• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:20
Woy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:04:
Hugo de jonge zei aan het begin volgens mij dat er op het moment 3,9 miljoen vaccinaties gezet zijn. Dat blijkt volgens mij echter nergens uit de cijfers. Zijn er nog ergens anders cijfers die dit ondersteunen?
Zie het vaccinatietopic.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-12 17:07
Indoubt schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:58:
[...]
Eens, als je bijna een miljard kan stukgooien kun je ook wel wat meer vaccins snel krijgen
En/of meer aandacht geven aan andere aspecten, dit slokt weer een hoop tijd en aandacht op, wellicht deels de bedoeling, maar niet mijn kopje thee.

• Drardollan
Indoubt schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:58:
[...]

Eens, als je bijna een miljard kan stukgooien kun je ook wel wat meer vaccins snel krijgen
Zo werkt het niet. Dat hadden we 10 maanden geleden moeten bedenken.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik verwacht om eerlijk te zijn een vrij late (later dan nu) invoering van stap 1, waarna de andere stappen snel volgen. In het stappenplan zag ik dat eind mei pas alle 60+'ers hun eerste prik hebben gehad. Dat zijn wel de mensen die nu in de ziekenhuizen komen. Ik heb graag ongelijk trouwens.

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-12 17:00
Het komt mij nogal vreemd over om de mogelijke datum van 28 april te noemen terwijl je eigen modellen aangeven dat dan pas de piek zou moeten zijn. Dan weet je nu toch al dat dit niet haalbaar is? :?

• gekkie
franssie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:05:
[...]
ons leger is compleet uitgekleed en dan moet je wat. Toch staat NL bekend als een van de beste kwartiermakers omdat ze juist kunnen roeien met de riemen die ze hebben. Dus ja ik heb meer vertrouwen in het logistiek vermogen van onze krijgsmacht dan wat er nu wordt aangekloot door de Jonge en het team wat hij aanstuurt - geen garantie maar veel slechter kan het niet, kans op succes schat ik in als aanwezig bij dit teram. Nu nog even uitzoeken hoe het financieel zit want dat zaakje stinkt wel.
Maar ja je zet ze nu in voor iets waar ik maar matige logistiek in zie en ook weinig bate in geval van succes.
Daar naast hangt het toch ook hier vooral weer van de andere partijen af die iets moeten gaan organiseren of er iets gaat werken. Daar doet een militair aan de top denk ik vrij weinig aan.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12 12:23
Agent47 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:07:
Lijkt wel 5 mei met al die dingen die Rutte opnoemt.
Rutte is dan ook niet meer als de *knip*van het OMT. En de opening om alles op te schorten word ook alvast gegeven. Zet dus maar niet te veel in op het doorgaan van versoepelingen.
Ja, een niet effectieve avondklok eraf doen voor de show is geen verbetering, de echte versoepelingen zitten zoveel voorwaarden aan dat het geen zoden aan de dijk gaat zetten.
Vraag maar aan de winkeliers die daar nu al aan moeten voldoen.

*knip*
Het komt mij nogal vreemd over om de mogelijke datum van 28 april te noemen terwijl je eigen modellen aangeven dat dan pas de piek zou moeten zijn. Dan weet je nu toch al dat dit niet haalbaar is?
*knip*
Reageer dan gewoon niet als het puur wat trollen neerzetten is en je frustratie kwijt moet.

[ Voor 35% gewijzigd door tweakduke op 14-04-2021 11:08 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-12 21:01

Indoubt

Always be indoubt until sure

Drardollan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:09:
[...]

Zo werkt het niet. Dat hadden we 10 maanden geleden moeten bedenken.
In principe ja, als je voor weinig geld terecht wil. Als je zo'n grote zak centjes meeneemt worden er heel wat zaken vloeibaar

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:12
smartje74 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:18:
Het komt mij nogal vreemd over om de mogelijke datum van 28 april te noemen terwijl je eigen modellen aangeven dat dan pas de piek zou moeten zijn. Dan weet je nu toch al dat dit niet haalbaar is? :?
Waarom vreemd? Zowel Rutte als De Jonge hebben allebei benoemd dat die datum een datum is dat ze gaan bekijken wat er mogelijk is, niet dat er op die datum versoepelingen worden afgekondigd. Ze moeten toch iets zeggen, al is het alleen maar om een datum van de volgende persconferentie te kunnen pinnen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:41
Indoubt schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:22:
[...]

In principe ja, als je voor weinig geld terecht wil. Als je zo'n grote zak centjes meeneemt worden er heel wat zaken vloeibaar
Ja want andere landen kunnen niet 1 mrd op tafel leggen. De rente is negatief voor de grote economieën in de wereld😂😂

Wel fijn dat vaccinaties wat sneller beginnen te gaan. Das toch echt enige uitweg. Ik hoop echt dat dit doorzet.

[ Voor 13% gewijzigd door giantgiantus op 13-04-2021 20:26 ]

• Indoubt
  • Laatst online: 26-12 21:01

Indoubt

Always be indoubt until sure

giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:24:
[...]

Ja want andere landen kunnen niet 1 mrd op tafel leggen. De rente is negatief voor de grote economieën in de wereld😂😂

Wel fijn dat vaccinaties wat sneller beginnen te gaan. Das toch echt enige uitweg. Ik hoop echt dat dit doorzet.
Ooit nagedacht waarom ze in het VK meer AZ kregen?

behalve dat ze zelf een exportverbod hadden voor AZ en 130 andere medicijnen

• giantgiantus
Indoubt schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:28:
[...]

Ooit nagedacht waarom ze in het VK meer AZ kregen?

behalve dat ze zelf een exportverbod hadden voor AZ en 130 andere medicijnen
Ja zoals gezegd hebben ze in het begin betaald. Toen je nog capaciteit kon opkopen. Nu draaien de vaccinfabrieken maximaal

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

gekkie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:19:
[...]

Maar ja je zet ze nu in voor iets waar ik maar matige logistiek in zie en ook weinig bate in geval van succes.
Daar naast hangt het toch ook hier vooral weer van de andere partijen af die iets moeten gaan organiseren of er iets gaat werken. Daar doet een militair aan de top denk ik vrij weinig aan.
De hele huidige operatie is gewoon een complete faal. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Ik ga wel vanavond Nieuwsuur kijken. Eens horen wat ie te zeggen heeft.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-12 22:20
De hoofdreden van de lockdown is en blijft de IC bezetting. Deze lijkt tussen 7 en 12 april te hebben gepiekt.

Versoepelen op 28-4 geeft effecten op de IC vanaf 12-5 ongeveer. Rond die tijd hoop ik dat de besetting onder de 600 ligt net een aterk dalende trend.

Ik denk dat de versoepelingen die voor 28-4 op de rol staan, de R-waarde kortstondig iets boven 1 brengen, misschien 1.02 a 1.05.

Ik geloof ook dat de dalende trend die toenemende vaccinaties op de IC instroom zetten, tegen die tijd sterker is dan de opwaartse trend van een R-waarde die nipt boven 1 is.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:23:
[...]

Waarom vreemd? Zowel Rutte als De Jonge hebben allebei benoemd dat die datum een datum is dat ze gaan bekijken wat er mogelijk is, niet dat er op die datum versoepelingen worden afgekondigd. Ze moeten toch iets zeggen, al is het alleen maar om een datum van de volgende persconferentie te kunnen pinnen.
Je mag toch enigszins verwachten dat de overheid wel enige kennis en kunde van communicatie of in dienst heeft of in kan huren dat dit soort plaatjes niet het meest ideale beeld schetst richting de bevolking. Men blijft onhandige keuzes maken met betrekking tot communicatie en als ze duidelijk willen zijn met een plan is er een lijst oncontroleerbare mitsen en maren.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De Jonge probeert nu de foutieve opzet van de stichting Open Nederland recht te praten. Ik denk dat het zinnetje "Geen commentaar" niet voorkomt in zijn vocabulaire. :+ Nu is hij aan het freestylen op dit onderwerp en graaft hij mogelijk weer een kuil voor zichzelf als wat hij beweert niet klopt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
arbraxas schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:19:
[...]
Minister-president van Dissel en coronaminister Kuipers laten de teugels niet zomaar vieren.
Hmm, I wonder why?

A. Omdat absolute macht corrumpeert en de cabal Nederland graag aan het lijntje houdt
B. De ziekenhuizen nu al maanden tot hun uiterste gaan omdat er zoveel patiënten liggen en we niet over het randje willen gaan.

Hmm.

Ik vind het ook wel weer typisch, hoor.
Mensen die vragen een uitweg, licht aan het einde van de tunnel, een exit strategy.
Dan wordt dat (eindelijk) gegeven, is het nog niet goed 8)7

Ja, alles kan niet zwart-op wit gegeven worden, want we hebben te maken met de realiteit en die is omgeven met onzekerheden.

We kunnen ook gewoon blij zijn dat we eindelijk een schets van een exit-strategy zien.
Dat we überhaupt al zo ver zijn dat we er eindelijk over kunnen praten :)
CMD-Snake schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:30:
De Jonge probeert nu de foutieve opzet van de stichting Open Nederland recht te praten.
Ik hoop eigenlijk dat de andere testbedrijven naar de rechter stappen om het open te breken en een transparante aanbesteding op te eisen.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 13-04-2021 20:31 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• arbraxas
Ja, ik ben supercynisch en bijzonder anzijnpisserig.

Helaas krijg ik wel vaak gelijk achteraf. Dus ik ga maar uit van het negatieve, kan ik nog een keer positief verrast worden. Maar gezien de trend met de persconferenties zie ik de bui wel weer hangen. Binnen een week is die routekaart aangepast.

Ik ben trouwens echt niet de enigste die zo denkt:
Robèr Willemsen, voorzitter van de Koninklijke Horeca Nederland
YouTube: Horecabaas is VERTROUWEN kwijt in overheid: 'Ons geduld is volledig ...

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:52:
[...]

Ik kan me ook echt voorstellen dat de bereidheid sneller zal gaan dalen nu ook Jansen on hold staat. Dat kan zomaar de indruk wekken dat de meeste vaccins te snel in elkaar gedraaid zijn. 1 misser kan, bij 2 wordt het toch sneller een patroon. Veel extra negatieve berichten over de vaccins kunnen ze zich ook niet meer veroorloven denk ik.
Niet specifiek naar jou toe, maar ik mis echt het negatieve nieuws bij jj. 6 mensen op de 6.8 miljoen, waarvan er dan maar eentje overleidt. Door gerekend naar de Nederlandse bevolking zijn dat 3 mensen. Waar zeuren we over?

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:19
Gewoon het volk een wortel voorhouden.

Volgens mij moet je toch echt een aardige tijd lang de cijfers zien dalen voordat je met zekerheid kan zeggen dat je over de piek bent. Laten we zeggen twee weken. Dus als je deze week de besmettingen weer ziet toenemen en je weet dat de ziekenhuiscijfers twee weken achterlopen, dan kan je er in mijn ogen vanuit gaan dat het minstens 4 weken duurt voordat je zeker weet dat de cijfers teruglopen. En dat zou dus zijn als vanaf nu de cijfers omlaag gaan.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:37

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Fluffing hell... Ik moet even mijn frustratie van mijn afschrijven.

/filter uit

Maar het plan van het kabinet is gewoon weg idioot. De cijfers zijn ongunstig maar toch versoepelen?

Ik heb zoveel vragen over hoe men tot dit plan gekomen is. Wat is er gebeurt met de afspraken over het R-getal? Wat is er gebeurt met de signaalwaardes? Hoe zit het met de vacinatievoorraad en levering?

En elke keer kan het kabinet zijn belofte niet waar maken. Sterker ze hebben zelf elke keer hun eigen voorwaardes overtreden.

Het idiote is dat ze hiermee heleboel wappies een wortel voorhouden die dan op de datum negeren dat er continue een "als het kan" voorwaarde was. Waardoor de bereid om aan de maatregelen te houden weer verder gaat zakken en men weer grote beloftes moet maken.

En dan KHN met de opmerking dat het wel heel weinig is en dat ze zelf ook een actieve rol kunnen spelen. Elke organisatie (want het is niet alleen KHN, maar ook KNVB) heb ik toch echt een melding voor ze: Tief op met dat soort gelobby en neem je maatschappelijk verantwoordelijkheid. Wees een held en niet een slachtoffer.

Ik bedoel... We zijn nog niet eens uit de derde golf. En deze aanpak lijkt eerder op een routekaart naar een vierde golf.

/filter aan

* DevWouter gaat weer normaal, kalm en verantwoordelijk gedragen zoals hij hoopt dat de meeste mensen denkt dat hij is.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:10
42erik schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:39:
[...]
. Door gerekend naar de Nederlandse bevolking zijn dat 3 mensen. Waar zeuren we over?
Let maar op ; je gaat zo krijgen ; wat als jet jou vrouw is?

Die mensen vergeten even dat het hele bestaan 1 groot risico is met maar 1 zekerheid ; je gaat dood

• anandus
  • Niet online
BarôZZa schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:42:
[...]
Dus als je deze week de besmettingen weer ziet toenemen [...]
Kleine nuance: Het is niet zozeer dat de cijfers toenemen, maar het is eerder terug op het oude niveau.
Vorige week was er een dipje vanwege pasen, daarom leek het eventjes beter te gaan, maar deze week is gewoon in lijn met de andere weken.
DevWouter schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:46:
Maar het plan van het kabinet is gewoon weg idioot. De cijfers zijn ongunstig maar toch versoepelen?
Ik snap het wel.
Als ze dat niet doen, dan gaat iedereen klagen dat er geen exit strategy is, geen licht aan het einde van de tunnel, dat 'de rek er echt uit is'.
Het is wat dat betreft nooit goed ;)

Damned if they do, damned if they don't

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 13-04-2021 20:50 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik snap niet dat de regering het lef heeft om nog steeds met de metafoor van licht aan het einde van de tunnel aan te komen zetten. Dat roepen ze al een jaar, het einde is al die tijd nog geen maand dichterbij gekomen.
Verder snap ik niet hoe De Jonge nog altijd kan beloven dat iedereen op 1 juli zijn eerste prik gehad heeft. In de oorspronkelijke planning zou dat pas in Q3 zijn en tov die planning zijn er alleen maar tegenslagen in de levering geweest.

alles kan off-topic

• arbraxas
@DevWouter

Hoezo gefrustreerd? Dit communicatietrucje word al de hele tijd gebruikt.
Mij verbaasd het meer dat het jou nog frustreerd. Het is gewoon Rutte`s versie van brood en spelen.
Even wat lekkers voorhouden. Ook al weet je dat het klinkklare onzin is.

Of is iedereen de beloftes net voor de verkiezingen ook alweer vergeten?

[ Voor 21% gewijzigd door arbraxas op 13-04-2021 20:51 ]

• giantgiantus
maartend schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:47:
[...]

Let maar op ; je gaat zo krijgen ; wat als jet jou vrouw is?

Die mensen vergeten even dat het hele bestaan 1 groot risico is met maar 1 zekerheid ; je gaat dood
Antwoord: ja die kans is iig veel kleiner dan dat doe vrouw dood gaat aan Corona.

• giantgiantus
Ankona schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:48:
Ik snap niet dat de regering het lef heeft om nog steeds met de metafoor van licht aan het einde van de tunnel aan te komen zetten. Dat roepen ze al een jaar, het einde is al die tijd nog geen maand dichterbij gekomen.
Verder snap ik niet hoe De Jonge nog altijd kan beloven dat iedereen op 1 juli zijn eerste prik gehad heeft. In de oorspronkelijke planning zou dat pas in Q3 zijn en tov die planning zijn er alleen maar tegenslagen in de levering geweest.
Ben met je eens dat het frustrerend is. Maar je moet we een flinke plaat voor de kop hebben om niet te zien dat het einde nadert. Die 4 miljoen prikken helpen daar natuurlijk gewoon.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:15:
De worsten van Hugo waren zeker in de aanbieding. Hij hangt er nog een paar op. Houd vol!! Het einde is in zicht!! :')
Heel bijzonder inderdaad.

Je zou kunnen zeggen moedig, maar met het 'track-record' tot nu toe lijkt het me eerder oerstom.

Het staat nu keihard op papier. Veel plezier met handhaven als ze over 2 weken de keutel weer in moeten trekken terwijl het >20°C wordt.

Misschien zijn ze toch een beetje bang geworden dat de beelden die nu uit het VK komen de bevolking hier helemaal radeloos maakt als er onvoldoende uitzicht is. Gewoon methodisch van oud naar jong inenten blijkt veel efficiënter dan dat gemiereneuk op de vierkante centimeter waar wij mee bezig zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:26

Agent47

I always close my contracts.

Ik geloof er niks van dat in mei de sportscholen in mei weer open gaan. Ik moet het allemaal nog zien.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• maartend
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:51:
[...]

Het staat nu keihard op papier. Veel plezier met handhaven als ze over 2 weken de keutel weer in moeten trekken terwijl het >20°C wordt.
Voorwaardelijk, Alleen al shet kan, enz

Hoezo keihard. Er is niks keihard

• CMD-Snake
anandus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:31:
Ik hoop eigenlijk dat de andere testbedrijven naar de rechter stappen om het open te breken en een transparante aanbesteding op te eisen.
Het monopolie is een ding, maar een groter punt van kritiek is de ondoorzichtigheid van de opzet van de stichting. Stichtingen moeten zeer transparant zijn in hun geldstromen en er gelden ook regels voor het ontvangen en werken met publiek geld. De stichting heeft geen raad van toezicht en in de statuten staat niets over transparantie en verantwoording van de bestede gelden. Die regels worden met de voeten getreden, het is volstrekt onduidelijk waar deze stichting geld aan uitgeeft. De bestuurders van de stichting, Middendorp en twee consultants, hebben daardoor in theorie vrij spel met bijna een miljard euro straks als de testsamenleving van de grond zou komen. Daar kan al een potentieel schandaal op de loer liggen als iemand in die stichting besluit om geld te verduisteren.
42erik schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:39:
Niet specifiek naar jou toe, maar ik mis echt het negatieve nieuws bij jj. 6 mensen op de 6.8 miljoen, waarvan er dan maar eentje overleidt. Door gerekend naar de Nederlandse bevolking zijn dat 3 mensen. Waar zeuren we over?
In het vaccinatie topic had ik al op een vergelijkbare vraag gereageerd. Het zit als volgt, bijwerkingen worden gerangschikt in de bijsluiter naar frequentie van voorkomen. Toen het Paul Ehrlich Institut alarm sloeg in Duitsland hadden ze 11 gevallen van trombose gehad op zo'n 1,5 miljoen prikken. Op basis van de bijsluiter had dat 1 geval moeten zijn. Als je het afzet tegen het aantal geprikte mensen lijkt het mee te vallen, maar als je kijkt naar de bijsluiter zitten ze er een paar factors naast.

Een ander probleem is dat wij niet mogen kiezen wat in de naald zit, als we die komen halen. Wil je geen AstraZeneca? Dan geen prik voor jou. Die binaire denkwijze stoot dan mensen weg die wel serieus willen zijn over het vaccin halen. Ze hebben zorgen over AstraZeneca en willen daarom iets anders, maar vanuit De Jonge krijg je alleen hoon terug. Maak Jansen of AstraZeneca dan een vrijwillige keuze, dan trek je de angel grotendeels uit het probleem.

En elke keer kan het kabinet zijn belofte niet waar maken. Sterker ze hebben zelf elke keer hun eigen voorwaardes overtreden.

Het idiote is dat ze hiermee heleboel wappies een wortel voorhouden die dan op de datum negeren dat er continue een "als het kan" voorwaarde was. Waardoor de bereid om aan de maatregelen te houden weer verder gaat zakken en men weer grote beloftes moet maken.
Je kent vast wel die tekeningen van Donald Duck die zichzelf in een hoekje vast heeft geschilderd? Dat is het kabinet. Ze zijn zo langzamerhand hun eigen grootste vijand geworden en zijn hard bezig het tapijt onder zichzelf vandaan te trekken.

Mensen zijn het zat - zo'n 60% wil versoepelingen - en dat heeft zijn weerslag om de medewerking die deze mensen zullen geven in meer of mindere mate. Met een worst hopen ze de bereidheid wat te rekken, maar schaden deze dan door de worst op het laatste moment weg te rukken. Pappen en nathouden tot ze hopelijk gered worden door hun deus ex machina.
En dan KHN met de opmerking dat het wel heel weinig is en dat ze zelf ook een actieve rol kunnen spelen. Elke organisatie (want het is niet alleen KHN, maar ook KNVB) heb ik toch echt een melding voor ze: Tief op met dat soort gelobby en neem je maatschappelijk verantwoordelijkheid. Wees een held en niet een slachtoffer.
KHN is een belangenclub en die doen waar ze voor zijn, opkomen voor hun belangen. Veel ondernemers weten niet meer hoe ze eindjes aan elkaar moeten knopen, een held zijn stopt de bank niet als je huis onder je achterste vandaan wordt verkocht. Dan mag je je heldendom meenemen naar die kartonnendoos onder het viaduct.

Ik wordt dusdanig moe als ik weer zo'n club van medici hoor jammeren dat alles verboden zou moeten worden, figuren als Kuipers ben ik behoorlijk beu. Maar goed, het is ook een belangclubje wat doet waarvoor het gemaakt is.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12 21:06
Agent47 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:52:
Ik geloof er niks van dat in mei de sportscholen in mei weer open gaan. Ik moet het allemaal nog zien.
Me buik die hoopt er anders wel enorm op.. Sportsschool is hetgene dat ik echt enorm mis

[ Voor 8% gewijzigd door dglavimans op 13-04-2021 20:57 ]

• anandus
  • Niet online
CMD-Snake schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:55:
[...]

Het monopolie is een ding, maar een groter punt van kritiek is de ondoorzichtigheid van de opzet van de stichting. Stichtingen moeten zeer transparant zijn in hun geldstromen en er gelden ook regels voor het ontvangen en werken met publiek geld. De stichting heeft geen raad van toezicht en in de statuten staat niets over transparantie en verantwoording van de bestede gelden. Die regels worden met de voeten getreden, het is volstrekt onduidelijk waar deze stichting geld aan uitgeeft. De bestuurders van de stichting, Middendorp en twee consultants, hebben daardoor in theorie vrij spel met bijna een miljard euro straks als de testsamenleving van de grond zou komen. Daar kan al een potentieel schandaal op de loer liggen als iemand in die stichting besluit om geld te verduisteren.
De "stichting". Wat was het, een brievenbus in Leiden? :')

Ik merk dat ik me er echt bijzonder over opwind.

Er wordt soms in de politiek bijzonder moeilijk gedaan over een miljoentje hier of een miljoentje daar, maar halfblind een miljard met Western Union overmaken naar een Nigeriaanse testprins is geen probleem.
Okee, hij is niet Nigeriaans en geen prins, maar je begrijpt het idee :P

• alexbl69
  • Nu online
maartend schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:54:
[...]

Voorwaardelijk, Alleen al shet kan, enz

Hoezo keihard. Er is niks keihard
Ze hebben al genoeg gezeik gehad omdat ze vorige maand alleen de hoop uitspraken dat het HBO/uni op 22 april weer geopend zou worden. Daar stond niks van op papier.

Nu ligt er een gedetailleerd plan wat ze (als het goed gaat) van plan zijn.

Vermoed dat dit voor een groot deel van de bevolking (graag) als waarheid zal worden aangenomen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

dglavimans schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:57:
[...]

Me buik die hoopt er anders wel enorm op.. Sportsschool is hetgene dat ik echt enorm mis
Hahaha ja ik herken dit ook. Ik ging net op de weegschaal staan en laten we het er maar op houden dat ik er geen actieve herinnering aan heb zo zwaar te zijn.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-12 21:03
[...]

Mensen zijn het zat - zo'n 60% wil versoepelingen - en dat heeft zijn weerslag om de medewerking die deze mensen zullen geven in meer of mindere mate. Met een worst hopen ze de bereidheid wat te rekken, maar schaden deze dan door de worst op het laatste moment weg te rukken. Pappen en nathouden tot ze hopelijk gered worden door hun deus ex machina.
Die Deus is er gewoon. Helaas hebben de verantwoordelijke ministers ervoor gekozen atheïst te worden...

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:01:
[...]

Ze hebben al genoeg gezeik gehad omdat ze vorige maand alleen de hoop uitspraken dat het HBO/uni op 22 april weer geopend zou worden. Daar stond niks van op papier.

Vermoed dat dit voor een groot deel van de bevolking (graag) als waarheid zal worden aangenomen.
Nee, @maartend heeft gelijk. Er zitten zoveel haken en ogen aan dat het eigenlijk zonde is van de ruimte op de opslagserver (vroeger zeiden we dat het zonde was van het papier op gedrukt staat).

Ik wil echt niet pessimistisch doen maar het is eigenlijk gewoon een zoethoudertje. Alles is onder voorbehoud.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Brunniepoo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:03:
[...]

Die Deus is er gewoon. Helaas hebben de verantwoordelijke ministers ervoor gekozen atheïst te worden...
Ik snap niet wat Atheïsme hier mee van doen heeft?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-12 23:06

Vuvuzela

My spire is forming

[...]

Ben blij dat er ook eindelijk iets over gezegd werd.
Avondklok weg en sportscholen open en dan ben ik vrij tevreden, dan heb ik eindelijk mijn basis terug.
Zodra de normale winkels open gaan vind ik dat de sportscholen met strikte voorwaarden ook wel weer kunnen. Ik ging op rustige momenten dat er hooguit 5 anderen waren en iedereen zeker 100m2 voor zichzelf had.

I served in a company of heroes.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[...]

Serieuze vraag, niet lullig bedoeld. Maar waarom heb je nou precies een sportschool nodig om daar wat aan te doen? er is genoeg te doen in huis of de buitenlucht.

Deze opmerking moet je zien met in het achterhoofd dat ik een hometrainer heb waar ik op een gegeven moment maar de stekker heb uitgetrokken :D _O- maar ik ben wel benieuwd waarom dat voor zoveel mensen belangrijk is.

(net zoals ik nooit begreep dat de avondklok invoering iedereen ineens) riep dat ze niet meer konden hardlopen buiten). :P

[ Voor 13% gewijzigd door RodeStabilo op 13-04-2021 21:08 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

RodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:04:
[...]
Nee, @maartend heeft gelijk. Er zitten zoveel haken en ogen aan dat het eigenlijk zonde is van de ruimte op de opslagserver (vroeger zeiden we dat het zonde was van het papier op gedrukt staat).

Ik wil echt niet pessimistisch doen maar het is eigenlijk gewoon een zoethoudertje. Alles is onder voorbehoud.
Vertel het volk wat ze willen horen. Dat doet Rutte al jaren.

Elect a clown, expect a circus.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Vuvuzela schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:06:
[...]

Avondklok weg en sportscholen open en dan ben ik vrij tevreden, dan heb ik eindelijk mijn basis terug.
Zodra de normale winkels open gaan vind ik dat de sportscholen met strikte voorwaarden ook wel weer kunnen. Ik ging op rustige momenten dat er hooguit 5 anderen waren en iedereen zeker 100m2 voor zichzelf had.
Maar zo werkt het niet, het is niet dat versoepeling A (winkels open) ook moet leiden tot versoepeling B (sportscholen open). Dat zijn 2 losse versoepelingen met ieder hun eigen risico's die los van elkaar beoordeeld moeten worden.

• arbraxas
[...]

Dat word dus een dingetje, want met zo weinig mensen kan het voor de sportschool niet uit om open te zijn.
Gevolg, veel duurdere abbo`s en mensen kunnen zich het niet meer veroorloven.
En dan het verlichte testen nog, waar blijkbaar zo ongeveer elke nieuwsbericht aan voorbij gaat.
Er zullen hopen mensen zijn die alleen daarom al bv de sportschool links laten liggen.

• maartend
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:01:
[...]

Dat ligt niet aan de boodschapper, dat ligt aan de ontvanger.

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:51:
Misschien zijn ze toch een beetje bang geworden dat de beelden die nu uit het VK komen de bevolking hier helemaal radeloos maakt als er onvoldoende uitzicht is. Gewoon methodisch van oud naar jong inenten blijkt veel efficiënter dan dat gemiereneuk op de vierkante centimeter waar wij mee bezig zijn.
Vandaag benoemde BoJo expliciet dat het vooral de lockdown was die de getallen in het VK omlaag heeft gebracht en de vaccins daarbij hebben geholpen.

Ze hadden in het VK overigens geen avondklok, maar meteen maar een dagklok: stay at home. Dus ook ‘s avonds. Geen idee wat ze in Portugal hebben gedaan. Misschien hebben ze zichzelf wel tot eiland verklaard, Dat schijnt volgens sommige mensen nodig te zijn om goed te kunnen zakken in de aantallen.

Ondertussen hoopt het kabinet dat we vooral met vaccineren uit de ellende gaan komen geloof ik. Ik help het ze hopen. Zou mooi zijn.

https://ourworldindata.or...false&country=PRT~GBR~NLD

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

RodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:06:
[...]

Serieuze vraag, niet lullig bedoeld. Maar waarom heb je nou precies een sportschool nodig om daar wat aan te doen? er is genoeg te doen in huis of de buitenlucht.

Deze opmerking moet je zien met in het achterhoofd dat ik een hometrainer heb waar ik op een gegeven moment maar de stekker heb uitgetrokken :D _O- maar ik ben wel benieuwd waarom dat voor zoveel mensen belangrijk is.

(net zoals ik nooit begreep dat de avondklok invoering iedereen ineens) riep dat ze niet meer konden hardlopen buiten). :P
Voor mezelf was de fietstocht naar werk de reden dat ik in vorm was. Ik heb nu een set elastieken gekocht om thuis nog wat aan krachttraining te doen, maar dat is het net niet qua motivatie. Bij een sportschool heb ik wel een soort stok achter de deur. Je gaat immers niet na 20 minuten weer naar huis. Ik kan er de vinger niet op leggen maar mijn motivatie is gewoon 0 door de "eenzaamheid". Naar een klant, werken met collega's, lekker ad hoc met vrienden op een terras zitten en dan random anderen zien aansluiten. Een museumpje pakken. Thuis als thuis zien en niet als vervanging voor kantoor. Iemand een hand of een knuffel geven af en toe. Allemaal dingen die stuk voor stuk niet super belangrijk zijn maar als dat allemaal weg valt en bij elkaar op telt dan is dat een jaar na dato toch wel zwaar. Ik heb nu ook een biertje opengetrokken. Want ja, je moet wat. Niet dat ik nu lazerus ben maar elke week 4 of 5 biertjes terwijl je juist minder beweegt tikt ook aan. Normaal dronk ik nooit alleen.

[ Voor 12% gewijzigd door Michael_OsGroot op 13-04-2021 21:25 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12 21:06
RodeStabilo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:06:
[...]

Ik snap je vraag, en van de zomer loop ik graag buiten in het bos oid.. Zou hem ook serieus proberen te beantwoorden :p

Ik ben een vrij basic persoon, denk dat dit ook de reden is dat ik zo makkelijk ben in de regels.. Eigenlijk deed ik maar een paar sociale dingen: Festivals (niet belangrijk), bios en sportsschool.

Die laatste twee waren voor mij best belangrijk.. Bios gebruikte ik om contact te houden met kenissen en was echt ons uitje geworden met zo pas. En de sportsschool is eigenlijk voor mij een stap uit die ‘saaie’ standaard bubbel die ik heb opgebouwd in mijn leven. Ik doe er deadliften en bankdrukken enzovoort en voor een uurtje kon ik heerlijk tekeer gaan en ‘rammen’ op muziek! Helemaal in mijn eigen wereldje zonder zorgen.. Nu is het zo dat hoe gek het ook klinkt het ook best een sociaal iets voor mij is, soms wordt je gevraagd om te spotten en dan help je iemand mee of je maakt even een babbeltje. Erna kon ik nog even zwemmen na het sporten en dan in de sauna gaan waar je heerlijk tot rust komt en waar ik als 1 van de weinige plaatsen echt mijn hoofd uit kan zetten.

Weet niet, ik heb het geprobeerd hoor met zo Nintendo Switch spel toen met zo band.. En zo trainer heb ik hier ook.. Maar de motivatie in ieder geval voor mij is dat je in een flow kwam en met echte gewichten bezig bent (hoe je het went of keert als ik alles zou kopen wat in de sportsschool staat ben ik echt duur uit). Maar het was voor mij echt een soort ontsnapping voor iemand die best wat moeite heeft gehad de afgelopen jaren met dingen overdenken en ‘social anxiety’.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45

codex

Geen OpenAI agent :)

Transportman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:12:
[...]

Maar zo werkt het niet, het is niet dat versoepeling A (winkels open) ook moet leiden tot versoepeling B (sportscholen open). Dat zijn 2 losse versoepelingen met ieder hun eigen risico's die los van elkaar beoordeeld moeten worden.
De motivatie is gewoon lastiger te vinden als je jaar in jaar uit een vast aantal dagen naar de sportschool gaat. Bovendien heb je minder apparatuur beschikbaar, en val ik meer af van training met gewichten dan (steady pace) cardio. Metabolisme + hormonen ding.

• gekkie
Fluffing hell... Ik moet even mijn frustratie van mijn afschrijven.

/filter uit

Ik heb zoveel vragen over hoe men tot dit plan gekomen is. Wat is er gebeurt met de afspraken over het R-getal? Wat is er gebeurt met de signaalwaardes? Hoe zit het met de vacinatievoorraad en levering?

Ik bedoel... We zijn nog niet eens uit de derde golf. En deze aanpak lijkt eerder op een routekaart naar een vierde golf.

/filter aan

* DevWouter gaat weer normaal, kalm en verantwoordelijk gedragen zoals hij hoopt dat de meeste mensen denkt dat hij is.
Mjah misschien had men er iets minder gretig in een vroeg stadium aangeschoten wild van moeten maken en zoals je zelf al aangeeft onophoudelijk overal aan blijven zeuren en trekken.
Ja je hoopt dat professionals daar tegen zouden kunnen, maar ook daar zijn wel grenzen aan zeker als er ook nog andere schaakborden zijn waarop ze moeten simultaan schaken (binnenlandse politiek, buitenlandse politiek etc.). En de wappies waren toch al lang niet meer binnenboord, de sluwe ondernemers ook niet, hou je over de wat weifelende Henk en Ingrid in een matig enthousiaste omgeving met omgevingsdruk om de boel ook maar de boel te laten.

• gekkie
[...]

Maar de rustige momenten zijn uiteindelijk niet de maatgevende rond dit probleem.
(buiten dat het van jezelf uiteraard verstandig is en mogelijk helpt dat andere momenten ook weer iets rustiger zijn met eentje minder)

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 13-04-2021 21:27 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:29
Allemaal een eigen test organiseren dus..
https://www.telegraaf.nl/...edag-met-10-000-bezoekers
Wel enigszins raar want je stelt versoepelingen uit maar 10.000 geteste bezoekers (a 37,50 euro) mag dan weer wel over 10 dagen...

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

gekkie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:26:
[...]

Maar de rustige momenten zijn uiteindelijk niet de maatgevende rond dit probleem.
Ja daarom regels, zodat het nooit druk wordt. Zeker niet zo druk als straks bij de kassa van de kruidvat/blokker whatever.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Deezers schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:27:
Wel enigszins raar want je stelt versoepelingen uit maar 10.000 geteste bezoekers (a 37,50 euro) mag dan weer wel over 10 dagen...
Paar weken geleden deden ze dit al. Kleinere aantallen maar toch, het is zeker niet het 1e fieldlab test.

• Deezers
  • Laatst online: 10:29
Vuvuzela schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:29:
[...]

Paar weken geleden deden ze dit al. Kleinere aantallen maar toch, het is zeker niet het 1e fieldlab test.
Nee klopt maar 10.000 man is best veel. Normaal festival iedereen laten testen is niet te doen.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

anandus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:47:
[...]
Ik snap het wel.
Als ze dat niet doen, dan gaat iedereen klagen dat er geen exit strategy is, geen licht aan het einde van de tunnel, dat 'de rek er echt uit is'.
Het is wat dat betreft nooit goed ;)

Damned if they do, damned if they don't
Eerder "damned because they did and continue to do".

Als men continue aangeeft dat er een einde aankomt dan willen mensen naar het einde toe. Net zoals bij TV-serie waarbij elke week dezelfde cliffhanger is. Echter het kabinet moet geen cliffhangers maken, ze moeten zorg voor Nederland dragen.

Als iemand dood gaat dan zeg je toch ook niet: "Ach, morgen is nieuwe dag met nieuwe kansen", maar dat is wel wat dit kabinet continue doet.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

arbraxas schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:49:
@DevWouter

Hoezo gefrustreerd? Dit communicatietrucje word al de hele tijd gebruikt.
Mij verbaasd het meer dat het jou nog frustreerd. Het is gewoon Rutte`s versie van brood en spelen.
Even wat lekkers voorhouden. Ook al weet je dat het klinkklare onzin is.

Of is iedereen de beloftes net voor de verkiezingen ook alweer vergeten?
Ik weet het, ik weet het... En toch hap ik.

Het is eerder dat mijn frustratie een limiet bereikte en ik al kan voorspellen hoe het uit gaat pakken. Het gaat zeer waarschijnlijk fout en de overheid gaat dan toch door met de verlichtingen want die "datum".

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Je kent vast wel die tekeningen van Donald Duck die zichzelf in een hoekje vast heeft geschilderd? Dat is het kabinet. Ze zijn zo langzamerhand hun eigen grootste vijand geworden en zijn hard bezig het tapijt onder zichzelf vandaan te trekken.

/filter uit
Ik wil ook versoepelingen, maar dat is eerder uit woede zodat men een "lesje leert".
/filter aan

Mijn grootste ergernis is dat de overheid niks doet om te zorgen dat mensen voorstander blijven van de noodzakelijke maatregelen los van informeren.
[...]

KHN is een belangenclub en die doen waar ze voor zijn, opkomen voor hun belangen. Veel ondernemers weten niet meer hoe ze eindjes aan elkaar moeten knopen, een held zijn stopt de bank niet als je huis onder je achterste vandaan wordt verkocht. Dan mag je je heldendom meenemen naar die kartonnendoos onder het viaduct.

Ik wordt dusdanig moe als ik weer zo'n club van medici hoor jammeren dat alles verboden zou moeten worden, figuren als Kuipers ben ik behoorlijk beu. Maar goed, het is ook een belangclubje wat doet waarvoor het gemaakt is.
Een klant die dood is betaalt niet. En Kuipers is heel hard bezig om te zorgen dat wij na de crisis betalende klanten hebben.

Heeft men als ondernemer het afgelopen jaar niks gedaan dan heb je de boot al gemist en zul je ook na de crisis een minder bedrijfsresultaat halen. Een ondernemer hoort namelijk niet te wachten op "betere tijden" die zorgt voor "betere tijden".

• gekkie
Vuvuzela schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:28:
[...]
Ja daarom regels, zodat het nooit druk wordt. Zeker niet zo druk als straks bij de kassa van de kruidvat/blokker whatever.
Misschien dat het helpt dat je nu als iets kunt krijgen en ze niet helemaal gesloten zijn, maar als we minimaal zo maf zijn als die Engelsen, dan is er inderdaad wel een kans dat er ook hier een aardige groep inderdaad een uur van te voren voor de deur staan dringen mochten winkels weer geheel open gaan ;(.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:35
Ik de persconferentie gemist maar zojuist de samenvatting en stappenplan gelezen.

Mijn gevoel is simpelweg dat de bevolking een plan word voorgehouden om te laten zien wat de aanpak/mogelijkheden zijn als iedereen zich inderdaad strak aan de regels houd (met een afname van de huidige trend/piek tot gevolg).

Het volgende meetpunt kan dus een beloning worden met als gevolg een begin van het stappenplan, maar wat er gaat gebeuren is dat er simpelweg een reality-check komt icm het verschuiven van de eerste stap naar het volgende meetpunt (wat zich uiteraard meermaals gaat herhalen).

Wat mij betreft komen er sowieso geen versoepelingen en is de huidige situate een zeer goed compromis. Laten we eerst maar eens doorzetten met de lockdowns totdat merendeel gevaccineerd is icm ongeveer 20% van de huidige besmettingsgraad. Na het zuur komt zoet, maar elke keer als er verslapt word is er ook meteen weer steeds een nieuwe golf geweest.

edit: Aangezien ik zelf vorig jaar besmet ben met Corona op een voetbaltraining (openlucht, oefeningen met maximale aftstand etc) snap ik ook helemaal niets van de hier geposte field-lab-experimenten :X

[ Voor 11% gewijzigd door Bossie op 13-04-2021 21:43 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• BarôZZa
Bossie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:37:

edit: Aangezien ik zelf vorig jaar besmet ben met Corona op een voetbaltraining (openlucht, oefeningen met maximale aftstand etc) snap ik ook helemaal niets van de hier geposte field-lab-experimenten :X
Het zijn gewoon zoethoudertjes, zo van: 'kijk eens hoe hard wij werken om ervoor te zorgen dat het volk weer wat vermaak krijgt!'.

Uiteraard wat items op tv met vrolijke dansende mensen die aan het woord komen met reacties als 'ik voel me hier veiliger dan in een supermarkt' en 'het is even net alsof corona niet bestaat!'.

• Drardollan
Indoubt schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:22:
[...]

Klopt.

Maar nu gaat dat niet meer, er zit nogal een vergrootglas op :)

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:44
Agent47 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:52:
Deze routekaart is geen wortel, het is de hele groentewinkel... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:50:
[...]

Ben met je eens dat het frustrerend is. Maar je moet we een flinke plaat voor de kop hebben om niet te zien dat het einde nadert. Die 4 miljoen prikken helpen daar natuurlijk gewoon.
Punt is gewoon dat het einde al maanden lang nadert. In november een kleine lock-down omdat het virus even vroegtijdig een genadeslag toegediend moest worden omdat anders de kerst mogelijk in gevaar kwam. Half december een lockdown voor ongeveer 3 weken, dan zou het virus definitief genoeg teruggedrongen zijn en zouden de vaccins de bescherming over kunnen gaan nemen. In maart/april zou het allemaal weer veel beter zijn en richting normaal gaan. Die worst wordt ons nu voor de zomer voorgehouden.
En zeker met de laatste paniek ontwikkelingen rond de vaccins van AZ en Janssen ben ik een beetje sceptisch geworden. Ik zie gewoon geen reden om De Jonge zomaar dit keer wel op zijn woord te geloven.

alles kan off-topic

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-12 22:19

Yucon

*broem*

hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:12:
[...]

Deze routekaart is geen wortel, het is de hele groentewinkel... :P
Ik denk dat groentesoep een toepasselijkere metafoor is :{

• arbraxas
YouTube: Britse variant coronavirus toch niet dodelijker, blijkt uit nieuwe o...

En de zoveelste foute aanname van het OMT weer eens doorgeprikt. Britse variant blijkt dus qua ziektebeeld en dodelijkheid niet erger te zijn als het orgineel.
En met welke reden zitten we nu ook alweer maanden vast aan een avondklok? Oh ja..........

• hoevenpe
giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:50:
Maar je moet we een flinke plaat voor de kop hebben om niet te zien dat het einde nadert. Die 4 miljoen prikken helpen daar natuurlijk gewoon.
Het zijn niet 'een paar weekjes', juli was al ambitieus voordat het Janssen vaccin on-hold ging. Herfst/winter op z'n vroegst voordat er genoeg prikken gezet zijn, dan is bij het huidige beleid de halve horeca en middenstand failliet.

• giantgiantus
hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:26:
[...]

Het zijn niet 'een paar weekjes', juli was al ambitieus voordat het Janssen vaccin on-hold ging. Herfst/winter op z'n vroegst voordat er genoeg prikken gezet zijn, dan is bij het huidige beleid de halve horeca en middenstand failliet.
Heb je daar nu een echte onderbouwing voor? Alle serieuze voorspellers laten helemaal niet zo’n grote impact zien. Ook vorig jaar rond deze tijd zei de middenstand en horeca dat ze het niet nog 2 maanden zouden overleven en inmiddels zijn we 10 maanden verder en amper extra faillissementen.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:29:
[...]

Heb je daar nu een echte onderbouwing voor? Alle serieuze voorspellers laten helemaal niet zo’n grote impact zien. Ook vorig jaar rond deze tijd zei de middenstand en horeca dat ze het niet nog 2 maanden zouden overleven en inmiddels zijn we 10 maanden verder en amper extra faillissementen.
Dat laatste komt ook door de overheidssteun. Die moet op een gegeven moment terugbetaalt worden en dan kunnen er een aantal nog omvallen.

• BarôZZa
Ankona schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:17:
[...]

Punt is gewoon dat het einde al maanden lang nadert. In november een kleine lock-down omdat het virus even vroegtijdig een genadeslag toegediend moest worden omdat anders de kerst mogelijk in gevaar kwam. Half december een lockdown voor ongeveer 3 weken, dan zou het virus definitief genoeg teruggedrongen zijn en zouden de vaccins de bescherming over kunnen gaan nemen. In maart/april zou het allemaal weer veel beter zijn en richting normaal gaan. Die worst wordt ons nu voor de zomer voorgehouden.
En zeker met de laatste paniek ontwikkelingen rond de vaccins van AZ en Janssen ben ik een beetje sceptisch geworden. Ik zie gewoon geen reden om De Jonge zomaar dit keer wel op zijn woord te geloven.
Hij had het ook al dat bepaalde groepen mogelijk een aantal weken later hun eerste prik zouden krijgen. Oftewel de twintigers/dertigers zijn ergens in augustus aan de beurt als het mee zit.

Van de zomer moeten we niet teveel verwachten. Terrasjes en winkels open. Maar die festivals waar ze massaal kaarten voor verkopen gaan never nooit gebeuren dit jaar.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:26:
[...]

Na een jaar zit het aantal faillissementen nog steeds onder het normale nivo.
Waarom zou dat ineens keren als de subsidiekraan open blijft?
Laat staan dat ineens ‘de halve horeca en middenstand’ failliet is, zo’n ad absurdum is niet echt iets wat kan gebeuren.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 13-04-2021 22:40 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hoevenpe
YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:38:
Na een jaar zit het aantal faillissementen nog onder het normale nivo.
Omdat het deels uitgestelde belastingen zijn, die moeten straks alsnog betaald worden.

Dat wordt een slagveld.

• giantgiantus
hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:40:
[...]

Omdat het deels uitgestelde belastingen zijn, die moeten straks alsnog betaald worden.

Dat wordt een slagveld.
Helaas dus geen onderbouwing.

• ArcticWolf
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:38:
[...]

Na een jaar zit het aantal faillissementen nog steeds onder het normale nivo.
Laat staan dat ineens ‘de halve horeca en middenstand’ failliet is, zo’n ad absurdum is niet echt iets wat kan gebeuren.
Ermee stoppen wordt niet als faillissement gezien... die groep is ook erg groot. En linksom of rechtsom moeten al die subsidies een keer terug worden betaald }:O

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ArcticWolf schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:41:
[...]

Ermee stoppen wordt niet als faillissement gezien... die groep is ook erg groot. En linksom of rechtsom moeten al die subsidies een keer terug worden betaald }:O
Ok.
Hoeveel zijn er dan gestopt?
(Hoe groot is die ‘erg groot’?)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 13-04-2021 22:43 ]

PSN

• giantgiantus
ArcticWolf schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:41:
[...]

Die groep is 20% groter dan voor de crisis. Dat is niet opeens een enorme groep. Een procentuele stijging over een relatief kleine groep....

• Drardollan
Deezers schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:27:
Ja, en ik mag niet naar het stadion in de buitenlucht op een stoeltje zitten. Terwijl dat bewezen goed ging in augustus/september en recent bij de fieldlab tests..

Ik vind het allemaal maar raar. Zoethoudertjes. Hele kleine risico's nemen in de hoop dat de weerstand afneemt.

• ArcticWolf
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:42:
[...]

Ok.
Hoeveel zijn er dan gestopt?
(Hoe groot is die ‘erg groot’?)
https://www.rtlnieuws.nl/...fen-bedrijf-corona-horeca

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• hoevenpe
14 maanden geen BTW en loonbelasting aan de belastingdienst afdragen, dat loopt hard op.

Als er geen massale kwijtschelding komt dan is dat voor een groot deel van de bedrijven nooit terug te betalen.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:47:
[...]

14 maanden geen BTW en loonbelasting aan de belastingdienst afdragen, dat loopt hard op.

Als er geen massale kwijtschelding komt dan is dat voor een groot deel van de bedrijven nooit terug te betalen.
Als je 0 omzet draait, heb je ook 0 btw af te dragen iig. Dus die kun je alvast weg strepen. ;)

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:15
arbraxas schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:26:
YouTube: Britse variant coronavirus toch niet dodelijker, blijkt uit nieuwe o...

En de zoveelste foute aanname van het OMT weer eens doorgeprikt. Britse variant blijkt dus qua ziektebeeld en dodelijkheid niet erger te zijn als het orgineel.
En met welke reden zitten we nu ook alweer maanden vast aan een avondklok? Oh ja..........
Met welke reden? De besmettelijkheid van die variant. Dat het OMT vanwege de dodelijkheid op de avondklok aanstuurde heb je er zelf bij verzonnen. Fake news much?

• Number10
  • Niet online
En de zoveelste foute aanname van het OMT weer eens doorgeprikt.
Want?
Britse variant blijkt dus qua ziektebeeld en dodelijkheid niet erger te zijn als het orgineel.
Zou mooi zijn. Laten we hopen dat er meer onderzoeken zijn die dat vinden en andere niet het omgekeerde. Ik heb me er niet in verdiept dus ga er maar even vanuit dat het klopt.
Dat staat volgens mij in het 96e OMT advies:
https://www.rijksoverheid.../01/19/advies-nav-96e-omt

Misschien lees ik erover heen, maar daarin wordt dit o.a. genoemd:
(...) de zorgelijke ontwikkelingen betreffende de introductie van nieuwe varianten van SARS-CoV-2 met waarschijnlijk toegenomen besmettelijkheid (...)
Of heb je een andere bron? Ik dacht namelijk altijd dat het de verhoogde transmissiekans was waar het om ging als dat wordt bedoeld met besmettelijkheid. Klinkt ook wel logisch en zoals in het filmpje wordt genoemd is die ook echt hoger.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

• CMD-Snake
YakuzA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:49:
Als je 0 omzet draait, heb je ook 0 btw af te dragen iig. Dus die kun je alvast weg strepen. ;)
Steun moet mogelijk ook terugbetaald worden. Als je bedrijf open is en ondanks dat je verlies maakt, moet je vaak als ondernemer dan een deel van de steun terugbetalen. Dat is vervelend, want je bedrijf heeft moeten interen op de reserves en dan staat de Belastingdienst ineens op de stoep voor zijn pond vlees.

Met het huidige knipperlicht beleid hebben sommige ondernemers de pech dat ze net de steun (deels) moeten terugbetalen op een moment dat de overheid net weer hun sector besluit dicht te doen. De blauwe envelop valt op de mat, maar er zijn geen middelen om die mee te betalen.

Minister Koolmees heeft al toegegeven dat de steunregelingen niet helemaal werken zoals ze moeten, voornamelijk op het vlak dus van terugbetalen. Instellingen als de Belastingdienst komen simpelweg innen en kijken niet meer naar omstandigheden.

Faillissementen vallen mee, maar veel ondernemers trekken zelf de stekker eruit voor het zover is. Een faillissement betekent los van de acute ellende ook dat je jarenlang geen zaken kan doen met banken, leningen kan afsluiten of zelfs een abonnement kan nemen omdat je een BKR notitie hebt.
DevWouter schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:34:
[...]

/filter uit
Ik wil ook versoepelingen, maar dat is eerder uit woede zodat men een "lesje leert".
/filter aan

Mijn grootste ergernis is dat de overheid niks doet om te zorgen dat mensen voorstander blijven van de noodzakelijke maatregelen los van informeren.
Genoeg mensen die nu bereid zijn om verliezen te accepteren, dat lesje gaat niet meer geleerd worden. Elke versoepeling die er komt is niet meer terug te draaien, althans, niet zonder een enorm prijskaartje. Na een jaar psychische roofbouw plegen op mensen is de koek op, nu moeten ze de laatste kruimeltjes rekken tot de zomer. Dan versoepelen ze, maar vermoedelijk ook omdat ze weten dat het draagvlak dan echt ingestort is. Sinds januari is het aantal personen dat wil versoepelen verdubbeld zowat en idem voor de subgroep die helemaal van alle maatregelen af wil. Zoals het kabinet nu bezig is zal die groep nog wel flink wat zieltjes winnen in de volgende peiling.

• redwing
  • Laatst online: 09:50

Apart, naar mijn weten is alleen vanuit meneer Johnson dit een keer geroepen waarna hij heel hard werd teruggefloten. De aanname is dan ook al heel lang dat het ziektebeeld niet echt anders is, maar dat het vooral de besmettelijkheid is die problemen geeft.

Dus jouw aanname dat de dodelijkheid van het UK virus ook maar iets te maken heeft met de avondklok is gewoon fout. De grotere besmettelijkheid heeft er wel mee te maken, maar dat is toch echt iets anders.

@CMD-Snake Het grootste probleem is dat de maatregelen tot nu toe iedere keer voldoende zijn geweest waardoor het niet uit de hand is gelopen. Daardoor krijgen mensen steeds meer het idee dat het allemaal wel meevalt. Hopelijk wordt het dus snel mooi weer zodat we er ook echt van af zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door redwing op 13-04-2021 23:08 ]

[removed]

• Number10
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:05:
Het grootste probleem is dat de maatregelen tot nu toe iedere keer voldoende zijn geweest waardoor het niet uit de hand is gelopen. Daardoor krijgen mensen steeds meer het idee dat het allemaal wel meevalt.
Is dat het grootste probleem?

Wat is een groter probleem als mensen het idee krijgen dat het wel meevalt:
- het bestaan van de preventieparadox?
- leiders die niet kunnen overbrengen wat de preventieparadox is?

• redwing
Number10 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:19:
[...]
Is dat het grootste probleem?

Wat is een groter probleem als mensen het idee krijgen dat het wel meevalt:
- het bestaan van de preventieparadox?
- leiders die niet kunnen overbrengen wat de preventieparadox is?
Ik geloof best dat de regering hier invloed op heeft en ook zeker wat steken heeft laten vallen (zie ook mijn eerdere posts), maar als je wereldwijd kijkt zie je dat de problemen die we hier hebben overal spelen. Dus ja, het groostste probleem wat draagvlak betreft is dat het 'allemaal wel meevalt'

[removed]

• CMD-Snake
redwing schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:05:
@CMD-Snake Het grootste probleem is dat de maatregelen tot nu toe iedere keer voldoende zijn geweest waardoor het niet uit de hand is gelopen. Daardoor krijgen mensen steeds meer het idee dat het allemaal wel meevalt. Hopelijk wordt het dus snel mooi weer zodat we er ook echt van af zijn.
Je zal mensen denk ik toch wat meer eer moeten geven, zo dom zijn ze ook niet. Het vertrouwen daalt eerder tot een dieptepunt en daarom gaan mensen hun eigen plan trekken.

Vanavond las ik dit artikel: 'Kabinet organiseert eigen teleurstelling' wat de situatie wel aardig samen weet te vatten. Het kabinet organiseert elke maand een nieuwe teleurstelling en voedt daarmee het groeiende chagrijn over de maatregelen. Dit weekend sprongen zo'n beetje alle kikkers uit de kruiwagen met de manier waarop diverse partijen allemaal een eigen kant op gingen. Kabinetsleden Grapperhaus en De Jonge die elkaar tegenspreken, burgemeesters die de terrassen open willen, de BOA bond die handhaven niet meer ziet zitten en medici die pleiten voor versoepelen tegenover collega's die doemprofeten zijn. Het beleid is inmiddels volledig onderhandelbaar, mits je maar vocaal genoeg bent in de media of een boze groep bent die groot genoeg is dan kunnen maatregelen aangepast worden ineens. Het beleid zwabberde al regelmatig, maar dit is de overtreffende trap. Viruswaarheid kan enkel dromen van het kabinet dusdanig dwarszitten zoals het kabinet dat met zichzelf doet.

Het vaccinatieplan zou ons redden, maar dat zwiert ook alle kanten op, nog los van de tegenslagen met logistiek en AstraZeneca. Eerst zouden we alle ouderen en zwakkeren prikken, maar toen wisten Gommers en vrienden genoeg stampij te maken dat ze als eerste mochten. Pas na die operatie konden de ouderen en zwakkeren aan de beurt komen, maar het zette ook de deur open voor nog meer onderhandelingen. Als ic verpleegkundige mogen, dan wil ook andere zorgberoepen voorrang en dat kregen ze. Dan willen politie en brandweer ook prioriteit krijgen en vandaag konden we lezen dat de olympische ploeg ook voorrang krijgt. Mogelijk hadden we er beter voor gestaan als we het oorspronkelijke plan aanhielden, dan waren we zeker ongeveer een maand of meer eerder begonnen met de bejaarden en wellicht waren we nu al volop met de 60+ categorie bezig.

Er is een jaar lang als psychische roofbouw gepleegd op het land en dat begint nu een serieus probleem te worden. De boel is in een stroomversnelling gekomen sinds die avondklok zo nodig ingevoerd moet worden, zo kort daarna kwam de trendbreuk in het draagvlak. Wellicht als ze geen avondklok hadden ingevoerd dat het nog wat langer te doen viel voordat de onvrede de overhand kreeg. Van begin januari tot eind januari kreeg dat draagvlak al een knauw, daarna werd het alleen maar erger. Krijgen we over een week weer een teleurstelling? Ik weet niet meer hoeveel teleurstellingen de publieke opinie nog kan hebben.

• redwing
CMD-Snake schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:42:
[...]
Je zal mensen denk ik toch wat meer eer moeten geven, zo dom zijn ze ook niet. Het vertrouwen daalt eerder tot een dieptepunt en daarom gaan mensen hun eigen plan trekken.
Nee? Waarom houden ze zich dan niet aan de regels terwijl de ziekenhuizen overvol zijn en reguliere zorg alweer is afgeschaald? Als je even nadenkt weet je dat je beter aan de maatregelen houdt ervoor zorgt dat de maatregelen minder lang en minder streng hoeven te zijn. De voornaamste reden waarom mensen dat echter niet doen is omdat ze vinden dat het allemaal wel meevalt, zoals Number10 al zegt de preventieparadox.

En nogmaals, ik ben het er helemaal mee eens dat de regering het niet goed heeft aangepakt en dan vooral de hele communicatie. Maar zoals ik al zei in mijn vorige post, je ziet wereldwijd hetzelfde gebeuren, het ligt dus zeker niet alleen aan de maatregelen en de communicatie.

[removed]

• gekkie
redwing schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:42:
[...]
Ik geloof best dat de regering hier invloed op heeft en ook zeker wat steken heeft laten vallen (zie ook mijn eerdere posts), maar als je wereldwijd kijkt zie je dat de problemen die we hier hebben overal spelen. Dus ja, het groostste probleem wat draagvlak betreft is dat het 'allemaal wel meevalt'
Grootste uitzondering hier op in Europa lijkt Duitsland, als is dat qua overledenen geloof ik dan weer niet helemaal waar daar hebben ze wel een piekje gehad, maar qua besmettingsaantallen hebben ze het aardig vlak weten te houden, de meeste andere landen hebben toch een of meerdere fikse pieken.
Maar goed ook daar is het nu meer hangen en wurgen geworden lijkt het, inderdaad omdat het zeker de laatste tijd wel meevalt.

• alienfruit
  • Laatst online: 26-12 18:22

alienfruit

the alien you never expected

Ik blijf zelf nog lekker thuis en sla het winkelen en de pub voorlopig over hier in Londen. Ik wacht mooi tot ik gevaccineerd ben.

• hoevenpe
Gommers zegt openlijk dat Rutte en De Jonge onmogelijke beloftes doen, 28 april is niet realistisch:
Gommers: ’Wat Mark Rutte belooft, kan hij niet waarmaken’

Gommers stelde dat de daling van het aantal besmettingen pas in mei valt te verwachten. „Waarom zegt ie dan ’we gaan het eind volgende week weer bekijken’. Dan moet er een wonder gebeuren.”

• CMD-Snake
redwing schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:48:
Nee? Waarom houden ze zich dan niet aan de regels terwijl de ziekenhuizen overvol zijn en reguliere zorg alweer is afgeschaald?
Omdat ze dusdanig gefrustreerd zijn dat ze onredelijk worden? Desnoods maar het schip laten zinken om de kapitein te grazen te nemen, daar lijkt het nog meer op.

De regels roepen weinig eerbied op als ze onderhandelbaar blijken te zijn, kennelijk zijn regels niet zo speciaal als ze na een paar succesvolle optredens bij talkshows ineens van tafel kunnen of op tafel kunnen komen. Het stapelen van regels die onlogisch of onbegrijpelijk zijn maakt het ook moeilijk te slikken. Eind vorig jaar moesten sportscholen dicht, maar casino's mochten open blijven, geen alcoholverkoop meer na 20.00, twee weken bibliotheken, buurthuizen en zwembaden dicht om ook meteen weer bakzeil te halen en buurthuizen toch een soort van toe te staan nog open te gaan, ik mag buiten maar een persoon treffen, maar mag wel met zeven man in een auto ergens heen rijden. Veel regels kennen ook tig uitzonderingen. Hoe moet je die regels dan nog respecteren? Of een poging doen ze te onthouden als ze elkaar zo snel afwisselen. Sommige momenten had je een spoorboekje nodig om bij te houden wat nu waar gold.

• alienfruit

alienfruit

De Horeca zal in Nederland net zoals in Engeland hier gaan zeuren dat ze de huisbaas de volle mep moeten betalen terwijl ze alleen mogen serveren op terrassen etc. Horeca moet niet zo zeuren ze zijn flink geholpen miljoenen bedrijven hebben in het VK geen schijntje hulp gekregen.

[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 14-04-2021 00:04 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

alienfruit schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:03:
De Horeca zal in Nederland net zoals in Engeland hier gaan zeuren dat ze de huisbaas de volle mep moeten betalen terwijl ze alleen mogen serveren op terrassen etc. Horeca moet niet zo zeuren ze zijn flink geholpen miljoenen bedrijven hebben in het VK geen schijntje hulp gekregen.
Flink geholpen? De hulp die de meeste bedrijven hebben ontvangen is slechts een druppel op de gloeiende plaat. Vervolgens een grote kans dat je een enorm bedrag terug moet gaan betalen nadat alles weer terug naar het oude is. Kijk, van de eigenaren van panden valt ook wat te zeggen. Die hebben ook een hypotheek die door loopt en dat geld moet ergens vandaan komen, maar veel horecabedrijven zitten redelijk op de rand van de afgrond dus ik snap goed dat die overal waar het kan willen besparen op hun kosten.
hoevenpe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:59:
Gommers zegt openlijk dat Rutte en De Jonge onmogelijke beloftes doen, 28 april is niet realistisch:

[...]
Vandaag op Radio 1 klonk die tendens ook in een interview na de persconferentie. Ik snap overigens echt niet dat ze met dit soort uitspraken komen. Er wordt dan wel 100x gezegd dat het alleen kan als alles goed gaat, maar dan kun je net zo goed nog niks zeggen. Hoe vaker mensen teleurgesteld worden, hoe groter de aversie tegen maatregelen, al heb ik steeds meer het idee dat iedereen vooral voor eigen parochie aan het preken is. Lekker met z'n allen langs elkaar af lullen en vervolgens met alle winden meewaaien als dat weer beter uit komt.

Als je het volk nu nog enigszins mee wilt krijgen dan moet je ze gewoon wat cadeau geven en dat zou prima kunnen middels het openen van terrassen. De kans om buiten besmet te worden is nihil (lees: verwaarloosbaar) dus zou geen issues op moeten leveren, maar het geeft mensen weer wat ouderwetse gezelligheid terug en geeft diverse horecaondernemers wat ademruimte. Gommers zelf steunt dat plan overigens ook, als de burgemeesters hun belofte wat betreft 'goed kunnen handhaven' waar kunnen maken.

De uitspraak van Rutte (in de persconferentie, die quote in het begin), over dat de ziekenhuizen nu even vol liggen als in maart vorig jaar klopt trouwens ook niet (staat ook in het gelinkte artikel) terwijl het gepresenteerd werd als feit. De druk is er wel, maar het aantal Covid-patiënten is lager. In de grafiek op de website van het RIVM zie je ook dat er vorig jaar regelmatig 400 tot meer dan 500 patiënten binnen kwamen per dag. Dat aantal lig nu beduidend lager. Toen lagen mensen ook langer in het ziekenhuis dan nu.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• gekkie
SomerenV schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:46:
Als je het volk nu nog enigszins mee wilt krijgen dan moet je ze gewoon wat cadeau geven en dat zou prima kunnen middels het openen van terrassen. De kans om buiten besmet te worden is nihil (lees: verwaarloosbaar) dus zou geen issues op moeten leveren, maar het geeft mensen weer wat ouderwetse gezelligheid terug en geeft diverse horecaondernemers wat ademruimte. Gommers zelf steunt dat plan overigens ook, als de burgemeesters hun belofte wat betreft 'goed kunnen handhaven' waar kunnen maken.
Hij steunt het niet als de burgemeesters hun belofte wat betreft 'goed kunnen handhaven' kunnen waar maken. Hij zou het ondersteunen als het leidt tot minder besmettingen. Het OMT heeft inmiddels al betoogt dat dat niet hun verwachting is, volgens min of meer dezelfde redenatie die ook hier al door menigeen is gepost.

Namelijk dat het niet te verwachten is dat het louter de mensen zijn die zich bij mooi weer in parken zich niet aan de regels houden, zich zouden verplaatsen naar terrassen en het daar wel zouden doen. En tevens de infux van andere mensen laag zou zijn. De verwachting is dat er juist andere mensen naar de terrassen zullen gaan die dat nu niet kunnen en dat een aanzienlijk deel de mensen die zich niet gedraagt in een park dat zal blijven doen. Al was het maar omdat terrassen al vol zitten met die andere mensen, je er niet je BBQ, boombox, pillendoos, joint of ballon wordt geacht te consumeren.
En daarmee vervalt dus die premise dat het aannemelijk is dat het zal leiden tot minder besmettingen en lijkt mij dat als hij er op die manier naar heeft gekeken ook zijn ondersteuning zal sneuvelen omdat het risico dat het juist leidt tot meer besmettingen aanwezig is en de ruimte voor al te grote experimenten er niet is.
Dat staat er nog los van dat parken alleen druk zijn bij erg mooi weer en dat horeca afhankelijk van de regels weer halve binnenruimte met tenten en heaters zal willen opbouwen en het dus op veel meer dagen publiek kan gaan trekken.

En daarmee lijkt Gommers zelf dan ook matig consistent, als hij dan nu ventileert dat versoepelen pas kan wanneer 60+ gevaccineerd is. Dat is namelijk weer zonder voorbehoud dat dingen versoepelt zouden kunnen worden mist ze maar niet bijdragen aan meer besmettingen (wat nogal lastig te garanderen is).

Wat maar weer aangeeft dat het vrij lastig is om je er niet toe te laten verleiden.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 14-04-2021 01:12 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:41:
[...]

Helaas dus geen onderbouwing.
https://www.trouw.nl/econ...-voor-bedrijven~be6435b7/

https://www.accountant.nl...zijn-zwaard-van-damocles/

In de eerste paar maanden is er massaal uitstel aangevraagd, dat bleek niet altijd nodig en is uiteindelijk toch maar betaald. De 13 miljard die nu open staat is van bedrijven die echt niet anders kunnen. Dat was op het moment van het artikel meer dan de uitgekeerde NOW.

• alienfruit

alienfruit

Flink geholpen? De hulp die de meeste bedrijven hebben ontvangen is slechts een druppel op de gloeiende plaat. Vervolgens een grote kans dat je een enorm bedrag terug moet gaan betalen nadat alles weer terug naar het oude is. Kijk, van de eigenaren van panden valt ook wat te zeggen. Die hebben ook een hypotheek die door loopt en dat geld moet ergens vandaan komen, maar veel horecabedrijven zitten redelijk op de rand van de afgrond dus ik snap goed dat die overal waar het kan willen besparen op hun kosten.
Ja, maar ze hebben in ieder geval hulp gekregen van de overheid. Genoeg bedrijven die helemaal geen hulp kregen omdat ze niet aan de eisen voldoen omdat ze zichzelf uitbetaalden in dividend. Als je een jaar dicht zit en ook geen enkele hulp krijgt van de overheid. Maar de horeca, en andere zaken krijgen een hele reeks ondersteuning, van NOW regelingen tot leningen. Ze konden vaak ook nog open blijven door takeaways te doen.

Verwijderd

BarôZZa schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:32:
[...]

Hij had het ook al dat bepaalde groepen mogelijk een aantal weken later hun eerste prik zouden krijgen. Oftewel de twintigers/dertigers zijn ergens in augustus aan de beurt als het mee zit.

Van de zomer moeten we niet teveel verwachten. Terrasjes en winkels open. Maar die festivals waar ze massaal kaarten voor verkopen gaan never nooit gebeuren dit jaar.
Zolang we in NL vaker allerlei groepen voorrang blijven geven bij vaccinatie, zullen de twintigers/dertigers misschien nog wel langer moeten wachten. Nu krijgen MEers, ambassadepersoneel en GGDers weer voorrang.

Laten ze nu eens 100% focus leggen bij alle groepen die risico lopen in het ziekenhuis te belanden. Dan doe je wat aan de oorzaak van deze lockdown, en gaat het aantal bezette ic bedden pas dalen. En dan vervalt ook de noodzaak om telkens weer een andere voorrangsclub te moeten verzinnen.

Overigens als laatste noot; wij kijken niet meer naar de perscos. Rutte is een politieke leugenaar gebleken. Naar leugenaars luisteren wij nooit.

• beta-ark
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
alienfruit schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:03:
U geloofd in ufo's ?

rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-12 22:19

Yucon

*broem*

Ik heb nergens meer iets terug kunnen vinden over de begin februari toegezegde 5 miljoen om thuiswerken te stimuleren. Behalve dit, maar dit kan bijna niet alles zijn. En daarnaast zie ik letterlijk helemaal niets dat wijst op het opvolgen van de adviezen die erin staan. Geen flyer, geen spotje, geen maatregel, helemaal niets.

Weet iemand of dat geld ondertussen uitgegeven zou zijn, en zo ja waaraan?
Pagina: 1 ... 73 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.