Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:17

Laguna

Connaisseur

Rockvee2 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:47:
[...]

Je betaald voor een bioscoopkaartjeal 8.50 EUR en als je dan nog 7.50 EUR voor een toegangstest moet betalen gaan heel weinig mensen dat doen. En hoe krijg je je geld terug als het toch blijkt dat je positief getest ben als je bij de kassa staat?
Voor wat betreft de kosten waren er 2 amendementen ingediend:

https://www.tweedekamer.n...2021Z07543&did=2021D16643 (verworpen)

https://www.tweedekamer.n...ail/2021Z07655/2021D16914 (aangenomen)

De eerste is vrij helder geen kosten, maar die is dus verworpen. De tweede biedt volgens mij bewegingsruimte om alsnog kosten in rekening te brengen.
CMD-Snake schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:01:

[...]

Die eigen bijdrage is geschrapt door de Tweede Kamer.
Is dat wel zo?

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 11-05-2021 20:22 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:48
Dennahz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:08:
[...]

Afgelopen weekend voor het eerst sinds lange tijd nog eens 'de stad' in geweest (Leeuwarden). Het was daar echt druk. Terrasjes vol, rijen voor de winkels, drukte en gezelligheid op de markt. Moet zeggen dat het me voor het eerst sinds tijden ook niet meer boeide dat het zo druk was. (Heb normaal een pesthekel aan drukte)

Het was eindelijk weer eens een normaal beeld.

Angst? Waar dan? Op de weg is het ook weer drukker dan ooit. Nee, die angst zit volgens mij toch echt tussen de oren van Rutte en de Jonge. Het grootste deel van Nederland is er niet meer mee bezig.
Ik had dat.. 1/2? Weken terug.. Ik wou perse een bandje halen voor de Apple Watch dus ik een afspraak maken in Amersfoort op een zondag voor de eerste keer zelfs sinds Corona is begonnen en alles dicht ging. Druk! Mijn afspraak zelf liep al een half uur uit maar de weg er naar toe overal rijtjes enzo mensen die wachten tot ze naar binnen konden.

Weinig angst te merken hoor daar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:05:
Dat snap ik wel, maar hou dan deze hele sector dicht totdat de registratieplicht afgeschaft kan worden.
Op deze manier neem je als overheid je eigen maatregel niet serieus.
Het is niet alleen de sekswerkers. Overal waar je zogenaamd je gegevens moet achterlaten is het een papieren tijger. Bij het bruine café hoefde je net zo min iets in te vullen. Je mag daar ook weigeren of een andere naam opschrijven. Controle was toch niet mogelijk.

Als je de boel dicht wil houden tot de registratieplicht van tafel kan dan moet je meer gesloten houden als alleen de seksclubs.
Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:05:
Dat lijkt mij al genoeg aanwijzing dat dat hele verhaaltje van Hugo over 'testen voor toegang' niet gaat over het openen van nieuwe stukken van de samenleving, want dezelfde situatie hadden we afgelopen zomer ook al, met een daling in de besmettingen. Zónder vaccinaties.

Die hele testsamenleving draait dus maar om één ding en dat is nog even snel knaken graaien zo lang het nog kan. Het zou me niet verbazen als onze minister over een jaartje opstapt en met een gouden handdrukje begint bij een tent als Abbott die nu de sneltesten produceert.
Zoals het er nu bij staat is dat testen enkel een extra barrière opwerpen, want ondanks je negatieve test blijven alle maatregelen van kracht. Ik zie dan niet wat die test toevoegt meer aan het geheel.

Geen van zijn plannen nu maken meer mogelijk, ze blokkeren enkel. Ik zie op deze manier niet hoe veel sectoren open kunnen een rendabel draaien.
Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:06:
En wat gaat die 'sector' dan doen? Illegaal tippelen op straat, en andere praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen. Juist wat je wil voorkomen.
Ze hadden de moeite moeten nemen en ook de sekswerkers compenseren. Anders maak je de boel alleen maar erger, je hebt geen gezondheidswinst van de sluiting en het stimuleert andere vormen van criminaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
dglavimans schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:12:
[...]

Ik had dat.. 1/2? Weken terug.. Ik wou perse een bandje halen voor de Apple Watch dus ik een afspraak maken in Amersfoort op een zondag voor de eerste keer zelfs sinds Corona is begonnen en alles dicht ging. Druk! Mijn afspraak zelf liep al een half uur uit maar de weg er naar toe overal rijtjes enzo mensen die wachten tot ze naar binnen konden.

Weinig angst te merken hoor daar :p
Stond vandaag voor de 2e keer in een week weer vast in de file in mijn eigen woonplaats.

Kan wel bijna zeggen iedereen er wel klaar mee is als ik zie hoeveel er dan zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:45
CMD-Snake schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:13:
[...]

Ze hadden de moeite moeten nemen en ook de sekswerkers compenseren. Anders maak je de boel alleen maar erger, je hebt geen gezondheidswinst van de sluiting en het stimuleert andere vormen van criminaliteit.
Sekswerkers compenseren? Denk je nu echt dat dat überhaupt bespreekbaar is in een kabinet van CDA en Christenunie?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Mektheb schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:13:
[...]

Stond vandaag voor de 2e keer in een week weer vast in de file in mijn eigen woonplaats.

Kan wel bijna zeggen iedereen er wel klaar mee is als ik zie hoeveel er dan zijn :+
Jep, na 12 maanden filevrij rijden valt het wel op dat er een stijgende lijn is sinds een week of vier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:45

SomerenV

It's something!

Yaksa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:39:
[...]

Het is juist de onzekerheid van een nu nog niet bekende, resistente mutatie (die elke minuut op kan duiken) dat men voorzichtig moet zijn met het op dit moment heropenen van allerlei zaken. Juist onder mensen die niet gevaccineerd zijn kan die mutatie optreden. Met het risico dat je weer van voren af aan kunt beginnen.
Als je zo wilt leven dan kun je je net zo goed opsluiten in een hutje op de hei want dan leef je in constante angst. Die resistente mutatie kan morgen opduiken, volgende maand maar ook pas eind dit jaar of volgend jaar. Of misschien wel helemaal niet. Misschien duikt er in 2023 wel een nieuwe SARS-variant op die rond gaat op de wereld. Zo kun je wel bezig blijven, maar op een gegeven moment moet je ook durven zeggen 'nu is het safe en de kans dat het fout gaat is dermate klein dat het onzinnig is nog langer vast te houden aan de maatregelen'. Dat moment komt, hoe je het ook went of keert, aardig in zicht.
maartend schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:03:
[...]

Ik ben bang dat je je ook daar in vergist. Zeker als het eenvoudiger kan. Kijk voor de Efteling moest je een eind rijden, maar als men eenvoudig bewijst dat men een prik heeft, dan is dit zo op de rails gezet. Of als de sneltesten eenvoudiger zijn, dus geen TOK tegen je hersenpan.
Maar zelfs al kan het voor de ingang en heb je binnen een paar minuten je uitslag:
- In het geval van de Efteling koop je je kaartje van tevoren waarschijnlijk. Hoe zit het met dat geld? En als jij positief getest wordt wat doet de rest van je gezelschap dan? Hetzelfde met de bioscoop. Krijg je je geld terug of mag je je kaartje hergebruiken op een ander moment na een nieuwe test?
- Bij concerten is het helemaal feest want dat gaat vaak om bedragen van enkele tientjes tot boven de 100 euro, en dat kun je niet even inhalen. Last minute je kaartje doorverkopen kan, maar dat gebeurt dan op een moment dat het terrein al open is en afhankelijk van hoe laat je gaat en waar je heen gaat (concert of festival) zijn er al acts geweest.
- In het geval van een restaurant zul je hoogstwaarschijnlijk reserveren en een restaurant moet rekening houden met een bepaalde bezetting. Als jij positief test dan zal de rest van je gezelschap waarschijnlijk solidair zijn en ook niet gaan, maar dan zit het restaurant met een tafel die opeens leeg is. Nu heb je die zo gevuld, maar het brengt wel gedoe met zich mee.
- Vervolgens ben je dus positief getest en moet je weer in quarantaine, en hetzelfde geldt voor je bubbel. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ga dat risico niet nemen voor een dagje Efteling, uit eten of de bioscoop. Genoeg mensen die positief testen ondanks dat ze gewoon niet ziek zijn.
hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:39:
Toch bijzonder dat Rutte zegt dat mensen angstiger zijn geworden, komt niet echt overeen met het beeld op straat. Het probleem is juist dat mensen er steeds minder mee bezig zijn, angst was als factor een paar maanden geleden veel relevanter.

Die man is echt niet meer geloofwaardig, kan hem en De Jonge niet meer serieus nemen.
Angstiger? :+ Het draagvlak voor maatregelen verdwijnt rap, met Koningsdag zag je echt overal kleine feestjes met diverse mensen, in de winkels en op de woningboulevards is het gewoon weer druk en je merkt aan de drukte op de weg dat steeds meer mensen weer op kantoor zitten. Geen idee naar welke mensen Rutte kijkt, maar ik zie in mijn omgeving gewoon echt geen angst meer. Eerder angst voor mogelijke nieuwe maatregelen (waaronder het massaal testen) dan angst om nog ziek te worden ofzo.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:55
hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:53:
Ook apart dat de bezoekers van sekswerkers zich niet hoeven te registreren, snap dat men dat niet graag wil maar toch.
Ik kijk eigenlijk wel uit naar het bron en “contact” onderzoek… zucht.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Aparte tweet van de knvb. Zijn ze nou sarcastisch of niet (even klikken voor plaatje. Forum laat dat helaas niet zien)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Gunner schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:23:
Aparte tweet van de knvb. Zijn ze nou sarcastisch of niet (even klikken voor plaatje. Forum laat dat helaas niet zien)

[Embed]
Die leeftijdsgrens slaat nergens op, zeker niet in de buitenlucht.
Als Bram van 32 niet buiten in team verband mag sporten maar Jan van 26 wel dan gaat er iets goed mis in het proces... want beide kunnen even vatbaar en even ziek worden. Verschil: de ene is in de twintig de andere in de dertig 8)7

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

[Embed]
Met die schwalbes van tegenwoordig is een overtreding op 1,5 meter toch nog altijd een rode kaart? Zie het probleem niet. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 18:11

Mfpower

In dubio

klaaas schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:30:

Ik vind dat een narratief waarmee je de mening (of het gevoel) van een grote groep mensen diskwalificeert. Als angst grotendeels gevoed wordt door de overheid dan zijn mensen die ergens bang voor zijn dus 'in het verhaal van de overheid getrapt'. Daarmee verhef je jezelf tot de partij die zelfstandig kan denken en de partij met een bepaalde angst wordt een groep makke schapen. Dat is geen goede basis voor een gesprek.

Daarbij is je stelling dat de angst grotendeels gevoed wordt door de overheid ook een verkeerde inschatting van oorzaak en gevolg. De reden dat er eind 2001 angst heerste voor terroristen lag toch echt primair gelegen in het feit dat een aantal malloten met een vliegtuig een flatgebouw invloog. En de angst voor corona die we vorig voorjaar zagen lag m.i. primair in het onbekende van de ziekte en niet zozeer in het verhaal van de overheid (dat was in eerste instantie eerder lacherig dan angstaanjagend).
In eerste instantie heb je de shock van een terroristische aanslag. Vanuit die angst kunnen een hoop maatregelen die al die decennia daarvoor niet nodig waren ineens mogelijk gemaakt worden. Ook al is de kans op een terroristische aanslag (voor jezelf) praktisch nul. Het feit dat we allemaal met een ID-kaart op zak lopen is toch een aardig voorbeeld van hoe we in het verhaal van de overheid zijn getrapt. Alsof een terrorist geeft om een ID kaart. Er zijn legio voorbeelden.

Wat corona betreft is het iets ingewikkelder; de overheid nam het eerst niet echt serieus en er is heel veel mis met de communicatie. In zekere zin zouden we banger moeten zijn voor corona dan we zijn, gezien de langdurige effecten die het kan hebben op mensen en de enorme hoeveelheid doden maar er is een ander narratief gekozen. De angst waar ik het in dit voorbeeld over heb is - ik herhaal mezelf - FOMO, als je geen vaccin of test wilt. De angst voor corona kan wel of niet terecht zijn, maar die wordt niet ingezet om de maatregelen te rechtvaardigen. Als mensen nog bang voor corona zouden zijn dan waren de besmettingen op het niveau van vorig jaar.
Dat een overheid vervolgens gebruik maakt of kan maken van die angst is evident en zeker iets waarvoor gewaarschuwd moet worden. Er op voorhand vanuit gaan dat alle voorzichtigheid angst is die gevoed wordt door de overheid lijkt me vooral een projectie van hoe je zelf tegen de overheid aankijkt.
Dat zijn jouw woorden, dat alle voorzichtigheid angst is, niet de mijne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Mfpower schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:31:
[...]

Het verschil is proportionaliteit en effectiviteit.

Voorzichtigheid is een gordel dragen als je in de auto zit. Angst is iedereen verbieden om harder dan 30 te rijden omdat anders de koeien zure melk geven langs de A2.

Al die weggegooide flesjes water hebben nog nooit één terroristische aanslag op een vliegtuig voorkomen, want er is geen terrorist die zo dom is om dezelfde methode 2 keer toe te passen. En dat is precies wat ze willen bereiken: Mensen bang maken. Geen vliegtuigen opblazen.

[ Voor 27% gewijzigd door Stoney3K op 11-05-2021 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:15:
Sekswerkers compenseren? Denk je nu echt dat dat überhaupt bespreekbaar is in een kabinet van CDA en Christenunie?
Voor al hun praat over naastenliefde zijn ze nogal selectief daarin. Mag overigens geen verbazing zijn.
De angst waar ik het in dit voorbeeld over heb is - ik herhaal mezelf - FOMO, als je geen vaccin of test wilt. De angst voor corona kan wel of niet terecht zijn, maar die wordt niet ingezet om de maatregelen te rechtvaardigen.
In het opzicht van vaccins en de testsamenleving zijn ze bezig om mensen een bepaalde kant op te pesten. Als ze je leven maar zuur genoeg maken haal je die prik maar om van het gezeur af te zijn. Elke vorm van prikkeling om het zo te doen is een vorm van dwang of drang. Nu krijg je die wetten er nog door dankzij dat restantje angst wat nog op het Binnenhof hangt.

De Jonge zijn stukje over mensen die niet willen in de persconferentie was ook weinig chique. Er was geen goede reden wat hem betreft om het vaccin niet te halen. Deze koppige houding helpt nu niet echt een dialoog aan te gaan met mensen die oprechte zorgen hebben, eerder maak je ze belachelijk door ze weg te zetten op die manier. Wat dat betreft is De Jonge een communicatie ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-05 18:20

DevWouter

Creator of ThenNext

SomerenV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:18:
[...]

Als je zo wilt leven dan kun je je net zo goed opsluiten in een hutje op de hei want dan leef je in constante angst. Die resistente mutatie kan morgen opduiken, volgende maand maar ook pas eind dit jaar of volgend jaar. Of misschien wel helemaal niet. Misschien duikt er in 2023 wel een nieuwe SARS-variant op die rond gaat op de wereld. Zo kun je wel bezig blijven, maar op een gegeven moment moet je ook durven zeggen 'nu is het safe en de kans dat het fout gaat is dermate klein dat het onzinnig is nog langer vast te houden aan de maatregelen'. Dat moment komt, hoe je het ook went of keert, aardig in zicht.
Ga eens praten met een SARS slachtoffer. Waarschijnlijk voer je dan ook het hoogste woord, niet omdat je een grote mond hebt, maar omdat die personen een hele leven moeite met adem halen zullen hebben.
Angstiger? :+ Het draagvlak voor maatregelen verdwijnt rap, met Koningsdag zag je echt overal kleine feestjes met diverse mensen, in de winkels en op de woningboulevards is het gewoon weer druk en je merkt aan de drukte op de weg dat steeds meer mensen weer op kantoor zitten. Geen idee naar welke mensen Rutte kijkt, maar ik zie in mijn omgeving gewoon echt geen angst meer. Eerder angst voor mogelijke nieuwe maatregelen (waaronder het massaal testen) dan angst om nog ziek te worden ofzo.
Je hebt inderdaad geen idee, tijdens koningsdag zijn er in Amsterdam alleen al 17 nieuwe cluster ontstaan.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Nu de sportkantines tot 20:00 open mogen wordt dan de derde helft officieel de eerste helft?
Hoe scherp zal de de pass en/of aanname zijn in de nieuwe derde helft op het veld?

Tel daarbij de 1,5m afstand regel voor iedereen van 27 en ouder bij op, geldt dit leeftijdsonderscheid ook in de derde eerste helft? Ze maken sporten niet makkelijker zo... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:39:
Toch bijzonder dat Rutte zegt dat mensen angstiger zijn geworden, komt niet echt overeen met het beeld op straat. Het probleem is juist dat mensen er steeds minder mee bezig zijn, angst was als factor een paar maanden geleden veel relevanter. (…)
Ik kan het gemist hebben, maar het woord 'angst' is toch ook helemaal niet gebruikt? Het woord 'zorgen' of 'bezorgd' wel. Die woorden en de betekenis lijken misschien op elkaar, maar ik vind het een zelf echt wat anders dan het ander.
Die man is echt niet meer geloofwaardig, kan hem en De Jonge niet meer serieus nemen.
Als er een representatief onderzoek is gedaan en daaruit blijkt dat mensen zich zorgen maken of zich wellicht niet gedragen zoals jij dat observeert, dan kun je daar toch niet iemands geloofwaardigheid uit afleiden?

Ik vermoed namelijk dat het dit onderzoek betrof:
https://www.rijksoverheid...eisplannen-week-18---2021

En daaruit wordt ook meteen duidelijk dat het geroeptoeter van deze en gene in dit topic uiteraard niet representatief hoeven te zijn voor de maatschappelijke kijk op de zaak.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

DevWouter schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:41:
[...]

Ga eens praten met een SARS slachtoffer. Waarschijnlijk voer je dan ook het hoogste woord, niet omdat je een grote mond hebt, maar omdat die personen een hele leven moeite met adem halen.
Ja, en er zijn ook Q-Koorts slachtoffers die nog steeds ernstige klachten hebben zonder uitzicht op herstel. Wat wil je nou precies zeggen? Dat we maar alle maatregelen moeten accepteren omdat een klein percentage langdurig klachten houdt? Kom nou. Zoals ik ook al tegen @Yaksa zei kun je dan maar beter op een hutje op de hei gaan wonen, ver weg van alle enge zaken op de wereld. Werkelijk (bijna) alles wat we doen kent risico's. Het is alleen de vraag hoeveel risico 'we' of je bereid bent te nemen.
Je hebt inderdaad geen idee, tijdens koningsdag zijn er in Amsterdam alleen al 17 nieuwe cluster ontstaan.
Besmettingen, en dus ook clusters, zijn het probleem niet perse. Het wordt pas een potentieel probleem als mensen uit risicogroepen besmet raken, maar het percentage daarvan wat gevaccineerd en dus beschermd is stijgt. Als die clusters/besmettingen een probleem hadden gevormd dan hadden we nu de eerste signalen daarvan moeten zien want dat is twee weken geleden. Maar toch daalt alles rustig verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:30:
[...]

Met die schwalbes van tegenwoordig is een overtreding op 1,5 meter toch nog altijd een rode kaart? Zie het probleem niet. ;)
Ik vraag me meer af waarom Bram van 35 nog rechtsbuiten staat :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

CMD-Snake schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:39:
[...]

Voor al hun praat over naastenliefde zijn ze nogal selectief daarin. Mag overigens geen verbazing zijn.

[...]

In het opzicht van vaccins en de testsamenleving zijn ze bezig om mensen een bepaalde kant op te pesten. Als ze je leven maar zuur genoeg maken haal je die prik maar om van het gezeur af te zijn. Elke vorm van prikkeling om het zo te doen is een vorm van dwang of drang. Nu krijg je die wetten er nog door dankzij dat restantje angst wat nog op het Binnenhof hangt.

De Jonge zijn stukje over mensen die niet willen in de persconferentie was ook weinig chique. Er was geen goede reden wat hem betreft om het vaccin niet te halen. Deze koppige houding helpt nu niet echt een dialoog aan te gaan met mensen die oprechte zorgen hebben, eerder maak je ze belachelijk door ze weg te zetten op die manier. Wat dat betreft is De Jonge een communicatie ramp.
toon volledige bericht
Dit kabinet is communicatief een ramp. Echter het is een spel van krachten.

Het is namelijk heel makkelijk om mensen aan het twijfelen te krijgen. Daar zijn vele onderzoeken naar gedaan. Sterker, je kan iemand letterlijk ziek krijgen door continue te vragen of hij wel lekker is want je ziet er zo bleekjes uit.

Je moet dus die twijfel en angst tegengas geven anders heb je een land waar de angst regeert.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Number10 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:46:
Ik kan het gemist hebben, maar het woord 'angst' is toch ook helemaal niet gebruikt?
Ik refereerde aan de bijdrage van @LZ86 die het weer van het nos blog had:
In Amsterdam na Koningsdag 17 nieuwe clusters door niet naleven coronaregels

Rutte waarschuwde dat het belangrijk is om de coronaregels te blijven volgen. Volgens hem zijn mensen angstiger geworden voor het coronavirus door onder meer de drukte op Koningsdag. Dat was niet onterecht, zei de demissionair premier. "Alleen al in Amsterdam zijn er zeventien grote clusters gevonden met besmettingen die teruggevoerd kunnen worden naar Koningsdag. Het gaat om tientallen mensen per cluster", aldus Rutte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:50:
[...]
Ik refereerde aan de bijdrage van @LZ86 die het weer van het nos blog had:
[...]
Maar de vraag is of dat dan klopt.

Nogmaals, misschien is het ergens genoemd in bijvoorbeeld de vragen nadien of in een zinnetje dat ik heb gemist, maar ik heb net terug zitten luisteren en hoor alleen maar 'zorgen'. Het woord 'angst' komt in het onderzoek waar ik naar verwees ook niet voor.

Het lijkt mij in ieder geval geen regulier woord om in een persconferentie te gebruiken en als dat onderzoek de basis vormde al zeker niet.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:14
SomerenV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:18:
[...]
Maar zelfs al kan het voor de ingang en heb je binnen een paar minuten je uitslag:
- In het geval van de Efteling koop je je kaartje van tevoren waarschijnlijk. Hoe zit het met dat geld? En als jij positief getest wordt wat doet de rest van je gezelschap dan? Hetzelfde met de bioscoop. Krijg je je geld terug of mag je je kaartje hergebruiken op een ander moment na een nieuwe test?
- Bij concerten is het helemaal feest want dat gaat vaak om bedragen van enkele tientjes tot boven de 100 euro, en dat kun je niet even inhalen. Last minute je kaartje doorverkopen kan, maar dat gebeurt dan op een moment dat het terrein al open is en afhankelijk van hoe laat je gaat en waar je heen gaat (concert of festival) zijn er al acts geweest.
- In het geval van een restaurant zul je hoogstwaarschijnlijk reserveren en een restaurant moet rekening houden met een bepaalde bezetting. Als jij positief test dan zal de rest van je gezelschap waarschijnlijk solidair zijn en ook niet gaan, maar dan zit het restaurant met een tafel die opeens leeg is. Nu heb je die zo gevuld, maar het brengt wel gedoe met zich mee.
- Vervolgens ben je dus positief getest en moet je weer in quarantaine, en hetzelfde geldt voor je bubbel. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ga dat risico niet nemen voor een dagje Efteling, uit eten of de bioscoop. Genoeg mensen die positief testen ondanks dat ze gewoon niet ziek zijn.
Mensne willen weg. De deur uit. De kans op positief is nog steeds veel lager dan op negatief. Mensen weten dat en nemen dat risico.
Er zijn maar enkelen die met allerlei alsjes rekening gaan houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:42
[...]
Het zijn ook zeker geen woorden die ik je in de mond wil leggen, maar het is een verband dat ik in dit topic toch geregeld voorbij zie komen. Instemmen met een vrijheidsbeperkende maatregel wordt heel makkelijk (impliciet) gekoppeld aan door de overheid aangeprate angst. Dat verband staat m.i. een goed gesprek in de weg en legt teveel de zwarte piet bij de overheid. De hoeveelheid 'angst' die in de maatschappij leeft moet je niet onderschatten. Zie ook het FOMO voorbeeld dat je zelf aanhaalt. Dat is primair een moderne angst die redelijk breed blijkt te leven. Ik heb de overheid daar nou niet echt op in zien spelen om zaken door te drukken.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

SomerenV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:47:
[...]

Ja, en er zijn ook Q-Koorts slachtoffers die nog steeds ernstige klachten hebben zonder uitzicht op herstel. Wat wil je nou precies zeggen? Dat we maar alle maatregelen moeten accepteren omdat een klein percentage langdurig klachten houdt? Kom nou. Zoals ik ook al tegen @Yaksa zei kun je dan maar beter op een hutje op de hei gaan wonen, ver weg van alle enge zaken op de wereld. Werkelijk (bijna) alles wat we doen kent risico's. Het is alleen de vraag hoeveel risico 'we' of je bereid bent te nemen.
Jij wilt veel risico nemen, maar je bent bang voor de prik want dat is te risicovol? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

DevWouter schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:58:
[...]

Jij wilt veel risico nemen, maar je bent bang voor de prik want dat is te risicovol? 8)7
Volgens mij heb ik inmiddels wel voldoende aangetoond dat het risico voor de meeste mensen zeer klein is, even los van wel of niet vaccineren. Mensen die wél het risico lopen ernstig ziek te worden worden gevaccineerd. Ook heb ik meermaals laten weten dat ik me niet laat vaccineren niet vanwege mogelijke risico's, maar omdat de noodzaak er simpelweg niet is op dit moment, en dat ik die keuze altijd nog kan herzien mocht dat nodig zijn.

Nogmaals: het is totaal idioot om een heel land op te zadelen met 'verplicht' testen of vaccineren óf maatregelen (we weten nog niet hoe het er precies uit gaat zien) op een moment dat het gevaar zo goed als geweken is en de risico's verwaarloosbaar. De zomerperiode in combinatie met risicogroepen die gevaccinneerd zijn zou meer dan voldoende moeten zijn om weer veilig en zonder maatregelen door het leven te kunnen. Hoe het na de zomer is geen idee, maar die onzekerheid zou geen reden moeten zijn om in de zomermaanden dan maar niet aanzienlijk te versoepelen. Als men rustig verder gaat met het vaccineren van een ieder die dat wil, en er steken geen resistente mutaties de kop op, dan is de kans op ellende na de zomer even klein en zijn ook dan de risico's verwaarloosbaar. Als je nu al gaat handelen op basis van mogelijke risico's in een 'wat als' scenario dan kun je net zo goed alles permanent achter een berg maatregelen stoppen en constant alleen nog maar handelen uit angst.

[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 11-05-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 18:11

Mfpower

In dubio

klaaas schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:56:
[...]

Het zijn ook zeker geen woorden die ik je in de mond wil leggen, maar het is een verband dat ik in dit topic toch geregeld voorbij zie komen. Instemmen met een vrijheidsbeperkende maatregel wordt heel makkelijk (impliciet) gekoppeld aan door de overheid aangeprate angst. Dat verband staat m.i. een goed gesprek in de weg en legt teveel de zwarte piet bij de overheid. De hoeveelheid 'angst' die in de maatschappij leeft moet je niet onderschatten. Zie ook het FOMO voorbeeld dat je zelf aanhaalt. Dat is primair een moderne angst die redelijk breed blijkt te leven. Ik heb de overheid daar nou niet echt op in zien spelen om zaken door te drukken.
Door steeds te zeggen dat iets een goed gesprek in de weg staat bereik je wel het tegenovergestelde. Zo geef je me de indruk dat we geen goed gesprek zouden hebben terwijl ik dat anders zie. Je hoeft het niet met me eens te zijn, ik ben altijd wel geïnteresseerd in andere visies.

@CMD-Snake zegt het hierboven goed. Om een gewoon leven te leiden moet je van alles doen straks (testen, vaccin) anders kun je niet meedoen (=Fomo). Zeker bij het vaccin is dat een ding. De keuze moet imho vrij zijn zonder dat het door de overheid opgelegde consequenties moet gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Deezers schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:39:
[...]

Nou ja ze communiceren nu dat ze het gaan heroverwegen als ze daarmee eerder open kunnen (9 juni op zijn vroegst zonder testen). Dan zou je alle films op dezelfde dag moeten plannen :D maar testen voor de bios valt onder spontaan uitje dus moet je niet willen.
Goedgekeurde zelftesten krijgen een zelfde geldigheid als testen op testlocaties. Ook gaan een vaccinatiebewijs of een herstelbewijs van mensen die besmet zijn geweest gelden als 'toegangstest'.

Dus herstelden en gevaccineerden kunnen altijd spontaan, de rest even snel een zelftest thuis doen. Dus dat probleem met het spontane valt denk ik mee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:14
Even ter overpeinzing.

Toen ik lang geleden (20+ jaar) voor verslavingszorg ging werken moest ik ook mijn hepatitus spuiten halen. Ik zie dus het bezwaar niet zozeer van een prik wil je iets gaan doen. Zelfde verhaal als ik op reis ging. Malarie of zoiets moest er dan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Rockvee2 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:47:
[...]

Je betaald voor een bioscoopkaartjeal 8.50 EUR en als je dan nog 7.50 EUR voor een toegangstest moet betalen gaan heel weinig mensen dat doen. En hoe krijg je je geld terug als het toch blijkt dat je positief getest ben als je bij de kassa staat?
Die 7.5 is in de kamer gesneuveld vanmiddag

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

SomerenV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:05:
[...]

Volgens mij heb ik inmiddels wel voldoende aangetoond dat het risico voor de meeste mensen zeer klein is, even los van wel of niet vaccineren. Mensen die wél het risico lopen ernstig ziek te worden worden gevaccineerd. Ook heb ik meermaals laten weten dat ik me niet laat vaccineren niet vanwege mogelijke risico's, maar omdat de noodzaak er simpelweg niet is op dit moment, en dat ik die keuze altijd nog kan herzien mocht dat nodig zijn.
Het is al vaak genoeg aangetoond dat wat je nu beschrijf niet waar is. De risico op het virus (ongeacht leeftijd) is veel groter dan het vaccin. Er zijn genoeg berekeningen getoond over de impact en gevolgen, maar daar ga je elke keer niet op in of je verschuift de doelpalen.

Mijn advies: Kijk naar de feiten en je zult zien dat er geen enkele reden is om bang te zijn.

(en dat je "achteraan" in de rij wilt staan is omdat je hoopt dat anderen het voor je oplossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
42erik schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:15:
Dus herstelden en gevaccineerden kunnen altijd spontaan, de rest even snel een zelftest thuis doen. Dus dat probleem met het spontane valt denk ik mee
Waar is dan dat miljard 'testen voor toegang' nog voor nodig als je voor 4,99 een zelftest bij het Kruidvat kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 23:44

link_mario

Ofwa?

Iemand enig idee wat er na de zomer te verwachten is? In alle communicatie vanuit de overheid hebben we het steeds over een mooie zomer. Al sinds het begin van golf 2.

Maar daarna? De zomer is nog een maand of drie vanaf nu en dan is ie al weer voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:17

[Embed]
Dit soort onlogische versoepelingen zijn precies de redenen dat ook weldenkende goedwillende mensen steeds minder geneigd zijn de maatregelen te volgen. Het valt niet uit te leggen :N

Over die Tweet, ik verwacht een medewerker met wat gevoel voor humor :o

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
[...]

Goedgekeurde zelftesten krijgen een zelfde geldigheid als testen op testlocaties. Ook gaan een vaccinatiebewijs of een herstelbewijs van mensen die besmet zijn geweest gelden als 'toegangstest'.
Dus een zelftest wordt straks wél geaccepteerd? Dat maakt de drempel inderdaad wel al een stukje lager.

Zin in een bioscoopje en een hap eten? Zelftest doen, en als die negatief is gewoon kaartje bestellen.

Blijft nog wel staan dat die testen een toevoeging zijn op de basismaatregelen, geen vervanging van. De discotheek kun je dus, ook als gevaccineerde, voorlopig nog op je buik schrijven...

[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 11-05-2021 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
[...]

Hoe kun je aan een zelftest zien of die recent is afgenomen eigenlijk? Anders houden mensen er natuurlijk een op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
ephymerous schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:24:
Dit soort onlogische versoepelingen zijn precies de redenen dat ook weldenkende goedwillende mensen steeds minder geneigd zijn de maatregelen te volgen. Het valt niet uit te leggen :N
Ook de KNHB heeft dezelfde conclusie getrokken:
De versoepelingen die het kabinet dinsdag op het gebied van sport aankondigde, zorgen voor de sporten in de buitenlucht dus niet voor heel veel veranderingen. „Helaas bracht de persconferentie niet de versoepelingen waarop we hoopten”, aldus hockeybond KNHB.

Waar eerder volwassenen van 27 jaar en ouder in groepen van maximaal vier personen mochten trainen, wordt dit verruimd naar dertig personen. „Voor hockeyers van 27 jaar en ouder blijft gelden dat zij tijdens het trainen 1,5 meter afstand moeten houden”, aldus de hockeybond, die daarmee aangeeft dat er eigenlijk niets verandert. Die afstandsregel gold voor mensen tot 27 al niet.
Oefenpotjes kunnen nog steeds niet, tenzij iedereen jonger is dan 27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

link_mario schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:22:
Iemand enig idee wat er na de zomer te verwachten is? In alle communicatie vanuit de overheid hebben we het steeds over een mooie zomer. Al sinds het begin van golf 2.

Maar daarna? De zomer is nog een maand of drie vanaf nu en dan is ie al weer voorbij.
Als iedereen zijn prik heeft gehaald is het allemaal klaar, als niet iedereen zijn prik heeft gehaald is het nog niet klaar.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

DevWouter schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:17:
[...]

Het is al vaak genoeg aangetoond dat wat je nu beschrijf niet waar is. De risico op het virus (ongeacht leeftijd) is veel groter dan het vaccin. Er zijn genoeg berekeningen getoond over de impact en gevolgen, maar daar ga je elke keer niet op in of je verschuift de doelpalen.

Mijn advies: Kijk naar de feiten en je zult zien dat er geen enkele reden is om bang te zijn.

(en dat je "achteraan" in de rij wilt staan is omdat je hoopt dat anderen het voor je oplossen)
Ik heb het nergens over risico van het vaccin vs risico van het virus :') Maar goed, verras me. Laat zien met fatsoenlijke bronnen dat wat ik zeg (en dus niet wat ik niet zeg) niet klopt. Laat maar die berekeningen zien over 'de impact en de gevolgen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
YakuzA schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:32:
[...]

Als iedereen zijn prik heeft gehaald is het allemaal klaar, als niet iedereen zijn prik heeft gehaald is het nog niet klaar.
Tenzij er ineens de retoriek komt van "de volgende mutant kan zo om de hoek komen" en dan is het nooit klaar.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

SomerenV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:47:
[...]

[...]

Besmettingen, en dus ook clusters, zijn het probleem niet perse. Het wordt pas een potentieel probleem als mensen uit risicogroepen besmet raken, maar het percentage daarvan wat gevaccineerd en dus beschermd is stijgt. Als die clusters/besmettingen een probleem hadden gevormd dan hadden we nu de eerste signalen daarvan moeten zien want dat is twee weken geleden. Maar toch daalt alles rustig verder.
Hier iemand met langdurige klachten, en helaas is het geen klein percentage: zo'n 14% van alle besmettingen houdt langdurige klachten. Vorig jaar maart heb ik corona gehad (of tenminste: alles wijst daarop, helaas na ruim 4 maanden bij de antistoffentest geen aantoonbare antistoffen meer maar dat schijnt normaal te zijn) en behoorlijke (ook deels meetbare) restschade als gevolg daarvan. Ik loop ook bij de corona-fysio voor het corona-revalidatieprogramma.

Ik ben al binnenste buiten gekeerd bij de longarts, en daar kwam het volgende uit:
- m'n blaaskracht is bovengemiddeld, dat is dus prima
- m'n diffusietest was onder het gemiddelde, wat betekent dat ik minder zuurstof met m'n longblaasjes opneem dan het gemiddelde. Dus men leek het gevonden te hebben als restschade, ware het niet dat ik net binnen de grens van de afwijking val en dan is het dus geen probleem kennelijk. Hoe het hiervoor was weet ik niet, want je wordt als gezond persoon niet naar de longarts gestuurd voor een diffusietest. Maar ik denk dat het daarvoor gewoon veel beter was (zeker gezien de klachten).
- bij de looptest in het ziekenhuis haal ik 75% van wat ik zou moeten halen, en het viel vooral op dat na een paar minuten mijn hartslag dus gigantisch stijgt en de saturatie enorm daalt. Een herhaling bij de fysio leverde dezelfde resultaten op.
- Uit de provocatietest blijkt dat ik gevoelige longen heb aangezien ik na de 3e toediening van histamine onder de 80% blaaskracht belandt (een persoon met normale/gezonde longen haalt de 5 toedieningen gemakkelijk en heeft daar geen problemen mee). Het is dus een vorm-van-astma (soort post-virale astma), terwijl ik vóór corona geen astma had of wat dan ook. Een puffer hoef ik nu niet, maar in de herfst/wintermaanden wellicht wel. Kan iets tijdelijks zijn maar ook chronisch.

Ik heb er al een half jaar bij de fysio op zitten en echt verbetering merk ik niet. Nou ja: qua kracht en duur kan ik iets meer maar het is een beperkte stijging. Wel goed genoeg, maar lang niet wat het moet zijn en dus wordt de corona-revalidatie bij de fysio (op advies van longarts, huisarts en fysio) met een half jaar verlengd.

Het grote probleem is natuurlijk dat het een volstrekt onbekende ziekte is waar ze echt vrijwel niets van weten. De behandelmethode als je corona nu krijgt en in het ziekenhuis belandt is 1000x beter dan vorig jaar, maar als je niet in het ziekenhuis belandt (of bent) dan heb je daar niet veel aan. :+ Ook lijkt het erop dat de variant die in februari/maart/april vorig jaar in Europa huis hield erger was dan de eerste Chinese variant (hier hadden we al een mutatie die heftiger was) en dat de versies die nu rondspoken ook wat milder zijn dan die van vorig jaar (het is natuurlijk een klein verschil want het blijft een verdomd lastig en vervelend virus). De longarts en longverpleegkundige vertelden dat ze nu al volop bezig met onderzoeken en dat ze verwachten dat men nog een jaar of 4-5 nodig te hebben om echt met grote zekerheid te zeggen wat wel en niet werkt qua behandelmethodes voor alle gevallen (van milde nasleep tot ernstig).

Ze weten dus niet hoe het herstel zal zijn, en wat wel of niet tijdelijk of permanent zal zijn. Er zijn parallellen te trekken met q-koorts en sars-1 maar ook heel veel dingen die echt afwijken, zoals het ontregelde autonome zenuwstelsel.

Het erge en rare is dat corona echt geen onderscheid maakt in de gevallen met langdurige klachten: het zijn mensen die gezond leefden (duursporters, mensen die een fitness-school hebben, lui die marathons liepen of gewoon , of ongezond (met iets onder de leden), rokers, niet-rokers, gezondheidsfreaks en netflix-bankhang-chipsvreters. Ook met diverse leeftijden, waarvan het gros rond de eind 30 en begin 40. De longarts houdt zijn hart ook vast want hetgeen wat ze in het ziekenhuis tot dusver hebben gezien waren alleen maar de lui uit de eerste golf. Kennelijk zitten veel mensen eerst thuis aan te rommelen in de hoop dat het vanzelf over gaat. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Hey, waar heb je die vandaan? Dat is een nieuwe ontwikkeling voor zover ik weet, of heb ik iets gemist?

Edit: ik ben langzaam, de vraag was al meermaals gesteld

[ Voor 4% gewijzigd door Indoubt op 11-05-2021 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
SlaadjeBla schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:27:
[...]

Hoe kun je aan een zelftest zien of die recent is afgenomen eigenlijk? Anders houden mensen er natuurlijk een op voorraad.
De uitbater kan aan de deur zelftests aanbieden? Er is natuurlijk een verschil tussen zelftests en thuis-tests.

Het zou in ieder geval wel een manier zijn om het schaalprobleem op te lossen, want op een gegeven moment raak je door de mannetjes heen die de tests af moeten nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Stoney3K op 11-05-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Indoubt schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:42:
[...]

Hey, waar heb je die vandaan? Dat is een nieuwe ontwikkeling voor zover ik weet, of heb ik iets gemist?
Dat komt van de NOS en is nav een amendement van GroenLinks, maar die biedt het kabinet nog mogelijkheden om hier de nodige voorwaarden aan te verbinden om misbruik te voorkomen.
Weet iemand waarom de eerste is verworpen en de tweede is aangenomen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:15
Mmm jaja, en dan die zelftest zeker halfhartig in je neus duwen om zo lekker snel een negatieve test te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:44:
[...]

De bios is dan ook zo'n uitstekend voorbeeld van waarom de 'testmaatschappij' niet rendabel wordt, want de bioscopen draaien met lage marges waardoor ze eigenlijk altijd maximale bezetting op de zalen nodig hebben om er wat op te verdienen.

Met een testen-voor-toegang heb je sowieso al een drempel waardoor mensen afhaken, en daar komen de mensen die positief testen en dus niet naar binnen mogen nog bij, die plaats kun je niet op het laatste moment nog opnieuw verkopen.
Zo'n toegangstest zal in eerste instantie gratis zijn. Verder is de verwachting dat vanaf augustus het testen alleen nog nodig zal zijn voor grote evenementen, en dat zou dan ook het moment zijn dat een toegangstest maximaal € 7,5 kan kosten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

XWB schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:25:
[...]

Zo'n toegangstest zal in eerste instantie gratis zijn. Verder is de verwachting dat vanaf augustus het testen alleen nog nodig zal zijn voor grote evenementen, en dat zou dan ook het moment zijn dat een toegangstest maximaal € 7,5 kan kosten.
Waar lees je dat terug in het amendement dat ik hierboven aanhaalde?

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 11-05-2021 22:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Klinkt goed dit. Lekker feesten jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:30:
[Embed]

[Embed]

Yes, en maar roepen dat koningsdag niet heeft uit gemaakt en jonge mensen niets kan overkomen. Ze merken het vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Laguna schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:28:
[...]

Waar lees je dat terug in het amendement dat ik hierboven aanhaalde?
Ah, dat is nieuwe informatie voor mij. Vorige week had De Jonge het nog over een mogelijke eigen bijdrage :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:19
[...]

Nou wordt leuk voor mijn middelste (9) hij is namelijk de enige van ons gezin bij wie de afgelopen maand geen corona is vastgesteld (ondanks 4 testen). Hoop dat ze een uitzondering maken voor jonge kinderen, anders slaan we nog even over .

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
XWB schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:25:
[...]

Het gaat ook niet om de kosten van de test, maar om de gemiste omzet van de uitbater bij een positieve uitslag. Of gaat de overheid dat risico ook dekken?

En als je je geld hoe dan ook kwijt raakt bij een positief testresultaat denk ik dat aardig wat mensen af zullen haken. Dan wordt het gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 16:33
Bart-Willem schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:40:
[...]

Hier iemand met langdurige klachten, en helaas is het geen klein percentage: zo'n 14% van alle besmettingen houdt langdurige klachten.
Zonder je klachten te bagataliseren: dit is zeker niet waar. 14% is een serieuze overschatting. Volgens het artikel in de Volkskrant van zaterdag is het zelfs slechts 1,5 % die langer dan 6 maanden klachten heeft.

Het gaat om minder patiënten dan gedacht

De cijfers waren lange tijd schaars en ook wat wiebelig, want gebaseerd op zelfrapportage. Aanvankelijk was het idee dat tot wel 10 procent van alle covidpatiënten langdurig last zou houden van naweeën. Maar bij C-support, de organisatie die covidpatiënten met langdurige klachten op verzoek van het ministerie van Volksgezondheid ondersteunt, legt huisarts en adviseur Alfons Olde Loohuis de lat voor long covid wat hoger. Daarvan is sprake als patiënten na een half jaar nog klachten hebben, zegt hij, ‘na een stevige griep kun je immers drie maanden later ook nog moe zijn.’ Dan komt hij uit op 1,5 procent van alle patiënten. Voor Nederland, met inmiddels 1,5 miljoen (officiële) besmettingen, kan dat dan evengoed oplopen naar ruim twintigduizend patiënten.

[ Voor 48% gewijzigd door blissard op 11-05-2021 22:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:50
SomerenV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:05:
[...]
Als je nu al gaat handelen op basis van mogelijke risico's in een 'wat als' scenario dan kun je net zo goed alles permanent achter een berg maatregelen stoppen en constant alleen nog maar handelen uit angst.
En wanneer de regering niet zou handelen op basis van reële risico's, rücksichtslos de boel weer open zou gooien en er zou toch weer een grote uitbraak komen dan zijn er hier waarschijnlijk weer een aantal die zullen schreeuwen: "Zie je wel, ze hadden veel strenger moeten zijn want nou zitten weer in de shit".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:39:
[...]

Het gaat ook niet om de kosten van de test, maar om de gemiste omzet van de uitbater bij een positieve uitslag. Of gaat de overheid dat risico ook dekken?
De gemiste omzet zal er zijn, maar hoeveel mensen zullen positief testen? Ik verwacht dat er genoeg niet-besmette mensen overblijven om een leuke omzet te realiseren. In elk geval meer omzet dan de tent gesloten moeten houden.

En verder, als het meezit dan is een toegangstest in augusuts wellicht niet meer nodig voor een bezoekje aan de bioscoop.
En als je je geld hoe dan ook kwijt raakt bij een positief testresultaat denk ik dat aardig wat mensen af zullen haken. Dan wordt het gokken.
Dat is inmiddels achterhaalde informatie, zie ook hierboven. Blijkbaar zal een test gratis blijven.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
XWB schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:46:
[...]

Dat is inmiddels achterhaalde informatie, zie ook hierboven. Blijkbaar zal een test gratis blijven.
En de kosten voor je entreekaartje? Krijg je dat terug of is het wat een pech, geld weg? En wie mag er dan voor opdraaien, de uitbater van de bioscoop/concert of komt dat uit een pot van de overheid.

De kosten van die test zijn het probleem niet. Wel de kans dat je je entreegeld compleet kwijt bent als je positief test. Daar gokken mensen liever niet op.

Net zoals "testen voor toegang" én afstand houden én mondkapjes dragen al een enorme drempel gaat zijn. Op een concert gaat dat sowieso niet werken, hoe hadden ze dat precies in gedachten?

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 11-05-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:48:
[...]

En de kosten voor je entreekaartje? Krijg je dat terug of is het wat een pech, geld weg? En wie mag er dan voor opdraaien, de uitbater van de bioscoop/concert of komt dat uit een pot van de overheid.
Je kan je ook op voorhand laten testen, want de uitslag is een bepaalde tijd geldig. Dan koop je daarna het kaartje.

Is wellicht niet zo spontaan, maar:
De kosten van die test zijn het probleem niet. Wel de kans dat je je entreegeld compleet kwijt bent als je positief test. Daar gokken mensen liever niet op.
Als het goed is hoeft dat in augustus niet meer, dus die drie maanden zijn wel te overbruggen lijkt mij.

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:50
Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:48:
[...]
Net zoals "testen voor toegang" én afstand houden én mondkapjes dragen al een enorme drempel gaat zijn. Op een concert gaat dat sowieso niet werken, hoe hadden ze dat precies in gedachten?
Waarom zou dat niet werken? De testevenementen van FieldLabs waren binnen no time uitverkocht, en daar waren nog meer voorwaarden aan verbonden.
Het valt me trouwens op dat je bijna uitsluitend vragen stelt in dit forum en zowat nooit zelf met een mogelijke oplossing voor een uitdaging komt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Yaksa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:54:
[...]

Waarom zou dat niet werken? De testevenementen van FieldLabs waren binnen no time uitverkocht, en daar waren nog meer voorwaarden aan verbonden.
Dat verschilt per testevenement. Er waren er ook die niet doorgingen vanwege te weinig animo zoals de Efteling.

[ Voor 16% gewijzigd door Laguna op 11-05-2021 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
Yaksa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:54:
[...]

De eerste testevenementen wel, maar de Efteling als fieldlab bleef dicht wegens te weinig aanloop.

Er is maar één oplossing voor deze 'testsamenleving' en dat is simpelweg stemmen met onze voeten. Dan gaan een hoop dingen voorlopig maar niet door, maar dat is nog altijd beter dan het stapelen van maatregelen en hopen dat het er beter op wordt.

Waar is die testsamenleving voor geschikt? Heel simpel: Om de feestkroeg, de concertzaal en de nachtclub weer open te gooien voor mensen die aan de deur negatief testen en binnen de deur geen maatregelen meer hoeven te houden. En eenmaal weer buiten is dan ook buiten, niet meer terug er in. Dat is de enige situatie waarin ik aan die testsamenleving wil meedoen: Als een negatieve test dus betekent dat ik onbeperkt mag dansen, zingen en vozen alsof het weer 2019 is.

Als vervánging van de maatregelen dus, niet als aanvulling voor situaties waar die toch al niet nodig is, zie afgelopen zomer. Het is nu dus een oplossing voor een niet-bestaand probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 11-05-2021 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
link_mario schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:22:

Het einddoel is om alle coronamaatregelen weer te kunnen opheffen. Dat zal pas kunnen gebeuren wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is (> 80%?) en de zorg weer een beetje normaal kan functioneren.

Dat geldt dus ook voor die anderhalvemeterregel.

De Jonge verwacht anderhalvemeterregel in najaar te kunnen schrappen

Staat ook nog een stukje in over de 'testsamenleving':
Met een testsamenleving, waarin bezoekers voorafgaand aan evenementen een coronatest moeten laten afnemen, houdt De Jonge geen rekening. Volgens hem stopt die als de kans "heel erg gering" is om besmet te raken of "nog veel geringer" is om er ernstig ziek van te worden.

Wel zal het nog enkele maanden nodig zijn om te testen voor grote evenementen, zoals grootschalige festivals of voetbalwedstrijden. De CDA-minister benadrukte nog maar eens dat dit bedoeld is om evenementen eerder mogelijk te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door XWB op 11-05-2021 23:16 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
XWB schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:01:
[...]

Het einddoel is om alle coronamaatregelen weer te kunnen opheffen. Dat zal pas kunnen gebeuren wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is (> 80%?) en de zorg weer een beetje normaal kan functioneren.
80% is volgens mij lang niet nodig. Eerdere berekeningen op basis van de R van het oorspronkelijke (niet Engelse variant) gaven een noodzakelijk percentage van ca. 60. Er van uitgaand dat de huidige 30% van de bevolking die een besmetting heeft doorgemaakt, ook enige weerstand heeft opgebouwd, denk ik dat je het met die 60% nog steeds wel redt.
Daar komt bij dat vaccinatie van risicogroepen, waar het percentage gelukkig hoger ligt, direct de druk op het ziekenhuis verminderd. Medio juni zal het grootste leed geleden zijn. Ongeveer 2 maanden na de UK die ook 2 maanden eerder begonnen met serieus vaccineren.

[ Voor 7% gewijzigd door blissard op 11-05-2021 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Eerder is alleen maar beter :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
XWB schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:20:
Eerder is alleen maar beter :)
IMO is die 'testsamenleving' ook een prima middel om op bepaalde plaatsen weer aan het oude normaal te kunnen proeven en wennen.

Als je namelijk (zeg maar wat) op 1 september ineens de anderhalve-meter regel laat vallen, dan gaat iedereen het eerste weekend van september gigantisch de beest uithangen, en ben je weer 3 maanden terug in de tijd. Mag je voor een deel weer opnieuw beginnen.

Dat 'oude normaal' zul je ook in stapjes weer terug moeten brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
Mfpower schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:12:
[...]

Door steeds te zeggen dat iets een goed gesprek in de weg staat bereik je wel het tegenovergestelde. Zo geef je me de indruk dat we geen goed gesprek zouden hebben terwijl ik dat anders zie. Je hoeft het niet met me eens te zijn, ik ben altijd wel geïnteresseerd in andere visies.
Ik had het in algemene zin over iets wat ik hier geregeld waarneem. Ik heb vooralsnog niet de indruk dat dat op jou van toepassing is.
@CMD-Snake zegt het hierboven goed. Om een gewoon leven te leiden moet je van alles doen straks (testen, vaccin) anders kun je niet meedoen (=Fomo). Zeker bij het vaccin is dat een ding. De keuze moet imho vrij zijn zonder dat het door de overheid opgelegde consequenties moet gaan krijgen.
Over dat laatste verschillen we van mening, maar ik vind het wel een behoorlijke kronkel om de testsamenleving te bestempelen als inspelen op FOMO. Allereerst is het volgens mij nog steeds niet zeker dat vaccinatie je ontslaat van de testplicht. Daarmee is het argument dat men deze regels in zou voeren om mensen richting vaccinatie te 'pesten' (een werkelijk puberale gedachte) volgens mij al voldoende weerlegd. Maar daarnaast zijn er ook redenen aan te voeren om testbewijzen in te voeren (economie weer op gang, geen onnodige beperkingen, anticiperen op een slechte herfst b.v.). Je kunt er over discussiëren of dat legitieme redenen zijn, maar ik vind het heel vergezocht om de reden voor de invoering van die regels terug te voeren op FOMO. Natuurlijk zal het mensen die last hebben van FOMO triggeren, maar dat is m.i. een gevolg en geen intentie.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:26:
[...]

IMO is die 'testsamenleving' ook een prima middel om op bepaalde plaatsen weer aan het oude normaal te kunnen proeven en wennen.

Als je namelijk (zeg maar wat) op 1 september ineens de anderhalve-meter regel laat vallen, dan gaat iedereen het eerste weekend van september gigantisch de beest uithangen, en ben je weer 3 maanden terug in de tijd. Mag je voor een deel weer opnieuw beginnen.

Dat 'oude normaal' zul je ook in stapjes weer terug moeten brengen.
Ik denk dat we sowieso in het achterhoofd moet houden dat dit virus met zijn mutaties nooit meer weg zal gaan. Er zullen altijd besmettingen zijn. Echter, vaccinatie verkleint de kans voor ziekenhuisopname significant. Met die wetenschap kan de anderhalvemeter regel wellicht losgelaten worden wanneer de samenleving voldoende immuniteit opgebouwd heeft. Op een gegeven moment zullen besmettingscijfers niet zo boeiend meer zijn, maar zullen we voornamelijk kijken naar het aantal ziekenhuisopnames.

Daar komt ook nog eens bij dat voor mensen die dan toch nog in het ziekenhuis terecht komen er op termijn wellicht/hopelijk medicijnen beschikbaar komen om verdere IC-opname te voorkomen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

blissard schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:41:
[...]

Zonder je klachten te bagataliseren: dit is zeker niet waar. 14% is een serieuze overschatting. Volgens het artikel in de Volkskrant van zaterdag is het zelfs slechts 1,5 % die langer dan 6 maanden klachten heeft.

Het gaat om minder patiënten dan gedacht

De cijfers waren lange tijd schaars en ook wat wiebelig, want gebaseerd op zelfrapportage. Aanvankelijk was het idee dat tot wel 10 procent van alle covidpatiënten langdurig last zou houden van naweeën. Maar bij C-support, de organisatie die covidpatiënten met langdurige klachten op verzoek van het ministerie van Volksgezondheid ondersteunt, legt huisarts en adviseur Alfons Olde Loohuis de lat voor long covid wat hoger. Daarvan is sprake als patiënten na een half jaar nog klachten hebben, zegt hij, ‘na een stevige griep kun je immers drie maanden later ook nog moe zijn.’ Dan komt hij uit op 1,5 procent van alle patiënten. Voor Nederland, met inmiddels 1,5 miljoen (officiële) besmettingen, kan dat dan evengoed oplopen naar ruim twintigduizend patiënten.
Vind je het erg dat ik de specialisten eerder geloof dan de Volkskrant met een raar simpel onderzoekje? In Engeland bleek het namelijk 13,7% te zijn en ook in andere landen kwam men met vergelijkbare cijfers. De Volkskrant heeft wel vaker laten zien dat hoofdrekenen kennelijk niet hun sterkste kant is, en ik verwacht dat het over niet al te lange tijd vanzelf wel gecorrigeerd wordt.

C-Support heeft er ook nog geen goed zicht op: een aantal weken terug meenden zij dat er maar iets van 1500 mensen waren met langdurige klachten (voornamelijk uit de eerste golf, dus meer dan die half jaar die ze noemen) en dus trokken ze de conclusie dat maar 1500 man langdurige klachten hadden. Dat bij het Longfonds en andere instanties het om 20k+ mensen gaat heeft C-Support dus kennelijk niet door.

[ Voor 11% gewijzigd door Bart-Willem op 11-05-2021 23:41 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04:28
LZ86 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:35:
[...]

Yes, en maar roepen dat koningsdag niet heeft uit gemaakt en jonge mensen niets kan overkomen. Ze merken het vanzelf wel.
En de rest van Nederland? Het valt echt mee allemaal. We zouden nu onderhand dikke stijgingen moeten zien volgens al die 'middelvinger naar de zorg schreeuwers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 19:54

Sorcerer8472

Mens sana?

CMD-Snake schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:01:

[...]

Dat laat zich toch wel raden waarom? Zelfs in een restaurant ben je niet verplicht je echte naam op te schrijven. De huidige regelgeving zegt alleen dat ze je moeten vragen om het te doen, maar je mag weigeren en daar kunnen ze verder niets aan doen. Wat dat betreft is het een farce die registraties.
Dat doe je dan ook vooral voor jezelf en voor de mensen in je omgeving, zodat je ingelicht kunt worden als er een besmetting was.

Het werkt ook alleen als mensen die bijv. besmet waren of evt. besmet personeel dat aangeven in bco.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:28:
Over dat laatste verschillen we van mening, maar ik vind het wel een behoorlijke kronkel om de testsamenleving te bestempelen als inspelen op FOMO.
Het is nog niet eens angst om iets te missen, het is de druk die uitgeoefend wordt op mensen als ze alleen mogen bestaan, maar meer niet. De hoop is dan dat genoeg mensen maar toegeven/opgeven omdat ze vermoeid raken omdat ze door zoveel hoepeltjes moeten springen om 48 uur lang iets te mogen.
XWB schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:46:
De gemiste omzet zal er zijn, maar hoeveel mensen zullen positief testen? Ik verwacht dat er genoeg niet-besmette mensen overblijven om een leuke omzet te realiseren. In elk geval meer omzet dan de tent gesloten moeten houden.
Dan ga je er vanuit dat er in de basis 100% bereidheid is om mee te werken aan dit systeem. Omzet zal niet alleen verloren gaan aan mensen die niet kunnen langskomen vanwege een positieve test, maar ook omdat er een groep zal zijn wie niet willen of kunnen testen. Voor een hoop simpel vermaak wordt de drempel al snel veel te hoog.
Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:26:
Maar dat doen ze niet, ondanks testen blijven de overige coronamaatregelen van kracht. Ik denk overigens niet dat mensen lang hoeven te wennen, je ziet dat velen in oud gedrag terugvallen zodra ze de kans krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

CMD-Snake schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:06:

Dan ga je er vanuit dat er in de basis 100% bereidheid is om mee te werken aan dit systeem. Omzet zal niet alleen verloren gaan aan mensen die niet kunnen langskomen vanwege een positieve test, maar ook omdat er een groep zal zijn wie niet willen of kunnen testen. Voor een hoop simpel vermaak wordt de drempel al snel veel te hoog.
Dit lees ik hier vaker, maar een testje halen kost niet veel meer moeite dan door de McDrive rijden. En er komen meer sneltest locaties (als dat tenminste gaat lukken). Wat is precies die hoge drempel?

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-05-2021 00:11 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:06:
[...]

Het is nog niet eens angst om iets te missen, het is de druk die uitgeoefend wordt op mensen als ze alleen mogen bestaan, maar meer niet. De hoop is dan dat genoeg mensen maar toegeven/opgeven omdat ze vermoeid raken omdat ze door zoveel hoepeltjes moeten springen om 48 uur lang iets te mogen.
Even voor mijn begrip: als ik niet deelneem aan (grootschalige) evenementen besta ik niet meer? Of kan ik geen zinnig en bevredigend leven lijden met een tijdelijke beperking op het deelnemen aan evenementen?

[ Voor 9% gewijzigd door klaaas op 12-05-2021 00:17 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Cobb schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:39:
[...]

Nou wordt leuk voor mijn middelste (9) hij is namelijk de enige van ons gezin bij wie de afgelopen maand geen corona is vastgesteld (ondanks 4 testen). Hoop dat ze een uitzondering maken voor jonge kinderen, anders slaan we nog even over .
ik snap je niet. de familie kan toch allemaal als hertseller, hij doet dan toch een thuistest? Ik mis het probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@Bart-Willem Het lijkt me echt bijzonder heftig om zolang met klachten rond te lopen waarbij een effectieve behandeling nog niet bekend is. Maar wat je zegt kwam ook naar boven in het artikel wat ik eerder aanhaalde, namelijk dat er nog enorm veel onbekend is. Er zijn enorm veel mogelijke symptomen (iets van 55 dacht ik), met een paar symptomen die vaak voorkomen. De duur van de klachten varieert sterk, de reden dat mensen langdurig klachten hebben is vaak onduidelijk en het lijkt erop dat het een vrij grote groep kan overkomen.

Nu wordt er natuurlijk vooral gekeken naar mensen die ziek zijn geworden tijdens de eerste golf en toen waren behandelmethoden zoals jij aangeeft een stuk minder efficiënt dan nu. Hopelijk dat het percentage met longcovid nu dan ook minder hoog is dan een jaar geleden.
De longarts houdt zijn hart ook vast want hetgeen wat ze in het ziekenhuis tot dusver hebben gezien waren alleen maar de lui uit de eerste golf. Kennelijk zitten veel mensen eerst thuis aan te rommelen in de hoop dat het vanzelf over gaat.
Alleen weet je dat dus niet zolang die mensen niet naar een huisarts of ziekenhuis gaan, da's een beetje de pest. Nu lees je vooral percentages op basis van berekeningen en minder op basis van (grootschalig) onderzoek.
Onderzoeker Claire Stevens: "De helft van de mensen is 10 tot 13 dagen na de eerste symptomen beter. 1 op de 10 meldt 30 dagen later nog steeds klachten. Zeker 15 verschillende klachten, zoals vermoeidheid, hoofdpijn en hartkloppingen. Zes weken later meldt 5 tot 10 procent van de mensen nog steeds klachten."
Die spreekt over 5 tot 10 procent met klachten na 6 weken. Alleen geen idee of het om mensen gaat die in een ziekenhuis hebben gelegen, mensen die op IC's hebben gelegen of alle mensen die besmet zijn geraakt.

Eindconclusie van het verhaal: we weten nog niet veel over de langetermijneffecten die op kunnen treden en welk percentage daar last van kan gaan krijgen. Dan kun je wel maatregelen in stand houden om een onbekend percentage mogelijk te behoeden voor langdurige klachten, maar heiligt dat doel de middelen? Dan liever inzetten op betere behandelmethodes en goed onderzoek zodat mensen met klachten sneller en beter geholpen kunnen worden. Dat gezegd hebbende hoop ik dat ze uiteindelijk achterhalen hoe ze het kunnen behandelen en zit je niet nog jaren met deze ellende :)
klaaas schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:10:
[...]

Even voor mijn begrip: als ik niet deelneem aan (grootschalige) evenementen besta ik niet meer?
Ik denk dat hij erop doelt dat volgens de Jonge (of Rutte) je niet naar een restaurant of evenement toe hoeft te gaan. Het is niet essentieel. Met andere woorden: niemand verplicht je te gaan dus je hoeft je niet constant te laten testen of je te laten vaccineren. Maar dat gaan veel mensen simpelweg niet volhouden. Als je een dergelijke testsamenleving van de grond krijgt én maar lang genoeg volhoudt dan zullen steeds meer mensen de handdoek in de ring gooien en toegeven. Dat betekent dat de mensen om je heen lekker uit eten gaan, naar de film, een concertje, museum en het pretpark terwijl de testweigeraar nog steeds niks mag. Sommigen vinden dan dat je niet leeft maar 'bestaat'.
Yaksa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:44:
[...]

En wanneer de regering niet zou handelen op basis van reële risico's, rücksichtslos de boel weer open zou gooien en er zou toch weer een grote uitbraak komen dan zijn er hier waarschijnlijk weer een aantal die zullen schreeuwen: "Zie je wel, ze hadden veel strenger moeten zijn want nou zitten weer in de shit".
Als we een zomer in gaan zoals die van vorig jaar dan zijn er nauwelijks risico's. Toen mochten we bijna alles, waren de belangrijkste maatregelen de anderhalve meter en maximale groepsgrootte, maar hadden we geen vaccins, geen mondkapjes en was er nog veel onduidelijk over Covid19. Ik zeg ook niet dat we nu maar alles los moeten laten, maar als de huidige trend doorzet, dan zijn vanaf juni de risico's dermate klein dat iedere maatregel meer dan wat we vorig jaar hadden onzinnig zou zijn. Dat betekent dat ook een testsamenleving in de zomer echt nergens op slaat. Zet zoiets voor nu hooguit in voor zeer grootschalige evenementen (binnen) en hou het achter de hand voor in het najaar, maar ook dan alleen als het écht nodig is.
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:10:
[...]

Dit lees ik hier vaker, maar een testje halen kost niet veel meer moeite dan door de McDrive rijden. En er komen meer sneltest locaties (als dat tenminste gaat lukken). Wat is precies die hoge drempel?
Het idee dat je aan moet tonen dat je gezond bent voordat je ergens naar binnen mag druist gewoon enorm in tegen de vrijheid die we in dit land kennen. Het gaat ook voor een hoop kopzorgen zorgen, want wat als je ergens gereserveerd hebt en je test positief? Wat gebeurt er met een festivalticket als je positief test? Wat moet je gezelschap doen als 1 persoon positief test? Moet die persoon in quarantaine ja of nee? Hoe groot is de kans op een false positive?

Daarbij zet het gewoon de deur open naar een zeer nare samenleving waarbij je door onnodig veel hoepels moet springen om iets te mogen. Nu is het allemaal nog redelijk vrijblijvend, maar wie weet wat de toekomst gaat brengen. En in de zomer, als de kans op besmetting gewoon bijna 0 is, slaat het sowieso al nergens op om massaal te gaan testen. Zoals ik eerder zeg hooguit bij grootschalige evenementen waar duizenden mensen op af komen, maar that's it. Als we vorig jaar in de zomer uit konden eten, naar de bioscoop konden en noem maar op, zonder dat het uit de hand dreigde te lopen, dan kan dat nu zeker.

Overigens zijn minstens vier ziekenhuisbestuurders, enkele artsen en voorzitters van vier grote zorgverzekeraars ook tegen een testsamenleving. En dan heb je ook nog de diverse branches, ondernemers, organisaties en noem maar op die om diverse redenen tegen verplicht testen zijn.
„Als de aankomende maanden door de vaccinatiecampagne de kans op ernstige complicaties tot zeer beperkt is gereduceerd, wat is dan de waarde van deze grote investering in een testsamenleving? Reële kans dat we voor het einde van de ‘onderzoeksperiode’ de resultaten al niet meer nodig hebben.”
Zij zien meer in investeren in preventieprogramma's om risico-factoren terug te dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
klaaas schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:10:
[...]

Even voor mijn begrip: als ik niet deelneem aan (grootschalige) evenementen besta ik niet meer? Of kan ik geen zinnig en bevredigend leven lijden met een tijdelijke beperking op het deelnemen aan evenementen?
Dat zal van je eigen behoeften af hangen. Ga er maar van uit dat de twintiger die nog een paar maanden thuis blijft terwijl vrienden de hele nacht staan te springen het moeilijk gaat krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:30
Tja, maar dat is toch zijn eigen keuze dan? Ja, je hebt de vrijheid om je niet in te laten enten, maar dat heeft consequenties. Absolute vrijheid bestaat niet. Keuzes die je maakt hebben consequenties voor jou een voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AMARONE schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:39:
[...]

En de rest van Nederland? Het valt echt mee allemaal. We zouden nu onderhand dikke stijgingen moeten zien volgens al die 'middelvinger naar de zorg schreeuwers'
Er is een algemene daling dus het valt mee? Had die daling misschien forser kunnen zijn zonder die idioterie met Koningsdag?

Landelijk gezien is er een forse stijging voor de groep 20-29 jarigen.

Het is nu wachten tot hun Ouders zich in de teststraat gaan melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
LZ86 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:35:
[...]

Dat jongeren niets kan overkomen heeft nooit iemand gezegd. Feit is dat Corona over het algemeen weinig doet voor jonge mensen. Die kunnen ziek worden inderdaad, maar in verhouding is het ook niet meer dan dat.

[ Voor 10% gewijzigd door Soccer98 op 12-05-2021 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Soccer98 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 07:53:
[...]

Dat jongeren niets kan overkomen heeft nooit iemand gezegd. Feit is dat Corona over het algemeen weinig doet voor jonge mensen. Die kunnen ziek worden inderdaad, maar in verhouding is het ook niet meer dan dat.
Dat ze anderen makkelijker aansteken omdat ze vaker geen symptomen hebben is wel een ding. Er is meer om rekening mee te houden dan aleen de gevolgen voor de persoon zelf.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
Bart-Willem schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:39:
[...]
Vind je het erg dat ik de specialisten eerder geloof dan de Volkskrant met een raar simpel onderzoekje? In Engeland bleek het namelijk 13,7% te zijn en ook in andere landen kwam men met vergelijkbare cijfers. De Volkskrant heeft wel vaker laten zien dat hoofdrekenen kennelijk niet hun sterkste kant is, en ik verwacht dat het over niet al te lange tijd vanzelf wel gecorrigeerd wordt.

C-Support heeft er ook nog geen goed zicht op: een aantal weken terug meenden zij dat er maar iets van 1500 mensen waren met langdurige klachten (voornamelijk uit de eerste golf, dus meer dan die half jaar die ze noemen) en dus trokken ze de conclusie dat maar 1500 man langdurige klachten hadden. Dat bij het Longfonds en andere instanties het om 20k+ mensen gaat heeft C-Support dus kennelijk niet door.
Misschien heb je dan een recente bron voor de 13,7%? Het is immers geen "simpel onderzoekje" van de Volkskrant zelf, maar een toelichting van specialisten op de huidige stand van onderzoek. o.a. volgens C-support.
Als die 13,7% klopt, dat zouden nu al een half miljoen Nederlanders langdurig klachten hebben. Dat C-support dat "niet door heeft" lijkt me een te eenvoudige voorstelling.

[ Voor 8% gewijzigd door blissard op 12-05-2021 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Het vieren van Koningsdag en -nacht heeft in Amsterdam tot zeker 16 clusters geleid met ten minste 69 besmettingen.
Dat schrijft het Outbreak Management Team in het laatste gepubliceerde advies.
In totaal betreft het zeker 1.104 personen die het virus hebben opgelopen.

bron: nu.nl liveblog

Verbaasd me ook eigenlijk niks. Sowieso lijkt het hier in Amsterdam de laatste paar weken alsof Covid-19 niet meer bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

SomerenV schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 01:01:
@Bart-Willem
Het idee dat je aan moet tonen dat je gezond bent voordat je ergens naar binnen mag druist gewoon enorm in tegen de vrijheid die we in dit land kennen. Het gaat ook voor een hoop kopzorgen zorgen, want wat als je ergens gereserveerd hebt en je test positief? Wat gebeurt er met een festivalticket als je positief test? Wat moet je gezelschap doen als 1 persoon positief test? Moet die persoon in quarantaine ja of nee? Hoe groot is de kans op een false positive?

Daarbij zet het gewoon de deur open naar een zeer nare samenleving waarbij je door onnodig veel hoepels moet springen om iets te mogen. Nu is het allemaal nog redelijk vrijblijvend, maar wie weet wat de toekomst gaat brengen. En in de zomer, als de kans op besmetting gewoon bijna 0 is, slaat het sowieso al nergens op om massaal te gaan testen. Zoals ik eerder zeg hooguit bij grootschalige evenementen waar duizenden mensen op af komen, maar that's it. Als we vorig jaar in de zomer uit konden eten, naar de bioscoop konden en noem maar op, zonder dat het uit de hand dreigde te lopen, dan kan dat nu zeker.

Overigens zijn minstens vier ziekenhuisbestuurders, enkele artsen en voorzitters van vier grote zorgverzekeraars ook tegen een testsamenleving. En dan heb je ook nog de diverse branches, ondernemers, organisaties en noem maar op die om diverse redenen tegen verplicht testen zijn.

[...]

Zij zien meer in investeren in preventieprogramma's om risico-factoren terug te dringen.
toon volledige bericht
Je hoeft helemaal niet aan te tonen dat je gezond bent. Je hoeft alleen maar aan te tonen dat je niet Covid-19 besmettelijk bent. Waar we dat voor doen, lijkt me duidelijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 19:33
MikeyMan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:30:
[Embed]

[Embed]

Paar gedachten hierbij:
- Als dit soort feestjes buiten al zo’n effect hebben, dan wil ik niet weten hoeveel clusters/besmettingen/r cijfer een binnenfeest in een slecht geventileerd gebouw doet.
- Wetende dat Koningsdag Amsterdam dus dit heeft opgeleverd + dat we stap 2 laten afhangen van een hard feit van -20% minder zorginstroom (wat ik overigens een prima richtlijn vind), kan dit evenement de potentie hebben om stap 2 dus later uit te gaan voeren. Het zullen niet de jongelui zelf zijn die in het ziekenhuis belanden maar hun papa’s en mama’s wel.
- En nu we de resultaten zien van dit soort uitwassen vind ik het steeds onbegrijpelijker dat zo’n debiel als Halsema maar mag aanblijven. Naast dat de beelden van Amsterdam een klap in het gezicht zijn van de zorgmedewerkers en voor de mensen die zich wel aan de maatregelen houden, heeft zij vrij weinig gedaan om dit soort excessen uit te bannen.

Het is er nu veel te laat voor. Maar hier had echt veel meer mee gedaan moeten worden. Dankzij dit soort tuig zitten wij langer thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
_Bailey_ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:23:
Het vieren van Koningsdag en -nacht heeft in Amsterdam tot zeker 16 clusters geleid met ten minste 69 besmettingen.
Dat schrijft het Outbreak Management Team in het laatste gepubliceerde advies.
In totaal betreft het zeker 1.104 personen die het virus hebben opgelopen.

bron: nu.nl liveblog

Verbaasd me ook eigenlijk niks. Sowieso lijkt het hier in Amsterdam de laatste paar weken alsof Covid-19 niet meer bestaat.
Misschien toch maar een code rood voor Amsterdam. Geen idee hoe dat te regelen valt (controles/blokkades bij de A10 ofzo)

Wel even een goed punt voor de al *knip* mensen* die roepen dat er buiten totaal geen risico is.

[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 12-05-2021 09:25 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:49
Ankona schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:36:
[...]

Wel even een goed punt voor de al mensen die roepen dat er buiten totaal geen risico is.
Waar staat dat de besmettingen allemaal buiten zijn opgelopen?
Ga er maar vanuit dat er ook bizar veel binnen is gefeest waar veel, zoniet de meeste besmettingen zijn opgelopen.

*knip* daar is nu de TR knop voor :)

[ Voor 32% gewijzigd door ZieMaar! op 12-05-2021 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat buiten feesten leidt tot meer, niet minder besmettingen werd sterk bestreden door voorstanders van die feestjes omdat het binnen samenzijn zou vervangen. Of het buiten besmettingen zijn, binnen feestjes of in openbaar vervoer, je kan met zo'n besmettingsgraad niet duizenden mensen bij elkaar laten komen zonder een groot aantal nieuwe besmettingen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TR1969 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:41:
[...]

Waar staat dat de besmettingen allemaal buiten zijn opgelopen?
Ga er maar vanuit dat er ook bizar veel binnen is gefeest waar veel, zoniet de meeste besmettingen zijn opgelopen.

*knip*
Er is alles aan gedaan om het verschil tussen buiten en binnen te minimaliseren. Als je buiten er een halve orgie van maakt is er net zo veel besmettingsgevaar.

Je eigen glazen ingooien noemen ze dat. Dit soort lui verdient de versoepelingen niet.

En dat kost mij straks weken, zo niet maanden extra gezeik. Totaal onnodig :(

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 12-05-2021 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Robkazoe schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:35:
En nu we de resultaten zien van dit soort uitwassen vind ik het steeds onbegrijpelijker dat zo’n debiel als Halsema maar mag aanblijven.
Ben geen fan van Halsema noch van haar partij, maar zie niet in hoe zij met beperkte handhavingsmiddelen haar feestende stad in toom kan houden. Het waterkanon op het Vondelpark zetten lijkt me disproportioneel, blijkbaar is het draagvlak in een stad als Amsterdam beperkt.

Komt bij dat dit op kleinere schaal overal voorkomt, alleen daar zijn geen beelden van. Juist omdat het Amsterdam is is het makkelijk vingerwijzen, in de periferie zijn er waarschijnlijk net zo goed nieuwe clusters alleen weten we dat (nog) niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
*knip* nee, dat gaan we niet doen

[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 12-05-2021 09:26 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:48:
[...]

Komt bij dat dit op kleinere schaal overal voorkomt, alleen daar zijn geen beelden van. Juist omdat het Amsterdam is is het makkelijk vingerwijzen, in de periferie zijn er waarschijnlijk net zo goed nieuwe clusters alleen weten we dat (nog) niet.
Is die schaal niet precies het probleem? Als de lokale jeugd in Vlagtwedde op het plein gaat staan zijn er 20 man. Waarschijnlijk zonder besmettelijken ook nog.

Dus daar kan het intrinsiek minder kwaad.

In Amsterdam staan er op 10 pleinen 2000 man pik aan kont. Met meer besmettingen ook.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 12-05-2021 09:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]

Ben geen fan van Halsema noch van haar partij, maar zie niet in hoe zij met beperkte handhavingsmiddelen haar feestende stad in toom kan houden. Het waterkanon op het Vondelpark zetten lijkt me disproportioneel, blijkbaar is het draagvlak in een stad als Amsterdam beperkt.
Moeten ze die afsluiting van het Vondelpark niet gewoon omdraaien? Niet meer naar buiten in plaats van niet meer naar binnen. Na vijf dagen mag je getest worden en pas bij een negatieve test mag je weer naar huis. O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
't verrast me niets, maar ik vraag me wel af in hoeverre dit buitenclusters zijn eerlijk gezegd. Ze benoemen het niet én iedereen heeft natuurlijk de beelden van koningsdag Amsterdam nog in z'n achterhoofd, maar dat kan ook heel bewust zijn geweest dat ze niet benoemen of 't binnen/buiten is gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Maar het kan ook gewoon buiten geweest zijn. Als ik kijk hoe jongeren zich buiten gedragen zitten ze vaak strak tegen elkaar aan. Met acht tot tien man op een picknicktafel bijvoorbeeld. Dat verhoogt het risico van buiten wel.
Ietsje meer afstand en er zou weinig aan de hand zijn, maar ja, dat zit niet in het systeem.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
rik86 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:55:
't verrast me niets, maar ik vraag me wel af in hoeverre dit buitenclusters zijn eerlijk gezegd. Ze benoemen het niet én iedereen heeft natuurlijk de beelden van koningsdag Amsterdam nog in z'n achterhoofd, maar dat kan ook heel bewust zijn geweest dat ze niet benoemen of 't binnen/buiten is gebeurd.
Ergens krijg je het gevoel dat het OMT moet afkicken omdat ze straks niet meer relevant zijn, zeker als je dit soort berichten leest. Nu willen ze weer een rem op versoepelingen, maar de daling waar ze om vroegen hebben ze gekregen. Er zou dan een zomer vol beperkingen kunnen volgen zegt het OMT. Het klinkt ergens alsof ze hadden gehoopt dat de situatie langer zou duren en ze nog volop in de aandacht bleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
rik86 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:55:
wat maak het uit? binnen....buiten. Gaat erom dat mensen die dag totaal een dikke middelvinger naar maatregelen opstaken. En of dat nou binnen of buiten is, is imho totaal irrelevant.

Kunnen we wel weer gaan twijfelen aan het OMT of welke instantie dan ook, maar dat is imho het foute gedrag van de mensen verleggen naar een instantie als 't OMT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

MikeyMan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:52:
[...]

Is die schaal niet precies het probleem? Als de lokale jeugd in Vlagtwedde op het plein gaat staan zijn er 20 man. Waarschijnlijk zonder besmettelijken ook nog.

Dus daar kan het intrinsiek minder waard.

In Amsterdam staan er op 10 pleinen 2000 man pik aan kont. Met meer besmettingen ook.
voor zowel in Amsterdam als Vlagtwedde vermoed ik dat er naast de buitenfeestjes 'afterparties' zijn geweest in overdekte vorm. Op betreffende dag iets met de fiets op gaan halen op 5 km afstand van mijn huis op de heen weg op een stuk of 3 plekken een bbq buiten met flink aantal jongeren, op de terugweg waren die lekker in overkappingen / serres gekropen omdat het toch wat frisjes werd. n=3 , maar denk dat dit op veel plekken voorkomt.

verder vergelijk ik het een beetje met oud en nieuw, 'het was een relatief rustige nacht, slechts 50 arrestaties in de stad , maar er was 100.000 man op de been'. Voor zowel oud en nieuw als het ontstaan van clusters is dit geen goedpraten , maar wel in perspectief plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
_Bailey_ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:03:
[...]

wat maak het uit? binnen....buiten. Gaat erom dat mensen die dag totaal een dikke middelvinger naar maatregelen opstaken. En of dat nou binnen of buiten is, is imho totaal irrelevant.

Kunnen we wel weer gaan twijfelen aan het OMT of welke instantie dan ook, maar dat is imho het foute gedrag van de mensen verleggen naar een instantie als 't OMT
Dat het een middelvinger is naar iedereen die zich wel aan de maatregelen houd ben ik 't zeker mee eens. Maar als dit veel buitenclusters waren zie ik 't qua versoepelingen wel somberder in dan als dit binnenclusters waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 19:33
[...]

Ik vind het zelf buiten proportioneel dat zo’n groep mensen uiteindelijk bepaalt of en wanneer miljoenen mensen een deel van hun vrijheid terug kunnen krijgen. Dan vind ik een waterkanon en een boete van 500 euro inderdaad niet in verhouding staan ten opzichte van de vrijheidsberoving van miljoenen Nederlanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 22:15
rik86 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:05:
[...]
Dat het een middelvinger is naar iedereen die zich wel aan de maatregelen houd ben ik 't zeker mee eens. Maar als dit veel buitenclusters waren zie ik 't qua versoepelingen wel somberder in dan als dit binnenclusters waren
Als je de elementaire regels niet op gaat volgen tussen zowel besmettelijke als nog potentieel volledig te besmetten mensen die ook weer volledig besmettelijk kunnen worden, tsja dan maakt binnen of buiten allemaal niet zo veel uit verwacht ik. Dus die fixatie op en veralgemeniseren van binnen of buiten, zonder daar bij in acht te nemen hoe en wat precies binnen en buiten, snap ik ook niet zo, behalve dan dat het lekker makkelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

CMD-Snake schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:01:
[...]

Ergens krijg je het gevoel dat het OMT moet afkicken omdat ze straks niet meer relevant zijn, zeker als je dit soort berichten leest. Nu willen ze weer een rem op versoepelingen, maar de daling waar ze om vroegen hebben ze gekregen. Er zou dan een zomer vol beperkingen kunnen volgen zegt het OMT. Het klinkt ergens alsof ze hadden gehoopt dat de situatie langer zou duren en ze nog volop in de aandacht bleven.
Ik ben het sowieso een beetje kwijt en het helpt niet dat de overheid warrig doet een de media het ook nog eens zeer slecht verslaan.

Vorige week las ik dat ze geen besluit wilden nemen tot een dag van tevoren, een paar dagen later is dat een besluit met pauzeknop geworden, in de praktijk waarschijnlijk hetzelfde maar past beter in het dode mussen beleid.
En dan nu OMT weer die de keutel in wil trekken terwijl er nu eindelijk een drempelwaarde gehaald lijkt te worden, maar ook weer een kabinet wat niet op een procent zegt te blijven hangen.
Volgens mij is er wat afstand tussen kabinet en OMT ontstaan doordat ze het advies over de avondklok genegeerd hebben bij het afschaffen. Ik proef een soort rancune waardoor er voorlopig waarschijnlijk geen gezamenlijke lijn meer is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 133 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.