android telefoon in chrome (en ook firefox) niet reproduceren. In beide word de tekst netjes vergroot; welke versie van de chrome browser gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

MicGlou schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:03:
Er zijn al aardig wat pagina's over de nieuwe frontpage, alvast mijn excuses dat ik niet alle 16 pagina's heb doorgenomen alvorens mijn vraag te stellen.

De header op de frontpage lijnt bij mij niet uit, de header staat naar links voor mij, op elke andere plek staat deze wel netjes uitgelijnd. Is dit een bekend probleem? Kan mij nl. niet voorstellen dat dit 'by design' is aangezien het alleen op de frontpage is en het erg (imo) raar uitziet.

Ik gebruik geen custom CSS of adblockers oid. Het gebeurd zowel in Chrome, Firefox en Edge... maakt niet uit of ik wel of niet ben ingelogd.
Voor mij is dit ook een doorn in het oog. Maar klaarblijkelijk is het geen probleem:
jelle. schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:00:
[...]
Dit is geen bug maar simpelweg het gevolg van het bredere grid dat nu alleen nog op de frontpage gebruikt wordt. Het doel is om dat uiteindelijk voor de hele website uit te rollen. Ook werken we aan een vernieuwing van de navigatie die ook breder wordt opgezet, zodat er in elk geval geen verspringing in de navigatiebalk optreedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Roozzz schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:52:
[...]

Voor mij is dit ook een doorn in het oog. Maar klaarblijkelijk is het geen probleem:

[...]
Wauw, verbazend... het zal er vast op verschillende schermen, resolutie etc anders(beter?) uitzien wat de bedoeling zal zijn, maar de header lijkt imo qua plaatsing nu erg rommelig. Zou niet mijn keuze zijn.

Maar bedankt voor de info, zal er mee moeten leren leven blijkbaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Marvellanius schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:39:
[...]

Ik kan dit op mijn android telefoon in chrome (en ook firefox) niet reproduceren. In beide word de tekst netjes vergroot; welke versie van de chrome browser gebruik je?
Allereerst bedankt dat je de moeite neemt om dit te testen en te reageren :). Heel toevallig zie ik dat er net (vandaag?) iets is veranderd waardoor het nu gedeeltelijk wel werkt. Heel fijn _/-\o_ ! Alleen overlapt nu de eerste letter met de plaatsingstijd :X :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRhgTozqWBQCGtJx0oHPfwy3OJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w7kjP3C2OiN6qXG9JeO7kX6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvellanius
alex3305 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:23:
[...]

Allereerst bedankt dat je de moeite neemt om dit te testen en te reageren :). Heel toevallig zie ik dat er net (vandaag?) iets is veranderd waardoor het nu gedeeltelijk wel werkt. Heel fijn _/-\o_ ! Alleen overlapt nu de eerste letter met de plaatsingstijd :X :

[Afbeelding]
Heel apart - ik ben benieuwd hoe chrome dit anders doet dan firefox (daar zie ik het namelijk niet gebeuren)... ik kan niks beloven, maar zal er in ieder geval morgen even een blik werpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Marvellanius Zou je ook een blik op mijn déjà vu willen werpen? Sinds de nieuwe FP layout er is, heb ik Layout hele website plots gewijzigd maar dan uitsluitend op de FP, zie Raven in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage" , het lijkt weer met diezelfde window-breedte te maken te hebben :/

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Marvellanius schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:19:
[...]

Heel apart - ik ben benieuwd hoe chrome dit anders doet dan firefox (daar zie ik het namelijk niet gebeuren)... ik kan niks beloven, maar zal er in ieder geval morgen even een blik werpen :)
%!^@ Mobiele Chrome die toch weer eens anders werkt. Als ik hier een test doe met custom css is mijn desktop layout niet meer lekker maar ziet het er wel goed uit op mijn telefoon:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.headline {
    grid-template-columns: .75rem 4rem minmax(0,1fr) 2.125rem!important;
}

Maar dat is natuurlijk geen oplossing. Ook met minmax() kwam ik er niet helemaal uit, maar ik moet dan ook toegeven dat ik nog heel weinig met grid heb gedaan. Het lijkt wel alsof Chrome zelf de breedte niet goed berekend in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvellanius
Raven schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:16:
@Marvellanius Zou je ook een blik op mijn déjà vu willen werpen? Sinds de nieuwe FP layout er is, heb ik Layout hele website plots gewijzigd maar dan uitsluitend op de FP, zie Raven in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage" , het lijkt weer met diezelfde window-breedte te maken te hebben :/
Zou je mij hiervoor nog even aan kunnen geven in welke browser en op welke resolutie je dit tegenkomt? Die mis ik nog even in de gelinkte post, scheelt een boel zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Marvellanius schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:33:
[...]

Zou je mij hiervoor nog even aan kunnen geven in welke browser en op welke resolutie je dit tegenkomt? Die mis ik nog even in de gelinkte post, scheelt een boel zoeken :)
Firefox en Chrome (gebruik FF het meest), 1920*1080 en window-breedte net onder de 1000px. pas als ik met de window-breedte richting de 1100px ga verdwijnen die witte stukken en wordt de gehele breedte gebruikt. Oftewel hetzelfde (maar dan alleen FP) als in dat andere topic.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvellanius
Raven schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:45:
[...]

Firefox en Chrome (gebruik FF het meest), 1920*1080 en window-breedte net onder de 1000px. pas als ik met de window-breedte richting de 1100px ga verdwijnen die witte stukken en wordt de gehele breedte gebruikt. Oftewel hetzelfde (maar dan alleen FP) als in dat andere topic.
Duidelijk! In principe is het voor de frontpage intentioneel zo aangepast, maar we hebben hier voor de mobiele weergave ook al e.e.a. voor aangepast, en we gaan kijken naar een elegante oplossing voor de 2-kolom weergave :)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst even de FAQ door in de topicstart voordat je reageert, mogelijk wordt je vraag of opmerking daar al beantwoord.