Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 1279036 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:03:
[...]

voor zowel in Amsterdam als Vlagtwedde vermoed ik dat er naast de buitenfeestjes 'afterparties' zijn geweest in overdekte vorm. Op betreffende dag iets met de fiets op gaan halen op 5 km afstand van mijn huis op de heen weg op een stuk of 3 plekken een bbq buiten met flink aantal jongeren, op de terugweg waren die lekker in overkappingen / serres gekropen omdat het toch wat frisjes werd. n=3 , maar denk dat dit op veel plekken voorkomt.

verder vergelijk ik het een beetje met oud en nieuw, 'het was een relatief rustige nacht, slechts 50 arrestaties in de stad , maar er was 100.000 man op de been'. Voor zowel oud en nieuw als het ontstaan van clusters is dit geen goedpraten , maar wel in perspectief plaatsen.
Linksom of rechtsom gedrag waarvan ze weten dat het niet kan nu. Alleen met de zelfverklaarde 'buiten ben je veilig' kaart valt dit te verantwoorden.

Maar ik ben ervan overtuigd dat als je buiten drie hoog opgestapeld aan het hossen bent, het weinig verschil maakt met binnen een biertje doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:17
Gelijk stellen dat het buiten is opgelopen, komt op mij als iets te graag gelijk willen halen. Ik ken één specifiek clustertje waarbij één iemand anderen heeft aangestoken. Dat was echter ergens binnen na Koningsdag, maar wel in dezelfde week. Dus er zijn echt wel nuances hoor.

En ik weet overigens vrijwel zeker dat dit één van die zestien clusters is.

[Voor 12% gewijzigd door Soccer98 op 12-05-2021 09:17]

Anoniem: 1279036

MikeyMan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Linksom of rechtsom gedrag waarvan ze weten dat het niet kan nu. Alleen met de zelfverklaarde 'buiten ben je veilig' kaart valt dit te verantwoorden.

Maar ik ben ervan overtuigd dat als je buiten drie hoog opgestapeld aan het hossen bent, het weinig verschil maakt met binnen een biertje doen.
mijn bedoeling was ook niet om het goed te praten om opeengepakt te hossen, maar meer het plaatsen in het grotere plaatje waarin er op een feestdag als koningsdag en oud en nieuw helaas op allerlei vormen excessen zijn. De neiging hier in het topic is om dit als een middelvinger van het hele volk te zien ( ja ik chargeer), dat probeer ik iets te nuanceren.
En wat betreft buiten -mits niet opeengepakt- lijkt de consensus wel te zijn dat dit een zeer beperkt risico oplevert.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Soccer98 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:14:
Gelijk stellen dat het buiten is opgelopen, komt op mij als iets te graag gelijk willen halen. Ik ken één specifiek clustertje waarbij één iemand anderen heeft aangestoken. Dat was echter ergens binnen na Koningsdag, maar wel in dezelfde week. Dus er zijn echt wel nuances hoor.

En ik weet overigens vrijwel zeker dat dit één van die zestien clusters is.
Kampioensfeestje Ajax? :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soccer98 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:14:
Gelijk stellen dat het binnen is opgelopen, komt op mij als iets te graag gelijk willen halen.

Er zijn zeker nuances. Zoals het gedrag buiten.

Bij een gelijk gedrag zal het buiten zeker veel veiliger zijn dan binnen. Maar de Romeinse orgieën die zich op sommige pleinen afspeelden geven reden om aan te nemen dat het niet veilig was.

@Anoniem: 1279036 Ik zie het meer als een bepaalde groep die het hele volk de middelvinger geeft. ;)

[Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 12-05-2021 09:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Number10 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:46:
Waar blijven de Catshuisstukken? We hebben nu toch een 'radicaal nieuwe bestuurscultuur'?

Moeten we nu echt gaan wachten tot de persconferentie is geweest, voordat we kunnen zien wat de prognose van het RIVM zondag was?
Nu staan de Catshuisstukken online, waaronder de RIVM presentatie:
https://www.rijksoverheid...atshuisstukken-9-mei-2021

Vaak is de presentatie van het RIVM vergelijkbaar met de presentatie bij de technische briefing, maar er kunnen uiteraard verschillen zijn.

Hier staat het 112e OMT advies:
https://www.rijksoverheid...05/10/advies-nav-112e-omt

Om 12:00 uur staat er een technische briefing gepland:
https://www.tweedekamer.n...ng/commissievergaderingen

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:17
MikeyMan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:19:
[...]

Gelijk stellen dat het binnen is opgelopen, komt op mij als iets te graag gelijk willen halen.

Er zijn zeker nuances. Zoals het gedrag buiten.

Bij een gelijk gedrag zal het buiten zeker veel veiliger zijn dan binnen. Maar de Romeinse orgieën die zich op sommige pleinen afspeelden geven reden om aan te nemen dat het niet veilig was.

@Anoniem: 1279036 Ik zie het meer als een bepaalde groep die het hele volk de middelvinger geeft. ;)
Omdat het concreet bewezen is dat dat clustertje binnen is ontstaan. En je hebt ook wel gelijk. Als je half bij elkaar op schoot zit, kan je elkaar prima aansteken. Alleen wordt er hier iets te graag met deze stok geslagen, vind ik. Met koningsdag zochten mensen elkaar ook gewoon binnen op en dergelijke. Wie denkt dat men alleen buiten heeft rondgehangen, heeft denk ik geen heel goed beeld van hoe de jonge mensen koningsdag vieren.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:12
Ik vind het wel opvallend dat er in de andere grote steden van Nederland een veel minder duidelijk effect is van Koningsdag (als dat de oorzaak is). Nu weet ik dat Amsterdam de Koningsdaghoofdstad is, maar ook in Rotterdam, Utrecht, Den Haag is er altijd flink feest. Wel zie jij daar een mindere stijging

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-06 12:50
Gonadan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:11:
[...]

Ik ben het sowieso een beetje kwijt en het helpt niet dat de overheid warrig doet een de media het ook nog eens zeer slecht verslaan.

Vorige week las ik dat ze geen besluit wilden nemen tot een dag van tevoren, een paar dagen later is dat een besluit met pauzeknop geworden, in de praktijk waarschijnlijk hetzelfde maar past beter in het dode mussen beleid.
En dan nu OMT weer die de keutel in wil trekken terwijl er nu eindelijk een drempelwaarde gehaald lijkt te worden, maar ook weer een kabinet wat niet op een procent zegt te blijven hangen.
Volgens mij is er wat afstand tussen kabinet en OMT ontstaan doordat ze het advies over de avondklok genegeerd hebben bij het afschaffen. Ik proef een soort rancune waardoor er voorlopig waarschijnlijk geen gezamenlijke lijn meer is.
Het valt mij bij de media de laatste tijd sowieso op dat ze de telkens meeste optimistisch getal in hun koppen gebruiken. Het getal klopt wel, maar alleen binnen de juiste context.

Tevens valt het op dat elke keer dat de overheid iets roept het OMT vervolgens er achteraan komt met een veel genuanceerde opmerking.

Ik vrees dan ook dat kabinet de doelstelling zal verplaatsen wanneer blijkt dat toch niet alle drempelwaardes gehaald worden (waarschijnlijk die van het ziekenhuis).

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DevWouter schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:41:
[...]

In de afgelopen weken is 33% van de mensen die opgenomen is onder 60.
Ik mis even de essentie van je post, ontken je nu dat de kans dat je als persoon <60 op de IC komt gewoon relatief klein is? Dat afgelopen week 33% van de instroom onder de 60 is zegt namelijk niet dat het wel/niet zo is.
Er zijn afgelopen twee weken 4 mensen gestikt op de IC, waarvan 1 onder de 30.
Er zijn afgelopen twee weken ook 4 mensen gestikt in de klinieken, waarvan 1 onder de 20.
Nihil dus.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:42
DevWouter schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Het valt mij bij de media de laatste tijd sowieso op dat ze de telkens meeste optimistisch getal in hun koppen gebruiken. Het getal klopt wel, maar alleen binnen de juiste context.

Tevens valt het op dat elke keer dat de overheid iets roept het OMT vervolgens er achteraan komt met een veel genuanceerde opmerking.

Ik vrees dan ook dat kabinet de doelstelling zal verplaatsen wanneer blijkt dat toch niet alle drempelwaardes gehaald worden (waarschijnlijk die van het ziekenhuis).
Gisteren weer nu.nl, met als kop dat HdJ had gezegd dat 1 prik voldoende is om op vakantie te gaan naar het buitenland.
Verder was er geen artikel maar alleen een video, dus leesbaar was alle context en mitsen en maren verdwenen. Mijn respect voor alles wat zich pers, journalist of media noemt is inmiddels wel aardig verdwenen.

• gekkie
Gonadan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:11:
[...]

Ik ben het sowieso een beetje kwijt en het helpt niet dat de overheid warrig doet een de media het ook nog eens zeer slecht verslaan.

Vorige week las ik dat ze geen besluit wilden nemen tot een dag van tevoren, een paar dagen later is dat een besluit met pauzeknop geworden, in de praktijk waarschijnlijk hetzelfde maar past beter in het dode mussen beleid.
En dan nu OMT weer die de keutel in wil trekken terwijl er nu eindelijk een drempelwaarde gehaald lijkt te worden, maar ook weer een kabinet wat niet op een procent zegt te blijven hangen.
Volgens mij is er wat afstand tussen kabinet en OMT ontstaan doordat ze het advies over de avondklok genegeerd hebben bij het afschaffen. Ik proef een soort rancune waardoor er voorlopig waarschijnlijk geen gezamenlijke lijn meer is.
Volgens mij is de lijn van het OMT en wat ze communiceren vrij consistent, dus ik zie die hele aanleiding voor vermeende rancune vanuit het OMT niet ?

• DevWouter
gekkie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:35:
[...]

Volgens mij is de lijn van het OMT en wat ze communiceren vrij consistent, dus ik zie die hele aanleiding voor vermeende rancune vanuit het OMT niet ?
Ik vermoed dat er bedoeld wordt dat het OMT nu ook als zelfstandige organisatie spreekt en het nu vrij duidelijk is dat hun lijn afwijkt met die van het kabinet. Dat deden ze voorheen een stuk minder.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• gekkie
DevWouter schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:41:
[...]
Ik vermoed dat er bedoeld wordt dat het OMT nu ook als zelfstandige organisatie spreekt en het nu vrij duidelijk is dat hun lijn afwijkt met die van het kabinet. Dat deden ze voorheen een stuk minder.
Volgens mij hebben ze dat wel vaker gedaan en nog veel vaker individuele OMT leden.
En in dit specifieke geval was toch al gebleken dat het OMT van mening was dat wachten met versoepelen tot dalingen met betrekking tot de zorg gematerialiseerd waren, verstandig was, later aangevuld met een maatstaf van -20%.
Ik zie dus eigenlijk geen nieuwe standpunt en dus ook helemaal geen aanleiding om rancune vanuit het OMT te vermoeden ?

• DevWouter
Wolly schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Ik mis even de essentie van je post, ontken je nu dat de kans dat je als persoon <60 op de IC komt gewoon relatief klein is? Dat afgelopen week 33% van de instroom onder de 60 is zegt namelijk niet dat het wel/niet zo is.
Ik benoem een feit. Verder zijn opnames zowel IC als ziekenhuis.
Nihil dus.
Eerder ongeveer 3% als je op opgenomen bent.

Bron: https://raw.githubusercon.../reports/daily_report.pdf (wordt dagelijks bijgewerkt)

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:34:
[...]
Mijn respect voor alles wat zich pers, journalist of media noemt is inmiddels wel aardig verdwenen.
Om even een lans te breken is dit volgens mij de volgorde:
- vrijdag: besloten OMT
- vrijdag: besloten ministerraad
- zondag: besloten Catshuisoverleg
- dinsdag: persconferentie
- dinsdag (na persconferentie): publicatie OMT advies en dia's Catshuis

Dat laatste vind ik zelf wel opvallend, want waarom kunnen (behoudens eventuele vertrouwelijke stukken natuurlijk) de RIVM dia's en het OMT advies niet al op maandagochtend worden gepubliceerd?

Zie ook mijn aanverwante reactie zojuist:
Number10 in "De politieke kroeg"

En waarom volgens mij de bestuurscultuur-discussie en zoiets als de crisisaanpak nadrukkelijk met elkaar verweven (kunnen) zijn.
DevWouter schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:41:
[...]
Het OMT communiceert toch niets behalve via de voorzitter bij de technische briefing vanmiddag? Of is er een aparte communicatielijn die ik hier over het hoofd zie? Doelen jullie in dit specifieke geval op een of andere uitlating van een individueel OMT-lid in de media ofzo?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gekkie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:34:
[...]

Gisteren weer nu.nl, met als kop dat HdJ had gezegd dat 1 prik voldoende is om op vakantie te gaan naar het buitenland.
Verder was er geen artikel maar alleen een video, dus leesbaar was alle context en mitsen en maren verdwenen. Mijn respect voor alles wat zich pers, journalist of media noemt is inmiddels wel aardig verdwenen.
Hier nog een mooi voorbeeld.
De kop is:

1 op 100 besmette personen was volledig gevaccineerd

Wappies be like: Waah, zie je wel, de vaccins doen het niet.

Terwijl de tekst zegt:
DEN HAAG (ANP) - Mensen die zijn gevaccineerd tegen het coronavirus raken amper nog besmet, maar uit cijfers die het Outbreak Management Team (OMT) vermeldt in zijn laatste advies, blijkt nog eens dat vaccinatie geen volledig garantie geeft. Van alle mensen die in april positief testten, was 1 procent volledig gevaccineerd, meldt het OMT. Nog eens 2 procent had een eerste dosis vaccin gekregen, maar liep het virus toch nog op. Van 7 procent van de besmette personen was de vaccinatiestatus onbekend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 21:25

t_captain

Moderator General Chat
Uit het OMT advies:
Tot slot is er in de GGD-regio Gelderland-Zuid, waar in de maand maart een
verheffing van casus werd waargenomen, extra surveillance naar de P.1.-variant
gedaan. In 6 van de 47 onderzochte monsters werd de P.1-variant aangetroffen
Het aandeel P1 in de kiemsurveillance lijkt dus iets verhoogd door gericht onderzoek

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Er is een nieuw deel, daar gaan we verder :)
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 7

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 132 133 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee