Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:14
Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:57:
[...]

Daar ging het de hele tijd wel over: Dat picknicken in een park gebeurt omdat de horeca dicht is.

Kun je wel een hek om het park zetten, gaan ze picknicken in het bos of op het strand. Of op straat.

Op een gegeven moment is de houdbaarheidsdatum van bepaalde maatregelen gewoon verlopen. Dan kun je wel keihard gaan handhaven, maar dan verklaar je jezelf als land wel zo'n beetje moreel failliet.

Of willen we gewoon dicht blijven tot er geen coronapatiënt meer over is, maar ook geen enkel café of winkel meer en 75% werkeloos is?
Wat is er mis met picknicken op straat? Deden we al met de autoloze zondag, was best amusant.
En wanneer mensen er uit gaan en zich goed verspreiden over alle parken, bossen en stranden (en niet alleen de drukke, toeristische plaatsen kiezen) is er nog plek genoeg over hoor.
Wanneer is eigenlijk het gegeven moment, kun je daar een indicatie voor geven of kan ik dat ergens terugvinden? Ik zie het nog nergens terug, de meerderheid is niet van mening dat de houdbaarheidsdatum is verlopen, sterker nog, over het algemeen is de mening dat we nog even vol moeten houden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:19:
[...]

Wat is er mis met picknicken op straat? Deden we al met de autoloze zondag, was best amusant.
En wanneer mensen er uit gaan en zich goed verspreiden over alle parken, bossen en stranden (en niet alleen de drukke, toeristische plaatsen kiezen) is er nog plek genoeg over hoor.
Wanneer is eigenlijk het gegeven moment, kun je daar een indicatie voor geven of kan ik dat ergens terugvinden? Ik zie het nog nergens terug, de meerderheid is niet van mening dat de houdbaarheidsdatum is verlopen, sterker nog, over het algemeen is de mening dat we nog even vol moeten houden.
We zitten nu natuurlijk in een soort kille aprilstilte voor de vrijheidsstorm. Als het binnenkort echt mooi weer wordt en de maatregelen blijven zoals ze zijn, gaan we wat beleven. Daar hebben de burgemeesters o.a. Halsema en onze vriend in Nijmegen al voor gewaarschuwd. De brave burger blijft echt niet met één gast barbecuen in de tuin, om maar eens een voorbeeldje te noemen. En voor het tweede jaar geen verjaardagsfeestje? En dan wordt het ook nog vakantietijd. De vergelijking met vorig jaar gaat niet geheel op, omdat de ANGST toen de eerste maanden regeerde. En die is er bij de meeste mensen echt wel af.

[ Voor 5% gewijzigd door prijk op 09-04-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Yaksa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:19:
[...]
...
Niet om lullig te doen, maar waar kan ik dat dan terugvinden?
Ik kan me persoonlijk alleen baseren op mensen in mijn omgeving, maar letterlijk iedereen is er helemaal klaar mee. En gaat dus gewoon weer meer en meer hun normale leven oppakken (of terugpakken, wat je wil). Met wat extra voorzichtigheid, en in onze bubble, dat wel.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
Metro2002 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:19:
[...]

Het aantal faillisementen is nog laag maar het aantal bedrijven dat gestopt is (voordat ze failliet zouden gaan) is bijzonder hoog
En wacht maar tot de belastingdienst de uitgekeerde coronasteun weer terug komt vorderen.

Daarom ben ik ook tegenstander van die hele testsamenleving, het addertje onder het gras is "Welke coronasteun? Jullie kunnen nu toch open? Dat je met 30 man in een theaterzaal geen winst kan draaien is niet ons probleem..."

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:45
Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:34:
[...]

En wacht maar tot de belastingdienst de uitgekeerde coronasteun weer terug komt vorderen.

Daarom ben ik ook tegenstander van die hele testsamenleving, het addertje onder het gras is "Welke coronasteun? Jullie kunnen nu toch open? Dat je met 30 man in een theaterzaal geen winst kan draaien is niet ons probleem..."
Alsof de overheid er op uit is om de ondernemingen kapot te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
prijk schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:32:
[...]

We zitten nu natuurlijk in een soort kille aprilstilte voor de vrijheidsstorm. Als het binnenkort echt mooi weer wordt en de maatregelen blijven zoals ze zijn, gaan we wat beleven. Daar hebben de burgemeesters o.a. Halsema en onze vriend in Nijmegen al voor gewaarschuwd. De brave burger blijft echt niet met één gast barbecuen in de tuin, om maar eens een voorbeeldje te noemen. En voor het tweede jaar geen verjaardagsfeestje? En dan wordt het ook nog vakantietijd. De vergelijking met vorig jaar gaat niet geheel op, omdat de ANGST toen de eerste maanden regeerde. En die is er bij de meeste mensen echt wel af.
Die angst is er echt wel af ja. Ik ken een paar mensen die serieus 3 maanden de deur niet uit geweest zijn vorig jaar. Maar die gaan nu ook gewoon weer de deur uit, op de koffie/biertje doen bij iemand.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Transportman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:36:
[...]

Je denkt toch niet dat we zo maar gratis geld uit gaan delen? Wat denk je wel niet wat dat kost!

Er zijn nu al ondernemers die een rekening hebben gekregen voor de coronasteun van 2020. Terwijl ze nog geen cent omzet hebben gedraaid. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
[...]

Het is wel zo dat er vorig jaar heel gul TOZO- en andere tijdelijke uitkeringen aan ondernemers zijn verstrekt door de gemeenten, die nu alsnog onterecht blijken. Feit is dat dat geld nu teruggevorderd wordt, maar vaak niet meer inbaar is omdat het in een inkomstenloze put is verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35
Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:38:
[...]

Je denkt toch niet dat we zo maar gratis geld uit gaan delen? Wat denk je wel niet wat dat kost!

Er zijn nu al ondernemers die een rekening hebben gekregen voor de coronasteun van 2020. Terwijl ze nog geen cent omzet hebben gedraaid. |:(
Dit is echt behoorlijk onzin. De overheid houdt de hele economie prima draaiende. We zitten in een pandemie en de werkloosheid neemt niet echt toe en grote delen van de economie draaien best goed. Dat is echt een ongekend succesvol overheidsingrijpen.

Jouw reactie is een soort Telegraaf reactie. Natuurlijk zijn er af en toe schrijnende gevallen. Maar als je nu niet positief bent over het overheidsingrijpen in de economie snap ik het echt niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:12

Dennis1812

Amateur prutser

giantgiantus schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:44:
[...]

Dit is echt behoorlijk onzin. De overheid houdt de hele economie prima draaiende. We zitten in een pandemie en de werkloosheid neemt niet echt toe en grote delen van de economie draaien best goed. Dat is echt een ongekend succesvol overheidsingrijpen.

Jouw reactie is een soort Telegraaf reactie. Natuurlijk zijn er af en toe schrijnende gevallen. Maar als je nu niet positief bent over het overheidsingrijpen in de economie snap ik het echt niet meer.
https://nos.nl/l/2375379
Laat al zien dat er veel te streng gekeken wordt.
En de partnertoets slaat ook compleet nergens op.
Daarnaast zegt het ministerie zelf dat maatwerk te ingewikkeld is. Dus dan blijf je grote groepen houden die er enorm naast vallen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:38:
[...]

Je denkt toch niet dat dat in 1x terug betaald moet gaan worden? Dat gaat een meerjarenplan worden, maar zal nog altijd goedkoper zijn dan alles afgelopen jaar op de fles laten gaan. Want dan hadden we geen economie meer, enorme werkloosheid, en daar heeft niemand belang bij. En daarom zal de overheid ook niet alles in 1x terug gaan vorderen.

Of heb jij een concrete bron die anders zegt dan wat de meest logische oplossing is?
prijk schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:40:
[...]

Het is wel zo dat er vorig jaar heel gul TOZO- en andere tijdelijke uitkeringen aan ondernemers zijn verstrekt door de gemeenten, die nu alsnog onterecht blijken. Feit is dat dat geld nu teruggevorderd wordt, maar vaak niet meer inbaar is omdat het in een inkomstenloze put is verdwenen.
Dat er daar veel fout is gegaan in de haast zal ik niet ontkennen, maar het geld dat nu teruggevorderd wordt, wordt teruggevorderd omdat die ondernemingen uiteindelijk niet aan de de voorwaarden voldoen, hoe krom die soms ook in elkaar steken. Maar dat is nog geen reden om aan te nemen dat de overheid er op uit is om ondernemingen kapot te maken of dadelijk alles in 1x terug te vorderen omdat ze dankzij de testsamenleving een soort van open kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Dennis1812 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:49:
[...]

https://nos.nl/l/2375379
Laat al zien dat er veel te streng gekeken wordt.
En de partnertoets slaat ook compleet nergens op.
Daarnaast zegt het ministerie zelf dat maatwerk te ingewikkeld is. Dus dan blijf je grote groepen houden die er enorm naast vallen.
Kleine groepen. We zitten in 1 van de grooste economische neergangen sinds het bijgehouden wordt en er is geen massa werkloosheid en faillissementsgolf. Dat je wat anekdotische verhalen hebt is super vervelend voor die mensen, maar het land staat er goed voor gegeven de enorme crisis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 11:34

Metro2002

Memento mori

giantgiantus schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:44:
[...]

De werkloosheid neemt niet toe omdat veel mensen niet eens een baan zoeken op dit moment, die tellen niet mee in de werkloosheidcijfers.

Ik kan het artikel zo even niet meer vinden (alleen een iets ouder artikel met min of meer dezelfde boodschap ) maar ik had enige tijd geleden ook gelezen dat er verwacht werd dat de werkloosheid vooral in de 2e helft van dit jaar nog eens flink zal gaan stijgen.

Vergeet ook niet wélke mensen er juist straks op straat staan: ZZP'ers, flexwerkers, jongeren. Juist de zwakkere groepen die straks wel eens langdurig in de bijstand terecht kunnen komen.
giantgiantus schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:54:
[...]

Kleine groepen. We zitten in 1 van de grooste economische neergangen sinds het bijgehouden wordt en er is geen massa werkloosheid en faillissementsgolf. Dat je wat anekdotische verhalen hebt is super vervelend voor die mensen, maar het land staat er goed voor gegeven de enorme crisis.
Wacht maar tot die steunpakketten stoppen. Dán komt de grote klap pas.

[ Voor 14% gewijzigd door Metro2002 op 09-04-2021 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Metro2002 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:55:
[...]

De werkloosheid neemt niet toe omdat veel mensen niet eens een baan zoeken op dit moment, die tellen niet mee in de werkloosheidcijfers.

Ik kan het artikel zo even niet meer vinden (alleen een iets ouder artikel met min of meer dezelfde boodschap ) maar ik had enige tijd geleden ook gelezen dat er verwacht werd dat de werkloosheid vooral in de 2e helft van dit jaar nog eens flink zal gaan stijgen.

Vergeet ook niet wélke mensen er juist straks op straat staan: ZZP'ers, flexwerkers, jongeren. Juist de zwakkere groepen die straks wel eens langdurig in de bijstand terecht kunnen komen.

[...]

Wacht maar tot die steunpakketten stoppen. Dán komt de grote klap pas.
Waarschijnlijk gaat er wat horeca etc failliet die eigenlijk sowieso afgelopen tijd wel failliet gegaan zouden zijn (ook in normale tijden) maar die in de lucht bleven door alle steun. Maar dat zal niet hele grote impact hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

giantgiantus schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:58:
[...]

Waarschijnlijk gaat er wat horeca etc failliet die eigenlijk sowieso afgelopen tijd wel failliet gegaan zouden zijn (ook in normale tijden) maar die in de lucht bleven door alle steun. Maar dat zal niet hele grote impact hebben.
hier wordt gesproken over ongeveer 10% van de economie die momenteel gewoon stil ligt. Dat is een behoorlijk deel en dat is ook te zien aan de 6% economische krimp van vorig jaar.
Dat kun je met geen mogelijkheid 'goed' noemen. Dat is ronduit belabberd. Zoals in het stuk van metronieuws staat:
Maar eigenlijk wordt de economie alleen in een oorlog zwaarder geraakt dan nu.
Dat somt het wel aardig op. De economie doet het niet prima, ook niet gezien de omstandigheden, de economie hangt aan het infuus. Zodra je dat infuus loskoppelt dondert de hele boel om en zal het jaren duren voor het weer hersteld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
giantgiantus schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:58:
[...]

En wat dacht je van de reissector? D-reizen is hoogstwaarschijnlijk de eerste in een lange reeks als er deze de zomer nog steeds niet gereisd kan worden. In deze sector werken tienduizenden mensen. In bredere zin geldt dit voor de hele recreatie- en cultuursector. Geen bezoekers, geen inkomsten maar wel kosten. Het is toch een soort domino waarbij nu de eerste stenen beginnen te vallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
prijk schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:08:
[...]

En wat dacht je van de reissector? D-reizen is hoogstwaarschijnlijk de eerste in een lange reeks als er deze de zomer nog steeds niet gereisd kan worden. In deze sector werken tienduizenden mensen. In bredere zin geldt dit voor de hele recreatie- en cultuursector. Geen bezoekers, geen inkomsten maar wel kosten. Het is toch een soort domino waarbij nu de eerste stenen beginnen te vallen.
Alle ramingen van banken, cpb, dnb laten zien dat de impact van de ongekende krimp relatief klein is en de economie sterk opveert (wel enigszins afhankelijk van vaccinatiesnelheid). Maargoed jullie zullen het op basis van jullie anekdotisch bewijs vast beter weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Metro2002 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:05:
[...]

hier wordt gesproken over ongeveer 10% van de economie die momenteel gewoon stil ligt. Dat is een behoorlijk deel en dat is ook te zien aan de 6% economische krimp van vorig jaar.
Dat kun je met geen mogelijkheid 'goed' noemen. Dat is ronduit belabberd. Zoals in het stuk van metronieuws staat:

[...]

Dat somt het wel aardig op. De economie doet het niet prima, ook niet gezien de omstandigheden, de economie hangt aan het infuus. Zodra je dat infuus loskoppelt dondert de hele boel om en zal het jaren duren voor het weer hersteld is.
Dat is een prognose en de krimp was de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

giantgiantus schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:11:
[...]

Dat is een prognose en de krimp was de helft.
Oeps, inderdaad niet op de datum gelet.
De krimp was 3,7%
Nog altijd behoorlijk fors en dat mét steunpakketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Metro2002 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:29:
[...]

Oeps, inderdaad niet op de datum gelet.
De krimp was 3,7%
Nog altijd behoorlijk fors en dat mét steunpakketten.
Dat is precies mijn punt. De overheid steunt heel ruimhartig waardoor ze de economie er behoorlijk goed doorheen trekken met een relatief beperkte impact op werkloosheid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

giantgiantus schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:31:
[...]

Dat is precies mijn punt. De overheid steunt heel ruimhartig waardoor ze de economie er behoorlijk goed doorheen trekken met een relatief beperkte impact op werkloosheid etc.
Zoals je in mijn vorige links kan lezen is dat voor een deel uitstel van executie. Ook zijn dus veel cijfers vertekend zoals werkloosheidcijfers omdat veel mensen nu geen baan zoeken.
En de rekening van al die steunpakketten komt ook nog.

We gaan nog een behoorlijk aantal jaren de gevolgen hiervan merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 13:16
De Jonge bij Beau. Man, kan iemand die vent zijn mond snoeren. Want een hoop geklets.

AZ is gestopt, nee hoor, we lopen geen vertraging op. Onder tussen is voor maandag het prikken afgezegd, ik zou prikken en daarom 1 krijgen. Maar ik zou dan kort daarna ook meer ontspannen mijn broertje kunnen zien )is zelf ernstig ziek, is wel gevaccineerd) , maar dat ligt dus nu weer op zijn gat.

En de Jonge maar blèren, nee hoor, we zitten goed op schema, en we kijken voor een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

maartend schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:45:
De Jonge bij Beau. Man, kan iemand die vent zijn mond snoeren. Want een hoop geklets.

AZ is gestopt, nee hoor, we lopen geen vertraging op. Onder tussen is voor maandag het prikken afgezegd, ik zou prikken en daarom 1 krijgen. Maar ik zou dan kort daarna ook meer ontspannen mijn broertje kunnen zien )is zelf ernstig ziek, is wel gevaccineerd) , maar dat ligt dus nu weer op zijn gat.

En de Jonge maar blèren, nee hoor, we zitten goed op schema, en we kijken voor een alternatief.
En HdJ geeft alvast aan dat die versoepelingen die aangekondigd zijn waarschijnlijk niet gaan komen.
Behoefte moet ik even temperen zegt hij door de paniek in de ziekenhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:08

Wok

Dakloos...

Versoepelingen gaan er echt niet komen, aangezien *knip*

Dit soort ongefundeerde rants zijn niet de bedoeling en werken discussie verstorend, ze bieden geen enkel aangrijpingspunt voor een constructieve onderbouwde discussie.

[ Voor 69% gewijzigd door defiant op 10-04-2021 00:02 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:17
Metro2002 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:34:
[...]

Ongetwijfeld, maar er zijn ook een aantal bedrijven die buitengewoon veel voordeel van alle onzekerheden en onmogelijkheden hebben. Disruptie levert ook weer werk op. Ook zie ik toch behoorlijk personeelsverloop, ondanks de onzekerheid.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wat moet hij anders vertellen?
Alles is kut en iedereen moet nog 3 maanden extra thuis blijven?
(Als dat niet zo is)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

Sorcerer8472

Mens sana?

Hij moet het gewoon zeggen zoals het is: ja, we gaan wat vertraging oplopen hierdoor, het is niet anders maar dit is de keuze die we hebben gemaakt.

Dit is echt precies zoals je níet wil dat een leider is in deze tijd. En dat geldt ook voor Rutte. Open en transparant zijn. "Het volk" kan echt wel wat hebben...

Wat ze nu doen is echt zo'n slechte film waarbij het hele verhaal ontstaat doordat hoofdpersoon A iets niet zegt aan hoofdpersoon B.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

YakuzA schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:04:
[...]

Wat moet hij anders vertellen?
Alles is kut en iedereen moet nog 3 maanden extra thuis blijven?
(Als dat niet zo is)
De waarheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En als hij gelooft dat dit de waarheid is?
Jouw waarheid hoeft niet die van hem te zijn mogelijk.
Over een half jaar kan je kijken wiens waarheid het dichtste bij de realiteit lag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 09:21

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik hoorde van de week trouwens de interessante theorie dat Rutte misschien toch telkens denkt dat hij de waarheid spreekt, en dat het een vorm van cognitieve dissonantie is die bij hem speelt. Wie weet heeft De Jonge dat ook.

Moet je je voorstellen onder welke politieke en publieke druk je telkens staat in die rol. Misschien ga je dan ook wel vanzelf dingen vergeten en verdraaien in je hoofd zodat je het nog aankan? Anyway, niet dat dat het goedmaakt. Beter nog: dat maakt je wellicht nóg minder geschikt als leider dan wanneer je de waarheid sprak :+

Maar ik ga er inmiddels vanuit dat het allemaal toch nog wat langer duurt. Maar het weer wordt beter, en dat maakt voor mij iig al heel veel uit!

Wat betreft die versoepelingen: aan de ene kant vind ik het extreem klinken dat ze tegelijkertijd ineens de avondklok willen opheffen én de terrassen willen heropenen. Maar als de effecten daarvan vrij klein zijn (dat verwacht ik eerlijk gezegd wel), dan is het toch al zo'n beetje om het even.

Het probleem is dat we telkens controle willen hebben. En stel dat we die toch niet hebben, of dat het bijna niet uitmaakt... bijv. besmettingen stijgen een procent... een procent he, geen procentpunt, dan boeit het toch niet? Nieuwe vaccinaties heffen dat effect al vrij snel op.

Op mijn avondwandeling door de stad vanavond liep ik langs meerdere studentenpanden waar vrij lawaaierige feestjes gaande waren, dus tja, weet je, ik geloof inderdaad echt niet dat het uitmaakt. Misschien is er zelfs een inverse relatie. We weten het niet, maar dat durft niemand te zeggen, want dan is men bang dat dat slecht leiderschap uitstraalt, terwijl het omgekeerde waar is :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dennis1812 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:55:
Ben benieuwd of Merkel zomaar iedereen voorbij kan lopen en die lockdown afdwingen. Dan is ze ongeveer alleenheerser geworden. Dat moet je niet willen denk ik.
Het probleem in Duitsland is dat de grondwet daar regelt waar de deelstaten over gaan en waar de federale overheid. Publieke gezondheid is een taak van de deelstaten in Duitsland. De Duitse grondwet heeft een clausule (eeuwigheidsclausule) welke het onmogelijk maakt om de grondwet aan te passen. Als Merkel via een federale wet inbreuk wil maken op het domein van de deelstaten botst ze dus op de grondwet. Ik verwacht persoonlijk dat een of meerdere deelstaten dan naar het constitutionele hof zal stappen.
Metro2002 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:48:
Ik denk dat als de overheid niet binnenkort wat versoepelt de mensen het zelf wel gaan doen.
Het is een kwestie van het initiatief behouden, als het kabinet dat verliest dan is de boel stuurloos. Als zij versoepelen dan nemen ze nog steeds het initiatief en kunnen ze nog wat invloed uitoefenen. De waardering van het beleid blijft dalen en zo'n restrictief beleid en een mooie lente en zomer gaan slecht samen.
Stoney3K schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:16:
Ze hebben nu al dingen naar buiten gebracht over (concrete) versoepelingen. Laat ze als bestuurders nu eens de ballen hebben om die belofte door te zetten, in plaats van weer op het laatste moment te zeggen 'Toch niet'. Want elke keer iets roepen en daarna de keutel intrekken is juist wat de hele geloofwaardigheid heeft gesloopt -- het straalt uit dat je als kabinet geen enkele beslissing kan maken en daar de commitment voor hebt.
Het is een onderbuikgevoel, maar ik denk dat ze het wel gaan doen wat er ook gebeurt. De Jonge nam nu ook stelling tegen de diverse medici die boos werden over de aankondiging, het kabinet zal het belangrijker vinden om de touwtjes in handen te houden. Nu kunnen ze nog een soort gecontroleerde noodlanding maken, vasthouden aan dit beleid kan betekenen dat je gewoon uit de lucht dondert op een gegeven moment.
Het is geen bewust doel, maar meer een optelsom van alles bij elkaar. De Belastingdienst schakelt vrij snel over in hun oude gedrag en wil geld innen. Al opent een zaak met verlies, dan moet vaak een deel zo niet alle coronasteun meteen terugbetaald worden. De Belastingdienst volgt de regels tot de letter, maar zo geven ze bedrijven toch het laatste duwtje. In dat opzicht zouden ze terughoudender moeten acteren of de overheid moet wat guller zijn en soepeler zijn bij terugvorderen dat ze het misschien maar laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:23:
Wat betreft die versoepelingen: aan de ene kant vind ik het extreem klinken dat ze tegelijkertijd ineens de avondklok willen opheffen én de terrassen willen heropenen. Maar als de effecten daarvan vrij klein zijn (dat verwacht ik eerlijk gezegd wel), dan is het toch al zo'n beetje om het even.

Het probleem is dat we telkens controle willen hebben. En stel dat we die toch niet hebben, of dat het bijna niet uitmaakt... bijv. besmettingen stijgen een procent... een procent he, geen procentpunt, dan boeit het toch niet? Nieuwe vaccinaties heffen dat effect al vrij snel op.
Totdat die 1% toch iets meer is, en dan weet iedereen wie ze weer de schuld moeten geven :)

Maar ik denk idd ook dat de avondklok opheffen en de terrassen open niet voor een significante stijging zullen zorgen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
Metro2002 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:34:
[...]

Zoals je in mijn vorige links kan lezen is dat voor een deel uitstel van executie. Ook zijn dus veel cijfers vertekend zoals werkloosheidcijfers omdat veel mensen nu geen baan zoeken.
En de rekening van al die steunpakketten komt ook nog.

Ja, maar wat had de overheid dan moeten doen? De rekening komt misschien later wel en gaan we nog jaren last van hebben, maar de steunpakketten niet doen was waarschijnlijk nog veel schadelijker geweest op korte en lange termijn. De meeste mensen hebben nog een baan, de meeste bedrijven bestaan nog, dus zodra Corona onder de duim is en er geen maatregelen meer nodig zijn, staat eigenlijk alles klaar om die gevolgen op te vangen.
CMD-Snake schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:27:
Het is geen bewust doel, maar meer een optelsom van alles bij elkaar. De Belastingdienst schakelt vrij snel over in hun oude gedrag en wil geld innen. Al opent een zaak met verlies, dan moet vaak een deel zo niet alle coronasteun meteen terugbetaald worden. De Belastingdienst volgt de regels tot de letter, maar zo geven ze bedrijven toch het laatste duwtje. In dat opzicht zouden ze terughoudender moeten acteren of de overheid moet wat guller zijn en soepeler zijn bij terugvorderen dat ze het misschien maar laten zitten.
Waar komt toch iedere keer vandaan dat de steun bij openen meteen terugbetaald moet worden? Waar staat dat dat structureel gebeurd of zou moeten? Dus niet die uitzonderingsgevallen of de situaties waar de zaak uiteindelijk toch niet onder de voorwaarden bleek te vallen, maar het bewijs dat openen=meteen terugbetalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:32
Transportman schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:37:
[...]
Ja, maar wat had de overheid dan moeten doen? De rekening komt misschien later wel en gaan we nog jaren last van hebben, maar de steunpakketten niet doen was waarschijnlijk nog veel schadelijker geweest op korte en lange termijn. De meeste mensen hebben nog een baan, de meeste bedrijven bestaan nog, dus zodra Corona onder de duim is en er geen maatregelen meer nodig zijn, staat eigenlijk alles klaar om die gevolgen op te vangen.
Voor een groot deel de gezondheidscrisis en eventuele economische crisis proberen zoveel mogelijk te scheiden, in ieder geval gezien in de tijd, waar door het voor zover mogelijk beter te hanteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Waar komt toch iedere keer vandaan dat de steun bij openen meteen terugbetaald moet worden? Waar staat dat dat structureel gebeurd of zou moeten? Dus niet die uitzonderingsgevallen of de situaties waar de zaak uiteindelijk toch niet onder de voorwaarden bleek te vallen, maar het bewijs dat openen=meteen terugbetalen is.
Steun die abrupt terug betaald moet worden komt van ondernemers die alle steun die ze konden pakken ook gepakt hebben. Uit gaan van 100% omzetverlies en uiteindelijk blijkt het slechts 60% te zijn. Dan kan je ze een stukje 'eigen schuld, dikke bult' toeschuiven maar dat is iets te simpel. Als men namelijk uit was gegaan van een die 60% dan waren ze veel verder in de shit geraakt omdat de steun bij 60% omzetverlies lang niet toereikend was. Pas tegen het einde van vorig jaar werd de steun van vaste lasten enigszins uitgebreid. Tot die tijd kreeg je 4000.- om drie maanden lang de huur te betalen, leuk voor een tabakswinkeltje maar D-reizen kostte het meer geld om aan te vragen dan het opleverde. :P

Op de een of andere manier vinden we het 'normaal' dat de directe schade van deze pandemie uit de spaarpot van de ondernemer zelf moet komen. Veel verder dan directeuren en bonus inleveren komt de gemiddelde Nederlander niet terwijl zelfs een basisschoolleerling snapt dat een KLM met 800 miljoen verlies per maand het niet heel lang uit houdt. Uiteraard zitten er wat ratten tussen die met aandelen en andere constructies de boel belazeren, maar van alles wat de afgelopen zes maanden dicht is geweest zouden we zonder weerwoord als samenleving de kosten over moeten nemen en die later gezamelijk terug betalen.
Net als dat gedoe met gas in Gronigen, kinderopvang of die 1000 euro welke elke zorgmedewerker zou krijgen.

Wat @CMD-Snake ook zegt, wacht even tot die hele pandemie voorbij is en men weer een paar maanden adem heeft kunnen halen voordat je de acceptgiro van onterechte steun opstuurt.

[ Voor 4% gewijzigd door jadjong op 10-04-2021 00:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het zijn niet een paar individuele schrijnende gevallen, maar het loopt in de duizenden gevallen. Van de ondernemers die in het voorjaar van 2020 loonsteun ontvingen, moest 60% dit (gedeeltelijk) terugbetalen. Dat schreef minister Koolmees in december afgelopen jaar aan de Tweede Kamer. Als je met verlies je zaak opent wordt er gekeken of je te veel steun hebt gehad en moet je het teveel ontvangen steun terugbetalen als ondernemer, of je bedrijf nu rendabel is of niet. Voor sommige bedrijven komt die rekening op een ongelegen moment, omdat ze afgelopen december weer gesloten werden. Als er geen inkomsten zijn is steun terugbetalen ook lastig.

De contactberoepen welke nu weer open zijn na een sluiting sinds afgelopen december krijgen nu een evaluatie of ze moeten terugbetalen.

De oorzaak hiervan zijn fouten in de steunregelingen. De instanties die belast zijn om de steunmaatregelen uit te voeren schakelen dan meteen over om het geld weer te innen, maar in dat proces kijkt men niet naar het grotere plaatje. Koolmees heeft ook gezegd dat maatwerk niet mogelijk is hier. Helaas is de Belastingdienst erg hardvochtig bij het innen van geld, zoals ze wel eens vaker bewezen hebben. Tel daar bij op het knipperlicht beleid met het open en sluiten van branches en zo creëert de overheid onbedoeld de perfecte storm voor sommige ondernemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
CMD-Snake schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:58:
[...]
De oorzaak hiervan zijn fouten in de steunregelingen. De instanties die belast zijn om de steunmaatregelen uit te voeren schakelen dan meteen over om het geld weer te innen, maar in dat proces kijkt men niet naar het grotere plaatje. Koolmees heeft ook gezegd dat maatwerk niet mogelijk is hier. Helaas is de Belastingdienst erg hardvochtig bij het innen van geld, zoals ze wel eens vaker bewezen hebben. Tel daar bij op het knipperlicht beleid met het open en sluiten van branches en zo creëert de overheid onbedoeld de perfecte storm voor sommige ondernemers.
Het is ook maar een kwestie van tijd voordat dit een nieuwe toeslagenaffaire gaat worden. Krijg je een kabinet wat al gevallen is voordat de foto op het bordes is gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:37

Amphiebietje

In de blubber

Stoney3K schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 06:37:
[...]

Het is ook maar een kwestie van tijd voordat dit een nieuwe toeslagenaffaire gaat worden. Krijg je een kabinet wat al gevallen is voordat de foto op het bordes is gemaakt.
Maar dit soort regels gelden toch voor tal van subsidie- en toeslagregelingen? Moeten we daar de controle ook maar afschaffen? Fraude en witwassen gebeuren niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz

Volgens mij klets jij maar wat uit frustratie. Inmiddels is de 3 miljoenste prik gezet en hebben we vorige week ondanks alle AZ gedoe nog gewoon een nieuw prikrecord gehaald. Ja, er zijn landen waar men sneller prikt.... niet geheel ontoevallig enkele wereldgrootmachten die toch een iets zwaardere vinger in de pap hebben dan pittoresk nederland qua verdeling en productie van vaccins. Lullig voor je dat jouw prikafspraak afgezegd is, gelukkig komt het jansen vaccin eraan en zul je waarschijnlijk snel een nieuwe afspraak kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
stylezzz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:09:
Ja, er zijn landen waar men sneller prikt.... niet geheel ontoevallig enkele wereldgrootmachten die toch een iets zwaardere vinger in de pap hebben dan pittoresk nederland qua verdeling en productie van vaccins.
Nederland heeft genoeg kansen gehad, maar verprutste die. We kregen de kans geboden om te investeren in Oxford/AstraZeneca in ruil voor meer vaccins, los van alle ellende rondom AstraZeneca lag er toen een goede optie op tafel. We hadden ook naast het EU inkoopprogramma zelf blijven kopen, Duitsland deed dit bijvoorbeeld en doet dit nog steeds. Uiteindelijk gaat het om keiharde knaken om die vaccins te kopen en dan kan Nederland ook prima meedoen. Je moet alleen wel ervoor kiezen om het te doen, De Jonge wilde dat niet want het was niet eerlijk volgens hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Volgens mij klets jij maar wat uit frustratie. Inmiddels is de 3 miljoenste prik gezet en hebben we vorige week ondanks alle AZ gedoe nog gewoon een nieuw prikrecord gehaald. Ja, er zijn landen waar men sneller prikt.... niet geheel ontoevallig enkele wereldgrootmachten die toch een iets zwaardere vinger in de pap hebben dan pittoresk nederland qua verdeling en productie van vaccins. Lullig voor je dat jouw prikafspraak afgezegd is, gelukkig komt het jansen vaccin eraan en zul je waarschijnlijk snel een nieuwe afspraak kunnen maken.
Ik weet zeker dat die 3 miljoenste prik nog niet is gezet, tussen wat ze weten dat is geprikt en schatten dat is geprikt zit bijna een miljoen. Iedereen die niet is komen opdagen voor een AZ prik bijvoorbeeld zit in die 3 miljoen.

[ Voor 5% gewijzigd door IJzerlijm op 10-04-2021 10:00 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:57:
[...]

Nederland heeft genoeg kansen gehad, maar verprutste die. We kregen de kans geboden om te investeren in Oxford/AstraZeneca in ruil voor meer vaccins, los van alle ellende rondom AstraZeneca lag er toen een goede optie op tafel. We hadden ook naast het EU inkoopprogramma zelf blijven kopen, Duitsland deed dit bijvoorbeeld en doet dit nog steeds. Uiteindelijk gaat het om keiharde knaken om die vaccins te kopen en dan kan Nederland ook prima meedoen. Je moet alleen wel ervoor kiezen om het te doen, De Jonge wilde dat niet want het was niet eerlijk volgens hem.
Dan denk ik eerder dat het misschien wel slim is geweest om niet allin op AZ in te zetten met de huidige problematiek. Daarnaast gaat het absoluut niet om de keiharde knaken, maar is het ook een politiek mijnenveld wie welke vaccins wanneer geleverd krijgt. Heeft de jonge het perfect gedaan? Neuh, hij zal zelf ook vast dingen anders aangepakt willen hebben. Maar dat is achteraf altijd makkelijk praten natuurlijk.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
stylezzz schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:08:
Dan denk ik eerder dat het misschien wel slim is geweest om niet allin op AZ in te zetten met de huidige problematiek.
Toen dat aanbod op tafel lag leek AstraZeneca nog de gedoodverfde winnaar. Als ze er destijds voor gekozen hadden was het een goede beslissing geweest met de kennis van toen.
Daarnaast gaat het absoluut niet om de keiharde knaken, maar is het ook een politiek mijnenveld wie welke vaccins wanneer geleverd krijgt.
Als je via de EU koopt wel, maar als je zelf gaat shoppen gaat het vooral om het geld. Sommige landen krijgen voorrang omdat ze hogere prijzen bereid zijn te betalen. Een Plan B was wel zo handig geweest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:30
YakuzA schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:34:
[...]

Totdat die 1% toch iets meer is, en dan weet iedereen wie ze weer de schuld moeten geven :)

Maar ik denk idd ook dat de avondklok opheffen en de terrassen open niet voor een significante stijging zullen zorgen.
Zou persoonlijk haast denken. Het vermindert de besmettingen. Mensen kunnen op gecontroleerde wijze op terras zitten, met de afstand etc. Dit zorgt direct voor een minder vol vondelpark en dergelijke.

Ik denk dat dit dus juist een goede zet is, want als het mooi weer is. Dan gaan mensen hoe dan ook naar buiten, beter dan op terras dan in een park.

Kwam deze tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDZVC2OiCkUcXBSyOPzkul0XUeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGjhC8r7pQvWp4IVRauYsnCr.jpg?f=fotoalbum_large

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:12:
[...]

Toen dat aanbod op tafel lag leek AstraZeneca nog de gedoodverfde winnaar. Als ze er destijds voor gekozen hadden was het een goede beslissing geweest met de kennis van toen.
Precies, met de kennis van toen. Maar met de kennis van nu is het ineens een ander verhaal. Wat hadden we hier wel niet gepost als de jonge allin was gegaan op AZ en we nu magazijnen met 15 miljoen van die vaccins hadden gehad? waarom dat er niet vol is ingezet op AZ zullen we wel nooit te weten komen. (Het echte verhaal dan) We weten natuurlijk al langer dat AZ een lagere efficientie heeft dan de pfizers. then again, who cares.... zolang er maar genoeg vaccins binnen komen zodat we langzaamaan weer adem kunnen gaan halen denk ik dat het wel goed is....

[ Voor 8% gewijzigd door stylezzz op 10-04-2021 10:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

Ja, maar wat had de overheid dan moeten doen?
Slimmer omgaan met de maatregelen. Kijken wat wel en niet werkt, proberen beter uit te vinden wáár de besmettingen plaatsvinden (intussen is wel duidelijk dat een groot deel niet van winkels en de buitenlucht afkomt bijvoorbeeld) en de niet werkende maatregelen direct weer schrappen (winkels open met een maximum aantal bezoekers per m2, avondklok eraf maar bv horeca wel dichthouden, omgangsbubbels adviseren ipv de 1 persoonsregeling etc) in plaats van alles op elkaar stapelen.

Het is nu gewoon schieten met hagel, vooral niet kijken wat wel en niet werkt, onlogische regelingen in stand houden en geen einddoel.
Dat is killing voor draagvlak en naleving en daarmee kun je de situatie juist vergergeren. En dat zie je nu ook gebeuren. Het plaatje van @pukson hierboven illustreert dat schitterend.

[ Voor 15% gewijzigd door Metro2002 op 10-04-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Metro2002 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:52:
[...]

Slimmer omgaan met de maatregelen. Kijken wat wel en niet werkt, proberen beter uit te vinden wáár de besmettingen plaatsvinden (intussen is wel duidelijk dat een groot deel niet van winkels en de buitenlucht afkomt bijvoorbeeld) en de niet werkende maatregelen direct weer schrappen (winkels open met een maximum aantal bezoekers per m2, avondklok eraf maar bv horeca wel dichthouden, omgangsbubbels adviseren ipv de 1 persoonsregeling etc) in plaats van alles op elkaar stapelen.

Het is nu gewoon schieten met hagel, vooral niet kijken wat wel en niet werkt, onlogische regelingen in stand houden en geen einddoel.
Dat is killing voor draagvlak en naleving en daarmee kun je de situatie juist vergergeren. En dat zie je nu ook gebeuren. Het plaatje van @pukson hierboven illustreert dat schitterend.
Je kunt eindeloze discussies voeren of een maatregel nu wel of niet werkt. Uiteindelijk is er maar 1 doel, en dat is dat we met zijn allen minder sociale contacten en vervoersbewegingen moeten hebben. Laat je de winkels weer open, stromen de stadscentra weer vol omdat mensen niks anders te doen hebben. Dat het in die winkels allemaal heel goed geregeld is zal best, maar daar draait het niet om. Denk dat den haag dat wat beter mag communiceren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Van een groot deel van de besmettingen weten we niet waar ze vandaan komen.
Je weet dus ook niet of die van horeca of buitenlucht of winkels komen.

Want ookal is horeca dicht, er blijven genoeg feesten en kroegen open. Alleen is dat "geheim".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennahz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:25:
[...]

Totdat het je eigen moeder of vriendin is :+ Zolang het gewoon een statistiek is, is het allemaal het risico waard. Tot het dichtbij komt.
Totdat moeder of vriendin met corona op de ic landen en je had gewild dat ze wel een vaccin, welk dan ook, gehad hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 06:37:
[...]

Weer een aanname, wat zeg ik, twee zelfs. Waar haal je de feiten vandaan waardoor je dit ook maar kunt vergelijken met de laatste toeslagenaffaire? Ik zie nog geen ondernemers die terugvorderingen (en torenhoge boetes) moeten terugbetalen omdat ze onterecht teveel hebben ontvangen. De regeling zit aardig goed in elkaar. En uitzonderingen (waar de media maar al te graag op af komen) hou je altijd, je kunt niet alles ondervangen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We lopen nog 2 maandjes achter op de uk.. Maar daar lijkt corona wel verleden tijd. Factor 10 lagere besmettingen dan in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]

Hiermee impliceer je dus dat domme mensen de huidige maatregelen hebben geïntroduceerd.
En je wilt mensen als proefkonijnen inzetten om te kijken wat wel of niet werkt.
In de trant van: "Some of you might die. But that is a sacrifice I am willing to make".

Killing voor het draagvlak is constant roepen dat de maatregelen niet werken terwijl je donders goed weet dat ze wel werken omdat het zonder die maatregelen compleet uit de hand was gelopen.

Maar kom mensen vooral niet aan hun 'comfortzone' vanwege een virus wat toch maar een griepje is. >:)

In moeilijke tijden (zoals je deze pandemie wel mag noemen) is het gewoon noodzakelijk om je levenspatroon tijdelijk aan te passen. Mensen zeggen vaak te snel dat dat niet kan, zonder eerst eens goed gekeken te hebben naar wat er wel kan. Aanpassen kan inderdaad soms lastig zijn, maar er is veel meer mogelijk dan je in eerste instantie denkt. Nu al zien heel veel mensen ook de voordelen in van bijvoorbeeld thuiswerken en vergaderen op afstand, er zijn zelfs bedrijven die er over denken om de kantoren maar te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
jadjong schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:57:
[...]

Steun die abrupt terug betaald moet worden komt van ondernemers die alle steun die ze konden pakken ook gepakt hebben. Uit gaan van 100% omzetverlies en uiteindelijk blijkt het slechts 60% te zijn. Dan kan je ze een stukje 'eigen schuld, dikke bult' toeschuiven maar dat is iets te simpel. Als men namelijk uit was gegaan van een die 60% dan waren ze veel verder in de shit geraakt omdat de steun bij 60% omzetverlies lang niet toereikend was. Pas tegen het einde van vorig jaar werd de steun van vaste lasten enigszins uitgebreid. Tot die tijd kreeg je 4000.- om drie maanden lang de huur te betalen, leuk voor een tabakswinkeltje maar D-reizen kostte het meer geld om aan te vragen dan het opleverde. :P

Op de een of andere manier vinden we het 'normaal' dat de directe schade van deze pandemie uit de spaarpot van de ondernemer zelf moet komen. Veel verder dan directeuren en bonus inleveren komt de gemiddelde Nederlander niet terwijl zelfs een basisschoolleerling snapt dat een KLM met 800 miljoen verlies per maand het niet heel lang uit houdt. Uiteraard zitten er wat ratten tussen die met aandelen en andere constructies de boel belazeren, maar van alles wat de afgelopen zes maanden dicht is geweest zouden we zonder weerwoord als samenleving de kosten over moeten nemen en die later gezamelijk terug betalen.
Net als dat gedoe met gas in Gronigen, kinderopvang of die 1000 euro welke elke zorgmedewerker zou krijgen.

Wat @CMD-Snake ook zegt, wacht even tot die hele pandemie voorbij is en men weer een paar maanden adem heeft kunnen halen voordat je de acceptgiro van onterechte steun opstuurt.
CMD-Snake schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:58:
[...]

Het zijn niet een paar individuele schrijnende gevallen, maar het loopt in de duizenden gevallen. Van de ondernemers die in het voorjaar van 2020 loonsteun ontvingen, moest 60% dit (gedeeltelijk) terugbetalen. Dat schreef minister Koolmees in december afgelopen jaar aan de Tweede Kamer. Als je met verlies je zaak opent wordt er gekeken of je te veel steun hebt gehad en moet je het teveel ontvangen steun terugbetalen als ondernemer, of je bedrijf nu rendabel is of niet. Voor sommige bedrijven komt die rekening op een ongelegen moment, omdat ze afgelopen december weer gesloten werden. Als er geen inkomsten zijn is steun terugbetalen ook lastig.

De contactberoepen welke nu weer open zijn na een sluiting sinds afgelopen december krijgen nu een evaluatie of ze moeten terugbetalen.

Het gaat dus om gevallen die achteraf gezien niet aan de voorwaarden van de steun voldeden en daarom (een deel) moeten terugbetalen. Dat de voorwaarden krom zijn en dat het krom is dat ze nu het nog steeds slecht gaat al aan het terugvorderen zijn, dat mag de politiek zichzelf ook echt wel aanrekenen, maar onder aan de streep is het geld dat ze anders ook niet gehad zouden hebben. Voor het deel waar ze wel recht op hadden zal het in 1x terugbetalen niet van toepassing zijn.
[...]

En hoe moeten ze weten wat wel en niet werkt? Er kan niet een beetje geëxperimenteerd worden met wat wel en niet werkt, daar hebben we de ruimte gewoon niet voor om dat in de praktijk te testen. Dus moet het beleid gebaseerd worden op wat andere landen doen, wat literatuur en modellen zeggen, en die zeggen dat de maatregelen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:41

Wimo.

Shake and Bake!

Yaksa schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:48:
[...]

Hiermee impliceer je dus dat domme mensen de huidige maatregelen hebben geïntroduceerd.
En je wilt mensen als proefkonijnen inzetten om te kijken wat wel of niet werkt.
In de trant van: "Some of you might die. But that is a sacrifice I am willing to make".

Killing voor het draagvlak is constant roepen dat de maatregelen niet werken terwijl je donders goed weet dat ze wel werken omdat het zonder die maatregelen compleet uit de hand was gelopen.

Maar kom mensen vooral niet aan hun 'comfortzone' vanwege een virus wat toch maar een griepje is. >:)

In moeilijke tijden (zoals je deze pandemie wel mag noemen) is het gewoon noodzakelijk om je levenspatroon tijdelijk aan te passen. Mensen zeggen vaak te snel dat dat niet kan, zonder eerst eens goed gekeken te hebben naar wat er wel kan. Aanpassen kan inderdaad soms lastig zijn, maar er is veel meer mogelijk dan je in eerste instantie denkt. Nu al zien heel veel mensen ook de voordelen in van bijvoorbeeld thuiswerken en vergaderen op afstand, er zijn zelfs bedrijven die er over denken om de kantoren maar te sluiten.
Veel werknemers zien vast de voordelen. Als werkgever zie ik een enorme dip in productiviteit. Na deze crisis gaan we dus lekker weer naar kantoor hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:57
Wimo. schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:50:
[...]

Veel werknemers zien vast de voordelen. Als werkgever zie ik een enorme dip in productiviteit. Na deze crisis gaan we dus lekker weer naar kantoor hier :)
Grappig... bij ons ziet de werkgever (en ook veel werknemers) de voordelen wél en blijkbaar is het gemiddelde resultaat = meer productiviteit. Men is nu ook hard aan het kijken of men ná corona mensen thuis kunnen laten blijven werken.

Maar ik ze ze niet investeren in ARBO technisch geschikte werkplekken. Daarnaast heb ik echt geen zin om mijn werk naar huis te nemen wanneer dat niet meer nodig is. Uiteraard zie ook ik wel voordelen, echter wegen die voor mij persoonlijk niet op tegen de nadelen.

Indien mijn werkgever mij gaat verplichten om al mijn werkzaamheden vanuit thuis te doen, dan ga ik daar mijn hakken in het zand zetten :+

Grappig detail is dat het pre Corona en zelfs de 1e maanden ervan het ABSOLUUT niet kon en ging gebeuren... :X

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Transportman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:50:

En hoe moeten ze weten wat wel en niet werkt? Er kan niet een beetje geëxperimenteerd worden met wat wel en niet werkt, daar hebben we de ruimte gewoon niet voor om dat in de praktijk te testen. Dus moet het beleid gebaseerd worden op wat andere landen doen, wat literatuur en modellen zeggen, en die zeggen dat de maatregelen werken.
Dat is nogal simpel: Je voert een maatregel in, wacht 2 weken en kijkt of er iets gebeurd. Zo niet dan schrap je die maatregel en voer je de volgende in. En van sommige maatregelen zoals verkoop van alcohol na 8u en een avondklok kun je op je vingers natellen dat dat geen tot amper effect heeft. Ook kun je kijken naar de intelligente lockdown van vorig jaar toen bv de bouwmarkten en tuincentra wel open bleven en we wél fors dalende cijfers hadden dus waarom doe je die nu ineens wel dicht. Wat zijn de verschillen toen en nu, werd er toen bv meer thuisgewerkt? (dat is vrij zeker gezien de drukte op de weg nu en de drukte op de weg vorig jaar maart), dan moet je dáár als overheid meer op sturen en beleid op maken.
Kijk naar andere landen wat daar wel en niet gewerkt heeft, kijk naar het verleden, kijk naar wat de wetenschap zegt (en daar hoort ook de wetenschap van menselijk gedrag bij!) etc.

Die maatregelen die er nu allemaal op elkaar gestapeld zijn heeft meer kwaad dan goed gedaan door complete afbraak van het draagvlak waardoor mensen ook de wel werkende maatregelen zijn gaan negeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yaksa schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:48:
[...]

Je generaliseert weer veel te makkelijk. Tuurlijk is men niet meteen dom. Mara 20 maatregelen introduceren waarvan je echt wel kunt aannemen dat er een aantal echt niet significant bijdragen en dan zeggen "maar het werkt toch" is mij iets te makkelijk. Zeker gezien de impact op mensen moet je zorgvuldig zijn en zeker ruimte toelaten voor reflectie en correctie.

Je hebt het hierbij over tijdelijk, ikzelf en meerdere mensen hier twijfelen toch over de tijdelijkheid. Meer als een jaar gaat bij mij ook buiten de zone "tijdelijk".

Een de Jonge die steeds met veel bravoure over van alles kletst maar niet waarmaakt helpt nou ook niet echt om steun te behouden van de bevolking. Mijn indruk is ook dat ie steeds arroganter wordt en helemaal niet tegen tegengas kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:16
Metro2002 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:05:
[...]

Dat is nogal simpel: Je voert een maatregel in, wacht 2 weken en kijkt of er iets gebeurd. Zo niet dan schrap je die maatregel en voer je de volgende in. .
Groot nadeel van die manier: stel je voert 3x een "verkeerde/niet werkende" maatregel in, dan heb je al 6 weken "niet werkende" maatregelen.
En daarop volgend dus vollopende ziekenhuizen en/of doden.

Door het stapelen van maatregelen (wat de overheid nu doet), is dat risico dus minder. Stel je voert 10 maatregelen in, waar 5 van werken, dan heb je tenminste 5 die werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Dat is nogal simpel: Je voert een maatregel in, wacht 2 weken en kijkt of er iets gebeurd. Zo niet dan schrap je die maatregel en voer je de volgende in.
Leuk, het is maart 2020 en we beginnen met 1 maatregel. Twee weken later (we zitten nu op 250 doden per dag) blijkt die niet te werken en schaffen we die af voor een andere. Weer twee weken later (500 doden per dag) is dat 'm ook niet. Of is de opvolging het probleem en niet de maatregel ? Misschien iets meer handhaven en straffen maar dan wel een wettelijke basis daarvoor maken, zijn we weer een paar weken verder. Of zijn er misschien combinaties van maatregelen die effectiever samen zijn dan los, je bent zo 20 iteraties verder en met 2 weken per stuk is het al 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
[...]

Dat is nogal simpel: Je voert een maatregel in, wacht 2 weken en kijkt of er iets gebeurd. Zo niet dan schrap je die maatregel en voer je de volgende in. En van sommige maatregelen zoals verkoop van alcohol na 8u en een avondklok kun je op je vingers natellen dat dat geen tot amper effect heeft. Ook kun je kijken naar de intelligente lockdown van vorig jaar toen bv de bouwmarkten en tuincentra wel open bleven en we wél fors dalende cijfers hadden dus waarom doe je die nu ineens wel dicht. Wat zijn de verschillen toen en nu, werd er toen bv meer thuisgewerkt? (dat is vrij zeker gezien de drukte op de weg nu en de drukte op de weg vorig jaar maart), dan moet je dáár als overheid meer op sturen en beleid op maken.
Kijk naar andere landen wat daar wel en niet gewerkt heeft, kijk naar het verleden, kijk naar wat de wetenschap zegt (en daar hoort ook de wetenschap van menselijk gedrag bij!) etc.

Die maatregelen die er nu allemaal op elkaar gestapeld zijn heeft meer kwaad dan goed gedaan door complete afbraak van het draagvlak waardoor mensen ook de wel werkende maatregelen zijn gaan negeren.
Dus voor iedere maatregel 2 weken, dat is tijd die we niet hadden en hebben, want tenzij je dan meteen bij de eerste maatregel een maatregel hebt die het aantal besmettingen flink reduceert, ben je weken/maanden verder voordat je genoeg maatregelen hebt om de besmettingen voldoende in te dammen, maar is de zorg al compleet overbelast en dat willen we ook niet.

Wat er toen werkte en nu niet, toen was er nog een gevoel van urgentie en viel het zwabberen van de overheid niet zo op, nu zijn we een jaar verder en is iedereen er wel klaar mee en is de vaccinatiestrategie van de overheid een complete puinzooi te noemen die geen enkele urgentie uitstraalt. Ondertussen roepen burgemeesters allemaal keihard dat er versoepeld moet worden, spreekt het kabinet over versoepelingen terwijl de cijfers nog ruk zijn, dat werkt draagvlak ook niet in de hand. Het stapelen is het probleem niet, iedereen die dat beweert wil namelijk maar 1 ding en dat is meteen alles afschaffen ongeacht de gevolgen, het probleem is dat de overheid zelf compleet geen urgentie meer uitstraalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:34:
We lopen nog 2 maandjes achter op de uk.. Maar daar lijkt corona wel verleden tijd. Factor 10 lagere besmettingen dan in nl.
Ik vind het lastig om te bepalen hoeveel tijd we achter de UK aan lopen. Toen de UK begon waren er beduidend minder vaccins op de markt, kort nadat wij begonnen kwam dat veel beter op gang. Ook hebben wij een andere strategie, wij stellen de tweede prikken niet uit zoals de UK dat wel doet.

Dat we erachteraan lopen is natuurlijk een feit, maar ik ben heel erg benieuwd waar we beiden staan op zeg 1 augustus.

Ik vind een vergelijking met andere landen, op elk gebied met betrekking tot Corona, erg lastig. Als je dan wil vergelijken dan zijn eigen enkel België en Duitsland enigszins bruikbaar. En zover ik in de cijfers zie, en uit eigen ervaring kan vertellen met familie in Duitsland, ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel. Het ene moment scoort België iets beter, dan Nederland en vervolgens weer Duitsland. Maar als je naar het geheel kijkt, is het allemaal vrijwel gelijk.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Voor degenen die nog een handeltje zoeken, een teststraat runnen is voorlopig een potentiële goudmijn. Met de 'testsamenleving' op komst zal daar aardig wat te verdienen zijn.
Transportman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:50:
Het gaat dus om gevallen die achteraf gezien niet aan de voorwaarden van de steun voldeden en daarom (een deel) moeten terugbetalen. Dat de voorwaarden krom zijn en dat het krom is dat ze nu het nog steeds slecht gaat al aan het terugvorderen zijn, dat mag de politiek zichzelf ook echt wel aanrekenen, maar onder aan de streep is het geld dat ze anders ook niet gehad zouden hebben. Voor het deel waar ze wel recht op hadden zal het in 1x terugbetalen niet van toepassing zijn.
Het probleem zal veelal zijn dat die bedrijven geen geld hebben liggen meer, vooral het MKB is hard getroffen. Tot voorkort werd enkel loonkosten redelijk vergoed, maar overige vaste lasten kreeg je een eenmalige fooi voor van 4000 euro. Bedrijven hebben lopen interen op hun reserves tot ze weer open mochten gaan. Nadat er weer geld in het laatje kwam moesten ze weer terugbetalen, maar kwam dus bij dat de overheid ook weer besloot dat sectoren dicht moesten. De verrekening komt dan net binnen op een moment dat de geldstroom weer stopt. Zelfs een betalingsregeling heeft weinig zin als er geen inkomsten zijn om deze uit te bekostigen. Ze kunnen die evaluaties beter uitstellen tot over een jaar of langer, dan kunnen de bedrijven weer een beetje spek op hun botten krijgen voor ze terug moeten betalen. Nu zal de overheid dan onbedoeld ondernemers net het laatste zetje geven.
Transportman schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:15:
Het stapelen is het probleem niet, iedereen die dat beweert wil namelijk maar 1 ding en dat is meteen alles afschaffen ongeacht de gevolgen
Dat is een absurde bewering. Je kan prima maatregelen aanwijzen die kolder zijn zonder meteen het hele pakket af te wijzen. Het samenvoegen van maatregelen in de berekeningen van het RIVM is weinig anders dan creatief boekhouden, zie ook de hele discussie rondom de effectiviteit van de avondklok. Volgens Van Dissel kunnen ze elke maatregel apart becijferen, maar het kabinet vroeg daar niet om. Dus kan het kabinet maanden lang roepen dat de avondklok een soort van wel werkt, maar we weten het niet zeker want je kan het niet los zien van het een-bezoeker-advies. Dat werkte in zoverre dat ze maar nipt hun critici voorblijven drie maanden lang, maar met elke verlenging neemt het ongeloof toe.

Het kabinet doet weinig aan reflectie en vooral aan reflexen door als het even tegen zit weer op alle knoppen te drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:27:
[...]

Ik vind het lastig om te bepalen hoeveel tijd we achter de UK aan lopen. Toen de UK begon waren er beduidend minder vaccins op de markt, kort nadat wij begonnen kwam dat veel beter op gang. Ook hebben wij een andere strategie, wij stellen de tweede prikken niet uit zoals de UK dat wel doet.

Dat we erachteraan lopen is natuurlijk een feit, maar ik ben heel erg benieuwd waar we beiden staan op zeg 1 augustus.

Ik vind een vergelijking met andere landen, op elk gebied met betrekking tot Corona, erg lastig. Als je dan wil vergelijken dan zijn eigen enkel België en Duitsland enigszins bruikbaar. En zover ik in de cijfers zie, en uit eigen ervaring kan vertellen met familie in Duitsland, ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel. Het ene moment scoort België iets beter, dan Nederland en vervolgens weer Duitsland. Maar als je naar het geheel kijkt, is het allemaal vrijwel gelijk.
En wij "jatten" niet de vaccins van anderen en wij leveren daadwerkelijk ook vaccins aan Covax.
Het is zoveel breder dan alleen de leveringen waar je afhankelijk van bent.

De UK (en de US)is alleen maar asociaal ikke ikke ikke aan het doen. Ja, zo kan ik het ook. En Israel betaalt een hoge prijs (en verkoopt ook even de data van hun bevolking aan de farmaceut) om vooraan te staan. En ook daar gebeuren schandalige dingen (Palestijnen die niets krijgen enz)

Als je die aso landen weglaat doen we het echt zo slecht nog niet, wat er geleverd is, is weggeprikt. Alleen dat uberdomme stoppen met AZ is echt een gigantische flater.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Hoewel ik van dag 1 voorstander ben geweest van dingen proberen ben ik het niet met je eens. In tijden van crisis kan je niet aankomen met pappen en nathouden. Er is geen andere optie dan volle kracht op de rem.

De stapeling heeft mijn inziens veel voordelen, het loslaten gaat veel eenvoudiger. Dat heb je vorig jaar ook kunnen zien, door stapsgewijs los te laten hebben we een mooie zomer kunnen beleven.

Alcoholverbod na 20.00, dat lijkt mij duidelijk.

Die avondklok die niks zou doen, dat roeptoeteren een hoop mensen al maanden. En dat zouden we dan op ons vingers kunnen natellen, op ons klompen kunnen aanvoelen, zelf bedenken dat... maar wanneer komt iemand met concreet bewijs? De experts en onderzoekers geven aan dat dit ongeveer 10 procent van de besmettingen scheelt en in veel andere landen hebben ze deze maatregel ook met succes toegepast of passen die nu toe. Ik ben wel eens benieuwd naar enig bewijs dat het een zinloze maatregel zou zijn. En dan bedoel ik niet op basis van de onderbuik, maar op basis van feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 13:16
[...]

Ik zou OOK gevaccineert worden. Maar ik zit tevens in een prikteam. En de vaccinaties zijn dus allemaal afgezegd., Als in ; we gaan geen prikken zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:33:
[...]

En wij "jatten" niet de vaccins van anderen en wij leveren daadwerkelijk ook vaccins aan Covax.
Het is zoveel breder dan alleen de leveringen waar je afhankelijk van bent.

De UK (en de US)is alleen maar asociaal ikke ikke ikke aan het doen. Ja, zo kan ik het ook. En Israel betaalt een hoge prijs (en verkoopt ook even de data van hun bevolking aan de farmaceut) om vooraan te staan. En ook daar gebeuren schandalige dingen (Palestijnen die niets krijgen enz)

Als je die aso landen weglaat doen we het echt zo slecht nog niet, wat er geleverd is, is weggeprikt. Alleen dat uberdomme stoppen met AZ is echt een gigantische flater.
Eens, behalve het stukje over AZ. Laten we dat aub nog even afwachten, komende week wordt de strategie aangepast en kan het zijn dat het allemaal goed meevalt. Zullen we daar op 1 mei op terugkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het bewijs voor dat de avondklok niets doet is dat je gewoon al je contacten in de overgebleven uren kan persen. Een self fulfilling prophecy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
LZ86 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:33:
[...]
Alleen dat uberdomme stoppen met AZ is echt een gigantische flater.
Eensch.
Gewoon doorprikken, immers, de kans dat je de envelop openmaakt waarin staat dat je de hoofdprijs in de loterij hebt gewonnen EN tegelijkertijd dodelijk getroffen wordt door de bliksem is simpelweg hoger.

Overigens, ook bij onze zuiderburen gaan stemmen op om nog maar even te wachten met het openen van de horeca, de Belgische coronacommissaris Pedro Facon (van het Overlegcomité) adviseert om pas half mei te gaan denken aan heropenen, het is nu nog te risicovol. Aanvankelijk wilde de autoritieiten op 1 mei al gaan heropenen. Bron: NOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CMD-Snake schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:33:
Voor degenen die nog een handeltje zoeken, een teststraat runnen is voorlopig een potentiële goudmijn. Met de 'testsamenleving' op komst zal daar aardig wat te verdienen zijn.
Ik zou sowieso wegblijven bij de commerciële teststraten, wie weet wat ze allemaal met je persoonsgegevens doen.

Daarom kan het vaccinatiebewijs niet snel genoeg onderdeel zijn van de coronapas, dan is er geen reden meer om langs zo'n straat te gaan.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:37:
[...]

Eens, behalve het stukje over AZ. Laten we dat aub nog even afwachten, komende week wordt de strategie aangepast en kan het zijn dat het allemaal goed meevalt. Zullen we daar op 1 mei op terugkijken?
Ik bedoel niet echt dat het langer zou duren zonder AZ, want dat moet ik ook nog maar zien inderdaad, zeker omdat een Pfizer ook al sneller en meer heeft geleverd, de US snel gaat en dan toch ook maar gaat exporteren als ze klaar zijn en een Janssen dat een hoop gaat leveren de komende maanden.

Ik bedoel meer dat het onderbuikgezeik van het CBG en de gezondheidsraad het vertrouwen van de twijfelaars die je makkelijk binnen had kunnen houden voor een prik een flinke knauw heeft gekregen door dat chaotische , visieloze nonbeleid omtrent de AZ prik, en allemaal compleet onnodig.

Overigens heeft de huisarts mijn schoonmoeder toch zover gekregen die prik gewoon te nemen, dus ze heeft m gehad. Dus zelfs na alle gezeik is er nog hoop ;)

En ook mijn ervaringen op de IC qua leeftijd van de patienten blijken breder gedeeld te worden. Veel jonge patienten, zelfs 30ers die doodziek bij ons liggen door corona.
https://www.ad.nl/binnenl...-gaat-niet-goed~ad451fd5/

[ Voor 19% gewijzigd door LZ86 op 10-04-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:47
Iemand ervaring met het laten testen van een kind van bijna 2 jaar ? Hoe dit bijv in zijn werking gaat. De testen voor volwassenen vindt ik niet zo vriendelijk laat staan voor een kind.

Hij is snotterig, niezen, hoezen, trillen en koorts.

Volgens de Rijksoverheid website kun je of laten testen of in quarantaine voor x aantal dagen.

Kinderen zijn wel vaker snotterig/ziek.
Mij part gaan wij intern in quarantaine maar als het een kindvriendelijke test is dan kunnen we daar altijd nog voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
KillerAce_NL schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:06:
[...]
Je hebt het hierbij over tijdelijk, ikzelf en meerdere mensen hier twijfelen toch over de tijdelijkheid. Meer als een jaar gaat bij mij ook buiten de zone "tijdelijk".
De wet waarin de COVID-19 maatregelen zijn vastgelegd is niet voor niets een tijdelijke wet. Deze moet elke 3 maanden met instemming van de regering worden verlengd. Zodra het mogelijk is wordt deze wet ook weer afgeschaft (want tijdelijk).
En dat sommige het wat lang vinden duren voordat dat kan kan je de regering niet aanrekenen. Dit virus is wereldwijd verspreid en muteert ook nog eens. De regering adviseert vervolgens de bevolking om maatregelen na te leven om die verspreiding in te dammen. Wanneer teveel mensen de kop in het zand steken en zeggen "Het duurt me te lang" of "Ik heb het zo moeilijk" dan blijft het virus zich verspreiden en duurt het langer voordat de tijdelijk wet ingetrokken kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Signs schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:57:
Iemand ervaring met het laten testen van een kind van bijna 2 jaar ? Hoe dit bijv in zijn werking gaat. De testen voor volwassenen vindt ik niet zo vriendelijk laat staan voor een kind.

Volgens de Rijksoverheid website kun je of laten testen of in quarantaine voor x aantal dagen.

Mij part gaan wij intern in quarantaine maar als het een kindvriendelijke test is dan kunnen we daar altijd nog voor gaan.
ik heb mijn kinderen al laten testen.

Als je er zelf niet spastisch over doet is er niets aan de hand. Het was nog een soort leuke beleving voor ze hoe de lokale GGD lokatie het had aangepakt voor de kids.

De GGD is ook gestopt met de diepnasale test bij de kleintjes, dus het stelt amper wat voor.

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 10-04-2021 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:45

Skinny

DIRECT!

Met mijn kleine van 5 en een paniekpuber van 11 heb ik er een feestje / challenge van gemaakt 8) . Allebei al twee keer zonder problemen erdoorheen. De kleinste krijgt zelfs een dapperheids diploma en tot nu toe zijn de medewerkers ook echt super. Gewoon zelf relaxed doen, dan zijn je kinderen dat over het algemeen ook. Succes!

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:52:
[...]

Ik bedoel niet echt dat het langer zou duren zonder AZ, want dat moet ik ook nog maar zien inderdaad, zeker omdat een Pfizer ook al sneller en meer heeft geleverd, de US snel gaat en dan toch ook maar gaat exporteren als ze klaar zijn en een Janssen dat een hoop gaat leveren de komende maanden.

Ik bedoel meer dat het onderbuikgezeik van het CBG en de gezondheidsraad het vertrouwen van de twijfelaars die je makkelijk binnen had kunnen houden voor een prik een flinke knauw heeft gekregen door dat chaotische , visieloze nonbeleid omtrent de AZ prik, en allemaal compleet onnodig.
Wat ik lastig vind is dat ik niet denk dat je dit enkel de overheid kunt verwijten. Constant zie ik mensen in de media die daar niets te zoeken hebben, ze zijn allemaal zo aandachtsgeil als wat. Bijvoorbeeld de OMT leden die te pas en te onpas met hun gezicht op TV willen. Het is praktisch onmogelijk gebleken om vanuit 1 centraal punt iets te communiceren, voor dit kan gebeuren staat er wel weer een of andere nitwit op TV te kwaken wat hij of zij ervan vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa

Wat is er niet vriendelijk aan zo'n test? Kinderen houden er niks aan over hoor. Het zijn vaak de ouders die een paniekgevoel bij de kinderen aanpraten met als gevolg dat ze al bang naar zo'n test toe gaan. Gewoon vertellen hoe zo'n test in zijn werk gaat, dat het misschien een beetje een onaangenaam gevoel is maar dat dat er gewoon bij hoort. Maak er maar een avontuur van, zoiets als in een boom klimmen en van 1 meter hoogte, zonder erg, er uit vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
LZ86 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:59:
[...]

ik heb mijn kinderen al laten testen.

Als je er zelf niet spastisch over doet is er niets aan de hand. Het was nog een soort leuke beleving voor ze hoe de lokale GGD lokatie het had aangepakt voor de kids.

De GGD is ook gestopt met de diepnasale test bij de kleintjes, dus het stelt amper wat voor.
Klinkt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Drardollan schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:03:
[...]

Wat ik lastig vind is dat ik niet denk dat je dit enkel de overheid kunt verwijten. Constant zie ik mensen in de media die daar niets te zoeken hebben, ze zijn allemaal zo aandachtsgeil als wat. Bijvoorbeeld de OMT leden die te pas en te onpas met hun gezicht op TV willen. Het is praktisch onmogelijk gebleken om vanuit 1 centraal punt iets te communiceren, voor dit kan gebeuren staat er wel weer een of andere nitwit op TV te kwaken wat hij of zij ervan vindt.
Neuh, de Jonge neemt ook maar advies over. Zou zelfmoord zijn als ie advies van een gezondheidsraad negeert.

Maar dat die raad tegen EMA beleid ingaat is van den zotte. Gewoon tegen de wetenschap in adviseren om het eigen straatje schoon te houden.
@RoD heeft dit in het vaccinatie topic goed uit de doeken gedaan. Aanrader om daar even te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
Yaksa schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:03:
[...]

Wat is er niet vriendelijk aan zo'n test? Kinderen houden er niks aan over hoor. Het zijn vaak de ouders die een paniekgevoel bij de kinderen aanpraten met als gevolg dat ze al bang naar zo'n test toe gaan. Gewoon vertellen hoe zo'n test in zijn werk gaat, dat het misschien een beetje een onaangenaam gevoel is maar dat dat er gewoon bij hoort. Maak er maar een avontuur van, zoiets als in een boom klimmen en van 1 meter hoogte, zonder erg, er uit vallen.
Hij is nog geen 2 jaar maar ik snap je 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:35
Cheezborger schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:07:
[...]

Ik zie het nu inderdaad:

[Afbeelding]

Ik zie met deze huidige cijfers geen wonderlijk daling komen in mei zoals deze zich vorig jaar voordeed. Ik denk nog steeds dat de situatie van mei 2020 en mei 2021 niet te vergelijken zijn met elkaar. De maand mei is al over 3,5 week. Zo ver is dat niet meer. Zeker als we nu gaan versoepelen en het vaccineren zo traag blijft gaan.
Maar goed, misschien ben ik te pessimistisch geworden. En ik ben gelukkig geen viroloog. :+
Wat kunnen hier nou de oorzaken voor zijn? Zijn de nieuwe varianten toch dodelijker of wordt je er zieker van?
Zijn er echt meer besmetting nu dan vorig jaar?
Wordt men sneller opgenomen in het ziekenhuis dan mei 2020?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:43
[...]

Maar hadden we die ook echt binnen kunnen houden? Zeker weten zullen we het nooit maar met alle (social) media en het reguliere internet is de wereld zo klein dat besluiten die hier genomen worden altijd vergeleken kunnen en zullen worden met besluiten en beleid in andere (omringende) landen inclusief cherry picking afhankelijk van je standpunt over het gehele corona en vaccinatie gebeuren.
Zolang als de discussies over corona en beleid hier al lopen komen dagelijks allerlei vergelijkingen voorbij met landen over de hele wereld. Waarom zou dat anders zijn voor een besluit over een vaccin?

Had overigens zelf meer informatie willen zien over ingeschatte risico's per leeftijdsgroep en dergelijke. Het stoppen kan ik tot op zekere hoogte begrijpen maar de informatie rondom het besluit had anders en beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:06:
[...]

Neuh, de Jonge neemt ook maar advies over. Zou zelfmoord zijn als ie advies van een gezondheidsraad negeert.

Maar dat die raad tegen EMA beleid ingaat is van den zotte. Gewoon tegen de wetenschap in adviseren om het eigen straatje schoon te houden.
@RoD heeft dit in het vaccinatie topic goed uit de doeken gedaan. Aanrader om daar even te lezen.
Nederlanders willen, net als Duitsers, geen enkel risico lopen. Daar zit hem het echte probleem. AZ is een prima vaccin en de voordelen wegen duidelijk op tegen de nadelen. Maar in Nederland (en ook Duitsland) wordt dan gezegd dat als het jou treft dat dit onvergefelijk is. De overheid kan eigenlijk niets anders doen dan stoppen en weer advies vragen en onderzoek doen. Anders hebben ze het voor een andere groep weer gedaan. We lopen in een cirkeltje.

Maar ik heb in het vaccinatie topic ook al aangegeven, ik heb er niet veel moeite mee. Laat AZ er maar slecht opstaan, als dat zorgt dat we snel en probleemloos Pfizer/Moderna/Janssen kunnen prikken dan vind ik dat het waard. AZ levert relatief weinig en zeer grillig, het is geen ramp als we die slachtofferen, belangrijker is de algehele vaccinatiebereidheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

Eigen kinderen niet, maar wel redelijk wat kinderen in onze omgeving. Ik heb geen enkel negatief verhaal gehoord (gelukkig wel negatieve uitslagen ;) ). Sinds begin april zijn de stokjes korter en hoor veel goede verhalen over leuke GGD mensen die er iets leuks van maken.

Ik zou er geen drama van maken en gewoon gaan. Dan heb je zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:25

Brons

Fail!

Drardollan schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:35:
[...]

Die avondklok die niks zou doen, dat roeptoeteren een hoop mensen al maanden. En dat zouden we dan op ons vingers kunnen natellen, op ons klompen kunnen aanvoelen, zelf bedenken dat... maar wanneer komt iemand met concreet bewijs? De experts en onderzoekers geven aan dat dit ongeveer 10 procent van de besmettingen scheelt en in veel andere landen hebben ze deze maatregel ook met succes toegepast of passen die nu toe. Ik ben wel eens benieuwd naar enig bewijs dat het een zinloze maatregel zou zijn. En dan bedoel ik niet op basis van de onderbuik, maar op basis van feiten.
Is het niet zo dat die 10% gebaseerd is op avondklok + max 1 bezoeker? Volgens mij schrijft niemand 10% aan de avondklok alleen toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Brons schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:18:
[...]

Is het niet zo dat die 10% gebaseerd is op avondklok + max 1 bezoeker? Volgens mij schrijft niemand 10% aan de avondklok alleen toe.
Dat weet ik niet, dat kan goed. Mijn eigen ervaring (N=1) is dat men het 1 bezoeker advies totaal negeert en de avondklok opvolgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:25

Brons

Fail!

Het maakt nogal uit als je zegt dat de tegenstanders moeten bewijzen dat het niet werkt omdat experts en onderzoekers het 10% effect geven terwijl dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-10 21:52

Vuvuzela

My spire is forming

Brons schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:18:
[...]

Ja. Samen zouden ze tussen 8 en 13% geschat zitten.. daar hebben ze die 10% van gemaakt. Maar ondertussen is de avondklok naar 10 uur gegaan. Dus ook in de avond is er genoeg tijd om op bezoek te gaan.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:06
En ook mijn ervaringen op de IC qua leeftijd van de patienten blijken breder gedeeld te worden. Veel jonge patienten, zelfs 30ers die doodziek bij ons liggen door corona.
Hebben we het in deze context over relatief jonge mensen met onderliggende aandoeningen en/of obesitas? Of is het een dwarsdoorsnede van de bevolking?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 16:43

Meestal zeer goed nieuws show op de zaterdag qua uitstroom.
Maar nu toch weer forse bruto instroom in de kliniek, wat resulteert in een kleine netto uitstroom...

Hoopte zo dat we dad vaccinatie effect sneller gingen zien 😕

[ Voor 60% gewijzigd door Stinger_Ventura op 10-04-2021 14:04 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:01:
Hebben we het in deze context over relatief jonge mensen met onderliggende aandoeningen en/of obesitas? Of is het een dwarsdoorsnede van de bevolking?
Voor aantal aandoeningen naar leeftijd bij opname zie p. 7 en 14:

https://stichting-nice.nl/covid-19-publications.jsp

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:01:
[...]

Dwarsdoorsnede. Al heeft de meerderheid nog steeds wel overgewicht. Maar er liggen nu veel relatief jonge mensen zonder medische voorgeschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:02:
[Embed]

Meestal zeer goed nieuws show op de zaterdag qua uitstroom.
Maar nu toch weer forse bruto instroom in de kliniek, wat resulteert in een kleine netto uitstroom...

Hoopte zo dat we dad vaccinatie effect sneller gingen zien 😕
Nope, ze hebben daarvoor helaas niet de juiste groep eerst gevaccineerd. De covid verpleegafdelingen zullen wellicht al een klein effect merken. Maar de IC groep zijn nog steeds niet aan de beurt voor vaccinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-10 08:57
Nog even terug naar dit bericht van 9 april want ik snap hem niet helemaal:
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) verzoekt de Regionale Overleggen Acute Zorg (ROAZ-regio’s) op te schalen naar landelijk 1.550 IC-bedden. Dat vraagt om verdere afschaling van reguliere zorg. In alle regio’s is momenteel een tekort aan IC-capaciteit.
https://lcps.nu/lnaz-scha...ns-tekort-aan-capaciteit/

Als je er 100 IC bedden bij regelt, dan heb je toch ook juist wat extra ruimte voor de reguliere zorg (of zijn we handjes aan het verplaatsen?).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag (serieuze vraag, geen complot gedoe), maar is er een verband te zien tussen persconferenties en testresultaten? Het valt mij op dat elke keer zodra een persconferentie er aan komt, de besmettingen enorm stijgen. Is hier een verklaring voor? Laten we ons vaker testen naar aanloop? Of gedragen we ons beter na elke persconferentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
LZ86 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:13:
[...]

Dwarsdoorsnede. Al heeft de meerderheid nog steeds wel overgewicht. Maar er liggen nu veel relatief jonge mensen zonder medische voorgeschiedenis.
Is dat nu gewoon toeval? Of komt het door veranderingen in het virus? Of juist gedrag van mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
henkzelf schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:25:
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) verzoekt de Regionale Overleggen Acute Zorg (ROAZ-regio’s) op te schalen naar landelijk 1.550 IC-bedden. Dat vraagt om verdere afschaling van reguliere zorg. In alle regio’s is momenteel een tekort aan IC-capaciteit.

Als je er 100 IC bedden bij regelt, dan heb je toch ook juist wat extra ruimte voor de reguliere zorg (of zijn we handjes aan het verplaatsen?).
Je verplaatst handjes. Zo weet ik bijv dat mijn endocrinoloog op de corona afdelingen heeft gewerkt vorige keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
LZ86 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:14:
Nope, ze hebben daarvoor helaas niet de juiste groep eerst gevaccineerd. De covid verpleegafdelingen zullen wellicht al een klein effect merken. Maar de IC groep zijn nog steeds niet aan de beurt voor vaccinatie
Maar zoals je zelf al opmerkt met de observatie over leeftijden maakt dat voor de bezetting niets uit zolang de overheid in Nederland een IC bezetting van 500-800 ‘normaal’ lijkt te vinden.

Als de huidige populatie gevaccineerd wordt en we een R>1 hebben, worden er vanzelf genoeg jongere niet gevaccineerden ziek en komen die dus op de IC. Net zolang totdat er niet meer mensen zijn die ziek genoeg kunnen worden. Hoewel ze dan wellicht uit het buitenland naar Nederland kunnen komen.

Maatregelen die nodig zijn om R=1 te halen hebben niks te maken met de IC bezetting. Als de bezetting nihil is, dan zijn precies dezelfde maatregelen nodig om dat aantal nihil te houden. Waarom er dus een continue bezetting van honderden mensen op de IC moet zijn is mij een raadsel.
giantgiantus schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:25:
Is dat nu gewoon toeval? Of komt het door veranderingen in het virus? Of juist gedrag van mensen?
Het meest plausibele lijkt mij eigenlijk dat we vaccineren van oud naar jong, al dan niet in combinatie met gedrag of varianten.
Basekid schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:29:
Je verplaatst handjes. Zo weet ik bijv dat mijn endocrinoloog op de corona afdelingen heeft gewerkt vorige keer.
Bij acute nood kan het natuurlijk nodig zijn, maar wat er echt moet gebeuren is de instroom beperken uiteraard. De groei is (of was) exponentiëel bij een R>1. Als de R>1 zijn die 100 bedden over een tijdje ook weer bezet en hebben we vervolgens nog meer uitgestelde zorg als dat inderdaad aankomt op verplaatsen van handen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yaksa schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:58:
[...]

De wet waarin de COVID-19 maatregelen zijn vastgelegd is niet voor niets een tijdelijke wet. Deze moet elke 3 maanden met instemming van de regering worden verlengd. Zodra het mogelijk is wordt deze wet ook weer afgeschaft (want tijdelijk).
En dat sommige het wat lang vinden duren voordat dat kan kan je de regering niet aanrekenen. Dit virus is wereldwijd verspreid en muteert ook nog eens. De regering adviseert vervolgens de bevolking om maatregelen na te leven om die verspreiding in te dammen. Wanneer teveel mensen de kop in het zand steken en zeggen "Het duurt me te lang" of "Ik heb het zo moeilijk" dan blijft het virus zich verspreiden en duurt het langer voordat de tijdelijk wet ingetrokken kan worden.
Dus alleen omdat ik dat zeg draag ik bij aan verspreiding ? Wat een kolder!
Men mag wel eens ophouden met de blame-game.
Ter jouw informatie: ik zit werk al vanaf het begin thuis en zie alleen heel af en toe een kleine bubbel aan mensen.

Ja ik ben er klaar mee, eat sleep repeat al die tijd al, gaat mij niet in de koude kleren zitten.
Het werk is ook veel chaotischer en drukker, je krijgt nu overal info binnen:
telefoon
teams oproepen
teams chat
Email
Whatsapp
Godganse tijd meetings omdat je nou eenmaal niet meer bij elkaar in de buurt zit.
Daarbij wordt er steeds meer gerommeld aan service windows omdat men nu continue moet kunnen werken. Steeds minder tijd om kritieke zaken uit te voeren of het wordt helemaal vooruit geschoven, wat weer leidt tot incidenten.

Geen ouderwets "ouwehoeren" af en toe om stoom af te blazen, geen ommetjes met collega's.
Erg monotoon, er bestaat niets voor niets iets als cabin-fever. Daar lijkt het toch wel erg op. Ik ben echt toe aan iig buiten activiteiten en weer mensen buiten mijn bubbel zien.

Ja ik snap het dat er ook mensen zijn die hier niet zo'n moeite mee hebben of zelfs helemaal niet omdat ze al een beetje solo-figuren zijn. Ik trek dit niet lang meer gaat echt wel richting overspannen/burn-out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
henkzelf schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:25:

Je hebt juist minder handjes voor de reguiliere zorg. Om die coronabedden te bemannen gaan er bij ons operatiekamers dicht en schaalt de chirurgie/orthopedie, interne geneeskunde en urologie bedden af.

Die 1550 bedden zal overigens waarschijnlijk ook wel de max gaan worden. Met die enorme ziekteuitval is het gewoon niet te doen om verder op te schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 15:32
Drardollan schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:13:
Maar ik heb in het vaccinatie topic ook al aangegeven, ik heb er niet veel moeite mee. Laat AZ er maar slecht opstaan, als dat zorgt dat we snel en probleemloos Pfizer/Moderna/Janssen kunnen prikken dan vind ik dat het waard. AZ levert relatief weinig en zeer grillig, het is geen ramp als we die slachtofferen, belangrijker is de algehele vaccinatiebereidheid.
Alleen is het nog de vraag of het in de publieke opinie ook zo blijft gaan.
Straks is er "one down" dus over AZ hoeven we het dan niet meer te hebben, dus wellicht gaat de "kritische" mens en de journalist dan over op de cijfers van de andere vaccins. En het lijkt me niet uitgesloten als je daar op een gegeven moment wat creatieve statistiek op lost kunt laten zodat het lijkt op die van AZ. En vervolgens kun je dan in gang zetten "met AZ zijn we om die reden gestopt, dus dan moeten we dat voor vaccin X ook doen.".
En dan zit je met een catch-22 .. ga je dan in retrospectief zeggen dat die beslissing op AZ niet nodig was, of stop je dan van lieverlee ook maar met de rest van de vaccins ?
Pagina: 1 ... 59 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.