Ik begrijp je wel en mijn post was ook helemaal niet naar jou persoonlijk gericht.KillerAce_NL schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:34:
[...]
Dus alleen omdat ik dat zeg draag ik bij aan verspreiding ? Wat een kolder!
Men mag wel eens ophouden met de blame-game.
Ter jouw informatie: ik zit werk al vanaf het begin thuis en zie alleen heel af en toe een kleine bubbel aan mensen.
Ja ik ben er klaar mee, eat sleep repeat al die tijd al, gaat mij niet in de koude kleren zitten.
Het werk is ook veel chaotischer en drukker, je krijgt nu overal info binnen:
telefoon
teams oproepen
teams chat
Godganse tijd meetings omdat je nou eenmaal niet meer bij elkaar in de buurt zit.
Daarbij wordt er steeds meer gerommeld aan service windows omdat men nu continue moet kunnen werken. Steeds minder tijd om kritieke zaken uit te voeren of het wordt helemaal vooruit geschoven, wat weer leidt tot incidenten.
Geen ouderwets "ouwehoeren" af en toe om stoom af te blazen, geen ommetjes met collega's.
Erg monotoon, er bestaat niets voor niets iets als cabin-fever. Daar lijkt het toch wel erg op. Ik ben echt toe aan iig buiten activiteiten en weer mensen buiten mijn bubbel zien.
Ja ik snap het dat er ook mensen zijn die hier niet zo'n moeite mee hebben of zelfs helemaal niet omdat ze al een beetje solo-figuren zijn. Ik trek dit niet lang meer gaat echt wel richting overspannen/burn-out.
Maar afgaande op jouw reactie is er door de leiding van het bedrijf waar je werkt niet goed nagedacht over de structuur hoe mensen thuis zouden moeten gaan werken.
Er zit zo te zien hoegenaamd geen structuur in. Er worden geen afspraken gemaakt om op vaste tijden de mail te checken bijvoorbeeld (2 x per dag checken is meer dan voldoende). En waarom zou je niet, als je thuiswerkt, kunnen zeggen: "Hé jongens, ik ben even met wat belangrijks bezig, ik wens de komende 2 uur niet gestoord te worden".
En kaart bij de leiding aan dat sommige zaken niet vooruit geschoven kunnen worden.
Verder; leef gezond, eet gezond, zorg voor een rustige werkomgeving, ga om de paar uur een rondje lopen in de wijk waar je woont (ouwehoeren kan je ook met de buurvrouw die de hond uitlaat), maak wat vaker een afspraak (gewoon overdag) met iemand buiten jouw bubbel. Denk in mogelijkheden, niet in problemen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former