Snap de frustratie en voor een deel klopt het ook. Helaas zijn er ook genoeg mensen die, ondanks dat ze zelf heel voorzichtig zijn, de sjaak zijn omdat een ander in hun omgeving Corona heeft opgelopen door het niet zo serieus te nemen. Ik ken van beide kanten mensen, alhoewel een absolute tweedeling hier ook zeker niet te maken is. Zo ken ik mensen die wel elke dag naar kantoor gaan, maar dat doen omdat vanwege hun werkzaamheden thuiswerken bijna niet te doen is en ze daar met 5 of 10 mensen verspreid in een pand zitten waar normaal 500 mensen zitten. Anderzijds zie ik ook vaak genoeg een makelaarskantoor hier in de buurt die met bijna volle bezetting lijkt te werken, waarbij ik weet dat een redelijk deel van de medewerkers niets anders doet dan de hele dag achter de computer zitten (wat dus ook prima vanuit thuis kan).codex schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:33:
[...]
Weet je wat mij nu het meeste irriteert? Dat blijkbaar er nog steeds mensen rondlopen die kostte wat het kost optimaal hun vrijheden willen benutten (naar kantoor gaan terwijl je thuis kunt werken, met groepen afspreken, met een verkoudheidje toch boodschappen doen, lekker sch#t aan die corona regels, etc) en zich blijkbaar niet beseffen dat hun gedrag ons vasthoudt in deze situatie. Die 9000 besmettingen zijn niet voornamelijk mensen die zich keurig aan de maatregelen houden, het tegenovergestelde.
Probeer dat alleen maar over te brengen, het gaat er serieus niet in. Boos zijn over aanhoudende maatregelen, horeca die dicht is, sportscholen die dicht zijn, maar ondertussen onderdeel van het probleem zijn.
</rant>
Zeker, helemaal mee eens. Echter ook hier is het soms niet helemaal zo duidelijk. Ken iemand die contact heeft gehad met iemand die Corona bleek te hebben. Moment van dat contact, samen in de auto zitten, had de later positief bevonden persoon nog geen klachten (in ieder geval niets dermate dat je zou vermoeden dat t Corona zou kunnen zijn), 1 of 2 dagen laten wel flink klachten en positief. In dit specifieke geval is de andere persoon gelukkig niet besmet geraakt, maar het had wel gekund. Had deze persoon dan totaal geen contact mogen hebben (familielid) terwijl er geen enkele aanleiding tot zorgen was op dat moment?Rockvee2 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:37:
[...]
Het zou al een boel helpen als mensen met klachten thuis zouden blijven , zich laten testen en pas bij een negatieve test weer naar buiten gaat.
Als goed is heb je binnen 24 uur je uitslag en moet je 1 a 2 dagen thuis blijven.
Hoe moeilijk is dit? Misschien kan iemand dat verklaren/uitleg geven?
Betreft hooikoorts, dat is iets waar ik dan niet zo snel een oplossing voor weet. Elke dag een staaf in je neus is ook niet fijn.
Ik vind het wel een kwalijke zaak indien men ofwel echt duidelijke klachten heeft, maar men zich niet laat testen en doorgaat met het leven alsof er niets aan de hand is (bezoek, werken, winkelen). Of anders mensen die zelfs al positief getest zijn, maar die dan alsnog bij anderen op bezoek gaan etc. Voor die heb ik geen goed woord over, die zijn onderdeel van het probleem, helaas.
Nouja, het daggemiddeld van deze week staat nu met nog 2 dagen te gaan op 7364 besmettingen, vorige week was dat 6990 (waarbij toen de laatste 2 dagen ook nog de meeste besmettingen hadden). Het is nu ook voor het eerst in 3 weken dat er in een week weer toename is, de vorige 2 weken zaten we met een groei van 0.97 (minimale daling dus), nu zit het voorlopige getal op 1.05. Die mogelijke storing was in deze lopende week, dus het kan hooguit nog iets slechter uitvallen (alhoewel ik vermoed dat alle achterstallige data nu weer bijgewerkt is).FabianGTI schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:43:
[...]
Het lastige is dat we niet weten hoeveel oude meldingen er tussen zitten vanuit de GGD storing.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT