Had erbij moeten zeggen dat ze in België woont. Daar verdelen ze de vaccins anders.TrailBlazer schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:12:
[...]
Waarom krijgt iemand van 84 AZ? Volgens mij zouden die allemaal Pfizer moeten krijgen.
Zekers.Dennis1812 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:24:
[...]
Ja AZ is nu van de baan. Daar hield mijn post even geen rekening mee.
Maar het slentert dan. Betere verwoording?
Nog een voor je papieren, Er is een dode bij Jansen
ewmagazine?cvs79 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:33:
Zo, duitsland heeft er genoeg van met de EU en vaccins regelen. Die gaan zelf shoppen.
https://www.ewmagazine.nl...poetnik-vaccin-in-816134/
Misschien moet NL dat ook maar eens gaan doen.
Storm, water.Gezondheidsminister Spahn waarschuwde donderdag wel voor een ‘fatamorgana-debat’ rond Spoetnik V. ‘Eerst moet de toelating plaatsvinden, en daarvoor moet Rusland data leveren.’
[ Voor 21% gewijzigd door xzaz op 09-04-2021 14:40 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Toch denk ik dat doorprikken met AZ meer oplevert dan het kost.. We hebben hier nogal moeite met de voordelen voor de groep te zien ten opzichte van de nadelen voor het individu.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Uiteraard gaat het niet om sec 1 week. Het structureel ontzeggen en/of beperken van onderwijs en daarna onderwijs alleen toegankelijk maken op voorwaarde van testen, is waar ik en vele anderen tegen ageren. We weten allemaal hoe lang maatregelen verlengd (kunnen) worden.SlaadjeBla schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:10:
[...]
Wat een onzin.
Haar grondrecht op onderwijs wordt gewoon geeerbiedigd door op afstand onderwijs te geven. Daarnaast zou die grove schending van haar grondrechten wel een hele week hebben geduurd. Stel je voor!
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Nee, want daarmee verspreid je het virus. Dat is alleen veilig als die mensen niet in conact komen met mensen buiten de groep. In de praktijk gebeurt dat wel dus verspreid je het virus teveel.Kevinp schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:32:
[...]
De vraag is wat is veilig volgens mij.
Je kan namelijk ook zeggen alleen mensen < 50 (of 40) mogen ergens zijn in groepen. Dat is ook prima veilig.
Oftewel een bubbel van mensen die niemand anders buiten die bubbel mogen zien. Dus dan ook niet naar de supermarkt of andere plekken waar mensen komen. Dat gaat dus niet werken en is al veel vaker besproken op dit forum en erbuiten. Je wilt geen verplichte opsplitsing van de samenleving.Je kan nog toevoegen dat je niet bij 60+'ers magkomen nadat je ergens bent geweest om het nog veiliger te maken.
Het kan veilig genoeg met maatregelen en het is te onveilig zonder maatregelen.Daarnaast is de vraag sowieso hoe onveilig dat het eigenlijk is. En als het echt onveilig is is het dan wel nodig om al die dingen te doen.
Dit laat eerder zien dat mensen dat juist niet kunnen. Jouw genoemde veranderingen waren er nooit gekomen als er niet regelgeving vanuit de overheid was geweest. Alleen door de eisen (maatregelen) van de wegen en auto's aan te passen is het veiliger geworden. En die zijn net zo goed dwingend opgelegd, er zijn heel wat protesten tegen het verplichten van de autogordel geweest.Laat ik de vraag stellen:
Je springt waarschijnlijk wel van een muurtje af van 50 cm om naar beneden te komen. Maar niet over de rand van de grand canyon om beneden te komen.
Als je eerlijke informatie verschaft zijn mensen prima in staat om in te schatten hoe groot het risico is.
https://www.swov.nl/feite...nederland-zich-sinds-1950
en daarbij:
https://www.amsterdam.nl/...strijd-tussen-auto-fiets/
Je ziet hiermee dat mensen veiligheid zelf kunnen afdwingen (of laten). Waarbij je wel de mogelijkheid moet geven om onveilige situaties te vermeiden. Maar of de dwang die we nu hebben goed is tja ik vind van niet.
[removed]
Ik hoop niet dat het hele EMA-riedeltje zich gaat herhalen zodra er iemand overlijdt door een vaccin. En ook niet dat wij als NL ergens mee stoppen voordat dit specfieke vaccin, waar we heel veel van verwachtten, bij voorbaat al uit de gratie raakt want dan zie ik het heel somber in allemaal.maartend schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:35:
[...]
Zekers.
Nog een voor je p[apieren, Er is een dode bij Jansen
[ Voor 25% gewijzigd door RodeStabilo op 09-04-2021 14:50 ]
Wat is er in Duitsland aan de hand? De cijfers zijn lager in Duitsland, waar er hier gepraat wordt over versoepelingen wordt er bij de buren gepraat over extra verzwaringen. De deelstaten zie je steeds meer tegen de federale overheid keren.CMD-Snake schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:23:
In Duitsland is Merkel met een nieuwe strategie gekomen:
[...]
Er komt een federale wet welke ervoor zorgt dat Merkel qua coronabeleid de deelstaten hun onafhankelijk afpakt. Ik ben wel benieuwd hoe dit ontvangen gaat worden, vermoedelijk zullen de deelstaten de federale regering dan voor het Bundesverfassungsgericht slepen. Dit zou het federalisme welke vastgelegd is in de Duitse grondwet aantasten.
Als je het vergelijkt met Frankrijk, daar kan ik nog inkomen dat er strengere regels ingesteld worden, de besmettingen liggen daar vele malen hoger.
Het is veilig genoeg zonder maatregelen. Althans in ieder geval voor mij. En ja ik weet dat dat egoistisch is. Maar je ziet nu al dat degene "waarom" we binnen zitten meer vrijheden krijgen. Bv extra bezoek.redwing schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:45:
[...]
Nee, want daarmee verspreid je het virus. Dat is alleen veilig als die mensen niet in conact komen met mensen buiten de groep. In de praktijk gebeurt dat wel dus verspreid je het virus teveel.
[...]
Oftewel een bubbel van mensen die niemand anders buiten die bubbel mogen zien. Dus dan ook niet naar de supermarkt of andere plekken waar mensen komen. Dat gaat dus niet werken en is al veel vaker besproken op dit forum en erbuiten. Je wilt geen verplichte opsplitsing van de samenleving.
[...]
Het kan veilig genoeg met maatregelen en het is te onveilig zonder maatregelen.
[...]
Dit laat eerder zien dat mensen dat juist niet kunnen. Jouw genoemde veranderingen waren er nooit gekomen als er niet regelgeving vanuit de overheid was geweest. Alleen door de eisen (maatregelen) van de wegen en auto's aan te passen is het veiliger geworden. En die zijn net zo goed dwingend opgelegd, er zijn heel wat protesten tegen het verplichten van de autogordel geweest.
Deze eisen in het verkeer kwamen niet vanuit de overheid. Maar kwamen vanuit de hele sterke vraag vanuit de burger. De overheid heeft gefaciliteerd. Iets wat nu precies andersom is.
Nadeel van deze grafiek dat moet ik je meegeven is dat je niet kan zien hoeveel mensen in het verkeer stierven door eigen schuld (wat ik minder erg vind) dan door schuld van een ander.
Een tweedeling in de maatschappij heeft deze overheid al gemaakt of aan welke kant je ook staat. Deze tweedeling is er nu ook zeker al.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
'Ons' Janssen vaccin heeft veel minder last van de voorbehouden die mensen bij AZ hebben.RodeStabilo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:47:
[...]
Ik hoop niet dat het hele EMA-riedeltje zich gaat herhalen zodra er iemand overlijdt door een vaccin. En ook niet dat wij als NL ergens mee stoppen voordat dit specfieke vaccin, waar we heel veel van verwachtten, bij voorbaat al uit de gratie raakt want dan zie ik het heel somber in allemaal.
In de hele vaccins klucht zie ik veel meer oude nationale rivaliteiten dan medische wetenschap. Duitsland en Frankrijk zijn tegen de Britten, de Denen zijn tegen AZ want het komt uit Zweden. Zuid-Afrika is extreem anti Brits terwijl conservatief Duitsland (Beieren) nu naar de Russen lonkt.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Elsevierweekblad. En de goedkeuring staat los van Duitsland. Die gaan gewoon hun eigen weg. De EMA buigt zich al enige tijd over Sputnik maar daar gaan ze dus niet op wachten.
Ik weet niet welke dat precies zijn, maar we zijn nu al voor de tweede keer (tijdelijk of voor bepaalde leeftijden) gestopt met toedienen van AZ en ik ben bang dat dit zich gaat herhalen voor Janssen. Of welke andere dan ook waar mensen bijwerkingen krijgen.IJzerlijm schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:58:
[...]
'Ons' Janssen vaccin heeft veel minder last van de voorbehouden die mensen bij AZ hebben.
Dat klopt. De Britten hebben dit al goed uitgezocht, en alleen in de leeftijdsgroep 20-29 is het mogelijk zo dat de benefit-risk niet positief is. Maar dat is waarschijnlijk een onderschatting van het vaccineffect. Hoe dan ook, bij de Britten zie je dus dat alleen deze leeftijdsgroep een ander vaccin krijgt. Dat is dus beleid op basis van medische wetenschap, in tegenstelling tot de Gezondheidsraad, die het helemaal niet medisch heeft onderbouwd cq. in tegenspraak is met de EMA.boesOne schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:38:
Toch denk ik dat doorprikken met AZ meer oplevert dan het kost.. We hebben hier nogal moeite met de voordelen voor de groep te zien ten opzichte van de nadelen voor het individu.
Zodat we dit soort praktijken krijgen? https://www.reuters.com/a...ter-dispute-idUSKBN2BV2GPcvs79 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:33:
Zo, duitsland heeft er genoeg van met de EU en vaccins regelen. Die gaan zelf shoppen.
https://www.ewmagazine.nl...poetnik-vaccin-in-816134/
Misschien moet NL dat ook maar eens gaan doen.
De EMA doet de beoordeling niet voor niets. Daarnaast is het maar de vraag of de Russen uberhaubt op tijd zullen kunnen leveren. Over een paar maanden hebben we een overvloed aan vaccins.
Ze gaan niks leveren. Duitsland gaat het zelf fabriceren in Duitsland. Zie artikelRoD schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:06:
[...]
Zodat we dit soort praktijken krijgen? https://www.reuters.com/a...ter-dispute-idUSKBN2BV2GP
De EMA doet de beoordeling niet voor niets. Daarnaast is het maar de vraag of de Russen uberhaubt op tijd zullen kunnen leveren. Over een paar maanden hebben we een overvloed aan vaccins.
Ah dat had ik even gemist. Dat kan best wel een goede optie zijn, want met de techniek is niets mis. Maar, het lijkt me wel goed om eerst de werkzaamheid goed uit te zoeken. De EMA heeft al aangegeven dat ze een GCP-inspectie gaan instellen omdat ze het niet vertrouwen. Het Russische fase 3-onderzoek was dan ook wel op een dubieuze manier opgezet met alleen een paar ziekenhuizen in Moskou en een frappante manier om data op te slaan.cvs79 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:07:
[...]
Ze gaan niks leveren. Duitsland gaat het zelf fabriceren in Duitsland. Zie artikel
[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 09-04-2021 15:10 ]
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 9 april 2021
Positief getest: 7.716
Totaal: 1.334.771 (+7.635 ivm -81 corr.)
Perc. positief 05 apr - 07 apr: NA%
Opgenomen: 262
Huidig: 1.711 (-16)
Opgenomen op IC: 45
Huidig: 784 (-14)
Overleden: 41
Totaal: 16.731 pic.twitter.com/XEQ5zZpZeR
Totdat het je eigen moeder of vriendin isboesOne schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:38:
Ik weet niet wat ik vind van deze cijfers. Geen daling geen stijging.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Mijn oma van 80 krijgt AZ. HEeft tot op heden nergens last van.Plenkske schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:24:
[...]
https://www.volkskrant.nl...ming-versnellen~b4461549/
Blijkbaar ligt de grens bij 75. Dus een 84 jarige met AZ is inderdaad gek.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Op die manier kan je geen beslissingen op landelijk niveau nemen. Collateral damage nemen we nu ook door niet te vaccineren.Dennahz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:25:
[...]
Totdat het je eigen moeder of vriendin isZolang het gewoon een statistiek is, is het allemaal het risico waard. Tot het dichtbij komt.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Ik snap dit niet. Het alternatief is dat je moeder of vriendin Covid met complicaties krijgen en daar aan dood kunnen gaan. Die kans is stukken groter (zeker bij je moeder afhankelijk van je leeftijd) dan het risico op een prik.Dennahz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:25:
[...]
Totdat het je eigen moeder of vriendin isZolang het gewoon een statistiek is, is het allemaal het risico waard. Tot het dichtbij komt.
Ik ben blij dat ik opgevoed ben met het besef dat het leven überhaupt niet vanzelfsprekend is. Maakt dat ik me geen zorgen maak over minimale risico’s
R-Waarde sinds gisteren weer onder de 1 met 0,96 volgens het officiële Corona Dashboard. Geeft de burgers weer een klein beetje moed, hopen dat die neerwaartse trend door zet nu de vaccinaties langzaam maar gestaag doorlopen.xzaz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:27:
Ik weet niet wat ik vind van deze cijfers. Geen daling geen stijging.
American Express vraagbaak
Ik kijk nu ook naar de G-WaardeStinger_Ventura schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:39:
[...]
R-Waarde sinds gisteren weer onder de 1 met 0,96 volgens het officiële Corona Dashboard. Geeft de burgers weer een klein beetje moed, hopen dat die neerwaartse trend door zet nu de vaccinaties langzaam maar gestaag doorlopen.
Die ziet eruit als de voorspelde R-Waarde voor over 2 weken over 2 weken terug
https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nee, het is niet veilig genoeg, zelfs niet voor jou. Want als we de maatregelen weghalen, overbelasten we de zorg en wordt het risico ook voor jou een stuk groter/te groot.Kevinp schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:57:
[...]
Het is veilig genoeg zonder maatregelen. Althans in ieder geval voor mij. En ja ik weet dat dat egoistisch is. Maar je ziet nu al dat degene "waarom" we binnen zitten meer vrijheden krijgen. Bv extra bezoek.
Nee, de fietser wilde ruimte blijven houden en de automobilist wilde juist meer ruimte. Precies de spagaat waar we nu in zitten. De regering moet het zo regelen dat de goede maatregelen genomen worden. En daar zal een gedeelte van demensen het niet mee eens zijn.Deze eisen in het verkeer kwamen niet vanuit de overheid. Maar kwamen vanuit de hele sterke vraag vanuit de burger. De overheid heeft gefaciliteerd. Iets wat nu precies andersom is.
Zie alleen die gordel die ik al benoemde. Mensen wilden veiliger verkeer, maar die gordel was toch echt een struikelblok want die had ook nadelen en was heel lastig!
Die tweedeling is niet door de overheid gemaakt, je hebt gewoon voor en tegenstanders. Die tweedeling zie je wereldwijd ongeacht de maatregelen en manier van communiceren. Sterker nog, bij elke keuze van de regering zie je die, ook los van corona.Nadeel van deze grafiek dat moet ik je meegeven is dat je niet kan zien hoeveel mensen in het verkeer stierven door eigen schuld (wat ik minder erg vind) dan door schuld van een ander.
Een tweedeling in de maatschappij heeft deze overheid al gemaakt of aan welke kant je ook staat. Deze tweedeling is er nu ook zeker al.
[removed]
De meeste (oudere) mensen in m'n familie hebben al corona gehad. Waaronder dus de betreffende tante die door de prik nu doodziek op bed ligt en van haar covid besmetting zelf nauwelijks last had.giantgiantus schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:32:
[...]
Ik snap dit niet. Het alternatief is dat je moeder of vriendin Covid met complicaties krijgen en daar aan dood kunnen gaan. Die kans is stukken groter (zeker bij je moeder afhankelijk van je leeftijd) dan het risico op een prik.
Ik ben blij dat ik opgevoed ben met het besef dat het leven überhaupt niet vanzelfsprekend is. Maakt dat ik me geen zorgen maak over minimale risico’s
M'n oma heeft bijvoorbeeld het Pfizer vaccin gehad en had nergens last van. Terwijl ze enorm gevoelig is voor veel stoffen.
Nu wil ik best geloven dat ze doodziek van het vaccin is geworden, maar tenzij dat wordt uitgezocht weet je dat niet zeker lijkt me?Dennahz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:04:
[...]
De meeste (oudere) mensen in m'n familie hebben al corona gehad. Waaronder dus de betreffende tante die door de prik nu doodziek op bed ligt en van haar covid besmetting zelf nauwelijks last had.
M'n oma heeft bijvoorbeeld het Pfizer vaccin gehad en had nergens last van. Terwijl ze enorm gevoelig is voor veel stoffen.
Mijn kinderen waren afgelopen week ook best ziek, maar hebben geen corona. Blijkbaar heerst er toch/ook gewoon griepachtige virussen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat is inderdaad de grote vraag, is de vaccinatie de oorzaak, heeft de vaccinatie de afweer toevallig verlaagd voor iets anders of is het gewoon stom toeval? Maar het zijn wel de reacties waardoor al die "vaccins veroorzaken autisme"-heisa ontstaat, er is geen enkele relatie vastgesteld tussen vaccinatie en autisme, maar toevallig worden de eerste tekenen van autisme opgemerkt rond de periode van vaccinaties. Bij de tante van kan net iets vergelijkbaars aan de hand zijn, dat ze toevallig iets heeft opgelopen vlak na vaccinatie maar dat ze dus niets met elkaar te maken hebben.NiGeLaToR schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:19:
[...]
Nu wil ik best geloven dat ze doodziek van het vaccin is geworden, maar tenzij dat wordt uitgezocht weet je dat niet zeker lijkt me?
Mijn kinderen waren afgelopen week ook best ziek, maar hebben geen corona. Blijkbaar heerst er toch/ook gewoon griepachtige virussen.
https://www.destentor.nl/...ig-kan-het-zijn~abf8d103/Transportman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:34:
[...]
Dat is inderdaad de grote vraag, is de vaccinatie de oorzaak, heeft de vaccinatie de afweer toevallig verlaagd voor iets anders of is het gewoon stom toeval? Maar het zijn wel de reacties waardoor al die "vaccins veroorzaken autisme"-heisa ontstaat, er is geen enkele relatie vastgesteld tussen vaccinatie en autisme, maar toevallig worden de eerste tekenen van autisme opgemerkt rond de periode van vaccinaties. Bij de tante van kan net iets vergelijkbaars aan de hand zijn, dat ze toevallig iets heeft opgelopen vlak na vaccinatie maar dat ze dus niets met elkaar te maken hebben.
De kranten houden ook wel van dit soort verhalen, onderaan het artikel staat wel een reactie van Lareb, maar dan moet je wel eerst alle insinuaties gelezen hebben.Een paar dagen na ‘de prik’ kan Derk Jan nauwelijks meer op zijn benen staan: ‘Hoe toevallig kan het zijn?’
,,Hoe toevallig kan het zijn?”, vraagt Derk Jan Bult zich hardop af. Vorige week maandag kreeg hij zijn eerste prik met het AstraZeneca-vaccin. Negen uur later heeft hij ‘zware hoofdpijn’, een paar dagen verder ligt hij in het ziekenhuis en kan hij nauwelijks op zijn benen staan.
Volgens Agnes Kant, directeur van Bijwerkingencentrum Lareb, is het ‘heel moeilijk om op individuele situaties in te gaan’. Ze noemt het ziektebeeld dat Bult schetst ‘te vaag’ om er iets over te kunnen zeggen, bijvoorbeeld of het in die hoedanigheid vaker voorkomt...
Wat wil je hiermee zeggen? Dit is n=1 of n=2. Het zegt niets over vaccins. Je brengt twee dingen met elkaar in verband. Dat verband kan er zijn of niet.Dennahz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:04:
[...]
De meeste (oudere) mensen in m'n familie hebben al corona gehad. Waaronder dus de betreffende tante die door de prik nu doodziek op bed ligt en van haar covid besmetting zelf nauwelijks last had.
Die snap ik niet. Ik denk toch juist aan het welzijn van alle kinderen?BarôZZa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:20:
[...]
Wat gaat een kind doen dan? De auto pakken naar de speelgoedwinkel en de winkel leegkopen met z'n pinpas? Mijn ouders zeiden gewoon 'nee'.
Maar je geeft al precies aan waar het in Nederland aan schort. Het probleem is niet voor zichzelf denken, het probleem is dat ze niet aan een ander denken.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
De rapporten bij NICE zijn gisteren bijgewerkt.
Hieronder is een grafiek van de ZH-opnames.
Ik concludeer hieruit dat de vaccins hun vruchten beginnen af te werpen bij de oudste leeftijdsgroepen:
/f/image/DC1orAA04Gqjf7Jiq5LWtJP2.png?f=fotoalbum_large)
Bij de IC is dit nog niet terug te zien, wellicht doordat IC opnames altijd een vertraging hebben t.o.v. de ZH-opnames.
Hieronder is een grafiek van de ZH-opnames.
Ik concludeer hieruit dat de vaccins hun vruchten beginnen af te werpen bij de oudste leeftijdsgroepen:
/f/image/DC1orAA04Gqjf7Jiq5LWtJP2.png?f=fotoalbum_large)
Bij de IC is dit nog niet terug te zien, wellicht doordat IC opnames altijd een vertraging hebben t.o.v. de ZH-opnames.
/f/image/yfqirD0N4KWRunXG4WUXP32o.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door geenstijl op 09-04-2021 17:15 ]
Meng mij niet snel, maar uit ervaring bij mijzelf en andere collega's kan ik wel stellen dat bij de eerste AZ vaccinatie er genoeg goed ziek van zijn geworden. Waaronder ik zelf. 2-3 dagen koorts, rillingen, hoofdpijn en energie van niks. Ik ben 26. Van de 10 collega's waren er 5 waaronder ik, die er ziek van werden. Na 3-4 dagen was ik op zich wel weer de oude!Transportman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:34:
[...]
Dat is inderdaad de grote vraag, is de vaccinatie de oorzaak, heeft de vaccinatie de afweer toevallig verlaagd voor iets anders of is het gewoon stom toeval? Maar het zijn wel de reacties waardoor al die "vaccins veroorzaken autisme"-heisa ontstaat, er is geen enkele relatie vastgesteld tussen vaccinatie en autisme, maar toevallig worden de eerste tekenen van autisme opgemerkt rond de periode van vaccinaties. Bij de tante van kan net iets vergelijkbaars aan de hand zijn, dat ze toevallig iets heeft opgelopen vlak na vaccinatie maar dat ze dus niets met elkaar te maken hebben.
Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties hier staan wat meer ervaringen
[ Voor 4% gewijzigd door Pukson op 09-04-2021 17:21 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Yep ik had de dag erna ook koorts. Gelukkig maar 1 dag.Pukson schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:20:
[...]
Meng mij niet snel, maar uit ervaring bij mijzelf en andere collega's kan ik wel stellen dat bij de eerste AZ vaccinatie er genoeg goed ziek van zijn geworden. Waaronder ik zelf. 2-3 dagen koorts, rillingen, hoofdpijn en energie van niks. Ik ben 26. Van de 10 collega's waren er 5 waaronder ik, die er ziek van werden. Na 3-4 dagen was ik op zich wel weer de oude!
Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties hier staan wat meer ervaringen
Ik zou dat acceptable risk noemen...Sovieto schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 07:17:
[...]
Er zijn hele boeken vol geschreven over het trolley-probleem. Uiteraard is het rekenkundig gezien slim om 40+ Of 50+ te blijven vaccineren. Maar je gaat we onschuldige mensen in de problemen brengen om andere mensen te redden.
En als je dat als overheid niet wil doordiwen, wat ik zeker kan begrijpen, geef mensen dan de keuze.
Ik kies graag voor de kleine kans dat er astra-bijwerking gebeurt boven de kleine maar minder kleine kans dat ik de nare versie van corona oploop/anderen kan bemetten
Ze moeten juist leren dat dit soort dingen bij het leven horen en niet dat zodra ze iets niet aanstaat ze dat vooral niet moeten doen. En dus ook dat je soms dingen hebt die voor jezelf niet zo fijn zijn, maar voor het geheel wel beter. Uiteindelijk leer je ze dus juist niet om goed na te denken, maar leer je ze dat ze hun zin krijgen en dat ze niet leuke dingen niet moeten doen.Cobb schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:11:
[...]
Die snap ik niet. Ik denk toch juist aan het welzijn van alle kinderen?
[removed]
Was het maar zo simpel. Gedrag van mensen wordt al op.jonge leeftijd bepaald door allerlei patronen. Deze op latere leeftijd doorbreken is bijzonder moeilijk. Juist in de fase dat het kinder brein in ontwikkeling is , is het erg ontvankelijk voor dit soort onwenselijke signalen.redwing schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:31:
[...]
Ze moeten juist leren dat dit soort dingen bij het leven horen en niet dat zodra ze iets niet aanstaat ze dat vooral niet moeten doen. En dus ook dat je soms dingen hebt die voor jezelf niet zo fijn zijn, maar voor het geheel wel beter. Uiteindelijk leer je ze dus juist niet om goed na te denken, maar leer je ze dat ze hun zin krijgen en dat ze niet leuke dingen niet moeten doen.
Een kind dat bang is voor de test, dat wel verplicht laten doen en niet één keer maar iedere week is het gedrag beïnvloeden op een verkeerde manier.
Je leert kinderen dan dat hun stem er niet toe telt en dat ze gehoorzaam een volwassene moeten volgen. Dat is waar de lichamelijke integriteit bij gemoeid is echt een no no. Je kan je verder wel inbeelden hoe daar later misbruik van gemaakt kan worden.
[ Voor 21% gewijzigd door Cobb op 09-04-2021 17:40 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Het ging erom dat veel ouders hun kinderen niet laten testen, omdat het testen zo zielig zou zijn voor kinderen. Waarmee ze dus ipv 5 dagen quarantaine, hun kinderen 10 dagen quarantaine opleggen. Daarmee maak je ze dus bang voor zo'n test en leer je ze ook nog eens dat ze niet naar regels moeten luisteren.Cobb schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:36:
[...]
Was het maar zo simpel. Gedrag van mensen wordt al op.jonge leeftijd bepaald door allerlei patronen. Deze op latere leeftijd doorbreken is bijzonder moeilijk. Juist in de fase dat het kinder brein in ontwikkeling is , is het erg ontvankelijk voor dit soort onwenselijke signalen.
Volgens mij is dat niet wat je je kinderen wilt leren.
[removed]
Ik ben heel benieuwd wat er gaat komen bij de eerstvolgende persconferentie. Je hoort een oproep van burgermeesters om de terrassen zsm te openen. En vervolgens geeft het OMT een signaal af dat het hier echt te vroeg is. Er is als datum 21 april genoemd.
Het reproductiegetal bevind zich nu wel op 0.96. Maar als je kijkt naar alle andere signaalwaardes op het corona dashboard (ziekenhuisopnames, IC opnames, positieve testen), geeft dat eigenlijk geen ruimte voor een grote versoepeling. Alles zit diep in het rood.
Dan hebben we nog het vaccineren dat maar traag blijft gaan, blijft een beetje aanmodderen voor mijn gevoel. Het feit dat AstraZeneca niet voor de 60- doelgroep gebruikt mag worden is ook weer een extra tegenslag.
De zomer komt er aan. Je kan mensen niet eeuwig blijven opsluiten, zeker niet met het mooie weer in aantocht. Daarnaast zal men ook weer op vakantie willen gaan. Het is allemaal erg precair. Gaan we nu een grote versoepeling doorvoeren, terwijl de cijfers daar weinig aanleiding voor geeft?
Als we nu grote versoepelingen gaan doorvoeren, gaan we daar geen spijt van krijgen als de cijfers uiteindelijk nog dieper in het rood zullen gaan?
We hebben met z'n alle gezien hoe snel het verkeerd kan gaan met de cijfers als je teveel versoepeld en men zat is om de regels op te volgen.
Wat denken jullie? Ik maak me best wel zorgen. Tegelijkertijd ook wel klaar mee natuurlijk..
Het reproductiegetal bevind zich nu wel op 0.96. Maar als je kijkt naar alle andere signaalwaardes op het corona dashboard (ziekenhuisopnames, IC opnames, positieve testen), geeft dat eigenlijk geen ruimte voor een grote versoepeling. Alles zit diep in het rood.
Dan hebben we nog het vaccineren dat maar traag blijft gaan, blijft een beetje aanmodderen voor mijn gevoel. Het feit dat AstraZeneca niet voor de 60- doelgroep gebruikt mag worden is ook weer een extra tegenslag.
De zomer komt er aan. Je kan mensen niet eeuwig blijven opsluiten, zeker niet met het mooie weer in aantocht. Daarnaast zal men ook weer op vakantie willen gaan. Het is allemaal erg precair. Gaan we nu een grote versoepeling doorvoeren, terwijl de cijfers daar weinig aanleiding voor geeft?
Als we nu grote versoepelingen gaan doorvoeren, gaan we daar geen spijt van krijgen als de cijfers uiteindelijk nog dieper in het rood zullen gaan?
We hebben met z'n alle gezien hoe snel het verkeerd kan gaan met de cijfers als je teveel versoepeld en men zat is om de regels op te volgen.
Wat denken jullie? Ik maak me best wel zorgen. Tegelijkertijd ook wel klaar mee natuurlijk..
Ik denk dat als de overheid niet binnenkort wat versoepelt de mensen het zelf wel gaan doen.Cheezborger schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:45:
Ik ben heel benieuwd wat er gaat komen bij de eerstvolgende persconferentie. Je hoort een oproep van burgermeesters om de terrassen zsm te openen. En vervolgens geeft het OMT een signaal af dat het hier echt te vroeg is. Er is als datum 21 april genoemd.
Ik gok op grote versoepelingen vanaf 21 april. Dan alles helemaal de tering in laten lopen. Met ongeveer de lijken op straat zodat men de ernst ervan in ziet en dan weer dikke lockdown die wel nageleefd wordt.
Of na de versoepelingen valt het prima mee door het mooie weer, hogere vaccinatiegraad en hogere immuniteit waardoor de versoepelingen elkaar gaan opvolgen.
Maar een beleid blijven voeren waarvoor het draagvlak afneemt en je burgemeesters overal hoort roepen dat het anders moet ga je niet volhouden. Er zal goed perspectief gegeven moeten worden ben ik bang.
Al zou ik persoonlijk liever een maandje wachten tot we wat meer geprikt hebben.
Of na de versoepelingen valt het prima mee door het mooie weer, hogere vaccinatiegraad en hogere immuniteit waardoor de versoepelingen elkaar gaan opvolgen.
Maar een beleid blijven voeren waarvoor het draagvlak afneemt en je burgemeesters overal hoort roepen dat het anders moet ga je niet volhouden. Er zal goed perspectief gegeven moeten worden ben ik bang.
Al zou ik persoonlijk liever een maandje wachten tot we wat meer geprikt hebben.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
De 80+ werd natuurlijk al niet heel snel opgenomen op de IC, dus voor de IC cijfers zul je de daling niet erg sterk terugzien in de 80+ groep.geenstijl schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:13:
[Afbeelding]
PSN
Gezien de terugloop vorig jaar vanaf april heb ik nog wel wat meer hoop dan jouDennis1812 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:49:
Ik gok op grote versoepelingen vanaf 21 april. Dan alles helemaal de tering in laten lopen. Met ongeveer de lijken op straat zodat men de ernst ervan in ziet en dan weer dikke lockdown die wel nageleefd wordt.
Maargoed, het blijft een beetje glazen bol werk.
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 09-04-2021 17:55 ]
PSN
Hoger onderwijs sowieso weer fysiek, ik vermoed ook terrassen weer open (met beperkingen en sluitingstijd bv 22:00), avondklok --> nachtklok en misschien winkels niet meer op afspraak, maar wel met zelfde beperkingen qua ruimte.Cheezborger schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:45:
Wat denken jullie? Ik maak me best wel zorgen. Tegelijkertijd ook we klaar mee natuurlijk..
Versoepeling in per 21 april, dat betekent invloed op besmettingen te zien na week of 2.
Vermoedelijk lopen de besmettingen weer via de jongeren naar de ouderen, voor elke generatie zit er ook ca 2 weken tussen (incubatie/ziekte).
Dat betekent dat vanaf ca midden mei de eventuele verhoogde besmettingen aankomen bij de meest kwetsbare leeftijdsgroepen.
Eind april moet een vrij groot gedeelte van de 60+'ers hun eerste prik gehad hebben, dus dat zullen de ZH-opnames dempen.
Dat is mijn bierviltjes redenatie
Herken wel een beetje wat je zegt, maar ben wel van het kamp snel versoepelen en je risico nemen.Cheezborger schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:45:
Wat denken jullie? Ik maak me best wel zorgen. Tegelijkertijd ook we klaar mee natuurlijk..
Gelukkig zien we de 1ste signalen van een vertraging van het aantal besmettingen en een kentering in de ziekenhuis opnames. En hopelijk versnelt dat de komende dagen nog naar 21 april toe....
Maar is woensdag 21 April dan het juiste moment? Ik vraag het me af. Als ik Mark/Hugo was zou ik nog 1,5 week wachten om te borgen dat de impact van de vaccinaties groter en zekerder is. Pak de datum van zaterdag 1 Mei, of misschien 27 april al Koningsdag.
Dan geef je wat meer toe aan Gommers en consorten, en borg je dat de daling houdbaar is.
American Express vraagbaak
Lees ook alinea 2.YakuzA schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:51:
[...]
Gezien de terugloop vorig jaar vanaf april heb ik nog wel wat meer hoop dan jou
Ik hoop met je mee. Als maar niet Janssen ook gaat stoppen ivm wat trombose.
Ik denk het niet. De vaccinaties verlopen nu nog wat moeizaam (understatement) maar daar komt zeer binnenkort echt verandering in. En als we op de ervaring van vorig jaar mogen afgaan, stort het aantal besmettingen de komende maand ook ineen. Voldoende reden voor optimisme dus.Cheezborger schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:45:
Dan kun je zeggen: stel alle versoepelingen nog een maandje uit ("zero covid", kuch), maar het is wel duidelijk dat de algehele sfeer in het land zo langzamerhand nogal die van de opgestoken vinger wordt, "f*ck corona", zeker met de meivakantie in aantocht. De enige manier om de burgers eronder te houden, is dan ook keiharde repressie, wat volstrekt geen optie is. Ik vraag me in dat verband af hoe de Duitsers de komende weken de door Merkel beloofde keiharde lockdown gaan effectueren.
Ben benieuwd of Merkel zomaar iedereen voorbij kan lopen en die lockdown afdwingen. Dan is ze ongeveer alleenheerser geworden. Dat moet je niet willen denk ik.prijk schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:54:
[...]
Ik denk het niet. De vaccinaties verlopen nu nog wat moeizaam (understatement) maar daar komt zeer binnenkort echt verandering in. En als we op de ervaring van vorig jaar mogen afgaan, stort het aantal besmettingen de komende maand ook ineen. Voldoende reden voor optimisme dus.
Dan kun je zeggen stel alle versoepelingen nog een maandje uit, maar het is wel duidelijk dat de algehele sfeer in het land een beetje die van de opgestoken vinger wordt, "f*ck corona", zeker met de meivakantie in aantocht. De enige manier om de burgers eronder te houden, is dan ook keiharde repressie, wat volstrekt geen optie is. Ik vraag me dan ook af hoe de Duitsers de komende weken de door Merkel beloofde keiharde lockdown gaan effectueren.
Verder is het niet verkoopbaar om hier enorm te versoepelen met hogere cijfers dan Duitsland en alle Duitsers op te sluiten.
Die komen dan sowieso hierheen.
Ik reageerde op het één of twee wekelijks verplicht testen van kinderen. Dat gaat veel verder.redwing schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:45:
[...]
Het ging erom dat veel ouders hun kinderen niet laten testen, omdat het testen zo zielig zou zijn voor kinderen. Waarmee ze dus ipv 5 dagen quarantaine, hun kinderen 10 dagen quarantaine opleggen. Daarmee maak je ze dus bang voor zo'n test en leer je ze ook nog eens dat ze niet naar regels moeten luisteren.
Volgens mij is dat niet wat je je kinderen wilt leren.
Is het niet zo dat er vorig jaar rond dit moment lang niet zoveel GGD teststraten waren, waardoor de situatie en cijfers niet echt vergelijkbaar zijn? Daarnaast kon je toen een lange tijd niet zomaar naar de teststraat i.v.m. beperkte capaciteit.prijk schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:54:
[...]
Ik denk het niet. De vaccinaties verlopen nu nog wat moeizaam (understatement) maar daar komt zeer binnenkort echt verandering in. En als we op de ervaring van vorig jaar mogen afgaan, stort het aantal besmettingen de komende maand ook ineen. Voldoende reden voor optimisme dus.
Dan kun je zeggen: stel alle versoepelingen nog een maandje uit ("zero covid", kuch), maar het is wel duidelijk dat de algehele sfeer in het land zo langzamerhand nogal die van de opgestoken vinger wordt, "f*ck corona", zeker met de meivakantie in aantocht. De enige manier om de burgers eronder te houden, is dan ook keiharde repressie, wat volstrekt geen optie is. Ik vraag me dan ook af hoe de Duitsers de komende weken de door Merkel beloofde keiharde lockdown gaan effectueren.
Weet dus niet of die cijfers van vorig jaar rond dit moment representatief zijn met de huidige situatie nu.
Je moet naar het aantal ziekenhuisopnamen kijken. Dat naderde eind mei vorig jaar de nul.Cheezborger schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:59:
[...]
Is het niet zo dat er vorig jaar rond dit moment lang niet zoveel GGD teststraten waren, waardoor de situatie en cijfers niet echt vergelijkbaar zijn? Daarnaast kon je toen een lange tijd niet zomaar naar de teststraat i.v.m. beperkte capaciteit.
Weet dus niet of die cijfers van vorig jaar rond dit moment representatief zijn met de huidige situatie nu.
Ik denk juist dat het na versoepelen wel mee gaat vallen. Sowieso is een flink deel van de bevolking intussen immuun (tussen de 20 en 30% meen ik?) , we vaccineren de zwakste doelgroepen nog steeds door, de allerzwaksten zijn vorig jaar al overleden en het is langer licht (UV straling) en het warmere weer komt eraan.Dennis1812 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:49:
Vorig jaar zomer hadden we ook nauwelijks coronapatienten met álles open , geen vaccin en veel minder immuniteit.
Dat het virus na de zomer weer terugkomt lijkt me een gegeven. Zeker aangezien er nu flink gewtijfeld wordt aan hoe lang het vaccin ons gaat beschermen Een hoop experts denken dat dit minder dan een jaar is.
Of we dan weer maatregelen gaan nemen of niet valt te bezien. Als mensen die vatbaar zijn voor het virus intussen immuun zijn door vaccineren of door natuurlijke oorzaak dan kan het virus ook vervallen tot 'vervelende bijkomstigheid' ipv 'de lijken liggen in de straten'
Ik zie het nu inderdaad:prijk schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:02:
[...]
Je moet naar het aantal ziekenhuisopnamen kijken. Dat naderde eind mei vorig jaar de nul.
/f/image/Xtqcgc9MUs7t1JRNeS3xQlHo.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie met deze huidige cijfers geen wonderlijk daling komen in mei zoals deze zich vorig jaar voordeed. Ik denk nog steeds dat de situatie van mei 2020 en mei 2021 niet te vergelijken zijn met elkaar. De maand mei is al over 3,5 week. Zo ver is dat niet meer. Zeker als we nu gaan versoepelen en het vaccineren zo traag blijft gaan.
Maar goed, misschien ben ik te pessimistisch geworden. En ik ben gelukkig geen viroloog.
[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 09-04-2021 18:09 ]
Ze hebben nu al dingen naar buiten gebracht over (concrete) versoepelingen. Laat ze als bestuurders nu eens de ballen hebben om die belofte door te zetten, in plaats van weer op het laatste moment te zeggen 'Toch niet'. Want elke keer iets roepen en daarna de keutel intrekken is juist wat de hele geloofwaardigheid heeft gesloopt -- het straalt uit dat je als kabinet geen enkele beslissing kan maken en daar de commitment voor hebt.Metro2002 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:06:
[...]
Ik denk juist dat het na versoepelen wel mee gaat vallen. Sowieso is een flink deel van de bevolking intussen immuun (tussen de 20 en 30% meen ik?) , we vaccineren de zwakste doelgroepen nog steeds door, de allerzwaksten zijn vorig jaar al overleden en het is langer licht (UV straling) en het warmere weer komt eraan.
Als je eind april of begin mei versoepelt en je daar ook bij blijft, kweek je gewoon een berg goodwill bij de bevolking. En dat betekent dat je daar misschien de schade voor moet pakken, maar deze versoepelingen zijn langzaam maar zeker gewoon nodig, voordat iedereen uit zichzelf gaat versoepelen en het uit de hand loopt.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
De terugloop vorig jaar was vanwege de toen geldende lockdown die zeer goed werd nageleeft. Er zijn mensen die een groot seizoenseffect verwachten maar bij het RIVM rekent men daar niet op.YakuzA schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:51:
[...]
Gezien de terugloop vorig jaar vanaf april heb ik nog wel wat meer hoop dan jou
Ik ga er vanuit dat we gewoon doormodderen met duizenden besmettingen per dag gedurende de zomer tot de vaccinaties genoeg helpen. Horeca gaat pas na de zomer open.
Het beleid is nu eenmaal om af en toe een proefballonnetje op te laten, dan de reacties in de samenleving af te wachten en na al het ontstane rumoer de knoop ergens in het midden door te hakken. Niet echt netjes, maar mogelijk levert dat in de praktijk toch de grootste consensus op.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:16:
[...]
Ze hebben nu al dingen naar buiten gebracht over (concrete) versoepelingen. Laat ze als bestuurders nu eens de ballen hebben om die belofte door te zetten, in plaats van weer op het laatste moment te zeggen 'Toch niet'. Want elke keer iets roepen en daarna de keutel intrekken is juist wat de hele geloofwaardigheid heeft gesloopt -- het straalt uit dat je als kabinet geen enkele beslissing kan maken en daar de commitment voor hebt.
Als je eind april of begin mei versoepelt en je daar ook bij blijft, kweek je gewoon een berg goodwill bij de bevolking. En dat betekent dat je daar misschien de schade voor moet pakken, maar deze versoepelingen zijn langzaam maar zeker gewoon nodig, voordat iedereen uit zichzelf gaat versoepelen en het uit de hand loopt.
Welke horeca? Zo diep zijn die zakken niet meer.DutchCommando schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:20:
[...]
De terugloop vorig jaar was vanwege de toen geldende lockdown die zeer goed werd nageleeft. Er zijn mensen die een groot seizoenseffect verwachten maar bij het RIVM rekent men daar niet op.
Ik ga er vanuit dat we gewoon doormodderen met duizenden besmettingen per dag gedurende de zomer tot de vaccinaties genoeg helpen. Horeca gaat pas na de zomer open.
[ Voor 3% gewijzigd door prijk op 09-04-2021 18:24 ]
De horeca die nog over is. We hebben als bevolking ervoor gekozen de horeca niet zo belangrijk te vinden door niet afdoende de afgekondigde maatregelen op te volgen.prijk schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:23:
[...]
Welke horeca? Zo diep zijn die zakken niet meer.
Of de lokale overheden hebben verzaakt om te handhaven en controleren of de horeca de afgekondigde maatregelen wel voldoende heeft afgedwongen, en de overtredende horeca op last van de gemeente te sluiten.DutchCommando schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:27:
[...]
De horeca die nog over is. We hebben als bevolking ervoor gekozen de horeca niet zo belangrijk te vinden door niet afdoende de afgekondigde maatregelen op te volgen.
Nu zijn het vooral een paar tenten geweest die het voor de rest verziekt hebben.
Ik heb het niet over handhaving binnen de horeca. De horeca is niet dicht vanwege gebrek aan handhaving door de horeca maar door hoge viruscirculatie.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:30:
[...]
Of de lokale overheden hebben verzaakt om te handhaven en controleren of de horeca de afgekondigde maatregelen wel voldoende heeft afgedwongen, en de overtredende horeca op last van de gemeente te sluiten.
Nu zijn het vooral een paar tenten geweest die het voor de rest verziekt hebben.
... die dus een gevolg is van gebrek aan handhaving door de horeca.DutchCommando schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:32:
[...]
Ik heb het niet over handhaving binnen de horeca. De horeca is niet dicht vanwege gebrek aan handhaving door de horeca maar door hoge viruscirculatie.

De horeca is al meer dan een half jaar dicht.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:38:
[...]
... die dus een gevolg is van gebrek aan handhaving door de horeca.
Klok, klepel verhaal.Metro2002 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:06:
[...]
Ik denk juist dat het na versoepelen wel mee gaat vallen. Sowieso is een flink deel van de bevolking intussen immuun (tussen de 20 en 30% meen ik?) , we vaccineren de zwakste doelgroepen nog steeds door, de allerzwaksten zijn vorig jaar al overleden en het is langer licht (UV straling) en het warmere weer komt eraan.
Het virus gaat dood aan UV straling, dat klopt.
Maar dan wel UV-C straling, die straling die door de atmosfeer wordt tegengehouden.
Van UV-A of UV-B wordt het virus niet warm of koud van.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik denk dat er grenzen zijn aan wat afdwingbaar is en dat je als precieze niet veel verder komt met verwijtend vingerwijzen richting de rekkelijken, maar goed.DutchCommando schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:27:
[...]
De horeca die nog over is. We hebben als bevolking ervoor gekozen de horeca niet zo belangrijk te vinden door niet afdoende de afgekondigde maatregelen op te volgen.
[ Voor 4% gewijzigd door prijk op 09-04-2021 18:43 ]
Je punt?DutchCommando schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:39:
[...]
De horeca is al meer dan een half jaar dicht.
Omdat de horeca al meer dan een half jaar dicht is en vooral de kleine ondernemers die niet met maatregelen rendabel kónden draaien failliet zijn, moet de horeca maar niet open?
Dat klinkt meer een beetje als "Ha, verdiende loon, stelletje bierschenkende, zuipende varkens!" en getuigt niet echt van inlevingsvermogen.
Ik zou het in ieder geval niet willen horen als ik een kroegbaas was, want dan kwam je bij mij nooit meer binnen.
Dit maak jij er allemaal van. Dat heb ik niet geschreven.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:41:
[...]
Je punt?
Omdat de horeca al meer dan een half jaar dicht is en vooral de kleine ondernemers die niet met maatregelen rendabel kónden draaien failliet zijn, moet de horeca maar niet open?
Dat klinkt meer een beetje als "Ha, verdiende loon, stelletje bierschenkende, zuipende varkens!" en getuigt niet echt van inlevingsvermogen.
Ik zou het in ieder geval niet willen horen als ik een kroegbaas was, want dan kwam je bij mij nooit meer binnen.
Ach. Het is geen verwijt. Er is een direct verband tussen de naleving van maatregelen en de viruscirculatie. Er is een direct verband tussen viruscirculatie en de mate waarin dingen open kunnen. Pas er een transitieve relatie op toe en je weet: er is een direct verband tussen de naleving van maatregelen en de mate waarin dingen open kunnen.prijk schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:41:
[...]
Ik denk dat er grenzen zijn aan wat afdwingbaar is en dat je niet veel verder komt met verwijtend vingerwijzen, maar goed.
We zijn erg goed in discussieren in Nederland. Maar uiteindelijk is dit gewoon allemaal harde wiskunde en logica. Discussies hebben geen zin.
[ Voor 5% gewijzigd door DutchCommando op 09-04-2021 18:46 ]
Alleen is die eigenschap dus niet transitief.DutchCommando schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:44:
[...]
Dit maak jij er allemaal van. Dat heb ik niet geschreven.
[...]
Pas er een transitieve relatie op toe en je weet: er is een direct verband tussen de naleving van maatregelen en de mate waarin dingen open kunnen.
Dat is alleen een manier om hard te schreeuwen dat iedereen het aan zichzelf te danken heeft. Behalve de persoon die het post natuurlijk want die is altijd Roomser dan de Paus.
Het "directe verband" tussen viruscirculatie en mate waarin dingen open kunnen is er niet, want de mate waarin dingen open kunnen wordt door de politiek besloten. Die kan ook besluiten om morgen alles dicht te doen om burgertjes te pesten, of alles open te gooien om heel eventjes de illusie te wekken dat er gefeest kan worden.
[ Voor 22% gewijzigd door Stoney3K op 09-04-2021 18:47 ]
Een slimme overheid gaat natuurlijk de maatregelen die het meest genegeerd worden, versoepelen.
Royaal aankondigen dat de één bezoekers regeling verruimd wordt naar twee en zo nog een paar.
Maar daar zullen dan de terrassen nu nog niet bij zitten.
Royaal aankondigen dat de één bezoekers regeling verruimd wordt naar twee en zo nog een paar.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Bijzondere verwijten. Geen idee waarom ik dat verdien.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:46:
[...]
Alleen is die eigenschap dus niet transitief.
Dat is alleen een manier om hard te schreeuwen dat iedereen het aan zichzelf te danken heeft. Behalve de persoon die het post natuurlijk want die is altijd Roomser dan de Paus.
De politiek kan je doen geloven dat er een keuze is. Maar die is er niet. Je zegt het zelf al: "de illusie wekken dat er gefeest kan worden". Oftewel, je zegt zelf dat de relatie weldegelijk transitief is.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:46:
Het "directe verband" tussen viruscirculatie en mate waarin dingen open kunnen is er niet, want de mate waarin dingen open kunnen wordt door de politiek besloten. Die kan ook besluiten om morgen alles dicht te doen om burgertjes te pesten, of alles open te gooien om heel eventjes de illusie te wekken dat er gefeest kan worden.
[ Voor 44% gewijzigd door DutchCommando op 09-04-2021 18:49 ]
Gevolg is dan dat na 21 april de parken nog steeds vol zitten met picknickers die een krat bier mee nemen.henkzelf schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:47:
Een slimme overheid gaat natuurlijk de maatregelen die het meest genegeerd worden, versoepelen.
Wat wil je gaan doen om dat te voorkomen, iedereen weg rijden met een bulldozer?
Geef ze liever een plek waar je meer gecontroleerd kan zitten en je mensen kan spreiden.
Ja, laten we deze situatie langer laten duren door niet te vaccineren...Dennahz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:23:
[...]
Ik wens ze veel succes in een land als Nederland. Juist door dit gedram gaan veel mensen het gewoon weigeren. Dan maar een boete.
Zelf wachten we tot volgend jaar en kijken of:
1. Het vaccin uberhaupt nog steeds als veilig gezien wordt.
2. Het nog nodig is, misschien is het virus wel uitgedooft / verzwakt.
Dan kunnen ze nog zoveel gaan verplichten en forceren. Nee is nee.
Welke plek is dat dan ? Niet de horeca, die deden vorig jaar niks om bezoekers goed te registreren of afstanden te handhaven.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:48:
[...]
Geef ze liever een plek waar je meer gecontroleerd kan zitten en je mensen kan spreiden.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Mensen zijn nou eenmaal geen robots. Je kan wel de horeca sluiten, maar op een gegeven moment zie je dat iedereen daar een alternatief voor gaat zoeken, dat zie je nu gebeuren: Biertje drinken in het zonnetje op het gras.DutchCommando schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:47:
[...]
De politiek kan je doen geloven dat er een keuze is. Maar die is er niet. Je zegt het zelf al: "de illusie wekken dat er gefeest kan worden". Oftewel, je zegt zelf dat de relatie weldegelijk transitief is.
En dat kun je prima gaan verbieden en daar zero-tolerance op gaan handhaven, maar dan ga je voorbij aan het feit dat mensen gewoon de behoefte aan sociaal contact hebben en de horeca daar de faciliteiten voor aanbiedt. Neem je dat weg, dan gaan mensen hun eigen faciliteiten maken, en ga je die klakkeloos verbieden, dan krijg je op een gegeven moment steeds minder steun en draagvlak voor de rest van je beleid.
Wat ik de hele tijd fout zie gaan in het Nederlandse coronabeleid is het idee dat we er controle op moeten hebben. Dat hoor je ook in elke toespraak van De Jonge: Hij gebruikt woorden als 'sturen', 'grip', 'vat', 'zicht'. Alsof het stelsel politiek-mens-virus een deterministisch regelsysteem is waar je gewoon maar de juiste parameters moet kiezen en dan komt de goeie output er uit voor de input die je verwacht. "Als het aantal besmettingen lager is dan X, dan krijgen we versoepeling Y, en dat zorgt voor een toename van Z".
Maar zo werkt het gewoon niet, want menselijk gedrag is niet voorspelbaar, net zoals de verspreiding van een virus niet. Je kan er hooguit wat aan sturen maar er blijft gewoon altijd een grote onzekere factor, en daar moet je mee dealen.
Implementatieprobleem. Er moet gewoon voldoende handhaving komen op de handhaving dan.IJzerlijm schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:53:
[...]
Welke plek is dat dan ? Niet de horeca, die deden vorig jaar niks om bezoekers goed te registreren of afstanden te handhaven.
Als die plek "niet" is dan krijg je vol gepakte parken.
Geen idee waarom dit een reactie is op mijn posts. Ik zou ook niet iedereen over één kam scheren. Zeggen dat hele wetenschappelijke disciplines vrijwel niks waard zijn vind ik ook bijzonder. Fijne avond.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:56:
[...]
Mensen zijn nou eenmaal geen robots. Je kan wel de horeca sluiten, maar op een gegeven moment zie je dat iedereen daar een alternatief voor gaat zoeken, dat zie je nu gebeuren: Biertje drinken in het zonnetje op het gras.
En dat kun je prima gaan verbieden en daar zero-tolerance op gaan handhaven, maar dan ga je voorbij aan het feit dat mensen gewoon de behoefte aan sociaal contact hebben en de horeca daar de faciliteiten voor aanbiedt. Neem je dat weg, dan gaan mensen hun eigen faciliteiten maken, en ga je die klakkeloos verbieden, dan krijg je op een gegeven moment steeds minder steun en draagvlak voor de rest van je beleid.
Wat ik de hele tijd fout zie gaan in het Nederlandse coronabeleid is het idee dat we er controle op moeten hebben. Dat hoor je ook in elke toespraak van De Jonge: Hij gebruikt woorden als 'sturen', 'grip', 'vat', 'zicht'. Alsof het stelsel politiek-mens-virus een deterministisch regelsysteem is waar je gewoon maar de juiste parameters moet kiezen en dan komt de goeie output er uit voor de input die je verwacht. "Als het aantal besmettingen lager is dan X, dan krijgen we versoepeling Y, en dat zorgt voor een toename van Z".
Maar zo werkt het gewoon niet, want menselijk gedrag is niet voorspelbaar, net zoals de verspreiding van een virus niet. Je kan er hooguit wat aan sturen maar er blijft gewoon altijd een grote onzekere factor, en daar moet je mee dealen.
In 2019 vielen er in Nederland 661 doden in het verkeer, 1.8 per dag.Dennahz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:25:
[...]
Zou maar zorgen dat je moeder en je vriendin morgen veilig binnen blijven, kan ze ook niks overkomen in het verkeer.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De meest logische maatregel is natuurlijk om alle auto's te begrenzen op 30 kilometer per uur en in bebouwde gebieden voor en achter te laten begeleiden door een man met een rode vlag.alexbl69 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:12:
[...]
In 2019 vielen er in Nederland 661 doden in het verkeer, 1.8 per dag.
Zou maar zorgen dat je moeder en je vriendin morgen veilig binnen blijven, kan ze ook niks overkomen in het verkeer.
Verwijderd
Met deze redenatie zou je ook het hele corona-gebeuren kunnen wegwuiven...alexbl69 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:12:
[...]
In 2019 vielen er in Nederland 661 doden in het verkeer, 1.8 per dag.
Wat wil je dan? Dat de overheid ongecontroleerd maatregelen gaat verzinnen of laat vervallen?Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:56:
[...]
Mensen zijn nou eenmaal geen robots. Je kan wel de horeca sluiten, maar op een gegeven moment zie je dat iedereen daar een alternatief voor gaat zoeken, dat zie je nu gebeuren: Biertje drinken in het zonnetje op het gras.
En voor de rest lees ik wederom een aantal aannames die op geen enkele manier gestaafd worden.
En de overheid probeert het gedrag te sturen om het virus onder controle te houden, maar wanneer mensen hun gedrag niet aan willen passen en teveel aan zichzelf denken dan moet er maar enige dwang uitgeoefend worden. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dat is precies het argument wat zowel totalitaire regimes, als terroristische "vrijheidsstrijders" ook gebruiken.Yaksa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:17:
[...]
maar wanneer mensen hun gedrag niet aan willen passen en teveel aan zichzelf denken dan moet er maar enige dwang uitgeoefend worden. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Waar leg je precies de grens van dat 'voelen'? Moeten we elke vrijdagavond maar even een peloton ME standby zetten die weer kan stoeien met onschuldige picknickende burgers in het park?
Solidariteit kun je nu eenmaal niet afdwingen, dat moet je verdienen. Het enige wat je af kan dwingen is gehoorzaamheid.
Je maakt er een grapje over maar dat hebben ze in sommige steden al gedaan met als resultaat 0 verkeersdoden onder zwakke verkeersdeelnemers en slechts 1 dode automobilist.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:15:
[...]
De meest logische maatregel is natuurlijk om alle auto's te begrenzen op 30 kilometer per uur en in bebouwde gebieden voor en achter te laten begeleiden door een man met een rode vlag.
Ook dat zijn gewoon politieke beslissingen. Blijkbaar accepteren we wel bijna 2 doden per dag in het verkeer (en god knows hoeveel aan luchtvervuiling) maar is elke coronadode er 1 teveel en sluiten we de hele bevolking voor op.
Ik heb pas een hele reeks documentaires over dictators gekeken. Franco, Mussolini, mao zedong en hitler. Je mag 1 keer raden wat die allemaal gemeen hadden met elkaar.Yaksa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:17:
[...]
Wat wil je dan? Dat de overheid ongecontroleerd maatregelen gaat verzinnen of laat vervallen?
En voor de rest lees ik wederom een aantal aannames die op geen enkele manier gestaafd worden.
En de overheid probeert het gedrag te sturen om het virus onder controle te houden, maar wanneer mensen hun gedrag niet aan willen passen en teveel aan zichzelf denken dan moet er maar enige dwang uitgeoefend worden. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Hint: Je laatste zinnetje.
Dus tenzij je direct wilt afglijden naar een totalitaire staat gedicteerd door angst lijkt me dat een nogal onverstandige beslissing.
[ Voor 34% gewijzigd door Metro2002 op 09-04-2021 19:22 ]
Ja, 20k VS 0,7k... Prima vergelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:16:
[...]
Met deze redenatie zou je ook het hele corona-gebeuren kunnen wegwuiven...
Verwijderd
Eigenlijk net zoals de overheid ongecontroleerde maatregelen nam waarvan de werking op geen enkele manier gestaafd kan/kon worden.Yaksa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:17:
[...]
Wat wil je dan? Dat de overheid ongecontroleerd maatregelen gaat verzinnen of laat vervallen?
In Oslo moeten ze 30 rijden op de snelweg? Automobilisten moeten in de stad stapvoets rijden met een agent er voor en een agent er achter in een geel hesje?Metro2002 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:20:
[...]
Je maakt er een grapje over maar dat hebben ze in sommige steden al gedaan met als resultaat 0 verkeersdoden onder zwakke verkeersdeelnemers en slechts 1 dode automobilist.
Ook dat zijn gewoon politieke beslissingen. Blijkbaar accepteren we wel bijna 2 doden per dag in het verkeer (en god knows hoeveel aan luchtvervuiling) maar is elke coronadode er 1 teveel en sluiten we de hele bevolking voor op.
Want dat is een beetje waar ik het pakket aan maatregelen mee vergelijk. Effectief? Misschien wel, proportioneel? In het begin wel, nu niet meer.
En waarom gaan we er niet aan sleutelen? Angst. Angst voor besmettingen, angst voor dat we het misschien niet goed kunnen behandelen, angst voor de volgende mutatie.
Het wordt tijd dat we onder het bed vandaan kruipen en weer gaan leven.
Niet op de snelweg (nu hebben ze die ook niet zoveel in die landen) maar 30 in de steden wel en met boetes die inkomensafhankelijk zijn kan te hard rijden als snel een duur geintje worden.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:23:
[...]
In Oslo moeten ze 30 rijden op de snelweg? Automobilisten moeten in de stad stapvoets rijden met een agent er voor en een agent er achter in een geel hesje?
Het is altijd de balans zoeken tussen menselijk gedrag, maatschappelijke impact, de hoeveelheid levens die iets kost en draagvlak. Met corona zijn we naar mijn mening compleet doorgeslagen. Een potentiele vaccinatieverplichting, een testsamenleving, coronapaspoorten, lockdowns van een half jaar, avondklok.... Maatregelen prima maar hou ze inderdaad proportioneel. Wat we nu met corona doen staat ongeveer gelijk aan met 10km/u over de snelweg kachelen of alles met wielen verbieden om zo het aantal doden te beperken. Ja het werkt maar staat compleet niet meer in verhouding met de maatschappelijke impact.Want dat is een beetje waar ik het pakket aan maatregelen mee vergelijk. Effectief? Misschien wel, proportioneel? In het begin wel, nu niet meer.
En waarom gaan we er niet aan sleutelen? Angst. Angst voor besmettingen, angst voor dat we het misschien niet goed kunnen behandelen, angst voor de volgende mutatie.
Het wordt tijd dat we onder het bed vandaan kruipen en weer gaan leven.
[ Voor 13% gewijzigd door Metro2002 op 09-04-2021 19:30 ]
De boodschap die de overheid nu geeft is ook dat ze 21 april willen versoepelen ALS de cijfers het toelaten. Dus als de cijfers het niet toe laten is het niet de keutel intrekken, maar gewoon uitvoeren wat ze gezegd hebben. Dat jij geen herinnering hebt aan die voorwaarde van "als de cijfers het toelaten" kunnen zij ook niets aan doen.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:16:
[...]
Ze hebben nu al dingen naar buiten gebracht over (concrete) versoepelingen. Laat ze als bestuurders nu eens de ballen hebben om die belofte door te zetten, in plaats van weer op het laatste moment te zeggen 'Toch niet'. Want elke keer iets roepen en daarna de keutel intrekken is juist wat de hele geloofwaardigheid heeft gesloopt -- het straalt uit dat je als kabinet geen enkele beslissing kan maken en daar de commitment voor hebt.
Natuurlijk is de media wel een ster in de kunst van het weglaten. En als die daar niets over zeggen, kan de politiek zich indekken tot ze een ons wegen, het vertrouwen is dan nog altijd (opnieuw) beschadigd als ze op het laatste moment zeggen "haha toch niet".Transportman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:49:
[...]
Dat jij geen herinnering hebt aan die voorwaarde van "als de cijfers het toelaten" kunnen zij ook niets aan doen.
Versoepelingen beginnen steeds meer noodzaak te worden, want anders krijg je geen besmettingen, maar onrust.
Daar hebben wel meer mensen last vanTransportman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:49:
[...]
De boodschap die de overheid nu geeft is ook dat ze 21 april willen versoepelen ALS de cijfers het toelaten. Dus als de cijfers het niet toe laten is het niet de keutel intrekken, maar gewoon uitvoeren wat ze gezegd hebben. Dat jij geen herinnering hebt aan die voorwaarde van "als de cijfers het toelaten" kunnen zij ook niets aan doen.

De media maakt er inderdaad een zooitje van, sommige melden het wel zoals de NOS, andere melden het niet. Wat dat betreft speelt de media dus ook wel een kwalijke en beschadigende rol.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:52:
[...]
Natuurlijk is de media wel een ster in de kunst van het weglaten. En als die daar niets over zeggen, kan de politiek zich indekken tot ze een ons wegen, het vertrouwen is dan nog altijd (opnieuw) beschadigd als ze op het laatste moment zeggen "haha toch niet".
Versoepelingen beginnen steeds meer noodzaak te worden, want anders krijg je geen besmettingen, maar onrust.
Ach, met die 6 euro per biertje heb ik ze jarenlang dik gesponsord.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:41:
[...]
Je punt?
(5 euro marge op een flesje vind ik best wat
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 09-04-2021 20:05 ]
PSN
Precies, wanneer nu de (onnodige) helft van de café's het niet gaat redden dan bestaat natuurlijk de kans dat de prijs van een flesje bier eindelijk weer eens omlaag gaat (want klanten genoeg) in plaats van omhoog (omdat ze een bepaalde cashflow moeten halen en te weinig klanten hebben).YakuzA schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:04:
[...]
Ach, met die 6 euro per biertje heb ik ze jarenlang dik gesponsord.
(5 euro marge op een flesje vind ik best wat)
Is er al officieel iets gecommuniceerd of zijn het alleen ‘gelekte’ soundbites? Maar goed, als dat de boodschap was, dan zegt de overheid toch eigenlijk niks?Transportman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:49:
De boodschap die de overheid nu geeft is ook dat ze 21 april willen versoepelen ALS de cijfers het toelaten.
Daarvoor moet je toch ook vooraf een grens benoemen? En die hebben we ook, want die staan op de routekaart. Persoonlijk zou ik het dus vooral een probleem vinden om versoepelingen door te voeren als ‘de cijfers’ het zelfs volgens de meest uitgeklede versie van de routekaart nog lang niet toelaten:
https://www.rijksoverheid...art-bestuurdersversie.pdf
De boodschap zou volgens mij moeten zijn: pas als ‘de cijfers’ het toelaten volgens de signaalwaarden op de routekaart willen we versoepelen. Overigens is dat bij de signaalwaarden van de hogere niveaus nog wel tegen het eerdere advies in om niet te versoepelen totdat het laagste risiconiveau is bereikt (98e advies, deel 2, p. 4), of is dat advies later weer anders geworden?
https://www.rijksoverheid...advies-nav-98e-omt-deel-2
En je kunt wel raden wat er waarschijnlijk weer gebeurt als je gaat versoepelen bij het bereiken van bepaalde signaalwaarden. Mij ontgaat nog steeds de logica van het gejojo of het streven naar R=1 met een hoge IC bezetting, want de maatregelen die je nodig hebt voor R=1 zijn precies gelijk bij een IC bezetting van 0 of nihil.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Die versoepelingen zijn dan ook niet bedoeld om de R weer 'omhoog' te krijgen naar de 1. Ze zijn ook geen cadeautje omdat we ons met zijn allen zo goed gedragen.Number10 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:23:
[...]
Is er al officieel iets gecommuniceerd of zijn het alleen ‘gelekte’ soundbites? Maar goed, als dat de boodschap was, dan zegt de overheid toch eigenlijk niks?
Daarvoor moet je toch ook vooraf een grens benoemen? En die hebben we ook, want die staan op de routekaart. Persoonlijk zou ik het dus vooral een probleem vinden om versoepelingen door te voeren als ‘de cijfers’ het zelfs volgens de meest uitgeklede versie van de routekaart nog lang niet toelaten:
Ze zijn een bliksemafleider om te voorkomen dat de winkeliers, cafébazen, bioscoopdirecteurs en mensen die al een half jaar lang alleen thuis zitten met zijn allen op een vol Malieveld gaan staan.
Het is alles mondjesmaat open gooien, of straks met harde hand moeten handhaven tegen burgers die ethisch gezien heel weinig fout doen.
Onzin, het draagvlak voor de maatregelen ligt gemiddeld gezien nog dik boven de 75%.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:29:
[...]
Die versoepelingen zijn dan ook niet bedoeld om de R weer 'omhoog' te krijgen naar de 1. Ze zijn ook geen cadeautje omdat we ons met zijn allen zo goed gedragen.
Ze zijn een bliksemafleider om te voorkomen dat de winkeliers, cafébazen, bioscoopdirecteurs en mensen die al een half jaar lang alleen thuis zitten met zijn allen op een vol Malieveld gaan staan.
Het is alles mondjesmaat open gooien, of straks met harde hand moeten handhaven tegen burgers die ethisch gezien heel weinig fout doen.
Lijkt me sterk dat alleen de winkeliers, cafébazen, bioscoopdirecteurs met z'n allen tegen zijn.
Die mensen die al een half jaar lang alleen thuis zitten doen iets verkeerd, er zijn mogelijkheden genoeg om toch af en toe gezelschap te hebben.
Bron:
Dus de mensen die met zijn allen massaal in het park gaan zitten picknicken zijn die 25% waar je het over hebt?Yaksa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:44:
[...]
Onzin, het draagvlak voor de maatregelen ligt gemiddeld gezien nog dik boven de 75%.
Goh, dan is Nederland dichter bevolkt dan ik dacht.
Geef maar eens een bron over hoe de maatregelen in de praktijk worden opgevolgd, niet via antwoorden op een enquète. Observaties van BOA's bijvoorbeeld.
[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 09-04-2021 20:47 ]
Je bent (weer) de doelpalen aan het verzetten, je had het helemaal niet over mensen in een park.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:45:
[...]
Dus de mensen die met zijn allen massaal in het park gaan zitten picknicken zijn die 25% waar je het over hebt?
Geef maar eens een bron over hoe de maatregelen in de praktijk worden opgevolgd, niet via antwoorden op een enquète. Observaties van BOA's bijvoorbeeld.
Kom maar eens met die rapportage's van de BOA's dan, ik heb zo'n vermoeden dat dat nog wel meevalt.
Als 100% naar het park zou gaan zou het inderdaad niet meer passen..... Bedenk eens dat heel Amsterdam in die paar parken zou zitten, dan moet je gaan stapelen....Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:45:
[...]
Dus de mensen die met zijn allen massaal in het park gaan zitten picknicken zijn die 25% waar je het over hebt?
Geef jij dan eens een bron waarin je 100% naar voren komt? 25% die zich niet aan de regels houdt is voorlopig een stuk realistischer dan 100% die dat niet zou doen.Geef maar eens een bron over hoe de maatregelen in de praktijk worden opgevolgd, niet via antwoorden op een enquète. Observaties van BOA's bijvoorbeeld.
[removed]
Daar ging het de hele tijd wel over: Dat picknicken in een park gebeurt omdat de horeca dicht is.Yaksa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:51:
[...]
Je bent (weer) de doelpalen aan het verzetten, je had het helemaal niet over mensen in een park.
Kun je wel een hek om het park zetten, gaan ze picknicken in het bos of op het strand. Of op straat.
Op een gegeven moment is de houdbaarheidsdatum van bepaalde maatregelen gewoon verlopen. Dan kun je wel keihard gaan handhaven, maar dan verklaar je jezelf als land wel zo'n beetje moreel failliet.
Of willen we gewoon dicht blijven tot er geen coronapatiënt meer over is, maar ook geen enkel café of winkel meer en 75% werkeloos is?
Je laatste alinea is niet waar. Aantal faillissementen is nog steeds historisch laag en de economie doet het nog best ok. Alleen amusement sector doet het slecht. Vervelend voor ons welzijn maar niet extreem belangrijk voor de economie.Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:57:
[...]
Daar ging het de hele tijd wel over: Dat picknicken in een park gebeurt omdat de horeca dicht is.
Kun je wel een hek om het park zetten, gaan ze picknicken in het bos of op het strand. Of op straat.
Op een gegeven moment is de houdbaarheidsdatum van bepaalde maatregelen gewoon verlopen. Dan kun je wel keihard gaan handhaven, maar dan verklaar je jezelf als land wel zo'n beetje moreel failliet.
Of willen we gewoon dicht blijven tot er geen coronapatiënt meer over is, maar ook geen enkel café of winkel meer en 75% werkeloos is?
Het aantal faillisementen is nog laag maar het aantal bedrijven dat gestopt is (voordat ze failliet zouden gaan) is bijzonder hooggiantgiantus schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:05:
[...]
Je laatste alinea is niet waar. Aantal faillissementen is nog steeds historisch laag en de economie doet het nog best ok. Alleen amusement sector doet het slecht. Vervelend voor ons welzijn maar niet extreem belangrijk voor de economie.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.
Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.
Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).
Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.