Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 25.991 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bozhoyo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:48

bozhoyo

UX Designer

Weaver of pixels

Topicstarter
HKLM_ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:41:
[...]

Goed om te lezen dat er naar gekeken gaat worden! Wat is vanuit jullie de reden geweest om dit nu niet mee te nemen in de nieuwe FP en bijvoorbeeld de poll wel?
De redenering achter het omwisselen van de lijst met populaire topics voor de thematische groepering die je op de nieuwe versie van de voorpagina ziet, is gebaseerd op tests die we tijdens de bètaperiode hebben uitgevoerd. We merkten dat gebruikers meer bezig waren met de thematische onderwerpen dan met het blok "Nu op het forum" zoals het vroeger was. Ook hadden we tijdens usability-onderzoeken in het verleden opmerkingen gekregen dat de groepering van topics in het Nu op het forum-blok van dag tot dag volkomen willekeurig en onvoorspelbaar lijkt.

We hebben echter nieuwe ideeën over hoe we forum topics kunnen tonen op de frontpage op basis van verschillende sorteercriteria (onder andere nieuwe, actieve, onbeantwoorde vragen). We zullen de komende weken experimenteren om te zien welke versies van zo'n frontpage-element zullen resulteren in de meeste bezoeken aan het forum en actieve betrokkenheid bij discussies.

Wat de poll betreft, dit element bleef om een heel simpel reden bestaan. Bij het kiezen van welke elementen we overwegen te verwijderen, hebben we voor elk blok een gebruikscriterium gedefinieerd. Na onze eindevaluatie voldeden de sidebar elementen "Het bekijken waard" en "IT Banen", evenals de volledige sectie "Veel bekeken" niet aan deze criteria en werden daarom uit het nieuwe ontwerp gehaald. De poll overtrof het minimale gebruik en bleef .

Ik hoop dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden.

"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:13
bozhoyo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:04:
[...]

De redenering achter het omwisselen van de lijst met populaire topics voor de thematische groepering die je op de nieuwe versie van de voorpagina ziet, is gebaseerd op tests die we tijdens de bètaperiode hebben uitgevoerd. We merkten dat gebruikers meer bezig waren met de thematische onderwerpen dan met het blok "Nu op het forum" zoals het vroeger was. Ook hadden we tijdens usability-onderzoeken in het verleden opmerkingen gekregen dat de groepering van topics in het Nu op het forum-blok van dag tot dag volkomen willekeurig en onvoorspelbaar lijkt.

We hebben echter nieuwe ideeën over hoe we forum topics kunnen tonen op de frontpage op basis van verschillende sorteercriteria (onder andere nieuwe, actieve, onbeantwoorde vragen). We zullen de komende weken experimenteren om te zien welke versies van zo'n frontpage-element zullen resulteren in de meeste bezoeken aan het forum en actieve betrokkenheid bij discussies.

Wat de poll betreft, dit element bleef om een heel simpel reden bestaan. Bij het kiezen van welke elementen we overwegen te verwijderen, hebben we voor elk blok een gebruikscriterium gedefinieerd. Na onze eindevaluatie voldeden de sidebar elementen "Het bekijken waard" en "IT Banen", evenals de volledige sectie "Veel bekeken" niet aan deze criteria en werden daarom uit het nieuwe ontwerp gehaald. De poll overtrof het minimale gebruik en bleef .

Dank je wel voor de uitgebreide uitleg! Voor het testen van die nieuwe forum items op de FP moet de beta functie aan waarschijnlijk?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Sinds een paar dagen (volgens mij niet sinds het begin, is mij toen in ieder geval niet opgevallen), overlapt het een en ander bij mij op de frontpage.

Opera 96.0.4693.20 (zojuist geüpdatet, in 95.0.4635.46 was dit ook) op Windows 11, 1920*1080 op een 15 Inch laptopscherm. Ik gebruik geen custom-CSS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctkv8P3xHgrXv-pKhfhzyOUtfeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xGcfZArP7w0hTvXtymOSLiti.png?f=fotoalbum_large

Nu gebruik ik standaard Tweakers op 110% ingezoomd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FfcYL24KkQjdDTxR7mx-8-eIEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MaFfSMZPtbOpp0vONFC4gFck.png?f=fotoalbum_large

Dan overlapt de rechterkolom zelfs over de artikelen heen. Los daarvan, vind ik de koppen op de frontpage dan wel erg groot worden. Nu zul je je afvragen, waarom kijk je dan ingezoomd? Nou, omdat ik anders de letters van de artikelen te klein vind worden. Liever zou ik die denk ik zelfs op 125% lezen, maar dan is de frontpage echt achterlijk groot... De verhouding tussen lettergrootte frontpage vs. artikelen is wat mij betreft dus nogal uit proportie.

100%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSe8iC7wqiJV028L0GDGGYwPmCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Gh42Shtrg19La7PPEuMMpKi.png?f=fotoalbum_large

110%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izCckai7olFimFy535-ZR453bMs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vPTnsiuIoYoPytaJsCvR6nNn.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 18:57
alex3305 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:55:
[...]

%!^@ Mobiele Chrome die toch weer eens anders werkt. Als ik hier een test doe met custom css is mijn desktop layout niet meer lekker maar ziet het er wel goed uit op mijn telefoon:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.headline {
    grid-template-columns: .75rem 4rem minmax(0,1fr) 2.125rem!important;
}

Maar dat is natuurlijk geen oplossing. Ook met minmax() kwam ik er niet helemaal uit, maar ik moet dan ook toegeven dat ik nog heel weinig met grid heb gedaan. Het lijkt wel alsof Chrome zelf de breedte niet goed berekend in ieder geval.
Hier nog even op terugkomend, ik dacht gisteren een fix uitgerold te hebben, maar dit heeft het niet opgelost...

Long story; blijkt dat DevTools me voor de gek hield, uiteindelijk kan ik die grid-template-columns rule uitschakelen en dan weer inschakelen, dan staat het goed (met de huidige css rule) - na een pagina-refresh is het weer stuk....ongeacht wat ik doe voor die kolom, buiten een vaste breedte zetten (maar dat is geen oplossing).

Overigens context voor het kiezen van grid hier ipv flex is dat Safari geen support heeft voor gap in flexbox, dit brak de leesbaarheid op Safari nogal stevig; hier hebben we dinsdag een groot aantal aanpassingen voor gedaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Marvellanius schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Hier nog even op terugkomend, ik dacht gisteren een fix uitgerold te hebben, maar dit heeft het niet opgelost...
Echt super dat jij (en dus ook jullie van Tweakers!) hier tijd in wilt steken om het op te lossen. Dat doet mij echt heel erg goed. Met mijn handicap krijg ik namelijk extreem vaak Nee verkocht. Meestal onder het mom van de doelgroep is te klein om hier überhaupt tijd aan te besteden. Of zoals bij de overheid: Wij voldoen aan onze richtlijnen. Dat die richtlijnen dan in de praktijk niet werken als je niet 100% blind bent, doet er dan blijkbaar niet toe. |:(

Uiteindelijk wil ik ook gewoon meedraaien in de maatschappij en als je dan niet mee kunt doen om iets doms als een lettertype wat niet meeschaalt is op z'n zachtst gezegd wrang te noemen. Dus bij deze alvast een virtueel bloemetje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnnHr9U3_1M0ygcNAAjekD3BrGg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iCEMHETDIsg5oYfocUEY53ry.png?f=user_large
Long story; blijkt dat DevTools me voor de gek hield, uiteindelijk kan ik die grid-template-columns rule uitschakelen en dan weer inschakelen, dan staat het goed (met de huidige css rule) - na een pagina-refresh is het weer stuk....ongeacht wat ik doe voor die kolom, buiten een vaste breedte zetten (maar dat is geen oplossing).
Yes, dat gebeurt... Heb ik al vaker gezien en is bloedirritant. Het is sowieso al vreemd dat de normale kolombreedte 2rem is, behalve op mobiele Chrome wanneer ik tekstvergroting heb ingeschakeld. Dan wordt deze kolom ineens groter 8)7 . Dit gebeurt in geen andere omgeving, dat ik weet. Echter doet bijvoorbeeld Firefox het voor mij veel slechter door de tekst gewoon niet goed mee te schalen met de door mij gekozen instelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0KqjqB4G_afdicQ3CnuYYGuyxE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5OQWW0MfJQzPhfrPTVTpJQ7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXJ33OoQqtg0-KFz1oilyiW_R6c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iTMBWyMZr7OZfPcNs8wJ8hVE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uv_FUF3r0-KkMDs9uOXUjnLduJQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKI616V4tRg10SemRHePkNQ3.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik kan dan wel 200% schaling kiezen, maar het zou mij verbazen als iemand dit ooit getest heeft...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWKaau0jLqYqaK_Y76S-8K09B_A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiYsqmkQpqPhRNHVvTg0Wyos.jpg?f=fotoalbum_tile

Het is dan misschien wel 200%, maar hier kun je niet normaal mee internetten.
Overigens context voor het kiezen van grid hier ipv flex is dat Safari geen support heeft voor gap in flexbox, dit brak de leesbaarheid op Safari nogal stevig; hier hebben we dinsdag een groot aantal aanpassingen voor gedaan.
Ik snap het. Ik wil ook benadrukken dat ik jullie niets verwijt, en ik snap ook dat jullie verder moeten. En soms is het kiezen tussen twee slechte. Daarom heb ik vooralsnog een workaround geïmplementeerd met custom css zodat ik de website wel goed kan gebruiken:

Cascading Stylesheet:
1
.headline--time {overflow: hidden;}

Dan vallen de minuten eraf op mijn mobiel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvEDRx1-N2wDhoFJn8TkzJk9-Bk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hGaSaegrlE0Cp1e1NsBTcOb3.jpg?f=user_large

Ik zou het wellicht nog rechts uit kunnen lijnen, maar dat is een detail wat mij betreft. En tja, als dat het ergste is, heb ik echrt he-le-maal niets te klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmvszYyNic0nGIEmDZkyzyIjoo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Snyx7681E0rvHZTHjqV5ufwj.png?f=fotoalbum_large

@jelle. Ik had extra gratis 2x dezelfde review op de homepage. Na een F5 heb ik wel twee andere, dus kan een toevalstreffer zijn.

Edit: ik moet beter leren kijken: wel hetzelfde product, andere review. Nevermind.

[ Voor 15% gewijzigd door balfnl op 02-03-2023 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 18:57
alex3305 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:35:
[...]

Echt super dat jij (en dus ook jullie van Tweakers!) hier tijd in wilt steken om het op te lossen. Dat doet mij echt heel erg goed. Met mijn handicap krijg ik namelijk extreem vaak Nee verkocht. Meestal onder het mom van de doelgroep is te klein om hier überhaupt tijd aan te besteden. Of zoals bij de overheid: Wij voldoen aan onze richtlijnen. Dat die richtlijnen dan in de praktijk niet werken als je niet 100% blind bent, doet er dan blijkbaar niet toe. |:(

Uiteindelijk wil ik ook gewoon meedraaien in de maatschappij en als je dan niet mee kunt doen om iets doms als een lettertype wat niet meeschaalt is op z'n zachtst gezegd wrang te noemen. Dus bij deze alvast een virtueel bloemetje:

Bedankt voor de vriendelijke woorden! :)
[...]

Yes, dat gebeurt... Heb ik al vaker gezien en is bloedirritant. Het is sowieso al vreemd dat de normale kolombreedte 2rem is, behalve op mobiele Chrome wanneer ik tekstvergroting heb ingeschakeld. Dan wordt deze kolom ineens groter 8)7 . Dit gebeurt in geen andere omgeving, dat ik weet. Echter doet bijvoorbeeld Firefox het voor mij veel slechter door de tekst gewoon niet goed mee te schalen met de door mij gekozen instelling.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik kan dan wel 200% schaling kiezen, maar het zou mij verbazen als iemand dit ooit getest heeft...

[Afbeelding]

Het is dan misschien wel 200%, maar hier kun je niet normaal mee internetten.
Dit gedrag in Firefox (ook op Android neem ik aan?) verbaas ik me dan wel weer over; als ik op de huidige pagina op mijn eigen telefoon in Firefox de text-zoom op 160% zet, word de tekst wél gewoon geschaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0O4WjzS6fFBfdaNi0KY8iSl0s8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osJSxILSAxP3wx7BqKdhFQDG.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cD6D9y-XZTk310Ru4UEZGaa7a0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyalKrMfmLyfwEIQKP38r4Vv.jpg?f=fotoalbum_medium
[...]

Ik snap het. Ik wil ook benadrukken dat ik jullie niets verwijt, en ik snap ook dat jullie verder moeten. En soms is het kiezen tussen twee slechte. Daarom heb ik vooralsnog een workaround geïmplementeerd met custom css zodat ik de website wel goed kan gebruiken:

Cascading Stylesheet:
1
.headline--time {overflow: hidden;}

Dan vallen de minuten eraf op mijn mobiel:

[Afbeelding]

Ik zou het wellicht nog rechts uit kunnen lijnen, maar dat is een detail wat mij betreft. En tja, als dat het ergste is, heb ik echrt he-le-maal niets te klagen.
Als je geen probleem hebt om hiervoor een custom CSS regel te gebruiken, kan ik je deze aanraden - ik heb dit niet uitputtend kunnen testen en kan dit dus niet naar productie pushen, maar dit lijkt voor jouw situatie uitkomst te kunnen bieden. Dit zet de time onder het icoon, en doet dit alleen op devices die geen hover ondersteunen (lees: mobiel/tablet) en op desktop zal het gewoon werken zoals het nu werkt :)

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
@media not (hover: hover) {
  .headline {
    grid-template-rows: repeat(2, 1fr);
    grid-template-columns: 4rem minmax(0, 1fr) 2.125rem !important;
  }

.headline--time {
    grid-row: 2;
  }

.headline--anchor,
  .headline--replies .comment-counter {
    grid-row: span 2;
  }
}

EDIT: Ik wil nog wel even aanstippen dat dit hopelijk een tijdelijke band-aid is, gezien het wel de bedoeling is dat we toegankelijkheids-opties ondersteunen, maar -zoals in dit kleine voorbeeld te zien- is dat niet per se triviaal :)

[ Voor 2% gewijzigd door Marvellanius op 02-03-2023 14:07 . Reden: uitwijding accessibility ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 21:56
Marvellanius schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:56:
[...]

Dit gedrag in Firefox (ook op Android neem ik aan?) verbaas ik me dan wel weer over; als ik op de huidige pagina op mijn eigen telefoon in Firefox de text-zoom op 160% zet, word de tekst wél gewoon geschaald:

[Afbeelding][Afbeelding]
Tekst wordt, uiteraard, wel geschaald. Maar niet zoals het voorbeeld in de toegankelijkheidsinstelling. En hier stip je precies het probleem aan wat Chrome dus voor mij wel oplost en Firefox niet. Chrome lijkt namelijk veel dichter bij de door mijn gewenste instelling te komen. Dat ligt overigens niet aan Tweakers, maar hebben heel veel websites last van. Bijvoorbeeld Nu.nl en Omroep Brabant hebben gewoon lak aan door mij gekozen instelling. In ieder geval op hun frontpage. Tweakers daarentegen doet het wat mij betreft extreem goed, met name in de contentpagina's.
Als je geen probleem hebt om hiervoor een custom CSS regel te gebruiken, kan ik je deze aanraden - ik heb dit niet uitputtend kunnen testen en kan dit dus niet naar productie pushen, maar dit lijkt voor jouw situatie uitkomst te kunnen bieden. Dit zet de time onder het icoon, en doet dit alleen op devices die geen hover ondersteunen (lees: mobiel/tablet) en op desktop zal het gewoon werken zoals het nu werkt :)

[...]
En nu ben ik er 100% overtuigd dat het een bug in Chrome is. Als ik met deze workaround namelijk de frontpage open dan overlapt de tijd nog steeds met de titel. Verander ik daarop de oriëntatie van mijn telefoon - en forceer ik dus een draw - werkt het plots wel prima. Als ik terug roteer idem. Maar als ik de pagina ververs is het weer kapot. Ik blijf vooralsnog nog even bij mijn overflow: hidden :>
EDIT: Ik wil nog wel even aanstippen dat dit hopelijk een tijdelijke band-aid is, gezien het wel de bedoeling is dat we toegankelijkheids-opties ondersteunen, maar -zoals in dit kleine voorbeeld te zien- is dat niet per se triviaal :)
Dat weet ik en daarom accepteer ik dit ook en ben ik dus ook zo blij met de inzet. Ik heb liever wat visuele glitches, maar dat ik het kan lezen, dan dat ik niets kan lezen en het er strak uitziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojHN-nFxcbopt9fcP_jxdy2u5Ro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ctkKqGKwqXZlCod0KNhGygBQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOgR6StLV10x0g5jgZHl3piL0ss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dxJhQK9myAUXNvLweyrbe9Xo.png?f=fotoalbum_large

De menubalk zit op de homepage (wat mij betreft) te ver naar links. Wel mooi gecentreerd wanneer je op het forum zit.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik merk dat ik de frontpage nauwelijks meer lees omdat ik niet meer kan zien wat er read/unread is.
Dit werkte wel met het oude thema. Mogelijk een gebrek in een van de CSS regels die ik nog heb draaien.

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Noxious schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:22:
Ik merk dat ik de frontpage nauwelijks meer lees omdat ik niet meer kan zien wat er read/unread is.
Dit werkte wel met het oude thema. Mogelijk een gebrek in een van de CSS regels die ik nog heb draaien.

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden? :P
Read/unread in de zin van dat gelezen artikelen een andere link kleur krijgen?

Dat werkt bij mij nog gewoon :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
HKLM_ schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:17:
[...]

Read/unread in de zin van dat gelezen artikelen een andere link kleur krijgen?

Dat werkt bij mij nog gewoon :)
Hmm thanks, dan zal het wel een van de custom CSS changes zijn die het sloopt. :P

Ik ga eens zoeken/testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:28
sweetdude schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:56:
Wat ik deze keer mis, net zoals bij de vorige frontpage vernieuwing.
De artikelen worden gegroepeerd per datum, bijvoorbeeld "woensdag 22 februari", deze is niet meer klikbaar. Het zou fijn zijn om daar een hyperlink van te maken om zo alle artikelen van 1 dag te kunnen openen om zo even alle nieuws te lezen van vandaag/ gisteren.
Is al iets bekend of deze naar mijn idee relatief kleine aanpassing doorgevoerd gaat worden en zo ja wanneer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
HKLM_ schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:31:
Dank je wel voor de uitgebreide uitleg! Voor het testen van die nieuwe forum items op de FP moet de beta functie aan waarschijnlijk?
De opt-in voor bètafeatures zullen we voornamelijk gebruiken voor grote wijzigingen die we een langere periode willen testen. Voor specifiek de forumblokjes die we gaan testen is het niet nodig om dat aan te zetten.
sweetdude schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:36:
Is al iets bekend of deze naar mijn idee relatief kleine aanpassing doorgevoerd gaat worden en zo ja wanneer?
Er zijn geen plannen om deze links terug te brengen, maar "Laatste nieuws" is klikbaar en brengt je naar het nieuws van die dag. Onderaan die pagina kun je desgewenst doornavigeren naar eerdere dagen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:43
bozhoyo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:04:
[...]

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat het onderdeel 'nu populair op het forum' verdwenen is, was voor mij dé manier om eenvoudig nieuwe onderwerpen te bekijken. Ik zou nu niet weten waar ik dit soort leuke topics kan vinden op het forum.

Fijn dat jullie nadenken om weer een vergelijkbaar iets te herintroduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Wild Chocolate schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:42:
Sinds een paar dagen (volgens mij niet sinds het begin, is mij toen in ieder geval niet opgevallen), overlapt het een en ander bij mij op de frontpage.

Opera 96.0.4693.20 (zojuist geüpdatet, in 95.0.4635.46 was dit ook) op Windows 11, 1920*1080 op een 15 Inch laptopscherm. Ik gebruik geen custom-CSS

[Afbeelding]

Nu gebruik ik standaard Tweakers op 110% ingezoomd:
[Afbeelding]

Dan overlapt de rechterkolom zelfs over de artikelen heen. Los daarvan, vind ik de koppen op de frontpage dan wel erg groot worden. Nu zul je je afvragen, waarom kijk je dan ingezoomd? Nou, omdat ik anders de letters van de artikelen te klein vind worden. Liever zou ik die denk ik zelfs op 125% lezen, maar dan is de frontpage echt achterlijk groot... De verhouding tussen lettergrootte frontpage vs. artikelen is wat mij betreft dus nogal uit proportie.

100%
[Afbeelding]

110%
[Afbeelding]
Aangezien er niet op gereageerd is, maar even een schaamteloze zelfquote...

Inmiddels ziet het er allemaal weer goed uit. Is er iets gewijzigd om dit aan te passen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:20
Voortbordurend op alle andere reacties van mensen die de sectie "populair op het forum" missen, hier een willekeurig screenshot van forum thema highlights.

Van de 8 topics, zijn er 7 een "het grote X topic". Ik hoop echt dat hier iets aan gedaan kan worden, want hier kan ik niet zoveel mee :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xW6PPUOiTQ3v4HWCcdM8wj6oZas=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3GvYvHQM1ZSbMFbQ0Uu6Hxed.png?f=user_large

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

P1nGu1n schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 23:11:
Voortbordurend op alle andere reacties van mensen die de sectie "populair op het forum" missen, hier een willekeurig screenshot van forum thema highlights.

Van de 8 topics, zijn er 7 een "het grote X topic". Ik hoop echt dat hier iets aan gedaan kan worden, want hier kan ik niet zoveel mee :|

[Afbeelding]
Inderdaad, merk dat sinds het weg is, ik minder tijd op het forum doorbreng en überhaupt minder op Tweakers begin door te brengen. Het forum en zeker de actieve topics vond ik altijd erg leuk en boeiend.

Het eventueel wegblijven ervan zou ik onwijs jammer vinden. Van de actieve topics stak ik geregeld het nodige nog op. De actieve topics zijn echt beduidend wat anders.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:43
Zouden de resultaten uit dat onderzoek ook beschikbaar kunnen komen? Misschien zijn wij namelijk wel de enige ~ 10 mensen die het interessant vinden, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
Wild Chocolate schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:05:
Aangezien er niet op gereageerd is, maar even een schaamteloze zelfquote...

Inmiddels ziet het er allemaal weer goed uit. Is er iets gewijzigd om dit aan te passen?
Er zijn diverse fixes uitgerold voor bepaalde browsers, ik weet niet exact hoe dat zat voor specifiek Opera. Mocht je onverhoopt toch nog iets tegenkomen, laat het gerust weten :)
KaiseRRuby schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:18:
Zouden de resultaten uit dat onderzoek ook beschikbaar kunnen komen? Misschien zijn wij namelijk wel de enige ~ 10 mensen die het interessant vinden, dat kan natuurlijk ook.
We delen geen gedetailleerde onderzoeksresultaten, maar de uitkomst ervan zou je vraag moeten beantwoorden, want die zal onder andere gebaseerd zijn op hoe groot de behoefte is onder alle gebruikers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jelle. schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Er zijn diverse fixes uitgerold voor bepaalde browsers, ik weet niet exact hoe dat zat voor specifiek Opera. Mocht je onverhoopt toch nog iets tegenkomen, laat het gerust weten :)
Voor browserwindow breedtes rond/onder de 1000px is er nog niks verandert :/ , @Marvellanius is daar al nieuws over?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18
Master FX schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:17:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De menubalk zit op de homepage (wat mij betreft) te ver naar links. Wel mooi gecentreerd wanneer je op het forum zit.
Dit lijkt ook alleen op de frontpage te gebeuren, als je in de Pricewatch of Vraag & Aanbod zit gebeurt die verspringing niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
Raven schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:22:
Voor browserwindow breedtes rond/onder de 1000px is er nog niks verandert :/ , @Marvellanius is daar al nieuws over?
We hebben een mogelijke oplossing hiervoor in gedachten, namelijk het verbreden van de content zodat er geen witruimte is, maar die gaan we eerst testen voordat we het uitrollen.
Lizard schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:12:
Dit lijkt ook alleen op de frontpage te gebeuren, als je in de Pricewatch of Vraag & Aanbod zit gebeurt die verspringing niet.
Dat klopt, omdat nu nog alleen de frontpage gebruikmaakt van het bredere grid. Het doel is om dat bredere grid uiteindelijk voor de gehele website uit te rollen. Ondertussen werken we aan een vernieuwde en bredere navigatie, waardoor deze verspringing in elk geval niet meer optreedt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Heb een vraag over themas o.a. darkmode. Komt zodra dit klaar is hier een soort van template met css code van zodat die makkelijk naar eigen smaak aan te passen is met custom css?
Nu is het zelf opzoek gaan naar de juiste selectors of overnemen van een bestaand custom css snippet, bijvoorbeeld tweakers perfect dark. Met kans dat bepaalde dingen onbedoeld toch niet helemaal goed werken.

Zeker voor mensen zoals ik die wel enige ervaring hebben met css maar ook weer niet alles goed weten kan dit erg handig zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Toet3r op 08-03-2023 20:06 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

Toet3r schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:58:
Heb een vraag over themas o.a. darkmode. Komt zodra dit klaar is hier een soort van template met css code van zodat die makkelijk naar eigen smaak aan te passen is met custom css?
Nu is het zelf opzoek gaan naar de juiste selectors of overnemen van een bestaand custom css snippet, bijvoorbeeld tweakers perfect dark. Met kans dat bepaalde dingen onbedoeld toch niet helemaal goed werken.

Zeker voor mensen zoals ik die wel enige ervaring hebben met css maar ook weer niet alles goed weten kan dit erg handig zijn.
Ik zou er niet teveel op rekenen. En er is genoeg werk door anderen gedaan om (delen van) hun werk te hergebruiken als je het toch anders wil.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:58:
[...]

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat het onderdeel 'nu populair op het forum' verdwenen is, was voor mij dé manier om eenvoudig nieuwe onderwerpen te bekijken. Ik zou nu niet weten waar ik dit soort leuke topics kan vinden op het forum.

Fijn dat jullie nadenken om weer een vergelijkbaar iets te herintroduceren.
Volgens mij hebben ze inmiddels zoiets gereleased :) Volgens mij waren het er voorheen 6 maar de 4 "met de hoogste klokfrequenties" worden nu getoond. Ben er blij mee in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
frankyboy707 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Volgens mij hebben ze inmiddels zoiets gereleased :) Volgens mij waren het er voorheen 6 maar de 4 "met de hoogste klokfrequenties" worden nu getoond. Ben er blij mee in ieder geval
Ik zie deze aanpassing niet? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
Martinez- schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:42:
[...]

Ik zie deze aanpassing niet? :9
Dit zie ik op mobiel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47EYc_4Xu7-4yITPjkmdEmSQS3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvjJG5fi19Dw8OzBV6oTN1KU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
frankyboy707 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:37:
Dit is een A/B-test om de behoefte en het gebruik te valideren, dus de zichtbaarheid hangt af van de testgroep waar je in zit (cc @Martinez-) :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Nu online
jelle. schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Dit is een A/B-test om de behoefte en het gebruik te valideren, dus de zichtbaarheid hangt af van de testgroep waar je in zit (cc @Martinez-) :)
Thx voor de uitleg!
Behoefte was bij mij hoog, dus zet maar een plusje achter mijn naam ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
jelle. schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Ik zit helaas niet in de testgroep, maar ben wel erg blij dat er naar feedback geluisterd wordt. Ongeacht de resultaten van het daadwerkelijke gebruik en of de functie dus terugkomt, complimenten daarvoor! d:)b

Vraagje, nu je hier toch mee aan het experimenteren bent: zullen er altijd maar 4 items worden getoond? Mijn persoonlijke voorkeur zou er naar uitgaan om meer topics per categorie te tonen (of dit nou een thema is, of populaire topics). Voeg er eventueel 8 toe, en toon er d.m.v. CSS maar 4. Dan tover ik die andere zelf wel naar voren met custom CSS :+ Ditzelfde doe ik nu ook op de mobiele pagina, waar maar 1 van de 2 forum thema's wordt getoond.

[ Voor 32% gewijzigd door P1nGu1n op 09-03-2023 12:12 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Vanwaar dat de 'populaire topics' willekeurig gesorteerd worden, en ook maar een subset van populaire topics te zien zijn?
Elke keer als ik ververs krijg ik een ander lijstje en een andere volgorde te zien.

Tevens is een lijst met "populaire topics" met daaronder een linkje naar 'meer actieve topics' nogal verwarrend.
Actieve topics =/= populaire topics. Als je op 'meer' drukt verwacht ik 'meer' te zien, niet iets anders.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
dragonhaertt schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:13:
Vanwaar dat de 'populaire topics' willekeurig gesorteerd worden, en ook maar een subset van populaire topics te zien zijn?
Elke keer als ik ververs krijg ik een ander lijstje en een andere volgorde te zien.

Tevens is een lijst met "populaire topics" met daaronder een linkje naar 'meer actieve topics' nogal verwarrend.
Actieve topics =/= populaire topics. Als je op 'meer' drukt verwacht ik 'meer' te zien, niet iets anders.
De test die nu draait, is precies de functionaliteit zoals die op de oude frontpage bestond. Alleen zijn het 4 ipv 6 topics. Ook voorheen werd er verwezen naar actieve topics, hoe onlogisch dat wellicht ook is ;) We willen hier nog verder mee gaan experimenteren, zie bozhoyo in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage".

Edit: nu ik dat zeg, bedenk ik me dat het oude lijstje wat statischer was en minder vaak wisselde van inhoud. Gaan we even naar kijken, maar we testen nu in elk geval op deze variant :)

Edit 2: heeft vermoedelijk te maken met frontpage caching (elke minuut), daar wordt in deze test geen rekening mee gehouden.

[ Voor 14% gewijzigd door jelle. op 09-03-2023 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:58

Mickey77

Allround ICT-er

@jelle. zoals ik al heb geschreven, hoopte ik dat trending topics snel terug kwam. Dus ik ben blij met dat blok met de hoogste klokfrequenties. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:12
* knip* Graag dit soort sneren achterwege laten.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 10-03-2023 10:11 ]

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
jelle. schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:29:
[...]

De test die nu draait, is precies de functionaliteit zoals die op de oude frontpage bestond. Alleen zijn het 4 ipv 6 topics. Ook voorheen werd er verwezen naar actieve topics, hoe onlogisch dat wellicht ook is ;) We willen hier nog verder mee gaan experimenteren, zie bozhoyo in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage".

Edit: nu ik dat zeg, bedenk ik me dat het oude lijstje wat statischer was en minder vaak wisselde van inhoud. Gaan we even naar kijken, maar we testen nu in elk geval op deze variant :)

Edit 2: heeft vermoedelijk te maken met frontpage caching (elke minuut), daar wordt in deze test geen rekening mee gehouden.
Tot nu toe ben ik er wel blij mee eigenlijk :)

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Populair op het forum blokje weer terug :D 4 topics is een goed begin, hopelijk worden het er nog 5 of 6. Goed dat er naar de feedback geluisterd wordt. Ben wel benieuwd waarom uit de bèta tests bleek dat dit blokje niet populair was, in dit topic toch redelijk wat fans aanwezig.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 11-03-2023 11:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 21:33
Voor degenen die de classic frontpage prefereren, ik heb een script in elkaar geklust voor de liefhebbers:
https://greasyfork.org/nl...weakers-classic-frontpage

Je hebt hiervoor tampermonkey nodig.

Verder momenteel wat aan het experimenteren met de verschillende blokjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBBehSAtvqL1szciYzHAPSffdYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zeSZRp4QLX1T9LGOBwsKZKEe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Azbest schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 01:57:
Voor degenen die de classic frontpage prefereren, ik heb een script in elkaar geklust voor de liefhebbers:
https://greasyfork.org/nl...weakers-classic-frontpage

Je hebt hiervoor tampermonkey nodig.

Verder momenteel wat aan het experimenteren met de verschillende blokjes:
[Afbeelding]
Jammer dat het geen Custom CSS versie is, want het is bijna PERFECT! _O_

Alleen nog effe het volgende weghalen :
- "Vergelijk producten en prijzen"
- Die grote headline met "Windows 11 op een oude telefoon"

En hij is helemaal af! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is dit hier op zijn plaats?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KL392mjXmIyfM0WCtb32y0B7sEI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RrtLa7cp7ElSFwCJ6ztP0szh.png?f=user_large Ik zou 'duurzaam verbouwen' hier klikbaar maken, dat springt wat meer in het zicht dan dat kleine linkje rechtsonder (die op zich ook gewoon nog wel kan bestaan).

Tweede puntje, een 'feedback' link op de frontpage zelf naar dit forum.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ondertussen zie ik dat "populair op het forum" weer terug is op de FP. Heel fijn!

Maar helaas zijn het maar 4 topics ipv de eerdere 10. Is het mogelijk om weer 10 actieve topics, of meer, op de FP te krijgen? Zo te zien is er nog best wat ruimte om dat te doen als we wat schuiven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwENAN9NU4NBgVEwVTCtXzdzMZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZxROlUBJd9afMCeXliG4u8jS.png?f=fotoalbum_large

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 21:33
nero355 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:18:
[...]

Jammer dat het geen Custom CSS versie is, want het is bijna PERFECT! _O_

Alleen nog effe het volgende weghalen :
- "Vergelijk producten en prijzen"
- Die grote headline met "Windows 11 op een oude telefoon"

En hij is helemaal af! d:)b
Je had me aan het denken gezet. Ik dacht, toch eens kijken hoe de frontpage er heel wat jaartjes geleden uit zag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JjnYY8EDAMwMg3PJPrsLbZHh5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9rEIUwAE5iJYLuJUTWqnWwYj.png?f=fotoalbum_large

:') :') :')

Toch wel wat voorruitgang geboekt, wat me ook opviel is dat door de jaren heen de poll helemaal naar beneden is gedrukt. In den beginne stond die bovenaan. Misschien dat ik met CSS de indeling wel kan bepalen, een voordeel van het nieuwe grid systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Azbest schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 05:15:
Je had me aan het denken gezet. Ik dacht, toch eens kijken hoe de frontpage er heel wat jaartjes geleden uit zag:

[Afbeelding]

:') :') :')
Volgens mij heb je net een of andere brakke tussenversie gepakt en moet je of nog een stukje vooruit in de tijd of nog een stukje terug in de tijd voor de beste versie! :)
Toch wel wat voorruitgang geboekt, wat me ook opviel is dat door de jaren heen de poll helemaal naar beneden is gedrukt. In den beginne stond die bovenaan. Misschien dat ik met CSS de indeling wel kan bepalen, een voordeel van het nieuwe grid systeem.
Er is een tijd geweest dat de Poll boven de Meuktracker (Nu Downloads dus...) stond aan de rechterkant en ook nog eens erboven of gelijk eronder als het goed is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 10:58

crisp

Devver

Pixelated

nero355 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:31:
[...]

Volgens mij heb je net een of andere brakke tussenversie gepakt en moet je of nog een stukje vooruit in de tijd of nog een stukje terug in de tijd voor de beste versie! :)
Dat was Tweakers NG / versie 6 (2007-2012). De laatste echt grote vernieuwing was Tweakers 7 in 2012. Voor de die-hard fans hebben we ook nog versie 1 beschikbaar :P

Versie 1: 1998 - 1999
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i/1033422101.gif

Versie 2: 1999
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i/1033422166.gif

Versie 3: 1999 - 2002
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i/1033422239.gif

Versie 4: 2002 - 2007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YoZx6OfMqKs6K8Qvv3A-VFyhEJ4=/x800/filters:fill(black)/i/1033422313.gif?f=imagegallery

Versie 5: 2007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWMDHtFLbXTa-Q9zta5yQ4x0bxE=/x800/filters:fill(black)/i/1181079156.png?f=imagegallery

Versie 6: 2007 - 2012
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FOy1uoofvIEA57eJVUZtOue7Qc=/656x/filters:strip_exif()/i/1215429490.png?f=imagenormal

Versie 7: 2012 - 2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjQ_0kC3d2GDr5l1KHcK_NtGtCI=/656x/filters:strip_exif()/i/1384791765.png?f=imagenormal

Versie 7 heeft wel wat updates gehad, o.a. ankeiler redesign etc. Ik heb echter geen idee of we de huidige frontpage nu versie 8 of 7.5 moeten noemen :P

[ Voor 43% gewijzigd door crisp op 16-03-2023 16:05 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nero355

nero355

crisp schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:44:
Dat was Tweakers NG / versie 6 (2007-2012). De laatste echt grote vernieuwing was Tweakers 7 in 2012.
Dit was één van, zo niet de beste :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YoZx6OfMqKs6K8Qvv3A-VFyhEJ4=/x800/filters:fill(black)/i/1033422313.gif?f=imagegallery
Wat die Internet Explorer balk daar doet snap ik alleen niet... Effe negeren!

<3 _O_ O+

Maar ik kan me nog een paar layouts herinneren die echt goed waren, nadat ze door de klaagbak heen zijn gegaan! ;)
Voor de die-hard fans hebben we ook nog versie 1 beschikbaar :P
Dat is die horrorshow van Femme zelf dus laten we dat maar niet doen! :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:50:
[...]

Dit was één van, zo niet de beste :
[Afbeelding]
Wat die Internet Explorer balk daar doet snap ik alleen niet... Effe negeren!
Yes! Helemaal mee eens. De huidige layout is zo te zien wel de eerste die zo te zien goed gebruik maakt van de bredere schermen die we 'tegenwoordig' (sinds ... 2005+ :+ ) hebben. Of scalede de vorige versie ook al dynamisch als je een breder scherm had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 16:25
Voor de liefhebber; de bredere versie van de site vind ik zelf erg prettig, maar het kan wat mij betreft nog iets breder op een groot scherm. Daarvoor heb ik zelf een Custom CSS snippet gemaakt. Maar in de originele breedte en de custom breedte vind ik dat de headlines net iets te ver naar links staan voor m'n gevoel, daarom heb ik ook een Custom CSS snippet gemaakt die de headlines in het midden plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

:*)
De huidige layout is zo te zien wel de eerste die zo te zien goed gebruik maakt van de bredere schermen die we 'tegenwoordig' (sinds ... 2005+ :+ ) hebben.
Of scalede de vorige versie ook al dynamisch als je een breder scherm had?
Niet dat ik weet, want ik had toen één van deze resoluties in gebruik :
- 1152x864
- 1280x1024
- 1600x1200

En meer dan dat heb ik ook niet nodig, want een maximized browser window op mijn huidig 1920x1200 scherm is gewoon zonde en daarnaast ook niet echt handig qua ergonomie! :)

Voor sommigen een kwestie van uitproberen en het meteen fijn vinden is onlangs gebleken : fps in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage" :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:26
Electrowolf schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:29:
Ondertussen zie ik dat "populair op het forum" weer terug is op de FP. Heel fijn!

Maar helaas zijn het maar 4 topics ipv de eerdere 10. Is het mogelijk om weer 10 actieve topics, of meer, op de FP te krijgen? Zo te zien is er nog best wat ruimte om dat te doen als we wat schuiven:
Hier sluit ik me bij aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
@jelle. Staat de functie voor active topics op de FP weer uit? Zowel op mijn ipad als iphone zie ik hem niet meer 😭

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
HKLM_ schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:05:
@jelle. Staat de functie voor active topics op de FP weer uit? Zowel op mijn ipad als iphone zie ik hem niet meer 😭
Dat klopt, de test is beëindigd. We melden ons hier zodra we de vervolgstappen voor dit blokje hebben bepaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:44
Electrowolf schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:29:

[Afbeelding]
Dit idee, om het blok 'uitgelichte gebruikersreview' te verschuiven zodat het 'populair op het forum' blok groter wordt, zou m.i. ook per direct mogen worden toegepast op de mobiele variant. Daar zou z'n actief topic overzicht ook zeer gewaardeerd worden.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:56:
[...]

:*)

[...]

Niet dat ik weet, want ik had toen één van deze resoluties in gebruik :
- 1152x864
- 1280x1024
- 1600x1200

En meer dan dat heb ik ook niet nodig, want een maximized browser window op mijn huidig 1920x1200 scherm is gewoon zonde en daarnaast ook niet echt handig qua ergonomie! :)
Ik partitioneer mijn scherm met virtual desktops (a.k.a. workspaces). Ik heb niet echt een doel voor de rest van die ruimte in mijn browser virtual desktop, zou er 2 naast elkaar kunnen zetten op zich, maar ook daar heb ik niet echt behoefte aan want ik lees toch maar 1 ding tegelijkertijd en teveel zien lijdt me teveel af. Maar goed, ik heb me er wel lang en breed bij neergelegd dat sites grotendeels gemaakt zijn voor smalle schermen en het is dus ook niet zo erg, maar word wel altijd blij als een site een dynamische layout heeft die een beetje meeschaalt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
@jelle. zijn jullie weer aan het testen?

Op mijn Windows 11 desktop zie ik het vakje wel maar op mijn iPhone / iPad niet kunnen jullie al iets meer vertellen over het wel of niet terug komen van dat vakje 😬

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

HKLM_ schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:25:

Op mijn Windows 11 desktop zie ik het vakje wel maar op mijn iPhone / iPad niet kunnen jullie al iets meer vertellen over het wel of niet terug komen van dat vakje 😬
Dit viel mij ook op! Nu heb ik hem wel op de desktop, maar helaas niet op mobiel. Die laatste is nu eigenlijk waar ik er het meeste naar toe kijk/scroll O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
HKLM_ schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:25:

We hebben de test inderdaad weer aangezet om ook te kijken naar de impact op forumactiviteit. Zodra we definitieve conclusies uit deze test kunnen trekken, melden we dat hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
eric.1 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:46:
Die Pricewatch-bar, heeft nog wel een UX-tweak nodig mijn inziens. Uiteindelijk moet het altijd duidelijk zijn dat het scrollbaar is wanneer dit het geval is. Allereerst is het niet geheel duidelijk hoe te scrollen (ook al in de beta aangegeven), maar daarnaast is het ook niet duidelijk dát het scrollbaar is.

[Afbeelding]

Niets duidt erop dat je kan scrollen, je moet het maar net weten. En dat is mijn inziens gewoon een UX-fout.
We hebben inmiddels een aanpassing hiervoor gedaan: horizontaal scrollen (door te swipen) is alleen mogelijk op smalle schermen (tot 720 px). Boven die grens staat de "meer"-knop altijd in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-08 21:20
brama schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:33:
Is dit hier op zijn plaats?

[Afbeelding] Ik zou 'duurzaam verbouwen' hier klikbaar maken, dat springt wat meer in het zicht dan dat kleine linkje rechtsonder (die op zich ook gewoon nog wel kan bestaan).
Ik weet dat het niet klikbaar is, maar ik blijf toch telkens op de header klikken. :+

Dit zou niet zo'n grote change moeten zijn maar wel een flinke QoL verbetering. Even @jelle. lief aankijken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Indien dit veel te vaak gevraagd wordt, mijn excuses, maar ik zit al dagen op de Frontpage te zoeken hoe ik de lijstweergave van nieuwsartikelen kan vinden (zoals die op de frontpage) maar die ouder zijn dan 3 dagen?

Ik kan mij herinneren dat je normaal onderaan de nieuwsartikelen op de FP het knopje had naar 'Oudere artikelen' of iets in die geest. Ik probeer te zien welk nieuws er de afgelopen weken voorbij is gekomen. In een lijstweergave zoals op de FP.

Is dat verplaatst of is dat er niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gamo schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:08:
Nooit een optie geweest voor zover ik weet :?

Zie eerdere discussie : nero355 in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
OmgItsKoen schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:51:
[...]

Ik weet dat het niet klikbaar is, maar ik blijf toch telkens op de header klikken. :+

Dit zou niet zo'n grote change moeten zijn maar wel een flinke QoL verbetering. Even @jelle. lief aankijken. O-)
De meeste andere rode headlines in dezelfde stijl zijn overigens ook klikbaar, dus nog een argument om dit aan te passen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

nero355 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:04:
[...]

Nooit een optie geweest voor zover ik weet :?

Zie eerdere discussie : nero355 in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage" :)
Wauw. Then my mind/memory is playin' tricks on me!

Nooit gedacht dat ik een functie zou missen die er nooit geweest is :\

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrdemc
Gamo schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:08:
Indien dit veel te vaak gevraagd wordt, mijn excuses, maar ik zit al dagen op de Frontpage te zoeken hoe ik de lijstweergave van nieuwsartikelen kan vinden (zoals die op de frontpage) maar die ouder zijn dan 3 dagen?

Ik kan mij herinneren dat je normaal onderaan de nieuwsartikelen op de FP het knopje had naar 'Oudere artikelen' of iets in die geest. Ik probeer te zien welk nieuws er de afgelopen weken voorbij is gekomen. In een lijstweergave zoals op de FP.

Deze pagina bedoel je?
https://tweakers.net/nieuws/zoeken/
Volgens mij was er wel een knopje, maar die verwees dacht ik gewoon naar de nieuwspagina zoals deze ook in de header is gelinkt. Vanuit daar kun je wel zoeken zonder keywords waar je op deze pagina uitkomt :)

[ Voor 13% gewijzigd door mrdemc op 27-03-2023 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

mrdemc schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:42:
[...]

Deze pagina bedoel je?
https://tweakers.net/nieuws/zoeken/
Volgens mij was er wel een knopje, maar die verwees dacht ik gewoon naar de nieuwspagina zoals deze ook in de header is gelinkt. Vanuit daar kun je wel zoeken zonder keywords waar je op deze pagina uitkomt :)
Oh! Dit werkt ook :) Thank you very much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:34
Is er iemand aan het experimenteren? Ik zie de moderatie knoppen niet meer en -1 reacties "verdwijnen"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uc1-oCSIsESZI62DWtnGDJ7RpBs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3NE8tDUTqRsB1b19F3v67aBD.png?f=fotoalbum_large

Je ziet dat de moderatie knoppen weg zijn maar als ik dan klik op de -1 reactie, is dit het resultaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXA7hMNtCAyQb_X0ozyKuZEbXbE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8PcNaaamn0F8y6O8P8sROjGf.png?f=user_large

EDIT:
En als ik dan een reactie wil plaatsen, is dit het resultaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqltfRIR3Fr1bePj9ZJPtcWHRiM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cRwOm15BWMZq2BeH4mYdge1c.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Kenhas op 28-03-2023 08:00 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kenhas schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:57:
Is er iemand aan het experimenteren? Ik zie de moderatie knoppen niet meer en -1 reacties "verdwijnen"
[Afbeelding]

Je ziet dat de moderatie knoppen weg zijn maar als ik dan klik op de -1 reactie, is dit het resultaat
[Afbeelding]

EDIT:
[Afbeelding]
Ik gok dat je uBlock gebruikt? Die zijn de laatste tijd weer bezig om van alles te blokkeren op onze site...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

crisp schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:27:
[...]

Ik gok dat je uBlock gebruikt? Die zijn de laatste tijd weer bezig om van alles te blokkeren op onze site...
Dit inderdaad, heb uiteindelijk de filters kunnen aanpassen zodat de boel weer werkte, maar komt inderdaad dit ublock.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:34
Ik zie inderdaad uBlock. Wist niet eens dat dit op onze werklaptops staat. Extensie stond niet in balk bovenaan Edge. Wordt blijkbaar standaard gepushed vanuit onze it afdeling maar staat niet zichtbaar. Even uitgeschakeld en inderdaad, moderatie is terug

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

crisp schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:27:
Interessant! :)

Loopt daar een apart topic over toevallig ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

nero355 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:54:
[...]

Interessant! :)

Loopt daar een apart topic over toevallig ?
Nee, geen apart topic nog. uBlock heeft de rules inmiddels ook weer aangepast.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
De lege witte vlakken zijn niet om aan te zien.
Kunnen de blokken niet gewoon rechts aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-oM_3kqs0vbMliX1-P2MO_3hp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUJIBCy6jv4sSm4IFg6DHzQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Ik heb het een tijdje aangekeken om te wennen maar ik blijf het gevoel houden dat ik naar een enorm gedateerde website kijk die schrijft over innovatie in de technologie. Het matcht gewoon niet in mijn hoofd. Ik snap de wens voor een ruimere etalage. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch gezien de gigantische hoeveelheid aan content dat Tweakers en de community produceert. Dat vind ik juist heel erg fijn. Ik heb het idee dat ik veel meer inhoud zie dat ik anders had gemist. Het is jammer dat content vanuit de community nog steeds erg onderbelicht is maar daar zal vast een strategische afweging voor gemaakt zijn

Maar het wordt inmiddels ook wel eens tijd om ouderwetse donkerbruine pui met kleine rasterramen en slechte verlichting in te ruilen voor iets moderners. Grotere lettertypes die beter leesbaar zijn, meer ruimte tussen de teksten, minder content op elkaar gepropt. Vastklampen aan de designstijl die in 2014 nog acceptabel was, voelt in 2023 alsof het nog steeds 2014 is. En ik heb sterk het idee dat het vastklampen nu er voor heeft gezorgd dat de etalage enorm druk is en de plank mis slaat

Ik wil graag gebruik maken van een product dat bij de tijd is en gericht is naar de toekomst. Niet alleen in de journalistiek, maar ook in de leeservaring. Het is moeilijk om een redactie die schrijft over innovatie serieus te nemen als de rest zo gedateerd oogt. En omdat ik de redactie daarom niet serieus kan nemen, kom ik minder vaak omdat ik liever naar een plek ga waar ik wel het gevoel krijg alsof ik naar de toekomst kijk en lees

En wat betreft comments over "dit presteerde het beste in een a/b-test": je komt met een a/b-test absoluut hoger op de ladder. Maar het zegt niet of je überhaupt bij de juiste muur staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kenhas schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:57:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

EDIT:
[Afbeelding]
Ik denk dat je bij Ublock Origin de NLD: EasyDutch blocklist hebt aanstaan. Er is daar net een code merge gedaan om de Tweakers artikel adblock blokkade te omzeilen. Sommige artikelen mag je met adblocker aan niet lezen, en ublock probeert dat dus te omzeilen. Ze hebben echter niet goed getest en sloopten oa de moderatie :+

Voor @nero355 https://github.com/EasyDu...829c714caa8bb7cb39cd712ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

Misha schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:46:
Ik heb het een tijdje aangekeken om te wennen maar ik blijf het gevoel houden dat ik naar een enorm gedateerde website kijk die schrijft over innovatie in de technologie. Het matcht gewoon niet in mijn hoofd. Ik snap de wens voor een ruimere etalage. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch gezien de gigantische hoeveelheid aan content dat Tweakers en de community produceert. Dat vind ik juist heel erg fijn. Ik heb het idee dat ik veel meer inhoud zie dat ik anders had gemist. Het is jammer dat content vanuit de community nog steeds erg onderbelicht is maar daar zal vast een strategische afweging voor gemaakt zijn

Maar het wordt inmiddels ook wel eens tijd om ouderwetse donkerbruine pui met kleine rasterramen en slechte verlichting in te ruilen voor iets moderners. Grotere lettertypes die beter leesbaar zijn, meer ruimte tussen de teksten, minder content op elkaar gepropt. Vastklampen aan de designstijl die in 2014 nog acceptabel was, voelt in 2023 alsof het nog steeds 2014 is. En ik heb sterk het idee dat het vastklampen nu er voor heeft gezorgd dat de etalage enorm druk is en de plank mis slaat

Ik wil graag gebruik maken van een product dat bij de tijd is en gericht is naar de toekomst. Niet alleen in de journalistiek, maar ook in de leeservaring. Het is moeilijk om een redactie die schrijft over innovatie serieus te nemen als de rest zo gedateerd oogt. En omdat ik de redactie niet serieus kan nemen, kom ik minder vaak omdat ik liever naar een plek ga waar ik wel het gevoel krijg alsof ik naar de toekomst kijk en lees

En wat betreft comments over "dit presteerde het beste in een a/b-test": je komt met een a/b-test absoluut hoger op de ladder. Maar het zegt niet of je überhaupt bij de juiste muur staat
Tja, mooi betoog tegen de verkeerde muur ;)

Wees blij dat ze alleen nog maar de voorpagina misvormt hebben, omdat alles dezelfde styling geven anno 2023 te moeilijk was 🤷🏻‍♂️

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nero355

nero355

Grotere lettertypes die beter leesbaar zijn, meer ruimte tussen de teksten, minder content op elkaar gepropt.
Hoe groot wil je het in vredesnaam hebben :?

Ik kom al genoeg websites tegen die van mijn scherm een 320x240 exemplaar maken met hun koeienletters! :(

Door al die ongein zit ik steeds vaker naar 67% of zelfs lager uit te zoomen om nog iets van overzicht te hebben en de boel normaal leesbaar te houden... :F
stin00 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:43:
Ik denk dat je bij Ublock Origin de NLD: EasyDutch blocklist hebt aanstaan.

Er is daar net een code merge gedaan om de Tweakers artikel adblock blokkade te omzeilen.
Sommige artikelen mag je met adblocker aan niet lezen, en ublock probeert dat dus te omzeilen.
Ze hebben echter niet goed getest en sloopten oa de moderatie :+

Voor @nero355 https://github.com/EasyDu...829c714caa8bb7cb39cd712ff
Thnx! d:)b

Ik moet ook eens op zoek gaan naar iets om overal die irritante "Log hier in met Google" pop-ups te slopen! })
Ze per website blokkeren schiet niet echt op helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
nero355 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Hoe groot wil je het in vredesnaam hebben :?

Ik kom al genoeg websites tegen die van mijn scherm een 320x240 exemplaar maken met hun koeienletters! :(

Door al die ongein zit ik steeds vaker naar 67% of zelfs lager uit te zoomen om nog iets van overzicht te hebben en de boel normaal leesbaar te houden... :F
Leuk dat je direct overdrijft :) dat maakt discussieren zoveel makkelijker. Het grappige aan een forum is dat iedereen mag reageren. Iedereen mag zijn mening hebben en geven. En wat jij leesbaar vind, kan zomaar zijn dat het voor iemand anders onleesbaar is. In plaats van fel reageren, kun je ook gewoon accepteren dat niet iedereen jouw voorkeuren deelt.

Maar om serieus te reageren: op de frontpage zijn de headlines erg klein en staan ze krap op elkaar. Dat maakt ze lezen enorm ingewikkeld. Vooral als je een visuele beperking hebt. Meer padding aan de boven- en onderkant lost al veel op, maar persoonlijk vind ik iets groter (18px) veel fijner. Gezien de tweakersdoelgroep, die altijd direct alles overdrijft bij de kleinste wijziging, zoiets al wordt bestempeld als koeienletters, zou 16px een mooi compromis zijn

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mrdemc
Misha schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:37:
[...]

Leuk dat je direct overdrijft :) dat maakt discussieren zoveel makkelijker. Het grappige aan een forum is dat iedereen mag reageren. Iedereen mag zijn mening hebben en geven. En wat jij leesbaar vind, kan zomaar zijn dat het voor iemand anders onleesbaar is. In plaats van fel reageren, kun je ook gewoon accepteren dat niet iedereen jouw voorkeuren deelt.

Maar om serieus te reageren: op de frontpage zijn de headlines erg klein en staan ze krap op elkaar. Dat maakt ze lezen enorm ingewikkeld. Vooral als je een visuele beperking hebt. Meer padding aan de boven- en onderkant lost al veel op, maar persoonlijk vind ik iets groter (18px) veel fijner. Gezien de tweakersdoelgroep, die altijd direct alles overdrijft bij de kleinste wijziging, zoiets al wordt bestempeld als koeienletters, zou 16px een mooi compromis zijn
Voor visuele beperkingen zijn er andere oplossingen dan een website aan te passen voor iedereen die het bezoekt, zoals verschillende extensies of de standaard zoom / voorlees functies van de browsers.
Ik ben het met @nero355 eens dat de grootte van lettertype echt niet nog groter zou moeten, evenals de witruimte. Over voorkeuren gesproken die niet iedereen deelt: dat zou jij natuurlijk ook kunnen accepteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Misha schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:37:
Leuk dat je direct overdrijft :) dat maakt discussieren zoveel makkelijker.
Ik overdrijf niet!

Kijk zelf maar :
Tweakers - Frontpage & GoT
Tweakers - Frontpage & GoT Screenshots
Tweakers Forum - Gelukkig nog steeds lekker klein - 3Tweakers Forum - Gelukkig nog steeds lekker klein - 2Tweakers Forum - Gelukkig nog steeds lekker klein - 1
Tweakers Frontpage - Alles is al HUGE - 2Tweakers Frontpage - Alles is al HUGE - 1

Nou is dat maar een shitty 15,6 inch 1366x768 scherm, maar dan nog : Op mijn 24 inch 1920x1200 scherm wordt het er niet veel beter op met al die koeienletters... :| :/
Het grappige aan een forum is dat iedereen mag reageren. Iedereen mag zijn mening hebben en geven.
En wat jij leesbaar vind, kan zomaar zijn dat het voor iemand anders onleesbaar is. In plaats van fel reageren, kun je ook gewoon accepteren dat niet iedereen jouw voorkeuren deelt.
Dan kan je ook accepteren dat de meeste mensen geen last hebben van
Vooral als je een visuele beperking hebt.
bijvoorbeeld en je dan in feite de website aan het verpesten bent voor een minderheid ?!
Gezien de tweakersdoelgroep, die altijd direct alles overdrijft bij de kleinste wijziging, zoiets al wordt bestempeld als koeienletters, zou 16px een mooi compromis zijn
Die groep heeft anders wel gewoon gelijk in heel veel gevallen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
mrdemc schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:58:
[...]

Voor visuele beperkingen zijn er andere oplossingen dan een website aan te passen voor iedereen die het bezoekt, zoals verschillende extensies of de standaard zoom / voorlees functies van de browsers.
Ik ben het met @nero355 eens dat de grootte van lettertype echt niet nog groter zou moeten, evenals de witruimte. Over voorkeuren gesproken die niet iedereen deelt: dat zou jij natuurlijk ook kunnen accepteren ;)
Ik ben niet diegene die reageert op anderen met uitroeptekens en dingen in het extreme trekken ;). Dit was mijn feedback richting het product team van Tweakers. En visuele beperkingen heb je in talloze vormen. Dat was slechts een voorbeeld
nero355 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Ik overdrijf niet!

Kijk zelf maar :
Tweakers - Frontpage & GoT
Tweakers - Frontpage & GoT Screenshots
[Afbeelding: Tweakers Forum - Gelukkig nog steeds lekker klein - 3][Afbeelding: Tweakers Forum - Gelukkig nog steeds lekker klein - 2][Afbeelding: Tweakers Forum - Gelukkig nog steeds lekker klein - 1]
[Afbeelding: Tweakers Frontpage - Alles is al HUGE - 2][Afbeelding: Tweakers Frontpage - Alles is al HUGE - 1]

Nou is dat maar een shitty 15,6 inch 1366x768 scherm, maar dan nog : Op mijn 24 inch 1920x1200 scherm wordt het er niet veel beter op met al die koeienletters... :| :/

[...]

Dan kan je ook accepteren dat de meeste mensen geen last hebben van

[...]

bijvoorbeeld en je dan in feite de website aan het verpesten bent voor een minderheid ?!

[...]

Die groep heeft anders wel gewoon gelijk in heel veel gevallen!
Prima, bedankt voor je reactie. Ik stel voor dat we vanaf nu niet langer op elkaar reageren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-08 21:20

Ik wil graag gebruik maken van een product dat bij de tijd is en gericht is naar de toekomst. Niet alleen in de journalistiek, maar ook in de leeservaring. Het is moeilijk om een redactie die schrijft over innovatie serieus te nemen als de rest zo gedateerd oogt. En omdat ik de redactie niet serieus kan nemen, kom ik minder vaak omdat ik liever naar een plek ga waar ik wel het gevoel krijg alsof ik naar de toekomst kijk en lees

Ik ben het ergens wel met je eens, maar de vocal minority hier schreeuwt nogal snel zodra er ook maar iets moderns wordt geïmplementeerd. :+ De meeste hier schreeuwen over juist het tegenover gestelde, maarja dat is het lastige aan een website als Tweakers ontwikkelen/designen, je kan het nooit goed doen. Zelfs wanneer je met een setting 'Compact/Compacter' etc komt, zal het toch nooit zo goed zijn als wanneer je gewoon één soort marge aanhoudt.

Ik wacht nog steeds met smart op het actieve topics stukje onderaan de pagina. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaffel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-07 07:55
Op Firefox krijg ik soms een beetje vreemde UI te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eotzFHgJIyt4GUibNyQZZpKArI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NzsCGZlqI47riqltr89dwY6T.png?f=fotoalbum_large

Met debugger open:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlVeWjp8CjIEiM4Hv-cfeg-oTWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YFuoFWtqdvepAO1QeZBuTmrq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Edit: Too soon...

[ Voor 86% gewijzigd door Martinez- op 06-04-2023 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Martinez- schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:32:
Bedankt voor het terugbrengen van ons favoriete blokje op de frontpage! Ik ben al een aantal pareltjes tegengekomen *O* *O* *O*
Weet niet welk blok jij bedoelt, maar mijn fav blok met populair op het forum zie ik helaas nog niet.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:04:
[...]

Weet niet welk blok jij bedoelt, maar mijn fav blok met populair op het forum zie ik helaas nog niet.
Ik wel, helemaal onderaan op mobile. En tot zo ver heb ik geen enkele keer aan de 'goede' kant van de A/B-test gezeten. Kan @jelle. misschien bevestigen dat er wederom een test draait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
De A/B-test draait nog, zie ook jelle. in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage"

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Wist niet dat dat nog actueel was, daar ik het blokje pas sinds vandaag zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yersird
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-05-2023
L.S.,
In de nieuwe frontpage mis ik een door mij vrijwel altijd gebruikte optie, zie de hieronder geplaatste extracten.
Graag zie ik de link "meer nieuws" weer terugkomen.
Een extract uit de mail die ik naar info@tweakers.net heb gestuurd:

....

De reden daartoe is overigens, dat als je naar standaard naar tweakers.net gaat, er een lijst verschijnt met pakweg de laatste drie dagen,
én aan het eind van die lijst stond er een link "meer nieuws". Als je daar op klikt verschijnt het scherm met aan de linker zijde de kolom "Zoekresultaten" met daarin het keuzeveld "Datumbereik".
Deze link "meer nieuws" is blijkbaar sinds kort verdwenen. Kun je dat bevestigen?

Met vriendelijke groet,

....

Daarop kreeg ik van tweakers support de volgende reactie:

Die lijkt inderdaad verdwenen te zijn, dat kun je het beste hier melden: Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage de mensen die daarover gaan lezen niet mee in deze mailbox, maar wel daar op het forum.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
yersird schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:49:
L.S.,
In de nieuwe frontpage mis ik een door mij vrijwel altijd gebruikte optie, zie de hieronder geplaatste extracten.
Graag zie ik de link "meer nieuws" weer terugkomen.
Een extract uit de mail die ik naar info@tweakers.net heb gestuurd:

....

De reden daartoe is overigens, dat als je naar standaard naar tweakers.net gaat, er een lijst verschijnt met pakweg de laatste drie dagen,
én aan het eind van die lijst stond er een link "meer nieuws". Als je daar op klikt verschijnt het scherm met aan de linker zijde de kolom "Zoekresultaten" met daarin het keuzeveld "Datumbereik".
Deze link "meer nieuws" is blijkbaar sinds kort verdwenen. Kun je dat bevestigen?

Met vriendelijke groet,

....

Daarop kreeg ik van tweakers support de volgende reactie:

Die lijkt inderdaad verdwenen te zijn, dat kun je het beste hier melden: Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage de mensen die daarover gaan lezen niet mee in deze mailbox, maar wel daar op het forum.

Met vriendelijke groet,
Dit is reeds besproken: mrdemc in "Feedbacktopic voor de nieuwe frontpage"

TL;DR: Deze functie kun je alsnog bereiken op https://tweakers.net/nieuws/zoeken/ :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Hoe komt het dat het stukje Populair op het Forum weer pleite is? 'Leuk' dat ik nu de populairste topics uit twee random subfora te zien krijg, maar meer dan eens boeien me die niet. Populair op het Forum is gewoon lekker random en kan van alles zijn. Vaak weinig interessant, maar ben al vaak genoeg interessante topics tegengekomen op die manier. En ja, ik kan naar Forum gaan en dan Actieve Topics, maar juist het onvoorspelbare van de topics op de frontpage is leuk. Als je dan zo graag subfora wilt tonen, toon ze dan op basis van de gebruiker. Laat een gebruiker aangeven welke onderwerpen hij/zij interessant vindt op het forum bijvoorbeeld. Nu krijg ik bijvoorbeeld iets over smarthome of elektrisch rijden te zien, wat me echt totaal niet interesseert.

Ik was ook blij dat het weer terug was, maar nu is het dus weer weg sinds een paar dagen. Heel eerlijk gezegd is het wel een beetje een zooitje zo. Blokje weg, blokje terug, blokje weg, 'weer testen'. Soms zet ik m'n custom CSS even uit om te kijken hoe het er nu voor staat met de layout, maar daar word ik ook nog steeds niet heel vrolijk van :X Ik kom voornamelijk voor het nieuws naar Tweakers, en slechts 7,5% tot 15% (afhankelijk van de banner bovenin) van de website bestaat uit dat blok (1920x1080-scherm). Voor een nieuwswebsite is dat naar mijn mening echt schandalig weinig.

[ Voor 15% gewijzigd door SomerenV op 09-04-2023 00:37 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
SomerenV schreef op zondag 9 april 2023 @ 00:35:
Hoe komt het dat het stukje Populair op het Forum weer pleite is? 'Leuk' dat ik nu de populairste topics uit twee random subfora te zien krijg, maar meer dan eens boeien me die niet. Populair op het Forum is gewoon lekker random en kan van alles zijn. Vaak weinig interessant, maar ben al vaak genoeg interessante topics tegengekomen op die manier. En ja, ik kan naar Forum gaan en dan Actieve Topics, maar juist het onvoorspelbare van de topics op de frontpage is leuk. Als je dan zo graag subfora wilt tonen, toon ze dan op basis van de gebruiker. Laat een gebruiker aangeven welke onderwerpen hij/zij interessant vindt op het forum bijvoorbeeld. Nu krijg ik bijvoorbeeld iets over smarthome of elektrisch rijden te zien, wat me echt totaal niet interesseert.

Ik was ook blij dat het weer terug was, maar nu is het dus weer weg sinds een paar dagen. Heel eerlijk gezegd is het wel een beetje een zooitje zo. Blokje weg, blokje terug, blokje weg, 'weer testen'. Soms zet ik m'n custom CSS even uit om te kijken hoe het er nu voor staat met de layout, maar daar word ik ook nog steeds niet heel vrolijk van :X Ik kom voornamelijk voor het nieuws naar Tweakers, en slechts 7,5% tot 15% (afhankelijk van de banner bovenin) van de website bestaat uit dat blok (1920x1080-scherm). Voor een nieuwswebsite is dat naar mijn mening echt schandalig weinig.
Ik snap al dat testen eigenlijk ook niet meer zo…. Op mijn windows machine had ik hem van de week. Maar op mijn iphone / ipad niet en laat ik daar nu 99,9% van de tijd Tweakers op bezoeken.

Ik merk sowieso dat ik sinds de nieuwe FP minder op Tweakers kom dan eerst. Het is gewoon een rommeltje helaas.

Cloud ☁️

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
In Jelle's afwezigheid kan ik melden dat de A/B-test van het blokje 'Populair op het forum' inmiddels afgelopen is: de uitkomst was positief en het blokje is nu permanent geïmplementeerd.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
XWB schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:30:
In Jelle's afwezigheid kan ik melden dat de A/B-test van het blokje 'Populair op het forum' inmiddels afgelopen is: de uitkomst was positief en het blokje is nu permanent geïmplementeerd.
Beste nieuws van het jaar *O*

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
Ik merk op dat op mijn laptop met FF het blok "Populair op het forum" verdwenen is.
Bij gebruik van Edge is het blok wel te zien.

Aanvulling:
Ik werk met zoom 120% en dan is het blok niet te zien.
Echter met normale 100% wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Dorus12 op 21-04-2023 17:44 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

Dorus12 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:38:
Ik merk op dat op mijn laptop met FF het blok "Populair op het forum" verdwenen is.
Bij gebruik van Edge is het blok wel te zien.
Ik merk al weken dat het steeds wisselt en dat is niet alleen omdat tweakers het blok aan- en uit zet. Het heeft ook te maken met de breedte van het scherm. Op dit moment is het bij mij (op een groot scherm) als volgt: als het venster zo breed maak dat er 2 of 4 kolommen worden getoond, dan zie ik het blok. Als het scherm drie kolommen breed is, dan zie ik het blok niet. Ik hoef niet te verversen, dus het is gewoon CSS die het blok verbergt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mickey77 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:44:
[...]

Ik merk al weken dat het steeds wisselt en dat is niet alleen omdat tweakers het blok aan- en uit zet. Het heeft ook te maken met de breedte van het scherm. Op dit moment is het bij mij (op een groot scherm) als volgt: als het venster zo breed maak dat er 2 of 4 kolommen worden getoond, dan zie ik het blok. Als het scherm drie kolommen breed is, dan zie ik het blok niet. Ik hoef niet te verversen, dus het is gewoon CSS die het blok verbergt.
Het heeft blijkbaar ook te maken met de poll (of er een poll is, zoals nu). We zijn er in ieder geval van op de hoogte :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorus12
@Mickey77
Je hebt gelijk, bij 1, 2 of 4 blokken, op 'n pagina, is het wel te zien.
Juist zoals ik heb, bij 3 niet.
Was me niet eerder opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

crisp schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:52:
[...]

Het heeft blijkbaar ook te maken met de poll (of er een poll is, zoals nu). We zijn er in ieder geval van op de hoogte :)
Ik kan er mee leven, ik ben inmiddels al gewend dat als ik het blokje niet zie, dat ik even de breedte moet aanpassen. In veel gevallen zag/zie ik het dan dus wel. Het geeft wel te denken over het kennelijk gedane onderzoek naar de populariteit van het blokje.

Als het blokje ook in die periode van het onderzoek niet op alle devices/breedtes zichtbaar was, dan zijn de resultaten niet compleet/betrouwbaar. Dan zou het wel eens kunnen dat het blokje veel populairder was/is dan het onderzoek laat zien (wat ook in dit topic wel naar voren komt)

Het blokje is nu dus wel blijvend terug, dat heb ik gelezen. Maar het delft nu dus op één of andere manier het onderspit als het gaat om prioriteit (iig tov de poll). Ik hoop dat het blokje permanent terug komt. Er was ook een tijd dat er in bepaalde breedtes 8 topics in stonden (over twee kolommen). Dat kan een mooie manier zijn om het uit te lijnen bij een oneven aantal kolommen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Klopt het "populair op het forum" nu weer weg is? Zo ja, kan deze weer op de FP komen?

Ik merk dat hij telkens weg gaat en weer terug komt wanneer er hier melding van wordt gemaakt. Wat is eigenlijk de reden dat hij telkens weg wordt gehaald?

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Electrowolf schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:57:
Klopt het "populair op het forum" nu weer weg is? Zo ja, kan deze weer op de FP komen?

Ik merk dat hij telkens weg gaat en weer terug komt wanneer er hier melding van wordt gemaakt. Wat is eigenlijk de reden dat hij telkens weg wordt gehaald?
Hier staat hij er nog gewoon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
Electrowolf schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:57:
Het blokje is er nog, maar de weergave hangt af van het aantal kolommen dat je ziet, dus je schermbreedte. Zie ook paar reacties hierboven. We hebben dit op de radar om nog te verbeteren.
Dat is niet het geval. Wel hebben we onlangs een aantal tests gedraaid, dus het kan zijn dat je dat hebt gezien :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst even de FAQ door in de topicstart voordat je reageert, mogelijk wordt je vraag of opmerking daar al beantwoord.