• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:47:
Snap het echt niet, zeg dat het nog een tijd gaat duren. "Sorry tot de zomer wordt het nix", dan kan je altijd nog de boel eerder vrijgeven en daarmee mensen blij maken.
Ik ben bang met de huidige stand van zaken dat ze daarmee ook zichzelf beschadigen. Het kabinet heeft zichzelf klemgezet.

Ze hadden de goodwill nog van genoeg mensen en daarmee genoeg wisselgeld om dingen te doen. Alleen dat mentale wisselgeld hebben ze over de balk lopen smijten. Niet alleen bij communicatie miskleunen geef je daarvan wat uit, maar ook als je nieuwe maatregelen invoert. Iets als die avondklok heeft ze heel veel van hun wisselgeld gekost, je ziet het terug in de opiniepeilingen. Van begin januari tot eind januari keldert het animo al en de trend is daarna in een stroomversnelling gekomen. Het prijskaart van elke actie gaat daarmee omhoog, dus elke miskleun wordt duurder en duurder.

Tel daarbij op dat de doelpalen ook telkens lijken te verschuiven, de finishlijn lijkt meer als de horizon te zijn: altijd in beeld maar je komt nooit dichterbij.
MikeyMan schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:50:
Ja maar dat duurt te lang voor velen he 8)7
Geef ze eens ongelijk. Het gaat niet eens om iets als op vakantie kunnen, maar meer dat het hele land al sinds half december geestelijk uitgewoond wordt. Vorig jaar hadden we nog een soort adempauze dankzij een mooie en relatief probleemloze zomer, maar die adempauze is nog lang niet in zicht en wel hard nodig.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CMD-Snake schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:38:
[...]

Het probleem is vooral dat door data te noemen het kabinet zichzelf deadlines oplegt. Er zitten natuurlijk eindeloze hoeveelheden voorbehouden in die uitspraken, maar de verwachting komt er toch wel en ook de teleurstelling als de deadline niet gehaald wordt. Ze gooien hun eigen glazen in, mensen raken het beu zo langzamerhand. Ze moeten echt eens langer nadenken over hun communicatiestrategie, want miskleunen kan je niet eindeloos blijven maken, dit moedigt aan om te gaan muiten.
Het probleem is voor mij vooral dat ze een datum noemen waarvan ze eigenlijk zo goed als zeker weten dat hij niet gehaald kan worden. Als er een realistische datum genoemd wordt, en er veranderd toch wat aan de situatie dan snap ik wel dat het aangepast kan worden.

Nu noemen ze een datum, waarbij ze wel zeggen dat het nog niet zeker is. Maar de situatie is nu eigenlijk zoals iedereen hem dinsdag ook voorspeld zou hebben, en begint er al weer te komen dat de datum niet gehaald kan worden.

Het is niet alsof de huidige trend afwijkt van wat realistisch was, dus die uitspraak van 28 april slaat gewoon nergens op. Ik snap wel dat ze perspectief willen geven, maar hou het dan wel een beetje realistisch. Die 28 april lijkt echt complete luchtfietserij.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 16-04-2021 13:07 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
CMD-Snake schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:05:
[...]

Ik ben bang met de huidige stand van zaken dat ze daarmee ook zichzelf beschadigen. Het kabinet heeft zichzelf klemgezet.

Ze hadden de goodwill nog van genoeg mensen en daarmee genoeg wisselgeld om dingen te doen.
En er is nu maar één manier om die goodwill van mensen terug te winnen, en dat is om onzelfzuchtig te zijn. Dingen los te laten, zonder verdere verplichtingen, waardoor je een boodschap toont van "wij hebben vertrouwen in jullie". En dan niet met een onderliggende "Maar verknal het niet!", want dat is juist een voorwaardelijk vertrouwen, ofwel wantrouwen.

Dat betekent waarschijnlijk dat je nu zal moeten versoepelen en dat pijn gaat doen in de cijfers. Maar dat is de enige uitweg, want door die onvoorwaardelijke versoepelingen bouw je wel krediet op om áls er dan straks een horror-mutant komt, de zaak weer te verzwaren want het is nodig.

Kernpunt hier in is 'onvoorwaardelijk'. Het kabinet heeft zichzelf zo klem gezet dat de enige uitweg op lange termijn die ze over hebben, er ééntje is die op korte termijn pijn gaat doen en geld dan wel levens gaat kosten.

Ga je nu 'voorwaardelijk' versoepelen wat uiteindelijk niet gebeurt? Mensen gaan muiten. Ga je niet versoepelen? Mensen gaan muiten. Ga je verzwaren? Mensen gaan muiten.

Als je onvoorwaardelijk versoepelt geef je aan "Jongens, jullie moeten het doen maar wij vertrouwen je hier in" waardoor je dat vertrouwen ook terug krijgt. Iets met waard en gasten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:49
Aanstaand weekend is er weer een Catshuis-overleg en als de besmettingscijfers dan geen dalende trend laten zien, wordt de genoemde datum van 28 april weer geschrapt. Op die dag stonden de opening van de terrassen en afschaffing van de avondklok gepland, al zeiden Rutte en demissionair minister De Jonge dinsdag bij de presentatie van deze plannen al wel dat de besmettingscijfers leidend zijn.
Waar sturen ze nou op, op de besmettingscijfers of op de ziekenhuiscijfers. Ik begin nu ook dol te worden van waar ze nou op sturen.

Ik ga het niet terug zoeken, maar ze stuurden toch op ziekenhuiscijfers? Sinds wanneer zijn die besmettingscijfers nou weer zo belangrijk? En welke cijfers nou? Totaal aantal vastgestelde besmettingen of totaal aantal mensen die besmettelijk zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door xzaz op 16-04-2021 13:15 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-12 23:37
xzaz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:14:
[...]
Waar sturen ze nou op, op de besmettingscijfers of op de ziekenhuiscijfers. Ik begin nu ook dol te worden van waar ze nou op sturen.

Ik ga het niet terug zoeken, maar ze stuurden toch op ziekenhuiscijfers? Sinds wanneer zijn die besmettingscijfers nou weer zo belangrijk?
Het is maar net wat het meest angstig overkomt

Etuuuuuh!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
Meer goed nieuws!
Weer meevaller: Pfizer gaat wekelijks minstens 144.000 vaccins versneld leveren

Nederland heeft op korte termijn een forse meevaller met de leveringen van het Pfizer-vaccin. De farmaceut laat aan de NOS weten vanaf eind april wekelijks tussen de 144.000 en 230.000 vaccins versneld te gaan uitleveren. Deze aantallen komen boven op de half miljoen vaccins per week die al op de planning stonden.

De versnelling betekent dat er bijvoorbeeld in de week van 26 april bijna 700.000 doses van het vaccin worden geleverd in plaats van 500.000. In de week van 31 mei en daarna gaat het om wekelijks 1 miljoen doses in plaats van 800.000. Van het vaccin zijn twee doses nodig voor de beste bescherming tegen het coronavirus.
https://nos.nl/artikel/23...ins-versneld-leveren.html

• xzaz
Dat is goed nieuws maar voor wat nu precies? Als het d-kabinet stuurt op besmettelijke cijfers is het allemaal irrelevant. Schiet mij nu maar lek.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ik ga het niet terug zoeken, maar ze stuurden toch op ziekenhuiscijfers? Sinds wanneer zijn die besmettingscijfers nou weer zo belangrijk? En welke cijfers nou? Totaal aantal vastgestelde besmettingen of totaal aantal mensen die besmettelijk zijn?
Beiden...

Gezien de ziekenhuiscijfers enkele weken achter lopen op de besmettingscijfers, is een dalende bezetting niet te verwachten als de besmettingen op hetzelfde niveau blijven of stijgen.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:14

Vuvuzela

My spire is forming

Dit zijn denk ik dezelfde extra Pfizer vaccins als waar paar dagen geleden over bericht werd? Pfizer had 50miljoen extra vaccins voor de EU waar er 2 miljoen van naar NL zouden komen. En die nu dus uitgesmeerd worden met 144k per week

edit// voortaan zelf het hele artikel lezen :>

[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 16-04-2021 13:21 ]

I served in a company of heroes.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:33
Ach die kerel kan ik vervolg beter z’n mond houden, of gewoon geen datum doorgeven, grapjas is het toch ook.

Ik denk dat in de zomer een groot gedeelte toch wel lekker doet wat ze willen doen, lekkere grote BBQ houden bij vrienden bijvoorbeeld ;)

• DutchCommando
Vuvuzela schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:20:
[...]

Dit zijn denk ik dezelfde extra Pfizer vaccins als waar paar dagen geleden over bericht werd? Pfizer had 50miljoen extra vaccins voor de EU waar er 2 miljoen van naar NL zouden komen. En die nu dus uitgesmeerd worden met 144k per week
Die extra 2 miljoen stonden pas vanaf het derde kwartaal op de planning. Nu komen ze eerder. Uitstekend nieuws!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Pas op, zo tijdelijk is al dat testen niet

Redactioneel opiniestuk van het NRC over de fieldlabs en de testsamenleving, zeer de moeite waard om te lezen. De belangrijkste alinea aan het einde:
Als het zo tijdelijk is, dan zijn vooral die pilots en fieldlabs zelf overbodig. Dan kan dat miljard beter naar effectieve langetermijnbescherming als schoolventilatie en vaart maken met vaccinatie. Aannemelijker is dat het helemaal geen tijdelijke overbrugging is, maar een investering, in een testmaatschappij voor onbepaalde tijd. Die Tijdelijke wet testbewijzen kan in de praktijk best eens niet zo heel tijdelijk zijn. Kijk alleen maar naar het vanzelfsprekende gemak waarmee de tijdelijkste aller maatregelen keer op keer in reprise gaat, zonder bewezen succes: de avondklok. De experimentele CoronaCheck-app moet vanaf juni ook als toegangsbewijs na vaccinatie gaan werken. Ook dat is heus niet voor één maandje.
Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:11:
En er is nu maar één manier om die goodwill van mensen terug te winnen, en dat is om onzelfzuchtig te zijn. Dingen los te laten, zonder verdere verplichtingen, waardoor je een boodschap toont van "wij hebben vertrouwen in jullie". En dan niet met een onderliggende "Maar verknal het niet!", want dat is juist een voorwaardelijk vertrouwen, ofwel wantrouwen.

Dat betekent waarschijnlijk dat je nu zal moeten versoepelen en dat pijn gaat doen in de cijfers. Maar dat is de enige uitweg, want door die onvoorwaardelijke versoepelingen bouw je wel krediet op om áls er dan straks een horror-mutant komt, de zaak weer te verzwaren want het is nodig.

Kernpunt hier in is 'onvoorwaardelijk'. Het kabinet heeft zichzelf zo klem gezet dat de enige uitweg op lange termijn die ze over hebben, er ééntje is die op korte termijn pijn gaat doen en geld dan wel levens gaat kosten.

Ga je nu 'voorwaardelijk' versoepelen wat uiteindelijk niet gebeurt? Mensen gaan muiten. Ga je niet versoepelen? Mensen gaan muiten. Ga je verzwaren? Mensen gaan muiten.

Als je onvoorwaardelijk versoepelt geef je aan "Jongens, jullie moeten het doen maar wij vertrouwen je hier in" waardoor je dat vertrouwen ook terug krijgt. Iets met waard en gasten.
Het voelt aan alsof we in een soort 'Mexican standoff' zitten en het zal niet makkelijk zijn om daaruit te komen.
Het kabinet lijkt te weifelen tussen sturen op de ziekenhuizen en de gedachte elk coronageval is er een te veel. Dan krijg je dit soort situaties.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:18:
[...]

Beiden...

Gezien de ziekenhuiscijfers enkele weken achter lopen op de besmettingscijfers, is een dalende bezetting niet te verwachten als de besmettingen op hetzelfde niveau blijven of stijgen.
Ligt eraan, als er 10000 besmettingen per dag zijn maar de risico groep is klein dan is het aantal ziekenhuis opnames ook klein. Als de vaccins z'n werk doen dan zal ongeacht het aantal besmettingen de ziekenhuis opnames lager worden.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
ArcticWolf schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:23:
[...]

Ligt eraan, als er 10000 besmettingen per dag zijn maar de risico groep is klein dan is het aantal ziekenhuis opnames ook klein. Als de vaccins z'n werk doen dan zal ongeacht het aantal besmettingen de ziekenhuis opnames lager worden.
"Jaaah, maar, hoe zit het met long covid dan?!?!?!"

De doelpalen zijn dus echt een soort ping-pong aan het worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 16-04-2021 13:25 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• xzaz
ArcticWolf schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:23:
[...]

Precies, als alle kinderen onder de 10 in Nederland besmettelijk zijn heeft dat, met de vaccinaties als het goed is geen invloed op de ziekenhuisbezetting.

Communiceer nou duidelijk. Een bericht zoals "het kan a of b of c zijn" is alleen maar FUD op dit moment en niet noodzakelijk om naar buiten te roepen". Bewaar dat gewoon voor dinsdag in de persco.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:07
Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:30:
[...]

Precies. Dat miljard hadden ze dus jaren geleden moeten uitgeven om te zorgen dat de mensen aan het bed fatsoenlijk betaald werden, en niet dat er nodeloos geld uitgegeven werd aan een bureaucratisch web van zorgmanagers.

Daarvoor is het nu te laat, en daar betalen we de prijs voor.
De begroting in 2019 geeft aan dat de totale zorg bijna 80 miljard kost.
Die ene miljard doet niet zo heel veel hoor.
Ik ben het met je eens dat we het wel veel beter kunnen inzetten dan nu.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:04
CMD-Snake schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:22:
Redactioneel opiniestuk van het NRC over de fieldlabs en de testsamenleving, zeer de moeite waard om te lezen.
Dit dus, je voelt dat we een semipermanente testsamenleving ingerommeld worden.

Net als de avondklok die 'als eerste weer zou worden afgeschaft' is dit ook onderdeel van 'het nieuwe normaal'. Waarom zouden we dit moeten willen, die twee maanden komen we toch nog wel door? Besef dat als het systeem er eenmaal is we er niet snel meer vanaf komen, want 'het werkt zo goed'...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-12 19:48

Indoubt

Always be indoubt until sure

hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:38:
[...]

Dit dus, je voelt dat we een semipermanente testsamenleving ingerommeld worden.

Net als de avondklok die 'als eerste weer zou worden afgeschaft' is dit ook onderdeel van 'het nieuwe normaal'. Waarom zouden we dit moeten willen, die twee maanden komen we toch nog wel door? Besef dat als het systeem er eenmaal is we er niet snel meer vanaf komen, want 'het werkt zo goed'...
Ik weet het niet. Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is en ik kan me ook niet voorstellen dat we dit in onze westeuropese samenleving pikken.

Voor een vlucht in een vliegtuig kan ik me er nog wat bij voorstellen maar buiten die beperkte scope denk ik dat het snel over is.

lijkt wel of ze aan het proberen zijn hoever ze kunnen gaan, dat is waar maar ik denk dat dat niet zo ver is dat we compleet een langdurig in stand gehouden testsamenleving gaan krijgen.

• xzaz
Indoubt schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:51:
[...]
lijkt wel of ze aan het proberen zijn hoever ze kunnen gaan, dat is waar maar ik denk dat dat niet zo ver is dat we compleet een langdurig in stand gehouden testsamenleving gaan krijgen.
Wie is 'ze'?

• Indoubt

Indoubt

Ah, ik dacht niet dat ik zo onduidelijk was geweest, zeker in het licht van dat het een antwoord was op een schrijven van een medetweaker. In dit geval is "ze" de regering.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:37

Cijfertjesss

Verwijderd

Het verbaasd mij dat er in de media zo weinig aandacht is voor het feit dat er 1 miljard euro wordt geïnvesteerd in een niet transparant fonds door een demissionair kabinet én daarbij ook nog eens de Europese aanbestedingsregels overtreden worden, waardoor we waarschijnlijk een flinke boete krijgen vanuit de EU. Juist op dit soort punten laat de media steken vallen en raken ze bij veel mensen hun betrouwbaarheid kwijt.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:03
Nog steeds een hoge instroom :|

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:37
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:06:
[...]

Laten we hopen dat het de naweeën zijn van de hoge cijfers twee weken geleden en we nu echt eens gaan dalen! :(

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:18:
[...]

Beiden...

Er zijn sinds de uitbraak is begonnen in 2020 voor zover ik mij kan herinneren nog nooit aanvullende maatregelen genomen zonder dat er een dreiging was dat de ziekenhuizen gingen overstromen, maar corrigeer me gerust.

Nota bene: bij R=1 zijn de maatregelen om geen of nihil opnames op de IC te houden extact hetzelfde als de maatregelen in het geval er 500 of 800 opnames op de IC zijn. Er is geen verschil, behalve dat er dus in het ene geval nauwelijks mensen op de IC zijn opgenomen en in het andere geval (te) veel.

Waaruit blijkt volgens jou dat er wordt gestuurd op besmettingscijfers? Als dat zo was, dan zouden we nu toch op het laagste risiconiveau zitten?

Ik snap dat de R doorgaans net boven of onder de 1 ligt en soms hoger, maar het is toch duidelijk dat er de afgelopen weken/maanden wordt gestuurd op R=1?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• TheRicolaa10
Boinkie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:07:
[...]

Laten we hopen dat het de naweeën zijn van de hoge cijfers twee weken geleden en we nu echt eens gaan dalen! :(
Nou ja de besmettingen dalen niet echt, maandag gaat de BSO weer open, dus ik verwacht er op korte termijn niet veel van. Ondertussen heb ik met mijn afstudeerstage nog geen een keer het kantoor van binnen gezien :/ . Ondanks dat ik geen fan ben van Simons, vond ik haar betoog gisteren tijdens het debat erg goed. Ik vraag me af of er ook half mei meer mogelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door TheRicolaa10 op 16-04-2021 14:12 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:06:
[...]

[...]

Het daggemiddelde van de ziekenhuis instroom is deze week (tot nu toe, met nog 2 dagen te gaan) wat lager met 238 gemiddeld per dag (vorige week 250, de week ervoor 244), IC instroom is ook nog wat lager met 45 gemiddeld (vorige week 51, week ervoor 49).
Nog te vroeg om de vlag uit te hangen, maar mogelijk is in de ziekenhuizen de boel ook langzaam aan aan het afvlakken. Afvlakken op een hoge aantallen, maar het is een begin.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:11:
[...]

Nou ja de besmettingen dalen niet echt, maandag gaat de BSO weer open, dus ik verwacht er op korte termijn niet veel van.
Wat veranderd er nu precies als de BSO opengaat? Die kinderen zitten al op school, BSO is vaak op dezelfde locatie. Keuze voor thuiswerken zou eerder beinvloed worden toen de scholen weer open gingen, nu zitten ze over het algemeen gewoon tussen 08.30 en 15.00 op school. Ze worden alleen op een ander tijdstip opgehaald.

Nee, ik verwacht geen significante verschillen. Ik ga er vanuit dat dit voor de regering ook gewoon meegewogen is.

Wat wel een voordeel is dat mogelijk opa's en oma's minder ingezet hoeven te worden als oppassers. Dit gebeurd ook nog gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door RodeStabilo op 16-04-2021 14:18 ]

• hoevenpe
RodeStabilo schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:17:
Wat veranderd er nu precies als de BSO opengaat? Die kinderen zitten al op school, BSO is vaak op dezelfde locatie.
Op een BSO worden kinderen van verschillende scholen gemengd, meer kans op kruisbestuiving.

Daarnaast kan ik nu op dagen dat de jongste om 14u45 uit school komt niet naar kantoor, dat kan vanaf maandag weer wel.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-12 13:35
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:05:
Het verbaasd mij dat er in de media zo weinig aandacht is voor het feit dat er 1 miljard euro wordt geïnvesteerd in een niet transparant fonds door een demissionair kabinet én daarbij ook nog eens de Europese aanbestedingsregels overtreden worden, waardoor we waarschijnlijk een flinke boete krijgen vanuit de EU. Juist op dit soort punten laat de media steken vallen en raken ze bij veel mensen hun betrouwbaarheid kwijt.
Er is anders toch aandacht ervoor. Die Middendorp zat laatst zelfs bij Nieuwsuur.

• Number10
  • Niet online
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:11:
haar betoog gisteren tijdens het debat erg goed. Ik vraag me af of er ook half mei meer mogelijk is.
Of je ‘fan’ bent of niet doet uiteraard niet terzake.

Zij legde volgens mij als enige en als eerste exact uit wat het probleem is met de bestaande strategie en altijd is geweest. De SP en PvdA hebben eerder wel een beetje halfslachtig oppositie gevoerd dat enigszins in de buurt kwam, maar dat was het dan ook wel.

Iedereen weet nu toch wel (en dat was ook bekend in maart 2020 uiteraard) dat een groeiend aantal besmettingen vanzelf leidt tot een overschrijding van de zorgcapaciteit. Wat je ook doet, elke keer als er wordt versoepeld blijft dat probleem een keer komen zolang er genoeg mensen zijn die ziek genoeg kunnen worden. Je kunt in dat geval niet genoeg IC capaciteit hebben en toch wordt die discussie (zelfs vandaag nog in dit topic) steeds weer gevoerd.

Mij ontgaat tot op de dag van vandaag de reden waarom er blijkbaar zoveel mensen ziek moeten en moesten worden (met de bijkomende oversterfte mind you) en de bedbezetting chronisch zo hoog moet zijn.

Wat is het nut?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:19:
[...]

Op een BSO worden kinderen van verschillende scholen gemengd, meer kans op kruisbestuiving.

Daarnaast kan ik nu op dagen dat de jongste om 14u45 uit school komt niet naar kantoor, dat kan vanaf maandag weer wel.
Er zullen uiteraard uitzonderingen zijn :)

• xzaz
Nou ja, het mes snijdt wel aan twee kanten. Waar ligt de verantwoordelijk van de mens zelf? We kunnen wel steeds naar de overheid wijzen.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:04
Stoney3K schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:11:
...
Dat betekent waarschijnlijk dat je nu zal moeten versoepelen en dat pijn gaat doen in de cijfers.
...
Het probleem is dat die pijn niet zozeer zit in cijfers, maar dat er achter die cijfers bijvoorbeeld IC-bedden zitten. Er worden nu al niet-acute operaties afgezegd vanwege die cijfers, die patiënten voelen de pijn. De totaal overwerkte IC-verpleegkundigen en -artsen, die voelen de pijn. Als de cijfers nog maar een heel klein beetje meer pijn gaan doen, dan zitten we in code zwart en worden beschikbare IC-bedden bij loting verdeeld. De patiënten die zo'n loting verliezen, die voelen de pijn (maar waarschijnlijk niet heel lang :|).

De cijfers doen geen pijn, de mensen achter die cijfers hebben pijn.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Number10 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:21:
[...]

Of je ‘fan’ bent of niet doet uiteraard niet terzake.

Zij legde volgens mij als enige en als eerste exact uit wat het probleem is met de bestaande strategie en altijd is geweest. De SP en PvdA hebben eerder wel een beetje halfslachtig oppositie gevoerd dat enigszins in de buurt kwam, maar dat was het dan ook wel.

Iedereen weet nu toch wel (en dat was ook bekend in maart 2020 uiteraard) dat een groeiend aantal besmettingen vanzelf leidt tot een overschrijding van de zorgcapaciteit. Wat je ook doet, elke keer als er wordt versoepeld blijft dat probleem een keer komen zolang er genoeg mensen zijn die ziek genoeg kunnen worden. Je kunt in dat geval niet genoeg IC capaciteit hebben en toch wordt die discussie (zelfs vandaag nog in dit topic) steeds weer gevoerd.

Mij ontgaat tot op de dag van vandaag de reden waarom er blijkbaar zoveel mensen ziek moeten en moesten worden (met de bijkomende oversterfte mind you) en de bedbezetting chronisch zo hoog moet zijn.

Wat is het nut?
In de beginperiode was er geen zicht op vaccins en ook niet of die er uberhaupt zouden komen. Ik denk dat er toen gewoon is ingezet op groepsimmuniteit maar na het dramatische verhaal van Rutte in het torentje en de reacties is besloten om het niet als zodanig te verkopen.

Je kunt je wel afvragen of dit momenteel nog zo is, al is een heilig vertrouwen in de vaccins natuurlijk oneindig optimistisch en zo blijft groepsimmuniteit altijd een goede optie.

• TheRicolaa10
Groepsimmuniteit via de natuurlijke weg. Of dat realistisch is weet ik niet. In Brazilië (Manaus) zijn de ervaringen toch wat minder positief. Ik vind echter wel dat er een verschil is met een laag aantal besmettingen en continue de randjes van de IC capaciteit op te zoeken. In Denemarken doen ze dat toch beter.

[ Voor 45% gewijzigd door TheRicolaa10 op 16-04-2021 14:30 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-12 16:45

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Vergeten we de Ramadan ook niet? Reken er maar op dat deze mee gaat werken.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:47
hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:19:
[...]

Gelukkig zal je van de BSO opening niets merken in de besmettingen. Bij ons is het in de noodopvang ondertussen drukker dan op reguliere dagen :') En dat al wekenlang.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:01
Agent47 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:30:
[...]

Vergeten we de Ramadan ook niet? Reken er maar op dat deze mee gaat werken.
Als dat net zo netjes ging als afgelopen jaar, dan echt niet hoor. Waar wij met allen de kerken indoken met pasen of kerst of dat soort crap en dergelijke gebeurde dat tijdens de ramadan dus niet

• Agent47

Agent47

maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:39:
[...]

Als dat net zo netjes ging als afgelopen jaar, dan echt niet hoor. Waar wij met allen de kerken indoken met pasen of kerst of dat soort crap en dergelijke gebeurde dat tijdens de ramadan dus niet
Volgens mij heeft er hier een tweaker die in het ziekenhuis werkt toen der tijd aangegeven dat er rondom Ramadan vooral moslims op de IC lagen / in het ziekenhuis. Laten we het eerst maar afwachten.

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:12
maartend schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:39:
[...]

Tijdens de ramadan gaan ze toch niet in grote getalen naar de moskee maar zoekt men juist elkaar op? De grond voor vergelijking met kerken mis ik.

• arbraxas
  • Laatst online: 21-12 12:23

Wat is het nut?
Omdat er meer in het leven is als corona. En nee, dit gaat niet alleen over dat pilsje op het terras. Het gaat om de afbreuk aan kwaliteit van je leven (vrijheden zo je wilt).
Gezien de kokervisie op corona word alle nevenschade en ellende voor ook een hele grote groep mensen bewust genegeerd dan wel gebagataliseerd. Je levenswerk + spaarrekening + pensioen kwijt zijn is financieel, psychisch en uiteindelijk lichamelijk echt geen grapje.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• maartend
Cranberry schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:44:
[...]

Tijdens de ramadan gaan ze toch niet in grote getalen naar de moskee maar zoekt men juist elkaar op? De grond voor vergelijking met kerken mis ik.
Ook tijdens de ramadan is dagelijks moskeebezoek. Maar ok, nu wordt het wel erg slow. Dus wil je meer weten, even googlen

Verwijderd

martwoutnl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:20:
[...]

Er is anders toch aandacht ervoor. Die Middendorp zat laatst zelfs bij Nieuwsuur.
Wel maar minimaal, vergeleken met andere nieuwsitems...

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:12
Aha, een flink hogere boete dus bij negeren quarantaine-plicht: €435
https://www.nu.nl/coronav...taine-wordt-435-euro.html

• DutchCommando
arbraxas schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:46:
[...]

Omdat er meer in het leven is als corona. En nee, dit gaat niet alleen over dat pilsje op het terras. Het gaat om de afbreuk aan kwaliteit van je leven (vrijheden zo je wilt).
Gezien de kokervisie op corona word alle nevenschade en ellende voor ook een hele grote groep mensen bewust genegeerd dan wel gebagataliseerd. Je levenswerk + spaarrekening + pensioen kwijt zijn is financieel, psychisch en uiteindelijk lichamelijk echt geen grapje.
800 mensen met COVID op de IC heeft je niet meer vrijheid gegeven dan 20 mensen met COVID op de IC. De maatregelen zijn in beide situaties hetzelfde. Enkel de ziektelast is groter. (en oké. BCO kan beter werken bij lagere aantallen infecties waardoor je de R beter kan drukken, maargoed).

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:32

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.nu.nl/coronav...li-maximaal-750-euro.html

7 euro 50. Kaartje of biertje wordt een stuk duurder zo.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• hoevenpe
Daar gaan we hoor, vanaf 1 juli 7,50 betalen om op een terras te mogen zitten:
Een testbewijs waarmee Nederlanders evenementen, concerten, musea, theaters en sportwedstrijden kunnen bezoeken, maar ook bijvoorbeeld mee op het terras kunnen zitten, kost vanaf juli maximaal 7,50 euro. Dat blijkt uit een wetsvoorstel dat door demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge vrijdag naar de Tweede Kamer is gestuurd.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:09

basvn

Breezand - NHN

als ze daar nou die miljoenen in gestoken hadden, in plaats van die ''test'' events..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:05
hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:04:

[...]
Dat is toch prima? Je kan ook lekker thuis blijven. Waarom zou de maatschappij (belastingeld) moeten opdraaien voor gratis bezoek aan de terrassen?

Het is voorlopig gewoon even behelpen. Gewoon meer drinken, zodat die 7,50 minder opvalt :)

Zodra ik naar het terras ga dit jaar tik ik zeker 100 euro af ;)

• DutchCommando
basvn schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:05:
[...]

als ze daar nou die miljoenen in gestoken hadden, in plaats van die ''test'' events..
Je hebt het artikel niet gelezen denk ik.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Adlermann schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:06:
[...]

Dat is toch prima? Je kan ook lekker thuis blijven. Waarom zou de maatschappij (belastingeld) moeten opdraaien voor gratis bezoek aan de terrassen?

Het is voorlopig gewoon even behelpen. Gewoon meer drinken, zodat die 7,50 minder opvalt :)

Zodra ik naar het terras ga dit jaar tik ik zeker 100 euro af ;)
Ik vraag mijzelf vooral af waarom dit nog nodig is vanaf juli. Je weet wel als heel NL een prikje gehad heeft en corona dus niet meer ons leven hoeft te bepalen.

Daarnaast is het gehele spontane idee er compleet af. Ik heb zelden een terrasbezoek of bioscoop etc. 48 uur van te voren gepland.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis1812 op 16-04-2021 15:08 ]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:40
Die 7,50 euro is denk ik niet voor even, dat gaan ze behoorlijk uitmelken (soort kwartje van kok).
Wat een belachelijk besluit weer. :(

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:09

basvn

Breezand - NHN

DutchCommando schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:06:
[...]

Je hebt het artikel niet gelezen denk ik.
ze betalen 3/4e van de totale kosten. maar dan nog steeds.
even terrasje pakken zit er totaal niet meer bij dus.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Adlermann
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:07:
[...]

Ik vraag mijzelf vooral af waarom dit nog nodig is vanaf juli. Je weet wel als heel NL een prikje gehad heeft en corona dus niet meer ons leven hoeft te bepalen.
Je bent naief als je denkt dat in juli alles voorbij is. Ja, we zijn dan grotendeels gevaccineerd. Maar dan zijn we helaas niet van corona af. De nieuwe varianten komen eraan, daar werken de vaccins mogelijk niet zo goed tegen.

Ook is niet iedereen gevaccineerd he (wel de meeste mensen).

We blijven nog jaren met een testsamenleving zitten. (voorspelling). met elk jaar booster shots. Pfizer gaat er vanuit dat er binnenkort al een derde prik nodig is bij mensen.
Een willekeurige bron voor @Drardollan https://www.nytimes.com/2...izer-vaccine-booster.html

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 16-04-2021 15:14 ]

• Drardollan

[...]
Gewoon niet gaan, is deze onzin zo weg.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Adlermann schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:09:
[...]

Je bent naief als je denkt dat in juli alles voorbij is. Ja, we zijn dan grotendeels gevaccineerd. Maar dan zijn we helaas niet van corona af. De nieuwe varianten komen eraan, daar werken de vaccins mogelijk niet zo goed tegen.

Ook is niet iedereen gevaccineerd he (wel de meeste mensen).

We blijven nog jaren met een testsamenleving zitten. (voorspelling). met elk jaar booster shots. Pfizer gaat er vanuit dat er binnenkort al een derde prik nodig is bij mensen.
Ik mis alleen complete communicatie vanuit de overheid dat dit grapje nog jaren gaat duren. Wordt tijd voor wat eerlijkheid.
En zal die 7.50 aftrekbaar zijn bij de inkomstenbelasting? Het zijn immers niet vergoedde zorgkosten..

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:07
Drardollan schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:09:
[...]

Gewoon niet gaan, is deze onzin zo weg.
Dit, ik ben bereid mij te vaccineren en grotendeels aan allerlei maatregelen te houden, maar deze test-samenleving ga ik niet aan meedoen.

• Drardollan
Op 8 april zijn er geen doden gemeld in de verzorgingshuizen *O*
Het lijkt erop dat vorige week donderdag (8 april) geen enkele verpleeghuisbewoner in Nederland is overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Dat zou voor het eerst sinds september vorig jaar zijn, bevestigt het RIVM na vragen van NU.nl.

Lang niet elk coronasterfgeval belandt diezelfde dag nog in de statistieken van het RIVM, doordat er vertraging optreedt bij het doorgeven van de meldingen vanuit de verpleeghuizen.

Het RIVM hanteert daarom in de coronastatistieken een onzekerheidsmarge van zeven dagen. Na die periode komen er doorgaans geen meldingen meer binnen, al blijft die mogelijkheid altijd bestaan.
https://www.nu.nl/coronav...oden-in-verpleeghuis.html

• Number10
  • Niet online
De bedbezetting (en dus ziekte en overlijdens) moeten hoog zijn omdat er ‘meer in het leven’ is?

Waarom? Het gaat zonder maatregelen immers over een situatie met exponentiële groei. Dat laatste is dus essentiëel en is alleen lineair bij R=1.
En nee, dit gaat niet alleen over dat pilsje op het terras. Het gaat om de afbreuk aan kwaliteit van je leven (vrijheden zo je wilt).
Nee, dat is zeker geen grapje. Dat vindt iedereen, ik ook. Het is niet zo dat ik geniet van de maatregelen uiteraard. Maar je beschrijft nu net hetgeen wat vooral het gevolg is van veel opnames.

- Hoe wordt de kwaliteit van je leven beter als we continu veel opnames hebben?
- Hoe wordt de nevenschade kleiner als we continu veel opnames hebben?
- Hoe wordt het levenswerk gered als we continu veel opnames hebben?
- Hoe blijft je spaarrekening en pensioen intact als we continu veel opnames hebben?

De maatregelen die we nu - vandaag dus - hanteren om R=1 te halen zouden precies hetzelfde zijn als er maar een paar mensen waren opgenomen.

Ben je het in ieder geval eens met het laatste?

• Adlermann
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:10:
[...]

Ik mis alleen complete communicatie vanuit de overheid dat dit grapje nog jaren gaat duren. Wordt tijd voor wat eerlijkheid.
En zal die 7.50 aftrekbaar zijn bij de inkomstenbelasting? Het zijn immers niet vergoedde zorgkosten..
Ha, om dan bij de drempel uit te komen moet je elke dag naar het terras ;)

Maar ja, communicatie is onze overheid op dit moment niet zo heel goed in.

• hoevenpe
En dat is precies het probleem, als corona inderdaad als 'de griep' wordt zullen we er toch echt mee moeten leren leven en minder krampachtig mee om moeten gaan.

Zolang de komende maanden nog niet iedereen die dat wil gevaccineerd is kan ik me er iets bij voorstellen, in juli/augustus zijn alle risicogroepen in staat geweest om een prik te halen en kan Nederland weer open. Dit wil je toch nog nog jaren?

• Drardollan
tlpeter schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:10:
[...]

Dit, ik ben bereid mij te vaccineren en grotendeels aan allerlei maatregelen te houden, maar deze test-samenleving ga ik niet aan meedoen.
Ik ziet er precies hetzelfde in. Ik ga mij niet laten testen voor zoiets, ook niet voor bijvoorbeeld familiebezoek in Duitsland waarbij ik naar een afgelegen huis reis.

Ik maak maar 1 uitzondering en dat is voor het stadion. Niet omdat ik dat belangrijker acht, maar ik heb betaald voor mijn seizoenskaart. Als ik dan niet zou gaan, dan gooi ik geld weg.

Alle andere dingen heb ik toch geen kaartjes voor en kosten dus geen geld als ik het niet doe. Ze testen zichzelf maar fijn in de 2e Kamer, ik doe niet mee aan een testmaatschappij.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Adlermann schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:12:
[...]

Ha, om dan bij de drempel uit te komen moet je elke dag naar het terras ;)

Maar ja, communicatie is onze overheid op dit moment niet zo heel goed in.
Die drempel zit ik toch al aan. Zou alleen maar extraatje zijn 😅

• Indoubt

Indoubt

De 7,5€ is alleen het deel wat je zelf moet betalen. De overheid betaalt driekwart van de test. Wel, de belastingbetaler dus.

Dan nog vindt ik het wel frappant dat ze ervan uit gaan dat de test slechts 30€ gaat kosten. Volgens mij betaal je een veelvoud nu als je commercieel wil worden getest.

Ik bem er allemaal ng niet zo zeker van of dit wel de gewenste effecten heeft en de baten groot genoeg zijn voor de kosten die moeten worden gemaakt en de vrijheden die we er voor de lange duur voor op moeten geven.

Ik snap dat als je nu wat open wilt gooien dat testen een oplossing KAN zijn maar op de lange duur geloof ik daar niets van.

• Drardollan
[...]
Bron?

En niet aankomen met de UK.

• Adlermann
hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:12:
[...]

En dat is precies het probleem, als corona inderdaad als 'de griep' wordt zullen we er toch echt mee moeten leren leven en minder krampachtig mee om moeten gaan.

Zolang de komende maanden nog niet iedereen die dat wil gevaccineerd is kan ik me er iets bij voorstellen, in juli/augustus zijn alle risicogroepen in staat geweest om een prik te halen en kan Nederland weer open. Dit wil je toch nog nog jaren?
En dat doen we dus pas als de schade van corona evenhoog is als van de griep.
De dodelijkheid zegt niks. Het is de combinatie besmettelijkeheid + opnames + overlijden.

Dat is niet krampachtig, dat is gewoon realistisch. Zolang we niet voldoende immuniteit hebben om de zorg in leven te laten, kun je het niet loslaten. Hoe graag ik ook zou willen.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:13:
[...]

Bron?

En niet aankomen met de UK.
Pfizer-topman hint op derde prik plus een jaarlijkse vaccinatie - https://nos.nl/l/2376902#UPDATE-container-52467915

• Drardollan
hoevenpe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:12:
[...]

Dat gaat ook gewoon gebeuren. Zie alle landen die al voldoende vaccinaties hebben gezet, daar is het gros van de maatregelen allang geschrapt. Hooguit moet je nog een bewijs van vaccinatie tonen de eerste tijd, maar ook dat zal snel verdwijnen.

Ik kan het filmpje van Den Uyl uit de oliecrisis nog wel eens posten. Die wist ons ook te vertellen dat we nooit meer naar voor de crisis zouden terugkeren qua olieverbruik. Ondertussen weten we wel beter, tot Corona hebben we nog nooit zoveel olie door de auto en vliegtuigmotoren gejaagd :')

• hoevenpe
Adlermann schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:13:
Dat is niet krampachtig, dat is gewoon realistisch. Zolang we niet voldoende immuniteit hebben om de zorg in leven te laten, kun je het niet loslaten. Hoe graag ik ook zou willen.
Dat is in ieder geval niet wat de overheid ons wil doen geloven... ;)

En ik denk niet dat Nederland dat gaat accepteren, zeker als na de zomer iedereen die dat wil gevaccineerd is. Weiger je de prik? Dan heeft dat consequenties als je ziek wordt...

• Drardollan
Niet te lezen. Kan alleen zien "might be needed".

• Drardollan
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:15:
[...]

Pfizer-topman hint op derde prik plus een jaarlijkse vaccinatie - https://nos.nl/l/2376902#UPDATE-container-52467915
6 slagen om de arm, wat mitsen en maren.

Eerst zien, dan geloven. We worden ook niet jaarlijks gevaccineerd tegen de Spaanse Griep, en die was wel een stukje serieuzer dan Corona.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:18:
[...]

6 slagen om de arm, wat mitsen en maren.

Eerst zien, dan geloven. We worden ook niet jaarlijks gevaccineerd tegen de Spaanse Griep, en die was wel een stukje serieuzer dan Corona.
De normale griep worden we dan weer wel jaarlijks voor ingeënt.

• arbraxas
DutchCommando schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:02:
[...]

800 mensen met COVID op de IC heeft je niet meer vrijheid gegeven dan 20 mensen met COVID op de IC. De maatregelen zijn in beide situaties hetzelfde. Enkel de ziektelast is groter. (en oké. BCO kan beter werken bij lagere aantallen infecties waardoor je de R beter kan drukken, maargoed).
Dat we nu niet meer vrijheid / kwaliteit van het leven hebben is inderdaad een juiste waarneming.
De maatregelen zijn in beide situaties hetzelfde
Laat dat nou precies het probleem zijn. Die koker coronavisie.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Metro2002
  • Laatst online: 10:46

Metro2002

Memento mori

IJzerlijm schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:52:
[...]

Het alternatief is dat er geen festival is, heeft iedereen pech. Want als de 60-plussers zijn gevaccineerd ben je nog een paar maanden bezig met de rest waarin genoeg kwetsbaren zitten die de ziekenhuizen weer vullen als je 10 keer zoveel contacten krijgt met een wat geopende samenleving.
Als je naar andere landen kijkt zoals israel, het VK en staten zoals texas in de VS dan zie je dat je bij een vaccinatiegraad van 50-60% de boel eigenlijk al zonder problemen kan openen.
Het is nogal zinloos om iedereen te vaccineren en een complete testsamenleving in te richten tot het moment dat iedereen is gevaccineerd omdat de meeste mensen nu eenmaal niet in het ziekenhuis belanden door covid. Hoe jonger en fitter je bent hoe kleiner het risico. Onder de 40 is het risico verwaarloosbaar en onder de 30 is de kans op wat krijgen van het vaccin net zo groot als de kans op wat krijgen van covid dus waarom in vredesnaam inzetten op zóveel vaccineren. Prik zo snel mogelijk de risicovolle leeftijden (50+) en daarna zo snel mogelijk alles daaronder dat een risico vormt of vindt dat het een groot risico loopt en ben done with it.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38

Helaas weer een heel stevige toename vandaag.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:19
[...]

Een willekeurige bron voor @Drardollan https://www.nytimes.com/2...izer-vaccine-booster.html
En dan goed blijven lobby'en dat er geen besmettingen zijn juist vanwege alle boosters shots. Als de industrie zelf met zo'n advies komt, geeft mij wel een wij-van-wc-eend indruk.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:22
Moi_in_actie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:22:
[Twitter]
In de ziekenhuizen lijken de opnames net af te vlakken.

Als deze cijfers betekenen dat de opnames volgende week weer gaan stijgen dan kunnen we versoepelen voor half mei inderdaad wel vergeten...

• arbraxas

[...]
Niet verrassend, in een debat met van Haga had de Jonge al aangegeven dat de kosten "niet" betaald gaan worden door de ondernemer.
Of een gezin van 4 de extra 30 euro voor 2 kopjes koffie en 2 cola blieft.........

Maar dat is natuurlijk ook gewoon de strategie, het zo onaantrekkelijk mogelijk maken.

@Jovatov
Heb je de toon van het OMT niet meegekregen? Deze wekelijkse persconferentie is gewoon toneel.
Zolang het OMT het niet wil, gaat het niet gebeuren.
En dan nog word de nietszeggende avondklok als eerste ingezet. Dan heb je effectief nog niets versoepelt.

[ Voor 21% gewijzigd door arbraxas op 16-04-2021 15:32 ]

• Drardollan
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:19:
[...]

De normale griep worden we dan weer wel jaarlijks voor ingeënt.
Ik ken niemand die de griepprik krijgt.

Maar dat klopt. En dat is ook niet ondenkbaar, dat een bepaalde groep die nu ook griepprik krijgt direct een booster tegen Corona meekrijgt de eerste paar jaar.

• Drardollan
Metro2002 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:22:
[...]

Als je naar andere landen kijkt zoals israel, het VK en staten zoals texas in de VS dan zie je dat je bij een vaccinatiegraad van 50-60% de boel eigenlijk al zonder problemen kan openen.
Het is nogal zinloos om iedereen te vaccineren en een complete testsamenleving in te richten tot het moment dat iedereen is gevaccineerd omdat de meeste mensen nu eenmaal niet in het ziekenhuis belanden door covid. Hoe jonger en fitter je bent hoe kleiner het risico. Onder de 40 is het risico verwaarloosbaar en onder de 30 is de kans op wat krijgen van het vaccin net zo groot als de kans op wat krijgen van covid dus waarom in vredesnaam inzetten op zóveel vaccineren. Prik zo snel mogelijk de risicovolle leeftijden (50+) en daarna zo snel mogelijk alles daaronder dat een risico vormt of vindt dat het een groot risico loopt en ben done with it.
Ik kan maar 1 reden bedenken waarom de testen doorgezet worden. We kunnen daar veel van leren voor een mogelijke volgende pandemie. In dat opzicht is het geen weggegooid geld, je hebt niet vaak de kans om zoiets goed te testen tenslotte.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Drardollan schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:28:
[...]

Ik ken niemand die de griepprik krijgt.

Maar dat klopt. En dat is ook niet ondenkbaar, dat een bepaalde groep die nu ook griepprik krijgt direct een booster tegen Corona meekrijgt de eerste paar jaar.
Al het zorgpersoneel en alle kwetsbaren inderdaad. Net met wie je omgaat, ik ken er weinig die hem niet aangeboden krijgen 😅.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:38

codex

Geen OpenAI agent :)

[Twitter]
Weet je wat mij nu het meeste irriteert? Dat blijkbaar er nog steeds mensen rondlopen die kostte wat het kost optimaal hun vrijheden willen benutten (naar kantoor gaan terwijl je thuis kunt werken, met groepen afspreken, met een verkoudheidje toch boodschappen doen, lekker sch#t aan die corona regels, etc) en zich blijkbaar niet beseffen dat hun gedrag ons vasthoudt in deze situatie. Die 9000 besmettingen zijn niet voornamelijk mensen die zich keurig aan de maatregelen houden, het tegenovergestelde.

Probeer dat alleen maar over te brengen, het gaat er serieus niet in. Boos zijn over aanhoudende maatregelen, horeca die dicht is, sportscholen die dicht zijn, maar ondertussen onderdeel van het probleem zijn.
</rant>

• Drardollan
Dennis1812 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:32:
[...]

Al het zorgpersoneel en alle kwetsbaren inderdaad. Net met wie je omgaat, ik ken er weinig die hem niet aangeboden krijgen 😅.
Haha dat klopt. Ik heb eerlijk geen idee hoeveel griepprikken per jaar we zetten overigens, of dat er 10.000 of 10 miljoen zijn, geen flauw idee.

• Drardollan
codex schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:33:
[...]

Weet je wat mij nu het meeste irriteert? Dat blijkbaar er nog steeds mensen rondlopen die kostte wat het kost optimaal hun vrijheden willen benutten (naar kantoor gaan terwijl je thuis kunt werken, met groepen afspreken, met een verkoudheidje toch boodschappen doen, lekker sch#t aan die corona regels, etc) en zich blijkbaar niet beseffen dat hun gedrag ons vasthoudt in deze situatie. Die 9000 besmettingen zijn niet voornamelijk mensen die zich keurig aan de maatregelen houden, het tegenovergestelde.

Probeer dat alleen maar over te brengen, het gaat er serieus niet in. Boos zijn over aanhoudende maatregelen, horeca die dicht is, sportscholen die dicht zijn, maar ondertussen onderdeel van het probleem zijn.
</rant>
Helemaal mee eens. De grootste klagers over de maatregelen zijn ook degenen die schijt aan alles hebben en ons juist in deze situatie gebracht hebben en houden.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-12 22:26

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Jovatov schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:27:
[...]

In de ziekenhuizen lijken de opnames net af te vlakken.

Als deze cijfers betekenen dat de opnames volgende week weer gaan stijgen dan kunnen we versoepelen voor half mei inderdaad wel vergeten...
Het vervelende is dat de verdeling van de besmettingen over de leeftijden vrijwel stabiel is. In Februari/Maart zag je een duidelijke afname in de hogere leeftijdsgroepen maar dat zie je nu niet. De vaccins in de groep 60-79 lijkt nog weinig te doen.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:14
FabianGTI schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:08:
Die 7,50 euro is denk ik niet voor even, dat gaan ze behoorlijk uitmelken (soort kwartje van kok).
Wat een belachelijk besluit weer. :(
Oh, dus het verdwijnt vanzelf?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
[...]

</rant>
Het zou al een boel helpen als mensen met klachten thuis zouden blijven , zich laten testen en pas bij een negatieve test weer naar buiten gaat.

Als goed is heb je binnen 24 uur je uitslag en moet je 1 a 2 dagen thuis blijven.

Hoe moeilijk is dit? Misschien kan iemand dat verklaren/uitleg geven?

Betreft hooikoorts, dat is iets waar ik dan niet zo snel een oplossing voor weet. Elke dag een staaf in je neus is ook niet fijn.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:23
[...]

</rant>
mee eens hoor alleen had voor mij de sportscholen wel open mogen blijven iets met gezond blijven en zo

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:34:
[...]

Haha dat klopt. Ik heb eerlijk geen idee hoeveel griepprikken per jaar we zetten overigens, of dat er 10.000 of 10 miljoen zijn, geen flauw idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsX4ecSYSLsuOMQJ1PaOZKnA_UA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NUhVKahICnPvqS0q7jssBseI.png?f=user_large
Ongeveer 18% van de bevolking krijgt een griepprik, komt overeen met ruim 3 miljoen mensen

[ Voor 4% gewijzigd door geenstijl op 16-04-2021 15:41 ]

• arbraxas
[...]

</rant>
Leuk geprobeerd om weer met het vingertje te wijzen.
Nederland moet door en om mensen thuis te kunnen laten werken zijn er hordes mensen die gewoon aan het werk moeten. Bij mij op het industrieterrein zijn 3 fabrieksstops tegelijk, het lijkt wel een festival.
Genoeg mensen die ik ken die banen als monteur hebben etc, die hebben geen thuiswerk optie. Sterker nog, die gaan gewoon door met werken en gaan per dag meerdere adressen af.
Besteld door mensen die volledig politiek correct zich verstoppen achter de voordeur en een zondebok nodig zijn.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

geenstijl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:40:
[...]
[Afbeelding]
Ongeveer 18% van de bevolking krijgt een griepprik, komt overeen met ruim 3 miljoen mensen
Ik mis zorgpersoneel in dat rijtje. Dat zijn er een heleboel zonder medische indicatie.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:58
[...]

</rant>
Leuke rant maar je weet dat van Dissel begin deze week heeft aangegeven dat het voornamelijk komt doordat kinderen weer naar school toe gaan dat de ziekenhuizen nu nog zo vol liggen?

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:40
[Twitter]
Het lastige is dat we niet weten hoeveel oude meldingen er tussen zitten vanuit de GGD storing. :/

• Agent47

Agent47

Ik wil best €7,50,- betalen voor m'n terras hoor. Dan ga ik er alleen wel zitten van 14:00-00:00
Ik denk alleen dat je biertje geen €2,20,- meer kost maar richting de €3,50,- gaat.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:38

codex

Geen OpenAI agent :)

bie100 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:37:
[...]

mee eens hoor alleen had voor mij de sportscholen wel open mogen blijven iets met gezond blijven en zo
Mee eens, is best handig als je overgewicht tegen gaat in deze situatie.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die toegangstesten zijn gewoon niet de weg naar de oplossing. Liever dan maar een maand later versoepelen dan nu zo'n gedrocht optuigen waarin nooit iemand weer echt vrij kan doen wat hij wil. (en eenmaal opgetuigd zijn de bakens verzet en blijven we die tests langer houden en is de weerstand om dergelijke tests toe te passen enorm verlaagd)

Wat was de wereld toch fijn tot ruim een jaar geleden.

alles kan off-topic

• maartend
Rockvee2 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:37:
[...]

Hoe moeilijk is dit? Misschien kan iemand dat verklaren/uitleg geven?
Zal ik je vertellen hoe moeilijk bij ons (en dat betekend dus niet dat ik het goedpraat).

Ik werk dus in de GGZ zorg, extramuraal/ambulant. Klein team. Hoge werkdruk door de populatie (maar wel een leuke hoge werkdruk).

Laatst een positieve covid bij een client. Er moeten 3 collega's in quarantaine.
Ik heb toen op 48 uur tijd 30 uur gewerkt. Het was dubbele diensten draaien, 2 maal een uurtje vrij en de rest slapen. 16 overuren op 2 dagen. Dat hou ik, met mijn bijna 60 jaar, maar even vol.

Ik moet er niet aan denken dat mijn collega's of ik bij elke snotneus die we hebben thuisblijven.
Oja, waarbij ik moet zeggen dat ik ook nog hooikoortsig ben. Fijn.

Notabene ; dit was onze eerste besmetting op een goed jaar en dat terwijl wij na 1 week vorig jaar al weer terug overstapten op face2face contacten

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 16-04-2021 16:02 ]

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:14

Vuvuzela

My spire is forming

[Twitter]
Percentage positief neemt wel af. Hiervoor was het 9,7 en daarvoor 10+

I served in a company of heroes.

• Metro2002
  • Laatst online: 10:46

Metro2002

Memento mori

Robkazoe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:43:
[...]

Leuke rant maar je weet dat van Dissel begin deze week heeft aangegeven dat het voornamelijk komt doordat kinderen weer naar school toe gaan dat de ziekenhuizen nu nog zo vol liggen?
En het feit dat we dit jaar 0 griepgevallen hadden, dat geeft toch wel aan dat mensen zich wel degelijk aan de maatregelen houden maar dat covid zich gewoon lastiger laat beteugelen.
Pagina: 1 ... 80 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.