Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:23
(jarig!)
Yaksa schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:39:
[...]

Het volk is nooit of te nimmer een worst voorgehouden.
Het enige wat gezegd is dat er, onder zeer dwingende voorwaarden, eventueel enigszins versoepeld zou kunnen worden. Maar als dan vervolgens bij lange na niet aan die voorwaarden wordt voldaan, dan kun je dus niet versoepelen. Het is toch allemaal niet zo moeilijk te begrijpen, of ben ik nou gek?
Met andere woorden, het wordt alleen maar gecommuniceerd op die manier omdat er dan gezegd kan worden "Haha, eigen schuld, dikke bult!" en het kabinet zijn straatje schoon kan vegen.

Je kan ook niets communiceren tot je zeker weet dat er veilig versoepeld kan worden.

Nogmaals, die versoepelingen zijn er niet omdat we dat verdiend hebben, maar alleen maar als een manier om de boel gecontroleerd uit te laten branden en er anders een onhoudbare situatie ontstaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 11-04-2021 14:43 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:41:
[...]

Hierbij moet wel gezegd worden dat de cijfers begonnen te stijgen, nadat dit werd gezegd. Alleen het idee al zorgde voor flink wat besmettingen.
Yup. Nou weet ik eerlijk gezegd ook niet of die versoepelingen nou zo veel uit zouden maken. Winkelen doen we toch al en masse en als we niet op een terras mogen zitten dan gaan we aan de gracht, op een gesloten terras, stoeltjes of bankjes zitten. Dan kan je het bijna net zo goed maar gewoon weer opengooien lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
@Thomas Uiteraard worden mensen blij gemaakt met een dode mus, en is er dan teleurstelling. Maar een aantal posters hier hebben een lange historie van het roepen om perspectief. Zie hier het gevolg.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:42
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:41:
[...]

Met andere woorden, het wordt alleen maar gecommuniceerd op die manier omdat er dan gezegd kan worden "Haha, eigen schuld, dikke bult!" en het kabinet zijn straatje schoon kan vegen.

Je kan ook niets communiceren tot je zeker weet dat er veilig versoepeld kan worden.
Ik vind de manier waarop Zwitserland communiceert goed. Daar geven ze duidelijk perspectief met heldere indicatoren (positieve test max 5%, max x aantal besmetting, max y aantal ic opnames etc). Heel helder heel duidelijk. Niet die gekke datums waar Rutte en de jonge telkens mee komen want het virus houdt zich niet aan onze planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ijdod schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:43:
@Thomas Uiteraard worden mensen blij gemaakt met een dode mus, en is er dan teleurstelling. Maar een aantal posters hier hebben een lange historie van het roepen om perspectief. Zie hier het gevolg.
Dat is natuurlijk ook waar. Ik denk dat een heel groot deel van Nederland roept om perspectief, maar een heel groot deel van de Nederlanders laat de regels ook gewoon varen, in meer of mindere mate. Mensen kiezen meer voor zichzelf en de stijgende besmettingen zijn dan natuurlijk het resultaat. We zitten in een veel zwaardere lockdown dan een jaar geleden en toch gaat het de verkeerde kant op, en daar kun je alleen de naleving voor aanwijzen.

Het is gewoon erg zuur dat er ook veel mensen zijn die de regels grotendeels wel blijven volgen en al een jaar lang amper bij elkaar op bezoek komen en eigenlijk niks leuks kunnen doen. Die zijn de dupe van de overtreders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:20
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:41:
Nogmaals, die versoepelingen zijn er niet omdat we dat verdiend hebben, maar alleen maar als een manier om de boel gecontroleerd uit te laten branden en er anders een onhoudbare situatie ontstaat.
Nee, dat krijgen we omdat we naar terroristen luisteren die de boel chanteren met "versoepelen of anders...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
ijdod schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:43:
Ik ben voorstander van perspectief, maar dan ook perspectief zonder bepaalde voorbehouden. Dus geen routekaarten die één kant uit gaan en die geen "normaal normaal" kennen, maar gewoon een duidelijk "Als cijfers X dan versoepelingen Y". En dat daar gewoon aan gehouden wordt, ongeacht allerlei bijzondere omstandigheden die "heel toevallig" op het juiste moment uit de lucht komen vallen zoals nieuwe mutaties.

Juist door het beloven en elke keer op het laatste moment "toch niet" roepen wek je als regering heel erg de indruk dat je gewoon niet wil versoepelen en dat er een andere motivatie achter zit. Zelfs terwijl dat totaal niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Transportman schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:48:
[...]

Nee, dat krijgen we omdat we naar terroristen luisteren die de boel chanteren met "versoepelen of anders...".
Nou, als kappers open mogen maar zonnebankcentra's niet, snap ik best dat gefrustreerde mensen dit zouden zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:52:
[...]

Nou, als kappers open mogen maar zonnebankcentra's niet, snap ik best dat gefrustreerde mensen dit zouden zeggen.
Ik niet. Zonnebank is niet echt nodig, kappers kan je praktisch gezien tot noodzakelijk betitelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
Transportman schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:48:
[...]

Het verschil met terroristen is dat terroristen alleen maar bluf als wapen gebruiken om hun wil door te drukken.

Dat de pleinen vol lopen is al een gevolg van niets doen. Het is niet zo dat er elk weekend een berichtje op social media rond gaat om even Project X op de markt te doen zodat de terrassen open gaan, het is gewoon omdat heel veel mensen de behoefte hebben om de buitenlucht op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
giantgiantus schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:53:
[...]

Ik niet. Zonnebank is niet echt nodig, kappers kan je praktisch gezien tot noodzakelijk betitelen.
... tenzij je eigenaar van een zonnebankcentrum bent. Of van een restaurant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
[...]

Het enige wat gezegd is dat er, onder zeer dwingende voorwaarden, eventueel enigszins versoepeld zou kunnen worden. Maar als dan vervolgens bij lange na niet aan die voorwaarden wordt voldaan, dan kun je dus niet versoepelen. Het is toch allemaal niet zo moeilijk te begrijpen, of ben ik nou gek?
Misschien moet Hugo gewoon eens normaal nadenken, we hebben nu al 5 keer een andere routekaart gehad waarbij de huidige nog gebaseerd is op het idee dat er nog geen vaccin was. Het is helemaal niet zo moeilijk hoor om de huidige versoepelingen te bepalen op basis van reële cijfers, alleen moet je die wel even gaan invullen met de gedachte dat je naar een situatie gaat waarbij het niet meer gaat gebeuren dat cijfers weer gaan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:57:
[...]

Misschien moet Hugo gewoon eens normaal nadenken, we hebben nu al 5 keer een andere routekaart gehad waarbij de huidige nog gebaseerd is op het idee dat er nog geen vaccin was. Het is helemaal niet zo moeilijk hoor om de huidige versoepelingen te bepalen op basis van reële cijfers, alleen moet je die wel even gaan invullen met de gedachte dat je naar een situatie gaat waarbij het niet meer gaat gebeuren dat cijfers weer gaan stijgen.
De echte signaal grenzen van 40/dag ziekenhuis opnames en 10/dag IC opnames hoeven ook niet veranderd te worden icm vaccineren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:17

Kheos

FP ProMod
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:54:
[...]
Het verschil met terroristen is dat terroristen alleen maar bluf als wapen gebruiken om hun wil door te drukken.
wacht.... wat?
zeg je dat dan ook even tegen het IRA, Al Qaeda, RAF, Boko Haram, Al Shabaab...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
Kheos schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:05:
[...]

wacht.... wat?
zeg je dat dan ook even tegen het IRA, Al Qaeda, RAF, Boko Haram, Al Shabaab...
Het principe van "terrorisme" is niet dat de bom het wapen is, maar de angst voor de volgende bom. Daarom is het op bluf gebaseerd.

Als het beleid tegen terrorisme zou zijn "Laat maar opblazen, het doet ons niets" dan heeft het hele terrorisme geen waarde meer. Want je kan mensen dan niet meer bang maken.

Klinkt misschien heel gek om de andere wang toe te keren maar dat is de enige manier hoe je van terrorisme af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik ben vooral benieuwd naar het perspecfief met betrekking tot de testsamenleving. Wat zijn de voorwaarden om daar afscheid van te nemen? Het is niet dat ik zit te trappelen om tot diep in december in een dergelijke samenleving te leven.

[ Voor 26% gewijzigd door Soccer98 op 11-04-2021 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:08:
[...]
Het principe van "terrorisme" is niet dat de bom het wapen is, maar de angst voor de volgende bom. Daarom is het op bluf gebaseerd.

Als het beleid tegen terrorisme zou zijn "Laat maar opblazen, het doet ons niets" dan heeft het hele terrorisme geen waarde meer. Want je kan mensen dan niet meer bang maken.

Klinkt misschien heel gek om de andere wang toe te keren maar dat is de enige manier hoe je van terrorisme af komt.
Dat heet “dreiging”, niet “bluf”.
Bluf is meer specifiek een loze dreiging.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Soccer98 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:10:
Ik ben vooral benieuwd naar het testperspecfief met betrekking tot de testsamenleving. Wat zijn de voorwaarden om daar afscheid van te nemen? Het is niet dat ik zit te trappelen om tot diep in december in een dergelijke samenleving te leven.
Testen lijkt me niet meer nodig als je een vaccinatie hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Soccer98 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:10:
Ik ben vooral benieuwd naar het testperspecfief met betrekking tot de testsamenleving. Wat zijn de voorwaarden om daar afscheid van te nemen? Het is niet dat ik zit te trappelen om tot diep in december in een dergelijke samenleving te leven.
Er zijn helemaal geen voorwaarden, de enige reden dat we beperkingen hebben is om de druk op de zorg te ontlasten, de rest zijn allemaal verzonnen sprookjes van de regering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Thomas schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:13:
[...]

Testen lijkt me niet meer nodig als je een vaccinatie hebt gekregen.
Lijkt ja, echter zo werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:14:
[...]

Lijkt ja, echter zo werkt het niet.
Hoe dan wel?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ik bedoel, als je nu gevaccineerd bent, moet je je nog steeds laten testen.
Maar goed die hele test straat strategie is een gemene scam, maar daar heb ik al genoeg over gepost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaat echt uitstekend zo!

Toch nog op de valreep code zwart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:13:
[...]

Er zijn helemaal geen voorwaarden, de enige reden dat we beperkingen hebben is om de druk op de zorg te ontlasten, de rest zijn allemaal verzonnen sprookjes van de regering.
Welke andere sprookjes zijn er dan volgens jou? De zorg ontlasten (en daarmee toegankelijk houden voor iedereen ook als je geen corona hebt) is het enige argument wat ik gehoord heb van de regering. Een argument waar ik het overigens mee eens ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:53:
[...]

En toch waren die "noodzakelijke" kappers de afgelopen tijd dicht. En bij zonnebanken is het heel makkelijk de onderlinge contacten tot nul te reduceren en bij kappers juist niet.

Ik ben overigens geen zonnebanker, het was zomaar een voorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sommigen in dit topic noemen dit dan mooie cijfers die de goede kant op gaan...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Geen geweldige cijfers. Ook niet vreselijk. Met flink doorvaccineren prikken we onszelf hier wel uit.

Oh wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ondanks prik moet je nog steeds testen voor toegang.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 20:29
Stevige cijfers, maar in lijn van wat @t_captain als top rond deze dagen prognotiseerde.
Waar ik echt van schrik is de 9,7% besmettings percentage bij deze cijfers 😱 die schiet rap omhoog.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:20:
[...]

Stevige cijfers, maar in lijn van wat @t_captain als top rond deze dagen prognotiseerde.
Waar ik echt van schrik is de 9,7% besmettings percentage bij deze cijfers 😱 die schiet rap omhoog.
In het verleden werd dan geroepen dat dat goed was, omdat we dan sneller groepsimmuniteit hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:27
Stinger_Ventura schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:20:
[...]

Dag-op-dag bekeken vind ik de positiviteitsratio nog zorgwekkender. Vrijdag 2 april was deze 9,1%, afgelopen vrijdag met nagenoeg zelfde hoeveelheid testen 10,5%.

Ben bang dat familiebezoek in het Paasweekend nog even een flinke natrap aan het geven is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:17:
[...]

Sommigen in dit topic noemen dit dan mooie cijfers die de goede kant op gaan...
Het enige positieve dat ik vandaag met moeite zie is dat er totaal (Covid en non-Covid) ongeveer 40 mensen minder op de IC liggen vergeleken met gisteren. Maar ja, afschaling andere zorg etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
st0p schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:17:
[...]

Welke andere sprookjes zijn er dan volgens jou? De zorg ontlasten (en daarmee toegankelijk houden voor iedereen ook als je geen corona hebt) is het enige argument wat ik gehoord heb van de regering. Een argument waar ik het overigens mee eens ben.
Nou men wil dus ook nog doorgaan met de test samenleving de komende 6 maanden, terwijl iedereen dan allang gevaccineerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Aantal positieve is weer jammer, dat de opnames rondom covid wat "stabiel(?)" zijn momenteel is wel prettig.
Moet wel zeggen dat ik mij zorgen maak want operaties en behandelingen worden al langzaam uitgesteld vanwege corona.

Niet om de discussie hier (nogmaals) aan te wakkeren maar ik vind dat zorgelijker: alles en iedereen moet wijken voor corona en dat baart mij zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:28:
[...]

Nou men wil dus ook nog doorgaan met de test samenleving de komende 6 maanden, terwijl iedereen dan allang gevaccineerd is.
Tja. Twee weken geleden had ik je gelijk kunnen geven. Ondertussen reken ik er niet meer op dat iedereen in juli een prik heeft gehad. Mijn sombermans voorspelling (grotendeels gebaseerd op onderbuik, dat geef ik toe) gaat er vanuit dat het wel tot september of oktober kan duren voordat we zo ver zijn met vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
[...]

Ik kan me best voorstellen dat ze die testsamenleving als backup willen houden zodat wel dingen open kunnen, als het vaccineren (opnieuw) trager gaat dan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-10 22:17
We zien duidelijk de Pasen terug. Zeer vervelend, maar niet iets wat we niet eerder gezien hebben.

De belangrijkste vraag is hoe dit zich ontwikkelt in de komende 14 dagen. Hebben we hier een kleine piek of een structurele stijging. Daar is heel lastig te voorspellen.

De enige 2 hoopvolle getallen vandaag waren de instroom ziekenhuizen en vaccinaties. Met name het 2e, in de weekenden hebben we wel een kleine afname van vaccinaties maar nog steeds ruim boven de 45k per dag. Ook las ik net dat de GGD gisteren een record aantal afspraken gemaakt heeft, 200.000 in totaal. Dat is hoopvol, want vaccinaties zijn de enige uitweg. Jammer genoeg duurt het wel zeker 10 dagen voor die allemaal gezet zijn en dan duurt het nog 10 dagen voor we met enige zekerheid kunnen stellen dat een groot deel van deze mensen beschermd zijn.

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat de taaiste weken van 2021 eind januari/begin februari zouden zijn. Maar uiteindelijk lijken maart en april toch echt de taaiste. Met het huidige vaccinatietempo is een verbetering echt wel in zicht, maar eerder dan begin of half mei zullen we dit niet zien.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 11:47
Mrjraider schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:30:
Aantal positieve is weer jammer, dat de opnames rondom covid wat "stabiel(?)" zijn momenteel is wel prettig.
Moet wel zeggen dat ik mij zorgen maak want operaties en behandelingen worden al langzaam uitgesteld vanwege corona.

Niet om de discussie hier (nogmaals) aan te wakkeren maar ik vind dat zorgelijker: alles en iedereen moet wijken voor corona en dat baart mij zorgen.
Het probleem is dat je anders direct mensen dood laat gaan. De meesten die IC hulp nodig hebben voor corona zouden het zonder niet overleven of er blijvend iets aan overhouden. Dus je kunt de rest van de zorg niet laten wijken, maar dan gaan per direct het aantal doden omhoog.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:30:

Ja, wat moet men anders? Mensen op de IC weigeren omdat ze corona hebben en alle voor corona-gevallen gereserveerde bedden daar al vol zijn?

Als de bedden nodig zijn voor deze crisis, heb je gewoon geen andere keus dan regulier zorg af te gaan schalen. Het alternatief is anders Bergamo-praktijken. Denk dat we daar niet op zitten te wachten?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
redwing schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:33:
[...]

Het probleem is dat je anders direct mensen dood laat gaan. De meesten die IC hulp nodig hebben voor corona zouden het zonder niet overleven of er blijvend iets aan overhouden. Dus je kunt de rest van de zorg niet laten wijken, maar dan gaan per direct het aantal doden omhoog.
Allicht maar zo vergeten we wel de nevenschade, er is al eens een rapport of uitspraak gedaan dat er mensen zijn overleden en dat behandelingen onnodig complex of met complicaties waren verlopen doordat men niet de zorg kon krijgen die nodig was. Dit was een topje van de enorme ijsberg.

Is het niet corona waar mensen aan komen te overlijden dan is het wel kanker een hartinfarct of wat anders. Echter als je in de rij staat voor een IC bed dan gaat de corona patiënt tegenwoordig voor. En dát baart mij zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Is dat zo? Er zijn al heel wat tegenslagen geweest. Dan is een backup om toch zoveel mogelijk te kunnen doen wel fijn. En mocht het meevallen en iedereen wel gevaccineerd is en vooral de ziekenhuizen weer leeg zijn, verdwijnt die testsamenleving ook weer heel snel.

Als je kijkt naar de versoepelingen is de regering iedere keer eerder te snel dan dat ze doelbewust het juist langer laten duren.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mrjraider schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:35:
[...]
Allicht maar zo vergeten we wel de nevenschade, er is al eens een rapport of uitspraak gedaan dat er mensen zijn overleden en dat behandelingen onnodig complex of met complicaties waren verlopen doordat men niet de zorg kon krijgen die nodig was. Dit was een topje van de enorme ijsberg.

Is het niet corona waar mensen aan komen te overlijden dan is het wel kanker een hartinfarct of wat anders. Echter als je in de rij staat voor een IC bed dan gaat de corona patiënt tegenwoordig voor. En dát baart mij zorgen.
Je bent voor een type keuring voor toelating op de IC? Rokers, alcoholisten, Corona patiënten nemen we niet op oid?

Hartinfarct door teveel kroketten ook maar weigeren dan?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Mrjraider schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:35:
[...]
Tuurlijk, het probleem is alleen of het goed is om van een dreigend probleem een acuut probleem te maken. Ik denk dat het probleem dat je benoemt zeker een probleem is. Ik denk alleen ook dat je nog steeds geen keuze hebt en de andere optie (reguliere zorg voor laten gaan) zorgt voor veel meer doden.
Nee, dat is dus duidelijk niet het geval. Er wordt altijd een afweging gemaakt en een corona patiënt heeft daarbij niet standaard voorrang.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Nee, dat is niet zo moeilijk te begrijpen. Maar als er een 21 april genoemd wordt horen mensen vooral (of alleen maar) "versoepelen op de 21e", die voorwaarde komt minder hard door. En dat gebeurt omdat mensen er doorheen zitten, niet meer kunnen en de kleinste strohalm vastpakken. Dan is een 21e noemen, terwijl je al weet/verwacht dat die voorwaarde niet gehaald wordt, wel degelijk een worst voorhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:33:
[...]

Ik kan me best voorstellen dat ze die testsamenleving als backup willen houden zodat wel dingen open kunnen, als het vaccineren (opnieuw) trager gaat dan verwacht.
De komende 2 maanden komen er ontzetten veel vaccins, er is geen enkele reden om te veronderstellen dat Pfizer of de anderen minder gaan leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:33
In België hebben ze een paar dagen terug gewoon 100k gezet.... Dat is bijna het equivalent van 160k prikken hier.... Onderhand is ons gemiddelde 50k prikken per dag...

Het zal vast aan de leveringen liggen :)

https://covid-vaccinatie.be/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:38:
[...]

Je bent voor een type keuring voor toelating op de IC? Rokers, alcoholisten, Corona patiënten nemen we niet op oid?

Ho Ho.. dat zeg ik niet.
Een jaar terug is de zorg enorm afgeschaald om corona top prioriteit te geven. We zijn, schijnbaar, op datzelfde punt beland. Langzaamaan word zorg afgeschaald om zo coronagerelateerde zorg te kunnen blijven verlenen.
Het word ook gewoon zo verkondigd: afschaling reguliere zorg.
Dát baart mij zorgen.

We zijn een jaar verder, vaccineren al maanden, zitten al een jaar in lockdown en in principe zijn we geen steek verder gekomen dan vorig jaar.
Enige verschil: ligduur is korter en er zijn vaccinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:41:
[...]

De komende 2 maanden komen er ontzetten veel vaccins, er is geen enkele reden om te veronderstellen dat Pfizer of de anderen minder gaan leveren.
Dan nog blijft de vraag of we de benodigde vaccinatiegraad gaan halen. Zeker gezien we <18 niet vaccineren en de R met wat mutaties omhoog blijft kruipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

YakuzA schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:38:
[...]

Ja, gewoon alles wat op de IC komt is eigen schuld. Dan zijn we gelijk overal van af. OOk die stomme wielrenners die denken dat ze joop zoetemelk zijn gewoon weigeren.

Iedereen die daar komt heeft blijkbaar een risico genomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:41:
[...]

Ho Ho.. dat zeg ik niet.
Een jaar terug is de zorg enorm afgeschaald om corona top prioriteit te geven. We zijn, schijnbaar, op datzelfde punt beland. Langzaamaan word zorg afgeschaald om zo coronagerelateerde zorg te kunnen blijven verlenen.
Dát baart mij zorgen.
Ja, wat moet men anders? Mensen op de IC weigeren omdat ze corona hebben en alle voor corona-gevallen gereserveerde bedden daar al vol zijn?

Als de bedden nodig zijn voor deze crisis, heb je gewoon geen andere keus dan regulier zorg af te gaan schalen. Het alternatief is anders Bergamo-praktijken. Denk dat we daar niet op zitten te wachten?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mrjraider schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:41:
[...]

Ho Ho.. dat zeg ik niet.
Dát baart mij zorgen.

We zijn een jaar verder, vaccineren al maanden, zitten al een jaar in lockdown en in principe zijn we geen steek verder gekomen dan vorig jaar.
Enige verschil: ligduur is korter en er zijn vaccinaties.
Het meest acute staat vooraan.
Respiratoir insufficiënt op basis van covid is urgenter dan een mogelijk probleem door uitstellen van OK.
In Nederland behandelen we toch altijd de meest urgente gevallen eerst?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
MikeyMan schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:42:
[...]

Dan nog blijft de vraag of we de benodigde vaccinatiegraad gaan halen. Zeker gezien we <18 niet vaccineren en de R met wat mutaties omhoog blijft kruipen.
Op een gegeven moment zul je er wel een eind aan moeten breien. Als je straks met een vaccinatiegraad van 70% zit en die niet genoeg blijkt om het onder controle te houden, wat ga je dan doen? Wordt het 'nieuwe normaal' dan permanent? Of krijgen we dan nog striktere maatregelen zodat mensen 'bereidwillig' worden om zich te laten vaccineren omdat anders hun leven veel te zuur wordt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jovatov schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:24:
[...]

Dag-op-dag bekeken vind ik de positiviteitsratio nog zorgwekkender. Vrijdag 2 april was deze 9,1%, afgelopen vrijdag met nagenoeg zelfde hoeveelheid testen 10,5%.

Ben bang dat familiebezoek in het Paasweekend nog even een flinke natrap aan het geven is.
Ik ken echt letterlijk niemand die dit jaar Pasen heeft gevierd zoals de jaren ervoor.

Buiten wat refo gemeenten zal dat wel meevallen.

Denk eerder dat het een te-ver-van-ons-bed-showtje is. Waardoor niemand zich nog echt druk maakt.

Vorig jaar zagen we beelden van mensen die midden in de tram (china) dood neer vielen of op straat.

Daarom was iedereen bang. Nu valt het voor de meeste mensen wel mee.

Zeker nu heel veel mensen positief geweest zijn en het wel mee viel.

Buiten dat alles dicht is en de economie kapot gaat, zal de meerderheid er ook niet veel van merken. (Hoe cru het ook is)

Ik denk dat de aankomende Ramadan voor een groter probleem gaat zorgen. Aangezien het aantal gelovigen Christenen daalt en het aantal Moslims stijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:43:
[...]

Het meest acute staat vooraan.
Respiratoir insufficiënt op basis van covid is urgenter dan een mogelijk probleem door uitstellen van OK.
In Nederland behandelen we toch altijd de meest urgente gevallen eerst?
Eens maar dan nog baart mij deze ontwikkeling, opnieuw: het gaat om de afschaling van de reguliere zorg, zorgen.

We zullen zien waar het schip uiteindelijk strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mrjraider schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:45:
[...]

Eens maar dan nog baart mij deze ontwikkeling, opnieuw: het gaat om de afschaling van de reguliere zorg, zorgen.
Maar wat wil je dan? Corona-patienten weigeren omdat het aantal voor hen gereserveerde bedden vol zit?

Je zult voor het minste van twee kwaden moeten kiezen, dus afschalen reguliere zorg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
[...]

*knip*
Reageer dan niet.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 11-04-2021 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:46:
[...]

Maar wat wil je dan? Corona-patienten weigeren omdat het aantal voor hen gereserveerde bedden vol zit?

Je zult voor het minste van twee kwaden moeten kiezen, dus afschalen reguliere zorg.
Wat ik wil is mij niet steeds hoeven herhalen; het baart mij gewoon zorgen. punt.
Dan hoef je niet steeds te schreeuwen: wat wil je dan?

Wat ik wil is dat Hugo eens door gaat met prikken en eens doorpakt in plaats van dat slappe geouwehoer om vaccineren.
Wat ik wil is terug naar normaal, maar ja met alle aangekondigde plannen: vaccinatiepaspoort, vaccinatieverplichting, coronapas en testsamenleving.. verwacht ik niet dat we ooit nog terug naar "normaal" gaan.

We zullen zien }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:18
zacht schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:26:
[...]

Het enige positieve dat ik vandaag met moeite zie is dat er totaal (Covid en non-Covid) ongeveer 40 mensen minder op de IC liggen vergeleken met gisteren. Maar ja, afschaling andere zorg etc.
Het is zondag. Een deel van de non-COVID IC is postoperatieve opname / noodzakelijke bewaking. Het aantal COVID IC patiënten daarentegen is nagenoeg ongewijzigd.

Het totaal aantal IC bedden dat op 1370 hangt op dit moment, gisteren 1369 bijvoorbeeld was, en verder weinig verandering laat zien, is ook een probleem. Er werd in de laatste week van maart gesproken over opschalen naar 1450 bedden. Enkele dagen geleden, over opschalen naar 1550 bedden.

Enkele centra hebben al aangegeven gewoonweg die ruimte tot opschaling niet te hebben.

Nu is de laatste paar dagen de IC bezetting van COVID patiënten relatief stabiel, hoog stabiel. Maar indien dit weer gaat stijgen, en het opschalen lukt niet, is de speelruimte wel erg beperkt. Combineer dit met weer 8k+ nieuwe besmettingen vermeldt vandaag, het achterlopen van de vaccinatiesnelheid op de aanvankelijke planning... Het gaat allemaal nog wel even duren.

Met een iets positieve blik, is in ieder geval wel een daling zichtbaar binnen nu ook het aantal overleden thuiswonende 70-plussers, wanneer we vergelijken met bijvoorbeeld een maand geleden. Ook het aantal nieuwe besmettingen binnen deze groep lijkt niet door te stijgen (met een misschien iets rose bril). Maar er is nog altijd een belangrijk deel 50 - 70 die een grote groep vormt en flinke druk op de zorg kan geven.

We zullen al snel ruim meer dan een maand verder zijn eer ook deze groep gevaccineerd is. En bereidwilligheid voor bepaalde vaccins vormt daarin op dit moment een bijkomend probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
psychodude schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:49:
[...]

Met een iets positieve blik, is in ieder geval wel een daling zichtbaar binnen nu ook het aantal overleden thuiswonende 70-plussers, wanneer we vergelijken met bijvoorbeeld een maand geleden. Ook het aantal nieuwe besmettingen binnen deze groep lijkt niet door te stijgen (met een misschien iets rose bril). Maar er is nog altijd een belangrijk deel 50 - 70 die een grote groep vormt en flinke druk op de zorg kan geven.

We zullen al snel ruim meer dan een maand verder zijn eer ook deze groep gevaccineerd is. En bereidwilligheid voor bepaalde vaccins vormt daarin op dit moment een bijkomend probleem.
Het probleem is dat op dit moment het vaccineren ongeveer net zoveel helpt als de IC opnames, plus dat je nog een periode hebt waarbij iemand die gevaccineerd is ook daadwerkelijk bescherming heeft, het enige wat men kan doen om echt te versnellen is nu eens ECHT te gaan vaccineren, vandaag weer maar 60K prikken, het hadden er prima 110-130K kunnen zijn als men gewoon fatsoenlijk afspraken volplanned. We hebben de vaccins, we hebben de prikcapaciteit, dat kan maar aan 1 ding liggen: De afspraken worden niet goed ingeplanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:34

codex

Geen OpenAI agent :)

Mrjraider schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:49:
[...]

Wat ik wil is mij niet steeds hoeven herhalen; het baart mij gewoon zorgen. punt.

Wat ik wil is dat Hugo eens door gaat met prikken en eens doorpakt in plaats van dat slappe geouwehoer om vaccineren.
Wat ik wil is terug naar normaal, maar ja met alle aangekondigde plannen: vaccinatiepaspoort, vaccinatieverplichting, coronapas en testsamenleving.. verwacht ik niet dat we ooit nog terug naar "normaal" gaan.

Nou ja, als we straks op 100 besmettingen per dag zitten met gemiddeld geen doden dan zie ik dit geen stand houden. Als de overheid dan bovengenoemde af gaat blijven dwingen dan ga ik met die wappies mee demonstreren. Wij zijn een dermate eigenwijs volk dat het niet wordt getolereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Binnenkort zal de vaccinatie grens waarschijnlijk wel bij de <16 komen te liggen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:49:
[...]

Virussen muteren altijd, waarom denk je dat je niet 5 keer griep per jaar hebt?
Ik heb in bijna 40 jaar misschien 1 keer griep gehad, en dat heeft niks met mutaties te maken iig :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
YakuzA schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:01:
[...]

Ik heb in bijna 40 jaar misschien 1 keer griep gehad, en dat heeft niks met mutaties te maken iig :)
In die zin dat het niet zo is dat een virus in 1 keer zo veranderd dat je immuniteit weg is, overigens waren er al honderden mutaties van het Corona virus na een paar weken, dus dat is echt niet zo bijzonder en ook helemaal niet iets om je heel erg druk over te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Mrjraider schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:49:
[...]

Echt, het is bijna lachwekkend om mensen te horen die beweren dat we niet teruggaan naar normaal.

Kijktip:

Let vooral op wat den Uyl daarin allemaal stelt. Een generatie die gaat opgroeien met schaarste en we zullen nooit meer op het niveau van 1973 komen.

We kunnen anno 2021 wel stellen dat er van al die beperkingen en veranderingen in de oliecrisis geen ene moer overeind is gebleven. Voor Corona vlogen we voor een pakje boter naar Berlijn en voor een lekkere warme donut naar Londen. We reden meer kilometers in onze auto's dan ooit en weten van gekkigheid niet waar we op vakantie moeten gaan.

Deze uitspraken over dat we nooit meer naar normaal terug zouden gaan kan je vinden rondom de 1e en 2e Wereldoorlog en alle pandemiën die we als mensheid hebben meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Jovatov schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:24:
[...]

Waar ik aan zit te denken; Zien we hier de gevolgen van de Test-samenleving?

Hypothese: We testen regulier mensen met en zonder klachten via de GGDs met PCR testen.
Daarnaast zijn we nu ook voor de Fieldlabs mensen met sneltest aan het testen, die anders niet getest zouden worden. Want ze laten zich preventief testen voor toegang.
Hier komen natuurlijk a-symptomatische corona patiënten uit! (Benieuwd of daar % over gecommuniceerd wordt). Deze moeten zich dan laten her-testen bij de GGDs middels een PCR test voor volledige zekerheid en opname in de statistieken.
Hierdoor zien we een hoger percentage positief, wand de mensen die uit de sneltest straten komen naar de GGDs zijn overwegend positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
YakuzA schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:58:
[...]

Binnenkort zal de vaccinatie grens waarschijnlijk wel bij de <16 komen te liggen.
En zo niet dan is er nog geen man overboord. Zie Gibraltar, zie de UK, zie Israël.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Stinger_Ventura schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:06:
[...]

Hierdoor zien we een hoger percentage positief, wand de mensen die uit de sneltest straten komen naar de GGDs zijn overwegend positief?
En dan zullen de Jaap en Jaccos weer moord en brand schreeuwen dat de R waarde aan het oplopen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Hypothese: We testen regulier mensen met en zonder klachten via de GGDs met PCR testen.
Daarnaast zijn we nu ook voor de Fieldlabs mensen met sneltest aan het testen, die anders niet getest zouden worden. Want ze laten zich preventief testen voor toegang.
Hier komen natuurlijk a-symptomatische corona patiënten uit! (Benieuwd of daar % over gecommuniceerd wordt). Deze moeten zich dan laten her-testen bij de GGDs middels een PCR test voor volledige zekerheid en opname in de statistieken.
Ik heb mijn twijfels bij de hoeveelheden, als dit 300 mensen in een week zijn dan zie je dat niet terug in de cijfers, maar je hebt zeker een valide punt. Dankzij de sneltesten voor evenementen vinden we meer mensen, dat lijkt mij evident.

Op korte termijn zou je dat in de cijfers terug kunnen zien (als het er meer dan 300 zijn, ik heb werkelijk geen idee van de aantallen) maar op de lange termijn levert ons dat wel een leuk voordeel op. We onderscheppen meer besmettingen die we anders niet zouden vinden, een groot deel van deze mensen (zo'n 75% volgens mijn laatste informatie) zal in quarantaine gaan en dus bijdragen aan minder verspreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-10 23:07
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:44:
[...]
Ik ken echt letterlijk niemand die dit jaar Pasen heeft gevierd zoals de jaren ervoor.

Buiten wat refo gemeenten zal dat wel meevallen.

Denk eerder dat het een te-ver-van-ons-bed-showtje is. Waardoor niemand zich nog echt druk maakt.

Vorig jaar zagen we beelden van mensen die midden in de tram (china) dood neer vielen of op straat.

Daarom was iedereen bang. Nu valt het voor de meeste mensen wel mee.

Zeker nu heel veel mensen positief geweest zijn en het wel mee viel.

Buiten dat alles dicht is en de economie kapot gaat, zal de meerderheid er ook niet veel van merken. (Hoe cru het ook is)

Ik denk dat de aankomende Ramadan voor een groter probleem gaat zorgen. Aangezien het aantal gelovigen Christenen daalt en het aantal Moslims stijgt.
Ik woon op een plek waar nogal wat oudere mensen wonen en op beide Paasdagen reden auto's af en aan om opa/oma op te halen. En met z'n allen in de auto (zat 9 van de 10 keer propvol), geen mondkapjes. Opa's, Oma's, kinderen en kleinkinderen gemengd en op elkaar. Nou weet ik ook wel dat dat maar 20 waarnemingen zijn, maar het zou wel heel raar zijn wanneer het bij andere gebouwen in den lande waar veel ouderen wonen anders is geweest.
Omtrent de Ramadan: De overkoepelende organisatie waar de Moslims onder vallen heeft gevraagd om zoveel mogelijk thuis te blijven en tijdens de ramadan geen familie op te zoeken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
codex schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:54:
[...]

Nou ja, als we straks op 100 besmettingen per dag zitten met gemiddeld geen doden dan zie ik dit geen stand houden. Als de overheid dan bovengenoemde af gaat blijven dwingen dan ga ik met die wappies mee demonstreren. Wij zijn een dermate eigenwijs volk dat het niet wordt getolereerd.
Als is meestal een aanname.
Zodra de cijfers onder de drempelwaardes komen wordt de tijdelijke wet COVID-19 afgeschaft en kunnen we terug naar normaal.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:09:
[...]

Ik heb mijn twijfels bij de hoeveelheden, als dit 300 mensen in een week zijn dan zie je dat niet terug in de cijfers, maar je hebt zeker een valide punt. Dankzij de sneltesten voor evenementen vinden we meer mensen, dat lijkt mij evident.

Op korte termijn zou je dat in de cijfers terug kunnen zien (als het er meer dan 300 zijn, ik heb werkelijk geen idee van de aantallen) maar op de lange termijn levert ons dat wel een leuk voordeel op. We onderscheppen meer besmettingen die we anders niet zouden vinden, een groot deel van deze mensen (zo'n 75% volgens mijn laatste informatie) zal in quarantaine gaan en dus bijdragen aan minder verspreiding.
Ik denk dat de teststraten een fiasco worden als ik dat zo hoor, wil je een dagje met je gezin naar het pretpark, moet je eerst ook met hele gezin er heen, laat staan dat mensen dit doen om een potje te squashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wie rekent er even uit hoeveel van de mensen die nu op de IC liggen, drie weken geleden al gevaccineerd waren geweest als we alle voorraad vlot weggeprikt hadden?

En wie rekent er even uit hoeveel er al gevaccineerd waren als we de tweede prik uitgesteld hadden ten faveure van meer eerste prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:09:
[...]
Aan de andere kant kun je ook zeggen dat die 'testsamenleving' het aantal besmettingen dus kunstmatig opblaast en het dus straks de testsamenleving wordt die de testsamenleving in stand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:12:
[...]

Ik denk dat de teststraten een fiasco worden als ik dat zo hoor, wil je een dagje met je gezin naar het pretpark, moet je eerst ook met hele gezin er heen, laat staan dat mensen dit doen om een potje te squashen.
Tsjah, wij hebben er ook geen behoefte aan. Wij laten ons testen bij klachten of als dit nodig is vanuit BCO, niet omdat we iets leuks willen doen. Dat is dan heel jammer, dan maar geen dagje dierentuin.

Maar er zijn blijkbaar hele hordes mensen die het er wel voor over hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:44:
[...]

Vorig jaar was de Ramadan geen enkel probleem. Sterker nog, het was een grotendeels positieve ervaring. De gebedshuizen waren dicht, de iftar die je normaal met familie en buren deelt ging in 2020 gedeeltelijk naar de voedselbank. Er is volop gezocht naar alternatieven rondom de Ramadan. Daar kan menig protestantse kerk nog iets van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:13:
[...]

Aan de andere kant kun je ook zeggen dat die 'testsamenleving' het aantal besmettingen dus kunstmatig opblaast en het dus straks de testsamenleving wordt die de testsamenleving in stand houdt.
Nee, dat denk ik niet. Want als we dadelijk het omslagpunt in immuniteit bereiken zal de noodzaak en animo snel afnemen. Tot die tijd zijn de teststraten een bruikbare aanvulling op heropenen van de samenleving.

En ik geloof er niet zo in dat het aantal mensen wat positief uit de testsamenleving- teststraat (mooi Galgje woord) zoveel bijdraagt. Mijn inschatting is dat dat er misschien 300 zijn in een weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Als dat het zou zijn zou je eerder een forse daling van het % positief verwachten dan een stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:13:
[...]
Maar er zijn blijkbaar hele hordes mensen die het er wel voor over hebben.
En dat is helemaal niet erg.
Beter slaan ze in Nederland hun geld stuk dan ergens in Verwegistan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
eamelink schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:12:
Wie rekent er even uit hoeveel van de mensen die nu op de IC liggen, drie weken geleden al gevaccineerd waren geweest als we alle voorraad vlot weggeprikt hadden?

En wie rekent er even uit hoeveel er al gevaccineerd waren als we de tweede prik uitgesteld hadden ten faveure van meer eerste prikken?
Niemand, want het is totaal irrelevant en enkel tot doel om oproer te maken.
Het wordt echt tijd om nonsens nonsens te laten en ons te richten op dingen die van belang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
eamelink schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:12:

Ik heb eerder deze grafiek gepost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imQz6e2OULcAn5r7vEyqltLQDLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iwL8uNWieScyrRQkszUubfCU.png?f=fotoalbum_large

Het is natuurlijk heel veel natte vinger werk, maar ik schat als je 3 weken voor had gelopen dat dat 70 bezettingen had gescheeld, had je voor een 1 priks strategie gegaan, dan al snel 300 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Yaksa schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:17:
[...]

En dat is helemaal niet erg.
Beter slaan ze in Nederland hun geld stuk dan ergens in Verwegistan.
Daar mogen ze toch niet heen ;)

Dat is inderdaad ook prima. Wellicht dat als de stadions opengaan met zo'n test dat ik dan van gedachten verander hoor. Verschil is dat ik daar al voor betaald heb en het mij dus indirect geld kost als ik niet ga als ik wel mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
MikeyMan schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:16:
[...]

Als dat het zou zijn zou je eerder een forse daling van het % positief verwachten dan een stijging.
Nee, want de negatieve sneltest komt niet bij de GGD uit. Als je een positieve sneltest hebt dan moet je door naar de GGD voor een PCR test, en die draagt ook bij aan het totaal aantal afgenomen tests bij de GGD.

De negatieve sneltests zie je daarin niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:17:
[...]

Het is natuurlijk heel veel natte vinger werk, maar ik schat als je 3 weken voor had gelopen dat dat 70 bezettingen had gescheeld, had je voor een 1 priks strategie gegaan, dan al snel 300 denk ik.
Heb je daarin meegenomen dat bij een 1 priks strategie er veel meer mensen nog ziek worden en ook ernstig ziek? Omdat de 1e prik lang niet voldoende bescherming biedt.

En zo ja, op basis van welke gegevens en bronnen heb je dat dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Precies andersom, je zou dan juist een grote stijging positief zien. Want het is eigenlijk al zeker dat iemand Corona heeft.

En dat is wel precies wat we nu zien, al denk ik niet dat dit de oorzaak is zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
[...]

Juist niet, want de negatieve sneltesten worden niet geregistreerd, maar de positieve wel na een PCR test bij de GGD.
Vind het echt opvallend hoe snel die infectiegraad gestegen is, terwijl de basisscholen wel dicht waren op goede vrijdag en paas-maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stinger_Ventura schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:24:
[...]

Juist niet, want de negatieve sneltesten worden niet geregistreerd, maar de positieve wel na een PCR test bij de GGD.
Vind het echt opvallend hoe snel die infectiegraad gestegen is, terwijl de basisscholen wel dicht waren op goede vrijdag en paas-maandag.
Dacht dat de officiële sneltest ook gewoon gemeld zou worden?

Vraag me ook af of de meesten na een positieve test het wel prima vinden en gewoon huiswaarts keren. Zonder GGD test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:13:
[...]

Nee, het reduceert het aantal besmettingen omdat de mensen die positief testen anders waarschijnlijk niet getest hadden en de besmetting door hadden kunnen geven.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
YakuzA schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:26:
[...]

Nee, het reduceert het aantal besmettingen omdat de mensen die positief testen anders waarschijnlijk niet getest hadden en de besmetting door hadden kunnen geven.
Het ging om het positieve testpercentage, dat loopt op omdat alleen de positieve sneltests bijdragen aan het totaal afgenomen PCR tests.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:26:
[...]
Dacht dat de officiële sneltest ook gewoon gemeld zou worden?
Dat ligt er aan. Er lopen nu 2 termen door elkaar heen.

Je hebt de sneltest die uitgevoerd wordt door de GGD. Bijvoorbeeld de XL testlokatie in Utrecht doet dit. Die tellen mee met de reguliere getallen.

En je hebt de sneltest die uitgevoerd wordt voor fieldlab testen. Die worden niet door de GGD afgenomen en bij een positieve test moet je in principe naar de GGD. Deze testen tellen niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Wolly schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:13:
[...]

Die redenatie begrijp ik ook nog niet, maar we moeten dus een gedeelde definitie hebben van het begrip "jongeren".

Als dat mensen zijn <40 waar het aantal 25% van is gestegen dan heb je een mooi clickbait artikel. Als dan blijkt dat het voorheen 30 stuks waren en nu 38 stuks dan gaat dat naar mijn mening eigenlijk nog nergens over.
Dit zag je ook in Israël in eind februari, de jongere generatie raakte nog besmet en de oudere was beschermd. Logischerwijs neemt de verhouding jongeren dan toe, ook een kleine stijging in absolute aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:17:
Oef. Ongelooflijk zuur dat onze super conservatieve vaccinatiestrategie dus honderden extra doden, duizenden extra ernstig zieken en vele weken aan crisis veroorzaakt.

Ik ga er vanuit dat we binnen een maand overstappen op zo snel mogelijk een eerste dosis geven en de tweede uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
codex schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:29:
[...]

Dit zag je ook in Israël in eind februari, de jongere generatie raakte nog besmet en de oudere was beschermd. Logischerwijs neemt de verhouding jongeren dan toe, ook een kleine stijging in absolute aantallen.
Dat was een bijzonder fenomeen wat optrad bij een vaccinatiegraad van ongeveer 50%. Totdat ze bij de 60% waren, toen nam alles hard af.

Daarmee zou je kunnen stellen dat wij ook richting die 50% aan het kruipen zijn. Dat is niet ondenkbaar, uitgaande van zo'n 4-5 miljoen natuurlijke besmettingen en 2 miljoen eerste vaccinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
(jarig!)
Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:31:
[...]

Dat was een bijzonder fenomeen wat optrad bij een vaccinatiegraad van ongeveer 50%. Totdat ze bij de 60% waren, toen nam alles hard af.

Daarmee zou je kunnen stellen dat wij ook richting die 50% aan het kruipen zijn. Dat is niet ondenkbaar, uitgaande van zo'n 4-5 miljoen natuurlijke besmettingen en 2 miljoen eerste vaccinaties.
Als dat zo is dan is dat ook een indicatie van de laatste bocht voor de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:20:
[...]

Heb je daarin meegenomen dat bij een 1 priks strategie er veel meer mensen nog ziek worden en ook ernstig ziek? Omdat de 1e prik lang niet voldoende bescherming biedt.

En zo ja, op basis van welke gegevens en bronnen heb je dat dan gedaan?
Op basis van de IC leeftijdsdistributie, zoals ik al schreef, een hele ruwe schatting, Pfizer bied al ontzettend veel bescherming na 1 prik, mijn cijfers/grafieken vind je hier, data is direct afkomstig van Stichting Nice.

https://docs.google.com/s...ixge1SQdGU0AcJgoz/pubhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Yaksa schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:12:
[...]

Als is meestal een aanname.
Zodra de cijfers onder de drempelwaardes komen wordt de tijdelijke wet COVID-19 afgeschaft en kunnen we terug naar normaal.
Ik betwijfel het. Zelfs met de huidige vaccinatiesnelheid heeft in augustus iedereen een prik gehad. Alles optuigen voor slechts 4 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:32:
[...]

Als dat zo is dan is dat ook een indicatie van de laatste bocht voor de finish.
Ik denk oprecht dat we aan het begin van die laatste bocht staan. We zijn er nog niet, het worden echt nog een paar taaie weken. Maar je moet wel denken aan weken en niet aan maanden.

Uiteraard slag om de arm dat er vaccins binnen blijven komen in minstens dit tempo en er geen vaccins uitvallen. Maar dat kan ik natuurlijk niet voorspellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
codex schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:33:
[...]

Ik betwijfel het. Zelfs met de huidige vaccinatiesnelheid heeft in augustus iedereen een prik gehad. Alles optuigen voor slechts 4 maanden?
De enige reden om dit op te tuigen is om de samenleving een kleine worst te geven. Tevens is het goed om gebruik te maken van de situatie om dingen te leren, dit kan ons in een volgende pandemie iets opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
raptorix schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:32:
[...]

Op basis van de IC leeftijdsdistributie, zoals ik al schreef, een hele ruwe schatting, Pfizer bied al ontzettend veel bescherming na 1 prik, mijn cijfers/grafieken vind je hier, data is direct afkomstig van Stichting Nice.

https://docs.google.com/s...ixge1SQdGU0AcJgoz/pubhtml
Ik vind het vooral, zoals je zelf ook zegt, ontzettend veel natte vingerwerk. Ik zou er geen cijfer aan durven hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
Drardollan schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:36:
[...]

Ik vind het vooral, zoals je zelf ook zegt, ontzettend veel natte vingerwerk. Ik zou er geen cijfer aan durven hangen.
Nou kijk maar naar dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTWRrbFw6-VQhAnlLlJjbZDyKco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3l2Q9Taz0nnteuk5DLN8getV.png?f=fotoalbum_large

Trek heel ruw 3 weken van de 70+ groep af, en je komt rond de 70, had je voor een 1 priks strategie gegaan, dan hadden we nu ongeveer bij de 60 jarigen gezeten, de groep > 60 is ongeveer 500 plekken, laten we zeggen dat je daarmee 60 procent van de IC bezettingen had voorkomen, dan kom je ongeveer aan de 300, dus ik denk dat het niet zo een hele gekke gedachte is.
Pagina: 1 ... 62 ... 134 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees even de topic start door voor de opzet, regels en handige links. Hier geldt uiteraard het beleid.

Je kunt in dit topic dus praten over de ontwikkeling van de cijfers, de maatregelen in het algemeen, de steunmaatregelen etcetera. N=1 en persoonlijke ervaringen horen in het Coronavirus slowchat #3.

Discussie over het test bewijs ed kan in: De Coronapas in Nederland en voor de vaccinuitrol: Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed).

Posts die niet voldoen, worden in zijn geheel verwijderd of geknipt. Bij vragen over modacties stuur je een van de moderators een DM, maar je reageert daar niet in het topic op. Maak TR's als je iets ziet dan niet door de beugel kan.