• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
codex schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:33:
[...]

Weet je wat mij nu het meeste irriteert? Dat blijkbaar er nog steeds mensen rondlopen die kostte wat het kost optimaal hun vrijheden willen benutten (naar kantoor gaan terwijl je thuis kunt werken, met groepen afspreken, met een verkoudheidje toch boodschappen doen, lekker sch#t aan die corona regels, etc) en zich blijkbaar niet beseffen dat hun gedrag ons vasthoudt in deze situatie. Die 9000 besmettingen zijn niet voornamelijk mensen die zich keurig aan de maatregelen houden, het tegenovergestelde.

Probeer dat alleen maar over te brengen, het gaat er serieus niet in. Boos zijn over aanhoudende maatregelen, horeca die dicht is, sportscholen die dicht zijn, maar ondertussen onderdeel van het probleem zijn.
</rant>
Snap de frustratie en voor een deel klopt het ook. Helaas zijn er ook genoeg mensen die, ondanks dat ze zelf heel voorzichtig zijn, de sjaak zijn omdat een ander in hun omgeving Corona heeft opgelopen door het niet zo serieus te nemen. Ik ken van beide kanten mensen, alhoewel een absolute tweedeling hier ook zeker niet te maken is. Zo ken ik mensen die wel elke dag naar kantoor gaan, maar dat doen omdat vanwege hun werkzaamheden thuiswerken bijna niet te doen is en ze daar met 5 of 10 mensen verspreid in een pand zitten waar normaal 500 mensen zitten. Anderzijds zie ik ook vaak genoeg een makelaarskantoor hier in de buurt die met bijna volle bezetting lijkt te werken, waarbij ik weet dat een redelijk deel van de medewerkers niets anders doet dan de hele dag achter de computer zitten (wat dus ook prima vanuit thuis kan).
Rockvee2 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:37:
[...]
Het zou al een boel helpen als mensen met klachten thuis zouden blijven , zich laten testen en pas bij een negatieve test weer naar buiten gaat.

Als goed is heb je binnen 24 uur je uitslag en moet je 1 a 2 dagen thuis blijven.

Hoe moeilijk is dit? Misschien kan iemand dat verklaren/uitleg geven?

Betreft hooikoorts, dat is iets waar ik dan niet zo snel een oplossing voor weet. Elke dag een staaf in je neus is ook niet fijn.
Zeker, helemaal mee eens. Echter ook hier is het soms niet helemaal zo duidelijk. Ken iemand die contact heeft gehad met iemand die Corona bleek te hebben. Moment van dat contact, samen in de auto zitten, had de later positief bevonden persoon nog geen klachten (in ieder geval niets dermate dat je zou vermoeden dat t Corona zou kunnen zijn), 1 of 2 dagen laten wel flink klachten en positief. In dit specifieke geval is de andere persoon gelukkig niet besmet geraakt, maar het had wel gekund. Had deze persoon dan totaal geen contact mogen hebben (familielid) terwijl er geen enkele aanleiding tot zorgen was op dat moment?

Ik vind het wel een kwalijke zaak indien men ofwel echt duidelijke klachten heeft, maar men zich niet laat testen en doorgaat met het leven alsof er niets aan de hand is (bezoek, werken, winkelen). Of anders mensen die zelfs al positief getest zijn, maar die dan alsnog bij anderen op bezoek gaan etc. Voor die heb ik geen goed woord over, die zijn onderdeel van het probleem, helaas.
FabianGTI schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:43:
[...]
Het lastige is dat we niet weten hoeveel oude meldingen er tussen zitten vanuit de GGD storing. :/
Nouja, het daggemiddeld van deze week staat nu met nog 2 dagen te gaan op 7364 besmettingen, vorige week was dat 6990 (waarbij toen de laatste 2 dagen ook nog de meeste besmettingen hadden). Het is nu ook voor het eerst in 3 weken dat er in een week weer toename is, de vorige 2 weken zaten we met een groei van 0.97 (minimale daling dus), nu zit het voorlopige getal op 1.05. Die mogelijke storing was in deze lopende week, dus het kan hooguit nog iets slechter uitvallen (alhoewel ik vermoed dat alle achterstallige data nu weer bijgewerkt is).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:46:
[...]

Ook tijdens de ramadan is dagelijks moskeebezoek. Maar ok, nu wordt het wel erg slow. Dus wil je meer weten, even googlen
Moskeebezoek is doorgaans na iftar. De avondklok maakt het zo goed als onmogelijk om na het eten nog naar de moskee te gaan. :P

Maar ehh, (maximaal) € 7,50 per persoon voor een uitje? Ik hoop dat ze met een 10-rittenkaart komen (10 tests voor € 60) ofzo. 8)7

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:41

codex

Geen OpenAI agent :)

Moi_in_actie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:52:
[...]

Snap de frustratie en voor een deel klopt het ook. Helaas zijn er ook genoeg mensen die, ondanks dat ze zelf heel voorzichtig zijn, de sjaak zijn omdat een ander in hun omgeving Corona heeft opgelopen door het niet zo serieus te nemen. Ik ken van beide kanten mensen, alhoewel een absolute tweedeling hier ook zeker niet te maken is. Zo ken ik mensen die wel elke dag naar kantoor gaan, maar dat doen omdat vanwege hun werkzaamheden thuiswerken bijna niet te doen is en ze daar met 5 of 10 mensen verspreid in een pand zitten waar normaal 500 mensen zitten. Anderzijds zie ik ook vaak genoeg een makelaarskantoor hier in de buurt die met bijna volle bezetting lijkt te werken, waarbij ik weet dat een redelijk deel van de medewerkers niets anders doet dan de hele dag achter de computer zitten (wat dus ook prima vanuit thuis kan).

[...]

Zeker, helemaal mee eens. Echter ook hier is het soms niet helemaal zo duidelijk. Ken iemand die contact heeft gehad met iemand die Corona bleek te hebben. Moment van dat contact, samen in de auto zitten, had de later positief bevonden persoon nog geen klachten (in ieder geval niets dermate dat je zou vermoeden dat t Corona zou kunnen zijn), 1 of 2 dagen laten wel flink klachten en positief. In dit specifieke geval is de andere persoon gelukkig niet besmet geraakt, maar het had wel gekund. Had deze persoon dan totaal geen contact mogen hebben (familielid) terwijl er geen enkele aanleiding tot zorgen was op dat moment?

Ik vind het wel een kwalijke zaak indien men ofwel echt duidelijke klachten heeft, maar men zich niet laat testen en doorgaat met het leven alsof er niets aan de hand is (bezoek, werken, winkelen). Of anders mensen die zelfs al positief getest zijn, maar die dan alsnog bij anderen op bezoek gaan etc. Voor die heb ik geen goed woord over, die zijn onderdeel van het probleem, helaas.

[...]

Nouja, het daggemiddeld van deze week staat nu met nog 2 dagen te gaan op 7364 besmettingen, vorige week was dat 6990 (waarbij toen de laatste 2 dagen ook nog de meeste besmettingen hadden). Het is nu ook voor het eerst in 3 weken dat er in een week weer toename is, de vorige 2 weken zaten we met een groei van 0.97 (minimale daling dus), nu zit het voorlopige getal op 1.05. Die mogelijke storing was in deze lopende week, dus het kan hooguit nog iets slechter uitvallen (alhoewel ik vermoed dat alle achterstallige data nu weer bijgewerkt is).
Natuurlijk zijn er mensen die er alles aan doen om besmettingen te voorkomen en toch besmet raken. Ik geloof alleen niet in 9k besmettingen die domme pech zijn ondanks onzorgvuldig handelen. Dezelfde mensen die op social lopen te klagen over de maatregelen en dat alles per direct moet worden opgeheven zijn naar mijn idee de spil van de problemen waar wij nu mee te maken hebben.

En ja, scholen zullen absoluut hebben bijgedragen. Die beslissing begrijp ik, maar het hield tegelijkertijd ouders thuis die vanwege de zorg voor hun kinderen de deur niet uit konden.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
7,50 om even een hapje te eten of een biertje/koffie te drinken. Dat zal dan ook wel 7,50 worden om de sportschool in te mogen als dat uberhaupt weer mogelijk is.

Ik neem ook aan dat voor de terrassen, mochten de cijfers het toelaten in mei, weer open gaan direct een testbewijs nodig is. Het zal flink druk worden bij de teststraten van Lead Healthcare.

Gezien de geldigheid 40 uur is zal iedereen dus op donderdagmiddag of vrijdagochtend gaan testen en zijn de terrassen doordeweeks stil.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12 12:09
Wolly schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:08:
7,50 om even een hapje te eten of een biertje/koffie te drinken. Dat zal dan ook wel 7,50 worden om de sportschool in te mogen als dat uberhaupt weer mogelijk is.

Ik neem ook aan dat voor de terrassen, mochten de cijfers het toelaten in mei, weer open gaan direct een testbewijs nodig is. Het zal flink druk worden bij de teststraten van Lead Healthcare.

Gezien de geldigheid 40 uur is zal iedereen dus op donderdagmiddag of vrijdagochtend gaan testen en zijn de terrassen doordeweeks stil.
Inderdaad. Ik ben benieuwd waar ze het personeel vandaan gaan halen om die enorme berg tests uit te gaan voeren op donderdag en vrijdag.

Al denk ik dat het met de kleine terrassen nog mee gaat vallen, en iedereen die de eigenaar kent gewoon door mag lopen...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:14:
[...]

Inderdaad. Ik ben benieuwd waar ze het personeel vandaan gaan halen om die enorme berg tests uit te gaan voeren op donderdag en vrijdag.

Al denk ik dat het met de kleine terrassen nog mee gaat vallen, en iedereen die de eigenaar kent gewoon door mag lopen...
En wat als de uitbater een stevige boete krijgt als hij geen 'bewijs' kan weerleggen?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12 12:23
codex schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:07:
[...]

Natuurlijk zijn er mensen die er alles aan doen om besmettingen te voorkomen en toch besmet raken. Ik geloof alleen niet in 9k besmettingen die domme pech zijn ondanks onzorgvuldig handelen. Dezelfde mensen die op social lopen te klagen over de maatregelen en dat alles per direct moet worden opgeheven zijn naar mijn idee de spil van de problemen waar wij nu mee te maken hebben.

En ja, scholen zullen absoluut hebben bijgedragen. Die beslissing begrijp ik, maar het hield tegelijkertijd ouders thuis die vanwege de zorg voor hun kinderen de deur niet uit konden.
Je bedoelt kinderen met snotneus naar opa en oma, want je hebt geen aangewezen vitale functie, kunt niet thuiswerken, maar er moet wel brood op de plank komen. Dus gedwongen om het risico te nemen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Wolly
  • Niet online
[...]

Reken er maar op dat de boa’s een (digitaal) middel krijgen om te controleren of de eigenaar wel het controlewerk van de overheid uitvoert.

De minister heeft immers gezegd dat zaken alleen open mogen als ze zich houden aan de regels. We hebben met de avondklok gezien dat het geen probleem was om hier opsporingscapaciteit voor vrij te maken.

Het zal nog druk worden in de parken met mensen en koelboxen die geen tijd, zin of geld er voor over hebben om te sneltesten.

• Stoney3K
souljah1h schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:15:
[...]

En wat als de uitbater een stevige boete krijgt als hij geen 'bewijs' kan weerleggen?
Dat gebeurt pas als een BOA elke afzonderlijke klant kan vragen om een testbewijs. Er geldt nog altijd het principe 'onschuldig tenzij tegendeel bewezen'. Grootschalige centrale registratie wordt moeilijk, want, AVG, privacy he.

En sinds personeel ook nog eens uitgezonderd is van die verplichting, en de horeca veel met tijdelijke krachten werkt, kan dat best nog wel eens ingewikkeld worden. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 16-04-2021 16:19 ]

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Oké, die *geen naamsverbasteringen aub*kosten dus 7,50 euro. Dat is in ieder geval één ding dat duidelijk is. Nu mag De Jonge nog eens duidelijk uitleggen wat de epidemiologische situatie moet zijn om er mee te kappen. Ik dacht namelijk dat we in juli allemaal ons eerste prikje zouden krijgen, dus in hoeverre moeten we dan nog teren op die testbewijzen.

Ja, ik weet het. Varianten, varianten, varianten, varianten en varianten. Wéér een reden om wéér niet van dat virus af te zijn. Als de overheid eerlijk is, dan moeten zij dit risico eens duidelijk uitleggen maar tijdens de persconferenties. Hun huidige boodschap sluit daar niet bij aan, want die duidt er op dat als iedereen gevaccineerd is we van Corona af zijn hier.

Ik voorzie in ieder geval genoeg gezeik met die testen. Van storingen tot capaciteitsproblemen en mensen die te laat of geen testuitslagen krijgen. Onderaan de streep is het altijd Jan met de pet die de lul is.

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 16-04-2021 16:30 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-12 16:45

Agent47

I always close my contracts.

Ik denk eigenlijk dat het " naaien" nu echt gaat beginnen. Mensen waren het al zat en nu nog meer. Ik denk dat heel veel mensen zich inderdaad donderdag / vrijdag laten testen. Ik denk ook dat mensen nu juist veel mensen thuis gaan uitnodigen. Ik las hier laatst iets over een nummer dat gebeld kon worden om mensen aan te geven?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• arbraxas
Soccer98 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:18:
Oké, die kosten dus 7,50 euro. Dat is in ieder geval één ding dat duidelijk is. Nu mag De Jonge nog eens duidelijk uitleggen wat de epidemiologische situatie moet zijn om er mee te kappen. Ik dacht namelijk dat we in juli allemaal ons eerste prikje zouden krijgen, dus in hoeverre moeten we dan nog teren op die testbewijzen.

Ja, ik weet het. Varianten, varianten, varianten, varianten en varianten. Wéér een reden om wéér niet van dat virus af te zijn. Als de overheid eerlijk is, dan moeten zij dit risico eens duidelijk uitleggen maar tijdens de persconferenties. Hun huidige boodschap sluit daar niet bij aan, want die duidt er op dat als iedereen gevaccineerd is we van Corona af zijn hier.
Van corona misschien wel, de maatregelen moet ik nog maar zien.
Nog steeds zitten we met een avondklok en gezien de investering en moeite die gedaan worden voor dit testen en de gekozen benaming "testsamenleving" zie ik dit niet meer verdwijnen.
Dat gebeurt pas als een BOA elke afzonderlijke klant kan vragen om een testbewijs. Er geldt nog altijd het principe 'onschuldig tenzij tegendeel bewezen'. Grootschalige centrale registratie wordt moeilijk, want, AVG, privacy he.
Basisrechten met voeten treden om op te treden tegen corona? Dat doen we niet in Nederland.
Dus kun je er wel vanuit gaan dat handhavers dat recht gewoon gaan krijgen, met toegang tot een "geanomiseerde"database zo uit te lezen op de PDA. RFID chipje en het kan op afstand.

[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 16-04-2021 16:30 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-12 19:48

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:18:
[...]

En sinds personeel ook nog eens uitgezonderd is van die verplichting, en de horeca veel met tijdelijke krachten werkt, kan dat best nog wel eens ingewikkeld worden. ;)
Dat onschuldig tenzij tegendeel bewezen gaan we wel alles aan doen om dat om te draaien. :+

• Stoney3K
Indoubt schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:25:
[...]

Dat onschuldig tenzij tegendeel bewezen gaan we wel alles aan doen om dat om te draaien. :+
Dat is ook precies waar ik me het meeste zorgen om maak. Dat begon al bij de 'gezondheidscheck' overal aan de deur waar je by default als gevaarlijk werd beschouwd tot je zelf kon aantonen dat je dat niet was.

Misschien moeten we dat hellende vlak niet op willen gaan want het wordt heel snel een afgrond.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:29

Vrijdag

De Zwarte

arbraxas schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:21:
[...]

Van corona misschien wel, de maatregelen moet ik nog maar zien.
Nog steeds zitten we met een avondklok en gezien de investering en moeite die gedaan worden voor dit testen en de gekozen benaming "testsamenleving" zie ik dit niet meer verdwijnen.

[...]
De oplossing is natuurlijk een coronapaspoort, welke geldig is in heel Europa. Een compleet nieuwe wereld zal er voor je opengaan met zo'n paspoort 8)

ja, ik ben enigszins sarcastisch ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

Het sneue is dat we het zelf in de hand hebben of zo'n testsamenleving er komt of niet. Aangezien veel mensen inmiddels zo verlangen naar een uitje zijn er veel bereid om mee te doen, dat zie je nu al gebeuren. Het is eigenlijk een vorm van emotionele chantage. Zodra niemand er gebruik van zou maken dan faalt het project, maar helaas zijn er zat mensen die deze testsamenleving maar al te graag aangrijpen als een manier om weer iets te kunnen ondernemen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:46

Metro2002

Memento mori

AFM: 'Belastingdienst, bereid je voor op kwijtschelden schulden'

Er wordt op het moment gediscusieerd over of en wanneer de nog openstaande belastingen van bedrijven moeten worden geind.

Eigenlijk bizar dat dit uberhaupt een discussiepunt is. Als je als overheid verplicht de boel sluit en mensen verbied geld te verdienen kun je het ook niet maken om wel belasting te heffen. En dat je die discussie voert als veel bedrijven nog uberhaupt niet open mogen vind ik al helemaal vreemd.

Ik zou zeggen: verreken de belastingschuld met eventueel ontvangen steun en schrap de rest maar wel pas als de boel weer open mag.

Als ze nu doorzetten en gaan innen zie ik de bedrijven straks bij bosjes omvallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 16-04-2021 16:32 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:57

Dennis1812

Amateur prutser

Laguna schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:30:
Het sneue is dat we het zelf in de hand hebben of zo'n testsamenleving er komt of niet. Aangezien veel mensen inmiddels zo verlangen naar een uitje zijn er veel bereid om mee te doen, dat zie je nu al gebeuren. Het is eigenlijk een vorm van emotionele chantage. Zodra niemand er gebruik van zou maken dan faalt het project, maar helaas zijn er zat mensen die deze testsamenleving aangrijpen als een manier om weer iets te kunnen ondernemen.
En of mensen er aan toe zijn..
De vakantieveilingen veiling van oranjefans 538 gaat voor ruim 10k+ voor 2 kaartjes..
Lullig als je dan positief getest wordt van te voren.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Stoney3K
Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:31:

Er wordt op het moment gediscusieerd over of en wanneer de nog openstaande belastingen van bedrijven moeten worden geind.
Kwijtschelden? Wat denk je zelf, we zijn toch Sinterklaas niet...

Er is niets heiligers in Den Haag dan de blauwe enveloppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 16-04-2021 16:35 ]

• Wolly
  • Niet online
Het sneue is dat we het zelf in de hand hebben of zo'n testsamenleving er komt of niet. Aangezien veel mensen inmiddels zo verlangen naar een uitje zijn er veel bereid om mee te doen, dat zie je nu al gebeuren. Het is eigenlijk een vorm van emotionele chantage. Zodra niemand er gebruik van zou maken dan faalt het project, maar helaas zijn er zat mensen die deze testsamenleving aangrijpen als een manier om weer iets te kunnen ondernemen.
Alle vitale oudjes met pfizer in hun arm zullen binnenkort wel een mailing krijgen om de vaccinatie te koppelen in hun corona check app. Daarmee kunnen ze dan een groen scherm tonen en weer lekker op de terrasjes zitten.

Toch nog een beetje omzet voor de horeca op doordeweekse dagen 😎

• Metro2002
  • Laatst online: 10:46

Metro2002

Memento mori

Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:33:
[...]

Er is niets heiligers in Den Haag dan de blauwe enveloppen.
Maar voor die blauwe envelopjes, laten we ze facturen noemen, moet je wel een dienst bewijzen als overheid.
Wolly schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:34:
[...]

Alle vitale oudjes met pfizer in hun arm zullen binnenkort wel een mailing krijgen om de vaccinatie te koppelen in hun corona check app. Daarmee kunnen ze dan een groen scherm tonen en weer lekker op de terrasjes zitten.

Toch nog een beetje omzet voor de horeca op doordeweekse dagen 😎
Hoeveel vitale oudjes hebben een smartphone denk je :+ ?

[ Voor 45% gewijzigd door Metro2002 op 16-04-2021 16:38 ]

• Wolly
  • Niet online
Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:37:

Hoeveel vitale oudjes hebben een smartphone denk je :+ ?
In mijn directe omgeving allemaal, leeftijd 60 t/m 82.

Ook allemaal een electrische fiets van Stella trouwens :7

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-12 15:46
Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:31:

De Belastingdienst gaat daar helemaal niet over, maar goed.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:33:
Ik had dus echt de betaling moeten uitstellen...
Zucht :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:32
Waarom worden we iedere keer blij gemaakt met dode mussen: er worden data genoemd waarop versoepelingen in kunnen gaan.

Waarom worden er bijvoorbeeld geen besmettingscijfers en IC bezetting gebruikt? Bijvoorbeeld: zodra er minder dan 5000 besmettingen per dag zijn en minder dan 750 IC bedden bezet, dan mogen de terrassen weer open.

Dat is denk ik voor veel mensen veel concreter, omdat ze al dagen van te voren aan kunnen zien komen hoe die cijfers zich ontwikkelen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Aangezien veel mensen inmiddels zo verlangen naar een uitje zijn er veel bereid om mee te doen, dat zie je nu al gebeuren. Het is eigenlijk een vorm van emotionele chantage. Zodra niemand er gebruik van zou maken dan faalt het project, maar helaas zijn er zat mensen die deze testsamenleving aangrijpen als een manier om weer iets te kunnen ondernemen.
Er is nu sprake van een opgehoopte behoefte, nu er voorzichtig iets kan springen mensen erop. De echte proef is als het aanbod weer naar normaal gaat. Zijn er dan nog genoeg mensen die een toegangskaartje tot het leven willen kopen elke week? Het enthousiasme lijkt groot, omdat het aanbod klein is en na een half jaar niets mogen is er behoefte aan escapisme.
Soccer98 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:18:
Nu mag De Jonge nog eens duidelijk uitleggen wat de epidemiologische situatie moet zijn om er mee te kappen.
Dat is het probleem met elke coronamaatregel, ze vervallen als de minister van vws ze niet meer nodig acht. Dat is nogal vrij interpretabel op die manier, er is een harde grens nodig. Naar verwachting kan iedereen die dat wil in het najaar geprikt zijn, dan moeten alle coronaregels vervallen. Je hebt dan ruim voldoende mogelijkheden om gevaccineerd te zijn en als je dat niet doet weet je dat je kiest voor een risico.
Het zal er ook aan liggen of het verplicht wordt voor een sector. Indien het niet verplicht is zullen ondernemers het snel laten, immers is het een hoop gedoe wat klanten afschrikt. De mondkapjes werden ook nergens verplicht (althans bij grote ketens) toen het een advies was, die Jumbo klant kan ook doorlopen naar de Vomar en dat wil je niet. Economische voordelen zullen gering zijn om met testbewijzen te werken.

De Jonge lijkt hier aan te sturen op voorlopig maar weinig verplichtingen, maar gisteren in het debat zei hij bereid te zijn om alles af te dwingen als mensen het niet vrijwillig doen. Ik las vanochtend bij de NOS dat Griekenland nu delen van de bevolking (wettelijk) dwingt om elke week een zelftest af te nemen, wellicht kan De Jonge een studiereis doen om wat aantekeningen te maken. :/
Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:37:
Maar voor die blauwe envelopjes, laten we ze facturen noemen, moet je wel een dienst bewijzen als overheid.
Ik wil mijn abonnement op de Nederlandse staat opzeggen. :P

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:02
hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:47:
[...]

Ik had dus echt de betaling moeten uitstellen...
Zucht :+
Mjah dat zelfde idee krijg ik ook bijna.
Heb er eentje uitgesteld vorig jaar, omdat het toen ook even onzeker was in hoeverre klanten de betalingstermijn gingen oprekken. Maar daarna gelijk weer ingelopen.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

tlpeter schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:10:
[...]

Dit, ik ben bereid mij te vaccineren en grotendeels aan allerlei maatregelen te houden, maar deze test-samenleving ga ik niet aan meedoen.
Inderdaad. Voor een groot festival ben ik wel bereid om mij te laten testen zolang we het virus niet helemaal onder controle hebben. Dan heb je zoveel mensen bij elkaar (die je niet uit elkaar kunt houden, zoals bij een restaurant of bioscoop waar je met de opstelling van tafels/stoelen kunt spelen) dat ik het kan begrijpen. De noodzaak valt dan ook uit te leggen vind ik.

Maar voor restaurants, terrassen en bioscoop vind ik het echt onzin. Houd daar wat maatregelen in stand om risico's te beperken, dat was vorig jaar ook het geval. Maar een testsamenleving waarbij ik bij de overheid moet aankloppen (en geregistreerd wordt) om iets te mogen? Dat vind ik een eng idee dat nu werkelijkheid lijkt te worden. Helemaal als er geen toezegging is over afschaffing.

Ik vond dat de mensen die elk weekend stonden te demonstreren zichzelf redelijk belachelijk maken, maar ik begin er toch een vorm van sympathie voor te krijgen. Straks zie je een tweedeling in de samenleving en moet je aan deze praktijken meedoen wanneer je leuke dingen wilt doen? Ik dacht dat Hugo de Jonge had gezegd dat dat niet zou gebeuren.

• CMD-Snake
Kabinet wil boete voor schenden quarantaineplicht van 435 euro

Het kabinet wil een boete van 435 euro voor het niet naleven van de verplichte quarantaine plus een automatisch strafblad. Een wet hiervoor gaat volgende week naar de Tweede Kamer. Daarnaast stuurt het kabinet de wet op om de testbewijzen en de CoronaCheck app mogelijk te maken.

Beide wetten zullen door de Tweede en Eerst Kamer heen moeten. Persoonlijk vrees ik dat er netjes bij het stippellijntje een krabbel gezet zal worden zonder al te veel moeite, een stramien waar we al dik een jaar in zitten.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
CMD-Snake schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:56:

Het kabinet wil een boete van 435 euro voor het niet naleven van de verplichte quarantaine plus een automatisch strafblad. Een wet hiervoor gaat volgende week naar de Tweede Kamer. Daarnaast stuurt het kabinet de wet op om de testbewijzen en de CoronaCheck app mogelijk te maken.

Beide wetten zullen door de Tweede en Eerst Kamer heen moeten. Persoonlijk vrees ik dat er netjes bij het stippellijntje een krabbel gezet zal worden zonder al te veel moeite, een stramien waar we al dik een jaar in zitten.
Ze hebben het toch over versoepelen? Het enige wat concreet wordt zijn nog meer wetten en beperkingen.

alles kan off-topic

• gekkie
Ankona schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:57:
[...]

Ze hebben het toch over versoepelen? Het enige wat concreet wordt zijn nog meer wetten en beperkingen.
Staat niet zo heel erg tegen over elkaar als je doet voordoen.
Het verplaatst de last voor een deel van binnenlandsverkeer naar buitenlandsverkeer.
Hadden ze eerder mogen regelen.

• maartend
  • Laatst online: 12:27

Dit is dus iets waar men zwaar tegen moet opstaan. Dit gaat echt een grensovergang te ver

En ik ben van het grenzen overschrieden, daar zijn grenzen nl voor gemaakt

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 16-04-2021 17:00 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Gelukkig is de boete wel 15 keer lager dan in het VK, als ik het me goed herinner :P

Maarre.. Hoe wil jij dan zorgen dat mensen zich aan hun quarantaineplicht houden als ze in hoogrisicogebieden zijn geweest?
Verplicht in een hotel, net als in Australië?

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 16-04-2021 17:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Soccer98
Tweede Kamer gaat gewoon voor stemmen. Kijkend naar de Stemwijzer over dit onderwerp zijn VVD, D66 en CDA voor en gaan ook Volt en Bij1 voor stemmen. Dat is een meerderheid.

Met alle respect. Maar mensen die écht moeite hebben met het coronabeleid, kunnen haast bijna alleen bij het FvD terecht en dat is vrij treurig.

Ik vind het persoonlijk een schande overigens dat sinds het kabinet demissionair is, we eigenlijk alleen nog maar te maken hebben gekregen met nog verregaandere regels.

[ Voor 21% gewijzigd door Soccer98 op 16-04-2021 17:03 ]

• arbraxas
Het kabinet wil een boete van 435 euro voor het niet naleven van de verplichte quarantaine plus een automatisch strafblad.
Oh, 1.5 meter all over again. Kunnen we Grapperhaus niet op verlate huwelijksreis naar Hawai sturen ofzo?

• maartend
Soccer98 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:02:
Tweede Kamer gaat gewoon voor stemmen. Kijkend naar de Stemwijzer over dit onderwerp zijn VVD, D66 en CDA voor en gaan ook Volt en Bij1 voor stemmen. Dat is een meerderheid.

Met alle respect. Maar mensen die écht moeite hebben met het coronabeleid, kunnen haast bijna alleen bij het FvD terecht en dat is vrij treurig.
En die laatste optie is natuurlijk voo rmij een absolute nogo.

Maar ja, tav die verplichte quarantaine, ik heb natuurlijk makkelijk kletsen. Ik woon ergens in de polders, niet geheel vrijstaand maar wel iets waarbij ik zo wegloop om heerlijk de polder in t e gaan. En dat llaatste is juist iets dat men ten tijde van mijn eerste quarantaine (jaja, ADHD is niet altijd fijn) overeind hield. Het was toen ook heel fijn wandelweer en dat heb ik toen ook gedaan. je komt geen kip tegen.

[ Voor 29% gewijzigd door maartend op 16-04-2021 17:06 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Joris748 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:47:
Waarom worden we iedere keer blij gemaakt met dode mussen: er worden data genoemd waarop versoepelingen in kunnen gaan.

Waarom worden er bijvoorbeeld geen besmettingscijfers en IC bezetting gebruikt? Bijvoorbeeld: zodra er minder dan 5000 besmettingen per dag zijn en minder dan 750 IC bedden bezet, dan mogen de terrassen weer open.

Dat is denk ik voor veel mensen veel concreter, omdat ze al dagen van te voren aan kunnen zien komen hoe die cijfers zich ontwikkelen.
Die cijfers zijn al een jaar in gebruik (signaalwaardes), maar dat bied niet genoeg 'perspectief' voor mensen ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-12 23:56
Weet niet of deze hier al voorbij was gekomen, maar een goed voorbeeld van de frustratie over het overheidsbeleid van de laatste tijd vanuit de ziekenhuizen. Laat vooral die scan even op je inwerken. Dat zien we dus dagelijks.

https://www.zuyderland.nl...pen-brief-van-zuyderland/

Laat ze verdomme eens minder polderen en vaart zetten achter die prikken.

Dus ja, mensen die maling aan quarantine hebben, positief getest gewoon de hort op gaan en ons in deze shit houden verdienen onderhand wel een strafblad.

[ Voor 24% gewijzigd door LZ86 op 16-04-2021 17:09 ]

• maartend
LZ86 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:07:
Weet niet of deze hier al voorbij was gekomen, maar een goed voorbeeld van de frustratie over het overheidsbeleid van de laatste tijd vanuit de ziekenhuizen

https://www.zuyderland.nl...pen-brief-van-zuyderland/

Laat ze verdomme eens minder polderen en vaart zetten achter die prikken.
Had hem idd al gelzen via wat kanalen, maar ja, deze brief gaat heel hard rond in de zorg.

Geen woord mis mee

• arbraxas
Ik vind het persoonlijk een schande overigens dat sinds het kabinet demissionair is, we eigenlijk alleen nog maar te maken hebben gekregen met nog verregaandere regels.
Is toch ook het ideale scenario gebleken? Je was al weggestuurd,dus ga je gang.
Behalve FvD is de rest van de kamer vooral veel geblaf, maar weinig bijten. Want iedereen heeft de formatie in het achterhoofd (Of verkiezingen die er nog aan zaten te komen).

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:52

Helemaal top! Lijkt mij logisch dat niet naleven van verplichte quarantaine met een boete van 95 euro afdoen echt te weinig is.
arbraxas schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:03:
[...]

Oh, 1.5 meter all over again. Kunnen we Grapperhaus niet op verlate huwelijksreis naar Hawai sturen ofzo?
Doen ze iets wat ze al een jaar geleden hadden moeten doen. Is het weer niet goed.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchCommando op 16-04-2021 17:10 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Ach het is toch nooit goed :)

Eerst iedereen die het keihard uitlacht dat het 95 euro boete is en dan verhogen ze het nu naar 435 en dan is er weer een ander punt om het op aan te vallen.

PSN

• Stoney3K
maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:59:
[...]

Dit is dus iets waar men zwaar tegen moet opstaan. Dit gaat echt een grensovergang te ver

En ik ben van het grenzen overschrieden, daar zijn grenzen nl voor gemaakt
Ik vind de quarantaineplicht ergens niet heel verkeerd, alleen is het dan wel de taak van de overheid om dat te handhaven. Niet via kliklijnen dus.

• CMD-Snake
anandus schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:59:
Gelukkig is de boete wel 15 keer lager dan in het VK, als ik het me goed herinner :P
Het Verenigd Koninkrijk bleek de uitvoering nogal te haperen, mensen in quarantaine hotels gingen gezellig bij elkaar op de kamer socialiseren met elkaar, wat niet mocht. De bewakers hadden er geen moeite mee als je naar buiten ging om een peuk te roken en een blokje om te wandelen.
Maarre.. Hoe wil jij dan zorgen dat mensen zich aan hun quarantaineplicht houden als ze in hoogrisicogebieden zijn geweest?
Verplicht in een hotel, net als in Australië?
Nee, Nederland gaat geen hotels doen of bewaking. Je moet een verplicht formulier bij je hebben waar op staat op welk adres je in quarantaine gaat. Kan een hotel zijn, je huis of bij vrienden. (Die laatste optie: :+ ) De controle zal gebeuren steekproefsgewijs door belteams van het ministerie van vws. Er komt ook een kliklijn, indien iemand daar aangegeven wordt krijg je meteen politie op de stoep.

Het verplichte formulier niet hebben lijkt een aparte overtreding te worden, ook goed voor een boete en strafblad.

De praktische uitvoerbaarheid heb ik twijfels over, zeker voor reizigers die niet per vliegtuig komen. Vervoer via bus en trein had al gebrekkige tot niet bestaande controle en bij auto's is het onbegonnen werk.
Brazilië. Sao Paulo is prachtig deze tijd van het jaar. :+

• arbraxas
DutchCommando schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:08:
[...]

Helemaal top! Lijkt mij logisch dat niet naleven van verplichte quarantaine met een boete van 95 euro afdoen echt te weinig is.
Het verplicht opsluiten van mensen die als criminele activiteit een trip naar het buitenland hebben is top.

Echt, Nederland is zijn vrijheid ook niet meer waard.

• NMH
  • Laatst online: 12:09

NMH

Moderator General Chat
Winkelbrancheorganisatie INretail vindt het "volstrekt onacceptabel" dat de coronamaatregelen mogelijk pas half mei versoepeld worden. De organisatie voor non-foodwinkels is naar eigen zeggen furieus over uitspraken van demissionair premier Rutte van vandaag. "Ondernemers willen duidelijkheid en perspectief horen."
En zo is het dus nooit goed. Noem je geen datum, dan willen de mensen duidelijkheid. Noem je een onrealistisch vroege datum, dan raken de mensen teleurgesteld als hij niet gehaald wordt. Noem je een datum verder in de toekomst, dan is het "onacceptabel".

Overigens lijkt de boodschap me hier vrij duidelijk, het is alleen (zeer begrijpelijkerwijs) niet de boodschap die ze graag willen horen.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:52
arbraxas schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:11:
[...]

Het verplicht opsluiten van mensen die als criminele activiteit een trip naar het buitenland hebben is top.

Oké. Je wilt dus geen oplossingen voor de problemen. Alleen maar zeuren. Prima. Dan is dat in ieder geval duidelijk.

• maartend
Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:09:
[...]

Ik vind de quarantaineplicht ergens niet heel verkeerd, alleen is het dan wel de taak van de overheid om dat te handhaven. Niet via kliklijnen dus.
Ik vind dit persoonlijk dus wel hgeel verkeerd om dan idd maar te zwijgen over die kliklijnen (ik vermoed ook dat die snel NSB lijnen gaan heten),
Als je mensen echt werkelijk gaat opsluiten in hun huis (want daar komt het wel op neer), dan krijg je veel meer weerstand. De steun aan de huidige maatregelen is nu ook al hard dalende. En ja, men houdt zich oha aan de avondklok (zegt men, ik zie anders in de avond) maar dat komt ook omdat hij met 2200 uur bijna geen invloed meer heeft en omdat er een boete achter zit en omdat de controel heel laag is en omdat er 100k uitzonderingen zijn.

Maar eigenlijk heb ik denk ik het meeste moiete met die aantekening op je dossier door die 435 euro. En dat is me een zooi smerigheid, men wil enkel afdwingen door sancties. Men moet afdwingen door een goed eigen beleid en daarmee begrip gaan kweken weer. Want dat is volslagen weg

[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 16-04-2021 17:14 ]

• Ankona
gekkie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:59:
[...]

Staat niet zo heel erg tegen over elkaar als je doet voordoen.
Het verplaatst de last voor een deel van binnenlandsverkeer naar buitenlandsverkeer.
Hadden ze eerder mogen regelen.
Ik snap wat je bedoelt. Alleen dit zijn beperken maatregelen en middelen die ingezet moeten worden als een probleem niet onder controle is. Dat staat juist haaks op de boodschap dat er licht aan het einde van de tunnel zichtbaar is en dat de maatregelen spoedig afgebouwd kunnen worden.

Bovendien, voor de langere termijn wil je dit soort beperkende / controlerende maatregelen ook helemaal niet. Ik niet tenminste, ik wil gewoon weer een open samenleving waar je als mensen mens kan zijn.

alles kan off-topic

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
[...]

Beperkte vrijheid in deze super specifieke situatie is niet heel erg vreemd of slecht.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:14

Vuvuzela

My spire is forming

Joris748 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:47:

Als er alleen naar de besmettingen zou worden gekeken, dan naai je de testbereidheid. Ik zou me dan iig pas laten testen vlak voor ik doodval. dan blijf ik wel wat langer geisoleerd thuis.

I served in a company of heroes.

• arbraxas
DutchCommando schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:12:
[...]

Oké. Je wilt dus geen oplossingen voor de problemen. Alleen maar zeuren. Prima. Dan is dat in ieder geval duidelijk.
Je nick is in elk geval toepasselijk, want dit militaire "het doel heiligt de middelen" weiger ik aan mee te doen.
Prima dat je dat zeuren vind. Maar vanuit mijn visie is het iets met een kanon en mug om het maar binnen de oorlogsvoering te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door arbraxas op 16-04-2021 17:18 ]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

CMD-Snake schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:48:
[...]

Er is nu sprake van een opgehoopte behoefte, nu er voorzichtig iets kan springen mensen erop. De echte proef is als het aanbod weer naar normaal gaat. Zijn er dan nog genoeg mensen die een toegangskaartje tot het leven willen kopen elke week? Het enthousiasme lijkt groot, omdat het aanbod klein is en na een half jaar niets mogen is er behoefte aan escapisme.
Vast niet, maar wie gaat hier tegen protesteren? De ondernemer die blij is dat ie eindelijk weer wat omzet kan draaien? De burger die blij is dat ie eindelijk weer wat kan doen? Zolang men dan niet massaal hier tegen gaat protesteren zal de testsamenleving in stand gehouden worden. Als het zover komt ga ik ook wel op het Malieveld staan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:12:
Ik vind dit persoonlijk dus wel hgeel verkeerd
Stel dat elke besmetting zou resulteren in een hoge kans om te overlijden, wat zou je er dan van vinden dat mensen die besmettelijk kunnen zijn verplicht in quarantaine moeten?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-12 13:35
Dat hele testsysteem hoor je m.i. alleen te bewaren bij drukke grote evenementen (voetbal of festivals). Even spontaan naar een winkel of terras is dan afgelopen. Dan kan je weer gaan plannen want je moet eerst testen. En dat lukt niet even binnen een uur. Om maar te zwijgen als half Nederland een negatieve test wil. Waar halen ze die capaciteit vandaan? En het is maar € 7,50 maar voor even drinken of museum dus wel aan de prijs. Dan ben je gewoon ongeveer het dubbele kwijt. Mijn voetbalclub had een idee om via testen de bekerfinale te zien via schermen. Afgeblazen ivm te weinig belangstelling. Ik las al veel postings dat mensen niet aan het testen voor toegang willen. Idem. Zolang dat gaat komen, laat ik de horeca, musea etc rechtsliggen.

Edit: Om maar te zwijgen als je b.v. in Drenthe vakantie viert. Dan zit een testcentrum niet om de hoek. Wil je naar museum X dan even naar Assen b.v.

[ Voor 9% gewijzigd door martwoutnl op 16-04-2021 17:39 ]

• arbraxas
YakuzA schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:09:
[...]

Ach het is toch nooit goed :)

Eerst iedereen die het keihard uitlacht dat het 95 euro boete is en dan verhogen ze het nu naar 435 en dan is er weer een ander punt om het op aan te vallen.
Je weet dat de boete orgineel 390 euro + strafblad was? De reden dat het 95 euro zonder is geworden is Grapperhaus en zijn trouwfeestje. Want een justitieminister met strafblad kan natuurlijk niet.
Dat is de reden dat ik graag zijn verlate (of 2e) huwelijksreis sponsor, zodat we ook zo snel mogelijk van deze onzin af zijn.

• maartend
Number10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:21:
[...]

Stel dat elke besmetting zou resulteren in een hoge kans om te overlijden, wat zou je er dan van vinden dat mensen die besmettelijk kunnen zijn verplicht in quarantaine moeten?
stel dat mijn opa rood was geweest met wieltjes?
Maar nee, zelfs dan niet/ En ja, er zal ws echt wel een omslagpunt zijn, maar dat zit met deze cijfers echt niet aan te komen

• Number10
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:24:
er zal ws echt wel een omslagpunt zijn
Hoe bedoel je dat?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:04

Sorcerer8472

Mens sana?

NMH schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:12:
[...]

En zo is het dus nooit goed. Noem je geen datum, dan willen de mensen duidelijkheid. Noem je een onrealistisch vroege datum, dan raken de mensen teleurgesteld als hij niet gehaald wordt. Noem je een datum verder in de toekomst, dan is het "onacceptabel".

Overigens lijkt de boodschap me hier vrij duidelijk, het is alleen (zeer begrijpelijkerwijs) niet de boodschap die ze graag willen horen.
Rutte moet gewoon even niets zeggen, dat is het probleem. Hij zegt dan weer vroeg, dan weer laat, dan weer dit, dan weer dat. Zeg gewoon "we weten het niet!"

Of kom met een routekaart waarop staat:
<150 zkh-opnames 7-daags gemiddelde = 1 week later versoepelingen stap 1
etc. etc.

Dan verplaats je het naar iets wat buiten hun macht ligt. Maar ja, dat gebeurt niet, want ze willen toch het gevoel van controle hebben, ook al hebben ze dat totaal niet.

Rutte (en trouwens ook De Jonge) zwabbert als gevolg in zijn communicatie en het is volkomen begrijpelijk dat belangenorganisaties alle kansen aangrijpen om druk te zetten, dat is namelijk hun bestaansdoel.

Wat er gebeurt is volledig begrijpelijk vind ik dus. Niet dat ik het per se goed vind of zo hè, dat nu jan en alleman eroverheen valt, maar het is 100% begrijpelijk. De communicatie is al maandenlang bagger.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Stoney3K
Number10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:21:
[...]

Dan zijn er binnen de kortste keren weinig besmettelijke personen meer over.

• Number10
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:28:
Het ging om de context van de quarantaineplicht uiteraard

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

De quarantaine plicht had maart/april 2020 ingevoerd moeten worden.
Bij voorkeur februari. Dan hadden we mogelijk uberhaubt geen corona in Nederland.

Nu is het vrij laat. Maar beter laat dan nooit.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:28:
[...]

Afhankelijk van hoe besmettelijk en wanneer dodelijk zijn er daarvoor al geen besmetbare personen (eventueel gelijk aan geen personen) meer over

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 16-04-2021 17:31 ]

• maartend
Dat ik ooit op een gegeven moment denk van ja wel. Maar dat wordt dan door de emotie bepaald. Zoiets als;
Ik ben tegen de doodstraf, alijd. En dan komt er weer iemand met een vraag ; jka maar hoe dan als jou dochter wordt verkracht en vermoord?
Nou, zoiets leek jou vraag.

Ik ben niet zo van de watalsjes

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 16-04-2021 17:31 ]

• hoevenpe
  • Nu online
Wolly schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:08:
Ik zie in de supermarkt anonieme testkits voor 4,99 liggen, waarom is dat niet goed genoeg?

Zat me trouwens af te vragen, wat als je 7,50 uitgeeft aan een test en die is positief? Ga je voor een terrasje het risico lopen dat je een week in quarantaine moet... Lijkt me een forse extra drempel.

• gekkie
Ankona schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:13:
[...]
Ik snap wat je bedoelt. Alleen dit zijn beperken maatregelen en middelen die ingezet moeten worden als een probleem niet onder controle is. Dat staat juist haaks op de boodschap dat er licht aan het einde van de tunnel zichtbaar is en dat de maatregelen spoedig afgebouwd kunnen worden.
Mijns inziens niet. Er is een verschil tussen binnenland en buitenland daarnaast is er ook nog een verschil tussen een relatief veilig buitenland en een relatief onveilig buitenland.

Deze maatregelen zijn om te zorgen dat het licht als we uit de tunnel zijn niet weer gaat doven in het binnenland. En wel door een poging om mensen nu wel te dwingen tot quarantaine voor de onveilig verklaarde buitenlanden. Hopelijk zijn groten delen van de EU of al voor ons, of min of meer gelijk met ons weer relatief veilig en kun je daar ook op vakantie, al zal dat denk ik behoedzaam opgeschaald worden.

Onveilige buitenland is het toch niet zo gek voor om daar quarantaine van 10 dagen en 5 bij negatieve test verplicht te stellen ?
Bovendien, voor de langere termijn wil je dit soort beperkende / controlerende maatregelen ook helemaal niet. Ik niet tenminste, ik wil gewoon weer een open samenleving waar je als mensen mens kan zijn.
Definieer "samenleving", ik denk dat NL en misschien wat later de EU al betrekkelijk veel samenleving omdat gezien de omstandigheden. Tenzij je graag middels bijvb de Suriname express de Braziliaanse variant met vliegtuig ladingen wilt invoeren en die mensen gelijk vrij laten om te zorgen dat dat aandeel van die mutatie hier ook eindelijk eens echt stevig voet aan de grond kan krijgen ?
(maar dan gaat dus wel het licht weer uit en de samenleving, ook binnenlands en ook op EU niveau weer op slot, dus wees voorzichtig met wat je precies wenst)

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:08
hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:31:
[...]

Ik zie in de supermarkt anonieme testkits voor 4,99 liggen, waarom is dat niet goed genoeg?

Zat me trouwens af te vragen, wat als je 7,50 uitgeeft aan een test en die is positief? Ga je voor een terrasje het risico lopen dat je een week in quarantaine moet... Lijkt me een forse extra drempel.
Nouja, voor een terrasje zouden mensen het nog wel gokken denk ik. Voor een festival, 7,50 + een kaartje van ~€80 is een iets grotere gok....

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Omdat je de zelftestkit ook in je koffie kan dippen. Of in je hamster of onder de kraan of.. vul maar in. Of je een negatieve gewoon kan bewaren en steeds kan herbruiken etc. Het is een compleet onbetrouwbaar systeem. Puur voor als je zelf iets wil weten en dus zelf motivatie hebt voor het juist uitvoeren.

• Stoney3K
[...]

Fraude natuurlijk, want dat is het zwaarste misdrijf hier in bureaucratisch Nederland. Stel je voor dat iemand een vals testresultaat fopt. Moordenaar is het!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Ik neem aan dat dit vooral ook geldt voor mensen die positief zijn getest?

Op straat vorige week zag ik een studente een andere studente tegenkomen. Ze zei verbaasd en geschokt "wat doe jij hier? Je bent toch in quarantaine?"

Andere studente doodleuk: "Dit is een quarantainewandeling". Door een van de drukste straten van de stad 8)7

Quarantaine schenden na een positieve test vind ik wat anders dan wanneer je terugkomt uit het buitenland, zeker omdat de verspreiding in veel landen ook lager is dan in NL, echter het advies met quarantaineverplichting geldt uit ieder buitenland behalve 7 landen:
https://www.rijksoverheid...reisverbod/veilige-landen

In het buitenland heb je er ook al een PCR-test en sneltest van vaak 150+ euro op zitten voor je terugreis. Tuurlijk kan je besmet zijn maar de kans lijkt mij lager dan besmet raken tijdens een thuisbezoekje in NL vanuit de meeste landen. De ernstigste zoals Brazilië is natuurlijk een heel ander verhaal.

Het probleem dat ik ermee heb is in ieder geval dat je een strafblad kunt krijgen alleen maar omdat de overheid iets wil ontmoedigen. Dat is gewoon niet okee en preventieve quarantaine en quarantaine na besmetting zijn heel anders.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Ik denk dat je dan blij moet zijn dat je er op tijd achter kwam voordat je het aan de oudere leden binnen je familie doorgaf?

PSN

• Stoney3K
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:33:
[...]

Omdat je de zelftestkit ook in je koffie kan dippen. Of in je hamster of onder de kraan of.. vul maar in. Of je een negatieve gewoon kan bewaren en steeds kan herbruiken etc. Het is een compleet onbetrouwbaar systeem. Puur voor als je zelf iets wil weten en dus zelf motivatie hebt voor het juist uitvoeren.
Dat klopt. Maar het feit dat ze een negatieve zelftest niet accepteren, betekent al dat ze iedereen die aan een 'testen voor toegang' wil meedoen, bij voorbaat al niet vertrouwen.

Voor een systeem wat op basis van vertrouwen zegt "Als je positief zelftest, blijf vooral thuis" zou ik veel meer begrip hebben. Nu is het "iedereen is óf besmettelijk óf een fraudeur, tenzij" waar ik echt fundamenteel problemen mee heb.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:35:
[...]

Dat klopt. Maar het feit dat ze een negatieve zelftest niet accepteren, betekent al dat ze iedereen die aan een 'testen voor toegang' wil meedoen, bij voorbaat al niet vertrouwen.

Voor een systeem wat op basis van vertrouwen zegt "Als je positief zelftest, blijf vooral thuis" zou ik veel meer begrip hebben. Nu is het "iedereen is óf besmettelijk óf een fraudeur, tenzij" waar ik echt fundamenteel problemen mee heb.
Het probleem is dat zelfs een enkele fraudeur een superspreader kan zijn die vele mensen besmet. Daardoor moet het systeem meer waterdicht zijn dan alleen een zelftest.

• Stoney3K
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:37:
[...]

Het probleem is dat zelfs een enkele fraudeur een superspreader kan zijn die vele mensen besmet. Daardoor moet het systeem meer waterdicht zijn dan alleen een zelftest.
Ik denk dat dat een scenario is waarvan we de kans moeten accepteren. Alles is beter dan 'geen test'.

Je hele bevolking by default als schuldig gaan bestempelen tot het tegendeel is bewezen, is in ieder geval niet het middel om zoiets aan te pakken. Dan zijn we moreel failliet.

• Number10
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:31:
Dat ik ooit op een gegeven moment denk van ja wel.
Helder
Ik ben niet zo van de watalsjes
Maar het is toch helemaal geen 'watalsje'?

Een deel van Nederland heeft zichzelf al meer dan een jaar thuis opgesloten omdat elke besmetting resulteert in een hoge kans om te overlijden.

Waarin schuilt precies de logica om dat vervolgens niet te vragen aan degene die voor die hoge kans zorgt?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:38:
[...]

Ik denk dat dat een scenario is waarvan we de kans moeten accepteren. Alles is beter dan 'geen test'.

Je hele bevolking by default als schuldig gaan bestempelen tot het tegendeel is bewezen, is in ieder geval niet het middel om zoiets aan te pakken. Dan zijn we moreel failliet.
En als je een paar superspreaders hebt gehad maar weer in lock down?
Het huidige systeem klinkt opzich oke. Maar er mist gewoon enorm een einddatum/statistiek waarbij we hiermee stoppen. (Onder voorbehoud nieuwe varianten blabla) maar er staat nu gewoon niks. Enkel dit gaat het zijn voor de komende xx tijd.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-12 13:35
Een Vandaag gaat vanavond over die proef van deze maand: https://eenvandaag.avrotr...eerd-door-het-ministerie/ Ik zag al een tweet langskomen van de journaliste: https://twitter.com/evelinereth/status/1383049853723406336 Ze geeft aan dat je via https://afspraak.testenvoortoegang.nl/ zo een afspraak voor een gratis test kan regelen. Niet waterdicht dus.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

In feite krijgt het RIVM met deze nieuwe buitenlandquarantaine best veel "macht":
https://www.rijksoverheid...eplicht-naar-tweede-kamer
Voor alle hoogrisicogebieden geldt vanaf de ingang van de wet de negatieve testverplichting. Enkel voor de zeer hoogrisicogebieden zal de quarantaineplicht gelden. Er is sprake van een zeer hoogrisicogebied als er een hoge mate van verspreiding van het virus is, er gevaarlijke virusvarianten voorkomen of als er onvoldoende getest of onderzoek gedaan wordt naar het virus. Dit wordt beoordeeld door het RIVM.
Tot voor kort waren Curaçao en Aruba nog een "veilig land", ondanks dat de besmettingen per capita daar al maandenlang hoger waren of in ieder geval rond het niveau van Nederland hingen (dus ook niet veel erger). Andere landen met lagere besmettingen per capita werden wél als onveilig bestempeld. Er was dus weer sprake van beleid dat niet volledig in data verankerd zat. De vraag is welke vormen dat met deze wet gaat aannemen. Het financiële gevolg zal in ieder geval wel groot zijn voor de reiziger.

Edit: het lijkt er dan toch op dat niet in quarantaine gaan na een buitenlandreis (met 2 tests bij binnenkomst NL) je 435 euro gaat kosten, maar dat niet in quarantaine gaan na een positieve besmetting in NL gewoon nog steeds niet beboet wordt???

[ Voor 9% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-04-2021 17:45 ]

• maartend
Number10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:42:
[...]

Helder

[...]

Maar het is toch helemaal geen 'watalsje'?

Een deel van Nederland heeft zichzelf al meer dan een jaar thuis opgesloten omdat elke besmetting resulteert in een hoge kans om te overlijden.

Waarin schuilt precies de logica om dat vervolgens niet te vragen aan degene die voor die hoge kans zorgt?
Het is geen hoge kans. Er is een kans aanwezig als je aan wat voorwaardes voldoet en als je ziek wordt.
Waar voor moet worden gezorgd is vaccineren, vaccineren en vaccineren.

• arbraxas
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:33:
[...]

Ik neem aan dat dit vooral ook geldt voor mensen die positief zijn getest?

Op straat vorige week zag ik een studente een andere studente tegenkomen. Ze zei verbaasd en geschokt "wat doe jij hier? Je bent toch in quarantaine?"

Andere studente doodleuk: "Dit is een quarantainewandeling". Door een van de drukste straten van de stad 8)7

Quarantaine schenden na een positieve test vind ik wat anders dan wanneer je terugkomt uit het buitenland, zeker omdat de verspreiding in veel landen ook lager is dan in NL, echter het advies met quarantaineverplichting geldt uit ieder buitenland behalve 7 landen:
https://www.rijksoverheid...reisverbod/veilige-landen

In het buitenland heb je er ook al een PCR-test en sneltest van vaak 150+ euro op zitten voor je terugreis. Tuurlijk kan je besmet zijn maar de kans lijkt mij lager dan besmet raken tijdens een thuisbezoekje in NL vanuit de meeste landen. De ernstigste zoals Brazilië is natuurlijk een heel ander verhaal.

Het probleem dat ik ermee heb is in ieder geval dat je een strafblad kunt krijgen alleen maar omdat de overheid iets wil ontmoedigen. Dat is gewoon niet okee en preventieve quarantaine en quarantaine na besmetting zijn heel anders.
Uiteraard geld dit voor mensen die bewezen ziek zijn. Die moeten vooral zoveel mogelijk naar buiten en in contact zijn met andere mensen om zo snel mogelijk zo veel mogelijk anderen te besmetten. 8)7
Weer zon typische poging om iemand met een afwijkende mening als wappie af te schilderen.

Maar vraagje,
Heb jij gezelf al opgesloten in quarantaine geplaatst? Je woont notabene in een land wat op oranje staat. :9~

• Stoney3K
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:42:
[...]

En als je een paar superspreaders hebt gehad maar weer in lock down?
Het huidige systeem klinkt opzich oke. Maar er mist gewoon enorm een einddatum/statistiek waarbij we hiermee stoppen. (Onder voorbehoud nieuwe varianten blabla) maar er staat nu gewoon niks. Enkel dit gaat het zijn voor de komende xx tijd.
Nee, na een paar superspreaders zijn de aantallen nog altijd zo laag dat het onder controle blijft. Nul is niet nodig.

We gaan ook niet elke auto preventief voorzien van een alcoholslot omdat er dronken bestuurders rond rijden die anderen overhoop karren. Dat is hoe ik die 'testsamenleving' zie.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Soccer98 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:02:
Dan heb je niet goed gevolgd wat het kabinet zelf beslist heeft voordat ze demissionair gingen.
Er is namelijk (met democratische instemming van de kamer) afgesproken dat ze voor wat betreft de Corona crisis gewoon missionair blijven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Soccer98
Yaksa schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:10:
[...]

Dan heb je niet goed gevolgd wat het kabinet zelf beslist heeft voordat ze demissionair gingen.
Er is namelijk (met democratische instemming van de kamer) afgesproken dat ze voor wat betreft de Corona crisis gewoon missionair blijven.
Dat snap ik, maar ik vind wel dat het kabinet haar positie moet kennen en geen verregaande regels in moet voeren. In het zicht van de haven even een hele testmaatschappij inrichten vind ik daarbij ongepast.

• maartend
Soccer98 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:11:
[...]

Dat snap ik, maar ik vind wel dat het kabinet haar positie moet kennen en geen verregaande regels in moet voeren. In het zicht van de haven even een hele testmaatschappij inrichten vind ik daarbij ongepast.
Kan je vinden, maar ze hebben die ruimte gevraagd en gekregen.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:53
Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:35:
[...]

Dat komt omdat mensen niet te vertrouwen zijn. Jij bent misschien zo eerlijk om na een jaar geen evenementen en met je dure kaartje na een positieve zelftest niet te gaan, maar er zullen er genoeg zijn die dan wel gaan.

• hoevenpe
  • Nu online
Verbaas me er vooral over dat de oppositie niet meer tegengas geeft, je kunt best pragmatisch met een demissionaire regering meedenken zonder een miljarden kostende testsamenleving in te richten.

Dat lijkt me ver buiten de 'missionaire' taakomschrijving, geen zaak van leven of dood. Lijkt er inderdaad op dat men op deze manier een impliciete vaccinatieplicht wil afdwingen en de maatschappij stelselmatig getest wordt. Daar zou ik meer tegenstand dan alleen van de SGP, FvD en PVV van verwachten.

• Yaksa
  • Nu online
Ik hoor zojuist op het 6-uur journaal dat in Brazilië 50% van de patiënten die (met de braziliaanse variant) op de IC terecht komen overlijden.
Dat is volgens mij fors meer dan eerdere mutaties.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Ankona
Yaksa schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:17:
Ik hoor zojuist op het 6-uur journaal dat in Brazilië 50% van de patiënten die (met de braziliaanse variant) op de IC terecht komen overlijden.
Zegt dat iets over het virus of over de lokale gezondheidszorg?

alles kan off-topic

• maartend
Brazilie heeft momenteel ook een heel groot zorg probleem, dus dat zal ook nog invloed hebben.

• gekkie
Nou hangt het er wel vanaf of dat inherent is aan de mutatie, of dat het grotendeels komt door gebrek aan fatsoenlijke IC plekken met voldoende uitgerust personeel, zuurstof en medicatie (bij mijn weten waren anesthetica onder andere aan het opraken al daar, personeel zal ook wel niet overhouden en voor zuurstof mocht je familie geloof ik soms ook in de rij gaan staan met een tank).
Dus ik vind dat wat lastig te duiden, helaas want het blijft wel iets om waakzaam op te zijn.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:20:
[...]

Zegt dat iets over het virus of over de lokale gezondheidszorg?
Inderdaad...

Er zijn berichten van gebrek aan zuurstof, gebrek aan slaapmiddelen (en dus zonder verdoving intoneren) en beschermingsmiddelen. Dat zal de sterfte niet direct ten goede komen. Dat willen we hier dus voorkomen.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:55

DevWouter

Creator of Todo2d.com

maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:20:
[...]

Brazilie heeft momenteel ook een heel groot zorg probleem, dus dat zal ook nog invloed hebben.
Heeft het IC dan nog uberhaupt effect?
Waarschijnlijk is dat een paar stappen verder dan ons zwarte draaiboek scenario.

Hele stomme opmerking, negeren

[ Voor 6% gewijzigd door DevWouter op 16-04-2021 18:37 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• maartend
DevWouter schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:25:
[...]

Waarschijnlijk is dat een paar stappen verder dan ons zwarte draaiboek scenario.
Tuurlijk wel. Mensen op de IC gaan geheid dood zonder IC-zorg.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

DevWouter schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:25:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat het gemiddelde niveau is van een intensivist/IC pleeg daar en de gemiddelde voorzieningen van een algemeen ziekenhuis.

Kan mij nog best indenken dat ons normale ziekenhuisbed niet ver onder doet voor een IC bed aldaar.
Zuurstof moet je zelf inkopen, medicatie is er niet etc.

• Yaksa
  • Nu online
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:29:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat het gemiddelde niveau is van een intensivist/IC pleeg daar en de gemiddelde voorzieningen van een algemeen ziekenhuis.

Kan mij nog best indenken dat ons normale ziekenhuisbed niet ver onder doet voor een IC bed aldaar.
Aan de beelden te zien (apparatuur e.d.) verschilt een Braziliaanse IC zowat niks ten opzichte van Europese IC's. Maar ik kan het ook mis hebben. Echter, gezien alle ziekenhuizen wereldwijd via internet verbonden zijn mag je toch aannemen dat het niveau van de zorg daar niet zo heel veel verschilt met hier.

• Number10
  • Niet online
Hoe de kansen precies liggen verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar die kans kan voor sommigen wel degelijk hoog genoeg zijn en naar ik vermoed ook hoger dan jij nu lijkt te doen voorkomen.

Laat ik een ander voorbeeld gebruiken: het is goed gebruik om mensen uit het verkeer te halen als ze blijken te rijden onder invloed en daarop structureel en steekproefsgewijs ook te controleren. We gaan niet vragen aan andere verkeersdeelnemers om te stoppen met autorijden omdat sommige mensen toch met een slok op gaan autorijden.

Maar als ik jouw redenatie goed begrijp (corrigeer gerust) moeten we ook maar stoppen met alcoholcontroles in het verkeer en daarvoor z.n. sancties uit te delen? Gewoon aan iedereen vragen om geen alcohol te drinken is voldoende? Dat lijkt mij namelijk geen goed plan.

Gelukkig drinken de meeste mensen geen alcohol voor ze gaan rijden en houden veel mensen zich aan quarantaine, maar er zijn echt heel veel zaken die we bestraffen als dat niet zo blijkt te zijn. Daar is uiteraard niks mis mee, want we beschermen de anderen die daardoor een lager risico lopen.

Waarom dat bij deze crisis zo verschrikkelijk anders zou moeten zijn ontgaat mij volledig.

• gekkie
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:29:
[...]

Onder normale omstandigheden wellicht al wel iets minder dan hier (ook nog afhankelijk van waar je bent in het land), maar ik denk dat vooral van invloed is dat de omstandigheden niet normaal zijn, sterker nog ze zijn vrij absurd, voor een aanzienlijk deel veroorzaakt door el presidente, wat een knurft.
En een ander deel is wellicht dat een deel van de zorg minder / niet bereikbaar is voor een aanzienlijk deel van de bevolking gezien de levensstandaard, maar dat heeft niet zoveel met de kwaliteit van de IC en IC personeel te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 16-04-2021 18:37 ]

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:55

DevWouter

Creator of Todo2d.com

maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:28:
[...]

Tuurlijk wel. Mensen op de IC gaan geheid dood zonder IC-zorg.
Excuus, de vraag/opmerking van mij was erg onduidelijk en nu ik er ook over nadenk behoorlijk stom.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Yaksa
  • Nu online
gekkie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:35:
[...]

Onder normale omstandigheden wellicht al wel iets minder dan hier (ook nog afhankelijk van waar je bent in het land), maar ik denk dat vooral van invloed is dat de omstandigheden niet normaal zijn, sterker nog ze zijn vrij absurd, voor een aanzienlijk deel veroorzaakt door el presidente, wat een knurft.
Ik zou niet weten waarom een 'slechte' president invloed zou hebben op de kwaliteit van de zorg die de medici, artsen en verpleegsters leveren. Die hebben een missie; mensen redden. Dan maakt het niet zoveel uit wat voor president er zit.

• gekkie
DevWouter schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:36:
[...]
Excuus, de vraag/opmerking van mij was erg onduidelijk en nu ik er ook over nadenk behoorlijk stom.
Achja die andere 50% over het hoofd gezien, kan gebeuren :(:)
Pagina: 1 ... 81 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.