• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12 14:45
Nu lukt het inderdaad wel. Gelijk een afspraak gemaakt voor komende maandag. :)

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Deezers schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:00:
Lijkt wel heel erg op dat ze het volk tevreden willen houden nu andere landen om ons heen ook weer gaan versoepelen en het langer licht blijft buiten.. Leuke maatregel alleen uit je eigen huishouden op het terras maar net zoals de vorige keer gaat geen ondernemer dat actief controleren hoor, die zijn allang blij met elk verkocht drankje.
Begreep dat de terrassen maar tot 18.00 uur open mogen blijven.
En dan thuis verder zuipen zeker? O-)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:05:
[...]

Het lijkt er nu op dat je enkel met mensen vanuit één huishouden mag komen dus het antwoord is ja.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 21:43
HereIsTom schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:58:
[...]

Ik dacht dat je vanzelf een uitnodiging kreeg?
Ja, maar die krijg je per post en dat duurt langer. Als ze online geboortejaren vrij geven kan je de prik al hebben (ik ken voorbeelden) voor de brief binnen is...

Edit:
Bij de afspraak checken ze dan ook alleen je geboortejaar en niet de uitnodiging.

[ Voor 12% gewijzigd door Plenkske op 19-04-2021 18:08 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
[...]

Nee hoor, in het dichtstbijzijnde park.. ;) Maar goed ik snap wel dat er ooit iets versoepeld moet worden en veel mensen er klaar mee zijn, maar het gaat nog steeds niet best.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09
Napo schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:07:
[...]

Het lijkt er nu op dat je enkel met mensen vanuit één huishouden mag komen dus het antwoord is ja.
En hoe gaat dat gecontroleerd worden? Iedereen een uittreksel van de GBA overhandigen voordat je een tafeltje mag reserveren?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Napo
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:08:
[...]

En hoe gaat dat gecontroleerd worden? Iedereen een uittreksel van de GBA overhandigen voordat je een tafeltje mag reserveren?
We gaan niet weer dezelfde discussie als vorig jaar voeren...

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Stoney3K schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:08:
[...]

Door de uitbaters, maar die gaan dat niet doen. Net zoals de 'veiligheidscheck' check vooraf een wassen neus is.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Gok zomaar dat de eerste weken iedereen om 18:00 rollend naar huis gaat en thuis weinig meer binnen houdt... :X

• Stoney3K
Napo schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:09:
[...]

We gaan niet weer dezelfde discussie als vorig jaar voeren...
Met andere woorden, volgende week zit iedereen gewoon weer met iedereen aan tafel dus.

Misschien wordt het dus eens tijd om die discussie te voeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 19-04-2021 18:11 ]

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 21:43
Stoney3K schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:10:
[...]

Met andere woorden, volgende week zit iedereen gewoon weer met iedereen aan tafel dus.

Nee, want max. 2 aan 1 tafel.

• Napo
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:10:
[...]

Hoe gaat die discussie een andere uitkomst hebben als diezelfde discussie vorig jaar?

• Stoney3K
Napo schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:12:
[...]

Hoe gaat die discussie een andere uitkomst hebben als diezelfde discussie vorig jaar?
Omdat een discussie iets anders is dan een debat, en er dus geen binaire 'uitkomst' is.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
[...]

Ja, waarop staat dat je moet bellen of online een afspraak moet maken. Maar waarom nodeloos lang wachten?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Drardollan
  • Nu online
mesa57 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:58:
[...]

In ieder geval niet digitaal.
Want? Even cache legen?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12 14:38

Agent47

I always close my contracts.

Heb je net een kaartje voor €5000 weten te scoren :D

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Post heet niet voor niets ‘Snail mail’ :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:50
MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:10:
Gok zomaar dat de eerste weken iedereen om 18:00 rollend naar huis gaat en thuis weinig meer binnen houdt... :X
Niet handig voor de horeca, zo heb je bijna geen tijd om avondeten te serveren. Doe dan 20:00u: eindig je de avond met rustige 'eters' ipv alleen drinkende mensen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Drardollan
  • Nu online
hoevenpe schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:04:
[...]

Niet handig voor de horeca, zo heb je bijna geen tijd om avondeten te serveren. Doe dan 20:00u: eindig je de avond met rustige 'eters' ipv alleen drinkende mensen.
Misschien moeten we niet teveel tegelijk willen? Laten we onderhand eens beginnen met wat stapjes en niet gelijk alles los laten

Nederland in het klein hier op GoT. We weten nog niet eens of we een vinger krijgen, maar eisen nu al de hele hand.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Drardollan schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:11:
[...]

Misschien moeten we niet teveel tegelijk willen? Laten we onderhand eens beginnen met wat stapjes en niet gelijk alles los laten

Nederland in het klein hier op GoT. We weten nog niet eens of we een vinger krijgen, maar eisen nu al de hele hand.
Ik verwacht dat er helemaal niets komt, misschien zelfs meer restricties.
Op basis waarvan zouden er versoepelingen kunnen komen ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Voor de horeca is toch niks genoeg.
Het lijkt me niet het geschikte moment om die te proberen te pleasen.

PSN

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:11

NMH

Moderator General Chat
Volgens de laatste lekken wordt het subtiel anders dan eerst gelekt:
Bij de opening van de terrassen zou het gaan om maximaal twee bezoekers per tafeltje, of meerdere mensen die tot één huishouden behoren. Eerder werd gemeld dat er per tafeltje slechts twee personen uit één huishouden zouden worden toegestaan.
Dus meer aan een tafel mag, mits uit hetzelfde huishouden. Dat is in de praktijk natuurlijk niet te controleren voor een terrasuitbater (voor zover hij daar al zin in heeft), dus ik ben bang dat dat een papieren regel is.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:18:
[...]

Voor de horeca is toch niks genoeg.
Het lijkt me niet het geschikte moment om die te proberen te pleasen.
Is dat zo gek ? Die hebben van begin af aan al ellende..
18u begrijp ik ook niks van. Ik begin het allemaal een beetje spastisch te vinden, versoepel of niet, maar elke keer die compromissen, zo maak je niemand echt blij.
Maar ja, Rutte=Verdeel en heers.

Ehh Bossie ? Alle 3 miljoen voorgaande lekken gemist ?

[ Voor 5% gewijzigd door KillerAce_NL op 19-04-2021 19:30 ]

• Drardollan
  • Nu online
Bossie schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:16:
[...]

Lekken vanuit de overheid. Tot op heden altijd correct geweest.

• Drardollan
  • Nu online
KillerAce_NL schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:28:
[...]
Is dat zo gek ? Die hebben van begin af aan al ellende..
18u begrijp ik ook niks van. Ik begin het allemaal een beetje spastisch te vinden, versoepel of niet, maar elke keer die compromissen, zo maak je niemand echt blij.
We zouden toch eens tevreden zijn met een stap vooruit.
Maar ja, Rutte=Verdeel en heers.
:O

Verwijderd

Drardollan schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:29:
[...]

Lekken vanuit de overheid. Tot op heden altijd correct geweest.
Is dat zo? Vaak genoeg meegemaakt ondertussen dat lekken+aankondigingen teruggedraaid werden of in de koelkast kwamen te staan. Recentelijk zouden de eerste versoepelingen op 28 April komen maar dat was niet haalbaar en zou pas halverwege Mei komen en vandaag kan het ineens alsnog wel op 28 April. Wat? Zal je zien dat 28 April alsnog niet doorgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2021 19:36 ]

• Yaksa
  • Nu online
NMH schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:19:
[...]

Volgens de laatste lekken wordt het subtiel anders dan eerst gelekt:

[...]

Dus meer aan een tafel mag, mits uit hetzelfde huishouden. Dat is in de praktijk natuurlijk niet te controleren voor een terrasuitbater (voor zover hij daar al zin in heeft), dus ik ben bang dat dat een papieren regel is.
Tja, maar die terrasuitbater en de bezoekers kunnen wel, indien ze de regels overtreden van een BOA een flinke boete krijgen. Dat is vorig jaar ook vaak genoeg het geval geweest. Zitten er 4 jongeren aan een tafeltje die zeggen tot een gezin te behoren. Terraseigenaar denkt: "Ja ja, dat zal wel". BOA komt: "Mag ik jullie ID even zien?". Pats, allemaal een boete.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Drardollan
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:35:
[...]

Is dat zo? Vaak genoeg meegemaakt ondertussen dat lekken+aankondigingen teruggedraaid werden of in de koelkast kwamen te staan. Recentelijk zouden de eerste versoepelingen op 28 April komen maar dat was niet haalbaar en zou pas halverwege Mei komen en vandaag kan het ineens alsnog wel op 28 April. Wat? Zal je zien dat 28 April alsnog niet doorgaat.
Er zit nuance in de lekken, je moet de juiste eruit pikken.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:12
[...]

Ik snap de 18.00 wel als ze dat doen, ze willen horecabezoek niet teveel aanmoedigen, door de sluitingstijd zo vroeg te leggen zullen hele groepen al over slaan (want geen avondeten).

Verwijderd

Drardollan schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:38:
[...]

Er zit nuance in de lekken, je moet de juiste eruit pikken.
Meh, het is eerder "Een kapotte klok duidt tweemaal daags de juiste tijd aan". Als je van alles roept en terugneemt zit er soms dingen tussen die toch uitkomen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:35:
[...]

Dat lek was toch correct, alleen op laatste moment besloten van niet.
Mei was geen lek, dat was een uitspraak van Rutte.

Ik vind het hele circus wel te gek worden, wel, niet, waarschijnlijk pas mei, nu weer wel.
Tsja... Dat heel vasthouden aan die woensdagen snap ik ook niet. (snap wel dat ze met opzet koningsdag overslaan, maar de algemene teneur dat altijd alles 1,5 week van te voren besloten wordt, zooo ambtelijk..)

• Drardollan
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:40:
[...]

Meh, het is eerder "Een kapotte klok duidt tweemaal daags de juiste tijd aan". Als je van alles roept en terugneemt zit er soms dingen tussen die toch uitkomen.
Neuh. Soms spreken lekken over ‘mogelijk’, dan weet je dat het een proefballonnetje of zoethoudertje is. De andere lekken zijn wel waar.

• Drardollan
  • Nu online
KillerAce_NL schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:43:
[...]

Ik vind het hele circus wel te gek worden, wel, niet, waarschijnlijk pas mei, nu weer wel.
Tsja... Dat heel vasthouden aan die woensdagen snap ik ook niet. (snap wel dat ze met opzet koningsdag overslaan, maar de algemene teneur dat altijd alles 1,5 week van te voren besloten wordt, zooo ambtelijk..)
Je moet een dag kiezen, om een of andere reden is dinsdag persco dag en woensdag maatregel dag geworden (al waren er wel uitzonderingen). Denk niet dat er een bewuste gedachte achter zit.

Verwijderd

Transportman schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:38:
[...]

Ik snap de 18.00 wel als ze dat doen, ze willen horecabezoek niet teveel aanmoedigen, door de sluitingstijd zo vroeg te leggen zullen hele groepen al over slaan (want geen avondeten).
Maar waar gaan ze daarna heen? Want no way dat ze braaf naar huis gaan? Heb het dan over jongeren of oudere mensen die nog niet erg volwassenen zijn of enige verantwoordelijkheid voelen. Wat verwacht de regering dat deze groepje gaat doen? Hebben we dan echt niets geleerd de afgelopen jaar? Zelfs na de rellen en talloze boetes is er elk weekend nog ergens in Nederland een illegale feest en zuipen mensen erop los in diverse parken en worden ze elke weekend weer weggestuurd maar de weekend erop zijn ze er weer zonder ergens rekening mee te houden.

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:43:
[...]

Oh ik snap het nu, jullie hebben het over of het lekken op waarheid berust is, niet over op dat het wel of niet gaat gebeuren. Ik dacht dus aan het tweede en jullie blijkbaar aan het eerste.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Bossie schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:16:
[...]

Ziekenhuisopnames gaan niet meer hard omhoog.
Nee, serieus.

Niet te verdedigen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• hoevenpe
Transportman schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:38:
De regering 'lekt' 18:00u, KHN wil geen eindtijd dus het compromis zal rond de 20:00u liggen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Yaksa schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:37:
[...]

Tja, maar die terrasuitbater en de bezoekers kunnen wel, indien ze de regels overtreden van een BOA een flinke boete krijgen. Dat is vorig jaar ook vaak genoeg het geval geweest. Zitten er 4 jongeren aan een tafeltje die zeggen tot een gezin te behoren. Terraseigenaar denkt: "Ja ja, dat zal wel". BOA komt: "Mag ik jullie ID even zien?". Pats, allemaal een boete.
Als die boa in de GBA zou kunnen kijken dan zou dat eventueel kunnen.

PSN

• jadjong
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:58:
[...]

Als die boa in de GBA zou kunnen kijken dan zou dat eventueel kunnen.
Dat lukt de OV-BOA prima, maar dan weer de vraag of die de betreffende corona-boete uit mag schrijven. misschien samengestelde teams? >:)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:57:
[...]

De regering 'lekt' 18:00u, KHN wil geen eindtijd dus het compromis zal rond de 20:00u liggen.
Oh ze willen buiten en binnen volledig open zonder restricties per 28 april 8)7

• hoevenpe
MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:05:
Oh ze willen buiten en binnen volledig open zonder restricties per 28 april
Hoog inzetten, vermoed dat mede daarom de onlogische eindtijd van 18:00u 'gelekt' is. Krijgt de horeca een spreekwoordelijk 'extra half uurtje' van D66...

• jadjong
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:21:
[...]

Verder zou ik ook gokken dat mensen die naar zo'n 538 hos-feest gaan ook allang allemaal ergens bij een illegaal feestje corona opgelopen hebben, dus dat de immuniteit door eerdere besmetting al relatief hoog is onder die doelgroep 8)

/vooroordelen weer uit
Grote kans dat de mensen die hier aan deelnemen voor het eerst weer een feestje bezoeken omdat het nu wel mag. Dan boor je zomaar eens een verse bron van onbesmette jongeren aan. In het kader van groepsimmuniteit een goed plan. ;)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:07:
[...]

Hoog inzetten, vermoed dat mede daarom een onlogische eindtijd van 18:00u 'gelekt' is. Krijgt de horeca straks een spreekwoordelijk 'extra half uurtje' van D66...
Ik denk dat ze het serieus menen ook... Redelijk van het padje af die lui. Maar ze moeten wel naar de achterban waarschijnlijk.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-12 21:03
[...]

Gelijk hebben ze, is precies dezelfde manier hoe de regering te werk gaat.

Lekker hoog inzetten om zo samen tot een compromis te komen. :)

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Thalaron schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:21:
Ben ik overigens de enige die helemaal stuk gaat wanneer - mocht het 538 event niet doorgaan - al die mensen die 1000(+) hebben betaald voor een doorverkocht kaartje straks €30 terug krijgen? _O-

Niet zozeer omwille van dit event of COVID, maar we omdat mensen die scalpers rijk maken dan wellicht een keer nadenken voordat ze erin trappen ;)
Nou het is gebeurd hoor!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:54
Thalaron schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:21:
Ben ik overigens de enige die helemaal stuk gaat wanneer - mocht het 538 event niet doorgaan - al die mensen die 1000(+) hebben betaald voor een doorverkocht kaartje straks €30 terug krijgen? _O-

Niet zozeer omwille van dit event of COVID, maar we omdat mensen die scalpers rijk maken dan wellicht een keer nadenken voordat ze erin trappen ;)
En afgelast

https://www.ad.nl/dossier...geen-vergunning~ab49584d/

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-12 20:10
Zwarte Cross (?) gaat ook al niet meer door

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Tweede Kamer pas op: de coronawet is niet zo tijdelijk als was afgesproken

Hoogleraar staatsrecht Wim Voermans waarschuwt in het NRC voor de tijdelijke coronaspoedwet die mogelijk niet meer zo tijdig zal zijn. De wetgeving die de testsamenleving juridisch moet regelen leunt op de coronaspoedwet en hierdoor is het aannemelijk dat het kabinet deze ook nog meerdere malen zal verlengen. De testsamenlevingswetgeving kent als einddatum medio 2022 en dat zou betekenen dat de coronaspoedwet ook tot die tijd van kracht blijft.

Paar stukjes uit het opiniestuk:
Al meer dan een jaar nu leven we onder een Covid-noodbewind dat onze vrijheden inperkt en de normale parlementaire verhoudingen op zijn kop heeft gezet: ministers en voorzitters van veiligheidsregio’s delen nu de lakens uit op basis van noodbevoegdheden uit bijzondere tijdelijke wetten, daartoe geadviseerd van medisch specialisten uit het Outbreak Management Team. Het kon niet anders, dat is zo.
Inmiddels zitten we midden in de derde besmettingsgolf, maar lijkt er licht aan het einde van de tunnel: er zijn vaccins en de meest kwetsbare groepen worden of zijn al ingeënt. En al zal het SARS-CoV-2-virus in al zijn mutaties waarschijnlijk permanent aanwezig blijven, we zijn op weg naar groepsimmuniteit.
Wat betekent dat voor het noodbestuur waaronder we nu leven? Wanneer kan de samenleving weer open? Wanneer eindigen de noodmaatregelen, zoals de omstreden avondklok, de winkel- en horecasluiting, de beperkingen voor de evenementensector, de mondkapjesplicht?

Het antwoord daarop is eigenlijk eenvoudig te geven: de meeste beperkingen zouden moeten stoppen op 1 juni 2021. Dan loopt de coronaspoedwet (de Wet tijdelijke maatregelen covid-19) af.
Als de regering wil verlengen, moet er over het verlengingsvoorstel advies worden gevraagd aan de Raad van State en zullen de beide Kamers in moeten stemmen. Dat legt de lat hoog. Maar toch lijkt de regering er nu (half april) al op uit de looptijd van de coronaspoedwet te verlengen, ook na 1 juni 2021, de aan ons voorgehouden automatische vervaldatum.
Dat valt af te leiden uit het voorstel Tijdelijke wet testbewijzen dat afgelopen vrijdag bij de Tweede Kamer werd ingediend. Dat voorstel, onderdeel van het ‘openingsplan’ van het kabinet, regelt dat testbewijzen tijdelijk kunnen worden ingezet voor toegang tot sportwedstrijden, evenementen, musea, theaters, en de horeca.
Dat testbewijzenvoorstel kent een vreemd inwerkingtredingsartikel. Die Tijdelijke wet testbewijzen wijzigt als het ware de coronaspoedwet – het vormt er een onderdeel van. Dat zou betekenen dat met het vervallen van de coronaspoedwet ook de Tijdelijke testbewijzenwet op zou houden te bestaan. Maar het op 16 april ingediende voorstel zegt dat die tijdelijke testbewijzenwet pas vervalt op 1 juli 2022. En omdat het lot en de looptijd van de testbewijzenwet verbonden is aan de coronaspoedwet lijkt het er niet naar uit te zien dat de beloofde automatische afloop van de coronabeperkingen per 1 juni 2020 doorgang gaat vinden.
Ook het ‘openingsplan’ dat het kabinet onlangs lanceerde laat na 1 juni 2021 nog flink wat beperkende maatregelen zien (bijvoorbeeld over groepsvorming en veilige afstand) die eigenlijk alleen op basis van de coronaspoedwet verplicht kunnen worden gesteld. Is dat alvast een voorschot op verlenging? Met Christiaan Weijts, die daar zaterdag over schreef (NRC, 17/4), vrees ik dat we op een hellend vlak aan het terechtkomen zijn. Al die tijdelijke maatregelen die het parlement op de achterbank bij het bestuur zetten, en al die vrijheidsbeperkingen zijn wellicht lang niet zo tijdelijk als ons wel werd voorgesteld.
We beginnen langzamerhand aan dingen gewend te raken, waaraan we in onze vrije democratie niet gewend horen te raken. Aan een daadkrachtig noodbestuur, dat met noodbevoegdheden het land regeert, omdat het land nu eenmaal bestuurd en beschermd moet worden. Een situatie van ‘shifting baseline syndrome’ waarin je stilaan je normen maar aanpast aan de nieuwe verslechterde situatie. Zover mag het niet komen, en zeker niet sluipenderwijs.

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
Testbewijzen tot 1 juli 2022?

• Yaksa
  • Nu online
CMD-Snake schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:03:
Tweede Kamer pas op: de coronawet is niet zo tijdelijk als was afgesproken

Hoogleraar staatsrecht Wim Voermans waarschuwt in het NRC voor de tijdelijke coronaspoedwet die mogelijk niet meer zo tijdig zal zijn. De wetgeving die de testsamenleving juridisch moet regelen leunt op de coronaspoedwet en hierdoor is het aannemelijk dat het kabinet deze ook nog meerdere malen zal verlengen. De testsamenlevingswetgeving kent als einddatum medio 2022 en dat zou betekenen dat de coronaspoedwet ook tot die tijd van kracht blijft.

Paar stukjes uit het opiniestuk:
Het is (en blijft) nog steeds een tijdelijke wet die afgeschaft kan worden wanneer deze niet meer nodig is.

• hoevenpe
Het ergste is dat ik niet eens meer verrast ben...

We worden een testsamenleving ingerommeld, miljarden over de balk gesmeten zonder kritische vragen.
Wie heeft hier profijt van?

• Soccer98
hoevenpe schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:15:
[...]

Het ergste is dat ik niet eens meer verrast ben...

We worden een testsamenleving ingerommeld, miljarden over de balk gesmeten zonder kritische vragen.
Wie heeft hier profijt van?
De commerciële restpartijen, want die zijn commercieel en kunnen klaarblijkelijk goed lobbyen anders was die Middelkoop nooit aan die 1 miljard gekomen met zijn twee maanden oude bedrijf. Laten we een keer hopen dat de kamer enorm scherp is en ziet dat hier 2022 staat.

• CMD-Snake
Correct. De testsamenleving eindigt dan op zijn vroegst volgens het wetsvoorstel.
Yaksa schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:10:
Het is (en blijft) nog steeds een tijdelijke wet die afgeschaft kan worden wanneer deze niet meer nodig is.
Wat is tijdelijk? 3 maanden, 6 maanden of misschien 2 jaar? Dit is niet zomaar een wet waar we het over hebben, deze wet zet onze normale democratische samenleving nagenoeg buitenspel. De minister van vws kan als het moet het land per decreet regeren en de controle komt achteraf. Momenteel is die controle nogal gebrekkig, de kamer wil liever ook allemaal zich in Vak K proppen dan haar controletaak uitvoeren.

Wanneer de coronaspoedwet niet meer nodig is, dat is nogal losjes geformuleerd, namelijk als er geen dreiging meer is van een epidemie. Wanneer is dat? Is 1 coronageval nog een dreiging? De minister van vws mag dat zelf bepalen. Er is zelfs wat ruimte hier om deze wet maar op de plank te houden voor een eventuele volgende keer als die van pas komt.

We bewegen een gevaarlijke kant op en dat moet voorkomen worden.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:18:
[...]

Correct. De testsamenleving eindigt dan op zijn vroegst volgens het wetsvoorstel.

[...]

Wat is tijdelijk? 3 maanden, 6 maanden of misschien 2 jaar? Dit is niet zomaar een wet waar we het over hebben, deze wet zet onze normale democratische samenleving nagenoeg buitenspel. De minister van vws kan als het moet het land per decreet regeren en de controle komt achteraf. Momenteel is die controle nogal gebrekkig, de kamer wil liever ook allemaal zich in Vak K proppen dan haar controletaak uitvoeren.

Wanneer de coronaspoedwet niet meer nodig is, dat is nogal losjes geformuleerd, namelijk als er geen dreiging meer is van een epidemie. Wanneer is dat? Is 1 coronageval nog een dreiging? De minister van vws mag dat zelf bepalen. Er is zelfs wat ruimte hier om deze wet maar op de plank te houden voor een eventuele volgende keer als die van pas komt.

We bewegen een gevaarlijke kant op en dat moet voorkomen worden.
Het zou schelen als je er niet zoveel verzinsels doorheen mixt.
Tijdelijke wet maatregelen COVID-19
De Tijdelijke wet maatregelen covid-19 geldt sinds 1 december 2020 en heeft een looptijd van 3 maanden. Indien nodig kan de coronawet steeds 3 maanden worden verlengd. Ook is het mogelijk de wet tussentijds in te trekken, zodra deze niet meer nodig is. De Tweede Kamer is betrokken bij deze besluiten.
Voor een verlenging is een kamer meerderheid nodig.

Als de testen hieraan vast hangen, vervallen die dus ook automatisch als deze tijdelijke wet vervalt.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 19-04-2021 21:23 ]

PSN

• CMD-Snake
YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:21:
Voor een verlenging is een kamer meerderheid nodig.

Als de testen hieraan vast hangen, vervallen die dus ook automatisch als deze tijdelijke wet vervalt.
En dus zullen ze proberen om de coronaspoedwet te blijven verlengen, omdat anders de testsamenleving voortijdig eindigt.

Verwijderd

Wat is er eigenlijk gebeurd in dit land dat ‘op het terras zitten’ ineens als een soort van heilige graal of eerste levensbehoefte wordt gepositioneerd, alsof heel Nederland kost wat kost op het terras moet zitten?

• hoevenpe
CMD-Snake schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:36:
En dus zullen ze proberen om de coronaspoedwet te blijven verlengen, omdat anders de testsamenleving voortijdig eindigt.
Dat je de huidige wetgeving na dan 1 juni nog nodig hebt is evident, maar nu het vaccineren steeds sneller gaat is 3 maanden in eerste instantie lang genoeg.

Na de zomer is iedereen die dat wil gevaccineerd, dan moeten we nog steeds opletten maar is dit soort ingrijpende wetgeving echt niet meer nodig.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 21:53
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:39:
[...]

Wat is er eigenlijk gebeurd in dit land dat ‘op het terras zitten’ ineens als een soort van heilige graal of eerste levensbehoefte wordt gepositioneerd, alsof heel Nederland kost wat kost op het terras moet zitten?
Iets van altijd iets willen hebben wat je eigenlijk niet kan krijgen en dan gaan stampvoeten ?
Heb ik vroeger ook ooit wel eens gedaan, maar toen waren m'n voeten nog iets kleiner 8)

• gekkie
hoevenpe schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:44:
[...]

Dat je de huidige wetgeving na dan 1 juni nog nodig hebt is evident, maar nu het vaccineren steeds sneller gaat is 3 maanden in eerste instantie lang genoeg.

Na de zomer is iedereen die dat wil gevaccineerd, dan moeten we nog steeds opletten maar is dit soort ingrijpende wetgeving echt niet meer nodig.
Zou me kunnen voorstellen dat je het framework nog in de lucht houdt om te kijken of er na de vakantieperiode nog iets gebeurd. Dus effectief geen maatregelen actief, maar wel snel opnieuw in te voeren.
Al zou je het ook prima weer snel opnieuw kunnen invoeren als je zou willen, de teksten liggen er immers al en zijn voor 2e en 1e kamer al bekend.

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 19-04-2021 21:51 ]

• hoevenpe
gekkie schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:50:
Al zou je het ook prima weer snel opnieuw kunnen invoeren als je zou willen, de teksten liggen er immers al en zijn voor 2e en 1e kamer al bekend.
Als in augustus/september de situatie dusdanig ernstig/zorgelijk is kan je opnieuw 3 maanden verlengen, de volksvertegenwoordiging heeft in dat geval het laatste woord. Nu verlengen tot zomer 2022 is nergens voor nodig.

• gekkie
hoevenpe schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:54:
[...]

Als in augustus/september de situatie dusdanig ernstig/zorgelijk is kan je opnieuw 3 maanden verlengen, de volksvertegenwoordiging heeft in dat geval het laatste woord. Nu verlengen tot zomer 2022 is nergens voor nodig.
Dat ben ik op zich met je eens, al zou ik het dan denk ik als nog wel verlengen vanwege de onzekerheid van wat er terug komt met reizen gezien het vorige jaar. Aangezien ze nu toch ook wat meer aan quarantaine regels lijken te willen doen, denk ik dat ze uiteindelijk dit jaar toch wel tot het inzicht gekomen zijn, gezien het verloop tot nu toe (zowel van pandemie in binnen en buitenland als qua vaccinaties) dat dat nog steeds een reëel risico is wat vooraf moeilijk inschatbaar is.

• alexbl69
  • Laatst online: 13:51
hoevenpe schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:54:
[...]

Dat is alleen logisch als de situatie over 3 maand dusdanig is dat verlenging geen zekerheid meer is maar de overheid wel wil dat dit nog een jaar zo doorgaat.

Heel benieuwd wie hier beter van wordt. Die partij heeft flink wat invloed.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• gekkie
Ben wel benieuwd hoe snel we hier ook weer van die "bijna-binnen-terrassen" gaan krijgen, windschermen, tent er overheen, heaters erin. Nee maar het is echt een terras.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het is belangrijk dat elke Nederlander iets heeft om over te klagen. Deze wet is daar heel goed voor, dan kan iedereen zich ook een beetje slachtoffer voelen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Soccer98
IJzerlijm schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:06:
Het is belangrijk dat elke Nederlander iets heeft om over te klagen. Deze wet is daar heel goed voor, dan kan iedereen zich ook een beetje slachtoffer voelen.
Ik weet niet waar je op doelt, maar het is toch niet gek om kritisch te kijken naar een bepaalde coronawet als er staat dat die tot juli 2022 loopt? Da's een ruim jaar vanaf nu, terwijl we niet lang na de komende zomer uit de crisis moeten komen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Voor heel veel mensen is dat een belangrijk onderdeel van vrijetijdsbesteding, maar voornamelijk een symbool van versoepeling denk ik. Horeca was één van de eerste dingen die niet meer mocht en mensen willen graag iets terug, zeker omdat het gewoon buiten is.
Daarnaast is het natuurlijk van de zotte dat je wel een kopje koffie aan de balie mag halen en dan op picknicktafels of in het park gaan zitten, maar het mag geen ruim opgezet terras zijn. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat iets simpels als buiten meer toestaan ervoor zorgt dat mensen binnen minder de regels overtreden, dat gaat echt niet voor meer besmettingen zorgen.

Zelf ben ik ook fervent gebruiker van buitenhoreca. Even naar het strand en dan wat eten of drinken bij het paviljoen. Of bij het bezoekerscentrum wanneer je het bos in bent geweest. Of even een terrasje als pauze in een fietstocht.
Voor mijn gezin was dat altijd een leuke factor van vermaak in het buitenleven.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Soccer98 schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:07:
[...]

Ik weet niet waar je op doelt, maar het is toch niet gek om kritisch te kijken naar een bepaalde coronawet als er staat dat die tot juli 2022 loopt? Da's een ruim jaar vanaf nu, terwijl we niet lang na de komende zomer uit de crisis moeten komen.
Eerst zien, dan geloven. Als genoeg mensen geen vaccin willen kan je zo nog een jaar de ziekenhuizen vol houden. Klagen doe ik wel als de pandemie inderdaad voorbij is en de maatregelen nog steeds blijven, niet als er eens een keertje wat verder vooruit gekeken wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door IJzerlijm op 19-04-2021 22:17 ]

• Stoney3K
IJzerlijm schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:15:
[...]

Eerst zien, dan geloven. Als genoeg mensen geen vaccin willen kan je zo nog een jaar de ziekenhuizen vol houden. Klagen doe ik wel als de pandemie inderdaad voorbij is en de maatregelen nog steeds blijven, niet als er eens een keertje wat verder vooruit gekeken wordt.
Als genoeg mensen geen vaccin willen dan laten we ons door die mensen gijzelen?

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:17:
[...]
Als genoeg mensen geen vaccin willen dan laten we ons door die mensen gijzelen?
Ja, net zoals we nu ook gegijzeld worden door iedereen die zich niet aan de regels houdt en zich met duizenden per dag laten besmetten.

• Stoney3K
IJzerlijm schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:21:
[...]

Ja, net zoals we nu ook gegijzeld worden door iedereen die zich niet aan de regels houdt en zich met duizenden per dag laten besmetten.
En dat houdt niet op. Niet vanzelf.

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Ach, het terras is een soort symbool geworden voor alles wat ons het afgelopen jaar ontnomen is en wat we zo snel mogelijk weer terug moeten krijgen. Zelf vind ik het als een paddenstoel uit de grond geschoten To Go-systeem een ware voltreffer, direct aan het loket bestellen en wegwezen zonder een kwartier op de bediening te moeten wachten en dan nog een kwartier op je sinas en dan nog eens als je niet zo slim was gelijk af te rekenen, afijn je kent dat wel. Ik hoop echt dat veel tenten aan Coffee to Go blijven doen, maar vrees dat het niet lang meer duurt want je verdient er veel minder aan, zeggen ze.

• Yaksa
  • Nu online
Soccer98 schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:07:
[...]

Waar in die wet staat eigenlijk dat die tot juli 2022 loopt?
Ik heb zojuist alle stukken omtrent die wet vluchtig doorgenomen, maar ik kan die datum vooralsnog niet vinden.

• prijk
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:34:
[...]

Waar in die wet staat eigenlijk dat die tot juli 2022 loopt?
Ik heb zojuist alle stukken omtrent die wet vluchtig doorgenomen, maar ik kan die datum vooralsnog niet vinden.
De coronaspoedwet loopt tot 1 juni 2021 en kan steeds met drie maanden verlengd worden. Er is nu een voorstel voor een testbewijzenwet ingediend die tot 1 juli 2022 loopt. Maar die laatste wet is onlosmakelijk verbonden met de coronaspoedwet. Trek nu je conclusie.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

prijk schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:39:
[...]

De coronaspoedwet loopt tot 1 juni 2021 en kan steeds met drie maanden verlengd worden. Er is nu een voorstel voor een testbewijzenwet ingediend die tot 1 juli 2022 loopt. Maar die laatste wet is onlosmakelijk verbonden met de coronaspoedwet. Trek nu je conclusie.
Geen coronaspoedwet, geen testbewijzen wet.

Dus ook die mag mee in de tussentijdse verlenging.

• gekkie
prijk schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:26:
[...]

Ach, het terras is een soort symbool geworden voor alles wat ons het afgelopen jaar ontnomen is en wat we zo snel mogelijk weer terug moeten krijgen.
Horeca, dat is toch dat openbare toilet waar je betaalt door er dan ook maar een consumptie bij te bestellen ?
Eigenlijk het voornaamste wat ik er aan mis nu ze niet open zijn :+

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

Ach, het terras is een soort symbool geworden voor alles wat ons het afgelopen jaar ontnomen is en wat we zo snel mogelijk weer terug moeten krijgen. Zelf vind ik het als een paddenstoel uit de grond geschoten To Go-systeem een ware voltreffer, direct aan het loket bestellen en wegwezen zonder een kwartier op de bediening te moeten wachten en dan nog een kwartier op je sinas en dan nog eens als je niet zo slim was gelijk af te rekenen, afijn je kent dat wel. Ik hoop echt dat veel tenten aan Coffee to Go blijven doen, maar vrees dat het niet lang meer duurt want je verdient er veel minder aan, zeggen ze.
Ik was geen grote thuisbezorgd (en concurrentie) gebruiker, maar nu met corona is het mij duidelijk geworden dat voor mij het gesloten zijn van een terras, en daarmee de gehele horeca, toch echt een gemis is.

Zelfs een kop thee vind ik verschrikkelijk om te drinken uit een papieren kop, lopend terwijl ik probeer niet mijn lippen te verbranden. En een maaltijd (niet zijnde pizza) thuis eten is toch echt niet hetzelfde als in een restaurant, al dan niet op een terras.

Even een kopje op een terras, een broodje, een ijsje mis ik echt en ik zou blij zijn als dat morgen inderdaad weer toegestaan wordt (vanaf 28/4).

Hetzelfde met winkels, ik ben zeker geen grote shopper, maar niet even tijdens het klussen de gamma in om dat missende "whatever" te kunnen kopen, of na dat bovenstaande kopje thee even spontaan je collectie spijkerbroeken aan te vullen stond me tegen.

Allemaal geen grote tegenslagen, maar wel punten waarvan ik zelf het meeste profiteer, of op z'n minst op prijs stel als dat weer mogelijk wordt (even de voorwaarden en uitwerking afwachten).

• Yaksa
  • Nu online
prijk schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:39:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Waar staat het dan?

• CMD-Snake
In de wet zelf. De Tijdelijke wet testbewijzen covid-19 zal een geldigheidsduur van een jaar hebben na ingang. Beoogde ingangsdatum is 1 juni 2021.

Op pagina 5 van het Voorstel tot Wet staat:
ARTIKEL III

Deze wet treedt in werking op een bij koninklijk besluit te bepalen tijdstip, dat voor de
verschillende artikelen of onderdelen daarvan verschillend kan worden vastgesteld, en vervalt een jaar na het tijdstip waarop hoofdstuk Va van de Wet publieke gezondheid vervalt.
Deze Tijdelijke wet testbewijzen covid-19 zelf haakt in op de Tijdelijke wet maatregelen covid-19, welke telkens met drie maanden verlengd moet worden. Dat zou betekenen dat zodra de coronaspoedwet vervalt de testsamenleving ook zal komen te vervallen, zolang ze de testsamenleving willen behouden zal de coronaspoedwet ook in stand moeten blijven.

• prijk
  • Niet online
foutje

[ Voor 97% gewijzigd door prijk op 19-04-2021 23:56 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:50

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Op verzoek: De Fieldlabs in Nederland. Ik heb een aantal reacties van de laatste pagina verplaatst naar dat nieuwe topic. De ontwikkeling, opzet, inzichten, noodzaak etcetera van de fieldlabs kan daar besproken worden. Voor verdiepende discussie rondom de testsamenleving hebben we De Coronapas in Nederland

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Die laatste zin suggereert dat je het omzetverlies ter discussie kunt stellen. Misschien lees ik dat er onterecht in maar dat lijkt mij toch zeker niet het geval.
Wanneer je op een terras gaat zitten is de kans aanzienlijk dat je ook nog wel een tweede kopje koffie bestelt, of iets om erbij te eten. Dat eten wat nu vaak niet eens verkocht kan worden of alleen de meest simpele ongezonde varianten (zak frituur).

Het idee van een kopje koffie om mee te nemen vind ik ook helemaal niet zo verkeerd, niet iedereen heeft zin om daadwerkelijk te gaan zitten. Dat zou best een heel mooie toevoeging kunnen zijn.
De keerzijde is echter dat mensen varkens zijn en je in een straal van enkele honderden meters rondom het afhaalpunt gegarandeerd overal afval op de grond en in de natuur terug zult vinden.
Daar zal de horecaondernemer of gemeente dan weer extra kosten van hebben. Ik verwacht dat het aantal punten dan ook wel weer af zal nemen, maar ook omdat het voor horecaondernemers gewoon extra werk is.

Toch kan je op die manier nog wel iets positiefs uit de crisis halen, veel ondernemers zijn weer wat creatiever geworden in plaats van eenheidsworst en uitmelken. Ik ben ook erg benieuwd of het publiek straks bijvoorbeeld kwaliteit en goede bediening weer wat meer kan waarderen of dat het weer vol getetriste terrassen worden waar je een kwartier moet wachten op een onderbetaalde en daardoor ongemotiveerde scholier die zelf geen bestellingen aan mag nemen. ;)

Ik ben erg benieuwd of er daadwerkelijk versoepelingen komen en wat precies de details zijn. Persoonlijk verwacht ik qua detailhandel met name op het vlak van 'nuttige' winkels wat meer. Denk aan tuincentrum, bouwmarkt, kampeerwinkel, etc. Het wordt weer tijd voor tuinieren, klussen en buitenleven. Die kans moet je mensen geven, dan hebben ze ook wat te doen en dat scheelt weer bij de naleving.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:12
Versoepelen terwijl ziekenhuizen aan het personeel moeten vragen geen vakantie op te nemen, allemaal zodat wat mensen op een terras kunnen zitten, we kunnen trots op onszelf zijn...

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:57
Transportman schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:50:
Versoepelen terwijl ziekenhuizen aan het personeel moeten vragen geen vakantie op te nemen, allemaal zodat wat mensen op een terras kunnen zitten, we kunnen trots op onszelf zijn...
Horecapersoneel is al zes maanden met "vakantie" en hebben dalijk geen huis meer boven hun hoofd.. Een beetje ademruimte kan gegeven worden door de terrassen te openen. Ze hebben het echter zelf in de hand of dat gaat blijven. Ze moeten streng blijven controleren en echt max 2 personen aan tafeltjes blijven serveren. Vorig jaar tijdens de opening zag ik groepen van 10 personen bij elkaar zitten.. Dat is natuurlijk niet echt de bedoeling. Je vangt er waarschijnlijk een hoop mensen mee op die anders midden op de markt gaan zitten met een koffietje etc.

• Stoney3K
De enige reden waarom nu versoepeld wordt is omdat de huidige situatie niet te handhaven valt. Als de politie al aangeeft dat ze niet meer gaan handhaven dan moet je je echt afvragen waar je mee bezig bent.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:28

Metro2002

Memento mori

Niet alle versoepelingen hebben gevolgen voor de besmettingscijfers, zo zei Ernst Kuipers gisteren bv dat het effect van de avondklok een uur later geen effect heeft gehad. Ik denk zelf dat het volledig schrappen van de avondklok óók geen effect gaat hebben evenals het openen van terassen en winkels.

Als dat namelijk van die enorme brandhaarden waren dan zaten we nu ook niet met zulke hoge besmettingscijfers. Waar die vandaan komen lijkt me intussen nogal duidelijk: Werk, thuissituatie en basisonderwijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 20-04-2021 08:56 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Boinkie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:53:
Ze moeten streng blijven controleren en echt max 2 personen aan tafeltjes blijven serveren.
Plenkske schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:12:
[...]

Nee, want max. 2 aan 1 tafel.
Het ligt iets beter gelukkig;
Voorwaarden op terras

Ingewijden meldden gisteren al bij RTL Nieuws dat er op het terras maximaal twee bezoekers uit verschillende huishoudens aan een tafeltje mogen zitten of meerdere bezoekers die tot een huishouden behoren. Per terras zouden maximaal 50 gasten welkom zijn.
Dus met je gezin mag je prima aan een enkele tafel. Zou het ook nogal raar vinden als ik niet met m'n vrouw en kind aan een tafel mag zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 20-04-2021 09:00 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Metro2002 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:55:
[...]

Niet alle versoepelingen hebben gevolgen voor de besmettingscijfers, zo zei Ernst Kuipers gisteren bv dat het effect van de avondklok een uur later geen effect heeft gehad. Ik denk zelf dat het volledig schrappen van de avondklok óók geen effect gaat hebben evenals het openen van terassen en winkels.

Als dat namelijk van die enorme brandhaarden waren dan zaten we nu ook niet met zulke hoge besmettingscijfers. Waar die vandaan komen lijkt me intussen nogal duidelijk: Werk, thuissituatie en basisonderwijs.
Gek genoeg laten de cijfers dat niet zien...

[Twitter: https://twitter.com/roelgrif/status/1384228387573563394?s=19]

Eerder een stijging dan stabilisering na het verlaten van de avondklok. Ook geen causaal verband, maar het tegendeel is nog lastiger aan te tonen.

Punt is Kuipers is geen viroloog en geen epidemioloog.

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 22:50

Mfpower

In dubio

Metro2002 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:55:
[...]

Toch jammer dat zo'n niet-werkend vrijheidsbeperkend instrument dan 3 maanden heeft moeten voortduren. Het wordt dus nu gebracht als "versoepelingen" terwijl het in werkelijkheid gewoon een foute keuze was. Maar ja, dat toegeven zou gezichtsverlies zijn...

Dat PO zit me nog steeds niet lekker, vanmorgen gebeld door vrienden die positief getest zijn, ook weer besmet door hun eigen kind (6 jaar oud). Ze wilden hun kind niet in huis isoleren (voorstel ggd) en daardoor zijn ze zelf besmet geraakt. Maak me onderhand zorgen over die collateral damage omdat echt niet iedereen in mijn omgeving echt goed door Corona heenrolt (voorheen jonge fitte mensen die het nu al weken/maanden heel zwaar hebben).

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12 14:38

Agent47

I always close my contracts.

Gunner schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:58:
[...]

[...]

Het ligt iets beter gelukkig;

[...]
Dus met je gezin mag je prima aan een enkele tafel. Zou het ook nogal raar vinden als ik niet met m'n vrouw en kind aan een tafel mag zitten.
Zou ook prima moeten kunnen. Wat bij ons opviel bij ons in de stad bij cafe's:

In het begin ging alles prima, mijn vriendin en ik bij elkaar aan tafel, 1,5 m er tussen, ander stel etc.

Na 4 biertjes begon het geschuif. Ikzelf hield de ruimte wel, maar ik begrijp ook wel dat je niet met elkaar gaat appen op het terras of 20m gaat lopen schreeuwen. Zo zat er ineens een maat van 5 tafels verder tegenover me :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• alexbl69
  • Laatst online: 13:51
Begrijp de emotie...

Maar de kans op besmetting in de buitenlucht (op het terras dus) is minimaal, zo niet nul. Als opening van de terrassen er dan voor zorgt dat er minder contacten binnenshuis zijn betekent dat onder de streep dat er minder besmettingen zijn.

Begrijp alleen niet waarom er nu weer die beperking tot 18u is.

Als ik kijk naar mijn kinderen (17 en 18); die hebben elk weekend 's-avonds wel (binnenshuis) bezoek of gaan ergens anders naartoe. Als die terrassen 'gewoon' tot 's-avonds open hadden gemogen was dat een (in mijn ogen veiliger) alternatief geweest. Dus wederom een gemiste kans.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20

Yucon

*broem*

Mfpower schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:02:
[...]

Dat PO zit me nog steeds niet lekker, vanmorgen gebeld door vrienden die positief getest zijn, ook weer besmet door hun eigen kind (6 jaar oud). Ze wilden hun kind niet in huis isoleren (voorstel ggd) en daardoor zijn ze zelf besmet geraakt.
Tja, maar zeg nu zelf.. hoe realistisch is dat nu?

Ik denk dat letterlijk 99% dat niet doet. Als het al niet meer is.

[ Voor 8% gewijzigd door Yucon op 20-04-2021 09:05 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gunner schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:58:
Ik ga dat m'n kinderen anders wel wijs maken >:). Die gaan maar lekker een eindje verderop zitten :P

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 22:50

Mfpower

In dubio

Yucon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:04:
[...]

Niet realistisch, ik zou het zelf ook niet doen... het is ook een flutvoorstel van het GGD.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MikeyMan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:00:
[...]

Gek genoeg laten de cijfers dat niet zien...

[Twitter]

Eerder een stijging dan stabilisering na het verlaten van de avondklok. Ook geen causaal verband, maar het tegendeel is nog lastiger aan te tonen.
Onder dat mom kan je ook zeggen dat de mondkapjes niet werken of zelfs tegenovergesteld effect hadden, immers daarna was er een enorme stijging in het aantal besmettingen ;)

In andere landen heeft de avondklok ook geen effect laten zien dus het is naar mijn idee aannemelijk dat de avondklok uberhaupt geen of amper effect heeft gehad. Ook wel logisch aangezien de meeste mensen aangeven er geen last van te hebben, dat betekent dat de meeste mensen dus 's avonds toch al thuis waren. En het is niet alsof er nu ineens geen coronaparty's meer waren.

• Stoney3K
Mfpower schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:05:
[...]

Niet realistisch, ik zou het zelf ook niet doen... het is ook een flutvoorstel van het GGD.
Ik ben sowieso benieuwd hoe ze dat voor zich zien, een kind is toch totaal niet zelfstandig? Hoe wil je dan ooit een kind gaan isoleren van zijn ouders?

• hoevenpe
Een 6 jarige een week isoleren lijkt me genoeg reden om jeugdzorg op je dak te krijgen...

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:50
Yucon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:04:
[...]

Wat hij denk ik probeert te zeggen, is dan toch dat het waanzinnig is dat je de PO open gooit terwijl er dus legio ouders besmet worden op deze manier en daar dus mogelijk op de langere termijn nog last van (zullen) hebben.

Begrijp me niet verkeer hoor, vanuit het oogpunt van die kinderen snap ik het wel hoor, zeker wanneer je kijkt naar de leerachterstanden die zouden ontstaan wanneer ze al die tijd niet naar school kunnen. Je ziet echter ook kinderen die dus niet naar school gaan, omdat het voor hun ouders te gevaarlijk is. Omdat een besmetting waarschijnlijk zal resulteren in een overlijden van één van die ouders.

Dus hoewel ik snap dat die scholen open gaan vanuit een onderwijs oogpunt, snap ik de zorgen die leven bij ouders ook wel. Daarbij ga je je (jongere) kind ook niet "opsluiten" ergens in huis.

Wij hebben een nu 1x in (gedeeltelijke) quarantaine gezeten vanwege 1 van de kinderen (5 jaar oud) na een besmetting op zijn school, maar daar hebben we ook mee geleefd gewoon omdat wij vonden dat er meer schade ontstaat door hem "op te sluiten" dan met hem te zijn.
hoevenpe schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:12:
Een 6 jarige een week isoleren lijkt me genoeg reden om jeugdzorg op je dak te krijgen...
"Ja, maar mevrouw van Jeugdzorg, het moest van de GGD." :+

[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 20-04-2021 09:14 ]

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Stoney3K schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:11:
[...]

Ik ben sowieso benieuwd hoe ze dat voor zich zien, een kind is toch totaal niet zelfstandig? Hoe wil je dan ooit een kind gaan isoleren van zijn ouders?
Het is gewoon één van de maatregelen om het aantal besmettingen omlaag te krijgen. Geef je kind een week geen eten en drinken en je hebt weer 1 besmetting minder. :+

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:54
Daarmee ga je er vanuit dat de versoepelingen bijdragen aan meer IC opnames. Ik denk het niet.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:54
hoevenpe schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:12:
Sommige doen het tientallenjaren en komen er mee weg. Maar als je 200 euro te veel kinderopvangtoeslag krijgt dan is het pas goed mis.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Pagina: 1 ... 90 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.