Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:53
Zonder duiding naar datum kan je dat niet stellen. Zeker de overlijdens lopen gerust 3 maanden achter.
Het is namelijk wel opvallend hoog in vergelijking met de laatste weken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Volgens mij word altijd gezegd dat die overlijdens niet per 24 uur tgv corona zijn maar dat de overlijdens zijn die gemeld worden door corona. Dus als men gisteren nog 10 overlijdens had maar vandaag pas meld dan komen die bovenop de overlijdens van vandaag.

Rest van de cijfers gaan de goede kant op.

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:38

SomerenV

It's something!

ZieMaar! schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:03:
[...]

Ik weet niet of jij het zo bedoelt, maar onderliggend lijden wordt vaak genoemd om een soort veiligheid voor jezelf te framen. “Hij is pas 35 en kwam toch op de ic, ja, maar hij had onderliggend lijden...”Dat idee. Het rottige is, dat als je relatief jong bent, de kans best groot is dat je helemaal niet weet dat je onderliggend lijden hebt en er juist pas achter komt als je COVID (of iets anders) krijgt.
De kans dat je als persoon van onder de 60 op de IC terecht komt is nog altijd relatief klein. Wanneer je onder de 50 bent is die kans nihil. Dus het kan best zijn dat er personen rondlopen die denken gezond te zijn maar toch iets onder de leden hebben, maar kijkende naar de cijfers is de kans dat dat lijdt tot een ziekenhuisopname bizar klein.
Dus, heel misschien, hebben alleen mensen met onderliggend lijden, long COVID. De vraag is echter hoeveel mensen dan vantevoren wisten dat ze dat hadden...
Het aantal mensen met longcovid is niet snel terug te vinden, maar volgens mij is juist dat de groep die langdurig hardnekkige klachten heeft. Niet heel raar ook aangezien je longen een flinke optater hebben gekregen in dat geval. Maar daarom zou ik ook wel benieuwd zijn naar wie de mensen zijn die in dat rijtje passen.
Mensen zijn vaak op zoek naar redenen om zichzelf gerust te stellen (in het algemeen) en allerlei minder rationele argumenten daarvoor te gebruiken, in mijn ogen zit ‘onderliggend lijden’ ook echt in die categorie. Dat, gecombineerd met dat de mens in het algemeen, bijzonder slecht is in risico inschatting, maakt dat de discussie rondom bijvoorbeeld vaccinatie ook best lastig is.
Ik zie mensen nu ook vooral heel erg zoeken naar argumenten om te verklaren dat Covid19 juist heel ernstig is, maar daarbij vaak totaal de nuance missen. Het simpele feit is dat Covid19 voor verreweg de meeste mensen geen enkele bedreiging vormt. Maar die angst wordt vervolgens wel gebruikt om verregaande maatregelen goed te praten, zoals (indirecte) dwang je te laten vaccineren ook al zit je buiten de risicogroep, het verplicht testen voordat je ergens binnen mag, het langer wachten met versoepelen dan nodig en noem maar op.

Daarmee wil ik niet zeggen dat er niet ook gekeken wordt naar redenen om jezelf (en anderen) te kunnen zeggen dat je safe zit, maar ik zie het vaak gebeuren dat tegenstanders weggezet worden als gevaar voor de samenleving en dat lijken best veel mensen prima te vinden.
Amphiebietje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:18:
[...]

Dan raad ik je aan eens beter te zoeken op "long covid" op bijvoorbeeld Google News, dan zal je meer dan genoeg artikelen vinden met daarin schrikbarende extrapolaties op basis van de getallen die al bekend zijn - in de trant van "binnen ons onderzoek met een groep van X mensen zijn er Y mensen met lange Covid. Als we dat extrapoleren naar de gehele bevolking komen we op Z mensen", waarbij Y meestal 20-25% van de testgroep is.
Extrapoleren is leuk en aardig, maar nog niet eens bijna te vergelijken met een fatsoenlijk onderzoek. Longcovid is voor nu nog altijd een verzamelnaam. Er is nog geen duidelijke definitie van wat het nou precies is, waarom mensen het kunnen krijgen en de periode dat je er last van hebt loopt ook enorm uiteen. Het is zelfs nog niet eens helemaal duidelijk in hoeverre vaccins de symptomen kunnen verminderen.

Er is nog enorm veel onduidelijk rondom longcovid dat je simpelweg niet kunt zeggen dat X aantal personen het krijgen. Maar hier heb je een artikeltje van 21 april 2021, dus behoorlijk recent. Dat linkt ook weer naar een onderzoek. Weliswaar onder 'maar' 99 mensen, maar het is beter dan niks :)
Maar ja, dat zal je wel niet gaan doen, want dat botst met je geloofsovertuiging dat het maar een griepje is. :/
Voor de meeste mensen is Covid19 niet erger dan een griepje nee, maar de gevolgen voor de mensen die wel geraakt worden kunnen ernstiger zijn. Hier, rechtstreeks van het CDC:

Covid19 lijkt bij sommige mensen voor een meer ernstig ziektebeeld te zorgen. Andere afwijkende symptomen van Covid19, die verschillen van de griep, kunnen een vermindering of gebrek aan geur of smaak zijn. De griep kan voor een mild tot ernstig ziektebeeld zorgen.

Bij Covid19 kan het langer duren voor je symptomen ontwikkelt. Voor de griep is het 1 tot 4 dagen na infectie, voor Covid19 2 tot 14 dagen met 5 dagen als gemiddelde. Bij Covid19 kun je wat langer besmettelijk zijn. Verspreiding is hetzelfde, maar Covid19 is besmettelijker voor bepaalde groepen en leeftijden. Superspreaders zijn bij Covid19 ook meer een ding.

Qua een verhoogd hoog risico op een ernstig ziektebeeld zijn Covid19 en de griep vrijwel gelijk: ouderen, mensen met onderliggend lijden en zwangeren. Het verschil zit hem in de kinderen, maar dan spreek je over zedlzame gevallen. Complicaties zijn ook behoorlijk gelijk aan elkaar, maar over het algemeen herstellen mensen sneller van de griep.

Daarom ben ik van mening dat niet iedereen zich hoeft laten te vaccineren. Zolang de kwetsbare groepen voldoende gevaccineerd zijn is de kans dat het weer totaal uit de hand loopt dermate klein dat het geen risico meer is. Dan zou je alle maatregelen los kunnen laten. Of er moet een mutant de kop opsteken waar de vaccins niet tegen opgewassen zijn, dan begin je weer van voor af aan. Echter moet je je afvragen of we weer uit moeten gaan van het meest pessimistische scenario als basis voor maatregelen zoals een testmaatschappij, een zeer hoge vaccinatiegraad, maximale groepgrootte en noem maar op.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
Mrjraider schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Volgens mij word altijd gezegd dat die overlijdens niet per 24 uur tgv corona zijn maar dat de overlijdens zijn die gemeld worden door corona. Dus als men gisteren nog 10 overlijdens had maar vandaag pas meld dan komen die bovenop de overlijdens van vandaag.
Hoewel het een nuance is, klopt het niet helemaal wat je zegt. De overlijdens zijn overlijdens van mensen met een bevestigde Corona besmetting, dat zegt niet dat ze ook daadwerkelijk aan Corona zijn overleden.

Voor de rest klopt het wat je zegt, dit kunnen gegevens van maanden geleden zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Drardollan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:29:
[...]

Hoewel het een nuance is, klopt het niet helemaal wat je zegt. De overlijdens zijn overlijdens van mensen met een bevestigde Corona besmetting, dat zegt niet dat ze ook daadwerkelijk aan Corona zijn overleden.

Voor de rest klopt het wat je zegt, dit kunnen gegevens van maanden geleden zijn.
Bijzonder want die 17k aan overledenen worden wel weggezet als: Overleden aan/ten gevolge van Corona...

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:57

Agent47

I always close my contracts.

Drardollan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:22:
5518, wat een heerlijk getal! Zonder storingen en gedoe. De daling is echt goed zichtbaar aan het worden ondertussen en we kunnen ook wel vaststellen dat Koningsdag echt geen fluit uit heeft gemaakt (zoals ik al voorspeld had, complimenten en taart mogen naast de deur gezet).
Volgens de laatste berichten zijn er juist veel besmettingen bij mensen tussen de 15 en 30. Wat nog steeds kan neerkomen op Koningsdag. Wel akkoord met het goede getal _/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
Agent47 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:33:
[...]

Volgens de laatste berichten zijn er juist veel besmettingen bij mensen tussen de 15 en 30. Wat nog steeds kan neerkomen op Koningsdag. Wel akkoord met het goede getal _/-\o_
Een veel grotere kans is dat je die kan toerekenen aan het weer opstarten van het fysieke onderwijs. Daar komt deze groep in een afgesloten ruimte dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:11
Agent47 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:33:
[...]

Mooie cijfers, je ziet wel echt dat elke schoolvakanties dr besmettingen weer een duikvlucht nemen.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
5518, wat een heerlijk getal! Zonder storingen en gedoe. De daling is echt goed zichtbaar aan het worden ondertussen en we kunnen ook wel vaststellen dat Koningsdag echt geen fluit uit heeft gemaakt (zoals ik al voorspeld had, complimenten en taart mogen naast de deur gezet).
Er testen gewoon weinig mensen. Zie de testratio van meer dan 12,5%.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:09
Betreft de overlijdens. Meeste van vorige week, nameldingen tot in week 13.
Verdeling per week:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
Mrjraider schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:31:
[...]

Bijzonder want die 17k aan overledenen worden wel weggezet als: Overleden aan/ten gevolge van Corona...
Yep, zo staat het op sommige plekken. Maar dat is, zover ik weet, niet correct. Vaak is Corona wel het laatste zetje, maar er zijn maar heel weinig mensen echt enkel aan Corona overleden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:44
SomerenV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:23:
[...]

De kans dat je als persoon van onder de 60 op de IC terecht komt is nog altijd relatief klein. Wanneer je onder de 50 bent is die kans nihil. Dus het kan best zijn dat er personen rondlopen die denken gezond te zijn maar toch iets onder de leden hebben, maar kijkende naar de cijfers is de kans dat dat lijdt tot een ziekenhuisopname bizar klein.
Stichting Nice heeft recentelijk leeftijdsverdeling van nieuwe opnames toegevoegd.

Vorige week (3 t/m 9 mei) behelsten de ziekenhuisopnames <50 19.75% van alle ziekenhuisopnames. Pak je <60 is dat al 45.44%.
Op de IC liggen de percentages niet veel anders, <50 zit op 17.20% en <60 op 43.18%.
Edit: heb per ongeluk <70 gepakt bij de percentages :+

In absolute getallen zijn dat voor vorige week 133 IC-opnames en 628 ziekenhuisopnames, allen onder de 60 jaar oud mét huidige maatregelen.

Dan kan de kans per individu inderdaad een stuk kleiner zijn dan voor 70 of 80-plussers. Maar met het aantal 40-ers en 50-ers wat we in Nederland hebben kan je op dit moment dus al een flink aantal IC-afdelingen vullen in een week tijd. Laat staan als je alle maatregelen los zou laten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:31:
[...]

Dat is ook bijzonder, het blijft een mening van een arts aangezien er normaliter geen onderzoek wordt verricht na een overlijden.

Zie de Adviezen CBS gebruik van COVID-19 op doodsoorzaakverklaring (B-formulier)

Het gaat ook wel eens faliekant mis, wanneer de familie toch het formulier onder ogen krijgen en het hier niet mee eens zijn.
,,Die arts kwam om ongeveer 23.40 uur en wisselde een paar woorden met een van de ambulancebroeders. Toen pakte hij zijn stethoscoop, stelde vast dat er geen hartslag meer was en vulde de formulieren in, zonder mijn moeder of mijn zus en broer een vraag te stellen. Hij had mijn vader nooit ontmoet, hij beschikte niet over zijn medische gegevens, maar schrijft doodleuk op dat mijn vader, die al twintig jaar hartpatiënt is, aan Covid-19 is overleden. En dat hij al vier dagen aan corona had geleden. Nou, mijn vader heeft voor zover wij weten geen PCR-test laten afnemen en de arts heeft dat ook niet gedaan. Ook vult de arts in dat sectie niet nodig is zonder overleg met de familie.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:37:
Betreft de overlijdens. Meeste van vorige week, nameldingen tot in week 13.
Verdeling per week:
[Afbeelding]
Als je dit zo ziet valt het nochtans mee. Natuurlijk zijn het er 44 teveel, maar dit zal in de media wel weer uitvergroot worden alsof er vannacht 44 mensen zijn gegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 1279036

giantgiantus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:37:
[...]

Er testen gewoon weinig mensen. Zie de testratio van meer dan 12,5%.
die ratio gaat denk ik steeds hoger worden als mensen voor een ggd eerst een zelftest doen en alleen bij positief ook bij de ggd testen of een test bij commercieel alternatief die voor zover ik weet alleen de positieven naar ggd doorspeelt.

De zelftests zijn niet bedoeld voor testen bij klachten ( staat op de tests die hier in huis liggen), maar in mijn omgeving merk ik dat ze bij lichte klachten zoals verkoudheid toch op die manier gebruikt worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:09
Afgelopen zondag zijn wel echt heel weinig mensen getest. Moederdag speelt wellicht ook mee.
13,4 % positief
Wat dit precies zegt is zoals altijd al, lastig te zeggen. Ziekenhuiscijfers gaan in ieder geval omlaag, dat is het belangrijkste wat mij betreft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Anoniem: 1279036 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:41:
[...]

die ratio gaat denk ik steeds hoger worden als mensen voor een ggd eerst een zelftest doen en alleen bij positief ook bij de ggd testen of een test bij commercieel alternatief die voor zover ik weet alleen de positieven naar ggd doorspeelt.

De zelftests zijn niet bedoeld voor testen bij klachten ( staat op de tests die hier in huis liggen), maar in mijn omgeving merk ik dat ze bij lichte klachten zoals verkoudheid toch op die manier gebruikt worden.
In andere landen gaat die gewoon naar beneden en ook daar heb je sneltests. Alles boven de 5% is waar de who over zegt dat de pandemie nog niet onder controle is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
IJzerlijm schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Wat heeft ooit iemand hier ondervonden van al die post-9/11 wetten ? Er wordt altijd naar verwezen als een gruwelijke zaak maar concreet kan ik niks bedenken, het is altijd het potentieel dat er is maar nu twintig jaar later nog steeds om de hoek dreigt.

Het is zo lastig een balans te maken tussen het tastbare leed dat we nu ondervinden en het hypotetische van maatregel X. Je kan dat nog te gebeuren leed zo groot maken als je wil.
Precies, zoals mijn grootvader al zei: "De mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:30
Niemand zegt toch ook dat het onder controle is?
giantgiantus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:44:
[...]

In andere landen gaat die gewoon naar beneden en ook daar heb je sneltests. Alles boven de 5% is waar de who over zegt dat de pandemie nog niet onder controle is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:30
Wijze man was dat!
Yaksa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Precies, zoals mijn grootvader al zei: "De mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jovatov
  • Laatst online: 14:44
Anoniem: 1279036 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:41:
[...]

De vakantie en derhalve het minder testen van basisschoolkinderen stuwt de positiviteitsratio ook omhoog.
De week van 19 april t/m 25 april werden 91k testen afgenomen onder de leeftijd 4-12, met positiviteitspercentage van 9.7%. Dat was toen 18% van alle afgenomen testen en drukte het gemiddelde positiviteitspercentage dat dus hoger lag.
Vorige week werden er maar 33k testen afgenomen onder kinderen van de basisschoolleeftijd, dat was 9% van alle afgenomen testen, met een positiviteitspercentage van 9.4%.
Dus er werden veel minder testen afgenomen onder die leeftijdsgroep die het positiviteitspercentage drukte.

Volgende week zullen er weer hele klassen getest worden omdat ze alleen met een negatieve test weer naar school mogen en zal het positiviteitspercentage navenant zakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Yaksa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:48:
[...]

die van mij zei altijd 'voorkomen is beter dan genezen' ( en die past op verschillende manieren bij dit onderwerp :) )

Acties:
  • +3Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:34
CMD-Snake schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:15:
[...]
Het is een trend die al langer gaande is. Na de aanslagen van 11 september is die koers ingezet, aangewakkerd door angst dat ieder willekeurig persoon het op je leven voorzien heeft. Althans, zo verkochten overheden het als ze een nieuwe sleepwet o.i.d. wilden verkopen. Corona lijkt daarin de volgende stap, nu is elk persoon nog verdachter. Geen gordelbom, maar een nies is nu de aanslag op je leven.

Het is een soort comfortabele surveillance zoals in Brave New World,.
Als je focust op de grote boze overheid dan mis je mijn punt. Het is niet een koers die vanaf 9-11 is ingezet maar iets wat al veel langer speelt en net zo goed begint bij de burger die zekerheid, veiligheid en gezondheid wil. Neem het idee dat de dood bij het leven hoort. Het wegmoffelen van de dood is niet iets wat de overheid ons heeft aangepraat of opgelegd, maar iets wat ontstaan is door b.v. de verbetering van de gezondsheidszorg en het ontbreken van echte bedreigingen. Denk ook aan de rubbertegelgeneratie. Ook dat is ons niet van bovenaf opgelegd.

Als je een zinnig gesprek wilt hebben over (het opgeven van) vrijheden, dan moet je m.i. niet enkel wijzen op de overheid (die soms idd gretig gebruik maakt van deze sentimenten) maar moet je ook rekening houden met daadwerkelijk onder de bevolking levende gevoelens. Daar direct een narratief opplakken van aangeprate angst is m.i. veel te makkelijk.

Uit uw onvrede hier:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Met het risico dat ik negatief overkom: het aantal non-Covid patiënten op de IC is vandaag gestegen van 385 naar 444, er liggen nu totaal 1194 patiënten op de IC. Laten we vooral ook beseffen dat de druk nog steeds hoog is.
En verder: prikken, prikken, prikken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-06 09:53
klaaas schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:42:
[...]

Die vrijheden bestaan niet in een vacuüm, maar worden mede bepaald door de maatschappij waarin wij willen leven. Er is maatschappelijk (dus niet alleen bestuurlijk) een trend naar meer veiligheid en zekerheid. Dat staat op gespannen voet met bepaalde vrijheden. Het beperken van vrijheden is niet persé een streven van de overheid zelf, maar kan ook een afgeleide zijn van dat wat wij van de overheid vragen.
Ik ben het volledig eens met @Mfpower maar ik vrees dat je een terecht punt maakt. Dit past volledig in het beed van de intergenerationele solidariteit die vóór corona al onder spanning stond en post-covid alleen maar relevanter zal worden. Marli Huijer (voormalig arts en Denker des Vaderlands) beschrijft dit treffend in een stuk in het AD.
Daaronder, vertelt Huijer, ligt nóg een groter probleem: ,,Dankzij goede behandelingen tegen kanker en hart- en vaatziekten krijgen we een bevolking die steeds ouder wordt en daarmee ook gevoeliger of kwetsbaarder voor virussen. Naar schatting is over twintig jaar een kwart van de mensen 65-plusser, en die zullen voor hun belangen opkomen. Zij vormen een flink deel van het electoraat. Hoe zal onze samenleving er dan uitzien? Natuurlijk willen we allemaal beschermd worden tegen virussen, maar tegen welke prijs? Betekent dat dan dat een groot deel van het leven straks in het teken komt te staan van het beschermen van ouderen?”
Neemt niet weg dat het twee kanten op werkt, wat @Mfpower ook al benoemde. Angst, selectieve paniek en gebrek aan relativeringsvermogen helpen natuurlijk niet in deze kwestie. Huijer benadrukt dan ook één van haar speerpunten: een democratisch en/of maatschappelijk debat ontbreekt volledig en beïnvloedt direct het sentiment omtrent maatregelen onder veel mensen - jong en oud.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 21:25

t_captain

Moderator General Chat
Update voor de IC prognose.

* positieve tests afgelopen week: -13.8%
* correctie vanwege meer/minder uitgevoerde tests: +0.3%
* geschatte besmettingen afgelopen week: -13.5%
* geschat vaccinatie-effect lopende week: -4%

Daarmee kom ik op een schatting van -17% voor de wekelijkse verandering van nieuwe IC opnames.

Terugblik op afgelopen week:
* prognose vooraf was -15%. Standaarddeviatie op een weekschatting is ongeveer 5 procentpunt. Dus 95% betrouwbaarheidsinterval ~-25 tot -5%.
* gerealiseerd volgens cijfers NICE: -20%.

Klopt het dat er nog geen kiemsurveillance online staat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

zacht schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:52:
Met het risico dat ik negatief overkom: het aantal non-Covid patiënten op de IC is vandaag gestegen van 385 naar 444, er liggen nu totaal 1194 patiënten op de IC. Laten we vooral ook beseffen dat de druk nog steeds hoog is.
En verder: prikken, prikken, prikken.
Het zou raar zijn als er helemaal geen non-Covid patiënten op de IC's zouden liggen :+ Een IC heb je om patiënten te behandelen en in Nederland is het op zo'n manier ingericht dat je nooit heel veel lege bedden hebt want dat kost teveel geld (of je laat teveel geld liggen, maar net hoe je het bekijkt).
Jovatov schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:39:
[...]

Stichting Nice heeft recentelijk leeftijdsverdeling van nieuwe opnames toegevoegd.

Vorige week (3 t/m 9 mei) behelsten de ziekenhuisopnames <50 19.75% van alle ziekenhuisopnames. Pak je <60 is dat al 45.44%.
Op de IC liggen de percentages niet veel anders, <50 zit op 17.20% en <60 op 43.18%.

In absolute getallen zijn dat voor vorige week 133 IC-opnames en 628 ziekenhuisopnames, allen onder de 60 jaar oud mét huidige maatregelen.
Als je tot de 50 jaar kijkt dan is het aandeel op de IC's gewoon echt heel klein, en dat is nooit anders geweest. Tussen de 50 en 60 heb je al een 2 tot 3 keer zo grote kans op de IC te belanden.
Dan kan de kans per individu inderdaad een stuk kleiner zijn dan voor 70 of 80-plussers. Maar met het aantal 40-ers en 50-ers wat we in Nederland hebben kan je op dit moment dus al een flink aantal IC-afdelingen vullen in een week tijd. Laat staan als je alle maatregelen los zou laten.
Volgens mij is het zo dat je onder de 70 vooral meer kans hebt op een IC te belanden als je onderliggend lijden hebt, en dan vallen er direct best wat 40- en 50-ers af. Niet iedereen in die categorie heeft te maken met ernstig overgewicht, luchtwegproblemen, hartproblemen of nierproblemen bijvoorbeeld.

Ik zeg ook niet dat je alle maatregelen nu los kunt laten zonder gevolgen, al zou het net zo goed wel zonder gevolgen kunnen. Dat is gewoon niet te meten dus kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en pas versoepelen zodra de cijfers dat toelaten. Maar kijkende naar voorbij juni, wanneer in ieder geval de meeste risicogroepen gevaccineerd zijn, zou je in theorie alles los moeten kunnen laten zonder negatieve effecten. Helemaal voorkomen dat er mensen op de IC's belanden zal niet lukken, maar de druk zal dan onmogelijk nog te hoog op kunnen lopen. Of er moet zoals gezegd een mutatie de kop op steken waar onze huidige vaccins niet tegen op gewassen zijn, maar met die redenatie kun je wel blijven aanmodderen met maatregelen.

@t_captain Laat het zonnetje maar vaker schijnen en laat ze maar vaart maken met het vaccineren! Ik ben inmiddels wel toe aan een weekend/weekje weg, uit eten of gewoon kunnen winkelen zonder tig maatregelen die het wat minder prettig maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 02:57
t_captain schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:16:

Daarmee kom ik op een schatting van -17% voor de wekelijkse verandering van nieuwe IC opnames.

* prognose vooraf was -15%. Standaarddeviatie op een weekschatting is ongeveer 5 procentpunt. Dus 95% betrouwbaarheidsinterval ~-25 tot -5%.

Kan jij verklaren waarom de IC aantallen veel sterker dalen dan het aantal opnames? Komt dat omdat er minder 60-plussers worden opgenomen en dat die minder snel op de IC eindigen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:48
Anoniem: 1279036 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:50:
[...]

die van mij zei altijd 'voorkomen is beter dan genezen' ( en die past op verschillende manieren bij dit onderwerp :) )
Die van mij zei: “je bent meestal te bang”. En ook dat is prima toepasbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RIVM is nog niet tevreden genoeg

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:12
Mr.Joker schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:24:
[...]

Kan jij verklaren waarom de IC aantallen veel sterker dalen dan het aantal opnames? Komt dat omdat er minder 60-plussers worden opgenomen en dat die minder snel op de IC eindigen?
Naar mijn mening zijn daarvoor 2 zaken aan te wijzen

Vaak genoeg zijn zulk soort zaken gewoon toeval. Zo was er begin januari ook ineens een week waarin de IC-opnames snel afnamen terwijl de kliniek juist een veel rustigere trend liet zien.

Verder zal vaccinaties een effect brengen. In de afgelopen 3 weken is de focus van de vaccinatie geweest op 60-75 jaar. Die leeftijdscategorie vult 50% van de IC-bedden, terwijl die categorie 'maar' 33% van de kliniekbedden vult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Joker
Gunner schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:27:
RIVM is nog niet tevreden genoeg

[Embed]
Als ze zeggen dat ze tevreden zijn, zeggen ze eigenlijk tegen mensen dat alle remmen los kunnen :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-06 12:50
SomerenV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:23:
De kans dat je als persoon van onder de 60 op de IC terecht komt is nog altijd relatief klein.
In de afgelopen weken is 33% van de mensen die opgenomen is onder 60.
Wanneer je onder de 50 bent is die kans nihil.
Er zijn afgelopen twee weken 4 mensen gestikt op de IC, waarvan 1 onder de 30.
Er zijn afgelopen twee weken ook 4 mensen gestikt in de klinieken, waarvan 1 onder de 20.
Het aantal mensen met longcovid is niet snel terug te vinden, maar volgens mij is juist dat de groep die langdurig hardnekkige klachten heeft.
Wordt nog niet in kaart gebracht, het onderzoek en begeleiding zou afleiden van de bestrijding.
Ik zie mensen nu ook vooral heel erg zoeken naar argumenten om te verklaren dat Covid19 juist heel ernstig is, maar daarbij vaak totaal de nuance missen
Ik zie vooral mensen die onvolledig zijn en daardoor het gevaar onderschatten.
Daarom ben ik van mening dat niet iedereen zich hoeft laten te vaccineren. Zolang de kwetsbare groepen voldoende gevaccineerd zijn is de kans dat het weer totaal uit de hand loopt dermate klein dat het geen risico meer is.
Dat gaat alleen op als je permanent de 1,5 meter samenleving blijft aanhouden en een permant de samenleving wilt splitsen. De corona paspoort gaat dan een nog belangerijker rol spelen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:42
t_captain schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:16:

Kiemsurveillance staat nu online. SA zakt net onder de 1%, P1 blijft steken op 1,5%. Indiaase varianten helemaal niet gevonden. Alles kits achter de rits d:)b

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Ik zie dat SA nog altijd langzaam op zijn retour is, en P1 zich op een bescheiden niveau stabiliseert.

De verschillende varianten uit India verspreiden vooralsnog niet echt. Met zulke kleine getallen zijn de marges relatief groot, maar het lijkt dat hij niet of nauwelijks voet aan de grond krijgt buiten de mensen met reisgeschiedenis.

Weer een week goed nieuws dus. Vooralsnog lijkt de Engelse mutant de meest aggressieve die we aan boord hebben, en die is inmiddels door toenemende immunisatie duidelijk op zijn retour. Wordt een goede zomer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

DevWouter schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:41:
[...]

In de afgelopen weken is 33% van de mensen die opgenomen is onder 60.
Tussen de 50 en 60 heb je nog altijd een verhoogde kans in het ziekenhuis terecht te komen, dat ontken ik ook niet. Echter is die kans wel aanzienlijk minder. Onder de 50 is die kans al helemaal klein.
Er zijn afgelopen twee weken 4 mensen gestikt op de IC, waarvan 1 onder de 30.
Er zijn afgelopen twee weken ook 4 mensen gestikt in de klinieken, waarvan 1 onder de 20.
Op basis van excessen moet je geen beleid gaan maken want dan kun je net zo goed alles gaan verbieden. Vervelend natuurlijk om zo aan je einde te komen, maar je kunt dan niet opeens zeggen 'kijk, ook voor (relatief) jonge mensen is het Covid19 gevaarlijk!', want dat is het gewoon niet.
Ik zie vooral mensen die onvolledig zijn en daardoor het gevaar onderschatten.
Als je op jouw manier naar de cijfers kijkt dan snap ik dat je dat zo ziet ja :+
Dat gaat alleen op als je permanent de 1,5 meter samenleving blijft aanhouden en een permant de samenleving wilt splitsen. De corona paspoort gaat dan een nog belangerijker rol spelen.
Met andere woorden: óf iedereen die het kan laat zich vaccineren óf we blijven afstand houden en splitsen de samenleving. Althans, zo zie jij het. De realiteit is alleen wat anders. De huidige cijfers, maar ook cijfers over een langere periode laten 2 dingen zien:

- Het is nog altijd vooral 60+ wat een verhoogd risico heeft op een ernstig ziekteverloop.
- Onder de 60 kun je ook ernstig ziek worden maar zijn er vaak nog andere factoren waardoor je kwetsbaarder bent.
- Iemand uit een risicogroep die gevaccineerd is loopt aanzienlijk minder kans op een ernstig ziekteverloop. Ziek worden kan nog steeds, maar de kans op een ziekenhuisopname neemt enorm af.
- Ondanks dat steeds minder mensen de regels netjes naleven, ondanks versoepelingen op een moment dat het volgens sommigen niet verstandig was en ondanks Koningsdag/Moederdag en de meivakantie dalen alle cijfers momenteel.

Er is, los van een resistente mutatie, geen scenario waarbij het nog fout kan gaan. Wanneer risicogroepen gevaccineerd en dus beschermd zijn kan het in theorie al niet meer fout gaat, ook wanneer je geen maatregelen meer hebt. Sowieso zitten we straks in de zomer en als die ook maar een beetje lijkt op de zomer van vorig jaar dan is de kans dat het nog fout gaat gewoon 0. Prima dat mensen buiten risicogroepen zich ook laten vaccineren, maar dat zou geen eis moeten zijn om alles weer open te kunnen gooien.

Dan kun je er wel wat excessen uit vissen zoals mensen die stikken, maar voorkomen dat mensen ziek worden lukt je niet en dat moet ook nooit het doel zijn. Het doel moet zijn om zoveel mogelijk leed te voorkomen en om druk op ziekenhuizen te veminderen zodat die niet voor vervelende uitdagingen komen te staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Laguna

Connaisseur

CMD-Snake schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:22:
[...]

Er is een meerderheid al, GroenLinks helpt de coalitie daaraan. De amendementen zullen dan nog het grootste verschil maken. De eigen bijdrage zal vermoedelijk vervallen, dat amendement kan op een meerderheid rekenen. Het voorstel van de PVV om de testverplichting vanuit deze wet uitgaat na een maand te laten vervallen is de meest interessante, dan zou de wet na een maand al uitgespeeld zijn.
De coalitie heeft zonder GroenLinks natuurlijk ook al een meerderheid en de coalitiepartijen blijven elkaar blijkbaar steunen, omdat het kabinet zogezegd niet demissionair zou zijn op corona gebied. De wet mbt de quarantaineplicht heeft naast de coalitiepartijen alleen nog steun gehad van GroenLinks, Volt en PvdA. De wet mbt de testbewijzen heeft naast de coalitiepartijen alleen nog steun gehad van GroenLinks en Volt. Beide wetten zijn dus aangenomen in de Tweede Kamer.

Het voorstel van de PVV om op 1 juli te stoppen met de testbewijzen heeft het naar verwachting niet gehaald. Ook het amendement om testbewijzen alleen in te voeren op plekken, zoals evenementen waar afstand houden niet mogelijk is, heeft het niet gehaald.

Aangezien het mij verder nog niet helemaal duidelijk is welke amendementen het wel gehaald hebben is het nog afwachten hoe deze wet nu precies ingevuld wordt en voor welke activiteiten je straks nou wel of niet een testbewijs nodig hebt.

[Voor 3% gewijzigd door Laguna op 11-05-2021 17:22]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
[...]

Ik kan niet zoveel met de getallen van de verpleegafdeling. Ik heb het gevoel dat er relatief veel storing in het cijfer zit (mensen die "toevallig" positief testen, maar niet omwille van corona zijn opgenomen). Dat zou veel meer schalen met het aantal actieve cases.

Waar de coronapatienten op de IC (zo goed als) allemaal omwille van covid zijn opgenomen.
Op de IC heb je naast het schalen met aantal besmettingen ook een vaccinatieeffect.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:55
De thuistesten kunnen wel eens invloed hebben op het positieve percentage testen. Als een thuistest een positieve uitslag geeft zal het gros een PCR test doen, waarvan de kans groot is dat deze ook positief is. Vice versa, een negatieve thuistest zal mensen sneller geruststelling geven en dus hen ervan weerhouden een PCR test te laten doen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
codex schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:19:
De thuistesten kunnen wel eens invloed hebben op het positieve percentage testen. Als een thuistest een positieve uitslag geeft zal het gros een PCR test doen, waarvan de kans groot is dat deze ook positief is. Vice versa, een negatieve thuistest zal mensen sneller geruststelling geven en dus hen ervan weerhouden een PCR test te laten doen.
Dat lijkt me een redelijke verklaring. Ik begrijp dat de thuistesten gretig aftrek vinden. Het kan inderdaad een selectie zijn voordat mensen naar de GGD gaan en daarmee de positiviteitsratio iets verhogen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yaksa
codex schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:19:
En waar baseer je dat op? Bij klachten moet je je toch altijd laten testen?
Een negatieve zelftest betekent niet dat je niet besmet bent. Er zit nogal een foutmarge in heb ik begrepen.
Daarentegen geeft een positieve zelftest 98% (of zoiets) zekerheid dat je wel besmet bent.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Leeftijdsverdeling staat nu per week mooi in de grafiekjes opgenomen:
https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-06 12:50
SomerenV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:10:
Tussen de 50 en 60 heb je nog altijd een verhoogde kans in het ziekenhuis terecht te komen, dat ontken ik ook niet. Echter is die kans wel aanzienlijk minder. Onder de 50 is die kans al helemaal klein.
Hiermee bagatelliseerje het risico door te doen alsof het onmogelijk is.
Op basis van excessen moet je geen beleid gaan maken want dan kun je net zo goed alles gaan verbieden. Vervelend natuurlijk om zo aan je einde te komen, maar je kunt dan niet opeens zeggen 'kijk, ook voor (relatief) jonge mensen is het Covid19 gevaarlijk!', want dat is het gewoon niet.
Desondanks bagatelliseer je (nogmaals!) het risico door te doen alsof het onmogelijk is.

De feiten zijn echt simpel: Hoe meer mensen zich vaccineren, hoe meer mensen er zullen overleven. Hoe minder mensen zich vaccineren, hoe meer er zullen sterven en hoe groter de gevolgen van de crisis zullen zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:55
Fijn.

Testwet erdoor. https://www.nu.nl/politie...g-nog-niet-duidelijk.html

Echter zonder duidelijke kaders, kan later worden ingevuld door de bevoegde minister. Fijn, heel fijn. En daar is de club waar ik normaal op stem (GL, gewoon in meegegaan. Net zo gestoord als toen die avondklok. Tegen, maar weet je, als we een half uurtje verschuiven, dan gaan we akkoord.

Echt he, echt

Oh, en voor de duidelijkheid ; ik ben niet zozeer tegen die testwet, maar dat er nauwelijks kaders zijn is van de gekken.
En dan moet ik de politiek gaan vertrouwen. Wordt tijd dat ik mijn kinderliojke anarchisme weer ga oppakken.

[Voor 20% gewijzigd door maartend op 11-05-2021 17:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

maartend schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:32:
Fijn.

Echter zonder duidelijke kaders, kan later worden ingevuld door de bevoegde minister. Fijn, heel fijn. En daar is de club waar ik normaal op stem (GL, gewoon in meegegaan. Net zo gestoord als toen die avondklok. Tegen, maar weet je, als we een half uurtje verschuiven, dan gaan we akkoord.

Echt he, echt

Oh, en voor de duidelijkheid ; ik ben niet zozeer tegen die testwet, maar dat er nauwelijks kaders zijn is van de gekken.
Vreemd dat er zo weinig partijen iets willen met de einddatum. Mevrouw dik van CU had daar een heel beraad over vorige week maar blijkbaar steunt haar partij dat niet eens.

Verder helemaal met je eens.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

DevWouter schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:25:
[...]

Hiermee bagatelliseerje het risico door te doen alsof het onmogelijk is.

[...]

Desondanks bagatelliseer je (nogmaals!) het risico door te doen alsof het onmogelijk is.
Nee, ik relativeer op basis van de beschikbare data. Ik zeg ook niet dat iets onmogelijk is, maar hoe jonger je bent, hoe kleiner de kans op een ernstig ziekteverloop. Dat is gewoon een feit. Ja, je kan nog steeds ziek worden, maar hoe jonger je bent, hoe vaker je ziet dat er onderlijdend liggen is. En nogmaals: vervelend dat er jonge mensen stikken op de IC's en in ziekenhuizen, maar dat is geen reden voor mij om dan maar verder te leven in angst omdat het mij mogelijk ook kan overkomen. Die kans is wel zó verschrikkelijk klein namelijk dat het geen leidraad moet zijn om bepaalde maatregelen goed te praten.
De feiten zijn echt simpel: Hoe meer mensen zich vaccineren, hoe meer mensen er zullen overleven. Hoe minder mensen zich vaccineren, hoe meer er zullen sterven en hoe groter de gevolgen van de crisis zullen zijn.
Dat is geen feit maar een aanname, maar nogmaals: kijkende naar de data hoeft lang niet iedereen zich te vaccineren voordat je terug kunt naar het oude normaal (dus zonder maatregelen) zonder dat het fout kan gaan. Daarom vroeg ik me een paar dagen terug ook af hoeveel mensen van buiten de risicogroepen je moet vaccineren om bij wijze van één leven te redden, of om één IC-opname te voorkomen. Als je dat weet kun je je namelijk af gaan vragen hoe ver je wilt gaan en waar je de grens gaat trekken.
maartend schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:32:
Fijn.

Echt he, echt

En dan moet ik de politiek gaan vertrouwen. Wordt tijd dat ik mijn kinderliojke anarchisme weer ga oppakken.
Het is echt absurd dat iets met zoveel onduidelijkheid erdoorheen gedrukt wordt. Hopelijk gaat het allemaal meevallen...

[Voor 21% gewijzigd door SomerenV op 11-05-2021 17:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yaksa
SomerenV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:10:
Er is, los van een resistente mutatie, geen scenario waarbij het nog fout kan gaan. Wanneer risicogroepen gevaccineerd en dus beschermd zijn kan het in theorie al niet meer fout gaat, ook wanneer je geen maatregelen meer hebt. Sowieso zitten we straks in de zomer en als die ook maar een beetje lijkt op de zomer van vorig jaar dan is de kans dat het nog fout gaat gewoon 0. Prima dat mensen buiten risicogroepen zich ook laten vaccineren, maar dat zou geen eis moeten zijn om alles weer open te kunnen gooien.
Het is juist de onzekerheid van een nu nog niet bekende, resistente mutatie (die elke minuut op kan duiken) dat men voorzichtig moet zijn met het op dit moment heropenen van allerlei zaken. Juist onder mensen die niet gevaccineerd zijn kan die mutatie optreden. Met het risico dat je weer van voren af aan kunt beginnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Het is niet alleen de testwet die vaag is en veel vrijheid geeft waar de Kamer niets meer aan kan doen (want de wet terugtrekken, daar zal geen meerderheid voor zijn)... het is bijvoorbeeld ook de verplichte thuisquarantaine na reizen, het RIVM + BuZa mogen bepalen voor welke landen dit geldt, en er is geen richtlijn (bijv. X besmettingen per capita).

Dit is een beetje een zorgwekkend thema dat telkens terugkomt. Kijk bijvoorbeeld ook naar de routekaart van de overheid, super vaag, totaal ambigu, wordt niet of nauwelijks gevolgd, nu al de derde versie...

Men doet allemaal maar wat met nattevingerwerk, ipv een duidelijk framework neer te leggen waarbij iedereen weet wat-ie te wachten staat. In andere landen kan dat wel, maar hier niet.

Kijk ook naar bijvoorbeeld Aruba en hoe logisch de maatregelen daar zijn vergeleken met Nederland. Het is bijna absurd dat echt al deze kleine Caribische landen logischere en rechtlijnigere maatregelen hebben genomen dan NL:
https://www.aruba.com/us/traveler-health-requirements

Ik verwacht nog veel vaag geslinger voordat het voorbij is. En om één of andere reden boeit het de gemiddelde Nederlander niet en zal die de volgende keer weer VVD stemmen. Tegelijkertijd is het voor mij inderdaad moeilijk begrijpelijk waarom bepaalde partijen hierin mee blijven gaan.

Zie ook een artikeltje van FTM over de testsamenleving. Dat heeft mijn blik erop wel veranderd:
https://www.ftm.nl/artike...enleving-dood-en-begraven

Hopelijk is het uiteindelijk wel nuttig voor bepaalde zeer grote evenementen, daar zie ik wel nut in. Hopelijk wordt personeel ook getest trouwens.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@maartend zie ook mijn bericht een paar posts hierboven. Vermoedelijk heeft het merendeel van de personen in dit topic op een partij gestemd die verantwoordelijk is voor het aannemen van deze kaderloze wet.

Met steun van GroenLinks hebben de coalitiepartijen ook in de Eerste Kamer een meerderheid, fijn :/

[Voor 11% gewijzigd door Laguna op 11-05-2021 17:47]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SomerenV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:38:
[...]

Het is echt absurd dat iets met zoveel onduidelijkheid erdoorheen gedrukt wordt. Hopelijk gaat het allemaal meevallen...
Ik hoop dat ze wel duidelijkheid scheppen over of vaccinatie ervoor zorgt dat je niet hoeft te testen voor de sectoren waar dat nodig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Joker
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:41:
Het is niet alleen de testwet die vaag is en veel vrijheid geeft waar de Kamer niets meer aan kan doen (want de wet terugtrekken, daar zal geen meerderheid voor zijn)... het is bijvoorbeeld ook de verplichte thuisquarantaine na reizen, het RIVM + BuZa mogen bepalen voor welke landen dit geldt, en er is geen richtlijn (bijv. X besmettingen per capita).

Dit is een beetje een zorgwekkend thema dat telkens terugkomt. Kijk bijvoorbeeld ook naar de routekaart van de overheid, super vaag, totaal ambigu, wordt niet of nauwelijks gevolgd, nu al de derde versie...

Men doet allemaal maar wat met nattevingerwerk, ipv een duidelijk framework neer te leggen waarbij iedereen weet wat-ie te wachten staat. In andere landen kan dat wel, maar hier niet.

Kijk ook naar bijvoorbeeld Aruba en hoe logisch de maatregelen daar zijn vergeleken met Nederland. Het is bijna absurd dat echt al deze kleine Caribische landen logischere en rechtlijnigere maatregelen hebben genomen dan NL:
https://www.aruba.com/us/traveler-health-requirements

Ik verwacht nog veel vaag geslinger voordat het voorbij is. En om één of andere reden boeit het de gemiddelde Nederlander niet en zal die de volgende keer weer VVD stemmen. Tegelijkertijd is het voor mij inderdaad moeilijk begrijpelijk waarom bepaalde partijen hierin mee blijven gaan.

Zie ook een artikeltje van FTM over de testsamenleving. Dat heeft mijn blik erop wel veranderd:
https://www.ftm.nl/artike...enleving-dood-en-begraven

Hopelijk is het uiteindelijk wel nuttig voor bepaalde zeer grote evenementen, daar zie ik wel nut in. Hopelijk wordt personeel ook getest trouwens.
Testwet is DOA. En mensen zijn er principieel/praktisch op tegen en de urgentie zal langzaam aan verdwijnen. Die verdween vorig jaar in de zomer al, nu al helemaal met vaccinatie's.

Of verwacht de overheid nog steeds dat mensen en masse zichzelf laten testen, zelfs na vaccinatie? Niks verbaast mij eigenlijk meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maartend
Mr.Joker schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:48:
[...]

Testwet is DOA. En mensen zijn er principieel/praktisch op tegen en de urgentie zal langzaam aan verdwijnen. Die verdween vorig jaar in de zomer al, nu al helemaal met vaccinatie's.

Of verwacht de overheid nog steeds dat mensen en masse zichzelf laten testen, zelfs na vaccinatie? Niks verbaast mij eigenlijk meer.
De wet is gewoon in te vullen zoals het een minister zint. Dat is wat er erg aan is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 20:55
Yaksa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:23:
[...]

En waar baseer je dat op? Bij klachten moet je je toch altijd laten testen?
Een negatieve zelftest betekent niet dat je niet besmet bent. Er zit nogal een foutmarge in heb ik begrepen.
Daarentegen geeft een positieve zelftest 98% (of zoiets) zekerheid dat je wel besmet bent.
Dat weten jij en ik, maar de gemiddelde Nederlander haalt zo'n test en zal zich makkelijk bij een negatieve uitslag neerleggen. Van alle mensen die ik ken die positief zijn getest heeft minstens de helft klachten die lijken op een verhoudheid of hooikoorts. Bovendien, ik zie in de supermarkt alleen al mensen meerdere testen kopen. Even bij de familie op bezoek, vooraf testen.

Ik kan mij niet voorstellen dat de gretige aftrek van zelftesten geen invloed heeft op het aantal mensen dat een PCR test doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

maartend schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:50:
[...]

De wet is gewoon in te vullen zoals het een minister zint. Dat is wat er erg aan is.
Tevens geen einddatum, dus indien gewenst kunnen de testbewijzen nog jaren worden aangehouden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13

Dennahz

Life feels like hell should.

[...]

Ik begrijp echt niet waarom de rest van de kamer altijd zo meegaat met de Jonge. Die man bewijst keer op keer dat hij maar wat doet. Wil je dan echt zo'n wet, zoveel macht, in handen leggen van deze man?

Het is complete waanzin. De noodzaak voor dergelijke wetten en regels wordt met de dag minder (immers: corona is echt op z'n retour nu). Wat willen ze hiermee bereiken?
Laguna schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:00:
[...]

Tevens geen einddatum, dus indien gewenst kunnen de testbewijzen nog jaren worden aangehouden.
Zeer zorgwekkend dit. Wanneer roept iemand dat figuur nou eens écht op het matje?

[Voor 20% gewijzigd door Dennahz op 11-05-2021 18:02]

Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dennahz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:01:
[...]

Ik begrijp echt niet waarom de rest van de kamer altijd zo meegaat met de Jonge. Die man bewijst keer op keer dat hij maar wat doet. Wil je dan echt zo'n wet, zoveel macht, in handen leggen van deze man?
De rest van de kamer is in dit geval: VVD/D66/CDA/CU/GroenLinks/Volt

Alle andere partijen gaven geen steun aan deze wet.

[Voor 6% gewijzigd door Laguna op 11-05-2021 18:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Laguna schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:05:
[...]

De rest van de kamer is in dit geval: VVD/D66/CDA/CU/GroenLinks/Volt
Hele enge club dit. "Het volk" heeft weer goed gekozen :{

Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Joker
[...]

Als geen enkel bedrijf of sector dat wilt invoeren dan heeft zo'n wet geen schijn van kans.

Je gaat toch de maatschappij tegen je krijgen als de ziekenhuizen leeg zijn, meerendeel gevaccineerd is en er alsnog negatieve testbewijzen worden geëist, al helemaal als de meeste sectoren een forse terugval zien in omzet

[Voor 27% gewijzigd door Mr.Joker op 11-05-2021 18:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Had even gekeken naar de percentages bij Nice, het lijkt idd alsof de instroom percentages van de 50- hoger waren in de afgelopen weken, mogelijk dat die mensen minder ligdagen hebben voordat ze van de IC af kunnen.

Maar voor die conclusie zouden we weer een tabelletje met ligdagen per leeftijdsgroep moeten hebben, weet niet of die ook in de NICE rapportages staat?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Mr.Joker schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:07:
[...]

Als geen enkel bedrijf of sector dat wilt invoeren dan heeft zo'n wet geen schijn van kans.
Men mag weigeren te gebruiken, dan mag je open als de gehele samenleving omgetest open gaat. 3 maal raden wat het merendeel van de bedrijven gaat doen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 11:10
Buiten het feit of het eng is of “gevaarlijk”...

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee in specifieke gevallen zoals bijvoorbeeld een begrafenis of evt een bruiloft. Vooraf georganiseerde besloten evenementen (niet binnenshuis).

Verder wellicht voor echt grote evenementen (binnen/buiten).

Voor dagelijkse uitjes (restaurants, terras, pretparken etc) vind ik het niet echt nodig. Betwijfel ook hoeveel nut het heeft.

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:34
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:54:
[...]

Ik ben het volledig eens met @Mfpower maar ik vrees dat je een terecht punt maakt. Dit past volledig in het beed van de intergenerationele solidariteit die vóór corona al onder spanning stond en post-covid alleen maar relevanter zal worden. (...) Huijer benadrukt dan ook één van haar speerpunten: een democratisch en/of maatschappelijk debat ontbreekt volledig en beïnvloedt direct het sentiment omtrent maatregelen onder veel mensen - jong en oud.
Ik denk inderdaad dat we een veel bredere discussie zouden moeten hebben over hoe we onze samenleving zouden willen inrichten. Maar we moeten er ook voor waken om er een oud vs jong verhaal van te maken. Dat ouderen striktere maatregelen zouden willen t.a.v. virussen is te begrijpen en komt ook voort uit een terechte angst: ze lopen ook daadwerkelijk (meer) gevaar. Van de andere kant zijn er ook jongere mensen die een overdreven drang naar controle en veiligheid hebben. Ik noemde al de rubbertegelgeneratie, maar denk ook aan anti-vaxxers die niet zelden jong zijn. Je hebt het dan over (in mijn ogen) veel irrationelere angsten, maar ook zij bepalen middels hun stem het beleid van de overheid. De wil om bepaalde vrijheden in te leveren kan denk ik op behoorlijk brede steun rekenen in onze samenleving. Dat kun je onwenselijk of irrationeel vinden, maar we hebben er wel mee te dealen.
Mfpower schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:08:
[...]

Wat wij van de overheid vragen wordt grootdeels gevoed door het narratief van die zelfde overheid: angst. Angst voor misbruik van toeslagen. Angst voor terroristen. Bij Corona wordt gebruikt gemaakt van fomo. De angst dat je niet meer mee kunt doen.
Ik vind dat een narratief waarmee je de mening (of het gevoel) van een grote groep mensen diskwalificeert. Als angst grotendeels gevoed wordt door de overheid dan zijn mensen die ergens bang voor zijn dus 'in het verhaal van de overheid getrapt'. Daarmee verhef je jezelf tot de partij die zelfstandig kan denken en de partij met een bepaalde angst wordt een groep makke schapen. Dat is geen goede basis voor een gesprek.

Daarbij is je stelling dat de angst grotendeels gevoed wordt door de overheid ook een verkeerde inschatting van oorzaak en gevolg. De reden dat er eind 2001 angst heerste voor terroristen lag toch echt primair gelegen in het feit dat een aantal malloten met een vliegtuig een flatgebouw invloog. En de angst voor corona die we vorig voorjaar zagen lag m.i. primair in het onbekende van de ziekte en niet zozeer in het verhaal van de overheid (dat was in eerste instantie eerder lacherig dan angstaanjagend).

Dat een overheid vervolgens gebruik maakt of kan maken van die angst is evident en zeker iets waarvoor gewaarschuwd moet worden. Er op voorhand vanuit gaan dat alle voorzichtigheid angst is die gevoed wordt door de overheid lijkt me vooral een projectie van hoe je zelf tegen de overheid aankijkt.

Uit uw onvrede hier:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:51
Lekker naar het pretpark: buitenattracties mogen wel maar binnenattracties niet.

'De derde stap in het openingsplan staat nu op z’n vroegst op 9 juni gepland. Dan wordt bij
voorbeeld het thuisbezoekadvies verhoogd naar 4 personen en kan de horeca voor uiteten binnen open. Op 1 juni horen we of deze derde stap gezet kan worden'

[Voor 61% gewijzigd door Deezers op 11-05-2021 19:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 17:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Weten we nog steeds niet waar de drempel zal liggen voor een quarantaineplicht (en dat is dan donkeroranje ofzo?)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:03
Rutte waarschuwde dat het belangrijk is om de coronaregels te blijven volgen. Volgens hem zijn mensen angstiger geworden voor het coronavirus door onder meer de drukte op Koningsdag. Dat was niet onterecht, zei de demissionair premier. "Alleen al in Amsterdam zijn er zeventien grote clusters gevonden met besmettingen die teruggevoerd kunnen worden naar Koningsdag (nos blog)

Het is nog niet bij de kwetsbaren gekomen, maar er zijn aantoonbaar clusters dus.
Hopelijk is de vaccinatiegraad onder de kwetsbaren inmiddels hoog genoeg om het te laten uitdoven en geen invloed op de ziekehuiscijfers gaat hebben. Maar dat het geen fluit uitgemaakt heeft is aantoonbare onzin. Er waren precies na de koningsdag incubatie al pieken onder de jongere bevolkingsgroepen, en nu is duidelijk dat dat dus inderdaad koningsdag was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Deezers schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:23:
Lekker naar het pretpark: buitenattracties mogen wel maar binnenattracties niet.
Eens kijken of de Efteling nu wel abonnement geld gaat cashen of coulant blijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:02
Dusss.. Bios nog steeds dicht? Of valt dat onder een kunst/cultuur ding

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:11
maartend schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:15:
[...]

Men mag weigeren te gebruiken, dan mag je open als de gehele samenleving omgetest open gaat. 3 maal raden wat het merendeel van de bedrijven gaat doen
Als de keuze is tussen 'open' met verlies omdat er te weinig opkomst is, of dicht blijven/opdoeken dan is de keuze voor het laatste vaak een stuk rendabeler.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
Vergeleken met vorige keer ben ik erg tevreden. Ze lijken te hebben geleerd van iets te veel risico nemen vorige keer en maken het iets meer onzeker qua versoepelen. Niks mis mee

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deezers
dglavimans schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:32:
Ik gok dicht, tenzij ze meedoen aan de testen voor toegang pilots die vanaf 20 mei gaan lopen.. anders mogelijk per 9 juni 'normaal open' (met minder bezoekers).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
dglavimans schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:32:
Bioscoop is nog steeds dicht.

Die zit in de volgende stap .

[Voor 20% gewijzigd door Rockvee2 op 11-05-2021 19:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dglavimans
Pathe communiceert in ieder geval dat die niet mee doen al tijden met die sneltest toegang.. Maarja, in ieder geval de sportsschool dus super blij :D

Acties:
  • +4Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:59
Toch bijzonder dat Rutte zegt dat mensen angstiger zijn geworden, komt niet echt overeen met het beeld op straat. Het probleem is juist dat mensen er steeds minder mee bezig zijn, angst was als factor een paar maanden geleden veel relevanter.

Die man is echt niet meer geloofwaardig, kan hem en De Jonge niet meer serieus nemen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deezers
dglavimans schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:37:
Pathe communiceert in ieder geval dat die niet mee doen al tijden met die sneltest toegang.. Maarja, in ieder geval de sportsschool dus super blij :D
Nou ja ze communiceren nu dat ze het gaan heroverwegen als ze daarmee eerder open kunnen (9 juni op zijn vroegst zonder testen). Dan zou je alle films op dezelfde dag moeten plannen :D maar testen voor de bios valt onder spontaan uitje dus moet je niet willen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 11:10
hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:39:
Toch bijzonder dat Rutte zegt dat mensen angstiger zijn geworden, komt niet echt overeen met het beeld op straat. Het probleem is juist dat mensen er steeds minder mee bezig zijn, angst was als factor een paar maanden geleden veel relevanter.

Die man is echt niet meer geloofwaardig, kan hem en De Jonge niet meer serieus nemen.
Moet je eens de reacties op Nu.nl lezen... alsof de wereld brand en vernietigd wordt

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online

Denk dat er tweedeling is. Zijn ook veel mensen wel angstig.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het 'angstig' om de versoepelingen spannend te vinden en de zorg een wat lagere basisbelasting te gunnen voordat we een volgende stap nemen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoney3K
Deezers schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:39:
[...]

Nou ja ze communiceren nu dat ze het gaan heroverwegen als ze daarmee eerder open kunnen (9 juni op zijn vroegst zonder testen). Dan zou je alle films op dezelfde dag moeten plannen :D maar testen voor de bios valt onder spontaan uitje dus moet je niet willen.
De bios is dan ook zo'n uitstekend voorbeeld van waarom de 'testmaatschappij' niet rendabel wordt, want de bioscopen draaien met lage marges waardoor ze eigenlijk altijd maximale bezetting op de zalen nodig hebben om er wat op te verdienen.

Met een testen-voor-toegang heb je sowieso al een drempel waardoor mensen afhaken, en daar komen de mensen die positief testen en dus niet naar binnen mogen nog bij, die plaats kun je niet op het laatste moment nog opnieuw verkopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:57

Agent47

I always close my contracts.

Het is me ook een partij druk in het verkeer.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:44:
[...]

De bios is dan ook zo'n uitstekend voorbeeld van waarom de 'testmaatschappij' niet rendabel wordt, want de bioscopen draaien met lage marges waardoor ze eigenlijk altijd maximale bezetting op de zalen nodig hebben om er wat op te verdienen.

Met een testen-voor-toegang heb je sowieso al een drempel waardoor mensen afhaken, en daar komen de mensen die positief testen en dus niet naar binnen mogen nog bij, die plaats kun je niet op het laatste moment nog opnieuw verkopen.
Je betaald voor een bioscoopkaartjeal 8.50 EUR en als je dan nog 7.50 EUR voor een toegangstest moet betalen gaan heel weinig mensen dat doen. En hoe krijg je je geld terug als het toch blijkt dat je positief getest ben als je bij de kassa staat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoevenpe
Er zitten bijzondere 'versoepelingen' tussen:

Niet-noodzakelijke reizen in het OV is toch al tijden geen probleem? Een bootje huren kon vorige week ook gewoon.

[Voor 50% gewijzigd door hoevenpe op 11-05-2021 19:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52

pro_6or

amateur_60r

[...]

Ik heb Rutte niet nodig om het serieus te nemen. Heb hem zelfs niet nodig als excuus om het niet serieus te nemen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MikeyMan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:43:
Is het 'angstig' om de versoepelingen spannend te vinden en de zorg een wat lagere basisbelasting te gunnen voordat we een volgende stap nemen?
Nee van mij part doen ze stap twee tegelijk met stap drie (later dus) en laten ze middelbaar onderwijs zo tot aan de zomervakantie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stoney3K
hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:48:
Er zitten bijzondere 'versoepelingen' tussen:
[Afbeelding]
Niet-noodzakelijke reizen in het OV is toch al tijden geen probleem? Een bootje huren kon vorige week ook gewoon.
Mogen nu na 'stap 2' de groepen van boven de 27 en onder de 27 wel samen sporten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoevenpe
Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:50:
Mogen nu na 'stap 2' de groepen van boven de 27 en onder de 27 wel samen sporten?
Zo interpreteer ik het wel, buiten zelfs wedstrijden met publiek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Agent47 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:45:
[...]

Het is me ook een partij druk in het verkeer.
Ja. Zie hier de dagelijkse file op de N weg voor mijn deur weer groeien. Aantal ambulances met loeiende sirenes ook de laatste dagen.

Jammer dat het waarschijnlijk niet/nooit dezelfde zijn. De onverschillige verspreiders en de erg zieken.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:50:
[...]

Natuurlijk. Eerst mocht tot 27 het al. Nu de rest ook weer.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoevenpe
Ook apart dat de bezoekers van sekswerkers zich niet hoeven te registreren, snap dat men dat niet graag wil maar toch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dglavimans
[...]

Ik bedoel.. Bios is bij mij al zo leeg en ging tot die alles er kwam echt elke week meerdere dagen met zo unlimited pas. Marvel films zaten wel voor.. Maar ik vraag mij al jaren af hoe die bioscopen er nog zijn :p Maar beter voor mij dat ze er zijn hahaha

Ervoor testen zou niet leuk zijn nee. Ook veel te veel moeite om even een spontane film te pakken.. Denk niet dat veel dit willen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stoney3K
hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:53:
Ook apart dat de bezoekers van sekswerkers zich niet hoeven te registreren, snap dat men dat niet graag wil maar toch.
Ik vind dat juist een heel nette stap, dat ze de anonimiteit van klanten van sekswerkers nog altijd wel waarborgen.

Sowieso lijkt het me niet erg prettig om aan de telefoon te horen "Ja we hebben een bron- en contactonderzoek van Jantje want er is een cluster bij de hoeren ontdekt :+ "

[Voor 20% gewijzigd door Stoney3K op 11-05-2021 19:56]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Indoubt

Always be indoubt until sure

Misschien zijn daar wat politici op tegen wegens moverende redenen :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maartend
Stoney3K schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Als de keuze is tussen 'open' met verlies omdat er te weinig opkomst is, of dicht blijven/opdoeken dan is de keuze voor het laatste vaak een stuk rendabeler.
Klopt. Maar let op, er gaat heul veul open met testen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dennahz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:01:

Het is complete waanzin. De noodzaak voor dergelijke wetten en regels wordt met de dag minder (immers: corona is echt op z'n retour nu). Wat willen ze hiermee bereiken?
De debatten over corona lijken vooral voor de vorm te zijn, want uiteindelijk na wat gemopper gaat men toch wel akkoord. Als de buit eenmaal binnen is zal niemand zich echt druk maken over de ministeriële regelingen die De Jonge schrijft om de wet verder in te vullen.

De Tweede Kamer heeft nu zo'n mond vol over dualisme, maar daarbij mogen ze ook wel eens zelf in de spiegel kijken. Soms lijkt het wel alsof 150 personen zich in Vak K willen proppen als de kans zich voordoet.

Deze wetten kunnen niet snel genoeg de prullenbak in gaan, wat dat betreft is het ook niet fijn om De Jonge elke keer te horen speculeren over blijvende maatregelen. Nu deed hij het weer tijdens de persconferentie. Al dit soort spul er snel door duwen terwijl we hooguit nog 1 of 2 maanden te gaan hebben en zijn nieuwe wetten nutteloos zijn geworden.
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:25:
Weten we nog steeds niet waar de drempel zal liggen voor een quarantaineplicht (en dat is dan donkeroranje ofzo?)
We wachten vol spanning op de ministeriële regeling die dat gaat invullen.
Rockvee2 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:47:
Je betaald voor een bioscoopkaartjeal 8.50 EUR en als je dan nog 7.50 EUR voor een toegangstest moet betalen gaan heel weinig mensen dat doen. En hoe krijg je je geld terug als het toch blijkt dat je positief getest ben als je bij de kassa staat?
Die eigen bijdrage is geschrapt door de Tweede Kamer. Dat laat niet onverlet dat er meer barrières zijn, spontaan op een regenachtige zaterdagmiddag naar de bioscoop gaan kan niet. Je moet eerst testen en wachten op je uitslag.

Testen voor toegang betekent ook niet dat andere maatregelen vervallen. Al die bioscoopbezoekers moeten 1,5 meter afstand houden en mondkapjes dragen. De bioscoop kan niet een zal op volle capaciteit benutten. Dat zal voor alle zalen waar dan ook gelden.
Dat laat zich toch wel raden waarom? Zelfs in een restaurant ben je niet verplicht je echte naam op te schrijven. De huidige regelgeving zegt alleen dat ze je moeten vragen om het te doen, maar je mag weigeren en daar kunnen ze verder niets aan doen. Wat dat betreft is het een farce die registraties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:58:
[...]

Klopt. Maar let op, er gaat heul veul open met testen.
Maar heel veel mensen willen geen testmaatschappij of vrij nemen van hun werk om zich te laten testen om een film te pakken in de bioscoop of een concert bij te wonen .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
Rockvee2 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Maar heel veel mensen willen geen testmaatschappij of vrij nemen van hun werk om zich te laten testen om een film te pakken in de bioscoop of een concert bij te wonen .
Ik ben bang dat je je ook daar in vergist. Zeker als het eenvoudiger kan. Kijk voor de Efteling moest je een eind rijden, maar als men eenvoudig bewijst dat men een prik heeft, dan is dit zo op de rails gezet. Of als de sneltesten eenvoudiger zijn, dus geen TOK tegen je hersenpan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoevenpe
CMD-Snake schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:01:
Dat laat zich toch wel raden waarom?
Dat snap ik wel, maar hou dan deze hele sector dicht totdat de registratieplicht afgeschaft kan worden.
Op deze manier neem je als overheid je eigen maatregel niet serieus.

Ik zie een gat in de markt: noem als restaurant jezelf een hoerenkast opdat mensen anoniem uit eten kunnen? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoney3K
CMD-Snake schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:01:
[...]
Testen voor toegang betekent ook niet dat andere maatregelen vervallen. Al die bioscoopbezoekers moeten 1,5 meter afstand houden en mondkapjes dragen. De bioscoop kan niet een zal op volle capaciteit benutten. Dat zal voor alle zalen waar dan ook gelden.
Dat lijkt mij al genoeg aanwijzing dat dat hele verhaaltje van Hugo over 'testen voor toegang' niet gaat over het openen van nieuwe stukken van de samenleving, want dezelfde situatie hadden we afgelopen zomer ook al, met een daling in de besmettingen. Zónder vaccinaties.

Die hele testsamenleving draait dus maar om één ding en dat is nog even snel knaken graaien zo lang het nog kan. Het zou me niet verbazen als onze minister over een jaartje opstapt en met een gouden handdrukje begint bij een tent als Abbott die nu de sneltesten produceert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoney3K
hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:05:
[...]

Dat snap ik wel, maar hou dan deze hele sector dicht totdat de registratieplicht afgeschaft kan worden.
Op deze manier neem je als overheid je eigen maatregel niet serieus.
En wat gaat die 'sector' dan doen? Illegaal tippelen op straat, en andere praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen. Juist wat je wil voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rockvee2 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Ik ken weinig mensen die geen shitload vakantiedagen over hebben eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Afgelopen weekend voor het eerst sinds lange tijd nog eens 'de stad' in geweest (Leeuwarden). Het was daar echt druk. Terrasjes vol, rijen voor de winkels, drukte en gezelligheid op de markt. Moet zeggen dat het me voor het eerst sinds tijden ook niet meer boeide dat het zo druk was. (Heb normaal een pesthekel aan drukte)

Het was eindelijk weer eens een normaal beeld.

Angst? Waar dan? Op de weg is het ook weer drukker dan ooit. Nee, die angst zit volgens mij toch echt tussen de oren van Rutte en de Jonge. Het grootste deel van Nederland is er niet meer mee bezig.

[Voor 9% gewijzigd door Dennahz op 11-05-2021 20:09]

Twitter

Pagina: 1 ... 132 133 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee