De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zoals @Soccer98 al schreef... die bedrijven worden in de been gehouden door alle regelingen.giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:29:
[...]
Heb je daar nu een echte onderbouwing voor? Alle serieuze voorspellers laten helemaal niet zo’n grote impact zien. Ook vorig jaar rond deze tijd zei de middenstand en horeca dat ze het niet nog 2 maanden zouden overleven en inmiddels zijn we 10 maanden verder en amper extra faillissementen.
Probleem is dat een groot deel al technisch failliet is. Al die overheidssteun staat als schuld op de balans. Nu is dat nog maar een getalletje, maar oh wee zodra er terugbetaald moet worden.
Met zo'n balans hoef je ook niet bij de bank aan te kloppen voor krediet, en een eventuele bedrijfsopvolging 1) of - overname zit er ook niet in voordat die schuld er van af is.
1) Alhoewel dit wel het ideale moment kan zijn voor een opvolging binnen de familie, als je intentie is om de opvolger zo weinig mogelijk te laten betalen. Maar dat zal in de meeste gevallen niet aan de orde zijn.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het is niet alleen omzet hé?YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:49:
[...]
Als je 0 omzet draait, heb je ook 0 btw af te dragen iig. Dus die kun je alvast weg strepen.
Weet niet hoe het met de huidige regelingen zit maar in het begin kreeg ik ook de mogelijkheid om de loonheffingsbetaling aan de Belastingdienst uit te stellen. Dan mag je onderneming een jaar dicht zitten, de schuld die je dan opbouwt kan - afhankelijk van het aantal personeelsleden - wel degelijk flink oplopen.
Zie bijvoorbeeld hier, maar in de media zijn ook genoeg van dat soort berichten gekomen bijvoorbeeld van kappers die in december ineens kort heel veel omzet draaiden maar daardoor geen recht hadden op deze TVL.ZieMaar! schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:49:
Klopt het wel dat alle overheidssteun terug betaald moet worden @alexbl69? Want alleen dan zet je het toch als schuld op de balans? Volgens mij is een groot deel juist gewoon een gift, waarvan wel kans is dat je een deel terug moet betalen als je het onterecht hebt gekregen...
Let op: voorkom terugbetalen
Wil je compensatie aanvragen? Realiseer je dan dat je achteraf wel een afrekening krijgt en dat je misschien een deel van de tegemoetkoming moet terugbetalen.
De regeling heeft daarnaast raakvlakken met de NOW-regeling. Om onaangename verrassingen te voorkomen, is het verstandig het verwachte omzetverlies zo realistisch mogelijk te benaderen. Dit kan bijvoorbeeld door zo laat mogelijk de aanvraag in te dienen, zodat al een groot deel op basis van de gerealiseerde omzet is bepaald.
Ook kun je de vaststelling (nacalculatie) z.s.m. uitwerken, zodat je de te veel uitbetaalde steun kunt reserveren.
Formeel is de NOW een gift. Er wordt achteraf gecontroleerd of de uitgekeerde bedragen terecht zijn, waarna eventueel een correctie volgt. Tot je als ondernemer hier duidelijkheid over hebt blijft het als schuld op de balans staan. Mijn accountant heeft al wel 'informeel' van de Belastingdienst te horen gekregen dat uitgekeerde bedragen onder de €20.000 (totaal, per bedrijf) hoogstwaarschijnlijk niet gecontroleerd gaan worden omdat daarvoor de capaciteit ontbreekt.ZieMaar! schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:49:
Klopt het wel dat alle overheidssteun terug betaald moet worden @alexbl69? Want alleen dan zet je het toch als schuld op de balans? Volgens mij is een groot deel juist gewoon een gift, waarvan wel kans is dat je een deel terug moet betalen als je het onterecht hebt gekregen...
Maar dit gaat over de NOW (gemiste omzet, en - in mijn geval tenminste - aanzienlijk minder dan het bedrag dat ik verdiend zou hebben als ik de normale omzet had gehaald). Je hebt daarnaast zoals gezegd ook nog de uitstel van betaling van loonheffing. Daar is tot nu toe in ieder geval nog niks gezegd over kwijtschelding, maar dat kan ook aardig oplopen.
Toen ik een paar weken geleden bij 'mijn' kapper was vertelde hij mij dat hij bij een nieuwe gedwongen sluiting faillissement aan zou moeten vragen. De man is 61 en is niet van plan zijn zaak met privégeld te redden. Hij heeft al een groot deel van zijn pensioenvoorziening in rook op zien gaan.RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:01:
[...]
Zie bijvoorbeeld hier, maar in de media zijn ook genoeg van dat soort berichten gekomen bijvoorbeeld van kappers die in december ineens kort heel veel omzet draaiden maar daardoor geen recht hadden op deze TVL.
[...]
Mijn accontant wees me er ook al op: zonder opgaaf van reden kan ieder bedrijf tienduizenden euros belasting doorschuiven tot na de corona crisis.alexbl69 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:02:
Mijn accountant heeft al wel 'informeel' van de Belastingdienst te horen gekregen dat uitgekeerde bedragen onder de €20.000 (totaal, per bedrijf) hoogstwaarschijnlijk niet gecontroleerd gaan worden omdat daarvoor de capaciteit ontbreekt.
Achteraf zullen bedrijven die uitstel aangevraagd hebben hun belastingschuld grotendeels kwijtgescholden zien, zal me dan wel gekke Henkie voelen met mijn principes. Welkom Bulgarenophef 2.0.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
*knip*https://www.volkskrant.nl...al-gevaccineerd~b65439f6/
De GGD Noord-Limburg vaccineert al wekenlang kwetsbare patiënten uit de omgeving met vaccin dat aan het eind van de dag overblijft. Daarmee negeert de gezondheidsdienst het ministerie van Volksgezondheid, dat de 25 GGD’s heeft verzocht te wachten met vaccineren van kwetsbaren tot er een richtlijn is opgesteld.
Off-topic en troll.
[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 14-04-2021 11:09 ]
Wat is nou 5 miljoen euro om thuiswerken te stimuleren? Dat is 50 cent per werkende Nederlander.Vrijdag schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:34:
[...]
Dat geld is gebruikt voor échte belangrijke dingen. Zoals het betalen van het salaris van een paar consultants van een teststraat
Aantal gestarte bedrijven ligt op één na hoogste niveau in tien jaar tijd
https://www.nu.nl/economi...au-in-tien-jaar-tijd.html
- Het aantal bedrijven wat zelf stopt is weer fors lager;
- amper bedrijven failliet;
- aantal gestarte bedrijven op record.
Daarnaast ook nog eens stijgende export en import en producentenvertrouwen dat in Duitsland (heel belangrijk voor NL) sterk in de lift zit.
Natuurlijk is deze pandemie slecht voor de economie, wordt een relatief kleine groep knetterhard geraakt, en zal de rekening voor een deel naar de toekomst geschoven worden. Maar posts dat een langere periode met maatregelen tot massale faillissementen leidt en de economie ten gronde richt lijkt me echt een enorme overdrijving.
https://experience.arcgis...1779b4cdd9d81e44b9b1032d0
Een week lang zweefde de bezetting op ongeveer 820. Gisteren -30 in 1 dag. Ook de instroom lijkt deze week te dalen. En het aantal aanwezige patienten op de verpleegafdeling is ook aan het dalen. Dat is een mogelijke bron van nieuwe instroom.
En dan is Gommers toch lichtelijk in paniek omdat hij vind dat ons kabinet de plan van versoepelingen "te snel" kenbaar hebben gemaakt en hebben gezegd: we bekijken volgende week welke versoepelingen mogelijk kunnen zijn.t_captain schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:41:
Het lijkt erop dat gisteren de IC's de piekbezetting achter zich hebben gelaten.
Een week lang zweefde de bezetting op ongeveer 820. Gisteren -30 in 1 dag. Ook de instroom lijkt deze week te dalen. En het aantal aanwezige patienten op de verpleegafdeling is ook aan het dalen. Dat is een mogelijke bron van nieuwe instroom.
Volgens Gommers zitten we qua IC instroom/uitstroom niet in een daling.
Komt dat door wat hij ziet op de IC in Rotterdam of door alle cijfers?
Er wordt toch ook alleen beloofd voor de 28e dat als de ziiekenhuis cijfers het toelaten er bepaalde maatregelen worden terug geschroefd.hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:59:
Gommers zegt openlijk dat Rutte en De Jonge onmogelijke beloftes doen, 28 april is niet realistisch:
[...]
Dat de terugloop in het ziekenhuis misschien niet gehaald word is een ander stuk van het verhaal, maar de aan de belofte wordt ook voldaan als het niet gehaald wordt.
Dit wordt weer een avondklok 2.0 met mensen die erin lezen wat ze willen lezen ipv wat gezegd wordt
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
-> Het aantal bedrijven dat gestart is kunnen we logisch verklaren: mensen vinden geen baan en zullen toch inkomen moeten hebben. In de bouw zijn ook heel veel ZZP'ers (dus bedrijf), ondanks ze het vaak zelf niet willen, maar de opdrachtgevers willen alleen flexibele ZZP'ers. Waarbij het echt geen vetpot is wat je verdient, zoals binnen de ICT wel het geval is als ZZP'er.giantgiantus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:40:
Afgelopen dagen was hier ook best veel discussie over de gevolgen voor de economie.
-> Bedrijven gaan nu nog niet failliet door de staatssteun. (Punt 1 en 2 zijn min of meer hetzelfde).
De echte economische ramp zal pas 2-3 jaar ná de crisis komen. Dan zijn alle reserves op en is alle steun gestopt.
Het had gommers gesierd als hij gisteren z’n mond had gehouden. Het kabinet heeft extreem expliciet aangegeven dat ze volgende week alleen gaan bezien of er meer mogelijk is. Suf dat hij dan direct over beloftes praat die het kabinet in ieder geval niet heeft gedaan.Mrjraider schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:42:
[...]
En dan is Gommers toch lichtelijk in paniek omdat hij vind dat ons kabinet de plan van versoepelingen "te snel" kenbaar hebben gemaakt en hebben gezegd: we bekijken volgende week welke versoepelingen mogelijk kunnen zijn.
Het is de keuze voor balanceerbeleid. Ik snap hem wel, maar ik had liever eerst een stuk verlichting in de ziekenhuizen gezien voordat we op een plateau gingen sturen.
Verwijderd
Toch zie ik liever het personeel van het ziekenhuis op hun tandvlees lopen, dan heel Nederland, zoals nu. We onderschatten nogal wat de maatregelen met mensen doen. Deze onderschatting komt vooral vanuit het 'Ja maar ik kan er mee omgaan / ik vind het wel meevallen, dus dan moet niemand anders zeuren'.Het 0% inlevingsvermorgenargument.autje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:49:
Vooralsnog schat ik in dat men met de versoepelingen probeert te bereiken dat we op een plateau in de ziekenhuizen blijven. Het voorkomen van echte ellende (hogere ziekenhuiscijfers) en het volk krijgt zijn zo gewenste versoepelingen. Alleen lullig voor het personeel in de ziekenhuizen, dat nog even een zomer door moet lopen op het tandvlees.
Het is de keuze voor balanceerbeleid. Ik snap hem wel, maar ik had liever eerst een stuk verlichting in de ziekenhuizen gezien voordat we op een plateau gingen sturen.
Ik kan dat niet helemaal rijmen met de getallen van de lcps:t_captain schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:41:
Het lijkt erop dat gisteren de IC's de piekbezetting achter zich hebben gelaten.
https://lcps.nu/datafeed/
Als je alleen naar de historische IC cijfers kijkt, dan id die -30 van gisteren wel leuk maar natuurlijk nog veel te weinig om op te acteren. "Zo heb je -30, zo heb je +30". En het niveau van tegen de 800 is inderdaad veel te hoog. Sinds het boven de 600 uit steeg, kwamen de signalen van afschalen in de andere zorg weer. Ik denk dat we 600 een beetje als grens moeten zien: daarboven komen we in de knel.Mrjraider schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:42:
[...]
En dan is Gommers toch lichtelijk in paniek omdat hij vind dat ons kabinet de plan van versoepelingen "te snel" kenbaar hebben gemaakt en hebben gezegd: we bekijken volgende week welke versoepelingen mogelijk kunnen zijn.
Ik kijk iets breder. Ik zie vlakke nieuwe besmettingen plus een oplopende vaccinatiegraad. Dat geeft een lichte daling op de IC instroom op korte termijn.
Verder zie ik een trendmatig dalende R. Die trend is al een tijd intact, en wordt ook in cijfers van omliggende landen bevestigd. Dat heeft een versnellende daling als je iets verder in de toekomst kijkt.
Daar komt bij dat de gemiddelde ligdagen lijken te dalen in de meest recente periode. Dat is nog niet opgenomen in de periodieke rapporten, want het effect is erg vers. Het is wel verklaarbaar vanuit toenemende vaccinatie en daardoor veranderende samenstelling van de IC instroom.
Tel de drie effecten op en het kan stevig omlaag gaan met de IC bezetting.
Ik hoop volgende week om deze tijd <700 op het bord te zien. En op 1 mei <600, misschien wel <500. Gegeven dat er van infectie naar IC opname een flinke vertraging zit, moet het voldoende zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door t_captain op 14-04-2021 09:04 ]
Qua bedbezetting zijn ze het een beetje oneens. NICE heeft een week lang (7-4 t/m 12-4) zo'n 82-0 bedden staan. LCPS komt niet hoger dan 798 (op 8-4).zacht schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:50:
[...]
Ik kan dat niet helemaal rijmen met de getallen van de lcps:
https://lcps.nu/datafeed/
Qua instroom is de daling ook in de LCPS cijfers te herkennen.
Afgelopen 3 dagen gemiddeld 45 patienten per dag. Zelfde periode 1 week eerder 51.7 gemiddeld. De piek instroom lijkt zo rond 7 april te liggen.
En terecht, want als er wat verkeerds gaat staan wij hier op de bühne te roepen waar de Jonge was.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:20:
[...]
Bureaucratie op z'n best! We vaccineren te langzaam, maar extra vaccineren mag eigenlijk ook niet. Die moeten we weggooien. Misschien moet de overheid eens niet iedereen behandelen alsof het kleine kinderen zijn. Eerst moet Papa de Jonge zeggen dat het mag.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Voor vijf miljoen kan je vast wel een paar (lees twee) externe partijen een communicatie conceptplan laten opstellen om thuiswerken onder de aandacht te brengent_captain schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:34:
[...]
Wat is nou 5 miljoen euro om thuiswerken te stimuleren? Dat is 50 cent per werkende Nederlander.
Serieus: Ik vind het absurd (maar onder de VVD wel te begrijpen) dat er zo weinig wordt gedaan om thuiswerken te stimuleren of af te dwingen. En dat docenten (PO/VO) niet met spoed worden gevaccineerd. Zij mogen straks weer in de frontlinies staan als het (middelbaar en voortgezet) onderwijs weer gedeeltelijk wordt geopend.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Dat zou ook logisch zijn, als ze niet wisten waar ze mee bezig waren en er daadwerkelijk een gevaar is. Als we bijvoorbeeld de bijwerkingen niet weten op mensen onder de 60. Maar die mensen worden ook al via officiële wegen geprikt. Het gaat hier ook niet om zelfgemaakte vaccins of hele andere acties. Het gaat hier om mensen die volgens het boekje in Mei hun prik pas mogen krijgen en niet al in April. 'WaNt Zo StAaT hEt iN hEt BoEkJe'xzaz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:09:
[...]
En terecht, want als er wat verkeerds gaat staan wij hier op de bühne te roepen waar de Jonge was.
Met op de achtergrond een P1 variant die nog klein is, maar misschien aanspraak maakt op de felbegeerde #1 positie, is priksnelheid in april van levensbelang.
Verwijderd
Dat komt denk ik door ons VVD beleid, waarbij thuiswerken niet verplicht kan worden, want de achterban wil dat niet. Dat het in allerlei andere landen wel kan is natuurlijk geen reden.t_captain schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:11:
Ik vind de verkeersdrukte ook bijzonder hoog. Bijna alsof er geen lockdown meer is.
Genoeg mensen die in een volle kantoortuin moeten zitten, want thuis achter je PC kan niet.
Maar dit gaan we natuurlijk niet verbieden, liever sluiten we de horeca, sportscholen, etc. Die stemmen meestal toch geen VVD.
Vanaf maandag nog drukker, als de BSO's weer open zijn. Dan is er nog minder reden om thuis te werken.t_captain schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:11:
Ik vind de verkeersdrukte ook bijzonder hoog. Bijna alsof er geen lockdown meer is.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het werkelijke probleem met deze methode is dat het voor een vervelende psychologische feedback-loop zorgt die er toe leidt dat enerzijds mensen de moed kwijtraken en anderzijds de mensen de regels niet meer gaan naleven omdat ze de overheid niet meer vertrouwen:DevWouter schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:33:
[...]
Eerder "damned because they did and continue to do".
Als men continue aangeeft dat er een einde aankomt dan willen mensen naar het einde toe. Net zoals bij TV-serie waarbij elke week dezelfde cliffhanger is. Echter het kabinet moet geen cliffhangers maken, ze moeten zorg voor Nederland dragen.
Als iemand dood gaat dan zeg je toch ook niet: "Ach, morgen is nieuwe dag met nieuwe kansen", maar dat is wel wat dit kabinet continue doet.
1) Er wordt een vaste termijn gesteld waarop alles beter wordt.
2) De termijn verloopt, en het is niet beter geworden.
3) Herhaling van zetten.
Dit komt over als "clueless" en irrealistisch. Dat breekt vertrouwen af.
En omdat er telkens concrete doelen worden gesteld die niet binnen de gestelde termijn haalbaar blijken te zijn, wordt mensen hun zelfvertrouwen ook afgebroken omdat ze als reactie op de aankondigingen allerlei dingen gaan plannen, die uiteindelijk niet door kunnen gaan.
Het zou veel eerlijker zijn om gewoon te zeggen:
"We kunnen niet voorspellen wanneer we uit deze crisis gaan komen, maar ooit komt er een eind aan, en iedereen gaat samen goed zijn best doen om dat zo snel mogelijk te laten gebeuren. We hebben een plan opgesteld om dit zo goed mogelijk te laten verlopen."
Geen concrete termijnen. Wel moet iedereen zijn best doen om er uiteeindelijk uit te komen, zeker degenen die het goede voorbeeld moeten geven. Geen uitzonderingen.
Het plan zelf moet concreet zijn, met expliciete doelen (bijv. x % gevaccineeerd) die behaald moeten zijn voordat er versoepelingen kunnen komen, en zonder onduidelijkheden. Het moet consequent worden uitgevoerd, overal. De regels moeten duidelijk zijn en niet telkens (elke 2 weken) veranderen. Wat wel kan, moet systematisch worden uitgezocht en worden vastgelegd.
Er moet een deelplan zijn dat mensen handvatten geeft om de psychologische druk beter aan te kunnen - en daar komt dan niet in te staan "Versoepel nu/binnenkort". Er is genoeg literatuur te vinden over wat nuttig is om te doen in stressvolle situaties; leer mensen dat aan.
Offtopic: Bovenstaande is eigenlijk wat ik bij mijn huidige werkgever heb lopen uitvoeren in een ander kader om een sociaal niet geheel wenselijke werksituatie te verbeteren.
Kinderen zaten al op school dus dat zal dan al vanaf het openen van de scholen een probleem geweest moeten zijn. Dat zou meer een reden zijn om niet meer thuis te werken. Het is nu alleen maar een kwestie van later ophalen, tenminste als ik naar mezelf kijk.anandus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:17:
[...]
Vanaf maandag nog drukker, als de BSO's weer open zijn. Dan is er nog minder reden om thuis te werken.
Ik zie meer een voordeel dat opa's en oma's minder gevraagd gaan worden om de oppasrol op zich te nemen.
In elk geval bij ambassade personeel zullen niet alleen de medewerkers, maar ook hun familie geprikt worden. Dus de groep groeit alsmaar. De olympische sporters hebben al bevestigd gekregen dat ze Pfizer krijgen, voor onze topsporters enkel het neusje van de zalm.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2021 @ 01:56:
Nu krijgen MEers, ambassadepersoneel en GGDers weer voorrang.
Tegelijkertijd komen er dan ook berichten weer van De Jonge die spreekt over 'de vaccinatie puzzel' die opnieuw gelegd moet worden. Dat leveringen en tegenslagen met AstraZeneca daar invloed op hebben is te begrijpen, maar door telkens een groep voor te laten schopt hij zijn eigen puzzel weer van tafel. Nu hebben we te maken met beperkte leveringen en de groep 60-plus mag weer een nummertje trekken omdat andere groepen ineens voor mogen.
Omdat het kabinet de mond vol heeft over versoepelingen, dat mensen gaan denken dat het bijna voorbij is met de pandemie en dat men daarom soepeler met de (basis)regels omgaat, waardoor het juist nóg langer gaat duren tot er überhaupt versoepelingen kunnen komen.
Vanwaar de prioriteit voor ambassadepersoneel? dan zou ik nog wel wat groepen kunnen vinden die ik meer prio zou willen geven. Bijvoorbeeld onderwijzend personeel.CMD-Snake schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:20:
[...]
In elk geval bij ambassade personeel zullen niet alleen de medewerkers, maar ook hun familie geprikt worden. Dus de groep groeit alsmaar.
Ondanks dat ik het snap zijn het er 'maar' 250. In the grand scheme of things peanuts.De olympische sporters hebben al bevestigd gekregen dat ze Pfizer krijgen, voor onze topsporters enkel het neusje van de zalm.
Ja, dat is eigenlijk wat er al maanden plaatsvindt omdat het kabinet zelf niet lijkt te weten hoe ze dit moeten aanpakken. Zie ook mijn eerdere post.anandus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:21:
Ik vraag me af of er niet een "we zijn er bijna"-paradox komt.
Omdat het kabinet de mond vol heeft over versoepelingen, dat mensen gaan denken dat het bijna voorbij is met de pandemie en dat men daarom soepeler met de (basis)regels omgaat, waardoor het juist nóg langer gaat duren tot er überhaupt versoepelingen kunnen komen.
Dit is toch al vrij lang aan de gang met de grenswaardes etc, maar hier heb je nog steeds continue het 'huilie huilie geen perspectief' verhaal.Amphiebietje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:17:
[...]
Het werkelijke probleem met deze methode is dat het voor een vervelende psychologische feedback-loop zorgt die er toe leidt dat enerzijds mensen de moed kwijtraken en anderzijds de mensen de regels niet meer gaan naleven omdat ze de overheid niet meer vertrouwen:
1) Er wordt een vaste termijn gesteld waarop alles beter wordt.
2) De termijn verloopt, en het is niet beter geworden.
3) Herhaling van zetten.
Dit komt over als "clueless" en irrealistisch. Dat breekt vertrouwen af.
En omdat er telkens concrete doelen worden gesteld die niet binnen de gestelde termijn haalbaar blijken te zijn, wordt mensen hun zelfvertrouwen ook afgebroken omdat ze als reactie op de aankondigingen allerlei dingen gaan plannen, die uiteindelijk niet door kunnen gaan.
Het zou veel eerlijker zijn om gewoon te zeggen:
"We kunnen niet voorspellen wanneer we uit deze crisis gaan komen, maar ooit komt er een eind aan, en iedereen gaat samen goed zijn best doen om dat zo snel mogelijk te laten gebeuren. We hebben een plan opgesteld om dit zo goed mogelijk te laten verlopen."
Geen concrete termijnen. Wel moet iedereen zijn best doen om er uiteeindelijk uit te komen, zeker degenen die het goede voorbeeld moeten geven. Geen uitzonderingen.
Het plan zelf moet concreet zijn, met expliciete doelen (bijv. x % gevaccineeerd) die behaald moeten zijn voordat er versoepelingen kunnen komen, en zonder onduidelijkheden. Het moet consequent worden uitgevoerd, overal. De regels moeten duidelijk zijn en niet telkens (elke 2 weken) veranderen. Wat wel kan, moet systematisch worden uitgezocht en worden vastgelegd.
Er moet een deelplan zijn dat mensen handvatten geeft om de psychologische druk beter aan te kunnen - en daar komt dan niet in te staan "Versoepel nu/binnenkort". Er is genoeg literatuur te vinden over wat nuttig is om te doen in stressvolle situaties; leer mensen dat aan.
Offtopic: Bovenstaande is eigenlijk wat ik bij mijn huidige werkgever heb lopen uitvoeren in een ander kader om een sociaal niet geheel wenselijke werksituatie te verbeteren.Kleine schaal of grote schaal, het werkt.
PSN
Aangezien ze onder de 60 zijn is Pfizer of Moderna idd de vaccinatie voor hun?CMD-Snake schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:20:
[...]
In elk geval bij ambassade personeel zullen niet alleen de medewerkers, maar ook hun familie geprikt worden. Dus de groep groeit alsmaar. De olympische sporters hebben al bevestigd gekregen dat ze Pfizer krijgen, voor onze topsporters enkel het neusje van de zalm.
PSN
Op de achtergrond is het al aan de gang, maar de communicatie richting de burger vanuit de regering zou veel beter moeten, en de regering zou ook haar eigen gedrag tegen het licht moeten houden, want daardoor wordt de communicatie er niet helderder op.YakuzA schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:22:
[...]
Dit is toch al vrij lang aan de gang met de grenswaardes etc, maar hier heb je nog steeds continue het 'huilie huilie geen perspectief' verhaal.
Amphiebietje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:22:
[...]
Ja, dat is eigenlijk wat er al maanden plaatsvindt omdat het kabinet zelf niet lijkt te weten hoe ze dit moeten aanpakken. Zie ook mijn eerdere post.
Ja, precies dat. (Had je post niet gezien omdat ik zelf die post aan het typen was
Klopt, onderdeel daarvan is ook dat er in de media 10'tallen mensen uit een blikje getrokken worden die dan als 'expert' hun mening over vanalles uitstorten.Amphiebietje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:24:
[...]
Op de achtergrond is het al aan de gang, maar de communicatie richting de burger vanuit de regering zou veel beter moeten, en de regering zou ook haar eigen gedrag tegen het licht moeten houden, want daardoor wordt de communicatie er niet helderder op.
Waarbij 3 mensen uit een ziekenhuis/huisartsen/OMT'ers etc alle 3 een verschillende mening kunnen hebben bijvoorbeeld, dat geeft een heel verstrooid beeld bij de luisteraar/burger.
PSN
Fair point... Doet niks voor de hele vaccinatiecampagne.RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:22:
[...]
Ondanks dat ik het snap zijn het er 'maar' 250. In the grand scheme of things peanuts.
Zuur voor de anderen die we dagelijks in the line of fire zetten wel natuurlijk.
Aan de andere kant; als mensen een paar weken voor de televisie binnen zitten zou dit ook een bijdrage kunnen leveren.
Dat is toch vooral een semantische discussie: ze zeggen het inderdaad niet letterlijk maar het verhaal is toch echt 'kijk: een wortel, die kan je over 3 weken krijgen...'giantgiantus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:46:
Suf dat hij dan direct over beloftes praat die het kabinet in ieder geval niet heeft gedaan.
Lekker naïef van het OMT, volgens mij heeft niemand de illusie dat die Fieldlabs nog over onderzoek gaanOMT wijst op risico's Fieldlabs, wil aanpassingen
Het Outbreak Management Team, dat het kabinet adviseert over de coronamaatregelen, is bezorgd over de Fieldlabs, de proefevenementen die de overheid sinds enige tijd organiseert. De deskundigen wijzen erop dat er zo'n 200.000 deelnemers worden verwacht bij deze evenementen, wat risico's met zich meebrengt door de samenkomst van grotere groepen en de reisbewegingen naar de evenementen toe. Volgens het OMT "zouden maximaal tien goed geselecteerde en voorbereide events voldoende moeten zijn" als onderzoek doen het doel is.
Standaard respons op alles lijkt het wel.
Met overheidssteun worden faillissementen uitgesteld en al die ondernemers die er zelf mee stoppen komen niet in de statistieken.giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:29:
[...]
Heb je daar nu een echte onderbouwing voor? Alle serieuze voorspellers laten helemaal niet zo’n grote impact zien. Ook vorig jaar rond deze tijd zei de middenstand en horeca dat ze het niet nog 2 maanden zouden overleven en inmiddels zijn we 10 maanden verder en amper extra faillissementen.
Denk gewoon even na, hoeveel bedrijven zullen er 3 maanden zonder omzet overleven? Als je dat kan heb je een heel gezond bedrijf, maar ook voor gezonde bedrijven is 6 maanden zonder omzet al snel fataal.
Wat je straks ook krijgt is dat als de bedrijven weer opstarten het best kan zijn dat het consumenten gedrag veranderd is door een jaar corona beperkingen. Niet elke ondernemer zal het juiste ondernemersbloed hebben om hier goed op in te spelen. Dus de markt gaat nog roerig worden. (Met ook kansen voor nieuwe ondernemers)
alles kan off-topic
Verwijderd
Bezorgd zijn het is werk van het OMT.RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:36:
Ik vraag me af. Zijn er uberhaupt dingen waar het OMT niet bezorgd over is?![]()
Standaard respons op alles lijkt het wel.
Als er geen reden voor bezorgdheid is, dan zijn zij ook niet meer nodig.
Daarom is het zo raar dat we blindelings op het OMT vertrouwen.
Het is een beetje alsof een slager ons gaat vertellen dat we vlees moeten blijven eten.
Zullen we de quote uit het bericht waar je zelf naar verwijst even uitbreiden?Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:20:
[...]
Bureaucratie op z'n best! We vaccineren te langzaam, maar extra vaccineren mag eigenlijk ook niet. Die moeten we weggooien. Misschien moet de overheid eens niet iedereen behandelen alsof het kleine kinderen zijn. Eerst moet Papa de Jonge zeggen dat het mag.
Wil je nu gaan beweren dat het vaccineren van eigen medewerkers gelijk staat aan weggooien?
Tot die tijd moeten de GGD’s het overgebleven vaccin vooral gebruiken voor eigen medewerkers uit de vaccinatie- en teststraten.
Wat dat betreft een vreemd artikel, het maakt er melding van dat eigen medewerkers gevaccineerd mogen worden maar waarom dat dan niet gedaan wordt is vervolgens nergens terug te lezen. Zelfs iets simpels als "hebben we al gedaan en er is nog steeds over" staat er niet.
Maar ik ben "maar" 1 persoon en mijn ouders zijn er "maar" 2.RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:22:
[...]
Ondanks dat ik het snap zijn het er 'maar' 250. In the grand scheme of things peanuts.
Overigens moet men zich niet vergissen in de lobbykracht van Papendal/topsporters. Topsport is meer geld dan sport.
Het probleem met dat soort uitzonderingen is dat je op een gegeven moment een grens moet trekken. Die wordt hoe dan ook willekeurig en dat wordt dan weer als oneerlijk gezien. En topsport heeft geen kritieke functie en het is niet alsof topsporters zich keurig aan de maatregelen houden.
Ik realiseer me nu ook wat mijn frustratie zo drijft: Het is dat ik(!) alle recente acties als willekeurigheid en onverschillig ervaar(!).
Ik hoef echt niet als eerste ingevacineerd worden, ik sta met liefde mijn plaats af aan mensen die het harder nodig hebben (zoals een jeugdspeler van die ook hartpatient is of iemand die al meer dan een jaar haar ouders in het buitenland niet heeft kunnen zien), maar het moet bij mij altijd een humane reden hebben. Je mag van mij achteraan in de rij aansluiten als je het wilt omdat je op vakantie wil of omdat je zo graag naar een feestje wilt.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Tot nu toe deel ik de zorgen van het OMT. Ik zit niet in het OMT! Luister dan in ieder geval naar mij.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:39:
[...]
Bezorgd zijn het is werk van het OMT.
Als er geen reden voor bezorgdheid is, dan zijn zij ook niet meer nodig.
Daarom is het zo raar dat we blindelings op het OMT vertrouwen.
Het is een beetje alsof een slager ons gaat vertellen dat we vlees moeten blijven eten.
Topsport is ook (nationale) trots en heeft een voorbeeld functie voor met name de jeugd om gezond te leven (sporten)DevWouter schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:40:
[...]
Maar ik ben "maar" 1 persoon en mijn ouders zijn er "maar" 2.
Overigens moet men zich niet vergissen in de lobbykracht van Papendal/topsporters. Topsport is meer geld dan sport.
Het probleem met dat soort uitzonderingen is dat je op een gegeven moment een grens moet trekken. Die wordt hoe dan ook willekeurig en dat wordt dan weer als oneerlijk gezien. En topsport heeft geen kritieke functie en het is niet alsof topsporters zich keurig aan de maatregelen houden.
Ik realiseer me nu ook wat mijn frustratie zo drijft: Het is dat ik(!) alle recente acties als willekeurigheid en onverschillig ervaar(!).
Ik hoef echt niet als eerste ingevacineerd worden, ik sta met liefde mijn plaats af aan mensen die het harder nodig hebben (zoals een jeugdspeler van die ook hartpatient is of iemand die al meer dan een jaar haar ouders in het buitenland niet heeft kunnen zien), maar het moet bij mij altijd een humane reden hebben. Je mag van mij achteraan in de rij aansluiten als je het wilt omdat je op vakantie wil of omdat je zo graag naar een feestje wilt.
Daarnaast is topsport niet enkel big business. In de populaire sporten kan er aardig wat geld omgaan, in de kleinere sporten is het vaak vooral de eigen kosten gedekt zien te krijgen en eventueel er een parttime baan naast hebben voor levensonderhoud.
alles kan off-topic
Hoewel ik ook kritisch ben op ‘voorkruipen’ is er wel iets voor te zeggen om de olympische sporters te vaccineren. Dit werkt namelijk de komende jaren door voor veel jonge mensen die heel serieus met hun sport bezig zijn. Als je nu teveel verstek moet laten gaan betekent dit dat we de komende jaren minder sporters kunnen sturen. Mensen die al jaren bezig zijn om hun droom te verwezenlijken zouden hier vele jaren hinder van ondervinden.CMD-Snake schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:20:
[...]
In elk geval bij ambassade personeel zullen niet alleen de medewerkers, maar ook hun familie geprikt worden. Dus de groep groeit alsmaar. De olympische sporters hebben al bevestigd gekregen dat ze Pfizer krijgen, voor onze topsporters enkel het neusje van de zalm.
Daarbij ben ik van mening dat het geen reet uitmaakt in welke armen die prikken gaan, als ze maar in de armen gaan. Het is niet zo dat deze mensen nu maanden of jaren bevoordeeld worden, je praat over maximaal een paar weken eerder voor de meeste mensen in deze groep (uitgaande van directe familie zoals ouders die gemiddeld tussen de 40 en 50 zullen zijn).
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
En nog even een mooi reclame spotje erbij van een olympische sporter die vaccineren aanmoedigt en het vaccinatie draagvlak/bereidheid stijgt weer 2%.Drardollan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:48:
[...]
Hoewel ik ook kritisch ben op ‘voorkruipen’ is er wel iets voor te zeggen om de olympische sporters te vaccineren. Dit werkt namelijk de komende jaren door voor veel jonge mensen die heel serieus met hun sport bezig zijn. Als je nu teveel verstek moet laten gaan betekent dit dat we de komende jaren minder sporters kunnen sturen. Mensen die al jaren bezig zijn om hun droom te verwezenlijken zouden hier vele jaren hinder van ondervinden.
PSN
Ik vind dat je nogal doorschiet. Het gaat in dit geval om de olympische sporters die moeten opdraven in een risicovol land met risicovolle omstandigheden. Zoveel landen komen daar bij elkaar, je wil elk risico uitsluiten.DevWouter schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:40:
[...]
Als je kijkt naar bijvoorbeeld voetballers, die hebben géén voorrang, ook al komen die in sommige gevallen ook in andere landen voor de sport. De groep andere voetballers waar ze echter mee in aanraking komen is klein en niet uit meerdere landen. En in de voetbal gaat serieus geld om.
Dat topsport geen kritieke functie heeft ben ik het niet mee eens, voor veel jonge mensen zijn topsporters een groot voorbeeld wat zorgt dat ze zelf gezond willen leven en lekker sporten. Tevens zijn er vele sporters bezig om de top te bereiken, als je de OS zou laten schieten dan hebben die mensen ineens geen toekomst meer.
Daar zou je inderdaad prima gebruik van kunnen maken, daar had ik nog niet eens aan gedacht.YakuzA schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:55:
[...]
En nog even een mooi reclame spotje erbij van een olympische sporter die vaccineren aanmoedigt en het vaccinatie draagvlak/bereidheid stijgt weer 2%.
Met een beetje uitleg erbij waarom dat zo is en wanneer dat geldt klinkt het ineens een stuk minder spectaculair. je zou je bijna afvragen waarom met regelmaat slechts het halve verhaal voorbij komt....RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:22:
[...]
Vanwaar de prioriteit voor ambassadepersoneel? dan zou ik nog wel wat groepen kunnen vinden die ik meer prio zou willen geven. Bijvoorbeeld onderwijzend personeel.
https://www.nu.nl/coronav...accinatie.html?redirect=1
Maar goed, het komt van de minister dus het zal wel weer gelogen zijn en wereldwijd zal vast al het ambassadepersoneel plus familie/vrienden/kennissen/maîtresses en de rest gevaccineerd worden terwijl wij het gepeupel nog steeds moeten wachten........
Ook ambassademedewerkers en hun familieleden in het buitenland krijgen voorrang, omdat zij volgens de minister vaak wonen in landen met "forse corona-uitbraken en gebrekkige medische voorzieningen". Hierdoor is er geen sprake van een veilige werkomgeving. Deze mensen krijgen waarschijnlijk het Janssen-vaccin toegediend.
Even buiten het feit dat het geheel afhankelijk is van het soort werkzaamheden (ik bedoel, productiebedrijven kunnen moeilijk al hun mensen laten thuiswerken) kan in de huidige wetgeving dit niet verplicht worden (lees: niet zonder gebruik te maken van de COVID-19 wet of door het uitroepen van de noodtoestand zoals dit in enkele landen wel gedaan is).Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:16:
[...]
Dat komt denk ik door ons VVD beleid, waarbij thuiswerken niet verplicht kan worden, want de achterban wil dat niet. Dat het in allerlei andere landen wel kan is natuurlijk geen reden.
Dat gezegd hebbende is onze wetgeving al wel voorzien van verplichtingen door de werkgever dat een werkgever de werknemer moet voorzien van een veilige werkplaats en dat de werkgever daarom ook de gestelde COVID-19 maatregelen van social distancing, maximaal aantal werknemers, etc in acht moet houden.
Hierbij is de werkgever al diverse malen door een rechter op de vingers getikt (meestal in geval van ontslag) omdat de werknemer vond dat de werkgever hem/haar niet voorzag van een veilige werkplek conform de COVID-19 maatregelen met hoge bedragen als gevolg.
Overigens is dit ook andersom het geval geweest, enkele ontslagen omdat de werknemer een verplichting voor thuiswerken afdwong omdat hij/zij vond dat dit moest ondanks dat de werkgever wel alle maatregelen had getroffen.
Mijn ervaring is dat de meeste kantoormedewerkers thuiswerken al dan niet werken middels een hybride model waarbij ze 1 of 2 dagen in de week conform een schema op kantoor zijn. Ik ook, ik ben 1 keer in de 2 weken op kantoor en incidenteel bij een relatie op locatie omdat het niet anders kan.Genoeg mensen die in een volle kantoortuin moeten zitten, want thuis achter je PC kan niet.
Rond Zwolle ervaar ik het verkeer iets meer dan ten tijde van de 1e intelligente lockdown; toch heb ik geen last van de reguliere files waar ik voorheen altijd mee te maken had en verneem ik dat enkele spitsstroken ten tijde van de spits niet open zijn.
Deze keuze werd gemaakt door adviezen vanuit het OMT, niet omdat zij (mogelijk en toevallig) niet op de VVD stemmen.Maar dit gaan we natuurlijk niet verbieden, liever sluiten we de horeca, sportscholen, etc. Die stemmen meestal toch geen VVD.
Dat snap ik wel, het zou heel sneu zijn voor de sporters. Maar als sneuheid een maatstaf is, dan kan iedereen wel voorrang krijgen.Drardollan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:48:
[...]
Hoewel ik ook kritisch ben op ‘voorkruipen’ is er wel iets voor te zeggen om de olympische sporters te vaccineren. Dit werkt namelijk de komende jaren door voor veel jonge mensen die heel serieus met hun sport bezig zijn. Als je nu teveel verstek moet laten gaan betekent dit dat we de komende jaren minder sporters kunnen sturen. Mensen die al jaren bezig zijn om hun droom te verwezenlijken zouden hier vele jaren hinder van ondervinden.
Het andere argument hierboven dat er veel geld in om (kan gaan) snap ik ook wel. Hoewel, Olympische sporters zijn over het algemeen niet echt de meest verdienende. Het is vooral prestige. Tennis, golf, voetbal en op het allerhoogste niveau motorsport/F1 gaan vele malen meer geld in om.
Wat @YakuzA zegt zou dan wel weer mooi zijn. Positieve rolmodellen (die én een vaccinatie halen én fysiek in topconditie zijn) lijkt me mooi meegenomen. Veel beter dan een paar "suits" of witte jassen.
Dat zekerDaarbij ben ik van mening dat het geen reet uitmaakt in welke armen die prikken gaan, als ze maar in de armen gaan.
Die zijn iets gelijker dan anderen, is het enige wat ik kan bedenken.RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:22:
Vanwaar de prioriteit voor ambassadepersoneel?
Het is werkelijk tenenkrommend.
Die werken in opdracht van 'ons' in verre landen, als ze ziek worden is het risico veel groter dat ze niet de zorg krijgen die hier in Nederland beschikbaar is.Wilke schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:00:
Die zijn iets gelijker dan anderen, is het enige wat ik kan bedenken.
Dat is natuurlijk onzin, je hebt alleen jezelf er mee. De enige plek waar je de kapitein te pakken had kunnen nemen zijn de verkiezingen geweest. En daar is dat duidelijk niet gebeurt.CMD-Snake schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:02:
[...]
Omdat ze dusdanig gefrustreerd zijn dat ze onredelijk worden? Desnoods maar het schip laten zinken om de kapitein te grazen te nemen, daar lijkt het nog meer op.
Ze zijn inderdaad niet altijd even logisch. Maar b.v. de auto is natuurlijk we logisch als je dat vergelijkt met het ov. En een gedeelte van de regels is ook rechtstreeks te herleiden naar de VVD. Veel winst zou je op kantoor kunnen halen, maar dat zijn bedrijven waar de VVD niet te moeilijk over wil doen. Omdat je toch de R laag genoeg moet krijgen, krijg je een hele rits aan heel kleine maatregelen.De regels roepen weinig eerbied op als ze onderhandelbaar blijken te zijn, kennelijk zijn regels niet zo speciaal als ze na een paar succesvolle optredens bij talkshows ineens van tafel kunnen of op tafel kunnen komen. Het stapelen van regels die onlogisch of onbegrijpelijk zijn maakt het ook moeilijk te slikken. Eind vorig jaar moesten sportscholen dicht, maar casino's mochten open blijven, geen alcoholverkoop meer na 20.00, twee weken bibliotheken, buurthuizen en zwembaden dicht om ook meteen weer bakzeil te halen en buurthuizen toch een soort van toe te staan nog open te gaan, ik mag buiten maar een persoon treffen, maar mag wel met zeven man in een auto ergens heen rijden. Veel regels kennen ook tig uitzonderingen. Hoe moet je die regels dan nog respecteren? Of een poging doen ze te onthouden als ze elkaar zo snel afwisselen. Sommige momenten had je een spoorboekje nodig om bij te houden wat nu waar gold.
En uitzonderingen, daar is Nederland toch op gebouwd ?
[removed]
Niet te vergeten dat voor de meeste bedrijven de huren heel hard omlaag gebracht zijn. De meesten hoeven dus helemaal niet de volle mep te betalen.alienfruit schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:03:
De Horeca zal in Nederland net zoals in Engeland hier gaan zeuren dat ze de huisbaas de volle mep moeten betalen terwijl ze alleen mogen serveren op terrassen etc. Horeca moet niet zo zeuren ze zijn flink geholpen miljoenen bedrijven hebben in het VK geen schijntje hulp gekregen.
[removed]
A status geeft wel iets van inkomsten (en een auto). Maar inderdaad, het is niets als je het vergelijkt met voetbal of F1. Alleen dat is al een goede reden om ze voorrang te geven, krijgen ze eens een keer wat extra.Vrijdag schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:58:
[...]
Dat snap ik wel, het zou heel sneu zijn voor de sporters. Maar als sneuheid een maatstaf is, dan kan iedereen wel voorrang krijgen.
Het andere argument hierboven dat er veel geld in om (kan gaan) snap ik ook wel. Hoewel, Olympische sporters zijn over het algemeen niet echt de meest verdienende. Het is vooral prestige. Tennis, golf, voetbal en op het allerhoogste niveau motorsport/F1 gaan vele malen meer geld in om.
Ik vind dat het wel iets verder gaat dan sneu, mensen zijn al 10 tot 15 jaar dag in dag uit bezig met hun sport. Hebben heel veel gelaten in het leven, krijgen amper geld en dan zou het hoogtepunt van hun sporters carrière ook nog zo eindigen. Dat is wel heel zuur en zwaar. Zeker als je bedenkt dat het om 250 mensen gaat.
Er is ook nog zoiets als een gunfactor. Maar dat lijken we in Nederland soms te vergeten, dat we een ander ook iets kunnen gunnen. Ikke ikke ikke neemt elk jaar een belangrijkere plek in in onze samenleving. Jammer genoeg.
Misplaatste verontwaardiging.Wilke schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:00:
[...]
Die zijn iets gelijker dan anderen, is het enige wat ik kan bedenken.
Het is werkelijk tenenkrommend.
Ze zijn niet anders, ze komen voor het belang van Nederland in gebieden met (veel) meer risico’s. Dat is hun werk. Of ben je ook jaloers op de eerste lijns zorgmedewerkers die een prik hebben gehad? Die hadden toch ook wel op hun leeftijdsbeurt kunnen wachten toch? Zijn ook maar gewone mensen net als jij en ik.
Die paar vaccins gaan echt het verschil niet maken dat we die zouden missen voor andere groepen en het is toch ook voor ons land iets om trots op te zijn als nederlanders het goed doen op de olympische spelen.. Is ook altijd ook erg leuk om te volgen zeker na nu ruim een jaar zonder grote sport evenementen is het voor veel nederlanders weer genieten deze zomer.
Playstation 5
Men gunt in Nederland elkaar niets meer lijkt het wel. De saamhorigheid die we in maart en april 2020 zagen waren helaas van hele korte duur. We zijn weer terug op het punt dat we vooral aan onszelf denken.Stylze schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:14:
Vind het inderdaad erg zuur dat er zo moeilijk gedaan word over die paar vaccins voor olympiers, het gaat hier in 95% van de gevallen om sporters die er amper iets mee verdienen en hun halve leven bezig zijn hiermee.
Die paar vaccins gaan echt het verschil niet maken dat we die zouden missen voor andere groepen en het is toch ook voor ons land iets om trots op te zijn als nederlanders het goed doen op de olympische spelen, is ook altijd ook erg leuk om te volgen zeker na nu ruim een jaar zonder grote sport evenementen is het voor veel nederlanders weer genieten deze zomer.
Als we dit niet doen, en geen sporters zouden sturen, dan staan we straks tijdens de OS in de kroeg met een biertje in de hand sporters van Bulgarije aan te moedigen? Moet je horen wat er dan weer voor een commentaar komt, omdat we niet meedoen en heel Nederland nu niet trots kan zijn en zich kan bezatten omdat de poolstokhoogspringer uit Nederland brons heeft gepakt.
Verwijderd
*knip* lees even terug, het is hierboven al uitgelegd.RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:22:
[...]
Vanwaar de prioriteit voor ambassadepersoneel?
[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 14-04-2021 11:23 ]
Verwijderd
Ik denk dat het ook niet meewerkt dat er gisteren een radio interview was met een van de spelers. Waarbij op de vraag: 'Wat als er nu iemand overlijdt omdat jij zijn vaccinatie hebt gekregen?' geantwoord werd met: 'Tja, dat is niet mijn probleem.'Stylze schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:14:
Vind het inderdaad erg zuur dat er zo moeilijk gedaan word over die paar vaccins voor olympiers, het gaat hier in 95% van de gevallen om sporters die er amper iets mee verdienen en hun halve leven bezig zijn hiermee.
[ Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 14-04-2021 11:24 ]
Telkens kleine stapjes met kortere tussenpozen lijkt me logischer, om telkens ook weer in te kunnen grijpen als dat nodig is. En stel het gaat heel snel beter, dan kun je alsnog meer doen dan gepland was. Of vindt hier iemand het raar dat ik dat zo zeg?
Ambassadepersoneel komt vaak met meer internationaal reizende mensen in aanraking. Als er daar iemand goed loopt te viral shedden dan kan zo iemand een kleine superspreader zijn. Op zich is het niet raar.
[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 14-04-2021 11:24 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Oh het is ook niet dat ik het ze niet gun hoor. Het is meer dat je bij heel veel dingen je redenen kan gaan bedenken waarom per se die groep voorrang moet krijgen.Drardollan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:09:
[...]
A status geeft wel iets van inkomsten (en een auto). Maar inderdaad, het is niets als je het vergelijkt met voetbal of F1. Alleen dat is al een goede reden om ze voorrang te geven, krijgen ze eens een keer wat extra.
Ik vind dat het wel iets verder gaat dan sneu, mensen zijn al 10 tot 15 jaar dag in dag uit bezig met hun sport. Hebben heel veel gelaten in het leven, krijgen amper geld en dan zou het hoogtepunt van hun sporters carrière ook nog zo eindigen. Dat is wel heel zuur en zwaar. Zeker als je bedenkt dat het om 250 mensen gaat.
Er is ook nog zoiets als een gunfactor. Maar dat lijken we in Nederland soms te vergeten, dat we een ander ook iets kunnen gunnen. Ikke ikke ikke neemt elk jaar een belangrijkere plek in in onze samenleving. Jammer genoeg.
Voor mij zou het ongeveer zo zijn:
1. Zorgpersoneel (waaronder ook verzorgingstehuis personeel)
2. Hulpdiensten als ambulance, brandweer, politie
3. Onderwijs/opvang/jeugdwerk
4. Risicogroepen
5. De rest van de bevolking
Maar ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben. Ben allang blij dat ik niet dergelijke beslissingen moet maken.
Wat verschilt een topsporter die zijn/haar droom najaagt met ondernemers die hun droom in rook zien opgaan? De overheid vraagt van ons allen grote offers. Sommigen moeten zelfs met lede ogen aanzien dat een levenswerk langzaam doodbloed. Wat zijn sporters dan 'beter' dat zij voorrang krijgen? Het zijn veelal zeer gezonde mensen die weinig risico lopen. Dat we daar nu zeer schaarse vaccinaties aan opofferen is voor mij totaal onbegrijpelijk. Laat desnoods een afvaardiging naar de OS achterwege. Het 'redden' van mensenlevens lijkt mij op dit moment van groter belang!Drardollan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:48:
[...]
(...)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Dat vind ik wel gek dat je dat zo zegt. Als ik kijk naar vorig jaar dan hadden we soortgelijke stappen, en toen hadden we een stuk minder immuniteit.Sorcerer8472 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:27:
Okee, ik heb vanochtend het openingsplan eens goed gelezen, en me verbaasd over het kleine verschil tussen groepen binnen en buiten. In no time zitten we weer met groepen tot 30 binnen, vlak nadat er buiten weer dingen mogen. En als het goed gaat dan mag er op 28 april ineens weer heel veel tegelijkertijd. Schiet mij maar weer lek wat betreft de logica van dit alles
Telkens kleine stapjes met kortere tussenpozen lijkt me logischer, om telkens ook weer in te kunnen grijpen als dat nodig is. En stel het gaat heel snel beter, dan kun je alsnog meer doen dan gepland was. Of vindt hier iemand het raar dat ik dat zo zeg?
Dat vind ik wel een punt. Ondanks dat het er 'maar' 250 zijn is er een reden waarom we risicogroepen als eerste inenten als het doel is om de zorg te ontlasten. Van een jonge topsporter zijn er daarvan maar weinig op de IC belandt verwacht ik zo. Uiteindelijk gaat hier ook weer om beeldvorming.Herman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:37:
Het zijn veelal zeer gezonde mensen die weinig risico lopen.
Verder let ik daarbij op de situatie in Japan, waar ze zelfs al spreken over een vierde golf momenteel.
[ Voor 15% gewijzigd door RodeStabilo op 14-04-2021 10:43 ]
Persoonlijk vind ik het prima verdedigbaar om 250 olympische topsporters, die Nederland vertegenwoordigen op de olympische spelen, iets eerder te prikken. Dat heeft puur met de timing van het evenement te maken. Als ze nu geen prik zouden krijgen, dan hadden ze in juni/juli alsnog in aanmerking gekomen (conform strategie van de overheid), maar dan is het wat te laat om volledig beschermd te zijn.RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:42:
[...]
Dat vind ik wel een punt. Ondanks dat het er 'maar' 250 zijn is er een reden waarom we risicogroepen als eerste inenten als het doel is om de zorg te ontlasten. Van een jonge topsporter zijn er daarvan maar weinig op de IC belandt verwacht ik zo. Uiteindelijk gaat hier ook weer om beeldvorming.
Verder let ik daarbij op de situatie in Japan, waar ze zelfs al spreken over een vierde golf momenteel.
Nu worden ze ca. 2 maanden 'voorgetrokken' zodat ze beschermd daar naar toe kunnen gaan. Tuurlijk wil ik zelf graag ook een prik, maar ik gun een ander ook wat. En ik snap de beslissing.
Beetje hetzelfde als dat het voetbal ook gewoon door ging de afgelopen maanden.
Omdat het er maar 250 zijn zal ik er ook geen halszaak van makenCheezborger schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:52:
[...]
Persoonlijk vind ik het prima verdedigbaar om 250 olympische topsporters
maar het laat een discussie losbarsten over andere groepen die ook vinden dat ze voorgetrokken moeten worden, en die ook prima verdedigbaar zijn. Zoals ik al zei bijvoorbeeld onderwijspersoneel.
Het blijft inderdaad arbitrair. En zo lang er schaarste is, zal dat zo blijven ben ik bang.RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:57:
[...]
Omdat het er maar 250 zijn zal ik er ook geen halszaak van maken
maar het laat een discussie losbarsten over andere groepen die ook vinden dat ze voorgetrokken moeten worden, en die ook prima verdedigbaar zijn. Zoals ik al zei bijvoorbeeld onderwijspersoneel.
Geïnteresseerden kunnen eventueel alvast een blik werpen op de Catshuisstukken van afgelopen zondag, met daarbij o.a. de presentatie van het RIVM:
https://www.rijksoverheid...huisstukken-11-april-2021
De dia’s bij de technische briefing morgen zullen naar ik aanneem waarschijnlijk redelijk overeen komen met deze presentatie, maar er kunnen uiteraard verschillen zijn.
Er valt vanalles over op te merken, maar een zin die mij o.a. opviel staat op dia 24 en hangt samen met stap 1 van het openingsplan. Blijkbaar is er bij het doorrekenen van het vaccinatieschema nog met AZ voor leeftijden <60 gerekend. Is daar al een alternatief voor?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Verwijderd
Elke prik die naar een kwetsbare persoon gaat kan een leven redden. Voortrekken van niet kwetsbare groepen is zeer ongewenst. Redden van levens is voor mij prio 1, niet de olympische spelen bijvoorbeeld.RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:57:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2021 11:05 ]
Het is alleen maar verstandig om die sporters te vaccineren, zij nemen de maatregelen niet serieus.Drardollan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:17:
[...]
Men gunt in Nederland elkaar niets meer lijkt het wel. De saamhorigheid die we in maart en april 2020 zagen waren helaas van hele korte duur. We zijn weer terug op het punt dat we vooral aan onszelf denken.
Als we dit niet doen, en geen sporters zouden sturen, dan staan we straks tijdens de OS in de kroeg met een biertje in de hand sporters van Bulgarije aan te moedigen? Moet je horen wat er dan weer voor een commentaar komt, omdat we niet meedoen en heel Nederland nu niet trots kan zijn en zich kan bezatten omdat de poolstokhoogspringer uit Nederland brons heeft gepakt.
Van Rouwendaal: 'Ik word er bang van hoe laks veel sporters zijn'Met angst en verbazing ging Sharon van Rouwendaal afgelopen week van start tijdens de Eindhoven Qualification Meet. "Onvoorstelbaar", noemt de olympische kampioene op de tien kilometer open water de wijze waarop veel van haar tegenstanders in het Pieter van den Hoogenband Zwemstadion drie dagen lang de hand lichtten met de maatregelen tegen het coronavirus.
"Het is maar goed dat Nederlandse sporters voorrang krijgen bij het vaccineren. Want veel van hen onderschatten blijkbaar nog altijd de ernst van de situatie."
Ankona schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:44:
[...]
Topsport is ook (nationale) trots en heeft een voorbeeld functie voor met name de jeugd om gezond te leven (sporten)
Daarnaast is topsport niet enkel big business. In de populaire sporten kan er aardig wat geld omgaan, in de kleinere sporten is het vaak vooral de eigen kosten gedekt zien te krijgen en eventueel er een parttime baan naast hebben voor levensonderhoud.
Topsport als bedrijf gaat om advertenties, marketing, kijkcijfers en rechten. Topsport als toeschouwer is entertainment.
Het zijn vooral de scholen en lokale verenigingen die de jeugd aan het bewegen krijgt en niet de topsport. Tegenwoordig heb je ook commerciele fitnes bedrijven die daar op in haken, maar fitnes is geen sport (hoewel je wel aan het sporten bent). Bij volwassen hebben je andere problemen qua acquisitie.
Je kan als vereniging wel vaak gebruik maak van de landelijke organisatie om bepaalde beroemdheden naar je club te halen en dat motiveert heel erg, maar dat effect is tijdelijk (als in weken) en alleen voor hun die aanwezig konden zijn.
Wil je de jeugd aan het sporten krijgen? Dan moet de jeugd kunnen sporten met iemand die het goed kan. En met een TV kan je niet voetballen. (Alhoewel... ^_^)
En tja, Nederlands "trots"... Als we daar echt zo overdachten dan zouden we kijken hoe we toppers in Nederland kunnen houden. Veel sporters vertrekken naar een buitenlandse club omdat het sportklimaat daar beter is. En dan hebben we weer een beroemdheid minder. Voetballers vertrekken vaker voor het geld, maar ook daar speelt het sportklimaat mee.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Zo kan ik nog wel 20 groepen in de samenleving noemen. Als iedereen de maatregelen serieus zou nemen, dan hadden we geen 7 daags gemiddelde van boven de 7000.Wolly schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:08:
[...]
Het is alleen maar verstandig om die sporters te vaccineren, zij nemen de maatregelen niet serieus.
[...]
Van Rouwendaal: 'Ik word er bang van hoe laks veel sporters zijn'
Verwijderd
Nee, het is opgehoogd naar 600. De technische staf e.d. moet natuurlijk ook gevaccineerd worden. Dit zijn gewoon weer keiharde minpunten. Ze snappen het daar in Den Haag nog steeds niet. Ze graven een steeds grotere kuil voor zichzelf door dit soort dingen te doen. De avondklok, waar ze zo krampachtig aan vast denken te houden, is er feitelijk al niet meer. Het is na 22:00 uur inmiddels alweer merkbaar drukker op straat dan eerder tussen 21:00 uur en 22:00 uur. Waarom? Hey, als we het ons zelfs al kunnen permitteren om sporters te vaccineren, dan is de spoed er natuurlijk wel vanaf.... In plaats van 600 risicogevallen gaan we top-fitte zwemmers en hun trainers e.d. vaccineren. Da's veel belangrijker joh.RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:57:
[...]
Mijn voorstel zou zijn om een verstandige keuze te maken: geen deelname vanuit NL deze keer. Jammerdebammer, maar er zouden nu andere prioriteiten moeten zijn.
Als je een groep hebt waarvan al bewezen is dat deze zorgt voor besmettingen dan zou het toch oerdom zijn om die niet zsm te vaccineren?Drardollan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:12:
[...]
Zo kan ik nog wel 20 groepen in de samenleving noemen. Als iedereen de maatregelen serieus zou nemen, dan hadden we geen 7 daags gemiddelde van boven de 7000.
"Het is maar goed dat Nederlandse sporters voorrang krijgen bij het vaccineren. Want veel van hen onderschatten blijkbaar nog altijd de ernst van de situatie."
"Het was heel riskant om in Eindhoven te zwemmen. Prima dat iedereen werd getest voor de wedstrijden, maar voor het overige was er weinig te merken van strenge regelgeving. Het is me maar weer eens gebleken dat Nederlanders een heel eigenwijs volkje zijn."
Hoewel ik er wat voor te zeggen vind om het onderwijspersoneel te vaccineren, is het maar de vraag wat het oplevert. De meeste besmettingen zijn leerlingen onderling, en als er 1 besmetting is in de klas dan moet toch de hele klas in quarantaine. Ook als de juf gevaccineerd is.RodeStabilo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:57:
[...]
Maar persoonlijk zou ik er zeker geen moeite mee hebben als die mensen, net als kinderopvang personeel, als eerste aan de beurt zijn als we de meest kwetsbare groepen gehad hebben.
Want ook hiervoor geldt mijn nieuwe motto (of plaat
Ik heb eerder het idee dat veel mensen denken dat er intussen toch geen uitzicht meer is en ze maar een beetje om de maatregelen heen gaan leven. Ook mooi te zien aan de avondklok verzekeringanandus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:21:
Ik vraag me af of er niet een "we zijn er bijna"-paradox komt.
Op een gegeven moment maak je maar het beste van een slechte situatie. Je moet toch verder moet je leven. Dan maar hardlopen in het bos ipv naar de sportschool en met vrienden afspreken in het Vondelpark ipv een terras pakken.
Het NRC rept over 20% meer bedrijfsbeeindigingen dan 2019 maar dat is wel een beetje cherrypicking als je naar de cijfers op de website van het CBS kijkt Daar zie je dat het 2019 net een jaar was met relatief veel bedrijfsbeeindigingen. Als je 2020 afzet tegen bijvoorbeeld 2017 dan heb je het over maar liefst 53% meer bedrijfsbeeindigingen en gemiddeld afgezet tegenover de afgelopen paar jaar zit je op een beste 40% meer.giantgiantus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:40:
Afgelopen dagen was hier ook best veel discussie over de gevolgen voor de economie.
Daarnaast ook nog eens stijgende export en import en producentenvertrouwen dat in Duitsland (heel belangrijk voor NL) sterk in de lift zit.
Natuurlijk is deze pandemie slecht voor de economie, wordt een relatief kleine groep knetterhard geraakt, en zal de rekening voor een deel naar de toekomst geschoven worden. Maar posts dat een langere periode met maatregelen tot massale faillissementen leidt en de economie ten gronde richt lijkt me echt een enorme overdrijving.
En daar komt de golf aan faillisementen nog bij straks als de steunpakketten stoppen.
Dat er nieuwe piepkleine bedrijfjes voor in de plaats komen (uit je eigen link) daar schiet de economie en banenmarkt niet zo veel mee op.
Het gaat echt allemaal niet zo best.
genoeg over te vinden, de te verwachten klap is na de zomer:giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:29:
[...]
Kwart bedrijven komt in geldnood door coronacrisis
Belastingschuld door corona dreigt bedrijven fataal te worden
Faillissementsgolf
Dat er een faillissementsgolf aan dreigt te komen door de coronacrisis, is de laatste tijd al vaker gezegd. Door de steunmaatregelen van de overheid is de schade van de crisis nu nog beperkt.
Angst onder werkend Nederland na massaontslagen: wacht na corona werkloosheid?
Het merendeel van de voor dit rapport ondervraagde deskundigen denkt dat de afdelingen bijzonder beheer van banken in de loop van het tweede kwartaal van dit jaar voller beginnen te raken. Een piek in het aantal bankroeten, oftewel het hoogtepunt van de faillissementsgolf, voorzien ze in het laatste kwartaal van dit jaar.
Ik vind dat geen argument, zo wil iedereen wel als eerste. Want elke groep zorgt voor besmettingen. Uitzondering zijn voor mij topsporters die naar Japan gaan.Wolly schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:14:
[...]
Als je een groep hebt waarvan al bewezen is dat deze zorgt voor besmettingen dan zou het toch oerdom zijn om die niet zsm te vaccineren?
Op het totaal is het aantal bedrijven nog steeds gegroeid, ondanks de 20% extra stoppers:Metro2002 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:16:
[...]
Het NRC rept over 20% meer bedrijfsbeeindigingen dan 2019 maar dat is wel een beetje cherrypicking als je naar de cijfers op de website van het CBS kijkt Daar zie je dat het 2019 net een jaar was met relatief veel bedrijfsbeeindigingen. Als je 2020 afzet tegen bijvoorbeeld 2017 dan heb je het over maar liefst 53% meer bedrijfsbeeindigingen en gemiddeld afgezet tegenover de afgelopen paar jaar zit je op een beste 40% meer.
En daar komt de golf aan faillisementen nog bij straks als de steunpakketten stoppen.
Dat er heel veel piepkleine bedrijfjes voor in de plaats komen (uit je eigen link) daar schiet de economie en banenmarkt niet zo veel mee op.
Het gaat echt allemaal niet zo best.
https://www.kvk.nl/over-k...t-bedrijvendynamiek-2020/15 januari 2021 - Het aantal bedrijven in Nederland is in 2020 met 78.312 toegenomen tot 2.078.716. Dit aantal bedrijven stond geregistreerd in het Handelsregister op 1 januari 2021. Dat betekent dat afgelopen jaar een toename van 4% heeft laten zien, één procentpunt lager dan het jaar ervoor, toen de groei van het aantal bedrijven nog 5% bedroeg.
...
In 2020 waren er 3% meer starters (in totaal 236.589) en maar liefst 21% meer stoppers (159.041) dan in 2019. Vooral het hoge aantal stoppers verklaart dat er in 2020 een lagere groei van het aantal bedrijven was dan in het jaar ervoor.
[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 14-04-2021 11:21 ]
PSN
Maar ik neem maatregelen ook niet serieus, moet ik nu ook gevaccineerd worden voordat ik aan de beurt ben?Wolly schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:08:
[...]
Het is alleen maar verstandig om die sporters te vaccineren, zij nemen de maatregelen niet serieus.
[...]
Van Rouwendaal: 'Ik word er bang van hoe laks veel sporters zijn'
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Als het aantal bedrijven minder hard groeit dan je bevolking heb je wel een probleem op een gegeven moment. Ook maakt het nogal uit welke bedrijven er weg gaan en wat er voor in de plaats komt. Als een bedrijf waar 20 man werkt verdwijnt en er komt er een voor terug waar 2 man werken heb je toch een issue.YakuzA schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:19:
[...]
Op het totaal is het aantal bedrijven nog steeds gegroeid, ondanks de 20% extra stoppers:
[...]
https://www.kvk.nl/over-k...t-bedrijvendynamiek-2020/
*knip* als je omkoping suggereert, verwachten we natuurlijk ook onderbouwingKeiichi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:21:
[...]
Maar ik neem maatregelen ook niet serieus, moet ik nu ook gevaccineerd worden voordat ik aan de beurt ben?
[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 14-04-2021 11:28 ]
Tsjah... Als dat vaccineren zorgt voor enkele hondderdduizenden manuren op de bank voor de TV doorbrengen valt er wellicht nog wel een positieve balans uit te halen.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:13:
[...]
Nee, het is opgehoogd naar 600. De technische staf e.d. moet natuurlijk ook gevaccineerd worden. Dit zijn gewoon weer keiharde minpunten. Ze snappen het daar in Den Haag nog steeds niet. Ze graven een steeds grotere kuil voor zichzelf door dit soort dingen te doen. De avondklok, waar ze zo krmapachtig aan vast denken te houden, is er feitelijk al niet meer. Het is na 22:00 uur inmiddels alweer merkbaar drukker op straat dan eerder tussen 21:00 uur en 22:00 uur. Waarom? Hey, als we het ons zelfs al kunnen permitteren om sporters te vaccineren, dan is de spoed er natuurlijk wel vanaf.... In plaats van 600 risicogevallen gaan we top-fitte zwemmers en hun trainers e.d. vaccineren. Da's veel belangrijker joh.
Mijn voorstel zou zijn om een verstandige keuze te maken: geen deelname vanuit NL deze keer. Jammerdebammer, maar er zouden nu andere prioriteiten moeten zijn.
Panem et circenses...
Voorspelde jij vorig jaar niet precies hetzelfde of ben ik abuis?Metro2002 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:16:
[...]
genoeg over te vinden, de te verwachten klap is na de zomer:
Kwart bedrijven komt in geldnood door coronacrisis
Belastingschuld door corona dreigt bedrijven fataal te worden
[...]
De KNVB heeft voor de topsport (aka heren eredivisie) al een halfjaar terug een regeling getroven met de overheid waaronder de "bubbel". De details van die overeenkomst zijn echter nooit bekend gemaakt waardoor het onduidelijk is hoe en wat er gehandhaaft wordt. Wel was duidelijk dat er ook individuele afspraken met clubs en spelers gemaakt werden.Drardollan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:55:
[...]
Als je kijkt naar bijvoorbeeld voetballers, die hebben géén voorrang, ook al komen die in sommige gevallen ook in andere landen voor de sport. De groep andere voetballers waar ze echter mee in aanraking komen is klein en niet uit meerdere landen. En in de voetbal gaat serieus geld om.
Er werd ergens ook gehint dat de KNVB alle zorg ging dragen voor hun topsporters, maar zonder details is het onduidelijk of ze daarmee ook de vacinatie bedoelde. (let op: speculatie)
Punt blijft echter dat de KNVB een uitzonderingspositie heeft afgedwongen waardoor andere sport organisaties hun beklag deden bij o.a. NOC*NSF omdat zij geen uitzonderingspositie kregen. Een paar maanden later kregen de andere sporten ook dispensatie, maar die is niet hetzelfde als die van de KNVB.
Een intressant detail is dat het onduidelijk is of het vrouwenvoetbal dezelfde regeling heeft als de herenvoetbal. Volgens mij hebben de dames dezelfde regeling gekregen als de overige sporten.
Overigens is het ook niet duidelijk of de oude regeling van de KNVB vervallen is.
Het is dan ook niet vreemd dat het bij de topsport telkens verkeerd gaat. Tevens zullen veel bonden aan hun leden moeten uitleggen waarom de subtop niet mag mee doen. Feitelijk krijgt de top x% een onterecht sportief voordeel.
Dus ja, voetballers hebben géén voorrang, maar ze hebben wel voordeel.
Ps: Het is een tijd geleden dat ik op zoek ben gegaan naar de afspraken voor de topsporters, maar vreemd genoeg zijn die nergens te vinden. Op zich ook niet vreemd, want veel bestuurlijke zaken binnen de sport (als gemeenschap, dus niet alleen topsport) hebben nogal een erg informeel tintje dus het zou me niet verbazen als de overeenkomst primair mondelijk is geweest en het op papier flexibel is verwoord. Overigens wil ik hiermee niet hinte op corruptie, maar eerder dat sportbestuur dusdanig complex is dat het zich moeilijk in woorden laat vangen.
[ Voor 3% gewijzigd door DevWouter op 14-04-2021 12:03 ]
Plus de vraag welk deel van die nieuwe 'bedrijven' bestaat uit (onvrijwillige) zzp'ers en schijnzelfstandigen.Metro2002 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:22:
[...]
Als het aantal bedrijven minder hard groeit dan je bevolking heb je wel een probleem op een gegeven moment. Ook maakt het nogal uit welke bedrijven er weg gaan en wat er voor in de plaats komt. Als een bedrijf waar 20 man werkt verdwijnt en er komt er een voor terug waar 2 man werken heb je toch een issue.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Dat misschien. Bedrijf gesloten, iedereen naar de KvK voor een nummertje zodat ze nog een beetje bij kunnen klussen als hovenier of postbezorger.Egocentrix schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:35:
[...]
Plus de vraag welk deel van die nieuwe 'bedrijven' bestaat uit (onvrijwillige) zzp'ers en schijnzelfstandigen.
Dan gaat je bedrijf met 20 medewerkers op de fles, maar netto sta je 19 'bedrijven' in de plus.
Je hebt vast een paar concrete voorbeelden van deze bewering?jadjong schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:40:
[...]
Dat misschien. Bedrijf gesloten, iedereen naar de KvK voor een nummertje zodat ze nog een beetje bij kunnen klussen als hovenier of postbezorger.
Dan gaat je bedrijf met 20 medewerkers op de fles, maar netto sta je 19 'bedrijven' in de plus.
Jeez, is ook een volslagen stompzinnige vraag.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:24:
[...]
Ik denk dat het ook niet meewerkt dat er gisteren een radio interview was met een van de spelers. Waarbij op de vraag: 'Wat als er nu iemand overlijdt omdat jij zijn vaccinatie hebt gekregen?' geantwoord werd met: 'Tja, dat is niet mijn probleem.'
Wat als er doordat jij je ten opeet, ergens ter wereld iemand minder eten heeft en daardoor dood gaat. Op dat nivo
Dit topic is gesloten.
![]()
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.