• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41
Yaksa schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:37:
[...]
Ik zou niet weten waarom een 'slechte' president invloed zou hebben op de kwaliteit van de zorg die de medici, artsen en verpleegsters leveren. Die hebben een missie; mensen redden. Dan maakt het niet zoveel uit wat voor president er zit.
Beschikbaarheid van medicatie en zuurstof, kortom de randvoorwaarden, daar heeft een president wel invloed op. Als mede op vaccinatie en maatregelen om te zorgen dat de druk op IC's gereduceerd wordt zodat het personeel daar niet permanent hoeft te werken met de moed der wanhoop om te redden wat er te redden valt, omdat er niet meer personeel is. Dat is beleid en daar op heeft hij zeker invloed.
Ziet er ook naar uit dat er aan de onderkant van de samenleving ook weer meer mensen moeten leven van straatverkoop door zijn beleid, dat is ook nu niet bepaald handig.

Dus ik denk dat het wel degelijk veel uitmaakt wat voor president er zit, een beetje een normale, of een totale mafketel.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Ik zou niet weten waarom een 'slechte' president invloed zou hebben op de kwaliteit van de zorg die de medici, artsen en verpleegsters leveren. Die hebben een missie; mensen redden. Dan maakt het niet zoveel uit wat voor president er zit.
Maar als de president niet zorgt voor een mindere instroom of zorgt voor voldoende materialen/medicatie en als je als president de ministers ontslaat die daar voor willen zorgen.. Hoe kan het dan niet aan de president liggen?

Die man moet vaccins gaan accepteren en wereldwijd gaan smeken om hulp.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Verwijderd

xxx

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 22:33 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:10
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:44:
[...]

Maar als de president niet zorgt voor een mindere instroom of zorgt voor voldoende materialen/medicatie en als je als president de ministers ontslaat die daar voor willen zorgen.. Hoe kan het dan niet aan de president liggen?

Die man moet vaccins gaan accepteren en wereldwijd gaan smeken om hulp.
Dat is een andere discussie.
Het ging om de kwaliteit van de zorg die daar normaliter geleverd wordt.
Mensen vroegen zich af of het nog een achtergebleven derdewereldland was.
Dat is dus niet zo, maar dat heeft niks met de president te maken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Je reageerde hier op de post dat de president een knuffel is. Die zin kwam na de constatering dat de kwaliteit van zorg door corona fors lager zou zijn. Dat staat natuurlijk met elkaar in verbinding.
Ik denk dus dat we elkaar ergens verkeerd begrijpen maar hetzelfde bedoelen.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

LZ86 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:07:
Weet niet of deze hier al voorbij was gekomen, maar een goed voorbeeld van de frustratie over het overheidsbeleid van de laatste tijd vanuit de ziekenhuizen. Laat vooral die scan even op je inwerken. Dat zien we dus dagelijks.

https://www.zuyderland.nl...pen-brief-van-zuyderland/

Laat ze verdomme eens minder polderen en vaart zetten achter die prikken.

Dus ja, mensen die maling aan quarantine hebben, positief getest gewoon de hort op gaan en ons in deze shit houden verdienen onderhand wel een strafblad.
Toch klopt het verhaal van Zuyderland niet helemaal: als die artsen en ander zorgpersoneel geen vaccinatievoordringers waren geweest, dan had die patiënt allang Pfizer gehad (met grote waarschijkheid) en was 'ie niet in het ziekenhuis beland. De briefschrijvers zitten dus hun schuld in iemand anders z'n gebloemde (paniekvoetbal)schoenen te schuiven.

Nu snap ik zorgverleners wel dat ze een zo veilig mogelijke werkplek willen hebben, maar volgens mij is Nederland wel het enige land waar men aan vaccinatievoordringerij doet (of tenminste: op zo'n grote schaal).

Volvotips.com

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Bart-Willem schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:57:
[...]

Toch klopt het verhaal van Zuyderland niet helemaal: als die artsen en ander zorgpersoneel geen vaccinatievoordringers waren geweest, dan had die patiënt allang Pfizer gehad (met grote waarschijkheid) en was 'ie niet in het ziekenhuis beland. De briefschrijvers zitten dus hun schuld in iemand anders z'n gebloemde (paniekvoetbal)schoenen te schuiven.

Nu snap ik zorgverleners wel dat ze een zo veilig mogelijke werkplek willen hebben, maar volgens mij is Nederland wel het enige land waar men aan vaccinatievoordringerij doet (of tenminste: op zo'n grote schaal).
Nadeel is dat je ziekteverzuim alleen maar zal toenemen als je je personeel niet inent. Nu heb je met name burn outs e.d. Anders heb je al je collega's die met covid thuis zitten ook nog. Lijkt me ook een ongewenste situatie.
Die patient had gewoon AZ kunnen krijgen, niets mis mee.
Als hij Pfizer aangeboden had gekregen en die geweigerd had want mRNA is eng was je boos dat AZ niet aangeboden was?

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:00:
[...]

Nadeel is dat je ziekteverzuim alleen maar zal toenemen als je je personeel niet inent. Nu heb je met name burn outs e.d. Anders heb je al je collega's die met covid thuis zitten ook nog. Lijkt me ook een ongewenste situatie.
Als hij Pfizer aangeboden had gekregen en die geweigerd had want mRNA is eng was je boos dat AZ niet aangeboden was?
Tja er zijn genoeg landen waar je zelf je vaccin kan kiezen (zoals Polen). In dat opzicht heeft Nederland wel een zwabberbeleid, maar dat is ook mede aan de EU te wijten toen Nederland samen met Duitsland en een paar andere landen werden teruggefloten dat het niet de bedoeling was om op eigen houtje inkoopdeals te sluiten. :X Wat betreft het ziekteverzuim: mijn vrouw zit ook in de zorg (wel kantoorfunctie), probleem is dat ze daar nu veel ziekteverzuim hebben bij personeel dat juist ingeënt is met Astrazenica. Mensen die Pfizer hebben gehad zijn nagenoeg niet uitgevallen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bart-Willem op 16-04-2021 19:16 ]

Volvotips.com

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Het komt wel van twee kanten. Enerzijds wil je dat de patiënten wegblijven of een zo kort mogelijk ligduur hebben. Anderzijds wil je het personeel beschermen.
Ik merk dat vooral op AZ de meeste reacties zijn. Hoewel dit ook per persoon verschilt. Ik deel de mening in de brief/oproep van Zuyderland wel, ons covidvaccinatie programma is een t@!?€+ bende.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
AZ is inferieur vergeleken met Pfizer, los van de trombose risico's geeft het slechts rond de 70%-75% bescherming.

Het is beter dan niets maar zeker niet zo goed als Pfizer.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 07:40
[...]

Precies dit, overigens weet ik niet wat het beleid is of "zieke" mensen die ingeënt zijn wel mogen werken. Een deel van het ziekte verzuim is zit hem in het feit dat ze vroeger wel door zouden werken en nu niet.

Alleen door de huidige vaccinatiestoppen waarvan je weet dat we over 1 week weer zeggen "het is toch veilig(genoeg)" is echt nutteloos. Onze regering heeft geen ruggengraat. Of we stoppen of we gaan door, maar niet dit we wachten af.

Je merkt aan alles dat ze vaccinaties willen verplichten, maar door deze meldingen nu met hun rug tegen de muur staan. Want tja ga je dood is het redelijk aannemelijk te maken dat je toch wel onder druk gezet bent.

Let wel, ik ga gewoon de vaccinatie halen hoor. Ik heb niet zo'n problemen met de risico's deze net (overigens net als met het virus zelf) klein en aanvaardbaar. Net als de risico's van autorijden, vliegen etc etc.

Maar het vaccineren van de echt ouderen is echt een van de domste dingen geweest in mijn ogen. Eerst de groep eronder die in het ziekenhuis komt(en verpleegkundige) daarmee bescherm je twee groepen in één keer.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
Wordt het niet gewoon tijd dat wanneer men een lockdown afkondigt en verwacht van het volk dat men daar dan wat duidelijker in is wat er verwacht wordt van het volk? Wat ik nu zie is dat we gewoon aan het dweilen zijn met 10 kranen tegelijk open.

Vandaag alweer in de file gestaan, opstoppingen in de stad, medewerkers van een groot verzekeringskantoor die ook vrolijk s'ochtends in de polonaise de poort doorrijden..

Ik hoor wel steeds over maatregelen om onze vrijetijdsbesteding maar zo onaangenaam te maken (7,50 om op een terras te mogen zitten - waar is de wetenschap in dat?) maar waar het gaat om bijv. naar een kantoor te gaan is daar geen enkele drempel.

Aan de voordeur mooie maatregelen, veel sloten ook, aan de achterdeur komt het virus doodleuk binnengewandeld.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:21:
[...]

AZ is inferieur vergeleken met Pfizer, los van de trombose risico's geeft het slechts rond de 70%-75% bescherming.

Dit is een hele ongenuanceerde voorstelling van zaken. Ook het AZ-vaccin voorkomt bijna alle ziekenhuisopnames, net als Pfizer. En daar gaat het hier om. Dat het iets minder goed beschermd tegen "symptomatische" besmetting is van secundair belang.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:33
[...]

Ik zou het Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins topic even doornemen om te begrijpen waar die percentages over gaan.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:10
cbr600f4i schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:32:
Wordt het niet gewoon tijd dat wanneer men een lockdown afkondigt en verwacht van het volk dat men daar dan wat duidelijker in is wat er verwacht wordt van het volk? Wat ik nu zie is dat we gewoon aan het dweilen zijn met 10 kranen tegelijk open.

Vandaag alweer in de file gestaan, opstoppingen in de stad, medewerkers van een groot verzekeringskantoor die ook vrolijk s'ochtends in de polonaise de poort doorrijden..

Ik hoor wel steeds over maatregelen om onze vrijetijdsbesteding maar zo onaangenaam te maken (7,50 om op een terras te mogen zitten - waar is de wetenschap in dat?) maar waar het gaat om bijv. naar een kantoor te gaan is daar geen enkele drempel.

Aan de voordeur mooie maatregelen, veel sloten ook, aan de achterdeur komt het virus doodleuk binnengewandeld.
Waarom heb je niet thuisgewerkt / wat was de noodzaak van het onderweg zijn?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12 10:03
Ik zou me toch maar eens wat meer verdiepen in die cijfers! Inferieur zijn ze zeker niet!
[...]

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:37:
[...]

Ik vind dit een beetje een ongepaste vraag eerlijk gezegd. Waarom zou hij aan jou verantwoording moeten afleggen? Zodat je met een belerend toontje foei kan roepen?

Enige waar ik het mee eens ben is dat er veel te weinig aandacht meer is voor het thuiswerken. Blijkbaar durft Mark en Hugo dat niet aan. Zet veel meer zode aan de dijk dan welke maatregel dan ook. #staythef***athome

Verder neem ik aan dat jij van onbesproken gedrag bent omdat je de vraag stelt? wie zonder zonde is etc etc.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:48

Metro2002

Memento mori

RodeStabilo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:49:
[...]

Ik vind dit een beetje een ongepaste vraag eerlijk gezegd. Waarom zou hij aan jou verantwoording moeten afleggen? Zodat je met een belerend toontje foei kan roepen?
Degene op wie hij reageert doet wel precies hetzelfde natuurlijk.
Commentaar hebben op anderen terwijl hij of zij overduidelijk zelf ook niet thuis is.

• RodeStabilo
  • Niet online
Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:51:
[...]

Commentaar hebben op anderen terwijl hij of zij overduidelijk zelf ook niet thuis is.
Ik volg je denk ik niet helemaal.

Sowieso viel me vanmiddag op dat er wel heel snel de schuldkaart werd gespeeld nadat de cijfers bekend werden en ze toch wel tegenvielen Ik vraag me echt af of die personen zich altijd aan alle basismaatregelen houden. Pas dan mag je commentaar hebben op het gedrag van anderen.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 16-04-2021 19:57 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-12 10:23

boesOne

meuh

Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:51:
[...]

Hij wijst op iets vreemds in beleid. Kantoorgangers wordt geen strobreed in de weg gelegd, werken in het algemeen eigenlijk mag normaal doorgaan, maar vrijetijdsbesteding zit domweg op slot.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

boesOne schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:54:
[...]

Hij wijst op iets vreemds in beleid. Kantoorgangers wordt geen strobreed in de weg gelegd, werken in het algemeen eigenlijk mag normaal doorgaan, maar vrijetijdsbesteding zit domweg op slot.
Je kunt moeilijk de hele maatschappij stilleggen. Werken om de maatschappij draaiend te houden is nu eenmaal geen luxe maar noodzaak.

Je wilt ook graag dat je verzekeringen uitbetaald als je huis afbrandt, je auto of fiets gerepareerd kan worden die weer afhankeljk zijn van de onderdelen toeleveranciers, softwareleveranciers etc, er water, internet en stroom je huis blijft binnenkomen, is het wel fijn dat er mensen in het ziekenhuis aan het werk zijn, het huis wat je 3 jaar geleden aanbetaald hebt ook afgebouwd wordt, de stuckadoor ook langs komt en de supermarkt bevoorraad is en ach het is ook wel prettig als iedereen thuis moet werken dat je je spullen kunt bestellen bij computerwinkel en als je kraan gaat lekken wil je ook graag dat je een nieuw rubbertje bij de bouwmarkt kan halen. ;) En die bouwmarkt vindt het wel fijn als die zijn spullen kan krijgen wat per vrachtwagen en schip hierheen komt en .... je begrijpt mijn punt. Onze logistieke lijnen om de maatschappij draaiend te houden zijn gigantisch en veel van dat werk kan nu eenmaal niet (altijd) op afstand.

Dat zijn nu eenmaal belangrijkere zaken dan bloemen bekijken of een biertje in de kroeg drinken.

Ik ben voorstander van alles open maar ik begrijp het onderscheid wel.
RodeStabilo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:53:
[...]

Ik volg je denk ik niet helemaal.
Hij reageert op iemand die klaagt dat hij in de file staat door mensen die naar hun werk gaan ( dat is een aanname natuurlijk, misschien gingen ze wel naar de teststraat :P ) .

Wat deed hij of zij zelf in die file? Naar het werk gaan toevallig?
RodeStabilo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:53:
[...]

Sowieso viel me vanmiddag op dat er wel heel snel de schuldkaart werd gespeeld nadat de cijfers bekend werden en ze toch wel tegenvielen Ik vraag me echt af of die personen zich altijd aan alle basismaatregelen houden. Pas dan mag je commentaar hebben op het gedrag van anderen.
Dat ben ik met je eens.

[ Voor 29% gewijzigd door Metro2002 op 16-04-2021 20:12 ]

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:07:
[...]

Je kunt moeilijk de hele maatschappij stilleggen. Werken om de maatschappij draaiend te houden is nu eenmaal geen luxe maar noodzaak.

Je wilt ook graag dat je verzekeringen uitbetaald als je huis afbrandt, je auto of fiets gerepareerd kan worden die weer afhankeljk zijn van de onderdelen toeleveranciers, softwareleveranciers etc, er water, internet en stroom je huis blijft binnenkomen, is het wel fijn dat er mensen in het ziekenhuis aan het werk zijn, het huis wat je 3 jaar geleden aanbetaald hebt ook afgebouwd wordt, de stuckadoor ook langs komt en de supermarkt bevoorraad is en ach het is ook wel prettig als iedereen thuis moet werken dat je je spullen kunt bestellen bij computerwinkel en als je kraan gaat lekken wil je ook graag dat je een nieuw rubbertje bij de bouwmarkt kan halen. ;) En die bouwmarkt vindt het wel fijn als die zijn spullen kan krijgen wat per vrachtwagen en schip hierheen komt en .... je begrijpt mijn punt. Onze logistieke lijnen om de maatschappij draaiend te houden zijn gigantisch en veel van dat werk kan nu eenmaal niet (altijd) op afstand.

Dat zijn nu eenmaal belangrijkere zaken dan bloemen bekijken of een biertje in de kroeg drinken.

Ik ben voorstander van alles open maar ik begrijp het onderscheid wel.

[...]

Hij reageert op iemand die klaagt dat hij in de file staat door mensen die naar hun werk gaan ( dat is een aanname natuurlijk, misschien gingen ze wel naar de teststraat :P ) .

Wat deed hij of zij zelf in die file? Naar het werk gaan toevallig?
Ach maar als je hiermee wilt zeggen dat al het verkeer noodzakelijk woon-werk verkeer is gaat mij veel te ver.
Enorm veel mensen gaan naar kantoor terwijl het gewoon onnodig is. Er kan veel meer thuis gewerkt worden dan er gedaan wordt.

• boesOne

boesOne

meuh

@Metro2002
Dat is allemaal natuurlijk wel waar, maar mensen zijn sociale diertjes en willen en zullen nu eenmaal op elkaar kruipen voor de gezelligheid. Dit zal je moeten meenemen in je beleid en niet als een gekraste LP blijven mekkeren over dat t niet kan en mag.
De behoefte wordt groter en groter. In zekere zin is de koude lente een zegen, want zodra het 20 graden wordt zal men terras eisen. All work and no play makes Jack a dull boy, zeg maar.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:07:
Je kunt moeilijk de hele maatschappij stilleggen.
Moeilijk? Ja
Kunnen? Ook ja.

We hebben immers laten zien dat het beter kan vorig jaar. Hetgeen je aanvoert zijn op zich logische argumenten, maar ook weerlegbaar onjuist als het aankomt op thuiswerken gedurende het afgelopen jaar.

En dat is eigenlijk een terugkerend punt in dit topic:
- A: waarom doen we X niet?
- B: dat kan niet, want <vul-in-reden>

Natuurlijk zijn er beroepen waar het niet gaat, maar dat is niet het punt. Het gaat om de optelsom van veel risicomomenten die opgeteld leiden tot een hogere Rt.
boesOne schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:14:
Dat is allemaal natuurlijk wel waar, maar mensen zijn sociale diertjes
Er zijn meer zaken die sommige mensen leuk vinden, maar die we bij wet hebben verboden omdat het anderen schaadt, dus dat lijkt mij ook een matig argument.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-12 17:19
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:12:
[...]

Ach maar als je hiermee wilt zeggen dat al het verkeer noodzakelijk woon-werk verkeer is gaat mij veel te ver.
Enorm veel mensen gaan naar kantoor terwijl het gewoon onnodig is. Er kan veel meer thuis gewerkt worden dan er gedaan wordt.
In principe werk ik al sinds maart vorig jaar thuis.
Maar vandaag moest ik echt even op pad (en zat dus in de vele files :( ).

Moest even een server in het rack hangen, dat gaat beetje moeilijk van een afstandje :)
(Ja als de server al op de locatie van de rack stond ging het wel. Maar omdat de server bij mij lag moest ik er wel even fysiek naartoe).

---
Was vandaag wel echt belachelijk druk op de weg, ook veel ongelukken gebeurd eigenlijk!

• RodeStabilo
  • Niet online
Er kan veel meer thuis gewerkt worden dan er gedaan wordt.
VInd ik ook en tijdens een aantal persco's geleden is er gezegd dat daar aandacht voor is/wat aan gedaan gaat worden (zoiets was het geloof ik) maar is er niets gebeurd.

Ik durf wel te stellen dat werkplekken een hogere kans op besmetting geven dan op een terras zitten maar blijkbaar kan daar dus niets aan gedaan worden want dan ga ik er vanuit dat 'ze' dat wel gedaan zouden hebben nietwaar. maar iemand hier in het topic er op aanspreken gaat me wel wat te ver.

• hoevenpe
  • Nu online
Werk nu al 13 maanden vanuit huis, in de zomer en vanaf maart 1/2 dagen per week naar kantoor en dat vergaderd toch echt veel efficiënter. Zeker de singles in mijn team komen dagen het huis niet uit, die zien de muren op zich afkomen.

De deadlines moeten uiteindelijk wel gehaald worden, zeker nieuwe teamleden hebben fysiek contact nodig om ze in te werken en wegwijs te maken.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

Deels mee eens, ik denk dat er zeker meer thuisgewerkt kan worden maar je hoeft maar een blik in het topic over thuiswerken te werpen om te zien dat dat lang niet voor iedereen goed werkt. Sommige mensen zijn minder productief omdat ze bv geen werkplek kunnen creeeren (Te weinig ruimte), hebben jengelende kinderen of huisdieren om zich heen of zijn met een project bezig wat moeilijk via teams of skype kan worden gedaan. Ik heb zelf een baan die uitstekend vanaf huis kan (support en servicedesk) en dat doe ik dan ook maar desondanks ga ik ook af en toe naar kantoor, al was het maar om niet te vervreemden van je collega's en om gewoon dingen even IRL te bespreken met elkaar, dat gaat gewoon echt makkelijker dan vanaf huis.

En vergeet ook het psychologische aspect niet, even weg van huis, uberhaupt eens iemand anders dan je vrouw zien of je dagelijks fietsrit weer kunnen maken kan een grote impact op je geestelijke (en lichamelijke) gezondheid hebben. Ik ben zelf bv 4 maanden lang geen dag op kantoor geweest en verder eigenlijk ook nergens (waar moet je heen?) op een enkel wandelingetje na af en toe. Dan komen de muren ook wel op je af en begon ik ook wel echt serieus depressief te worden. Werken, slapen, werken, slapen.

Het is ook niet alsof we nog maar net in deze situatie zitten natuurlijk. Intussen gaan we al richting de 8 a 9 maanden lockdown intussen. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 16-04-2021 20:21 ]

• boesOne

boesOne

meuh

Number10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:16:
[...]

Er zijn meer zaken die sommige mensen leuk vinden, aar die we bij wet hebben verboden omdat het anderen schaadt, dus dat lijkt mij ook een matig argument.
Over matige argumenten gesproken...
De behoefte aan contact en iets anders dan werk gezamenlijk doen, gelijk stellen aan bij wet verboden zaken. :/

• Number10
  • Niet online
boesOne schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:19:
[...]

Over matige argumenten gesproken...
De behoefte aan contact en iets anders dan werk gezamenlijk doen, gelijk stellen aan bij wet verboden zaken. :/
Ik benoem dat niet alle dingen in het leven die sommige mensen graag doen anderen schade toebrengen of hinder berokkenen.

Een feestje vinden veel menen leuk, maar als je de muziek te hard zet dan is dat op een gegeven moment onrechtmatig. En dat is soms ook verboden. Niet omdat de veroorzaker er last van heeft, maar anderen wel.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• boesOne

boesOne

meuh

Number10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:22:
[...]

Ik benoem dat niet alle dingen in het leven die sommige mensen graag doen anderen schade toebrengen of hinder berokkenen.

Een feestje vinden veel menen leuk, maar als je de muziek te hard zet dan is dat op een gegeven moment onrechtmatig. En dat is soms ook verboden. Niet omdat de veroorzaker er last van heeft, maar anderen wel.
Okee. Maar dat is wel iets anders dan de diep menselijke behoefte aan sociale contacten die nu al een tijdje onderdrukt wordt. Dus je vergelijking gaat imho niet op.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

Moeilijk? Ja
Kunnen? Ook ja.
Nee daar ben ik het mee oneens. Onze maatschappij is 1 grote keten van allemaal kleine radartjes. Dat kun je éven stilleggen zoals we vorig jaar maart een maand gedaan hebben maar niet meer 8 a 9 maanden. Alles is afhankelijk van elkaar, je kunt niet het grootste deel stilleggen en verwachten dat de rest vanzelf goed komt. Dan stort de rest van het kaartenhuis ook in.
Er zijn meer zaken die sommige mensen leuk vinden, maar die we bij wet hebben verboden omdat het anderen schaadt, dus dat lijkt mij ook een matig argument.
Ik weet dat we op tweakers.net zitten maar mensen zijn iets complexer dan computers en denken ook anders dan 0 en 1

Mooie anekdote die ik net toevallig voorbij hoorde komen in een video over bombardementen.
Dat ging erover hoe het toch mogelijk was dat soldaten tijdens bombardementen gewoon gingen konden slapen.
Dat is omdat je went aan gevaar.
Mensen zijn niet gemaakt om langdurig alert te zijn. vroeger rende je weg voor een tijger en je overleefde het of niet maar je was niet dagen aan het wegrennen en je viel wel of niet van die klif de afgrond in maar je hing er geen urenlang aan.
Als je urenlang, soms wel dagenlang bestookt wordt met artillerievuur dan wen je daar aan en leer je ermee leven en ga je weer verder met je leven (voor zover dat kan).

Zo werkt dat natuurlijk ook met de gevaren van bv een virus. Ja het gevaar is er maar blijf je jaren van je leven angstig en ga je permanent je menselijke natuur opzij zetten?

Menselijk gedrag aan de kant proberen te zetten omdat ze niet het door jouw bedachte plan volgen is een heel slecht idee. Een goed doordacht actieplan hoort menselijk gedrag mee te wegen in de te nemen maatregelen en dat gebeurd nauwelijks en dan krijg je dus inderdaad dat mensen op een gegeven moment hun leven weer gaan oppakken ondanks de risico's.

Daarom ben ik al vanaf het begin zo tegen de stapeling van maatregelen en de alsmaar langer durende lockdown. Op een gegeven moment gaat dat backfiren omdat mensen de maatregelen gaan negeren. Dan kan je nog zo hard roepen dat ze dat niet moeten doen maar je had er ook rekening mee kunnen houden.
Nu sta je als overheid met je rug tegen de muur omdat je er geen rekening mee hebt gehouden en kun je alleen nog de andere optie doen: Met harde hand de regels proberen te handhaven maar dan verspeel je wel direct al je goodwill en kom je meer in het rijk der dictators terecht en daar wil (terecht) geen politici zich aan branden.

• Number10
  • Niet online
Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:18:
Het is ook niet alsof we nog maar net in deze situatie zitten natuurlijk. Intussen gaan we al richting de 8 a 9 maanden lockdown intussen. :/
O.a. omdat mensen die thuis hadden kunnen werken dat niet hebben gedaan 8)7

0. start
1. loopt uit de hand
2. maatregelen
3. het gaat weer beter
4. vErSoEpELen!
5. het loopt uit de hand
6. ga terug naar 2
boesOne schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:26:
Okee. Maar dat is wel iets anders dan de diep menselijke behoefte aan sociale contacten die nu al een tijdje onderdrukt wordt. Dus je vergelijking gaat imho niet op.
Als je niet kunt abstraheren van een voorbeeld naar andere zaken wordt het wel lastig, want ik ga niet alle mogelijkheden uitschrijven uiteraard.

Ik snap wel dat er een natuurlijke behoefte bestaat aan normale sociale contacten zoals die bestonden in 2019, maar aan het stroomschema hierboven begrijp je neem ik aan zelf ook wel waarom het niet-thuiswerken onderdeel is van stap 4. En al die sociale contacten (of ze nu echt noodzakelijk waren of niet) leiden opgeteld tot een hogere Rt. Zo simpel is het.

Een thuiswerkverplichting zou een manier zijn om gedrag te kanaliseren dat veel mensen uit zichzelf doen, maar sommige mensen zich bij een vrije keuze wat vaker permiteren dan de bedoeling is.

• Number10
  • Niet online
Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:35:
Daarom ben ik al vanaf het begin zo tegen de stapeling van maatregelen en de alsmaar langer durende lockdown. Op een gegeven moment gaat dat backfiren omdat mensen de maatregelen gaan negeren.
Omdat we steeds wachten tot het echt niet meer anders kan en dan een landelijke lockdown nodig hebben, om vervolgens zelfs weer veel te vroeg gaan versoepelen.

Leuk verhaal, maar ook jij klaagt alleen en noemt geen alternatief om overbelaste zorg te voorkomen zolang er nog genoeg mensen zijn die nog ziek genoeg kunnen worden hangende de vaccinaties, zoals uitgebreid BCO bij lage aantallen, uitgebreide steekproeven, verplicht thuiswerken en z.n lokale maatregelen (verplicht thuiswerken, en uiteindelijk eventueel een wijk of stad in lockdown).

• boesOne

boesOne

meuh

Number10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:36:
[...]

O.a. omdat mensen die thuis hadden kunnen werken dat niet hebben gedaan 8)7

0. start
1. loopt uit de hand
2. maatregelen
3. het gaat weer beter
4. vErSoEpELen!
5. het loopt uit de hand
6. ga terug naar 2

[...]

Als je niet kunt abstraheren van een voorbeeld naar andere zaken wordt het wel lastig, want ik ga niet alle mogelijkheden uitschrijven uiteraard.

Ik snap wel dat er een natuurlijke behoefte bestaat aan normale sociale contacten zoals die bestonden in 2019, maar aan het stroomschema hierboven begrijp je neem ik aan zelf ook wel waarom het niet-thuiswerken onderdeel is van stap 4. En al die sociale contacten (of ze nu echt noodzakelijk waren of niet) leiden opgeteld tot een hogere Rt. Zo simpel is het.

Een thuiswerkverplichting zou een manier zijn om gedrag te kanaliseren dat veel mensen uit zichzelf doen, maar sommige mensen zich bij een vrije keuze wat vaker permiteren dan de bedoeling is.
We zijn het niet oneens. Het punt is vooral dat thuiswerken op geen enkele manier gestimuleerd wordt, of afdwongen wanneer het kan, en dat de maatregeleen die het meer sociale domein omvatten desnoods met de ME afgedwongen worden. Ik zie daar een mismatch.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Number10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:43:
[...]

Omdat we steeds wachten tot het echt niet meer anders kan en dan een landelijke lockdown nodig hebben, om vervolgens zelfs weer veel te vroeg gaan versoepelen.

Leuk verhaal, maar ook jij klaagt alleen en noemt geen alternatief om overbelaste zorg te voorkomen zolang er nog genoeg mensen zijn die nog ziek genoeg kunnen worden hangende de vaccinaties, zoals uitgebreid BCO bij lage aantallen, uitgebreide steekproeven, verplicht thuiswerken en z.n lokale maatregelen (verplicht thuiswerken, en uiteindelijk eventueel een wijk of stad in lockdown).
Je noemt zelf het probleem al: Je ontneemt of mensen ál hun vrijheden of er is domweg geen oplossing behalve de huidige situatie. Het is niet voor niks dat de hele wereld met dezelfde problemen te maken heeft op wat totalitaire regimes (zoals China) na.

Als de keuze wordt een totalitair regime of extra risico.... dan het extra risico, en ja ook al ben ik zelf de sjaak.

• Number10
  • Niet online
boesOne schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:48:
We zijn het niet oneens. Het punt is vooral dat thuiswerken op geen enkele manier gestimuleerd wordt, of afdwongen wanneer het kan, en dat de maatregeleen die het meer sociale domein omvatten desnoods met de ME afgedwongen worden. Ik zie daar een mismatch.
Helemaal mee eens. Het gevaar op dit soort fora is inderdaad dat je elkaar verkeerd kan gaan begrijpen (y)

Soms is optreden nodig, maar liever niet uiteraard. En dan is vooral ondersteuning iets wat volgens mij ook glansrijk ontbreekt. Het lijkt wel alsof er een partij in het kabinet zit die vooral iets met werkgevers heeft.

• Number10
  • Niet online
Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:51:
Je noemt zelf het probleem al: Je ontneemt of mensen ál hun vrijheden of er is domweg geen oplossing behalve de huidige situatie.
Ik noem nu net een hele serie aan alternatieve maatregelen.
Het is niet voor niks dat de hele wereld met dezelfde problemen te maken heeft op wat totalitaire regimes (zoals China) na.
Hyperbool en niet waar. Nieuw-Zeeland is een voorbeeld. Ja, dat is een eiland. Maar dat is het VK ook. En die moeten nu zorgen dat ze laag blijven.
Als de keuze wordt een totalitair regime of extra risico.... dan het extra risico, en ja ook al ben ik zelf de sjaak.
Zie vorige alinea. Onjuiste tegenstelling.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Number10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:52:
[...]

Helemaal mee eens. Het gevaar op dit soort fora is inderdaad dat je elkaar verkeerd kan gaan begrijpen (y)

Soms is optreden nodig, maar liever niet uiteraard. En dan is vooral ondersteuning iets wat volgens mij ook glansrijk ontbreekt. Het lijkt wel alsof er een partij in het kabinet zit die vooral iets met werkgevers heeft.
Hoe zie jij het voor je dan om mensen te verplichten thuis te werken. Heb je een lijstje met banen die mensen wel thuis kunnen doen? Weet jij van al die miljoenen werkenden of ze écht niet op kantoor moeten zijn?

Dat is gewoon een onmogelijke taak. Dan moet je de China methode gaan hanteren: Iedereen thuis en niemand naar buiten en dan krijg je dus ook de situatie zoals in China: Mensen die geen boodschappen meer in huis hadden hebben gewoon pech en honger. Diabetes en geen insuline meer in huis? Jammer joh, je blijft thuis. En ja dat zijn zaken die daar gebeurd zijn.

Dat is dus ook geen alternatief

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:57:
[...]

Hoe zie jij het voor je dan om mensen te verplichten thuis te werken. Heb je een lijstje met banen die mensen wel thuis kunnen doen? Weet jij van al die miljoenen werkenden of ze écht niet op kantoor moeten zijn?

Dat is gewoon een onmogelijke taak. Dan moet je de China methode gaan hanteren: Iedereen thuis en niemand naar buiten en dan krijg je dus ook de situatie zoals in China: Mensen die geen boodschappen meer in huis hadden hebben gewoon pech en honger. Diabetes en geen insuline meer in huis? Jammer joh, je blijft thuis. En ja dat zijn zaken die daar gebeurd zijn.

Met de avondklok werkt de werkgeversverklaring toch ook redelijk? Gezien het aantal boetes.
Vergeet niet dat een forse boete voor een bedrijf al afschrikt. Dat icm klikkende mensen rondom de kantoren en steekproeven om te controleren wat er gebeurt.
Dan ben je al stukken verder als je nu bent.

Verwijderd

Bijna 450 euro boete als je na een tankbeurt over de grens niet vijf dagen in quarantaine gaat. Of na het bezoek van een Duitse supermarkt.

https://www.nu.nl/coronav...-dwangsom.html?redirect=1

Te gek dit. Een feestje geven dat veel besmettelijker is, is stukken goedkoper. 🤡

Gaat nergens over dit. België en Duitsland zullen dus altijd verboden blijven voor Nederlanders, anders kan je ieder ander land bezoeken en liegen over de herkomst.

Gelukkig is Nederland zelf hartstikke veilig...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2021 21:08 ]

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:00:
[...]

Met de avondklok werkt de werkgeversverklaring toch ook redelijk?
Er zit een flink verschil in het aantal mensen dat na 9u 's avonds werkt en het aantal mensen dat overdag werkt. Zie je al voor je dat de politie in de spits even elke auto, fietser, wandelaar en brommer aan de kant gaat zetten om te vragen of ze wel echt naar het werk moeten?

Boetes voor bedrijven wordt ook een lastig verhaal. Ga jij als OM maar eens bewijzen dat piet die dag écht niet op de zaak had moeten zijn en thuis had kunnen werken.

Dat soort zaken is in de praktijk zo goed als onmogelijk en dan kom je dus automatisch uit bij een totale lockdown waarbij je letterlijk de hele maatschappij stil gaat zetten en er dus ook cruciale zaken omvallen.

Ik krijg het bijna niet mijn mond uit maar gezien de situatie had de overheid denk ik niet veel anders kunnen doen dan wat ze nu hebben gedaan. Wel hadden ze véél meer rekening moeten houden met menselijk gedrag, zie mijn eerdere stukje daarover maar dat ze de entertainment dicht hebben gedaan en van thuiswerken niet meer dan een dringend advies vind ik niet meer dan logisch. Het is en blijft nu eenmaal geen builenpest waar we mee te maken hebben, alles blijft een balanceer act tussen de maatschappij zo goed mogelijk draaiend houden, de zorg niet overbelasten, de economie niet laten instorten en zorgen dat je als politici niet met pek en veren het land uit wordt gebonjourd.

• Number10
  • Niet online
Natuurlijk niet en dat snap je zelf ook wel. Maar je kunt vergunningen verlenen en bijvoorbeeld via een inspectie nagaan of werkgevers zich terecht beroepen op niet-thuiswerken. Hoge boete en hop: alle evidente onzingevallen vallen al af.
Dat is gewoon een onmogelijke taak. Dan moet je de China methode gaan hanteren: Iedereen thuis en niemand naar buiten en dan krijg je dus ook de situatie zoals in China
Kun je ophouden overal 'China' als tegenargument te geven? Ik noem net het VK en die hadden 'stay at home'. Geen avondklok dus, maar een dagklok.
Mensen die geen boodschappen meer in huis hadden hebben gewoon pech en honger. Diabetes en geen insuline meer in huis? Jammer joh, je blijft thuis. En ja dat zijn zaken die daar gebeurd zijn.
En dat gaan we natuurlijk niet doen in NL. Dit is een stroman. Natuurlijk moet thuiszorg o.i.d. doorgaan.
De alternatieven heb ik al genoemd. Het is niet 'landelijke lockdown' vs. 'geen landelijke lockdown'. Een landelijke lockdown is een noodzakelijk kwaad, geen doel.

Maar omdat we hier niet concreet in de rol van de inspectie SZW kunnen bedenken wat er nodig zou zijn, betekent dat uiteraard niet dat daarom kantoorwerken nu eenmaal 'moet'.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Number10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:09:

Kun je ophouden overal 'China' als tegenargument te geven? Ik noem net het VK en die hadden 'stay at home'. Geen avondklok dus, maar een dagklok.
stay at home order

"People will only be allowed to leave their home for the following very limited purposes," he added, listing four reasons for which citizens can go outside; shopping for basic necessities, doing one form of exercise a day, providing medical services, or going to work if it is absolutely vital.

"That's all -- these are the only reasons you should leave your home. You should not be meeting friends. If your friends ask you to meet, you should say 'No.' You should not be meeting family members who do not live in your home."
"If you don't follow the rules, the police will have the power to enforce them" by breaking up public gatherings and issuing fines, he added.
The restrictions essentially send the UK into lockdown, though they do not go as far some European countries -- notably Italy and Spain -- in terms of enforcement. Johnson said the measures will be reviewed after three weeks, and people will not require paperwork to go outside.

Die stay at home order is niet veel meer of minder dan we hier nu hebben en is dus zeker geen dagklok zoals jij stelt. Er zijn maar een paar westerse landen die dat gehad hebben (Spanje, Italie, Australie en nieuw zeeland zo uit mijn hoofd) en op de 2 eilanden na zitten die net zo goed weer in de ellende dus heel veel zin heeft dat ook niet. Zo'n maatschappij ontwrichtende lockdown kun je namelijk écht maar heel kort doen omdat je ook alle essentiele zaken dichtgooit.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:06:... Of na het bezoek van een Duitse supermarkt. ...
...
Ik vraag me af hoeveel mensen in eerste instantie trouwens al 10 dagen quarantaine in D over hebben voordat ze de super mogen bezoeken.

Verwijderd

maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:59:
[...]

Dit is dus iets waar men zwaar tegen moet opstaan. Dit gaat echt een grensovergang te ver

En ik ben van het grenzen overschrieden, daar zijn grenzen nl voor gemaakt
Natuurlijk niet. De media staat niet op tegen dit soort vergaande maatregelen, net zoals de aanbesteding van een miljard bijna doorgewezen wordt door de media.

Terwijl we over onbenullige dingen we vijf weken lang volgespamd worden, zoals een vakantie naar Rhodos....

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:00
[...]

Hier in Sri Lanka hadden ze ook een harde lockdown. Een keer per week ging de winkel open. En het laatst ging hier een stad voor 10 dagen op slot omdat ze 77 besmettingen op een dag hadden.

Is dat leuk? Nee. Maar de rest van de tijd is het gewoon open. En één stad op slot is beter dan het hele land.

Dat je moet zorgen dat mensen nog aan medicijnen moeten kunnen komen lijkt me prima uitvoerbaar.

Een korte heftige lockdown is veel minder zwaar dan zo'n eeuwige.

• hoevenpe
  • Nu online
Blijf me verbazen over deze discussie: er is helemaal geen thuiswerkplicht, alleen een dringend verzoek waar het overgrote deel van Nederland waar mogelijk voor 3/4/5 dagen in de week netjes gehoor aan geeft.

Een paar weken kantoor dicht gaat nog wel, maar hoe denk je nieuwe medewerkers online wegwijs te maken in de organisatie? Onderlinge afstemming vorm te geven na maanden geen fysiek contact? Wat we zien is dat de maatschappij zijn aanpast, de regels zijn 'vanzelfsprekend' geworden en daarmee minder op het netvlies. De echte angst van begin vorig jaar is er niet meer.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:29:
Blijf me verbazen over deze discussie: er is helemaal geen thuiswerkplicht, alleen een dringend verzoek waar het overgrote deel van Nederland waar mogelijk voor 3/4/5 dagen in de week netjes gehoor aan geeft.

Een paar weken kantoor dicht gaat nog wel, maar hoe denk je nieuwe medewerkers online wegwijs te maken in de organisatie? Onderlinge afstemming vorm te geven na maanden geen fysiek contact? Wat we zien is dat de maatschappij zijn aanpast, de regels zijn 'vanzelfsprekend' geworden en daarmee minder op het netvlies. De echte angst van begin vorig jaar is er niet meer.
Terwijl die er wel zou moeten zijn gezien de huidige ziekenhuiscijfers. Die zijn vrijwel gelijk aan de eerste golf.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12 12:09
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:33:
[...]

Terwijl die er wel zou moeten zijn gezien de huidige ziekenhuiscijfers. Die zijn vrijwel gelijk aan de eerste golf.
Maar feit blijft dat die er dus niet is, en die angst (of het gevoel van urgentie) kun je niet kunstmatig gaan aanwakkeren.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• hoevenpe
  • Nu online
Begin 2020 werd er zelden getest, was het beeld dat vrijwel iedereen er ernstig ziek of erger van werd. Niemand wist wat covid-19 precies deed, hoe groot het risico precies was.

Nu weten we dat onder de 50 de kans op overlijden zeer klein is, onder de 30 het risico in het verkeer groter is. Weet heel goed dat ook jongeren er goed ziek van kunnen worden maar statistische gezien maakt het niet de indruk van toen. Elke dag komen er 7000-9000 geconstateerde besmettingen bij en het aantal overlijdens wordt alleen maar lager. Tel daar de feestende meute op Rhodos, in de kroegen en bij 538 op Koningsdag bij op en je hebt niet de urgentie van toen.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:41:
[...]

Begin 2020 werd er zelden getest, was het beeld dat vrijwel iedereen er ernstig ziek of erger van werd. Niemand wist wat covid-19 precies deed, hoe groot het risico precies was.

Nu weten we dat onder de 50 de kans op overlijden zeer klein is, onder de 30 het risico in het verkeer groter is. Weet heel goed dat ook jongeren er goed ziek van worden maar statistische gezien maakt het niet de indruk van toen. Elke dag komen er 7000-9000 geconstateerde besmettingen bij en het aantal overlijdens wordt alleen maar lager. Tel daar de feestende meute op Rhodos, in de kroegen en bij 538 op Koningsdag bij op en je hebt niet de urgentie van toen.
Helaas niet nee. Het zou de overheid sieren om tot nader order al die fiedlabs (en zeker die met 10k bezoekers) stop te leggen tot de zorg in elk geval weer enigzins kan ademhalen. Dit is gewoon weer een middelvinger naar de zorg.
Die middelvinger bounced wel terug. Want nog verder opschalen gaat hem niet worden.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 22:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:29:

Wij hebben genoeg collegas die dit jaar zijn begonnen en in totaal 2 dagen op kantoor zijn geweest meer niet. Dat kan prima leuk is anders maar dat is corona ook niet.

• Number10
  • Niet online
Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:16:
Die stay at home order is niet veel meer of minder dan we hier nu hebben
Nou, echt heel erg hetzelfde, Let's agree to strongly disagree.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

Zie mijn eerdere post hierover, dat is doodnormaal menselijk gedrag.

Ook zijn de ziekenhuiscijfers helemaal niet even hoog als in de eerste golf.Het aantal mensen op de IC is ongeveer 40% lager dan de piek vorig jaar en het aantal doden ligt nog niet eens op een kwart van de piek van vorig jaar (april-maart)

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 16-04-2021 21:53 ]

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:53:
[...]

Zie mijn eerdere post hierover, dat is doodnormaal menselijk gedrag.

Ook zijn de ziekenhuiscijfers helemaal niet even hoog als in de eerste golf.Het aantal mensen op de IC is ongeveer 40% lager dan de piek vorig jaar en het aantal doden ligt nog niet eens op een kwart van de piek van vorig jaar (april-maart)
Covid IC ligt lager. Eens. Maar als Nederland zijnde vonden we het toch met z'n allen onacceptabel om reguliere zorg volledig stil te leggen?
Daarom is het totaal aantal bezette bedden ook om en nabij gelijk aan vorig jaar. Er ligt nu ook non-covid op de IC.

Overlijdens mee eens, daarom noemde ik alleen ziekenhuis cijfers.

• hoevenpe
  • Nu online
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:44:
Het zou de overheid sieren om tot nader order al die fiedlabs (en zeker die met 10k bezoekers) stop te leggen tot de zorg in elk geval weer enigzins kan ademhalen. Dit is gewoon weer een middelvinger naar de zorg.
Dat zou voor de beeldvorming een helder signaal zijn, begreep van mijn studerende dochter dat kaartjes voor 538 in de zwarte verkoop inmiddels 1300,- doen (en dan hoef je je niet eens te laten testen want dat doet de verkoper).

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:02:
[...]

Dat zou voor de beeldvorming een helder signaal zijn, begreep van mijn studerende dochter dat kaartjes voor 538 in de zwarte verkoop inmiddels 1300,- doen (en dan hoef je je niet eens te laten testen want dat doet de verkoper).
Fors goedkoper als waar ze vandaag voor gingen op vakantieveilingen. Die gingen tot 15.000.
Maar? Krijg je dan ook de ID kaart van degene waarvan je je kaartje koopt? En zijn corona check app? (Die persoonsgebonden is lijkt me).
Als ze steekproefsgewijs ID en app checken hang je lijkt me? 538 zelf beweert waterdicht te zijn en dat doorverkoop niet mogelijk is.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12 12:09
hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:02:
[...]
(en dan hoef je je niet eens te laten testen want dat doet de verkoper).
Ik ben heel benieuwd of je dan niet door de mand valt, want staan die testuitslagen niet gekoppeld aan je NAW-gegevens of je BSN?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• maartend
  • Laatst online: 09:42
Number10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:34:
[...]
Laat ik een ander voorbeeld gebruiken: het is goed gebruik om mensen uit het verkeer te halen als ze blijken te rijden onder invloed en daarop structureel en steekproefsgewijs ook te controleren. We gaan niet vragen aan andere verkeersdeelnemers om te stoppen met autorijden omdat sommige mensen toch met een slok op gaan autorijden.
Nee. Als iemand een ander met zijn dronken hoofd doodrijdt is er een rechter om iemand op te sluiten of huisarrest te geven of wat dan ook. Maar als deze onder invloed rijdend een taakstraf krijgt, wordt hij ook niet thuis opgesloten.

• hoevenpe
  • Nu online
Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:10:
Ik ben heel benieuwd of je dan niet door de mand valt, want staan die testuitslagen niet gekoppeld aan je NAW-gegevens of je BSN?
Geen idee, heb het uit de tweede hand.

Met 10.000 bezoekers lijkt me dat je er wel doorheen glipt, snap goed dat mensen hun kaartje van 37,50 voor 1300,- of een veelvoud daarvan willen verkopen.

Verwijderd

TrailBlazer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:45:
[...]

Wij hebben genoeg collegas die dit jaar zijn begonnen en in totaal 2 dagen op kantoor zijn geweest meer niet. Dat kan prima leuk is anders maar dat is corona ook niet.
Fijn dat het bij jou goed kan!

Wij hebben dit jaar 4 nieuwe collega’s. Daarvan zijn er 2 al gestopt omdat inleren en teamgevoel opbouwen niet is gelukt vanwege thuiswerken. Ook hebben we 3 ontwikkelteams die onder gruwelijke spanning staan omdat de ontwikkelaars met beperkte sociale voelsprieten lang langs elkaar heen hebben gewerkt zonder aan te voelen dat de kleine irritaties in het team, die je normaal bij de koffieautomaat of op de werkvloer bespreekt en oplost, ook digitaal opgelost moeten worden. Nu is de bom gebarsten en willen mensen niet meer samen in een team werken. Ander team is een externe scrum coach ingehuurd om de komende 3 maanden de samenwerking op de rails te houden (25k inhuur). We hebben 4 collega’s met een burn-out en een groepje medewerkers die we heel veel extra aandacht geven omdat ze de connectie met de werkgever en cultuur compleet kwijtgeraakt zijn en ‘niet meer weten waar ze het voor doen’.

Bovenstaande voorbeelden hebben de afgelopen 14 jaar dat ik hier werk nog nooit gespeeld. Ongewenste uitstroom ligt al jaren rond de 1% (maximaal 1 persoon per jaar) en ziekteverzuim eveneens (0.7%). Niks aan de hand normaal gesproken dus.

Daarnaast de 30-35% omzetdaling en minder tevreden klanten; je kunt nu eenmaal geen groepen gebruikers een 15 daagde training online door de strot duwen als 80% praktijk training met real life actuele casussen zijn. We hebben ook nog 8 afstudeerders die worstelen omdat ze een thesis schrijven voor een bedrijf waar ze hun hele afstuderen 0x zijn geweest.

Het zal wel toeval zijn en niet aan het thuiswerken liggen :+

En als je dan 1 dag in de week naar kantoor rijdt om je bedrijf te redden ben je een misdadiger :F

Degene die na 13 maanden deze shit nog met droge ogen beweert dat je prima kunt thuiswerken en je niet aan moet stellen is gewoon aan het trollen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2021 22:35 ]

• hoevenpe
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:28:
Ook hebben we 3 ontwikkelteams die onder gruwelijke spanning staan omdat de ontwikkelaars met beperkte sociale voelsprieten lang langs elkaar heen hebben gewerkt zonder aan te voelen dat de kleine irritaties in het team, die je normaal bij de koffieautomaat of op de werkvloer bespreekt en oplost, ook digitaal opgelost moeten worden.
Dit wordt imo echt onderschat: zit zelf in een team wat al 5 jaar intensief samenwerkt en zelfs daar groeien irritaties, alleen omdat we elkaar door en door kennen weten we dat bepaalde dingen niet letterlijk bedoeld zijn.

Ons voordeel is dat we elkaar direct aanspreken, elkaar dusdanig kennen dat het nooit onuitgesproken blijft maar als mannen onderling snakken we naar dat biertje om plooien glad de strijken. Moet er niet aan denken om nieuw in een team te komen, dan mis je die context en spreek je het niet uit.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
[...]

Ik heb zeer valide redenen om onderweg te zijn, iets met in de zorg werken.. Maar mijn werkgever verwacht van mij dat waar ik kan thuis werk en niet naar kantoor ga.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Verwijderd

[...]

Voor mij is het niet thuiswerken heel simpel: ik werk 3 dagen per week thuis, de andere 2 dagen op kantoor. Vanwege de gezelligheid. Men onderschat de eenzaamheid als je alleenstaande bent die de meerderheid van de tijd thuis zit zonder menselijk contact.

En zo zullen er meer zijn. Het zijn vooral de niet-alleenstaanden of mensen met een laag inlevingsvermogen die roepen dat het wel meevalt en ff doorbijten is. Of mensen met een 'vitaal' beroep.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 22:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ook in mijn team zit een alleenstaande je krijgt echter gewoon geen toestemming om naar kantoor te gaan. De enige die er zit is iemand van de helpdesk.

Verwijderd

TrailBlazer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:55:
Ook in mijn team zit een alleenstaande je krijgt echter gewoon geen toestemming om naar kantoor te gaan. De enige die er zit is iemand van de helpdesk.
Dat is natuurlijk de keuze van het bedrijf. Waarschijnlijk zit de bedenker van die regel niet elke dag alleen.

Het zou voor mij in ieder geval reden zijn om een andere baan te zoeken

• Number10
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:13:
Nee. Als iemand een ander met zijn dronken hoofd doodrijdt is er een rechter om iemand op te sluiten of huisarrest te geven of wat dan ook.
We hadden voor de rest die meeleest dus over de quarantaine-boete. Het ging in mijn alternatieve voorbeeld uiteraard niet om de soort straf na rijden onder invloed, maar om het principe dat we strafrecht hebben om sommige gedragingen te voorkomen en daarom strafbaar zijn gesteld.

De quarantaine is dus geen strafrechtelijke sanctie, maar een bestuurlijke gedragsmaatregel waarvan ik begrijp dat het onttrekken daaraan strafbaar is/wordt gesteld. De sanctie daarop kan afhankelijk van hetgeen er is gebeurt prima een strafbeschikking zijn en daar komt dus niet per se een rechter aan te pas, tenzij de persoon in kwestie in verzet gaat. Succes zou ik zeggen, want met een juiste grondslag verwacht ik daar zelf niets van.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47

Yucon

*broem*

[...]

Wij hebben dit jaar 4 nieuwe collega’s. Daarvan zijn er 2 al gestopt omdat inleren en teamgevoel opbouwen niet is gelukt vanwege thuiswerken. Ook hebben we 3 ontwikkelteams die onder gruwelijke spanning staan omdat de ontwikkelaars met beperkte sociale voelsprieten lang langs elkaar heen hebben gewerkt zonder aan te voelen dat de kleine irritaties in het team, die je normaal bij de koffieautomaat of op de werkvloer bespreekt en oplost, ook digitaal opgelost moeten worden. Nu is de bom gebarsten en willen mensen niet meer samen in een team werken. Ander team is een externe scrum coach ingehuurd om de komende 3 maanden de samenwerking op de rails te houden (25k inhuur). We hebben 4 collega’s met een burn-out en een groepje medewerkers die we heel veel extra aandacht geven omdat ze de connectie met de werkgever en cultuur compleet kwijtgeraakt zijn en ‘niet meer weten waar ze het voor doen’.

Bovenstaande voorbeelden hebben de afgelopen 14 jaar dat ik hier werk nog nooit gespeeld. Ongewenste uitstroom ligt al jaren rond de 1% (maximaal 1 persoon per jaar) en ziekteverzuim eveneens (0.7%). Niks aan de hand normaal gesproken dus.

Daarnaast de 30-35% omzetdaling en minder tevreden klanten; je kunt nu eenmaal geen groepen gebruikers een 15 daagde training online door de strot duwen als 80% praktijk training met real life actuele casussen zijn. We hebben ook nog 8 afstudeerders die worstelen omdat ze een thesis schrijven voor een bedrijf waar ze hun hele afstuderen 0x zijn geweest.

En als je dan 1 dag in de week naar kantoor rijdt om je bedrijf te redden ben je een misdadiger :F

Degene die na 13 maanden deze shit nog met droge ogen beweert dat je prima kunt thuiswerken en je niet aan moet stellen is gewoon aan het trollen.
Het is natuurlijk makkelijk oordelen vanaf de zijlijn, maar zo te zien is het hier wel zo dat het management het compleet uit de klauwen heeft laten lopen voor ingegrepen werd. Je kunt niet verwachten dat iedereen gewoon lekker thuis achter de computer gaat zitten, verder gaat waar hij mee bezig was en het allemaal zomaar goed komt.

Je zult op z'n minst een vervanging voor die koffieautomaat moeten hebben. En actiever er op jagen dat er geen dingen blijven sluimeren. Lastig, ok, maar het hoort erbij. Ook op kantoor heb je lastige dingen.. maar dat ervaren we als normaal.

Ik denk trouwens zeker wel dat een deel van de mensen beter floreert op kantoor en het thuis wat minder fijn vindt. Daar staat wel weer tegenover dat er ook een type mens is voor wie het kantoor een hel is. Die hebben het voor 2020 overwegend ook overleefd dus daarom denk dat het best te doen is voor de meeste andere mensen om een tijdje thuis te werken.

• maartend
  • Laatst online: 09:42
Number10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:14:
[...]

We hadden voor de rest die meeleest dus over de quarantaine-boete.
Volgens mij hadden we het over de verplichte quarantaine. Toch? Met idd de daarbij behorende boete met strafblad. Maar ik vind die verplichte quarantaine dus al volslagen stompzinnig.

• Number10
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:39:
Volgens mij hadden we het over de verplichte quarantaine. Toch? Met idd de daarbij behorende boete met strafblad. Maar ik vind die verplichte quarantaine dus al volslagen stompzinnig.
Tja, het is maar wat je als belangrijkste uit de oorspronkelijke reactie haalt natuurlijk. Hoe dan ook, de twee hebben iets met elkaar te maken.
maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:12:
Maar eigenlijk heb ik denk ik het meeste moiete met die aantekening op je dossier door die 435 euro.

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-12 21:32
Yucon schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:24:
[...]

Het is natuurlijk makkelijk oordelen vanaf de zijlijn, maar zo te zien is het hier wel zo dat het management het compleet uit de klauwen heeft laten lopen voor ingegrepen werd. Je kunt niet verwachten dat iedereen gewoon lekker thuis achter de computer gaat zitten, verder gaat waar hij mee bezig was en het allemaal zomaar goed komt.
Dit was mijn gedachte ook. Ik heb het afgelopen jaar meer aan people management gedaan en meer met mensen gebeld en gepraat met een team van 13 personen dan ooit. Die verandering moet echter wel mogelijk zijn - het gaat wel ten koste van andere werkzaamheden. Voor deze introvert was dat soms best pittig. 😋

offtopic:
die baan heb ik vaarwel gezegd en m'n huidige kantoor is een diesel locomotief - die doen niet aan thuiswerken of people management ☺️

Hello. Is it me you're looking for?

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:32

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@hoevenpe , @Verwijderd en @TrailBlazer

Als het lastig is om ontwikkelaars online te onboard of samen te werken dan ben je als manager, teamleider of team communicatief beperkt.

Het voordeel van in persoon is dat je continue sociale signalen binnen krijgt waar je op kan reageren (vaak reageer je onbewust en non-verbaal). Online moet je expliciet zijn en proactief communiceren.

“Expliciet zijn” is niet de instructies of wat je communiceert, maar expliciet als in gedrag en hoe je communiceert. Mensen expliciet bedanken/corrigeren, maar ook expliciet zorgen wegnemen, expliciet in non-verbaal communicatie en zo voorts.

De meeste managers zeggen dat ze een open deur beleid hebben terwijl ze vervolgens continue afwezig zijn. Kunnen ze nog de duidelijkste instructies geven. Maar online is het een stuk lastiger om een sociale power move te doen zoals de hand op schouder.

En omdat dit al behoorlijke off topic is ga ik een bruggetje maken naar hoe de overheid communiceert. Bijna de hele crisis zijn ze, op zeldzamen moment na, niet expliciet in de manier van communiceren. Terwijl op papier alles vrij duidelijk is.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:50
[...]

Helaas herkenbaar, ik merk het bij mijzelf en mijn collega's ook wel, irritaties lopen meer op, minder werk om te doen omdat klanten ook meer de hand op de knip houden, nieuwe mensen proberen we zo goed mogelijk te begeleiden, maar verwacht ook wel wat van hun dat ze hun mond open doen als het niet gaat.

Maar het klinkt ook wel alsof ze bij jullie niet de stap hebben gemaakt om het thuiswerken beter op te vangen, want de situatie die jij beschrijft ontstaat ook niet van de ene op de andere dag.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:46:
[...]

Voor mij is het niet thuiswerken heel simpel: ik werk 3 dagen per week thuis, de andere 2 dagen op kantoor. Vanwege de gezelligheid. Men onderschat de eenzaamheid als je alleenstaande bent die de meerderheid van de tijd thuis zit zonder menselijk contact.

En zo zullen er meer zijn. Het zijn vooral de niet-alleenstaanden of mensen met een laag inlevingsvermogen die roepen dat het wel meevalt en ff doorbijten is. Of mensen met een 'vitaal' beroep.
En dat is nou net het probleem waardoor we nu nog zo diep in de shit zitten, omdat er nog teveel mensen "vanwege de gezelligheid" samen menen te moeten komen. Maar goed, ik zal dan wel een 'laag inlevingsvermogen' hebben...

• Yucon

Yucon

*broem*

Transportman schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:08:
En dat is nou net het probleem waardoor we nu nog zo diep in de shit zitten, omdat er nog teveel mensen "vanwege de gezelligheid" samen menen te moeten komen. Maar goed, ik zal dan wel een 'laag inlevingsvermogen' hebben...
Dat dus. M'n kinderen vroegen zich af waarom volwassenen wel naar kantoor mogen, "want dat zijn toch een soort scholen voor grote mensen", en zijzelf niet naar school. Een beetje inlevingsvermogen voor die kant van de zaak lijkt me ook op z'n plaats.

Ik kon ze het antwoord trouwens niet geven.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-12 20:15

Grvy

Bot

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:11:
[...]

Dat is natuurlijk de keuze van het bedrijf. Waarschijnlijk zit de bedenker van die regel niet elke dag alleen.

Het zou voor mij in ieder geval reden zijn om een andere baan te zoeken
Ik zal wel de minderheid zijn, maar ik begrijp niet waarom men zo naarstig opzoek is naar sociale contacten op het werk. Je zit daar toch om te werken niet om vriendjes te worden?

Ik werk al sinds het begin thuis. Alleen. Zonder partner. Maar mijn vrienden komen soms wel op bezoek. (max 1 tegelijk) en dat is meer dan genoeg. Ik snap dat "ik ben alleen dus ik heb werkvriendjes nodig want mentaal gaat het anders slecht" niet zo goed.. kijk eens buiten je werkcirkel? :?
[...]

En dit is ook een heel leuk verhaal wat lekker veel +'jes verzameld maar het onderliggende ding in dit hele verhaal is natuurlijk gewoon dat je werkgever niet flexibel om kan gaan met een veranderde wereld.

Het is imho; heel slecht als een werkgever niet om kan gaan met veranderingen, dat vereist aanpassingen doen aan de werkwijze en andere zaken. Dat is hier duidelijk (iig uit dit verhaal) niet gebeurd. :)

[ Voor 60% gewijzigd door Grvy op 17-04-2021 00:35 ]

Dit is een account.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De juridische overwinning van de stichting Open Nederland lijkt een pyrrusoverwinning te worden. Een aantal bedrijven die de rechtszaak aangespannen hadden hebben te kennen gegeven niet akkoord te zullen gaan met de eisen die de stichting stelt aan contractanten. Onder deze weigeraars zitten een paar zeer grote aanbieders van commerciële testen. Mogelijk zal de stichting hierdoor niet haar doel halen om voldoende capaciteit te realiseren.

Grvy schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:32:
Ik zal wel de minderheid zijn, maar ik begrijp niet waarom men zo naarstig opzoek is naar sociale contacten op het werk. Je zit daar toch om te werken niet om vriendjes te worden?
Het succes van de organisatie schuilt toch in dat mensen samenwerken daar, dus contact is onvermijdelijk. Als je 36 uur per week werkt dan zie je de collega's misschien net zo veel, zo niet meer als de mensen in je huis. Zeker voor alleenstaanden zal werk toch een flinke bron zijn van sociale interactie. Dingen ondernemen met vrienden doe je meestal in het weekend.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:37
[...]

Ik werk al sinds het begin thuis. Alleen. Zonder partner. Maar mijn vrienden komen soms wel op bezoek. (max 1 tegelijk) en dat is meer dan genoeg. Ik snap dat "ik ben alleen dus ik heb werkvriendjes nodig want mentaal gaat het anders slecht" niet zo goed.. kijk eens buiten je werkcirkel? :?

[...]

En dit is ook een heel leuk verhaal wat lekker veel +'jes verzameld maar het onderliggende ding in dit hele verhaal is natuurlijk gewoon dat je werkgever niet flexibel om kan gaan met een veranderde wereld.

Het is imho; heel slecht als een werkgever niet om kan gaan met veranderingen, dat vereist aanpassingen doen aan de werkwijze en andere zaken. Dat is hier duidelijk (iig uit dit verhaal) niet gebeurd. :)
Niet iedereen heeft naast het werk nog een grote sociale cirkel, zeker niet als alleenstaande of wanneer iedereen om je heen juist in andere levensfases zit.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-12 20:15

Grvy

Bot

Deezers schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 01:04:
[...]

Niet iedereen heeft naast het werk nog een grote sociale cirkel, zeker niet als alleenstaande of wanneer iedereen om je heen juist in andere levensfases zit.
Sorry, maar dat is dan toch echt een tekortkoming bij jezelf en niet iets wat je kan afschuiven op je werkgever.

Dit bewijst maar weer dat de meeste mensen werk zien als een sociaal iets om 'lekker bezig te zijn' ipv productief zijn. Als iedereen nou eens gewoon gaat werken, wordt de werkweek voor iedereen misschien wat korter omdat we elkaar niet bezig houden. :P

Overigens bestaat mijn sociale cirkel ook uit iets van 3-4 mensen. Dus.. wat dat met 'groot' te maken heeft snap ik sowieso niet. 8)7 Je hebt toch geen 100 vrienden nodig om ze af en toe uit te nodigen bij je thuis? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Grvy op 17-04-2021 01:34 ]

Dit is een account.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:32

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Deezers schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 01:04:
[...]

Uhm... Alleenstaand, 34 jaar. Verhuisd naar iets onder het midden van Nederland. Alle familie woont op meer dan 1 uur rijden afstand. Werkt 40 uur in de week. Was drie avonden in de week bezig als jeugdtrainer bij 2 clubs, maar helaas binnensport. Heb een huis voor een klein gezin en was voor de Corona aan het speed daten (mocht een leuke dame een avond willen lachen, stuur maar een DM en ik regel een leuke eerste ontmoeting online 😉).

En ik kom nu eigenlijk alleen maar buiten voor de boodschappen. En dat als sinds het begin van de crisis.

Huh...

Ik realiseer me nu dat los van 2 weekjes vakantie bij mijn ouders ik al meer dan een halfjaar geen lichamelijke contact heb gehad met een mens, zelfs geen elleboog of voetjes groet. Nou ja, mijn neefje van 18 maanden, maar alleen omdat hij anders een deuk in zijn hoofd had. Ik heb hem wel enthousiast aangemoedigd om in de plassen water te springen tot frustratie van mijn broertje. 😇😁

En ik ben voorstander van zwaardere lockdown.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Verwijderd

Sommige mensen hebben niet veel vrienden of zien deze vrienden in combinatie met een hobby (sporten, cursus etc.) of op het werk. Vergis je niet hoeveel mensen meer met collega’s delen dan met de gemiddelde kennis of vriend. Je ziet je collega’s iedere dag dus mensen weten wat er bij je speelt. Dat schept een band. Als vervolgens alle sociale activiteiten privé wegvallen kan ik me goed voorstellen dat contact met collega’s het enige is dat overblijft.

Het tweede deel van je reactie ga ik niet te diep inhoudelijk op in. Je trekt namelijk nogal snel conclusies over de flexibiliteit van mijn werkgever en de mate waarin aanpassingen gedaan zijn. Dat vind ik zeer knap want ik heb daar niks over aangegeven. In plaats van met oordelen te komen (ook nog eens kracht bijgezet met ‘natuurlijk ‘gewoon’ ‘duidelijk’ etc.) had je er ook eerst naar kunnen vragen :)

Dan had ik uiteengezet hoe ze/we ons aangepast hebben maar dat helaas niet iedereen enthousiast wordt van dagelijkse koffie momenten, weekborrels, pubquizen, speed dates, samen virtueel bootcampen, 1x per week met je manager bijpraten, een bingo, training over digitaal samenwerken, een volledig gefaciliteerde thuiswerkplek, roadmaps over perspectief, meedenken in de verbouwing van ons pand naar de nieuwe werksituatie na Covid, inzet van 2 coaches voor mensen psychische problemen en nog wat meer.

Mijn conclusie is dat een deel van de mensen zelf niet goed aanvoelt wat er sluimerend mis gaat als je elkaar alleen maar ontmoet in een super efficiënte meeting (meteen starten en daarna direct weg met het rode knopje). Het is halen en brengen. Relatief veel mensen halen niet. In een groot aantal teams gaat het overigens prima. Maar bij de techneuten een stuk minder.

Ik ben erg benieuwd wat jouw advies zou zijn :)

En aangezien je eerder aangeeft dat er ook andere manieren zijn om aan vrienden te komen ipv ‘werkvriendjes’ ben ik benieuwd hoe je volgens jou aan nieuwe vrienden komt in deze tijd?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2021 07:51 ]

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Yucon schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:23:
[...]

Dat dus. M'n kinderen vroegen zich af waarom volwassenen wel naar kantoor mogen, "want dat zijn toch een soort scholen voor grote mensen", en zijzelf niet naar school. Een beetje inlevingsvermogen voor die kant van de zaak lijkt me ook op z'n plaats.

Ik kon ze het antwoord trouwens niet geven.
Eens dat balletje heb ik eerder opgegooid. Kreeg toen reacties dat dat makkelijk thuis kan etc.
Studenten en scholieren hoeven blijkbaar niet met samen te werken en hebben geen sociale behoeftes.
Zo laat dit topic het soms overkomen.
Gelijke monniken gelijke kappen. Thuis werken waar het kan dus.

Verwijderd

Dennis1812 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:05:
[...]

Eens dat balletje heb ik eerder opgegooid. Kreeg toen reacties dat dat makkelijk thuis kan etc.
Studenten en scholieren hoeven blijkbaar niet met samen te werken en hebben geen sociale behoeftes.
Zo laat dit topic het soms overkomen.
Gelijke monniken gelijke kappen. Thuis werken waar het kan dus.
*knip* graag constructief reageren: dus niet generaliseren en verwijtend

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 17-04-2021 09:19 ]

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:27:
[...]

Je had ook gewoon kunnen uitleggen dat volwassenen beter afstand houden en hygiënischer zijn. En dat volwassenen niet alles in hun mond stoppen, om elkaars nek hangen op her werk etc.

Waarom zo krampachtig doen als je een heel logisch en simpel antwoord kan geven?
*knip* graag constructief reageren: dus niet generaliseren en verwijtend

[ Voor 34% gewijzigd door ZieMaar! op 17-04-2021 09:20 ]

• BarôZZa
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 07:42:
[...]

Sommige mensen hebben niet veel vrienden of zien deze vrienden in combinatie met een hobby (sporten, cursus etc.) of op het werk. Vergis je niet hoeveel mensen meer met collega’s delen dan met de gemiddelde kennis of vriend. Je ziet je collega’s iedere dag dus mensen weten wat er bij je speelt. Dat schept een band. Als vervolgens alle sociale activiteiten privé wegvallen kan ik me goed voorstellen dat contact met collega’s het enige is dat overblijft.

Het tweede deel van je reactie ga ik niet te diep inhoudelijk op in. Je trekt namelijk nogal snel conclusies over de flexibiliteit van mijn werkgever en de mate waarin aanpassingen gedaan zijn. Dat vind ik zeer knap want ik heb daar niks over aangegeven. In plaats van met oordelen te komen (ook nog eens kracht bijgezet met ‘natuurlijk ‘gewoon’ ‘duidelijk’ etc.) had je er ook eerst naar kunnen vragen :)

Dan had ik uiteengezet hoe ze/we ons aangepast hebben maar dat helaas niet iedereen enthousiast wordt van dagelijkse koffie momenten, weekborrels, pubquizen, speed dates, samen virtueel bootcampen, 1x per week met je manager bijpraten, een bingo, training over digitaal samenwerken, een volledig gefaciliteerde thuiswerkplek, roadmaps over perspectief, meedenken in de verbouwing van ons pand naar de nieuwe werksituatie na Covid, inzet van 2 coaches voor mensen psychische problemen en nog wat meer.
Als techneut en ex-team lead krijg ik echt enorm jeuk van bijna al die zaken. Niemand zit te wachten op nog vaker uit de flow/concentratie te worden gehaald voor dit soort onzin. Het klinkt als allemaal extra meetings terwijl de hoeveelheid werk die gedaan moet worden gelijk blijft.

Het klinkt alsof niet-technische mensen hebben bedacht waar techneuten behoefte aan hebben en dat hebben gedaan zonder de techneuten het te laten bedenken.
Mijn conclusie is dat een deel van de mensen zelf niet goed aanvoelt wat er sluimerend mis gaat als je elkaar alleen maar ontmoet in een super efficiënte meeting (meteen starten en daarna direct weg met het rode knopje). Het is halen en brengen. Relatief veel mensen halen niet. In een groot aantal teams gaat het overigens prima. Maar bij de techneuten een stuk minder.
Ben jij een techneut of denk je voor een techneut te moeten denken?
offtopic:
Efficiëntie is enorm belangrijk voor techneuten, dat geeft ze rust. Weinig dingen die een techneut meer storen dan een inefficiënte meeting, want diegene weet dat hij/zij die tijd weer moet inhalen. Bij veel andere afdelingen is niet het geval. Een meeting is daar het werk, bij een techneut is het een onderbreking van het werk.

Je hebt het over halen en brengen. Dat is precies het probleem bij techneuten. Vaak komt de rest van het bedrijf alleen maar halen bij techneuten en brengen ze niks. Wil je techneuten wat brengen? Geef ze wat sprints de tijd om hun werkprocessen te verbeteren, om de architectuur te verbeteren, om zaken te refactoren, om zich te verdiepen in zaken waar ze normaal geen tijd voor hebben etc zonder druk om ander werk op te pakken.
Oftewel, haal wat van de druk af ipv extra troep toe te voegen. En vraag simpelweg waar zij tegenaan lopen en wat er beter kan.

Verplichte koffiemomenten op vaste tijden, bingo, pubquizen... brrrr wat een horror.

Wat veel mensen vaak lijken te vergeten is dat de techneuten vaak de slimste mensen binnen het bedrijf zijn. Het laatste waar die op zitten te wachten is een C&M profiel dat ze komt coachen.
*knip* voor de leesbaarheid laat ik het even staan, maar toch wel echt de vraag om niet zo enorm generaliserend te reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 17-04-2021 09:24 ]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

gekkie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:21:
[...]

Nou hangt het er wel vanaf of dat inherent is aan de mutatie, of dat het grotendeels komt door gebrek aan fatsoenlijke IC plekken met voldoende uitgerust personeel, zuurstof en medicatie (bij mijn weten waren anesthetica onder andere aan het opraken al daar, personeel zal ook wel niet overhouden en voor zuurstof mocht je familie geloof ik soms ook in de rij gaan staan met een tank).
Dus ik vind dat wat lastig te duiden, helaas want het blijft wel iets om waakzaam op te zijn.
Het is blijkbaar een combinatie van factoren, waarbij vooral veel meer jonge mensen onder de 60 dood gaan:

Spreading faster, hitting harder – why young Brazilians are dying of Covid

Overigens zou het gedragscomponent dat een rol speelt ook ons zorgen moeten baren, gezien dat de jongeren in NL de neiging hebben hetzelfde te doen. :/

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-12 17:12
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:10:
[...]

Fors goedkoper als waar ze vandaag voor gingen op vakantieveilingen. Die gingen tot 15.000.
Maar? Krijg je dan ook de ID kaart van degene waarvan je je kaartje koopt? En zijn corona check app? (Die persoonsgebonden is lijkt me).
Als ze steekproefsgewijs ID en app checken hang je lijkt me? 538 zelf beweert waterdicht te zijn en dat doorverkoop niet mogelijk is.
De kaartjes op vakantieveilingen waren van 538 zelf. De opbrengsten van die kaartjes gaan naar de Voedselbank. Dus mensen met een groot hart/portemonnee, zin in een feestje hebben daar lekker tegen elkaar zitten opbieden.

Zo waterdicht is het systeem niet. Als je bent uitgeloot krijg je een persoonlijke link om daar je kaartjes te bestellen en je gegevens in te vullen. Die link wordt dus doorverkocht.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Pukson schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:44:
[...]

De kaartjes op vakantieveilingen waren van 538 zelf. De opbrengsten van die kaartjes gaan naar de Voedselbank. Dus mensen met een groot hart en zin in een feestje hebben daar lekker tegen elkaar zitten opbieden.

Zo waterdicht is het systeem niet. Als je bent uitgeloot krijg je een persoonlijke link om daar je kaartjes te bestellen en je gegevens in te vullen. Die link wordt dus doorverkocht.
Thanks voor de uitleg.
Wist dat de opbrengst naar de voedselbank ging. Desondanks vond ik het nog altijd bizarre bedragen waar ze voor gingen.
Volgende week zijn ze nog te winnen trouwens via 538.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

https://www.tubantia.nl/b...n-toch-voorbij~a594f3b2b/

Heel veel dingen die herkenbaar zijn, deze viel me wel op
Onderbezetting leidde ertoe dat bron- en contactonderzoekers moeilijke onderzoeken ‘onder het kleed moesten vegen’. ,,Bruiloften met allochtonen zijn genegeerd, vanwege taalproblemen’’, bevestigen verschillende uitzendkrachten die uitbraken moesten helpen indammen. Zij kregen te horen: vul maar ‘thuis’ in als waarschijnlijkste besmettingslocatie, zodat zij een volgend dossier konden oppakken. Een nakijker toont hoe gegevens ‘boordevol fouten’ naar het RIVM gaan.

...

Het stoort bron- en contactonderzoekers nog het meest dat zij aangespoord worden om te constateren dat patiënten het virus ‘thuis’ opliepen. Paul: ,,Er werd gezegd: zet maar ‘thuis’ neer als waarschijnlijke besmettingslocatie. Terwijl het net zo goed op iemands werk kon zijn. Bij ‘thuis’ kun je simpel vaststellen dat partner en kind niks hebben. En op naar het volgende dossier.’’ Brenda vult aan: ,,Als ik de premier op persconferenties hoor zeggen dat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden, denk ik: ja ja... Die gegevens zijn helemaal niet betrouwbaar.’’
Het vrijblijvende aan BCO, dat niet gebruik mag maken van harde gegevens van OV, pintransacties of telefoons want privacy maakt de data die er uit komt matig betrouwbaar maar wel de basis van beleid. Dat er dan slecht beleid uit komt is logisch, garbage in, garbage out. De percentages BCO is waar op gestuurd werd en dan krijg je dit, 80% waarvan de helft verzonnen is zal objectief veel slechter zijn dan 40% die wel goed onderbouwd is en eerlijk de overige 60% als onbekend neerzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 17-04-2021 08:48 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Verwijderd

BarôZZa schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:36:
[...]

Als techneut en ex-team lead krijg ik echt enorm jeuk van bijna al die zaken. Niemand zit te wachten op nog vaker uit de flow/concentratie te worden gehaald voor dit soort onzin. Het klinkt als allemaal extra meetings terwijl de hoeveelheid werk die gedaan moet worden gelijk blijft.

Het klinkt alsof niet-technische mensen hebben bedacht waar techneuten behoefte aan hebben en dat hebben gedaan zonder de techneuten het te laten bedenken.

[...]

Ben jij een techneut of denk je voor een techneut te moeten denken?

Efficiëntie is enorm belangrijk voor techneuten, dat geeft ze rust. Weinig dingen die een techneut meer storen dan een inefficiënte meeting, want diegene weet dat hij/zij die tijd weer moet inhalen. Bij veel andere afdelingen is niet het geval. Een meeting is daar het werk, bij een techneut is het een onderbreking van het werk.

Je hebt het over halen en brengen. Dat is precies het probleem bij techneuten. Vaak komt de rest van het bedrijf alleen maar halen bij techneuten en brengen ze niks. Wil je techneuten wat brengen? Geef ze wat sprints de tijd om hun werkprocessen te verbeteren, om de architectuur te verbeteren, om zaken te refactoren, om zich te verdiepen in zaken waar ze normaal geen tijd voor hebben etc zonder druk om ander werk op te pakken.
Oftewel, haal wat van de druk af ipv extra troep toe te voegen. En vraag simpelweg waar zij tegenaan lopen en wat er beter kan.

Verplichte koffiemomenten op vaste tijden, bingo, pubquizen... brrrr wat een horror.
Bedankt voor de inhoudelijke adviezen. Daar kan ik zeker wat mee. Overigens zijn de meeste activiteiten vrijwillig ;)

Eerste indruk is dat een deel van de techneuten niet goed aan kan geven wat ze willen anders dan ‘laat me gewoon rustig in mijn eentje ongestoord werken’. Daar wordt zeker gehoor aan gegeven maar draagt niet echt bij aan de sfeer in het team. Daar zit de catch.

Ik ga aan ons MT aangeven dat in gesprek gaan en vragen waar de behoefte ligt een goede stap is om op te pakken :)

• BarôZZa
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:46:
[...]

Bedankt voor de inhoudelijke adviezen. Daar kan ik zeker wat mee. Overigens zijn de meeste activiteiten vrijwillig ;)

Eerste indruk is dat een deel van de techneuten niet goed aan kan geven wat ze willen anders dan ‘laat me gewoon rustig in mijn eentje ongestoord werken’. Daar wordt zeker gehoor aan gegeven maar draagt niet echt bij aan de sfeer in het team. Daar zit de catch.

Ik ga aan ons MT aangeven dat in gesprek gaan en vragen waar de behoefte ligt een goede stap is om op te pakken :)
Dat is toch enorm duidelijk? Laat ze met rust. Ga niet zelf invullen wat diegene werkelijk wilt.

Als de sfeer niet goed is, dan ligt dat er waarschijnlijk aan dat de techneuten verzuipen in het werk. Doe daar wat aan. Als techneuten ontspannen zijn en voldoende tijd hebben, dan zoeken ze elkaar echt wel op.

• Yucon

Yucon

*broem*

[...]

Virtuele borrels zijn massaal. 1:1 contact met oprechte interesse en 'hoe gaat het nu echt met je?' zijn verschillende dingen. Ik heb het idee dat soms die borrels een reflex zijn om aan de lastigere tweede variant te ontkomen maar dat wil nog niet zeggen dat het ook werkt. Juist de wat introvertere mensen sneeuwen daarin onder.

Verder is er ook nog een ander aspect. Dat sommige mensen eventueel niet zo'n zin hebben in sociaal contact kan best zijn. Je spreekt over vrijwillig, maar vergis je niet dat er toch best een sociale druk ervaren kan worden. Maar belangrijker is dat je niet toestaat dat mensen zich afzonderen als dat eigenlijk niet kan. Zakelijk heb je een bepaalde mate van communicatie nodig omdat er onderlinge afhankelijkheden in het werk van mensen zit. Het is in deze tijd ook makkelijk om je aan noodzakelijke communicatie te onttrekken door simpelweg teams op 'niet storen' te zetten of niet te antwoorden ofzo. Dat is geweldig frustrerend voor de afhankelijke partij en dat is iets waar je wel heel scherp op moet zijn. Als je dat niet doet gaat de sfeer er compleet aan omdat mensen hun werk niet goed kunnen doen en daar het werken op afstand de schuld van geven.. terwijl het eigenlijk gewoon het asociale gedrag van collega's is die zich als een eikel gedragen. Niet eens altijd bewust trouwens. Je komt er op afstand gewoon makkelijker mee weg.

Dit aspect los je niet met borrels op.

Ik hoor wel eens dat het beeld bestaat 'dat dit of dat geen aandacht van het management nodig heeft omdat we zelfsturende teams hebben'. Dat klopt zolang het goed werkt. Zodra dat niet goed blijkt te werken is bijsturing nodig want dat gaat niet vanzelf. En daar heb je typisch wat meer detailaandacht voor planning en ook voor de werking van onderlinge communicatie (triggers en terugkoppeling) nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Yucon op 17-04-2021 09:11 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:36
BarôZZa schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:57:
[...]

Dat is toch enorm duidelijk? Laat ze met rust. Ga niet zelf invullen wat diegene werkelijk wilt.

Als de sfeer niet goed is, dan ligt dat er waarschijnlijk aan dat de techneuten verzuipen in het werk. Doe daar wat aan. Als techneuten ontspannen zijn en voldoende tijd hebben, dan zoeken ze elkaar echt wel op.
Je generaliseert echt enorm. Jij functioneert zoals je omschrijft, maar het is nogal een klassieke fout om te denken dat iedereen functioneert zoals jij dat doet.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-12 15:40
giantgiantus schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:08:
[...]

Je generaliseert echt enorm. Jij functioneert zoals je omschrijft, maar het is nogal een klassieke fout om te denken dat iedereen functioneert zoals jij dat doet.
Volledig mee eens. De ontwikkelaars die wij in dienst hebben hebben juist de behoefte aan niet alleen werkgerelateerde zaken, maar ook aan koffie automaat praat. Dat laatste schiet er wel eens bij in. Omdat we een werkruimte hebben geschikt voor 40 + man hebben wij afgesproken 2 dag per week, wel op kantoor te zijn, waarbij de 1,5 meter (ruim) wordt aangehouden.
Wel is het geen verplichting, wanneer het niet goed uit komt of iemand het niet wil, dan kan die gewoon thuiswerken.

Moet ook zeggen dat we een beetje op sociale techneuten selecteren, IPV een groep mensen die liefst alleen op hun (zolder)kamertje een opdracht uitvoert.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:44

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Gelukkig doen wij niet aan koffiemomenten of dagstart online. Maar goed ook, zou er niet aan mee gaan doen. Vind die online overlwggwn sowieso al niets. Tot drie personen te doen, maar met meerdere mensen is het echt niet effectief overleggen. Merk ook dat de helft vaak niets zegt of afgeleid is.

Met kerst een online pubquiz gehouden met de gehele afdeling. Één keer was grappig, maar zou niet nog een keer meedoen. Want echt leuk was het niet online.

Afgelopen weken weer meer dagen naar kantoor geweest en moet zeggen, heerlijk!

Do { Ping } while ( LOL )

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:01

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Toch even weer vriendelijk het verzoek om in dit topic niet je eigen n=1 ervaringen te posten, dat vertroebelt de discussie nogal. In het slowchat topic kan je wél je mening over jouw lokale kantoor pubquiz geven ;).

Daarnaast: graag ook niet elkaar continu de maat nemen. Discussie kan en mag best scherp, maar op de inhoud, niet op de man.

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 17-04-2021 09:29 ]

• BarôZZa
*knip* we stoppen met elkaar verwijten maken, zie modbreak
jbdeiman schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:19:
[...]

Volledig mee eens. De ontwikkelaars die wij in dienst hebben hebben juist de behoefte aan niet alleen werkgerelateerde zaken, maar ook aan koffie automaat praat. Dat laatste schiet er wel eens bij in. Omdat we een werkruimte hebben geschikt voor 40 + man hebben wij afgesproken 2 dag per week, wel op kantoor te zijn, waarbij de 1,5 meter (ruim) wordt aangehouden.
Wel is het geen verplichting, wanneer het niet goed uit komt of iemand het niet wil, dan kan die gewoon thuiswerken.

Moet ook zeggen dat we een beetje op sociale techneuten selecteren, IPV een groep mensen die liefst alleen op hun (zolder)kamertje een opdracht uitvoert.
*knip*

Een koffiegesprek is ongedwongen op een moment dat het diegene uitkomt en het diegene dus niet uit de flow haalt. Je kan dat niet vervangen met een virtuele variant.

Als techneuten naar kantoor willen gaan: prima. Of iemand sociaal is is verre van een vereiste voor bijvoorbeeld een programmeur, een niet-sociale programmeur is vaak prima inzetbaar. Mijn punt is dat je het ze zelf moet laten bedenken en dat je als bedrijf niet van alles voor de techneuten moet gaan bedenken. Techneuten denken anders. Over het algemeen uiteraard, maar het is vrij logisch dat iemand die liever het grootste deel van de tijd achter de computer zit andere wensen heeft dan iemand die het grootste deel van de tijd met mensen praat.

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 17-04-2021 09:35 ]

• Yucon

Yucon

*broem*

IJzerlijm schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:46:

Heel veel dingen die herkenbaar zijn, deze viel me wel op

[...]

Het vrijblijvende aan BCO, dat niet gebruik mag maken van harde gegevens van OV, pintransacties of telefoons want privacy maakt de data die er uit komt matig betrouwbaar maar wel de basis van beleid. Dat er dan slecht beleid uit komt is logisch, garbage in, garbage out. De percentages BCO is waar op gestuurd werd en dan krijg je dit, 80% waarvan de helft verzonnen is zal objectief veel slechter zijn dan 40% die wel goed onderbouwd is en eerlijk de overige 60% als onbekend neerzetten.
Om te voorkomen dat deze ondersneeuwt quote ik hem ook een keer. Dit is echt heel erg de moeite van het lezen waard.

Wat fragmenten:
De week daarop volgen de eerste ziekenhuisopnames in de regio Rotterdam. Een betrokken arts-microbioloog weet het nog precies. ,,Tussen tien en elf uur ’s avonds wilde ik onze allereerste coronapatiënt melden. We riepen als ziekenhuis ons crisisteam bijeen en wachtten op instructie van de GGD. Pas rond middernacht kreeg ik de GGD-arts aan de lijn. Die zei: ‘Weet u wel dat het nacht is? We bellen morgen wel terug.’ Twintig mensen luisterden mee. Wij werden totaal aan ons lot overgelaten. We hebben het er nog wel eens over hoe volstrekt krankzinnig dat was.’’
Gebrek aan regie wordt ook pijnlijk duidelijk na de persconferentie op 6 augustus 2020. De Jonge zegt dan dat ‘we dankzij bron- en contactonderzoek vuurtjes snel uit kunnen trappen’. Nog geen 24 uur later maken de GGD Amsterdam en Rotterdam bekend het bron- en contactonderzoek uit te kleden. Door die boodschap wordt De Jonge compleet overvallen. Hij kookt van woede.

Omgekeerd worden GGD-directeuren ook meermaals verrast door zijn aankondigingen. ,,Ook al was er vooraf intensief contact tussen GGD’s en , in de persconferentie hoorden we dan ineens dingen die niet waren afgesproken’’, verklaart Van der Velpen. Een collega-directeur: ,,In Kamerbrieven stonden beloftes terwijl daar in onze beleving nog over gesproken moest worden. Wij moesten het dan weer oplossen.’’ Als De Jonge - zonder medeweten van GGD-directeuren - aankondigt op welke dag het vaccineren start, vallen hun monden open van verbazing.
Volgens deskundigen komt dit doordat zelfs nu niet duidelijk is wie de leiding heeft. Dat blijkt ook als het ‘redteam’, een club van onafhankelijke experts, op 13 augustus om tafel gaat met minister De Jonge en zijn hoogste ambtenaar. Bosman: ,,Wij vroegen aan De Jonge en secretaris-generaal Erik Gerritsen: ‘Wie is de baas van de GGD?’ Tot mijn grote verbazing keken zij elkaar aan en herhaalden zij de vraag.’’ Volgens de wet kan de minister aanwijzingen geven aan de voorzitter van de veiligheidsregio en die kan vervolgens de eigen GGD aansturen. In ‘oorlogstijd’ moet de minister de touwtjes in handen krijgen, vinden experts als Bosman en De Vries.

• Yucon

Yucon

*broem*

BarôZZa schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 09:29:

Als techneuten naar kantoor willen gaan: prima. Of iemand sociaal is is verre van een vereiste voor bijvoorbeeld een programmeur, een niet-sociale programmeur is vaak prima inzetbaar. Mijn punt is dat je het ze zelf moet laten bedenken en dat je als bedrijf niet van alles voor de techneuten moet gaan bedenken. Techneuten denken anders. Over het algemeen uiteraard, maar het is vrij logisch dat iemand die liever het grootste deel van de tijd achter de computer zit andere wensen heeft dan iemand die het grootste deel van de tijd met mensen praat.
In het algemeen kun je zeggen dat er zowel op het technische vlak als op het organisatorisch/emotionele vlak kunnen bestaan. Degene die je hier buiten de techneutengroep plaatst hebben vaak geen zicht op technische problemen terwijl die ontzettend aanwezig kunnen zijn en grote invloed op het eindresultaat kunnen hebben. Door die mensen er wat borreltjes tegenaan te laten gooien kom je in dat geval geen steek verder. Maar waarom zouden technische mensen niet net zo goed een enorme blinde vlek voor het organisatorisch/emotionele aspect kunnen hebben? Als mensen niet meer met elkaar praten los je dat evenmin op door wat code te refactoren.

Wat is volgens jou de juiste aanpak als het niet blijkt te werken en de programmeurs onderling ruzie beginnen te krijgen? Wie moet dan in jouw optiek bedenken hoe het beter moet? :)

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41
[...]

Vrijwillig klinkt vaak vrijwilliger dan het is of wordt geïnterpreteerd, zeker met dat soort "sociale activiteiten" want je wilt natuurlijk niet het risico om nog verder buiten de boot te vallen op een vlak waar van je denkt dat je misschien al matig scoort.
De catch zit hem er misschien wel in dat jij een bepaald denkbeeld over wat bijdraagt aan het sfeer in een team, opdraagt aan een team. Niet elk team of afdeling is hetzelfde, maar een hoop mensen en teams halen ook veel voldoening uit dat het werkt zelf gewoon lekker en gesmeerd loopt en blijft lopen. Alles daar buiten zijn randzaken, die goed geregeld moeten zijn en er dus voor moeten zorgen dat ze niet in het vaarwater van het eerste komen.

Kortom aan teambuilding doen middels activiteiten die heel ver van het werk afliggen waarvoor men is aangenomen, kan juist voelen als zinloos en een verplichting om iets te doen waar men eigenlijk geen zin in heeft. Mij lijkt het zinvoller om aan teambuilding te doen, door te zorgen dat een team maximaal succesvol kan zijn in het werk waar voor ze zijn aangenomen en daar kan dan best een borrel en waardering bij als er iets met succes afgerond wordt, of nog beter, investeringen op de vlakken die zij nuttig achten.

Nou zal ook de ene techneut de andere niet zijn, het niveau zal wellicht ook meespelen, maar het lijkt me goed om het in het achterhoofd te houden.
Atlijd zinvol.

Beetje offtopic, maar goed als het de werkbeleving van een techneut weer wat beter kan maken is dat mooi meegenomen.
Pagina: 1 ... 82 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.