Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:52
t_captain schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:32:
@Drardollan Je plaatst met deze stelling seculier boven religieus.
Ik ben vooral een beetje klaar met alle zeurkousjes in Nederland. Of het nu de viruswaanzin wappies zijn of een of andere aanstester die zich stoort aan een moederdag advertentie... Nu zouden we weer de religieuzen, die al mijlenver boven de maatschappij blijken te staan (lekker met honderden zingen in een kerkje), moeten gaan pamperen?

Het gaat om de volksgezondheid, je moet blij zijn dat je in Nederland je religie vrij mag beoefenen. Maar dat betekent niet dat je anderen met je religie in gevaar kan brengen. Zeker niet omdat er nergens uit blijkt dat je geen vaccin zou mogen nemen.

Want zo zou ik ook wel een uitzondering willen voor mannen met bruin haar en een bril die als nickname Drardollan hebben, dat deze mensen dan 300 mogen rijden op de snelweg en 250 in woonwijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 11-05-2021 10:27 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:27
t_captain schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:32:
@Drardollan Je plaatst met deze stelling seculier boven religieus.
Feiten > hersenspinsels. In mijn optiek mogen daar geen rechten aan worden ontleend, omdat het een glijdende schaal is. Aan de andere kant, als iemand een vaccin weigert moet hij/zij dat kunnen doen, ongeacht de beweegredenen.

In het geval van corona dan zal de desbetreffende persoon waarschijnlijk ooit een keer een besmetting moeten doormaken, de consequentie is wel dat wij daar als samenleving geen rekening mee gaan houden. Tenminste, zo zie ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
codex schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Feiten > hersenspinsels. In mijn optiek mogen daar geen rechten aan worden ontleend, omdat het een glijdende schaal is. Aan de andere kant, als iemand een vaccin weigert moet hij/zij dat kunnen doen, ongeacht de beweegredenen.

In het geval van corona dan zal de desbetreffende persoon waarschijnlijk ooit een keer een besmetting moeten doormaken, de consequentie is wel dat wij daar als samenleving geen rekening mee gaan houden. Tenminste, zo zie ik het.
En wat als die persoon die besmetting overdraagt naar jouw moeder die overlijdt omdat het vaccin toevallig niet goed gewerkt heeft? Dan schaadt zo'n weigeraar andere mensen, moeten we dat accepteren?

Maar ik ben het wel met je eens, iemand moet kunnen weigeren. Hoe beroerd ik dat ook vind, dat is een recht wat je hebt. Dat iemand zich daarmee buiten de maatschappij plaatst, daar hoeven we als maatschappij geen rekening mee te houden vind ik. Het is al heel wat als we dan een negatieve test toestaan zodat ze toch deels deel kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 14:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
CMD-Snake schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:14:
[...]

Al is er geen onderliggend lijden, die van 35 op de ic blijven een zeldzaamheid. Die kleine groep uitvergroten in berichtgeving was vorig jaar ook deel van de angst strategie die de media leek te volgen. Je zag wel telkens dezelfde personen de revue passeren, want het was geen grote vijver op uit te vissen. Zelfs nu is het geen grote groep en dat zal het ook niet worden.

Het risico van corona met een ernstig ziekteverloop/dodelijke afloop is afgerond op 0% door gezondheidsraad voor mensen onder de 50. Dat was ook de motivatie waarom het risico op bijwerkingen van AstraZeneca niet acceptabel was voor deze groep.

[...]
Mijn post was niet bedoeld om angst te zaaien oid (helemaal niet zelfs), maar vooral als nuance op dat 'onderliggend lijden', omdat je daar als 'jongere' gewoon kans hebt om het te hebben zonder het te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
crimby schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:20:
op stichting-nice.nl wordt elk half uur een update gegeven van de aantallen op de IC en in de kliniek. Enig idee wanneer de grote update hiervan komt? Wordt dit echt continue "realtime" bijgewerkt? En is er bijvoorbeeld rond 09:00 ofzo een grote update? Of hebben we geen idee?
Meestal tussen 12:00 en 13:00 volgt er een "grote bijplussing".
Daarna moet je er meestal zo'n 15% bij optellen voor de verdere correctie door de dag heen en dat wordt dan de eindstand.
Dit gaat over de nieuwe opnames
Tenminste, dat is een beetje het patroon dat ik er de afgelopen weken uitgehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

Sorcerer8472

Mens sana?

Drardollan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:44:
[...]

En wat als die persoon die besmetting overdraagt naar jouw moeder die overlijdt omdat het vaccin toevallig niet goed gewerkt heeft? Dan schaadt zo'n weigeraar andere mensen, moeten we dat accepteren?

Maar ik ben het wel met je eens, iemand moet kunnen weigeren. Hoe beroerd ik dat ook vind, dat is een recht wat je hebt. Dat iemand zich daarmee buiten de maatschappij plaatst, daar hoeven we als maatschappij geen rekening mee te houden vind ik. Het is al heel wat als we dan een negatieve test toestaan zodat ze toch deels deel kunnen nemen.
Mwoah, ben ik het niet helemaal mee eens. Niemand moet je zonder extreem goede reden buiten de maatschappij plaatsen. En wat is "de maatschappij"? Ik kan alsnog zakelijk of sociaal met een ongevaccineerd afspreken, zonder het te weten. Dat is minder erg dan dat een ongevaccineerd iemand op een terras zit.

Vooral in situaties waarin de besmettingskans relatief laag is zou het geen probleem moeten zijn. Alleen bij evenementen waarbij iemand een superspreader kan zijn vind ik dit een issue en zou er wel een verplichting moeten zijn, uiteindelijk. En op de lange lange termijn wordt covid waarschijnlijk endemisch en dan kunnen ook deze beperkingen weer opgeheven worden.

Helaas blijft er een risico voor kwetsbaren, en dat risico wordt verhoogd door vaccin-weigeraars, maar datzelfde probleem bestaat ook al voor andere ziektes en werd ook een groter probleem voor kinderziektes de afgelopen jaren. Alleen gaat het bij covid dan om de oudste mensen in de samenleving met name. Maar uiteindelijk is het dezelfde discussie.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Drardollan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:41:
Nu zouden we weer de religieuzen, die al mijlenver boven de wet blijken te staan (lekker met honderden zingen in een kerkje), moeten gaan pamperen?
Als dat waar zou zijn zouden ze wel aangepakt zijn he?
Je kan er blij mee zijn of niet, en ik ben er ook niet blij mee, maar blijkbaar doen ze niets on(grond)wettigs.

verder kan deze discussie niet eens onder de grond verdwijnen? dacht dat we dit hier al 100x hebben behandeld inmiddels.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 11-05-2021 10:16 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 00:35

Vrijdag

De Zwarte

t_captain schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Maar is dat zo? Zien we een Moslim die geen varkensvlees eet als een persoonlijke keuze zoals iemand die geen varkensvlees lust? Of zien we het als iemand die een bepaalde macht moet volgen? Er is geen objectief perspectief, er zijn een seculier en een religieus perspectief. In het religieuze perspectief is het geen kwestie van "willen" maar van "mogen".

Het zou ons als samenleving sieren als we niet het meest voorkomende perspectief als absoluut zouden zien.
Nuja, een moslim die geen varkensvlees eet zorgt natuurlijk niet voor een gezondheidsrisico. Misschien is het zelfs wel beter, want minder varkens = minder kans op varkenspest = minder bio industrie = beter voor het milieu enzo. Dus eigenlijk is de islam best groen :+

Buiten dat, iedereen heeft natuurlijk het recht om een vaccin te weigeren. Maar daardoor kan je dus ook weer anderen in gevaar brengen ivm verspreiding. Ik vind het een hele moeilijke ethische kwestie, want waar trek je de grens en welke argumenten zijn nou sterk tégen.

Parallellen trekken is ook lastig, omdat je het niet één op één kan vergelijken met bijvoorbeeld een rijbewijs of wat dan ook.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 21:02
geenstijl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:11:
[...]
Meestal tussen 12:00 en 13:00 volgt er een "grote bijplussing".
Daarna moet je er meestal zo'n 15% bij optellen voor de verdere correctie door de dag heen en dat wordt dan de eindstand.
Dit gaat over de nieuwe opnames
Tenminste, dat is een beetje het patroon dat ik er de afgelopen weken uitgehaald heb.
Awh check! Ik dacht dat de deadline 10:00 was. Ik ben dus veel te voorbarig helaas :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 21:01

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:14:
[...]

Het lijkt erop dat doorstroomlocaties buiten geen onderdeel zijn de testsamenleving, dierentuinen en pretparken kan vanaf 18 mei dus zonder test. Sportscholen idem, alles wat in de volgende fase versoepelt wordt valt er blijkbaar buiten.

Alleen daarom al de doodsteek voor cultuur, musea en bioscopen: zonder testen naar de dierentuin of de Efteling, veel gedoe voor het rijksmuseum of het concertgebouw.
Dat zie ik niet zo, als ik met een testje weer naar de bios kan: I'm in. Als het alternatief is, dat het anders nog twee maanden niet zou kunnen.

Tests worden ook steeds makkelijker, ze zijn bezig met ademtests met een snelle uitslag etc. Dan kun je 'aan de deur' testen en door. En sowieso hoeft het (neem ik aan) niet, als je gevaccineerd bent.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
crimby schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:21:
[...]

Awh check! Ik dacht dat de deadline 10:00 was. Ik ben dus veel te voorbarig helaas :-)
Voor de LCPS cijfers van 14:00 is wel 10:00 de deadline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:21:
En sowieso hoeft het (neem ik aan) niet, als je gevaccineerd bent.
Klopt, daar gaat feitelijk het hele Digitale Green Certificate om wat ze nu aan het optuigen zijn. (anders zou het de vaccinatiebereidheid aardig verlagen immers als het je alleen te doen is om het verkrijgen van toegang tot bv evenementen etc als je je alsnog moet laten testen)

zie bv ook Digital Green (Vaccine) Certificate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gunner schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:15:
[...]

Als dat waar zou zijn zouden ze wel aangepakt zijn he?
Je kan er blij mee zijn of niet, en ik ben er ook niet blij mee, maar blijkbaar doen ze niets on(grond)wettigs.
Ik moet het beter verwoorden, ze staan mijlenver buiten de maatschappij. Wettelijk mocht dit helaas, ondertussen is daar wel iets aan gedaan (ze kunnen voor X tijd gesloten worden bij een lokale uitbraak).
verder kan deze discussie niet eens onder de grond verdwijnen? dacht dat we dit hier al 100x hebben behandeld inmiddels.
Er zijn mensen die in dit topic al 15 maanden hetzelfde riedeltje afspelen, zullen we die ook begraven?

Overigens ben ik niet degene die dit aan geslingerd heeft, voor mij is het een no-brainer dat we geen uitzonderingen maken voor religies in deze.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 11-05-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 10:02
Vrijdag schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:20:
[...]

Buiten dat, iedereen heeft natuurlijk het recht om een vaccin te weigeren. Maar daardoor kan je dus ook weer anderen in gevaar brengen ivm verspreiding. Ik vind het een hele moeilijke ethische kwestie, want waar trek je de grens en welke argumenten zijn nou sterk tégen.
We hebben wel onze geschiedenis van medische ethiek om op terug te vallen. Covid is niet bepaald de eerste gevaarlijke epidemie. In het verleden kozen we altijd voor individuele vrijheid. Doordat we voldoende vaccinatiegraad haalden, konden de niet-prikkers meeliften op het succes van de vaccinatiecampagne. Is er een reden dat covid anders is dan polio, kinkhoest etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:35
[...]

Dat zie ik niet zo, als ik met een testje weer naar de bios kan: I'm in. Als het alternatief is, dat het anders nog twee maanden niet zou kunnen.

Tests worden ook steeds makkelijker, ze zijn bezig met ademtests met een snelle uitslag etc. Dan kun je 'aan de deur' testen en door. En sowieso hoeft het (neem ik aan) niet, als je gevaccineerd bent.
Klinkt leuk, maar het probleem daar is de apparatuur voor de ademtests. Die krijg je niet zomaar op korte termijn op grote schaal geproduceerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
[...]
Helaas een beetje te laat. Dit had er in juni 2020 al moeten zijn om het effectief te krijgen. Tot op heden zijn er enkel nog testen gaande en is de apparatuur niet eens in productie. Voordat je deze apparatuur getest, goedgekeurd, geproduceerd en gedistribueerd hebt ben je een jaar verder.

Maar dat geldt voor alles omtrent de testmaatschappij, het is veel te laat. Het is niet voor niets dat dierentuinen en pretparken volgende week opengaan zonder testen. Het idee was dat we daar ook testen voor zouden gaan inzetten, maar dat is nu al losgelaten. En zo zal het, verwacht ik, met alle versoepelingen zijn. In het zeldzame geval dat er toch testen vereist worden zal je zien dat het animo zeer laag is en de overheid alsnog overstag zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:38

Laguna

Connaisseur

Zijn er eigenlijk cijfers bekend hoeveel mensen die op de IC belanden (voormalig) rokers zijn? Ik kan me voorstellen dat die toch eerder nadelige effecten ondervinden van dit virus.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Goede vraag. De suggestie wordt wel gemaakt en er is een samenhang met longaandoeningen zoals COPD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Drardollan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Zwangeren kunnen een vaccin krijgen, dit is veilig.
Kinderen van 12-18 wordt nu naar gekeken, in de US al goedgekeurd.
Mensen met een immuunziekte die niet 1 van de 4 vaccins kunnen krijgen, die krijgen een vrijstelling. Dat hadden we al besproken.

Blijft er vrij weinig over, behalve de weigeraar. En die kan gewoon een negatief testje overleggen indien nodig.

[...]

Ik ben van mening dat religie per definitie uitgebannen moet worden, maar goed, zolang het legaal is heb ik ermee te dealen. Er is geen reden voor die mensen om geen vaccin te nemen, er zijn al miljoenen religieuze mensen die een vaccin genomen hebben.

Maar ook voor hen geldt, een negatieve test is ook een optie.
binnen de meeste religies is wel/niet vaccineren een individuele keuze. Dat je het onterecht vindt dat in religieuze gebouwen legaal veel mensen bij elkaar komen kan ik begrijpen.
Religie uitbannen ( ben benieuwd hoe je dat voor je ziet ) vind ik echter redelijk extreem.
Vrijheid betekent ook dat je wel of niet in een hogere macht mag geloven en op andere vlakken ( wat je wel of niet eet ) keuzes mag maken.
Dat de uitoefening van religie grenzen heeft sta ik volledig achter, volgens mij is dat NL over t algemeen best aardig geregeld. Vrouwenbesnijdenis is bij mijn weten bijvoorbeeld verboden.
Ieder kind wordt verder opgevoed volgens de visie van de ouders, voor het ene kind betekent dat suikervrij of veganistisch eten, mee naar de naturistencamping, voor het andere meegaan naar een religieuze bijeenkomst. Zolang dat binnen de wet gaat en de -geestelijke- gezondheid niet in gevaar gebracht wordt en het kind vanaf een bepaalde leeftijd de vrijheid krijgt om eigen keuzes te maken vind ik dat allemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Drardollan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:34:
[...]

Helaas een beetje te laat. Dit had er in juni 2020 al moeten zijn om het effectief te krijgen. Tot op heden zijn er enkel nog testen gaande en is de apparatuur niet eens in productie. Voordat je deze apparatuur getest, goedgekeurd, geproduceerd en gedistribueerd hebt ben je een jaar verder.

Maar dat geldt voor alles omtrent de testmaatschappij, het is veel te laat. Het is niet voor niets dat dierentuinen en pretparken volgende week opengaan zonder testen. Het idee was dat we daar ook testen voor zouden gaan inzetten, maar dat is nu al losgelaten. En zo zal het, verwacht ik, met alle versoepelingen zijn. In het zeldzame geval dat er toch testen vereist worden zal je zien dat het animo zeer laag is en de overheid alsnog overstag zal gaan.
Waarom zou animo om te testen laag zijn, als daardoor bijv. een bioscoop veel eerder open kan?

Ik hoef zelf liever niet ongevaccineerd in een volle bioscoopzaal te zitten met een hoester in m'n nek ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Waarom zou animo om te testen laag zijn, als daardoor bijv. een bioscoop veel eerder open kan?

Ik hoef zelf liever niet ongevaccineerd in een volle bioscoopzaal te zitten met een hoester in m'n nek ;)
Het is uit diverse evenementen gebleken dat het animo laag is als er zoveel rompslomp is. Bijvoorbeeld niet uitverkochte stadions en de Efteling die de fieldlab testdag afgelast hebben.

Ik denk dat er niet heel veel mensen zitten te wachten op allerlei rompslomp voor een avondje bioscoop, Netflix doet het al maanden prima zullen er veel denken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
[...]

Meen je dit serieus? @CMD-Snake heeft het enkele dagen geleden al treffend verwoord: selectieve paniek c.q. selectieve ophef. Je "what if" scenario is niet alleen totaal niet onderbouwd, het getuigt ook nog eens van beperkt relativeringsvermogen. Morele chantage toepassen op een zeer onwetenschappelijke wijze is wat mij betreft dubbel verkeerd. Hoe vaak er wel niet "Bron?" wordt geroepen in dit topic wanneer mensen een mening komen - heb jij een bron waaruit blijkt hoevaak dit hypothetische geval werkelijkheid kan gaan worden? Ik neem aan de moeder van de Tweaker die jij post dan ook niet moet gaan skiën, wielrennen of überhaupt moet deelnemen aan het verkeer. Je zou zomaar kunnen gewond kunnen raken - jammer dat we die mensen ook niet "buiten de maatschappij" kunnen plaatsen, zeg :z

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 17:21

Nox

Noxiuz

[...]

Die kans is nihil, voor zover mij bekend werken alle vaccins tegen overlijden wat uit de studies naar voren kwam? Zelfs AZ werkte daartegen die altijd als inferieur wordt beschouwd. Idem aan de kans dat je overlijd door de heftige maar zeldzame bijwerking, er zijn vast mensen waar het vaccin niet werkt. Maar ga je voor iedere 1-op-1.000.000 (of iets in die richting) kans nu extreme voorzorgsmaatregelen nemen? Iedereen met een integraalhelm op de fiets? Iedere auto verplicht een rolkooi? Vliegen afschaffen? Iedereen de hele dag kn95 maskers laten dragen, ook zonder corona want fijnstof? Noem maar op. Sommige dingen hebben grenzen in maatregelen tegenover risico. Daar is in een maatschappij gewoon geen plek voor.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 16:48
Drardollan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:34:
[...]
...
Testmaatschappij is ook niet schaalbaar, leuk voor wat proefevenementjes. Maar alleen al het aantal voetbalsupporters dat je dan elk weekend zou moeten testen is inmens. Dan heb je nog niet eens alle andere activiteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 00:35

Vrijdag

De Zwarte

t_captain schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:30:
[...]

We hebben wel onze geschiedenis van medische ethiek om op terug te vallen. Covid is niet bepaald de eerste gevaarlijke epidemie. In het verleden kozen we altijd voor individuele vrijheid. Doordat we voldoende vaccinatiegraad haalden, konden de niet-prikkers meeliften op het succes van de vaccinatiecampagne. Is er een reden dat covid anders is dan polio, kinkhoest etc?
In wezen niet, in onze huidige (westerse) samenleving zijn onder andere bof, mazelen, rode hond, pokken en polio uitgebannen/goed te bestrijden door vaccinaties. Op enkele kleine "hotzones" na. Ik denk vooral dat de samenleving veranderd is. Men heeft veel meer (des)informatie ter beschikking en als er aan de andere kant van de wereld iets gebeurt weten we dat vrijwel meteen.

Covid is gewoon het eerste wereldwijde geval van een epidemie in deze huidige "connected"samenleving. De vorige uitbraken van ziektes waren veel kleiner qua impact. Zowel op het gebied van slachtoffers (correct me if I'm wrong natuurlijk) als wereldwijde maatregelen. Dat in combinatie van de veel mondiger geworden burgers zorgt voor een behoorlijk nieuwe situatie.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Laguna schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:35:
Zijn er eigenlijk cijfers bekend hoeveel mensen die op de IC belanden (voormalig) rokers zijn? Ik kan me voorstellen dat die toch eerder nadelige effecten ondervinden van dit virus.
Ik kan me nog een artikel herinneren in het begin van de pandemie waarin gesteld werd dat er onder de besmette personen procentueel gezien eigenlijk een te laag aantal rokers zat, ergo: nicotine beschermt tegen besmetting. Maar dat was geen wetenschappelijk onderzoek, meer een dwarsdoorsnede van wel/niet in het ziekenhuis opgenomen besmette personen.
Gezocht en gevonden: Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]
Dat is incorrect, in een tijd toen de medische wetenschap nog niet zo ver was als nu werden er (regionaal) noodmaatregelen afgekondigd en besmette mensen werden in volstrekte isolatie geplaatst.
Wat dat betreft is er, als je het vergelijkt met de huidige maatregelen, in wezen niks nieuws aan de horizon, met dit verschil dat thuisisolatie toen betekende dat je voor- en achterdeur werd dichtgespijkerd. Met een pamflet op de deur: "Zeer besmettelijke ziekte geconstateerd. De eerste 4 weken niet openen".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:17

The Legend

*Plop*

Instroom op de IC lijkt gelijk aan eergisteren. 10 mei staat nu op 30, hopelijk komt daar een vergelijkbare instroom uit als op 9 mei. Week op week daling is dan ca. 38% (instroom op 3 mei was 52).

Bezetting is volgens NICE gedaald van 858 op 4 mei naar 743 een half uur geleden.

[ Voor 17% gewijzigd door The Legend op 11-05-2021 11:13 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Anoniem: 1279036 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:37:
[...]

binnen de meeste religies is wel/niet vaccineren een individuele keuze.
Gelukkig hebben de meeste religies dit prima op orde, het allergrootste deel doet gewoon aan vaccinaties. Een extra reden om er geen uitzondering voor te maken.
Dat je het onterecht vindt dat in religieuze gebouwen legaal veel mensen bij elkaar komen kan ik begrijpen.
Het is iets waar ik mij bij neergelegd heb, hoewel ik het retedom blijf vinden en heel veel religieuze organisaties dit niet gedaan hebben. Die mensen verdienen een pluim dat ze zich zo geconformeerd hebben aan de maatschappij, ondanks dat ze meer hadden mogen doen.
Religie uitbannen ( ben benieuwd hoe je dat voor je ziet ) vind ik echter redelijk extreem.
Het is ook gelukt met de motorbendes e.d. toch?

Maar eerlijk gezegd heb ik er weinig last van en hoeven ze eigenlijk niet weg ondanks dat ik er niets mee heb. Tenzij ze zichzelf zo buiten de maatschappij plaatsen, daar mogen echt wel sancties komen.
Vrijheid betekent ook dat je wel of niet in een hogere macht mag geloven en op andere vlakken ( wat je wel of niet eet ) keuzes mag maken.
Gelukkig wel, dat mag wel zo blijven hoor :)
Dat de uitoefening van religie grenzen heeft sta ik volledig achter, volgens mij is dat NL over t algemeen best aardig geregeld. Vrouwenbesnijdenis is bij mijn weten bijvoorbeeld verboden.
Blijkbaar is het daarmee wel gelukt, en terecht. Zo zou het best op meer vlakken mogen zijn. Het is best aardig geregeld, maar de Corona crisis heeft wel een paar dingen blootgelegd.
Ieder kind wordt verder opgevoed volgens de visie van de ouders, voor het ene kind betekent dat suikervrij of veganistisch eten, mee naar de naturistencamping, voor het andere meegaan naar een religieuze bijeenkomst. Zolang dat binnen de wet gaat en de -geestelijke- gezondheid niet in gevaar gebracht wordt en het kind vanaf een bepaalde leeftijd de vrijheid krijgt om eigen keuzes te maken vind ik dat allemaal prima
Eens, zolang het kind of de maatschappij er in het algemeen geen last van heeft is het prima. En last is niet een kerkklok die eenmaal per week luidt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

Laguna schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:35:
Er zijn wel wat bevindingen en waarschijnlijk ook onderzoeken die daar wat over zeggen. Helaas niet heel eenduidig. Aan de ene kant schijn je het minder snel te krijgen als roker en aan de andere kant schijn je een grotere kans te hebben om dood te gaan als roker

https://www.economist.com...to-fall-ill-with-covid-19

Iets dergelijks werd ook in Frankrijk geconstateerd

Aan de andere kant heb je ook uitspraken van de WHO die aangeven dat roken toch niet zo gezond is in combinatie met covid:https://www.who.int/news-room/commentaries/detail/smoking-and-covid-19

Ik kan me niet voorstellen dat roken gezonder is dan niet roken maar het lijkt niet een enorme invloed te hebben tenzij er al onderliggend lijden is.

Niet beginnen met roken dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Yaksa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:59:
[...]

Ik kan me nog een artikel herinneren in het begin van de pandemie waarin gesteld werd dat er onder de besmette personen procentueel gezien eigenlijk een te laag aantal rokers zat, ergo: nicotine beschermt tegen besmetting. Maar dat was geen wetenschappelijk onderzoek, meer een dwarsdoorsnede van wel/niet in het ziekenhuis opgenomen besmette personen.
Gezocht en gevonden: Bron:
Dat dateert van april 2020 en is inmiddels al meerdere malen ontkracht.

Are smokers protected against SARS-CoV-2 infection (COVID-19)? The origins of the myth

Ik zou dus graag recente concrete cijfers zien. Aangezien er veelal foto's worden gemaakt van de longen van de mensen die op de IC hebben gelegen, moet die data er ook zijn lijkt mij.

[ Voor 31% gewijzigd door Laguna op 11-05-2021 11:22 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:02
Indoubt schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Er zijn wel wat bevindingen en waarschijnlijk ook onderzoeken die daar wat over zeggen. Helaas niet heel eenduidig. Aan de ene kant schijn je het minder snel te krijgen als roker en aan de andere kant schijn je een grotere kans te hebben om dood te gaan als roker

https://www.economist.com...to-fall-ill-with-covid-19

Iets dergelijks werd ook in Frankrijk geconstateerd

Aan de andere kant heb je ook uitspraken van de WHO die aangeven dat roken toch niet zo gezond is in combinatie met covid:https://www.who.int/news-room/commentaries/detail/smoking-and-covid-19

Ik kan me niet voorstellen dat roken gezonder is dan niet roken maar het lijkt niet een enorme invloed te hebben tenzij er al onderliggend lijden is.

Niet beginnen met roken dus :+
Just a brainfart. Kan het niet zijn dat een roker die net besmet is met corona, het virus dood door de warmte die wordt ingeademd van de sigaret? En het zich daardoor niet kan ontwikkelen. Klinkt in mijn oren best logisch.. :P

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Pukson schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Just a brainfart. Kan het niet zijn dat een roker die net besmet is met corona, het virus dood door de warmte die wordt ingeademd van de sigaret? En het zich daardoor niet kan ontwikkelen. Klinkt in mijn oren best logisch.. :P
Het lijkt me sterk dat de temperatuur van je longen significant stijgt als je rookt. Misschien omdat de longen al verstopt zijn met meuk dringt het virus minder makkelijk het bloed binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Nee, als ik me niet vergis had het ermee te maken dat longen van rokers enigzins geasfalteerd zouden zijn en dat het virus zich daarom minder goed kon hechten.

Ik acht het waarschijnlijker dat rokers weten dat ze meer risico lopen en daarom nog voorzichtiger zijn en dat ze daarom minder in het ziekenhuis belanden maar ik heb daar geen onderzoek naar gevonden destijds toen het in de media was.

Effe lekker beginnen met roken om minder kans op covid te krijgen lijkt toch niet zo'n goed idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Indoubt schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Nee, als ik me niet vergis had het ermee te maken dat longen van rokers enigzins geasfalteerd zouden zijn en dat het virus zich daarom minder goed kon hechten.

Ik acht het waarschijnlijker dat rokers weten dat ze meer risico lopen en daarom nog voorzichtiger zijn en dat ze daarom minder in het ziekenhuis belanden maar ik heb daar geen onderzoek naar gevonden destijds toen het in de media was.

Effe lekker beginnen met roken om minder kans op covid te krijgen lijkt toch niet zo'n goed idee.
Per jaar schijnen er 20k mensen te overlijden aan de gevolgen van roken. Meer dan er nu in totaal zijn overleden aan corona bijzonder dat ze zich daar geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Laguna schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:18:
Dat dateert van april 2020 en is inmiddels al meerdere malen ontkracht.

Are smokers protected against SARS-CoV-2 infection (COVID-19)? The origins of the myth

Ik zou dus graag recente concrete cijfers zien. Aangezien er veelal foto's worden gemaakt van de longen van de mensen die op de IC hebben gelegen, moet die data er ook zijn lijkt mij.
Het artikel waar jij naar linkt is ook geen wetenschappelijk bewezen studie dus kun je niet over ontkrachting spreken. Er is simpelweg nog geen wetenschappelijk onderzoek (met bewezen conclusies) naar gedaan.
Concrete cijfers omtrent een mogelijke correlatie tussen roken en COVID-19 zijn er dus (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

TrailBlazer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Het lijkt me sterk dat de temperatuur van je longen significant stijgt als je rookt. Misschien omdat de longen al verstopt zijn met meuk dringt het virus minder makkelijk het bloed binnen.
Dat zou ik ook zeggen. Ik heb een keer de opmerking gehoord dat het doden van een virus heel simpel is, maar niet doden van al het materiaal er om heen wat de uitdaging is. Als de sigarattenrook het virus zo snel kan doden, dan zou het ook erg schadelijk zijn vor je longen. Ja, roken is ongezond. Maar niet zo ongezond dat je na 1 sigaret ernstige longschade hebt

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[...]

Dit had zomaar een brainfart van Trump kunnen zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Yaksa schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:40:
[...]

Het artikel waar jij naar linkt is ook geen wetenschappelijk bewezen studie dus kun je niet over ontkrachting spreken. Er is simpelweg nog geen wetenschappelijk onderzoek (met bewezen conclusies) naar gedaan.
Concrete cijfers omtrent een mogelijke correlatie tussen roken en COVID-19 zijn er dus (nog) niet.
Klopt, maar jij komt met een artikel waardoor mensen onterecht kunnen aannemen dat je met roken minder vatbaar zou kunnen zijn, laat zoiets in het vervolg dan achterwege.

Ik vraag dan ook niet om een correlatie, ik vroeg me gewoon af hoeveel rokers er op de IC belanden. Voor een correlatie zal verder onderzoek nodig zijn. Al kan je je vervolgens wel afvragen waarom dit niet allang is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Drardollan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:42:
[...]

Het is uit diverse evenementen gebleken dat het animo laag is als er zoveel rompslomp is. Bijvoorbeeld niet uitverkochte stadions en de Efteling die de fieldlab testdag afgelast hebben.

Ik denk dat er niet heel veel mensen zitten te wachten op allerlei rompslomp voor een avondje bioscoop, Netflix doet het al maanden prima zullen er veel denken.
En terecht (als je het mij vraagt). Je wil terug naar normaal, niet naar een volledig gecontroleerde samenleving die doet of het min of meer normaal is. Liever een weekje later van slot dan nog maanden in een test samenleving.

(Nog los van het feit dat die tests ook niet foutloos zijn.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:14:
[...]

En terecht (als je het mij vraagt). Je wil terug naar normaal, niet naar een volledig gecontroleerde samenleving die doet of het min of meer normaal is. Liever een weekje later van slot dan nog maanden in een test samenleving.

(Nog los van het feit dat die tests ook niet foutloos zijn.)
Ik zit er, zoals al eerder aangegeven, 2 ledig in. Enerzijds is het goed als we sneller dingen kunnen openen, anderzijds wil je dit soort gedoe toch niet.

Mijn verwachting is dat het enkel voor wat indoor evenementen in de Ziggo Dome en dergelijken gebruikt zal worden. Voor de rest zal niemand er op zitten te wachten en is het animo zo laag dat het snel van de baan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23
Meer details over de komende versoepelingen, volgende week dus weer avondeten op het terras:
Terras open tot acht uur ‘s avonds, buiten en binnen sporten kan weer, pretparken gaan open

Behalve meer sportmogelijkheden (onder meer sportscholen gaan open, ook teamsport buiten kan weer) betekent het ook dat alle contactberoepen aan de slag mogen - inclusief sekswerkers.

Zogenoemde doorstroomlocaties als (pret-)parken en dierentuinen gaan open, net als openluchtmusea, -monumenten en -theaters. Ook komt er meer ruimte voor buitenhoreca: terrassen kunnen open vanaf ‘s 06.00 of 07.00 uur tot 20.00 uur.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Waar blijven de Catshuisstukken? We hebben nu toch een 'radicaal nieuwe bestuurscultuur'?

Moeten we nu echt gaan wachten tot de persconferentie is geweest, voordat we kunnen zien wat de prognose van het RIVM zondag was?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:38:
Meer details over de komende versoepelingen, volgende week dus weer avondeten op het terras:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dan het 'testen voor toegang' nog willen verkopen. Als vanaf 18 mei de pretparken en dierentuinen open gaan is dat zonder deze wetgeving, die gaat op zijn vroegst pas in op 1 juni. Om dan ineens alsnog tests af te dwingen als we daarvoor enkele weken zonder draaiden zal op nogal wat weerstand stuiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:10
[...]

Zelf ben ik naar één testevenement geweest, een concert van een uur. Daarvoor moest ik wel een halfuur heen en terugreizen, terwijl ik in een grote stad woon. Totaal best veel extra gedoe, nog niet eens te beginnen over de kosten.

Het is leuk voor een keertje (ook als sociaal experiment), vooral omdat dit soort events zo lang niet konden. Maar mijns inziens is het echt niet de moeite waard de volgende keer, behalve voor misschien een festival. Veel te veel gedoe. Overigens had de locatie het zelf wel top geregeld.

Volgens mij denken de meeste mensen zo. Gooi de test samenleving alsjeblieft zo snel mogelijk de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
CMD-Snake schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:48:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dan het 'testen voor toegang' nog willen verkopen.
Voor doorstroomlocaties buiten niet, naar ik begreep zal dit vooral voor binnen activiteiten gaan gelden: het museum, bioscoop, nachtclub, etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:51:
[...]

Voor doorstroomlocaties buiten niet, naar ik begreep zal dit vooral voor binnen activiteiten gaan gelden: het museum, bioscoop, nachtclub, etc.
even spontaan een museum bezoeken als je een rondje aan het fietsen bent op een mooie zondagmiddag is er niet meer bij. Even de stad in op zaterdagavond en spontaan naar de bios gaan is er niet meer bij. Even naar een speelparadijs met de kinderen op een druilerige zondagmiddag is er niet meer bij.

de testsamenleving is de doodslag voor de culture/entertainment sector op deze manier. Zo snel mogelijk afschaffen dus!

[ Voor 8% gewijzigd door Shadow_Agent op 11-05-2021 12:56 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vroege cijfers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
Zal het alcoholverbod na 20.00 ook eindelijk afgeschaft worden? Toch wel een van de meest domme, puur symbolische maatregelen die er is geweest.

Al zie ik het ook wel gebeuren dat een alcoholverbod zelfs in de zomer stand houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
De IC gaat echt steeds beter! Enig idee waarom de kliniek niet mee gaat?

Edit: ik zie wel dat momenteel de ziekenhuisbezetting 100 lager is dan de cijfers gemeld:
Totaal aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten op de verpleegafdelingen op dit moment: 1633
(bron: NICE)

[ Voor 26% gewijzigd door crimby op 11-05-2021 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

crimby schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Edit: ik zie wel dat momenteel de ziekenhuisbezetting 100 lager is dan de cijfers gemeld:
Totaal aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten op de verpleegafdelingen op dit moment: 1633
https://www.gelderlander....n-door-feestjes~aae51edd/

Zou er iets mee te maken kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is me wel eens eerder opgevallen dat niet alle data gelijk is. Er zit vaak verschil tussen data van LCPS en Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10
Fuujii schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:00:
Zal het alcoholverbod na 20.00 ook eindelijk afgeschaft worden? Toch wel een van de meest domme, puur symbolische maatregelen die er is geweest.

Al zie ik het ook wel gebeuren dat een alcoholverbod zelfs in de zomer stand houdt...
Waarschijnlijk als de openingstijden van de horeca nog verder worden verruimd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:21
Jeej eindelijk weer sporten volgende week :) Dit maakt mijn dag toen ik het vandaag las

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:06
[...]

Het is een combinatie van de aard van de ziekte en de vaccinatiegraad. Als we met een te lage vaccinatiegraad (of dat nou door religie of facebook komt) in de toekomst de samenleving vaker moeten pauzeren vanwege corona-uitbraken, dan is een vaccinatieplicht m.i. niet denkbeeldig.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Gunner schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:04:
[...]

Is me wel eens eerder opgevallen dat niet alle data gelijk is. Er zit vaak verschil tussen data van LCPS en Nice.
Is al vaker hier gezegd, in principe kan je het beste LCPS aanhouden voor bezetting en NICE voor nieuwe opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Laguna schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:08:
[...]

Is al vaker hier gezegd, in principe kan je het beste LCPS aanhouden voor bezetting en NICE voor nieuwe opnames.
LCPS is niet realtime toch? Dat is gewoon wachten op het nieuwste bericht?

Edit: op LCPS zie ik nog helemaal geen update. Waar komt die data dan vandaag 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door crimby op 11-05-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:25

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Is koningsdag (in negatieve zin) nog naar voren gekomen in de cijfers, dat zou toch duidelijk zichtbaar moeten zijn gezien er deze dag geen enkele sprake was van social distancing.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

In zes dagen van 830 naar 748 op de IC. Dat gaat uitstekend :)

En het leuke is het besef dat er in de tussentijd weer honderdduizenden zestigers gevaccineerd zijn, dus dat die cijfers alleen maar steeds beter gaan worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

De instroom is nog hoog dankzij een hoop feestjes en partijen denk ik.
Je kan NICE en LCPS niet vergelijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Drardollan op 11-05-2021 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Drardollan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:16:
[...]

Je kan NICE en LCPS niet vergelijken.
Maar waarom niet? Beide gaan toch over de bezettingen van het ziekenhuis?
NICE maakt een duidelijk verschil tussen IC en Kliniek en LCPS geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
crimby schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:20:
[...]

Maar waarom niet? Beide gaan toch over de bezettingen van het ziekenhuis?
NICE maakt een duidelijk verschil tussen IC en Kliniek en LCPS geen idee.
Hoe wordt het verschil in data tussen het LCPS en NICE verklaard?

De cijfers van het LCPS worden vaak vergeleken met de cijfers uit de NICE registratie. Echter, de twee dataverzamelingen bevatten verschillende gegevens en dienen andere doelen. Voor LCPS is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal benodigde en bezette COVID- en non-COVID bedden in de ziekenhuizen. Het LCPS heeft dan ook een capaciteitsperspectief en gebruikt hiervoor geaggregeerd informatie die door de RCPS’en worden verzameld. Voor de NICE is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal (nieuwe) COVID-19 patiënten per dag op de IC en in de kliniek en gebruikt hiervoor gegevens op patiëntniveau (BSN). De cijfers van de NICE en de LCPS kunnen dus niet zonder meer met elkaar vergeleken worden aangezien deze cijfers betrekking hebben op andere concepten (patiënt vs bezetting) en niet continue maar met vaste momentopnamen worden verkregen. Daarnaast kan de status van de patiënt (‘nog verdacht’ of ‘inmiddels niet meer positief’) tot verschillen leiden. Zie voor meer informatie over NICE de website van NICE (www.stichting-nice.nl).
https://lcps.nu/veelgestelde-vragen/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
Die trend om regels en principes te herdefiniëren in de richting van minder vrijheid, dat is een bredere trend in het openbaar bestuur.

Denk aan het oude briefgeheim vs het voortdurend ter discussie stellen van encryptie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Klopt, maar ik denk wel, dat dit ook komt omdat mensen geen zin hadden in een experiment, met maar beperkt attracties open. Als straks in de praktijk alles open is met testbewijs, en iedereen gaat gewoon weer leuke dingen doen, dan zitten straks mensen thuis met het gezin 'omdat ze testen zo'n gedoe vinden'. Tja, nergens heen kunnen vind ik weer zo'n gedoe. Dus open met die handel, testje, klaar, gaan. Hebben we 70% vaccinatiegraad? alles zonder test. Prima overgangsregeling. Ondernemers blij, economie blij, en dus iedereen blij.

Meningen mogen verschillen, maar dit denk ik.

Edit: dit topic gaat vrij snel, steeds als ik reageer op een alert, dan zijn we drie of meer pagina's verder. Als mijn reactie inmiddels niet meer relevant is, dan negeer me maar ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 11-05-2021 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
70% vaccinatiegraad passeren we ergens deze zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Thanks! Ik zal het accepteren haha maar de uitleg snap ik niet echt helemaal.
Bij NICE heb je het over "verdacht". Dan zou je dus kunnen aannemen dat er meer verdachten zijn dan daadwerkelijke besmettingen. Maar nu is NICE 100 lager dan LCPS.
Of je nou naar capaciteit/bedden kijkt of naar personen, die getallen moeten verder dan toch gelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:07

Agent47

I always close my contracts.

t_captain schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:31:
Dat was nodig voor groepsimmuniteit dacht ik te menen?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Is die 70% inclusief de effectiviteit van het vaccin zelf? In het geval van bv Astra-Zenica zou het lastig zijn om op 70% te komen, dan moet je iedereen vaccineren.

Ik zie dit eigenlijk nergens terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:06
t_captain schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:22:
Die trend om regels en principes te herdefiniëren in de richting van minder vrijheid, dat is een bredere trend in het openbaar bestuur.

Denk aan het oude briefgeheim vs het voortdurend ter discussie stellen van encryptie.
Die vrijheden bestaan niet in een vacuüm, maar worden mede bepaald door de maatschappij waarin wij willen leven. Er is maatschappelijk (dus niet alleen bestuurlijk) een trend naar meer veiligheid en zekerheid. Dat staat op gespannen voet met bepaalde vrijheden. Het beperken van vrijheden is niet persé een streven van de overheid zelf, maar kan ook een afgeleide zijn van dat wat wij van de overheid vragen.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
crimby schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:31:
[...]

Thanks! Ik zal het accepteren haha maar de uitleg snap ik niet echt helemaal.
Bij NICE heb je het over "verdacht". Dan zou je dus kunnen aannemen dat er meer verdachten zijn dan daadwerkelijke besmettingen. Maar nu is NICE 100 lager dan LCPS.
Of je nou naar capaciteit/bedden kijkt of naar personen, die getallen moeten verder dan toch gelijk zijn?
Volgens mij is het zo dat iemand "verdwijnt" van de NICE lijstjes als iemand niet meer besmet is (dus ofwel niet meer besmettelijk of nooit besmettelijk geweest), bij LCPS kijken ze naar bedden in gebruik door Corona patiënten en houden ze iemand als Corona patiënt in de systemen ook als deze niet meer besmettelijk is.

Want het feit dat je wel of niet besmettelijk bent, zegt niets over of je wel of niet een bed nodig hebt. Genoeg mensen die nog dagen/weken in het ziekenhuis moeten liggen, terwijl de besmetting dan eigenlijk allang weg is (in principe uiterlijk na 14 dagen) maar de patiënt nog niet voldoende genezen is om naar huis te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10
Agent47 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Kijk naar de cijfers van UK, daar zijn ze een aardig eind op weg.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Die 70% voor groepsimmuniteit gaan altijd uit van zo'n model met daarin 1000 poppetjes die allemaal rood zijn (nooit besmet) en langzaam naar groen (besmet en hersteld) gaan waarna ze niet meer voor verspreiding zorgen. De losse overgebleven rode poppetjes zijn dan op dat punt allemaal omringd door groen en dus beschermd.

Mocht blijken dat de groene poppetjes toch nog wel (maar minder) besmettelijk kunnen blijven is die bescherming niet zo absoluut. Dan gaan de 30% rood toch nog blootgesteld worden aan het virus in een heropende samenleving en zullen er pechvogels zijn die ook van lichte besmettingen zwaar ziek worden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Klopt, maar ik denk wel, dat dit ook komt omdat mensen geen zin hadden in een experiment, met maar beperkt attracties open. Als straks in de praktijk alles open is met testbewijs, en iedereen gaat gewoon weer leuke dingen doen, dan zitten straks mensen thuis met het gezin 'omdat ze testen zo'n gedoe vinden'. Tja, nergens heen kunnen vind ik weer zo'n gedoe. Dus open met die handel, testje, klaar, gaan. Hebben we 70% vaccinatiegraad? alles zonder test. Prima overgangsregeling. Ondernemers blij, economie blij, en dus iedereen blij.

Meningen mogen verschillen, maar dit denk ik.

Edit: dit topic gaat vrij snel, steeds als ik reageer op een alert, dan zijn we drie of meer pagina's verder. Als mijn reactie inmiddels niet meer relevant is, dan negeer me maar ;)
Dan wacht ik dus wel mooi een paar weekjes hoor. Gaan we ondertussen gewoon de dingen doen die zonder toegangstest kunnen. Vanaf 19 mei:
- terrassen langer open, ook ontbijt en diner mogelijk
- doorstroomlocaties weer open, dus pretparken en dierentuinen
- winkels weer open
- sportlocaties weer open
- bepaalde culturele buitenevenementen weer toegestaan

De wetgeving voor toegangstesten voor voetbalwedstrijden en evenementen zoals concerten gaat nog minimaal enkele weken op zich laten wachten. Die wet zou dan, conform wens van de PVV, dus ook echt maar een maand nodig zijn, want daarna hebben we als het goed is een vaccinatiegraad van 70%+ en kan alles de ijskast weer in. Maar dan kunnen we die voor COVID22 in ieder geval direct inzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
Net even met de datasheet van LCPS zitten klooien, maar als ik naar dag gemiddelden kijk constateer ik:

Kliniek:
Maandag: 182
Dinsdag 261
Woensdag: 219
Donderdag: 229
Vrijdag: 225
Zaterdag: 230
Zondag: 179

IC:
Maandag: 36
Dinsdag 42
Woensdag: 40
Donderdag: 37
Vrijdag: 37
Zaterdag: 41
Zondag: 34

Dat betekent dus dat de dinsdag altijd een hogere instroom heeft en als ik dan nu naar de cijfers van vandaag kijk is dat behoorlijk positief, toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:33

IC instroom neemt nu wel echt vlot af de laatste paar dagen…

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:01:
[Embed]

IC instroom neemt nu wel echt vlot af de laatste paar dagen…
Yorick is te laat ;)
Zelfde getallen als die van de door mij geposte cijfers.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 11-05-2021 14:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 22:48

Mfpower

In dubio

klaaas schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:42:
[...]

Die vrijheden bestaan niet in een vacuüm, maar worden mede bepaald door de maatschappij waarin wij willen leven. Er is maatschappelijk (dus niet alleen bestuurlijk) een trend naar meer veiligheid en zekerheid. Dat staat op gespannen voet met bepaalde vrijheden. Het beperken van vrijheden is niet persé een streven van de overheid zelf, maar kan ook een afgeleide zijn van dat wat wij van de overheid vragen.
Wat wij van de overheid vragen wordt grootdeels gevoed door het narratief van die zelfde overheid: angst. Angst voor misbruik van toeslagen. Angst voor terroristen. Bij Corona wordt gebruikt gemaakt van fomo. De angst dat je niet meer mee kunt doen.

Op die manier krijgt de overheid steeds meer controle in onze dagelijkse bezigheden.

[ Voor 5% gewijzigd door Mfpower op 11-05-2021 14:09 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
Dit gaat ook rap de goede kant op:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
crimby schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:01:
Net even met de datasheet van LCPS zitten klooien, maar als ik naar dag gemiddelden kijk constateer ik:

Kliniek:
Maandag: 182
Dinsdag 261
Woensdag: 219
Donderdag: 229
Vrijdag: 225
Zaterdag: 230
Zondag: 179

IC:
Maandag: 36
Dinsdag 42
Woensdag: 40
Donderdag: 37
Vrijdag: 37
Zaterdag: 41
Zondag: 34

Dat betekent dus dat de dinsdag altijd een hogere instroom heeft en als ik dan nu naar de cijfers van vandaag kijk is dat behoorlijk positief, toch?
Het zijn vaak uitschieters, maar 6 april is daar bijvoorbeeld een behoorlijke uitzondering op.
Ik weet niet of het zo echt werkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
Die zit nog te broeden op een grappige titel. :P
klaaas schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:42:
Het is een trend die al langer gaande is. Na de aanslagen van 11 september is die koers ingezet, aangewakkerd door angst dat ieder willekeurig persoon het op je leven voorzien heeft. Althans, zo verkochten overheden het als ze een nieuwe sleepwet o.i.d. wilden verkopen. Corona lijkt daarin de volgende stap, nu is elk persoon nog verdachter. Geen gordelbom, maar een nies is nu de aanslag op je leven.

Het is een soort comfortabele surveillance zoals in Brave New World,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
zacht schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:14:
[...]

Het zijn vaak uitschieters, maar 6 april is daar bijvoorbeeld een behoorlijke uitzondering op.
Dit zijn de gemiddelden vanaf 19 oktober 2020 per weekdag. Dus geen individuele cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

zacht schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:14:
[...]

6 april was de dag na Pasen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
t_captain schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:31:
Van de 18+ populatie neem ik aan, met 18- erbij wordt dat nog lastig

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
crimby schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:16:
[...]

Dit zijn de gemiddelden vanaf 19 oktober 2020 per weekdag. Dus geen individuele cijfers.
Dat snap ik, en ik waardeer je rekenwerk. Ik vraag me alleen af of het zo zwart-wit is. Een IC-opname lijkt me niet iets wat gebonden is aan dagen. Als je naar de IC moet, dat moet je naar de IC, of dat nu maandag, dinsdag of zondag is. Maar wellicht dat er een dieper verband is dat ik niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zacht schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Dat snap ik, en ik waardeer je rekenwerk. Ik vraag me alleen af of het zo zwart-wit is. Een IC-opname lijkt me niet iets wat gebonden is aan dagen. Als je naar de IC moet, dat moet je naar de IC, of dat nu maandag, dinsdag of zondag is. Maar wellicht dat er een dieper verband is dat ik niet zie.
April en mei zullen sowieso geregeld wat rare uitschieters veroorzaken door wat feestdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
zacht schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Oh ja dat weet ik ook niet natuurlijk :-) Maar we hebben het vaak over trends, dus dacht wellicht dat dit er ook eentje is. Misschien dat men vaker na het weekend naar de IC gaat dan vlak voor het weekend (geen idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 08:19
hoevenpe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:51:
[...]

Mits ze nog niet aan de beurt zijn in het stappenplan. Zie bladzijde 10 van een verslag uit de 2e kamer: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-979133.pdf Als dus een museum in stap 3 normaal gesproken open mag dan geldt de toegangstest niet voor het aantal mensen wat dan binnen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
CMD-Snake schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:15:
[...]
Het is een trend die al langer gaande is. Na de aanslagen van 11 september is die koers ingezet, aangewakkerd door angst dat ieder willekeurig persoon het op je leven voorzien heeft. Althans, zo verkochten overheden het als ze een nieuwe sleepwet o.i.d. wilden verkopen. Corona lijkt daarin de volgende stap, nu is elk persoon nog verdachter. Geen gordelbom, maar een nies is nu de aanslag op je leven.

Ik ben bang, eigenlijk ben ik er van overtuigd sinds nine-eleven, dat dit inderdaad zo ingezet wordt. En het is aan de individu om je daar tegen te weer te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 11-05-2021 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:55:

De wetgeving voor toegangstesten voor voetbalwedstrijden en evenementen zoals concerten gaat nog minimaal enkele weken op zich laten wachten. Die wet zou dan, conform wens van de PVV, dus ook echt maar een maand nodig zijn, want daarna hebben we als het goed is een vaccinatiegraad van 70%+ en kan alles de ijskast weer in. Maar dan kunnen we die voor COVID22 in ieder geval direct inzetten.
Waar heb je dit nieuws vandaan? Het lijkt mij een gedrocht wat je zo snel mogelijk wilt uitbannen, anders zitten we voortaan elk natte-neuzen seizoen verplicht met teststraten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

maartend schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:48:
[...]

Ik ben bang, eigenlijk ben ik er van overtuigd sinds nine-eleven, dat dit inderdaad zo ingezet wordt. En het is aan de individu om je daar tegen te weer te stellen.
Wat heeft ooit iemand hier ondervonden van al die post-9/11 wetten ? Er wordt altijd naar verwezen als een gruwelijke zaak maar concreet kan ik niks bedenken, het is altijd het potentieel dat er is maar nu twintig jaar later nog steeds om de hoek dreigt.

Het is zo lastig een balans te maken tussen het tastbare leed dat we nu ondervinden en het hypotetische van maatregel X. Je kan dat nog te gebeuren leed zo groot maken als je wil.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
CMD-Snake schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:15:
[...]

Die zit nog te broeden op een grappige titel. :P

[...]

Het enge/kromme is dat een tijdelijke crisis (ja, dat is covid-19 ook) of gebeurtenis zorgt voor permanente veranderingen. Niet altijd kwaadwillend bedoeld, maar wel vaak met negatieve (bij)effecten voor het 'gewone' volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Agent47 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Zoiets. Je hebt immuniteit door vaccinatie en immuniteit door natuurlijke immunisatie. Voor groepsimmuniteit bij volledig teruggedraaide maatregelen en omgangsvormen moet je (afhankelijk van de variant van het virus) 60 a 75% immuniteit hebben.

We zitten nu tussen 30 en 35%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:07

Agent47

I always close my contracts.

t_captain schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:56:
[...]

Zoiets. Je hebt immuniteit door vaccinatie en immuniteit door natuurlijke immunisatie. Voor groepsimmuniteit bij volledig teruggedraaide maatregelen en omgangsvormen moet je (afhankelijk van de variant van het virus) 60 a 75% immuniteit hebben.

We zitten nu tussen 30 en 35%.
Het duurt echt niet lang meer lijkt het... :D

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
IJzerlijm schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Wat heeft ooit iemand hier ondervonden van al die post-9/11 wetten ?
Ik heb het niet over wetten, Ik heb het over de discussie dat veiligheid boven vrijheid gaat. En dat is sinds 09/11 sterk verschoven als je bijv ziet wat voor vrijheden de aivd hebben gekregen of hebben genomen.

Wat denk je van het verbod op gezichtsbedekking, de identificatieplicht, aldat soort spul. Allemaal onder het mom ; het is voor uw veiligheid.

En dat is iets dat nu mogelijk weer gaat gebeuren

[ Voor 24% gewijzigd door maartend op 11-05-2021 15:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CMD-Snake
Wat heeft ooit iemand hier ondervonden van al die post-9/11 wetten ?
Moet je er direct persoonlijk ongemak van hebben, anders telt het niet? Sinds 11 september zijn bevoegdheden van inlichtingendiensten wereldwijd enorm uitgebreid. Zelfs in Europa kunnen mensen preventief opgepakt en vastgezet worden zonder tussenkomst van de rechter als een inlichtingendienst de dreiging groot genoeg acht. Dat mogen ze zelf bepalen.

Lees ook maar eens over de recente misstanden bij de NCTV, het NRC heeft daar uitgebreide stukken over geschreven onlangs. Een toezichthouder die als inlichtingendienst functioneert en handelingen verricht ver buiten haar takenpakket. En als de minister dan erop wordt aangesproken is zijn enige respons dat hij het goed vindt en een manier gaat maken voor de NCTV om zo door te gaan. Of neem de Landmacht met hun LIMC project waarmee ze preventief tegenstanders van coronabeleid op de korrel namen. Dit gebeurt zonder mandaat of enige toezicht dat er projecten gestart worden tegen de eigen bevolking.

Het geheel stoelt op angst en emotionele chantage. Als je tegen coronamaatregelen bent heb je bloed aan je handen. Als je voor encryptie bent steun je terroristen/kindermisbruik/etc.. Het volgt een zelfde stramien deze kreten. Laat de overheid met iedereen meekijken in elk aspect zodat we ons allemaal veilig mogen voelen dat de sterke arm der wet overal aanwezig is.

We breken de vrije samenleving af zodat we ons weer ietsje veiliger hopen te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

[...]

Wat heeft ooit iemand hier ondervonden van al die post-9/11 wetten ? Er wordt altijd naar verwezen als een gruwelijke zaak maar concreet kan ik niks bedenken, het is altijd het potentieel dat er is maar nu twintig jaar later nog steeds om de hoek dreigt.

Het is zo lastig een balans te maken tussen het tastbare leed dat we nu ondervinden en het hypotetische van maatregel X. Je kan dat nog te gebeuren leed zo groot maken als je wil.
onder andere allerlei vormen van surveillance,voel je als brave -ik heb niets te verbergen- burger niets van, het gebeurt wel.

camera's in wc's en douches kunnen erg nuttig zijn omdat in het geval je onwel wordt er sneller gehandeld wordt. Dit moeten we gewoon in alle al dan niet publieke bad en toiletruimtes doorvoeren het kan niet anders.Of wil jij dat je oma daar hulpeloos blijft liggen, of je zusje die door een onverlaat een openbaar toilet is ingesleept? Om maar even de redeneertrant alhier te volgen. O nee, in dit -stomme- voorbeeld wordt wel degelijk de keus gemaakt de privacy van velen niet op te offeren voor de gezondheid/veiligheid van enkelen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Overlijdens relatief hoog.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 11-05-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-05 15:13
Zullen wel veel nameldingen zijn ofzo ? Eens even kijken hoe het verdeelt is over de weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Mooie daling in besmettingen maar inderdaad die overledenen is behoorlijk hoog vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
5518, wat een heerlijk getal! Zonder storingen en gedoe. De daling is echt goed zichtbaar aan het worden ondertussen en we kunnen ook wel vaststellen dat Koningsdag echt geen fluit uit heeft gemaakt (zoals ik al voorspeld had, complimenten en taart mogen naast de deur gezet).

Pagina: 1 ... 131 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.