• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 21:43
zacht schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:29:
[...]

Dat van die instroom zie ik niet terug in de cijfers van https://lcps.nu/datafeed/

Edit: uitstroom trouwens ook niet echt.
Waarom vraag je het dan nog ?

edit:

Ik zie dat het de laatste weken anders is.
Voorheen was dit patroon vrijwel elk week hetzelfde. Hoogste instroom kliniek op dinsdag, laagste uitstroom kliniek op zondag/maandag.

[ Voor 25% gewijzigd door Plenkske op 19-04-2021 15:35 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 14:16
zacht schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:22:
Positief percentage op 11%, IC bezetting weer boven de 1200 (bron: https://lcps.nu/datafeed/). Lagere instroom gaat vandaag helaas ook samen met een lagere uitstroom. Maandag-effect @t_captain ?
Maandag = tests in weekend. We zitten nog steeds tegen de piek. Alleen het weekdag-effect is gunstiger op maandag, waardoor het absolute aantal positieve tests lager is.

IC bezetting, daarvoor beter de covid IC bezetting nemen. Die blijft op ~800 zweven, al 12 dagen inmiddels.

Instroom is toch zorgwekkend hoog. Leek even op 45 per dag af te koersen maar zit toch echt tussen 50 en 55. Dat is ongeveer wat de IC's aan outflow kunnen produceren, dus blijft de bezetting ongeveer vlak.

Overigens, zonder vaccinatie-effecten, zou de IC bezetting pas noemenswardig gaan dalen ongeveer 15 dagen na de positieve tests. Het is de traagste van alle indicators.

De "andere IC bezetting" is eigenlijk een goede factor: het wijst op zorg die doorgaat.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:14

codex

Geen OpenAI agent :)

Misschien kan iemand mij toelichten hoe het kan dat er nu wordt gesproken over mogelijk toch versoepelingen? Ik zie het voorbij komen, er is alleen geen enkele indicator die mij doet vermoeden dat het beter gaat.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-12 20:10
codex schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:41:
Misschien kan iemand mij toelichten hoe het kan dat er nu wordt gesproken over mogelijk toch versoepelingen? Ik zie het voorbij komen, er is alleen geen enkele indicator die mij doet vermoeden dat het beter gaat.
De vrijetijdslobby roept harder dan de zorg, want die laatste hebben geen tijd omdat ze 24/7 mensen aan het verzorgen zijn.

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Wat ik me nou afvraag.
Hoe zit het nou met partners? Telt dit nou als bezoek als het om een lange afstand relatie gaat of niet?

Hoor tegenstrijdige dingen van verschillende mensen.

Body mods don't determine skill

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

IC bezetting is redelijk vlak en de ziekenhuis bezetting loopt lichtelijk terug.

Dat + 700k vaccinaties per week zorgt voor genoeg positiviteit om de maatregelen licht terug te schroeven vermoed ik.

Zelf denk ik ook dat het misschien iets te vroeg is, maar we zullen het effect gaan zien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dracyn schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:47:
Wat ik me nou afvraag.
Hoe zit het nou met partners? Telt dit nou als bezoek als het om een lange afstand relatie gaat of niet?

Hoor tegenstrijdige dingen van verschillende mensen.
Wat is je vraag precies?

Een partner uit het buitenland die via de regeling langs komt telt na 10 dagen quarantaine bij jouw huishouden vziw.

PSN

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De Jonge: risico's Oranjefeest Breda verantwoord
Demissionair zorgminister Hugo de Jonge denkt dat "de risico's verantwoord zijn" die kleven aan het omstreden Oranjedag-feest van Radio 538 in Breda. Hij wijst erop dat er al eerder proefevenementen met enkele duizenden bezoekers zijn geweest, en dat daar voor zover bekend geen grote groepen mensen het coronavirus hebben opgelopen.

Alle bezoekers worden vooraf vooraf getest, en daarmee worden volgens De Jonge "behoorlijk wat" positieve gevallen eruit gehaald. "Het is maar de vraag of die anders in het weekend ook zo keurig op de bank zouden hebben gezeten."
De minister benadrukt daarnaast dat het belangrijk is te "oefenen" met het soort evenementen dat het kabinet straks weer op grotere schaal mogelijk wil maken. Dat zijn "stappen die nodig zijn voor het heropenen van de samenleving". De Jonge roept op die niet "met zoveel cynisme te bejegenen".
Hugo toont weer eens zijn empathische kant :X

• Dracyn
YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:49:
[...]

Wat is je vraag precies?

Een partner uit het buitenland die via de regeling langs komt telt na 10 dagen quarantaine bij jouw huishouden vziw.
Lange afstand als in, andere kant ons land. Beide NLers.

Off topic: lange afstand in Nederland? Alles is hier toch op zijn hoogst midden afstand? :P

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dracyn schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:51:
[...]

Lange afstand als in, andere kant ons land. Beide NLers.

Off topic: lange afstand in Nederland? Alles is hier toch op zijn hoogst midden afstand? :P
Iedereen die niet bij jouw huishouden hoort is een bezoeker.
(maar ik weet idd niet of dat ook de officiele definitie is, maar ik zou uit gaan van wel iig)

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 19-04-2021 15:53 ]

PSN

• Plenkske
Ik zie het meer als toen bij de kappers. Iets geven aan de bevolking om het beter vol te houden ?

https://nos.nl/artikel/23...rrassen-beperkt-open.html

- avondklok weg
- bezoek van 1 naar 2
- terrassen open tot max 18:00 en 2 pers per tafel, van zelfde huishouden

De eerste is potentieel de "gevaarlijkste" voor de mensen die zo slim zijn om weer feestjes te organiseren of met te veel mensen in een te kleine afgesloten ruimte gaan zitten.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09
Plenkske schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:52:
[...]

Ik zie het meer als toen bij de kappers. Iets geven aan de bevolking om het beter vol te houden ?

- avondklok weg
- bezoek van 1 naar 2
Dus geen versoepelingen wat betreft winkels?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Dracyn
YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:52:
[...]

Dat dacht ik dus ook te lezen. Sommige in mijn directe omgeving roepen iets anders.
Ben ik dus nog niet volledig gek :P

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dracyn schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:53:
[...]

Dat dacht ik dus ook te lezen. Sommige in mijn directe omgeving roepen iets anders.
Ben ik dus nog niet volledig gek :P
Maar als je lange afstandsrelatie weer meer dan een week blijft pitten, dan zou je het weer als 1 huishuiden kunnen zien, om het makkelijk te houden :P

PSN

• Stoney3K
YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:52:
[...]

Met andere woorden, je partner geldt dan dus als bezoek, en je zal altijd 1,5 meter afstand van elkaar moeten houden.

Goed voor je relatie dan. :F

• Dracyn
YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:54:
[...]

Maar als je lange afstandsrelatie weer meer dan een week blijft pitten, dan zou je het weer als 1 huishuiden kunnen zien, om het makkelijk te houden :P
8)7 8)7 8)7

Alles moet zo moeilijk met tig uitzonderingen.

• Dracyn
Stoney3K schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:55:
[...]

Met andere woorden, je partner geldt dan dus als bezoek, en je zal altijd 1,5 meter afstand van elkaar moeten houden.

Goed voor je relatie dan. :F
Alsof de politie dat mee maakt :9

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:33

NMH

Moderator General Chat
Woy schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:06:
Het toont vooral aan dat je afspraken kunt maken wat je wil, maar er wordt niet echt aan gehouden. Zelfs niet als het zo onder een vergrootglas ligt.

De redenatie dat er op terassen beter gereguleerd kan worden dan in parken is wat mij betreft daarom ook niet juist. Hoewel ik ook graag weer op het terras wil zitten, moet je er wel rekening mee houden dat het gewoon extra risico meebrengt.
Dit inderdaad. Zelfs als de uitbater van goede wil is kun je denk ik al moeilijk verwachten dat hij als een politieagent op zijn terras gaat patrouilleren; laat staan als hij het allemaal wel best vind. Er zit daar natuurlijk ook een financiele prikkel in; ga je moeilijk doen als je net zes maanden dicht bent geweest met het risico dat je gasten een terras verderop gaan zitten? Los van of het wenselijk en/of verantwoord is om de terrassen open te doen denk ik dat je qua handhaving nog wel eens beter af kan zijn met een beperkt aantal parken dan honderden terrassen verspreid over de stad.

Overigens is het helaas ook niet nieuw; dit stond bijvoorbeeld een half jaar geleden in de krant toen de horeca nog open was:
‘Nee. Sommige kroegen kwam ik niet in, omdat het maximumaantal bezoekers was bereikt. De gordijnen waren gesloten. Toen ik naar binnen gluurde, zag ik dat iedereen lekker aan het dansen was. Uiteindelijk ben ik in twee kroegen geweest. Daar werd ehh.. niet heel netjes omgegaan met de coronamaatregelen. Het voelde als vanouds.
Er zijn ongetwijfeld genoeg uitbaters die het wel serieus nemen, maar helaas dus ook genoeg die een loopje nemen met de regels.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:59:
Man man man... Ze doen er echt alles aan om zo lang mogelijk dicht te blijven he...

https://www.nu.nl/coronav...loop-illegale-borrel.html

40 man van de Cafe's in Utrecht die mededen aan het Fieldlab experiment leek het een goed idee om nog een afterparty te organiseren |:( |:( |:(
Triest. Heb er geen andere woorden voor. Jammer dat er zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel is als je sector al zo lang dicht is. Maar dit zullen wel niet de eigenaren zijn van de zaken.

• Plenkske
Stoney3K schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:53:
[...]

Artikel gelezen ?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:45

Agent47

I always close my contracts.

Echt waar wat een wanbeleid. Lekker met 10.000 man op elkaar is toegestaan. Maar een jaar te laat komen ze er pas mee aan dat alles wat binnenkomt in quarantine moet :+

Ik ga morgen shotten op elke keer dat Mark of Hugo zegt : " ik blijf het herhalen" of " We zijn er echt bijna" :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:27
t_captain schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:36:
[...]

De "andere IC bezetting" is eigenlijk een goede factor: het wijst op zorg die doorgaat.
Ik zou zeggen deels wel, deels niet. IC bezetting zegt mijn inziens vrij weinig/niets over de normale planbare zorg. Zaken als langlopende behandelingen voor kanker, hartoperaties, knie en heupoperaties enzovoorts zijn zaken waarvoor je niet op de IC komt, waar hooguit een kleine marge ruimte voor wordt gereserveerd op de IC mochten er een enkele keer grove complicaties optreden bij een operatie.
Je hoort/leest toch nog altijd van verschillende ziekenhuizen/ziekenhuisketens dat ze geplande zorg moeten afschalen, operatiekamers dicht blijven vanwege gebrek aan personeel. Personeel is dan met andere zaken bezig (Covid patiënten b.v.) en/of er is een veel hoger verzuim (overwerkte en zieke mensen).

Anderzijds, dat de IC zorg doorgaat, dat klopt en dat mag ik toch ook hopen. Wanneer daar echt geen plek meer zou zijn, dan zijn we heel ver van huis. Dat zou namelijk ook mensen met die een hartstilstand krijgen of bij een ernstig verkeersongeluk betrokken raken niet meer geholpen kunnen worden. Ja, je kunt ze wel op een verpleegafdeling leggen, maar dat redt hen niet. In zo'n situatie sta je al met 1 been in het graf en proberen ze je bij de levenden te halen/houden, dat gaat niet zo'n 24/7 volledige monitoring, beademing en wat niet. Als op de IC echt geen plaats meer is, dan heb je een code donker zwart.

Resumerend: dat de IC bezetting enigszins stabiel blijft is positief, maar mijn inziens geen indicatie over het wel/niet doorgaan van de overige zorg :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Moet je even de persconferentie met Kuipers van zojuist terugkijken, en/of de posts van t_captain in dit topic terugzoeken.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:01:
Ik ga morgen shotten op elke keer dat Mark of Hugo zegt : " ik blijf het herhalen" of " We zijn er echt bijna" :+
Doe je dan alvast de spoedeisende hulp informeren? :+

• Stoney3K
Napo schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:03:
[...]

Doe je dan alvast de spoedeisende hulp informeren? :+
Helaas, die is gesloten vanwege de coronadrukte.

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Doe nou niet, ziekenhuizen hebben het al druk genoeg, die hebben geen mensen met alcoholvergiftiging nodig. :+

On a more serious note: het is op een gegeven moment ook wel lastig wat je nog moet zeggen. Je wilt eigenlijk wel een periodiek persmoment, anders kakt het besef net zoals vorige zomer in. Maar echt veel nieuws is er niet te melden, en dan krijg je dat soort grijsgedraaide platitudes

• Agent47

Agent47

NMH schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:07:
[...]

Doe nou niet, ziekenhuizen hebben het al druk genoeg, die hebben geen mensen met alcoholvergiftiging nodig. :+

On a more serious note: het is op een gegeven moment ook wel lastig wat je nog moet zeggen. Je wilt eigenlijk wel een periodiek persmoment, anders kakt het besef net zoals vorige zomer in. Maar echt veel nieuws is er niet te melden, en dan krijg je dat soort grijsgedraaide platitudes
Doe ik het wel met water. Lekker veel pissen daarna :P

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:53:
[...]

Winkels zijn toch gewoon open? Gisteren keken ze me raar aan in het tuincentrum toen ik mijn "afspraak" wilde laten zien.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12 14:17
Plenkske schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:52:
[...]

- avondklok weg
- bezoek van 1 naar 2

De eerste is potentieel de "gevaarlijkste" voor de mensen die zo slim zijn om weer feestjes te organiseren of met te veel mensen in een te kleine afgesloten ruimte gaan zitten.
Dus wel terrassen open maar geen sportscholen.. Prioriteiten zie ik alweer

• codex
  • Laatst online: 12:14

codex

Geen OpenAI agent :)

Wilke schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:02:
[...]

Moet je even de persconferentie met Kuipers van zojuist terugkijken, en/of de posts van t_captain in dit topic terugzoeken.
Ik zou nu niet op basis van een voorspelling versoepelen. De keuzes snap ik echt niet, als de groei stagneert maar je zit tegen het maximaal aantal IC bedden aan, dan neem je toch niet het risico? Bij een daling snap ik het nog, maar iedere gek weet ook dat als de besmettingen stijgen de opnames volgen.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:42
dglavimans schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:12:
[...]

Dus wel terrassen open maar geen sportscholen.. Prioriteiten zie ik alweer
Ik zou zelf ook sportscholen graag open willen zien, maar ik denk dat ze beginnen met buiten versoepelen i.p.v. binnen, terwijl je ook veilig kan sporten binnen, maar goed.

• Dennis1812
  • Laatst online: 18:00

Dennis1812

Amateur prutser

Moi_in_actie schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:01:
[...]

Ik zou zeggen deels wel, deels niet. IC bezetting zegt mijn inziens vrij weinig/niets over de normale planbare zorg. Zaken als langlopende behandelingen voor kanker, hartoperaties, knie en heupoperaties enzovoorts zijn zaken waarvoor je niet op de IC komt, waar hooguit een kleine marge ruimte voor wordt gereserveerd op de IC mochten er een enkele keer grove complicaties optreden bij een operatie.
Je hoort/leest toch nog altijd van verschillende ziekenhuizen/ziekenhuisketens dat ze geplande zorg moeten afschalen, operatiekamers dicht blijven vanwege gebrek aan personeel. Personeel is dan met andere zaken bezig (Covid patiënten b.v.) en/of er is een veel hoger verzuim (overwerkte en zieke mensen).

Anderzijds, dat de IC zorg doorgaat, dat klopt en dat mag ik toch ook hopen. Wanneer daar echt geen plek meer zou zijn, dan zijn we heel ver van huis. Dat zou namelijk ook mensen met die een hartstilstand krijgen of bij een ernstig verkeersongeluk betrokken raken niet meer geholpen kunnen worden. Ja, je kunt ze wel op een verpleegafdeling leggen, maar dat redt hen niet. In zo'n situatie sta je al met 1 been in het graf en proberen ze je bij de levenden te halen/houden, dat gaat niet zo'n 24/7 volledige monitoring, beademing en wat niet. Als op de IC echt geen plaats meer is, dan heb je een code donker zwart.

Resumerend: dat de IC bezetting enigszins stabiel blijft is positief, maar mijn inziens geen indicatie over het wel/niet doorgaan van de overige zorg :)
Veel OK personeel gaat dus naar de IC om te ondersteunen.
Daarnaast is er voor best veel grotere kankerOKs en grote buikOKs een MC/IC bed op stand-by nodig en wordt er op de recovery pas beslist waar de patiënt heen gaat. Afhankelijk van de outcome van de OK.
Grote vaat-OKs en cardiochirurgie ook allemaal IC afhankelijk. Net als veel neurochirurgie.
Tuurlijk een hoop ook niet. Maarja, je personeel staat op de IC.
En de dagbehandeling afdeling is een covid cohort geworden. Dus ookal heb je personeel en OKs vrij heb je geen bedden vrij omdat de kliniek vol is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• 42erik
  • Niet online
Ik vind dit wel een interessante:
Alle bezoekers worden vooraf vooraf getest, en daarmee worden volgens De Jonge "behoorlijk wat" positieve gevallen eruit gehaald. "Het is maar de vraag of die anders in het weekend ook zo keurig op de bank zouden hebben gezeten."
Je hebt nu wel 10000 man die je door een teststraat heen jaagt. Van de give or take 90 positieven zal je er dan misschien 9 niet vinden, maar je gooit er wel 81 in quarantaine, die je anders niet zou vinden en nog een week of 2 zouden rondlopen.

Interessant effect waar ik niet aan gedacht had. Neemt niet weg dat beeldvorming nog steeds een probleem is.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:12
prijk schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:11:
[...]

Winkels zijn toch gewoon open? Gisteren keken ze me raar aan in het tuincentrum toen ik mijn "afspraak" wilde laten zien.
Dit inderdaad. Je moet echt meer moeite doen om winkels te vinden waar je zonder afspraak geweigerd wordt dan andersom. Opdoeken dit theater, niemand houdt zich eraan. Geldt in toenemende mate ook voor de mondkapjes trouwens, vooral bij zaken waar je wat langer nodig hebt (auto- en motorzaken, fitness-apparaten verkoper). Bij binnenkomst even peilen wat de stemming is, niemand een mondkapje? Mooi --> kan ie af! :)

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BlackLabel01 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:18:
[...]

Dit inderdaad. Je moet echt meer moeite doen om winkels te vinden waar je zonder afspraak geweigerd wordt dan andersom. Opdoeken dit theater, niemand houdt zich eraan. Geldt in toenemende mate ook voor de mondkapjes trouwens, vooral bij zaken waar je wat langer nodig hebt (auto- en motorzaken, fitness-apparaten verkoper). Bij binnenkomst even peilen wat de stemming is, niemand een mondkapje? Mooi --> kan ie af! :)
In de winkelstraten houden ze zich er wel echt aan, heb al menig winkelier gehoord dat ze "in burger" komen controleren of de regels wel gehandhaafd worden.
Bij de Hema hier controleren ze de afspraken ook gewoon.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Dennis1812
  • Laatst online: 18:00

Dennis1812

Amateur prutser

ArcticWolf schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:22:
[...]

In de winkelstraten houden ze zich er wel echt aan, heb al menig winkelier gehoord dat ze "in burger" komen controleren of de regels wel gehandhaafd worden.
Bij de Hema hier controleren ze de afspraken ook gewoon.
Dat wisselt enorm per winkelstraat denk ik. Hier kan je enkel de zeeman niet in. De rest is open op basis van: pak een mandje, zijn die op moet je ff wachten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Volgens die logica kan je alles gewoon openknallen. Het is maar de vraag of ze zich uberhaupt aan de regels houden.

• Vrijdag
  • Laatst online: 16:42

Vrijdag

De Zwarte

Agent47 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:07:
[...]

Doe ik het wel met water. Lekker veel pissen daarna :P
Doe het dan met azijn :+ ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Agent47

Agent47

Zo negatief ben ik ook weer niet :>

Verwijderd

Dennis1812 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:29:
[...]

Dat wisselt enorm per winkelstraat denk ik. Hier kan je enkel de zeeman niet in. De rest is open op basis van: pak een mandje, zijn die op moet je ff wachten.
Maar dat kan natuurlijk nooit lang goed gaan. Ze komen gewoon een keer in-cognito winkelen en dan gaan er ineens een dozijn winkelier flink op de bon hoor. Toch wel een flink risico, want het zal voor ondernemers wel om serieus geld gaan waarschijnlijk.

Maar aan de andere kant: in niet te grote steden / dorpen begin je ook steeds minder te merken van de avondklok terwijl het aantal boetes nou niet echt spectaculair hoger ligt, geloof ik. Maar ik begrijp dat die per 28 april dus waarschijnlijk weg is. Mooi.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Napo schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:40:
[...]

Volgens die logica kan je alles gewoon openknallen. Het is maar de vraag of ze zich uberhaupt aan de regels houden.
Als iedereen van tevoren negatief test, zal dat mogelijk ook wel gewoon kunnen?

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BlackLabel01 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:18:
[...]

Ja, met zo'n mentaliteit komen we wel van het virus af. |:(

PSN

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Wat dacht je van "teleurstelling"

Elect a clown, expect a circus.

• Stoney3K
YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:50:
[...]

Met een mentaliteit van "braaf bukken en gehoorzamen" komen we er ook niet.

Voorlopig is er geen enkel cijfer dat laat zien dat verplichte mondkapjes iets doen tegen de verspreiding. Juist door die verplichting is het een maatregel geworden die puur theater is, net zoals dat alcoholverbod na 20:00.

Als ik met zijn veertigen in een volle bus sta, dan heeft het zin. Maar niet als ik door een winkel heen loop waar over het hele oppervlak maar 40 man binnen mogen zijn.

• Plenkske
Het 538 feest gaat niet door hoor ik net op radio 538. Gemeente heeft het besloten zeiden ze.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-12 21:03
Plenkske schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:59:
Het 538 feest gaat niet door hoor ik net op radio 538. Gemeente heeft het besloten zeiden ze.
Ik hoorde het ook net (van Jo), mooizo! :)
Na de reclame komen ze met meer informatie.

[ Voor 8% gewijzigd door FabianGTI op 19-04-2021 17:01 ]

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:46
Plenkske schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:59:
Heeft de politie nou het laatste zetje gegeven zodat de Burgemeester hier zijn besluit op kan laten baseren?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Om “veiligheidsredenen” nee er is nogal wat commotie geweest rondom dit feest. :+

• Plenkske
xzaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:01:
[...]

Heeft de politie nou het laatste zetje gegeven zodat de Burgemeester hier zijn besluit op kan laten baseren?
Dat zeiden ze er net niet bij.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 21:53
Het was toch ook nog de vraag of de gemeenteraad überhaupt akkoord zou gaan ?

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:48

DevWouter

Creator of Todo2d.com

(niet langer meer relevant)

[ Voor 95% gewijzigd door DevWouter op 19-04-2021 17:05 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
gekkie schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:04:
Het was toch ook nog de vraag of de gemeenteraad überhaupt akkoord zou gaan ?
Klopt, burgermeester had op eigen houtje toegezegd. Raad was al niet blij.. zou vanavond in de gemeenteraad besproken worden.

• gekkie
Maar goed hij heeft nu dus maar snel een aanleiding aangegrepen om er nog een beetje zonder gezichtsverlies vanaf te komen, door te stellen dat hij niet kon, want politiebonden.

Nou ben ik zelf totaal geen fan van politievakbonden die zich al te direct met beleid bemoeien of pretenderen daar over te gaan zoals ze in talkshows doen, maar goed, met het resultaat dan deze keer wel, maar het had totaal niet nodig moeten zijn.

Ben benieuwd hoe die deze keer z'n stoepje fietsenhok, schoon gaat poetsen.

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 19-04-2021 17:10 ]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-12 20:10
Goede beslissing. Zoveel mensen samen nu... No way

• DennusB
  • Niet online
Basekid schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:10:
Goede beslissing. Zoveel mensen samen nu... No way
Nog een jaar kerst vieren met Max 2 bezoekers, echt zin in..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Plenkske
DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:11:
[...]

Ik vond het zonder (schoon)familie anders best relax :P

Verwijderd

https://nos.nl/l/2377389
Gecancelled!
Edit:
Terecht, onzin test evenementen.
Gooi de 28e maar eerst veilig terassen open en stop die avondklok, zinloos.
Niet dat ik er last van had, maar toch.
Blij ben ik wel dat zo'n petitie toch wel iets teweeg kan brengen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2021 17:37 ]

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Rip voor de mensen die er hun vakantiegeld of spaarpot doorheen hebben gebrast voor een ticket via een doorverkoper. :+ Lekker bezig

• DennusB
  • Niet online
Skybullet schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:13:
Rip voor de mensen die er hun vakantiegeld of spaarpot doorheen hebben gebrast voor een ticket via een doorverkoper. :+ Lekker bezig
Via VakantieVeilingen krijg je ook gewoon je geld terug, weg geld voor t goede doel!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Nou benieuwd wie de volgende stad is die het wel aandurft :+

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:14:
[...]

Via VakantieVeilingen krijg je ook gewoon je geld terug, weg geld voor t goede doel!
VakantieVeilingen wel. De rest van de onderhandse doorverkoop niet.

Terecht dat het gecanceld is. Maar wat een enorme communicatieve clusterfuck hebben ze er weer van gemaakt zeg. :X

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 19-04-2021 17:16 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
jip_86 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:14:
Lichtenvoorde.
Op 1 mei het Startschotgala, ook weer 10.000 bezoekers.
Het Slingelandziekenhuis (vlakbij in Doetinchem) heeft al geprotesteerd.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Man o man o man, Gtst is er niks bij 8)7 :F

Bl44t

• Plenkske
MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:16:
[...]

VakantieVeilingen wel. De rest van de onderhandse doorverkoop niet.

Terecht dat het gecanceld is. Maar wat een enorme communicatieve clusterfuck hebben ze er weer van gemaakt zeg. :X
Wie ? De media die elke dag (het liefst elk uur) vragen erover stelt ?

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
gekkie schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:08:
Maar goed hij heeft nu dus maar snel een aanleiding aangegrepen om er nog een beetje zonder gezichtsverlies vanaf te komen, door te stellen dat hij niet kon, want politiebonden.

Nou ben ik zelf totaal geen fan van politievakbonden die zich al te direct met beleid bemoeien of pretenderen daar over te gaan zoals ze in talkshows doen, maar goed, met het resultaat dan deze keer wel, maar het had totaal niet nodig moeten zijn.

Ben benieuwd hoe die deze keer z'n stoepje fietsenhok, schoon gaat poetsen.
Als de gemeenteraad ballen heeft laten ze hem er niet makkelijk mee weg komen.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:11:
[...]

Hoe strenger we de maatregelen aanhouden, hoe sneller we ze niet meer nodig hebben.
Hoe lakser we met de maatregelen omgaan, hoe langer het duurt voordat we er van af zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• 42erik
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:51:
[...]

Wat dacht je van "teleurstelling"
"nog even vol houden"

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:19:
[...]

Wie ? De media die elke dag (het liefst elk uur) vragen erover stelt ?
Wie? Wekelijks alles vanaf het opborrelen van het idee tot het cancelen is een bende. Dus feitelijk iedereen die er ook maar iets mee te maken had.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
42erik schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:14:
Je hebt nu wel 10000 man die je door een teststraat heen jaagt. Van de give or take 90 positieven zal je er dan misschien 9 niet vinden, maar je gooit er wel 81 in quarantaine, die je anders niet zou vinden en nog een week of 2 zouden rondlopen.

Interessant effect waar ik niet aan gedacht had.
Ja, maar het opsporen van die groep is wederom mosterd na de maaltijd.

Het hele gebeuren in Breda gaat niet meer door begrijp ik, maar om die 81 te vinden waar je op doelt heb je natuurlijk niet zo'n evenement met allerlei bijkomende maatschappelijke discussie nodig. Je kunt toch ook een steekproef nemen van n=10.000? Gewoon een brief sturen met de vraag om een testafspraak te maken. Bijvoorbeeld met zo'n blaastest als die tenminste geschikt genoeg is voor dat doel (dat is wel relevant uiteraard).

Waarom doen we dat niet al veel langer? Desnoods verplicht testen met een verplichte quarantaine bij positief of sowieso een verplichte quarantaine indien deelname wordt geweigerd. Je weet wel, zoals we ook met steekproeven alcohol in het verkeer opsporen met blaastesten.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:31

Vuvuzela

My spire is forming

Number10 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:22:
[...]
Het hele gebeuren in Breda gaat niet meer door begrijp ik, maar om die 81 te vinden waar je op doelt heb je natuurlijk niet zo'n evenement met allerlei bijkomende maatschappelijke discussie nodig. Je kunt toch ook een steekproef nemen van n=10.000? Gewoon een brief sturen met de vraag om een testafspraak te maken. Bijvoorbeeld met zo'n blaastest als die tenminste geschikt genoeg is voor dat doel (dat is wel relevant uiteraard).

Waarom doen we dat niet al veel langer? Desnoods verplicht testen met een verplichte quarantaine bij positief of sowieso een verplichte quarantaine indien deelname wordt geweigerd. Je weet wel, zoals we ook met steekproeven alcohol in het verkeer opsporen met blaastesten.
Als ze coronatests zouden kunnen doen zoals alcohol controles ben ik daar niet op tegen.
Maar je gaat mij niet verplichten een afspraak te maken zodat ik tijd kan verdoen om naar een plek te reizen waar ik niet wil zijn voor een test die ik niet nodig heb. :>

I served in a company of heroes.

• Plenkske
MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:22:
[...]

Wie? Wekelijks alles vanaf het opborrelen van het idee tot het cancelen is een bende. Dus feitelijk iedereen die er ook maar iets mee te maken had.
Loopt dit idee al zo lang dan ? Dit is wat ik heb meegekregen:
- vorige week dinsdag werd bekend dat dit feest ging komen
- kaartverkoop etc.
- petitie online
- petitie wordt veel getekend -> media gaat vragen stellen
- overheid legt bal bij gemeente
- politiebonden roepen om acties
- burgemeester zegt af

• Plenkske
jip_86 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:14:
Er zullen nu, denk ik, geen evenementen op deze schaal komen totdat er meer versoepelingen zijn.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:28:
[...]

Loopt dit idee al zo lang dan ? Dit is wat ik heb meegekregen:
- vorige week dinsdag werd bekend dat dit feest ging komen
- kaartverkoop etc.
- petitie online
- petitie wordt veel getekend -> media gaat vragen stellen
- overheid legt bal bij gemeente
- politiebonden roepen om acties
- burgemeester zegt af
Moet een clusterfuck lang duren dan? Was best een vluggertje dit :+

Maargoed, lijkt nog wat omheen te spelen. Burgemeester die al soort van akkoord gegeven heeft? Gemeenteraad die de burgemeester aanpakt?en daarnaast:
- Lui die überhaupt kaartjes kopen.
- lui die kaartjes doorverkopen
- 538 die vorig jaar lekker meeklapt voor de zorg en nu dit feest organiseert.
- fieldlabs die niet eens iets nuttigs eruit wilde halen
- kabinet dat z'n handen ervan af trekt.

En dan vergeet ik er vast nog een paar waar iets op aan te merken valt.

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Goede zaak dat het geschrapt is. Op zich ben ik voor onderzoek om te kijken wat er mogelijk is, maar dan a) niet zo grootschalig op het moment dat de ziekenhuizen nog bomvol liggen en b) met een deugdelijk onderzoeksplan (en bij voorkeur uitgevoerd door bijvoorbeeld een universiteit of dergerlijk instituut) waar de besmettingen wél deel van uitmaken. Dan is het pas echt waardevol. :)

• Number10
  • Niet online
Vuvuzela schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:26:
Als ze coronatests zouden kunnen doen zoals alcohol controles ben ik daar niet op tegen.
Ervan uitgaande dat die blaastest geschikt is voor de teststraat, waarom doen we dat dan niet? Snap jij dat?
Maar je gaat mij niet verplichten een afspraak te maken zodat ik tijd kan verdoen om naar een plek te reizen waar ik niet wil zijn voor een test die ik niet nodig heb. :>
Zo'n test middels steekproef is primair voor de bescherming van anderen bedoelt en secundair voor de geteste, evenals de alcoholcontroles primair voor anderen zijn bedoeld en secundair voor de veiligheid van de bestuurder. Een verplichting zou dus best kunnen als die blaastest logistiek niet elders kan.

Maar natuurlijk zijn gemakkelijk bereikbare locaties of ergens ter plaatse sowieso beter dan moeilijk bereikbare plekken.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• 42erik
  • Niet online
[...]

Tja, dat is ook een optie, maar een beetje veel in strijd met het principe dat je nu op kosten van de overheid kan testen bij klachten of na contact. Nu kun je dat aanpassen ja.

Verplichte quarantaine, mee eens op voorwaarde dat er dan ook meteen een regeling voor boodschappen bij komt en een uitzondering voor het soms broodnodige blokje om. Ik loop die net, korte afstand tot iemand was 2m en dat was buiten.

Verplichte testen lijkt me dan wel weer een brug te ver. Als je 0 symptomen en geen contact, lijkt me dat verspilling van de burger zijn tijd, de ggd zijn capaciteit en de overheid zijn geld (die we allemaal zelf de komende jaren mogen terug betalen)

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30
Yaksa schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:18:
Lichtenvoorde.
Op 1 mei het Startschotgala, ook weer 10.000 bezoekers.
Het Slingelandziekenhuis (vlakbij in Doetinchem) heeft al geprotesteerd.
Ook festival op terrein Zwarte Cross in Lichtenvoorde afgelast

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:12
YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:50:
[...]

Zeker, minder hygiënetheater en meer realiteitszin lijkt mij de goede richting.

Het punt dat ik wou maken is dat er hier (Noorden) in ieder geval de regels qua winkels niet zo streng worden nageleefd, in meerdere steden waar ik wel eens kom.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

• Number10
  • Niet online
42erik schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:36:
Verplichte testen lijkt me dan wel weer een brug te ver. Als je 0 symptomen en geen contact, lijkt me dat verspilling van de burger zijn tijd, de ggd zijn capaciteit en de overheid zijn geld (die we allemaal zelf de komende jaren mogen terug betalen)
Serieus? Zullen we bij een alcoholcontrole ook gewoon even kijken of iemand nog goed kan rijden en dan gaan met die banaan? Dat lijkt me geen goed plan.

Het gaat over een blaastest, waarvan ik vermoed dat de kosten bij negatief enkel de afschrijving en personeel betreffen.

Maar het gaat er bij steekproeven dus vooral om dat we géén of weinig besmettingen meer hebben door actieve opsporing. Ik ben op zoek naar een bierviltje, maar je kunt denk ik zelf ook wel nagaan dat zoiets veel goedkoper is dan maandenlange maatregelen met uitgestelde zorg en een stilgevallen economie.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
1953 en 1954 kunnen vanaf nu ook een afspraak maken!

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Number10
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:44:
offtopic:
Verkeerde topic?

• gekkie
Transportman schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:20:
[...]
Als de gemeenteraad ballen heeft laten ze hem er niet makkelijk mee weg komen.
Mjah de rest zal het waarschijnlijk aan hun reet roesten, organisatoren en de mol kunnen ongetwijfeld lekker alles aan kosten claimen zonder dat ze er nu nog veel aan hoeven doen.
Ben ook wel benieuwd naar de rol van OMT-lid Andreas Voss, die heb ik toch regelmatig langs horen komen als semi-legitimatie dat het zo wetenschappelijk van belang is, maar de laatste tijd betrekkelijk stil heb ik het idee ?

Uiteindelijk dus vooral weer een bestuurlijk net zo lang wachten tot de wal het schip vanzelf keert, zodat iedereen zich kan wentelen in onschuld en de commercie lekker vol kan claimen.

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 19-04-2021 17:49 ]

• Plenkske
MikeyMan schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:32:
[...]

Moet een clusterfuck lang duren dan? Was best een vluggertje dit :+
Nee zeker niet, maar om het dan meteen een communicatieve clusterfuck te noemen vind ik overdreven.

- Lui die überhaupt kaartjes kopen.
- lui die kaartjes doorverkopen
- 538 die vorig jaar lekker meeklapt voor de zorg en nu dit feest organiseert.
- fieldlabs die niet eens iets nuttigs eruit wilde halen
- kabinet dat z'n handen ervan af trekt.

En dan vergeet ik er vast nog een paar waar iets op aan te merken valt.
- moeten die lui zelf weten (communicatie daaromtrent was prima)
- gebeurt bij elk evenement, mensen die dat kopen zijn gewoon dom
- wat heeft vorig jaar met dit feest te maken ? elke organisatie is meegegaan met dat klappen want anders worden ze natuurlijk door de maatschappij neergehaalt (doet me denken aan dit filmpje van hans teeuwen)
- is dat niet bij elke test van de fieldlabs ? het enige goede resultaat dat ik tegen kwam ging over de aerosolen in de arena.
- kabinet heeft het evenement juist goedgekeurd, zo van "probeer het maar" dus ik snap het wel dat ze dan niet na een paar dagen de boel weer intrekken.

PS. het maakt mij verder weinig uit of deze evenementen nou doorgaan of niet, maar ik vind het gewoon irritant dat de media op elke scheet vliegt. Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren maar dat is nog lastig.

• Plenkske
Thanks, doorgegeven aan familie :)

• Drardollan
Number10 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:45:
[...]

offtopic:
Verkeerde topic?
Hoezo? Dit gaat toch over het Coronavirus in Nederland? Daar horen de vaccinaties ook bij.

Maar los daarvan, het is ontzettend belangrijk dat alle vaccinatie slots gevuld worden.

Verwijderd

Drardollan schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:51:
[...]

Hoezo? Dit gaat toch over het Coronavirus in Nederland? Daar horen de vaccinaties ook bij.

Maar los daarvan, het is ontzettend belangrijk dat alle vaccinatie slots gevuld worden.
Lees de topicwaarschuwing eens door, dan snap je wat hij bedoelt met verkeerde topic. ;)

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Moet je zelf gaan bellen dan?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Erapaz
  • Laatst online: 05-12 21:13
[...]

Verplichte quarantaine als je geen test wil doen as je gezond bent? Weet je wel wat je zegt? Dat zijn gewoon *knip*wat je nu voorstelt, mensen dwingen te testen anders sluit je ze op. Dat is echt de omgekeerde wereld.'

Godwins laten we achterwege aub.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 20-04-2021 12:40 ]

• Stoney3K
Erapaz schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:53:
[...]

Verplichte quarantaine als je geen test wil doen as je gezond bent? Weet je wel wat je zegt? Dat zijn gewoon knip wat je nu voorstelt, mensen dwingen te testen anders sluit je ze op. Dat is echt de omgekeerde wereld.
"Tja, het doel heiligt de middelen, want het is een pandemie".

Sowieso vind ik een sleepnet voor testen wat dat betreft al te ver gaan, ook zonder verplichte quarantaine.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakduke op 20-04-2021 12:40 . Reden: Quote aangepast ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Los van of je ervoor of tegen bent, ik vind deze soap wel schadelijk... Politie die een politiek statement maakt vind ik ook niet in orde.

• 42erik
  • Niet online
Number10 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:43:
[...]

Serieus? Zullen we bij een alcoholcontrole ook gewoon even kijken of iemand nog goed kan rijden en dan gaan met die banaan? Dat lijkt me geen goed plan.

Het gaat over een blaastest, waarvan ik vermoed dat de kosten bij negatief enkel de afschrijving en personeel betreffen.

Maar het gaat er bij steekproeven dus vooral om dat we géén of weinig besmettingen meer hebben door actieve opsporing. Ik ben op zoek naar een bierviltje, maar je kunt denk ik zelf ook wel nagaan dat zoiets veel goedkoper is dan maandenlange maatregelen met uitgestelde zorg en een stilgevallen economie.
Eh, ja, serieus. Ik vind het serieus een hele grote vraag om een random iemand verplicht naar een testlocatie te laten komen als daar 0 aanleiding voor is en een wattenstaafje in te brengen. Een alcohol test is ter plekke, dat maakt nogal uit. En blazen is wat anders dan swappen voor de meesten (al boeit dat mij persoonlijk weinig na de 6e test al) En ja, het is een wattenstaafje want een goedgekeurde blaastest hebben we nog niet. Lijkt me wel een bezwaar als ik eerlijk ben

[ Voor 4% gewijzigd door 42erik op 19-04-2021 17:59 ]

• Drardollan
HereIsTom schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:53:
[...]

Moet je zelf gaan bellen dan?
Of via coronatest.nl regelen.

• Drardollan
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:52:
[...]

Lees de topicwaarschuwing eens door, dan snap je wat hij bedoelt met verkeerde topic. ;)
Een mededeling als dit valt daar mijn inziens buiten, zo is dat door onze mods ook beoordeeld eerder.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Drardollan schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:56:
[...]

Of via coronatest.nl regelen.
Ik dacht dat je vanzelf een uitnodiging kreeg?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12 14:45
In ieder geval niet digitaal.

• gekkie
[...]
Was best een vluggertje dit :+
Pas je op met Paul Depla z'n privéleven ? :+

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
mesa57 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:58:
[...]

In ieder geval niet digitaal.
Jawel!
Bent u geboren in of vóór 1954 dan kunt u via dit portaal een afspraak maken.
https://coronatest.nl/ik-...een-online-afspraak-maken

• Deezers
  • Laatst online: 17:22
Lijkt wel heel erg op dat ze het volk tevreden willen houden nu andere landen om ons heen ook weer gaan versoepelen en het langer licht blijft buiten.. Leuke maatregel alleen uit je eigen huishouden op het terras maar net zoals de vorige keer gaat geen ondernemer dat actief controleren hoor, die zijn allang blij met elk verkocht drankje.
Pagina: 1 ... 89 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.