Acties:
  • +6 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
In de media stond er een verhaal dat er steeds meer jonge mensen op de IC liggen, ik ben eens met de data aan de slag gegaan, echter dit blijkt onzin te zijn, gegevens komen uit open data stichting nice.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imQz6e2OULcAn5r7vEyqltLQDLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iwL8uNWieScyrRQkszUubfCU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrbTgaGfE4kzBj1SfrJHAlK9qdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/76YCVZunU4O3UDMBFwseDEZt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:39
CMD-Snake schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:18:
[...]

De Jonge heeft in elk geval weer een fraaie kuil voor zichzelf gegraven. Als hij dinsdag besluit mensen weer blij te maken met een dode mus, dan kan je denk ik horen hoeveel het draagvlak zakt. De verwachting is al gewekt en geen hoeveelheid 'als' en 'maar' die hij daarna wilde inbouwen als voorbehoud gaat dat verandering in brengen. Wat dat betreft dwingen ze zichzelf, ze zullen iets moeten nu komende dinsdag.
Nee, mensen hebben weer gehoord wat ze willen horen, maar de boodschap is gewoon dat er versoepeld wordt ALS de cijfers het toelaten. Is het ook altijd al geweest, het is niet nu opeens anders. Dat jij dat niet kan begrijpen kan ik niet begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:24
Dennis1812 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:17:
[...]

Kleinkind/kind dat op bezoek komt? Niet iederen opa en oma houd het vol hun kinderen meer dan een jaar niet te knuffelen.
Supermarkten?
Besmet op het werk? Risicogroep of niet. Als je werkt in een beroep wat niet thuis kan moet je toch komen. Je krijgt niet betaald om thuis te zitten.
Ik heb een beroep waarvoor ik niet naar kantoor hoef. Toch verwacht mijn werkgever dat er ten minste 2 collega’s per afdeling (5 afdelingen in een vrij grote kantoortuin) aanwezig zijn.

Ook zitten er regelmatig meerdere mensen in een relatief kleine ruimte om te vergaderen. Uiteraard ook zonder mondkapjes. Iets dat ook prima op afstand kan met MS Teams/Zoom etc.

Het deel dat hun werk niet kan vanuit thuis zit op een andere etage is met volle bak aanwezig. E.e.a. is wel verdeeld wat ruimtes en rookruimtes buiten etc, maar bij slecht weer staat men alsnog bij elkaar onder het afdakje te roken.

Ik heb mijn bezwaar al meermaals kenbaar gemaakt. Niet omdat ik niet graag een keer niet thuis werk, maar omdat we als bedrijf meer kunnen doen dan dat we doen.

Kinderen mogen weer (deels) naar school. Verspreiding onder kinderen -> richting (groot)ouders en op het werk weer onder collega’s....

Nu valt het bij ons gelukkig gigantisch mee met de besmettingen (iets van 3 in een jaar tijd) maar dat is mijn inziens meer geluk dan wijsheid.

En dan zijn er ook nog bedrijven waarbij men heel Corona een aanstellerij vind. Een vriend van mij klaagt soms steen en been over zijn collega’s omdat die gewoon nog een vrijdagmiddag borrel doen als vanouds én geen afstand houden.

En dat wat op het werk kan... kan thuis natuurlijk ook allemaal prima...

Ik mis handhaving op het kunnen thuiswerken in ieder geval. Lekker makkelijk om te zeggen dat ieder voor zich daar een verantwoordelijkheid in heeft.. niet iedereen zit in de positie (financieel) om het hard te gaan spelen met de baas...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Transportman schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:24:
[...]

Nee, mensen hebben weer gehoord wat ze willen horen, maar de boodschap is gewoon dat er versoepeld wordt ALS de cijfers het toelaten. Is het ook altijd al geweest, het is niet nu opeens anders. Dat jij dat niet kan begrijpen kan ik niet begrijpen.
Helemaal mee eens. De overheid heeft geen verwachtingen gewekt, dat hebben de figuren gedaan die het stukje gelezen hebben, maar het hierboven vetgemaakte stukje "gemakshalve" maar even "vergaten".... want ja, dat kwam beter uit in hun straatje hé....

Er is nooit gezegd dat per 21 april versoepelingen zouden komen, maar dat dat alleen kon gebeuren als de cijfers dat toelieten. En iedereen die zijn ogen open heeft kan zien dat dat overduidelijk niet het geval is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
We zullen dinsdag gaan zien, maar ik vermoed dat de teleurstelling overheerst als er niet versoepelt wordt. De Jonge had dit makkelijk overigens voor kunnen zijn, gewoon zijn mond houden. Hij is zijn eigen grootste vijand met die neiging tot freestylen zodra er een camera of dictafoon aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Dit, als een politicus iets in het vooruitzicht stelt, tja, dan is het of met veel mitsen en maren, of gewoon niet waar. Je kan er dus niet op rekenen. Daarom luister ik ook niet meer naar wat Hugo zegt of belooft. Ik zie het wel.

Als je puur naar de cijfers kijkt lijkt het mij dat je niet kan versoepelen.

Zou terrassen openen kunnen schelen in het aantal besmettingen? Ik denk van wel, maar goed, ik ga daar niet over (en ben toch geen terraszitter van nature ;) ) Ik zou zelf eerder meer zien in het versoepelen van buitensporten, maar ook daar ga ik niet over. We zien wel wat de “maatrgelenroulette” de komende tijd voor uitslag geeft.

Edit: @wildhagen gefixt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het is niet de Jonge maar degene die de 21 april naar de pers gelekt heeft die hier de schuld draagt. En die misschien wel z'n eigen glazen heeft ingegooid door zo de besmettingen te laten toenemen door iedereen die alvast een voorproefje neemt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:31:
[...]

Dit, als een politicus iets beloofd
De Jonge (of Rutte) heeft nooit beloofd dat er op 21 april versoepelingen zouden komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:45
CMD-Snake schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:30:
[...]

We zullen dinsdag gaan zien, maar ik vermoed dat de teleurstelling overheerst als er niet versoepelt wordt. De Jonge had dit makkelijk overigens voor kunnen zijn, gewoon zijn mond houden. Hij is zijn eigen grootste vijand met die neiging tot freestylen zodra er een camera of dictafoon aan gaat.
Gedeeltelijk eens, maar dan krijg je weer verhalen "ze zeggen niks", "ze zijn niet transparant", "ze bieden geen perspectief".

Nu had hij gewoon duidelijk gezegd "ALS de cijfers goed zijn".
Dat men selectief (of niet) luisteren kan hij weinig aan doen.

Merk dat De Jonge gewoon niks goed kan doen volgens een groot gedeelte van de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ryur schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:35:
[...]

Merk dat De Jonge gewoon niks goed kan doen volgens een groot gedeelte van de mensen.
Noem eens dingen die hij goed heeft gedaan volgens jou?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:37:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet in een discussie, dat is omgekeerde bewijslast.

Als je vind dat hij het niet goed doet, benoem dan de dingen die hij niet goed doet, en vooral, geef aan hoe het beter kan. Want aan alleen klagen hebben we niks.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
wildhagen schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:38:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet in een discussie, dat is omgekeerde bewijslast.

Als je vind dat hij het niet goed doet, benoem dan de dingen die hij niet goed doet, en vooral, geef aan hoe het beter kan. Want aan alleen klagen hebben we niks.
Nee hij stelt: Kan niks goed doen, daarom vraag ik: Noem mee gewoon 1 ding wat hij wel goed doet, kun je dat doen dan is de stelling ontkracht dat hij niks goed kan doen, de foute dingen? LOL kan er een hele trits noemen:

-Vaccininkoop uit handen van EU geven
-Niets digitaal voorbereid in de periode dat het vaccin in ontwikkeling was
-Zwalkend vaccinatie beleid qua prioriteit en volgorde
-Continue niet behalen van vaccinatie doelstellingen
-Slecht communicatie beleid ten opzichte van de veiligheid van AZ
-Geen centrale regie genomen het algehele vaccinatieprogramma
-Gaat op de foto zonder mondkapje
-Liegt gewoon voor de camera dat hij nooit heeft gezegd dat iedereen 1 Juni een eerste prik heeft gehad

Moet ik even doorgaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:37:
[...]

Hij houdt zich keurig aan de wetten die elke vorm van effectieve pandemie bestrijding blokkeren.

Grenzen blijven open. Testen is vrijwillig. Tracing is er niet. Gedwongen isolatie is er niet. Bijeenkomsten in huizen en kerken blijven mogelijk. Vaccinatie mag worden geweigerd en wordt gestopt zodra er een minuscuul risico is. Verspreiding van desinformatie mag onbeperkt worden gedaan. Delen van medische informatie tussen GGD's is geblokkeerd. Boetes zijn een fractie van wat je betaalt als je een pak melk in het schap hebt liggen dat 2 dagen over tijd is. Noodwetten doen er 9 maanden over te worden aangenomen.

Hem door een ander vervangen verandert hier niets aan, je krijgt misschien wel iemand die minder irritant overkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 11-04-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 11:34

Metro2002

Memento mori

IJzerlijm schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:32:
Het is niet de Jonge maar degene die de 21 april naar de pers gelekt heeft die hier de schuld draagt. En die misschien wel z'n eigen glazen heeft ingegooid door zo de besmettingen te laten toenemen door iedereen die alvast een voorproefje neemt.
Of door de scholen die open zijn........ Sinds de scholen weer open zijn schieten de besmettingen weer de lucht in maar intussen wordt er een discussie over de terassen aangewakkerd terwijl die nog niet eens open zijn en dus duidelijk niet de oorzaak van de huidige ellende kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raptorix
IJzerlijm schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:48:
[...]

Hij houdt zich keurig aan de wetten die elke vorm van effectieve pandemie bestrijding blokkeren.

Grenzen blijven open. Testen is vrijwillig. Tracing is er niet. Gedwongen isolatie is er niet. Bijeenkomsten in huizen en kerken blijven mogelijk. Vaccinatie mag worden geweigerd en wordt gestopt zodra er een minuscuul risico is. Verspreiding van desinformatie mag onbeperkt worden gedaan. Delen van medische informatie tussen GGD's is geblokkeerd. Boetes zijn een fractie van wat je betaalt als je een pak melk in het schap hebt liggen dat 2 dagen over tijd is. Noodwetten doen er 9 maanden over te worden aangenomen.

Hem door een ander vervangen verandert hier niets aan, je krijgt misschien wel iemand die minder irritant overkomt.
Dus hij doet vooral dingen goed waar hij toch geen invloed op heeft, mooi verwoord 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:52:
[...]

Dus hij doet vooral dingen goed waar hij toch geen invloed op heeft, mooi verwoord 8)7
Wat had een theoretische persoon X in dezelfde positie maar dan een 200 IQ genie anders moeten hebben gedaan ? Binnen wat die minister kan, dus niet uit de EU stappen of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:48
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:23:
In de media stond er een verhaal dat er steeds meer jonge mensen op de IC liggen, ik ben eens met de data aan de slag gegaan, echter dit blijkt onzin te zijn, gegevens komen uit open data stichting nice.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi en duidelijk, jouw grafieken. En waar kwam die bewering nu vandaan? Google levert me deze als meest actuele maar die gaat vooral over de toegenomen besmettingen eind maart en dan sterker onder jongeren en daarmee de hogere kans dat e rook meer jongeren op IC of zkh bed terecht komen. https://www.rtlnieuws.nl/...jfers-corona-rivm-toename

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:48
IJzerlijm schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:48:
[...]

Uhh, volgens de weekrapportage wordt er bij ruim 90% van de positieve meldingen een BCO gestart (ja, met wisselend succes). Of bedoel je iets anders met tracing?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
IJzerlijm schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:53:
[...]

Wat had een theoretische persoon X in dezelfde positie maar dan een 200 IQ genie anders moeten hebben gedaan ? Binnen wat die minister kan, dus niet uit de EU stappen of zo.
We waren al in onderhandeling, sterker nog de contracten lagen klaar om getekend te worden, echter ze werden door Brussel teruggefloten omdat we anders wel eens een te hoge prijs konden betalen.

Daarnaast was er qua vaccinatie strategie nauwelijks wat geregeld, zelfs toen de vaccins binnenkwamen was die sul nog niet klaar: We moeten wel nauwkeurig werken!

Ik kan zo een lijst maken van zaken waarvan van te voren al gewaarschuwd was: Doe dat nou niet!
Neem nu het hele afspraken maken, daar had de evenementensector al van gezegd: Wij willen dat graag verzorgen, maar nee hoor, laat 20 GGD'en maar zelf een beetje aankloten.

En zo kan ik wel door blijven gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
henkzelf schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:54:
[...]

Mooi en duidelijk, jouw grafieken. En waar kwam die bewering nu vandaan? Google levert me deze als meest actuele maar die gaat vooral over de toegenomen besmettingen eind maart en dan sterker onder jongeren en daarmee de hogere kans dat e rook meer jongeren op IC of zkh bed terecht komen. https://www.rtlnieuws.nl/...jfers-corona-rivm-toename
Dit artikel, ik heb de bewuste prof ook maar mijn cijfers gestuurd, blijf me verbazen dat zo iemand dit de wereld in stuurt zonder zich ook maar op feiten te baseren: https://www.ad.nl/binnenl...-gaat-niet-goed~ad451fd5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 19-10 10:55
Ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen dinsdag, zal vandaag wel het meeste alweer van "uitlekken".
Zelf in de horeca werkende hoop ik op een opening van de terrassen, maar heb het vermoeden dat ze het nog niet aan gaan durven met de hoge ziekenhuis cijfers.
Lijkt misschien verstandig om nog even te wachten een paar weken aangezien te vroeg versoepelen misschien zorgt voor een weer volledige lockdown een maand later en dat wil al echt helemaal niemand natuurlijk.

Maar kans is er wel dat ze heel veel gezeik gaan krijgen als ze niet gaan versoepelen deze dinsdag en dat ze toch wat draagvlak willen creeren en daardoor extra risico's gaan nemen.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
henkzelf schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:54:
[...]

Jammer alleen dat de laatste 1,5 maand er niet instaan. Ik zie op mijn IC een duidelijke verjonging van de populatie, en uit mijn contacten op andere IC's hoor ik hetzelfde de laatste paar weken. Amper meer 70+ en vooral 50ers met af en toe een uitschieter naar beneden. Kan aan de regio liggen, hier in de randstad. Maar het zijn geen unieke gevallen meer.

Overigens komt in China de aap uit de mouw en geven ze toe dat hun vaccin eigenlijk amper werkzaam is. Het haalt net aan de 50% effectiviteit. Daarom, beste mensen, vertrouwen we die landen met hun "vaccins" zoals China en Rusland niet.

En de huisartsen komen ook in opstand m.b.t. het AZ debacle https://nos.nl/nieuwsuur/...-motie-van-afkeuring.html

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 11-04-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:48

RayNbow

Kirika <3

Wat is exact de uitspraak die je hebt gelezen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A3qdbjO.png

Daarnaast, ^ wat is dit?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Stylze schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:00:
Ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen dinsdag, zal vandaag wel het meeste alweer van "uitlekken".
Zelf in de horeca werkende hoop ik op een opening van de terrassen, maar heb het vermoeden dat ze het nog niet aan gaan durven met de hoge ziekenhuis cijfers.
Lijkt misschien verstandig om nog even te wachten een paar weken aangezien te vroeg versoepelen misschien zorgt voor een weer volledige lockdown een maand later en dat wil al echt helemaal niemand natuurlijk.

Maar kans is er wel dat ze heel veel gezeik gaan krijgen als ze niet gaan versoepelen deze dinsdag en dat ze toch wat draagvlak willen creeren en daardoor extra risico's gaan nemen.
Verwacht niet teveel, ik denk dat terrassen te gevoelig ligt, ik denk zelf dat men misschien wat meer mogelijk maakt op gebied van (buiten) sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-10 18:02
Dennis1812 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:17:
[...]

Kleinkind/kind dat op bezoek komt? Niet iederen opa en oma houd het vol hun kinderen meer dan een jaar niet te knuffelen.
Supermarkten?
Besmet op het werk? Risicogroep of niet. Als je werkt in een beroep wat niet thuis kan moet je toch komen. Je krijgt niet betaald om thuis te zitten.
Daaraan toegevoegd. De thuiszorgmedewerker die zelf niet binnen een risico groep valt, maar wel drager kan zijn, kan bijvoorbeeld ook gewoon virus achterlaten in de woning van de kwetsbare thuiswonende. En des te meer thuiszorgmedewerkers potentieel besmet zijn doordat het virus gewoon endemisch onder ons is, des te groter de kans dat ook in deze wijze je besmettingen kunt zien.

Daarnaast zijn kwetsbare ouderen veelal ook niet vrij van ziekenhuisbezoek of anderszins zorgvraag. Dus betekend transport met eventueel taxi of openbaar vervoer. En aanwezigheid in redelijke nabijheid van mensen binnen zorglocaties. En hoewel de vermoedelijke risico's op individuele basis misschien wel klein zijn, bij miljoenen van dit soort contact momenten heb je er natuurlijk maar een paar nodig waar het uiteindelijk voor een IC opname zorgt.

Het is gewoon ontzettend moeilijk om als kwetsbare oudere het risico volledig te ontnemen, zelfs indien je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
RayNbow schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:03:
[...]

Wat is exact de uitspraak die je hebt gelezen?

[Afbeelding]

Daarnaast, ^ wat is dit?
Volgens Van Dijk kan deze golf jonge mensen te maken hebben met de Britse variant van het virus. „Die heeft het oorspronkelijke virus verdrongen. Het verspreidt zich sneller, maakt je iets zieker. Daarnaast hebben veel ouderen nu een vaccin gehad en die zien we dus minder.”
Uh, je weet over hoeveel aantallen dit gaat? Het zijn er een tiental in heel Nederland, daarnaast moet je niet een stukje uit een grafiek knippen, *knip* dit is, op deze manier, gewoon op de man

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 11-04-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005

codex

Geen OpenAI agent :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt het dat deze data tot half maart loopt? Ik ben nieuwsgierig of er sindsdien iets is veranderd. Je zou toch verwachten dat het aandeel 70+ flink zou afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:43

Dennis1812

Amateur prutser

psychodude schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:05:
[...]

Daaraan toegevoegd. De thuiszorgmedewerker die zelf niet binnen een risico groep valt, maar wel drager kan zijn, kan bijvoorbeeld ook gewoon virus achterlaten in de woning van de kwetsbare thuiswonende. En des te meer thuiszorgmedewerkers potentieel besmet zijn doordat het virus gewoon endemisch onder ons is, des te groter de kans dat ook in deze wijze je besmettingen kunt zien.

Daarnaast zijn kwetsbare ouderen veelal ook niet vrij van ziekenhuisbezoek of anderszins zorgvraag. Dus betekend transport met eventueel taxi of openbaar vervoer. En aanwezigheid in redelijke nabijheid van mensen binnen zorglocaties. En hoewel de vermoedelijke risico's op individuele basis misschien wel klein zijn, bij miljoenen van dit soort contact momenten heb je er natuurlijk maar een paar nodig waar het uiteindelijk voor een IC opname zorgt.

Het is gewoon ontzettend moeilijk om als kwetsbare oudere het risico volledig te ontnemen, zelfs indien je wilt.
Klopt. En als die thuiszorgmedewerkers nog eens in een risico groep heb je helemaal een probleem. Die kunnen er niet voor weglopen.
Net als zkh personeel.
(Voor de mensen die denken dat in het ziekenhuis alleen topfitte mensen werken, helaas.).
Ondanks dat ik risico groep ben de hele eerste golf op de IC werkzaam geweest. Mijn redenatie was, beter beschermd midden in dan onbeschermd er mogelijk alsnog middenin zitten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 19-10 10:55
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:03:
[...]

Verwacht niet teveel, ik denk dat terrassen te gevoelig ligt, ik denk zelf dat men misschien wat meer mogelijk maakt op gebied van (buiten) sport.
Doe ik ook niet hoor ik ben er ook niet zo één die de beslissingen de hele tijd loopt af te zeiken zoals veel andere in de horeca wel doen. Belangrijkste is dat het behapbaar blijft voor de ziekenhuizen daarna moet je pas naar economie gaan kijken imo.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
codex schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:07:
[...]

Klopt het dat deze data tot half maart loopt? Ik ben nieuwsgierig of er sindsdien iets is veranderd. Je zou toch verwachten dat het aandeel 80+ flink zou afnemen.
80+ komt meestal niet op de IC daar zijn ze al te oud voor, dus je gaat het pas terug zien als 70+ gevaccineerd is, je ziet nu al een hele lichte trend bij 75+ maar daar zijn eigenlijk de aantallen te klein voor en de periode te kort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:06:
[...]

[...]

Uh, je weet over hoeveel aantallen dit gaat? Het zijn er een tiental in heel Nederland, daarnaast moet je niet een stukje uit een grafiek knippen, dat zijn dingetjes die Jaap van Dissel ook altijd doet, daarom kan ie er ook niet zoveel van.
Ja, want jij hebt natuurlijk zoveel ervaring dat jij het allemaal beter weet dan wie dan ook.

De mensen in het veld uit verschillende grote centra ( en kleinere ) zeggen allemaal hetzelde, maar omdat jij een grafiekje kan knutselen die niet geheel ontoevallig de laatste weken even onderbelicht laat voor wat het is, is het natuurlijk allemaal fake en niet waar......

Het is weer duidelijk, fijne dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:08:
[...]

Klopt. En als die thuiszorgmedewerkers nog eens in een risico groep heb je helemaal een probleem. Die kunnen er niet voor weglopen.
Net als zkh personeel.
(Voor de mensen die denken dat in het ziekenhuis alleen topfitte mensen werken, helaas.).
Ondanks dat ik risico groep ben de hele eerste golf op de IC werkzaam geweest. Mijn redenatie was, beter beschermd midden in dan onbeschermd er mogelijk alsnog middenin zitten.
Wij hebben de eerste maanden van de pandemie onbeschermd gewerkt. We kregen alleen middelen, die toen heel schaars waren, wanneer iemand positief of verdacht was. Ik heb net als mijn collega’s stront mazzel gehad dat we niet allemaal ziek geworden zijn. Want er bleken inderdaad een paar positieve te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
codex schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:07:
[...]

Klopt het dat deze data tot half maart loopt? Ik ben nieuwsgierig of er sindsdien iets is veranderd. Je zou toch verwachten dat het aandeel 70+ flink zou afnemen.
Nee, dat is tot gister, zoals het antwoord hierboven, we zitten bij de vaccinatie nog in de groep 70-75, ik verwacht pas over een week of 2/3 daling te zien, het gaat hier ook om IC bezetting, dus ook mensen die er al liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mrjraider schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:11:
[...]

Wij hebben de eerste maanden van de pandemie onbeschermd gewerkt. We kregen alleen middelen, die toen heel schaars waren, wanneer iemand positief of verdacht was. Ik heb net als mijn collega’s stront mazzel gehad dat we niet allemaal ziek geworden zijn. Want er bleken inderdaad een paar positieve te zijn.
Om die reden was ik blij op de IC te staan toendertijd. Wij waren beschermd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:48

RayNbow

Kirika <3

[...] daarnaast moet je niet een stukje uit een grafiek knippen
Waarom niet? Ik koos een punt, namelijk begin dit jaar, en keek naar het aandeel van de twee jongste categorieën. Dan zie ik een stijgende trend. Vandaar dat ik vroeg wat de exacte uitspraak was.

Jij plaatst alleen maar een grafiekje maar plaatst er verder geen beschrijving bij hoe de grafiek jouw punt ondersteunt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
[...]

Zou het teleurstellend zijn? Zeker, ik wil ook dat er meer zou kunnen, maar de cijfers zijn er gewoon niet naar. Voor zover wij weten was het niet De Jonge die 21 april gelekt heeft, hij is sinds het gelekt is eigenlijk continu wel bezig met damage control om de verwachtingen te temperen.

Verder wel eens, dat op het moment dat hij in de schijnwerper staat, hij al snel te veel beloofd of onwaarheden aan het verkondigen is.
Metro2002 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:49:
[...]

Of door de scholen die open zijn........ Sinds de scholen weer open zijn schieten de besmettingen weer de lucht in maar intussen wordt er een discussie over de terassen aangewakkerd terwijl die nog niet eens open zijn en dus duidelijk niet de oorzaak van de huidige ellende kunnen zijn.
De enige die het continu over het openen van terrassen heeft, zijn de mensen die het hardst roepen dat er versoepeld moet worden omdat mensen het anders zelf wel gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
[...]
Uh, je weet over hoeveel aantallen dit gaat? Het zijn er een tiental in heel Nederland, daarnaast moet je niet een stukje uit een grafiek knippen, dat zijn dingetjes die Jaap van Dissel ook altijd doet, daarom kan ie er ook niet zoveel van.
Volgens mij lijkt het aandeel <40 ongeveer verdubbeld sinds 1 januari ?
Dus hoe is dat dan geen stijging van het aandeel "jongeren" in de IC mix ?

(en dat de rest ook lijkt te stijgen (soms nog harder) komt vooral door de keuze voor een "stacked" grafiek)

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 11-04-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
LZ86 schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:10:
[...]

Ja, want jij hebt natuurlijk zoveel ervaring dat jij het allemaal beter weet dan wie dan ook.

De mensen in het veld uit verschillende grote centra ( en kleinere ) zeggen allemaal hetzelde, maar omdat jij een grafiekje kan knutselen die niet geheel ontoevallig de laatste weken even laat voor wat het is, is het natuurlijk allemaal fake en niet waar......

Het is weer duidelijk, fijne dag.
Wat lol? Deze grafiek is gewoon op basis van data van Stichting Nice, ik geef geen enkele interpretatie aan de gegevens.

We hebben 29 mensen jonger dan 40 op de IC leggen, dat is gewoon een feit en stijgt niet sneller dan welke andere leeftijdsgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
gekkie schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:14:
[...]

Volgens mij lijkt het aandeel <40 ongeveer verdubbeld sinds 1 januari ?
Dus hoe is dat dan geen stijging van het aandeel "jongeren" in de IC mix ?
Omdat alle leeftijdsgroepen zijn gestegen, niet alleen jongeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:14:
[...]

Omdat alle leeftijdsgroepen zijn gestegen, niet alleen jongeren.
Doe dan eens een non-stacked grafiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
RayNbow schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:12:
[...]

Waarom niet? Ik koos een punt, namelijk begin dit jaar, en keek naar het aandeel van de twee jongste categorieën. Dan zie ik een stijgende trend. Vandaar dat ik vroeg wat de exacte uitspraak was.

Jij plaatst alleen maar een grafiekje maar plaatst er verder geen beschrijving bij hoe de grafiek jouw punt ondersteunt.
Kijk dan zelf maar naar de getallen als je het zo goed weet: https://docs.google.com/s...ixge1SQdGU0AcJgoz/pubhtml

*knip*
Hij vraagt om een uitleg niet om een betweterige inhoudsloze reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 11-04-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Het bewijst enigszins dat vaccineren zinvol is en dat Hugo er een bende van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
gekkie schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:15:
[...]

Doe dan eens een non-stacked grafiek.
Die staat er toch gewoon boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Mrjraider schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:16:
Het bewijst enigszins dat vaccineren zinvol is en dat Hugo er een bende van maakt.
Je ziet ook hoe kostbaar 2 weken zijn die je onnodig verliest in de beginfase, dat zou zomaar voor een extra bezetting van 80 IC plekken kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:16:
[...]

Die staat er toch gewoon boven?
Dat zijn dan weer de absolute aantallen.
Niet het aandeel-non-stacked.

(bij een stacked grafiek kun je vooral de onderste en bovenste baan / categorie fatsoenlijk interpreteren (tenzij het ontzettend evident is en er weinig categorieën zijn) en in dit geval zie je de onderste oplopen (>40) en de bovenste afnemen (>70), voor de rest zul je toch echt een non-stacked moeten hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door gekkie op 11-04-2021 11:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:04
wildhagen schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:43:
[...]
Enige wat gaat gebeuren is denk ik met wat scholen die weer (deels) open mogen omdat dat al afgesproken schijnt te zijn.
En dat lijkt me ook het enige dat echt noodzakelijk is. HBO / uni zit al ruim een jaar thuis. Dat vind ik persoonlijk nijpender dan naar de bioscoop kunnen.

Bovendien draait er toch nog niks nieuws :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
gekkie schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:19:
[...]

Dat zijn dan weer de absolute aantallen.
Niet het aandeel-non-stacked.
Zo bedoel je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTWRrbFw6-VQhAnlLlJjbZDyKco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3l2Q9Taz0nnteuk5DLN8getV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

alexbl69 schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:22:
[...]

En dat lijkt me ook het enige dat echt noodzakelijk is. HBO / uni zit al ruim een jaar thuis. Dat vind ik persoonlijk nijpender dan naar de bioscoop kunnen.

BSO samen met HBO/uni open.
Dan is het voltallige onderwijs in elk geval gestart. Lijkt mij vele malen belangrijker dan een biertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
alexbl69 schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:22:
[...]

En dan is er toch versoepeld voor al die mensen die roepen dat er versoepeld moet worden omdat mensen het anders zelf wel doen. Of zou onderwijs openen niet de versoepeling zijn die ze dan bedoelen omdat ze daar zelf geen baat bij hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Nope, dat zijn weer de absolute aantallen en niet de percentages.
Dat alles stijgt dat klopt, het totaal aantal IC opnames stijgt immers ook al een tijdje, de bewering ging er over dat het aandeel "jongeren" op IC's steeg.

Dus die grafiek van de percentages, maar dan niet op elkaar gestapeld.

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 11-04-2021 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:25

Brons

Fail!

wildhagen schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:34:
[...]

De Jonge (of Rutte) heeft nooit beloofd dat er op 21 april versoepelingen zouden komen.
Ondanks dat er geen officiële communicatie is geweest weet jij echt wel dat dit soort nieuwsberichten niet uit de lucht komen vallen. Ze komen bijna altijd rechtstreeks bij een bewindspersoon of een van zijn naaste medewerkers vandaan.

Ondanks dat versoepeling op dit moment onrealistisch lijkt komt dit gewoon van het kabinet vandaan en is het hoogstwaarschijnlijk met opzet naar buiten gebracht. Of dit was om de aandacht af te leiden van andere zaken of omdat men gewoon goed nieuws naar buiten wil brengen zullen we waarschijnlijk nooit achterkomen.

Maar doen alsof dit niet uit de koker van het kabinet komt is wel erg naïef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Metro2002 schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:50:
[...]
Je kunt je ook afvragen waarom de IC's bijna net zo vol liggen als in de 1e golf óndanks toch al een flink deel immuniteit en óndanks toch al een deel gevaccineerd.
Reden zou kunnen zijn dat we vanaf het begin van de crisis al een 'onzichtbare' Code Zwart hebben. Dat betekent dat patiënten waarvoor geen plek is niet sterven in de wachtruimtes van de ziekenhuizen, maar in hun bed in het verzorgingstehuis omdat hun arts ze er van overtuigd heeft dat hun overlevingskansen toch nihil zijn en ze beter in hun eigen omgeving kunnen sterven.

Als er dan 'lucht' komt in de gezondheidszorg wordt dit direct opgevuld door patiënten die nu wel behandeld worden in plaats van zo'n gesprek te krijgen.

Kan zijn dat ik het helemaal mis heb hoor, maar het zou een verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Transportman schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:27:
[...]

En dan is er toch versoepeld voor al die mensen die roepen dat er versoepeld moet worden omdat mensen het anders zelf wel doen. Of zou onderwijs openen niet de versoepeling zijn die ze dan bedoelen omdat ze daar zelf geen baat bij hebben?
Heb geen idee. Maar zo lang het niet is toegestaan gaan die scholen natuurlijk niet open. Dat kun je lastig 'stiekem' doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
gekkie schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:27:
[...]

Dat alles stijgt dat klopt, het totaal aantal IC opnames stijgt immers ook al een tijdje, de bewering ging er over dat het aandeel "jongeren" op IC's steeg.

Het aandeel kun je toch zien in heet 100% stacked grafiekje? Maar hoe dan ook zijn de getallen van 40-ers dermate laag dat je er sowieso niet heel veel zinnigs over kunt zeggen, je hebt het over het hele jaar over minder dan 50, zonder te weten of dat bijvoorbeeld ook mensen zijn met onderliggende problemen blijft dat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook wel iets om rekening mee te houden:

Nu zal hier een stukje dalende compliance in meetellen, die wellicht de extra besmettelijkheid wat overdrijft. Maar top is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
IJzerlijm schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:32:
Mjah sowieso spraken de berichten volgens mij eerst nog vooral van "vanaf 21 april" en is dat inmiddels al "op 21 april" waarbij men (en ook media) dan lijkt te denken/schrijven: alles tegelijk en ook nog op precies 21 april.

Eigenlijk is het zwaarste van de hele exercitie van dit jaar nog wel, het realiseren met hoeveel mafkezen je in dit land verkeerd en waar ja dan ook nog mee door moet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dicht voor onderhoud.

Modbreak:Edit: en weer open. Het is vreemd dat ik het moet vragen, maar houd dit topic graag vrij van onwaarheden, en denk even na voor je post, en vraag je af of je niet beter een topicreport kan maken (dank aan degenen die dit hebben gedaan). Graag nu weer ontopic.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 11-04-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
gekkie schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:27:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZE2aKSDpxQYvycfbfVYgGj-A0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BUpGcCDaDWQWuICazGE93x8T.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Meer dan de helft van de coronapatiënten die wordt opgenomen in het ziekenhuis blijkt een half jaar na de opname nog altijd hinder te ondervinden van de besmetting, blijkt uit onderzoek van de GGD Amsterdam en het Amsterdamse UMC. Drie maanden na de opname blijken vier op de vijf opgenomen patiënten nog last te hebben, bevestigt een woordvoerder van de GGD na berichtgeving door Het Parool.

Klachten lopen uiteen van schilferende huid, extreme vermoeidheid en 'alsof er een olifant op je borst zit', citeert de krant. Verdere officiële langdurige COVID-19-klachten zijn pijn op de borst, spierpijn, hoofdpijn, hartkloppingen, aanhoudende koorts, depressies, vergeetachtigheid en een verlies van reuk- of smaakvermogen. De laatste twee klachten zouden vaker voorkomen bij mensen met een milde infectie.

Het UMC en de GGD kregen een half miljoen euro om hun onderzoek uit te voeren. De zorginstellingen keken naar patiënten die thuis uitziekten en patiënten die werden opgenomen in het ziekenhuis, en hun klachten werden vergeleken. De onderzoeksresultaten worden volgende week opgestuurd naar een wetenschappelijk tijdschrift.
Bron, en meer info: Meer dan de helft van coronapatiënten heeft half jaar na opname nog ernstige klachten

Het bronartikel van het Parool: Long covid, hoe patiënten lang in de kreukels liggen: ‘Fietsen lukt nog niet’

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-10 15:12
MikeyMan schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:35:
Ook wel iets om rekening mee te houden:

[Embed]

[Embed]

Nu zal hier een stukje dalende compliance in meetellen, die wellicht de extra besmettelijkheid wat overdrijft. Maar top is het niet.
Ik geloof nog niet in die laatste +30%. Die zou je ook in de SA mutant moeten zien en die is vrij stabiel gegenover de Engelse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

t_captain schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:36:
[...]

Ik geloof nog niet in die laatste +30%. Die zou je ook in de SA mutant moeten zien en die is vrij stabiel gegenover de Engelse.
Al is het 20%, de vaccinatiegraad moet dus ook navenant omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:45
(jarig!)
Ik weet ook niet of je het afschalen van maatregelen die niet meer vol te houden zijn, of niet effectief zijn gebleken echt kan zien als 'versoepelen'. Dingen als de avondklok en het alcoholverbod hebben onder de streep heel weinig opgeleverd als het om de ontwikkeling van besmettingen gaat, maar het veroorzaakt wel een hoop irritatie en het kost capaciteit om het te handhaven.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:14:
[...]

Wat lol? Deze grafiek is gewoon op basis van data van Stichting Nice, ik geef geen enkele interpretatie aan de gegevens.

We hebben 29 mensen jonger dan 40 op de IC leggen, dat is gewoon een feit en stijgt niet sneller dan welke andere leeftijdsgroep.
LZ86 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:52:
[...]
En ook mijn ervaringen op de IC qua leeftijd van de patienten blijken breder gedeeld te worden. Veel jonge patienten, zelfs 30ers die doodziek bij ons liggen door corona.
Dan is de vraag dus wie schaart @LZ86 onder jonge patienten? Als dat ook <40 jaar is dan klopt zijn blik niet met de feiten zoals NICE die presenteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Transportman schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:13:
Zou het teleurstellend zijn? Zeker, ik wil ook dat er meer zou kunnen, maar de cijfers zijn er gewoon niet naar. Voor zover wij weten was het niet De Jonge die 21 april gelekt heeft, hij is sinds het gelekt is eigenlijk continu wel bezig met damage control om de verwachtingen te temperen.
Dit soort strategiebepalingen gebeuren op hoog niveau door kabinetsleden, OMT-leden en topambtenaren. Ergens daar ligt, zoals gebruikelijk, het lek. (Zal wel in de sfeer van het kabinet liggen, OMT-leden zijn natuurlijk mordicus tegen en voor een ambtenaar is lekken een career ending move.) Dat lek zal ook wel opzettelijk zijn geweest, lekken is de communicatiestrategie die ze zeker al een half jaar toepassen. Het weekend voor een persconferentie weten we eigenlijk al wat ze gaan zeggen op de persconferentie. Dit bericht is niet uit zichzelf naar buiten gekomen, al was het maar een proefballonnetje. Waarom? Dat blijft altijd de vraag, het was ook bijzonder hoe De Jonge de klachten van ziekenhuizen temperde, voorheen wogen die klachten zwaarder bij hem. Wellicht is dit een plan om het OMT te koeioneren met publieke opinie.

De Jonge kan nu wel zijn damage control doen, maar de toon en verwachting zijn al gezet en afwijken zal nu een hoger prijskaartje krijgen dan het had als er niets was gezegd. Het zal vandaag hoe dan ook weer een leuke sessie worden in het Catshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:46:
Dingen als de avondklok en het alcoholverbod hebben onder de streep heel weinig opgeleverd als het om de ontwikkeling van besmettingen gaat, maar het veroorzaakt wel een hoop irritatie en het kost capaciteit om het te handhaven.
Waar is jouw wetenschappelijke onderbouwing dat de avondklok en het alcoholverbod weinig hebben opgeleverd? Of is dat gewoon een onderbuikgevoel?
Ik denk namelijk dat die twee maatregelen wel degelijk iets hebben opgeleverd, o.a. geen samenklittende jongeren 's avonds op bankjes in parken die nog even wat drank in de supermarkt gaan halen. Die contacten zijn dus een stuk lastiger geworden met die maatregelen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
Yaksa schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:58:
[...]

Waar is jouw wetenschappelijke onderbouwing dat de avondklok en het alcoholverbod weinig hebben opgeleverd? Of is dat gewoon een onderbuikgevoel?
Ik denk namelijk dat die twee maatregelen wel degelijk iets hebben opgeleverd, o.a. geen samenklittende jongeren 's avonds op bankjes in parken die nog even wat drank in de supermarkt gaan halen. Die contacten zijn dus een stuk lastiger geworden met die maatregelen.
Wat is jouw wetenschappelijke onderbouwing dat de avondklok en het alcoholverbod, als individuele maatregelen, WEL iets hebben opgeleverd?

Die maatregelen hadden effect in de eerste week dat ze waren ingevoerd, want toen was het paniek-paniek-paniek. Nu wegen de baten niet meer tegen de kosten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
Wolly schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:57:
[...]

[...]

Dan is de vraag dus wie schaart @LZ86 onder jonge patienten? Als dat ook <40 jaar is dan klopt zijn blik niet met de feiten zoals NICE die presenteert.
Ik denk dat het een stukje anekdotisch bewijs is, daarnaast kan het best zijn dat op betreffende IC inderdaad meer jongere mensen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Jongeren komen 's avonds nog steeds volop bij elkaar in de vele zuipschuren die het NL platteland telt. Politie is daar in geen velden of wegen te bekennen. Dit is een door mijzelf geverifieerde observatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
In het kader van met goed nieuws verkoop je geen kranten.
'OVERHEID COMMUNICEERT CORONACIJFERS SELECTIEF EN TE NEGATIEF'

Zijn pleidooi wordt gesteund door meerdere wetenschappers. Kroes is zelf hoofd Medische Microbiologie en hoogleraar Klinische Virologie bij het Leids Universitair Medisch Centrum. Hij vindt dat de overheid in de fout gaat door zo selectief en negatief te communiceren. 'We zien dat de sterfte sinds begin dit jaar een continue daling vertoont, wat een uitermate gunstig teken is. Als dat als gegeven een meer centrale plaats krijgt, krijgt ook het hele beloop van de epidemie een ander perspectief.'
Je kunt mensen beter laten zien dat het de goede kant op gaat en dat de maatregelen ook iets opleveren, zegt Kroes. 'Menig persconferentie werd de afgelopen weken begonnen met de mededeling dat de cijfers nog te hoog zijn en dat het nog niet goed gaat. Daar hebben we toch te maken met het enigszins selectieve gebruik van cijfers, om mensen te motiveren voor het afgekondigde beleid. Ik vind dat je daar dus mee moet oppassen.'
https://www.bnr.nl/nieuws...-selectief-en-te-negatief

Volgens mij deed men in het begin van de crisis in 2020 nog wel een poging om het 'kijk wat we samen bereikt hebben' argument te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

prijk schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:06:
[...]

Jongeren komen 's avonds nog steeds volop bij elkaar in de vele zuipschuren die het NL platteland telt. Politie is daar in geen velden of wegen te bekennen. Dit is een door mijzelf geverifieerde observatie.
Dat is niet een fout van de maatregel maar dat de bevolking te beroerd is zich er aan te houden en de sanctie lachwekkend laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

De contacten zijn natuurlijk wel minder geworden, maar het leven gaat natuurlijk wel gewoon door met thuisfeesten en zelfs geopende horeca gelegenheden.
De horeca moet sinds oktober 2020 de deuren gesloten houden. Toch zijn er meerdere (gelegenheids)cafés die in het geheim publiek ontvangen, zo blijkt uit een inventarisatie. Met gesloten luiken of dichte gordijnen wordt de reuring verhuld voor de buitenwereld, andere (geïmproviseerde) kroegen zijn überhaupt niet zichtbaar vanaf de straat. Zo is er randje Amsterdam een café met afgedekte ­ramen dat bijna klokje rond open is. Bier kost 1,50 en er mag worden geblowd. Wat meer naar de binnenstad toe zit, verstopt tussen andere gebouwen op een hoge verdieping, een lunchroom die overdag gasten ontvangt. En ’s avonds laat is bij een ­populair café randje Centrum vanachter een rolluik een beat en geroezemoes te horen. Volgens buurtbewoners is het café voor vaste klanten gewoon open.
https://www.ad.nl/binnenl...0-en-blowen-mag~ad251bd4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
IJzerlijm schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:08:
[...]

Dat is niet een fout van de maatregel maar dat de bevolking te beroerd is zich er aan te houden en de sanctie lachwekkend laag is.
En hoe denk je dat te gaan veranderen, behalve excessief hoge boetes en politiekorpsen die de hele nacht halve bossen uit moeten kammen om zuipschuren te vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat het een stukje anekdotisch bewijs is, daarnaast kan het best zijn dat op betreffende IC inderdaad meer jongere mensen liggen.
De Telegraaf meldde gisteren in een reportage over het UMC Utrecht:
„De keiharde realiteit”, waarschuwt teamleider en ic-verpleegkundige Jeroen Lammers tijdens een rondje over de intensive care met coronapatiënten – er zijn twee overvolle ic’s in het ziekenhuis. „Doordat de oudste burgers, en mensen met een ruim te hoog BMI, worden gevaccineerd, krijgen we nu de jongere mensen binnen. Nou, je ziet ze liggen. Geloof mij, het kan echt iedereen overkomen dat ze hier worden binnengebracht.”

De redenering dat er meer jongeren liggen doordat de ouderen gevaccineerd zijn, kan ik niet volgen, maar dat kan aan mij liggen. Wat wel zou kunnen, is dat er relatief meer jongeren liggen nu de ouderen wegblijven, maar dat lijkt me niet extra dramatisch of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
prijk schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:10:
[...]

„De keiharde realiteit”, waarschuwt teamleider en ic-verpleegkundige Jeroen Lammers tijdens een rondje over de intensive care met coronapatiënten – er zijn twee overvolle ic’s in het ziekenhuis. „Doordat de oudste burgers, en mensen met een ruim te hoog BMI, worden gevaccineerd, krijgen we nu de jongere mensen binnen. Nou, je ziet ze liggen. Geloof mij, het kan echt iedereen overkomen dat ze hier worden binnengebracht.”

De redenering dat er meer jongeren liggen doordat de ouderen gevaccineerd zijn, kan ik niet volgen, maar dat kan aan mij liggen. Wat wel zou kunnen, is dat er relatief meer jongeren liggen nu de ouderen wegblijven, maar dat lijkt me niet extra dramatisch of zo.
Die redenatie begrijp ik ook nog niet, maar we moeten dus een gedeelde definitie hebben van het begrip "jongeren".

Als dat mensen zijn <40 waar het aantal 25% van is gestegen dan heb je een mooi clickbait artikel. Als dan blijkt dat het voorheen 30 stuks waren en nu 38 stuks dan gaat dat naar mijn mening eigenlijk nog nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:08:
[...]

De overheid behoort geen maatregelen uit te vaardigen die niet te handhaven zijn. Dat is een van de beginselen van behoorlijk bestuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52
Dat komt omdat de overheid stuurt op IC capaciteit. We gaan straks een periode tegemoet waarin wellicht 500.000 mensen per week het coronavirus kunnen krijgen zonder dat de IC overstroomt. Maar de IC ligt dan wel een stuk voller met mensen die jonger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
[...]

Ik weet niet of je mijn grafiek/cijfers had gezien, maar daar bleek dit dus niet uit, of in ieder geval uiterst marginaal, dan moet je ook echt de hele groep veertigers mee gaan tellen, en zelfs dan zie je nog niet echt een verschuiving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Wolly schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:07:
In het kader van met goed nieuws verkoop je geen kranten.

[...]

[...]

https://www.bnr.nl/nieuws...-selectief-en-te-negatief

Volgens mij deed men in het begin van de crisis in 2020 nog wel een poging om het 'kijk wat we samen bereikt hebben' argument te gebruiken.
Het probleem is ook niet zozeer de doden meer, maar het overlopen van de Zorg, ironisch genoeg overleven nu veel meer mensen de IC en zorgt dat dus ook voor een hogere bezetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
DutchCommando schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:13:
[...]

Dat komt omdat de overheid stuurt op IC capaciteit. We gaan straks een periode tegemoet waarin wellicht 500.000 mensen per week het coronavirus kunnen krijgen zonder dat de IC overstroomt. Maar de IC ligt dan wel een stuk voller met mensen die jonger zijn.
Ah juist, dank je. Maar vorig jaar zagen we bij hetzelfde sturingsbeleid dat de IC's in de zomer leegliepen. Geen garantie natuurlijk voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
[...]

500.000 is sterk overdreven, daar gaan we in Nederland niet meer aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Welke sturing hebben ze dan gegeven de laatste tijd die dit effect tot gevolg zou hebben?

Volgens mij hebben ze de laatste weken alleen maar de IC capaciteit niet-structureel opgeschroefd en dat lijkt mij geen houdbare situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
De enorme effectiviteit van de avondklok in de becijfering van het RIVM komt omdat ze ook 'stay-at-home orders' meenamen, maar dat is heel wat anders dan een avondklok qua werking. Door die aanname te doen kon het OMT onwerkelijk goede vooruitzichten aanleveren, waarmee het kabinet dat kamer kon proberen te overtuigen. Daarna is deze mythe zijn eigen leven gaan leiden, met alle gevolgen van dien. Er is een korte periode geweest van eind januari, begin februari waarin we een avondklok hadden en geen versoepelingen. Gezien het gemak waarmee je een avondklok kan handhaven (buiten zijn == fout) zou een snel effect zichtbaar moeten zijn. Alleen dat gebeurde niet en eigenlijk is de R sinds medio december 2020 stabiel geweest.

De regel op alcohol verkoop na 20.00 was bij voorbaat kansloos, dan ga je een uurtje eerder naar de supermarkt.

Ondanks dit lezen we nog elke week hoeveel coronafeestjes de politie beëindigd en we kunnen alleen nog maar speculeren over hoeveel er succesvol plaatsvinden. De hoeveelheid beëindigde feestjes lijkt niet significant minder geworden te zijn.
De pakkans is laag, zeker in dunnerbevolkte gebieden. In mijn gemeente wordt de avondklok volgens het lokale korps gehandhaafd met 4 agenten in twee auto's, op een oppervlakte van zo'n 80km2. De kans dat je dus een van die twee auto's tegenkomt is best laag en je moet dan ook nog maar zien of de agent zin heeft om echt op te treden. Sowieso kan ik je wel vertellen welke plekken ze altijd mijden omdat ze liever niet 's nachts over onverharde wegen rijden zonder straatverlichting. Kans dat hun Tourans vast komen te zitten is behoorlijk groot dan.
Maar de IC ligt dan wel een stuk voller met mensen die jonger zijn.
Hoe komen we aan die extra jongeren op de ic? Worden er nu jongere patiënten "geweigerd", dwz kan ook nog proberen zonder ic om zo een bed vrij te houden voor iemand die het harder nodig heeft. Of we hebben nog wat bedden vrij, laten we die ook maar vullen? Dat laatste denk ik zeker niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Wolly schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:17:
[...]

Welke sturing hebben ze dan gegeven de laatste tijd die dit effect tot gevolg zou hebben?

Volgens mij hebben ze de laatste weken alleen maar de IC capaciteit niet-structureel opgeschroefd en dat lijkt mij geen houdbare situatie.
Wat ik begreep van iemand die op de IC werkt is dat Corona bedden nu vooral vrij worden gemaakt ten koste van de reguliere bedden, men doet dit erg spaarzaam omdat die bedden keihard nodig zijn voor spoedeisende operaties, het vervelende is natuurlijk dat als je eenmaal van een IC bed een Coronabed hebt gemaakt dat je die niet meer voor reguliere zorg kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:17:
[...]

500.000 is sterk overdreven, daar gaan we in Nederland niet meer aankomen.
Dat is volledig afhankelijk van beleid en navolging van beleid.
Wolly schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:17:
Besmettingscijfers laten oplopen en niet ingrijpen. Het is al heel lang een publiek geheim dat het kabinet zoveel mogelijk zieken wil hebben en alles op de laatste verdedigingslinie (IC) stuurt.
CMD-Snake schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:18:
Hoe komen we aan die extra jongeren op de ic? Worden er nu jongere patiënten "geweigerd", dwz kan ook nog proberen zonder ic om zo een bed vrij te houden voor iemand die het harder nodig heeft. Of we hebben nog wat bedden vrij, laten we die ook maar vullen? Dat laatste denk ik zeker niet. ;)
Meer infecties = meer zieken = meer IC opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
DutchCommando schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:23:
[...]

Dat is volledig afhankelijk van beleid en navolging van beleid.

[...]

Besmettingscijfers laten oplopen en niet ingrijpen. Het is al heel lang een publiek geheim dat het kabinet zoveel mogelijk zieken wil hebben en alles op de laatste verdedigingslinie (IC) stuurt.

[...]

Meer infecties = meer zieken = meer IC opnames.
Nee daarvoor hebben we al te veel groepsimmuniteit in combinatie met gevaccineerden, daarnaast zie je bij Corona dat de R waarde niet agressief genoeg toeneemt als je maatregelen los laat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Wolly schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:57:
[...]

[...]

Wij hebben er 1 van onder de 40 liggen. Ik doel meer op 50ers, zoals ik eerder al meldde. We komen van 10 man die 70 zijn naar nu 1 die 70 is, de rest allemaal tussen de 45 en de 60 met af en toe een uitschieter naar beneden.

Met verjonging van onze populatie doel ik dus meer op de verschuiving van ouderen naar nog werkenden. De meest geziene infectiebron zijn puberkinderen en het kantoor.

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 11-04-2021 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:20:
[...]

Wat ik begreep van iemand die op de IC werkt is dat Corona bedden nu vooral vrij worden gemaakt ten koste van de reguliere bedden, men doet dit erg spaarzaam omdat die bedden keihard nodig zijn voor spoedeisende operaties, het vervelende is natuurlijk dat als je eenmaal van een IC bed een Coronabed hebt gemaakt dat je die niet meer voor reguliere zorg kunt gebruiken.
Zo ook bij ons. Inmiddels hebben wij 1 regulier bed, de rest is covid. De OK schaalt alweer af. Dramatisch weer. Voelt een beetje zoals maart april vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
LZ86 schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:32:
[...]

Zo ook bij ons. Inmiddels hebben wij 1 regulier bed, de rest is covid. De OK schaalt alweer af. Dramatisch weer. Voelt een beetje zoals maart april vorig jaar.
Ja en ik ben bang dat we nog wel een maand of 2 tegen de maximale bezetting aan gaan zitten, we prikken nu eigenlijk tegen de groei op, je zou over 1 week de eerste afname moeten gaan zien in de 70+ groep die 30% van de capaciteit vertegenwoordigt, echter de groep 60-70 is nog groter met 35% en daarna volgt, 60- wat rond de 30% is.

Het word spannend....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:28:
[...]

Nee daarvoor hebben we al te veel groepsimmuniteit in combinatie met gevaccineerden, daarnaast zie je bij Corona dat de R waarde niet agressief genoeg toeneemt als je maatregelen los laat.
Ik zie graag de wiskundige berekeningen om je stelling te onderbouwen. Wat je zegt over de R waarde klinkt als een losse flodder, want het ligt er maar net aan welke maatregelen je loslaat lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
DutchCommando schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:44:
[...]

Ik zie graag de wiskundige berekeningen om je stelling te onderbouwen. Wat je zegt over de R waarde klinkt als een losse flodder, want het ligt er maar net aan welke maatregelen je loslaat lijkt mij zo.
Omdat je sowieso maar rond de 4 miljoen jongeren hebt in Nederland dus om op een piekwaarde te komen van een half miljoen zul je dat in een gigantisch tempo moeten doen.
En de berekening mag je zelf maken als je daar echt op zit te wachten, want je begint zelf over een half miljoen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:49:
[...]

Omdat je sowieso maar rond de 4 miljoen jongeren hebt in Nederland dus om op een piekwaarde te komen van een half miljoen zul je dat in een gigantisch tempo moeten doen.
En de berekening mag je zelf maken als je daar echt op zit te wachten, want je begint zelf over een half miljoen .
Oké. Dan neem ik maar aan dat hetgeen je opschrijft geen onderbouwing heeft anders dan je eigen onderbuik.

Ik had het overigens over mensen. Nogmaals de stelling in de herhaling: we gaan toe naar het opvullen van de IC met groepen jongere mensen. Dat is de groepsimmuniteitstrategie van het kabinet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29
Bruto inflow van 218 klinkt positief in vergelijking met voorgaande dagen (of vergis ik me hier in? En is dit normale waarde voor een zaterdag op zondag?), toch nog een netto groei in het aantal zorg patiënten.
Snap dat de zorgprofessionals met geknepen billen zitten te kijken naar het catshuis-overleg.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29
Ter referentie bruto instroom in kliniek:
4 april (paaszondag); 177 nieuwe patiënten
28 maart: 182 nieuwe patiënten
21 maart : 192 nieuwe patiënten

Ergo; negatieve ontwikkeling (nog steeds)

[ Voor 74% gewijzigd door Stinger_Ventura op 11-04-2021 14:23 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
Stinger_Ventura schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:21:
Ter referentie bruto instroom in kliniek:
4 april (paaszondag); 177 nieuwe patiënten
28 maart: 182 nieuwe patiënten
21 maart : 192 nieuwe patiënten

Ergo; negatieve ontwikkeling (nog steeds)
Ik maak er dagelijks een 7 daags gemiddelde grafiekje van, de cijfers van vandaag zijn redelijk, helaas niet een hele hoge uitstroom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMZEt-G40V8EfgQJT1bp807mQWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7piEHK9R7Gmw7ynyNuPVGE7O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 10-10 07:40
[...]

Hij boodt dus perspectief. Is het weer niet goed...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
ijdod schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:28:
[...]

Perspectief zonder commitment is nu eenmaal geen perspectief, maar het volk een worst voor houden en achteraf gewoon het gevoel geven dat ze zijn gefopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* dit soort onderbuik posts voegen niets toe

[ Voor 108% gewijzigd door ZieMaar! op 11-04-2021 19:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:30:
[...]
Perspectief zonder commitment is nu eenmaal geen perspectief, maar het volk een worst voor houden en achteraf gewoon het gevoel geven dat ze zijn gefopt.
Het volk is nooit of te nimmer een worst voorgehouden.
Het enige wat gezegd is dat er, onder zeer dwingende voorwaarden, eventueel enigszins versoepeld zou kunnen worden. Maar als dan vervolgens bij lange na niet aan die voorwaarden wordt voldaan, dan kun je dus niet versoepelen. Het is toch allemaal niet zo moeilijk te begrijpen, of ben ik nou gek?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

ijdod schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:28:
[...]

Hij maakt het land blij met een dode mus. Versoepelingen 'mits de cijfers het toelaten', nou, het lijkt me dat de cijfers het dus niet toelaten, afgaande op wat we in het verleden hebben gedaan met dit soort cijfers. Of ze die versoepelingen nu nou wel doorzetten of niet, je krijgt sowieso een flinke groep die het er niet mee eens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:39:
[...]

Hij maakt het land blij met een dode mus. Versoepelingen 'mits de cijfers het toelaten', nou, het lijkt me dat de cijfers het dus niet toelaten, afgaande op wat we in het verleden hebben gedaan met dit soort cijfers. Of ze die versoepelingen nu nou wel doorzetten of niet, je krijgt sowieso een flinke groep die het er niet mee eens is.
Hierbij moet wel gezegd worden dat de cijfers begonnen te stijgen, nadat dit werd gezegd. Alleen het idee al zorgde voor flink wat besmettingen.
Pagina: 1 ... 61 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.